Ook even gekeken ik zie het bij mij nietBillSpaarbank schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 21:16:
[...]
Ik snap dat het niet geheel duidelijk is. Hopelijk is deze afbeelding duidelijker. Het gaat om de rand langs de onderzijde van de notch. Het is alleen te zien met autobrightness aan in een donkere omgeving zoals ‘s avonds.
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door MrOsman op 03-06-2018 01:12 ]
He cool, ik heb eergister de Osmo 2 binnen gekregen om mee te gaan filmen. Ik fotografeer al jaren, maar wil meer gaan filmen en zo'n Osmo leek me wel tof.
Zit alleen onwijs te klooien met instellingen en extra apps. Erg leerzaam
Ik kan hier antwoord op geven, eergisteren de Osmo Mobile 2 binnen gekregen maar OIS kun je het beste aan laten staan. Beeld is veel stabieler hiermee. De Osmo is goed voor steady shots maar hoogteverschillen kan hij er niet uit filteren terwijl je die wel maakt met je hand. OIS haalt dit er mooi uit.atillicious schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:18:
Heeft er al iemand de 6 gebruikt icm een smartphone gimbal zoals de DJI Osmo Mobile (2) of de Zhiyun Smooth Q?
Ik vroeg me af of je OIS kan uitzetten, want twee stabilisators werken elkaar tegen neem ik aan.
Wil upgraden vanaf m'n Galaxy S7, maakt nog goede foto's/video's maar de accu raakt te snel leeg.
Ik gebruik nu wel FilmicPro erbij als app, deze kun je ook bedienen met de Osmo. Tracking en timelaps vervalt wel in deze app, daarvoor moet je de DJI app gebruiken.
Mocht je nog vragen hebben, let me know!
Pluspunten
- Oxygen OS is geweldig. Wat gaat alles vloeiend en snel. Geen bloatware en gewoon bijna stock Android. Feit dat Android P beta geïnstalleerd kan worden belooft veel goeds voor toekomstige updates. Daarnaast zijn de ingebouwde opties zeer prettig, zoals double tap to wake/lock.
- Solide bouw en overall look & feel is zeer premium.
- Dash charge (nu fast charge genoemd) is het beste wat ik heb ervaren met opladen. Ik prefereer dit altijd boven draadloos opladen. 15 min opladen is halve dag gebruiken.
- Camera is meer dan adequaat, maar haalt het niet in low-light t.o.v. de S9+. Vergelijking is mank, want de prijs is ook erg verschillend. Camera app is lichtgewicht en makkelijk. Point en shoot is top.
- Alert slider heeft me positief verrast. Zeer handig.
- Face unlock en fingerprint zijn bloedsnel. Zeer prettig in gebruik.
Minpunten
- Batterij overtuigt nog niet. Vergelijkbaar met de S9+ en ik haal een volle dag met gemiddeld 6 uur SOT. Als er een 4.000 mah accu in zou zitten, dan zou het ideaal zijn!
- Speaker is schel en niet stereo. Gebruik toestel vaak voor even wat muziek, maar is niet het meest kwalitatieve geluid. Doet z'n werk, maar dan breng ik het positief.
6 uur SOT op een volle dag en dat vind je een minpunt? Gevoelsmatig lijkt me dat dik in orde. Ik denk dat menig toestel dit niet zal redden, maar ik kan het mis hebben.WhateverSuitsU schreef op zondag 3 juni 2018 @ 08:58:
OnePlus 6 bijna twee weken in bezit en overall een super toestel. Is mijn eerste OnePlus, maar dit smaakt naar meer. Kom van een S9+ en hier mijn korte bevindingen:
Pluspunten
- Oxygen OS is geweldig. Wat gaat alles vloeiend en snel. Geen bloatware en gewoon bijna stock Android. Feit dat Android P beta geïnstalleerd kan worden belooft veel goeds voor toekomstige updates. Daarnaast zijn de ingebouwde opties zeer prettig, zoals double tap to wake/lock.
- Solide bouw en overall look & feel is zeer premium.
- Dash charge (nu fast charge genoemd) is het beste wat ik heb ervaren met opladen. Ik prefereer dit altijd boven draadloos opladen. 15 min opladen is halve dag gebruiken.
- Camera is meer dan adequaat, maar haalt het niet in low-light t.o.v. de S9+. Vergelijking is mank, want de prijs is ook erg verschillend. Camera app is lichtgewicht en makkelijk. Point en shoot is top.
- Alert slider heeft me positief verrast. Zeer handig.
- Face unlock en fingerprint zijn bloedsnel. Zeer prettig in gebruik.
Minpunten
- Batterij overtuigt nog niet. Vergelijkbaar met de S9+ en ik haal een volle dag met gemiddeld 6 uur SOT. Als er een 4.000 mah accu in zou zitten, dan zou het ideaal zijn!
- Speaker is schel en niet stereo. Gebruik toestel vaak voor even wat muziek, maar is niet het meest kwalitatieve geluid. Doet z'n werk, maar dan breng ik het positief.
Maar wat doen jullie allemaal dat je op 6 uur SOT komt? Dat betekend dat je zo'n 6 uur per dag naar het scherm van je telefoon zit te staren... Dat is bijna een complete werkdag.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik heb het als minpunt opgenomen, omdat ik vind dat het toestel een enorme stap zou maken, door een grotere accu. Zoals de Mate 10 pro en de P20 Pro. Dan zou het ideaal zijn! Ik kom relatief makkelijk aan 6 uur SOT. In de trein pak ik al kleine 2 uur elke dag, tijdens werk uurtje en in de avond makkelijk 3 uur (YouTube, appen, films). Beschouw mijn minpunt meer als verbeterpunt, want de accuduur is gemiddeld t.o.v. de rest. Juist een OnePlus met deze stock Android ervaring kan hier enorm hoge ogen gooien door een grotere accu.l3art schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:58:
[...]
6 uur SOT op een volle dag en dat vind je een minpunt? Gevoelsmatig lijkt me dat dik in orde. Ik denk dat menig toestel dit niet zal redden, maar ik kan het mis hebben.
Maar wat doen jullie allemaal dat je op 6 uur SOT komt? Dat betekend dat je zo'n 6 uur per dag naar het scherm van je telefoon zit te staren... Dat is bijna een complete werkdag.
Beetje karige post. Heb je onderzoek gedaan? Gegoogled? Voorbeelden gemaakt?Jaco0182 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:38:
Bij sommige foto's als ik inzoom zijn ze pixelig. Niet bij allemaal. Weet iemand hoe dit komt?
Met wat je hierboven typt, kunnen we niet zoveel.
Had er met de 5 geen last van zou het het iets hogere gewicht kunnen zijn ?
Ben ik de enige die er last van heeft ? En wat zou er aan te doen zijn (ja ja telefoon wegleggen
Ik denk dat die 24 gram niet zoveel verschil maakt. Gebruik je gestures? Misschien buig je je pols daardoor in minder gunstige hoeken om de onderkant van het scherm te bereiken, en stress je 'm daardoor teveel?ComTech schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:02:
Heb jij de 6 een week in gebruik en wat mij vooral opvalt dat ik ineens best last van mijn hand(en) pols(en) heb na een tijdje met de telefoon bezig te zijn geweest.
Ben ik de enige die er last van heeft ? En wat zou er aan te doen zijn (ja ja telefoon wegleggen).
Ik merkt dit ook wel gedeeltelijk. Had hiervoor ook een OP5. Naar mijn idee ligt het zwaartepunt van de OP6 meer aan de bovenkant van het toestel...ComTech schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:02:
Heb jij de 6 een week in gebruik en wat mij vooral opvalt dat ik ineens best last van mijn hand(en) pols(en) heb na een tijdje met de telefoon bezig te zijn geweest.
Ben ik de enige die er last van heeft ? En wat zou er aan te doen zijn (ja ja telefoon wegleggen).
Wat ik ook instel of probeer (ook smart locations uitgezet enz enz)
Wie kan me helpen, want een echt fijn gevoel geeft het me niet
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Wellicht ingesteld dat ie pas X minuten na een unlock pas weer ontgrendeld moet worden en niet direct?Pimmetje651 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 16:05:
Ik heb wat vreemds met m'n 0+6 : hoe ik mijn lock ook instel er hoeft niet worden ingelogd . Een voorbeeld mijn screen lock staat op face of fingerprint , Dan denk je dat al je je telefoon aan iemand anders geeft dat hij of zij niet met de fingerprint of face detection kan inloggen/ unlockken, maar helaas ik geef m'n telefoon aan m'n vriendin en zet telefoon aan en slide scherm naar boven -> bingo aangemeld / ge-unlocked ?
Had ik ook gedacht , net telefoon 10 min laten liggen maar hetzelfdeSlabbysl schreef op zondag 3 juni 2018 @ 16:25:
[...]
Wellicht ingesteld dat ie pas X minuten na een unlock pas weer ontgrendeld moet worden en niet direct?
Klinkt toch echt als Smartlock. Check dat ff, had ik namelijk ook.Pimmetje651 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 16:05:
Ik heb wat vreemds met m'n 0+6 : hoe ik mijn lock ook instel er hoeft niet worden ingelogd . Een voorbeeld mijn screen lock staat op face of fingerprint , Dan denk je dat al je je telefoon aan iemand anders geeft dat hij of zij niet met de fingerprint of face detection kan inloggen/ unlockken, maar helaas ik geef m'n telefoon aan m'n vriendin en zet telefoon aan en slide scherm naar boven -> bingo aangemeld / ge-unlocked ?
Heb daar meerdere malen gekeken, maar zie niks geks . Wat heb je toen aangepast enz?Reeker schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:17:
[...]
Klinkt toch echt als Smartlock. Check dat ff, had ik namelijk ook.
Weet je zeker dat je je "Thuis" locatie niet hebt ingesteld als veilige locatie in Smartlock?Pimmetje651 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:56:
[...]
Heb daar meerdere malen gekeken, maar zie niks geks . Wat heb je toen aangepast enz?
Ik gebruik geen gestures het scheelt inderdaad maar 24 gram dus dat leek mij ook al zo stug.tuk2008 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:18:
[...]
Ik denk dat die 24 gram niet zoveel verschil maakt. Gebruik je gestures? Misschien buig je je pols daardoor in minder gunstige hoeken om de onderkant van het scherm te bereiken, en stress je 'm daardoor teveel?
Dat is waar het zwaartepunt ligt erg hoog bij de OP6 dat zal het ook best kunnen zijn.Step-han schreef op zondag 3 juni 2018 @ 15:28:
[...]
Ik merkt dit ook wel gedeeltelijk. Had hiervoor ook een OP5. Naar mijn idee ligt het zwaartepunt van de OP6 meer aan de bovenkant van het toestel...
Ben een beetje zoekende om hem wat anders vast te houden en dat gaat al beter...
24 gram is misschien niet veel qua bijvoorbeeld lichaamsgewicht, maar in een telefoon gaat dat zo om 10%.ComTech schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:37:
Het scheelt inderdaad maar 24 gram dus dat leek mij ook al zo stug
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Kan ook een android fout zijn, mijn lockscreen is wel altijd beveiligd, maar ik heb bijv op Whatsapp fingerprint lock aanstaan, maar kan soms ook zonder fingerprint in Whatsapp komen, ook oneplus6. Maar mijn vriendin heeft bij haar galerij fingerprint ingesteld, en daar kan ik ook regelmatig zonder beveiliging doorgaan naar de galerij en dit is op een Huawei.Pimmetje651 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 16:05:
Ik had dit ook al op mijn OP3 zoals meer mensen en hoopte dat ze het met deze telefoon opgelost hadden. Helaas niet. Gezocht op diverse forums van de OP3 maar dat liep meestel uit op een dood spoor.
Diverse andere telefoons nogmaals geprobeerd maar met iphones, samsungs, lg's geen problemen. Iemand die dit herkent?
[ Voor 8% gewijzigd door graunie op 03-06-2018 21:49 ]
Neyluzz schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:23:
[...]
Ik heb nu nog 74% lading. Geschatte resterende duur is 1 dag. SOT is 1h9m. Verbonden met WiFi.
Op doordeweekse dagen heb ik 15 uur op de klok staan. Verder bevalt mijn one plus heel goed. In het weekend staat mijn telefoon altijd in rustmodus. Dus word nauwelijks gebruikt
[ Voor 22% gewijzigd door J.S. Bach op 03-06-2018 21:54 ]
Johann Sebastian Bach
In mijn auto (Opel Astra van 2016) werkt het prima.graunie schreef op zondag 3 juni 2018 @ 21:47:
Sinds vorige week ook de OP6 is mijn bezit. Helemaal tevreden met dit apparaat op één irritant puntje na. Wanneer ik via Spotify muziek luister in mijn auto (VW Golf 7) via bluetooth loopt de weergave van de nummers altijd één nummer achter. M.a.w. in mijn display zie ik altijd het nummer wat voor het huidige draaiende nummer werd afgespeeld.
Ik had dit ook al op mijn OP3 zoals meer mensen en hoopte dat ze het met deze telefoon opgelost hadden. Helaas niet. Gezocht op diverse forums van de OP3 maar dat liep meestel uit op een dood spoor.
Diverse andere telefoons nogmaals geprobeerd maar met iphones, samsungs, lg's geen problemen. Iemand die dit herkent?
Waarschijnlijk combinatie telefoon/ auto welke niet lekker werkt.
Je kan de dealer vragen of hij het systeem kan updaten ,ik werk zelf voor het merk waar ik in rij en update geregeld radio/navigatie voor dit soort klachten.
Is het proberen waard....
Netflix en YouTube kijkenl3art schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:58:
[...]
6 uur SOT op een volle dag en dat vind je een minpunt? Gevoelsmatig lijkt me dat dik in orde. Ik denk dat menig toestel dit niet zal redden, maar ik kan het mis hebben.
Ik moet toegeven dat ik ook niet helemaal tevreden ben met de accuduur. Ik kom wel de dag mee rond, maar ik heb nooit een buffer voor heverige dagen wat ik vroeger op mijn iPhone 7 plus wel had.
Ik heb nu 3 uur en 45 minuten sot, en 30% over.
Ik heb een random Kenwood autoradio met Bluetooth, en op m'n Nexus 5X ging alles prima, maar op de P20 Lite van m'n vriendin krijg je niet eens de mogelijkheid om tracks te skippen, ook komen de namen van tracks niet door. Er is enkel een audio stream. Het lijkt er idd op dat de totale wildgroei aan telefoons en BT-autosystemen niet altijd even goed samen gaan. Oplossingen zijn dan ook lastig te vinden omdat het steeds om specifieke combinaties van apparaten gaat, en dus relatief weinig mensen met hetzelfde probleem.ComTech schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:05:
[...]
In mijn auto (Opel Astra van 2016) werkt het prima.
Waarschijnlijk combinatie telefoon/ auto welke niet lekker werkt.
Je kan de dealer vragen of hij het systeem kan updaten ,ik werk zelf voor het merk waar ik in rij en update geregeld radio/navigatie voor dit soort klachten.
Is het proberen waard....
Dank voor je tips, heb je misschien een filmpje op YouTube ( of ergens anders) waar je het verschil laat zien tussen met OIS aan/uit?GenesiZ schreef op zondag 3 juni 2018 @ 08:15:
[...]
Ik kan hier antwoord op geven, eergisteren de Osmo Mobile 2 binnen gekregen maar OIS kun je het beste aan laten staan. Beeld is veel stabieler hiermee. De Osmo is goed voor steady shots maar hoogteverschillen kan hij er niet uit filteren terwijl je die wel maakt met je hand. OIS haalt dit er mooi uit.
Ik gebruik nu wel FilmicPro erbij als app, deze kun je ook bedienen met de Osmo. Tracking en timelaps vervalt wel in deze app, daarvoor moet je de DJI app gebruiken.
Mocht je nog vragen hebben, let me know!
Ten eerste hulde voor deze reactie binnen een paar uur op zondag, ten tweede zeer nette afhandeling en heel aardig. Ben ten zeerste blij verrast. Krijg dus waarschijnlijk een nieuwe terwijl het zomaar aan mij zou kunnen liggen.I hope you are doing well today. This is Mico from OnePlus Customer Support and I'll be handling your ticket today.
Before anything else, we do appreciate your support through purchasing our newly launched OnePlus 6. I do sincerely apologize for what happened in your new 3D Tempered Glass Screen Protector. I completely understand how important it is to have a screen protector attached in our devices nowadays for such protection.
To proceed with the replacement, please provide us a clear picture of the current state of the item for verification. Rest assure that once verified, a replacement would be processed immediately.
With regards to the device's charging process, please answer the following questions in order for us to verify its root cause:
Are you using your OnePlus 6 while it is charging? It will automatically cause a CPU overload that results in overheating.
Are there any big files being downloaded while the device if charging?
Are GPS, Bluetooth, Auto-sync data and Auto-brightness disabled when charging?
Your response would be highly appreciated. Rest assured that we'll immediately come up with the best possible solution to resolve this issue.
If you have other concerns, please don't hesitate to send us an email. Have a great day ahead!
Best,
Mico
OnePlus Customer Support
Ik had ook een vraag gesteld over het warm worden van mijn telefoon vandaar die 3 vragen maar 1tje deed mijn wenkbrauwen fronsen. Waarom zou Dash charge zorgen voor een CPU overload?
Deze functie al een keer geheel uit gezet , en de locatie geheel weg gehaald. Ook getest ver buiten de thuis locatie maar helaasMr Magic schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:09:
[...]
Weet je zeker dat je je "Thuis" locatie niet hebt ingesteld als veilige locatie in Smartlock?
Ook niet een Bluetooth apparaat in de buurt, smartwatch ofzo?Pimmetje651 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:29:
[...]
Deze functie al een keer geheel uit gezet , en de locatie geheel weg gehaald. Ook getest ver buiten de thuis locatie maar helaas

*edit*
Foto formaat aangepast
[ Voor 27% gewijzigd door ricjuh op 04-06-2018 10:05 ]
Maak eens thumbnails a.u.b.ricjuh schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:49:
Hierbij mijn batterij stats:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zijn er mensen die van een Pixel 2 XL afkomen? Ervaringen tussen deze twee telefoons? Overweeg om juist de pixel 2 XL eens te proberen..
Ik rij met een nieuwe Audi A4 (B9) sinds midden vorig jaar en wanneer ik bijvoorbeeld Spotify of Soundcloud afspeelde via Bluetooth op de multimedia interface, vond ik het geluid met de iPhone erg dof klinken. Nu met de OnePlus 6 is dit echt een hele wereld van verschil.
Ik heb gisteren voor het eerst via BT gebeld, wat een verademing inderdaad. De BT audio was een verrassing.Catscratch schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:17:
Ik kom van een iPhone 6 en wat me opgevallen is, is dat de audio kwaliteit van Bluetooth vele malen beter is bij de OnePlus 6. Houdt dit steek?
Ik rij met een nieuwe Audi A4 (B9) sinds midden vorig jaar en wanneer ik bijvoorbeeld Spotify of Soundcloud afspeelde via Bluetooth op de multimedia interface, vond ik het geluid met de iPhone erg dof klinken. Nu met de OnePlus 6 is dit echt een hele wereld van verschil.
Ik kom van een OP3, waarbij de BT een ondergeschoven kindje was, autoradio liep vast bij inkomende gesprekken, de kwaliteit matig en de ODB2 connector van de auto werkte gewoon niet. Nu alles top!
T.a.v. zij die vermoeden dat er sprake is van inbranden, doe eens een LCD test om dat te verifiëren:
Zet eerst je screen brightness maximaal en indien je zoals ik de Notch hebt uitgeschakeld, schakel deze in. Vervolgens in de dialer *#808# voor de Factory mode, vervolgens naar de pagina Media debugging gaan, en daar LCD test selecteren.
Je begint met rood, na een tap krijg je achtereenvolgens groen, blauw, wit (waarbij je het 't beste zou moeten zien), zwart, grijs, wit-grijs patroon, rainbow, foto.
Bij mij (gelukkig nog) geen inbrandingen zichtbaar. Ik ben benieuwd. Ik ga ondertussen nog even bijlezen
Mijn reviews al gezien?
Da's een goede !! Zal dat het zijn (loop met een gear fit 2 pro rond , die met BT is verbonden )tuk2008 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:29:
[...]
Ook niet een Bluetooth apparaat in de buurt, smartwatch ofzo?
Inderdaad. Had het nog gecontroleerd en zag het kanaal er niet zo snel tussen staan, maar hij ging nu net af inderdaad. Fijn dat het werkt in ieder geval!
Mijn reviews al gezien?
Dat zal APTX zijn, die sluit vast beter aan bij je onboard radio.Catscratch schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:17:
Ik kom van een iPhone 6 en wat me opgevallen is, is dat de audio kwaliteit van Bluetooth vele malen beter is bij de OnePlus 6. Houdt dit steek?
Ff. Zoeken in dit topic? Reviews? Hands-ons? Shoot-outs?zuukie schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:22:
Ff. Een vraag. Ik krijg mijn OP6 bijna binnen. Wat zijn de ervaringen met de camera tot nu toe?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Reviews waar de raw/jpg files ook te zijn downloaden om te vergelijken en bekijken.zuukie schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:22:
Ff. Een vraag. Ik krijg mijn OP6 bijna binnen. Wat zijn de ervaringen met de camera tot nu toe?
Ik heb zelf de camera nog niet aan de tand gevoeld (toestel zaterdag binnen gehad, dus nog geen tijd gehad). Maar ik verwacht prima foto's, voor zwaarder werk heb ik een full-frame camera, ik verwacht geen SLR dingen van een telefoon
Mijn reviews al gezien?
Zie mijn signaturezuukie schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:22:
Ik heb wat kiekjes gemaakt tijdens dagjes weg inmiddels, auto stand en bij goed daglicht. En die vind ik eigenlijk heel prima. Een enkele foto is out of focus, maar dat wordt opgelost blijkbaar. Mijn "workaround" is gewoon bij twijfel een extra foto maken.zuukie schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:22:
Komend van een S7 die een camera heeft die ik altijd heel goed vond, vind ik de foto's heel goed. Wel wat zachter dan dat S7.
Lowlight nog niet getest.
Ik wil overigens nooit meer terug van 8gb RAM. Wat is dat heerlijk zeg.
Ik had wel de melding, alleen geen geluid (Slider staat op stil) Das in mijn ogen een beetje jammer, straks de settings bekijken.
Wat merk je hiervan tov bijvoorbeeld 6GB? Ik heb ook de 8Gb-versie, maar volgens mij maakt het met dagelijks gebruik geen reet uit.vaagisdenaam schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:39:
[...]
Ik wil overigens nooit meer terug van 8gb RAM. Wat is dat heerlijk zeg.
Voor als je in een vergadering zit, of zoals ik met patiënten, wel zo fijn dat het idd stil bleef omdat de slider zo ingesteld stond.remunj1988 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:41:
[...]
Ik had wel de melding, alleen geen geluid (Slider staat op stil) Das in mijn ogen een beetje jammer, straks de settings bekijken.
In geval van echte noodsituatie mag ie er gewoon doorheen knallen hoor. Ben liever gewaarschuwd.l3art schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:02:
[...]
Voor als je in een vergadering zit, of zoals ik met patiënten, wel zo fijn dat het idd stil bleef omdat de slider zo ingesteld stond.
Pagers van het Noodhulpteam (Rode Kruis) knallen er bij bepaalde situaties ook gewoon doorheen, ook al sta je op niet beschikbaar.
Dit maakt inderdaad geen enkel verschil. Beetje winst is te halen door root/build.prop aan te passen maar eventjes veertig apps openen en verwachten dat deze blijven draaien is een pure illusie.Slabbysl schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:01:
[...]
Wat merk je hiervan tov bijvoorbeeld 6GB? Ik heb ook de 8Gb-versie, maar volgens mij maakt het met dagelijks gebruik geen reet uit.
Nickname does not reflect reality
YouTube: OnePlus 6 (6GB) vs OnePlus 6 (8GB) Speed Test: The Speed You Need!Slabbysl schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:01:
[...]
Wat merk je hiervan tov bijvoorbeeld 6GB? Ik heb ook de 8Gb-versie, maar volgens mij maakt het met dagelijks gebruik geen reet uit.
Geen idee, ik denk weinig, 6 is meer dan zat.Slabbysl schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:01:
[...]
Ik vergelijk eigenlijk met een S7 met het RAMmonster touchwiz er overheen, en dan is een kale android met zat GB RAM een verademing.
Misschien komt in mijn post het anders over, 6 lijkt me ook zat en ik ben eigenlijk voor de 128 en mn black gegaan vooral.
Kortom bedoel ik: wat is het fijn als er genoeg ram is en het efficiënt gebruikt wordt
Het algemeen beleid #verbodenandersWouter Lucassen schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:59:
[...]
Maak eens thumbnails a.u.b.
Zijn er mensen die van een Pixel 2 XL afkomen? Ervaringen tussen deze twee telefoons? Overweeg om juist de pixel 2 XL eens te proberen..
Kicken binnen 24 uur doen we niet
[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 04-06-2018 18:48 ]
Ontspan.
Ik gebruik dual sim en heb af en toe dat mijn tweede simkaart wat moeite heeft met bereik houden. (sim1= telfort, sim2= simyo)Onedayflyer682 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:39:
Iemand al ervaringen in het gebruik van dual-sim functionaliteit? Ik overweeg de Oneplus aan te schaffen en dan te gebruiken in combinatie met werk(exchange)/privé sim. Ik ben vooral benieuwd naar de werking van de gedeelde 'apps' zoals het bellen of Whatsapp/Telegram. Zitten hier nog specifieke aanpassingen van Oneplus bij of is alles 'standaard' Android?
Bellen kan je instellen dat hij altijd sim1 of sim1 gebruikt, of je wilt dat hij herkent wie je gebeld heeft op welke simkaart en die ook gebruikt wanneer je terugbelt of je kan per telefoontje aangeven welke simkaart je wilt gebruiken.
Qua parallel app gebruik ik WhatsApp en dat werkt tot nu toe erg fijn. Of dit specifiek oneplus is weet ik niet.
Nee, op dit moment zit ik nog tussen het klooien en oefenen fase tussen instellingen en apps. Maar ik zal proberen vandeweek twee losse filmpjes te maken!atillicious schreef op maandag 4 juni 2018 @ 00:01:
[...]
Dank voor je tips, heb je misschien een filmpje op YouTube ( of ergens anders) waar je het verschil laat zien tussen met OIS aan/uit?
Onedayflyer682 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:39:
Iemand al ervaringen in het gebruik van dual-sim functionaliteit? Ik overweeg de Oneplus aan te schaffen en dan te gebruiken in combinatie met werk(exchange)/privé sim. Ik ben vooral benieuwd naar de werking van de gedeelde 'apps' zoals het bellen of Whatsapp/Telegram. Zitten hier nog specifieke aanpassingen van Oneplus bij of is alles 'standaard' Android?
Dit is een standaard OxygenOS feature en zit niet in Android zelf. Hierbij wordt gebruik gemaakt werkprofielen.ninc schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:59:
Ik gebruik dual sim en heb af en toe dat mijn tweede simkaart wat moeite heeft met bereik houden. (sim1= telfort, sim2= simyo)
Bellen kan je instellen dat hij altijd sim1 of sim1 gebruikt, of je wilt dat hij herkent wie je gebeld heeft op welke simkaart en die ook gebruikt wanneer je terugbelt of je kan per telefoontje aangeven welke simkaart je wilt gebruiken.
Qua parallel app gebruik ik WhatsApp en dat werkt tot nu toe erg fijn. Of dit specifiek oneplus is weet ik niet.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Nu heb ik de vraag:Anonymoussaurus schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:49:
[...]
[...]
Dit is een standaard OxygenOS feature en zit niet in Android zelf. Hierbij wordt gebruik gemaakt werkprofielen.
Wie laad zijn telefoon iedere dag op?
Johann Sebastian Bach
Ik laad mijn telefoon 1x of 2x op per dag. Is er iets wat je specifieker wilt weten?Nivida_intel schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:05:
[...]
Nu heb ik de vraag:
Wie laad zijn telefoon iedere dag op?
Nou ja ik trek hem rond half 5, 5 uur van de stekker.polopolo150 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:10:
[...]
Ik laad mijn telefoon 1x of 2x op per dag. Is er iets wat je specifieker wilt weten?
En dan kan ik hem om 12:00 uur weer aan de oplader hangen
Hangt de hele dag op de Bluetooth van de vrachtwagen en gaat eigenlijk 15 uur door op spotify/ Q-music app
Enige app die echt altijd open staat is de Boxfinder app van mijn werk. Deze checkt in de omgeving van Antwerpen of mijn container al vrij gegeven staat en op welke kaai de bak staat
[ Voor 14% gewijzigd door J.S. Bach op 04-06-2018 21:18 ]
Johann Sebastian Bach
Staat je display dan ook de hele tijd aan ofzo? Want dat haal je met gemak normaal gesproken.Nivida_intel schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:16:
[...]
Nou ja ik trek hem rond half 5, 5 uur van de stekker.
En dan kan ik hem om 12:00 uur weer aan de oplader hangenpuur omdat hij dan op 10% zat. Dit had ik met nieuwe Iphone nog niet. Dat kwam veel later......
Hangt de hele dag op de Bluetooth van de vrachtwagen en gaat eigenlijk 15 uur door op spotify/ Q-music app
Display staat eigenlijk 60% van de dag uit. Alleen voor de navigatie, boxfinder app en whatsapp om alles te beantwooreden. Via het Scania screen kan ik grote delen bedienen bedienen. Ik zie daar berichten binnenkomen, mails en notificatie's.DigitalError schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:18:
[...]
Staat je display dan ook de hele tijd aan ofzo? Want dat haal je met gemak normaal gesproken.
Scherm gaat alleen aan als ik foto's maak voor referentie.
Ik ben hem nu aan het stressen misschien moet ie nog inlopen.
Whatsapp en ik bel redelijk veel. Veel via Bluetooth, en handheld bel ik veel. Vaak ruim een half uur.
@polopolo150 heb een oplaadkabel gekocht en die laad de telefoon redelijk snel op. 35% in een half tot drie kwartier tijd.
Dat varieert van kwartier tot soms een uurtje of 4
Even gebenchmarkt, en telefoon reageert erna gewoon normaal......

[ Voor 27% gewijzigd door J.S. Bach op 04-06-2018 21:41 ]
Johann Sebastian Bach
Draai eens een app die kan bijhouden welke processen/apps energie gebruiken dan kan je wat meer zeggen of het verbruik normaal is of niet. Ik kan me voorstellen dat een qmusic app veel energie verbruikt. Misschien op Android minder goed geoptimaliseerd dan ios. Wat staat er bovenaan bij je accu instellingen en het verbruik?Nivida_intel schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:16:
[...]
Nou ja ik trek hem rond half 5, 5 uur van de stekker.
En dan kan ik hem om 12:00 uur weer aan de oplader hangenpuur omdat hij dan op 10% zat. Dit had ik met nieuwe Iphone nog niet. Dat kwam veel later......
Enige app die echt altijd open staat is de Boxfinder app van mijn werk. Deze checkt in de omgeving van Antwerpen of mijn container al vrij gegeven staat en op welke kaai de bak staat
Scherm 27 procent en dan komt WiFi en Bluetooth met beide 8 procent.l3art schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:26:
[...]
Draai eens een app die kan bijhouden welke processen/apps energie gebruiken dan kan je wat meer zeggen of het verbruik normaal is of niet. Ik kan me voorstellen dat een qmusic app veel energie verbruikt. Misschien op Android minder goed geoptimaliseerd dan ios. Wat staat er bovenaan bij je accu instellingen en het verbruik?
Q-music gebruikt minder dan 4%
Johann Sebastian Bach
Verwijderd
Ik heb ook die Jaybirds, ik ben er niet echt tevreden van, die zwarte oordopjes komen steeds los en dan verlies ik ze :(!rwbk schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:12:
[...]
Oja. Dat is wel netjes. Dat doen mijn Jaybirds niet:P in 10 minuten
// Oneplus6 komt er aan, ter vervanging van S7 : )
Vindt ze ideaal gebruik wel die schuim doppenVerwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:38:
[...]
Ik heb ook die Jaybirds, ik ben er niet echt tevreden van, die zwarte oordopjes komen steeds los en dan verlies ik ze :(!
// Oneplus6 komt er aan, ter vervanging van S7 : )
Dan moet het verbruik dus toch merendeels door het scherm komen. Als je je telefoon om 12 uur weer moet aansluiten hoeveel schermtijd is er dan gemeten door Android?Nivida_intel schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:31:
[...]
Scherm 27 procent en dan komt WiFi en Bluetooth met beide 8 procent.
Q-music gebruikt minder dan 4%
30% ik vermoed dat op de achtergrond een app hard aan het zuigen is.l3art schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:40:
[...]
Dan moet het verbruik dus toch merendeels door het scherm komen. Als je je telefoon om 12 uur weer moet aansluiten hoeveel schermtijd is er dan gemeten door Android?
Morgen maar eens uitzoeken....
Johann Sebastian Bach
Verwijderd
Aha! misschien moet ik die ook eens testen :)!
Iemand die trouwens van de S7 komt ook en nu de OnePlus6 heeft? Veel verbetering?
Mijn batterij op de S7 is zo erg dat ze tegen 16u bijna helemaal leeg is, dus ik haal de dag niet meer.
Maar voor batterijduur had ik precies beter een ander toestel gekozen?
S9 vond ik sowieso te duur, en S8, nja dan heb je al een oud model
Ook voor jou: zie mijn signatureVerwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:44:
[...]
Iemand die trouwens van de S7 komt ook en nu de OnePlus6 heeft? Veel verbetering?
Mijn batterij op de S7 is zo erg dat ze tegen 16u bijna helemaal leeg is, dus ik haal de dag niet meer.
Superkort dan: ja, ik, en de batterij t.o.v. mijn twee jaar oude S7 is een verademing.Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:44:
[...]
De rest van het toestel ook trouwens. Ik baal dat ik die S7 heb gekocht en niet toen al voor een oneplus ben gegaan.
Ach, misschien levert hij nog wat op
Ik bedoel het aantal uur (instellingen - >accu - > scherm gebruik sinds volledige lading)Nivida_intel schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:41:
[...]
30% ik vermoed dat op de achtergrond een app hard aan het zuigen is.
Morgen maar eens uitzoeken....
Als het een ander proces is dan ziet Android die in ieder geval niet aangezien het schermet 27% bovenaan staat. 27% is in mijn ogen best veel. Kleine indicatie, bij mij staat hij op 8% en dat is met 2 uur schermtijd en 13 uur geleden voor het laatst opgeladen.
[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 05-06-2018 07:13 ]
ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
Mijn glazen bol laat me in deze even in de steek.....ReseT schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 07:26:
De Silk White komt zometeen uit. Ben van plan deze te bestellen. Als ik zo de door dit topic scrol zijn er maar weinig tot geen HW problemen. Zou er problemen zijn met early adaptors voor een silk white achterkant? (zoals sandstone white)
Daar is natuurlijk weinig zinnigs over te zeggen. Early adopter zijn neemt altijd een bepaald risico met zich mee maar is zeker geen garantie dat er iets niet goed zou zijn.
Grotere scherm is echt fijn.
Wel vreemd.....opladen via kabel aan laptop doet hij niet.
....is een goedkoop chinees import kabeltje maar werkte gisteren nog prima met de 1+3.
Iemand daar ervaring mee.....
Update..... het icoontje wijzigt niet maar hij laadt wel op merk ik nu aan het %
[ Voor 14% gewijzigd door PaPi36 op 05-06-2018 08:31 ]
Waarom zouden die ineens wel problemen hebben? Alleen de kleur is andersReseT schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 07:26:
De Silk White komt zometeen uit. Ben van plan deze te bestellen. Als ik zo de door dit topic scrol zijn er maar weinig tot geen HW problemen. Zou er problemen zijn met early adaptors voor een silk white achterkant? (zoals sandstone white)
Als ik een filmpje op YouTube of IMDb afspeel, het scherm draai gebruikt de app wel het volledige scherm maar het filmpje niet.
Heeft dit met de beeldverhouding te maken? Of kan ik dit ergens instellen (dat ik het niet zie!)
Pinchen op het filmpjemanii schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:59:
Na zoeken in de app en phone instellingen ben ik er helaas nog niet achtergekomen (misschien kan het ook niet)
Als ik een filmpje op YouTube of IMDb afspeel, het scherm draai gebruikt de app wel het volledige scherm maar het filmpje niet.
Heeft dit met de beeldverhouding te maken? Of kan ik dit ergens instellen (dat ik het niet zie!)
Saying "um" is the human equivalent of buffering...
Ik zou me daar niet te veel zorgen om maken, ik neem ook een witte want heb tot nu toe alleen maar zwarte/donkere telefoons gehad.ReseT schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 07:26:
is weer 's wat anders
Dit is net gisteren of eergisteren besproken. Volgende keer graag eerst de zoekfunctie gebruiken voor te vragen
[ Voor 44% gewijzigd door 13art op 05-06-2018 12:12 ]
Er kan maar één sim een dataverbinding hebben. Je kan de snelheid van beiden sims dus niet combineren.Magnolia schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:29:
Iemand ervaring met de LTE snelheid als dual sim gebruikt wordt? Haal je dan 4G+ als je 2 sims in gebruik hebt? (4G+ = 2 bands tegelijk. OP6 Beschikt over 4x4 MIMO LTE antenne).
Ik heb ook met de 1+6 mijn eerste dual-sim telefoon en wilde ook mijn werk- en privételefoon hiermee samenvoegen. Het was even puzzelen en uitvogelen, maar inmiddels heb ik het redelijk goed aan de praat volgens mij. Wat het bij mij lastig maakt is dat mijn werk eisen stelt aan de beveiliging van mijn toestel. Hierdoor kan ik geen patroon en face unlock gebruiken voor het ontgrendelen van mijn telefoon. Tegelijkertijd wil ik niet alles op één hoop gooien (dus zowel werk contacten en prive contacten door elkaar), dus moet ik wel iets van een 2e omgeving hebben.Onedayflyer682 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:39:
Eerst heb ik een 2e profiel geprobeerd. Dit is gewoon standaard in Android (notificatiebalk naar beneden en dan rechtsonder op het profiel icoon klikken maakt dat je kan wisselen van gebruiker). Voordeel is dat je met een 2e profiel een volledig 'nieuwe' telefoon op kan zetten en daar dus alles voor je werk in kan stellen alsof het een andere telefoon is. Nadeel is (in mijn ogen) het lastige switchen van profiel via de notificatiebalk, dat je alles weer opnieuw moet instellen en dat je geen bestanden tussen de profielen kan delen. Een foto die ik dus in mijn prive profiel gemaakt heb kan ik niet verzenden naar whatsapp contacten van het werk.
Wat ik nu heb opgezet is Android for Work. Dat zit niet standaard in Oxygen maar is heel eenvoudig te installeren via de app Island (https://play.google.com/s...oasisfeng.island&hl=en_US). Hiermee kan je apps 'klonen' en die krijgen dan een 'werk' icoontje. Deze apps worden versleuteld via een wachtwoord of pincode (fingerprint zou mooier zijn maar dat is me nog nog niet gelukt) of fingerprint (wel opnieuw instellen) die je moet invoeren bij het openen.
Hiermee heb ik nu 5 apps gekloond: Dialer, contacten, agenda, gmail en whatsapp. Dialer is eigenlijk niet nodig omdat je ook kan bellen via contacten, maar ik had hem nodig om bij bepaalde instellingen te komen.
Voordeel van deze oplossing is dat je veeeeel minder hoeft in te stellen, slechts één profiel gebruikt (scheelt geheugen) en dat je sneller bij je werk apps bent.
Ik ben dus wel tevreden. Vond het overigens erg lastig om wat meer info hierover te vinden op het web dus vandaar mijn uitgebreide post
[ Voor 0% gewijzigd door Maardiweb op 05-06-2018 09:57 . Reden: fingerprint gelukt :) ]
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Thanks, Ik heb het getest en het scherm ziet er prima uit. Ik krijg toch het gevoel dat het iets software matigs is in het OS. Bij de test zien alle kleuren er individueel goed uit. Alleen bij donkergrijze tinten is het zichtbaar en bij helderheid tussen de 0 en 10%. Ik laat het verder losPeacekeeperNL schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:45:
Relatief late reactie, druk weekend gehad.
T.a.v. zij die vermoeden dat er sprake is van inbranden, doe eens een LCD test om dat te verifiëren:
Zet eerst je screen brightness maximaal en indien je zoals ik de Notch hebt uitgeschakeld, schakel deze in. Vervolgens in de dialer *#808# voor de Factory mode, vervolgens naar de pagina Media debugging gaan, en daar LCD test selecteren.
Je begint met rood, na een tap krijg je achtereenvolgens groen, blauw, wit (waarbij je het 't beste zou moeten zien), zwart, grijs, wit-grijs patroon, rainbow, foto.
Bij mij (gelukkig nog) geen inbrandingen zichtbaar. Ik ben benieuwd. Ik ga ondertussen nog even bijlezenNog paar dagen in te halen.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Zoek even in dit topic.zuukie schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:53:
Hey guys, is er al een werkende google pixel camera app met hdr+ voor de OP 6?
Gisteravond om 10 uur aan de oplader gelegd en dat ik ging slapen om 22:30 had hij precies 99 procent. Om half 6 ging de wekker en toen slechts 3% verbruikt. Nu bijna 13 uur verder en inmiddels op 58%. Verbruik van scherm is nu 2 uurl3art schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 07:12:
[...]
Ik bedoel het aantal uur (instellingen - >accu - > scherm gebruik sinds volledige lading)
Als het een ander proces is dan ziet Android die in ieder geval niet aangezien het schermet 27% bovenaan staat. 27% is in mijn ogen best veel. Kleine indicatie, bij mij staat hij op 8% en dat is met 2 uur schermtijd en 13 uur geleden voor het laatst opgeladen.
Johann Sebastian Bach
Net de Wireless bullets besteld en de Rugtas (zwart).
Benieuwd hoe ze klinken. Kunnen mijn oude beraadde oortjes
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Je begrijpt mijn vraag niet helemaal denk ik .Volgens mij is de Oneplus 6 nu juist wel in staat om 2 actieve 4G data verbindingen te hebben. Vanwege de 4x4 MIMO antenne. Voor 4G+ snelheden worden echter 2 frequenties gecombineerd (bijv 2600mhz en 800mhz) om hogere snelheden te halen. Ik vroeg me af of dat nog kan als je al 2 actieve 4G verbindingen hebt.Maardiweb schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:53:
[...]
Er kan maar één sim een dataverbinding hebben. Je kan de snelheid van beiden sims dus niet combineren.
Ik heb nu een S7E Dual sim en die kan gelijktijdig slechts een 4G en een 3G verbinding in standhouden op 2 sims. Ook 4G+ is niet mogelijk als je 2 sims tegelijk actief hebt. Als je 1 simkaart uitschakelt op mijn S7E dan krijg je wel een 4G+ icoon in beeld. Want dan kan de telefoon beide antennes gebruiken om op verschillende frequenties een connectie te maken. Vooral in de auto is 4G+ fijn. De verbinding is een stuk stabieler en sneller bij het streamen van bijv. video's.
Door de 4x4 MIMO LTE gigabit antenne in de Oneplus 6 hoopte ik dat 4G+ mogelijk was met 2 sims actief. Iemand die dit weet cq kan testen?
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik zit met precies dezelfde situatie. Ik gebruik mijn S7E voor werk en privé (2 simkaarten). Ik heb dit nu opgelost met de app 'Veilige Map' van Samsung. Daarmee creëer ik een 2e virtual omgeving waarin ik de samsung apps gekloond heb voor werk gebruik (mail, agenda, whatsapp). Voordeel hiervan is dat bijv. unlocken in de auto zodra mijn telefoon met bluetooth connect weer mogelijk is, net als het gebruik van een patroon. Zonder de 2e virtual omgeving verplicht mijn werkmail exchange server een bepaald beveiligingspolicy waarmee patroon unlocken en bluetooth unlock uitgeschakeld worden. Heel irritant vind ik dat.Maardiweb schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:53:
Ik heb ook met de 1+6 mijn eerste dual-sim telefoon en wilde ook mijn werk- en privételefoon hiermee samenvoegen. Het was even puzzelen en uitvogelen, maar inmiddels heb ik het redelijk goed aan de praat volgens mij. Wat het bij mij lastig maakt is dat mijn werk eisen stelt aan de beveiliging van mijn toestel. Hierdoor kan ik geen patroon en face unlock gebruiken voor het ontgrendelen van mijn telefoon. Tegelijkertijd wil ik niet alles op één hoop gooien (dus zowel werk contacten en prive contacten door elkaar), dus moet ik wel iets van een 2e omgeving hebben.
Eerst heb ik een 2e profiel geprobeerd. Dit is gewoon standaard in Android (notificatiebalk naar beneden en dan rechtsonder op het profiel icoon klikken maakt dat je kan wisselen van gebruiker). Voordeel is dat je met een 2e profiel een volledig 'nieuwe' telefoon op kan zetten en daar dus alles voor je werk in kan stellen alsof het een andere telefoon is. Nadeel is (in mijn ogen) het lastige switchen van profiel via de notificatiebalk, dat je alles weer opnieuw moet instellen en dat je geen bestanden tussen de profielen kan delen. Een foto die ik dus in mijn prive profiel gemaakt heb kan ik niet verzenden naar whatsapp contacten van het werk.
Wat ik nu heb opgezet is Android for Work. Dat zit niet standaard in Oxygen maar is heel eenvoudig te installeren via de app Island (https://play.google.com/s...oasisfeng.island&hl=en_US). Hiermee kan je apps 'klonen' en die krijgen dan een 'werk' icoontje. Deze apps worden versleuteld via een wachtwoord of pincode (fingerprint zou mooier zijn maar dat is me nog nog niet gelukt) of fingerprint (wel opnieuw instellen) die je moet invoeren bij het openen.
Hiermee heb ik nu 5 apps gekloond: Dialer, contacten, agenda, gmail en whatsapp. Dialer is eigenlijk niet nodig omdat je ook kan bellen via contacten, maar ik had hem nodig om bij bepaalde instellingen te komen.
Voordeel van deze oplossing is dat je veeeeel minder hoeft in te stellen, slechts één profiel gebruikt (scheelt geheugen) en dat je sneller bij je werk apps bent.
Ik ben dus wel tevreden. Vond het overigens erg lastig om wat meer info hierover te vinden op het web dus vandaar mijn uitgebreide post
Dit zal hetzelfde zijn als ik overstap naar een Oneplus 6 mbt Face unlock. Daarom moet ik ook daar een 2e virtual omgeving maken om dit probleem te omzeilen. Daarbij zijn alle werkdocumenten en mails hiermee extra beveiligd. Ook handig.
Ontspan.
Dat klinkt niet als heel slecht...Nivida_intel schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:36:
[...]
Gisteravond om 10 uur aan de oplader gelegd en dat ik ging slapen om 22:30 had hij precies 99 procent. Om half 6 ging de wekker en toen slechts 3% verbruikt. Nu bijna 13 uur verder en inmiddels op 58%. Verbruik van scherm is nu 2 uur
Verbruik 's nachts is meer dan prima. Die 50% in 13 uur tijd is ook afhankelijk van wat je in de tussen tijd gedaan hebt, maar als je in die tijd ook nog spotify geluisterd hebt via een bluetooth verbinding, af en toe op je scherm kijkt, geen gebruik van wifi maakt maar van 3/4G dan lijkt me dat gebruik best redelijk eigenlijk.
Jups ik heb even een app verwijderd die veel gebruikte. Was de app van verkeersinformatie Antwerpen. Die voorkwam dat hij ging in standby ging, en vroeg ook veel data en heel vaak de positie....l3art schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:44:
[...]
Dat klinkt niet als heel slecht...
Verbruik 's nachts is meer dan prima. Die 50% in 13 uur tijd is ook afhankelijk van wat je in de tussen tijd gedaan hebt, maar als je in die tijd ook nog spotify geluisterd hebt via een bluetooth verbinding, af en toe op je scherm kijkt, geen gebruik van wifi maakt maar van 3/4G dan lijkt me dat gebruik best redelijk eigenlijk.
Johann Sebastian Bach
Heel interessant discussie onderwerp aangezien ik met dezelfde ideeen rondloop. Wil de werksim er ook bij prikken en dan de werk email (outlook) installeren. Contacten en bel app had ik nog niet eens aan gedacht. Als er andere zijn die oplossingen hebben om het zo goed mogelijk te hebben draaien dan zijn die zeker welkom. Ik heb bv alle app icoontjes op 1 scherm staan in groepjes en wil eigenlijk een tweede scherm creëren met alleen apps/email etc van het werk. Zo wordt ik in privé tijd hopelijk niet de hele tijd met oplopende email standen geconfronteerd....Magnolia schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:40:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik zit met precies dezelfde situatie. Ik gebruik mijn S7E voor werk en privé (2 simkaarten). Ik heb dit nu opgelost met de app 'Veilige Map' van Samsung. Daarmee creëer ik een 2e virtual omgeving waarin ik de samsung apps gekloond heb voor werk gebruik (mail, agenda, whatsapp). Voordeel hiervan is dat bijv. unlocken in de auto zodra mijn telefoon met bluetooth connect weer mogelijk is, net als het gebruik van een patroon. Zonder de 2e virtual omgeving verplicht mijn werkmail exchange server een bepaald beveiligingspolicy waarmee patroon unlocken en bluetooth unlock uitgeschakeld worden. Heel irritant vind ik dat.
Dit zal hetzelfde zijn als ik overstap naar een Oneplus 6 mbt Face unlock. Daarom moet ik ook daar een 2e virtual omgeving maken om dit probleem te omzeilen. Daarbij zijn alle werkdocumenten en mails hiermee extra beveiligd. Ook handig.
Update...op de 1+6 zie ik als supported parralel apps alleen bruikbaar: whatsapp en evt skype....geen outlook of onedrive.... Dat zag ik eigenlijk als ideale oplossing.
[ Voor 5% gewijzigd door PaPi36 op 05-06-2018 14:57 ]
Daarentegen download of vraagt hij niet om het synchroniseren/downloaden van mijn telefoon boek.. optie staat wel aan op de telefoon wanneer verbonden met parrot.
Op google heb ik wat fora's voorbij zien komen, maar geen duidelijke antwoorden.
Hebben jullie er ervaring mee?
Voor zover ik kan zien is dit juist niet zo. Je moet één kaart kiezen voor je data en kan niet twee actieve 4G verbindingen hebben.Magnolia schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:40:
[...]
Je begrijpt mijn vraag niet helemaal denk ik .Volgens mij is de Oneplus 6 nu juist wel in staat om 2 actieve 4G data verbindingen te hebben.
Ik moet bewust switchen van 'datakaart' en als ik mijn dataverbruik opvraag is met mijn zakelijke sim 0,0 GB verbruikt.
Je kan met Island dit dus wel heel makkelijk doenPaPi36 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:48:
[...]
Heel interessant discussie onderwerp aangezien ik met dezelfde ideeen rondloop. Wil de werksim er ook bij prikken en dan de werk email (outlook) installeren. Contacten en bel app had ik nog niet eens aan gedacht. Als er andere zijn die oplossingen hebben om het zo goed mogelijk te hebben draaien dan zijn die zeker welkom. Ik heb bv alle app icoontjes op 1 scherm staan in groepjes en wil eigenlijk een tweede scherm creëren met alleen apps/email etc van het werk. Zo wordt ik in privé tijd hopelijk niet de hele tijd met oplopende email standen geconfronteerd....
Update...op de 1+6 zie ik als supported parralel apps alleen bruikbaar: whatsapp en evt skype....geen outlook of onedrive.... Dat zag ik eigenlijk als ideale oplossing.
Nog een tip: Ik wilde graag ook mijn werkagenda synchroniseren en de enige manier om dit voor elkaar te krijgen is door Gmail te klonen. Outlook wilde de agenda wel ophalen, maar als ik de agenda wil zien in Google Agenda dan wordt deze niet geladen. Hierdoor heb ik mijn werkmail (Exchange) nu via Gmail. Je kan uiteraard alsnog een Outlook klonen en hier je mail op syncen, maar weet dat als je ook je agenda wil syncen dit zo te zien alleen via Gmail werkt.
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Laat maar..
Je kunt alle apps clonen met app cloners. Dat werkt praktisch hetzelfde als parrelel apps, maar dan voor alle apps.PaPi36 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:48:
[...]
Heel interessant discussie onderwerp aangezien ik met dezelfde ideeen rondloop. Wil de werksim er ook bij prikken en dan de werk email (outlook) installeren. Contacten en bel app had ik nog niet eens aan gedacht. Als er andere zijn die oplossingen hebben om het zo goed mogelijk te hebben draaien dan zijn die zeker welkom. Ik heb bv alle app icoontjes op 1 scherm staan in groepjes en wil eigenlijk een tweede scherm creëren met alleen apps/email etc van het werk. Zo wordt ik in privé tijd hopelijk niet de hele tijd met oplopende email standen geconfronteerd....
Voor whatsapp kun je ook gewoon whatsapp en whatsapp business naast elkaar installeren, zeker voor zakelijk gebruik erg handig.
in de camera app, in de settingserp833 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:26:
hallo,weet iemand hoe ik de camera klik kan instellen dus klik als je een foto maakt?
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!