Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:13
Sinds de update naar 9 is het multitask scherm horizontaal ipv verticaal, is er een instelling om dit weer verticaal te maken?

Edit: O zie dat dat recent apps heet. En meer mensen erover klagen..

[ Voor 22% gewijzigd door Fist op 22-09-2018 13:11 ]

• Neyluzz
  • Laatst online: 12-10 21:41
Fist schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:06:
Sinds de update naar 9 is het multitask scherm horizontaal ipv verticaal, is er een instelling om dit weer verticaal te maken?
Nope. Maar ik ben blij dat 'ie nu horizontaal is. Zo kan je veel beter naar de content kijken in de app.

• Fist
  • Laatst online: 19:13
Neyluzz schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:10:
[...]

Nope. Maar ik ben blij dat 'ie nu horizontaal is. Zo kan je veel beter naar de content kijken in de app.
OK daar is wat voor te zeggen, maar ik mis nu juist een beetje het overzicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:10

mucuracat

YES

kevinkrs schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:52:
[...]

Nee over je update scherm aan de rechterkant in het midden van je scherm. Lijkt een beetje op een Nexus logo.
Oooo. Dat is fooview. Heel veel mogelijk. Gebruik het ook als terug knop, vorige, home, screen recorder, enz..

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• JLius
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-10-2020
Werkt waze op pie? Ik heb de update nog niet binnen. Waze doet het nog altijd niet.

• mucuracat

mucuracat

YES

@JLius Waze werkt gewoon

Call recorder werkt ook. Werd overal aangegeven dat het met pie niet zou werken.

Selecteren tekst gaat makkelijker, je krijgt vergrootglas bij

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• JLius
mucuracat schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:49:
@JLius Waze werkt gewoon

Call recorder werkt ook. Werd overal aangegeven dat het met pie niet zou werken.

Selecteren tekst gaat makkelijker, je krijgt vergrootglas bij
Ik hoop dat Waze bij mij dan ook werkt op pie, want op oreo is het een ramp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 22:56
JLius schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:59:
[...]

Ik hoop dat Waze bij mij dan ook werkt op pie, want op oreo is het een ramp.
Weet niet wat jullie dan hebben draaien, maar werkt op Android 8.1 vlekkeloos bij mij,afgezien die ene keer dat Waze/OnePlus iets had uitgeschakeld.

• Jari401
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:18
Ik heb sinds gister een Oneplus 6 in gebruik en dan ook meteen geüpdate via Oxygenlauncher.

Wat is dit ding retesnel!!
Ik ben alleen wel een probleem tegen gekomen en ben benieuwd of meerdere mensen dit herkennen.

Af en toe stopt mijn Oneplus een app of wat dan ook en is hij vergrendeld. Hierbij is mijn bereik weg en moet hij weer opnieuw contact maken.

Iemand enig idee waar dit vandaan komt? Hij doet het met apps als Chrome en Whatsapp, maar ook als ik bijvoorbeeld in de instellingen zit. Ik zit op 9.0!

Alvast bedankt

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:37
Ik ben nu bezig met de aankoop, alleen hoe zie ik of de gratis screenprotector is toegevoegd? Hij staat wel in m'n account als voucher, maar zie hem niet tussen m'n vouchers staan in de kassa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
twowheeler schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:07:
Ik ben nu bezig met de aankoop, alleen hoe zie ik of de gratis screenprotector is toegevoegd? Hij staat wel in m'n account als voucher, maar zie hem niet tussen m'n vouchers staan in de kassa
Je moet de screenprotector in het mandje doen, dan gaat de korting er van af.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:27
Mijn screenprotector heeft een flinke deuk opgelopen, werkt goed dus! Iemand tips waar ik goede protectors snel (en niet te duur) kan krijgen?

• twowheeler
Dennischo schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:17:
[...]

Je moet de screenprotector in het mandje doen, dan gaat de korting er van af.
Jep, was me opgevallen, maar dan kon ik de studentenkorting niet gebruiken.

Heb de bundel gekocht met de 256gb midnight black, sandstone case (want dat gevoel is net ff wat lekkerder dan Carbon denk ik) en zwarte pistons. Geen priority shipping want zie genoeg tekenen dat dat weinig verschil maakt. Ben erg benieuwd! Ik kom van een oneplus one, welke het opzich nog redelijk doet. Dus dit is wel een hele beste upgrade

Nog tips voor het eerste gebruik? Gewoon helemaal opladen en vliegen?

[ Voor 5% gewijzigd door twowheeler op 22-09-2018 21:10 ]

• johnhuff
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-10 10:46
Ik heb gister ook Pie op mijn OnePlus. Ik heb nu problemen met de bluetooth verbinding met mijn Garmin Vivosmart hr.. VOlgens mij was er iemand in het forum eerder die problemen had. Ik had het nog niet. Maar nu verbindt en verbeekt hij de verbinding continu.
Iemand ervaring hiermee, of tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JCreations
  • Laatst online: 23-09 13:36
Een kleine reminder over VoWifi en VoLTE met Vodafone. Sinds de update naar Pie werkt deze zonder problemen (nummerweergave doet het ook). Deze guide even volgen van XDA >>LINK<<.

Kies "UK-VoLTE-Vodafone" ipv Telefonica of India profiel, dan werkt nummerweergave gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:48
Tuktop schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:12:
[...]
De maximale helderheid lijkt gewoon nog hetzelfde, maar de schermhelderheid in het lage deel is nu fijnmaziger in te stellen. Voorheen was de curve aan die kant heel steil, en aan de andere kant van de slider wat vlakker. Nu lijkt het evenrediger verdeeld.
Dat zou maar zo kunnen, ik was bang dat de maximale helderheid minder zou zijn. Als de zon nog een keer schijnt eens proberen. (maar dat kan nog wel even duren :( )

Ondertussen adaptive brightness aangezet maar wat een gedrocht is dat. Je blijft de helderhied handmatig aanpassen, ik had verwacht dat hij na 1 dag toch wel iets geleerd zou moeten hebben.
Van wat ik gelezen heb kan dat een week duren, kijken of ik dat vol hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 22:30
Jullie zijn nog allemaal bezig met de bèta toch? Nog geen officiële update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-10 19:36

GVR

Reeker schreef op zondag 23 september 2018 @ 09:01:
Jullie zijn nog allemaal bezig met de bèta toch? Nog geen officiële update?
Nee de officiële is uit, Ota of via de updater app. Ik heb hem via de laatste binnen gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
ninc schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:27:
[...]

Weet niet wat jullie dan hebben draaien, maar werkt op Android 8.1 vlekkeloos bij mij,afgezien die ene keer dat Waze/OnePlus iets had uitgeschakeld.
Ik heb niets draaien dat niet standaard is. Waze heeft even terug gewerkt na die algemene bug, ja, maar sinds deze week kan hij weer geen verbinding maken. Vandaag doet ie het wel weer, net geprobeerd. Ik gebruik nu meestal maps, maar zou liever waze gebruiken.
Iemand voice match al werkend gekregen in ndl? Bij mij nog steeds greyed out. Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/dy61eDt

[ Voor 9% gewijzigd door JLius op 23-09-2018 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:18
vassago schreef op zondag 23 september 2018 @ 08:31:
[...]

Dat zou maar zo kunnen, ik was bang dat de maximale helderheid minder zou zijn. Als de zon nog een keer schijnt eens proberen. (maar dat kan nog wel even duren :( )

Ondertussen adaptive brightness aangezet maar wat een gedrocht is dat. Je blijft de helderhied handmatig aanpassen, ik had verwacht dat hij na 1 dag toch wel iets geleerd zou moeten hebben.
Van wat ik gelezen heb kan dat een week duren, kijken of ik dat vol hou.
Ik had vanaf dag 1 dezelfde ergernis. Ik heb daarom LUX app erop. die regelt het een stuk beter en precies zoals ik het wil (je kunt bij ieder omgevingslicht zelf aangeven wat de schermhelderheid moet zijn), De paid versie is het meer dan waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 14:06
JLius schreef op zondag 23 september 2018 @ 09:21:
[...]

Iemand voice match al werkend gekregen in ndl? Bij mij nog steeds greyed out. [Afbeelding]
Ook greyed out :( al best lang (weken, maanden?). Lijkt erop dat meer toestellen er last van hebben, zowel op 8.1 als op 9.0 (en vast ook nog oudere versies). Heel irritant; denk echt dat de oplossing bij Google ligt, niet bij OP.

[ Voor 3% gewijzigd door Tuktop op 23-09-2018 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:49

Oekol

waka waka hey hey

Hoe zit het met die oxygen updater in de playstore van ene arjan? Ik dacht dat OP een officiële app zou hebben, maar dat is dus niet zo. Is dit te vertrouwen of beter gewoon via VPN updates binnenhalen? @Anonymoussaurus :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Leoon. schreef op zondag 23 september 2018 @ 10:36:
Hoe zit het met die oxygen updater in de playstore van ene arjan? Ik dacht dat OP een officiële app zou hebben, maar dat is dus niet zo. Is dit te vertrouwen of beter gewoon via VPN updates binnenhalen? @Anonymoussaurus :)
Is al heel vaak besproken in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dit is gewoon te vertrouwen

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldblack
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-06 16:02
Tuktop schreef op zondag 23 september 2018 @ 10:35:
[...]

Ook greyed out :( al best lang (weken, maanden?). Lijkt erop dat meer toestellen er last van hebben, zowel op 8.1 als op 9.0 (en vast ook nog oudere versies). Heel irritant; denk echt dat de oplossing bij Google ligt, niet bij OP.
Op een of andere manier werkt de Google Assistant wel bij mij. Al weken aan het proberen en nu werkt het opeens. Vraag me niet hoe... :) Voice Match is bij mij ook greyed out. Bij Spraakinstelling staat Nederlands als standaardtaal. Terwijl bij de Assistant instellingen, bij voorkeuren, Engels (US) geselecteerd is.
Als ik vanuit het startscherm Hey Google zeg, werkt de Assistent meteen.

Ik gebruik Nova Launcher Prime 6.0 beta 4 icm Android 9.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:17
of beter gewoon via VPN updates binnenhalen?
Ooh ja. Dat was natuurlijk ook een optie. Heb het geprobeerd maar zowel met Duitsland als Canada dit niet binnen kunnen krijgen. Een snelle Google search leert dat het via VPN niet meer binnen te halen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Oldblack schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:55:
[...]

Op een of andere manier werkt de Google Assistant wel bij mij. Al weken aan het proberen en nu werkt het opeens. Vraag me niet hoe... :) Voice Match is bij mij ook greyed out. Bij Spraakinstelling staat Nederlands als standaardtaal. Terwijl bij de Assistant instellingen, bij voorkeuren, Engels (US) geselecteerd is.
Als ik vanuit het startscherm Hey Google zeg, werkt de Assistent meteen.

Ik gebruik Nova Launcher Prime 6.0 beta 4 icm Android 9.0.
Werken is een groot woord, veel commando's snapt ze niet. Ik slaag er bijvoorbeeld niet in om een bepaalde eigen Playlist af te spelen op Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:45
micheldenhaag schreef op zondag 23 september 2018 @ 10:22:
[...]

Ik had vanaf dag 1 dezelfde ergernis. Ik heb daarom LUX app erop. die regelt het een stuk beter en precies zoals ik het wil (je kunt bij ieder omgevingslicht zelf aangeven wat de schermhelderheid moet zijn), De paid versie is het meer dan waard!
Is dat "Lux Auto Brightness" a EUR 2,67?
En Pie brengt dus geen verbeteringen op dit vlak?

[ Voor 5% gewijzigd door kwaazaar op 23-09-2018 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik weet niet of je het wist, maar ik ben admin van Oxygen Updater. Ik ben niet de developer; dat is Arjan. De laatste 24 zijn er ineens wat topics van gebruikers verschenen op het OnePlus forum die twijfels hebben bij de privacy en security van de app. Hier heb ik een verklaring gepost: https://forums.oneplus.co...0722/page-3#post-19177005

TL;DR: het is volledig veilig om deze app te gebruiken. ROMs komen vanaf OnePlus zelf af via de app.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 15:42
Anonymoussaurus schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:16:
[...]

Ik weet niet of je het wist, maar ik ben admin van Oxygen Updater. Ik ben niet de developer; dat is Arjan. De laatste 24 zijn er ineens wat topics van gebruikers verschenen op het OnePlus forum die twijfels hebben bij de privacy en security van de app. Hier heb ik een verklaring gepost: https://forums.oneplus.co...0722/page-3#post-19177005

TL;DR: het is volledig veilig om deze app te gebruiken. ROMs komen vanaf OnePlus zelf af via de app.
En na installatie kunnen we de gewone ingebouwde ota updates blijven zoeken/gebruiken? Of moeten we dan de app blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Nieker schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:02:
[...]

En na installatie kunnen we de gewone ingebouwde ota updates blijven zoeken/gebruiken? Of moeten we dan de app blijven gebruiken?
Hoeft niet, maar in de praktijk zul je zien dat je het wél doet, omdat het nou eenmaal sneller is en dat willen we hier graag allemaal, niet? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:20
hebben mensen ota ontvangen of is het stop gezet?

Heb nog niks mogen ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Je wordt willekeurig uitgekozen voor de OTA. Het kan dus zo zijn dat iemand anders hier het wel binnen heeft maar jij niet. Het wordt niet meer per land uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
polopolo150 schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:19:
Je wordt willekeurig uitgekozen voor de OTA. Het kan dus zo zijn dat iemand anders hier het wel binnen heeft maar jij niet. Het wordt niet meer per land uitgerold.
Hoe weetje dat het niet meer per land is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
@MrOsman polopolo150 in "[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie"

Anders werkte de vpn optie nog. Dan koos je een land in je vpn app en downloadde je de update.

[ Voor 35% gewijzigd door polopolo150 op 23-09-2018 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieker schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:02:
[...]

Uiteraard kan je zelf kiezen wat je gebruikt. Het is gewoon precies hetzelfde als normaal, maar nu krijg je de update via een app (download komt van OnePlus) en eerder.
MrOsman schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:26:
[...]

Hoe weetje dat het niet meer per land is?
polopolo150 schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:27:
@MrOsman polopolo150 in "[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie"

Anders werkte de vpn optie nog. Dan koos je een land in je vpn app en downloadde je de update.
Meer vanwege dit: OxygenOS 9.0 for the OnePlus 6
This OTA will have a staged rollout. The OTA will be received by a limited number of users today and will have a broader rollout in a few days after making sure there are no critical bugs. Using VPN to download this build might not work as the rollout Is not based on regions and is randomly pushed out to a limited number of devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Anonymoussaurus schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:53:
[...]

Uiteraard kan je zelf kiezen wat je gebruikt. Het is gewoon precies hetzelfde als normaal, maar nu krijg je de update via een app (download komt van OnePlus) en eerder.

[...]

[...]

Meer vanwege dit: OxygenOS 9.0 for the OnePlus 6

[...]
Huh wat bedoel je met meer van wege dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrOsman schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:55:
[...]

Huh wat bedoel je met meer van wege dit?
Jij vroeg aan iemand anders "hoe weet je dat het niet meer per land is?". Die link die ik daarna stuurde bevestigd dat het compleet random is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

DanTm schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:31:
[...]

doet die van mij ook, hij biept bij mij op de 'aankomende alarm' notificatie, ondanks dat ik DND aan heb staan.
Wordt ik elke dag een half uurtje voor de wekker al wakker :)
Heb nu de officiële release draaien en die doet het ook... |:(

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Huigie schreef op maandag 24 september 2018 @ 07:13:
[...]

Heb nu de officiële release draaien en die doet het ook... |:(
Nog geen ota hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Ik heb al sinds korte tijd de Android 9 update maar heb sinds vandaag een probleem dat de helderheid veel minder 'hoog' is... Iemand anders hier problemen mee?
Op android 8 leek de helderheid op 50% hetzelfde als nu op 9 op 75% :/

Edit:
vassago schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 09:07:
Net geupdate naar Pie, full image over een rooted versie geflashed en alles lijkt prima te werken.
Ook navigatie e.d.

Heb alleen een probleem dat de helderheid van het scherm nu stukken minder is (adaptive brightness staat uit). Moet nu naar 90% helderheid om ongeveer op de 50% van voorheen uit de komen. Iemand hier daar ook problemen mee?
Heb ik dus ook last van :(

Het is alsof hij in een soort reader mode staat (wit is op 50% helderheid nu geliger ofzo...)

[ Voor 56% gewijzigd door d22wth op 24-09-2018 09:46 ]

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:50

WCA

d22wth schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:43:
Ik heb al sinds korte tijd de Android 9 update maar heb sinds vandaag een probleem dat de helderheid veel minder 'hoog' is... Iemand anders hier problemen mee?
Op android 8 leek de helderheid op 50% hetzelfde als nu op 9 op 75% :/
Wat je beschrijft, merk ik ook. Maar dat vind ik juist iets goeds, voorheen had de eerste 10% van de slider, een groter effect op de helderheid dan de 90% erna, nu is dat veel geleidelijker.

Daarnaast lijkt de minimale helderheid in een donkere kamer ook iets hoger geworden (op auto brightness). Welkome verandering, want ik vond de minimale stand net wat te donker.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

GreNade schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:48:
[...]

Wat je beschrijft, merk ik ook. Maar dat vind ik juist iets goeds, voorheen had de eerste 10% van de slider, een groter effect op de helderheid dan de 90% erna, nu is dat veel geleidelijker.

Daarnaast lijkt de minimale helderheid in een donkere kamer ook iets hoger geworden (op auto brightness). Welkome verandering, want ik vond de minimale stand net wat te donker.
Aha, dus je hebt dezelfde ervaringen :) ben ik niet de enige.

Ik snap je tweede punt wel. Misschien een welkome verandering!

Hoop dat als ik nu de helderheid op 90% moet zetten (staat ie nu ook) dat niet ten koste gaat van de batterijduur.

Vind het overigens vreemd want ik had het gister nog niet, misschien niet opgemerkt?

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:50

WCA

d22wth schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:58:
[...]

Aha, dus je hebt dezelfde ervaringen :) ben ik niet de enige.

Ik snap je tweede punt wel. Misschien een welkome verandering!

Hoop dat als ik nu de helderheid op 90% moet zetten (staat ie nu ook) dat niet ten koste gaat van de batterijduur.

Vind het overigens vreemd want ik had het gister nog niet, misschien niet opgemerkt?
Batterijduur is natuurlijk afhankelijk van de daadwerkelijke helderheid van het scherm, en niet van het percentage :p

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbandr84
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Na de update naar pie krijg ik om de 5 min de melding deze app gebruikt gps..google play services..

Iemand een idee wat dit is en of dit van invloed is op de batterij?

Bij de vorige android versie kon ik de gps ook op batterijbesparing staan maar dat zie ik nu ook niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:18
kwaazaar schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:37:
[...]

Is dat "Lux Auto Brightness" a EUR 2,67?
En Pie brengt dus geen verbeteringen op dit vlak?
Klopt. Ik zit inmiddels op official Pie en dat heeft niets veranderd. Probleem is dat OP in de 'auto brightness' stand niet de handmatig aangepaste waarde onthoudt (zoals samsung bijv wel doet). Enige dat je technisch mist is in LUX de 'boost' in fel zonlicht, maar die heb ik in de praktijk nog niet gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

vbandr84 schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:12:
Na de update naar pie krijg ik om de 5 min de melding deze app gebruikt gps..google play services..

Bij de vorige android versie kon ik de gps ook op batterijbesparing staan maar dat zie ik nu ook niet meer
Niks aan de hand, deed je telefoon voorheen ook al maar nu op 9 laat het een melding zien. Lekker negeren.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Huigie schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:18:
[...]

Niks aan de hand, deed je telefoon voorheen ook al maar nu op 9 laat het een melding zien. Lekker negeren.
Melding zag je ook in android 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oldblack
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-06 16:02
Ik heb een vraag en misschien weet iemand het antwoord.

Op vorige versies van Android had je de keuze uit drie opties bij locatie. (GPS, batterijbesparing en nauwkeurigheid).
Waar is deze functie gebleven? Is er wat veranderd door Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

GreNade schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:11:
[...]

Batterijduur is natuurlijk afhankelijk van de daadwerkelijke helderheid van het scherm, en niet van het percentage :p
Oh duh, lag nog een beetje te slapen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:43
vbandr84 schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:12:

Huigie schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:18:
[...]

Die melding had ik op Android 8 ook al. Ik wil alleen weten wat er opgevraagd wordt en waar het voor gebruikt wordt. Alle play services dichtzetten had namelijk ook geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Oldblack schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:25:
Ik heb een vraag en misschien weet iemand het antwoord.

Op vorige versies van Android had je de keuze uit drie opties bij locatie. (GPS, batterijbesparing en nauwkeurigheid).
Waar is deze functie gebleven? Is er wat veranderd door Google?
2 mogelijkheden..
1- Instellingen openen en zoekfunctie gebruiken, helemaal boven. Typ daar gps of locatieservices.
2- Instellingen > Beveiliging & Schermvergrendelingen > Locatie (beneden bij privacy) > Scannen

Nu heet het niet meer zo denk ik.. Je kunt kiezen om dan wifi niet mee te nemen met locatiebepaling

[ Voor 12% gewijzigd door mucuracat op 24-09-2018 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:56
Na het updaten werkt Waze in Android Auto niet fatsoenlijk meer. lijkt op het GPS issue wat er voorheen was. Heel af en toe een locatieupdate, maar bruikbaar is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:33
GlenSpey schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:20:
[...]

Paar keer ditzelfde herhaald inmiddels, het helpt vaak een uurtje maar daarna begint het probleem zich weer voor te doen. Herstarten van de telefoon idem; helpt een uurtje daarna wordt het toestel (ingame) weer traag. Alsof het eigenlijk het spelletje helemaal niet goed hebben kan...
Uit mijn eerdere verhaal:

[...]

Wat zou het nog meer kunnen zijn?
ik was aan het lurken dus ik weet niet of deze inmiddels al beantwoord is, maar check even in je developer opties of je force gpu rendering aan hebt staan. Dit kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:18
Sinds de laatste update dit weekend lijkt mijn WiFi elke keer vanzelf aan te gaan. Elke keer zet ik WiFi uit en op random momenten gaat ineens de WiFi aan.
Meerdere mensen last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Cheezborger schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:35:
Sinds de laatste update dit weekend lijkt mijn WiFi elke keer vanzelf aan te gaan. Elke keer zet ik WiFi uit en op random momenten gaat ineens de WiFi aan.
Meerdere mensen last van?
Dat is een setting onder wifi voorkeuren: wifi automatisch inschakelen, als de telefoon een vertrouwd wifi netwerk ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiechel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-11-2020
Brahman schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:19:
Na het updaten werkt Waze in Android Auto niet fatsoenlijk meer. lijkt op het GPS issue wat er voorheen was. Heel af en toe een locatieupdate, maar bruikbaar is het niet.
Vanmiddag liep ik tegen het zelfde aan, hij kon maar geen GPS fix krijgen. Vorige keer had ik alleen met Waze er last van, vanmiddag was het ook met Google Maps. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Roaming werkte niet in Duitsland in stad. Ook handmatig netwerk kiezen of het toestel rebooten hielp niet. Met een ander toestel en dezelfde sim geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
De werking van de volume buttons, na de update, vind ik geen verbetering. Deze regelen nu alleen het 'media' geluid en niet meer de beltoon?

Voorheen was het gewoon, standaard beltoon volume en als er media werd afgespeeld, het media volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

RAAF12 schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:58:
Roaming werkte niet in Duitsland in stad. Ook handmatig netwerk kiezen of het toestel rebooten hielp niet. Met een ander toestel en dezelfde sim geen probleem.
Welke software versies draai je?
HammerNL schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:06:
De werking van de volume buttons, na de update, vind ik geen verbetering. Deze regelen nu alleen het 'media' geluid en niet meer de beltoon?

Voorheen was het gewoon, standaard beltoon volume en als er media werd afgespeeld, het media volume.
Heb zelf nog geen Android 9, dus weet niet hoe dat precies zit. Bij Android 8 is het een instelling. Ik heb bij mij ingesteld dat hij altijd media geluid aanpast. Staat bij mij onder 'sound and vibrations' en dan onder de kop Volume, enige optie naast de 3 sliders.

[ Voor 51% gewijzigd door PeacekeeperNL op 24-09-2018 19:09 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:45
Anonymoussaurus schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:16:
[...]

Even off topic, maar verdienen jullie niet meer aan reclame dan aan een pro-versie van de app? 0,99 is niet duur namelijk, maar ik vraag me af of jullie daar wel beter van worden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
@PeacekeeperNL Wanneer wordt OTA update voleldig uitgerold. heb nog niks ontvangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

MrOsman schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:09:
@PeacekeeperNL Wanneer wordt OTA update voleldig uitgerold. heb nog niks ontvangen :(
Ik ook nog niet hoor, anderzijds ben ik voor nu nog blij, hoor hier en daar nog wat problemen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 22:56
MrOsman schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:09:
Waarom update je dan niet handmatig, als je zo graag de update wilt?
Is al uitgebreid besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
CRXed schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:16:
[...]

Waarom update je dan niet handmatig, als je zo graag de update wilt?
Is al uitgebreid besproken.
Ik wil ota 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
PeacekeeperNL schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:07:
Heb zelf nog geen Android 9, dus weet niet hoe dat precies zit. Bij Android 8 is het een instelling. Ik heb bij mij ingesteld dat hij altijd media geluid aanpast. Staat bij mij onder 'sound and vibrations' en dan onder de kop Volume, enige optie naast de 3 sliders.
Bij 9.0 kan ik z'n setting helaas niet vinden, ook onder het menu knoppen&gebaren zie ik niks staan. Of ik moet er overheen kijken

Dus nu moet je eerst volume up/down indrukken, vervolgens op het gear icon klikken, dit brengt je naar het standaard 'volume' menu onder settings, en daar moet je dan de slider met je vinger omhoog/omlaag vegen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

[quote]PeacekeeperNL schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:07:
[...]

Welke software versies draai je?

[...]

De laatste via OTA opgehaald. OxygenOS 9.0

Ik hoop wel dat het opgelost wordt. Om nou 2 telefoons mee te hebben is lastig.
Btw. Ik heb een Youfone sim op het KPN netwerk.
Die mag roamen op 02 en Vodafone Duitsland. Maar doet het niet.
I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

RAAF12 schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:38:

[...]

De laatste via OTA opgehaald. OxygenOS 9.0

Ik hoop wel dat het opgelost wordt. Om nou 2 telefoons mee te hebben is lastig.
Btw. Ik heb een Youfone sim op het KPN netwerk.
Die mag roamen op 02 en Vodafone Duitsland. Maar doet het niet.
I
Die van YouFone werkt wel, maar Vodafone niet in jouw telefoon roaming? Wel gek dat de een het wel en ander het niet doet dan :?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-10 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

Wat is er dan zo speciaal aan OTA tov oxygen updater.

Hier draait ie btw prima. De beta draaide al goed. Gewoon via OU.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
klein dingetje sinds de update naar 9, mijn wifi gaat gedurende de nacht automatisch uit terwijl hij op mijn nachtkastje ligt. gedurende de dag gebeurd dit niet.

ik heb iets gelezen over een lerende functie voor de nacht dat hij zelf de verbindingen dichtzet. iemand weet waar dit zit en dit dus kan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

fredgroes schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:11:
klein dingetje sinds de update naar 9, mijn wifi gaat gedurende de nacht automatisch uit terwijl hij op mijn nachtkastje ligt. gedurende de dag gebeurd dit niet.

ik heb iets gelezen over een lerende functie voor de nacht dat hij zelf de verbindingen dichtzet. iemand weet waar dit zit en dit dus kan uitzetten?
In Android 8 onder WiFi, preferences, advanced. Dan 'Keep WiFi on during sleep'. Verwacht hetzelfde voor Android 9.
Uiteraard vertalen naar NL indien nodig.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
PeacekeeperNL schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:18:
[...]

In Android 8 onder WiFi, preferences, advanced. Dan 'Keep WiFi on during sleep'. Verwacht hetzelfde voor Android 9.
Uiteraard vertalen naar NL indien nodig.
daar was ik ook naar op zoek maar deze optie is er niet meer... Het is niet heel storend met een data bundel van 24gb in de maand maar toch...

Heb nu maar de optie wifi automatisch inschakelen aangezet.. kijken of dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

PeacekeeperNL schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:03:
[...]

Die van YouFone werkt wel, maar Vodafone niet in jouw telefoon roaming? Wel gek dat de een het wel en ander het niet doet dan :?
De Youfone sim mag in Duitsland roamen op 02-de en Vodafone.de niet op Telecom.de
Maar ik begrijp dat jij er niet veel van weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

RAAF12 schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:03:
[...]

De Youfone sim mag in Duitsland roamen op 02-de en Vodafone.de niet op Telecom.de
Maar ik begrijp dat jij er niet veel van weet.
Ik weet er redelijk wat vanaf ;) heb bij een T-Mobile gelieerde provider gewerkt, maar ik vind het gek dat de crosscheck uitwijst dat het probleem in het toestel zit, maar anderzijds ook weer niet omdat YouFone gewoon werkt.
Wisselen van sim slot zal ook geen verschil maken, schat ik zo.

Heb je die VoLTE truc uitgevoerd, of niet? If so veroorzaakt dat misschien een probleem? Zou in ieder geval anders een support ticket aanmaken bij OnePlus, als ik jou was. Ik verwacht dat zij hier iets aan kunnen doen.

Weet je toevallig of het heeft gewerkt toen je nog op Android 8 zat?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
PeacekeeperNL schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:18:
[...]

Ik weet er redelijk wat vanaf ;) heb bij een T-Mobile gelieerde provider gewerkt, maar ik vind het gek dat de crosscheck uitwijst dat het probleem in het toestel zit, maar anderzijds ook weer niet omdat YouFone gewoon werkt.
Wisselen van sim slot zal ook geen verschil maken, schat ik zo.

Heb je die VoLTE truc uitgevoerd, of niet? If so veroorzaakt dat misschien een probleem? Zou in ieder geval anders een support ticket aanmaken bij OnePlus, als ik jou was. Ik verwacht dat zij hier iets aan kunnen doen.

Weet je toevallig of het heeft gewerkt toen je nog op Android 8 zat?
Ik heb er helaas ook last van, met zowel 8.0 en 9.0.
Ik moet een paar keer handmatig wisselen van netwerk, en dan lijkt het soms wat langer te werken.

Wat me laatste keer opviel is dat ik de verkeerde APN geselecteerd had staan, KPN4G.nl ipv portalmmm.nl. Daarna is internet niet meer weggevallen, maar dat kan ook mazzel zijn geweest.
Ik kom met enige regelmaat in DE, maar ook weer niet zo vaak. Kan het dus niet 1-2-3 testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Brahman schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:19:
Ik heb het ook op Oreo (update nog niet binnen), dus volgens mij ligt dat niet aan pie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 09:31
fredgroes schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:51:
[...]

daar was ik ook naar op zoek maar deze optie is er niet meer... Het is niet heel storend met een data bundel van 24gb in de maand maar toch...

Heb nu maar de optie wifi automatisch inschakelen aangezet.. kijken of dat het probleem oplost.
Die had ik al ingeschakeld maar dat helpt niet, in de log van m'n unifi AP zie ik dat m'n telefoon om 0:20 disconnect en om 4:45 weer connect.
Heb zelf ook een grote databundel dus vind het niet heel erg.
Het wordt gedaan om batterijbesparing toch?
Dat vind ik raar dacht dat 4G meer verbruikt dan WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17:36
JLius schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:31:
[...]

Ik heb het ook op Oreo (update nog niet binnen), dus volgens mij ligt dat niet aan pie.
Vandaag ongeveer 3 uur genavigeerd met Waze in Engeland op pie, geen enkel probleem ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Rossi schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:28:
[...]

Ik heb er helaas ook last van, met zowel 8.0 en 9.0.
Ik moet een paar keer handmatig wisselen van netwerk, en dan lijkt het soms wat langer te werken.

Wat me laatste keer opviel is dat ik de verkeerde APN geselecteerd had staan, KPN4G.nl ipv portalmmm.nl. Daarna is internet niet meer weggevallen, maar dat kan ook mazzel zijn geweest.
Ik kom met enige regelmaat in DE, maar ook weer niet zo vaak. Kan het dus niet 1-2-3 testen.
Bij mij staat KPN4G.nl ook standaard ingesteld als APN maar kon niet roamen vanmiddag in Duitsland. Sim zit in slot 1. Ik heb het ook gemeld bij Youfone, maar omdat mijn Samsung S6 het altijd goed doet, zal het toch een Oneplus 6 issue zijn. Ik begin spijt te krijgen dit toestel gekocht te hebben. Hopelijk wordt het opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/X7Q8wfxH/image.jpg

Heb alle toegestane netwerken gechecked....

[ Voor 5% gewijzigd door RAAF12 op 24-09-2018 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Laatst online: 25-03 22:21
RAAF12 schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:45:
[...]

Bij mij staat KPN4G.nl ook standaard ingesteld als APN maar kon niet roamen vanmiddag in Duitsland. Sim zit in slot 1. Ik heb het ook gemeld bij Youfone, maar omdat mijn Samsung S6 het altijd goed doet, zal het toch een Oneplus 6 issue zijn. Ik begin spijt te krijgen dit toestel gekocht te hebben. Hopelijk wordt het opgelost.

[Afbeelding]

En heb je zoals ik al aangaf het andere APN geprobeerd?
Youfone geeft namelijk aan dat je portalmmm.nl moet gebruiken. Ik heb de andere APN weggegooid, toch niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-10 19:36

GVR

JLius schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:31:
[...]

Ik heb sinds het GPS issue vorige maand geen problemen meer gehad. Afgelopen weekend naar Android 9 gegaan en ook daarin werkt Waze (via Android auto) vlekkeloos. Wel de laatste android auto en Waze versie in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:21
[...]

[Afbeelding]

Ik heb vorige maand prima kunnen internetten met mijn Youfone sim in Duitsland. Maar ik moest inderdaad wel eerst die APN aanpassen. Daarna heb ik nog een andere provider gekozen dan degene die standaard geselecteerd werd (ik dacht O2) want die deed het erg beroerd vooral omdat ik audio wilde streamen. Ben helaas vergeten welke ik gekozen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Rossi schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:20:
[...]

En heb je zoals ik al aangaf het andere APN geprobeerd?
Youfone geeft namelijk aan dat je portalmmm.nl moet gebruiken. Ik heb de andere APN weggegooid, toch niet nodig.
Nee zo had ik dat niet begrepen. Ik zit nu weer in NL. Over twee weken zit ik in Frankrijk. Dan zal ik die portalmmm.nl proberen. Thanks!

/OT
Overigens wel onlogisch van Youfone om een SIM te verkopen zonder de juiste voorkeuze te maken.....
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7JHwqcYb/apn.jpg

Blijkbaar kan je op Youfone niet 4G roamen in het buitenland en wel op de 4KPN APN.
Budget provider Tele2 doet ook zoiets. Alleen 4G roamen in de EU als je op hun eigen firma netwerk zit.

[ Voor 31% gewijzigd door RAAF12 op 25-09-2018 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kwaazaar schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:09:
[...]

Even off topic, maar verdienen jullie niet meer aan reclame dan aan een pro-versie van de app? 0,99 is niet duur namelijk, maar ik vraag me af of jullie daar wel beter van worden ;-)
Arjan zal ook nog wel aan in-app advertenties verdienen maar dat is het dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
[...]

[Afbeelding]

Kom, dit hebben we op 11 juni al besproken met je. Je hebt toen zelf uitgevonden dat er een tweede APN was, en o.a. ik heb bevestigd dat die werkt. Nu heb je dat ruim drie maanden later nog niet geprobeerd en krijg je spijt van je OP6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:15
RAAF12 schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:58:
Net terug uit Frankrijk en had problemen met Internet van VF. Soms had ik wel internet maar vaak onderweg of in kleinere plaatsen helemaal niets. Medereizigers ook bij VF konden wel gebruik maken van internet.

Gaan zoeken naar instellingen en toen viel mij op dat bij de APN (Namen Toeganspunt) van Vodafone er 1 optie niet aanstond/staat ook niet na het resetten van de standaard APN. Mogelijk dat je probleem ook daarmee te maken heeft.

Verificatietype stond op GEEN. Deze moet bij VF in ieder geval op PAP staan. Daarna had ik waar het beschikbaar is ook altijd internet en was het probleem opgelost.

Weet niet of dit bij jouw provider ook aan moet staan maar check de APN instellingen eens met die van je provider mogelijk een soortgelijk probleem.

En bij de andere sim T-Mobile had ik helemaal geen ontvangst ook niet om te bellen. Bleek dat ik dit ooit zelf had geblokkeerd 8)7 Voorheen 2 toestellen en deze geen nooit naar het buitenland dus voor de zekerheid geblokkeerd. Nu met de multi-sim gaat ook deze mee en ja dan kom je dingen tegen waar je niet meer aan denkt >:) Gelukkig kun je dit direct aanpassen en was ook dit probleem opgelost.

Dus sommige problemen kunnen ook nog iets te maken hebben met een verleden, geef het maar voor de zekerheid mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

PeacekeeperNL schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:10:
[...]

Ik ook nog niet hoor, anderzijds ben ik voor nu nog blij, hoor hier en daar nog wat problemen.
Probleem? Het zijn vaak dingen waar Google voor gekozen heeft en dus veranderd is. Vaak kunnen we niet tegen veranderingen :)
Her en der kun je bepaalde instellingen niet vinden of heet het anders of zijn veprlaatst. Zoals GPS instellingen om deze zuiniger te maken. Je kunt nog steeds wifi of bluetooth scannen uitzetten voor locatiebepaling, maar wordt niet meer genoemd als zuinig.
Wifi altijd aan , kan ik niet vinden in instellingen ... 8)7 bijvoorbeeld.
fredgroes schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:51:
[...]

Velen mopperen dat snachts batterij te snel leegloopt. Is toch lekker dat hij autoMAGISCH wifi uitzet. En als het ook overdag weer aangaat, is het toch prachtig? In slaapstand droomt je telefoon ook waarschijnlijk en gebruikt deze minder Mb's .
Wifi altijd aan , kan ik niet vinden in instellingen ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:05
DarkSide schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:06:
[...]

Wat is er dan zo speciaal aan OTA tov oxygen updater.

Hier draait ie btw prima. De beta draaide al goed. Gewoon via OU.
Maar wel met een factory reset tussendoor zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 10:35

westergas

rikkie_pc

Nog geen Pie hier. Heb er ook geen haast mee, hij komt wel een keer. Hebben mensen hem wel al op de reguliere weg binnen?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-10 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

L0we schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:46:
[...]

Tussen bèta en stabiel wel.
Van Oreo naar bèta ging zonder.
En verder kan het ook gewoon zonder.

Gebruik OU al jaren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Laatst online: 16:32
[...]

[Afbeelding]

Ik heb dit probleem met Telfort Zakelijk. Blijkbaar hebben die geen ondersteuning voor 4G in het buitenland. De OP6 heeft hier blijkbaar moeite mee, want ik moet het netwerktype terug schakelen naar 3G ipv 3G/4G. Dan werkt roamen in het buitenland wel gewoon.

De S6 had deze problemen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
GVR schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:21:
[...]

Ik heb sinds het GPS issue vorige maand geen problemen meer gehad. Afgelopen weekend naar Android 9 gegaan en ook daarin werkt Waze (via Android auto) vlekkeloos. Wel de laatste android auto en Waze versie in gebruik?
Ja, laatste versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

westergas schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:11:
Nog geen Pie hier. Heb er ook geen haast mee, hij komt wel een keer. Hebben mensen hem wel al op de reguliere weg binnen?
Ja, met OTA, vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

L0we schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:46:
[...]

Geen reset.Voordeel van OTA is dat je geen extra instal handelingen hoeft te doen. Als die geinstalleerd is boot ie zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Vandaag al m'n OnePlus binnen gekregen. Man man man wat een snel ding.

Wel meteen wat vragen: ik heb hersteld met behulp van de Google back-ups, en geen gebruik gemaakt van OnePlus switch. Merk dat sommige apps niet waren geïnstalleerd en een aantal geen herstelde data hadden. Opnieuw installeren loste dat op, een uitzondering daargelaten. Is dit door iets van OnePlus?

Ik merk ook dat auto brightness heel anders werkt dan dat ik gemerkt heb. Hij blijft vrij laag en je ziet de afstelling naar boven gaan als het feller wordt. Als je zelf hoger insteld en daarna de auto knop indrukt gaat hij weer omlaag. Is dit dat adaptive brightness?

Ik heb overigens nog geen pie. Kreeg wel een update, maar die was niet naar pie. Vind het prima, wacht wel op de ota.

En er zijn een aantal op apps die ik niet gebruik (zoals notities). Kan ik die gewoon verwijderen en later weer uit de play store installeren ofzo? Kon ze niet zo snel vinden op de play store

[ Voor 11% gewijzigd door twowheeler op 25-09-2018 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Iemand die de nieuwste Android versie al heeft?
Ik probeer nu via een VPN verbinding de boel te forceren via Duitsland maar ook dan blijft hij brutaal zeggen dat er geen update is.....

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Nivida_intel schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:43:
Iemand die de nieuwste Android versie al heeft?
Ik probeer nu via een VPN verbinding de boel te forceren via Duitsland maar ook dan blijft hij brutaal zeggen dat er geen update is.....
Ik heb hem gedownload met de Oxygen Updater in de play store. De interface is anders maar het ziet er veel schoner uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

msnguy schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:49:
[...]

Ik heb hem gedownload met de Oxygen Updater in de play store. De interface is anders maar het ziet er veel schoner uit!
Is dat officiële versie vanuit One plus?

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Nivida_intel schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:55:
[...]

Is dat officiële versie vanuit One plus?
Volgens mij download hij gewoon het officiële bestand van een mirror en vervolgens kun je hem via "Instellingen" gewoon installeren via een lokale installatie.
Pagina: 1 ... 37 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!