Heel veel mensen klagen over Batterij ik denk dat ze dit oplossen in komende update.CryRaven schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 07:01:
Ik heb ook iets geks nu, mijn overzicht van de accu klopt niet echt:
[afbeelding]
Hebben meer mensen dit?
En na de cache geleegd te hebben krijg ik dit:
[afbeelding]
Ja klopt. Mensen klagen nu eenmaal graag.Danny.G schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 00:17:
[...]
Hoe beter dingen worden, hoe meer kritiek er lijkt te komen. Mensen verwachten steeds meer en meer, soms onredelijke eisen en dat zorgt voor veel teleurstelling. De camera van de OP6 is prima, maar het is uiteindelijk een smartphone en geen DSLR.
Je ziet het ook wel met bezels. Onder artikels van toestellen die nu niet helemaal 'bezelless' zijn, lees je nu ook reacties als "Gadverdamme wat lelijk, wat een dikke bezels!" terwijl je er zo'n 1.5 jaar geleden eigenlijk niemand over hoorde.
Vond ook dat de foto’s die ik hier zag passeren er zeker goed uit zagen.
Ik twijfel nog steeds of ik ga upgraden van mijn Samsung Galaxy S7.
Mijn toestel werkt eigenlijk nog heel goed. Maar stiekem kijk ik toch wat jaloers naar de OP6
change1001 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 23:27:
Vandaag mijn OP6 binnen gekregen. Super fijn toestel tot nu toe! Iemand nog leuke snufjes om aan te zetten? Heb nu al gestures aangezet en werkt als een tierelier!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik zie zojuist, voor degene die er in zijn geïnteresseerd, dat de Silk White beschikbaar is over 5 dagen.

Saying "um" is the human equivalent of buffering...
ja ben eigenlijk benieuw tussen de verschillen karbon of de nylon hoesje. wat zijn jullie ervaringen.mirno schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:52:
Mijn OnePlus komt vanmiddag binnen.
Normaal nooit een hoesje gebruikt, maar dit keer misschien toch maar wel gebruiken. Iemand nog een idee qua hoesjes op ebay ofzo?
Kom van de OPO, wil mijn huidige telefoon toch beveiligen met vingerafdruk of gezichtsscan. Vingerafdruk lijkt me handiger, wat denken jullie?
ik gebruik nu gezichtscan en dit is echt super snel en dus handig. ik probeer soms ook de finger scan en is ook snel, maar moet er nog even aan wennen, hiervoor een nexus 5X gehad en daar kon de vingerscan beter vinden. moet er denk ik even aan wennen.
[ Voor 13% gewijzigd door trisje op 01-06-2018 09:58 ]
Eerste volle lading op mijn Oneplus 6 met nog 39% over: 3u 50 min SOT.
Dit zou betekenen dat ik ruim 6u op één lading kan. Niet slecht voor de eerste keer!
Dit zou betekenen dat ik ruim 6u op één lading kan. Niet slecht voor de eerste keer!
Dat werd vanaf het begin al door Carl Pei genoemdSteeldunes schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:52:
Silk White beschikbaar is over 5 dagen
Meer voor: [OnePlus 6] Accessoires, waar al wat ervaringen staantrisje schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:57:
ja ben eigenlijk benieuw tussen de verschillen karbon of de nylon hoesje. wat zijn jullie ervaringen.
[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 01-06-2018 10:04 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Top , tegen die tijd is m'n gouden tand ook klaar....Steeldunes schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:52:
Ik zie zojuist, voor degene die er in zijn geïnteresseerd, dat de Silk White beschikbaar is over 5 dagen.

Ze verdwijnen als ik onder status bar > Icon Manager alarm uitschakel. Betekend dus waarschijnlijk dat je je wekker hebt gezet oid.Edwinmowo schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 00:00:
Sinds vanochtend staan er boven in mijn scherm in de tijd/iconbalk, en dan van rechts naar links: batterij icoon, mobiele netwerk, WiFi, Bluetooth en dan ... (drie puntjes), krijg er geen vinger achter wat deze drie puntjes zijn en betekenen, iemand een idee?
He wat grappig, goed gevonden! Het lijkt echt specifiek om die van Alarm te gaan, want bij anderen (wifi bijvoorbeeld) blijven de gewoon staan. Hoe dan ook, dit wordt opgelost in een volgende patch.RPGD schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:14:
[...]
Ze verdwijnen als ik onder status bar > Icon Manager alarm uitschakel. Betekend dus waarschijnlijk dat je je wekker hebt gezet oid.
Ah dat had ik even gemist
Saying "um" is the human equivalent of buffering...
Na lang willen en wegen toch ook voor op6 gegaan en erg tevreden moet ik zeggen. Wil niet meer terug naar mijn op3.
Ik loop echter tegen een ding aan. Op mijn op3 had ik android auto geinstalleerd en die startte op zodra ik met Bluetooth van mijn auto connecten. Android auto is niet officieel beschikbaar in NL maar ik downloade altijd een apk.
Op mijn op6 kan ik die apk niet installeren. Iemand een oplossing?
Heb geactiveerd datik van onbekende bronnen kan installeren
Ik loop echter tegen een ding aan. Op mijn op3 had ik android auto geinstalleerd en die startte op zodra ik met Bluetooth van mijn auto connecten. Android auto is niet officieel beschikbaar in NL maar ik downloade altijd een apk.
Heb geactiveerd datik van onbekende bronnen kan installeren
[ Voor 7% gewijzigd door Flikandel op 01-06-2018 11:13 ]
ik heb 'm gewoon geïnstalleerd... van apkmirror.Flikandel schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:11:
Na lang willen en wegen toch ook voor op6 gegaan en erg tevreden moet ik zeggen. Wil niet meer terug naar mijn op3.
Als je nog geen toestemming gegeven hebt vraagt hij wel of je bestanden van onbekende bron wilt installeren (of zoiets).
Wel de goeie versie gedownload? 3.2.581534-release May 2, 2018 arm64 Android 5.0+ nodpi
Thanks Huigie!
Was gewoon aan het kijken naar laatste versie nummer en zag niet dat het x86 was

Nu helemaal super tevreden!
Ben trouwens aangenaam verrast over de tril motor. In reviews las ik dat ie niet zo sterk was maar voelt een stuk beter aan dan die van de op3.
Nogmaals dank!
Was gewoon aan het kijken naar laatste versie nummer en zag niet dat het x86 was

Nu helemaal super tevreden!
Ben trouwens aangenaam verrast over de tril motor. In reviews las ik dat ie niet zo sterk was maar voelt een stuk beter aan dan die van de op3.
Nogmaals dank!
Honestly... ik zou nog niet upgraden! De S7 is een mooi toestel van nog maar net twee jaar oud. Het krijgt (of heeft al?) een update naar Android 8, de camera is heel mooi, scherm lekker fel en kleurrijk. Ook niet onbehoorlijk langzaam, toch? Pas als je je gaat ergeren aan de snelheid en/of batterij, zou ik een upgrade naar een nieuwe telefoon overwegen. Wellicht tzt de OP6T?Gery schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:33:
[...]
Ja klopt. Mensen klagen nu eenmaal graag.
Vond ook dat de foto’s die ik hier zag passeren er zeker goed uit zagen.
Ik twijfel nog steeds of ik ga upgraden van mijn Samsung Galaxy S7.
Mijn toestel werkt eigenlijk nog heel goed. Maar stiekem kijk ik toch wat jaloers naar de OP6
Grootste minpunt op dit moment is inderdaad de batterij.tuk2008 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:26:
[...]
Honestly... ik zou nog niet upgraden! De S7 is een mooi toestel van nog maar net twee jaar oud. Het krijgt (of heeft al?) een update naar Android 8, de camera is heel mooi, scherm lekker fel en kleurrijk. Ook niet onbehoorlijk langzaam, toch? Pas als je je gaat ergeren aan de snelheid en/of batterij, zou ik een upgrade naar een nieuwe telefoon overwegen. Wellicht tzt de OP6T?
En ik heb hier ook nog een ipad 4 in de schuif liggen die nog 110 op zou brengen als trade in.
Misschien is het inderdaad verstandiger van nog even te wachten
Ik heb zelf de Galaxy s3 t/m de s9 gehad, maar was helemaal klaar met de batterij van de s9.
Heb sinds 2 weken de Oneplus 6 en wat een toptoestel is dit zeg....
De batterij van mijn Galaxy s9 ging 14 uur mee, en met hetzelfde gebruik gaat deze 26 uur mee.
Het scherm vind ik zelf wat mooier en rustiger.
Speaker is minder dan de S9, maar voor telefoongesprekken meer dan prima, en muziek luister ik via oordoppen of boxjes.
Er zijn nog wat kleine puntjes zoals het batterij percentage, en de led indicator zou wat feller mogen, maar dat pakken ze vast aan in de volgende update.
Heb sinds 2 weken de Oneplus 6 en wat een toptoestel is dit zeg....
De batterij van mijn Galaxy s9 ging 14 uur mee, en met hetzelfde gebruik gaat deze 26 uur mee.
Het scherm vind ik zelf wat mooier en rustiger.
Speaker is minder dan de S9, maar voor telefoongesprekken meer dan prima, en muziek luister ik via oordoppen of boxjes.
Er zijn nog wat kleine puntjes zoals het batterij percentage, en de led indicator zou wat feller mogen, maar dat pakken ze vast aan in de volgende update.
Batterij percentage komt in de volgende update, camera zal nog wel een extra zetje krijgen. NotificatieLED zal iets lastiger zijn vermoed ik.Galaxy s9 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:39:
Mooie username trouwens en dan een OP6
Ik ben overgestapt van de S7 naar deze telefoon. Inderdaad ook omdat mijn batterij niet zo best meer was, en bovendien het scherm al een keer gebarsten.
Tot nu toe geen teleurstelling!
Ja mijn S7 heeft helaas ook 1 keer de vloer van dichtbij gezien. klein barstje nu. Niet op het scherm zelf maar vanonder in't hoekje. Jammer, anders had ik er nu nog een aardig prijsje voor gekregen misschien... Dat in combinatie met de trade in van m'n ipad 4, dan had ik de stap naar OP6 misschien wel al gewaagd want dan bleef de opleg toch beperkt.frozenflame schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:55:
Ik ben overgestapt van de S7 naar deze telefoon. Inderdaad ook omdat mijn batterij niet zo best meer was, en bovendien het scherm al een keer gebarsten.
Werkt toch alleen als je Youtube RED hebt?DarkSide schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:44:
[...]
Bedoel je PiP?
Vanaf 8.1 wordt dit ondersteund geloof ik voor YT en Netflix.
Is grappig maar het is wel een klein schermpje
Ja dat klopt en dat is helaas niet beschikbaar in nederland daarom gebruik ik nu deze app daarvoor.
Knip. Geloof niet dat een app als deze helemaal legaal is daarom de link weg gehaald. Heb je ook gelijk geen advertenties meer en kan je met je scherm uit muziek blijven luisteren via youtube!
[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 01-06-2018 15:06 ]
Op het forum van OP is er ook het een en ander over te vinden.D0gtag schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:01:
[...]
@RayDelft & @ZiegoM Ik dacht in eerste instantie ook dat het aan mijn auto lag, want met dit warme weer ging hij helemaal flippen en kon ik hem niet eens pairen omdat het systeem vaag deed. Veranderde ineens naar het Duits of begreep gewoon mijn commando's niet.. Hoe dan ook gisteren was het koeler en kon ik hem pairen maar heb 3 x gebeld en 2x verbrak hij de verbinding spontaan na 10 sec -(bt verbinding, niet gsm). Dus het werkt nog niet helemaal 100% heb ik het vermoeden. Maar ik lees meer problemen met Honda systemen en oneplus telefoons.
offtopic:
Oeps.. excuses voor dubble post
Ik vraag me eigenlijk af hoe snel batterij bij jullie afloopt?
Ik verlies ongeveer 10% batterij met 30 minuten screen-on-time. Of 20% per uur. Dat is gewoon met een beetje browsen en scrollen door social media.
Wat hebben jullie?
Ik had ook vergeleken met de 5T, waarvan de OnePlus 6 ongeveer een half uurtje minder screen-on-time haalt dan de 5T.
ben benieuwd naar jullie resultaten hehe
Ik verlies ongeveer 10% batterij met 30 minuten screen-on-time. Of 20% per uur. Dat is gewoon met een beetje browsen en scrollen door social media.
Wat hebben jullie?
Ik had ook vergeleken met de 5T, waarvan de OnePlus 6 ongeveer een half uurtje minder screen-on-time haalt dan de 5T.
Ik heb nu nog 74% lading. Geschatte resterende duur is 1 dag. SOT is 1h9m. Verbonden met WiFi.kevinkrs schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:19:
Wat hebben jullie?
Ja dan haal je ongeveer hetzelfde als ik, ligt een beetje aan je gebruik (of je games speelt etc of niet)Neyluzz schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:23:
[...]
Ik heb nu nog 74% lading. Geschatte resterende duur is 1 dag. SOT is 1h9m. Verbonden met WiFi.
Telefoon is best zuinig met Netflix valt mij op trouwens.
Ik heb nu 69% en 1 uur en 35 minuten sot met 14 uur en 1 minuut resterend.
[ Voor 9% gewijzigd door kevinkrs op 01-06-2018 15:27 ]
Mobiel zojuist aan lader gelegd met precies 6 uur SOT! Eerste volledige cycle.
Dan heb je hem ook zeker leeg getrokken tot de laatste paar procenten?Daimen schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:33:
Mobiel zojuist aan lader gelegd met precies 6 uur SOT! Eerste volledige cycle.
Wilde screenshot maken, en zag 5u 59min staan met nog één procent resterend. Was dus nog even spannendkevinkrs schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:42:
[...]
Dan heb je hem ook zeker leeg getrokken tot de laatste paar procenten?
Laatste full charge, 6h 41m ago. SoT 1h 24m , 84% , 1d 12h 27m left. Beetje appen, browsen en bellen. Top!
Gister naar een complete dag met 3 uur SOT had ik nog 50% batterij over dus ik denk dat ik de 6 uur wel had kunnen halen.
Hoi

07:00 van de lader.
Whatsappe
Insta
bellen
Tweakers en Oneplus Forum
[ Voor 89% gewijzigd door MrOsman op 01-06-2018 16:09 ]
Kan iemand mij vertellen of de zijkant / onderkant van de telefoon ook verschilt bij de midnight black en mirror black edities? Of alleen de achterkant? Heb verschillende foto's bekeken maar kan het eigenlijk nergens duidelijk zien..
Die zijn anders ja; CLB in "[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie"Glynn schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:38:
Heb verschillende foto's bekeken maar kan het eigenlijk nergens duidelijk zien..
22,5 uur van de lader. Nog 40% bij 4,5 uur SOTkevinkrs schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:19:
Wat hebben jullie?
Heb je de telefoon dan de hele dag op een zwarte pagina staan of?StecaGrid schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:47:
[...]
22,5 uur van de lader. Nog 40% bij 4,5 uur SOT
Ja de zijkanten verschillen ook, bij de midnight is het ook mat en bij de mirror is het zoals de achterkant van de mirror.Glynn schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:38:
Kan iemand mij vertellen of de zijkant / onderkant van de telefoon ook verschilt bij de midnight black en mirror black edities? Of alleen de achterkant? Heb verschillende foto's bekeken maar kan het eigenlijk nergens duidelijk zien..
Nee, gewoon een beetje surfen en pielen met de telefoon. Apps instellen. Wel vrijwel de hele tijd binnenshuis en geen navigatie ofzo gebruikt. Alles via WiFi.kevinkrs schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:19:
[...]
Heb je de telefoon dan de hele dag op een zwarte pagina staan of?Een halve dag standby + 4 uur sot = zo goed als een lege accu bij mij
Ik heb nu 18 uur geleden voor t laatst volledig opgeladen, daarna niet meer aan de lader gehad en op 2 minuten na 5 uur scherm aan tijd nog 39% accu over. Veel de camera gebruikt vandaag, voor de rest beetje YouTube Whatsapp en Facebook. Zit blijkbaar nogal wat verschil tussen accuduur.kevinkrs schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:19:
[...]
Heb je de telefoon dan de hele dag op een zwarte pagina staan of?Een halve dag standby + 4 uur sot = zo goed als een lege accu bij mij
Groet ellnsbv
Even vraagje, op de eerdere laders stond Dash charge, op de lader die ik bij mijn op6 heb ontvangen staat helemaal niets (ook niet fast charge oid) is dit bij iedereen zo ? Er komt ook geen melding op de telefoon of ie nu snellaadt of gewoon laadt. (Laadt overigens wel heel snel op vind ik) maar ik vroeg me dit gewoon af.
Op mijne staat in het groot Dash wel vermeld... Wel vreemd, aangezien ik begreep dat Dash niet meer zo wordt genoemd door copyright. Daarnaast zie ik wel snelladen onderin staan in het lockscreen van de telefoon.Ellnsbv schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:24:
Even vraagje, op de eerdere laders stond Dash charge, op de lader die ik bij mijn op6 heb ontvangen staat helemaal niets (ook niet fast charge oid) is dit bij iedereen zo ? Er komt ook geen melding op de telefoon of ie nu snellaadt of gewoon laadt. (Laadt overigens wel heel snel op vind ik) maar ik vroeg me dit gewoon af.
[ Voor 7% gewijzigd door Daiov97 op 01-06-2018 18:26 ]
Volgens mij mochten ze nog wel de oude voorraad versturen, maar ik begreep dat er op de nieuwe laders iets kwam te staan als fast charge oid.Daimen schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:25:
[...]
Op mijne staat in het groot Dash wel vermeld... Wel vreemd, aangezien ik begreep dat Dash niet meer zo wordt genoemd door copyright.
Edit: Wou nog ff screenshot en foto van de lader toevoegen, maar heb geen idee hoe
[ Voor 9% gewijzigd door Ellnsbv op 01-06-2018 18:29 ]
Brandt je notificatieledje blauw tijdens het opladen?Ellnsbv schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:24:
Er komt ook geen melding op de telefoon of ie nu snellaadt of gewoon laadt.
Je plaatje ergens uploaden, bijvoorbeeld tinypic en dan [img]...[/img] gebruikenEllnsbv schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:26:
Edit: Wilde nog ff screenshot en foto van de lader toevoegen, maar heb geen idee hoe
[ Voor 36% gewijzigd door CLB op 01-06-2018 18:30 ]
Ja dat wel.CLB schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:29:
[...]
Brandt je notificatieledje blauw tijdens het opladen?
Dat is een teken van fast chargingEllnsbv schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:30:
Ja dat wel.
[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 01-06-2018 18:32 ]
Dankjewel, twijfelde daar overigens niet aan want de tel is wel razendsnel weer vol, maar zoals ik gezien had kwam er wel een melding bij de procenten te staan of het toestel snel of normaal geladen werd. En dat heb ik dus niet (geen mega probleem ofzo meer nieuwsgierigheid)
Hebben jullie ook allemaal een paarsige kleur boven letters/ zwarte dingen? Ik kom van de 5T hier heb ik er geen last van maar bij de 6 valt het me toch op!
Edit:
Het valt me nu op dat de 5T dit net zo goed heeft. Maar aan de onderkant. de 6 heeft dit aan de bovenkant. Zal dus gewoon even wennen zijn! Nog iemand dit opgevallen?
Edit:
Het valt me nu op dat de 5T dit net zo goed heeft. Maar aan de onderkant. de 6 heeft dit aan de bovenkant. Zal dus gewoon even wennen zijn! Nog iemand dit opgevallen?
[ Voor 36% gewijzigd door roccothehelper op 01-06-2018 19:43 ]
De brightness bij screen time maakt natuurlijk ook uit en wifi vs 3/4g. Maar als ik zo snel kijk mag je minimaal 4 uur sot verwachten met uitschieters naar 6, maar dit is natuurlijk een schatting met vele variabelen.
Maar ik blijf me ergeren dat youtube niet standaard 1080p is, moet het steeds handmatig selecteren.
Ben helaas nirt de enige die er last van heeft. Hopelijk met de nieuwe update opgelost. Bij mijn s7e nooit last van gehad.
Maar ik blijf me ergeren dat youtube niet standaard 1080p is, moet het steeds handmatig selecteren.
Ben helaas nirt de enige die er last van heeft. Hopelijk met de nieuwe update opgelost. Bij mijn s7e nooit last van gehad.
[ Voor 34% gewijzigd door An1mA op 01-06-2018 19:45 ]
Ik zit nu op 6% met 3 uur en 27 minuten sot.
16 uur en 37 min geleden van de lader gehaald. Ongeveer 4 uur in de auto via bt naar Spotify geluisterd. Anderhalf uur Netflix gecast naar mijn chromecast. 45 minuten hard gelopen met Spotify aan en een hardloop app aan.
Verder brightness op automatisch en weinig gebruik gemaakt van wifi.
Al met al zou mijn oude s7 edge het allang begeven hebben en ben ik tevreden tot nu toe.
16 uur en 37 min geleden van de lader gehaald. Ongeveer 4 uur in de auto via bt naar Spotify geluisterd. Anderhalf uur Netflix gecast naar mijn chromecast. 45 minuten hard gelopen met Spotify aan en een hardloop app aan.
Al met al zou mijn oude s7 edge het allang begeven hebben en ben ik tevreden tot nu toe.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
FOUTE IMEI
Ik wilde mijn OP6 bij OP op mijn account registreren / verificeren.
Ik heb hem overigens bij Belsimpel vandaan.
Maar aangezien ik een OP account heb waar ik al mijn oudere OP’s van mezelf en mn gezin heb gekocht en geregistreerd registreerde ik dus ook mn 6. Nou is het gekke dat bij het invoeren van mijn OP6 imei, dat moet dus op de site , er een totaal ander imei nummer wordt vastgelegd. Raadselachtig. Meer mensen met dit fenomeen? Ik heb het intussen gemeld bij OP6 maar geen reactie nog.
Maar aangezien ik een OP account heb waar ik al mijn oudere OP’s van mezelf en mn gezin heb gekocht en geregistreerd registreerde ik dus ook mn 6. Nou is het gekke dat bij het invoeren van mijn OP6 imei, dat moet dus op de site , er een totaal ander imei nummer wordt vastgelegd. Raadselachtig. Meer mensen met dit fenomeen? Ik heb het intussen gemeld bij OP6 maar geen reactie nog.
Volgens mij doet casten weinig met de batterij.Michaelg schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:08:
Ik zit nu op 6% met 3 uur en 27 minuten sot.
Nog steeds tevreden over het toestel. Ben wel benieuwd naar de burn in van het scherm. Op lage brightness zie ik mijn statusbalk al een beetje ingebrand als ik het notificatie menu naar beneden trek.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Kwam er gisteren achter dat ik in Instagram niet kan reageren op een een comment. Toetsenbord komt omhoog en gaat meteen weer omlaag. Zowel standaard tb als SwiftKey.
App probleem dus nevermind
App probleem dus nevermind
[ Voor 8% gewijzigd door paragon op 02-06-2018 10:14 ]
Nu al?BillSpaarbank schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 08:20:
Nog steeds tevreden over het toestel. Ben wel benieuwd naar de burn in van het scherm. Op lage brightness zie ik mijn statusbalk al een beetje ingebrand als ik het notificatie menu naar beneden trek.
Is wel erg snel of niet ?
Heb het even getest met ook een toestel via BelsimpelRayDelft schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:21:
FOUTE IMEI
Ik vul IMEI1 in en krijg keurig deze te zien samen met het juiste IMEI2 nummer.
Geen problemen dus
Heeft niemand hier dat aan de boven en onderkant van de pixels een verkleuring te zien is? vooral witte pixels op donkere pixels en zwart op wit! De verkleuring lijkt als het ware een schaduw
https://photos.app.goo.gl/NmYy9o3doqkrhhew1
https://photos.app.goo.gl/jGBgArRQDPMDlByN2
Edit: contact gehad met oneplus. Lijkt een hardware fout te zijn.
Rica: Oh, okay. Does it appear like a shadow of the white pixels?
Tom : Yes
Rica: Yes, I could see it on the photo that you have sent, Tom.
Rica: Let me ask you first. Have you tried doing any troubleshooting on your phone?
Tom: No I've not but is this a effect of the diamond pentile sub pixel layout?
Rica: It could be, Tom. However, your concern is not a common issue.
Rica: Have you tried doing the hard reset on your phone?
Tom: No not yet
Rica: Can you do it right now?
Tom: No
Rica: Okay, I understand. But are you willing to do it?
Tom: Yes
Rica: Or maybe just restarting your phone to see if there would be any changes.
Rica: If there's none, then we can send your phone for repair.
https://photos.app.goo.gl/NmYy9o3doqkrhhew1
https://photos.app.goo.gl/jGBgArRQDPMDlByN2
Edit: contact gehad met oneplus. Lijkt een hardware fout te zijn.
Rica: Oh, okay. Does it appear like a shadow of the white pixels?
Tom : Yes
Rica: Yes, I could see it on the photo that you have sent, Tom.
Rica: Let me ask you first. Have you tried doing any troubleshooting on your phone?
Tom: No I've not but is this a effect of the diamond pentile sub pixel layout?
Rica: It could be, Tom. However, your concern is not a common issue.
Rica: Have you tried doing the hard reset on your phone?
Tom: No not yet
Rica: Can you do it right now?
Tom: No
Rica: Okay, I understand. But are you willing to do it?
Tom: Yes
Rica: Or maybe just restarting your phone to see if there would be any changes.
Rica: If there's none, then we can send your phone for repair.
[ Voor 89% gewijzigd door roccothehelper op 02-06-2018 10:59 ]
Mijn op6 pakt om de een of andere reden geen 4g. In gebieden waar ik voorheen met mijn op3t altijd volle 4g had, staat nu H+ met een rete lage download speed. Heb Tele2 btw.
Heb al in mn instellingen gerommeld en gereboot maar helpt niks.
Als ik m'n sim er opnieuw indie zie ik heel even 4g en dan switch ie naar H+
Meer mensen hier last van?
Ben heel tevreden over de accuduur. Bijna 4 uur SoT en iets meer dan 50% accu verbruikt.
Met iets lagere brightness zou 8 uur SoT in theorie mogelijk moeten zijn
Pics or it didn't happen

Tevens zou de accu met redelijk gemak 2 dagen mee kunnen gaan.
Met iets lagere brightness zou 8 uur SoT in theorie mogelijk moeten zijn
Pics or it didn't happen

Tevens zou de accu met redelijk gemak 2 dagen mee kunnen gaan.
Zijn er nog mensen die de Bluetooth-AVRCP versie hebben veranderd? Nu ik deze naar 1.6 heb gezet (1.4 staat als standaard ingesteld) heb ik het idee dat 'ie sneller connect met m'n smartwatch. Vanmiddag maar 's met de auto proberen.
Dit had ik vandaag ook, maar weet niet of het aan de OP6 ligt of toevallig vandaag aan Tele2.FloggingHank schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:31:
Mijn op6 pakt om de een of andere reden geen 4g. In gebieden waar ik voorheen met mijn op3t altijd volle 4g had, staat nu H+ met een rete lage download speed. Heb Tele2 btw.
Omgeving Den Bosch en het stuk richting Nijmegen (a59 uit mn hoofd).
[ Voor 6% gewijzigd door An1mA op 02-06-2018 14:01 ]
Het forum van OnePlus bestaat dan ook bijna alleen maar uit mensen die tien keer hetzelfde vragen, zelf geen onderzoek doen en meteen in blokletters zitten te schreeuwen als ze 1 week geen update hebben gehad. Die gasten neem ik niet zo serieus.Gery schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:41:
Als ik hier zo lees is de camera echt wel ok.
Maar als je dan de de community pagina leest van de oneplus website, dan zijn ze echt enorm negatief over de camera.
Vreemd toch dat de meningen zo hard uit elkaar liggen op beide fora...
Hij laat pas vanaf een bepaald gebruik in minuten de stats zien. Dan kan je vaststellen welke app dit veroorzaakt.CryRaven schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 07:01:
Ik heb ook iets geks nu, mijn overzicht van de accu klopt niet echt:
[afbeelding]
Hebben meer mensen dit?
En na de cache geleegd te hebben krijg ik dit:
[afbeelding]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ik zit in het buitenland en krijg de melding voorwaardelijke doorschakelen is ingeschakeld...
Tmobile kan niks voor me doen omdat ze de ineplus 6 instellingen niet kennen.
Kan iemand mij helpen?
Tmobile kan niks voor me doen omdat ze de ineplus 6 instellingen niet kennen.
Kan iemand mij helpen?
Vraagje. Denk niet echt OP6 gerelateerd.
Ik dacht ik ga weer even een spelletje spelen (the room 3).
Nu merk ik dat als ik niet snel even op het scherm type de telefoon gelocked wordt. Bij spelen van films gebeurt dit niet.
Is dit een instelling op de telefoon,/Android of ligt dit aan het spel.
Heb mijn screen timeout wel laag staan.
Nu heb je wat cut scènes e.d. En dan wil je die rustig kijken maar dan gaat het beeld op zwart.
Nu merk ik dat als ik niet snel even op het scherm type de telefoon gelocked wordt. Bij spelen van films gebeurt dit niet.
Nu heb je wat cut scènes e.d. En dan wil je die rustig kijken maar dan gaat het beeld op zwart.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Dit komt door het spel. De ontwikkelaars kunnen aangeven of het scherm aan moet blijven staan. Dat hebben die van The room 3 dus kennelijk niet gedaan.DarkSide schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 15:20:
Vraagje. Denk niet echt OP6 gerelateerd.
Arnova en andere ontwikkelaars posten hun Google Camera-poort voor de OnePlus 6: https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera/ (bestandsnamen beginnen met 'OnePlus6')
Downloads:
Downloads:
- Arnova: https://www.celsoazevedo....2Mod-Arnova8G2-V7.9.7.apk
- cstark27: https://www.celsoazevedo...._GCam_5.1.018_24_v3.7.apk
- cstark27: https://www.celsoazevedo....2Mod-Arnova8G2-V7.9.5.apk (gebaseerd op Arnova's 7.9.5)
[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 02-06-2018 16:20 ]
Zeg er dan wel even bij dat deze ports nog niet goed werken. De laatste versie heeft geen HDR+ meer.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 16:19:
Arnova en andere ontwikkelaars posten hun Google Camera-poort voor de OnePlus 6: https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera/ (bestandsnamen beginnen met 'OnePlus6')
Downloads:
- cstark27: https://www.celsoazevedo....2Mod-Arnova8G2-V7.9.5.apk (gebaseerd op Arnova's 7.9.5)
Don't shoot the messenger. Ik ga niet alle APK's downloaden om maar voor jullie uit te zoeken welke APK wat bevat. Kan geen kwaad om dat zelf te doen. Heb trouwens ook geen OnePlus 6, dus dan gaat dat ook weer lastig.CRXed schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 16:23:
Zeg er dan wel even bij dat deze ports nog niet goed werken. De laatste versie heeft geen HDR+ meer.
Bovendien stond dat niet eens in de changelog. Dat het een bèta is, heb je gelijk in. Zal pas echt mooi worden als de Pixel 3 eraan komt, want dezelfde SoC.
[ Voor 13% gewijzigd door Anonymoussaurus op 02-06-2018 16:48 ]
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 16:19:
Downloads:
Die was al gepostronny1090 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:50:
GCam port Alpha;
https://forum.xda-develop...ogle-camera-port-t3797544
Interessant om te blijven volgen!
[ Voor 3% gewijzigd door Frozen op 02-06-2018 17:05 ]
Lol:
https://twitter.com/oneplus/status/1002927826042048517
Nee, dat waren de oudere versies. Dit is de eerste keer dat Arnova zelf met een versie komt. Die andere (van een paar dagen geleden) was van een andere gast.Frozen schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 17:05:
[...]
[...]
Die was al gepostHoe dan ook, die versie hierboven heeft HDR maar is minder stabiel.
Nope...Anonymoussaurus schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 17:07:
Lol:
[...]
Nee, dat waren de oudere versies. Dit is de eerste keer dat Arnova zelf met een versie komt. Die andere (van een paar dagen geleden) was van een andere gast.
Download OnePlus6_cstark27_GCam_5.1.018_24_v3.7 - Front cam captures but no HDR+. No crash in settings. All other issues listed below are present.
Download OnePlus6_GoogleCamera-Pixel2Mod-Arnova8G2-V7.9.5 - Settings crashes and no front capture. May work better in bright light and colors may not come out as wrong. All other issues listed below are present.
Working:
Rear HDR+ Capture
Front Capture (no HDR+)
Issues:
-Sometimes won't capture in bright light (Arnova version sometimes better)
-No Pixel/ZSL HDR+
--Locks up when trying Pixel HDR+ configs and Portrait Mode
Die van cstark is inderdaad al wat ouder, maar ik heb het over die van Arnova.
Klopt, maar er stond al Arnova namelijk v7.9.5. Die is op de 30e uitgekomen.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 17:09:
[...]
Die van cstark is inderdaad al wat ouder, maar ik heb het over die van Arnova.
Maar die is volgens mij 'geoptimaliseerd' voor de 5 en 5T. Weet ik bijna zeker.Frozen schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 17:10:
Klopt, maar er stond al Arnova namelijk v7.9.5. Die is op de 30e uitgekomen.
Er staat toch echt Download OnePlus6_GoogleCamera-Pixel2Mod-Arnova8G2-V7.9.5Anonymoussaurus schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 17:11:
[...]
Maar die is volgens mij 'geoptimaliseerd' voor de 5 en 5T. Weet ik bijna zeker.
Maar maakt verder niet uit!
Hmm, my bad.Frozen schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 17:12:
Er staat toch echt Download OnePlus6_GoogleCamera-Pixel2Mod-Arnova8G2-V7.9.5
Maar maakt verder niet uit!Waarom heb je eigenlijk geen OP6?
Heb een 3 en die voldoet nog prima. Zie nog niet genoeg dingen die mij over kunnen halen.
Ik heb sinds gisteren mijn Oneplus. Kan er nog niet veel over zeggen behalve dat ik het geluid bagger vind maar heb wel een probleem met mijn carkit.
Hij connect prima maar de carkit (Skoda Columbus systeem) blijft zoeken naar netwerk. Opnieuw koppelen en het gaat wel goed.
Hij connect prima maar de carkit (Skoda Columbus systeem) blijft zoeken naar netwerk. Opnieuw koppelen en het gaat wel goed.
Ik heb ook een leuke computer..
Heb zelf een Discover pro (mib1). En geen issue. Heb wel aparte bt app (bluetooth phone ook) vanwege problemen vroeger ooit met contact foto's.Tranzy schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 17:29:
Ik heb sinds gisteren mijn Oneplus. Kan er nog niet veel over zeggen behalve dat ik het geluid bagger vind maar heb wel een probleem met mijn carkit.
Deze week leen auto met mib2 ook geen problemen mee gehad
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Mijn Oneplus 6 vandaag opgehaald, 1e reactie, wauw.
Ik kom van een OP3, maar het formaat verschilt zeer minimaal, meer scherm welke helderder lijkt (ook beter qua kleur maar dat is wellicht een settings mis in de OP3 momenteel).
Komende dagen maar beetje mee spelen, fingerprintsensor achterop is nog meeste wennen, maar dat is niet raar na 2 jaar voorop. Hij is wel net zo snel als die van de OP3 (instant). Face unlock gebruik ik niet op beide.
De notch is kleiner dan ik verwachtte in het echt dan hij leek op foto's. Speaker viel me bij test 1 mee.
Ja, blij

edit:
Kleur was default vs sRGB
Ik kom van een OP3, maar het formaat verschilt zeer minimaal, meer scherm welke helderder lijkt (ook beter qua kleur maar dat is wellicht een settings mis in de OP3 momenteel).
Komende dagen maar beetje mee spelen, fingerprintsensor achterop is nog meeste wennen, maar dat is niet raar na 2 jaar voorop. Hij is wel net zo snel als die van de OP3 (instant). Face unlock gebruik ik niet op beide.
De notch is kleiner dan ik verwachtte in het echt dan hij leek op foto's. Speaker viel me bij test 1 mee.
Ja, blij
edit:
Kleur was default vs sRGB
[ Voor 3% gewijzigd door Suicyder op 02-06-2018 18:47 ]
Ben erg tevreden met het toestel, zelfs de notch vind ik eigenlijk wel een mooi iets om eerlijk te zijn. 
Maar van 1 ding word ik toch wel redelijk gestoord; constant de navigatieknoppen aanraken als ik aan het typen ben. Nu ik dit bericht typ let ik er wat extra op en heb ik er geen last van, maar als ik snel wat berichtjes stuur heb ik het constant... Oplossing iemand?
Maar van 1 ding word ik toch wel redelijk gestoord; constant de navigatieknoppen aanraken als ik aan het typen ben. Nu ik dit bericht typ let ik er wat extra op en heb ik er geen last van, maar als ik snel wat berichtjes stuur heb ik het constant... Oplossing iemand?
Ik zag het in een Youtube video ook al een beetje.

Niet heel erg en door de notch zit het ook niet in de weg. Maar wel snel.
Herkenbaar...The Realone schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 17:45:
Ben erg tevreden met het toestel, zelfs de notch vind ik eigenlijk wel een mooi iets om eerlijk te zijn.
Ik gebruik inmiddels swiftkey als toetsenbord daar kun je de space bar vrij groot instellen.
NLF schreef op maandag 28 mei 2018 @ 03:13:
[...]
Ben zelf ook benieuwd want OIS kun je nog niet uitzetten. Kan ook nog steeds geen test filmpjes op youtube vinden met de gimbal.
The Realone schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 17:45:
De navigation bar wordt toch automatisch verborgen als je het niet gebruikt? En anders misschien gestures gebruiken?RPGD schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 18:15:
Herkenbaar...
Ik gebruik inmiddels swiftkey als toetsenbord daar kun je de space bar vrij groot instellen.
Ook ik heb hier last van en ik gebruik gestures.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 18:35:
[...]
[...]
De navigation bar wordt toch automatisch verborgen als je het niet gebruikt? En anders misschien gestures gebruiken?
Ik ben gelijk gestures gaan gebruiken, dus ik heb geen idee waar hij last van heeftFrozen schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 18:39:
[...]
Ook ik heb hier last van en ik gebruik gestures.
Overigens type ik wel vaak mis met de spatie, iets wat ik ook al van anderen heb gelezen in dit topic. Erg vervelend, misschien toch eens kijken voor een ander toetsenbord.
Ik gebruik gestures maar heb nog regelmatig dat die dan toch naar home springt. Blijkbaar maak ik soms een soort van swipende beweging als ik op spatie tik.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 18:35:
[...]
[...]
De navigation bar wordt toch automatisch verborgen als je het niet gebruikt? En anders misschien gestures gebruiken?
Wat waar zie jij?
BillSpaarbank schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 17:59:
[...]
Ik zag het in een Youtube video ook al een beetje.
[afbeelding]
Niet heel erg en door de notch zit het ook niet in de weg. Maar wel snel.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Frozen schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 18:39:
[...]
Ook ik heb hier last van en ik gebruik gestures.
Maar je vervangt die balk toch met gestures? Dan kan je toch die balk uitzetten? Hoe kan je dan alsnog verkeerd 'tappen'?renem schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 19:25:
[...]
Ik gebruik gestures maar heb nog regelmatig dat die dan toch naar home springt. Blijkbaar maak ik soms een soort van swipende beweging als ik op spatie tik.
Ja. Goede vraag. Ik denk dat ik tijdens het typen met de spatiebalk per ongelijk iets omhoog veeg.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 20:14:
[...]
[...]
Maar je vervangt die balk toch met gestures? Dan kan je toch die balk uitzetten? Hoe kan je dan alsnog verkeerd 'tappen'?
Hebben jullie trouwens ook dat de camera constant scherp wilt stellen als je een filmpje via whatsapp maakt? Ik heb het dan weer niet als ik de gewone camera app gebruik.
Of was dit het probleem dat binnenkort in een update wordt opgelost?
Ja, dit wordt in de eerstvolgende update opgelost.danslo schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 21:04:
Hebben jullie trouwens ook dat de camera constant scherp wilt stellen als je een filmpje via whatsapp maakt? Ik heb het dan weer niet als ik de gewone camera app gebruik.
Ik snap dat het niet geheel duidelijk is. Hopelijk is deze afbeelding duidelijker. Het gaat om de rand langs de onderzijde van de notch. Het is alleen te zien met autobrightness aan in een donkere omgeving zoals ‘s avonds.

Heb ik ook, maar vind dat de statusbar in bv Google maps of de NOS app ook een andere kleur heeft.BillSpaarbank schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 21:16:
[...]
Ik snap dat het niet geheel duidelijk is. Hopelijk is deze afbeelding duidelijker. Het gaat om de rand langs de onderzijde van de notch. Het is alleen te zien met autobrightness aan in een donkere omgeving zoals ‘s avonds.
[afbeelding]
Misschien is het niet het inbranden van het scherm.
Statusbar kleurt eigenlijk met alles mee
Hoe kan ik met gestures ingesteld, vanuit het home screen switchen tussen recente apps? Als ik in een app zit kan ik dit door naar boven te swipen en vast te houden, maar hoe doe ik dit vanuit het home screen?
Hetzelfde...Jackssonss schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:05:
Maar hoe doe ik dit vanuit het home screen?
Ah, bedankt. Meerdere keren geprobeerd, maar tevergeefs. Nu lukt het wél.
Ah, ja, nu zie ik het wel. En daardoor ook met terugwerkende kracht op de eerste foto.BillSpaarbank schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 21:16:
[...]
[afbeelding]
In eerste instantie was ik gefocust op de icoontjes in de statusbalk
Ik heb het ook een heel klein beetje, maar ik stoor me er niet zo aan.BillSpaarbank schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 21:16:
[...]
[afbeelding]
Is geen inbranding denk ik, bij sommige apps heeft de notificatie balk een ander kleurtje dan de rest van het scherm.
[ Voor 10% gewijzigd door CryRaven op 03-06-2018 00:14 ]
Makkelijk te checken door een screenshot te makenCryRaven schreef op zondag 3 juni 2018 @ 00:01:
[...]
Ik heb het ook een heel klein beetje, maar ik stoor me er niet zo aan.
Is geen inbranding denk ik, bij sommige apps heeft de notificatie balk een ander kleurtje dan de rest van het scherm.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!