Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Mocht het helpen: zelf vanaf een iphone 7 plus overgestapt, maar vind zelf de portret van de op6 beter dan die van de i7+. Mbt die van de iX kan ik helaas niks zeggen.DennusB schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:58:
Hier iemand die recentelijk geswitched is van een iPhone X naar een OnePlus 6? Ben voornamelijk benieuwd naar de ervaring met de camera. Lees hierboven wel wat verschillen in de portretstand, maar hoe erg zijn die werkelijk?
Laten we de uitslag van de camera blind test van Tweakers even afwachten. Heb zo'n gevoel dat de OP6 er wel eens goed uit gaat komen.gday schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:30:
[...]
Soms wel, soms niet. Bij de portretstand kan ik duidelijk het verschil zien tussen de OnePlus 6 en de iPhone X. Maar goed, dat soort foto's maak ik sowieso liever met mijn DSLR.
Maar goed, ik ben duidelijk in het vaarwater van een stel fanboys beland. Dat was me niet duidelijk van dit topic op voorhand, maar dan heeft dit topic voor mij verder geen nut. I'm out!
Wat ik op zich wel fijn vind aan de portretstand van de OP6 is dat de twee camera's qua specs niet heel erg verschillen. De 2e camera bij de iPhone X is heeft een significant langere brandpuntsafstand waardoor je lijkt in te zoomen als je overschakelt op de portretmodus. Dat heb je bij de OP6 niet. (Ik ga er in ieder geval vanuit dat dit de reden is waarom de iPhone inzoomt bij portret en de OP6 niet.)DennusB schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:58:
Hier iemand die recentelijk geswitched is van een iPhone X naar een OnePlus 6? Ben voornamelijk benieuwd naar de ervaring met de camera. Lees hierboven wel wat verschillen in de portretstand, maar hoe erg zijn die werkelijk?
Bovendien doet de OP6 het beter als je object verder weg staat, want dan werkt het effect bij de iPhone X op gegeven moment niet meer. Maar close up vind ik dat de OP6 vaker de mist in gaat dan de iPhone X.
Als ik eraan denk maak ik vanavond even wat vergelijkingsfoto's tussen de twee toestellen.
[ Voor 17% gewijzigd door gday op 01-08-2018 19:56 ]
ingen vill veta var du köpt din tröja
ben benieuwd pikgday schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 19:45:
[...]
Wat ik op zich wel fijn vind aan de portretstand van de OP6 is dat de twee camera's qua specs niet heel erg verschillen. De 2e camera bij de iPhone X is heeft een significant langere brandpuntsafstand waardoor je lijkt in te zoomen als je overschakelt op de portretmodus. Dat heb je bij de OP6 niet. (Ik ga er in ieder geval vanuit dat dit de reden is waarom de iPhone inzoomt bij portret en de OP6 niet.)
Bovendien doet de OP6 het beter als je object verder weg staat, want dan werkt het effect bij de iPhone X op gegeven moment niet meer. Maar close up vind ik dat de OP6 vaker de mist in gaat dan de iPhone X.
Als ik eraan denk maak ik vanavond even wat vergelijkingsfoto's tussen de twee toestellen.
Cool! Ben heel erg benieuwd!gday schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 19:45:
[...]
Wat ik op zich wel fijn vind aan de portretstand van de OP6 is dat de twee camera's qua specs niet heel erg verschillen. De 2e camera bij de iPhone X is heeft een significant langere brandpuntsafstand waardoor je lijkt in te zoomen als je overschakelt op de portretmodus. Dat heb je bij de OP6 niet. (Ik ga er in ieder geval vanuit dat dit de reden is waarom de iPhone inzoomt bij portret en de OP6 niet.)
Ik vind de iPhone X op sommige fronten steken laten vallen, en op andere fronten laat de OP6 wat steekjes vallen.

Ik heb ook foto's waarbij de verschillen wat extremer zijn, maar die zijn van m'n dochtertje die ik niet op internet wil hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door gday op 01-08-2018 20:36 ]
gday schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:19:
Raden jullie maar welke foto van welk toestel is.
Ik vind de iPhone X op sommige fronten steken laten vallen, en op andere fronten laat de OP6 wat steekjes vallen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb ook foto's waarbij de verschillen wat extremer zijn, maar die zijn van m'n dochtertje die ik niet op internet wil hebben.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
(van boven naar beneden) foto's 2 en 3 zijn de OP6?gday schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:19:
Raden jullie maar welke foto van welk toestel is.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dus 1 en 4 zijn de X?gday schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:38:
Zie de spoiler die ik bij m'n vorige post heb gezet.
2 en 4 zijn de X.
Welke van de kat vind jijzelf mooier? Ik moet zeggen, zonder fanboy te zijn, dat de OP6 de winnaar is
Ik zie zelf geen duidelijke winnaar. Overall vind ik die van de X iets prettiger om te zien, maar als je kijkt naar de details zoals de haren bovenop het hoofd van de kat vind ik die van de OP6 weer beter.sderooij schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:43:
[...]
Welke van de kat vind jijzelf mooier? Ik moet zeggen, zonder fanboy te zijn, dat de OP6 de winnaar is
[ Voor 3% gewijzigd door gday op 01-08-2018 20:46 ]
En dit is gemaakt met de portrait mode toch? En heb je toevallig ook vergelijk foto's met portrait met de front camera?gday schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:45:
[...]
Ik zie zelf geen duidelijke winnaar. Overall vind ik die van de X iets prettiger om te zien, maar als je kijkt naar de details zoals de haren bovenop het hoofd van de kat vind ik die van de OP6 weer beter.De X blurt die haren teveel imo.
Verwijderd
Informatief! Mkhbd: YouTube: Why I Don't Use the Pixel!
En: YouTube: S9+ vs OnePlus 6: My Next Android Phone
OnePlus 6 zou wel eens de beste Android telefoon van dit jaar kunnen worden, en terecht.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2018 00:16 ]
quote]JLius schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 23:23:
Aangegeven data gebruik klopt niet meer sinds update. Als je daaronder op mobiel datagebruik klikt klopt het wel. Nog iemand dat probleem?
[/quote]
Hier kwam ik eergister na een sms van de provider ook achter!
Kan het liggen aan een update en vervolgens system cache wipe?
[ Voor 53% gewijzigd door vaagisdenaam op 02-08-2018 08:35 ]
Nee, want heb het manueel al gecorrigeerd en staat nu weer verkeerd. Telt veel te weinig, bizar.vaagisdenaam schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:33:
Ik moet dan ook eerlijk zeggen dat ik ook nog nooit zo tevreden ben geweest over een nieuwe telefoon. Sony, HTC, Samsung, alles gehad maar bij de OP6 klopt voor mij alles gewoon..
quote]JLius schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 23:23:
Aangegeven data gebruik klopt niet meer sinds update. Als je daaronder op mobiel datagebruik klikt klopt het wel. Nog iemand dat probleem?
[/quote]
Hier kwam ik eergister na een sms van de provider ook achter!
Kan het liggen aan een update en vervolgens system cache wipe?
Objectief gezien zou je het origineel naast de foto moeten houden voor een juiste beoordeling. Omdat dit niet het geval is blijft het een subjectieve mening/opinie. Tja, wat is een fanboy? Iemand die een net nieuw toestel koopt is daar meestal blij mee en gaat de negatieve punten indien aanwezig, niet benadrukken. Mijn eigen ervaring met de camera is dat die voor fotograferen prima werkt. Met de laatste update is ook filmen vanuit een snel bewegend voertuig de kwaliteit met sprongen verbeterd. Het OLED paneel is niet het scherpste wat op de markt verkrijgbaar is. Maar dat zal ook moeilijk zijn ivm de prijs van het toestel. De prijs/kwaliteitsverhouding vind ik prima in orde bij de One+6.sderooij schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:43:
[...]
Ja, maar helaas mag ik hier niet linken naar APK's. De thread geven mag wel, dus bij deze: https://forum.xda-develop...p=77155696&postcount=1217.zuukie schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:52:
Iemand toevallig al de Google Pixel Camera app voor de OP 6 uitgeprobeerd?
Ik moet wel zeggen dat de kwaliteit nog niet zo goed is. Je zal dan even moeten wachten op de port van de Pixel 3. Die is dan geoptimaliseerd vanuit de Snapdragon 845.
[ Voor 19% gewijzigd door Anonymoussaurus op 02-08-2018 23:07 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

[ Voor 29% gewijzigd door Anonymoussaurus op 02-08-2018 23:47 ]
Dat de T versie ieder najaar komt is wel algemeen bekend en weinig nieuws.. Mid november is wel specifieker.
[ Voor 6% gewijzigd door EWK op 03-08-2018 08:14 ]
Hoi!
Ok.EWK schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:14:
[...]
Dat de T versie ieder najaar komt is wel algemeen bekend en weinig nieuws.. Mid november is wel specifieker.
Om heel eerlijk te zijn, vind ik een upgrade binnen 6 maanden tijd een beetje overkill, als er nog meer features bij komen heeft dat een impact op de prijs toch?
Men zit idd te zeuren om een nog betere camera, wireless charge, sdcard en IP ratings, maar dan ga je richting de 700+ euro lijkt me?
En dan gaan mensen lopen zanikken dat ze beter een S9 kunnen aanschaffen voor dat geld
Na wat (user) reviews gelezen te hebben lijkt de P20 Pro toch niet "the best camera ever in a smartphone" te hebben.
Waardoor ik neig te kiezen voor de One Plus 6, al is de camera niet zo goed als de Pixel 2 of Huawei P20 Pro.
Dit toestel bied verder wel alles wat ik graag wil in een nieuw toestel, maar de camera is wel een belangrijk punt voor mij.
Zouden jullie zeggen dat de Camera van de OnePlus 6:
- Slechter is dan de camera van de S7?
- Zelfde kwaliteit.
- Beter is dan de camera in de S7.
Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden!
Tadaaaa: [OnePlus 6] Ervaringen & DiscussieKelnarath schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:33:
bla bla bla, zoekfunctie over het hoofd gezien...
Heb je niet Reading Mode aangezet toevallig?PWM schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:25:
Ik heb in mijn broekzak Grayscale aangezet. Alles lekker zwart en wit. Ik heb gegoogled, maar kom nergens de Menuopties tegen op mijn telefoonHelp
https://www.androidcentra...ate-reading-mode-oxygenos
Pfff. Het was dus makkelijker dan gedacht.Mint schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:36:
[...]
Heb je niet Reading Mode aangezet toevallig?
https://www.androidcentra...ate-reading-mode-oxygenos
Ik heb weer kleur.
Niet echt, maar: Anonymoussaurus in "[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie"
[OnePlus 6] Ervaringen & DiscussieKelnarath schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:33:
Momenteel heb ik een S7 Edge, welke ik wil gaan vervangen voor een OP6 of de Huawei P20 Pro.
Na wat (user) reviews gelezen te hebben lijkt de P20 Pro toch niet "the best camera ever in a smartphone" te hebben.
Waardoor ik neig te kiezen voor de One Plus 6, al is de camera niet zo goed als de Pixel 2 of Huawei P20 Pro.
Dit toestel bied verder wel alles wat ik graag wil in een nieuw toestel, maar de camera is wel een belangrijk punt voor mij.
- Zelfde kwaliteit.
beter dan de S7 (en edge).Kelnarath schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:33:
Momenteel heb ik een S7 Edge, welke ik wil gaan vervangen voor een OP6 of de Huawei P20 Pro.
- Zelfde kwaliteit.
Waarom geen WiFi repaeter of oude router inzetten hiervoor zodat je in de tuin ook goede wifi hebt. Scheelt een hoop gedoe en die dingen kosten bijna niets. Pak je het probleem bij de kern aanasdf25 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:35:
Nu ongeveer twee maanden naar volle tevredenheid de OP6 in gebruik. Ik stoor me alleen aan één functie, het dataverbruik managen. Ik heb een simkaart van mijn werk met maar 1G data. Nu heb ik bij ons achter in de tuin wel eens een slecht wifi signaal dus zet ik 'm uit om wel te kunnen internetten. Vaak sluipt het er dan bij in om hem weer aan te zetten, hierdoor druk ik wel eens op instagram of facebook. Vooral dat eerste slurpt gigantisch veel data. Op mijn iPhone werd de app gewoon geblokkeerd als ik m'n wifi uitzette. Nu heb ik dit op de OP6 ook gedaan maar zoals je begrijpt kan ik nog steeds data ophalen, terwijl ik duidelijk alles uit heb gevinkt bij instellingen. Iemand een oplossing? Als ik over de 1G ga moet ik namelijk aardig bijbetalen.
reviews: Blinde test smartphonecamera's - De uitslag
Inderdaad gewoon een WiFi repeater gebruiken. Pak een stopcontact welke het dichtst bij de tuin zit, of kijk of het werkt in je schuur (mits deze over isolatie beschikt).asdf25 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:35:
Nu ongeveer twee maanden naar volle tevredenheid de OP6 in gebruik. Ik stoor me alleen aan één functie, het dataverbruik managen. Ik heb een simkaart van mijn werk met maar 1G data. Nu heb ik bij ons achter in de tuin wel eens een slecht wifi signaal dus zet ik 'm uit om wel te kunnen internetten. Vaak sluipt het er dan bij in om hem weer aan te zetten, hierdoor druk ik wel eens op instagram of facebook. Vooral dat eerste slurpt gigantisch veel data. Op mijn iPhone werd de app gewoon geblokkeerd als ik m'n wifi uitzette. Nu heb ik dit op de OP6 ook gedaan maar zoals je begrijpt kan ik nog steeds data ophalen, terwijl ik duidelijk alles uit heb gevinkt bij instellingen. Iemand een oplossing? Als ik over de 1G ga moet ik namelijk aardig bijbetalen.
Je kan ook proberen om het signaal van je router te versterken. In veel routers kun je de regio wijzigen. Als je deze op US zet, is de kans groot dat je een sterker WiFi signaal krijgt. In de US gelden namelijk andere regels wbt signaalsterkte. Ik weet niet of dit trucje ook nog werkt bij de huidige generatie routers, maar vroegâh heb ik dit trucje veel gebruikt.
En anders koop je een Ubiquity Long Range AP
Zojuist even getest. Ga naar Instellingen > Datagebruik > driepuntjesmenu > Controle Datagebruik en zet Instagram op 'Enkel wi-fi'. Heb nu geen wifi bij de hand en inderdaad: Instagram kan geen data meer binnenhalen. Werkt dat domweg niet bij jou? Dan is er iets mis!asdf25 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:35:
Dit is echt een mooie funtieTuktop schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:08:
[...]
Zojuist even getest. Ga naar Instellingen > Datagebruik > driepuntjesmenu > Controle Datagebruik en zet Instagram op 'Enkel wi-fi'. Heb nu geen wifi bij de hand en inderdaad: Instagram kan geen data meer binnenhalen. Werkt dat domweg niet bij jou? Dan is er iets mis!
Beter.Kelnarath schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:33:
- Zelfde kwaliteit.
Ik heb sinds deze week een rode 6, bevalt me super!
heb sinds 3 weken de witte, moet zeggen dat het moeilijk beslissen was tussen de rode en de witteL0we schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:15:
[...]
Beter.
Ik heb sinds deze week een rode 6, bevalt me super!
veel plezier met de op6!
Thnx! Voor mij was het makkelijk kiezen, ik had mijn s7 edge beplakt met een rode dbrand sticker, wat me wel erg goed bevielsderooij schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:17:
[...]
heb sinds 3 weken de witte, moet zeggen dat het moeilijk beslissen was tussen de rode en de witte
veel plezier met de op6!
..en met de OP6 op plaats 2. Die doet het dus best wel goed en dan te bedenken dat de test is gedaan met OOS 5.1.8. OP6 scoort minder goed in low-light, en juist dat is verbeterd in OOS 5.1.9. Ben benieuwd naar de Google camera op de OP6.Suicyder schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:54:
Uitslagen van de blinde test van tweakers.net.
[ Voor 7% gewijzigd door codegro op 04-08-2018 17:06 ]
Volgens mij is de test wél gedaan met OxygenOS 5.1.9: reviews: Blinde test smartphonecamera's - Welke camera vind jij de beste?codegro schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:04:
[...]
..en met de OP6 op plaats 2. Die doet het dus best wel goed en dan te bedenken dat de test is gedaan met OOS 5.1.8. OP6 scoort minder goed in low-light, en juist dat is verbeterd in OOS 5.1.9. Ben benieuwd naar de Google camera op de OP6.
Uiteraard hebben we alle toestellen geüpdatet met de nieuwste software. Zo heeft de OnePlus 6 een uitgebreide camera-update gehad. Daarmee zou het dynamisch bereik onder meer beter moeten zijn geworden dan het was tijdens onze review.
ik heb de laatste Google cam apk geinstalleerd, maar die app laat 1 beeld zien en dan loopt het vast. Heb beetje gezocht maar kan er niet echt veel informatie van vinden mbt de op6.codegro schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:04:
[...]
..en met de OP6 op plaats 2. Die doet het dus best wel goed en dan te bedenken dat de test is gedaan met OOS 5.1.8. OP6 scoort minder goed in low-light, en juist dat is verbeterd in OOS 5.1.9. Ben benieuwd naar de Google camera op de OP6.
APK via xda uiteraard (en nee ik zal geen apk linken gezien dat niet mag.. ).
productreview: OnePlus 6 (64GB opslag) Zwart review door FrozenKelnarath schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:33:
- Zelfde kwaliteit.
Je hebt gelijk. Ik meende echt ergens gelezen te hebben dat het OOS 5.1.8 was, maar is dus toch niet zo.[b]
Volgens mij is de test wél gedaan met OxygenOS 5.1.9: reviews: Blinde test smartphonecamera's - Welke camera vind jij de beste?
[...]

Neemt niet weg dat de OP6 voor z'n geld prima foto's maakt en dus niet onderdoet voor de andere flagships, Als is deze test slechts een indicatie en vrij subjectief.
Dat was het inderdaad, dank.Tuktop schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:08:
[...]
Zojuist even getest. Ga naar Instellingen > Datagebruik > driepuntjesmenu > Controle Datagebruik en zet Instagram op 'Enkel wi-fi'. Heb nu geen wifi bij de hand en inderdaad: Instagram kan geen data meer binnenhalen. Werkt dat domweg niet bij jou? Dan is er iets mis!
Die hangt nu boven, tijd om er een bij te kopen ja. Maar als ik er ergens anders ben zonder wifi wil ik ook niet dat sommige apps data verbruiken.MikeOO schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 07:55:
[...]
Waarom geen WiFi repaeter of oude router inzetten hiervoor zodat je in de tuin ook goede wifi hebt. Scheelt een hoop gedoe en die dingen kosten bijna niets. Pak je het probleem bij de kern aan
Als ik het mij goed heug zijn er al genoeg. Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek...JLius schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 19:39:
Al iemand de Google assistent binnen?
Mijn reviews al gezien?
Ik heb hem sinds gisteren pas in het Nederlands als je dat bedoeld?JLius schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 19:39:
Al iemand de Google assistent binnen?
Ik heb'm nu ook, werkt blijkbaar enkel op ndl ndl, niet ndl België. En moest eerst Google app verwijderen.codegro schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 19:54:
[...]
Ik heb hem sinds gisteren pas in het Nederlands als je dat bedoeld?
[ Voor 25% gewijzigd door JLius op 05-08-2018 19:59 ]
Vorig jaar al problemen met de oneplus one in combinatie met hollandsnieuwe na een apn reset werkte het dan meestal wel weer een tijdje.
Maar dit jaar met de oneplus6 werkt niets meer. In Duitsland de hele week geen internet gehad en nu in Oostenrijk ook weer niks. Ik heb wel inmiddels youfone(KPN) als provider maar een apn reset helpt niet. Ook de apn switchen van de kpn4g.nl naar de portalmmm.nl instellingen werkt niet 4g uitschakelen heeft ook al geen effect. Ook roaming aan en uitzetten heeft allemaal geen effect de browser blijft aangeven dat er geen internetverbinding is. Ondanks dat de statusbalk een kleine r bij het bereik heeft. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
[ Voor 5% gewijzigd door harley op 05-08-2018 20:56 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Al met al erg vervelend. Geen problemen met dezelfde SIM kaart in mijn Galaxy S6.
Getest met ander toestel? Heb in het verleden bij klantenservice van een provider gewerkt en meen me te herinneren dat er een aantal providers waren die standaard dataroaming in het netwerk hadden uitgeschakeld. Vet irritant, ook omdat dat bij portering werd overgenomen in het netwerk. Vandaar even cross checken met jouw sim in ander toestel, of het daar wel werkt, en bij voorkeur ook een sim met op ander toestel werkende roaming in jouw toestel testen. Weet je direct waar het probleem ligt.harley schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:55:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met roamen in het buitenland?
Vorig jaar al problemen met de oneplus one in combinatie met hollandsnieuwe na een apn reset werkte het dan meestal wel weer een tijdje.
Maar dit jaar met de oneplus6 werkt niets meer. In Duitsland de hele week geen internet gehad en nu in Oostenrijk ook weer niks. Ik heb wel inmiddels youfone(KPN) als provider maar een apn reset helpt niet. Ook de apn switchen van de kpn4g.nl naar de portalmmm.nl instellingen werkt niet 4g uitschakelen heeft ook al geen effect. Ook roaming aan en uitzetten heeft allemaal geen effect de browser blijft aangeven dat er geen internetverbinding is. Ondanks dat de statusbalk een kleine r bij het bereik heeft. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Zelf met kpn geen issues gehad in Duitsland, toen de OP6 net uit was.
Mijn reviews al gezien?
Altijd goede connectie en snelle data.
Is al wel even geleden. Dus misschien een 5.1.9 issue? Want daar heb ik nog niet geroamed.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik heb idd moeten switchen naar portalmmm.nl en handmatig een netwerk gekozen, toen werkte het (Duitsland + Zweden). Kan idd ook nog een instelling zijn aan de kant van de provider, dat je dat moet aanvinken. Bij Simyo staat het iig standaard uit meen ik me te herinneren.harley schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:55:
Ik (Belg) fiets momenteel door Zeeland en Roaming werkt redelijk. Sommige plekken heb ik nauwelijks internet, maar dat heeft wellicht meer met locatie te maken dan met de OnePlus 6.harley schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:55:
De oplader kan wel enorm warm worden omdat het hitte van de opwarmer in de oplader gebeurd. Daarom dat het zo snel oplaad.zuukie schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:10:
Iemand ook problemen met het opladen van de OP6? Dat deze enorm warm wordt?
De telefoon zelf kan ook warm worden als je het blijft gebruiken. Dit ook in combinatie van de warme zomer.
Maar het was blijkbaar iets anders.. kreeg een menu met chinese letters en hij had blijkbaar uit het niets een factory reset gedaan. Leuk is anders.
Jimbolino in 'reviews: Blinde test smartphonecamera's - De uitslag'Suicyder schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:54:
Uitslagen van de blinde test van tweakers.net.
Een andere tweaker had al het aantal wins opgeteld, ik heb even een gemiddelde percentage per telefoon berekend.
Zowel qua aantal wins als gemiddeld percentage stemmen doen de P20 Pro en de OP6 het erg goed.
Gezien de prijs kan het wat mij betreft niet anders dan dat de OP6 deze gewoon keihard gewonnen heeft.
Dit was voor mij de enigste reden om het toestel terug te sturen maar misschien had ik een defect toestel?
[ Voor 81% gewijzigd door Cr1ptkeeper op 06-08-2018 11:47 ]
Verwijderd
Heb je de officiële screenprotector er nog opzitten? Die voelt idd scherp aan. Ik heb m eraf gehaald.Cr1ptkeeper schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:45:
Hebben jullie geen last van scherpe randen? Vooral als je met je vinger wrijft over het glas naar de rand aan de vier hoeken van het toestel.
Dit was voor mij de enigste reden om het toestel terug te sturen maar misschien had ik een defect toestel?
Een wake lock detector heb je nodig. Even snel gekeken en dit is misschien wel iets voor je.Daiov97 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 04:52:
Heb het idee dat een app mijn OP6 ongewenst wakker houdt.. Iemand die weet of hoe ik zonder root erachter kom welke app dit is?
Succes en let us know
Mijn reviews al gezien?
De screenprotecor had ik er inderdaad van gehaald.Verwijderd schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:07:
[...]
Heb je de officiële screenprotector er nog opzitten? Die voelt idd scherp aan. Ik heb m eraf gehaald.
Het was het plastiek tussen de randen van het scherm en de behuizing van het toestel dat op die plaatsen net iets boven het scherm kwam. Dus als je met je vinger er langs ging voelde je de scherpe rand van het plastiek.
Het valt mij op dat die standaard protector niet heel netjes blijft plakken, bij mij is het ongeveer over de hele rand dat hij net iets overeind staat.Cr1ptkeeper schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:11:
[...]
De screenprotecor had ik er inderdaad van gehaald.
Het was het plastiek tussen de randen van het scherm en de behuizing van het toestel dat op die plaatsen net iets boven het scherm kwam. Dus als je met je vinger er langs ging voelde je de scherpe rand van het plastiek.
Misschien toch maar een glazen protector kopen, of gewoon zonder...
Link:
YouTube: Testing my OnePlus 6 - 720 slomo @480 fps
Maar moet zeggen, met de juiste focus ben ik nog steeds onder de indruk..mijn i7+ kon dit niet.
Heb hem gister op mijn oude pixel een half uurtje na de announcement wel al ontvangen
Heb momenteel de beta een week of 2 draaien en moet zeggen weinig problemen tot dusver. Eigenlijk maar twee kleine bugs voor mij; night mode die niet automatisch aangaat en geen nieuwe P navbar door OnePlus launcher die irriteert als je hem aanzet via ADB.eniux schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:33:
Ik ben benieuwd wanneer OnePlus de update naar Android Pie klaar heeft. Draaien er veel tweakers het Beta programma?![]()
Heb hem gister op mijn oude pixel een half uurtje na de announcement wel al ontvangen
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Hoop dat OnePlus de navigatie uit android P gewoon overneemt, die is iets intuitiever dan die van OxygenOS. (en ik was er net aan gewend)blmp schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:42:
[...]
Heb momenteel de beta een week of 2 draaien en moet zeggen weinig problemen tot dusver. Eigenlijk maar twee kleine bugs voor mij; night mode die niet automatisch aangaat en geen nieuwe P navbar door OnePlus launcher die irriteert als je hem aanzet via ADB.
Antwoord op vervolg vragen:Belsimpel is zelf niet gecertificeerd om uitspraken te doen hierover. Een externe partij velt het garantieoordeel, zodat dit zo transparant en objectief mogelijk is.
Ten eerste, de onderzoekskosten vergoeden wij altijd. Op het moment dat je niet akkoord gaat met de prijsopgave kan je er ook voor kiezen om het toestel ongerepareerd retour te sturen. Het toestel krijg je dan(kosteloos) in dezelfde staat retour. Ten tweede, het toestel wordt opgestuurd ter reparatie naar Oneplus zelf. Oneplus heeft twee verschillende reparatiecentra in Europa. Het is aan Oneplus om te bepalen naar welk repartiecentrum het toestel wordt opgestuurd.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Ik heb zonder problemen afgelopen weken roaming gebruikt in Italië, Zwitserland en Duitsland. Wel viel mij op dat de automatische stand soms een provider selecteert waarbij ik 3G in beeld krijg, maar toch geen internet heb (maar wel kan bellen). Als ik handmatig dan het 2G netwerk van diezelfde provider selecteert, dan heb ik gewoon (langzaam) internet via 2G/Edge. De netwerkbeoordeling in de auto stand zou dus misschien wat slimmer kunnen.harley schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:55:
Heb nu in Oostenrijk " A1 3g(verboden )" geselecteerd en ondanks het woordje verboden is dat het enige netwerk waarmee ik internet heb.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik game vrij weinig tot niet, gebruik Spotify om muziek te luisteren en doe vooral veel foto's maken en social media checken.
Graag hoor ik jullie mening.
Als je nog steeds 37GB over hebt en je bent niet van plan om ineens het dubbele op je OP6 te zetten, dan is een OP6 met 64GB ook genoeg.Skyw4lk3r83 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:08:
Even een vraag, op dit moment heb ik een iPhone 6, 64 GB, waarbij ik na drie jaar nog steeds 37 GB aan ruimte over heb. Ik neem aan dat de OP6 met 64 GB voor mij dan voldoende moet zijn?
Ik game vrij weinig tot niet, gebruik Spotify om muziek te luisteren en doe vooral veel foto's maken en social media checken.
Graag hoor ik jullie mening.
Nou, ik weet niet of je daar op een iPhone ook last van hebt, maar er zit een "bug" in Spotify die je interne geheugen nog steeds vol gooit, ook al stream je alles. Spotify gebruikt nu ruim 12 GB en dat wordt alleen maar hoger.Sallyriana schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:13:
[...]
Als je nog steeds 37GB over hebt en je bent niet van plan om ineens het dubbele op je OP6 te zetten, dan is een OP6 met 64GB ook genoeg.
Pixel 8 | Samsung Galaxy Tab S5e | Samsung Galaxy Watch 4 Classic
Bij m'n Samsung Galaxy S6 hoefde ik er eigenlijk nooit aan te zitten. Die was altijd goed.
Daarnaast gebruik ik Accu Battery. Deze maakt een inschatting van de batterij capaciteit (cq health). Die komt bij mij (4 wk in gebruik) nu tot 92% (3045 mAh). Uiteraard is dat geen exacte wetenschap, maar ik ben wel benieuwd of jullie tot andere waarden komen.
Nee volgens de iPhone heb ik slechts 113.2 MB in gebruik met Spotify.Wessee schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:15:
[...]
Nou, ik weet niet of je daar op een iPhone ook last van hebt, maar er zit een "bug" in Spotify die je interne geheugen nog steeds vol gooit, ook al stream je alles. Spotify gebruikt nu ruim 12 GB en dat wordt alleen maar hoger.
Heb jij een OP6 met de bug waar je het over hebt?
Dank voor je bericht!Sallyriana schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:13:
[...]
Als je nog steeds 37GB over hebt en je bent niet van plan om ineens het dubbele op je OP6 te zetten, dan is een OP6 met 64GB ook genoeg.
Met 4K en/of 60fps gaat de schijfruimte heel hard.
Tijdens de vakantie was ik in ieder geval erg blij dat ik NIET de 64Gb gekozen heb.
Ja, maar ligt aan de app, ik had er ook last van op mijn Nexus 6P. Je kunt je gebruikersgegevens ook eens in de zoveel tijd wissen, dan is die ruimte weer vrij, maar moet je wel opnieuw inloggen.Skyw4lk3r83 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:35:
[...]
Nee volgens de iPhone heb ik slechts 113.2 MB in gebruik met Spotify.
Heb jij een OP6 met de bug waar je het over hebt?
En zoals djiedjee hierboven al zegt, meer dan 64 gb is geen overbodige luxe als je ook nog gaat filmen.
Pixel 8 | Samsung Galaxy Tab S5e | Samsung Galaxy Watch 4 Classic
Thanks, ga het proberen zodra ik niet meer op vakantie ben. Heb nu namelijk geen laptop mee voor adb.PeacekeeperNL schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:23:
[...]
Een wake lock detector heb je nodig. Even snel gekeken en dit is misschien wel iets voor je.
Succes en let us know
Heb diverse water testen gezien op internet en daar kwam hij prima uit.DennusB schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:00:
Ik weet dat de OnePlus 6 officieel niet waterdicht is, maar zijn er hier mensen met ervaring met de OnePlus 6 en water? Regen er op gehad zonder problemen bijv?
Hij heeft ook 2 dagen efteling overleefd en genoeg water in de piranha :-)DennusB schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:00:
Ik weet dat de OnePlus 6 officieel niet waterdicht is, maar zijn er hier mensen met ervaring met de OnePlus 6 en water? Regen er op gehad zonder problemen bijv?
Ik maak me daar echt geen zorgen over. Ga er gewoon niet mee zwemmen.
Maar neem hem mee naar het zwembad etc. En nul issues (ook de OP3 btw)
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Hij kan gemakkelijk nat worden, als je hem laat vallen in je zwembad en hem er direct weer uitvist zou het ook geen probleem mogen zijn. Regen al helemaal niet.DennusB schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:00:
Let wel op, er zijn vocht/nat detectors binnenin dus moest er ooit iets aan schelen, OP ziet het direct ^^
In de volgende update, 5.1.10, die deze week vermoedelijk uitkomt, zijn optimalisaties gedaan aan de adaptive brightness. Nog eventjes geduld; de post is al gemaakt denk ik, maar op 'hide' gezet, als ik zo m'n onderzoek heb gedaan.kwaazaar schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:19:
Is er een app die wat aan de automatische helderheid kan doen? Ik vind deze vaak niet veel genoeg. Vooral bij gebruik in de auto met een zonnebril op kan ik het scherm nauwelijks nog aflezen (navigatie). Handmatig op maximaal zetten kan, maar dan moet ik hem later telkens weer terugzetten.
Bij m'n Samsung Galaxy S6 hoefde ik er eigenlijk nooit aan te zitten. Die was altijd goed.
Daarnaast gebruik ik Accu Battery. Deze maakt een inschatting van de batterij capaciteit (cq health). Die komt bij mij (4 wk in gebruik) nu tot 92% (3045 mAh). Uiteraard is dat geen exacte wetenschap, maar ik ben wel benieuwd of jullie tot andere waarden komen.
[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 07-08-2018 21:38 ]
LOL...Heb je dat gezien in je glazen "oneplus" bol? Wel mooi dat je onderzoek voor ons doet betreffende updates....Anonymoussaurus schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:38:
[...]
In de volgende update, 5.1.10, die deze week vermoedelijk uitkomt, zijn optimalisaties gedaan aan de adaptive brightness. Nog eventjes geduld; de post is al gemaakt denk ik, maar op 'hide' gezet, als ik zo m'n onderzoek heb gedaan.
[ Voor 7% gewijzigd door codegro op 08-08-2018 00:02 ]
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Ik gisteren toevallig Ik dacht dat het bij mij kwam doordat ik mijn toestel van Amerikaans Engels naar Nederlands Engels had gezet. Maar terugwijzigen werkte het nog steeds problematisch.westergas schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:55:
"Okay Google" doet het bij mij maar zeer sporadisch. 1 op 10 ongeveer. Ben er maar weer mee gestopt. Meer mensen hier last van?
Bij Nederlands Engels wil ook opnieuw voice trainen bij mijn OP6 niet lukken, de microfoon lijkt dan niet te werken... het lukt gewoon niet.
Met scherm uit werkt OK Google prima, maar met scherm aan, of zodra ik in assistant zit, moet ik op het microfoontje klikken voor hij iets doet... Best irritant.
Mijn reviews al gezien?
Er is inderdaad een probleem met "Okay Google" momenteel. Ligt niet aan jou.westergas schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:55:
"Okay Google" doet het bij mij maar zeer sporadisch. 1 op 10 ongeveer. Ben er maar weer mee gestopt. Meer mensen hier last van?
Verwijderd
Ik heb echter het gevoel dat mijn batterijduur aan verminderen is, waardoor ik de aanschaf van een nieuwe OPO6 overweeg.
Graag had ik vernomen of de OPO6 bellen via Wifi ondersteunt gezien dit aangeprezen wordt als de toekomst bij Telenet.
Zou iemand het antwoord kennen?
Als Telenet het toestel ondersteunt is dat een mogelijkheid ja.Verwijderd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:39:
Ik ben de (gelukkige) eigenaar van een OPO2.
Ik heb echter het gevoel dat mijn batterijduur aan verminderen is, waardoor ik de aanschaf van een nieuwe OPO6 overweeg.
Graag had ik vernomen of de OPO6 bellen via Wifi ondersteunt gezien dit aangeprezen wordt als de toekomst bij Telenet.
Zou iemand het antwoord kennen?
Van wat ik las is hij even waterdicht als andere flagships van 2017/2018 maar is er gewoon geen officiële IP certificering gedaan. Dus het is meer een 'in principe wel, maar op eigen risico' gevalletje.DennusB schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:00:
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Die waterdichtheid van toestellen die wel certificering hebben is het ook 'op eigen risico'. Wanneer het toestel namelijk toch kapot gaat door water, krijg er namelijk alsnog geen garantie op.blmp schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:30:
Dus het is meer een 'in principe wel, maar op eigen risico' gevalletje.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!