[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.149.209 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:57
@Tierelier Ik snap het idee, maar voor de badkamer zijn we er niet zo (kritisch) mee bezig. Fijne verlichting, sfeerlicht, tijdens het baden is leuk. Verder de verlichting achter de spiegel voor met name de vrouw.
Wanneer we een aantal spots hebben die gewoon recht naar onder schijnen met een redelijk brede hoek geloven wij het wel eigenlijk. Juist omdat we een verlaagd plafond met spots nemen willen we deze zo strak mogelijk houden, en niet in het midden een normale lamp bij plaatsen.
Bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
brtkpr schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:10:
Tweakers,

Ik weet niet of dit het juiste sub-forum is anders hoor ik het graag.

Sinds kort heb ik een hue hdmi sync box aangesloten op een denon avr-x2500h en vanuit daar naar een Sony kd-65zf9 tv.

Wat nu gebeurt is dat wanneer ik de tv via mijn logitech harmony aanzet netjes alles wordt bediend, maar het beeld blijft zwart.

Raar, dus ik dacht ik ga de hdmi kabel maar eens vervangen tussen ingang 1 op de hue sync richting de receiver output. Helaas, na 20 minuten wachten (Dan schakelt de hue automatisch uit) weer aangezet, zwart beeld geen geluid.

Toen de setting arc-overbrugging aangezet, he, ineens had ik beeld en geluid en alles werkte feilloos.

Helaas, te vroeg gejuicht. Ook na een tweede keer was beeld zwart en geen geluid.
Ik was het zat, hue sync volledig gereset, kabels weer naar origineel.
In mijn receiver e.e.a. gecontroleerd maar alleen de hdmi staat op verbeterde indeling, evenals mijn tv settings.
CEC en ARC maar even uit gezet.
Ook geen oplossing.

Enige wat nu dus werkt is waneer ik een activiteit start, ik handmatig even dr hue sync app moet openen, een willekeurige handeling (bijvoorbeeld dus arc vinkje) moet veranderen en dan lijkt de box iets te doen.

Ik weet gewoon even niet meer waar dit foutje kan zitten, immers als het werkt werkt het perfect.
Ik zit op de laatste firmware.

In mijn Apple TV heb ik de setting van Chroma even gezet naar 4:2:0 4k bij 60hz ipv static dolby vision.
Op de TV heb ik de earc van auto naar uit gezet.
Of dit echt de oplossing is betwijfel ik.

jullie nog tips of ideeën?
Ik heb zelf geen sync box (heb een ambilight tv), maar:

Voor zover ik het heb begrepen moet de sync box direct op je tv worden aangesloten, en dan de rest van je apparatuur (receiver) op 1 van de 4 poorten van de sync box.

Als je een logitech harmony gebruikt zet je in principe cec altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurbus
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03 11:04
Sinds kort heb ik ook een Hue bridge en wat lampen, en heb ik in de Hue app de thuiskomen routine ingesteld. De geselecteerde lampen worden met een verbinding via de cloud echter pas na een paar minuten na thuiskomst ingeschakeld. Zet ik in de tussentijd handmatig de WiFi aan dan springen ze binnen enkele seconden aan. Klopt het dat deze routine via de cloud zo traag werkt of doe ik iets fout? De Hue app heeft op m'n Android toestel al alle machtigingen, mag op de achtergrond draaien en GPS staat altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-08 17:26
dragon2 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:21:
[...]

Ik heb zelf geen sync box (heb een ambilight tv), maar:

Voor zover ik het heb begrepen moet de sync box direct op je tv worden aangesloten, en dan de rest van je apparatuur (receiver) op 1 van de 4 poorten van de sync box.

Als je een logitech harmony gebruikt zet je in principe cec altijd uit.
Klopt, zo is het nu ook aangesloten. Immers de receiver is voor mij de hdmi "switch"

Maar dan rijst nog steeds de vraag waarom soms wel en vaak niet het beeld op zwart blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
brtkpr schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:46:
[...]

Klopt, zo is het nu ook aangesloten. Immers de receiver is voor mij de hdmi "switch"

Maar dan rijst nog steeds de vraag waarom soms wel en vaak niet het beeld op zwart blijft.
Klinkt als een HDMI handshake probleem. Meestal is dat de kabel. Hoeveel kabels heb je getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Hulliee schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:20:
[...]

Klinkt als een HDMI handshake probleem. Meestal is dat de kabel. Hoeveel kabels heb je getest?
Heb nu de originele en 2 extra losse kabels getest.
Wellicht een dure goede gecertificeerde kopen die het label premium heeft?
Dan kan ik net zo goed ook vanuit de TV naar de receiver zo'n zelfde kabel trekken.
Vervelende is alleen, als dat niet het probleem is ben ik zo 80e verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
brtkpr schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:23:
[...]

Heb nu de originele en 2 extra losse kabels getest.
Wellicht een dure goede gecertificeerde kopen die het label premium heeft?
Dan kan ik net zo goed ook vanuit de TV naar de receiver zo'n zelfde kabel trekken.
Vervelende is alleen, als dat niet het probleem is ben ik zo 80e verder.
Zeker geen dure kopen! Wel een kabel die de nieuwste hdmi versie ondersteunt.
Hier op tweakers lees ik hele goede verhalen over amazon.nl: hdmi kabel CSL
https://www.amazon.nl/CSL...ic-Variable/dp/B082J3XYJD
Maar ook de action heeft kabels die goed zijn. Check de versie!

Maar toch: ik denk dat het de kabels zijn, weet ik niet zeker he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Hulliee schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:28:
[...]

Zeker geen dure kopen! Wel een kabel die de nieuwste hdmi versie ondersteunt.
Hier op tweakers lees ik hele goede verhalen over amazon.nl: hdmi kabel CSL
https://www.amazon.nl/CSL...ic-Variable/dp/B082J3XYJD
Maar ook de action heeft kabels die goed zijn. Check de versie!

Maar toch: ik denk dat het de kabels zijn, weet ik niet zeker he? :)
Haha, ik ben al blij met de reacties, dit is niet grappig.

Zet net de activiteit tv kijken aan en beeld blijft zwart, wanneer ik de app op en en dan paar x de knop arc overbrugging aan/uit zet dan gaat beeld ineens aan en werkt alles prima.

Ga even in je link naar de kabels verdiepen

EDIT: net 4 stuks aangeschaft, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver323
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-08 11:53
Charie schreef op maandag 1 juni 2020 @ 00:57:
Thanks voor de tips dat profielen en diffuser het mooier maken. Besteld en vandaag geïnstalleerd! [Afbeelding]
@Charie zou ik mogen vragen welke profiel je hiervoor hebt gebruikt? En welke diffuser, frosty of melkwit?
En past de Hue ledstrip er correct in?
Heb al beetje zitten kijken voor de profielen op ledgigant.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 17:04

lampie1979

Hoepla!

Knoop doorgehakt en ga voor draaidimmers. Heb een lutron aantal maanden geleden besteld en deze is mij goed bevallen.

Echter hoe krijg je deze strak in Jung LS990 raamwerk.

Zo dus.

Nu 4 klaar, nog iets van 12 te gaan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDjOsFTRyHKFKSdnfNBeOnNa45k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TEFpHXvMz3rsM1OqacZSwJKF.jpg?f=fotoalbum_large

Amazon had ze eindelijk in de aanbieding dus maar een flink aantal besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3BKk0UFdMm7ZXSOEC65Yio0lO7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sjRs8AbPGWKp3Y2GX0dnRZzo.jpg?f=fotoalbum_large

Binnenkant van de Jung LS990 draaiknop uitgefreesd zodat de knop er strak in komt te liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4N_AzUd_qSghF9l22R_7uAf4VV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aPQOhtRIYeZG0yazYXyAqfFO.jpg?f=fotoalbum_large

Dubbelzijdig tape op de lutron base.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hkQgpyPPcrEIdhVZ13dGQImb40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TbYNGDt7lfGyLMdV2hI38T2K.jpg?f=fotoalbum_large

Voila, looks factory standard but smarter ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ewtNF4tb4JZrnlAoEjO38m1jKdA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5qITEU8EZuRdQ6zuh9Z59AVT.jpg?f=fotoalbum_large

Out with the old

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MaYS-zoQoAx84vK6CA3ZS9SNU2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JPvVNEok5e2ceceFvErF79Kc.jpg?f=fotoalbum_large

Brackets in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPkXCpJc9JBS31OZFPaChZreWWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OVIGsoq3jfIH9iqgv2PvKOzq.jpg?f=fotoalbum_large

Job done.

[ Voor 8% gewijzigd door lampie1979 op 14-06-2020 23:52 ]

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Mijn huisgenoot en ik waren allebei verbonden met dezelfde bridge, waarvan ik eigenaar ben.

Hij is nu vertrokken en ik ben alleen in de woning, maar hij vind het leuk om me af toe te vervelen door vanaf afstand mijn verlichting te bedienen.

Hoe zorg ik er voor dat alle andere verbonden gebruikers verwijderd worden? Ik kan nergens een optie vinden om verbonden personen of apparaten te verwijderen. Het enige wat ik vind als ik op internet zoek is de bridge resetten, maar dat vind ik nogal drastisch.

[ Voor 25% gewijzigd door Ethiron op 15-06-2020 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:40

reiker

dan jij!

Ethiron schreef op maandag 15 juni 2020 @ 07:04:
Mijn huisgenoot en ik waren allebei verbonden met dezelfde bridge, waarvan ik eigenaar ben.

Hij is nu vertrokken en ik ben alleen in de woning, maar hij vind het leuk om me af toe te vervelen door vanaf afstand mijn verlichting te bedienen.

Hoe zorg ik er voor dat alle andere verbonden gebruikers verwijderd worden? Ik kan nergens een optie vinden om verbonden personen of apparaten te verwijderen. Het enige wat ik vind als ik op internet zoek is de bridge resetten, maar dat vind ik nogal drastisch.
Helpt dit je verder? Voor zover ik weet werkt dit nog steeds. https://www.reddit.com/r/...ccess_to_your_hue_bridge/

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-08 18:34
Ik heb dit probleem ook dat mijn beeld zwart blijft. In de app kan ik ook geen enkele input selecteren. Deze geeft de melding unknown en is grijs.
Heb jij dit toevallig ook?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ABmwusA8MHpB9u_1gwVGuJK8uNE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xyTN7W0B2CCcMZnx2di49rPw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 16:33
Ethiron schreef op maandag 15 juni 2020 @ 07:04:

Op meethue.com kan je inloggen en dan heb je op je account een aantal tabjes

Als de bridge aan een tweede account gelinkt is dan kan je dat zien op het tabje "Bridge" onderaan. Ik denk dat je daar ook toegang kan verwijderen.

Daarnaast heb je onder je account een tabje met "Applicaties". Je kan daar kan je gelinkte applicaties verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
king_bass schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:11:
[...]

Ik heb dit probleem ook dat mijn beeld zwart blijft. In de app kan ik ook geen enkele input selecteren. Deze geeft de melding unknown en is grijs.
Heb jij dit toevallig ook?
[Afbeelding]
Nee, daar heb ik geen last van.
Heb zo ingesteld dat bij aangaan van de Hue Sync er alleen naar poort 1 een actieve verbinding mag zijn.
Maar deze staat niet op grey out.

[ Voor 26% gewijzigd door brtkpr op 15-06-2020 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
gwystyl schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:58:
Na een tijd meelezen in dit topic en het aanbieding topic heb ik vandaag eindelijk een duopack E14 White Ambiance aangeschaft. Ik had alleen gemist dat je daar niks mee kan zonder Bridge, en dat er nog geen bluetooth versie van beschikbaar is :X. Ik zie dat E14 White Bluetooth wel bestaat, maar E14 White Ambiance niet?

We hebben verschillende lampjes met E14 fitting die ik liever niet wil vervangen. Weet iemand of E14 White Ambiance binnenkort wel een versie krijgt met Bluetooth of kan ik beter met een adapter naar E27 gaan werken en er White Ambiance Bluetooth in stoppen? Ik ben bang dat dit geen gezicht is als de lampen er door de adapter een stuk bovenuit steken.

Een andere mogelijkheid is waarschijnlijk om een starterkit met bridge te halen (of losse bridge V2 op de kop te tikken), maar die zie ik eigenlijk ook nooit met E14 lampen.
Een overweging hierbij is dat ik ook op zoek ben naar een mesh systeem. De TP-Link M9 plus heeft ook zigbee ondersteuning. Zou ik die kunnen gebruiken in plaats van een Hue Bridge of alleen samen daarmee ?(@radicalEMT)

Wie helpt me een knoop door te hakken? Op het moment staat het duopack al op de nominatie om teruggebracht te worden naar de winkel, maar ik weet nog niet wat voor alternatief ik kan/wil halen.
Dit starter-pakket koop je met tweede kans voor €99,-
Met dimmer switch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 15:25

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dank voor de tip, maar ik had inmiddels een starter pakket met twee E27 white ambiance lampen gekocht. Nu dus rustigaan uitvogelen wat de mogelijkheden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:44
scubamichel schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:12:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem (nieuw aangemaakte routines die spontaan verdwijnen) en dit aangemeld bij de Signify helpdesk. Ik werd op Hemelvaartsdag gebeld door een medewerker van deze helpdesk die om meer informatie vroeg volgens mij om naar de inhoud van mijn bridge te kijken en het probleem te onderzoeken.
Het ticket zou doorgezet worden naar een hoger level om te onderzoeken. Dus wordt vervolgd in mijn geval.
Na het telefonisch contact heb ik overigens nog niets vernomen van de helpdesk.
Heb je hier inmiddels al iets over vernomen?

Van het weekeind was er ineens weer een routine weg bij mij, eentje die al meer dan een jaar rustig en naar tevredenheid draaide...

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scubamichel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:09
__Erik__ schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:33:
[...]

Heb je hier inmiddels al iets over vernomen?

Van het weekeind was er ineens weer een routine weg bij mij, eentje die al meer dan een jaar rustig en naar tevredenheid draaide...
Wel iets van gehoord maar totaal verbaasd over de reactie van de Signify helpdesk. Ik had het probleem destijds aangemeld onder het onderwerp 'problemen met Hue Smart Plug' omdat de routine met het aan/uitzetten van de Smart Plug telkens verdween. Later kwam ik er pas achter dat het met andere routines / lampen ook gebeurde.

Krijg ik vorige week ineens een mail met:
'Ik heb uw factuur bekeken en gezien dat het product binnen garantie valt. Vandaar dat wij dan ook de garantieprocedure met u willen starten. We willen een koerier inplannen die het defecte product bij u komt ophalen voor onderzoek door ons servicebureau.'

Terwijl het probleem naar de 2e lijn doorgezet zou worden. Daarvoor had de 1e lijn op Hemelvaartsdag allerlei informatie bij me opgevraagd. Kennelijk niks mee gedaan. Of ze lezen de historie niet van een ticket als dat in hun systeem weer eens tevoorschijn komt.
Ik heb dus vriendelijk bedankt voor het omruilen (van de Smart Plug deze factuur had bijgevoegd...) aangezien ik niet verwacht dat het dit software probleem gaat oplossen. Daarna niets meer op mijn reactie mogen vernemen van de helpdesk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __Erik__
scubamichel schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:46:
[...]

Wel iets van gehoord maar totaal verbaasd over de reactie van de Signify helpdesk. Ik had het probleem destijds aangemeld onder het onderwerp 'problemen met Hue Smart Plug' omdat de routine met het aan/uitzetten van de Smart Plug telkens verdween. Later kwam ik er pas achter dat het met andere routines / lampen ook gebeurde.

Krijg ik vorige week ineens een mail met:
'Ik heb uw factuur bekeken en gezien dat het product binnen garantie valt. Vandaar dat wij dan ook de garantieprocedure met u willen starten. We willen een koerier inplannen die het defecte product bij u komt ophalen voor onderzoek door ons servicebureau.'

Terwijl het probleem naar de 2e lijn doorgezet zou worden. Daarvoor had de 1e lijn op Hemelvaartsdag allerlei informatie bij me opgevraagd. Kennelijk niks mee gedaan. Of ze lezen de historie niet van een ticket als dat in hun systeem weer eens tevoorschijn komt.
Ik heb dus vriendelijk bedankt voor het omruilen aangezien ik niet verwacht dat het dit software probleem gaat oplossen. Daarna niets meer op mijn reactie mogen vernemen van de helpdesk.
Wat wilden ze dan komen ophalen, de bridge? Die verdwenen routine? Of? 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door __Erik__ op 15-06-2020 14:59 . Reden: typo's ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Robsato schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:16:
[...]
Op meethue.com kan je inloggen en dan heb je op je account een aantal tabjes

Als de bridge aan een tweede account gelinkt is dan kan je dat zien op het tabje "Bridge" onderaan. Ik denk dat je daar ook toegang kan verwijderen.

Daarnaast heb je onder je account een tabje met "Applicaties". Je kan daar kan je gelinkte applicaties verwijderen.
Dit werkte perfect, dank voor de tip! Raar dat deze optie niet in de app zit als je het mij vraagt. Hier kom je toch niet zelf op? Totaal niet intuïtief.

@reiker jij ook thanks, deze had ik al gevonden maar vond ik vrij omslachtig, dus ik zocht eerst naar andere opties. Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 08:25

aawe mwan

Wat ook leuk is:

__Erik__ schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:59:
[...]
Misschien wil een engineer de bridge zien om uit een memory dump te halen waar de bug vandaan komt?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
aawe mwan schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:59:
[...]

Misschien wil een engineer de bridge zien om uit een memory dump te halen waar de bug vandaan komt?
Kan, en dan zit ie 2 weken in het donker, oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etmnidj1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-08 11:27
Enige tijd geleden 2 friends of hue switches aangeschaft, een gelijk geconfigureerd; de tweede in de doos laten zitten. Wil de 2e switch identiek maken aan de eerste die ik gelijk heb geconfigureerd. Is het mogelijk de routines te kopieren van de ene switch naar de andere? Ik vraag dit omdat ik lang bezig geweest ben met all4hue om de rules juist te configureren en niet meer precies weet hoe ik eea heb geconfigureerd. Ik kan in all4hue de rules wel kopieren maar hie wijs ik ze toe aan de andere switch? Het liefst zou ik de switch klonen? Iemand een idee? Grt Niels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scubamichel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:09
__Erik__ schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:59:
[...]

Ze blijven daar op de Signify helpdesk volhouden:

"Op dit moment lijkt het ons het beste om uw smart plug om te wisselen.
Als daarna het 'software' probleem zich blijft voordoen dan zullen wij alsnog met een passende oplossing komen.
"

Dus nog maar eens gevraagd of dit initiatief nou van de 1e of de 2e lijn afkwam en of het zoiets van een baat het niet dan schaadt het niet poging is. Aangezien ik het ook met een scene heb waar alleen lampen in zitten lijkt het mij niet logisch dat het aan een Smart Plug ligt. Geloof niet dat ze het echt willen onderzoeken.
Bovendien werkt de Smart Plug prima met de scriptjes die ik vanuit Domoticz aan stuur. Maar dat is natuurlijk een workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:59
brtkpr schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:10:
Tweakers,

Ik weet niet of dit het juiste sub-forum is anders hoor ik het graag.

Sinds kort heb ik een hue hdmi sync box aangesloten op een denon avr-x2500h en vanuit daar naar een Sony kd-65zf9 tv.

Wat nu gebeurt is dat wanneer ik de tv via mijn logitech harmony aanzet netjes alles wordt bediend, maar het beeld blijft zwart.

Raar, dus ik dacht ik ga de hdmi kabel maar eens vervangen tussen ingang 1 op de hue sync richting de receiver output. Helaas, na 20 minuten wachten (Dan schakelt de hue automatisch uit) weer aangezet, zwart beeld geen geluid.

Toen de setting arc-overbrugging aangezet, he, ineens had ik beeld en geluid en alles werkte feilloos.

Helaas, te vroeg gejuicht. Ook na een tweede keer was beeld zwart en geen geluid.
Ik was het zat, hue sync volledig gereset, kabels weer naar origineel.
In mijn receiver e.e.a. gecontroleerd maar alleen de hdmi staat op verbeterde indeling, evenals mijn tv settings.
CEC en ARC maar even uit gezet.
Ook geen oplossing.

Enige wat nu dus werkt is waneer ik een activiteit start, ik handmatig even dr hue sync app moet openen, een willekeurige handeling (bijvoorbeeld dus arc vinkje) moet veranderen en dan lijkt de box iets te doen.

Ik weet gewoon even niet meer waar dit foutje kan zitten, immers als het werkt werkt het perfect.
Ik zit op de laatste firmware.

In mijn Apple TV heb ik de setting van Chroma even gezet naar 4:2:0 4k bij 60hz ipv static dolby vision.
Op de TV heb ik de earc van auto naar uit gezet.
Of dit echt de oplossing is betwijfel ik.

jullie nog tips of ideeën?
Probeer eens als dit zich weer voordoet om alleen de HDMI kabel (input) uit de sync box te trekken en weer terug te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-08 16:31
Een paar jaar geleden heb ik een Philips lightstrip aangeschaft. Nu is de adapter hiervan helaas overleden, op internet kom ik nergens een vervanger tegen. Iemand anders hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:21

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

LegeBoekenkast schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:32:
Een paar jaar geleden heb ik een Philips lightstrip aangeschaft. Nu is de adapter hiervan helaas overleden, op internet kom ik nergens een vervanger tegen. Iemand anders hier ervaring mee?
Soms staan ze op MP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:30
LegeBoekenkast schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:32:
Of vraag het bij Signify zelf. Die hebben me fantastisch geholpen met de adapter van een Go :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
akatar schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:04:
[...]

Probeer eens als dit zich weer voordoet om alleen de HDMI kabel (input) uit de sync box te trekken en weer terug te steken.
Die had ik nog niet getest, ga ik proberen.
Had je hier zelf ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:59
@brtkpr
Nee, sta nog in twijfel.
Maar ik weet dat bv Denon een passthrough heeft, kan me voorstellen dat de sync box het signaal niet meer meekrijgt.
Een testje door deze HDMI stekker even los te halen en terug te plaatsen, laat zien of dit (misschien) het probleem is.

Evenals dat je versterker op dezelfde settings (video uitgang) moet staan als de apparaten die daar aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 09:46
Ik heb afgelopen december wat Hue color e27 lampen gescoord.
Nu blijkt dat ik eigenlijk G10 had moeten bestellen, nu liggen er 4 lampen te verstoffen.
Iemand enig idee waar ik betaalbaar spots/wandlampen kan kopen met e27 fitting?
Gister bij IKEA geweest maar daar is alles G10 of E14? (kleine maat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __Erik__
scubamichel schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:21:
[...]

Ze blijven daar op de Signify helpdesk volhouden:

"Op dit moment lijkt het ons het beste om uw smart plug om te wisselen.
Als daarna het 'software' probleem zich blijft voordoen dan zullen wij alsnog met een passende oplossing komen.
"

Dus nog maar eens gevraagd of dit initiatief nou van de 1e of de 2e lijn afkwam en of het zoiets van een baat het niet dan schaadt het niet poging is. Aangezien ik het ook met een scene heb waar alleen lampen in zitten lijkt het mij niet logisch dat het aan een Smart Plug ligt. Geloof niet dat ze het echt willen onderzoeken.
Bovendien werkt de Smart Plug prima met de scriptjes die ik vanuit Domoticz aan stuur. Maar dat is natuurlijk een workaround.
Ik heb 't met routines met verschillende kamers/lampen, routines met een Robb's dimmer en routines met een plug, lijkt me inderdaad ook niet aan die plug te liggen...

Heb dit probleem gister weer aangekaart bij de servicedesk via facebook, nog geen antwoord gekregen.

[ Voor 4% gewijzigd door __Erik__ op 16-06-2020 22:30 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:18

Wallie

Herr

Zspirit schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:21:
Ik heb afgelopen december wat Hue color e27 lampen gescoord.
Nu blijkt dat ik eigenlijk G10 had moeten bestellen, nu liggen er 4 lampen te verstoffen.
Iemand enig idee waar ik betaalbaar spots/wandlampen kan kopen met e27 fitting?
Gister bij IKEA geweest maar daar is alles G10 of E14? (kleine maat).
Ff bij Amazon Duitsland zoeken.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:08
Onlangs is onze zolder verbouwd en hebben we gekozen voor inbouwspots. Ik heb hiervoor de Hue Centura Color en de Hue Ambiance Spot gekozen. Het heeft heel even gewerkt maar nu zijn de lampen onbereikbaar.

Zou dit kunnen doordat de afstand tot de brigde/andere lampen te groot is? De inbouwspots zijn op zolder en de eerstvolgende Hue lampen + bridge zijn op de begaande grond. De Bridge hangt in de meterkast.

Als dit het geval kan zijn, is dit op te lossen door op de 1e etage een Hue lamp te plaatsen (iets wat ik toch al van plan ben...)

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-08 14:53

Side-Kick

Timmy!

martin484 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:24:
Onlangs is onze zolder verbouwd en hebben we gekozen voor inbouwspots. Ik heb hiervoor de Hue Centura Color en de Hue Ambiance Spot gekozen. Het heeft heel even gewerkt maar nu zijn de lampen onbereikbaar.

Zou dit kunnen doordat de afstand tot de brigde/andere lampen te groot is? De inbouwspots zijn op zolder en de eerstvolgende Hue lampen + bridge zijn op de begaande grond. De Bridge hangt in de meterkast.

Als dit het geval kan zijn, is dit op te lossen door op de 1e etage een Hue lamp te plaatsen (iets wat ik toch al van plan ben...)
Dat zou kunnen. Ik zou zeggen, haal een lamp van de begane grond en sluit deze aan op de 1e etage en test het uit. Zigbee is een mesh netwerk en in principe zou de betrouwbaarheid van je netwerk moeten toenemen als deze beter verdeeld zijn over je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-08 09:26
martin484 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:24:

Wat je ook nog zou kunnen proberen is de bridge eens op een ander kanaal te zetten en anders idd er een lamp tussen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
brtkpr schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:31:
[...]

Zet net de activiteit tv kijken aan en beeld blijft zwart, wanneer ik de app op en en dan paar x de knop arc overbrugging aan/uit zet dan gaat beeld ineens aan en werkt alles prima.

Update:

Kabels binnen, alles vervangen. Stroom even van alle apparatuur gehaald.

Eerste poging PS4 pro, helaas, zwart beeld.
Tweede poging met ARC aan: beeld!

Eerste poging naar Apple TV, beeld, in 1x.

Eerste poging blu-ray speler, zwart beeld maar na enkele keer aan/uit beeld.

Vanavond nog maar eens goed testen, ben er nog niet zeker van. Kabels moeten nu wel goed zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GodDamage
  • Laatst online: 27-08 17:03
Zo! Van het weekend alle lichtschakelaars maar vervangen voor blindplaten en stopcontacten en een Hue Smart Button erop. Dit ziet er perfect uit en is met nog geen €30 per schakelaar een stuk goedkoper dan FoH schakelaars, past in elk schakelmateriaal en het werkt op een batterij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-MMWrBaxxr_njPoG-Z2MP8ohqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/piCSlxql0LSxXAJ24efhcEbu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RIM2hz1QwAi2Aw9tVhtjKUdNjIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pYrcCPraZ1QsYbi4UBqnoIza.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4lZgFfSTzf6voxtZq_CeljY0jk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0P6ebagf9P0Wj5CCw4NNopRn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 18:26
ziet er goed uit....maar is dat een adapter waar je het magneetplaatje van de smartbutton op plakt ???
GodDamage schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:23:
Zo! Van het weekend alle lichtschakelaars maar vervangen voor blindplaten en stopcontacten en een Hue Smart Button erop. Dit ziet er perfect uit en is met nog geen €30 per schakelaar een stuk goedkoper dan FoH schakelaars, past in elk schakelmateriaal en het werkt op een batterij.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GodDamage
boyhenkie schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:55:
ziet er goed uit....maar is dat een adapter waar je het magneetplaatje van de smartbutton op plakt ???

[...]
Exact. https://www.smartlights.d...erung-aus-dem-3d-drucker/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspecram
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-11-2023
Ik ben een nieuw huis aan het bouwen waarin ik alle leidingen nog aan kan leggen zoals ik wil. Dit leek mij een perfect moment om na te denken of/hoe ik slimme verlichting wil. Zie ook een eerdere post. Ik weet ondertussen meer en heb mijn wensen ook wat aangescherpt. Ik heb nu wat Hue specifieke vragen. Vandaar dat ik het hier post.

Mijn wensen:
  • Ik wil de electra zo aanleggen dat ik eventueel ooit terug kan naar "dom" licht
  • Ik wil Hue als systeem en de Philips Hue bridge. Veel mensen raden mij een Homey aan. Dat wil ik eigenlijk niet omdat ik hou van dingen die één ding heel goed doen. Ik ben geen hobbyist die het leuk vind om te blijven configureren en optimaliseren. Ik wil het één keer instellen en klaar. Ik hoef (voorlopig) ook geen dingen te doen die een combinatie zijn van licht en thermostaat, voordeur of zonnescherm of zo.
  • Ik wil de lichten graag ook kunnen bedienen met Apple HomeKit.
  • Ik wil ook domme lampen aan kunnen sluiten om dit soort lampen te kunnen hebben in mijn huis. Verder voelt het voor mij logischer om de schakelaars slim te maken dan de lamp. Zeker als een armatuur meerdere peertjes heeft.
  • Ik wil het liefst nog fysieke lichtschakelaars in mijn nieuwe huis voor al mijn lampen. Die hoeven uiteraard niet bedraad te zijn. Ik wil graag iets wat er uit ziet als een normaal lichtknopje (of dimmer), dus geen Philips Hue dimmer switch.
  • Ik wil het liefst geen oplossing die sommige lampen wel in HomeKit tonen maar niet in de Philips Hue app.
In mijn eigen huidige huis heb ik een smart dimmer aangesloten op een domme lamp om te testen of dat een oplossing voor me zou zijn. Ik heb ook een Philips hue bridge opgenomen in het systeem. Als alles zou werken, zou het een ideale oplossing zijn voor mijn wensen. Maar ik heb twee problemen:
  1. Eigenlijk zou dit (volgens mij) in de Hue app te zien moeten zijn als een lichtbron en als een schakelaar. Maar ik zie het alleen als een lichtbron. Aan/uit zetten en dimmen kan heel goed. Maar omdat het niet als schakelaar gezien wordt, kan ik (volgens mij) geen andere lampen aan de schakelaar toevoegen. Ik zou het wel graag zo willen kunnen configureren dat ik met één lichtknopje meerdere lampen aan/uit kan zetten.
  2. De schakelaar (of lamp) is niet te zien in Apple HomeKit. Ik begreep van de verkoper dat dat iets te maken had met regels van Apple en/of Philips en dat dat niet zal veranderen.
Probleem één kan ik (volgens mij) oplossen door ipv de draaidimmer een inbouw dimmer te gebruiken en als lichtknopje een friends of hue draadloze switch aan de muur. Ik vind het wel wat duur om één slim product te vervangen door twee terwijl ik daar geen logische noodzaak voor zie. Ik ben dan €45 (voor de inbouw dimmer) + €60 (voor de FoH schakelaar) per lichtknopje kwijt.
Als dit alles op zou lossen, zou ik de hoge prijs acceptabel vinden. Ik begreep dat Friends of Hue producten wel door Apple HomeKit gezien worden. Maar in homekit kan je alleen lichten aan en uit zetten maar geen switches volgens mij. Als ik deze schakelaar in HomeKit kan zien, kan ik er volgens mij nog steeds mijn lichten niet mee aan of uit zetten.
Als er geen andere oplossingen zijn, neig ik toch naar naar de combo van inbouw dimmers met FoH switches. Ondanks dat ik het duur vind en dat hij maar één van mijn twee problemen oplost. Vooral omdat voor zover ik het begrijp geen producten zijn die probleem twee oplossen (domme armatuur via een slimme schakelaar via de Hue bridge met HomeKit aansturen).

Ik heb nu de volgende vragen:
  1. Ik heb gezien dat er veel merken zijn die zigbee draaidimmers verkopen. Is er eentje die wel als los lichtpunt en switch te zien is in de Philips Hue app (en daarmee mijn eerste probleem oplost)?
  2. Is er misschien een aanname of wens die ik op moet geven om wel de rest te kunnen zoals ik het wil?
  3. Is er een heel ander (schakel) product die wel mijn problemen oplost?
  4. Andere tips en suggesties zijn ook zeer welkom!
Bedankt voor het meedenken alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
jaspecram schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:28:
Ik ben een nieuw huis aan het bouwen waarin ik alle leidingen nog aan kan leggen zoals ik wil. Dit leek mij een perfect moment om na te denken of/hoe ik slimme verlichting wil.
Als je toch alles nog kan maken zoals het je het wil, waarom dan Hue voor je verlichting en geen KNX? Dat is volgens mij een stuk stabieler (ookal mag ik over Hue ook niet klagen).

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-08 14:19
DennusB schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:34:
[...]

Als je toch alles nog kan maken zoals het je het wil, waarom dan Hue voor je verlichting en geen KNX? Dat is volgens mij een stuk stabieler (ookal mag ik over Hue ook niet klagen).
Ik noem zo maar een reden: de prijs?

Er tal van Zigbee-ZLL/Hue compatible inbouwdimmers, aktoren en schakelaars waardoor je praktisch net zo goed en misschien nog wel meer flexibel je verlichting kunt bedienen. Daarnaast zijn de koppelingen vanuit een KNX gebaseerd systeem richting andere automatisering/domotica vaak beperkter dan vanuit het Hue systeem. KNX is zeker een prima en stabiele standaard maar voor een huisinstallatie is het soms afwegen...

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Ziet er goed uit! Kan je die adapter ergens kopen? of heb je ze zelf geprint?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GodDamage
martin484 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:46:
[...]

Ziet er goed uit! Kan je die adapter ergens kopen? of heb je ze zelf geprint?
Staat een link naar de 3d print, die je gratis kunt downloaden van Thingiverse. Bij de meeste 3d printshops kun je een offerte vragen en het bestand uploaden. De laagste prijs die ik kreeg aangeboden was €5 per stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:50
GodDamage schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:23:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik wilde net mijn ervaring delen, heb gistren drie van deze adapters binnen gekregen (6 euro per stuk laten 3d printen). Werkt echt perfect en past goed in de look&feel van de rest van de schakelaars in huis.

Voor de liefhebber: ik heb er nog eentje over, af te halen of verzenden (past net door de brievenbus). PM voor interesse (y)

Ik had eerst het lelijke Philips plaatje hangen aan de muur, nu vervangen als volgt met een (niet werkende) wcd):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2F40lmiRHUdr0K5E_C_LVEWysI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lDfzbL0D58GKx3QSp67SiDJE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RGLFbslfAk-EpHayUZpJLa0y5Mo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oqEouwmJxlYWcYYbC6kVCKMH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zLCUG5OBzg7WQkIZiizHKFcy65M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SbwzalcUYy2LtRhgWEvaUSn4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Ik ben een nieuw huis aan het bouwen waarin ik alle leidingen nog aan kan leggen zoals ik wil.
Een tip die niet veel met Hue te maken heeft, maar die ik toch maar geef.
Zorg ervoor dat je naar iedere kamer minimaal 1 loze leiding legt, dan ben je later een stuk flexibeler als je nog iets wil veranderen.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspecram
DennusB schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:34:
[...]

Ik ging er van uit dat als ik daar voor zou kiezen, ik de (stroom) kabels anders zou moeten leggen dan bij "domme" verlichting. Ik zou het liefst alle kabels leggen zoals in een "dom" huis. Als die aanname fout is, kan je me doorverwijzen naar een website waar ik meer kan vinden over hoe ik een KNX verlichting systeem aan kan leggen?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspecram
funske schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:23:
[...]

Zorg ervoor dat je naar iedere kamer minimaal 1 loze leiding legt, dan ben je later een stuk flexibeler als je nog iets wil veranderen.
Bedankt voor de tip. Van waar naar waar zou die loze leiding moeten lopen? Van de centraal-doos in het plafond naar de kamer-deur of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:50
funske schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:23:
[...]

Eens. Bij onze verbouwing laten we ook 'domme leidingen' aanleggen. Puur en alleen om later te kunnen verkopen.

Wat wij hebben gedaan is allemaal wcd's laten plaatsen en alvast een schakeldraad laten trekken. Hebben wij extra wcd's en later kan hier een domme schakelaar op gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
GodDamage schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:02:
[...]

Staat een link naar de 3d print, die je gratis kunt downloaden van Thingiverse. Bij de meeste 3d printshops kun je een offerte vragen en het bestand uploaden. De laagste prijs die ik kreeg aangeboden was €5 per stuk.
Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
jaspecram schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:32:
Bedankt voor de tip. Van waar naar waar zou die loze leiding moeten lopen? Van de centraal-doos in het plafond naar de kamer-deur of zo?
Dat is al een goed voorbeeld, daarnaast vanuit de meterkast naar alle kamers (wie weet waarvoor ooit nog nuttig).
Daarnaast zou ik er ook voor zorgen dat er naar iedere kamer een leiding loopt voor je netwerk.
Mocht later blijken dat je ze toch niet gebruikt dan is het jammer van de leidingen. Als je ze toch goed kunt gebruiken is het altijd veel beter dan in de toekomst weer gaan breken of iets voor elkaar te krijgen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09

Zelfde verhaal heb ik hier zelf ook gehad. Keuze is gevallen op Hue ( omdat ik dat al gedeeltelijk had) icm Google Home. Ook gewoon traditionele schakelaars gezet om eerder genoemde redenen.

Ik heb wel van tevoren gekeken naar Friend of Hue (FoH) schakelaars die samenwerken met het Hue systeem. Op basis hiervan hebben we ( ik eigenlijk :P ) gekozen voor deze schakelaar pricewatch: Niko Dimschakelaar Hue Intense (Grijs) . We hebben ook de rest van ons schakelmateriaal in dezelfde stijl zodat het iets meer wegvalt. Op deze knoppen kun je verschillende scenes/acties zetten waarop de lampen/kamers reageren.

Die situatie van domme lampen met een slimme schakelaar hebben wij ook opgelost met die zigbee schakelaar van Robbshop. We hebben 13 lampen wandlampen ( met twee E14 fittingen) door het hele trappenhuis, portaal en gang. Deze zijn verdeeld over vier van deze slimme schakelaars. Ik los het probleem wat jij benoemt op met sensoren die aangaan op beweging, dan hoef je ze niet persé te schakelen. Maar weet niet of dat in jouw situatie ook werkt.

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Ik ben een nieuw huis aan het bouwen waarin ik alle leidingen nog aan kan leggen zoals ik wil. Dit leek mij een perfect moment om na te denken of/hoe ik slimme verlichting wil. Zie ook een eerdere post. Ik weet ondertussen meer en heb mijn wensen ook wat aangescherpt. Ik heb nu wat Hue specifieke vragen. Vandaar dat ik het hier post.

Mijn wensen:
  • Ik wil de electra zo aanleggen dat ik eventueel ooit terug kan naar "dom" licht
  • Ik wil Hue als systeem en de Philips Hue bridge. Veel mensen raden mij een Homey aan. Dat wil ik eigenlijk niet omdat ik hou van dingen die één ding heel goed doen. Ik ben geen hobbyist die het leuk vind om te blijven configureren en optimaliseren. Ik wil het één keer instellen en klaar. Ik hoef (voorlopig) ook geen dingen te doen die een combinatie zijn van licht en thermostaat, voordeur of zonnescherm of zo.
  • Ik wil de lichten graag ook kunnen bedienen met Apple HomeKit.
  • Ik wil ook domme lampen aan kunnen sluiten om dit soort lampen te kunnen hebben in mijn huis. Verder voelt het voor mij logischer om de schakelaars slim te maken dan de lamp. Zeker als een armatuur meerdere peertjes heeft.
  • Ik wil het liefst nog fysieke lichtschakelaars in mijn nieuwe huis voor al mijn lampen. Die hoeven uiteraard niet bedraad te zijn. Ik wil graag iets wat er uit ziet als een normaal lichtknopje (of dimmer), dus geen Philips Hue dimmer switch.
  • Ik wil het liefst geen oplossing die sommige lampen wel in HomeKit tonen maar niet in de Philips Hue app.
In mijn eigen huidige huis heb ik een smart dimmer aangesloten op een domme lamp om te testen of dat een oplossing voor me zou zijn. Ik heb ook een Philips hue bridge opgenomen in het systeem. Als alles zou werken, zou het een ideale oplossing zijn voor mijn wensen. Maar ik heb twee problemen:
  1. Eigenlijk zou dit (volgens mij) in de Hue app te zien moeten zijn als een lichtbron en als een schakelaar. Maar ik zie het alleen als een lichtbron. Aan/uit zetten en dimmen kan heel goed. Maar omdat het niet als schakelaar gezien wordt, kan ik (volgens mij) geen andere lampen aan de schakelaar toevoegen. Ik zou het wel graag zo willen kunnen configureren dat ik met één lichtknopje meerdere lampen aan/uit kan zetten.
  2. De schakelaar (of lamp) is niet te zien in Apple HomeKit. Ik begreep van de verkoper dat dat iets te maken had met regels van Apple en/of Philips en dat dat niet zal veranderen.
Probleem één kan ik (volgens mij) oplossen door ipv de draaidimmer een inbouw dimmer te gebruiken en als lichtknopje een friends of hue draadloze switch aan de muur. Ik vind het wel wat duur om één slim product te vervangen door twee terwijl ik daar geen logische noodzaak voor zie. Ik ben dan €45 (voor de inbouw dimmer) + €60 (voor de FoH schakelaar) per lichtknopje kwijt.
Als dit alles op zou lossen, zou ik de hoge prijs acceptabel vinden. Ik begreep dat Friends of Hue producten wel door Apple HomeKit gezien worden. Maar in homekit kan je alleen lichten aan en uit zetten maar geen switches volgens mij. Als ik deze schakelaar in HomeKit kan zien, kan ik er volgens mij nog steeds mijn lichten niet mee aan of uit zetten.
Als er geen andere oplossingen zijn, neig ik toch naar naar de combo van inbouw dimmers met FoH switches. Ondanks dat ik het duur vind en dat hij maar één van mijn twee problemen oplost. Vooral omdat voor zover ik het begrijp geen producten zijn die probleem twee oplossen (domme armatuur via een slimme schakelaar via de Hue bridge met HomeKit aansturen).

Ik heb nu de volgende vragen:
  1. Ik heb gezien dat er veel merken zijn die zigbee draaidimmers verkopen. Is er eentje die wel als los lichtpunt en switch te zien is in de Philips Hue app (en daarmee mijn eerste probleem oplost)?
  2. Is er misschien een aanname of wens die ik op moet geven om wel de rest te kunnen zoals ik het wil?
  3. Is er een heel ander (schakel) product die wel mijn problemen oplost?
  4. Andere tips en suggesties zijn ook zeer welkom!
Je kunt beter kijken voor zigbee inbouw dimmer zonder draai knop, zodat deze als lamp in je netwerk zit en dan Friends of Hue, Hue Smart Button of Hue Dimmer Switch gebruiken om lampen fysiek te kunnen bedienen!

Combinatie ZigBee dimmer met draai knop zal niet door Hue bridge worden gezien als schakelaar en alleen als lamp, dus dat gaat niet zo werken als je al aangeeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daver1985
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09-2022
Goedenavond,

Ik weet niet of ik de vraag hier mag stellen maar ik probeer het gewoon.
Ik heb twee Hue resonate lampen besteld maar deze zijn nog niet geleverd. Nu kom ik niet in aanmerking voor de Hue actie waarbij je een gratis bridge krijgt opgestuurd omdat ik geen foto heb van de barcode.

Is er iemand op dit forum die mijn wellicht hierbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
daver1985 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:17:
Goedenavond,

Ik weet niet of ik de vraag hier mag stellen maar ik probeer het gewoon.
Ik heb twee Hue resonate lampen besteld maar deze zijn nog niet geleverd. Nu kom ik niet in aanmerking voor de Hue actie waarbij je een gratis bridge krijgt opgestuurd omdat ik geen foto heb van de barcode.

Is er iemand op dit forum die mijn wellicht hierbij kan helpen?
Je hebt nog tot 30 juni om in te schrijven (mits gekocht voor 15 juni), komen ze niet voor die tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daver1985
barber schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:19:
[...]

Je hebt nog tot 30 juni om in te schrijven (mits gekocht voor 15 juni), komen ze niet voor die tijd?
Nee helaas zoals het er nu naar uit ziet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:29

DukeBox

loves wheat smoothies

@daver1985 Heb je wel de factuur al ? Zo ja, loop je gewoon een winkel binnen en maak je een foto van de barcode ?

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 18-06-2020 22:37 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eierbal
  • Registratie: September 2018
  • Niet online
Op al heel veel plekken op het web gezocht maar ik kom er niet uit: kan Hue Outdoor op deze kabel? Ik wil 4 Lily spots gebruiken van 8 watt per stuk. Er staat zowel 150V op (links) als 30V (rechts). En daardoor raak ik in verwarring.

Verder ben ik op zoek naar losse stekkertjes omdat aan deze kabel Gwen Philips stekkers zitten. Is dat te koop?

Mijn kabel ligt namelijk al in de tuin. Maar in plaats van In-Lite heb ik liever Hue...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qZfbWyswFbxatL1kAR_JUqknzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sp9swcSHBcODvcb5QQ5Wz1wF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Eierbal op 19-06-2020 08:44 . Reden: 150V/30V ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daver1985
DukeBox schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:37:
@daver1985 Heb je wel de factuur al ? Zo ja, loop je gewoon een winkel binnen en maak je een foto van de barcode ?
Factuur heb ik ben inmiddels in 5 winkels geweest maar geen voorraad. Schijnen leveringsproblemen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Eierbal schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 02:51:
Op al heel veel plekken op het web gezocht maar ik kom er niet uit: kan Hue Outdoor op deze kabel? Ik wil 4 Lily spots gebruiken van 8 watt per stuk. Er staat zowel 150V op (links) als 30V (rechts). En daardoor raak ik in verwarring.

Verder ben ik op zoek naar losse stekkertjes omdat aan deze kabel Gwen Philips stekkers zitten. Is dat te koop?

Mijn kabel ligt namelijk al in de tuin. Maar in plaats van In-Lite heb ik liever Hue...

[Afbeelding]
Dat dilemma heb ik ook gehad..toch maar al die oude meuk er uitgetrokken en de originele Hue kabels en stekkers gebruikt. Eigenlijk in een halve dag klaar (2 outdoorstrips, 3 Lily, 3 Calla en 1 Impress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 14:28
Ik heb zojuist mijn eerste Hue spullen besteld! Een Starterset met 3x GU10 spots (kleur) en een filament lamp.
Tot nu toe heb ik alleen lampen en ledstrips van Xiaomi (yeelight) dus ben benieuwd!

Ik wil in de toekomst ook de lichtknoppen vervangen voor de draadloze zigbee vanrianten, al moet ik me daar nog eens goed in verdiepen.
Zo iets heb ik dan in gedachte, alleen dan in 3 raam variant.
https://www.amazon.nl/Sen...id=pla-818667527987&psc=1

Hoe worden ze aangesloten, werkt het op batterij etc etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:29

DukeBox

loves wheat smoothies

daver1985 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 06:32:
Factuur heb ik ben inmiddels in 5 winkels geweest maar geen voorraad. Schijnen leveringsproblemen te zijn.
Om welke set gaat het ? Misschien heb ik nog wel ergens een foto met de barcode er op.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 16:14
wokkelz schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:27:
Ik heb zojuist mijn eerste Hue spullen besteld! Een Starterset met 3x GU10 spots (kleur) en een filament lamp.
Tot nu toe heb ik alleen lampen en ledstrips van Xiaomi (yeelight) dus ben benieuwd!

Ik wil in de toekomst ook de lichtknoppen vervangen voor de draadloze zigbee vanrianten, al moet ik me daar nog eens goed in verdiepen.
Zo iets heb ik dan in gedachte, alleen dan in 3 raam variant.
https://www.amazon.nl/Sen...id=pla-818667527987&psc=1

Hoe worden ze aangesloten, werkt het op batterij etc etc :)
Antwoord op je vraag in je eigen link.

Nooit opladen: dankzij Energy Harvesting-technologie (EnOcean) is deze Smart Home schakelaar zonder batterij en draadloos en hoeft nooit op te laden.

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eierbal
  • Registratie: September 2018
  • Niet online
Birdy D schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:11:
[...]
Dat dilemma heb ik ook gehad..toch maar al die oude meuk er uitgetrokken en de originele Hue kabels en stekkers gebruikt. Eigenlijk in een halve dag klaar (2 outdoorstrips, 3 Lily, 3 Calla en 1 Impress)
Maar waarom heb je die kabels eruit gehaald? Omdat de kabels bedoeld zijn voor een 12V systeem? Maar als ik deze kabel zo zie kan Hue hier prima op denk ik. Maar ik ben geen expert.

Heb nog geen reactie van Philips dus weet ook van hun kant nog niets.

Sowieso is de kabels vervangen voor mij geen optie omdat ze onder een groot deel van ons terras liggen.

En zijn er losse Hue kabelstekkertjes te koop? Of is het zelf 'knutselen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Eierbal schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:44:
[...]

Maar waarom heb je die kabels eruit gehaald? Omdat de kabels bedoeld zijn voor een 12V systeem? Maar als ik deze kabel zo zie kan Hue hier prima op denk ik. Maar ik ben geen expert.

Heb nog geen reactie van Philips dus weet ook van hun kant nog niets.

Sowieso is de kabels vervangen voor mij geen optie omdat ze onder een groot deel van ons terras liggen.

En zijn er losse Hue kabelstekkertjes te koop? Of is het zelf 'knutselen'?
Hue is 24V en bovendien zijn de Hue kabels veel steviger van kwaliteit. Dat had ik ook, onder straatwerk. Rijtje los gehaald en er weer onderdoor gebracht waar nodig. Nieuwe zo veel mogelijk direct langs het straatwerk gelegd op zo'n 25 cm. diep. Losse Hue stekkers zijn niet te koop, ga je zelf knutselen en mocht je eventueel je stekkertje afknippen van je Hue lamp om op die manier iets aan te passen verlies je je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Zijn er bewegingssensoren anders dan die van Hue en hoe bevallen die?

Mijn stiefzoon gaat naar een nieuw huis en ik zoek een goedkope oplossing voor zijn trap verlichting.

Hij is flink wat geld kwijt aan inrichting en je kunt het maar 1x uitgeven :)

Ik zie wel een Zigbee van Xiamo maar vindt nergens of deze met Hue werkt.

Ook zie ik van de Ikea TRÅDFRI bewegingsensor, heeft iemand die in gebruik icm. Hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbouman
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-08 18:28
i2Paq schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:28:
Ook zie ik van de Ikea TRÅDFRI bewegingsensor, heeft iemand die in gebruik icm. Hue?
Als je er iets tussen zet zoals Home Assistant kan je ze wel met elkaar schakelen.

Persoonlijk vind ik de HUE sensoren veel beter en sneller reageren dan die van IKEA TRÅDFRI dus ik ga ze op termijn weer de deur uit doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-08 17:28

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Vandaag de eerste Hue lampen, bridge en dimmer binnen gekregen. Zit in een klein appartement en baalde best wel hoe het licht hier ingeregeld is.

Nu heb ik voor alle 7 spotjes die in de woonkamer in het plafond zitten Hue white & ambiance zitten. Ik had een starterpack met 6 van deze lampjes gehaald. Moest er dus 1 los bij bestellen. Zonder echt te hebben gekeken naar de lumens dacht ik dat de single - en duo pack's gelijk zouden zijn. Met opzet niet voor de bluetooth variant gegaan bij het enkele extra lampje. Blijkt dat hij 100 lumen minder heeft en minder opbrengst. Je wordt dus verplicht om een extra duo pack te halen voor dezelfde lamp.

Buitenom dit kleine issue, en dat ik geen mooi raam heb kunnnen vinden om de dimmer aan te monteren, heb ik alles in de woonkamer al wel voor elkaar.

Aparte scenes gemaakt voor het keukenblok, de eettafel en de bank hoek. Deze kan ik ook allemaal makkelijk via alexa en siri regelen, of door op de knoppen te drukken. Hiermee hoeven niet meer alle 7 spotjes aan.) En uiteindelijk de badkamer ook voorzien van een schakelaar met een slimme lamp. Heb er namelijk alleen vaste spanning en zit nu een lamp op een microgolf sensor. Echt drama. Als de buren in hun appartement lopen, of iemand over de gang gaat hij al aan. Zit je op de wc of sta je in de douche, detecteert hij de beweging niet.

Zelfde in de hal. Daar moet ook echt een schakelaar komen.

Stiekem kijk ik nu al een beetje naar de gu10 gekleurde lampen. Het liefst natuurlijk goedkoper dan hue maar wel wat goed werkt. Dan kan ik met 4 stuks ook de hele slaapkamer voorzien. (ja hier moeten wel kleur in.
Lekker rood licht om je nacht zicht te bewaren en andere mogelijke gebruiksscenario's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Laatst online: 21:12

zeroday

There is no alternative!

Iemand ervaring met dit?

Ik heb een standaard Hue lamp (grote vitting) in een normale buitenlamp. Draait al enige jaren goed alleen nu valt me op dat deze lamp als deze uit moet staan toch heel licht knippert en licht geeft, staat dus niet uit
aan en uit maakt niet uit, bij aan is deze dus aan en bij uit blijft ie zacht aan ..

is daar iets aan te doen of is de lamp kaduuk?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
i2Paq schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:28:
Zijn er bewegingssensoren anders dan die van Hue en hoe bevallen die?

Mijn stiefzoon gaat naar een nieuw huis en ik zoek een goedkope oplossing voor zijn trap verlichting.

Hij is flink wat geld kwijt aan inrichting en je kunt het maar 1x uitgeven :)

Ik zie wel een Zigbee van Xiamo maar vindt nergens of deze met Hue werkt.

Ik heb het zelf andersom gedaan: 'echte' hue motion sensors i.c.m. Osram verlichting om geld te besparen.
De 2 osram ledstrips langs de trappen hier werken net zo goed als die van hue zelf. Het scheelt nogal in de kosten en zijn ook wat makkelijker op maat te krijgen want je krijgt meerdere stukjes strip geleverd die je aan elkaar kunt kliken en de meegeleverde koppelingen/tussenstukjes zijn ook superhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

dragon2 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:08:
[...]

Ik heb het zelf andersom gedaan: 'echte' hue motion sensors i.c.m. Osram verlichting om geld te besparen.
De 2 osram ledstrips langs de trappen hier werken net zo goed als die van hue zelf. Het scheelt nogal in de kosten en zijn ook wat makkelijker op maat te krijgen want je krijgt meerdere stukjes strip geleverd die je aan elkaar kunt kliken en de meegeleverde koppelingen/tussenstukjes zijn ook superhandig.
Die Osram en Hue ontlopen elkaar qua prijs niet echt, of kijk ik nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
zeroday schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:06:
Iemand ervaring met dit?

Ik heb een standaard Hue lamp (grote vitting) in een normale buitenlamp. Draait al enige jaren goed alleen nu valt me op dat deze lamp als deze uit moet staan toch heel licht knippert en licht geeft, staat dus niet uit
aan en uit maakt niet uit, bij aan is deze dus aan en bij uit blijft ie zacht aan ..

Heb je er constant spanning op staan of doe je het met de normale aan/uit schakelaar? Bij constante spanning zou de lamp dat niet mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Iemand ervaring met dit?

Dit heb ik ook met gu10 bolletjes gehad in een buitenlamp. In mijn geval was er een hele kleine lekstroom heb ik mij laten vertellen en met led licht zorgt dat er voor dat het lampje heel licht gaat branden. Een dubbel polige schakelaar was de oplossing. Deze sluit de fase én de nul af en er kan dan dus geen lekstroom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
i2Paq schreef op zondag 21 juni 2020 @ 13:46:
[...]
Die Osram en Hue ontlopen elkaar qua prijs niet echt, of kijk ik nou verkeerd?
Ik heb die ledstrips toen gekocht voor EUR 21,40 /stuk, amazon.de. Hue ledstrips waren beetje duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

dragon2 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 14:53:
[...]

Ik heb die ledstrips toen gekocht voor EUR 21,40 /stuk, amazon.de. Hue ledstrips waren beetje duurder...
OK, duidelijk.

We hebben nog 5 weken dus even kijken of ik dat kan evenaren :)

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
i2Paq schreef op zondag 21 juni 2020 @ 14:56:
[...]

OK, duidelijk.

We hebben nog 5 weken dus even kijken of ik dat kan evenaren :)

Bedankt!
Ze zijn nu (aanbieding) maar 17,99 dus dat moet lukken ;)
https://www.amazon.de/dp/...61_185740101_TE_item?th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

koifim schreef op zondag 21 juni 2020 @ 14:12:
[...]

Dit heb ik ook met gu10 bolletjes gehad in een buitenlamp. In mijn geval was er een hele kleine lekstroom heb ik mij laten vertellen en met led licht zorgt dat er voor dat het lampje heel licht gaat branden. Een dubbel polige schakelaar was de oplossing. Deze sluit de fase én de nul af en er kan dan dus geen lekstroom zijn.
het vreemde is dat deze aansluiting gewoon al 5 jaar werkt en pas nu treedt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Birdy D schreef op zondag 21 juni 2020 @ 14:06:
[...]

Heb je er constant spanning op staan of doe je het met de normale aan/uit schakelaar? Bij constante spanning zou de lamp dat niet mogen doen.
Voorheen was dat ook niet het geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __Erik__
Iemand ervaring met dit?

Je zou nog ff de polen kunnen omdraaien, wil ook wel eens helpen (dus stekker andersom of in de lamp de polen omdraaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:38

ManiacsHouse

Scheisse!

Iemand ervaring met dit?

Ik heb dat een al eens gehad met de standaard witte lampen. Heel irritant. Reset met de remote vlakbij de lamp verhielp het probleem tijdelijk. Uiteindelijk naar Philips gestuurd en zou een nieuwe krijgen, maar ze vonden geen defecten en kreeg doodleuk dezelfde lamp weer terug. Heb het idee dat de standaard witte lampen (niet de ambiance) van wat goedkopere kwaliteit zijn.

https://www.dedomoticasto...k-mijn-philips-hue-lampen

"Als je beschikt over een Hue dimmer, in andere woorden een afstandsbediening, dan kan je de Hue eenvoudig resetten. Houd de dimmer vlakbij de ingeschakelde Hue lamp en druk de aan- en uitknop tegelijkertijd voor 10 seconden in. Na deze 10 seconden gaat de lamp vervolgens uit zichzelf 3 keer aan en uit. Dit betekent dat de lamp volledig gereset is."

[ Voor 24% gewijzigd door ManiacsHouse op 22-06-2020 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:18

Wallie

Herr

ManiacsHouse schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:08:
[...]

Ik heb dat een al eens gehad met de standaard witte lampen. Heel irritant. Reset met de remote vlakbij de lamp verhielp het probleem tijdelijk. Uiteindelijk naar Philips gestuurd en zou een nieuwe krijgen, maar ze vonden geen defecten en kreeg doodleuk dezelfde lamp weer terug. Heb het idee dat de standaard witte lampen (niet de ambiance) van wat goedkopere kwaliteit zijn.

https://www.dedomoticasto...k-mijn-philips-hue-lampen

"Als je beschikt over een Hue dimmer, in andere woorden een afstandsbediening, dan kan je de Hue eenvoudig resetten. Houd de dimmer vlakbij de ingeschakelde Hue lamp en druk de aan- en uitknop tegelijkertijd voor 10 seconden in. Na deze 10 seconden gaat de lamp vervolgens uit zichzelf 3 keer aan en uit. Dit betekent dat de lamp volledig gereset is."
Heb hier meerdere van die witte hue lampen (gangen, toiletten, schuur, berging), geen eentje knippert...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk013
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-08 18:43
Beste Tweakers,

Ik heb inmiddels heel mijn huis ingericht met White ambiance en motion sensors en afgesteld.

Nu zou het gaaf zijn als ik een alarm in kan stellen als ik niet thuis ben dat ik een melding krijg wanneer de Hue sensor geactiveerd wordt in bijvoorbeeld de gang of huiskamer. Is dit mogelijk? Wel heb ik zoiets gezien bij de outdoor sensor maar die app in hue labs werkt niet voor de indoor sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwresixel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:38
Niet via de Hue app, maar wel via Domoticz. Dan kan je Hue mooi aan bijvoorbeeld Pushbullet koppelen. En de lichtsterktes en temperaturen die je Hue sensoren meten kan je dan ook gebruiken voor bijv. het aansturen van rolluiken of infraroodpanelen.

Ik hoop trouwens zelf nog steeds stiekem dat het Hue scala ooit nog eens wordt uitgebreid met raam-/deurcontacten en een eenvoudige "security" interface in de Hue app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:25
Een tijdje terug hadden we alvast drie Ambience plafonnières gehaald, incl dimmer switch. Die bevielen zo goed, dat ik d'r nog een starter set tegenaan gooide.

De timing van die bestelling kwam goed uit, want dochterlief trok in een kwade bui het trekkoordje in de badkamer stuk. :D Die staat nu dus permanent aan, which is okay want nu hebben we die dimmer uit de starter set er opgehangen.

"Oh! Dat is handig!" hoorden we vanmiddag uit de berging komen, toen dochterlief de automatische verlichting ontdekte; lang leve de motion sensor. Geen goedkope grap, maar wel een mooie toevoeging.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:26
Liegebeest schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:00:
[...]

"Oh! Dat is handig!" hoorden we vanmiddag uit de berging komen, toen dochterlief de automatische verlichting ontdekte; lang leve de motion sensor. Geen goedkope grap, maar wel een mooie toevoeging.
Zeker handig voor o.a. doorloopruimtes :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mystic_Vamp
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:03
De officiële Jung FOH schakelaar lijkt er nu toch ook eindelijk aan te komen

https://www.dedomoticasto...r-a-range-alpine-wit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-07 10:16

joskuiper

PapaCooper

Voor mijn schuur / carport / overkapping in aanbouw ben ik van plan over te gaan naar Philips Hue.
Dit wil ik dan langzaamaan doortrekken door alle buitenverlichting rondom te vervangen door Philips Hue.

Ik zit met het volgende vraagstuk.

Onder de carport komt een beveiligingscamera te hangen (welke ik nog moet uitzoeken).
Ook komen er daar 6 Hue spots onder.

De spots wil ik eigenlijk bij schemer aan laten gaat om (laten we zeggen) 20%.
Als er dan beweging is moet de verlichting voor een korte periode naar 100%.

Met meerdere types beveilingscamera's kan je een gebied afzetten wat hij pakt voor bewegingsdetectie.
Kan ik Hue met een camera koppelen om dan aan te springen?
Want volgens mij heeft de Hue sensor geen mogelijkheid om in te stellen welk gebied hij pakt?

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08 17:23
joskuiper schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:06:
Voor mijn schuur / carport / overkapping in aanbouw ben ik van plan over te gaan naar Philips Hue.
Dit wil ik dan langzaamaan doortrekken door alle buitenverlichting rondom te vervangen door Philips Hue.

Ik zit met het volgende vraagstuk.

Onder de carport komt een beveiligingscamera te hangen (welke ik nog moet uitzoeken).
Ook komen er daar 6 Hue spots onder.

De spots wil ik eigenlijk bij schemer aan laten gaat om (laten we zeggen) 20%.
Als er dan beweging is moet de verlichting voor een korte periode naar 100%.

Met meerdere types beveilingscamera's kan je een gebied afzetten wat hij pakt voor bewegingsdetectie.
Kan ik Hue met een camera koppelen om dan aan te springen?
Want volgens mij heeft de Hue sensor geen mogelijkheid om in te stellen welk gebied hij pakt?
6 is veel hoor! Ik heb er onder de overkapping 4 en dat is ruim voldoende. Ik neem aan dat je er geen ‘daglicht’ van hoeft te maken?

In HomeKit kun je de bewegingssensor van de camera gebruiken, niet in Hue zelf. Dan zul je een bewegingsmelder op moeten hangen.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-07 10:16

joskuiper

PapaCooper

@Serena
Wat is het formaat van jouw overkapping?
De mijn 8.50 m¹ x 4.00 m¹.

Als die van jou vergelijkbaar is dan is 4 misschien wel een optie.
Vind 6 qua verdeling misschien ook wat mooier gezien lengte/breedte.

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08 17:23
joskuiper schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:59:
@Serena
Wat is het formaat van jouw overkapping?
De mijn 8.50 m¹ x 4.00 m¹.

Als die van jou vergelijkbaar is dan is 4 misschien wel een optie.
Vind 6 qua verdeling misschien ook wat mooier gezien lengte/breedte.
Hij is ongeveer 3 x 5. Denk dat overbodig is, maar het oog wil natuurlijk ook wat.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Mystic_Vamp schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:20:

Best een prijzig dingetje! En dan is ie nog afgeprijsd ook. Batterijloos is natuurlijk gaaf en daar zal je extra voor betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-08 11:30
Voor de mensen die nog versie 1 van de bridge hebben:

June 22, 2020
Firmware 01043155 (Bridge V1)
With this update, the Hue Bridge v1 will not be supported any longer and continue to work only locally (without internet). This means the following: :
The Hue Bridge v1 will no longer receive updates, new features, or security patches.
Away-from-home control and Home & Away will no longer be supported.
Cloud-based voice control will no longer be supported.
Login functionality for your Hue account — which gives you remote access to your lights — will be disabled.
Third-party and partner functionalities, such as Google Voice and IFTTT, that are controlled via the cloud are no longer supported.
For more information, go to www.meethue.com/endofsupportpolicy

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
jwhoogervorst schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:40:
Voor de mensen die nog versie 1 hebben:
June 22, 2020
Firmware 01043155 (Bridge V1)
With this update, the Hue Bridge v1 will not be supported any longer and continue to work only locally (without internet). This means the following: :
The Hue Bridge v1 will no longer receive updates, new features, or security patches.
Away-from-home control and Home & Away will no longer be supported.
Cloud-based voice control will no longer be supported.
Login functionality for your Hue account — which gives you remote access to your lights — will be disabled.
Third-party and partner functionalities, such as Google Voice and IFTTT, that are controlled via the cloud are no longer supported.
For more information, go to www.meethue.com/endofsupportpolicy
Dan vraag ik mij af wat er gebeurt als je deze update niet installeert ;)

En als je bridge niet meer wordt bijgewerkt, worden je lampen dan nog wel ge-update? Dat gaat toch via je bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 22:48

LDVC

Let's get it over with

Hulliee schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:44:
[...]

Dan vraag ik mij af wat er gebeurt als je deze update niet installeert ;)

En als je bridge niet meer wordt bijgewerkt, worden je lampen dan nog wel ge-update? Dat gaat toch via je bridge?
Waarschijnlijk ook geen lamp updates meer inderdaad. De huidige locale werking van je HUE installatie zal vanaf nu dus ongewijzigd zijn; geen nieuwe features, geen bugfixes, maar ook geen nieuwe bugs.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
Mystic_Vamp schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:20:

Gaaf! Nu nog eentje passend bij Berker S1 :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
brtkpr schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:31:
[...]

En hoe zijn de kabels? Al ontvangen en werken ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierraPapa
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08 13:50
Ik heb thuis een serie Hue filament lampen. Nu heb ik ook een peuter die sinds kort de wandschakelaar kan bereiken, dus nu wordt met enige regelmaat mijn opstelling gereset naar default (fel licht/bluetooth instelling verloren), omdat er teveel en te snel op de schakelaar wordt gedrukt. Ik heb op dit moment nog geen Bridge thuis. Zou een Bridge helpen tegen dit resetgedrag?

[ Voor 6% gewijzigd door SierraPapa op 24-06-2020 08:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-08 17:47
De Bridge onthoudt de instellingen per lamp, dus dat zou best eens kunnen. De wandschakelaar eruit halen ook.
Pagina: 1 ... 92 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic