Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:01

DarkSide

theres no place like ::1

Bij XDA kan je de pixel live wallpapers downloaden dan kan je deze beauty instellen :) (hier de 8.1 versie)
Deze live wallpapers doen het ook bij andere launchers als de MS arrow launcher of de oneplus L.
Nice. Werkt ook op de op3.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ReseT schreef op zondag 27 mei 2018 @ 19:28:
Iemand hier een call recorder getest, waarbij je eigen stem niet is vervormd? Ik heb een nexus 5x waarbij alle call recorders geen stemmen opnemen.
Ja, deze werkt bij mij goed: https://play.google.com/s...=com.appstar.callrecorder

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

ReseT schreef op zondag 27 mei 2018 @ 19:28:
Iemand hier een call recorder getest, waarbij je eigen stem niet is vervormd? Ik heb een nexus 5x waarbij alle call recorders geen stemmen opnemen.
Wat ik zo vlot online lees is deze link naar XDA. Indien je een geroot toestel hebt kan je de native call recorder permanent enablen. Zonder root kan je 'm per reboot via ADB enablen. Ga ik sowieso uitproberen zodra ik mijn OP6 binnen heb.

Op mijn S7 heb ik via de build.prop een aanpassing gemaakt waardoor call recorder enabled is, maar dat is dus een root methode.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
renem schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:44:
Ik snap helemaal niets van de optie "Hide The Notch Area" ik zie namelijk totaal geen verschil. Ik vind de notch niet lelijk maar vind het wel vreselijk dat er nauwelijks ruimte overblijft voor de notificaties. Ook doordat er nu ronde "hoeken" zitten is er nog minder ruimte.

Wat ik had gehoopt met die optie dat de hele notificiebalk zwart zou worden en dat er een nieuwe notificiebalk onder de Notch gecreëerd zou worden waardoor je weer een toestelbrede notificiebalk zou hebben zoals toestellen dat hebben zonder de Notch. Maar dat gebeurt dus niet.

Aangezien ik helemaal geen verschil zie (behalve dat de notificaties iconen iets donkerder worden) vraag ik me toch af wat die optie dan wel doet.
Ik geloof dat OP heeft gezegd dat die optie nog komt; de pixels links en rechts van de notch worden dan volledig uitgeschakeld, dan bereik je het effect waar jij op doelt. Er is nog wel een significant verschil tussen "Hide The Notch Area" en "Show The Notch Area": apps zoals bijvoorbeeld Google Photos scrollen in het geval van "show" onder de (zijkanten van de) notch door, terwijl dat in het geval van "hide" niet zo is. Niet alleen de wallpaper, maar dus ook apps 'stoppen' dan bij de notch.

Edit: source van de komende notch-black-out feature: https://forums.oneplus.co...230/page-64#post-18086964

[ Voor 5% gewijzigd door Tuktop op 27-05-2018 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:26
D0gtag schreef op zondag 27 mei 2018 @ 19:21:
[...]

Daarna kies je welke applicatie je wel en niet wilt dat de notch gebruikt wordt. zeg je ja tegen de launcher dan heb je daar wel niet een notch.

@stuffie123 Geluid is inderdaad k*t uit de op6 speakers, erg blikkerig, maar kan niet zeggen dat dat voor mij een issue is. Meer dan een ringtone of alarm komt er niet uit.

Bij XDA kan je de pixel live wallpapers downloaden dan kan je deze beauty instellen :) (hier de 8.1 versie)
Deze live wallpapers doen het ook bij andere launchers als de MS arrow launcher of de oneplus L.
Thanks, wallpaper geïnstalleerd, maar neem aan dat dit ook een beetje van de batterij gaat vreten?
Ach ja, gaan we van zelf merken.
Haal gemiddeld 4 a 5 uur screentime.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-10 18:23
Iemand een idee wanneer de update er aan komt zodat je oa batt percentage kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intizam
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-08 16:13
Je kunt SNS Mobiel Bankieren niet gebruiken omdat er een app actief is op je toestel die zorgt voor een veiligheidsconflict. Denk aan apps die de helderheid van je beeldscherm regelen.

Bovenstaande melding krijg ik de SNS Bank app, iemand anders ook al gehad en ook al een oplossing gevonden misschien? App in volledige scherm weergeven werkt in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:53
FloR_ schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:23:
Iemand een idee wanneer de update er aan komt zodat je oa batt percentage kan zien?
Ik zal even in mijn glazen bol kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Nu online
Intizam schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:45:
Je kunt SNS Mobiel Bankieren niet gebruiken omdat er een app actief is op je toestel die zorgt voor een veiligheidsconflict. Denk aan apps die de helderheid van je beeldscherm regelen.

Bovenstaande melding krijg ik de SNS Bank app, iemand anders ook al gehad en ook al een oplossing gevonden misschien? App in volledige scherm weergeven werkt in ieder geval niet.
Ik heb het ook met de ASN app. Valt me wel op dat het heel random is.. als je een paar keer op annuleren klikt, kun je gewoon verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intizam
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-08 16:13
tuk2008 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:49:
[...]

Ik heb het ook met de ASN app. Valt me wel op dat het heel random is.. als je een paar keer op annuleren klikt, kun je gewoon verder gaan.
Ja dat wel maar het is wel vervelend. Even uitzoeken dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Nu online
Intizam schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:56:
[...]

Ja dat wel maar het is wel vervelend. Even uitzoeken dan maar.
Inderdaad. Wat denk jij? Ik gok erop dat onze banken een update voor de app moeten uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 13:31
tuk2008 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:41:
[...]

Ik geloof dat OP heeft gezegd dat die optie nog komt; de pixels links en rechts van de notch worden dan volledig uitgeschakeld, dan bereik je het effect waar jij op doelt. Er is nog wel een significant verschil tussen "Hide The Notch Area" en "Show The Notch Area": apps zoals bijvoorbeeld Google Photos scrollen in het geval van "show" onder de (zijkanten van de) notch door, terwijl dat in het geval van "hide" niet zo is. Niet alleen de wallpaper, maar dus ook apps 'stoppen' dan bij de notch.

Edit: source van de komende notch-black-out feature: https://forums.oneplus.co...230/page-64#post-18086964
Ik ben benieuwd!

Heb het verschil nu inderdaad gezien met Google Photos. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 16:46

NLF

atillicious schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:18:
Heeft er al iemand de 6 gebruikt icm een smartphone gimbal zoals de DJI Osmo Mobile (2) of de Zhiyun Smooth Q?
Ik vroeg me af of je OIS kan uitzetten, want twee stabilisators werken elkaar tegen neem ik aan.

Wil upgraden vanaf m'n Galaxy S7, maakt nog goede foto's/video's maar de accu raakt te snel leeg.
Ben zelf ook benieuwd want OIS kun je nog niet uitzetten. Kan ook nog steeds geen test filmpjes op youtube vinden met de gimbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZlM01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-09 07:53
Ben ik nu zo mis of kan je de "Niet storen" functie niet aanzetten binnen bepaalde tijdspanne (22u-7u)?
Standaard kan je dit toch met Android?

Wil niet elke avond mijn geluid op stil zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:57
ZlM01 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:15:
Ben ik nu zo mis of kan je de "Niet storen" functie niet aanzetten binnen bepaalde tijdspanne (22u-7u)?
Standaard kan je dit toch met Android?

Wil niet elke avond mijn geluid op stil zetten :)
vind ik ook ambetant maar is bevestigd dat dit met de volgende update mogelijk word.

quote:

Question: The new alert slider works handy! However I didn’t see the Scheduled DND feature.
Answer: Nice catch. We plan to have it in the next software update too.

https://forums.oneplus.co...questions-answers.838740/

[ Voor 26% gewijzigd door Vortexmerc op 28-05-2018 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

An1mA schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:03:
[...]

Thanks, wallpaper geïnstalleerd, maar neem aan dat dit ook een beetje van de batterij gaat vreten?
Ach ja, gaan we van zelf merken.
Haal gemiddeld 4 a 5 uur screentime.
Ik heb het toestel voor het eerst volledig opgeladen ga vandaag kijken hoe ver je komt, maar volgens mij vreet de livewallpaper niet zo veel. Ze zijn meestal wel lichter van kleur = hogere consumptie amoled & gpu & mem toename. Maar wil je maximale screen on tijd dan moet je aan de zwarte wallpaper.
Vortexmerc schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:17:
[...]

vind ik ook ambetant maar is bevestigd dat dit met de volgende update mogelijk word.

quote:

Question: The new alert slider works handy! However I didn’t see the Scheduled DND feature.
Answer: Nice catch. We plan to have it in the next software update too.

https://forums.oneplus.co...questions-answers.838740/
Hopelijk komen er meer aanpassingen in de volgende update, maar moet zeggen ben uiterst tevreden op dit moment.

[ Voor 37% gewijzigd door D0gtag op 28-05-2018 09:39 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Iemand die gebruik maakt van Rabo wallet mobiel betalen?
Net even voor het eerst geprobeerd en de hele kassa / pinapparaat was over de zeik hij de Jumbo :)
Kreeg een gekke melding meerdere passen ofzo en de kassière ook maar toen zat alles vast ook de app.

Met m'n oneplus 5 werkte het perfect.
Misschien was het eenmalig (storing Rabobank).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:24
ComTech schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:27:
Net even voor het eerst geprobeerd en de hele kassa / pinapparaat was over de zeik hij de Jumbo :)
Kreeg een gekke melding meerdere passen ofzo en de kassière ook maar toen zat alles vast ook de app.

Gebruikte het vaak op m'n S8, maar bij een aantal winkels werkt het niet meer; Plus, AH en Kruidvat deden het laatst niet en ook 1x geprobeerd met de OP6, maar die deed het ook niet, terwijl de NFC chip op m'n Rabo pas het gewoon doet. Misschien is de Wallet app gewoon het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ComTech schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:27:

heb laatst gewoon kunnen betalen bij de AH met m'n oneplus 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:24
DanTm schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:06:
[...]

Was dat bij zo'n zelfscan pin? Want die hier in mijn woonplaats heeft echt nooit gewerkt. Jammer genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
macweeds schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:09:
[...]

Was dat bij zo'n zelfscan pin? Want die hier in mijn woonplaats heeft echt nooit gewerkt. Jammer genoeg.
nee gewone kassa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 19:34
Klopt dat de batterij van de OnePlus 6 anderhalf uur minder lang mee gaat dan die van de 5T in real life gebruik? Wat zijn de ervaringen?

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

DanTm schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:06:
[...]

ABN werkt perfect.
melk0r schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:05:
Klopt dat de batterij van de OnePlus 6 anderhalf uur minder lang mee gaat dan die van de 5T in real life gebruik? Wat zijn de ervaringen?
Ik heb geen 5t gehad dus geen idee, ben tevreden met de accu tav de s7 edge. Ik red minimaal twee dagen. Waar de s7 edge en dag deed.
Hier staat 8:10 vs 8:51 (oneplus 6 vs oneplus 5t) Dat is geen anderhalf uur.
Laad tijd is 80min vs 93 in het voordeel van de oneplus 6 ;)

[ Voor 65% gewijzigd door D0gtag op 28-05-2018 13:13 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melk0r
Volgens CNET zou de batterij minder zijn geworden...

https://www.cnet.com/news...have-been-nearly-perfect/

Laat maar..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

When an hour and a half can make all the difference between having connection or not when you're out late, this battery backsliding is a big deal.
Je komt van de 5t? hij doet het beter dan de iphone, pixel 2 xl, s9+.
Zo ja: Lekker de 5t houden, zo niet, who cares compleet geen big deal die anderhalf uur. Dus dat zou betekenen dat de iphones ,pixels en S9's kut zijn want... big deal dat ze veel korter mee gaan:
Review s9 (+) door Cnet
Like last year's models, the S9 Plus also comes with a higher-capacity battery than the S9: 3,500mAh compared to 3,000mAh.

The S9 Plus averaged just under 17 hours on two runs of our looping video test in airplane mode. That's actually an hour less than last year's 18-hour Galaxy S8 Plus ($619.99 at Amazon.com) average, so we'll continue testing on other units and update these results.
samsung-galaxy-s9-plus-unboxing-21

So far in our tests, the S9 Plus has lasted at least three hours longer than my particular Galaxy S9 review unit, but testing continues there and I'll update this review if later tests show an improvement.

In real world usage, the Galaxy S9 Plus lasted for a full work day. I've been using the phone relentlessly during my testing period, and always felt confident that I had enough battery to take me from morning until night -- but maybe not late night. If you're planning to be away until midnight, you may feel more comfortable giving it a top-up before you head out.

Still, the S9 Plus recharges so quickly -- from empty to full in 1 hour, 40 minutes with the power off -- that even 30 minutes on the fast charger can hike up the reserves.
Kennelijk geen big deal dat de s9 een uur minder lang mee gaat dan de s8.... want hij heeft fast charging :+
Goh waarom zou hij dat advies niet geven bij de oneplus 6, hoe dan ook net als velen onthou jij ook alleen: 'wow 1.5 uur minder'.

[ Voor 6% gewijzigd door D0gtag op 28-05-2018 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 09:46

Nog geen last van gehad. Werkt bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbandr84
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:40
Hallo,

Ik kom van een Galaxy s9 af.
Is het mogelijk om meer apps op het homescreen te krijgen?

Het valt me op dat er veel `verloren` ruimte tussen de apps zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Nu online
Galaxy s9 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:02:
Hallo,

Instellingen-weergavegrootte even op klein zetten.
Of een andere launcher gebruiken (nova-launcher) kun je heel veel homescreen instellingen aanpassen naar je wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Hallo,

Zelf gebruik ik nova. Werkt erg goed.
melk0r schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:05:
Real LIFE geen idee. Zelf ook geen 5t gehad
Maar deze video ziet er wel goed uit.
DarkSide schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:46:
Batterij test tussen OP6 - OP5T - S9+
[video]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:38

Gebruik je twilight of iets dergelijks? Daarmee kom ik namelijk ook niet in de app van SNS-bank.
Waarschijnlijk heb je een app draaien die als een soort van overlay werkt (kleurinstellingen waarschijnlijk).

Zet die even stop en probeer het dan opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-09 13:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

ComTech schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:14:
[...]

Instellingen-weergavegrootte even op klein zetten.
Of een andere launcher gebruiken (nova-launcher) kun je heel veel homescreen instellingen aanpassen naar je wensen.
Enige nadeel is dat je dan de Shelf niet meer kan benaderen, zelfs niet via button shortcut :F

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:26
Hallo,

Je homescreen pinchen zodat je de optie "instellingen voor homescreen" kunt selecteren.
Vervolgens "indeling home-screen", dit is volgens mij waar je naar op zoek bent.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 09:14
Ik ben ook na paar jaar ios de one plus besteld, ben heel erg benieuwd.
Wat ik graag wil weten is hoe ik mijn data van ios over kan zetten naar OP.
Ik zie hier en daar naam switch app vallen. kan ik daarmee alles overzetten straks??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotoriousBAS
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 00:44
@xamirz Ik heb hem vanochtend geinstalleerd en je krijgt de vraag of je data van een Android of ios apparaat over wil zetten. Ik heb het hele Switch niet nodig gehad, na ong. 15 minuten was hij een kopie van mijn oude telefoon zonder handmatig ingrijpen. Ik kom echter wel van een andere Oneplus (2) dus geen garantie dat het bij Appel ook zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellnsbv
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-06 12:46
*knip*. Dit hoort gewoon in het L&P topic thuis, daarnaast is crossposten niet toegestaan. Graag hier verder: Ellnsbv in "[OnePlus 6] Levertijden & Prijzen"

[ Voor 99% gewijzigd door rens-br op 28-05-2018 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 22:18
NotoriousBAS schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:47:
@xamirz Ik heb hem vanochtend geinstalleerd en je krijgt de vraag of je data van een Android of ios apparaat over wil zetten. Ik heb het hele Switch niet nodig gehad, na ong. 15 minuten was hij een kopie van mijn oude telefoon zonder handmatig ingrijpen. Ik kom echter wel van een andere Oneplus (2) dus geen garantie dat het bij Appel ook zo werkt.
Dan komt het merendeel vanuit een gesynct Google account, dat zal bij een Apple niet werken, want die werkt niet met Google Account backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

xamirz schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:29:
Ik ben ook na paar jaar ios de one plus besteld, ben heel erg benieuwd.
Wat ik graag wil weten is hoe ik mijn data van ios over kan zetten naar OP.
Ik zie hier en daar naam switch app vallen. kan ik daarmee alles overzetten straks??
Definieer ALLES: ;)
Apps zullen niet overgezet worden.
En als je je mail niet in een google systeem hebt denk ik dat dat ook niet overgezet gaat worden.

Zelfde als fotos. Hoewel hij misschien een map vind en die over kan zetten.

Zelf zou ik even goed een backup maken en alles controleren.
Je komt van een ander Eco systeem af. En moet van iCloud over naar google (denk bv aan Google photos).

Je contacten staan ook niet in Google maar bij Apple schat ik zo in. Dus niet op de Sim kaart.
Waarbij ik vermoed dat hij dat ook niet kan inlezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ellnsbv

denk dat een hoesje geen slecht idee is. zo stevig is dat "gorilla glass" dus blijkbaar niet :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:43
Step-han schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:45:
[...]

Ik heb inderdaad het idee dat de camera niet werkt. Net een test uitgevoerd met *#808#* en zodra ik de tweede camera wil testen loopt het vast.

Edit;
Zojuist Belsimpel gemaild. Heb het toestel pas 5 dagen, ik heb voorgesteld het toestel om te ruilen voor een wel werkend exemplaar. Ik wacht even af hoe Belsimpel gaat reageren. Heb namelijk geen zin in een heel RMA traject. Als zij dit niet willen dat retour/annuleer ik mijn bestelling (mag binnen 31 dagen) en dan bestel ik wel een nieuwe.
Even een vervolg hierop. Contact gehad met de klantenservice van Belsimpel. Zij gaven aan dat ik het toestel moest opsturen en dat er dan naar ''gekeken'' wordt. Dat wil ik niet, het toestel is met een kapotte camera geleverd, ik wil hem direct omruilen voor een goed exemplaar. Bij de Belsimpel winkel in Zwolle geweest, daar kunnen ze er ook niets aan doen. Wat mij is aangeboden is dat als er weer een voorraad beschikbaar is dat ik het toestel opstuur naar Belsimpel en dan er bij ontvangst een nieuwe wordt opgestuurd. Zit ik nog een aantal dagen zonder telefoon. Voorgesteld om het toestel dan naar Zwolle te laten sturen zodat daar direct kan worden omgewisseld, dit was helaas niet mogelijk.

Tot zo ver de ''klantenservice'' van Belsimpel.

Heb nu mijn toestel geannuleerd bij Belsimpel en eentje besteld via de OnePlus site. Die komt woensdag
of donderdag binnen zoals het er nu voor staat, dan gaat mijn huidige OP6 retour naar Belsimpel. Dit stelde overigens de medewerker van Belsimpel Zwolle voor, hij kan er ook niet aan doen maar dacht wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 13:17
Zijn er mede OnePlus 6 eigenaren die voLTE of voWIFI al werkende hebben op of Tele2 of Vodafone?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Pimmetje651 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:51:
Zijn er mede OnePlus 6 eigenaren die voLTE of voWIFI al werkende hebben op of Tele2 of Vodafone?
Dit ligt toch bij de providers?
hij komt bij vodafone iig niet voor.

De 5 en 5T ondersteunen het ook al. Maar niet in Nederland volgens mij omdat geen provider dit voor OP toestellen aanbiedt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellnsbv
DarkSide schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:55:
[...]

De 5 en 5T ondersteunen het ook al. Maar niet in Nederland volgens mij omdat geen provider dit voor OP toestellen aanbiedt
ik had voor de overstap naar Op6 de Oneplus one icm een Simpel sim only abonnement (t-mobile netwerk) en had op mijn Opo altijd LTE verbinding. LTE is toch hetzelfde als VoLTE ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ellnsbv schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:15:
[...]

ik had voor de overstap naar Op6 de Oneplus one icm een Simpel sim only abonnement (t-mobile netwerk) en had op mijn Opo altijd LTE verbinding. LTE is toch hetzelfde als VoLTE ?
Nee LTE is 4g zegmaar
VoLTE is voice over 4g. Dit wordt in Nederland nog niet veel gebruikt. Dus je kan prima met 100mbs downloaden over 4g maar dat wil nog niet zeggen dat je spraak over 4g gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellnsbv
Ellnsbv schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:15:
[...]

oh oke dacht dat het allebei hetzelfde was, dan heb ik niets gezegd hahah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 15:45
Ellnsbv schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:29:
[video]

denk dat een hoesje geen slecht idee is. zo stevig is dat "gorilla glass" dus blijkbaar niet :9~
Ik had zeker gehoopt dat die eerste drop toch in ieder geval vrijwel onbeschadigd overleefd zou worden...
Valt me een beetje tegen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yannickie111 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:27:
Net of Gorilla Glass de heilige graal is.
Tevens maar één testje en misschien valt het hele ding precies verkeerd en ben je screwed.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellnsbv
yannickie111 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:27:
[...]

Ik had zeker gehoopt dat die eerste drop toch in ieder geval vrijwel onbeschadigd overleefd zou worden...
ja die verwachting had ik op z'n minst ook, maar dit was wel een toestel dat eerst gebruikt is voor een watertest en daarna 2 week heeft liggen drogen, we weten natuurlijk niet wat dat met de lijm doet.

verder is dit tot nu toe de enige drop test video op youtube (of een tweaker hier moet even een soortgelijke test willen proberen ?!? :9~ ) en er is het filmpje waar je valtesten ziet in de fabriek van oneplus, maar als daar vastgelegd werd dat een telefoon die testen niet zou overleven dan had die gast waarschijnlijk het filmpje niet online mogen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:57
Pimmetje651 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:51:
Ik heb contact gehad met KPN, Tele2 en BEN. Deze vertelden alledrie eigenlijk hetzelfde, er komt geen VoLTE of VoWiFi ondersteuning voor de OnePlus 6 zolang ze deze zelf niet verkopen. Zo is het met de 5T ook verlopen. Zo goed als kansloos dus helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:41
Step-han schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:44:
[...]

Even een vervolg hierop. Contact gehad met de klantenservice van Belsimpel. Zij gaven aan dat ik het toestel moest opsturen en dat er dan naar ''gekeken'' wordt. Dat wil ik niet, het toestel is met een kapotte camera geleverd, ik wil hem direct omruilen voor een goed exemplaar. Bij de Belsimpel winkel in Zwolle geweest, daar kunnen ze er ook niets aan doen. Wat mij is aangeboden is dat als er weer een voorraad beschikbaar is dat ik het toestel opstuur naar Belsimpel en dan er bij ontvangst een nieuwe wordt opgestuurd. Zit ik nog een aantal dagen zonder telefoon. Voorgesteld om het toestel dan naar Zwolle te laten sturen zodat daar direct kan worden omgewisseld, dit was helaas niet mogelijk.

Tot zo ver de ''klantenservice'' van Belsimpel.

Heb nu mijn toestel geannuleerd bij Belsimpel en eentje besteld via de OnePlus site. Die komt woensdag
of donderdag binnen zoals het er nu voor staat, dan gaat mijn huidige OP6 retour naar Belsimpel. Dit stelde overigens de medewerker van Belsimpel Zwolle voor, hij kan er ook niet aan doen maar dacht wel mee.
Heb eerder een toestel gehad (Moto G4 dacht ik), waarbij ik ook direct na ontvangst problemen had. Naar Zwolle gegaan binnen de retourrecht periode, en vervolgens een nieuwe meegekregen na een beetje aandringen. Wel moest ik wachten op het geld, zodat ze de telefoon konden testen op uiterlijke schade (waardoor je evt. minder geld terug kon krijgen). Aangezien deze schade er niet was, hier uiteraard voor gekozen. Raar dat het dus niet altijd mogelijk blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Pierre_nr1 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:52:
[...]

Ik heb contact gehad met KPN, Tele2 en BEN. Deze vertelden alledrie eigenlijk hetzelfde, er komt geen VoLTE of VoWiFi ondersteuning voor de OnePlus 6 zolang ze deze zelf niet verkopen. Zo is het met de 5T ook verlopen. Zo goed als kansloos dus helaas.
Hoe erg is dat nu precies? Bellen blijft bellen, en de kwaliteit van "normale" gesprekken is wat mij betreft prima.
Ook weet ik niet wat er gebeurd als je een VoLTE-gesprek hebt en je 4g-bereik valt weg, daar heb je met normale GSM-gesprekken geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
Nou heb hen binnen hoor. Geweldig toestel. Mooi en strak. Tot nu niks tegengekomen.

Snel hoor en de nieuwe fingerscanner werkt ook lekker.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:00
Ellnsbv schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:34:
[...]

ja die verwachting had ik op z'n minst ook, maar dit was wel een toestel dat eerst gebruikt is voor een watertest en daarna 2 week heeft liggen drogen, we weten natuurlijk niet wat dat met de lijm doet.

verder is dit tot nu toe de enige drop test video op youtube (of een tweaker hier moet even een soortgelijke test willen proberen ?!? :9~ ) en er is het filmpje waar je valtesten ziet in de fabriek van oneplus, maar als daar vastgelegd werd dat een telefoon die testen niet zou overleven dan had die gast waarschijnlijk het filmpje niet online mogen zetten.
Ben nu ook zeer benieuwd naar drop tests met hoesje. Zonder hoesje lijkt me geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellnsbv
HouseL schreef op maandag 28 mei 2018 @ 19:00:
[...]

Ben nu ook zeer benieuwd naar drop tests met hoesje. Zonder hoesje lijkt me geen optie.
ja dat zou nog even wat realistischer zijn! deze test was overigens wel met de door oneplus aangebrachte screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Rossi schreef op maandag 28 mei 2018 @ 18:42:
[...]

Hoe erg is dat nu precies? Bellen blijft bellen, en de kwaliteit van "normale" gesprekken is wat mij betreft prima.
Ook weet ik niet wat er gebeurd als je een VoLTE-gesprek hebt en je 4g-bereik valt weg, daar heb je met normale GSM-gesprekken geen last van.
VoLTE zorgt er o.a. voor dat de verbinding bijna direct wordt gemaakt en dat de geluidskwaliteit beter is. Een voorwaarde is wel dat de andere kant dan ook een VoLTE verbinding dient te hebben. Die kans is dus (nog) niet zo groot.

VoWiFi is daarentegen wel een enorm voordeel. Je belt via een normale WiFi-verbinding mocht je een slechte verbinding of geen bereik hebben, b.v. in betonnen gebouwen, kelders enz. De belkosten van VoWiFi gaan trouwens wel gewoon van je belbundel af (bron : Tele2). De Galaxy S8(+) en S9(+) worden door Tele2 in ieder geval ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Sinds vandaag trotse eigennaar van een one plus 256GB
Nu moet ik alleen uitvogelen hoe ik mijn sms berichten foto's en contacten importeren.
Alles word netjes herkend alleen dat herkennen.
Ik had wel de optie om te importeren vanuit iphone (en daar kom ik ook vandaan) maar die zie ik dus niet meer. Iemand die weet waar die verstopt ziet?

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:43
Daimen schreef op maandag 28 mei 2018 @ 18:17:
[...]

Heb eerder een toestel gehad (Moto G4 dacht ik), waarbij ik ook direct na ontvangst problemen had. Naar Zwolle gegaan binnen de retourrecht periode, en vervolgens een nieuwe meegekregen na een beetje aandringen. Wel moest ik wachten op het geld, zodat ze de telefoon konden testen op uiterlijke schade (waardoor je evt. minder geld terug kon krijgen). Aangezien deze schade er niet was, hier uiteraard voor gekozen. Raar dat het dus niet altijd mogelijk blijkt te zijn.
Komt omdat de OnePlus 6 Midknight Black nu niet op voorraad is bij heel Belsimpel. Vandaar dat ik nu ook deze keuze heb gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
  • Laatst online: 10-11-2024
Heb sinds vandaag de OP6 in bezit. Ik zit met een uitdaging. Als ik de slider op trillen of stil zet wil ik graag dat er een aantal mensen door kan komen, had ik ook op de OP5. Ik krijg dit alleen (nog) niet voor elkaar op de OP6. Doe ik iets verkeerd of is dit gewoon niet meer mogelijk in de OP6

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ComTech
  • Nu online
Cavemania schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:51:
Heb sinds vandaag de OP6 in bezit. Ik zit met een uitdaging. Als ik de slider op trillen of stil zet wil ik graag dat er een aantal mensen door kan komen, had ik ook op de OP5. Ik krijg dit alleen (nog) niet voor elkaar op de OP6. Doe ik iets verkeerd of is dit gewoon niet meer mogelijk in de OP6
Hier hetzelfde probleem had ook een Oneplus5.
Volgens mij is dat de niet storen modus die kon je met de allert slider aanzetten op de 5 maar op de 6 niet meer.
Er schijnt met een update te komen dat je niet storen (zelfs instelbaar welke tijden) weer kan aanzetten.

Edit: je kunt niet storen wel handmatig activeren met de quick setting tegels (even toevoegen door die te bewerken).

[ Voor 8% gewijzigd door ComTech op 28-05-2018 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Sinds ik van BlackBerry ben overgestapt op Android gebruik ik CritiCall. Kan je contacten instellen dat bellen en eventueel SMS'en er altijd doorheen komt, en eventueel met een schema van tijden. Vind ik persoonlijk ideaal werken. Heeft een gratis en betaalde versie. Zelf zit ik sinds geruime tijd op de betaalde.

Even snel zoeken zie ik hem echter niet meer op de playstore staan. Daarnaast weet ik niet of ie overweg kan met Android 8.x. Stuur maar pb als je de app evt wilt uitproberen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
  • Nu online
DND toggle met de slider komt in een volgende update. Reeds bevestigd door OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
Ik krijg regelmatig de melding 'the internet connection is poor'. Had dit met mijn vorige telefoon niet. Iemand enig idee hoe ik die melding weg kan krijgen? De verbinding lijkt verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:01
DanTm schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:41:
Ik krijg regelmatig de melding 'the internet connection is poor'. Had dit met mijn vorige telefoon niet. Iemand enig idee hoe ik die melding weg kan krijgen? De verbinding lijkt verder prima.
Mogelijk heb je ingesteld dat je wifi automatisch wordt verbroken als de verbinding slecht is. Zie wifi > wifi voorkeuren > slimme wifi wisselaar.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
Maardiweb schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:46:
[...]

Mogelijk heb je ingesteld dat je wifi automatisch wordt verbroken als de verbinding slecht is. Zie wifi > wifi voorkeuren > slimme wifi wisselaar.
Die tip had ik ook gevonden, maar dat stond al uit. Hij doet het soms ook als ik niet met wifi verbonden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Zo mijn OP3 ligt in z'n bedje opgeruimd in de kast.
De OP6 is vanaf nu mijn daily driver. Overzetten ging soepel. Alleen even de MFA's weer registreren op de nieuwe telefoon etc.

Eerste indrukken zijn gewoon goed. De 3 was nog snel en had een prima scherm.
De 6 is ook snel met een goed scherm. De notch is geen issue. En het extra grote scherm is wel fijn.

Wel weer meteen Nova launcher geinstalleerd.
De standaard OP launcher alles op klein gezet. Maar er blijft te veel ruimte over.
Gebruik de google search bar en die kan bij de default launcher niet hoog genoeg.

Nu de rest nog instellen en beetje pielen.
Tot nu toe nog geen echte issues met de FPS aan de achterkant. Het is wel even wennen maar ik vind hem snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
  • Laatst online: 10-11-2024
ComTech schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:07:
[...]

Hier hetzelfde probleem had ook een Oneplus5.
Volgens mij is dat de niet storen modus die kon je met de allert slider aanzetten op de 5 maar op de 6 niet meer.
Er schijnt met een update te komen dat je niet storen (zelfs instelbaar welke tijden) weer kan aanzetten.

Edit: je kunt niet storen wel handmatig activeren met de quick setting tegels (even toevoegen door die te bewerken).
Top, dank. Daar had ik zelf nog niet aan gedacht. Mooi dat het in de nieuwe update komt. Laat die maar snel uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murc1elag0
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-09 17:36
Sinds afgelopen vrijdag in bezit van de OnePlus 6, en wat een genot in alle opzichten (ik kom van een S7). Echter merk ik nu (al) dat bij het opladen de kabel wat op en neer kan wiebelen. Misschien draai ik een beetje door, maar hoe is dit bij jullie? Het enige wat ik mis aan de Samsung... het draadloos opladen, ondanks dat het wat langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
DarkSide schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:54:
Alleen even de MFA's weer registreren op de nieuwe telefoon etc.
Haha so true, dat kost flink wat tijd, meer dan ik verwacht had. Heb zowel voor werk als privé allerlei MFA-dingen en zo alles bij elkaar ben je toch wel snel wat tijd kwijt om alles over te zetten!

En dan hebben we het nog niet eens over apps voor bankieren, digid, steamguard etc...

[ Voor 10% gewijzigd door Rossi op 28-05-2018 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Murc1elag0 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 22:37:
Sinds afgelopen vrijdag in bezit van de OnePlus 6, en wat een genot in alle opzichten (ik kom van een S7). Echter merk ik nu (al) dat bij het opladen de kabel wat op en neer kan wiebelen. Misschien draai ik een beetje door, maar hoe is dit bij jullie? Het enige wat ik mis aan de Samsung... het draadloos opladen, ondanks dat het wat langer duurt.
Precies hetzelfde. Niets om je druk om te maken.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Toptoestel, net alles even ingesteld.
Ik heb geen felle mening over de Notch, ik stoor me er niet aan maar was hij er niet geweest was het wmb ook prima.

Scherm ben ik van onder de indruk, kan ook fel genoeg. Speaker is inderdaad vrij beroerd, komend van een S7.

Iemand enig idee hoe ik voorkom dat steeds de balk met knoppen verdwijnt?
Edit: en hoe ik bij Google now de moderne versie van het weer krijg IPV de oude met die slider? Ik weet dat dit gevraagd is, maar doorzoek het topic maar eens op "Google" en "weer"...😋
Edit 2: vingerafdrukscanner en face unlock zijn beide heerlijk in gebruik

[ Voor 27% gewijzigd door vaagisdenaam op 29-05-2018 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 13:31
Sinds gisteren staat er een topic op XDA over dat het schijnbaar erg simpel is om je toestel te unlocken dmv face unlock door anderen.

Ik herken dit niet en heb het, toen ik de 5t had, ook nog nooit gehoord over de 5t. Hier al mensen die dit ook gemerkt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:31
renem schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 06:51:
Sinds gisteren staat er een topic op XDA over dat het schijnbaar erg simpel is om je toestel te unlocken dmv face unlock door anderen.

Ik herken dit niet en heb het, toen ik de 5t had, ook nog nooit gehoord over de 5t. Hier al mensen die dit ook gemerkt hebben?
Klinkt alsof er op de 6 een foutje zit in de face unlock. Dat hij unlockt met een 'vreemd' gezicht gebeurde inderdaad niet op de 5t. Daar is het ook uitgebreid getest door menigeen.
Oneplus heeft overigens wel altijd gezegd dat faceunlock minder veilig is dan de andere unlock methodes zoals een pincode of vingerafdruk

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Hier getest met de 3 en de 6.
Alleen ik kan de telefoons ontgrendelen. Zelf nooit een 5(t) gehad. Kan het verschil dus niet vermelden.

Maar de 3 lijkt hetzelfde te reageren als de 6.
En verder is FU usd niet "secure" zoals een FPS. Of face id.

Voor mij echter prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Grappig. Op de OP3 was het eerst zoals het nu is op de 6. De slider ging naar trillen en naar stil. Toen hebben ze dat omgegooid naar dnd en stil. Er was een hoop kritiek, mede ook omdat via de volume toets het toestel niet meer op trillen gezet kon worden. Nu is het op de 6 weer andersom zoals het op de OP3 ooit was, maar nu zijn mensen weer gewend aan zoals het was met dnd en stil.

Geen idee waarom het zo lang moest duren om mensen gewoon beide mogelijkheden te geven zodat ze kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

DarkSide schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:55:
[...]

Klopt, Vodafone moet hiervoor waarschijnlijk een certificaat afgeven. Maar aangezien de OP6 niet via Vodafone wordt verkocht denk ik niet dat zij dit toestel gaan ondersteunen met VoLTE & VoWiFi.

*edit*

Het enige wat mogelijk is dat er een toestel met de SD845 via Vodafone wel VoLTE ondersteuning krijgt zoals de Xperia XZ2 en dat Qualcomm deze dan deelt met OnePlus.
Rossi schreef op maandag 28 mei 2018 @ 18:42:
[...]

De meeste providers zetten rond 2020 hun 3G netwerk uit.. Hierdoor bel je dus zonder VoLTE op 2G wat de kwaliteit niet ten goede komt. Als je een VoLTE gesprek start en loopt uit het dekkingsgebied doet de telefoon automatisch een fallback naar 3G om het gesprek voort te zetten, dat merk je meteen in audio kwaliteit ;)

[ Voor 42% gewijzigd door ricjuh op 29-05-2018 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:37
Ik ben sinds gister met trots eigenaar geworden van de Oneplus 6.

Wel vroeg ik mij af of mensen last hebben van relatief hoog energieverbruik in de Oneplus launcher? 2 seconden op de launcher verbruikt meer stroom dan 5 minuten Instagram...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 09:14
Thanks. bedankt voor je informatie.
DarkSide schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:22:
[...]

Definieer ALLES: ;)
Apps zullen niet overgezet worden.
En als je je mail niet in een google systeem hebt denk ik dat dat ook niet overgezet gaat worden.

Zelfde als fotos. Hoewel hij misschien een map vind en die over kan zetten.

Zelf zou ik even goed een backup maken en alles controleren.
Je komt van een ander Eco systeem af. En moet van iCloud over naar google (denk bv aan Google photos).

Je contacten staan ook niet in Google maar bij Apple schat ik zo in. Dus niet op de Sim kaart.
Waarbij ik vermoed dat hij dat ook niet kan inlezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Rossi schreef op maandag 28 mei 2018 @ 22:43:
[...]

Haha so true, dat kost flink wat tijd, meer dan ik verwacht had. Heb zowel voor werk als privé allerlei MFA-dingen en zo alles bij elkaar ben je toch wel snel wat tijd kwijt om alles over te zetten!

En dan hebben we het nog niet eens over apps voor bankieren, digid, steamguard etc...
Ik gebruik hiervoor de App "Authy":

https://play.google.com/s...etails?id=com.authy.authy

Deze ondersteunt cloud backup en multi device sync.
Dus ook 2FA op de PC mocht je de telefoon niet bij de hand hebben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
ricjuh schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:29:
[...]

Ik gebruik hiervoor de App "Authy":

https://play.google.com/s...etails?id=com.authy.authy

Deze ondersteunt cloud backup en multi device sync.
Dus ook 2FA op de PC mocht je de telefoon niet bij de hand hebben _/-\o_
Briljant! Dank hiervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
Weet iemand waarom Dash Charge nu opeens Fast Charge is genoemd door OnePlus?

Laat maar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 22:10

Tags NL

Harmful or Harmless?

melk0r schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:27:
https://www.androidauthor...-dash-charge-name-867541/

https://powershellisfun.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

melk0r schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:27:
nieuws: OnePlus lijkt af te stappen van Dash Charge-naam in Europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-10 21:26
Iemand enig idee wanneer de eerst volgende update komt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:11

Nyarlathotep

Crawling Chaos

rwbk schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:03:
Iemand enig idee wanneer de eerst volgende update komt?
Heb je zelf al gezocht? Dit is een typische glazen bol vraag. Een beetje moeite doen mag ook. Tip: Kijk op het OnePlus forum.
En anders gewoon... wachten. Ik snap die update drang van mensen echt niet 8)7

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-10 21:26
Nyarlathotep schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:26:
[...]

Heb je zelf al gezocht? Dit is een typische glazen bol vraag. Een beetje moeite doen mag ook. Tip: Kijk op het OnePlus forum.
En anders gewoon... wachten. Ik snap die update drang van mensen echt niet 8)7
Ja ik heb zelf al gezocht. Niets kunnen vinden maar misschien dat er een indicatie is geweest.
Waar ik overheen had gelezen. En ja ik heb het oneplus forum gekeken.

En die update drang is er omdat ik graag mijn batterij percentage op mijn scherm heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:50
Ik wil graag voLTE gebruiken, is dit al geaccpteerd door de providers voor de oneplus 6 dat iemand weet?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petrusk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-04-2023
vaagisdenaam schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 01:40:
Toptoestel, net alles even ingesteld.
Ik heb geen felle mening over de Notch, ik stoor me er niet aan maar was hij er niet geweest was het wmb ook prima.

Scherm ben ik van onder de indruk, kan ook fel genoeg. Speaker is inderdaad vrij beroerd, komend van een S7.

Iemand enig idee hoe ik voorkom dat steeds de balk met knoppen verdwijnt?
Edit: en hoe ik bij Google now de moderne versie van het weer krijg IPV de oude met die slider? Ik weet dat dit gevraagd is, maar doorzoek het topic maar eens op "Google" en "weer"...😋
Edit 2: vingerafdrukscanner en face unlock zijn beide heerlijk in gebruik
bij instellingen, knoppen, navigatiebalk&gebaren kun je de knoppen instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
70% batterij over, 45 minuten sot... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
kevinkrs schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:39:
70% batterij over, 45 minuten sot... :(
Ik nu ook 70% batterij maar wel 2 uur sot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RPGD
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-10 18:33
Wellicht handig voor de mensen die de OPO gebruiken icm Android Auto.

Heel krom maar als je de "Hide the notch area" optie hebt aanstaan dan wordt AA niet mooi weergegeven op de head unit van de auto. Zet je hem weer op "Show the notch area" dan is de weergave wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik wil echt nooit meer terug naar een andere verhouding scherm :)

Mijn eerste ervaringen zijn dat hij bloedsnel is. De camera lijkt prima, maar moet ik nog testen. Trilmotor voelt en klinkt wat goedkoop/dunnetjes. De autobrightness vind ik wat conservatief afgesteld. Als kleurenschema heb ik sRGB en ik vind dat een mooi plaatje opleveren.

Verder valt me op dat je echt enorm veel kunt instellen voor zo'n kale versie van stock android. Touchwiz/Sense eat your heart out.

Tot slot, hardwaretechnisch qua afwerking is het ook een pareltje. Ik ben heel blij dat ik geld heb bijgelegd t.o.v. een 7+ en een g6 plus, welke ik beide heel serieus heb overwogen.
Anoshky schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:53:
[...]

Ik heb 60pct na 3:35 sot.
Wel gisteravond pas begonnen op auto brightness, dat scheelt wel ook wat procentjes...

[ Voor 17% gewijzigd door vaagisdenaam op 29-05-2018 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Anoshky schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:53:
[...]

Kun jij Accubattery installeren? Ik ben benieuwd hoeveel jouw apps op de achtergrond gebruiken? Mijn Oneplus launcher staat gigantisch hoog in die app (hoger dan Whatsapp bijvoorbeeld)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Dat extra lange scherm is wel fijn voor multi tasken.
Whatsapp boven en beneden browsen
Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
kevinkrs schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:03:
[...]

Kun jij Accubattery installeren? Ik ben benieuwd hoeveel jouw apps op de achtergrond gebruiken? Mijn Oneplus launcher staat gigantisch hoog in die app (hoger dan Whatsapp bijvoorbeeld)....
Je kan proberen de cache even te legen van de launcher. Wellicht dat dat helpt.
Maar buiten dat het hoog bovenaan staat, merk je uberhaupt dat het verbruik voor je gevoel hoger ligt dan het moet liggen? Dat lijkt me wat belangrijker dan dat iets 'bovenaan' staat. Ja dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
rwbk schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:30:
[...]
En die update drang is er omdat ik graag mijn batterij percentage op mijn scherm heb.
https://play.google.com/s...gibites.accubattery&hl=en
Opgelost!

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x3rius
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-10 15:09
Hoe kan ik het belvolume op 0 zetten? Moet ik dan per se via de slider 'Niet storen'-modus aanzetten?

Ah, dit moet dus met dat schuifje boven de aan-uit knop 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door x3rius op 29-05-2018 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:55
Artbij schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:32:
Ik wil graag voLTE gebruiken, is dit al geaccpteerd door de providers voor de oneplus 6 dat iemand weet?
Nee. Zelf Tele2 gebruiker hier en het word niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
l3art schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:33:
[...]

Je kan proberen de cache even te legen van de launcher. Wellicht dat dat helpt.
Maar buiten dat het hoog bovenaan staat, merk je uberhaupt dat het verbruik voor je gevoel hoger ligt dan het moet liggen? Dat lijkt me wat belangrijker dan dat iets 'bovenaan' staat. Ja dus 8)7
Als een app in 2 minuten tijd meer verbruikt dan 15 minuten facebook scrollen zegt ook wel wat :P

Ik heb de update van de launcher teruggerolt naar de stock versie wanneer de telefoon geleverd is. Misschien kan dat helpen?

Zit nu op 80% en 1 uur sot, Weet niet of dat redelijk normaal is (beetje nu.nl, social media, spotify en niks meer dan dat. maar dat betekend dat je zo'n 4 uur sot zou kunnen halen? Had toch wel 5 verwacht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Artbij schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:32:
Wordt niet ondersteund en gaat waarschijnlijk ook niet gebeuren. Lees maar een pagina terug, daar staat er meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevinkrs schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:06:
Zit nu op 80% en 1 uur sot [...] dat je zo'n 4 uur sot zou kunnen halen? Had toch wel 5 verwacht :/
20% = 1 uur sot, volgens mij red je de 5 dan wel toch ;)

Dat terzijde, een sot zegt ook zeker niet alles natuurlijk, welke helderheid, welke modus van het scherm,
wat voor content heb je gekeken, is de accu daarbij zwaar belast geweest door cpu enzovoort enzovoort.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:02

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Iemand enig idee hoeveel OnePlus gebruikers er in NL zijn? We zouden...de providers een vis(je?) voor kunnen houden. Ondersteun OnePlus met VolTE en iedereen stapt naar je over... :9

Specs

Pagina: 1 ... 12 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!