[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.147.478 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-06 15:50
Frid0 schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:11:
[...]

Klopt, andere armatuur geprobeerd, zelfde resultaat. Ander HUE lamp in de oude armatuur om te kijken of die nog werkt, dat is zo. Resetten ook gedaan maar had geen resultaat.
Dan lijkt het er op dat ie defect is helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:08
Xander schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:36:
[...]
Nee...
3rd party lampen kunnen prima werken maar 3rd party accessoires is een no-go.
Ja en nee...
Er zijn wel RGB controllers, Zigbee dimmer/schakelaar modules die binnen HUE als lampen worden gevonden.
Zaken als Zigbee jaloezie actoren, deurcontacten, etc. wordt wel een probleem binnen puur en alleen HUE.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:20

danplo

The Force is strong with me

Ik heb nu 4 Hue play lampen achter mijn 65” tv en 1 Lightstrip onder mijn tv kast. Nu wil ik binnenkort de Hue HDMI sync box kopen, alleen heb ik een vraag waarvan ik het antwoord niet snel kan terug vinden. Als ik de 4 play lampen met Lightstrip als 1 entertainment ga instellen en ik ga iets kijken dan ben ik bang dat alle lampen dezelfde felheid krijgt, kan ik bijvoorbeeld de Lightstrip apart een ander maximale felheid geven dan de 4 play lampen? Ik vind de Lightstrip anders te fel naar me vloer schijnen.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
michael3 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:06:
Ik kan dit niet terug vinden middels Google of ik zoek verkeerd.

Maar stel je haalt een Gledopto 2ID controller kan je daar dan een RGB en W ledstrip mee aansturen?
dus twee verschillende ledstrips met één controller.

Ik las dat die het in de Hue app weergeeft als twee lampen.
Deze controller met 2 ID's heeft 5 of 6 uitgangen
ID1: RGB (kleuren) = [+] [R] [G] [B]
ID2: W of CW-WW (wit of wit-warm wit) = [C] en eventueel [W]

Je kunt hier een RGB+CCT ledstrip op aansluiten die RGB, wit en warm wit leds heeft.
Maar je kunt inderdaad ook 2 ledstrips aansluiten, 1 RGB en 1 wit, of wit-warm wit.
De gemeenschappelijke [+] sluit je dan 2x aan, voor de RGB ledstrip en de wit ledstrip.

In de HUE app krijg je na aanmelden 2 lampen te zien, een white en een color.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:20
Theo74 schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:38:
[...]

Ja en nee...
Er zijn wel RGB controllers, Zigbee dimmer/schakelaar modules die binnen HUE als lampen worden gevonden.
Dat zeg ik. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb een Philips TV met ambilight, maar in de TV settings staat niks over sync met Hue.
Is dit dan toch op eea manier mogelijk ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 16:36
Birdy D schreef op maandag 16 december 2019 @ 19:22:
[...]

Dan lijkt het er op dat ie defect is helaas..
Ow, okay. Jammer!
Wat kan ik dan het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-03 16:35
tzeunis schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:40:
Hebben jullie een goed adres om bijvoorbeeld de eltako inbouw schakelaars te voorzien van subtiele logo’s of gravering voor het bezoek en loges?
Ben ik ook wel erg benieuwd naar, ik heb 10 Niko FoH schakelaars maar het design met blanco knoppen blijft voor veel mensen een raadsel. Ik zou graag iets van een I en O aanbrengen en misschien iets met scene 1 en 2 oid. Graferen hoeft niet perse maar misschien een stickertje dat alleen het logo achterlaat? Iemand dit al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Frid0 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:47:
[...]

Ow, okay. Jammer!
Wat kan ik dan het beste doen?
Binnen 2 jaar zeg je? Dan denk ik aan omruilen/garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Birdy D schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:26:
[...]

Binnen 2 jaar zeg je? Dan denk ik aan omruilen/garantie..
Ja klopt.
Ok, moet dat via Philips zelf, via internet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
Frid0 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:40:
[...]

Ja klopt.
Je kunt via de site van Philips een service-verzoek indienen. Je moet wel het serie-nummer van de lamp bij de hand hebben. https://www.philips.nl/c-...support-contact-page.html

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
Frid0 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:40:
[...]

Ja klopt.
Waar je de lamp hebt gekocht of via Philips zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Fruitschaal schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:48:
[...]

Je kunt via de site van Philips een service-verzoek indienen. Je moet wel het serie-nummer van de lamp bij de hand hebben. https://www.philips.nl/c-...support-contact-page.html
Birdy D schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:48:
[...]

Waar je de lamp hebt gekocht of via Philips zelf
Is nou net dat ik vanmorgen een foto gemaakt heb van de lamp ivm het serie-nummer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-06 16:13
Ik heb reeds al aan hele tijd philips hue lampen, maar in het "nieuwe huis" zijn er nog een paar dingen die me ergeren (wonen er al bijna 3 jaar ondertussen)

alles is van Häger met btcino materiaal

- philips hue smart .. : is er al iemand een (normaal plaatje) tegengekomen voor een hue smart, zodat je dit kan monteren binnen een bepaalde doos van bijvoorbeeld 4x4. Ik wil 1 schakelaar (die toch niet gebruikt wordt (een alles uit)) hierdoor vervangen. Als ik hiervoor de drukschakelaar kan vervangen met een normaal vast plaatje ofzo. Iemand een oplossing ? Zelfs geprint

- wij hebben een grote lamp boven de eettafel met ingebouwde leds ... Deze zijn dimbaar, maar dat interessert mij eigenlijk niet. Ik zou deze wel gewoon graag via de hue app aan/uit kunnen zetten. Iemand die weet of ik ergens tussen de schakelaar ergens iets kan tussen zetten zodat dit ook gewoon via de app (of google/alexa assitant) kan ?

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
cricque schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:59:
Ik heb reeds al aan hele tijd philips hue lampen, maar in het "nieuwe huis" zijn er nog een paar dingen die me ergeren (wonen er al bijna 3 jaar ondertussen)

alles is van Häger met btcino materiaal

- philips hue smart .. : is er al iemand een (normaal plaatje) tegengekomen voor een hue smart, zodat je dit kan monteren binnen een bepaalde doos van bijvoorbeeld 4x4. Ik wil 1 schakelaar (die toch niet gebruikt wordt (een alles uit)) hierdoor vervangen. Als ik hiervoor de drukschakelaar kan vervangen met een normaal vast plaatje ofzo. Iemand een oplossing ? Zelfs geprint

- wij hebben een grote lamp boven de eettafel met ingebouwde leds ... Deze zijn dimbaar, maar dat interessert mij eigenlijk niet. Ik zou deze wel gewoon graag via de hue app aan/uit kunnen zetten. Iemand die weet of ik ergens tussen de schakelaar ergens iets kan tussen zetten zodat dit ook gewoon via de app (of google/alexa assitant) kan ?
Een Btcino specifiek HUE pas-plaatje zal lastig worden ben ik bang. Misschien is een FoH schakelaar in best bijpassend model handiger.

Alle lampen in huis zijn in principe middels HUE te schakelen of te dimmen met een Zigbee schakel- of dimmermodule. Deze zet je tussen de voeding naar de lamp, of beter, achter de schakelaar en meldt je aan op de HUEBridge. Deze worden in de HUE app gezien als een schakelbare- of dimbare 1 kleur lamp.
Meer info vind je ruimschoots terug in dit topic, of je zoekt even op Sunricher of Robbshop zigbee dimmer of schakelaar.
Een andere meest basic oplossing is een HUE Smart Plug, maar die steek je in een wandcontactdoos dus is over het algmeen niet geschikt voor wand- en plafondlampen en kan ook niet dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-06 17:39
Jboy1991 schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:48:
Hey mensen.

Ik wil de kabels van mn hue play wegwerken. Helaas zijn de kabels net 1.5/2m te kort. Dus ben gaan zoeken op verlengkabels, en kwam al snel op ac. Dc verlengsnoeren

Hoe goed gaat dit werken? Van philips heb ik alleen deze gevonden: pricewatch: Philips Hue Play Verlengsnoer

Maar 5m is echt te lang en ook vind ik de best prijzig.

Dus wat voor alternatief is er?
Heeft iemand hier nog antwoord op 🤭?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Jboy1991 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:32:
[...]

Heeft iemand hier nog antwoord op 🤭?
Ali Express. Honderden soorten en in iedere lengte voor 1/10 van de prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 17-12-2019 16:51 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-06 17:39
Ortep schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:51:
[...]

Ali Express. Honderden soorten en in iedere lengte voor 1/10 van de prijs.
Ja klopt. Maar levertijd :(. Dus ik kan gewoon een random dc ac kabel kopen en aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:17
@Theo74, kan je met zo’n robbshop zigbee dimmer ook koppelen met HomeKit? Of is die enkel bedienbaar met de Hue app? Net zoals de innr plug bijvoorbeeld

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Die verschilt enorm. Zoek niet de goedkoopste uit. Maar kijk of je een wat grotere shop kan vinden. Die leveren (meestal) sneller. ik had laatst wat spullen nodig en die deden er 8 dagen over. Soms bestel ik iets bij amazon.de uit Duitsland dat er langer over doet.
Dus ik kan gewoon een random dc ac kabel kopen en aansluiting?
Ja, als de stekkers maar passen. Die hebben verschillende maten. Waar dacht je dat die winkels hier in Nederland de kabels vandaan kregen? Die maken ze beslist niet zelf

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:14
De Eltako schakelaar past perfect in het Busch en Jeager Reflex Si raamwerk. Top!

Is er iets mogelijk met de EnOcean module die uit de schakelaar komt? Is deze niet te programmeren naar Hue Taal?

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltee
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
Helaas kan dat dus niet, als je een scene wilt aanmaken waarbij alle lampen uit staan, wordt de melding "Laat minstens een lamp aan om een scene op te slaan" gegeven. Andere ideeen?
s e k schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:10:
[...]

Ik denk dat dit wel kan.
Voor de “woonkamer” kan je een scene maken waarbij alle lampen uit staan.
Deze scene kan je dan kiezen bij je schakelaar-instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Beste mensen, ik weet dat Philips Hue niet op een lamp met bestaande dimmer moet worden aangesloten.
Maar ik vraag me het volgende af: ik heb een artemide tolomeo mega met dimmer in de woonkamer staan. Kan ik de voetdimmer er handmatig tussen uithalen, de draden met elkaar verbinden en dan wel een philips hue lamp in de fitting draaien? Of gaat dat niet werken/is dat onverstandig om te doen? Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-06 19:29
Volodos schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:06:
Beste mensen, ik weet dat Philips Hue niet op een lamp met bestaande dimmer moet worden aangesloten.
Maar ik vraag me het volgende af: ik heb een artemide tolomeo mega met dimmer in de woonkamer staan. Kan ik de voetdimmer er handmatig tussen uithalen, de draden met elkaar verbinden en dan wel een philips hue lamp in de fitting draaien? Of gaat dat niet werken/is dat onverstandig om te doen? Hoor het graag!
Zou prima moeten kunnen. Wel veilig de draden aan elkaar aansluiten dan kan er weinig gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvermeer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-04 17:32
Joosie200 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:50:
[...]

Na een uur: 6x aan/uit, wanneer uit lamp zoeken in de hue app, lampen aan doen herhalen werden ze opeens wel herkend als dimmable lights. Reset van de hue bridge heeft geen verschil gemaakt.
Ik ga dit nog eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-06 17:39
eltee schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:26:
Helaas kan dat dus niet, als je een scene wilt aanmaken waarbij alle lampen uit staan, wordt de melding "Laat minstens een lamp aan om een scene op te slaan" gegeven. Andere ideeen?
[...]
Dat had ik ondertussen ook gezien.

Ik weet niet hoeveel lampen je in die kamers hebt zitten, maar misschien kan je één lamp verwijderen uit de ene kamer en toevoegen in de andere. En omgekeerd. En daar de scenes op aanpassen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
Nuevocasa schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:49:
[...]

Zou prima moeten kunnen. Wel veilig de draden aan elkaar aansluiten dan kan er weinig gebeuren ;)
@Nuevocasa Thanks! Is het ook een mogelijkheid om de dimmer bijv. af te plakken? Zodat hij altijd maximaal staat? Of bestaat er dan een kans dat de dimmer tóch minder stroom doorlaat dan in het geval er helemaal geen dimmer meer zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Volodos schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:55:
[...]

@Nuevocasa Thanks! Is het ook een mogelijkheid om de dimmer bijv. af te plakken? Zodat hij altijd maximaal staat? Of bestaat er dan een kans dat de dimmer tóch minder stroom doorlaat dan in het geval er helemaal geen dimmer meer zou zijn?
Dat zou ik niet doen, je hebt inderdaad kans dat je Hue lamp daardoor eerder stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
Nuevocasa schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:27:
[...]

Dat zou ik niet doen, je hebt inderdaad kans dat je Hue lamp daardoor eerder stuk gaat.
@Nuevocasa Helder, dank! Ik denk dat het dan het handigst is om de dimmer te vervangen door een aan/uit schakelaar, zodat de draden wel weer verbonden kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
Zijn er intussen op de markt al controllers beschikbaar die zowel met Hue als Apple HomeKit compatibel zijn?
Ofwel is er een controller compatibel voor enkel Hue of enkel voor Apple HomeKit, maar voor beiden kom is ze blijkbaar nog niet tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
Ik heb een gek probleem. Ik heb veel hue lampen in huis. Als ik eerst de lamp uitzet met de app en vervolgens de stroom eraf haal middels de schakelaar en er weer terug op doe gaat de lamp niet branden. Nu snap ik dat “gedrag bij inschakelen” aan te passen is maar ik heb juist aangegeven dat het dan gewoon op z’n felst moet. Heel af en toe werkt dat wel, maar vrij vaak niet. Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:45

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

giantgiantus schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:27:
...Als ik eerst de lamp uitzet met de app en vervolgens de stroom eraf haal middels de schakelaar en er weer terug op doe gaat de lamp niet branden.
Als je hem uit zet gebruikt hij erg weinig energie, het duurt dan even voordat hij 'volledig' uit is. Als je hem een minuut later aanzet dan zou hij gewoon op helder (default) moeten branden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:14

charrel

Cortisol4life..

Nou, na de irritante piep zat te zijn contact opgenomen met signify. Die hebben zonder morren 30 nieuwe hue gu10's opgestuurd. Maar verrassing, die piepen ook. Niet allemaal even hard maar wel nog genoeg om irritant te zijn.... Moet ik nu serieus tussen 60 gu10 hue lampjes de beste er gaan uitzoeken......
Ze geven zelf al aan dat ze inderdaad kunnen piepen, dus dat weer omruilen toch niet helpt.
Fijn, 30 gaten in het plafond en verder geen schakelaars op de muur. Inderdaad een mooie oplossing.....

Ze bellen net terug, nu een paar maanden accepteren van de piep. Totdat de nieuwe serie er is en dan ruilen ze alles om voor de nieuwere versie.
Nou ja, dus toch gaan uitzoeken welke er het hardst piepen en die omwisselen voor de wat stillere.....

[ Voor 19% gewijzigd door charrel op 19-12-2019 11:18 ]

• barrymel
  • Laatst online: 11-06 12:21

barrymel

BarryMel

charrel schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:21:
Nou, na de irritante piep zat te zijn contact opgenomen met signify. Die hebben zonder morren 30 nieuwe hue gu10's opgestuurd. Maar verrassing, die piepen ook. Niet allemaal even hard maar wel nog genoeg om irritant te zijn.... Moet ik nu serieus tussen 60 gu10 hue lampjes de beste er gaan uitzoeken......
Ze geven zelf al aan dat ze inderdaad kunnen piepen, dus dat weer omruilen toch niet helpt.
Fijn, 30 gaten in het plafond en verder geen schakelaars op de muur. Inderdaad een mooie oplossing.....

Ze bellen net terug, nu een paar maanden accepteren van de piep. Totdat de nieuwe serie er is en dan ruilen ze alles om voor de nieuwere versie.
Nou ja, dus toch gaan uitzoeken welke er het hardst piepen en die omwisselen voor de wat stillere.....
Gaat dit om het model met bluetooth of het model er voor ? ik heb de bluetooth modellen en die piepen bij mij niet

BarryMel

• charrel

charrel

Cortisol4life..

barrymel schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:54:
[...]

Gaat dit om het model met bluetooth of het model er voor ? ik heb de bluetooth modellen en die piepen bij mij niet
Bluetooth ja, gaat om de "nieuwste" versie. v3 volgens mij, ze heten ook white of ambiance. In principe doen ze het dus allemaal. Alleen niet iedereen is even gevoelig met zijn gehoor. De vrouw hoort het niet, de kids van 4 en 8 horen het wel maar stoort het niet. Van vrienden hoort ook bijna niemand het, zijn er 3 die het wel horen.
Ik hoor het altijd, tv/radio aan of uit maakt niet uit. Als ik een boek lees kan ik me niet concentreren, blijf het continu horen. Het scheelt wel per lampje, de ene "sist" zachtjes, de andere fluit wat meer. Maar geluid maken ze allemaal.
Vorige keer werd het wel bevestigd dat het sommige series geluid maken, nu gaf de medewerker het gewoon toe dat het een bekend probleem is. Nou ja, even doorbijten en hopen dat het met de volgende serie beter is.

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
charrel schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:06:
[...]

Bluetooth ja, gaat om de "nieuwste" versie. v3 volgens mij, ze heten ook white of ambiance. In principe doen ze het dus allemaal. Alleen niet iedereen is even gevoelig met zijn gehoor. De vrouw hoort het niet, de kids van 4 en 8 horen het wel maar stoort het niet. Van vrienden hoort ook bijna niemand het, zijn er 3 die het wel horen.
Ik hoor het altijd, tv/radio aan of uit maakt niet uit. Als ik een boek lees kan ik me niet concentreren, blijf het continu horen. Het scheelt wel per lampje, de ene "sist" zachtjes, de andere fluit wat meer. Maar geluid maken ze allemaal.
Vorige keer werd het wel bevestigd dat het sommige series geluid maken, nu gaf de medewerker het gewoon toe dat het een bekend probleem is. Nou ja, even doorbijten en hopen dat het met de volgende serie beter is.
Piep geluid wordt ook versterkt als je er 30 tegelijk in 1 ruimte gebruikt, is weinig aan te doen en de meeste Led lampen hebben hier last van, alleen verschilt het per merk/model/productie hoe erg het hoorbaar is.

Maar het gaat vanzelf over, hoe ouder je wordt hoe minder goed je de hoog frequentie pieptonen gaat horen, ik hoor ze dus nooit :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Erik1971 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:19:
[...]

Piep geluid wordt ook versterkt als je er 30 tegelijk in 1 ruimte gebruikt, is weinig aan te doen en de meeste Led lampen hebben hier last van, alleen verschilt het per merk/model/productie hoe erg het hoorbaar is.

Maar het gaat vanzelf over, hoe ouder je wordt hoe minder goed je de hoog frequentie pieptonen gaat horen, ik hoor ze dus nooit :|
2 in de wc, 10 in de keuken, 8 in de huiskamer, 5 in de gang en 5 buiten. Huiskamer en keuken zijn het meest storend. Ben 42, rij motor vanaf mijn 18e maar de gehoorbeschadiging laat dus nog even op zich wachten. O-)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

charrel schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:06:
[...]

Mijn gewone GU10's doen dat ook (dus non-Hue). Dit hielp wel iets maar niet heel veel;
https://www.klusspullen.n...egen-nagloeien-led-lampen
Ook kan de Compensator gebruikt worden om het zoemen / brommen van elektronische transformatoren en dimmers (zonder aangesloten nul) te voorkomen.
Mee leren leven ben ik bang :-(

[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 19-12-2019 14:58 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• charrel

charrel

Cortisol4life..

TommyGun schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:20:
[...]

Mijn gewone GU10's doen dat ook (dus non-Hue). Dit hielp wel iets maar niet heel veel;
https://www.klusspullen.n...egen-nagloeien-led-lampen

[...]

Mee leren leven ben ik bang :-(
Zit geen schakelaar tussen, er staat altijd stroom op. Schakelaars zitten in de meterkast. Dus weet niet of dit dan werkt. Zodra de stroom eraf gaat hoor je het piepen stoppen

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 19-12-2019 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik merk die piep eigenlijk alleen bij de nieuwe GU10 versies met bluetooth. Ik heb 3 lampen vervangen in ons trappenhuis en zodra de lampen uit staan hoor ik de piep. Hiervoor had ik daar de oudere versies hangen. Bij de oude had ik geen last van de piep. Het gaat hier trouwens om de white & color

[ Voor 8% gewijzigd door Janoz op 19-12-2019 16:28 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:08
Erik1971 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:19:
[...]

Ik ben zelf 40, en hoor nog zowat alles... van kattenverjagers/mosquito's, tot coil whine of piepende switching power supplies.

Wel goed dat ik dit weet. Want waarschijnlijk zou ik hier dus ook flink last van hebben. (hoewel, met een onlangs aangeschafte Hue Filament lamp hoor ik niets)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

eymey schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:38:
[...]

Ik ben zelf 40, en hoor nog zowat alles... van kattenverjagers/mosquito's, tot coil whine of piepende switching power supplies.

Wel goed dat ik dit weet. Want waarschijnlijk zou ik hier dus ook flink last van hebben. (hoewel, met een onlangs aangeschafte Hue Filament lamp hoor ik niets)
Het gaat ook alleen om de gu10, de rest heb ik ook nooit gehoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teus.espresso
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-06 20:14
De problemen met de smart button schijnen opgelost te zijn door Signify.
Er komt binnen een paar dagen een software update beschikbaar in de Hue app.
Voor het hele verhaal zie;
https://hueblog.de/2019/1...-geraeten-werden-behoben/

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:26
Hoe krijgen jullie de Tradfri plug gekoppeld krijgt met de Hue bridge?
Ik heb de stappen van deze Reddit topic gevolgd maar dat lukt me niet: https://amp.reddit.com/r/..._outlets_now_work_in_hue/

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-06 23:13
@Teus.espresso hopelijk komt de update snel door, wel fijn dat het door Signify wordt erkend en opgelost! Er moeten hier wel een aantal Buttons worden geüpdatet.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• DukeBox

DukeBox

Bij mij is ie al ruim 2 uur bezig met een button update. Weet alleen niet of dat de nieuwe update is of een eerdere, de huidige is 2.21.0_r29784. Kom niets in de release notes tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:23
Arjan90 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 22:40:
@Teus.espresso hopelijk komt de update snel door, wel fijn dat het door Signify wordt erkend en opgelost! Er moeten hier wel een aantal Buttons worden geüpdatet.
Ik krijg nu een update binnen voor een button

Edit: was hierboven ook al gemeld

[ Voor 5% gewijzigd door robkrekel op 20-12-2019 05:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:21

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Teus.espresso schreef op donderdag 19 december 2019 @ 22:04:
De problemen met de smart button schijnen opgelost te zijn door Signify.
Er komt binnen een paar dagen een software update beschikbaar in de Hue app.
Voor het hele verhaal zie;
https://hueblog.de/2019/1...-geraeten-werden-behoben/
Dat is heel goed nieuws, heb er gelijk 1 besteld op Amazon (zijn vandaag in de aanbieding) voor bij de voordeur om de garagedeur te openen.
Kan iemand met zowel Innr plugs als Smart Button bevestigen dat de update inderdaad uitgerold wordt en/of werkt?

Firmware versie zou 2.30.0_r30777 moeten zijn voor de Smart Button.

[ Voor 14% gewijzigd door Tomba op 20-12-2019 08:57 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyMoody
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-06 18:05
Hij wordt uitgerold. Of het werkt weet ik nog niet...

PVOutput Limelight 6750Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Hier een gek probleem. Nieuwe armatuur (Runner 3-lichts spotbalk) waarbij 3 Hue White Ambiance GU10 spotjes in zitten. Alles mooi geïnstalleerd, licht brandt, maar ik kan die lampen nergens toevoegen in mijn Hue app.
Heb ondertussen een 20 tal lampen en accessoires hangen, mijn bridge zit dus zeker nog niet vol.
Heb het al op mijn iPhone 7 geprobeerd, iPad 2018, iPhone 11 Pro van vrouw, One Plus One nergens vind ik ze terug als ik ze wil toevoegen. Zowel automatisch als manueel met serienummer.
Net ontdekt dat ik nog een gewone Hue heb liggen, die heb ik in een andere armatuur gestoken en proberen toe te voegen, en dat lukte direct.
Ik neem aan dat mijn spotjes kapot zijn, en ga ze dus ook gewoon terugbrengen morgen. Maar het misschien hebben jullie andere tips waardoor ik misschien toch niet het hele spel moet afhalen en terug naar Coolblue moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Dalike schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:32:
Alles mooi geïnstalleerd, licht brandt, maar ik kan die lampen nergens toevoegen in mijn Hue app.
Zie je ze wel als BT ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
Tomba schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 08:43:
[...]

Dat is heel goed nieuws, heb er gelijk 1 besteld op Amazon (zijn vandaag in de aanbieding) voor bij de voordeur om de garagedeur te openen.
Kan iemand met zowel Innr plugs als Smart Button bevestigen dat de update inderdaad uitgerold wordt en/of werkt?

Ik kan het je morgen vertellen, ik heb de Innr SP120 plugs in gebruik. Als je opnieuw connectie maakte met de plugs deden ze het altijd wel even, maar dan waren ze opeens niet bereikbaar. Als ik ze vandaag reset en ze werken morgen nog, dan ga ik er vanuit dat het opgelost is. Alle Smart Buttons zijn vanochtend in een kwartiertje geüpdatet naar de firmware versie 2.30.0_r30777, dus dat is al gedaan.

Edit: de stekkers opnieuw in het stopcontact doen helpt in ieder geval in zoverre dat ze weer bereikbaar zijn. Dat was niet zo tot voor de update, dus ik heb goede hoop. En vertrouwen in Signify.

[ Voor 10% gewijzigd door Arjan90 op 20-12-2019 13:29 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwresixel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-06 22:53
Hier zullen vast mensen zijn die gebruik maken van de 24V Hue Outdoor lampen. Hoe hebben jullie de kabels in de grond weggewerkt? Hier komen de lampen in de borders te staan, dus een mantelbuis is wel gewenst. Alleen zijn de connectoren van de kabels te dik voor standaard elektrabuizen en zou ik rioolbuizen van 32mm kunnen gebruiken. Prima, maar dan zit ik nog met die spillters die daar weer te groot voor zijn... Die wil ik het liefste ook ondergronds afgeschermd wegwerken. Ik zou op de plaatsen waar de splitters kunnen komen met verloopstukken naar een grotere diameter buis kunnen gaan, maar wellicht zijn er handigere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

niwresixel schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 10:27:
Hier zullen vast mensen zijn die gebruik maken van de 24V Hue Outdoor lampen. Hoe hebben jullie de kabels in de grond weggewerkt? Hier komen de lampen in de borders te staan, dus een mantelbuis is wel gewenst. Alleen zijn de connectoren van de kabels te dik voor standaard elektrabuizen en zou ik rioolbuizen van 32mm kunnen gebruiken. Prima, maar dan zit ik nog met die spillters die daar weer te groot voor zijn... Die wil ik het liefste ook ondergronds afgeschermd wegwerken. Ik zou op de plaatsen waar de splitters kunnen komen met verloopstukken naar een grotere diameter buis kunnen gaan, maar wellicht zijn er handigere oplossingen?
Daar heb je toch van die grond moffen voor? Daar moeten die splitters volgens mij wel in passen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Nu online
Oh, daar had ik nog niet aan gedacht. De Hue BT app gedownload maar daar eveneens niet.
Vrees dat ze gewoon stuk zijn en dat ik het hele spel weer naar beneden mag halen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Dalike schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:16:
Oh, daar had ik nog niet aan gedacht. De Hue BT app gedownload maar daar eveneens niet.
Vrees dat ze gewoon stuk zijn en dat ik het hele spel weer naar beneden mag halen :(
Wel bijzonder dat ze alle 3 tegelijk stuk zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004

TommyGun

Stik er maar in!

Hier een gek probleem. Nieuwe armatuur (Runner 3-lichts spotbalk) waarbij 3 Hue White Ambiance GU10 spotjes in zitten. Alles mooi geïnstalleerd, licht brandt, maar ik kan die lampen nergens toevoegen in mijn Hue app.
Heb ondertussen een 20 tal lampen en accessoires hangen, mijn bridge zit dus zeker nog niet vol.
Heb het al op mijn iPhone 7 geprobeerd, iPad 2018, iPhone 11 Pro van vrouw, One Plus One nergens vind ik ze terug als ik ze wil toevoegen. Zowel automatisch als manueel met serienummer.
Net ontdekt dat ik nog een gewone Hue heb liggen, die heb ik in een andere armatuur gestoken en proberen toe te voegen, en dat lukte direct.
Ik neem aan dat mijn spotjes kapot zijn, en ga ze dus ook gewoon terugbrengen morgen. Maar het misschien hebben jullie andere tips waardoor ik misschien toch niet het hele spel moet afhalen en terug naar Coolblue moet rijden.
Geen serienummer (van de spotjes)? Klinkt alsof ze al eerder aan een bridge zijn gekoppeld waardoor je ze niet ziet. Met de hand zoeken in de app adhv serienummer forceert een nieuwe koppeling.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Tomba schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 08:43:
[...]

De button is al langer voor die prijs hoor ;) Eind vorige week al voor die prijs besteld, bevalt me goed! Zit er aan te denken om er nog één te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Waarom zou je dat willen? Nergens voor nodig als je ze een beetje met beleid en voldoende diep legt heb je niks nodig. Kwaliteit van deze kabels zijn prima. Heb ze ook in een border maar ook langs de schutting. Splitters heb ik bevestigd aan een hardhouten plankje zodat je daar makkelijk bij kan.

[ Voor 7% gewijzigd door Birdy D op 20-12-2019 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJD1972
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21-05-2020
Birdy D schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:12:
[...]

Waarom zou je dat willen? Nergens voor nodig als je ze een beetje met beleid en voldoende diep legt heb je niks nodig. Kwaliteit van deze kabels zijn prima. Heb ze ook in een border maar ook langs de schutting. Splitters heb ik bevestigd aan een hardhouten plankje zodat je daar makkelijk bij kan.
Ik heb de startset van de Hue Lily met 1 lamp en sinds gisteren een extra lamp er bij. Ik heb de kabels nu nog over de grond lopen en zal ze binnenkort wat beter wegwerken, maar ik was niet van plan ze in een mantelbuis te leggen eigenlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:48

megaleo

Special member

Ik gebruik ook een aantal Hue outdoor lampen. Voorheen ook andere merken gebruikt en nooit kabels in een mantelbuis gedaan.
Is ook helemaal niet nodig aangezien die kabels daarvoor gemaakt zijn. Advies is natuurlijk wel om ze op een goede diepte in te graven (indien nodig) zodat je er met tuinieren geen last van hebt. Bij mij zitten ze zo'n 40 cm in grond en dat is prima.
En stel dat ik een keer moet gaan graven in de tuin dan weet ik waar ze liggen. :) No problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Nu online
DukeBox schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:17:
[...]

Wel bijzonder dat ze alle 3 tegelijk stuk zijn..
Ja, inderdaad speciaal. Ze zaten ook wel al in de armatuur toen ik ze uit de doos haalde. Ik snap er nix van :-(
TommyGun schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:04:
[...]

Geen serienummer (van de spotjes)? Klinkt alsof ze al eerder aan een bridge zijn gekoppeld waardoor je ze niet ziet. Met de hand zoeken in de app adhv serienummer forceert een nieuwe koppeling.
Dat had ik al geprobeerd, en heeft niet geholpen.

Net nog een laatste testje geprobeerd. Ik heb een spotje uit een andere armatuur gehaald, en die in deze armatuur gestoken. Die kon ik gewoon bedienen. Het ligt dus echt aan de spotjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo74
TheKerremenke schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:16:
@Theo74, kan je met zo’n robbshop zigbee dimmer ook koppelen met HomeKit? Of is die enkel bedienbaar met de Hue app? Net zoals de innr plug bijvoorbeeld
Prima te koppelen, werkt precies als HUE.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:03
Had ik ook, je moet eerst de meegeleverde afstandsbediening ontkoppelen en de lampen een reset geven. Ze staan nu rechtstreeks aan de afstandsbediening gekoppeld waardoor ze niet in de Hue app tevoorschijn komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-06 14:35
BrcBas schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 15:03:
[...]

Had ik ook, je moet eerst de meegeleverde afstandsbediening ontkoppelen en de lampen een reset geven. Ze staan nu rechtstreeks aan de afstandsbediening gekoppeld waardoor ze niet in de Hue app tevoorschijn komen.
Dit is inderdaad wat je moet doen met armaturen die met een dimmer switch komen. Mocht dat niet werken:
- power cycle de lampen
- reset de spotjes een voor een door de dimmer switch er heel dicht bij te houden en de aan en uit knop 10 seconden tegelijk ingedrukt te houden. Als de lamp stopt met knipperen is ie dus gereset. Doe dit bij alle 3.
- nu kun je ze toevoegen aan de bridge via de reguliere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltee
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
s e k schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:37:
[...]

Dat had ik ondertussen ook gezien.

Ik weet niet hoeveel lampen je in die kamers hebt zitten, maar misschien kan je één lamp verwijderen uit de ene kamer en toevoegen in de andere. En omgekeerd. En daar de scenes op aanpassen ?
Dat kan natuurlijk. Maar alsnog is het dus niet mogelijk om via een dimmer switch te verschillende lampen in de kamer uit- en aan te zetten. Dan zou je dus:
- of een tweede dimmer switch ernaast moeten zetten, daarmee schiet je je doel voorbij
- of dit programmeren via een andere app, omdat dit via de standaard Hue-app niet kan.

Het lijkt mij redelijk simpel om naast "Nachtlampje", "Gedimd", "Ontspannen" etc, ook de optie "Uit" toe te voegen, zoals andere apps dat schijnbaar wel gedaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Laatst online: 11-06 12:21

barrymel

BarryMel

Ik heb nu totaal 44 lampen en 19 accessoires (11 dimmer switches, 4 taps & 4 beweging sensoren)

totaal kom ik dan met die 44 en 19 op 63 uit en in had gelezen dat 63 de max is ?

Afbeeldingslocatie: https://www.xs4all.nl/~barrymel/pics/HueResources.jpg

dit zie ik staan als ik onder Resources kijk

kan ik nog verder met het uitbreiden van lampen en nog wat bewegingsmelders of is 63 echt de max ?

BarryMel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
barrymel schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 17:06:
kan ik nog verder met het uitbreiden van lampen en nog wat bewegingsmelders of is 63 echt de max ?
Voor zover ik weet is de max 50 lampen en 12 accessoires per bridge. Dat is dan wel gebaseerd op de oude bridge firmware. Lees dit even: https://www.reddit.com/r/..._i_connect_to_one_bridge/

Maar je kunt altijd gewoon een 2e bridge neerzetten natuurlijk.

[ Voor 21% gewijzigd door dragon2 op 20-12-2019 17:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-06 23:51
[...]

Als je een set Hue lampen hebt/koopt waar een DimmerSwitch bij zit dan is de handigste manier om alles tegelijk (dimmer + lampen) in de bridge te krijgen door in de Hue app de _DimmerSwitch_ (onder accesoires) toe te voegen (ipv de lampen). Je krijgt dan een vraag of de DimmerSwitch al gekoppeld is aan lampen. Als je dat pad volgt dan wordt de DimmerSwitch + lampen in een keer overgezet naar de bridge.
Zorg er wel voor dat de lampen tijdens het overzetten aan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalike
  • Nu online
[...]

Ik ging de timmerswitch niet gebruiken, dus die had ik in het plastiekje gelaten, maar dankzij jou heb ik dit dan geprobeerd en het lukte! :-)
Eeuwige dank! :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
@Tomba het werkt hier allemaal als een zonnetje nu met de Innr SP120 plug, inmiddels al ruim 8 uur en elke keer was het toen al mis, dus volgens mij zit je nu veilig met de Smart Button en de plug. Ik heb 5 Smart Buttons thuis die nu allemaal zijn geüpdatet naar de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:21

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Arjan90 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 20:41:
@Tomba het werkt hier allemaal als een zonnetje nu met de Innr SP120 plug, inmiddels al ruim 8 uur en elke keer was het toen al mis, dus volgens mij zit je nu veilig met de Smart Button en de plug. Ik heb 5 Smart Buttons thuis die nu allemaal zijn geüpdatet naar de nieuwste versie.
Top! Geweldig nieuws. Bedankt voor de terugkoppeling.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Ik ben van plan om (stapsgewijs) Hue te gaan implementeren in mijn woning.
De bridge zou in de meterkast komen.
De eerste set lampen op de 1e etage (nabij AccessPoint)
En in de schuur in de tuin een smart plug voor de tuinverlichting. (13m afstand van de bridge, met muren er tussen, etc).

De lampen en het AP zitten dichterbij de smartplug (7 meter), zij het dat er nog een dak en een bakstenen muurtje tussen zit. Ik heb op mijn phone in de tuin verder prima wifi bereik.

Gaat dit werken? Of niet?
Eventueel kan ik ook lampen in de keuken doen, dan is het alleen wat glas en een meter of 6 wat er tussen de lampen en de smartplug zit.

Wat zouden jullie aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 20:54
Ik wil een buisventilator aanschaffen die ik kan aanzetten via een hue switch. Ik vraag me af of het volgende mogelijk is. Iemand die me kan helpen?

1. druk op hue switch (aan)
2. lamp gaat aan
3. buisventilator (aangesloten op hue smart plug) gaat aan

4. druk op hue switch (uit)
5. lamp gaat uit
6. buisventilator (aangesloten op hue smart plug) gaat na x-aantal minuten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-06 16:51
@Anoniem: 111246 Hue maakt zijn eigen netwerk aan, dus of je ergens wifi hebt en of er een access point staan maakt niet uit (dat AP kan hoogstens storen). De Hue lampen geven de signalen door aan elkaar. Mocht je de afstand (die 13m met muren is erg ver) niet kunnen overbruggen dan kun je dus evt. ergens halverwege een lamp plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Stalkert schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 22:18:
Ik wil een buisventilator aanschaffen die ik kan aanzetten via een hue switch. Ik vraag me af of het volgende mogelijk is. Iemand die me kan helpen?

2. lamp gaat aan

5. lamp gaat uit
1t/m5 Ja.
6 Nee, je smartplug wordt gezien als lamp. De uitknop is dan ook uit en geen vertraging. misschien dat het in een andere app mogelijk is zoals Hue Essentials maar in de Hue app niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-06 11:02

2. lamp gaat aan

5. lamp gaat uit
Ik weet niet of dit in de standaard Hue app kan. In iConnecthue kan het wel. 1 regel maken om de lamp uit te laten schakelen en een volgende regel om de buisventilator via een timer uit te laten schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Laatst online: 12:23

2. lamp gaat aan

5. lamp gaat uit
Ik ga hetzelfde doen met een buisventilator, maar dan met een bewegingssensor. Dan gaat ie aan als ik de badkamer in kom, en na x minuten beweging weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Ik wil een buisventilator aanschaffen die ik kan aanzetten via een hue switch.
Makkelijker is om ze met ingebouwde timer te nemen en dan een hue switch te gebruiken om de timer (en evt. ook de verlichting) te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:31
Theo74 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:34:
Prima te koppelen, werkt precies als HUE.
Mag ik hier even een vraag over stellen? Op de site van Robbshop staat ergens onderaan dat "Alexa, Homekit en Google home werken niet via de HUE bridge, alleen via Homey"

Dat zou betekenen geen stembesturing via Google Home, wat voor mij wel een beetje een must is. Maar constateer jij dat dit wèl gewoon werkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
eddemans schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 13:42:
[...]

Mag ik hier even een vraag over stellen? Op de site van Robbshop staat ergens onderaan dat "Alexa, Homekit en Google home werken niet via de HUE bridge, alleen via Homey"

Dat zou betekenen geen stembesturing via Google Home, wat voor mij wel een beetje een must is. Maar constateer jij dat dit wèl gewoon werkt?
GH, Alexa en HomeKit werken juist wel indien je beschikt over de Hue bridge (v2 of hoger).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Laatst online: 10-01 09:44
[...]

Ik heb sinds 1,5 jaar de nodige lampen van HUE aan de bridge hangen en een Google Home mini.
Kan alle lampen,wel per kamer, gewoon in- en uitschakelen, helderer of dimmen etc via de mini.
Dus als Google Home ( via de Google assistant) een must is kun je dus gewoon HUE aanschaffen...de Google mini kan ook Nederlands... :) :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 15:52
[...]

Ja werkt 100%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
Ik bevestig bovenstaande :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:31
Dank allen. Ja an sich heb ik al Hue en Google Home en dat werkt als een trein. Maar het ging me om het aanschaffen van de Robbshop slimme dimmer. Die hang je aan Hue en daarom leek het me logisch dat je het kunt besturen via spraakcommando's aan Google Home. Maar op de productpagina werd dus gesuggereerd dat specifiek de Robbshop dimmer niet op spraak zou reageren (behalve via Homey).

Anyhoo: het werkt dus!

[ Voor 13% gewijzigd door eddemans op 21-12-2019 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
[...]

Ik heb de Zigbee dimmer- en schakelaar modules aangemeld bij de HUE app en deze worden gezien als een dimbare- of schakelbare 1 kleur lamp. En in Apple Homekit verschijnen ze identiek en werken prima.
Met Google of andere Android platforms heb ik geen ervaring. Misschien Robbshop even een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Rallye schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 23:09:
@Anoniem: 111246 Hue maakt zijn eigen netwerk aan, dus of je ergens wifi hebt en of er een access point staan maakt niet uit (dat AP kan hoogstens storen). De Hue lampen geven de signalen door aan elkaar. Mocht je de afstand (die 13m met muren is erg ver) niet kunnen overbruggen dan kun je dus evt. ergens halverwege een lamp plaatsen.
Exact, voor afstanden moet je de dichtstbijzijnde HUE lamp of Smart Plug nemen en niet de HUE Bridge.
Zigbee werkt als een meshed netwerk waarbij alle gevoede HUE hardware een zender/ontvanger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:20
Theo74 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 15:52:
[...]

Exact, voor afstanden moet je de dichtstbijzijnde HUE lamp of Smart Plug nemen en niet de HUE Bridge.
Zigbee werkt als een meshed netwerk waarbij alle gevoede HUE hardware een zender/ontvanger is.
Dan is het natuurlijk wel belangrijk om lampen niet meer fysiek uit te schakelen, dan sloop je je relays. :)

Oftewel, de conventionele schakelaars weg!

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 18:58

aawe mwan

Wat ook leuk is:

5. lamp gaat uit
Er bestaan ventilatoren met een naloopschakeling; de ventilator blijft dan nog een x-aantal minuten draaien, nadat je de stroom er af gehaald hebt.

Binnen het Hue ecosysteem kan je uitschakelen met vertraging via een bewegingsmelder.

Misschien kan je je probleem gemakkelijker (goedkoper) maken, door de eis te laten vallen dat de lamp meteen uit moet gaan.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-06 16:37
Gisteren 2 smart buttons ontvangen. Natuurlijk de 1e direct uitgepakt en aangesloten. Althans dat was de bedoeling. App opgestart, button 2 of 3 seconden indrukken totdat led flitst, maar alles wat er flitst geen led. 12 keer proberen geen resultaat. Smartbutton uit elkaar gehaald en gereset via het kleine gaatje. Geen resultaat. CR2032 er maar uitgehaald en een nieuwe erin gezet . En alles werkt direct. 2e button was prima out of the box. Kennelijk kapotte batterij.

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
aawe mwan schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 16:19:
[...]

Er bestaan ventilatoren met een naloopschakeling; de ventilator blijft dan nog een x-aantal minuten draaien, nadat je de stroom er af gehaald hebt.

Binnen het Hue ecosysteem kan je uitschakelen met vertraging via een bewegingsmelder.

Misschien kan je je probleem gemakkelijker (goedkoper) maken, door de eis te laten vallen dat de lamp meteen uit moet gaan.
Ventilatoren met nalooptijd hebben naast de geschakelde spanning ook een continue spanning nodig om na te kunnen lopen. Dit is alleen met een HUE Smart Plug niet handig.

Ik zou het verhaal inderdaad opdelen met 2 Smart Plugs voor lamp en aan/uit ventilator en 1 sensor voor het (vertraagd) schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 18:58

aawe mwan

Wat ook leuk is:

s e k schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:16:
[...]
Ik heb de oudere versie van de TP-LINK MR200 - dual-band-router WiFi + 4G.
Dank voor de tip!
ik heb deze router ook gekocht en Hue werkt nu prima met dezelfde SIM als eerst, zowel lokaal als via cloud.

De bridge genereert een paar Megabyte dataverkeer per dag, eigenlijk best veel nog voor wat hij moet doen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57
Leuk, huis gekocht, gisteren sleutel en nu verbouwen maar.

Zit nu in een huurhuis, met eea aan Hue spullen (icm Tradfri lampen en Osram smart pluggen), nu alleen kijken hoe we alles daar in gaan bouwen, gaat stiekem meer tijd in zitten dan gehoopt.

Wens is uiteindelijk hele huis stuurbaar te maken via Hue, maar sommige plekken hebben we lampen die nog niet in Hue vorm bestaan.
Hebben nu best wat Ikea armaturen, dat moet tzt ook vervangen worden door mooi nieuw spul, wel gelijk rekening houden met passen van Hue lampen :-)

Ander ding is hoe alles geschakeld zit, woonkamer heeft wat lampen achter een dimmer hangen, die moeten er sowieso uit, dan nog wat hotelschakelingen.
Liefst alles gewoon rechtstreeks aangesloten, maar wil er eigenlijk pas mee wachten tot de wanden/plafonds gespoten zijn.
Schakelmateriaal is van Jung, maar ik begrijp dan hun ZLL unit niet via de Hue bridge gaat, voor mij eigenlijk geen fijne oplossing.
Zie al wel wat getweakte oplossingen gebaseerd op de Hue tap die wel netjes werken :-)

Ander puntje is dat ik de Hue bridge niet meer in de meterkast wil, maar op zolder, lijkt me geen issue, zolang op de tussenliggende verdieping ook maar Hue lampen gebruikt gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
Sinds een tijdje kun je Hue lampen alleen de eerste 30 minuten na aanzetten (spanning er op) aan een netwerk toevoegen!

Waarschijnlijk is even spanning van de lampen halen en dan er weer op zetten genoeg om de lamp te vinden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 15-06 23:02
Janoz schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:28:
Ik merk die piep eigenlijk alleen bij de nieuwe GU10 versies met bluetooth. Ik heb 3 lampen vervangen in ons trappenhuis en zodra de lampen uit staan hoor ik de piep. Hiervoor had ik daar de oudere versies hangen. Bij de oude had ik geen last van de piep. Het gaat hier trouwens om de white & color
Ik heb onlangs in een nieuwe ruimte 12 nieuwe GU10 Ambience geplaatst en ook il hoor de pieptoon als ze uit staan. Het zijn die met Bluetooth en piepen allemaal.
De 6 oudere gu10 ambience in de keuken hoor ik niet piepen.

Best jammer dit maar omruilen heeft nu dus geen nut lijkt me...

Ik heb overigens 2 Hue Lightstrip plus aansluitend bij mijn tv muur geplaatst en zie dat de 2 ligt van kleur verschillen met elkaar, komt dat vaker voor?

[ Voor 10% gewijzigd door Marsman83 op 22-12-2019 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 12:57

Saven

Administrator

Korte vraag, wellicht dat iemand het antwoord hier weet :) Anders maak ik wel een los topic.

Laatst een Hue starterset gekocht. 3 spotjes + Hue Bridge. Lampen hangen beneden, Bridge in de bijkeuken bij de switch/router. Werkte top en zag er goed uit. Dus: dag later eigenlijk direct een zooi lampen erbij gekocht van Innr, toch wat goedkoper :P Werkt op zich prima beneden.

Nu ook in één kamer op de bovenverdieping een paar lampen van Innr geplaatst. Ik merk echter dat het bereik slecht is. Als ik de kleur voor die lampen in de Hue app verander, verandert het licht meestal niet mee. Idem voor de on/off toggle. Erg vervelend. Zeker voor de Innr LED-strip die eigenlijk altijd stroom krijgt en in het stopcontact zit.

Iemand een idee wat ik daar mee kan doen? Ik zat te denken aan een Innr smart plug, om die in de overloop te hangen. Ik heb vaag begrepen dat er een Mesh-netwerk wordt gebouwd. Klopt dat inderdaad? Zal zo'n plug dichterbij de Bridge zorgen dat mijn lampen in die kamer ook beter reageren?

Of werkt dat Mesh netwerk alleen als je alles vanaf de fabrieksinstellingen instelt? Of werkt dat enkel bij officiële Hue lampen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
Saven schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:51:
...Erg vervelend. Zeker voor de Innr LED-strip die eigenlijk altijd stroom krijgt en in het stopcontact zit....

...Ik heb vaag begrepen dat er een Mesh-netwerk wordt gebouwd. Klopt dat inderdaad? Zal zo'n plug dichterbij de Bridge zorgen dat mijn lampen in die kamer ook beter reageren?

Of werkt dat Mesh netwerk alleen als je alles vanaf de fabrieksinstellingen instelt? Of werkt dat enkel bij officiële Hue lampen?
Er wordt inderdaad een Mesh-netwerk opgebouwd, maar dat werkt alleen wanneer er stroom op staat.
Een lamp die is uitgeschakeld door de stroom uit te schakelen (via een gewone aan/uit knop) geeft dus geen signaal door. Een lamp die is uitgeschakeld maar wel aan de stroom zit, die is wel actief betrokken in het Mesh-netwerk. Gebruik dus nooit de aan/uit-knop voor het schakelen, want daarmee zorg je niet alleen voor onderbreking in je Mesh-netwerk, maar ook na het herinschakelen moet het Mesh-netwerk op dat punt opnieuw worden opgebouwd wat ook storing kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Laatst online: 25-05 20:54
robkrekel schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 12:30:
[...]
Ik ga hetzelfde doen met een buisventilator, maar dan met een bewegingssensor. Dan gaat ie aan als ik de badkamer in kom, en na x minuten beweging weer uit.
Oh nice, dus dit zou wel gaan?

1. bewegingsensor detecteert beweging
2. lamp gaat aan
4. na x-aantal minuten:
5. lamp gaat uit
6. buisventilator gaat uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 15-06 12:57

Saven

Administrator

Brobbel schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:58:
[...]

Er wordt inderdaad een Mesh-netwerk opgebouwd, maar dat werkt alleen wanneer er stroom op staat.
Een lamp die is uitgeschakeld door de stroom uit te schakelen (via een gewone aan/uit knop) geeft dus geen signaal door. Een lamp die is uitgeschakeld maar wel aan de stroom zit, die is wel actief betrokken in het Mesh-netwerk. Gebruik dus nooit de aan/uit-knop voor het schakelen, want daarmee zorg je niet alleen voor onderbreking in je Mesh-netwerk, maar ook na het herinschakelen moet het Mesh-netwerk op dat punt opnieuw worden opgebouwd wat ook storing kan geven.
Vandaar dat ik aan een smart plug zat te denken. Heb niet altijd zin om een lamp via de app aan te doen, dus meestal zet ik de schakelaars uit. Plus dat de kamer boven nog verder van de andere lampen staat dan van de Bridge :P

Maar zo'n Innr smart plug staat altijd stroom op natuurlijk :) Dus ik dacht, als ik die in de gang of overloop plaats, moet dat wel een goed bruggetje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Laatst online: 17:32
Kan ik mijn sonos one gebruiken met de smart plug? Bijv aanzetten alleen wanneer ik thuis bent
Pagina: 1 ... 71 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic