Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo040
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 00:44
Camiel schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:20:
[...]

Als ik daar heen ga kan ik alleen kiezen voor advance optimization waardoor apps nog aggressiever restricted worden. Waze heeft daarna nogsteeds geen GPS bij mij. Stond altijd al uit mocht het uit moeten staan.
Moet juist aan staan hiervoor. Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-10 20:37
Is de Android Pie open beta al beschikbaar? Ik ben zo benieuwd hoe de standby tijd is vergeleken met Oreo >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hier sinds vandaag ook een one plus 6.
Heb de afgelopen maand tijdelijk met een iphone5 rondgelopen. Dus het is weer even wennen zo'n reuze toestel 😁

Hier ook problemen met de gps fix in waze (via Android auto). Maar dat zal vast wel opgelost worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 23:16
In verband met de problemen met Waze: ik kreeg zonet een melding dat OnePlus een aanpassing heeft gedaan en het probleem opgelost zou moeten zijn. Normaal gezien zou je de geavanceerde batterijbesparing dus terug mogen uitschakelen. Heel misschien ga je je telefoon wel moeten heropstarten om dit te laten werken.

Coördinator van de Waze Belux Community

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 21:18
Glodenox schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 00:04:
In verband met de problemen met Waze: ik kreeg zonet een melding dat OnePlus een aanpassing heeft gedaan en het probleem opgelost zou moeten zijn. Normaal gezien zou je de geavanceerde batterijbesparing dus terug mogen uitschakelen. Heel misschien ga je je telefoon wel moeten heropstarten om dit te laten werken.
Waar heb je deze melding ontvangen ?
Gisteren had ik de batterij optimalisatie uitgeschakeld. maar daarna werkte Waze nog steeds niet.
Vanmorgen na een herstart van mijn telefoon leek Waze het wel te doen. Maar de batterij optimalisatie stond nog steeds uit.

Inschakelen en weer een herstart gaf daarna opnieuw problemen.

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 14:32
Zojuist mijn Oneplus 6 Red besteld bij Belsimpel. Hiervoor een Huawei P20 Pro gehad en daarvoor ook een Oneplus 6 (glossy black).

Toentertijd zat ik op 5.1.6 en heb ik de Oneplus 6 verkocht ivm focus problemen in videomodus.. Is dit al opgelost?

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
NoReseth schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 07:41:
[...]

Gisteren had ik de batterij optimalisatie uitgeschakeld. maar daarna werkte Waze nog steeds niet.
Vanmorgen na een herstart van mijn telefoon leek Waze het wel te doen. Maar de batterij optimalisatie stond nog steeds uit.

Gisteren had ik dus zoals gezegd ook direct problemen met de GPS fix van Waze op mijn nieuwe telefoon.
Heb helemaal niks aan de settings veranderd, en vanmorgen deed Waze (op android auto) het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 23:16
NoReseth schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 07:41:

Ik kreeg die melding van de persoon die als eerste het probleem rechtstreeks aan Waze gemeld heeft en rechtstreeks contact heeft met de mensen van Waze. Ik ga ervan uit dat het even kan duren vooraleer die fix overal uitgerold is en dat dit de reden. Op het forum van Waze zie ik ook meer en meer meldingen verschijnen dat het probleem zich niet meer voor doet bij hen.

EDIT: ah, en hij had dat bericht blijkbaar van het OnePlus forum gehaald.

[ Voor 9% gewijzigd door Glodenox op 23-08-2018 10:05 ]

Coördinator van de Waze Belux Community

• karimski
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-03-2023
Had je de vraag niet beter kunnen stellen voor het bestellen van de OP6 ;)

Wat is trouwens voor jou de reden om weer terug te gaan naar de OP6? Heb nu een Nokia 7+ maar twijfel om over te stappen naar de P20 pro of de OP6/6T.
Knamix schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:08:
Zojuist mijn Oneplus 6 Red besteld bij Belsimpel. Hiervoor een Huawei P20 Pro gehad en daarvoor ook een Oneplus 6 (glossy black).

Toentertijd zat ik op 5.1.6 en heb ik de Oneplus 6 verkocht ivm focus problemen in videomodus.. Is dit al opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
karimski schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:37:
Had je de vraag niet beter kunnen stellen voor het bestellen van de OP6 ;)

Wat is trouwens voor jou de reden om weer terug te gaan naar de OP6? Heb nu een Nokia 7+ maar twijfel om over te stappen naar de P20 pro of de OP6/6T.

[...]
Ik hou van verrassingen :+

P20 was een waanzinnige telefoon (vooral de camera ga ik wel missen), maar er waren wel een aantal dingen dat niet goed of zelfs vervelend kon zijn.

+ camera
+ speakers
+ waterproof
+ snelheid
- bloatware (10+ meldingen op een dag om een Huawei ID in te stellen etc)
- skin
- accu (Oneplus 6 houdt het net zo lang vol met 500mah minder)
- updates

Het kwam puur op prijs/kwaliteit verhouding en daar wint de Oneplus 6 in mijn ogen. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Knamix op 23-08-2018 10:49 ]

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:10

mucuracat

YES

Knamix schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:47:
[...]

Het kwam puur op prijs/kwaliteit verhouding en daar wint de Oneplus 6 in mijn ogen. :)
Huh? Daar heb je toch niks aan, als je p20pro al gekocht had? 🤔

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Knamix
mucuracat schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:59:
[...]

Huh? Daar heb je toch niks aan, als je p20pro al gekocht had? 🤔
Had me Abbo verlengd met een P20 Pro :)

[ Voor 3% gewijzigd door Knamix op 23-08-2018 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 10:35

westergas

rikkie_pc

Ik kan me moeilijk voorstellen dat een P20 Pro sneller is dan een OP6, of bedoel je dat niet?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• kevinkrs
Ik las hier van een aantal mensen over batterij optimalisatie en bij advanced settings om de meer agressievere modes aan te zetten, bedankt hiervoor want ik merk dat ik gelijk een stuk minder standby drain heb :)

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-10 08:53
D0gtag schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:24:
Hi folk, update van dit en tevens laatste.

Contact gehad met belsimpel, toestel zal niet onder garantie gerepareerd worden, wat ook mijn verwachting was. Geen uitleg gekregen hoe het is gekomen, misschien dat deze bij de reparatie geleverd word.
Duur was ~7 dagen voor versturen en antwoord op de vraag of het onder garantie gerepareerd gaat worden, paar dagen later antwoord met bevestiging van reparatie. Zal waarschijnlijk eind deze maand weer terug komen. Gelukkig net op tijd voor vakantie.

Kosten voor het glas repareren zijn zeer schappelijk 49 euro, als er extra kosten gemaakt worden (vanwege extra schade/componenten) zullen ze dat communiceren vooralsnog niks gehoord :)
Voor die prijs ga ik het zelf niet repareren (glas zelf kost al 29 euri), behoudt je je garantie en bij belsimpel zitten geen verzend kosten/onderzoekskosten, zit in de service.

Ik hoop dat andere mensen hier mee gediend zijn :) en een plusje voor belsimpel.
Hmm, fijn om te horen... Heb nu het zelfde probleem. Ik heb mijn telefoon vast wel keer laten vallen, maar vorige week had ik hem nog even los in de hand en zag hij er punt gaaf uit. Sindsdien ligt hij eigenlijk de hele dag hier thuis op een tafel, of zit hij in mijn broekzak, in de otterbox case...

Toevallig was zojuist een vriendin hier, en die had zoiets van wat heb jij een dikke telefoon (tja, otterbox). Dus ik trok die er af en liet haar de telefoon zien. Toen ze zei je hebt een barstje dacht ik dat ze een grapje maakte, maar .... ik heb gewoon precies het zelfde. Zonder dat hij gestuiterd is de afgelopen week, hij toen als nieuw de hoes in is gegaan en er zojuist uit... 8)7

Ook via belsimpel gekocht, maar ik trek eerst even aan de bel bij oneplus zelf zodra de accu van de dslr weer vol genoeg zit om een degelijke foto te schieten. Echt grappig is dit niet....

Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

GoldenBatt schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:49:
[...]

Hmm, fijn om te horen... Heb nu het zelfde probleem. Ik heb mijn telefoon vast wel keer laten vallen, maar vorige week had ik hem nog even los in de hand en zag hij er punt gaaf uit. Sindsdien ligt hij eigenlijk de hele dag hier thuis op een tafel, of zit hij in mijn broekzak, in de otterbox case...

Toevallig was zojuist een vriendin hier, en die had zoiets van wat heb jij een dikke telefoon (tja, otterbox). Dus ik trok die er af en liet haar de telefoon zien. Toen ze zei je hebt een barstje dacht ik dat ze een grapje maakte, maar .... ik heb gewoon precies het zelfde. Zonder dat hij gestuiterd is de afgelopen week, hij toen als nieuw de hoes in is gegaan en er zojuist uit... 8)7

Ook via belsimpel gekocht, maar ik trek eerst even aan de bel bij oneplus zelf zodra de accu van de dslr weer vol genoeg zit om een degelijke foto te schieten. Echt grappig is dit niet....
Oneplus heeft zelf bepaald dat het buiten de garantie gaat, niet belsimpel voor de duidelijkheid.
Ik ben wel benieuwd naar je foto's. Ik dacht dat mijn foto's wel redelijk duidelijk waren en er min of meer op een punt waar geen stress komt (als je hem laat vallen) het toestel kapot is gegaan. Ik heb het toestel nooit in mijn achterzak of iets dergelijks. 50 euro is redelijk, maar niet als het over een paar maanden weer het geval is.

[ Voor 13% gewijzigd door D0gtag op 23-08-2018 14:03 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

D0gtag schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:01:
[...]

Oneplus heeft zelf bepaald dat het buiten de garantie gaat, niet belsimpel voor de duidelijkheid.
Ik ben wel benieuwd naar je foto's. Ik dacht dat mijn foto's wel redelijk duidelijk waren en er min of meer op een punt waar geen stress komt (als je hem laat vallen) het toestel kapot is gegaan. Ik heb het toestel nooit in mijn achterzak of iets dergelijks. 50 euro is redelijk, maar niet als het over een paar maanden weer het geval is.
En bij zoveel mensen, klinkt mij als een designfout, dus kosten OnePlus.

Mijn reviews al gezien?

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:09
kevinkrs schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:06:
Ik las hier van een aantal mensen over batterij optimalisatie en bij advanced settings om de meer agressievere modes aan te zetten, bedankt hiervoor want ik merk dat ik gelijk een stuk minder standby drain heb :)
Krijg je in deep sleep mode wel notificaties binnen?

• GoldenBatt
D0gtag schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:01:
[...]

https://cloud.rkoggel.nl/s/WZ6SJrB6tq7n4rt
(De eerste paar zijn nog wat donker, verder op in de reeks worden ze beter 8)7)

Hierbij de eerste foto's, ik heb echter een oude Nikon D50 liggen, met geloof nog een kit lens (ooit gekregen van broertje toen hij ging upgraden), en ik gebruik het ding nooit dus vergeef me dat ze nog niet heel duidelijk zijn. Deze snel geschoten, ik probeer later op de middag nog even een meer degelijke foto te schieten als er meer prik in zit, of desnoods haal ik even zijn nieuwe op.

Ik zit nu naar mijn idee met schade die niet door mijn eigen toedoen komt. Het metaal is nog geheel onbeschadigd, en het zit echt op zo'n punt dat het me stug lijkt dat hij daar ergens op is gestuiterd (in een otterbox dan ook nog...)

[ Voor 3% gewijzigd door GoldenBatt op 23-08-2018 14:34 ]

Specs!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

GoldenBatt schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:33:
[...]

Hierbij de eerste foto's, ik heb echter een oude Nikon D50 liggen, met geloof nog een kit lens (ooit gekregen van broertje toen hij ging upgraden), en ik gebruik het ding nooit dus vergeef me dat ze nog niet heel duidelijk zijn. Deze snel geschoten, ik probeer later op de middag nog even een meer degelijke foto te schieten als er meer prik in zit, of desnoods haal ik even zijn nieuwe op.

Ik zit nu naar mijn idee met schade die niet door mijn eigen toedoen komt. Het metaal is nog geheel onbeschadigd, en het zit echt op zo'n punt dat het me stug lijkt dat hij daar ergens op is gestuiterd (in een otterbox dan ook nog...)
Jezus, je eerste foto... exact zelfde plek.....

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• GoldenBatt
D0gtag schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:34:
[...]

Dat idee inderdaad... Die 50 euro zou mij ook aan mijn achterste oxideren. De moeite voor het verpakken en telefoon even leeggooien vindt ik vervelender. En dan het feit dat deze niet gestuiterd is, maar meerdere mensen het zelfde hebben, en dan nog eens op exact de zelfde plek....

Weet niet of er veel mee bereik, maar ik ga OnePlus hier wel even over aanschoppen. Ik vindt dat ze ondertussen dit wel onder garantie mogen gaan fixen...

Specs!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

GoldenBatt schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:37:
[...]

Dat idee inderdaad... Die 50 euro zou mij ook aan mijn achterste oxideren. De moeite voor het verpakken en telefoon even leeggooien vindt ik vervelender. En dan het feit dat deze niet gestuiterd is, maar meerdere mensen het zelfde hebben, en dan nog eens op exact de zelfde plek....

Weet niet of er veel mee bereik, maar ik ga OnePlus hier wel even over aanschoppen. Ik vindt dat ze ondertussen dit wel onder garantie mogen gaan fixen...
Ja hou ons op de hoogte, daarna ga ik belsimpel aanspreken aangezien zij verantwoordelijk zijn voor de garantie. (en wij beiden daar een toestel van hebben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-10 23:06
Wat @PeacekeeperNL zegt, designfout. Dit kan geen toeval meer zijn. Ik vind dat Belsimpel hierin zijn verantwoordelijkheid moet nemen en de reparatiekosten op zich moet nemen, en dan als NL leverancier bij OnePlus gaan claimen. Dat zou ze sieren.

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

GoldenBatt schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:33:
[...]

(De eerste paar zijn nog wat donker, verder op in de reeks worden ze beter 8)7)
Ziet er echt uit als de rest van die gevallen, allemaal die plek... Kan gewoon niet anders dan een designfout zijn... Ik ga ook maar eens mijn OP6 uit de OtterBox halen 8)7 Let's hope for the best...

Edit: mijne gewoon nog puntgaaf *O*

[ Voor 4% gewijzigd door PeacekeeperNL op 23-08-2018 17:14 ]

Mijn reviews al gezien?

• kevinkrs
eniux schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:31:
[...]

Krijg je in deep sleep mode wel notificaties binnen?
Telegram notifications krijg ik gewoon binnen. Ik zou het trouwens een ernstige zaak vinden als je met doze aan geen notificaties meer zou kunnen krijgen....

Bij mijn iPhone krijg ik notifications in 'sleep' ook wel binnen, ik geloof dat ze wel iets (een minuut ofzo) vertraagd binnen komen.

• Knamix
westergas schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:56:
[...]

Ik kan me moeilijk voorstellen dat een P20 Pro sneller is dan een OP6, of bedoel je dat niet?
P20 Pro is in het algemeen snel (vandaar een plusje). Sneller dan de OP6? Zeker niet :)

• sderooij
  • Laatst online: 12-10 21:20
D0gtag schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:34:
[...]

kan niet door de case komen? kijkend naar de plaats van de scheur en case ...

• GoldenBatt
sderooij schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:31:
[...]

Die case is aan de binnenkant volledig rubber, dat plastic verstevigd het rubber alleen zodat het stevig om de telefoon blijft zitten. Daarbij zie je het hoesje wel op de foto, maar het stuk van het hoesje wat je ziet is de andere kant van de telefoon (je ziet volume knop telefoon, aan knop en slider van het hoesje)

Hoesje goed in beeld van een review: YouTube: Otterbox Commuter Case for OnePlus 6 Black Unboxing and Review

Specs!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

sderooij schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:31:
[...]

Ik heb exact de zelfde plek de zelfde scheur, ik heb de case niet.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:50

WCA

De mensen met scheuren, welke versie gaat het om? Ik zie alleen maar plaatjes van scheuren bij de matzwarte versie. Heb zelf de hoogglans zwarte versie zeg maar.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:07
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:38:
[...]

Want Google Maps is ruk ofzo? Google Maps werkt bij mij iig zonder problemen. Waze gebruik ik niet, dus kan niks over de werking daarvan zeggen.
Uuhm, ik vind van wel, onrustiger vooral en minder prettige informatievoorziening.

Ik ben nu weer terug in Nederland, nu ook weer normaal internet en makkelijk lezen. Maar ik het is nogal vervelend als je midden in de rimboe in een onbekend land (qua wegennet) rijdt en je navigatie kapt er mee. De Google Maps voldeed, maar zeer minimaal, de staat van de wegen is beter te vinden in Waze, file en andere informatie is beter weergegeven. Je moet in Roemenië al genoeg energie steken in het 'overleven' op de weg want ze rijden daar niet echt subtiel.

Goed ik zie wel hoe snel het opgelost is. Eigen auto heb ik een android headunit in zitten.

Gewone foto's van de OP6 ben ik wel zeer over te spreken geweest. Panorama noem ik werkelijk gewoon PanoDRAMA, want die zijn vrijwel allemaal compleet aan gort.

[ Voor 13% gewijzigd door Suicyder op 24-08-2018 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 18:53

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

(had toch zo gehoopt dat de beta deze week uit zou komen... :| )

edit:

Hydrogen beta heeft een update gekregen:

[update log]
system
-Update Android security patch to 2018.9
- Added global internet access
- Improve screen operation sensitivity
- Optimized standby power consumption
- Improve Bluetooth connection stability
phone
- Fixed caller interface problem when answering calls
desktop
- Fix the dock bar icon does not display the problem
- Fix the desktop showing two arrow problems
Status Bar
- Fix status bar drop-down display shift problem
- Fix the status bar from time to time pop-up problem
Setting
- Fix the black theme and click on the settings to display the error.
Lock screen
- Fix the problem that the power of the lock screen is unchanged when charging
the weather
- Fixed an issue where the weather app could not be used
third-party usage
- Optimize the abnormal exit problem in the king glory game

Die bugs gaan wij iig niet meer tegenkomen... _/-\o_

[ Voor 87% gewijzigd door Huigie op 24-08-2018 11:28 ]

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-10 21:47
Pierre_nr1 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:39:
Wat @PeacekeeperNL zegt, designfout. Dit kan geen toeval meer zijn. Ik vind dat Belsimpel hierin zijn verantwoordelijkheid moet nemen en de reparatiekosten op zich moet nemen, en dan als NL leverancier bij OnePlus gaan claimen. Dat zou ze sieren.
Dat zou ze sieren? Het is hun wettelijke verplichting volgens het consumentenrecht in Nederland |:(

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Eind oktober 2025: Blackbird P80 + 6090Wp extra ZP oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Huigie schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:33:
(had toch zo gehoopt dat de beta deze week uit zou komen... :| )

edit:

Hydrogen beta heeft een update gekregen:

[update log]
system
-Update Android security patch to 2018.9
- Added global internet access
- Improve screen operation sensitivity
- Optimized standby power consumption
- Improve Bluetooth connection stability
phone
- Fixed caller interface problem when answering calls
desktop
- Fix the dock bar icon does not display the problem
- Fix the desktop showing two arrow problems
Status Bar
- Fix status bar drop-down display shift problem
- Fix the status bar from time to time pop-up problem
Setting
- Fix the black theme and click on the settings to display the error.
Lock screen
- Fix the problem that the power of the lock screen is unchanged when charging
the weather
- Fixed an issue where the weather app could not be used
third-party usage
- Optimize the abnormal exit problem in the king glory game

Die bugs gaan wij iig niet meer tegenkomen... _/-\o_
Er is in ieder geval wel een post aangemaakt en verborgen. Though.... Week 245: We welcome new friends from Sweden, great articles and closed beta tester applications.
Alright that’s all for this week. Thanks for reading, and hope you have sweet weekend memories ahead. See you next week when I update everyone about Pie.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-10 23:06
Pr088 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:53:
[...]

Dat zou ze sieren? Het is hun wettelijke verplichting volgens het consumentenrecht in Nederland |:(
Als het bewezen en toegegeven is dat het een designfout is, ja. Maar dat is (nog) niet zo, dus je mag zelf de reparatie betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-10 21:47
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:01:
[...]

Als het bewezen en toegegeven is dat het een designfout is, ja. Maar dat is (nog) niet zo, dus je mag zelf de reparatie betalen.
Nee, gewoon je verkoper wijzen op zijn plichten. Jouw product is ondeugdelijk. Mocht hij vinden dat het ontstaan is door jouw doen (laten vallen enz.) dan moet de verkoper dat aantonen.
Anyway. Gewoon doordrukken bij de verkoper. Vanwege het gezeik zal die je vaak wel helpen 8)

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Eind oktober 2025: Blackbird P80 + 6090Wp extra ZP oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik kan nergens de optie meer vinden om privénummers te blokkeren.

Is dit eruit gehaald of heeft deze optie er in de 6 nooit in gezeten?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Tranzy schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:06:
Ik kan nergens de optie meer vinden om privénummers te blokkeren.

Is dit eruit gehaald of heeft deze optie er in de 6 nooit in gezeten?
Bel knop indrukken en rechtsboven 3 puntjes. Daar :
Instellingen
> oproepinstellingen
> sim 1 of 2
> aanvullende instellingen
> beller-id

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

mucuracat schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:31:
[...]

Bel knop indrukken en rechtsboven 3 puntjes. Daar :
Instellingen
> oproepinstellingen
> sim 1 of 2
> aanvullende instellingen
> beller-id
Dit is om zelf anoniem te bellen. Wat @Tranzy volgens mij bedoelt is dat inkomende oproepen van anonieme bellers automatisch worden geweigerd/naar voicemail worden doorgestuurd.

Daarop weet ik overigens niet het antwoord. Volgens mij was het eerder al eens gevraagd, maar was het toen nog niet ingebouwd. Weet niet of dat nu wel het geval is, of dat het überhaupt als feature request is geopperd.

Daarover heb ik dan weer een vraag, weet iemand of het mogelijk is in te stellen dat de led flitser afgaat bij notificaties, zoals op een iPhone? Dat is de voornaamste reden dat ik mijn werktelefoon nog niet heb overgezet.
Op Samsung kon het ook, maar was de implementatie ervan gewoon bout. Kan het niet vinden bij de instellingen. Dus ik vermoed dat het niet is geïmplementeerd. Alvast bedankt!

Edit: ben er even vanuit gegaan dat het echt nog geen optie is, en heb een feature request aangemaakt. Upvotes zijn welkom :)

[ Voor 9% gewijzigd door PeacekeeperNL op 24-08-2018 17:57 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:46:
[...]

Dit is om zelf anoniem te bellen. Wat @Tranzy volgens mij bedoelt is dat inkomende oproepen van anonieme bellers automatisch worden geweigerd/naar voicemail worden doorgestuurd.

Daarop weet ik overigens niet het antwoord. Volgens mij was het eerder al eens gevraagd, maar was het toen nog niet ingebouwd. Weet niet of dat nu wel het geval is, of dat het überhaupt als feature request is geopperd.

Daarover heb ik dan weer een vraag, weet iemand of het mogelijk is in te stellen dat de led flitser afgaat bij notificaties, zoals op een iPhone? Dat is de voornaamste reden dat ik mijn werktelefoon nog niet heb overgezet.
Op Samsung kon het ook, maar was de implementatie ervan gewoon bout. Kan het niet vinden bij de instellingen. Dus ik vermoed dat het niet is geïmplementeerd. Alvast bedankt!

Edit: ben er even vanuit gegaan dat het echt nog geen optie is, en heb een feature request aangemaakt. Upvotes zijn welkom :)
Goed dat je dat gedaan hebt, maar daar horen feature requests eigenlijk niet, en daar is er ook niet zoveel aandacht voor denk ik. Denk dat je hier meer kans hebt: https://forums.oneplus.com/feedback/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:27:
[...]

Goed dat je dat gedaan hebt, maar daar horen feature requests eigenlijk niet, en daar is er ook niet zoveel aandacht voor denk ik. Denk dat je hier meer kans hebt: https://forums.oneplus.com/feedback/
Ga ik dat later vanavond ook nog eens proberen. Thanks iig, ook voor de upvote :)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-10-2020
kevinkrs schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:51:
[...]

Telegram notifications krijg ik gewoon binnen. Ik zou het trouwens een ernstige zaak vinden als je met doze aan geen notificaties meer zou kunnen krijgen....

Bij mijn iPhone krijg ik notifications in 'sleep' ook wel binnen, ik geloof dat ze wel iets (een minuut ofzo) vertraagd binnen komen.
Met geavanceerde optimalisatie aan krijg ik geen notificaties meer van Gmail en je kan de optimalisatie hiervoor niet afzonderlijk uitzetten, dus onbruikbaar voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:21
Waar is de optie gebleven dat je scherm aanblijft tijdens het laden? Die heeft het altijd gedaan tot de laatste update. Is die instelling er nu uitgesloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 14:06
renem schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:30:
Waar is de optie gebleven dat je scherm aanblijft tijdens het laden? Die heeft het altijd gedaan tot de laatste update. Is die instelling er nu uitgesloopt?
Developer options -> Stay awake aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Tuktop schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:50:
[...]

Developer options -> Stay awake aanzetten.
Dat is het probleem nou juist. Als ik zoek in settings op Stay Awake dan brengt ie mij ook naar developer options, maar hij staat daar niet meer tussen, of ik kijk scheel. Ik had de optie altijd aanstaan maar na de laatste update ben ik hem kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 14:06
renem schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:06:
[...]

Dat is het probleem nou juist. Als ik zoek in settings op Stay Awake dan brengt ie mij ook naar developer options, maar hij staat daar niet meer tussen, of ik kijk scheel. Ik had de optie altijd aanstaan maar na de laatste update ben ik hem kwijt.
Heel vreemd, ik zie 'm er gewoon bij staan. OxygenOS 5.1.11.
Ben je nog wel developer? Zo niet: paar keer snel achter elkaar tappen op Build number bij About phone in Settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Tuktop schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:54:
[...]

Heel vreemd, ik zie 'm er gewoon bij staan. OxygenOS 5.1.11.
Ben je nog wel developer? Zo niet: paar keer snel achter elkaar tappen op Build number bij About phone in Settings.
'No need, you are already a developer' krijg ik dan te zien. Zou je eens een screenshot kunnen maken waar dat Stay Awake precies staat in de Developer Options?
Kan dit veroorzaakt zijn doordat ik 5.1.11 op Tenerife heb gedownload en geïnstalleerd?

[ Voor 8% gewijzigd door renem op 25-08-2018 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

renem schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:24:
[...]

'No need, you are already a developer' krijg ik dan te zien. Zou je eens een screenshot kunnen maken waar dat Stay Awake precies staat in de Developer Options?
Kan dit veroorzaakt zijn doordat ik 5.1.11 op Tenerife heb gedownload en geïnstalleerd?
Nope, maar stay awake is 4e optie

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

renem schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:24:
[...]

Als je telefoon op Nederlands staan, dan staat er 'stand-by' ipv stay awake . En is 4de optie onder ontwikkelaarsopties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Sinds twee dagen hier ook een probleem met GPS fix. Ik gebruik geen Waze maar Google Maps. Uiteindelijk na drie kwartier tot een uur is er een GPS fix. Iets wat natuurlijk uitermate vervelend is. Zijn er meer mensen met dit probleem.

Ook ik heb al een nieuwe achterkant op de telefoon gekregen, die van mij was ook kapot op dezelfde plek als de foto's hier op het forum. Een ster ter hoogte van de aan/uit knop. Inmiddels na ruim 3 weken de telefoon weer terug voor een reparatiebedrag van bijna 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:30

Flipm0de

geen

Gebruikt er iemand de gestures? Heb het een paar dagen aan geprobeerd en vooral terug naar het thuisscherm werkt erg fijn (kom van een iPhone waar je sowieso alleen maar 1 knop hebt). Vond wel het omhoog swippen en wachten op het multitask scherm nog niet helemaal lekker werken. Dan werkt een dedicated knop op dit moment toch beter. Maar snap dat de gestures de toekomst zijn. Kijken of het in Android Pie beter is uitgewerkt.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
PeacekeeperNL schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:28:
[...]

Nope, maar stay awake is 4e optie
Ik ben blijkbaar toch scheel. De optie is er wel maar greyed out (en dat is best moeilijk te zien als je het Dark theme gebruikt), vlak na de update zijn we voor ons bedrijf overgegaan op Office365 waarmee ook diverse administratieve beperkingen opgelegd worden aan de telefoon, waaronder deze dus :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

renem schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:04:
[...]

Ik ben blijkbaar toch scheel. De optie is er wel maar greyed out (en dat is best moeilijk te zien als je het Dark theme gebruikt), vlak na de update zijn we voor ons bedrijf overgegaan op Office365 waarmee ook diverse administratieve beperkingen opgelegd worden aan de telefoon, waaronder deze dus :-(
Er is een app genaamd tiles, daarmee kun je bij snelkoppeling boven een icon toevoegen genaamd caffeine. Dan blijft scherm aan zolang je knop weer in drukt of scherm zelf uit zet.
Er zijn ook apps die caffeine heten dacht ik en scherm aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 10:05
Daar ben ik weer met een vraag over m'n batterij haha. Want ik heb nog steeds het idee dat er iets niet goed is. Anderhalf uur geleden van de lader afgehaald en ik zit nu op 86% met een SoT van 24 minuten. Waarin ik 5 minuten Reddit open had staan, 10 minuten een gedownloade afspeellijst van Spotify heb geluisterd en op de achtergrond bleek Google Photos m'n laatste vakantiekiekjes te uploaden naar de cloud.

Ik denk toch dat m'n batterij niet helemaal top is. Moet ik contact opnemen met OnePlus of gewoon een nieuwe batterij erin plaatsen?

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Laatst online: 11:09
aDutchCow schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 09:18:
Daar ben ik weer met een vraag over m'n batterij haha. Want ik heb nog steeds het idee dat er iets niet goed is. Anderhalf uur geleden van de lader afgehaald en ik zit nu op 86% met een SoT van 24 minuten. Waarin ik 5 minuten Reddit open had staan, 10 minuten een gedownloade afspeellijst van Spotify heb geluisterd en op de achtergrond bleek Google Photos m'n laatste vakantiekiekjes te uploaden naar de cloud.

Ik denk toch dat m'n batterij niet helemaal top is. Moet ik contact opnemen met OnePlus of gewoon een nieuwe batterij erin plaatsen?
Ik heb nu 85% na 1u48m Facebook filmpjes. Met geen batterij besparende dingen aan. Wellicht een programma dat een hoop resources trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 10:05
eniux schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 09:24:
[...]

Ik heb nu 85% na 1u48m Facebook filmpjes. Met geen batterij besparende dingen aan. Wellicht een programma dat een hoop resources trekt?
Ik zou dus niet weten wat, ben nu op vakantie dus ben een hoop aan het filmen in 4K. Dan snap ik het dat de telefoon leegloopt. Maar gewoon idle, ik zie niet wat er zoveel energie slurpt :(

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

aDutchCow schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 09:26:
[...]

Ik zou dus niet weten wat, ben nu op vakantie dus ben een hoop aan het filmen in 4K. Dan snap ik het dat de telefoon leegloopt. Maar gewoon idle, ik zie niet wat er zoveel energie slurpt :(
Vakantie? Misschien slecht bereik? Dan kost het ook meer energie en batterij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Flipm0de schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:34:
Vond wel het omhoog swippen en wachten op het multitask scherm nog niet helemaal lekker werken.
Vind ik juist prima werken. Ik ben echt blij met die gestures, vooral omdat je het hele scherm kan gebruiken zonder de navigatie buttons. Ziet er veel mooier uit. Enige nadeel is dat bij een spatie ik nog wel eens per ongeluk naar het home screen ga.

[ Voor 3% gewijzigd door Southern Sun op 26-08-2018 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
mucuracat schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:09:
[...]

Er is een app genaamd tiles, daarmee kun je bij snelkoppeling boven een icon toevoegen genaamd caffeine. Dan blijft scherm aan zolang je knop weer in drukt of scherm zelf uit zet.
Er zijn ook apps die caffeine heten dacht ik en scherm aanhouden.
Tiles had ik al geïnstalleerd staan, heb caffeine toegevoegd maar helaas scherm gaat gewoon uit evenals met 2 apps uit de Playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

renem schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:09:
[...]

Tiles had ik al geïnstalleerd staan, heb caffeine toegevoegd maar helaas scherm gaat gewoon uit evenals met 2 apps uit de Playstore.
Yep, soms bepaald it afdeling wat goed voor je is.
Jammer.
Veiligheid he😊. Anders kan ieder je toestel bekijken

[ Voor 8% gewijzigd door mucuracat op 26-08-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
mucuracat schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 14:16:
[...]

Yep, soms bepaald it afdeling wat goed voor je is.
Jammer.
Veiligheid he😊. Anders kan ieder je toestel bekijken
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Maar als ik het op de 1 of andere manier kan omzeilen dan zal ik dat niet nalaten. 8)7 Wel raar dat die apps niet werken terwijl Flitsmeister het toestel zonder problemen wakker kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-10 11:58

Ik zou eerst eens kijken waar het verbruik vandaan komt. Kan je dat zien in de settings - battery? Zie je precies waar het verbruik naar toe gaat. Kan net zo goed iets in de software zijn.

Daarnaast kan je altijd even kijken met AccuBattery of een dergelijke app, hoe je batterij er aan toe is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomg
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 22:55
Flipm0de schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:34:
Gebruikt er iemand de gestures? Heb het een paar dagen aan geprobeerd en vooral terug naar het thuisscherm werkt erg fijn (kom van een iPhone waar je sowieso alleen maar 1 knop hebt). Vond wel het omhoog swippen en wachten op het multitask scherm nog niet helemaal lekker werken. Dan werkt een dedicated knop op dit moment toch beter. Maar snap dat de gestures de toekomst zijn. Kijken of het in Android Pie beter is uitgewerkt.
Ik gebruik Navigation Gestures uit de store, daarmee kan ik net wat extra gestures toevoegen zoals switchen tussen 2 apps. Hier heb je volgens mij wel root voor nodig om de navbar te verbergen.
Ook wacht ik nog op de android 9 update zodat je de Pixel's gestures kan gebruiken. Die zou zsm komen, heb alleen niets vernomen van de update de laatste week..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
Cavemania schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:11:
Ook ik heb al een nieuwe achterkant op de telefoon gekregen, die van mij was ook kapot op dezelfde plek als de foto's hier op het forum. Een ster ter hoogte van de aan/uit knop. Inmiddels na ruim 3 weken de telefoon weer terug voor een reparatiebedrag van bijna 50 euro.
Heb je hier toevallig nog wat foto's van? Ik ben benieuwd/nieuwschierig. Maar misschien kan ik ze wat harder schoppen als ik wat meer voorbeelden naast elkaar leg voor ze... O-)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

GoldenBatt schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 09:51:
[...]

Heb je hier toevallig nog wat foto's van? Ik ben benieuwd/nieuwschierig. Maar misschien kan ik ze wat harder schoppen als ik wat meer voorbeelden naast elkaar leg voor ze... O-)
Ook even buiten Tweakers zoeken, vind je er ook genoeg inclusief afbeeldingen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
PeacekeeperNL schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:11:
[...]

Ook even buiten Tweakers zoeken, vind je er ook genoeg inclusief afbeeldingen.
Klopt, maar je ziet ook genoeg onduidelijke foto's, en sommige vindt ik dan wel echt twijfel geval, zoals deze bijv. Misschien is deze ook wel spontaan gebarsten, maar deze lijkt echt schade "in het midden" te hebben, ipv op de rand zoals ik en een aantal meer mensen ervaren.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-09 12:31
Heeft iemand toevallig een idee hoe het kan dat het opladen van m'n OnePlus 6 steeds langzamer lijkt te gaan? Gisteren was de telefoon helemaal leeg, toen meteen aan de lader gedaan. Mijn ervaring van de afgelopen maanden was dat binnen een half uur de telefoon zeker wel tot over de helft opgeladen was. Dit keer echter was deze nog geen 40 procent na een half uur. Toevallig had ik op hetzelfde moment m'n oude iPhone SE ook aan de lader gelegd omdat ik daar nog wat foto's af wilde halen. Deze was ongeveer tegelijk met m'n OP 6 op 40%.
Het kan aan m'n verbeelding liggen, maar toch lijkt het echt alsof m'n OP 6 steeds langzamer oplaadt. Ook lijkt het alsof m'n batterij verdacht sneller leeg gaat.
Hebben jullie dit ook ervaren of ligt het aan mijn toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
  • Laatst online: 16-09 17:48
Kak,vandaag ook er achter gekomen dat de achterkant van mijn OP6 gescheurd is,heb hem niet laten vallen of wat dan ook.
Baal als een stekker zo iets moet toch gewoon een fabrieksfout zijn omdat ik heus niet de enige ben die het zo meemaakt.
En nu,hoe verder one plus of wat? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-09 12:31
erp833 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:51:
Kak,vandaag ook er achter gekomen dat de achterkant van mijn OP6 gescheurd is,heb hem niet laten vallen of wat dan ook.
Baal als een stekker zo iets moet toch gewoon een fabrieksfout zijn omdat ik heus niet de enige ben die het zo meemaakt.
Ik denk dat je hier verder kan :
[OnePlus] RMA & Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
erp833 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:51:
Heb je ook foto's? Waar heb je hem gekocht? Als je wat terug leest zie je dat onderandere ik en @D0gtag in het zelfde schuitje zitten. Ik probeer zo veel mogelijk gevallen met (duidelijke) foto's te zoeken om zo OnePlus/Belsimpel te schoppen. Dus als je duidelijke foto's hebt of wilt maken, graag :)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Vincedf schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:46:
Heeft iemand toevallig een idee hoe het kan dat het opladen van m'n OnePlus 6 steeds langzamer lijkt te gaan? Gisteren was de telefoon helemaal leeg, toen meteen aan de lader gedaan. Mijn ervaring van de afgelopen maanden was dat binnen een half uur de telefoon zeker wel tot over de helft opgeladen was. Dit keer echter was deze nog geen 40 procent na een half uur. Toevallig had ik op hetzelfde moment m'n oude iPhone SE ook aan de lader gelegd omdat ik daar nog wat foto's af wilde halen. Deze was ongeveer tegelijk met m'n OP 6 op 40%.
Het kan aan m'n verbeelding liggen, maar toch lijkt het echt alsof m'n OP 6 steeds langzamer oplaadt. Ook lijkt het alsof m'n batterij verdacht sneller leeg gaat.
Hebben jullie dit ook ervaren of ligt het aan mijn toestel?
Brande het blauwe ledje op je oneplus?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
GoldenBatt schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:24:
[...]

Heb je ook foto's? Waar heb je hem gekocht? Als je wat terug leest zie je dat onderandere ik en @D0gtag in het zelfde schuitje zitten. Ik probeer zo veel mogelijk gevallen met (duidelijke) foto's te zoeken om zo OnePlus/Belsimpel te schoppen. Dus als je duidelijke foto's hebt of wilt maken, graag :)
okee Ja foto's heb ik, maar hoe krijg ik die foto's geupload :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Voeg afbeelding toe via het fotoalbum.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoeber
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2024
Hé all,

Kort vraagje. Nu sinds 1,5 maand blije eigenaar van de OnePlus 6, maar loop nu al een paar keer tegen een issue aan.

Als ik naar google.nl ga en wil wat intypen in de search balk (dus niet de browse balk) dan zie ik niet wat ik typ in de witte balk verschijnen. Op mijn toetsenbord zie ik wel dat hij correcties aangeeft voor wat ik typ, maar als ik vervolgens op search druk dan geeft de browser aan blanco te zijn en blijf ik op het hoofdscherm.

Onderstaande is een voorbeeld (heb oneplus ingetypt, maar niet zichtbaar) en heb dit vaker bij formulieren o.i.d. waar ik iets op een webpagina moet invullen. Hebben jullie hier ook last van en wellicht een oplossing om dit te fixen?

Screenshot Oneplus

[ Voor 13% gewijzigd door stoeber op 27-08-2018 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
GoldenBatt schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:24:
[...]

Gekocht in Utrecht popup store,foto's van de achterkant gallery: erp833

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Telefoon in kontzak met scherm naar je toe, strakke broek...bukken en pats...bendgate.
Zou het zo gebeurd kunnen zijn?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
stoeber schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:29:
Hé all,

Kort vraagje. Nu sinds 1,5 maand blije eigenaar van de OnePlus 6, maar loop nu al een paar keer tegen een issue aan.

Als ik naar google.nl ga en wil wat intypen in de search balk (dus niet de browse balk) dan zie ik niet wat ik typ in de witte balk verschijnen. Op mijn toetsenbord zie ik wel dat hij correcties aangeeft voor wat ik typ, maar als ik vervolgens op search druk dan geeft de browser aan blanco te zijn en blijf ik op het hoofdscherm.

Onderstaande is een voorbeeld (heb oneplus ingetypt, maar niet zichtbaar) en heb dit vaker bij formulieren o.i.d. waar ik iets op een webpagina moet invullen. Hebben jullie hier ook last van en wellicht een oplossing om dit te fixen?

[afbeelding]
Ik heb het ook, maar alleen als ik naar afbeeldingen zoek en dan alleen als ik de zoekterm bij afbeeldingen een keer heb gewijzigd en naar dan naar beneden heb gescrold. Dan is die onzichtbaar maar wel aanpasbaar zoals bij jou.

Maar ik twijfel of het een OP probleem is of een Google probleem, eventueel icm resolutie van de OP oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
Huigie schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:06:
Telefoon in kontzak met scherm naar je toe, strakke broek...bukken en pats...bendgate.
Zou het zo gebeurd kunnen zijn?
no way,telefoon zit nooit in m'n kontzak en ook bijna nooit in m'n broekzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

erp833 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:58:
[...]

Gekocht in Utrecht popup store,foto's van de achterkant gallery: erp833
Ook weer zelfde plek als de rest als ik het zo snel zie... En wederom een midnight black.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
GoldenBatt schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 09:51:
[...]

Uiteraard heb ik die

Oneplus 6

100% zeker dat de telefoon niet gevallen of gestoten is.. Ben altijd erg voorzichtig met mijn telefoon. Telefoon zat in het standaard bijgeleverde hoesje van OP

2 juli heb ik mijn toestel naar OP verzonden en 9 augustus was hij weer terug. Keurig gerepareerd voor het bedrag van €46,22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Het barstprobleem lijkt uitsluitend op de matzwarte versie voor te komen, of niet?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
Dan hoop ik niet dat de nieuwe backcover die er opgekomen is hetzelfde probleem heeft. Anders blijf ik bezig om de achterkant te vervangen.

Overigens het GPS probleem heeft zichzelf opgelost. Sinds gister geen problemen meer. Zou het kunnen komen door het slechte weer in combinatie met bergen etc in Oostenrijk kunnen komen. Had twee weken geen last van een weigerende GPS in Oostenrijk tot het slecht weer werd. Nu ik niet meer in Oostenrijk ben is het probleem ook opgelost.

[ Voor 55% gewijzigd door Cavemania op 27-08-2018 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius

Tja, batterij van smartphones is nu eenmaal niet vet, dat is bij de oneplus 6 niet anders. Gewoon loslaten en regelmatig aan de lader voor een snelle laadbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor degene die geïnteresseerd zijn: ik heb een geruchtentopic aangemaakt waarin ik jullie op de hoogte zou proberen te houden over de laatste geruchten/lekken.

[OnePlus 6T] Speculaties & Geruchten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:48
Cavemania schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:56:
[...]

Uiteraard heb ik die

[afbeelding]

100% zeker dat de telefoon niet gevallen of gestoten is.. Ben altijd erg voorzichtig met mijn telefoon. Telefoon zat in het standaard bijgeleverde hoesje van OP

2 juli heb ik mijn toestel naar OP verzonden en 9 augustus was hij weer terug. Keurig gerepareerd voor het bedrag van €46,22
GreNade schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:00:
Het barstprobleem lijkt uitsluitend op de matzwarte versie voor te komen, of niet?
Nee, ook bij de andere versies. De overeenkomsten zijn echter dat ze allemaal op dezelfde plek lijkt te barsten. Zie bijvoorbeeld dit: https://wccftech.com/onep...anel-breaking-on-its-own/

Ook op XDA, Reddit en OnePlus forum klagen mensen erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlark
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:15
Zijn er meer die nog ouderwetse MP3-tjes hebben? OnePlus heeft geen muziekspeler meer in Oxygen. Welke gebruiken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Vlark schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:18:
Zijn er meer die nog ouderwetse MP3-tjes hebben? OnePlus heeft geen muziekspeler meer in Oxygen. Welke gebruiken jullie?
Toen ik nog MP3's luisterde, gebruikte ik Poweramp, dat is wat mij betreft veruit de beste lokale muziekspeler op Android

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Google play music is de muziekspeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-10 23:15

guReMcO

Praat mar frysk

Ik gebruik al tijden Poweramp om flac/mp3 bestanden af te spelen. Werkt prima.

Croissant in hand, I was alone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sallyriana
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-07 21:31
Rocketplayer, nooit zo tevreden geweest en ook simpel in gebruik, er is een pro versie maar is totaal niet nodig tenzij je echt super advanced functies wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
MitchellHearth schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:59:
[...]

[...]

Nee, ook bij de andere versies. De overeenkomsten zijn echter dat ze allemaal op dezelfde plek lijkt te barsten. Zie bijvoorbeeld dit: https://wccftech.com/onep...anel-breaking-on-its-own/

Ook op XDA, Reddit en OnePlus forum klagen mensen erover.
Ik heb nog eens zitten denken. Dit probleem lijkt toch wel een design issue te zijn. Is het niet iets om toch eens een inventarisatie te doen en proberen te reclameren bij OP. Of is dit iets wat toch geen haalbare kaart lijkt te zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Met gebroken achterkant: is er ook correlatie met welke batch je hebt? Is dat te achterhalen? Via serienummer of zo?
Misschien dat bepaalde versies last van hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trenzer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 11:15
Ik liep tegen hetzelfde issue aan en heb wat varianten geprobeerd maar ben nu erg blij met Musicolet. Erg clean maar heeft ook veel geavanceerde functies.
Ik liep bij veel players bijv. op tegen onlogisch gedrag bij gebruik van de Android terug-toets, onhandige UI v.w.b. playlists, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-10 19:36

GVR

Cavemania schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:27:
[...]

Ik heb nog eens zitten denken. Dit probleem lijkt toch wel een design issue te zijn. Is het niet iets om toch eens een inventarisatie te doen en proberen te reclameren bij OP. Of is dit iets wat toch geen haalbare kaart lijkt te zijn?
Mocht het mij overkomen zou ik echt geen genoegen nemen met het feit dat ik het zelf moet gaan betalen. Het is overduidelijk dat dit een ontwerp/productiefout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
GVR schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:04:
[...]

Mocht het mij overkomen zou ik echt geen genoegen nemen met het feit dat ik het zelf moet gaan betalen. Het is overduidelijk dat dit een ontwerp/productiefout is.
Ben het helemaal met je eens dat het een ontwerpfout/productiefout moet zijn,het is toch niet normaal bij alle foto's die ik er van zie de crack bijna altijd op ongeveer de zelfde plaats is.
Dit moet toch ook opvallen bij de reparatie afdeling van OP,mss is het ze wel opgevallen maar houden ze wijselijk de boot af tot dat iedereen begint teklagen die het meemaakt.
Maar zeg eens hoe zou jij dit dan aanpakken als het jou ook overkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-10 19:36

GVR

erp833 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:26:
[...]
Ben het helemaal met je eens dat het een ontwerpfout/productiefout moet zijn,het is toch niet normaal bij alle foto's die ik er van zie de crack bijna altijd op ongeveer de zelfde plaats is.
Dit moet toch ook opvallen bij de reparatie afdeling van OP,mss is het ze wel opgevallen maar houden ze wijselijk de boot af tot dat iedereen begint teklagen die het meemaakt.
Maar zeg eens hoe zou jij dit dan aanpakken als het jou ook overkomt?
Bij Belsimpel en/of Oneplus eisen dat dit kostenloos gerepareerd wordt, met de verwijzing naar de diverse voorbeelden van andere gebruikers op internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cavemania
Tja zoals gezegd was die van mij begin juli al kapot. Toen had ik dit nog niet gezien dat het toch regelmatig voorkomt. Als dat wel zo was geweest was ik toch iets kritischer geweest op het oordeel van OP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-10 14:15
GVR schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:57:
[...]

Bij Belsimpel en/of Oneplus eisen dat dit kostenloos gerepareerd wordt, met de verwijzing naar de diverse voorbeelden van andere gebruikers op internet.
Dat. En als niet wordt meegewerkt dit bespreken met de consumentenbond. Oneplus moet het hebben van reclame. En slechte reclame lijkt me dan ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertje9999
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-10 15:37
Gisteren voor het eerst een hoofdtelefoon gebruikt met mijn mirror black. Zag vanmiddag dat er een scheurtje zit in het glas tussen de opening richting het scherm. Ik heb niets geks met de plug gedaan.

Is maar ±3mm, dat weegt niet echt op tegen de andere problemen met spontane barsten, maar toch... Zijn er andere forum leden die hetzelfde tegen zijn gekomen?

Voor mij in ieder geval nooit meer een glazen body! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Ik heb toch iets raars met mijn oneplus 6.
Ik had via de schuifknopje het toestel op stil gezet. Ik had een gesprek waar ik niet gestoord mocht worden. Toch kreeg ik een telefoontje binnen. Heel vervelend dat je beltoon dan hard overgaat. Heb het toestel maar helemaal uit gezet toen later nogmaals mijn telefoon begin te rammelen. En hij stond op stil. Het rare is als ik het test gelijk nadat ik het toestel op stil heb gezet, dan doet het toestel het wel goed. Maar duurt het dan een poosje, gaat het gewoon over. Wat kan ik hieraan veranderen? En heb ik nog wat. Ik gebruik mijn telefoon als wekker. Nu ben ik al een aantal keren niet gewekt. Ga ik testen dan doet hij het wel. Maar duurt het lang, toestel slaapt en poos lijkt het, gaat de wekker niet. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb het gekregen na de laatste update. Ik heb al een Factory reset gedaan. Maar heb het probleem nog.
Pagina: 1 ... 34 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!