Heb inmiddels een behoorlijk deel van mijn huis voorzien van slimme verlichting, obv een Philips Hue bridge (v2.1) schakel ik Innr, Tadfri en Philips verlichting, RoBBSmart dimmers, Busch Jaeger dimmers en Philips smart pluggen. Kortom ik denk dat ik de verschillende uitdagingen voor wat betreft koppelen van slimme verlichting wel onder de knie zou moeten hebben...
Echter, ik heb onlangs in de garage 2 stuks Osram Substitube T8 advanced UO Connected led TLs toegevoegd, deze moeten worden aan- en afgeschakeld via een Philips motion sensor, overdag branden ze fel, gedurende de nacht branden ze gedimd.
Koppelen van de lampen aan de bridge is appeltje-eitje, net als instellen, en het koppelen van de motion sensor aan de lampen.
Als 't 't doet is het perfect, maar het werkt allemaal ontzettend onbetrouwbaar:
- of geen lamp schakelt aan;
- of één lamp schakelt aan;
- of twee lampen schakelen aan...
Als je vervolgens in de app kijkt, worden bovenstaande varianten random gecombineerd met allerlei verschillende statussen in de app:
- lampen staan inderdaad aan op de ingestelde sterkte;
- lampen staan inderdaad aan, maar op de minimale sterkte;
- lampen staan inderdaad aan, maar op een niet ingestelde sterkte;
- lampen staan inderdaad uit;
- lampen staan anders aan of uit dan in werkelijkheid...
Als ik, als de lampen niet aan gaan zoals ingesteld:
- in de app de lampen aan of uit zet, gaan ze soms inderdaad aan, soms ook niet, soms op de ingestelde helderheid, soms ook niet...
- in de app de lampen zachter en harder zet, gaan ze soms inderdaad aan soms ook niet, soms op de ingestelde helderheid, soms ook niet...
Kortom, er is - voor mij - echt geen peil meer op te trekken.
Wat heb ik al gedaan:
- vsa's uit de tl armaturen gehaald;
- led starters verwijderd;
- lampen direct aan de netspanning gekoppeld;
- bridge gereset;
- lampen ontkoppeld en weer gekoppeld;
- motion sensor ontkoppeld en weer gekoppeld;
- bridge in de garage geplaatst;
- extra lamp nabij de garage geplaatst;
- batterijen van de motion sensor vervangen;
- plastic kappen van de armaturen verwijderd...
Ik kan me niet voorstellen dat Osram zo een inferieur product maakt...
Heeft iemand een oplossing, idee of denkrichting wat ik nog zou kunnen proberen?
Echter, ik heb onlangs in de garage 2 stuks Osram Substitube T8 advanced UO Connected led TLs toegevoegd, deze moeten worden aan- en afgeschakeld via een Philips motion sensor, overdag branden ze fel, gedurende de nacht branden ze gedimd.
Koppelen van de lampen aan de bridge is appeltje-eitje, net als instellen, en het koppelen van de motion sensor aan de lampen.
Als 't 't doet is het perfect, maar het werkt allemaal ontzettend onbetrouwbaar:
- of geen lamp schakelt aan;
- of één lamp schakelt aan;
- of twee lampen schakelen aan...
Als je vervolgens in de app kijkt, worden bovenstaande varianten random gecombineerd met allerlei verschillende statussen in de app:
- lampen staan inderdaad aan op de ingestelde sterkte;
- lampen staan inderdaad aan, maar op de minimale sterkte;
- lampen staan inderdaad aan, maar op een niet ingestelde sterkte;
- lampen staan inderdaad uit;
- lampen staan anders aan of uit dan in werkelijkheid...
Als ik, als de lampen niet aan gaan zoals ingesteld:
- in de app de lampen aan of uit zet, gaan ze soms inderdaad aan, soms ook niet, soms op de ingestelde helderheid, soms ook niet...
- in de app de lampen zachter en harder zet, gaan ze soms inderdaad aan soms ook niet, soms op de ingestelde helderheid, soms ook niet...
Kortom, er is - voor mij - echt geen peil meer op te trekken.
Wat heb ik al gedaan:
- vsa's uit de tl armaturen gehaald;
- led starters verwijderd;
- lampen direct aan de netspanning gekoppeld;
- bridge gereset;
- lampen ontkoppeld en weer gekoppeld;
- motion sensor ontkoppeld en weer gekoppeld;
- bridge in de garage geplaatst;
- extra lamp nabij de garage geplaatst;
- batterijen van de motion sensor vervangen;
- plastic kappen van de armaturen verwijderd...
Ik kan me niet voorstellen dat Osram zo een inferieur product maakt...
Heeft iemand een oplossing, idee of denkrichting wat ik nog zou kunnen proberen?
Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII