dat is dan voornamelijk bij de reguliere modellen denk ik? want bij m'n silk white die ik had stond er al geen Dash meer op.WhateverSuitsU schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:58:
[...]
Alles wat ze nog hebben liggen aan chargers worden nog wel meegeleverd met de oude naam.
Ja, simpel gezegd, wat ze nog hadden aan 'oude' chargers worden uitgeleverd en vervolgens worden de nieuwe niet voorzien van Dash. Zal inderdaad wel Warp worden binnenkort.Shanquish schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:47:
[...]
dat is dan voornamelijk bij de reguliere modellen denk ik? want bij m'n silk white die ik had stond er al geen Dash meer op.
Over accuduur gesproken... Vannacht liep mn accu weer eens goed hard leeg, alsof ik gewoon actief gebruik had gemaakt van mn OP6... Van 65 pct om 2200 uur naar 8 pct vanmorgen... Hoop dat dit met de update snel wordt verholpenJLius schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:43:
[...]
Ik kom van een Xiaomi redmi note 3, makkelijk 3 dagen batterij met resurrection remix (2g als scherm uit is). Vandaar het tegenvallen, met de 1+6 haal ik max 30 uren.

Ik zal straks tijdens mijn middagwandeling eens een paar fotootjes maken, kijken of dat een beetje wilt lukken.JLius schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:47:
[...]
In volle zon zie ik amper iets op mijn scherm met automatische helderheid.
En last but not least, als je de laatste reactie hebt, graag je post wijzigen als je iets wilt toevoegen
Houdt t netjes en overzichtelijk, en is conform reglement

Is denk ik sterk afhankelijk van de voorraad. Dus zullen vast ook wel silk whites met dash worden geleverd. Bij mij staat het volgens mij wel op de lader maar niet op de kabel.Shanquish schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:47:
[...]
dat is dan voornamelijk bij de reguliere modellen denk ik? want bij m'n silk white die ik had stond er al geen Dash meer op.
Dit dus hahaWhateverSuitsU schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:50:
[...]
Ja, simpel gezegd, wat ze nog hadden aan 'oude' chargers worden uitgeleverd en vervolgens worden de nieuwe niet voorzien van Dash. Zal inderdaad wel Warp worden binnenkort.
[ Voor 26% gewijzigd door PeacekeeperNL op 17-07-2018 11:04 ]
Mijn reviews al gezien?
KNIP. Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door PeacekeeperNL op 17-07-2018 12:45 ]
Mijn reviews al gezien?
Gabriel_Knight schreef op maandag 16 juli 2018 @ 22:57:
Ik heb op dit moment en Samsung note 4, en zit te denken om de OP6 te halen.
Mijn enige kritiekpuntje is de helderheid van het scherm.
De Note 4 gaat tot zo;n 750 nits en is redelijk goed af te lezen in de zon.
Een maat van mij heeft een Samsung s8+ die 700 nits zou moeten halen (volgens diverse review sites)en deze is (naar mijn mening) slecht af te lezen in de zon als ik em vergelijk met de Note 4.
Nu heeft de OP6 een stuk lagere helderheid, dus ik heb sterk mijn twijfels of dit wel af te lezen is in de zon.
Kan moeilijk aan een winkel vragen of ik de OP6 ff een dagje in de zon mag testen.
Wat is de ervaring van de gebruikers hier op het forum.
Bij dezen de foto's, zoals beloofd. Zijn gemaakt met een iPhone. Kon alleen niet zien wat ik precies fotografeerde, omdat er een privacy filter op zit, deze maakt het scherm dusdanig donker dat je in de zon werkelijk niks ziet. De foto's had ik dus echt op de gok genomen.JLius schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:47:
[...]
In volle zon zie ik amper iets op mijn scherm met automatische helderheid.
Manueel maximaal:

Automatisch maximaal:

Op de foto's lijkt het scherm wat donker, maar is prima afleesbaar (zelfs op de foto's nog redelijk goed afleesbaar imho). Lijkt donker doordat de omgeving zo fel is. Was in ieder geval geen wolkje aan de lucht, en verrekte warm in de zon kan ik zeggen
Excuus, geen tijd beschikbaar om thumbs te maken

Mijn reviews al gezien?
Verwijderd
Als het goed is word mijn iPhone vandaag opgehaald! (je weet het nooit echt zeker met marktplaats
)
Vind het nu wel spannend worden, na jaren iPhone te hebben gebruikt, een keer overstappen naar wat anders.
Nu heb ik al een korte vraag. Bij Belsimpel verkopen ze de rode OnePlus 6. Bij accessoires proberen ze dan ook die doorzichtige cover te verkopen. Nou heb ik verschillende unboxing video's gekeken(
) en zie ik dat die daar is inbegrepen?
Is dat in NL anders of zo?
Vind het nu wel spannend worden, na jaren iPhone te hebben gebruikt, een keer overstappen naar wat anders.
Nu heb ik al een korte vraag. Bij Belsimpel verkopen ze de rode OnePlus 6. Bij accessoires proberen ze dan ook die doorzichtige cover te verkopen. Nou heb ik verschillende unboxing video's gekeken(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2018 13:39 ]
Er zit een standaard case meegeleverd, simpel siliconen hoesje, beetje smoked doorzichtigVerwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:39:
Als het goed is word mijn iPhone vandaag opgehaald! (je weet het nooit echt zeker met marktplaats)
Nu heb ik al een korte vraag. Bij Belsimpel verkopen ze de rode OnePlus 6. Bij accessoires proberen ze dan ook die doorzichtige cover te verkopen. Nou heb ik verschillende unboxing video's gekeken() en zie ik dat die daar is inbegrepen?
Mijn reviews al gezien?
OxygenOS 5.1.9 for the OnePlus 6
Ik zei toch dat de post gehide was?
And now, we spam F5..
Ik zei toch dat de post gehide was?
And now, we spam F5..
[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 17-07-2018 14:50 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
ligt eraan welke kleur telefoon, bij de witte en de rode zit er een helder doorzichtig hoesje bij.PeacekeeperNL schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:46:
[...]
Er zit een standaard case meegeleverd, simpel siliconen hoesje, beetje smoked doorzichtig
Interessant artikel op XDA, een Duitser heeft het voor elkaar gekregen om VoLTE en VoWiFi werkend te krijgen voor alle Duitse providera op alle OnePlus toestellen vanaf de 3.
Nou weet ik niet of dat in Nederland ook werkt want dat kan ik niet testen. Maar aangezien er hier ook nogal wat vraag naar is, misschien dat iemand het kan testen. En als het niet werkt dan loopt er hier ws ook wel een knappe kop rond die dit ook voor de Nederlandse providers voor elkaar kan krijgen.
Nou weet ik niet of dat in Nederland ook werkt want dat kan ik niet testen. Maar aangezien er hier ook nogal wat vraag naar is, misschien dat iemand het kan testen. En als het niet werkt dan loopt er hier ws ook wel een knappe kop rond die dit ook voor de Nederlandse providers voor elkaar kan krijgen.
Ik ga 'm eens testenrenem schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 17:01:
Interessant artikel op XDA, een Duitser heeft het voor elkaar gekregen om VoLTE en VoWiFi werkend te krijgen voor alle Duitse providera op alle OnePlus toestellen vanaf de 3.
Edit: Net de non-root versie getest vanaf mijn OP6 (KPN) naar mijn iPhone 7 (T-Mobile virtuele sub-provider, en ik heb geen flauw idee of ik daar VoLTE ondersteuning heb), maar daar werkt het niet. Heb geen andere telefoons die VoLTE ondersteunen. Eventueel met een medeTweaker testen?

Anyhoe, interessant. Heb het voor nu iig ingeschakeld staan.
[ Voor 20% gewijzigd door PeacekeeperNL op 17-07-2018 18:05 ]
Mijn reviews al gezien?
OnePlus kondigt OxygenOS 5.1.9 aan met flink wat verbeteringen: OxygenOS 5.1.9 OTA for the OnePlus 6
Hi everyone,
We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 5.1.9, this update contains optimizations and new features for the camera.
Changelog:
SystemCamera
- Updated Android security patch to 2018.7
- Fixed issues with accidental touches triggering gestures ( Draw V)
- Supported Telia Finland VoLTE (Default On) and VoWifi (Default Off)
- General bug fixes and improvements
- Integrated Google Lens mode
- Now you can access Google lens from your camera with a tap and Google Lens will tell you what’s in the image, giving you information about things like books, buildings, and works of art etc.
- [/li]
- Added beauty mode for Selfie Portrait
Wireless & networks
- Added Group MMS
We appreciate your active feedback and attempts to reach out to us. With your help, we have been able to better optimize and improve several key areas. Thank you for your patience and as always, we look forward to hearing your continued feedback in the bug reporting forum here: https://forums.oneplus.com/feedback/.
- Optimized stability for Wi-Fi connection
- Fixed stability issue with the Bluetooth connection for cars
As always, this OTA will be incremental. The OTA will reach a small percentage of users today, and we will be beginning a broader rollout in a few days.
Your feedback is appreciated. We may not always be able to respond to every comment in the forums, but please be assured that we take your comments and feedback seriously. Hope you enjoy and let us know how you feel about the update in the comments below.
Never Settle.
[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 18-07-2018 15:19 ]
Bedankt ,bezig met downloadenAnonymoussaurus schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 17:58:
OnePlus kondigt OxygenOS 5.1.9 aan met flink wat verbeteringen: OxygenOS 5.1.9 OTA for the OnePlus 6
[...]
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Ook bezig met downloaden. Zie helaas niet expliciet vermeld staan dat ze het random batterij-leeg-probleem tacklen. Ben benieuwd. Ik ga het iig in de gaten houden. Update is bij mij 1478 MB klein, maar zal ook ermee te maken hebben dat ik OEM-unlock heb, bedenk ik me netAnonymoussaurus schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 17:58:
[...]
Mijn reviews al gezien?
Hier is de update 342 MB (stock)PeacekeeperNL schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 18:15:
[...]
Ook bezig met downloaden. Zie helaas niet expliciet vermeld staan dat ze het random batterij-leeg-probleem tacklen. Ben benieuwd. Ik ga het iig in de gaten houden. Update is bij mij 1478 MB klein, maar zal ook ermee te maken hebben dat ik OEM-unlock heb, bedenk ik me net
Idem dito aan het dl. Ik ben heel benieuwd of de camera nu beter is. Zoals ik hier eerder had gemeld is het een drama als er in HD en als dashcam snel wegende beelden zoals bomen links en rechts van de weg worden opgenomen (en afgespeeld) De bevindingen komen laterz..
Update geïnstalleerd. Nog niet veel gemerkt. Wel weer mooi om te zien dat oneplus er zo lekker bovenop zit.
De volte ook eens aangezet. We gaan het zien.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Tja, Oneplus+ zal wel moeten. Een snel schip maar wel een lekkende camera. Een fossiele Galaxy S6 van dik drie jaar terug is veel beter in opgenomen snel bewegende scenes. Klinkt zuur maar is wel true...rhos schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 18:25:
Update geïnstalleerd. Nog niet veel gemerkt. Wel weer mooi om te zien dat oneplus er zo lekker bovenop zit.
[ Voor 4% gewijzigd door RAAF12 op 17-07-2018 18:28 ]
Super, ik weet dat ik in het begin sceptisch was over de oxigen updater, maar merk dat ik de verleiding niet kan weerstaan om direct de nieuwste versie erop te zettenAnonymoussaurus schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 17:58:
[...]
Ik ben benieuwd of ik nu ook minder vaak de flitser aan zet.. - Fixed accidentally trigger gesture [draw V]
Heb vandaag de Lava Red OnePlus 6 gekregen van BelSimpel. Zit inderdaad gewoon een hoesje in het doosje dus zeker niet los bijbestellen. Heb zelf overigens wel de siliconen red case bijbesteld, gewoon omdat dat beter matched met de OP6 zelf.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:39:
Als het goed is word mijn iPhone vandaag opgehaald! (je weet het nooit echt zeker met marktplaats)
Nu heb ik al een korte vraag. Bij Belsimpel verkopen ze de rode OnePlus 6. Bij accessoires proberen ze dan ook die doorzichtige cover te verkopen. Nou heb ik verschillende unboxing video's gekeken() en zie ik dat die daar is inbegrepen?
Wat betreft het toestel zelf: fantastisch natuurlijk maar dat wist ik al aangezien ik de 5 en 5T ook ooit heb gehad (wissel ieder kwartaal van toestel zo'n beetje
Dash charging is geweldig en zorgt er eigenlijk voor dat je een feature als wireless charging niet mist. De camera is zo op het oog prima maar dat is wel met goed licht. Moet hem nog eens testen bij lastigere omstandigheden.
Voor de rest natuurlijk mooi snel, OxygenOS voelt nog altijd vertrouwd. Vind met name de tap to wake en ''teken'' features fantastisch (bijv. V tekenen op het scherm voor zaklamp).
Verder nog weinig mee kunnen doen. Heb ook nog een setje Wireless Bullets besteld op Ali dus hoop die ook snel te ontvangen. Lees er goeie dingen over dus erg benieuwd naar de (geluids)kwaliteit.
Tesla M3LR '21
Ik ben nu even de 5.1.9 update aan het installeren, hierna zal ik dit meteen testen en met resultaten terug komenrenem schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 17:01:
*update*
Voor Vodafone NL werkt dit niet helaas..
[ Voor 3% gewijzigd door ricjuh op 17-07-2018 20:10 ]
Ik kreeg net een update. Heb ik gedownload. Nou het toestel vroeg of ik het wil installeren? Ja. Mijn scherm ging uit. Drukte ik om te kijken of het aan het installeren was. Doet het toestel niets. Kijk ik bij bestanden zie ik wel het bestand staan dat ik dat gedownload heb. Nu komt er ook niet iets te staan installeren. Zo raar. Ga je weer terug naar het scherm om te kijken of er een update voor je klaar staat. Zegt het toestel u toestel is geüpdate. Klopt niet.
Hoe krijg ik nu het bestand geïnstalleerd?
Oprechte vraag: waarom verkoop je je Oneplus 6 niet? Dit gaat zo te horen niet jouw toestel worden, je post hier louter negatieve berichten. Voor een echt goede smartphone camera moet je niet bij Oneplus zijn, hun camera software loopt gigantisch achter. Zo krijgen ze het maar niet voor elkaar om het oil paint effect sterk te verminderen.RAAF12 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 18:27:
[...]
Tja, Oneplus+ zal wel moeten. Een snel schip maar wel een lekkende camera. Een fossiele Galaxy S6 van dik drie jaar terug is veel beter in opgenomen snel bewegende scenes. Klinkt zuur maar is wel true...
Ik vind de fotokwaliteit acceptabel, maar ik kwam dan ook van een OP 3 met nóg brakkere camera. Apple, Samsung en Huawei doen het gewoon een stuk beter op dat gebied. Het is doodzonde, maar ik verwacht niet snel grote verbeteringen. Oneplus houdt regelmatig allerlei fotovergelijkingen waar ze gek genoeg vaak op plek 1 of 2 komen, terwijl ik ze altijd op de 3e of 4e plek zet. Oneplus kan én moet veel meer uit deze lens halen naar mijn mening.
Ben zelf in twijfel of ik dit toestel langer dan een half jaar to jaar ga houden. De snelheid en kale software zijn erg fijn, maar er zitten toch wel wat ergernissen in het toestel. 6 jaar Apple gehad, nu 4 jaar Oneplus dus ben wel benieuwd wat de volgende stap gaat worden. Waarschijnlijk keer ik dan alsnog met de staart tussen de benen terug bij Oneplus, het gras is niet altijd groener aan de overkant
Naar systeem updates en dan rechtsboven op het tandwiel. Vervolgens kiezen voor lokale updatewilke77 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 19:51:
Ik kreeg net een update. Heb ik gedownload. Nou het toestel vroeg of ik het wil installeren? Ja. Mijn scherm ging uit. Drukte ik om te kijken of het aan het installeren was. Doet het toestel niets. Kijk ik bij bestanden zie ik wel het bestand staan dat ik dat gedownload heb. Nu komt er ook niet iets te staan installeren. Zo raar. Ga je weer terug naar het scherm om te kijken of er een update voor je klaar staat. Zegt het toestel u toestel is geüpdate. Klopt niet.
Hou me maar op de hoogte aub. In principe zou dat moeten vallen onder 'General bug fixes and improvements'. Heb hier dezelfde discussie over in de /r/oneplus DiscordPeacekeeperNL schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 18:15:
[...]
Ook bezig met downloaden. Zie helaas niet expliciet vermeld staan dat ze het random batterij-leeg-probleem tacklen. Ben benieuwd. Ik ga het iig in de gaten houden. Update is bij mij 1478 MB klein, maar zal ook ermee te maken hebben dat ik OEM-unlock heb, bedenk ik me net
Dat komt omdat hij de full ZIP moet downloaden omdat 'ie z'n bootloader heeft unlocked. Jij ontvangt de incrementele OTA.
RAAF12 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 18:25:
Idem dito aan het dl. Ik ben heel benieuwd of de camera nu beter is. Zoals ik hier eerder had gemeld is het een drama als er in HD en als dashcam snel wegende beelden zoals bomen links en rechts van de weg worden opgenomen (en afgespeeld) De bevindingen komen laterz..
Tja, Oneplus+ zal wel moeten. Een snel schip maar wel een lekkende camera. Een fossiele Galaxy S6 van dik drie jaar terug is veel beter in opgenomen snel bewegende scenes. Klinkt zuur maar is wel true...
In deze versie schijnt het alweer veel beter te zijn, aangezien DxoMark nu de 6 heeft gereviewed met 5.1.9. Daarmee komen ze uit op een score van 96 punten en dat is 14 punten hoger dan die S6 waar jij het over hebt..:stin00 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:07:
[...]
Oprechte vraag: waarom verkoop je je Oneplus 6 niet? Dit gaat zo te horen niet jouw toestel worden, je post hier louter negatieve berichten. Voor een echt goede smartphone camera moet je niet bij Oneplus zijn, hun camera software loopt gigantisch achter. Zo krijgen ze het niet eens voor elkaar om het oil paint effect sterk te verminderen.
Ik vind de fotokwaliteit acceptabel, maar ik kwam dan ook van een OP 3 met nóg brakkere camera. Apple, Samsung en Huawei doen het gewoon een stuk beter op dat gebied. Het is doodzonde, maar ik verwacht niet snel grote verbeteringen. Oneplus houdt regelmatig allerlei fotovergelijkingen waar ze gek genoeg vaak op plek 1 of 2 komen, terwijl ik ze altijd op de 3e of 4e plek zet. Oneplus kan én moet veel meer uit deze lens halen naar mijn mening.
Ben zelf in twijfel of ik dit toestel langer dan een half jaar to jaar ga houden. De snelheid en kale software zijn erg fijn, maar er zitten toch wel wat ergernissen in het toestel. 6 jaar Apple gehad, nu 4 jaar Oneplus dus ben wel benieuwd wat de volgende stap gaat worden. Waarschijnlijk keer ik dan alsnog met de staart tussen de benen terug bij Oneplus, het gras is niet altijd groener aan de overkant
- https://www.xda-developer...ajor-camera-improvements/
- https://www.dxomark.com/category/mobile-reviews/
- https://www.dxomark.com/o...the-alternative-flagship/
Heh...? Ik snap je niet helemaal. Ga naar lokale upgrade in de instellingen (instellingen > over de telefoon > software update) en installeer dan het bestand wat je hebt binnen gehengeld.wilke77 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 19:51:
Mooi zeg, dat ie verbeterd is! Ik het zelf vanavond ook ff testen met mijn Oneplus 6 op de dash geklemd. Vroemhhhh.......
Ik beantwoord hier alleen leuke berichten want ik zit hier voor mijn lol :-) :-)
Ik beantwoord hier alleen leuke berichten want ik zit hier voor mijn lol :-) :-)
Correctie, de score van 96 was met launch software volgens XDA. Zal nu dus nog wel hoger zijn....In deze versie schijnt het alweer veel beter te zijn, aangezien DxoMark nu de 6 heeft gereviewed met 5.1.9. Daarmee komen ze uit op een score van 96 punten en dat is 14 punten hoger dan die S6 waar jij het over hebt..:
The phone’s camera received a score of 96 from DxOMark based on May 2018 launch software...
[ Voor 13% gewijzigd door codegro op 17-07-2018 20:40 ]
Een tweaker heeft dit een paar weken geleden zogezegd geprobeerd op het tele2 netwerk. Werkte niet stabiel dus hij zette het snel terug.renem schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 17:01:
Dit is te vinden in het Tele2 mobiel topic.
iemand ervaring met apple music op android? ik heb nu apple music op mijn iphone als student, maar ik stap waarschijnlijk over naar de oneplus6. Voor zover ik weet is er wel een app voor op android? Of is Spotify beter ?
Dank je wel, ik wist niet dat ik op het tandwieltje moest drukken. Kom van een S8 Plus af. Een dat ging allemaal vanzelf. Maar het is gelukt. Bedankt voor je hulpp.d.akkerman schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:07:
[...]
Naar systeem updates en dan rechtsboven op het tandwiel. Vervolgens kiezen voor lokale update
Als ik naar lokale upgrade ga, dan zie ik greyed out "Installatiepakket verplaatsen naar hoofdmap"?p.d.akkerman schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:07:
[...]
Naar systeem updates en dan rechtsboven op het tandwiel. Vervolgens kiezen voor lokale update
Sorry ben nieuw met android!
sderooij schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 22:32:
[...]
Als ik naar lokale upgrade ga, dan zie ik greyed out "Installatiepakket verplaatsen naar hoofdmap"?
Sorry ben nieuw met android!
Het gaat allemaal vanzelf als je gewoon wacht totdat de update door OnePlus naar jouw telefoon wordt gepushed.wilke77 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:57:
[...]
Dank je wel, ik wist niet dat ik op het tandwieltje moest drukken. Kom van een S8 Plus af. Een dat ging allemaal vanzelf. Maar het is gelukt. Bedankt voor je hulp
Als je een update eerder wilt hebben (zoals de meesten hier
Na de link vandaag over volte en de menu code *#800# kwam ik ook op de de code *#808#.
In deze laatste kun je je notificatie led feller zetten.
Verder niet heel gekeken. Maar mss kunnen jullie er wat mee
In deze laatste kun je je notificatie led feller zetten.
Verder niet heel gekeken. Maar mss kunnen jullie er wat mee
In het Nederlands is het: Instellingen>Systeemupdates>tandwiel>Lokale upgradetuk2008 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 22:46:
update vervolgens wilt installeren, ga je naar Settings > System updates > tandwieltje > Local Upgrade > kies het zojuist gedownloade bestand. Hoop dat dit wat duidelijkheid schept.
Waar halen jullie de update vandaan? Of moet je daar ingelogd voor zijn op het forum
Download Oxygen Updater in de Play Store en knallen maar: https://play.google.com/s...m.arjanvlek.oxygenupdaterAmbianz schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 00:25:
Waar halen jullie de update vandaan? Of moet je daar ingelogd voor zijn op het forum
Eerste nachtje met 5.1.9 gehad, geen battery drain. Wat me wel in negatieve zin vanmorgen opviel, is dat smart lock niet meer werkt. Zodra ik smart lock open, is het gehele scherm wit. Wel kan ik rechtsboven nog naar de uitleg etc. maar eerder ingestelde apparaten unlocken mijn apparaat niet meer... best irritant. Meer mensen die dit ervaren? Thanks!
Edit: met dank aan @Kid_Stevie opgelost met een simpele reboot... ik moet me schamen als IT'er zijnde... Have you tried turning it off and on again?¿?
Edit: met dank aan @Kid_Stevie opgelost met een simpele reboot... ik moet me schamen als IT'er zijnde... Have you tried turning it off and on again?¿?
[ Voor 23% gewijzigd door PeacekeeperNL op 18-07-2018 07:19 ]
Mijn reviews al gezien?
Ik had het nog niet gezien, maar had hier het probleem ook. Gelijk even een cache wipe gedaan en is nu opgelost. Maar misschien dat opnieuw opstarten het ook al oplost, maar dat durf ik niet te zeggen.PeacekeeperNL schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 06:46:
Eerste nachtje met 5.1.9 gehad, geen battery drain. Wat me wel in negatieve zin vanmorgen opviel, is dat smart lock niet meer werkt. Zodra ik smart lock open, is het gehele scherm wit. Wel kan ik rechtsboven nog naar de uitleg etc. maar eerder ingestelde apparaten unlocken mijn apparaat niet meer... best irritant. Meer mensen die dit ervaren? Thanks!
Cache wipe vanuit recovery menu, of hoe heb je die cache wipe gedaan?Kid_Stevie schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 07:05:
[...]
Ik had het nog niet gezien, maar had hier het probleem ook. Gelijk even een cache wipe gedaan en is nu opgelost. Maar misschien dat opnieuw opstarten het ook al oplost, maar dat durf ik niet te zeggen.
Alvast bedankt! Reboot ga ik sowieso eens even proberen

Edit: Reboot heeft het probleem opgelost

[ Voor 4% gewijzigd door PeacekeeperNL op 18-07-2018 07:16 ]
Mijn reviews al gezien?
Was idd via recovery menu, maar blijkbaar dus overbodigPeacekeeperNL schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 07:13:
[...]
Cache wipe vanuit recovery menu, of hoe heb je die cache wipe gedaan?![]()
Alvast bedankt! Reboot ga ik sowieso eens even proberendat ik daar nog niet aan heb gedacht...
Reboot heeft het probleem opgelost
ik zie het ook niet meer staan.stin00 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 00:07:
[...]
Sorry, maar jawel, hij heeft er bij mij wel gestaan ten tijde van de drie puntjes. Ik zet elke avond handmatig een wekker en kijk dus altijd naar het icoontje.
Edit: onder Settings>Status bar>Icon Manager kan je het alarm icoontj aan- en uitzetten. Aan of uit geeft bij mij geen verschil.
Je ziet het alarm icoontje nu pas als je wekker binnen 2 uur af gaat, probeer maar eens. Heb al een tijdje geleden een bug aangemaakt bij Oneplus, maar vrees dat er weinig mee gebeurt.
Dat fixt het wekker icoontje niet, het herstarten gaat ergens anders over.Kid_Stevie schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:53:
[...]
Zoals hierboven genoemd even je telefoon herstarten
Edit: op het OP forum contact gehad per PM met een Oneplus bughunter. Hij gaat vragen aan een developer wat het gewenste resultaat is.
[ Voor 39% gewijzigd door stin00 op 18-07-2018 13:09 ]
It's not a bug, it's a featurestin00 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:01:
*KNIP* Heb al een tijdje geleden een bug aangemaakt bij Oneplus, maar vrees dat er weinig mee gebeurt.

Mijn reviews al gezien?
Ahja, ik dacht dat ik gek werd. Als het alarm afgaat binnen 2 uur, staat het icoontje links ipv rechts op de status bar, en als je de status bar naar beneden haalt, staat ie ineens wel rechts. Op die laatste plek zou je 'm altijd verwachten. Heb een upvote + reply gegeven op je topic aldaar. Voor mensen die dat ook willen doen: https://forums.oneplus.co...in-the-status-bar.849734/stin00 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:01:
[...]
Je ziet het alarm icoontje nu pas als je wekker binnen 2 uur af gaat, probeer maar eens. Heb al een tijdje geleden een bug aangemaakt bij Oneplus, maar vrees dat er weinig mee gebeurt.
[...]
Dat fixt het wekker icoontje niet, het herstarten gaat ergens anders over.
Excuus, helemaal verkeerd gelezenstin00 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:01:
[...]
Dat fixt het wekker icoontje niet, het herstarten gaat ergens anders over.

Zie het probleem nu ook, dit was me nog niet opgevallen, maar echt super onhandig.
Edit: ik zie nu ook dat ik geen notificatie heb als de wekker niet binnen 2 uur gaat. Daarom staat er links geen icoontje. Waarom die niet gewoon rechts staat, geen idee.
[ Voor 21% gewijzigd door Kid_Stevie op 18-07-2018 10:15 ]
OnePlus heeft Android P Beta Developer Preview 3 gebaseerd op OxygenOS aangekondigd: Android P Beta Developer Preview 3 for OnePlus 6
Hey everyone,
Here is Android Developer Preview 3 for OnePlus 6.
Changelog:
SystemCamera
- Updated Android security patch to 2018.7
- Updated Google Mobile Services
- Improved system stability
- Fixed issue with hotspot functionality
Third-Party Apps
- Improved image quality
- Fixed issue with watermark option functionality
Other known Issues
- Improved camera functionality with third-party apps
- Fixed compatibility issues with certain third-party apps
SystemBluetooth
- System stability and power consumption issues
Third-Party Apps
- Compatibility issues with Bluetooth connectivity
- Some apps may not function as expected when running on this Developer preview release
Zou camera update een verbetering betekenen t.o.v. de huidige situatie, of t.o.v. een eerdere beta?Anonymoussaurus schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:57:
OnePlus heeft Android P Beta Developer Preview 3 gebaseerd op OxygenOS aangekondigd: Android P Beta Developer Preview 3 for OnePlus 6
[...]
Heb sinds gister de OnePlus nadat m'n iPhone 6s is gaan surfen op de straat in Bulgarije. Maar ik moet zeggen dat m'n batterij niet geweldig is. Hoeveel Screen on Time krijgen jullie bij normaal gebruik? Dus af en toe een spelletje, voornamelijk Whatsapp en Reddit?
Als het regent in mei, dan is april voorbij
Geef het wat tijdaDutchCow schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:37:
Heb sinds gister de OnePlus nadat m'n iPhone 6s is gaan surfen op de straat in Bulgarije. Maar ik moet zeggen dat m'n batterij niet geweldig is. Hoeveel Screen on Time krijgen jullie bij normaal gebruik? Dus af en toe een spelletje, voornamelijk Whatsapp en Reddit?
Hoi!
Inderdaad wat @EWK zegt, geef het wat tijd. Eerste dagen moet het toestel 'er nog in komen'. Verder qua SOT en batterijduur is er al zat in dit topic gerept. Ik laad zelf dagelijks het toestel op, 1x per dag van 40 naar circa 80 procent zodra ik 's ochtends in de auto zit naar werk. Ik haal er eigenlijk gewoon, als ik het van 100 tot 0 uitspeel, makkelijk 2 dagen vol. Maar ik speel er in ieder geval geen spelletjes opaDutchCow schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:37:
Mijn reviews al gezien?
Vergeet niet dat SOT vergelijk totaal niet handig is. Er is zoveel van invloed op je SOT. Het ene spelletje is het andere niet en als je een rot verbinding hebt en je telefoon moet continu zoeken is het ook anders. Gemiddeld zal het wel overeenkomen, maar niemand gebruikt zijn telefoon hetzelfde.
Ik heb nu bijvoorbeeld een dot van +/- 2,5 uur. Waarvan een klein uur met Waze, Tidal en Bluetooth aan. Dat is niet te vergelijken als je een uur whatsapp gebruikt.
Je zou wel je wifi en bluetooth scanning uit kunnen zetten als je dat nog niet hebt gedaan. Dat kan wel nog wat schelen.
Ik heb nu bijvoorbeeld een dot van +/- 2,5 uur. Waarvan een klein uur met Waze, Tidal en Bluetooth aan. Dat is niet te vergelijken als je een uur whatsapp gebruikt.
Je zou wel je wifi en bluetooth scanning uit kunnen zetten als je dat nog niet hebt gedaan. Dat kan wel nog wat schelen.
Thanks voor de snelle reacties beide, hoe kan het dat het apparaat "erin" moet komen? Iemand die hier wat dieper op in kan gaan? Uit nieuwsgierigheid haha.
Verder is het een prachtig en erg rap apparaat! Van 16gb gekomen en heb nu de 128GB red editie. Kijken of ik het vol kan krijgen haha
Verder is het een prachtig en erg rap apparaat! Van 16gb gekomen en heb nu de 128GB red editie. Kijken of ik het vol kan krijgen haha
@RAAF12 @stin00 Zeer indrukwekkende update, die 5.1.9!5.1.8: 
5.1.9:
5.1.8:
5.1.9:
.

5.1.9:

5.1.8:

5.1.9:

Vanuit bèta 2 waarschijnlijkvaagisdenaam schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:35:
[...]
Zou camera update een verbetering betekenen t.o.v. de huidige situatie, of t.o.v. een eerdere beta?
Maar wacht even: draai je 5.1.8 of 5.1.9? Want bij sommige devices zorgt 5.1.8 voor een battery-drain. Dit is in 5.1.9 opgelost. Zie ook: Anonymoussaurus in "[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie"aDutchCow schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:53:
Thanks voor de snelle reacties beide, hoe kan het dat het apparaat "erin" moet komen? Iemand die hier wat dieper op in kan gaan? Uit nieuwsgierigheid haha.
[ Voor 26% gewijzigd door Anonymoussaurus op 18-07-2018 15:46 ]
Vanochtend toevallig meteen geüpdate naar 5.1.9 dus daar kan het niet aan liggen hehe
Ah, ja dat is ook normaal. Je accu moet zich even aanpassen aan jouw gebruik. Dat duurt een paar dagen. Dan moet alles even inwerken. Klinkt misschien heel stom, maar het is toch zo. Is na elke update. Je kan ook even als extraatje naar je recovery gaan en je system cache clearen.aDutchCow schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:42:
Vanochtend toevallig meteen geüpdate naar 5.1.9 dus daar kan het niet aan liggen hehe
Iemand de camera al getest op 5.1.9?
In de changelog staat dat picture quality verbeterd zou moeten zijn, maar op het forum van XDA developers is men het daar niet over eens.
In de changelog staat dat picture quality verbeterd zou moeten zijn, maar op het forum van XDA developers is men het daar niet over eens.
https://forums.oneplus.co...1-7.873022/#post-18833909 en Anonymoussaurus in "[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie".Daftz schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:56:
Oei van deze 2 vind ik juist de eerste foto veel mooier. Oogt natuurlijker qua lucht en groentinten. Nou ja moet de update nog afwachten en dan zie ik het wel.Anonymoussaurus schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:14:
@RAAF12 @stin00 Zeer indrukwekkende update, die 5.1.9!
5.1.8: [afbeelding]
5.1.9: [afbeelding]
Toevallig ik ben ook recent overgestapt van de Nokia 7 Plus naar een OnePlus 6, omdat de Nokia al na een paar weken kapot ging (touch screen liep vast). Niet meer te repareren en gezien alle problemen die er zijn met Nokia snel een OnePlus 6 gekocht! Wat een fijn toestel!Apple schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 19:16:
[...]
Heb vandaag de Lava Red OnePlus 6 gekregen van BelSimpel. Zit inderdaad gewoon een hoesje in het doosje dus zeker niet los bijbestellen. Heb zelf overigens wel de siliconen red case bijbesteld, gewoon omdat dat beter matched met de OP6 zelf.
Wat betreft het toestel zelf: fantastisch natuurlijk maar dat wist ik al aangezien ik de 5 en 5T ook ooit heb gehad (wissel ieder kwartaal van toestel zo'n beetje). Had een Nokia 7 Plus maar die heeft het helaas begeven (2 uur op een accu kan niet de bedoeling zijn...) en aangezien ik de vorm van de Nokia eigenlijk veels te log vond toch maar besloten om dit pareltje aan te schaffen. M.i. wel de mooiste telefoon die momenteel te koop is (subjectief as fuck), met name door de kleur.
Dash charging is geweldig en zorgt er eigenlijk voor dat je een feature als wireless charging niet mist. De camera is zo op het oog prima maar dat is wel met goed licht. Moet hem nog eens testen bij lastigere omstandigheden.
Voor de rest natuurlijk mooi snel, OxygenOS voelt nog altijd vertrouwd. Vind met name de tap to wake en ''teken'' features fantastisch (bijv. V tekenen op het scherm voor zaklamp).
Verder nog weinig mee kunnen doen. Heb ook nog een setje Wireless Bullets besteld op Ali dus hoop die ook snel te ontvangen. Lees er goeie dingen over dus erg benieuwd naar de (geluids)kwaliteit.
[quote]Anonymoussaurus schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:14:
Inderdaad de weergave is met sprongen verbeterd. Ik heb vandaag weer rondgereden en gefilmed met de One+ op het dashboard, voor de ruit gemonteerd en ong. 800MB aan materiaal verzameld. De smalle B wegen en lanen met aan weerszijden bomen worden nu goed weergeven. Geen rare groene blokken meer die rondzwerven in de blauwe lucht.
Inderdaad de weergave is met sprongen verbeterd. Ik heb vandaag weer rondgereden en gefilmed met de One+ op het dashboard, voor de ruit gemonteerd en ong. 800MB aan materiaal verzameld. De smalle B wegen en lanen met aan weerszijden bomen worden nu goed weergeven. Geen rare groene blokken meer die rondzwerven in de blauwe lucht.
Dat heeft o.a. te maken met gebruik en optimalisatie van gebruikte apps/software. Het heeft een paar dagen nodig, voordat de 'slimme' software door heeft hoe jij je telefoon gebruikt en dat merk je voor een deel in de accuduur. Daarnaast gebruik je je telefoon vaak ook meer als je hem net binnen hebt.aDutchCow schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:53:
Daftz schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:56:

Poll: Heb je update 5.1.9 al?
• Ja OTA
• Ja via oxygenupdater
• Nee still waiting :(
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 35% gewijzigd door mucuracat op 19-07-2018 08:29 ]
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Vind het nogal voorbarig om op basis van die foto's te concluderen dat de camera slechter presteert. De poster daar heeft vermoedelijk gewoon 2 foto's in slechte lichtomstandigheden op Auto mode geschoten waarbij de kans groot is dat de telefoon verschillende combi's van diafragma, sluitertijd & ISO waarde heeft gekozen. En dat zie je terug. Maar het is dan ook lastig voor een smartphone om in zulke lichtomstandigheden de juiste waardes te kiezen.Daftz schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:56:
Beter is dan om in Pro modus te schieten en zelf de beste keuzes maken voor die situatie. Of er vrede mee nemen dat in zulke slechte lichtomstandigheden de Auto modus het niet altijd bij het juiste eind kan hebben
Overigens ben ik verder erg tevreden met de kwaliteit van de camera, ook op 5.1.9
Is jullie achterkant, met name van de Midnight Black, krasbestendig?
Ik heb eigenlijk sinds het begin een Dbrand skin erop zitten, maar ik begin deze zat te worden... Ik ben alleen bang dat de achterkant snel lelijk wordt. Wat is jullie ervaring?
Ik heb eigenlijk sinds het begin een Dbrand skin erop zitten, maar ik begin deze zat te worden... Ik ben alleen bang dat de achterkant snel lelijk wordt. Wat is jullie ervaring?
In 5.1.9 zit deze denk ik nog... Vannacht ging de batterij van 45 pct naar 1 pct vanmorgen. Nu maar weer opladen... Gaf wel aan dat 57 pct door scherm was verbruikt, maar scherm gaat als het goed is automatisch uit. Geen idee wat er precies gaande is. Knap irritant in ieder geval.Anonymoussaurus schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:08:
Misschien dat jullie dat gemist hebben, maar in 5.1.8 zit een 'bug' die de batterij op sommige devices leegtrekt. 5.1.10 wordt zeer binnenkort verwacht (ik denk vandaag al) en die moet dit oplossen.
Bij mij geen krasje te bekennen haha, maar ik heb er een hoesje omheen, dus die telt nietSlabbysl schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:26:
Is jullie achterkant, met name van de Midnight Black, krasbestendig?

[ Voor 28% gewijzigd door PeacekeeperNL op 19-07-2018 09:30 ]
Mijn reviews al gezien?
Ik krijg 5.1.9 nog maar niet binnen gehaald. VPN naar Duitsland geprobeerd en de oxygen updater, beide zonder succes.
Hoi
Android P beta draait hier als een zonnetje en nog geen rare bugs tegengekomen. Voornamelijk blij om de nieuwe recents tab en system wide roundness trekt mij wel aan. Al met al zeer tevreden
Add me op Stadia: Gloogle
Mij lukte het d.m.v. de VPN op Canada te zettenTheBrones schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:02:
Ik krijg 5.1.9 nog maar niet binnen gehaald. VPN naar Duitsland geprobeerd en de oxygen updater, beide zonder succes.
Ik heb inmiddels meerdere landen waaronder Canada en Duitsland geprobeerd maar nog steeds geen succes gehad. Erg vreemd.MitchellHearth schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:40:
[...]
Mij lukte het d.m.v. de VPN op Canada te zetten
Hoi
Download gewoon de oxygen updater van Google Play.
Ja is mij nu op deze manier ook gelukt. VPN werkte niet.Huigie schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:50:
Niet alleen dat, ik had met 5.1.8 een prima batterijduur. Zo tegen het middaguur nooit minder dan 85%. Nu de afgelopen 2 dagen met 5.1.9 zit ik met hetzelfde gebruik op hetzelfde tijdstip nooit boven de 70%.PeacekeeperNL schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:28:
[...]
In 5.1.9 zit deze denk ik nog... Vannacht ging de batterij van 45 pct naar 1 pct vanmorgen. Nu maar weer opladen... Gaf wel aan dat 57 pct door scherm was verbruikt, maar scherm gaat als het goed is automatisch uit. Geen idee wat er precies gaande is. Knap irritant in ieder geval.
Of wacht gewoon. Al die paniek over die update. Je leven wordt echt niet consequent 20% beter wanneer je die update een dag eerder hebtHuigie schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:50:

Ik snap het wel, ben zelf een update addict. Ik check 's morgens eerst of er updates zijn voor ik m'n vrouw wakker kus... En als je leest dat de nieuwe versie beter is, er een optie is om het sneller te krijgen, waarom dan wachten?
Ja, misschien zit er een fout in en trekken ze het terugBrammos85 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:06:
[...]
Of wacht gewoon. Al die paniek over die update. Je leven wordt echt niet consequent 20% beter wanneer je die update een dag eerder hebt
Wachten is goed. Geduld is goed.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Mij lukte het met een Duitse vpn, maar misschien was er weer een probleem met de update, dat ze die hebben terug getrokken, als de Duitse VPN en oxygen updater het beide niet doen? Weet jij meer, @Anonymoussaurus ?MitchellHearth schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:40:
[...]
Mij lukte het d.m.v. de VPN op Canada te zetten
Mijn reviews al gezien?
Ik heb 'm sinds gisteren nu. Wat een prachtig apparaat
Super blij mee. En hij is écht moeilijk snel.
Wel irriteer ik me nu een beetje aan de klok; die staat links in de notificatiebalk. Waarom daar?
daar vreet hij de ruimte op voor 2 notificatie-icoontjes naast de notch, en door de notch kan je maar een beperkt aantal icoontjes hebben.
Rechts heb ik ruimte genoeg voor die klok. Ik heb daar alle icoontjes uitgezet met uitzondering van de accu, mobiel bereik en wifi.
Kan ik de klok op de een of andere manier naar de rechterkant van de notch verplaatsen?
Ik weet dat je met SystemUI tuner en een paar ADB commando's de klok uit kan zetten (dat heb ik nu dus) - maar ik wil de klok niet weg hebben, ik wil hem verplaatsen
Wel irriteer ik me nu een beetje aan de klok; die staat links in de notificatiebalk. Waarom daar?

Rechts heb ik ruimte genoeg voor die klok. Ik heb daar alle icoontjes uitgezet met uitzondering van de accu, mobiel bereik en wifi.
Kan ik de klok op de een of andere manier naar de rechterkant van de notch verplaatsen?
Ik weet dat je met SystemUI tuner en een paar ADB commando's de klok uit kan zetten (dat heb ik nu dus) - maar ik wil de klok niet weg hebben, ik wil hem verplaatsen
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik bemerk nu precies hetzelfde, het ligt naast me, niks te doen en iedere x als ik kijk ben ik wat % kwijt...ronny1090 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:02:
Niet alleen dat, ik had met 5.1.8 een prima batterijduur. Zo tegen het middaguur nooit minder dan 85%. Nu de afgelopen 2 dagen met 5.1.9 zit ik met hetzelfde gebruik op hetzelfde tijdstip nooit boven de 70%.
vraagje, ik wil de beltoon harder aan hebben dan de bericht toon. hoe kan ik dat doen? hiervoor s8 plus daar kon het wel mee.
https://play.google.com/s...alware.volumebutler&hl=nlwilke77 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:08:
vraagje, ik wil de beltoon harder aan hebben dan de bericht toon. hoe kan ik dat doen? hiervoor s8 plus daar kon het wel mee.
PeacekeeperNL schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:28:
[...]
In 5.1.9 zit deze denk ik nog... Vannacht ging de batterij van 45 pct naar 1 pct vanmorgen. Nu maar weer opladen... Gaf wel aan dat 57 pct door scherm was verbruikt, maar scherm gaat als het goed is automatisch uit. Geen idee wat er precies gaande is. Knap irritant in ieder geval.
ronny1090 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:02:
[...]
Niet alleen dat, ik had met 5.1.8 een prima batterijduur. Zo tegen het middaguur nooit minder dan 85%. Nu de afgelopen 2 dagen met 5.1.9 zit ik met hetzelfde gebruik op hetzelfde tijdstip nooit boven de 70%.
Zoals ik en een ander al eerder zeiden: Je accu moet zich even aanpassen aan jouw gebruik. Dat duurt een paar dagen. Dan moet alles even inwerken. Je kan ook even als extraatje naar je recovery gaan en je system cache clearen.Huigie schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:00:
[...]
Ik bemerk nu precies hetzelfde, het ligt naast me, niks te doen en iedere x als ik kijk ben ik wat % kwijt...
TheBrones schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:02:
Zojuist een aantal mensen gevraagd in de /r/oneplus Discord, en zij kunnen zelfs na een clean install gewoon de update vinden met Oxygen Updater. Probeer het dus nog eens. Lijkt er niet op dat ze de update hebben teruggetrokken.PeacekeeperNL schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:37:
[...]
Mij lukte het met een Duitse vpn, maar misschien was er weer een probleem met de update, dat ze die hebben terug getrokken, als de Duitse VPN en oxygen updater het beide niet doen? Weet jij meer, @Anonymoussaurus ?
Het was mij niet duidelijk dat dit ook geldt voor een update. Persoon waar je op reageerde had een nieuw toestel.Anonymoussaurus schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:05:
Zoals ik en een ander al eerder zeiden: Je accu moet zich even aanpassen aan jouw gebruik. Dat duurt een paar dagen. Dan moet alles even inwerken. Je kan ook even als extraatje naar je recovery gaan en je system cache clearen.
Maar anyway, dat schijnt dus bij updates ook zo te zijn? Heb dit bij mijn S7 edge nooit zo gemerkt, misschien lette ik er toen ook niet echt actief op. System cache clear ik altijd bij een update
Kun je dat ook zonder root? Zo ja; Hoe dan?Richh schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:53:Ik weet dat je met SystemUI tuner en een paar ADB commando's de klok uit kan zetten (dat heb ik nu dus) - maar ik wil de klok niet weg hebben, ik wil hem verplaatsen
Het lijkt er op dat de update nu wel zichtbaar is zelfs zonder VPN wachten is soms lastigAnonymoussaurus schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:05:
[...]
Zojuist een aantal mensen gevraagd in de /r/oneplus Discord, en zij kunnen zelfs na een clean install gewoon de update vinden met Oxygen Updater. Probeer het dus nog eens. Lijkt er niet op dat ze de update hebben teruggetrokken.
Hoi
Ik krijg hem nu inderdaad binnen, zonder VPN of updater.TheBrones schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 15:58:
Het lijkt er op dat de update nu wel zichtbaar is zelfs zonder VPN wachten is soms lastig
Gewoon geduld. Ineens stond er bij instellingen dat er update was.
Als je niet wacht, komt ie eerder 🤣😄
Als je niet wacht, komt ie eerder 🤣😄
Prachtig toestel echter de batterij valt flink tegen, 3 a 5 uur sot. Na mijn gevoel kon ik langer doen met mijn vorige toestel de S8+.
Is de camera nu echt beter met de laatste update? Vraag het me serieus af.
SOT alleen zegt weinig. Over welke periode spreek je, 24u? Ik doe ongeveer 40 uur met batterij en kleine 4u SOT. Dus op 24u zou ik meer SOT kunnen hebben als ik wou.Bassbounce schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:52:
Prachtig toestel echter de batterij valt flink tegen, 3 a 5 uur sot. Na mijn gevoel kon ik langer doen met mijn vorige toestel de S8+.
Bij 24 uur haal ik hooguit 3 uur sot.JLius schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:04:
[...]
SOT alleen zegt weinig. Over welke periode spreek je, 24u? Ik doe ongeveer 40 uur met batterij en kleine 4u SOT. Dus op 24u zou ik meer SOT kunnen hebben als ik wou.
Welke apps geven hoogste verbruikpercentage bij jou weer dan? Dit lijkt me bizar weinig namelijk... tenzij je die 3 uur lang een intensieve game draait, of continu met scherm uit via Bluetooth 2.0 muziek zit te streamen ofzo

Mijn reviews al gezien?
Vandaag in Wenen geweest voor werk, heb me toch een partij mooie foto's kunnen maken met de op6! Althans, dat vind ik als amateur zijnde dan he 
Moet wel eerlijk toegeven, weet niet of het verbeterd is met 5.1.9, maar de foto's zien er helder en gebalanceerd uit. Een aantal op auto gemaakt met de zon op de achtergrond, en dit is niet meer een grote gele vlek.
Moet wel eerlijk toegeven, weet niet of het verbeterd is met 5.1.9, maar de foto's zien er helder en gebalanceerd uit. Een aantal op auto gemaakt met de zon op de achtergrond, en dit is niet meer een grote gele vlek.
Is een algemeen bekend dingetje bij Android-updatesronny1090 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:59:
[...]
Het was mij niet duidelijk dat dit ook geldt voor een update. Persoon waar je op reageerde had een nieuw toestel.
Maar anyway, dat schijnt dus bij updates ook zo te zijn? Heb dit bij mijn S7 edge nooit zo gemerkt, misschien lette ik er toen ook niet echt actief op. System cache clear ik altijd bij een update
Al de tips gelezen die ik had doorgegeven?Bassbounce schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:52:
Ja: Anonymoussaurus in "[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie"outlandos schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:04:
Is de camera nu echt beter met de laatste update? Vraag het me serieus af.
Hij installeert lekker in de achtergrond. Dus telefoon kun je blijven gebruiken. Als het klaar is, moet je even herstarten.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 00:11:
[...]
Is een algemeen bekend dingetje bij Android-updates. Worden nog wat optimalisaties op de achtergrond uitgevoerd namelijk (als je de A/B partitie hebt, wat de 6 niet heeft, is dat volgens mij niet het geval). Anyway, ik clear altijd m'n cache en app cache na het updaten. En verwijder zelf dan ook nog de Google Play Services data.
1+6 heeft naar mijn weten treble en dus waarschijnlijk partitie A en B
Momenteel heb ik de OnePlus 5 nog ben zeer tevreden of dit toestel maar zit al een tijdje te loeren op de OnePlus 6 ik ben gewoon zo verliefd op het feit dat er geen software voor af op geïnstalleerd staat en dat ik alles voor het grootste gedeelte kan indelen en bepalen en ook met grote regelmaat krijg ik de vraag of het toestel dat ik heb geen iPhone is nu weet ik niet of ik dat als compliment of als belediging moet ervaren hahaha
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!