Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:54
Nu mijn OnePlus 5T verkocht is, wil ik graag de 6 kopen. Ik heb even gekeken naar de verzekering die nu wordt aangeboden bij het aanschaffen van de telefoon, deze is nu maar liefst 150 euro (!). Vorig jaar heb ik bijna de helft betaald.. ik heb contact opgenomen met KlikZeker (zij verschaffen de verzekering via One+) en ik vroeg mij af of ik het via hen direct kon verzekeren. Meneer aan de telefoon zei dat dit wel mogelijk is, maar dat als ik de telefoon via OnePlus zelf verzeker (dus ook eigenlijk via KlikZeker) dat de telefoon dan naar OnePlus verzonden wordt ter reparatie. In het geval dat de verzekering via KlikZeker zelf is aangevraagd (134 euro via hun eigen website) zal dit niet zo zijn en wordt de telefoon in Nederland gerepareerd. Meneer vertelde me dat dat vaak niet lukt en de telefoon onherstelbaar zal zijn en kortom total loss verklaard wordt.

Nou klinkt mij dit in de oren als een verkooppraatje, want ze verdienen meer op de verzekering als ik die bij mijn order direct afneem.

Weten jullie wellicht hier iets meer van? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels-cil
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 21:34
renem schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:51:
[...]

Ik merk dit inderdaad ook regelmatig. Had hier op de 5t nooit last van. Ik vraag me af of dit door het nylon hoesje komt.
Heb hier ook zo af en toe last van. Heb echter geen hoesje dus daar zal het niet van komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
dhelios schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:32:
Nu mijn OnePlus 5T verkocht is, wil ik graag de 6 kopen. Ik heb even gekeken naar de verzekering die nu wordt aangeboden bij het aanschaffen van de telefoon, deze is nu maar liefst 150 euro (!). Vorig jaar heb ik bijna de helft betaald.. ik heb contact opgenomen met KlikZeker (zij verschaffen de verzekering via One+) en ik vroeg mij af of ik het via hen direct kon verzekeren. Meneer aan de telefoon zei dat dit wel mogelijk is, maar dat als ik de telefoon via OnePlus zelf verzeker (dus ook eigenlijk via KlikZeker) dat de telefoon dan naar OnePlus verzonden wordt ter reparatie. In het geval dat de verzekering via KlikZeker zelf is aangevraagd (134 euro via hun eigen website) zal dit niet zo zijn en wordt de telefoon in Nederland gerepareerd. Meneer vertelde me dat dat vaak niet lukt en de telefoon onherstelbaar zal zijn en kortom total loss verklaard wordt.

Nou klinkt mij dit in de oren als een verkooppraatje, want ze verdienen meer op de verzekering als ik die bij mijn order direct afneem.

Verzekerd en total-loss betekent dan toch gewoon een nieuwe?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:54
Sanderrr schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:53:
[...]

Verzekerd en total-loss betekent dan toch gewoon een nieuwe?
Ja, naja.. in ieder geval zoiets als scherm gebarsten etc. of niet goed meer kunnen opladen. Je kent het wel..

Ik vraag mij af of hij de waarheid sprak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb hem zelf nog maar een dagje 8) maar zijn er mensen die problemen met 4G ervaren?
Zie http://piunikaweb.com/201...lte-issue-comes-to-light/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

dhelios schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:54:
[...]

Ja, naja.. in ieder geval zoiets als scherm gebarsten etc. of niet goed meer kunnen opladen. Je kent het wel..

Ik vraag mij af of hij de waarheid sprak.
Ik zat met een S6 in de verzekering. Kon overal tot 190 euro scherm en digitizer laten vervangen. Heb het hier om de hoek laten doen. Total loss of diefstal krijg je alles vergoed. Soms ook met een WA+
Verzekering. Check de polis!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-10 23:38
PeacekeeperNL schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:43:
[...]

Wellicht even een support ticket aanmaken bij OnePlus. Zij zullen waarschijnlijk iig een factory reset gaan aanraden. Maar mogelijk dat er een defect is aan je fingerprint scanner?

Je kan iig in de factory mode (*#808#), onder Device debugging, de finger print test doen. Eerst de auto test, en vervolgens de quality test. Die laatste geeft een getal van 1 tot 100 en of het fail of pass is. Bij mij zit ie veelal tussen 80 en 95. Misschien dat dat wat duidelijkheid geeft?
De hoogste waarde die ik gezien heb is 82, maar hij zit over het algemeen meer in de 50-60 reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

dhelios schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:32:

Heb sinds mijn S4 nooit meer toestelverzekering genomen, nooit nodig gehad. Toestelverzekering had ik toen via ANWB, was veruit de goedkoopste van allen. Zat ik volgens mij op 60 euro voor 2 jaar toestelverzekering. Als ie in NL wordt gerepareerd en dan total loss wordt verklaard, prima, koop ik dan wel weer een nieuw toestel van dat geld hahaha
Maar, verzekering is in mijn geval niet nodig. Ben zuinig zat op mijn toestel. En anders, ik kan een nieuwe betalen, dus waarom zou ik dan verzekeren.?
Kid_Stevie schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:34:
Ik heb hem zelf nog maar een dagje 8) maar zijn er mensen die problemen met 4G ervaren?
Hier met KPN en T-Mobile dual-sim, geen problemen met 4G
renem schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:21:
[...]

De hoogste waarde die ik gezien heb is 82, maar hij zit over het algemeen meer in de 50-60 reeks
Misschien dat meer mensen hier het kunnen testen, een beetje indicatie geven wat gebruikelijke waarden zijn? 50-60 klinkt imho niet zo hoog als het bij mij dus veelal rond de 80-90 is...
Geeft ie wel gewoon pass aan? En verschillende vingers geprobeerd? Ik probeerde het bijvoorbeeld met een knokken, even voor de test, kwam de waarde op 17 uit met fail. Was om te testen of er eigenlijk wel verschil in zat.

[ Voor 22% gewijzigd door PeacekeeperNL op 21-06-2018 14:42 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 12:50

mucuracat

YES

[...]

1 x 62 gezien, maar de rest hoger dan 75 met uitschieter naar 92

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Ik krijg mijn OP6 als het goed is morgen en heb de Mirror Black besteld. Ik vond de Midnight Black eigenlijk mooier maar mijn redenering was dat er toch een cover omheen komt en het dan qua kleur dus niets uit maakt en ik dus 50 euro kon besparen. Nu is mijn vraag dus...klopt dat? Zit er behalve de achterkant geen verschil tussen de twee? Of zijn de zijkanten toch ook anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyaintflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04 11:53
Sanderrr schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:25:
Ik krijg mijn OP6 als het goed is morgen en heb de Mirror Black besteld. Ik vond de Midnight Black eigenlijk mooier maar mijn redenering was dat er toch een cover omheen komt en het dan qua kleur dus niets uit maakt en ik dus 50 euro kon besparen. Nu is mijn vraag dus...klopt dat? Zit er behalve de achterkant geen verschil tussen de twee? Of zijn de zijkanten toch ook anders?
Dat hangt er vanaf, welke versie van de Mirror Black heb je besteld? De 6GB RAM 64GB versie? of de 8GB RAM 128GB versie?

De Midnight Black is er alleen in 8GB RAM en vanaf 128GB storage.

Omdat je aangeeft dat je 50 euro meer had moeten betalen ga ik er vanuit dat je € 519 betaald hebt, en dus de 6/64 versie hebt. Voor € 569 had je 8/128 gehad. Maar qua uiterlijk zijn ze los van de achterkant volgens mij hetzelfde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
[...]

Ik gebruik de vingerafdrukscanner zelf niet, maar heb even wat testjes gedaan. Je moet je vinger vrij 'plat' op de scanner drukken. Als je alleen je fingertopje gebruikt en je vinger dus gebogen houdt ga je vaak 50-70 zien. Als je je vinger er meer 'plat' of 'horizontaal' op drukt door hem volledig te strekken ga je waarden van 80-95 zien. Kan je dat eens proberen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
martyaintflying schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:38:
[...]

Dat hangt er vanaf, welke versie van de Mirror Black heb je besteld? De 6GB RAM 64GB versie? of de 8GB RAM 128GB versie?

De Midnight Black is er alleen in 8GB RAM en vanaf 128GB storage.

Omdat je aangeeft dat je 50 euro meer had moeten betalen ga ik er vanuit dat je € 519 betaald hebt, en dus de 6/64 versie hebt. Voor € 569 had je 8/128 gehad. Maar qua uiterlijk zijn ze los van de achterkant volgens mij hetzelfde?
Qua specs zit er idd verschil in RAM en storage, maar aangezien ik alles in de cloud (Google Drive / Foto's) heb, heeft storage voor mij weinig toegevoegde waarde. Gaat mij dus idd alleen puur om de verschillen qua looks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
PeacekeeperNL schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:39:
[...]

Heb sinds mijn S4 nooit meer toestelverzekering genomen, nooit nodig gehad. Toestelverzekering had ik toen via ANWB, was veruit de goedkoopste van allen. Zat ik volgens mij op 60 euro voor 2 jaar toestelverzekering. Als ie in NL wordt gerepareerd en dan total loss wordt verklaard, prima, koop ik dan wel weer een nieuw toestel van dat geld hahaha
Maar, verzekering is in mijn geval niet nodig. Ben zuinig zat op mijn toestel. En anders, ik kan een nieuwe betalen, dus waarom zou ik dan verzekeren.?

[...]

Hier met KPN en T-Mobile dual-sim, geen problemen met 4G

[...]

Misschien dat meer mensen hier het kunnen testen, een beetje indicatie geven wat gebruikelijke waarden zijn? 50-60 klinkt imho niet zo hoog als het bij mij dus veelal rond de 80-90 is...
Geeft ie wel gewoon pass aan? En verschillende vingers geprobeerd? Ik probeerde het bijvoorbeeld met een knokken, even voor de test, kwam de waarde op 17 uit met fail. Was om te testen of er eigenlijk wel verschil in zat.
Gemiddeld hoog in de 70.
Werkt verder prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:56
PeacekeeperNL schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:39:
[...]

Bij mij zit het tussen de 50 en de 60, ik ervaar geen problemen ermee dus de score maakt mij niet zo uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-10 11:51
Vandaag mijn OnePlus 6 binnen gekregen komende vanaf een BlackBerry Priv.
Nu probeer ik mijn data over te zetten via de app van OnePlus alleen zo gauw ik deze met elkaar connect d.m.v. het scannen van de barcode crasht de OnePlus Switch app op de Priv. Zijn er meer mensen met een zelfde ervaring? Of die een andere oplossing hebben voor het overzetten van mijn data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:53

Laguna

Connaisseur

Vandaag voor het eerst de OP6 (midnight black) in handen gehad van een collega, speaker is vergelijkbaar met de OP3, oftewel prima voor af en toe een YouTube filmpje of voicecall.

Verder mooi toestel, wel is ie echt spekglad. Ik zou 'm niet zonder hoesje of skin gebruiken.

Zelf wacht ik nog op de 6T, hopelijk doen ze daar iets van toegevoegde waarde met de tweede camera achterop. Hopelijk ook geen glas aan de achterkant maar dat is ijdele hoop vrees ik en een vingerafdrukscanner in het scherm verwacht ik ook nog niet. Stereo speakers zou fijn zijn of de techniek die LG gebruikt.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 10:30

Padvinder

doet z'n best

Padvinder schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:32:
Ik heb m'n OP6 nu anderhalve week en heb het idee dat er iets mis mee is. Ik heb regelmatig de volgende problemen:
  • Wanneer ik een lange webpagina open (bijv. GoT) scrollt de telefoon soms niet meer soepel. Zodra ik het scherm loslaat stopt de scroll, ipv een te werken met scroll inertie;
  • De controls van YouTube verdwijnen soms niet automatisch, en ook als ik dan op het scherm tik (om ze handmatig te verbergen) komen ze direct weer terug.
Beide gevallen zijn na het uit- en weer aanzetten van het scherm direct opgelost. Het lijkt wel alsof m'n scherm ergens een input signaleert.

Ik heb het gehad met de originele (meegeleverde) screenprotector, en nu met de originele tempered glass ook.

Herkent iemand dit?

Verder een toptoestel, al vind ik de notificaties en beltoon wel erg luid na de laatste update.
Volgens mij lag dit probleem aan de app "Button Mapper" die ik gebruik om een long press op volume omhoog te mappen naar Google Assistant (zit in de NL-talige bèta).

Die app heb ik de afgelopen paar dagen uitgezet, en het probleem deed zich niet meer voor.

Vermoedelijk kwam het specifiek door de optie "Wait for double tap". Die is nu uit, en de app is weer aangezet. Een kijken of het probleem weg blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 09-10 23:38
stin00 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:42:
[...]

Ik gebruik de vingerafdrukscanner zelf niet, maar heb even wat testjes gedaan. Je moet je vinger vrij 'plat' op de scanner drukken. Als je alleen je fingertopje gebruikt en je vinger dus gebogen houdt ga je vaak 50-70 zien. Als je je vinger er meer 'plat' of 'horizontaal' op drukt door hem volledig te strekken ga je waarden van 80-95 zien. Kan je dat eens proberen? :)
Dan doet ie het idd een stuk beter, het viel me ook op dat ik mijn vinger er vaak te laag op leg, als ik het topje op de flitser leg zie ik al veel vaker waardes van 80 of hoger. Toch denk ik dat het hoesje er ook wat mee te maken heeft, deze nylon is een stuk dikker dan de sandstone die ik op de 5t had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
MikeOO schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:34:
[...]

Hang misschien van de hardware af. Ik gebruik zelf een Chromecast op de Tv en die wordt netjes op die plek die je aangeeft gevonden en kan ik naar casten zonder gebruik van andere apps.

Als je TV zelf iets hiervoor aan boord heeft zul je denk ik moeten zoeken naar een App van de TV.
Dacht vanavond nog even proberen, en het werkt nu wel ineens ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/cjkgbj22.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:44
Iemand ervaring met de Switch app van One Plus? Werkt het goed en wat is het verschil met de standaard Google backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 17:48
(jarig!)
Ik heb gewoon de google backup gebruikt en dat werkte voor mij in ieder geval prima!
outlandos schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:57:
Iemand ervaring met de Switch app van One Plus? Werkt het goed en wat is het verschil met de standaard Google backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

outlandos schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:57:
Ik heb de Switch app gebruikt. Vond het niet denderend snel gaan, en liep bij mij geregeld vast, als in, hij zegt dat alle data al is overgepompt, maar moest nog heel veel afbeeldingen overpompen in de tussentijd. Heel veel geduld hebben werkte toen. Heeft in totaal 23GB overgezet volgens mij, en heeft er een paar uur over gedaan. Laatste deel heb ik via de laptop overgezet omdat ik het wachten zat was, en het niet vertrouwde dat alles over kwam.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10:21
Kid_Stevie schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:34:
Viel mij gisteren ook toevallig op. Was in Duitsland en moest mobiele data uit en weer aan zetten en toen had ik wel weer 4G. Draai dual SIM Telfort+T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Best wel blij met deze SOT na gisteren avond en vandaag hele dag de telefoon veel gebruikt te hebben;)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/2615hj4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Albert020 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 22:41:
Best wel blij met deze SOT na gisteren avond en vandaag hele dag de telefoon veel gebruikt te hebben;)

[afbeelding]
Draai je apps als facebook, snapchat, spotify, facebook messenger?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 09-10 08:15

westergas

rikkie_pc

Gisteren Dbrand skin er op geplakt, gaat nu wat meter met de fingerprint sensor. Hij is nu beter te vinden door het verschil in structuur en die extra millimeter diepte.

Op mijn Nexus 6P ging het beter maar die sensor is ook gewoon een stuk groter.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik ben nog een beetje confuus met die dubbele camera. Moet ik nog wat doen om hier goed gebruik van te maken? Of regelt de camera app alles zelf.

Verder echt een uitmuntend toestel. Heel blij mee. Zeker nu ik de gestures gebruik in plaats van de "knoppen" onderin gaat alles soepeler dan ik ooit had gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Hebben jullie ook last van scherpe randen? Vooral bij de hoeken van het toestel.
Ik heb de midnight black editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-10 09:56
Albert020 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 22:41:

[afbeelding]
Snap niet hoe jullie dit soort waardes halen... Bij mij houdt het met 3 uur SOT echt wel op... En dan heb ik savonds nog een procent of 15 over als ie weer aan de lader gaat.

Overweeg toch om maar eens een clean install te doen. Nu via Google backup gelijk een hele zooi apps erop gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
Draai je apps als facebook, snapchat, spotify, facebook messenger?
Wel Spotify maar voor Facebook gebruik ik Lite Facebook, Snapchat gebruik ik niet,
KrullenO schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:00:
[...]

Snap niet hoe jullie dit soort waardes halen... Bij mij houdt het met 3 uur SOT echt wel op... En dan heb ik savonds nog een procent of 15 over als ie weer aan de lader gaat.

Overweeg toch om maar eens een clean install te doen. Nu via Google backup gelijk een hele zooi apps erop gezet.
Tja dat weet ik ook niet, heb de telefoon echt heel veel gebruikt, vooral omdat ik hem pas 2 dagen heb ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Albert020 op 22-06-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Albert020 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:11:
[...]

Wel Spotify maar voor Facebook gebruik ik Lite Facebook, Snapchat gebruik ik niet,

[...]

Tja dat weet ik ook niet, heb de telefoon echt heel veel gebruikt, vooral omdat ik hem pas 2 dagen heb ;)
Het scherm gebruikt meer dan 50 procent als ie erg fel staat. Wellicht is dat het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

KrullenO schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:00:
[...]

Heb alles op zwart staan. thema, twitter, google.. Alles wat zwarte of donkere thema ondersteunt, op donker gezet. En iconen als outline icoon.

Heb toestel pas paar dagen .. dus SOT moet nog kijken

[ Voor 4% gewijzigd door mucuracat op 22-06-2018 10:55 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Laatst online: 08-10 10:30

Padvinder

doet z'n best

Padvinder schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:16:
[...]

Volgens mij lag dit probleem aan de app "Button Mapper" die ik gebruik om een long press op volume omhoog te mappen naar Google Assistant (zit in de NL-talige bèta).

Die app heb ik de afgelopen paar dagen uitgezet, en het probleem deed zich niet meer voor.

Vermoedelijk kwam het specifiek door de optie "Wait for double tap". Die is nu uit, en de app is weer aangezet. Een kijken of het probleem weg blijft.
Nope, die setting haalt niets uit. Scroll probleem blijft bij gebruik van de app Button Mapper.

Iemand een handige tip om Google Assistant the gebruiken met gebruik van gestures? Assistant opent alleen met een long press op de home button, maar die ontbreekt nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven_2001
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-11-2021
Weet iemand waarom de OnePlus 6 nooit is verschenen op DXOMark?
Voor de release is deze foto verschenen:Afbeeldingslocatie: https://cdn.neow.in/news/images/uploaded/2018/04/1523294145_beaf52dcgy1fq49sdfamcj20hs0zkmzg.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

raven_2001 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:19:
Weet iemand waarom de OnePlus 6 nooit is verschenen op DXOMark?
Voor de release is deze foto verschenen:[afbeelding]
Denk dat ze schrokken na het zien van de p20 Pro score :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven_2001
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-11-2021
mucuracat schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:48:
[...]

Denk dat ze schrokken na het zien van de p20 Pro score :o
Ik weet niet of dit iets is dat is gemaakt door een "fan" of door OP zelf.. maar gezien de 3 vraagtekens zou er een 100+ score zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 09-10 08:15

westergas

rikkie_pc

PWM schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:41:
Ik ben nog een beetje confuus met die dubbele camera. Moet ik nog wat doen om hier goed gebruik van te maken? Of regelt de camera app alles zelf.
2e camera word alleen gebruikt voor het bokeh effect in de portret mode. Heb ook het idee dat die 2e camera er in moest zitten en dat ze er achteraf een doel voor hebben verzonnen. Maar mij zit ie niet in de weg ;)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 10-10 20:10
Van het weekend achter het voor mij eerste nadeel gekomen met m'n OP6. Stukje gefilmd tijdens een festival en geluidskwaliteit is echt slecht. Huawei P9 en iPhone 6S doen het echt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Had net iets geks, hoop dat t bij deze ene keer blijft. Telefoon liep gewoon vast. Was tijdens het rijden. Maps navigatie aan, Flitsmeister moest melding einde trajectcontrole geven, Spotify via aux kabeltje, meer niet... En eerst gaf ie aan, geen gps, vervolgens viel netwerk weg, daarna muziek en tot slot, *poof* it's gone, telefoon uit. Knap lastig als je op onbekend gebied rijdt kan ik je zeggen...

Iemand al eens een vergelijkbaar iets meegemaakt?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ARCore komt binnenkort naar OnePlus: Week 236: We get shook by the big game in Russia, hear Shivang's thoughts, and give stock updates
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:10:
Had net iets geks, hoop dat t bij deze ene keer blijft. Telefoon liep gewoon vast. Was tijdens het rijden. Maps navigatie aan, Flitsmeister moest melding einde trajectcontrole geven, Spotify via aux kabeltje, meer niet... En eerst gaf ie aan, geen gps, vervolgens viel netwerk weg, daarna muziek en tot slot, *poof* it's gone, telefoon uit. Knap lastig als je op onbekend gebied rijdt kan ik je zeggen...

Iemand al eens een vergelijkbaar iets meegemaakt?
Draai je een OxygenOS-versie vóór 5.1.8 toevallig?

[ Voor 18% gewijzigd door Anonymoussaurus op 22-06-2018 13:27 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Ik draai 5.1.8, build A6003_22_180614.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:25
Via sideload kun je al e.e.a aan de praat krijgen (Ikea Place / Just a Line / Measure) maar echt vlekkeloos werkt dat nog niet. Beter even wachten op officiële release inderdaad.

Voor de ongeduldige liefhebbers zoals ik:
[list]
[li]ARCore / 1.3.180604069 / 21 juni 2018 / https://www.apkmirror.com...re-1-3-180604069-release/[/li]
[li]Edit: bovenstaande (nieuwste) versie lijkt crashes te veroorzaken bij onderstaande apps. Deze iets oudere versie doet het wel: ARCore / 1.3.180604066 / 18 juni / https://www.apkmirror.com...re-1-3-180604066-release/[/li]
[li]IKEA Place / 2.1.83 / 16 april 2018 / https://www.apkmirror.com...-83-android-apk-download/[/li]
[li]Just a Line / 2.0.0 / 30 mei 2018 / https://www.apkmirror.com...0-0-android-apk-download/[/li]
[li]Measure (Google) / 2.0.180618036 / 21 juni 2018 / https://www.apkmirror.com...036-android-apk-download/[/li]
[/list]

Edit: lijkt inmiddels gewoon beschikbaar via de Play Store!

[ Voor 51% gewijzigd door Tuktop op 22-06-2018 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
tuk2008 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:00:
[...]

Via sideload kun je al e.e.a aan de praat krijgen (Ikea Place / Just a Line / Measure) maar echt vlekkeloos werkt dat nog niet. Beter even wachten op officiële release inderdaad.

Voor de ongeduldige liefhebbers zoals ik:
Ik heb dit gisteren ook gedaan, ARCore en Just a line gesideload (moest alleen even rebooten na instaleren van ARCore). Maar vandaag waren Ikea Place, Measure en AR Toys: Playground Sandbox | Remote Car gewoon beschikbaar via de play store, gisteren nog niet.

Omdat ik het al geïnstalleerd heb staan kan ik het niet testen, maar zou kunnen dat ARCore nu gewoon via de play store beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-10 16:28
Oneplus 6 heeft ook nog een verborgen ruimte :) voor apps

swipe omhoog krijg je lijst met apps schuif van links naar midden kan je apps verstoppen :)
Handig voor mensen die apps niet zichtbaar willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 16:27
MrOsman schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:53:
Oneplus 6 heeft ook nog een verborgen ruimte :) voor apps

swipe omhoog krijg je lijst met apps schuif van links naar midden kan je apps verstoppen :)
Handig voor mensen die apps niet zichtbaar willen hebben
Ik krijg het niet voor elkaar. Als ik van links naar rechts schuif gebeurt er helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Farid_A schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 17:16:
[...]

Ik krijg het niet voor elkaar. Als ik van links naar rechts schuif gebeurt er helemaal niks.
Ik ook niet........ ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
[...]

Update even de OnePlus Launcher app via de Play Store. Update die dat mogelijk maakt is vandaag uitgekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
En je kan ook instellen dat je gelijk in je apps gaat zoeken als je omhoog swiped (omhoog swipen - 3 dots menu)

Ook de buttons kan je instellen voor acties met een long press of double tap, maar mis daar deze actie (direct zoeken in je apps). Zit wil in Nova Launcher dus ik ga denk ik toch maar weer switchen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ok, laatste keer:

Wat een toestel. Ik gebruik mijn telefoon bovengemiddeld veel, maar heb ruim accu over. Het openen van apps met gestures terwijl het scherm uit staat is geweldig en werkt vlekkeloos. Het scherm is veel beter en scherper dan mijn S7 die een hogere resolutie heeft.

Echt een waanzinnig toestel. En dat los van de prijs.

Zo. Nu ben ik klaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-10 06:56
ben ook wel happy met de accutijd :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o0DkjQDJx0QOGM3FcHPEF58N/full.jpg

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Telefoon nu een week in gebruik, was redelijk sceptisch alvorens ik m'n derde android telefoon kocht, maar wat is het een fijn toestel. Heb producten (iPad, iPhone en Macbook) van Apple dus was een beetje een gok, maar tot nu toe nog niks tegen gekomen wat niet goed werkt. Bij mijn eerdere android toestellen (Xiaomi) vond ik het het bestuurssysteem lang niet zo fijn/ uitgekiend als iOs, maar daar moet ik nu echt van terug komen. Grotere scherm is alleen nog wat wennen, was grootste struikelblok voordat ik hem bestelde. Wou eigenlijk eind van het jaar weer terug gaan naar een wat kleinere iPhone, OP6 was eigenlijk ter overbrugging, maar denk dat ik hem hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 20:21
Wat zijn ervaringen van op6 bezitters met het ontgrendelen van het toestel op andere manieren dan de vingerafdruk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:33
Ik gebruik een combinatie van vingerafdruk, face recognition en cijfer pincode. Heb er allemaal nu geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-10 16:28
[...]

update Oneplus Launcher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-10 20:08
Ambianz schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:42:
Wat zijn ervaringen van op6 bezitters met het ontgrendelen van het toestel op andere manieren dan de vingerafdruk?
Meestal als ik de telefoon vast heb gebruik ik de vingerafdruk maar als de telefoon bijvoorbeeld op tafel ligt gebruik ik face unlock. Ik heb wel ingesteld dat ik eerst een keer moet vegen zodat ik nog wel het vergrendelscherm met notificaties te zien krijg. De keuze hebben vind ik gewoon fijn, je kan zelf kiezen wat je gebruikt wat op het moment handig is.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
TheBrones schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:53:
[...]

Meestal als ik de telefoon vast heb gebruik ik de vingerafdruk maar als de telefoon bijvoorbeeld op tafel ligt gebruik ik face unlock. Ik heb wel ingesteld dat ik eerst een keer moet vegen zodat ik nog wel het vergrendelscherm met notificaties te zien krijg. De keuze hebben vind ik gewoon fijn, je kan zelf kiezen wat je gebruikt wat op het moment handig is.
Heb zelf dubbel tap screen / face unlock, werkt perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Woensdag mijn OnePlus 6 binnengekregen. Vandaag voor het eerst laten vallen. Ik schrok behoorlijk maar ben blij met het hoesje wat meegeleverd wordt. Alleen het hoesje beschadigd, telefoon doet het nog prima.

Verder bijzonder tevreden met het toestel. Erg snel en prettig in gebruik.

Komende vanaf een OnePlus 3T met de vingerafdruk aan de voorkant is het wel erg wennen met de vingerafdruk aan de achterkant. Ben er nog niet uit of ik dat wel een vooruitgang vind. Je moet zoeken naar de scanner terwijl het met de OnePlus 3T gewoon aan de voorkant zichtbaar was.

Ook als hij op tafel/bureau ligt dan is het onhandig omdat je hem eerst moet optillen om bij de scanner te komen. Ik neig nu nog naar onhandig aan de achterkant.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
Gé Brander schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 23:49:
Woensdag mijn OnePlus 6 binnengekregen. Vandaag voor het eerst laten vallen. Ik schrok behoorlijk maar ben blij met het hoesje wat meegeleverd wordt. Alleen het hoesje beschadigd, telefoon doet het nog prima.

Komende vanaf een OnePlus 3T met de vingerafdruk aan de voorkant is het wel erg wennen met de vingerafdruk aan de achterkant. Ben er nog niet uit of ik dat wel een vooruitgang vind. Je moet zoeken naar de scanner terwijl het met de OnePlus 3T gewoon aan de voorkant zichtbaar was.

Ook als hij op tafel/bureau ligt dan is het onhandig omdat je hem eerst moet optillen om bij de scanner te komen. Ik neig nu nog naar onhandig aan de achterkant.
Dubbeltap screen aanzetten, scheelt heel veel,
Instellingen/bewegingen/dubbeltap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:10
Gé Brander schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 23:49:

Het blind 'vinden' van de scanner is echt een kwestie van wennen. Verder kan je goed gebruik maken van smart unlock om op bepaalde plekken, of verbonden met bepaalde apparaten de telefoon automatisch te laten unlocken.
Het is denk ik sterk afhankelijk van hoe je de telefoon gebruikt of een scanner achter handig is of juist niet en waarom mensen het er nooit overeena worden.

Als ik meldingen van berichten wil zien kan dat op het lockscreen, wil ik ze volledig lezen en/of beantwoorden pak ik altijd mijn telefoon op en is hij binnen no time ontgrendeld omdat mijn vinger automatisch de scanner vindt. De scanner zit (voor mij althans) anatomisch gezien op een meer logischere plek dan op de voorkant.

Maar ik kan me voorstellen dat het erg wennen is. Toch denk ik dat het voor de meeste mensen geen probleem zal zijn er aan te wennen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik kan geen Heartbeat monitor vinden op de oneplus.. moet die apart worden geïnstalleerd? En zo ja welke is goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:34

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

RAAF12 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 10:46:
Ik kan geen Heartbeat monitor vinden op de oneplus.. moet die apart worden geïnstalleerd? En zo ja welke is goed?
Valt weinig te installeren 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

l3art schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 08:23:
[...]

... Verder kan je goed gebruik maken van smart unlock om op bepaalde plekken, of verbonden met bepaalde apparaten de telefoon automatisch te laten unlocken. ...
Wat ik dan wel weer jammer vindt, bij mijn S7 diende ik dan eerst nog 1x mijn toestel met vingerafdruk of code te ontgrendelen. Met mijn OP6 is hij met smart device direct unlocked zonder code.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

PeacekeeperNL schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 13:32:
[...]

Wat ik dan wel weer jammer vindt, bij mijn S7 diende ik dan eerst nog 1x mijn toestel met vingerafdruk of code te ontgrendelen. Met mijn OP6 is hij met smart device direct unlocked zonder code.
Is dat niet juist het plezierige van smart unlock? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

WhateverSuitsU schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 14:14:
[...]

Is dat niet juist het plezierige van smart unlock? :+
Ja en nee. Als iemand dus ook maar in mijn telefoon wil, hetzij vriendinlief, hetzij de autoriteiten, hetzij een ander individu... Dan hoeven ze alleen maar mijn smart unlock methode te weten. Ik vond het met de S7 wel fijn dat ik dan de eerste keer nog even moest verifiëren dat ik het echt was met vingerafdruk of wachtwoord alvorens smart unlock automatisch zijn werk deed.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

PeacekeeperNL schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 15:45:
[...]

Ja en nee. Als iemand dus ook maar in mijn telefoon wil, hetzij vriendinlief, hetzij de autoriteiten, hetzij een ander individu... Dan hoeven ze alleen maar mijn smart unlock methode te weten. Ik vond het met de S7 wel fijn dat ik dan de eerste keer nog even moest verifiëren dat ik het echt was met vingerafdruk of wachtwoord alvorens smart unlock automatisch zijn werk deed.
Maar Smart Lock op de OnePlus 6 en Samsung toestellen werkt volgens mij hetzelfde? Het is toch juist de bedoeling dat het zorgt voor automatische unlock? Pas als je instellingen wil aanpassen heb je een pin nodig. Ik snap het nut niet van Smart Lock, als je eerst nog een pin wil invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

WhateverSuitsU schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 16:22:
[...]

Maar Smart Lock op de OnePlus 6 en Samsung toestellen werkt volgens mij hetzelfde? Het is toch juist de bedoeling dat het zorgt voor automatische unlock? Pas als je instellingen wil aanpassen heb je een pin nodig. Ik snap het nut niet van Smart Lock, als je eerst nog een pin wil invoeren?
Op mijn S7 werkt het anders dan op mijn OP6. En het nut is dat je daarna, zolang het smart lock device verbonden is, je geen code meer hoeft in te voeren. Maar dus niet dat al je data te grabbel ligt als een inbreker je telefoon en smartwatch jat.

Bij mijn S7 was het dus als ik in ee auto stapte en de auto had gestart, de eerste keer moest ie nog mijn vingerafdruk hebben, vervolgens kon ik de gehele rit zonder toegangscode/vinger erin.
In dat geval als mijn vriendin mijn telefoon zou pakken en de auto zou meenemen, kon ze nog niks met mijn telefoon.

Denk dat ik m nu wel helderder heb geschetst? Snap je het verschil en waar ik even mee zit? Ik ga dus niet bijv mijn smartwatch als trusted device meer toevoegen, omdat ik dan net zo goed geen code had kunnen gebruiken 8)7

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:33
polopolo150 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:20:
Ik heb steeds meer problemen met het 4g van Tele2 tegenwoordig. Steeds vaker valt zo maar mijn 4g weg en connect hij met 3g. Even mijn telefoon in vliegtuigmodus zetten en hij is weer op 4g+.

Eerst had ik dit alleen in de trein, dan kan ik het nog verklaren. Maar dit heb ik gewoon in stedelijke gebieden met vol op 4g bereik tegenwoordig. Gelukkig is het niet continu aan de hand. Maar wel soms.

Mijn toestel is een Oneplus 6. Op mijn iPhone se gebeurde dit veel minder.
Luinwethion schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:33:
[...]

Je bent niet de enige met een oneplus 6 en 4G problemen.... Op de Tele2 forum had iemand ook daarover en Oneplus zei dat die persoon de telefoon in de sim tray 2 moest zetten... Wat het verschil is, geen idee.
Dus blijkbaar zijn er problemen met oneplus 6 en Tele2 als je het in de eerste sim tray doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
polopolo150 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:35:
[...]

[...]

Dus blijkbaar zijn er problemen met oneplus 6 en Tele2 als je het in de eerste sim tray doet.
Inderdaad, hier de topic.

Ik zou zeggen vooral bij Oneplus aankaarten, want Tele2 zou weinig doen om dit te onderzoeken en het is niet de eerste keer dat Oneplus problemen heeft met een Nederlandse netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

PeacekeeperNL schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:21:
[...]

Op mijn S7 werkt het anders dan op mijn OP6. En het nut is dat je daarna, zolang het smart lock device verbonden is, je geen code meer hoeft in te voeren. Maar dus niet dat al je data te grabbel ligt als een inbreker je telefoon en smartwatch jat.

Bij mijn S7 was het dus als ik in ee auto stapte en de auto had gestart, de eerste keer moest ie nog mijn vingerafdruk hebben, vervolgens kon ik de gehele rit zonder toegangscode/vinger erin.
In dat geval als mijn vriendin mijn telefoon zou pakken en de auto zou meenemen, kon ze nog niks met mijn telefoon.

Denk dat ik m nu wel helderder heb geschetst? Snap je het verschil en waar ik even mee zit? Ik ga dus niet bijv mijn smartwatch als trusted device meer toevoegen, omdat ik dan net zo goed geen code had kunnen gebruiken 8)7
Ik snap je denk ik. Ik gebruik zowel een S9+ als een OP6 en ik heb bij beide geen verschil ontdekt in Smart Lock. Komt denk ik dus omdat ik voor beide telefoons een andere smartwatch heb verbonden en als trusted device heb. Eenmaal in de auto heb ik ook mijn auto als trusted device.

En inderdaad, als ze mijn smartwatch en telefoon stelen dan kunnen ze gelijk overal bij inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
polopolo150 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:35:
[...]

[...]

Toevallig, ik had vandaag ook even geen 4G, maar later op de dag wel weer. Ik weet niet zeker of dat aan mijn toestel ligt, ik had het namelijk met mijn vorige telefoon ook wel eens.

Ik ga in ieder geval het wel even melden bij Oneplus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 17:06
CryRaven schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:39:
[...]

Toevallig, ik had vandaag ook even geen 4G, maar later op de dag wel weer. Ik weet niet zeker of dat aan mijn toestel ligt, ik had het namelijk met mijn vorige telefoon ook wel eens.

Ik ga in ieder geval het wel even melden bij Oneplus.
Ik had een Nexus6P (OP6 echt een betere telefoon!) en daarmee had ik regelmatig dat tele2 4G eruit lag. Ik heb het nu ook weer met de OP6. Ik weet het tot dusverre aan Tele2 :?

[ Voor 7% gewijzigd door oltk op 23-06-2018 18:57 . Reden: Mijn ervaring met OP6 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryRaven
Even een update over de mogelijke 4g problemen van Tele2 in combinatie met de Oneplus 6.

Ik heb een uurtje met Oneplus lopen chatten, en de medewerker zou het doorzetten naar het tech team.

Ik heb een aantal testen moeten doen en heb vervolgens de oem_log en een aantal screenshots aan hun gegeven voor hun onderzoek.

Wie weet komt er wat uit.

[ Voor 3% gewijzigd door CryRaven op 23-06-2018 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Laatst online: 10-10 22:02
Ik heb zelf een aantal vraagjes. Ik heb dit topic al helemaal doorgelezen. En internet helemaal uitgelezen over de Oneplus 6 en heb hem al 6x in mijn winkelwagentje gehad op de officiele website. Maarrrrrr...

Ik kom nu van een iPhone 5s, die nu echt zijn beste tijd heeft gehad. Ik zit een beetje met het formaat van de Oneplus 6, hoe ervaren jullie het formaat van de O6? Past hij gemakkelijk in je broekzak of ben je er een tas bij nodig :+ Het liefst zou ik een O6 op iPhone 6 formaat willen zien. Maar de toestellen zijn tegenwoordig allemaal zo groot.... En echt alternatieven kan ik niet vinden. Want groter is beter lijkt het haast wel op het moment.

Het formaat schrikt mij voor nu heel erg af om hem daadwerkelijk te bestellen. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10 22:46
Kun je niet even een stukje stevig karton of zoiets in het juiste formaat snijden/knippen? Heb je een mooi sjabloon om in je broekzak te passen.

Online...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Het is vergelijkbaar met het kopen van een grote TV (bijv. van 32" naar 55"). De eerst week denk je holy shit wat een gigantisch apparaat! Maar bij week 2 slaat de gewenning in en vanaf week 3 wil je nooit meer terug naar zo'n 'mini' scherm. Het wennen aan Android vs iOS zal het meeste tijd in beslag nemen.

Het verschil in formaat met de iPhone 5s is overigens 3 cm in lengte en 1,7 cm in breedte, past met gemak in je broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Laatst online: 00:32
Al een aantal keer heb ik gehad dat ik zowel op WiFi als mobiel netwerk plotseling geen internet meer heb. Overschakelen op een van de netwerken heeft dus geen zin. Ik moet dan de telefoon herstarten om verbinding terug te krijgen...

Is dit iets dat vaker voorkomt? En zou dit hardware gerelateerd zijn (wat ik niet hoop!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Laatst online: 10-10 22:02
remoss schreef op zondag 24 juni 2018 @ 13:36:
Kun je niet even een stukje stevig karton of zoiets in het juiste formaat snijden/knippen? Heb je een mooi sjabloon om in je broekzak te passen.
Goeie tip, daar had ik nou zelf niet aan gedacht!
stin00 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 13:39:
Het is vergelijkbaar met het kopen van een grote TV (bijv. van 32" naar 55"). De eerst week denk je holy shit wat een gigantisch apparaat! Maar bij week 2 slaat de gewenning in en vanaf week 3 wil je nooit meer terug naar zo'n 'mini' scherm. Het wennen aan Android vs iOS zal het meeste tijd in beslag nemen.

Het verschil in formaat met de iPhone 5s is overigens 3 cm in lengte en 1,7 cm in breedte, past met gemak in je broekzak.
Qua tv heb je inderdaad gelijk. Alleen dit apparaat bedien je met je handen. Dus ik kan nu makkelijk met 1 hand het hele scherm bedienen (ook de hoeken bovenin). Dat lukt je met de O6 niet lijkt mij?

Android zal geen probleem zijn, heb hiervoor ook een android toestel gehad. En het lijkt er zelfs op dat Android iets volwassener is geworden in de afgelopen paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinest
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08 14:41
RutgerFR schreef op zondag 24 juni 2018 @ 13:47:
Al een aantal keer heb ik gehad dat ik zowel op WiFi als mobiel netwerk plotseling geen internet meer heb. Overschakelen op een van de netwerken heeft dus geen zin. Ik moet dan de telefoon herstarten om verbinding terug te krijgen...

Is dit iets dat vaker voorkomt? En zou dit hardware gerelateerd zijn (wat ik niet hoop!).
Bij mijn vorige phone, OP x kon je dit makkelijk herstellen door even vliegtuig modus aan en uit te zetten. Op de oneplus x is die glitch nooit hersteld maar die tel staat ook niet echt bekend om het geweldige update beleid.

Op mijn OP 6 dit nog niet ervaren gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
CrazyFool schreef op zondag 24 juni 2018 @ 13:55:
[...]

Goeie tip, daar had ik nou zelf niet aan gedacht!

[...]

Dus ik kan nu makkelijk met 1 hand het hele scherm bedienen (ook de hoeken bovenin). Dat lukt je met de O6 niet lijkt mij?
Daar ga ik wel vanuit bij dit formaat ;) heb nu een 5.2inch scherm (wel dikkere bezels) waarbij het nog net lukt met 1 hand. Ga morgen mn op6 ophalen bij de winkel, zal wel laten weten hoe de grotere afmetingen in eerste instantie bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:50
Op het begin had ik problemen om de Garnin Connect te verbinden, ik moest de app wat meer rechten geven. Topper nu :*) . Alles syncroniseerd, zelfs de whatsapp berichten. Dat is nog eens wat anders dan mijn vorige Windows Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Had ik vanmiddag, geen wifi schakelt niet over naar 4G+ zit op KPN netwerk, reboot en het werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door RAAF12 op 24-06-2018 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 08:44
Hmmm ik heb dus een opeens een kras op m'n scherm... Werkelijk geen idee hoe die daar komt. Ben altijd super zuinig op m'n spullen en ik heb de OP6 pas een dag of 9. Mogelijk zat die er dus al bij levering. Het is zo'n kras die niet snel opvalt, maar als je hem eenmaal ziet dan zie je alleen die kras nog.

De standaard screenprotector zit er gelukkig nog op, dus ik ga er van uit dat het krasje in de screenprotector zit en niet in het scherm?

[ Voor 11% gewijzigd door outlandos op 24-06-2018 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

outlandos schreef op zondag 24 juni 2018 @ 19:09:
Hmmm ik heb dus een opeens een kras op m'n scherm... Werkelijk geen idee hoe die daar komt. Ben altijd super zuinig op m'n spullen en ik heb de OP6 pas een dag of 9. Mogelijk zat die er dus al bij levering. Het is zo'n kras die niet snel opvalt, maar als je hem eenmaal ziet dan zie je alleen die kras nog.

De standaard screenprotector zit er gelukkig nog op, dus ik ga er van uit dat het krasje in de screenprotector zit en niet in het scherm?
Nee dat zal niet lukken, toestellen gaan door de quality controle. Verzekering of goede WA polis vergoed dat soort schade's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
outlandos schreef op zondag 24 juni 2018 @ 19:09:

Die screenprotector is met je nagel al te beschadigen. Ik heb hem eraf gehaald en bevalt meer dan prima :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

BillSpaarbank schreef op zondag 24 juni 2018 @ 20:13:
[...]

Die screenprotector is met je nagel al te beschadigen. Ik heb hem eraf gehaald en bevalt meer dan prima :)
Ah ik dacht dat de kras eronder zat, wrong educated guess |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-02-2024
Crossposten is niet toegestaan, dus graag hier verder: Dual Bluetooth connectie? Audio en x.

[ Voor 66% gewijzigd door rens-br op 25-06-2018 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slabbysl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:32
Ik heb een probleem bij de NPO-app. Door de notch/andere verhouding dan 16:9 komt een video deels buiten scherm terecht. Hierdoor is de ondertiteling niet goed meer te lezen. Bij bijvoorbeeld The Bridge is het vervolgens onmogelijk om dit op je telefoon te kijken...

Weet iemand een oplossing? Je weet bij de NPO-app nooit hoe lang je moet wachten tot ze het zelf oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Slabbysl schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:36:
Ik heb een probleem bij de NPO-app. Door de notch/andere verhouding dan 16:9 komt een video deels buiten scherm terecht. Hierdoor is de ondertiteling niet goed meer te lezen. Bij bijvoorbeeld The Bridge is het vervolgens onmogelijk om dit op je telefoon te kijken...

Weet iemand een oplossing? Je weet bij de NPO-app nooit hoe lang je moet wachten tot ze het zelf oplossen.
Instellingen > Weergave > App-scherm in volledige scherm >
en daar NPO app zoeken, er op klikken en op Standaard zetten. (bij whatsapp geprobeerd en werkt. Whatsapp gebruikte bij status updates ook de notch. Daar zag je streepjes. Na kiezen standaard, wordt notch niet gebruikt.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slabbysl
mucuracat schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:58:
[...]
Instellingen > Weergave > App-scherm in volledige scherm >
en daar NPO app zoeken, er op klikken en op Standaard zetten. (bij whatsapp geprobeerd en werkt. Whatsapp gebruikte bij status updates ook de notch. Daar zag je streepjes. Na kiezen standaard, wordt notch niet gebruikt.)
Hmm, het stond al op Default... Notch was al wel zwart (bij wijzigen werd hele scherm gebruikt). In beide gevallen werd de onderste regel van de ondertiteling niet zichtbaar... Thanks voor het meedenken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Wie heeft ook wifi-plane???
Als er geen verbinding is, zie ik wel wifi icoon. Als wifi aan staat, wordt het een vliegtuig :? :D

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/lcvh187g0mve54p/wifiplane.JPG?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024

Dit had ik gisteren ook , heel vreemd ja en irritant vooral !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 20:33
ARCore net uit de Play Store kunnen plukken, blijkbaar nu beschikbaar. Measure tool van google werkt ook gelijk, grappig en handig bij mijn werkzaamheden op locatie :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesDG72
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-09 11:18
Slabbysl schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:36:

Ik heb volgens mij hetzelfde probleem bij YT, als ik een filmpje kijken en dan "inzoom" dan komt er een gedeelte van het filmpje buiten beeld te staan. Hebben meer mensen dit?

Gr. Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Bij YT kun je zelf in en uitzoomen in ieder geval, dus de keuze het buiten je scherm te laten vallen is voor jezelf. Bij de NPO weet ik dat niet, heb ik er niet op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slabbysl
Suicyder schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:07:
Bij YT kun je zelf in en uitzoomen in ieder geval, dus de keuze het buiten je scherm te laten vallen is voor jezelf. Bij de NPO weet ik dat niet, heb ik er niet op staan.
Bij NPO heb je, zover ik weet, de keuze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Slabbysl schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:37:
[...]

Ben NPO heb je, zover ik weet, de keuze niet.
Gebruik NPO niet, net met ziggo app getest, deze blaast beeld niet op. Dus verhouding blijft gelijk en hierdoor links en rechts zwarte balk. Ondertitels vallen in beeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
Wat dat betreft zouden we bijna een lijstje van de apps kunnen maken.

Zoomt automatisch - Niet aan te passen??
NPO

Zoomt niet - handmatig aan te passen naar wens
YouTube
Netflix
Ziggo TV app
KPN iTV app
VLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slabbysl
EDIT: Foutje...

[ Voor 93% gewijzigd door Slabbysl op 25-06-2018 11:45 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!