Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:37
CLB schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:49:
[...]

20% = 1 uur sot, volgens mij red je de 5 dan wel toch ;)

Dat terzijde, een sot zegt ook zeker niet alles natuurlijk, welke helderheid, welke modus van het scherm,
wat voor content heb je gekeken, is de accu daarbij zwaar belast geweest door cpu enzovoort enzovoort.
Ja tot de 0% ik vind het niet fijn om de telefoon tot 0% te gebruiken uiteraard, hou liever 10 - 20% over aan het einde van de dag. Maar ik neem aan dat nu.nl en een facebook niet zo zwaar is, of juist meer stroom verbruikt dan de launcher? Helderheid van het scherm staat automatisch, voor 15 minuten op full brightness (het is licht buiten) en de rest rond de 20% helderheid (binnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:02

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Komt vanzelf goed, de 1e 3 a 4 dagen kan je niks zeggen over batterij verbruik. Doze gaat na een paar dagen z'n werk doen...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Huigie schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:16:
Komt vanzelf goed, de 1e 3 a 4 dagen kan je niks zeggen over batterij verbruik. Doze gaat na een paar dagen z'n werk doen...
Oh dat wist ik niet, de reden dat ik altijd terug van Android naar iOS ging was vanwege het gevoel dat mijn batterij op Android altijd erg snel leeg ging :p maar wat doet Android op de achtergrond dan voor 3 - 4 dagen? Neem aan dat indexeren niet zo lang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 21:35
DarkSide schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:54:
Zo mijn OP3 ligt in z'n bedje opgeruimd in de kast.
De OP6 is vanaf nu mijn daily driver. Overzetten ging soepel. Alleen even de MFA's weer registreren op de nieuwe telefoon etc.

Eerste indrukken zijn gewoon goed. De 3 was nog snel en had een prima scherm.
De 6 is ook snel met een goed scherm. De notch is geen issue. En het extra grote scherm is wel fijn.

Wel weer meteen Nova launcher geinstalleerd.
De standaard OP launcher alles op klein gezet. Maar er blijft te veel ruimte over.
Gebruik de google search bar en die kan bij de default launcher niet hoog genoeg.

Nu de rest nog instellen en beetje pielen.
Tot nu toe nog geen echte issues met de FPS aan de achterkant. Het is wel even wennen maar ik vind hem snel.
Hier ook (nog) een gebruiker van de OP3. Kun je iets vertellen hoe de speaker kwaliteit zich verhoud t.o.v. de OP6? Ik hoor nogal negatieve ervaringen met die van de OP6 namelijk. Ik gebruik de speaker maar incidenteel in de douche, maar als het op het niveau zit van die van de 3 dan vind ik het prima.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik snap het idee van een speaker op een telefoon voor muziek niet zo goed. Voor een telefoongesprek, oké. Maar als je in de douche naar muziek wilt luisteren, schaf je je toch een bluetooth speakertje aan? Is nu ook zo duur toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Acemath schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:30:
Ik snap het idee van een speaker op een telefoon voor muziek niet zo goed. Voor een telefoongesprek, oké. Maar als je in de douche naar muziek wilt luisteren, schaf je je toch een bluetooth speakertje aan? Is nu ook zo duur toch niet?
Grappig, ik vind de speaker gebruiken voor een telefoongesprek super irritant. Iedereen gebruikt z'n telefoon anders hè.. ;) Ik vind het makkelijk om dat ding vanuit bed richting de douche in een hoek te plempen en klaar, niks geen gedoe met eerst een externe speaker aanzetten en verbinding maken. Het gaat mij erom dat ik het nieuws kan volgen en eventueel een nummer of 2 mee kan pakken. Gemak > geluidskwaliteit. :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Nyarlathotep schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:26:
[...]

Heb je zelf al gezocht? Dit is een typische glazen bol vraag. Een beetje moeite doen mag ook. Tip: Kijk op het OnePlus forum.
En anders gewoon... wachten. Ik snap die update drang van mensen echt niet 8)7
Ik snap wel meer vragen niet, er komen toch vragen langs.... zijn oneplus eigenaren normaal gesproken zulke zeikerds?
JunkO schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:24:
[...]

Hier ook (nog) een gebruiker van de OP3. Kun je iets vertellen hoe de speaker kwaliteit zich verhoud t.o.v. de OP6? Ik hoor nogal negatieve ervaringen met die van de OP6 namelijk. Ik gebruik de speaker maar incidenteel in de douche, maar als het op het niveau zit van die van de 3 dan vind ik het prima.
Als je hem incidenteel gebruikt... is het dus zo goed als irrelevant. op yt kan je het zelf beluisteren. Hoe dan ook het geluid is wat blikkerig maar ja.. hoe relevant is dat in een galmende badkamer en met incidenteel gebruik...

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

D0gtag schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:43:
zijn oneplus eigenaren normaal gesproken zulke zeikerds?
Je moet voor de gein eens kijken op het forum van OnePlus zelf... :'( ;( ;w

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:51
Huigie schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:01:
[...]

Je moet voor de gein eens kijken op het forum van OnePlus zelf... :'( ;( ;w
Ik ben oprecht nog nooit zo blij geweest met een telefoon. Wát een fantastisch mooi en snel toestel is dit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

tuk2008 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:02:
[...]

Ik ben oprecht nog nooit zo blij geweest met een telefoon. Wát een fantastisch mooi en snel toestel is dit!
Het is inderdaad een uitstekend toestel, dit is mijn eerste 'budget' telefoon maar bevalt mij prima. Heeft ie mindere kanten ja, maar dat heeft een p20pro of s9+ ook. Voor de prijs is het gewoon het beste toestel verkrijgbaar en vergeleken met de concurrentie uit een hoger segment is hij op veel vlakken vergelijkbaar.
Mankementen zijn: camera is uitstekend als je er mee weet om te gaan, goed in beeld kwaliteit op vol auto maar focus is kut met peren (veel hunting) maar dat zal software matig aangepakt kunnen worden.
Geluid uit de speaker is niet top, het klinkt als een kleine speaker :+ Geluid uit de headphone jack is wel top, ze maken overigens gebruik van de WCD9341 dac, en het geluid is getuned door Dirac HD (~als tegenhanger van Dolby atmos) (bron)
Het scherm is mooi en fel genoeg voor zonlicht maar kan ook donker genoeg om niet storend te zijn in de nacht.
Bouwkwaliteit is uitstekend.
Het belangrijkste is dagelijks gebruik en daar excelleert hij in, racend snel, zuinig en praktisch. fyi Komend van een s7 edge, niet bepaald de minste en waar ik zeer tevreden over was.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Same here.
Nadelen van high end zijn bv touchwiz en haperingen.
Ik kan een prima leven met een dun speakergeluid, en dat is eigenlijk mijn eerste en enige persoonlijke minpunt denk ik... En dat voor rond de 500 euro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:30
D0gtag schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:02:
[...]

Het is inderdaad een uitstekend toestel, dit is mijn eerste 'budget' telefoon maar bevalt mij prima. Heeft ie mindere kanten ja, maar dat heeft een p20pro of s9+ ook. Voor de prijs is het gewoon het beste toestel verkrijgbaar en vergeleken met de concurrentie uit een hoger segment is hij op veel vlakken vergelijkbaar.
Mankementen zijn: camera is uitstekend als je er mee weet om te gaan, goed in beeld kwaliteit op vol auto maar focus is kut met peren (veel hunting) maar dat zal software matig aangepakt kunnen worden.
Geluid uit de speaker is niet top, het klinkt als een kleine speaker :+ Geluid uit de headphone jack is wel top, ze maken overigens gebruik van de WCD9341 dac, en het geluid is getuned door Dirac HD (~als tegenhanger van Dolby atmos) (bron)
Het scherm is mooi en fel genoeg voor zonlicht maar kan ook donker genoeg om niet storend te zijn in de nacht.
Bouwkwaliteit is uitstekend.
Het belangrijkste is dagelijks gebruik en daar excelleert hij in, racend snel, zuinig en praktisch. fyi Komend van een s7 edge, niet bepaald de minste en waar ik zeer tevreden over was.
Geen idee hoe je dit een budgettelefoon kunt noemen. Er zitten mega high end specs in zoals bijvoorbeeld de S9(+). Dat de OP goedkoper is wil niet zeggen dat het budget is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPGD
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-10 18:33
Volgens deze teardown is het vervangen van een scherm niet heel gemakkelijk, dat is wel minder vind ik.
https://nl.ifixit.com/Teardown/OnePlus+6+Teardown/109826

Het enige minpuntje dat ik ben tegen gekomen qua gebruik de afgelopen dagen was de face unlock functie half 7 in mijn donkere slaapkamer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
D0gtag schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:02:
[...]
Het is inderdaad een uitstekend toestel, dit is mijn eerste 'budget' telefoon maar bevalt mij prima.
Budget telefoons zijn rond de 100 euro... Dit is gewoon een dure telefoon en helaas worden er nogal wat prijzen vergeleken met advies prijzen van andere merken, terwijl de straat prijzen zeer dicht bij elkaar liggen.

Galaxy S9 amazon duitsland 560 euro. S9+ 669, kan nog goedkoper en nieuw ebay.
Zit dus nauwelijks of geen verschil tussen OP6 en de rest.

Keuze is natuurlijk "up to you".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10 15:01
Zo, aanschouwt mijn 128 GB Camo Black 8)

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.cc/sxy32zk65/20180529_163616.jpg

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ik zie niks...

Specs

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Maardiweb schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:57:

[afbeelding]
Huh ik zie enkel een houten tafel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
Maardiweb schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:57:

[afbeelding]
dbrand _/-\o_ :9~

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

HaseMike schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:31:
[...]

Budget telefoons zijn rond de 100 euro... Dit is gewoon een dure telefoon en helaas worden er nogal wat prijzen vergeleken met advies prijzen van andere merken, terwijl de straat prijzen zeer dicht bij elkaar liggen.

Nu vergelijk je een net uitgekomen toestel met een al wat langer beschikbaar toestel. Als je introductie prijzen met elkaar vergelijkt...
Oei had ik niet moeten zeggen dat het een budget telefoon is :+ Ik dacht dat de ' ' tekens wel duidelijk waren maar vergelijkbaar met een p20pro was dit -voor mij- een budget oplossing. 900€ vs 600€ (480 met abo)
Ik wilde geen 900€ uitgeven aan een toestel, de 480€ trok mij over de streep :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:13

jeka

Support your local club.

https://twitter.com/rikvd.../1001472715566538752?s=19

Face unlock is niet zo veilig van de OP6 :+

Laat maar.... Was al gemeld..

[ Voor 15% gewijzigd door jeka op 29-05-2018 17:29 ]

FCG

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik erger mij altijd zo rot aan dat soort overreacting artikelen (vanwege de clickbait titel). Als je ultieme veiligheid wilt moet je gewoon alleen een PIN gebruiken. Zelfde als dat er van bepaalde exploits echt enorm veel heisa over wordt gemaakt terwijl je eerst 100 stappen moet uitvoeren voordat het een beetje wilt werken. Clickbait onzin staat nu zelfs op nu.nl: https://www.nu.nl/mobiel/...to-van-eigen-gezicht.html

Hier trouwens een update: https://twitter.com/danielverlaan/status/1001479540684853249
update: OnePlus gaat de bevindingen van @rikvduijn onderzoeken, en kijkt of er een update voor Face Unlock mogelijk is

[ Voor 9% gewijzigd door Anonymoussaurus op 29-05-2018 17:40 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:52
Nou, ik heb hem sinds vandaag ook en wauw, wat een snel toestel.

Ben er er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarabeast
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:54
whocarez schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 17:03:
Maakt er hier iemand gebruik van garmin connect?
Je reactie is alweer even terug, maar ik had gezegd er nog op terug te komen. Ik heb nergens last van met m'n Vivosmart HR+, ging allemaal prima en snel. Hopelijk is het bij jou ook snel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Vind dit ook wel potentieel een veiligheidsissue als dit klopt. Iemand die dit ook kan testen/bevestigen?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinmowo
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-10-2022
Iemand die de Boomerang app van Instagram wel eens gebruikt?
Op de OP6 geeft deze na opslaan / delen een verkleuringen in het filmpje bij mij.
In de preview is het nog wel goed, gaat echt mis na opslaan of delen naar bijvoorbeeld Instagram.

Overige foto en video gaat wel goed.

Probeerde zojuist nog even op mijn oude OP5, daar werkt wel goed.

Ook na app herinstallatie blijft het probleem.

Zie hier het voorbeeld

[Video: https://imgur.com/a/e9GEGe9]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5b0d9540f2188/5b0d9540e2e4d-Screenshot_20180529-173257.jpg

Die launcher tho :p Snelle telefoon trouwens (en minder bugs dan mijn iPhone X -_- )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:01

DarkSide

theres no place like ::1

PeacekeeperNL schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:10:
Vind dit ook wel potentieel een veiligheidsissue als dit klopt. Iemand die dit ook kan testen/bevestigen?
Lukt hier niet.
Zowel dubbelklik op power button. Of via een Gesture open de camera app. Ik kan wel fotos nemen.
Maar met het drukken op back zit ik weer in het lockscreen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 22:29
Iemand een idee of het always on display beweegt om inbranden te voorkomen?
En werkt automatische helderheid ook?

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:14
Bassbounce schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:13:
Iemand een idee of het always on display beweegt om inbranden te voorkomen?
En werkt automatische helderheid ook?
De always on functie is met zowat de eerst update verwijderd (zie hier), geen idee of die nog ooit terugkomt. Ik kan je dus ook niks over de werking vertellen omdat ik de telefoon meteen geüpdatet heb. De automatische helderheid werkt bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
kevinkrs schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:01:
[afbeelding]

Die launcher tho :p Snelle telefoon trouwens (en minder bugs dan mijn iPhone X -_- )
Ik zal zo de mijne uploaden voor je, hij is bijna leeg.
Spoiler: de launcher staat niet in de lijst en is dus in mijn geval <1%

Edit: ik zie dat je nova draait. Gaat er wellicht daar dan ergens icm de OP launcher iets mis?

[ Voor 9% gewijzigd door vaagisdenaam op 29-05-2018 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:09
Had met m'n oneplus 5 veel problemen met agenda meldingen die er niet komen en jawel de 6 geeft ook geen enkele notificatie bij een agenda afspraak.
Zowel Google agenda als digical app (gebruik ik voor de mooie widget) geven geen notificaties.
Heb digical uitgesloten van accuspaarmodus maar dat helpt niet. (Google agenda kan ik niet uitsluiten).

Had op m'n 5 intussen een workaround gevonden via deze app.
https://play.google.com/s...m.github.quarck.calnotify

Deze geeft wel gewoon meldingen.
Ligt dit nou aan Google agenda of is het een Oneplus/oxygen is bug ?
Nog meer mensen hier die ook geen agenda meldingen krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:39

Vos

AFCA

Ik heb een OP5 (vanaf eerste release dag) maar hier nul problemen met agenda meldingen. Ook nooit gehad. Ik gebruik Google calendar.

[ Voor 38% gewijzigd door Vos op 29-05-2018 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
vaagisdenaam schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:32:
[...]

Ik zal zo de mijne uploaden voor je, hij is bijna leeg.
Spoiler: de launcher staat niet in de lijst en is dus in mijn geval <1%

Edit: ik zie dat je nova draait. Gaat er wellicht daar dan ergens icm de OP launcher iets mis?
Ik ben benieuwd, zeker als je launcher laag staat..... Dan begin ik me toch wel een beetje zorgen te maken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
kevinkrs schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:09:
[...]

Ik ben benieuwd, zeker als je launcher laag staat..... Dan begin ik me toch wel een beetje zorgen te maken :p
8u SOT, auto brightness, en ik zei eerder al dat ik die wat conservatief vond dus ik heb hem vrij consistent net effe hoger gezet dan automatisch.

Verder al mijn apps er op gezet, wifi, nfc, locatie allemaal aan. double tap wake up aan, fingerprint en face unlock beide aan. Eerste discharge cycle.

Niet echt intensief één app gebruikt of gegamed, maar wel veel SOT vanwege het instellen van alle nieuwe apps afzonderlijk zeg maar. Gamen had er waaschijnlijk een pak SOT vanaf gehaald.

tps://1drv.ms/u/s!AjG8LRL9Jv_wjTeJyRUPnwVk4Tqk
https://1drv.ms/u/s!AjG8LRL9Jv_wjTYx4fXbR_FSaowr
ComTech schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:49:
Had met m'n oneplus 5 veel problemen met agenda meldingen die er niet komen en jawel de 6 geeft ook geen enkele notificatie bij een agenda afspraak.
Zowel Google agenda als digical app (gebruik ik voor de mooie widget) geven geen notificaties.
Heb digical uitgesloten van accuspaarmodus maar dat helpt niet. (Google agenda kan ik niet uitsluiten).

Even handmatig syncen via instellingen --> acounts --> google. Even alle schakelaartjes die relevant zijn twee maal flippen. Ik kreeg meteen een melding. Wellicht werkt het ook voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
vaagisdenaam schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:24:
[...]

8u SOT, auto brightness, en ik zei eerder al dat ik die wat conservatief vond dus ik heb hem vrij consistent net effe hoger gezet dan automatisch.

Verder al mijn apps er op gezet, wifi, nfc, locatie allemaal aan. double tap wake up aan, fingerprint en face unlock beide aan. Eerste discharge cycle.

Niet echt intensief één app gebruikt of gegamed, maar wel veel SOT vanwege het instellen van alle nieuwe apps afzonderlijk zeg maar. Gamen had er waaschijnlijk een pak SOT vanaf gehaald.

tps://1drv.ms/u/s!AjG8LRL9Jv_wjTeJyRUPnwVk4Tqk
https://1drv.ms/u/s!AjG8LRL9Jv_wjTYx4fXbR_FSaowr

[...]

Even handmatig syncen via instellingen --> acounts --> google. Even alle schakelaartjes die relevant zijn twee maal flippen. Ik kreeg meteen een melding. Wellicht werkt het ook voor jou.
Oh je hebt niet toevallig die app er ook op staan? Ik gebruik trouwens geen nova. Had hem geinstalleerd om even te testen. Maar ik zie geen enkele launcher bij de normale batterij settings staan, je hebt natuurlijk ook kans dat de battery manager die met opzet negeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
kevinkrs schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:41:
[...]

Oh je hebt niet toevallig die app er ook op staan? Ik gebruik trouwens geen nova. Had hem geinstalleerd om even te testen. Maar ik zie geen enkele launcher bij de normale batterij settings staan, je hebt natuurlijk ook kans dat de battery manager die met opzet negeert.
Nog niet, ik probeer eerst ff de standaard uit.
Als je vragen hebt wil ik best even wat troubleshooten of zo, mag ook via DM, maar ik beloof geen snelle reactie (nogal druk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 13:31
ComTech schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:49:

Ja, hier ook. Ik had het op de 5, de 5t en nu ook op de 6. Ook andere apps hebben dit issue. Bv My Data Manager, die wordt spontaan afgesloten terwijl die bij zou moeten houden hoeveel data je verbruikt. Maar dat werkt dus niet meer. Ik heb deze laatste app overigens nog niet op de 6 uitgeprobeerd.

Ik heb het idee dat Oxygen OS ondanks 8GB Ram nog veel te snel apps die op de achtergrond draaien te snel afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel D.
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-04 16:42
Zo. Na bijna 4 jaar werd het wel eens tijd voor een opvolger van mijn OnePlus One. Vanavond bezorgd, nu even lekker wat spelen. Eerste indruk is zeer positief in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
HaseMike schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:31:
[...]

Wees dan even eerlijk en vergelijk de OP6 base versie met de S9 zoals ze beiden gewoon worden verkocht in Nederland. Dan zit je op 519,- voor de 6+64GB OP6 tegenover 630,- voor de 4+64GB S9. Dat scheelt aanzienlijk (de S9 is ruim 20% duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
vaagisdenaam schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:24:
[...]

Dat helpt helaas helemaal niks, heb een testafspraak gemaakt maar niks geen meding.
renem schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:05:
[...]

Ja, hier ook. Ik had het op de 5, de 5t en nu ook op de 6. Ook andere apps hebben dit issue. Bv My Data Manager, die wordt spontaan afgesloten terwijl die bij zou moeten houden hoeveel data je verbruikt. Maar dat werkt dus niet meer. Ik heb deze laatste app overigens nog niet op de 6 uitgeprobeerd.

Ik heb het idee dat Oxygen OS ondanks 8GB Ram nog veel te snel apps die op de achtergrond draaien te snel afsluit.
Het gekke is dat als ik een melding erin zet voor over 5 minuten google agenda nog geen melding geeft.
In 5 minuten is die app toch nog niet afgesloten?

Ik heb steeds meer het idee dat er ergens in m'n google account ofzo iets misgaat.

edit: Even getest op mijn oude Oneplus5 (die heb ik doorgeschoven naar m'n vrouw) die krijgt dus wel gewoon agenda notificaties 8)7 schiet mij maar lek....

[ Voor 6% gewijzigd door ComTech op 29-05-2018 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Daar is uiteraard niks hacken aan.

Overigens heeft OnePlus meermaals gezegd dat Face Unlock voornamelijk voor gemak is en niet voor veiligheid. Hoe kan je een feature negatief op veiligheid beoordelen als het daar niet voor gemaakt is?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 05-10 13:31
ComTech schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:21:
[...]

Dat helpt helaas helemaal niks, heb een testafspraak gemaakt maar niks geen meding.

[...]

Het gekke is dat als ik een melding erin zet voor over 5 minuten google agenda nog geen melding geeft.

Ik heb steeds meer het idee dat er ergens in m'n google account ofzo iets misgaat.
Zoiets had ik nog niet geprobeerd. Nu wel en dan wel een notificatie. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
ComTech schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:21:
[...]

[...]

edit: Even getest op mijn oude Oneplus5 (die heb ik doorgeschoven naar m'n vrouw) die krijgt dus wel gewoon agenda notificaties 8)7 schiet mij maar lek....
Gek, ik had er ook een gemaakt om te checken of ik ook jouw probleem had, en dat was zo. Toen ben ik gaan zoeken en bovenstaande werkte voor mij.

Stom misschien, maar tot slot: die afspraak heeft wel een reminder ingesteld staan? Standaard deed hij dat niet bij mij namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Stom misschien, maar tot slot: die afspraak heeft wel een reminder ingesteld staan? Standaard deed hij dat niet bij mij namelijk.
Uiteraard wel een reminder ingesteld ;)

Ik heb wat gevonden over een bug in android zelf
https://forum.xda-develop...ar-notifications-t3675036

Gaat hier dan wel over een Samsung S8 maar goed het lijkt er wel op.
Onderin de xda thread staan 3 links die moet ik nog even verder bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een update van de Q&A:
Updates on May 28

Question: Why is there no network on my phone when using IDEA as a non-data card?
Answer: This issue will be resolved in the next update. For now, please set IDEA as default data SIM to ensure your daily usage.

Question: Help! I am unable to download applications from Google Play Store.
Answer: Please check if auto updating function under Wi-Fi connection of Play Store is turned on. If applications are updating in the background, the application downloading will be suspended.

Question: The call sound on my OnePlus 6 disappears when switching to speaker, and there's still no sound when turning back to earpiece.
Answer: Thanks for the feedback, this issue will be fixed in the next update.
Verder brengt OnePlus Always On Display vermoedelijk terug in volgende Android P bèta en zal in de volgende stabiele update de 3 bolletjes in de statusbalk weghalen: https://forums.oneplus.co...740/page-55#post-18512627
1) Can you guys bring back 'always on' display? We know it takes a hit on the battery but we're willing to sacrifice that for the always on' feature.

2) I keep seei g three dots on the status bar. It's kind of annoying. Please try and fix it. View attachment 778241
For always on display feature, maybe we can add it into Android P beta version. Please keep patient.
And the three dots in status bar will be removed in next update. Thanks all. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Anonymoussaurus op 30-05-2018 00:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GenesiZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 22:34
Nu een goede dag verder en ben zeker tevreden met de telefoon. Supersnel, alles verloopt vlot en Dash Charge is erg fijn, in de auto in 32min van 25% naar 75% gegaan incl. gebruik van het scherm voor Google Maps, GPS, 4G en Bluetooth aan. _/-\o_

Enige waar ik aan moet wennen is de grootte en het gewicht. Ik moet zeggen dat hij bij één-hand gebruik toch wel flink gaat doorwegen en mijn pink die hem aan de onderkant ondersteund er niet zo blij mee is. Ook heb ik problemen met typen, ik mis vaak de spatiebalk. Iemand hier een aanrader voor?

Bij een voorgaande vraag kreeg ik als aanrader om Tasker te installeren van het aanmaken van automatische veranderende instellingen en dit werkt perfect! Root is wel nodig, dus gister vanuit de doos direct geroot maar het werkt feilloos! Ik stap in de auto, druk op de aangemaakte knop "Auto rijden" en Wifi gaat uit, 4g, GPS, Bluetooth gaat aan en hij start Flitsmeister op _/-\o_ En zo heb ik er nog een paar aangemaakt, helemaal te gek.

IG MarkMeisner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian73
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-06 14:28
[b]GenesiZ schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 00:45:..... Root is wel nodig, dus gister vanuit de doos direct geroot maar het werkt feilloos!.....
Klopt het als je de bootloader unlockt en hem root dat dan het Widevine-certificaat terug gaat naar L3 i.p.v. L1?

Dacht er misschien ook aan (alhoewel ik bij de OP6 niet zo de drang heb als bij een Samsung) maar dat zou me dan tegenhouden. Meer om bepaalde apps te kunnen Lucky patchen of zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenesiZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 22:34
Christian73 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 01:05:
[...]

Klopt het als je de bootloader unlockt en hem root dat dan het Widevine-certificaat terug gaat naar L3 i.p.v. L1?

Dacht er misschien ook aan (alhoewel ik bij de OP6 niet zo de drang heb als bij een Samsung) maar dat zou me dan tegenhouden. Meer om bepaalde apps te kunnen Lucky patchen of zo ;)
Ik heb serieus geen idee (waar je het over hebt). Kan ik dat ergens makkelijk terug vinden of testen? Dan kan ik je misschien antwoord geven >:)

Edit: even gegoogled en met DRM info is dus te zien uit de Play Store. Gelijk maar even gekeken en hij staat inderdaad op L3. Blijkbaar kun je dan geen HD kijken via Netflix.Ook maar gelijk even gecontroleerd en het lijkt inderdaad niet echt op HD maar ik moet zeggen dat ik me er niet echt aan stoor.

[ Voor 21% gewijzigd door GenesiZ op 30-05-2018 01:42 ]

IG MarkMeisner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

DarkSide schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:13:
[...]

Lukt hier niet.
Zowel dubbelklik op power button. Of via een Gesture open de camera app. Ik kan wel fotos nemen.
Maar met het drukken op back zit ik weer in het lockscreen.
Thanks voor het testen!

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Hier is er ook een OP6 onderweg. :) Heb ik wat te spelen tijdens m'n vakantie. :P Heb de 128 Gb Midnight Black besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
GenesiZ schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 00:45:
Enige waar ik aan moet wennen is de grootte en het gewicht. Ik moet zeggen dat hij bij één-hand gebruik toch wel flink gaat doorwegen en mijn pink die hem aan de onderkant ondersteund er niet zo blij mee is. Ook heb ik problemen met typen, ik mis vaak de spatiebalk. Iemand hier een aanrader voor?
Hey ik dacht dat het aan mij lag maar dat heb ik dus ook ik typ elke keer punten i.p.v spaties.
Oplossing zou een ander toetsenbord kunnen zijn maar dat had ik nog niet geprobeerd.
De groote heb ik geen probleem mee maar het gewicht ook heb af en toe kramp in m'n pols/hand..
En dat terwijl hij maar iets zwaarder is als OP5 . (+-25 gram).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Nu een goede dag verder en ben zeker tevreden met de telefoon. Supersnel, alles verloopt vlot en Dash Charge is erg fijn, in de auto in 32min van 25% naar 75% gegaan incl. gebruik van het scherm voor Google Maps, GPS, 4G en Bluetooth aan. _/-\o_

Bij een voorgaande vraag kreeg ik als aanrader om Tasker te installeren van het aanmaken van automatische veranderende instellingen en dit werkt perfect! Root is wel nodig, dus gister vanuit de doos direct geroot maar het werkt feilloos! Ik stap in de auto, druk op de aangemaakte knop "Auto rijden" en Wifi gaat uit, 4g, GPS, Bluetooth gaat aan en hij start Flitsmeister op _/-\o_ En zo heb ik er nog een paar aangemaakt, helemaal te gek.
Flitsmeister kan tegenwoordig automatische opstarten als hij merkt dat je rijd. Nadeel hiervan is wel als je als bijrijder in de auto zit deze ook start en als meerdere dat hebben dan wordt het wel erg druk in de auto >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:54
Gisteren de OP6 binnengekregen, vrijdag besteld dus mooi op tijd wat dat betreft.

Eerste indruk is goed, ding is bloedje snel zeg. Kom van een S7 Edge af en het scherm is toch stukken groter en mooier. Hoewel hijn nauwelijks groter is dan de Edge. Overzetten van accounts ging moeiteloos, apps vlogen er op zonder problemen. unlocken is ff wennen zeg. Vingerafrdukscanner werkt als een trein en de faceunlock is echt snel druk op de knop en eigenlijk direct unlocked!
Tuurlijk een paar kleine issues gehad, maar niets waar ik niet mee kan leven. Bv de melding led van Whatsapp ingesteld op groen echter blijft hij Wit bijvoorbeeld. Geen idee waar ik dat fout doe :)

Had er ook een Sandstone cover bij besteld, die voelt aardig fijn aan. Verder ook de Glascover. Alleen een tip, sluti de katten in een andere kamer op als je hier mee bezig gaat. Goed schoongemaakt, geen vuiltje op de telefoon. Maak de cover los om hem te plakken, boem viezigheid er op haren van de kat. Geprobeerd met de sticker schoon te maken echter bleef er troep op zitten waardoor er bubbles bleven zitten. Faal van mezelf, dus er maar weer af gehaald.. Eens kijken of ik wellicht ergens een nieuwe kan halen of dat ik he tmaar zo laat.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-09 13:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Huigie schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:07:
Iemand enig idee hoeveel OnePlus gebruikers er in NL zijn? We zouden...de providers een vis(je?) voor kunnen houden. Ondersteun OnePlus met VolTE en iedereen stapt naar je over... :9
Ik heb een support mail gestuurd naar OnePlus om te kijken of ze interesse hebben in VoLTE, helaas nergens een direct mail adres gevonden van iemand bij OnePlus Nederland.

Via mijn werk bij Vodafone kan ik wel zorgen dat OnePlus de juiste parameters krijgt, dan zal het niet heel moeilijk zijn om te implementeren.

Helaas zal dit dan een lokaal project zijn aangezien Vodafone zelf de OnePlus niet zal ondersteunen.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
tuk2008 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:09:
[...]
Wees dan even eerlijk en vergelijk de OP6 base versie met de S9 zoals ze beiden gewoon worden verkocht in Nederland. Dan zit je op 519,- voor de 6+64GB OP6 tegenover 630,- voor de 4+64GB S9. Dat scheelt aanzienlijk (de S9 is ruim 20% duurder).
Ik ben eerlijk, ik woon in Duitsland namelijk. Hier is het prijsverschil verwaarloosbaar.
Jammer dat OP vasthoudt aan de adviesprijzen en alleen zo verkoopt, anders was die binnen no time voor 449 te vinden wat een stuk realistischer is in de huidige markt.

Alles IMHO natuurlijk, ik vind het een prachtig toestel maar gewoon te prijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
HaseMike schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:17:
[...]

Ik ben eerlijk, ik woon in Duitsland namelijk. Hier is het prijsverschil verwaarloosbaar.
Jammer dat OP vasthoudt aan de adviesprijzen en alleen zo verkoopt, anders was die binnen no time voor 449 te vinden wat een stuk realistischer is in de huidige markt.

Ah, dan is het in jou geval anders.
We verschillen wel van mening wat betreft 'te prijzig'. Letterlijk de snelste SoC van dit moment, amoled scherm, ruim geheugen en opslag, goede camera, premium feel, non bloated UI met veel extra features tov stock, grote screen-to-body ratio, snelle face unlock en nog snellere fingerprint scanner... Ik vind het een hoop waar voor ~519/569 euro! Toestellen zijn ook redelijk waardevast, ze doen het goed op de tweedehands markt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

tuk2008 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:31:
[...]

Ah, dan is het in jou geval anders.
We verschillen wel van mening wat betreft 'te prijzig'. Letterlijk de snelste SoC van dit moment, amoled scherm, ruim geheugen en opslag, goede camera, premium feel, non bloated UI met veel extra features tov stock, grote screen-to-body ratio, snelle face unlock en nog snellere fingerprint scanner... Ik vind het een hoop waar voor ~519/569 euro! Toestellen zijn ook redelijk waardevast, ze doen het goed op de tweedehands markt!
En nog 5% korting op het moment dat je studentenkorting weet te gebruiken ook, is ook mooi meegenomen ;)
Mijn bestelling ging van 619 (8/256GB) naar 588. Volgens mij kan je bij Samsung geen studentenkorting krijgen :?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
HaseMike schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:17:
[...]

Wat een kul, jij bent echt degene die niet realistisch is hier. _O- :')

Kijk eens in de pricewatch naar de toestellen rond de pricerange die jij aangeeft: categorie: Smartphones

Allermaal oudere modellen of toestellen met mindere specs. Dat is niet mijn mening maar gewoon feiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10 17:12
Iemand hier een aanrader voor?
Ben al jaren erg tevreden met SwiftKey. Wellicht is dat een optie :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
JunkO schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:10:
[...]

Wat een kul, jij bent echt degene die niet realistisch is hier. _O- :')

Kijk eens in de pricewatch naar de toestellen rond de pricerange die jij aangeeft: categorie: Smartphones

Allermaal oudere modellen of toestellen met mindere specs. Dat is niet mijn mening maar gewoon feiten.
Hij woont in Duitsland eh, als ik op Amazon.de kijk zijn de prijzen van de toestellen die jij in de Nederlandse pricewatch linkt 40 tot 250 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
ComTech schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 07:33:
[...]

Hey ik dacht dat het aan mij lag maar dat heb ik dus ook ik typ elke keer punten i.p.v spaties.
Oplossing zou een ander toetsenbord kunnen zijn maar dat had ik nog niet geprobeerd.
De groote heb ik geen probleem mee maar het gewicht ook heb af en toe kramp in m'n pols/hand..
En dat terwijl hij maar iets zwaarder is als OP5 . (+-25 gram).
Ik heb hetzelfde probleem. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik het erger had op de OnePlus 5T. Maar de spatie is in Gboard een stuk smaller dan op iOS bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

kevinkrs schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:37:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik het erger had op de OnePlus 5T. Maar de spatie is in Gboard een stuk smaller dan op iOS bijvoorbeeld.
Ik gebruik de swype functie, deze voegt automatisch een spatie toe na elk woord. Ik installeer juist Gboard op elke vorige telefoon die ik heb gebruikt omdat ik deze het fijnste vind werken met vegen om te typen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ricjuh schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:02:
[...]

Ik heb een support mail gestuurd naar OnePlus om te kijken of ze interesse hebben in VoLTE, helaas nergens een direct mail adres gevonden van iemand bij OnePlus Nederland.
Hier ben ik dan!

VoLTE wordt veel over gevraagd. Maar de bal ligt helaas niet bij ons.

Edit: Geen idee waarom de Quote niet lekker werkte. Oops.

[ Voor 7% gewijzigd door Ginz op 07-06-2018 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:15:

Hier ben ik dan!

VoLTE wordt veel over gevraagd. Maar de bal ligt helaas niet bij ons.
Goed om te zien dat iemand van OnePlus hier op Tweakers actief is..
Ik ga ervan uit dat het vrij makkelijk zou zijn voor jullie om dit te implementeren of aan te zetten aangezien Qualcomm dit al ondersteunt in hun chipset.

Mocht er informatie nodig zijn vanuit Vodafone zal ik eens navragen wat ik mag delen ;)

Persoonlijk heb ik natuurlijk geen idee welke handelingen er nodig zijn op juridisch gebied en/of licenties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:34

Laguna

Connaisseur

@DarkSide Heb je de speaker van de OP3 nog kunnen vergelijken met die van de OP6? Qua volume en kwaliteit?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:30
Laguna schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:30:
@DarkSide Heb je de speaker van de OP3 nog kunnen vergelijken met die van de OP6? Qua volume en kwaliteit?
:') nog steeds bezig? Waarom ga je niet naar een Belsimpel winkel en luister je zelf even als het zo'n issue is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Laatst online: 17:09
Speaker is prima voor gesprekken via de luidspreker maar meer dan dat hoef je er niet van te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
  • Laatst online: 23-09 13:36
ricjuh schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:24:
[...]

Goed om te zien dat iemand van OnePlus hier op Tweakers actief is..
Ik ga ervan uit dat het vrij makkelijk zou zijn voor jullie om dit te implementeren of aan te zetten aangezien Qualcomm dit al ondersteunt in hun chipset.

Mocht er informatie nodig zijn vanuit Vodafone zal ik eens navragen wat ik mag delen ;)

Persoonlijk heb ik natuurlijk geen idee welke handelingen er nodig zijn op juridisch gebied en/of licenties..
De functie van vowifi en volte zitten al in het toestel. Je ziet alleen de optie pas als de provider het ondersteunt.

Edit:
Op de forum van Vodafone is te zien welke toestellen worden ondersteund.

https://forum.vodafone.nl...-VoLTE-VoWiFi/td-p/274646

[ Voor 11% gewijzigd door JCreations op 30-05-2018 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Reeker schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:37:
[...]

:') nog steeds bezig? Waarom ga je niet naar een Belsimpel winkel en luister je zelf even als het zo'n issue is
Omdat de persoon aan wie het bericht gericht was al had aangegeven dit te willen doen :w

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Helaas nog niet. Op het eerste gehoor geen verschil.
En gesprek voeren via de speaker gaat prima op de 6.
En Spotify is verder niet bijzonder. Dat was de 3 ook niet.

Wou gisteren testen naar werd verrast door de windvlaag die door het dorp ging.
Probeer vanavond na de avondvierdaagse te testen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:28
Ik heb dit gister meteen getest toen ik mijn OnePlus 6 binnen kreeg. Het geluid heeft iets minder bass dan van de OnePlus 3. Het geluid is dus iets meer "blikkerig" erg jammer maar voor mij geen enorm probleem. Deze telefoon heet immers wel andere voordelen zoals het grotere scherm.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojakim
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 14:02
Ik kom van de OP3 en kan nog niet helemaal wennen aan de vingerafrdukscanner aan achterzijde van de OP6. Tijdens werk ligt de telefoon toch altijd plat op m'n bureau en ook face unlock is dan niet zo'n snelle actie als voorheen met vinger op voorzijde. Idem in de auto, als telefoon in houder zit. Bovendien gebruik ik face unlock liever ook niet ivm beperkte veiligheid ervan. Benieuwd of het in de toekomst lukt om de scanner in het scherm te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien is Smart Lock nog een optie? Alhoewel je dat misschien niet wilt op kantoor enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojakim
CLB schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:06:
Misschien is Smart Lock nog een optie? Alhoewel je dat misschien niet wilt op kantoor enzo...
Inderdaad naar gekeken. Ik probeer nu de lichaamsdetectie eens. Maar 'vertrouwde plaatsen' lijkt me ook niet ideaal. Een ongewenst persoon kan dan nog stukje verder in de straat de telefoon openen, lijkt me.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

JCreations schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:39:
[...]

De functie van vowifi en volte zitten al in het toestel. Je ziet alleen de optie pas als de provider het ondersteunt.

Edit:
Op de forum van Vodafone is te zien welke toestellen worden ondersteund.

https://forum.vodafone.nl...-VoLTE-VoWiFi/td-p/274646
Dat snap ik, Vodafone verkoopt de OnePlus 6 niet officieel. Dus doen ze geen testen en zullen ze ook geen ondersteuning afgeven. Helaas is de strategie van Vodafone vooral gebaseerd op de grote 3.

Echter kan ik intern via collega's dit lokaal oppakken en zorgen dat er gekeken wordt naar VoLTE ondersteuning, omdat de technische collega's wel onder de indruk zijn van de OP6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:35
Jojakim schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:05:
Benieuwd of het in de toekomst lukt om de scanner in het scherm te verwerken.
Lijkt mij dat dit er sowieso gaat komen. Ergens zou ik zelfs de smartphones van volgend jaar willen afwachten om te zien of het dan al meer geïntegreerd gaat worden :+ Maar ik kies nu toch liever voor de OP6, dan zie ik over 2 jaar wel weer waar de techniek staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Wat ik trouwens wel jammer vindt, is dat ik de standaard Google telefoon-app niet kan installeren. niet via de Play Store in elk geval, want Device not compatible. De app van OP vind ik een beetje karig en waar ik met de Google app omhoog moest swipen om een telefoontje aan te nemen, hang ik 'm nu met de OP app juist op. Is al 'n paar keer misgegaan ivm macht der gewoonte :)

Ik begrijp dat er wat geruzie is wat betreft wie het voortouw moet nemen: OP of Google, om de dialer beschikbaar te maken op OnePlus telefoons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Louwke schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:51:
Eens kijken of ik wellicht ergens een nieuwe kan halen of dat ik he tmaar zo laat.
Toch niet weggegooid mag ik hopen? Je kijkt waar de bubbels zitten, je haalt het omhoog en haalt met een stukje Scotch tape het vuiltje van de protector af. Heb ik 3x moeten doen voor het bubbelvrij was.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

ricjuh schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:15:

Echter kan ik intern via collega's dit lokaal oppakken en zorgen dat er gekeken wordt naar VoLTE ondersteuning, omdat de technische collega's wel onder de indruk zijn van de OP6 ;)
Regel dat en ik stap over!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-10 17:29
Ik heb gisteren even dezelfde radiozender afgespeeld op de OP3 en de OP6 naast elkaar.
De geluidskwaliteit van de OP3 was idd iets beter maar echt goed klinkt die nu ook al niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Laatst online: 17:09
ricjuh schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:15:
[...]

Dat snap ik, Vodafone verkoopt de OnePlus 6 niet officieel. Dus doen ze geen testen en zullen ze ook geen ondersteuning afgeven. Helaas is de strategie van Vodafone vooral gebaseerd op de grote 3.

Héél graag. Zit nu bij Tele2 en VoLTE wordt niet ondersteund. Beetje triest trouwens dat providers op die manier meer telefoons te verkopen.

Als Vodafone het zou gaan ondersteunen stap ik over :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:38
tuk2008 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:44:
....De app van OP vind ik een beetje karig en waar ik met de Google app omhoog moest swipen om een telefoontje aan te nemen, hang ik 'm nu met de OP app juist op. Is al 'n paar keer misgegaan ivm macht der gewoonte :)....
Dit kan aangepast worden in de instellingen van de dialer app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
-EvoLution- schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:23:
[...]

Dit kan aangepast worden in de instellingen van de dialer app.
Damn, OnePlus is me steeds een stapje voor, haha! Thanks voor de tip. Nu kan ik er wel mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

gvrsnor schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:56:
[...]

Ik heb gisteren even dezelfde radiozender afgespeeld op de OP3 en de OP6 naast elkaar.
De geluidskwaliteit van de OP3 was idd iets beter maar echt goed klinkt die nu ook al niet..
De speaker in de OP3 is de beste die ik tot nu toe gehad heb (hiervoor veelal Nexus toestellen met als laatste de Nexus 5), voldoende volume, geen vervorming bij max volume en niet blikkerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:02
Wat ik nu vervelend vind is als ik op Whatsapp aan het typen ben springt mijn beeld naar startscherm :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jojakim
MrOsman schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:56:
Wat ik nu vervelend vind is als ik op Whatsapp aan het typen ben springt mijn beeld naar startscherm :)
Heb ik ook last van.. De softwarematige home-knop zit dan te dichtbij de spatiebalk denk ik.

Het lijkt me uiteindelijk dat het maximaal vergroten van scherm geen praktische verbetering oplevert, maar meer een gimmick blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 08-10 09:38
Dus de 3 heeft een betere speaker dan de 6? Op zich jammer, maar ik zit nog op een Oneplus One, welke is er dan beter? De OPO of de OP6? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Ossi schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:40:
Dus de 3 heeft een betere speaker dan de 6? Op zich jammer, maar ik zit nog op een Oneplus One, welke is er dan beter? De OPO of de OP6? :9
Qua audio of geheel qua specs? 8)7

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
PeacekeeperNL schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:49:
[...]

Qua audio of geheel qua specs? 8)7
De audiospeaker :)

Gebruik het niet heel vaak, soms in groepsgesprekken. En heel sporadisch eens een youtube filmpje. Ik ben gewoon benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 06-10 22:33
Klinkt stukken beter dan de OPO heb ze hier voor me liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 14:03
Oh, ik kwam van een Oneplus One af, en heb de 6 meteen besteld na de online presentatie. Ben er echt zoooooo blij mee. Nu is dat natuurlijk logisch aangezien de One toch wel behoorlijk achterhaald is.

Face Unlock werkt als een tierelier, fingerprint ook en gebruik ik voornamelijk onderweg als ik een zonnebril op heb oid. Dat die face unlock niet de veiligste is boeit me niet, al die 'swype' patronen die de meeste mensen gebruiken (op toestellen die nog geen fingerprint sensor hebben) om te unlocken zijn ook zo af te kijken en nog veel onveiliger dus.

Ambient screen-meldingen zien er ook chique uit en het ding is gewoon rete-snel. Ik ben er nog steeds iedere dag héél blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Bart© schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:57:
Oh, ik kwam van een Oneplus One af, en heb de 6 meteen besteld na de online presentatie. Ben er echt zoooooo blij mee. Nu is dat natuurlijk logisch aangezien de One toch wel behoorlijk achterhaald is.

Face Unlock werkt als een tierelier, fingerprint ook en gebruik ik voornamelijk onderweg als ik een zonnebril op heb oid. Dat die face unlock niet de veiligste is boeit me niet, al die 'swype' patronen die de meeste mensen gebruiken (op toestellen die nog geen fingerprint sensor hebben) om te unlocken zijn ook zo af te kijken en nog veel onveiliger dus.

Ambient screen-meldingen zien er ook chique uit en het ding is gewoon rete-snel. Ik ben er nog steeds iedere dag héél blij mee.
Over zonnebrillen gesproken.. Ik heb een polariserende zonnebril. Als ik de OPO horizontaal hou, dan wordt het scherm zwart door de bril. Heb jij dat ook met jouw bril bij de OPO? Zo ja, heb je dat dan ook bij de OP6?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-10 11:00
Ossi schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:12:
[...]

Over zonnebrillen gesproken.. Ik heb een polariserende zonnebril. Als ik de OPO horizontaal hou, dan wordt het scherm zwart door de bril. Heb jij dat ook met jouw bril bij de OPO? Zo ja, heb je dat dan ook bij de OP6?
Is al eerder voorbij gekomen in dit topic maar nee dat probleem ga je niet meer hebben. Wat ik ervan begreep is dit alleen een probleem bij LCD schermen en niet meer bij AMOLED.

@ D0gtag in "[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 7% gewijzigd door Michaelg op 30-05-2018 15:26 ]

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
MrOsman schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:56:
Jojakim schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:07:
Heb ik ook last van.. De softwarematige home-knop zit dan te dichtbij de spatiebalk denk ik.

Het lijkt me uiteindelijk dat het maximaal vergroten van scherm geen praktische verbetering oplevert, maar meer een gimmick blijkt.
Ik kan je echt aanraden om over te stappen op de gestures. Was zelf sceptisch maar serieus na 5 minuten ben ik eraan gewend en wil ik niet meer terug.

[ Voor 18% gewijzigd door Tuktop op 30-05-2018 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Had gestures ook aangezet om even " te kijken" op de OP3 had ik ook geen OSB.
Alles via de capacitive knoppen. Dus meer Screen real estate.
Op de 6 vond ik het zonde om een groter scherm te krijgen en daarvoor weer OSB terug te krijgen.

De Gestures werken goed. Al mogen ze iets soepeler werken.
Voorlopig ga ik niet meer terug naar OSB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 14:03
Ossi schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:12:
[...]
Heb geen (polaroid) polariserende zonnebril. Dus nooit last van gehad.

En gestures, tsja, heb het ook aangezet en ga voorlopig niet meer terug naar die on-screen knoppen.
Heerlijk werkt het.

[ Voor 13% gewijzigd door Bart© op 30-05-2018 15:50 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!