Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:10
Chamek schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:48:
...ook met grote regelmaat krijg ik de vraag of het toestel dat ik heb geen iPhone is nu weet ik niet of ik dat als compliment of als belediging moet ervaren hahaha
Ik kwam laatst een keer bij familie op bezoek en mijn neefje is een beetje een nerd in wording -> "Oooooh veeeettt je hebt een OnePlus 6. Die zijn zooooo goooeeeed" _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 12:50

mucuracat

YES

Suicyder schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:52:
[...]

Ik kwam laatst een keer bij familie op bezoek en mijn neefje is een beetje een nerd in wording -> "Oooooh veeeettt je hebt een OnePlus 6. Die zijn zooooo goooeeeed" _O-
Neef van 11 had 'm eerder dan ik :)

Vaak ook..
anderen: wat voor telefoon heb je?
ik: ken je toch niet
anderen: wat dan ?
ik: oneplus
anderen: ???????????????

8)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chamek
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-12-2020
Suicyder schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:52:
[...]

OnePlus heeft gewoon zijn naam waargewaakt. Prijs blijft wel stijgen maar het product is gewoon stabiel.
Ik heb het er wel voor over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chamek
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-12-2020
Chamek schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:15:
[...]

OnePlus heeft gewoon zijn naam waargewaakt. Prijs blijft wel stijgen maar het product is gewoon stabiel.
Ik heb het er wel voor over!
Bedankt dan ga ik maar een navraag doen bij ons in de gemeente!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mucuracat schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 07:05:
[...]

Hij installeert lekker in de achtergrond. Dus telefoon kun je blijven gebruiken. Als het klaar is, moet je even herstarten.
1+6 heeft naar mijn weten treble en dus waarschijnlijk partitie A en B
Ja dat klopt. Ik bedoelde dat alle Android-apparaten dit doen. Na een update zal het proberen te raden hoe je je batterij gebruikt.. Als je dus Reddit veel gebruikt, zal 'ie berekenen hoeveel je Reddit kan gebruiken. Android zal na elke update berekenen hoe om te gaan met de batterij. Daarom zijn de eerste paar dagen niet representatief.

Dat met die A/B partities heb je gelijk in; ik was in de war met de 5T. De 5T heeft namelijk ook Treble, maar alleen partitie A.
Chamek schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:48:
Momenteel heb ik de OnePlus 5 nog ben zeer tevreden of dit toestel maar zit al een tijdje te loeren op de OnePlus 6 ik ben gewoon zo verliefd op het feit dat er geen software voor af op geïnstalleerd staat en dat ik alles voor het grootste gedeelte kan indelen en bepalen en ook met grote regelmaat krijg ik de vraag of het toestel dat ik heb geen iPhone is nu weet ik niet of ik dat als compliment of als belediging moet ervaren hahaha
Ach, zou er gewoon schijt aan hebben of anderen dat denken :p. En psst, interpunctie aub :p.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JLius
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-10-2020
Bassbounce schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:31:
[...]

Bij 24 uur haal ik hooguit 3 uur sot.
Probeer accu optimalisatie, geavanceerde optimalisatie en slaap standby-optimalisztie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:49
Ik heb het gevoel dat portret mode er slechter op geworden is. Lijk wel meer wazige randen te krijgen dan voorheen.Merk verder nog niet veel verschil, maar vond het ook al goede foto's tot nu toe.

[ Voor 17% gewijzigd door Southern Sun op 21-07-2018 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince23
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-08 16:23
Mijn oneplus is ook binnen. Nu bezig met het naar wensen in te stellen. Ik vroeg me wel af of het mogelijk was om mijn scherm te laten oplichten als ik een melding krijg? Iemand die weet of dat kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 14:06
Vince23 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 20:14:
Mijn oneplus is ook binnen. Nu bezig met het naar wensen in te stellen. Ik vroeg me wel af of het mogelijk was om mijn scherm te laten oplichten als ik een melding krijg? Iemand die weet of dat kan?
Kom, ga eerst even zelf op onderzoek uit :) Wat heb je al geprobeerd? Waar heb je gezocht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vince23
Tuktop schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 21:50:
[...]

Kom, ga eerst even zelf op onderzoek uit :) Wat heb je al geprobeerd? Waar heb je gezocht?
Ik moet bekennen dat ik nog niet echt had gezocht, ik vroeg het me eerder gewoon af. Heb net even gezocht en denk dat ik het gevonden heb, bij ambient display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

En ook vannacht weer batterij van 60 naar 10 procent leeg gelopen. In de percentages niks opvallend te zien. Lijkt er zo snel mee te maken te hebben of ik WiFi aan heb staan of niet, maar dat is een eerste gok.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-10 13:43
Maardiweb schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 03:22:
Is het normaal dat de OP6 altijd naar het homescreen unlockt? Ik vind het best vervelend dat ik iets open heb staan en als de telefoon op zwart gaat en ik weer unlock, dat hij dan naar het homescreen gaat. Herkent iemand dit en kan je er wat aan doen?
Ik heb dit probleem nog steeds en merk ook een verschil: Als ik de telefoon zichzelf laat 'afsluiten' (ik laat het scherm aan en vanzelf uitgaan), dan krijg ik na ontgrendelen mijn homescreen te zien. Wat er ook open stond.

Als ik de telefoon zelf lock met de power button, dan gebeurt dit niet en ontgrendel ik naar de app die open stond.

Iemand ideeën? Ik vind er helemaal niets over op Google, hooguit een paar mensen die dit met de S8 hebben en iets met Bixby moeten doen ;(

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
PeacekeeperNL schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 05:58:
En ook vannacht weer batterij van 60 naar 10 procent leeg gelopen. In de percentages niks opvallend te zien. Lijkt er zo snel mee te maken te hebben of ik WiFi aan heb staan of niet, maar dat is een eerste gok.
Een keer je wifi dan uitzetten in de nacht en je weet of het daarmee te maken heeft. Kan ook zijn een apps alleen iets uitvoert als er een wifi verbinding is dus staar je niet gelijk blind dat het je wifi zelf is.

Lijk mij dat er toch iets je batterij moet leegtrekken, misschien een keer herstarten, cache verwijderen of eens een factory reset doen als niets helpt. Desnoods na een factory reset een even kaal houden en kijken hoe hij de nacht dan doorkomt. Als het dan nog steeds gebeurt is er iets met het toestel aan de hand.

Gaat het dan wel goed en dan komt het dus door een instelling/app etc.

Ik laad mij toestel ook niet meer bij in de nacht omdat hij gewoon nog voldoende vol is als ik ga slapen en hem niet de gehele nacht wil laten opladen terwijl hij al weer vol is. Ik raak gemiddeld 6% kwijt in de nacht en heb toch aardig wat apps in gebruik.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeOO op 21-07-2018 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

MikeOO schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 07:37:
[...]

Een keer je wifi dan uitzetten in de nacht en je weet of het daarmee te maken heeft. Kan ook zijn een apps alleen iets uitvoert als er een wifi verbinding is dus staar je niet gelijk blind dat het je wifi zelf is.

Lijk mij dat er toch iets je batterij moet leegtrekken, misschien een keer herstarten, cache verwijderen of eens een factory reset doen als niets helpt. Desnoods na een factory reset een even kaal houden en kijken hoe hij de nacht dan doorkomt. Als het dan nog steeds gebeurt is er iets met het toestel aan de hand.

Gaat het dan wel goed en dan komt het dus door een instelling/app etc.

Ik laad mij toestel ook niet meer bij in de nacht omdat hij gewoon nog voldoende vol is als ik ga slapen en hem niet de gehele nacht wil laten opladen terwijl hij al weer vol is. Ik raak gemiddeld 6% kwijt in de nacht en heb toch aardig wat apps in gebruik.
I know, daarom ook dat ik de link met de WiFi leg, normaliter heb ik die uit staan. Alleen laatste tijd ivm WhatsApp back-up dat ie aan staat.

Als het door een app kwam zou die in het batterijverbruik overzicht te staan.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
PeacekeeperNL schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 08:21:
[...]

I know, daarom ook dat ik de link met de WiFi leg, normaliter heb ik die uit staan. Alleen laatste tijd ivm WhatsApp back-up dat ie aan staat.

Als het door een app kwam zou die in het batterijverbruik overzicht te staan.
Wifi is ook een grote slokkop bij mij, zelfs als hij uit staat. Ook met vliegtuig modus aan verlies ik 8% op een nacht sinds update. Met accu optimalisatie gaat het beter, al mis ik dan mijn kalender notificaties en je kan Google kalender niet aanpassen bij accu optimalisatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 14:06
MikeOO schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 07:37:
[...]

Als de accu is opgeladen, gebruikt de telefoon de spanning van de adapter om te functioneren. Er is dus niet zoiets als een accu die 'de hele nacht oplaadt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:02
Maardiweb schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 06:25:
[...]

Ik heb dit probleem nog steeds en merk ook een verschil: Als ik de telefoon zichzelf laat 'afsluiten' (ik laat het scherm aan en vanzelf uitgaan), dan krijg ik na ontgrendelen mijn homescreen te zien. Wat er ook open stond.

Als ik de telefoon zelf lock met de power button, dan gebeurt dit niet en ontgrendel ik naar de app die open stond.

Iemand ideeën? Ik vind er helemaal niets over op Google, hooguit een paar mensen die dit met de S8 hebben en iets met Bixby moeten doen ;(
Ik heb net beide opties uitgeprobeerd. De OP6 ontgrendelt bij mij in beide gevallen naar de app die open stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
  • Laatst online: 11-10 21:55
JLius schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 08:56:
[...]

Wifi is ook een grote slokkop bij mij, zelfs als hij uit staat. Ook met vliegtuig modus aan verlies ik 8% op een nacht sinds update. Met accu optimalisatie gaat het beter, al mis ik dan mijn kalender notificaties en je kan Google kalender niet aanpassen bij accu optimalisatie.
PeacekeeperNL schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 05:58:
Zet eens wifi scannen af bij Locatie, bij 3 puntjes bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

superiscch schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 12:24:
[...]

[...]

Zet eens wifi scannen af bij Locatie, bij 3 puntjes bovenaan.
Done, ga ik eens proberen, kijken of het verschil gaat maken :)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-10 14:43
Accu bij mij ook merkbaar slechter geworden. Waar ik voorheen 8uur SOT haalde, na de update nog maar 5... Heb de cache al in de recovery verwijderd.

[ Voor 16% gewijzigd door Daiov97 op 21-07-2018 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 12:02
Iemand ervaring met Pokemon GO en SOT met de OP6.
Heb nu de Galaxy Note 4, met een volgens de reviews super batterylife.
Ik vind het tegenvallen

Heb pas de accu vervangen en gereset naar factory default.
Mag blij zijn als ik met Pokemon Go 2 uur SOT haal.
Daarnaast loopt de accu flink snel leeg,

Wat zijn jullie ervaringen met OP6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 18:58
(jarig!)
Gabriel_Knight schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 18:34:
Ik vind het tegenvallen

Ik ben van een Note 4 naar een OP6 gegaan.
Wel is waar geen ervaring met Pokemon GO maar kan je wel vertellen dat de accu flink beter is.
Mijn note 4 haalde geen hele dag op een accu en moest ik hem alweer opladen mijn OP6 haalt gewoon tot het naar bed gaan.
Tevens heb je geen software meer van samsung waardoor je telefoon dus niet om de haverklap vast loopt. |:(

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Vannacht met wifi uitgeschakeld gingen er maar paar procent van af. Kan toeval zijn natuurlijk. We gaan door met testen 8)7

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:43
Ik vind het tegenvallen

Ik heb geen harde waardes van SOT met PoGo, maar voor m'n gevoel gaat hij best lang mee. Zeker langer dan 2 uur. Ik ga namelijk wel eens voor ongeveer die tijd op pad, en dan geen problemen met de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 22:56
Daiov97 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 18:03:
Accu bij mij ook merkbaar slechter geworden. Waar ik voorheen 8uur SOT haalde, na de update nog maar 5... Heb de cache al in de recovery verwijderd.
Iedereen gebruikt het toestel anders en heeft andere apps. Het ligt echt niet aan het toestel/accu zelf.

Ik ben een poweruser denk ik, en haal 7u SOT of ik ga met 50% accu 's ochtends de deur uit en haal zonder problemen het einde van de werkdag.

Prima accuduur dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinest
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08 14:41
Hoe ervaren jullie de minimale herderheid? Ik vind em nog aan de vrij heldere kant en zelfs met de nachtmodus 's nachts in bed best verblindend. Ik gebruik de app screen filter om het verder terug te dimmen. Het enige nadeel hieraan is dat als ik terug naar home ga, de tel heel even dat filter uitschakelt en dus alsnog een 'flitsje' laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 21:22

Deathchant

Don't intend. Do!

@vinest Misschien moet je de app iBlue eens proberen. Dan kun je een zwarte filter kiezen die echt behoorlijk veel dimt, bovenop je standaard Android night Modus. Ik vind het erg fijn werken.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:01
vinest schreef op zondag 22 juli 2018 @ 17:59:
Hoe ervaren jullie de minimale herderheid? Ik vind em nog aan de vrij heldere kant en zelfs met de nachtmodus 's nachts in bed best verblindend. Ik gebruik de app screen filter om het verder terug te dimmen. Het enige nadeel hieraan is dat als ik terug naar home ga, de tel heel even dat filter uitschakelt en dus alsnog een 'flitsje' laat zien.
Dit inderdaad, ik vind het verschil tussen helderheid op z'n laagst en net iets meer wel vrij groot.

Zal iBlue eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
CRXed schreef op zondag 22 juli 2018 @ 17:32:
[...]

Iedereen gebruikt het toestel anders en heeft andere apps. Het ligt echt niet aan het toestel/accu zelf.

Ik ben een poweruser denk ik, en haal 7u SOT of ik ga met 50% accu 's ochtends de deur uit en haal zonder problemen het einde van de werkdag.

Prima accuduur dus.
Ik constateer dat ik eerst 8u SOT had en nu 5 met hetzelfde gebruik. Daar gaat toch iets mis lijkt me dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CRXed
Daiov97 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 18:33:
[...]
Ik constateer dat ik eerst 8u SOT had en nu 5 met hetzelfde gebruik. Daar gaat toch iets mis lijkt me dan?
Gebruik je je telefoon elke dag exact hetzelfde?

Dan gaat er iets met met jouw telefoon, maar dat betekent niet dat het perse aan OnePlus ligt.

[ Voor 16% gewijzigd door CRXed op 22-07-2018 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 00:42

Tags NL

Harmful or Harmless?

Daiov97 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 18:33:
[...]

hetzelfde gebruik met apps die ondertussen een update hebben gehad en mogelijk een battery drain veroorzaken?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-10 23:58
Gebruik sinds gisteren de stabiele versie van Gcam mod voor de OP6. Het is een aanrader en sinds gisteren geen tint issues.

https://forum.xda-develop...ort-t3797544/post77142958

Werkt prima op Android P

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:23
Daiov97 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 18:03:
Ja mijn accuduur is er ook zeker op achteruit gegaan sinds de laatste update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik vind het tegenvallen

Gaat hier als een trein. Kan zo tegen de 3 uur Pokemon Go spelen op een volle batterij, wat gezien het energieverbruik van die app een prestatie op zich is. Dat hoefde ik met mijn OP2 echt niet te proberen. :) Nu is Pokemon GO uiteraard wel 1 van de grootste energieslurpers die er bestaan. Scherm+locatie+camera+netwerk+bluetooth als je ook een Plus/Go-tcha gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Tags NL schreef op zondag 22 juli 2018 @ 19:46:
[...]

hetzelfde gebruik met apps die ondertussen een update hebben gehad en mogelijk een battery drain veroorzaken?
Ik heb zeker hetzelfde gebruik, qua apps kan er idd een app tussen zitten die nu meer gebruikt. Al vind ik van 8 --> 5 uur SOT wel erg veel. Zie bij de accusettings ook geen opvallende dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Even een update wat betreft 5.1.9: https://forums.oneplus.co...74/page-221#post-18862304
Hey everyone.

We have introduced Sleep Standby optimization in this version of Oxygen OS, which should help you get more juice out of your battery.

Settings > Battery > battery optimization > click the three dots > Advanced optimization > Sleep Standby optimization

When this setting is turned on, the system intelligently identifies your sleep pattern based on the phone's usage. The phone will then turn off the network during specific periods of inactivity, which effectively reduces standby power consumption.

The phone will automatically cancel any network restrictions and get the phone out of Sleep Standby just before you wake up so that you won't miss any notifications such as news updates, emails etc.

Do try out this new feature and tell us about your experience, we look forward to hearing your continued feedback in the bug reporting forum here: https://forums.oneplus.com/feedback/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:49

GVR

Goede vertaling ook :P
Optimaliseren van de levensduur van de batterij (bv het uitschakelen van het netwerk) als je in slaap. Dit zal het maken van apps kunnen meldingen ontvangen in de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GVR schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:00:
[...]

Goede vertaling ook :P
Optimaliseren van de levensduur van de batterij (bv het uitschakelen van het netwerk) als je in slaap. Dit zal het maken van apps kunnen meldingen ontvangen in de tijd.
Echt hè.. :p Hij komt volgens mij uit India. Anyway, jep, zal de standby-tijd nóg verder verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Als ik ga slapen zet ik'm in vliegtuig modus, dus die instelling zal voor mij dan weinig verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Anonymoussaurus schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:03:
[...]

Echt hè.. :p Hij komt volgens mij uit India. Anyway, jep, zal de standby-tijd nóg verder verbeteren.
Opzich handig, maar het wordt mij niet helemaal duidelijk of alle netwerk wordt platgelegd. Dus ook oproepen bijvoorbeeld. Ik moet 24/7 bereikbaar zijn voor mijn werk, dan kan het niet zo zijn dat ie automatisch in airplanemode gaat bijvoorbeeld.
'uitschakelen van het netwerk' dat klinkt als alles.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EWK schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:51:
[...]

Opzich handig, maar het wordt mij niet helemaal duidelijk of alle netwerk wordt platgelegd. Dus ook oproepen bijvoorbeeld. Ik moet 24/7 bereikbaar zijn voor mijn werk, dan kan het niet zo zijn dat ie automatisch in airplanemode gaat bijvoorbeeld.
'uitschakelen van het netwerk' dat klinkt als alles.
Belletjes lijkt mij niet. Volgens mij gaat dit puur om Wi-Fi en 3/4G. Vandaar ook:
The phone will automatically cancel any network restrictions and get the phone out of Sleep Standby just before you wake up so that you won't miss any notifications such as news updates, emails etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 23:04
Als ik "quick responses" gebruik, dan krijgt ik standaard de melding "message not sent". Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 20:16

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Regenbui schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:29:
Als ik "quick responses" gebruik, dan krijgt ik standaard de melding "message not sent". Hebben meer mensen hier last van?
Nope, net getest , werkt prima. Je stuurt ze toch wel naar 06 nummers he... :z

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Regenbui schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:29:
De SMS wordt wel verzonden maar dat duurt een kleine minuut, veel te lang dus. Als ik een los SMS bericht stuur naar dezelfde contact is het bericht direct verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Nu online
Hoe is men te spreken hier, in het algemeen, over de camera prestatie met de nieuwe 5.1.9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
sderooij schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:47:
Hoe is men te spreken hier, in het algemeen, over de camera prestatie met de nieuwe 5.1.9?
Ik merk weinig verschil, maar ik ben geen kenner wat camera betreft. Camera is niet fantastisch, maar zeker goed genoeg (was ie al voor de update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 23:04
GVR schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:44:
[...]

De SMS wordt wel verzonden maar dat duurt een kleine minuut, veel te lang dus. Als ik een los SMS bericht stuur naar dezelfde contact is het bericht direct verzonden
Nee, ook niet na een minuut. In het SMS overzicht staat een rood uitroeptekentje. Als ik het bericht open staat er resend voor de SMS. Ik gebruik nova launcher BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Nu online
JLius schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:51:
[...]

Ik merk weinig verschil, maar ik ben geen kenner wat camera betreft. Camera is niet fantastisch, maar zeker goed genoeg (was ie al voor de update).
leek alsof op 5.1.8 er toch een verbetering in zat. Nu met 5.1.9 een lichte stap terug.

Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Regenbui schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:45:
[...]

Nee, ook niet na een minuut. In het SMS overzicht staat een rood uitroeptekentje. Als ik het bericht open staat er resend voor de SMS. Ik gebruik nova launcher BTW.
En wat gebeurd er als nova launcher niet actief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-10 05:17
Nou ik was 4 dagen erg happy... helaas nadat ik de update naar 5.1.9 heb gehad ging het fout.
Fout meldingen in google apps.. later facebook en de rest van de apps. Alles opnieuw proberen te installeren maar kon er niet meer door heen komen. Gelijk al bij de her installatie error in van de google play store.

Kon niet meer verder elke een reboot.. Dus geprobeerd te cleanen en het verhaaltje weer opnieuw te doen.
Play store werkt niet meer dus reboot. Wat als gevolg had crashdump kreeg.

Contact opgenomen met OnePlus maar moeten eerst onderzoek gaan doen of ik wel in aanmerking mag/kan komen voor een replacement... ding is nog niet eens een week oud... wel geteld 4 dagen gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dd75MWpNW7LLm3xkiS87aCpT/thumb.jpg

Geen idee of iemand hier nog iets weet zelfs Android P geprobeerd ook geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sderooij schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:47:
JLius schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:51:
[...]

Komt op het goede moment :p. Zie m'n reactie hier: Anonymoussaurus in "[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie"

En: https://www.xda-developer...6-camera-update-review-2/

5.1.8: Afbeeldingslocatie: https://www1-lw.xda-cdn.com/files/2018/07/OnePlus_6_5.1.8_Outdoor_Flower.jpg

5.1.9: Afbeeldingslocatie: https://www1-lw.xda-cdn.com/files/2018/07/OnePlus_6_5.1.9_Outdoor_Flower.jpg

5.1.8: Afbeeldingslocatie: https://www1-lw.xda-cdn.com/files/2018/07/OnePlus_6_5.1.8_Outdoor_Flower_Close_Normal.jpg

5.1.9: Afbeeldingslocatie: https://www1-lw.xda-cdn.com/files/2018/07/OnePlus_6_5.1.9_Outdoor_Flower_Close_Normal.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Anonymoussaurus op 24-07-2018 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 10:05
Hmm raar, vorige week in was een volle batterij nog goed voor een 1 dag als prognose en nu krijg ik als voorspelling maar 5,5 uur.

Even in de gaten hoe erg de batterij leegloopt.

Iemand nog tips qua instellingen? :)

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

GVR schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:36:
[...]

En wat gebeurd er als nova launcher niet actief is?
Ik draai ook Nova dus daar zal het niet aan liggen.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:27
@Anonymoussaurus : Jeetje, de oneplus 6 gebruikt duidelijk AI om het dorre gras hier in NL prachtig groen te laten lijken :P
offtopic:
Ik wil ook zo'n mooie grasmat

Ik ga een dezer dagen bekijken of de Nillkin H pro screenprotector op de telefoon past icm de otterbox.

[ Voor 65% gewijzigd door AMD1800 op 24-07-2018 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccave1975
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-02-2022
Heeft er iemand ook last van stof tussen de rand van het scherm en de bezel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:05
De 5.1.8 foto van het het gras heeft een andere focus dan de 5.1.9 versie. De 5.1.8 heeft de focus op diepte en is daar dan ook scherp. De 5.1.9 versie heeft een soort 'portret mode' focus, onscherp in de diepte. De positie van de foto's zijn ook ongelijk aan elkaar, dat zal het verschil dan ook wel verklaren. Ik vind dat als je goed wilt vergeljken dan moeten de omstandigheden en de plek indentiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

wat Pierre_nr1 typt..

[ Voor 88% gewijzigd door Huigie op 24-07-2018 10:50 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:49
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:46:
[...]

De 5.1.8 foto van het het gras heeft een andere focus dan de 5.1.9 versie. De 5.1.8 heeft de focus op diepte en is daar dan ook scherp. De 5.1.9 versie heeft een soort 'portret mode' focus, onscherp in de diepte. De positie van de foto's zijn ook ongelijk aan elkaar, dat zal het verschil dan ook wel verklaren. Ik vind dat als je goed wilt vergeljken dan moeten de omstandigheden en de plek indentiek zijn.
Klopt, het is een nutteloze review. De reviewer heeft eerst met 5.1.8 geschoten, toen zijn toestel geüpgraded naar 5.1.9 en 20 minuten later geprobeerd om dezelfde foto's te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
ccave1975 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:15:
Heeft er iemand ook last van stof tussen de rand van het scherm en de bezel?
Ik heb wel stof tussen de rand van de standaard screenprotector en mijn case. Daar is niks aan te doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Laatst online: 11-10 15:21
Ik heb nog niet eerder met dual-sim functionaliteit gewerkt, hoe zit het als ik mijn privé en werk-sim in de OP6 steek?

2 dataplannen (elk 2gb) die ik wel wil delen, bellen enkel met werksim, contacten liefst uit elkaar houden...?

Wat zijn daarin de mogelijkheden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Drwho1 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:31:
Ik heb nog niet eerder met dual-sim functionaliteit gewerkt, hoe zit het als ik mijn privé en werk-sim in de OP6 steek?

2 dataplannen (elk 2gb) die ik wel wil delen, bellen enkel met werksim, contacten liefst uit elkaar houden...?

Wat zijn daarin de mogelijkheden?
Even terug zoeken. Is al voorbij gekomen. De app Island, uit mn hoofd. Zoek daarop,en gij zult vinden.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drwho1
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:36:
[...]

Even terug zoeken. Is al voorbij gekomen. De app Island, uit mn hoofd. Zoek daarop,en gij zult vinden.
Dank voor de tip 8) en excuus dat ik daar niet zelf aan gedacht heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Daftz schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:00:
[...]Klopt, het is een nutteloze review. De reviewer heeft eerst met 5.1.8 geschoten, toen zijn toestel geüpgraded naar 5.1.9 en 20 minuten later geprobeerd om dezelfde foto's te maken.
Hoe wilde je anders het verschil tussen 2 versies vergelijken? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

CRXed schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:39:
[...]

2 oneplus6 toestellen met oude en nieuwe firmware aan een statief misschien? :?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
mucuracat schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:42:
[...]2 oneplus6 toestellen met oude en nieuwe firmware aan een statief misschien? :?
Koop jij ff een tweede? Dan zie ik graag jouw review tegemoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

CRXed schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:47:
[...]

Koop jij ff een tweede? Dan zie ik graag jouw review tegemoet.
Ik geef alleen maar antwoord op je vraag O-)

En als iemand zo uitgebreid review maakt en op xda plaats én zie onderstaande staan als ik op google zoek..

Daniel Marchena | Medium, XDA Developers Journalist | Muck Rack

Dan zou hij aan een 2de oneplus6 kunnen komen.

Zelfs ik zou nu op dit moment 2 kunnen testen zonder dat ik 2de ga aanschaffen. (1 collega vrij, anders zelfs 3 oneplus6-jes >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:06
Ik heb nog steeds problemen met het 'niet storen' profiel van de OP6. Ik had op m'n vorige toestellen altijd niet storen aan staan, maar dat oproepen wel doorkwamen. Dat heb ik op m'n OP6 ook zo ingesteld, maar hij reset zichzelf elke keer opnieuw, zodat ik alle oproepen mis. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:05
CRXed schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:39:
[...]

Als je de middelen en mogelijkheden niet hebt dan valt er niets te vergelijken en moet je dat ook niet doen. Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelyuser
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10 10:38
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:33:
[...]

Als je de middelen en mogelijkheden niet hebt dan valt er niets te vergelijken en moet je dat ook niet doen. Zo simpel is het.
Eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:05
Ik merk dat mijn accuduur is verminderd sinds de laatste update, hebben meer mensen dit?

Ik heb de cache al eens geleegd, maar ik heb niet het idee dat het geholpen heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AMD1800
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:33:
[...]

Het is in ieder geval beter dan helemaal niks of mensen die met alle goede bedoelingen roepen dat ze denken dat de kwaliteit van de foto's minder is geworden. Ik ben @Anonymoussaurus dan ook dankbaar voor de foto's. Mensen die het toestel nog niet hebben kunnen beter op basis van enkele foto's inschatten of ze de camera goed genoeg vinden. Bovendien zien ze dat Oneplus actief is met het updaten van de camerasoftware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Knul schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:51:
Ik heb nog steeds problemen met het 'niet storen' profiel van de OP6. Ik had op m'n vorige toestellen altijd niet storen aan staan, maar dat oproepen wel doorkwamen. Dat heb ik op m'n OP6 ook zo ingesteld, maar hij reset zichzelf elke keer opnieuw, zodat ik alle oproepen mis. Hebben meer mensen hier last van?
Nee, ik heb Niet Storen ook altijd aan staan, zodat alles stil is, maar oproepen van mijn contacten komen gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rai_rob
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 15:01
CryRaven schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 18:13:
Ik merk dat mijn accuduur is verminderd sinds de laatste update, hebben meer mensen dit?

Ik heb de cache al eens geleegd, maar ik heb niet het idee dat het geholpen heeft.
Zeker niet beter op geworden idd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
CryRaven schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 18:13:

Ik heb net het idee dat mijn accuduur iets verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 00:56
Ik heb sinds donderdag een OP6. Na 8 jaar iPhones. Best een omslag. maar ben er erg blij mee so far. Wat een heerlijk snel toestel. Ik heb echter een paar vragen waar ik niet helemaal uitkom.
  1. Op de iPhone maakte ik altijd gebruik van een persoonlijk woordenboek. Omw wordt dan on my way, mss wordt misschien, etc. Deze optie is erg belangrijk voor mij. In de OP6 zit dit onder instellingen > Talen en Invoer, maar deze werkt gewoon niet. Hoe krijg ik dit werkend? Ik maak gebruik van het standaard Gboard.
  2. Ik zoek een equalizer voor wanneer ik muziek afspeel. Ik weet dat deze er is voor oordopjes, maar ik maak vrij vaak gebruik van een Bluetooth speaker waarbij aanpassingen wel nodig zijn. Ik begrijp dat dit niet standaard in OxygenOS (of Android in het algemeen) zit. Een groot gemis als je het mij vraagt! Hoe lossen jullie dit op? Als dit via een app moet, hebben jullie tips welke goed werken?
  3. Hoe goed (of slecht) is Dash charging nu eigenlijk voor de levensduur van de batterij? Ik vraag niet zo zeer naar meningen, maar naar feiten. Zijn hier metingen, benchmarks of studies naar gedaan? Ik kan er bijzonder weinig over vinden. Begrijp mij niet verkeerd: ik vind het prachtig dat hij zo snel oplaad, maar ik hoor en lees vaker dat druppel opladen beter is voor je batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:55
JLius schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:37:
[...]

Probeer accu optimalisatie, geavanceerde optimalisatie en slaap standby-optimalisztie
Ik heb een schone installatie gedaan en het always on display uitgezet en nu haal ik 6 uur sot minimaal acceptabel! Wel moet ik vermelden dat de telefoon de gehele dag met wifi verbonden was.

Sot oneplus 6

[ Voor 28% gewijzigd door Bassbounce op 25-07-2018 00:45 ]

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:46:
[...]

Daftz schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:00:
[...]

Klopt, het is een nutteloze review. De reviewer heeft eerst met 5.1.8 geschoten, toen zijn toestel geüpgraded naar 5.1.9 en 20 minuten later geprobeerd om dezelfde foto's te maken.
AMD1800 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 18:22:
[...]

Het is in ieder geval beter dan helemaal niks of mensen die met alle goede bedoelingen roepen dat ze denken dat de kwaliteit van de foto's minder is geworden. Ik ben @Anonymoussaurus dan ook dankbaar voor de foto's. Mensen die het toestel nog niet hebben kunnen beter op basis van enkele foto's inschatten of ze de camera goed genoeg vinden. Bovendien zien ze dat Oneplus actief is met het updaten van de camerasoftware.
Tsja, maar daarom heb ik hier ook eerder al een comparison geplaatst :p. Je kan zeggen wat je wilt, maar die 5.1.9 update geeft wel verbeteringen. En anders nog:

delta1 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 23:35:
Ik heb sinds donderdag een OP6. Na 8 jaar iPhones. Best een omslag. maar ben er erg blij mee so far. Wat een heerlijk snel toestel. Ik heb echter een paar vragen waar ik niet helemaal uitkom.
  1. Op de iPhone maakte ik altijd gebruik van een persoonlijk woordenboek. Omw wordt dan on my way, mss wordt misschien, etc. Deze optie is erg belangrijk voor mij. In de OP6 zit dit onder instellingen > Talen en Invoer, maar deze werkt gewoon niet. Hoe krijg ik dit werkend? Ik maak gebruik van het standaard Gboard.
  2. Ik zoek een equalizer voor wanneer ik muziek afspeel. Ik weet dat deze er is voor oordopjes, maar ik maak vrij vaak gebruik van een Bluetooth speaker waarbij aanpassingen wel nodig zijn. Ik begrijp dat dit niet standaard in OxygenOS (of Android in het algemeen) zit. Een groot gemis als je het mij vraagt! Hoe lossen jullie dit op? Als dit via een app moet, hebben jullie tips welke goed werken?
  3. Hoe goed (of slecht) is Dash charging nu eigenlijk voor de levensduur van de batterij? Ik vraag niet zo zeer naar meningen, maar naar feiten. Zijn hier metingen, benchmarks of studies naar gedaan? Ik kan er bijzonder weinig over vinden. Begrijp mij niet verkeerd: ik vind het prachtig dat hij zo snel oplaad, maar ik hoor en lees vaker dat druppel opladen beter is voor je batterij.
  1. Probeer SwiftKey.
  2. Op mijn 3 wel in ieder geval: Instellingen > Geluid & Vibratie > Audio Tuner.
  3. Het is sowieso beter dan 2A opladen, want dat genereert meer hitte in de telefoon. Dash Charge (nu Warp Charge) heeft een extra circuit in het oplaadblok zitten, waar de warmte in wordt opgeslagen. Ik laad de OnePlus 3 al sinds het begin elke nacht op met Warp Charge en haal nog steeds 5 à 6 uur Screen-on-Time, afhankelijk van gebruik.
Hier wat bronnen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Ik zoek een equalizer voor wanneer ik muziek afspeel. Ik weet dat deze er is voor oordopjes, maar ik maak vrij vaak gebruik van een Bluetooth speaker waarbij aanpassingen wel nodig zijn. Ik begrijp dat dit niet standaard in OxygenOS (of Android in het algemeen) zit. Een groot gemis als je het mij vraagt! Hoe lossen jullie dit op? Als dit via een app moet, hebben jullie tips welke goed werken?
Hoe goed (of slecht) is Dash charging nu eigenlijk voor de levensduur van de batterij? Ik vraag niet zo zeer naar meningen, maar naar feiten. Zijn hier metingen, benchmarks of studies naar gedaan? Ik kan er bijzonder weinig over vinden. Begrijp mij niet verkeerd: ik vind het prachtig dat hij zo snel oplaad, maar ik hoor en lees vaker dat druppel opladen beter is voor je batterij.
[/list]
@2, ik gebruik zelf Eqfy, werkt niet met alle aps, maar wel met Spotify en VLC.

@3, inderdaad wat @Anonymoussaurus zegt, de hitte wordt in de lader gegenereerd, dus is beter voor je telefoon met de snellader van OP, dan de quickcharge van de andere partijen, waar de batterij heet wordt.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:35

westergas

rikkie_pc

Ik krijg de hele dag meldingen van "yellow warning for extreme high temperature". Is dat mijn weer app of komt dat vanuit Oxygen? Mijn vrouw (Nexus 6P) krijgt die waarschuwingen niet.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Svenneh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 20:48
westergas schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:52:
Ik krijg de hele dag meldingen van "yellow warning for extreme high temperature". Is dat mijn weer app of komt dat vanuit Oxygen? Mijn vrouw (Nexus 6P) krijgt die waarschuwingen niet.
Dan moet je de weather app openen, op de 3 puntjes rechtboven klikken en "Weather alert" uitzetten. Ik had het op m'n Oneplus 5T ook en werd er krankjorum van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ik heb die weer app er sowieso af gehaald en vervangen door de KNMI app, erg tevreden over! Kunt ook ochtend en avond notificaties instellen op vaste tijden, en tot nu toe erg betrouwbaar.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Vriendin haar telefoon heeft het begeven. Vanaf nu dus in de markt voor een nieuw toestel, tijdelijk gebruikt ze nu haar oude toestel. Zelf heb ik de OP6 en ben ik tevreden, nu is dit wellicht ook voor haar een goede optie, alleen vraag ik me af wanneer we de OP6T kunnen verwachten. Gezien de historie en de verwachting van het doorzetten van de trend zal de OP6T rond oktober-november uitkomen. Maar, zijn er bevestigingen/geruchten/speculaties over het uitkomen van de OP6T? Gaat OP niet terug naar 1 toestel/jaar en wordt daardoor het wachten op de 6T/7 dan wel erg lang en gaat ze dus beter ook voor de OP6?
Kan iemand me hier meer over vertellen? Thanks! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Voodoo op 25-07-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-10 20:10

Denko

|{ing Øf ßlitz

CtrAltDelicious schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:28:
Vriendin haar telefoon heeft het begeven. Vanaf nu dus in de markt voor een nieuw toestel, tijdelijk gebruikt ze nu haar oude toestel. Zelf heb ik de OP6 en ben ik tevreden, nu is dit wellicht ook voor haar een goede optie, alleen vraag ik me af wanneer we de OP6T kunnen verwachten. Gezien de historie en de verwachting van het doorzetten van de trend zal de OP6T rond oktober-november uitkomen. Maar, zijn er bevestigingen/geruchten/speculaties over het uitkomen van de OP6T? Gaat OP niet terug naar 1 toestel/jaar en wordt daardoor het wachten op de 6T/7 dan wel erg lang en gaat ze dus beter ook voor de OP6?
Nee, hier kan niemand je iets over vertellen. Zover bekend is is het nog steeds elke paar maanden een nieuw toestel.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo

Voodoo

Lurker

Denko schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:36:
[...]
Nee, hier kan niemand je iets over vertellen. Zover bekend is is het nog steeds elke paar maanden een nieuw toestel.
Daar was ik al bang voor, jammer. Ik ga er dan maar gewoon vanuit dat er binnen 2 maanden meer nieuws zal zijn of er al dan niet een 6T verwacht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CtrAltDelicious schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:28:
Als er een 6T komt, zal dit waarschijnlijk in november zijn. Ikzelf heb in ieder geval nog geen aanwijzingen gevonden of vernomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
CtrAltDelicious schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:39:
[...]

Daar was ik al bang voor, jammer. Ik ga er dan maar gewoon vanuit dat er binnen 2 maanden meer nieuws zal zijn of er al dan niet een 6T verwacht wordt.
Maar vergeet niet: Als de 6T komt, zit de 7 eraan te komen, dus kan je weer wachten en dan komt de 7T al bijna, dus weer wachten.

Oftewel...

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voodoo

Voodoo

Lurker

Anonymoussaurus schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:26:
[...]
Als er een 6T komt, zal dit waarschijnlijk in november zijn. Ikzelf heb in ieder geval nog geen aanwijzingen gevonden of vernomen.
Ja dat was me duidelijk, gezien de trend van de afgelopen jaren. Thanks voor je reactie, hoor het graag wanneer er geruchten/aanwijzingen/speculaties opduiken!
Steeldunes schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 12:46:
[...]
Maar vergeet niet: Als de 6T komt, zit de 7 eraan te komen, dus kan je weer wachten en dan komt de 7T al bijna, dus weer wachten.

Oftewel...
Je begrijpt me verkeerd, het is de huidige situatie (oud toestel in gebruik, wens tot upgrade) in relatie tot het volgende toestel, met daarbij de vraag of er geruchten zijn of de 6t/7 dit jaar nog uit zal komen.

Dat is een andere houding dan altijd wachten op het nieuwste toestel, dan koop je inderdaad nooit iets.

[ Voor 26% gewijzigd door Voodoo op 25-07-2018 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
CtrAltDelicious schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 12:51:
[...]

Ja dat was me duidelijk, gezien de trend van de afgelopen jaren. Thanks voor je reactie, hoor het graag wanneer er geruchten/aanwijzingen/speculaties opduiken!

[...]

Je begrijpt me verkeerd, het is de huidige situatie (oud toestel in gebruik, wens tot upgrade) in relatie tot het volgende toestel, met daarbij de vraag of er geruchten zijn of de 6t/7 dit jaar nog uit zal komen.

Dat is een andere houding dan altijd wachten op het nieuwste toestel, dan koop je inderdaad nooit iets.
Op zich is de 'T(ussentijdse)' versie niet zo'n grote stap voorwaarts, dus op zich zou ik zeggen ga voor de OP6...
Maardiweb schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:53:
[...]

Er kan maar één sim een dataverbinding hebben. Je kan de snelheid van beiden sims dus niet combineren.

[...]

Ik heb ook met de 1+6 mijn eerste dual-sim telefoon en wilde ook mijn werk- en privételefoon hiermee samenvoegen. Het was even puzzelen en uitvogelen, maar inmiddels heb ik het redelijk goed aan de praat volgens mij. Wat het bij mij lastig maakt is dat mijn werk eisen stelt aan de beveiliging van mijn toestel. Hierdoor kan ik geen patroon en face unlock gebruiken voor het ontgrendelen van mijn telefoon. Tegelijkertijd wil ik niet alles op één hoop gooien (dus zowel werk contacten en prive contacten door elkaar), dus moet ik wel iets van een 2e omgeving hebben.

Eerst heb ik een 2e profiel geprobeerd. Dit is gewoon standaard in Android (notificatiebalk naar beneden en dan rechtsonder op het profiel icoon klikken maakt dat je kan wisselen van gebruiker). Voordeel is dat je met een 2e profiel een volledig 'nieuwe' telefoon op kan zetten en daar dus alles voor je werk in kan stellen alsof het een andere telefoon is. Nadeel is (in mijn ogen) het lastige switchen van profiel via de notificatiebalk, dat je alles weer opnieuw moet instellen en dat je geen bestanden tussen de profielen kan delen. Een foto die ik dus in mijn prive profiel gemaakt heb kan ik niet verzenden naar whatsapp contacten van het werk.

Wat ik nu heb opgezet is Android for Work. Dat zit niet standaard in Oxygen maar is heel eenvoudig te installeren via de app Island (https://play.google.com/s...oasisfeng.island&hl=en_US). Hiermee kan je apps 'klonen' en die krijgen dan een 'werk' icoontje. Deze apps worden versleuteld via een wachtwoord of pincode (fingerprint zou mooier zijn maar dat is me nog nog niet gelukt) of fingerprint (wel opnieuw instellen) die je moet invoeren bij het openen.
Hiermee heb ik nu 5 apps gekloond: Dialer, contacten, agenda, gmail en whatsapp. Dialer is eigenlijk niet nodig omdat je ook kan bellen via contacten, maar ik had hem nodig om bij bepaalde instellingen te komen.
Voordeel van deze oplossing is dat je veeeeel minder hoeft in te stellen, slechts één profiel gebruikt (scheelt geheugen) en dat je sneller bij je werk apps bent.

Ik ben dus wel tevreden. Vond het overigens erg lastig om wat meer info hierover te vinden op het web dus vandaar mijn uitgebreide post :)
Dank voor je toelichting! Hoe ervaar je het in de praktijk weken verder na bovenstaande post?

Momenteel loop ik rond met een OP3 privé en iphone 6s werk. Heb zonet de OP6 in huis waaraan ik nog aan het configureren ben, Island app ook al geïnstalleerd intussen. Maar sims zitten nog apart.
Ik begin me wat te ergeren aan het gesleur van 2 telefoons en dat kleine scherm van de 6s is al van in het begin een onhandig gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Nu online
Drwho1 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:03:
[...]

Op zich is de 'T(ussentijdse)' versie niet zo'n grote stap voorwaarts, dus op zich zou ik zeggen ga voor de OP6...

[...]

Dank voor je toelichting! Hoe ervaar je het in de praktijk weken verder na bovenstaande post?

Momenteel loop ik rond met een OP3 privé en iphone 6s werk. Heb zonet de OP6 in huis waaraan ik nog aan het configureren ben, Island app ook al geïnstalleerd intussen. Maar sims zitten nog apart.
Ik begin me wat te ergeren aan het gesleur van 2 telefoons en dat kleine scherm van de 6s is al van in het begin een onhandig gegeven...
Ben zelf sinds een week overgegaan van 2 iphones tot 1 OP6. Bevalt super, geen geneuzel met 2 telefoons opladen en bij me te dragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:59

Laguna

Connaisseur

Anonymoussaurus schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:26:
[...]

Best kans dat de T versie dit jaar een maand eerder komt:

OnePlus 5 release date: June 27, 2017. OnePlus 5T release date: November 21, 2017.

OnePlus 6 release date: May 22, 2018. OnePlus 6T release date: October 23, 2018?

Ik heb zelf nog de OP3 en de OP6 heeft mij nog niet overtuigd. Ik zou graag een nuttige tweede camera zien (ultra wide of telelens, voorkeur voor ultra wide), betere speaker, sterkere behuizing (al vrees ik dat de 6T ook gewoon glas zal worden), IP rating, geen notch en vingerafdrukscanner in het scherm. En ja ik weet dat veel van deze verbeteringen het waarschijnlijk niet gaan worden, maar ik ben wel benieuwd welke verbeteringen er uiteindelijk wel in de 6T belanden (met natuurlijk als voorwaarde dat de 6T er daadwerkelijk komt). Hopelijk niet zoals als de 3 en 3T, want dan is het verschil niet noemenswaardig.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
3 uur geleden m'n batterij volledig opgeladen en nu al op 88 procent. Ik snap er geen hol van.
Half uur een podcast geluisterd via Bluetooth, een half uur best intensief een spelletje gedaan en Dumpert gekeken.

Verwacht ik nu serieus teveel van een 3300 mah batterij icm Android?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Nu online
aDutchCow schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 19:22:
3 uur geleden m'n batterij volledig opgeladen en nu al op 88 procent. Ik snap er geen hol van.
Half uur een podcast geluisterd via Bluetooth, een half uur best intensief een spelletje gedaan en Dumpert gekeken.

dit klinkt als normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Haha dat is toch niet slecht 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 00:06

Ruim een halfuur screentime (met een spel nota bene) + hoelang je ook dumpert hebt gekeken en een halfuur podcasts geluisterd verbruik je dus 12%. Dat doorrekenend kom je op een SoT van bijna 5 uur, lijkt me niet verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• delta1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 00:56
Anonymoussaurus schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 01:33:
[...]
  1. Probeer SwiftKey.
  2. Op mijn 3 wel in ieder geval: Instellingen > Geluid & Vibratie > Audio Tuner.
  3. Het is sowieso beter dan 2A opladen, want dat genereert meer hitte in de telefoon. Dash Charge (nu Warp Charge) heeft een extra circuit in het oplaadblok zitten, waar de warmte in wordt opgeslagen. Ik laad de OnePlus 3 al sinds het begin elke nacht op met Warp Charge en haal nog steeds 5 à 6 uur Screen-on-Time, afhankelijk van gebruik.
Hier wat bronnen:[video]
PeacekeeperNL schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 05:38:
[...]

@2, ik gebruik zelf Eqfy, werkt niet met alle aps, maar wel met Spotify en VLC.

@3, inderdaad wat @Anonymoussaurus zegt, de hitte wordt in de lader gegenereerd, dus is beter voor je telefoon met de snellader van OP, dan de quickcharge van de andere partijen, waar de batterij heet wordt.
Bedankt voor de tips, links en antwoorden beide! Ik ben gerust gesteld en ga ermee aan de slag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Eh, ja...

spoiler:
Oh, was het een retorische vraag? O-)

Maar serieus, laat eens een screenshot zien van jouw batterijstatus. Ik denk dat de schermtijd tov 12% batterijverbruik (incl. game spelen) reuze meevalt.

[ Voor 23% gewijzigd door ralph075 op 25-07-2018 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
ralph075 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:37:
[...]

Eh, ja...

spoiler:
Oh, was het een retorische vraag? O-)

Maar serieus, laat eens een screenshot zien van jouw batterijstatus. Ik denk dat de schermtijd tov 12% batterijverbruik (incl. game spelen) reuze meevalt.
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/htUGKT/Screenshot_20180725_204554.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:02
Waarom werkt 1 niet? Bij mij werkt die prima. Het is alleen niet zo dat wanneer je mss invult dat dat automatisch verandert naar misschien. Het woord misschien komt dan in de balk met de 3 suggesties in het middelste vakje te staan, dan moet je hem alleen nog 1 keer aantikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince23
Bij mijn iphone gebruikte ik soms 4 vingers bij een spelletje, op mijn nieuwe op6 kan ik er max 2 gebruiken? Is er een instelling waar ik heb overgekeken die dat wel mogelijk moet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtige vergelijk Galaxy S9, iPhone X, Pixel en Oneplus 6 camera. Little spoiler alert, OnePlus doet het best goed!

https://www.androidauthor...-shootout-results-889334/
Pagina: 1 ... 29 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!