[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.277 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-09 16:08
Weet iemand toevallig of het te zien is welke generatie deze set is?

https://www.amazon.de/gp/...Y3RX/ref=ask_ql_qh_dp_hza

Ik zie bij de comments soms 3e en soms 2e gen staan.

Welcome to the League of Draven

• Acrobat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 02:31
Wally2002 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 07:49:
[...]

Klopt, die 1600 lm is de totale lichtstroom die de strip verlaat, hoe meer leds hoe minder licht per led.
Erik1971 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 08:34:
[...]

Klopt, 2 meter of 10 meter, de totale licht opbrengst is gelimiteerd op 1600lm en dit komt doordat het vermogen van de voeding gelimiteerd is. En nee een zwaardere voeding gebruiken lost het niet op, want de limitatie wordt vanuit de software geregeld....
Bedankt heren voor de bevestiging! :) Momenteel heb ik al jaren LED strips (25m in een koof) en daar zie je dat wanneer ze te lang zijn kleurverschil gaan geven richting het einde. Ik heb daar met versterkers en aanvullende voedingen gewerkt om dit te omzeilen. Zeer goed om dit nu zeker te weten, dit verandert mijn plannen.

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:14
robkrekel schreef op donderdag 12 december 2019 @ 06:53:
Nu lees ik van alles over Litcessory Verlengsnoeren enzo, maar dat zal niet het enige zijn wat ik nodig heb. Wie kan me verder op weg helpen met hoe dit aan te pakken?
Ah, zo dus

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Van de week een Ikea Tradfri Draadloos plug-in stopcontact aangeschaft.
Zonder moeite toegevoegd aan Hue en de kerstverlichting eraan gehangen. Dit werkt prima, maar als ik de schakelaar aan of uit zet via google (hey google, Kerstboom aan) geeft Google aan dat hij 2 lampen heeft aan of uit gezet. Terwijl ik toch maar 1 stekker schakel.
Ik gok dat dit komt doordat zowel Hue en m'n HomeAssistant de schakelaar beschikbaar maken voor Google.
Ik kan echter niet vinden hoe ik een van de 2 uitzet. Iemand enig idee hoe ik dit kan doen?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
daanNL schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:53:
Bestaat er een HUE-compatible snoerdimmer voor normale (niet HUE) lampen?
Ik heb een staande lamp met heel veel kleine lampjes erin die niet in de Hue-serie verkrijgbaar zijn en zou deze lamp graag in mijn HUE-configuratie op willen nemen.

Ik heb Hue-compatible Zigbee inbouwdimmers gevonden en de HUE Smart Plug. Deze laatste kan kan wel aan/uit-schakelen maar niet dimmen.
Op zoek gaan naar een 2e hands livingwhites plug (deze zijn al jaren out of production en 2e hands goud geld waard).

Misschien dat een oplossing via KaKu led dimmer + ICS-2000 ook werkt, gezien de ICS-2000 volgens mij met hue werkt (?). Verder kun je wellicht nog gaan knutselen met domoticz.

Of de lamp de deur uit doen en vervangen voor iets met E27/E14 fittingen...

• dragon2
  • Niet online
Euphanasia schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:02:
Weet iemand toevallig of het te zien is welke generatie deze set is?

https://www.amazon.de/gp/...Y3RX/ref=ask_ql_qh_dp_hza

Ik zie bij de comments soms 3e en soms 2e gen staan.
Al gezocht in dit topic? (De openingspost loopt wat achter hiermee zie ik net trouwens)
dragon2 in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-10 14:01
Pittie schreef op woensdag 11 december 2019 @ 22:52:
[...]
Is dit eigenlijk ook toevallig in te stellen zonder een bewegingssensor?
Dus dat de lamp overdag helder brandt en 's nachts gedimd?
Is toch vrij simpel? Kwestie van 2 tijdscenes aanmaken met bijbehorende lichtscene.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
ma9ma schreef op donderdag 12 december 2019 @ 07:39:
Over smartplugs gesproken, is Ledvance gelijk aan Osram? Aan het plaatje te zien wel. Zo ja dan heb je op Amazon ES en IT nog wel een aardige aanbieding. 4 Smart + Plugs voor net geen 50 euro.
Zoals Philips zijn lichtafdeling afsplitste naar Signify, deed Osram dit zelfde naar Ledvance.
Via deze link kun je het hele verhaal lezen.

• boyhenkie
  • Laatst online: 07-09 09:06
dragon2 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:40:
[...]

Al gezocht in dit topic? (De openingspost loopt wat achter hiermee zie ik net trouwens)
dragon2 in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"
is in ieder geval NIET de laatste generatie want die hebben Bluetooth en het teken staat op het doosje.
De nieuwste generatie colorlampen ( heb zelf de GU10 spots) hebben een beter en groter kleurbereik !

:) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:28
SirMemeAlot schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:35:
Hey, wellicht kunnen jullie mij helpen.

Ik heb sinds gister de bridge aangesloten, had al eerder 3 GUT10 lampjes met een losse dimmer aangesloten en werkend. Tijdens het installeren van de bridge ging alles soepel, hij zag de lampen direct maar kreeg wel een melding dat de lampen niet binnen bereiken waren.

Ik zie wel hier en daar tips dat de bridge niet op een accesspoint aangesloten moet zijn, klopt dit? Want op dit moment heb ik het wel aangesloten op een accesspoint omdat de router in de meterkast staat en de accesspoint in de woonkamer waar de lampen ook aangesloten zijn.
Ik zou zeggen aansluit de bridge aan de router in de meterkast, hier ook gedaan, alles werkt perfect

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10 21:08
chulin schreef op donderdag 12 december 2019 @ 14:51:
[...]

Ik zou zeggen aansluit de bridge aan de router in de meterkast, hier ook gedaan, alles werkt perfect
Ik heb even gegoogled, maar wellicht gebruik ik de verkeerde zoektermen, maar hoe werkt de Hue Bridge V2? Zend het een eigen netwerk uit? Zo ja, als ik het in de meterkast zet dan staat het aardig ver van de lampen af, dat gaat het waarschijnlijk niet redden. Of zenden ze uit op een hele lage frequentie die makkelijker door muren heen gaat o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Laatst online: 02-04-2024
SirMemeAlot schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:01:
[...]

Ik heb even gegoogled, maar wellicht gebruik ik de verkeerde zoektermen, maar hoe werkt de Hue Bridge V2? Zend het een eigen netwerk uit? Zo ja, als ik het in de meterkast zet dan staat het aardig ver van de lampen af, dat gaat het waarschijnlijk niet redden. Of zenden ze uit op een hele lage frequentie die makkelijker door muren heen gaat o.i.d.
Staan die lampen allemaal even ver? Mocht er 1 of 2 dichtbij genoeg zijn dan zenden die het zigbee signaal door (net als een mesh wifi netwerk). Zigbee is overigens net als je wifi 2.4Ghz maar maar toch even iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Bridge gebruikt Zigbee (werkt in hetzelfde frequentiebereik als de 2.4 GHz Wifi kanalen).
HUE maakt gebruik van meshing, dus als de lampen elkaar zien en de bridge in de buurt van 1 of 2 lampen hangt, dan werkt als een zonnetje

• SirMemeAlot
Thanks voor de uitleg! Het is jammer dat het niet werkt via een Accesspoint, deze staat namelijk vlakbij de lampen. Vanavond maar even testen of de lampen dichtbij genoeg zijn. Anders een mooi excuus om ergens tussenin nog een lamp te vervangen. De nieuwe lampen van Philips (Hue Filamentlamp - White - G93) Zien er erg mooi uit, dat kan ik thuis wel verkopen :*) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Haha.....denk erom Hue is heel verslavend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
SirMemeAlot schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:12:
Thanks voor de uitleg! Het is jammer dat het niet werkt via een Accesspoint, deze staat namelijk vlakbij de lampen. Vanavond maar even testen of de lampen dichtbij genoeg zijn. Anders een mooi excuus om ergens tussenin nog een lamp te vervangen. De nieuwe lampen van Philips (Hue Filamentlamp - White - G93) Zien er erg mooi uit, dat kan ik thuis wel verkopen :*) .
Binnenkort is het kerst, je kunt het gewoon onder de boom leggen ;)

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 20:58
SirMemeAlot schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:12:
Zou niet uit mogen maken hoor. Via een accespoint zou prima moeten werken. Je moet hem minimaal 50cm van je accespoint af zetten. Omdat zoals eerder gezegd ze op dezelfde frequentie zitten. Ze kunnen elkaars netwerk verstoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
chulin schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:13:
Haha.....denk erom Hue is heel verslavend
Ik weet nu al dat op termijn de hele beneden verdieping in de Hue komt te hangen :9 .

@Nuevocasa Dat kan wel eens het probleem zijn. De Bridge staat nu letterlijk met waarschijnlijk de kortste kabel die ik ooit gemaakt hebt naast de de Accesspoint. Heb eventueel nog bij de TV een aansluitplek, kan vanavond wel even wat gaan testen. Hoopte eigenlijk dat het via mijn eigen netwerk zou werken, zodat ik niet nog een interferent netwerk in huis zou krijgen.

[ Voor 43% gewijzigd door SirMemeAlot op 12-12-2019 15:34 ]

• VIC_TOR
Gisteren even met de hue sync (windows) lopen spelen. Mijn beide "whisky" lampjes werkten prachtig i.c.m. met de kleuren van de tv. aangezien ik alles via de htpc doe heb ik die belachelijk dure hdmi sync helemaal niet nodig. Heb ook nog een ledstrip set maar ik wacht daarmee totdat nieuwe TV in huis is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZJWrWOa.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vy60Ysn.jpg

• Ktistes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 10:39
Gisteren een eerste Hue lamp gekocht, een filament lamp. Omdat deze met bluetooth aan te sturen is een makkelijk eerste stapje om te zien of het systeem mij bevalt.
Lamp ziet er prachtig uit, wat ook wel belangrijk is want ik had hem bedacht in een half-open armatuur boven de eettafel. Zie ook geen flikkering, wat ik sommigen hier zie melden. Alleen de kleur ben ik niet helemaal blij mee. Als ik de hal in loop waar nog een ouderwetse gloeilamp hangt, dan valt toch wel op hoe geel/vlamkleurig het licht is. Op zich vind ik het niet zo erg, en zeker voor later op de avond is het wel fijn. Maar ik denk dat ik eerder op de dag een wat hogere wit temperatuur wil hebben.
Helaas zijn er nog geen filamentlampen met aanpasbaar wit van Hue. Maar ik heb wel deze lampen gezien die wel aanpasbaar zijn. Iets minder mooie vormgeving, dat dan weer wel.
Iemand ervaring met deze lampen of dit merk? En zijn er nog alternatieven?

Verwijderd

dragon2 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:35:
[...]

Op zoek gaan naar een 2e hands livingwhites plug (deze zijn al jaren out of production en 2e hands goud geld waard).
Ik heb hier 2 van die Living Whites plugs liggen in nieuwstaat. Wil ze graag ruilen voor Hue plugs hoor...

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
Ktistes schreef op donderdag 12 december 2019 @ 16:10:

Helaas zijn er nog geen filamentlampen met aanpasbaar wit van Hue. Maar ik heb wel deze lampen gezien die wel aanpasbaar zijn. Iets minder mooie vormgeving, dat dan weer wel.
Iemand ervaring met deze lampen of dit merk? En zijn er nog alternatieven?
Interessant alternatief... Maar vormgeving is idd wel minder mooi. Prijzen op Amazon zijn maar iets bizar. Koop ik er 1 is 19.99. Een doosje met 2 in is een prijs van 42.99. Rekenen is een kunst.

Maar ik denk dat het beetje afhankelijk is van waar je die verlichting zal gebruiken. Bij mij is dit bv bij de eettafel. Dan heb je liever een gezellig warm licht ipv koud wit. Maar dat is een smaak natuurlijk en leuk de optie te hebben. Deze lampen hebben ook iets meer lumen ivm Philips Hue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
VIC_TOR schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:43:
Gisteren even met de hue sync (windows) lopen spelen. Mijn beide "whisky" lampjes werkten prachtig i.c.m. met de kleuren van de tv. aangezien ik alles via de htpc doe heb ik die belachelijk dure hdmi sync helemaal niet nodig. Heb ook nog een ledstrip set maar ik wacht daarmee totdat nieuwe TV in huis is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bijna hetzelfde als een Philips met ambilight. :)
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/w9i3spz10.%2012%2017.00k.jpg

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

• VIC_TOR
BenEco schreef op donderdag 12 december 2019 @ 17:10:
[...]

Bijna hetzelfde als een Philips met ambilight. :)
[Afbeelding]
Ja bijna wel :)

leuke setup

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Kent iemand deze lamp? https://www.trimlessspots...ak-wit-cube-dimbaar-10cm/

er staat HUE bij, maar ik heb deze nooit eerder in een reeks gezien. Wel mooi compact wandlampje.

Water-Escape

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind het met twee lampen nog wat tegenvallen...Heb het bij mijn pc met twee Hue Play bars, maar twee kleuren kunnen weergeven is gewoon te weinig. Dus moet minimaal een derde bij(of ledstrip)...

Believe. Imagine. Create.

• VIC_TOR
Troetelbeer schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:27:
[...]

Ik vind het met twee lampen nog wat tegenvallen...Heb het bij mijn pc met twee Hue Play bars, maar twee kleuren kunnen weergeven is gewoon te weinig. Dus moet minimaal een derde bij(of ledstrip)...
Ja het kan zeker beter en daarom komt die ledstrip sowieso. Heb hier al een 2m+1m setje liggen. Verder heb ik ook nog een kleurlamp over die ik ergens op een strategische plek wil plaatsen.

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 19:03

Beyond

Dussssss.......

bobjansen schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:00:
[...]

Ik heb deze van Paulmann:
https://nl.paulmann.com/b...set-van-1-zwenkbaar/93661

En in combinatie met de GU White Ambiance (zonder BT) passen deze perfect.
Vreemd. Ik had exact dezelfde. Artikelnummer komt overeen. Ik heb wel de GU10 white ambiance met Bluetooth. De bolling van de lamp kwam tegen het glas waardoor deze niet past.

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktistes
  • Laatst online: 12-09 10:39
Sphinkx schreef op donderdag 12 december 2019 @ 16:39:
[...]

Interessant alternatief... Maar vormgeving is idd wel minder mooi. Prijzen op Amazon zijn maar iets bizar. Koop ik er 1 is 19.99. Een doosje met 2 in is een prijs van 42.99. Rekenen is een kunst.

Maar ik denk dat het beetje afhankelijk is van waar je die verlichting zal gebruiken. Bij mij is dit bv bij de eettafel. Dan heb je liever een gezellig warm licht ipv koud wit. Maar dat is een smaak natuurlijk en leuk de optie te hebben. Deze lampen hebben ook iets meer lumen ivm Philips Hue.
Dat is inderdaad wel een bijzondere prijs constructie :P

Ja ik zou deze ook boven de eettafel hangen, dan is wat warmer inderdaad prima. Maar daar doe ik ook andere dingen zoals bordspellen spelen, dan is iets minder geel licht ook wel fijn.
Maar ik moet eens zien hoe het er uit ziet in het armatuur boven de tafel. Gezien de hoogte waar ze komen te hangen zal ik ze waarschijnlijk toch niet vaak op volle sterkte laten branden, want dan zit hij op oog hoogte. Aanvullende verlichting is dan sowieso nog nodig, die kan dan wel wat koeler zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
@Ktistes Identiek dezelfde situatie bij mij. Daarom dat de extra lumen van die lampen wel interessant kan zijn. Maar ik vind die globe en Edison lampen van Hue een eye catchter. Dit alternatief is maar gewoon van vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
water_escape schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:47:

er staat HUE bij, maar ik heb deze nooit eerder in een reeks gezien. Wel mooi compact wandlampje.
Als het op armaturen aankomt, zijn het net konijnen bij Hue, elke maand worden er wel weer een paar nieuwe varianten toegevoegd.

Dus lijkt me idd een Hue lamp, anders kun je op https://www2.meethue.com/nl-nl/lampen ff checken, zelf zag ik hem niet zo snel, maar kan zijn dat ze achterlopen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:34
@Snotvalling Ik zou mijn bedrading bij nieuwbouw niet inrichten op Hue, maar gewoon een klassieke installatie aan laten leggen (dus met klassieke knoppen en schakeldraad naar de lichtpunten). Dan maak je jezelf (of een koper van je huis in de toekomst) niet afhankelijk van moeilijk terug te draaien keuzes. Wel zou ik bij de keuze van de lichtknoppen etc. de evt, vervangbaarheid door Hue-knoppen meenemen. Neem dan dus knoppen die ook Friends of Hue kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
haha:).

nee daar staat hij idd niet op. Helemaal nergens info over te vinden somehow. Daarom weet ik niet of het te vertrouwen is of echt is.
Erik1971 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:46:
[...]

Als het op armaturen aankomt, zijn het net konijnen bij Hue, elke maand worden er wel weer een paar nieuwe varianten toegevoegd.

Dus lijkt me idd een Hue lamp, anders kun je op https://www2.meethue.com/nl-nl/lampen ff checken, zelf zag ik hem niet zo snel, maar kan zijn dat ze achterlopen ;)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Laatst online: 07-09 09:06

Is GEEN originele Hue lamp.............staat ook bij dat het HUE compatible is en dat je hem dus met de app kunt dimmen...........niet meer en niet minder....zit in de range van Innr en Osram die ook lampen e.d. uitbrengen die compatible zijn met HUE... :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Ik zou graag nog een achterplatje van de Hue draadloze dimmer willen kopen, ergens los te bestellen? Ik ben aan het zoeken maar geen geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Net bij Banggood deze besteld: https://www.banggood.com/...kZVgLdG3&cur_warehouse=CN

Deze lichtsensor is compatibel met Zigbee 3.0 dus wil ik proberen of deze ook aan de Hue Bridge te koppelen is aangezien deze ook Zigbee 3.0 ondersteund.
Duurt nog wel even voordat die sensor binnen is maar ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74

Als je wat verder leest en kijkt zie je dat het een "HUE Geschikt" model armatuur is, dit komt vaker voor.
Inhoudelijk zal deze een Zigbee driver hebben welke net als een HUE lamp aan te melden is op de bridge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:04
lowo schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:57:
Net bij Banggood deze besteld: https://www.banggood.com/...kZVgLdG3&cur_warehouse=CN

Deze lichtsensor is compatibel met Zigbee 3.0 dus wil ik proberen of deze ook aan de Hue Bridge te koppelen is aangezien deze ook Zigbee 3.0 ondersteund.
Nee...

3rd party lampen kunnen prima werken maar 3rd party accessoires is een no-go.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik kan dit niet terug vinden middels Google of ik zoek verkeerd.

Maar stel je haalt een Gledopto 2ID controller kan je daar dan een RGB en W ledstrip mee aansturen?
dus twee verschillende ledstrips met één controller.

Ik las dat die het in de Hue app weergeeft als twee lampen.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
michael3 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:06:
Ik kan dit niet terug vinden middels Google of ik zoek verkeerd.

Maar stel je haalt een Gledopto 2ID controller kan je daar dan een RGB en W ledstrip mee aansturen?
dus twee verschillende ledstrips met één controller.

Ik las dat die het in de Hue app weergeeft als twee lampen.
Die 2id is gewoon voor 1 ledstrip toch? Wat wel zo is, is dat de app het als 2 lampen zal zien. Maar ik dacht dat er ook een versie van die gledopto controller die maar 1 lamp in de app laat zien. Ik heb een tijdje terug er ook naar zitten kijken maar toen toch niet gedaan.

Overigens schijnt die gledopto wandschakelaar met hue te werken. Misschien toch maar een gokje wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Cool! :) Merkt je nog iets van een vertraging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
VIC_TOR schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:15:
[...]

Die 2id is gewoon voor 1 ledstrip toch? Wat wel zo is, is dat de app het als 2 lampen zal zien. Maar ik dacht dat er ook een versie van die gledopto controller die maar 1 lamp in de app laat zien. Ik heb een tijdje terug er ook naar zitten kijken maar toen toch niet gedaan.

Overigens schijnt die gledopto wandschakelaar met hue te werken. Misschien toch maar een gokje wagen.
Met 2ID kan je rgb en W(WW) van een ledstrip apart bedienen, dat ziet de app als twee verschillende lampen/strips.
Aangezien het dat van een enkele strip apart kan bedienen vroeg ik me dus af, kan je er ook twee strips op aansluiten.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Danielson schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:19:
[...]

Cool! :) Merkt je nog iets van een vertraging?
Nee niet echt. Misschien een halve seconde maar meer zal het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand een idee hoe dit goed in te stellen?

Heb een Hue Smart Button inmiddels en ingesteld dat bij een druk op de knop (elke tijd) scene Ontwaken in de Slaapkamer ingeschakeld wordt.

Maar alle verlichting in huis gaat dan uit.

Dat werkt niet fijn in de volgende situatie: de routine ochtend zet alle verlichting om 7 uur aan. Mijn partner staat namelijk eerder op. Ik doe dan om 7.30 uur Ontwaken aan en dan gaan de lichten in de slaapkamer rustig aan. Maar dan gaat de rest dus uit.

Hoe kan ik dit goed instellen?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:28
THE_BASE schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 21:39:
Iemand een idee hoe dit goed in te stellen?

Heb een Hue Smart Button inmiddels en ingesteld dat bij een druk op de knop (elke tijd) scene Ontwaken in de Slaapkamer ingeschakeld wordt.

Maar alle verlichting in huis gaat dan uit.

Dat werkt niet fijn in de volgende situatie: de routine ochtend zet alle verlichting om 7 uur aan. Mijn partner staat namelijk eerder op. Ik doe dan om 7.30 uur Ontwaken aan en dan gaan de lichten in de slaapkamer rustig aan. Maar dan gaat de rest dus uit.

Hoe kan ik dit goed instellen?
De scene ontwaken dupliceren/namaken zonder de rest van het huis erin en die koppelen aan de button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 20:51

aawe mwan

Wat ook leuk is:

s e k schreef op woensdag 11 december 2019 @ 19:20:
[...]
Ik gebruik daarvoor een mifi met lan aansluitingen.
Mag ik vragen welke Mifi je gebruikt voor de Hue bridge?

Er worden steeds meer frequenties van 3G afgesnoept en daardoor valt het modem dat ik nu gebruik terug naar 2G. Maar 2G geeft onvoldoende snelheid om auth.meethue.com geladen te krijgen, dat lukt gewoon niet. Ik zal dus hoe dan ook wat nieuws moeten kopen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Domino schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 22:21:
[...]

De scene ontwaken dupliceren/namaken zonder de rest van het huis erin en die koppelen aan de button.
Naar mijn idee is dat al zo. De scène is alleen te vinden in de kamer Slaapkamer en daar zit alleen de Lightstrip in.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarvh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:12
chulin schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:57:
Ik zou graag nog een achterplatje van de Hue draadloze dimmer willen kopen, ergens los te bestellen? Ik ben aan het zoeken maar geen geluk
Zoiets als dit?
https://www.gamma.nl/asso...2-voudig-opbouw/p/B276231
Nog in de aanbieding ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:28
THE_BASE schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 22:55:
[...]

Naar mijn idee is dat al zo. De scène is alleen te vinden in de kamer Slaapkamer en daar zit alleen de Lightstrip in.
Hoe is de button in hue ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Domino schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 07:20:
[...]

Hoe is de button in hue ingesteld?
Nu op Scène. Eerder op Klikken. De Scène Ontwaken is er bij geactiveerd. En in Ontwaken zit alleen de slaapkamer. Heeft niets met de rest te maken, dus zou de overige lampen ook niet uit moeten doen.

Inmiddels geprobeerd dat de Button alleen de Smart Plug bediend. Maar ook dan: de kerstboom gaat aan, de rest gaat uit.

En ingesteld is alleen losse kamer Kerstboom met Klikken en Laatste Aan Status.

Hier word ik gek van.

[ Voor 24% gewijzigd door THE_BASE op 14-12-2019 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Om nog even op mezelf terug te komen:
The Flying Dutchman schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:24:
Heb deze week de meeste lampen in mijn woonkamer vervangen door Philips Hue lampen en de lampjes van de kerstboom gaat nu aan met een Philips Smart plug. Werkt allemaal perfect, dus nu is het tijd voor de volgende stap: het bestaande schakelmateriaal ombouwen naar een 'remote' voor mijn slimme verlichting.

Waar ik echter tegen aan loop is dat ik alleen maar inbouw schakelaars/dimmers vindt die bedoelt zijn om domme verlichting slim te maken. Dat is niet waar ik naar op zoek ben (in de dimmers heb ik geen fase af- of aansnijding nodig, de slimme lampen kunnen immers zelf dimmen). Ik zoek een inbouw module waarmee mijn bestaande schakelaar of dimmer een remote wordt voor mijn slimme verlichting.

Kortom: ik zoek een inbouw module waarmee ik mijn bestaande Jung schakelmateriaal (zowel schakelaars als dimmers) kan ombouwen naar een Philips Hue (dimmer)schakelaar.

Hebben jullie tips waar ik naar op zoek moet?
Heb uiteindelijk voor de volgende oplossing gekozen:
- Fibaro z-wave Single switch 2 (fgs-213) achter een Jung impuls schakelaar gezet, daarbij de Fibaro doorgelust zodat deze altijd aan staan (ik wil niet de Hue lampen daadwerkelijk van de stroom halen). Voor het doorlussen heb ik naar dit schema gekeken: https://forum.athom.com/d...-fgs-222-multiple-tapping
- Op mijn thuis servertje een VM met Domoticz geinstalleerd
- Een Aeotec gen 5 Z-Wave stick aan de Domoticz VM gehangen

Nu kan ik in Domoticz precies programmeren wat mijn lampen moeten doen. Via scripts wil ik dubbel/tripple/hold acties defineren. Ik kan daarnaast ook nog met de Hue app de lampen bedienen.

Aangezien Hue het ZLL / Zigbee 3.0 protocol ondersteunt had het misschien ook wel direct op de Hue bridge gekunt met een ZLL / Zigbee 3.0 inbouwschakelaar (die je dan op dezelfde manier doorlust). Maar dan mis je de mogelijkheid om uitgebreid te scripten.

Een andere optie is dit filmpje:
YouTube: Light Switch Hack for a SmartThings Home

Welke schakelaar en welk protocol daar wordt gebruikt weet ik niet.

In ieder geval zijn een hoop (alle?) inbouw schakelaars en dimmers met name bedoelt om domme lampen slim te maken.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
Kan je 2 smart knoppen gebruiken voor dezelfde verlichting te bedienen? Ik heb 2 ingangen voor mijn keuken en wil langs beide een knop hebben staan voor daar mijn Hue verlichting te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Originele plaatje nergens te vinden, deze kan een optie zijn maar mijn vraag, is het magnetisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kennyx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 20:37
Snotvalling schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:14:
Hoihoi!

We moeten voor de verbouwing van ons huis nieuw schakelmateriaal kopen. We willen dit graag toekomstbestendig maken zodat er in de toekomst in iedere ruimte smart-verlichting toegepast kan worden. De nieuwe Friends of Hue schakelaars zijn hier perfect voor: overal dezelfde uitstraling en waar we willen kunnen we het smart uitvoeren.

Alvorens we beginnen met het Hue systeem willen we zeker weten dat dit voldoet aan onze verwachtingen. Hier hebben we een aantal vraagjes over:
1) Is er ergens een mogelijkheid om de Philips Hue uit te proberen?
2) Is er ergens een probeerversie / simulatieversie van de app beschikbaar? Om te kijken wat én hoe er geprogrammeerd kan worden. Er is verplicht een Bridge nodig om de app op te starten.
3) Heeft iemand van jullie voor eenzelfde keuze gestaan bij een verbouwing en voor welk systeem (Hue of iets anders) hebben jullie gekozen? Er zijn zoveel soorten schakelaars/bridges/lampen beschikbaar dat we door de bomen het bos niet meer zien!

Bedankt voor het lezen! Alle info is welkom _/-\o_
P.S. vanavond alle 3 de delen van dit topic maar eens doorspitten :9
Ik ga precies hetzelfde doen. Ik laat gewoon standaard Schakel materiaal van Busch Jeager plaatsen (Future Liniair) studio wit. Vervolgens vervang ik na oplevering de schakelaars die ik wil met de Friends of Hue versies. Draad erachter dop ik af en geven altijd stroom door. Zo kan ik mooi alles met Hue doen en ga ik weg zet ik de standaard schakelaartjes terug en neem ik mijn hue dingen mee 😉 Heb nu al veel van HUE en neem ik na oplevering mee naar het nieuwe huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 13:02
Je bedoeld dit originele achterplaatje?
https://www.amac.nl/philips-hue-dimmer

Die heb ik eventueel nog wel liggen alleen zal je er zelf een nieuw dubbelzijdig tape op moeten doen. Eventjes gebruikt, later magnetisch afdekraam aangeschaft waar er 3 naast elkaar kunnen dus vandaar de originele over..

[ Voor 24% gewijzigd door Birdy D op 14-12-2019 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Birdy D schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 10:41:
[...]

Je bedoeld dit originele achterplaatje?
https://www.amac.nl/philips-hue-dimmer

Die heb ik eventueel nog wel liggen alleen zal je er zelf een nieuw dubbelzijdig tape op moeten doen. Eventjes gebruikt, later magnetisch afdekraam aangeschaft waar er 3 naast elkaar kunnen dus vandaar de originele over..
Yep, dat bedoelde ik. Mijn zoontje neemt de dimmer en lat hem rondslingeren tot niet meer kan vinden. Ik wil nog een plaatje installeren naast zijn bed. Als u het wilt verkopen....graag 👌
Als ik vragen mag, welke magnetische afdekraam heeft u aangeschaft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Birdy D
chulin schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 10:54:
[...]

Yep, dat bedoelde ik. Mijn zoontje neemt de dimmer en lat hem rondslingeren tot niet meer kan vinden. Ik wil nog een plaatje installeren naast zijn bed. Als u het wilt verkopen....graag 👌
Als ik vragen mag, welke magnetische afdekraam heeft u aangeschaft?
Ja is prima, stuur me ff een PB. Heb denk ook nog wel een stukje dubbelzijdig tape liggen. Zelf even op maat knippen dan. Wordt wel volgende week betreft opsturen, Rest van het weekend niet thuis..

Dit afdekraam voor in de woonkamer. Eentje voor de eettafel, eentje voor de salontafel en eentje voor de schemerlampen. prima spul! https://www.etsy.com/nl/l...mmer?ref=similar_items-12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Ok, bedankt pb onderweg......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-09 13:26
aawe mwan schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 22:36:
[...]

Mag ik vragen welke Mifi je gebruikt voor de Hue bridge?

Er worden steeds meer frequenties van 3G afgesnoept en daardoor valt het modem dat ik nu gebruik terug naar 2G. Maar 2G geeft onvoldoende snelheid om auth.meethue.com geladen te krijgen, dat lukt gewoon niet. Ik zal dus hoe dan ook wat nieuws moeten kopen.
Ik heb de oudere versie van de TP-LINK MR200 - dual-band-router WiFi + 4G. Deze is er ondertussen niet meer, maar er zijn wel nieuwere versies.

Bijvoorbeeld deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Birdy D schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:12:
Dit afdekraam voor in de woonkamer. Eentje voor de eettafel, eentje voor de salontafel en eentje voor de schemerlampen. prima spul! https://www.etsy.com/nl/l...mmer?ref=similar_items-12
"Uses the magnet from your original hue switch plate!"

Heb jij dat dan anders opgelost? Anders heeft @chulin niet meer zo veel aan jouw originele plaatjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Ohhhhh, nooit aan gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Xander schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 12:19:
[...]

"Uses the magnet from your original hue switch plate!"

Heb jij dat dan anders opgelost? Anders heeft @chulin niet meer zo veel aan jouw originele plaatjes. ;)
Wat ik begrijp, staat dit los van elkaar. Chulin heeft een originele dimmer switch nodig maar dan alleen het achterplaatje, niet de dimmer zelf..

Sorry zie nu ook pas dat ik de verkeerde link heb gebruikt. Ik heb deze: https://www.etsy.com/nl/l...laar?ref=similar_items-11

[ Voor 17% gewijzigd door Birdy D op 14-12-2019 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Birdy D schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 13:22:
[...]

Wat ik begrijp, staat dit los van elkaar. Chulin heeft een originele dimmer switch nodig maar dan alleen het achterplaatje, niet de dimmer zelf..
Maar in dat achterplaatje zitten de magneetjes die de dimmer op zijn plek houden. Als ik jouw link moet geloven heb je die er uit moeten slopen om in de 3-voudige houder te gebruiken...

Als je dat niet hebt gedaan dan is er natuurlijk niets aan de hand.

[ Voor 7% gewijzigd door Xander op 14-12-2019 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Xander schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 13:24:
[...]

Maar in dat achterplaatje zitten de magneetjes die de dimmer op zijn plek houden. Als ik jouw link moet geloven heb je die er uit moeten slopen om in de 3-voudige houder te gebruiken...

Als je dat niet hebt gedaan dan is er natuurlijk niets aan de hand.
Vorige reactie aangepast..je hebt gelijk , ik had de verkeerde link er bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:42
Vandaag onderstaande lPhilips Hue Signe Staanlamp gekocht. heel leuke lamp met een heel leuk effect.
Maar ze hangt in een kamer met Hue Filament lampen. Is er een makkelijke manier om de Signe dezelfde kleur te geven als de filamentlampen?

Afbeeldingslocatie: https://www.lamp123.nl/data/upload/Shop/images/360x1000x0_038718696174524user-benefit-photo-5.png
Niet mijn opstelling ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Dalike schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:14:
Vandaag onderstaande lPhilips Hue Signe Staanlamp gekocht. heel leuke lamp met een heel leuk effect.
Maar ze hangt in een kamer met Hue Filament lampen. Is er een makkelijke manier om de Signe dezelfde kleur te geven als de filamentlampen?

[Afbeelding]
Niet mijn opstelling ;-)
Filamentlampen zijn 2100K, met een app als Hue Essentials kun je een scene aanmaken met die kleurtemp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:42
dragon2 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:46:
[...]

Filamentlampen zijn 2100K, met een app als Hue Essentials kun je een scene aanmaken met die kleurtemp.
Thanks! Zal nog even moeten wachten met mijn iPhone precies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
Heb via tweakers collega Birdy een originele achterplatje kunnen scoren 👌
Ook bij de gamma geweest en zo plaatje gekocht, morgen ga ik experimenteren in mijn eigen slaapkamer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Bij Amazon te krijgen: https://smile.amazon.de/d...kb05vdExvZ0NsaWNrPXRydWU=

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51BZHYacPKL._SL1500_.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door lowo op 14-12-2019 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Zo één heb ik ook. Bijgeleverde boutjes waren wat kort, maar ik had nog een paar langere liggen. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Laatst online: 30-09 20:46
Stomme vraag: kan je een externe dimmer (via faseafsnijding?) gebruiken om zo een Hue-lamp te dimmen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 20:03
Mee_ schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:46:
Stomme vraag: kan je een externe dimmer (via faseafsnijding?) gebruiken om zo een Hue-lamp te dimmen?
Nee, een Hue lamp moet je nooit achter een gewone dimmer zetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:53

Ethirty

Who...me?

Hmm, interessante combi van Samotech (Amazon)
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41R3aZRK0dL._SY879_.jpg

Zo ziet het er best ok uit.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:11

DukeBox

loves wheat smoothies

In het echt helaas niet.. grote kieren (en al snel het stopcontact scheef), plaat staat ook ietwat bol. Daarnaast is het ding nergens symmetrisch, geen enkele kant is gelijk en eigenlijk zelfs net iets te kort aan de bovenkant. Als je goed kijkt naar de afbeelding zie je dat ook al snel terug.

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 16-12-2019 09:33 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10 07:52
De Innr SP120 gaan opeens weer aan en zijn bereikbaar voor de Hue app... Tot voor kort had ik drie Smart Buttons (boven, verder weg van de Innr SP120). Nu een extra Smart Button in de keuken geïnstalleerd en de Innr SP120 zijn bereikbaar. Of is er vandaag een update ergens geweest die ik gemist heb? Hoe is het nu bij anderen?

Edit: Helaas, een paar uur later zijn ze weer onbereikbaar. Hopelijk is dit snel opgelost, heel irritant!

[ Voor 14% gewijzigd door Arjan90 op 15-12-2019 19:51 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Of er een update is geweest kun je zien in de app. De laatste Hue-update (van mijn Hub) is van 29/11/19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:38
Iemand een oplossing om een Busch Jeager Reflex SI schakelaar met hue te combineren? De b&j friends op hue lijn zijn niet voor Reflex.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snotvalling
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-11-2020
kennyx schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 10:15:
Ik ga precies hetzelfde doen. Ik laat gewoon standaard Schakel materiaal van Busch Jeager plaatsen (Future Liniair) studio wit. Vervolgens vervang ik na oplevering de schakelaars die ik wil met de Friends of Hue versies. Draad erachter dop ik af en geven altijd stroom door. Zo kan ik mooi alles met Hue doen en ga ik weg zet ik de standaard schakelaartjes terug en neem ik mijn hue dingen mee 😉 Heb nu al veel van HUE en neem ik na oplevering mee naar het nieuwe huis.
Ja, nice! Dit gaat het bij ons waarschijnlijk ook worden :) Weet je al hoe je de boel gaat aansturen? Ben benieuwd! Hier twijfelen wij namelijk nog over. Zie ook dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 08:15

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Arjan90 schreef op zondag 15 december 2019 @ 16:59:
De Innr SP120 gaan opeens weer aan en zijn bereikbaar voor de Hue app... Tot voor kort had ik drie Smart Buttons (boven, verder weg van de Innr SP120). Nu een extra Smart Button in de keuken geïnstalleerd en de Innr SP120 zijn bereikbaar. Of is er vandaag een update ergens geweest die ik gemist heb? Hoe is het nu bij anderen?

Edit: Helaas, een paar uur later zijn ze weer onbereikbaar. Hopelijk is dit snel opgelost, heel irritant!
Ik vrees dat er een update van de Innr’s nodig is dus met alleen een Hue Bridge zijn we SOL. ik ben wel blij dat ik de Smart Button niet gekocht heb want (via Domoticz) heb ik een hygrostatische ventilator voor de badkamer gemaakt met een Innr plug. Als die t niet doet dan word ik niet blij. (Innr plug is veruit de kleinste Hue compatible plug die ik kon vinden, die past precies in een waterdichte case voor een SonOff)

Ik heb momenteel juist een gevecht met mijn oudste Osram, een outdoor plug die het een paar uur doet en dan elke vorm van communicatie weigert tot ik m even insteek in de buurt van de Bridge. Irritant want wil de kerstverlichting ermee schakelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 16-12-2019 09:02 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Laatst online: 01-09 12:00
tzeunis schreef op zondag 15 december 2019 @ 22:44:
Iemand een oplossing om een Busch Jeager Reflex SI schakelaar met hue te combineren? De b&j friends op hue lijn zijn niet voor Reflex.
Het kan, maar is niet goedkoop helaas. Mijn oplossing was om een Hue Tap te kopen en een Eltako FT55R draadloze drukknop. Die Eltako past qua uiterlijk bij Reflex SI. Je kunt dan de draadloze module uit de Eltako halen en vervangen door die uit de Hue. Maar nadeel is dan wel dat je de behuizing van de Tap en de module uit de Eltako over hebt (en niks mee kunt doen verder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
jeroen11 schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:17:
[...]

Het kan, maar is niet goedkoop helaas. Mijn oplossing was om een Hue Tap te kopen en een Eltako FT55R draadloze drukknop. Die Eltako past qua uiterlijk bij Reflex SI. Je kunt dan de draadloze module uit de Eltako halen en vervangen door die uit de Hue. Maar nadeel is dan wel dat je de behuizing van de Tap en de module uit de Eltako over hebt (en niks mee kunt doen verder).
Dus je bedoelt deze? En dan hierin de Hue Tap module plaatsen en dan heb ik 4 knoppen zeg maar? Of kan ik de Eltako module gewoon gebruiken?

https://www.installatieba...nsoren%2fmerk%3deltako%2f

https://www.elektro-wande...Xtr8lV2iuTVgaAqkREALw_wcB

[ Voor 36% gewijzigd door tzeunis op 16-12-2019 10:43 ]

| Losing my religion |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen11
  • Laatst online: 01-09 12:00
tzeunis schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:37:
[...]
Dus je bedoelt deze? En dan hierin de Hue Tap module plaatsen en dan heb ik 4 knoppen zeg maar? Of kan ik de Eltako module gewoon gebruiken?

https://www.installatieba...nsoren%2fmerk%3deltako%2f

https://www.elektro-wande...Xtr8lV2iuTVgaAqkREALw_wcB
Die tweede link is volgens mij wat ik heb, de FT55R. De Enocean zendmodule uit die Eltako heeft daarna geen nut voor zover ik weet (werkt niet met Hue en ook geen Zigbee of Zwave volgens mij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tzeunis
jeroen11 schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:35:
[...]

Die tweede link is volgens mij wat ik heb, de FT55R. De Enocean zendmodule uit die Eltako heeft daarna geen nut voor zover ik weet (werkt niet met Hue en ook geen Zigbee of Zwave volgens mij).
Heb deze bij Amazon besteld. De weiB is de creme kleurige (RAL1013) en de alpine weiB is 9010 aldus Eltako. Dank voor je info!

https://www.amazon.de/Elt...rp_d_product_top?ie=UTF8#

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kan iemand met apple/ios en osram smart plug het volgende bevestigen:
De Plug is bovendien niet zichtbaar in Homekit en kan dus ook niet met Siri geschakeld worden.
yes, the Osram is cheaper, and if you’re only going to use the Hue system exclusively, it’s probably better to stick with an Osram smart plug. If, like me, you use Hue in combination with Apple HomeKit, then there is the advantage of having the plug exposed to your HomeKit setup, which isn’t the case with the Osram, as far as I’m aware. I guess it also depends on whether Hue enables more functionality for the smart plug at a later date, like power monitoring etc., but that’s just a guess right now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
MP3-Junky schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:58:

[...]

[...]
Correct, de switch is niet zichtbaar. De hue smart plugs wel en die werken ook een stuk beter. Osram mist vaker de aan/uit aansturing. De hue plugs tot nu toe nooit!

[ Voor 20% gewijzigd door tzeunis op 16-12-2019 12:14 ]

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnhsp
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-01-2024
MP3-Junky schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:58:

[...]

[...]
Klopt, is via Homebridge wel in Homekit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10 07:52
tzeunis schreef op zondag 15 december 2019 @ 22:44:
Heb je een blindplaat overwogen met daarop een Hue Smart Button? Er zit een magneetsticker bij die je dan op de blindplaat vast kan zetten. Ik denk dat twee Hue Smart Buttons naast elkaar trouwens niet passen.

Misschien een idee om naar te kijken, succes!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFredje1982
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 27-02-2024
Goedemiddag,

Heeft er iemand ervaring met De HDMI Play en een ledstrip achter zijn TV ?
Gaan de Led lampjes per stuk een eigen kleur geven of kan de gehele strip alleen maar dezelfde kleur geven?
Als je hem rond om je tv hebt kan ik me voorstellen dat bv de linkerkant een andere kleur zou kunnen zijn dan de rechterkant alleen vraag ik me dan af hoe je dit in gaat stellen aangezien de Play niet weet waar je begint te plakken met de strip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Arjan90 schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:16:
[...]

Heb je een blindplaat overwogen met daarop een Hue Smart Button? Er zit een magneetsticker bij die je dan op de blindplaat vast kan zetten. Ik denk dat twee Hue Smart Buttons naast elkaar trouwens niet passen.

Misschien een idee om naar te kijken, succes!
Zojuist ontvangen, maar andere kleur en niet de opties die ik zoek. Ik zoek een dubbele schakelaar om:
1. mijn lampen op de badkamer te schakelen
2. mijn infraroodpaneel die op een hue smart plug zit ook te kunnen bedienen.

Dank voor je input.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Laatst online: 30-09 08:37
Hey mensen.

Ik wil de kabels van mn hue play wegwerken. Helaas zijn de kabels net 1.5/2m te kort. Dus ben gaan zoeken op verlengkabels, en kwam al snel op ac. Dc verlengsnoeren

Hoe goed gaat dit werken? Van philips heb ik alleen deze gevonden: pricewatch: Philips Hue Play Verlengsnoer

Maar 5m is echt te lang en ook vind ik de best prijzig.

Dus wat voor alternatief is er?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
McFredje1982 schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:43:
Goedemiddag,

Heeft er iemand ervaring met De HDMI Play en een ledstrip achter zijn TV ?
Gaan de Led lampjes per stuk een eigen kleur geven of kan de gehele strip alleen maar dezelfde kleur geven?
Als je hem rond om je tv hebt kan ik me voorstellen dat bv de linkerkant een andere kleur zou kunnen zijn dan de rechterkant alleen vraag ik me dan af hoe je dit in gaat stellen aangezien de Play niet weet waar je begint te plakken met de strip...
1 lamp 1 kleur. Dus je wilt aan iedere kant van de tv een lamp (of 2). In ieder geval 3 lampen of strips nodig vind ik, links rechts en boven. Als je tv hangt dan zou ik ook onder doen.

Zelf hier 1 hue play lamp boven 40" TV (hadden er wel 2 mogen zijn...), 2 play lampen ieder links en rechts, dus 5 lampen in totaal. Plus 2 tafellampjes. Tv staat op lage standaard dus onder heeft weinig zin hier.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/3plp45ri06q5twe/blauw.jpg?dl=1

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/ahqejrkomt7h9p2/rood.jpg?dl=1

@Sphinkx Bovenstaande is via Hue Stream.
@McFredje1982 Zie hierboven, dit is maar een 40" TV.

[ Voor 12% gewijzigd door dragon2 op 16-12-2019 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
@dragon2 Dus met een ledstrip is dit zinloos... Behalve als je er 3 hangt van telkens 1 meter voor links, rechts en bovenaan je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFredje1982
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 27-02-2024
Bedankt voor jullie snelle antwoorden. Wel een beetje belachelijk, heb een 65 inch Oled waarbij je dan alleen boven eigenlijk al 3 lampen nodig hebt als je het een beetje egaal wilt hebben, of een strip van een meter...
Achteraf had ik beter een Philips tv kunnen nemen ipv een LG, had een hoop lampen gescheelt en een HDMI Play... 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door McFredje1982 op 16-12-2019 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
Ik heb ook een 65". Heb er nu gewoon led strip aanhangen zonder de HDMI Play. Was die aan het overwegen maar nu ik dit hoor ga ik gewoon passen. Heb het wel eens geprobeerd via software in Kodi maar dat was toch niet het gewenste effect...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catillus
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-10 12:36
Verwachte/gelekte nieuwe Hue lampen voor de outdoorcollectie voorjaar 2020 (Duits):

https://hueblog.de/2019/1...iten-fuer-fruehling-2020/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Laatst online: 24-09 16:16
Hi,

Sinds het weekend knippert 1 lamp in mijn tuin heel snel. In de app staat ook niet bereikbaar. Er is niks veranderd zover ik weet, het werkte al bijna 2 jaar prima en nu opeens dit. Het gaat om een Philips Hue White lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Frid0 schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:46:
Hi,

Sinds het weekend knippert 1 lamp in mijn tuin heel snel. In de app staat ook niet bereikbaar. Er is niks veranderd zover ik weet, het werkte al bijna 2 jaar prima en nu opeens dit. Het gaat om een Philips Hue White lamp.
En wat heb je zoal geprobeerd om te kijken waar het aan zou kunnen liggen?
Resetten? Ander armatuur proberen? etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 20:24
Edit: mag weg. Verkeerd

[ Voor 96% gewijzigd door meermarco op 16-12-2019 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Laatst online: 24-09 16:16
Birdy D schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:30:
[...]

En wat heb je zoal geprobeerd om te kijken waar het aan zou kunnen liggen?
Resetten? Ander armatuur proberen? etc etc.
Klopt, andere armatuur geprobeerd, zelfde resultaat. Ander HUE lamp in de oude armatuur om te kijken of die nog werkt, dat is zo. Resetten ook gedaan maar had geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Hebben jullie een goed adres om bijvoorbeeld de eltako inbouw schakelaars te voorzien van subtiele logo’s of gravering voor het bezoek en loges?

| Losing my religion |

Pagina: 1 ... 70 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic