Wow super nice! Zocht ook zoiets, is het nog wel mogelijk om de scenes te blijven gebruiken met meerdere clicks?Cartman! schreef op zondag 8 december 2019 @ 12:09:
Hier mijn oplossing voor het plaatsen van Lutron Aurora in Gira S55 schakelmateriaal:
Je ziet:
- Lutron Aurora
- Gira S55 glazend wit blindplaat
- Schroefjes "uit de verzameling over de jaren"
Verrek, je hebt gelijk. Bij software-update geeft ie het inderdaad aan. Alleen kijk ik daar nooit want updates staan op automatischzeroday schreef op maandag 9 december 2019 @ 08:59:
[...]
Ik heb de iOS app en daar kan je de status wel zien, zodra de batterij daadwerkelijk ook aan vervanging toe is.
Hiervoor ga je naar Instellingen, Software update (ja ja, wat logisch) en in het daarop volgende scherm wordt het getoond. (indien van toepassing)
Ik heb al een paar maand bij 2 schakelaars (die praktisch nooit gebruikt worden) staan 'vervang batterij'
Pas eergisteren gekeken wat voor batterij erin moet en die dus nu ergens zien te vinden goedkoop
2 andere dimmers die al veel eerder gekocht zijn en elke dag gebruikt worden: niets aan handje.
En inderdaad, ik zei al, het ding is waarschijnlijk niet gemaakt om in natte ruimtes te gebruiken dus dat is mijn eigen gok. Ik gaf alleen even de ervaring aan. Blijft het punt van de ongebruikelijke batterij. Dat is ook niet onoverkomelijk, zo vaak hoeven ze ook weer niet vervangen te worden. Blijft wel merkwaardig hoe verschillend snel ze leeg lopen, deze dimmer is wel het meest gebruikt, maar ik probeerde een batterij uit een nog niet gebruikte dimmer van 2 jaar oud en die was volledig dood...
Opties voor meerdere kliks lijken niet aanwezig te zijn op deze schakelaars.Helox-in-a-box schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:27:
[...]
Wow super nice! Zocht ook zoiets, is het nog wel mogelijk om de scenes te blijven gebruiken met meerdere clicks?
Goeiedag allemaal, ik heb even een vraagje voor de eigenaren van Senic schakelaars:
Begrijp ik het goed dat ik het beste kan gaan voor de Senic Gira Friends of Hue schakelaar wit glanzend omdat dit het beste matched qua wit-tint en glans met het Gira zuiver wit glanzend materiaal? Ik heb namelijk nog ander materiaal nodig om in een raamwerk in te passen - in mijn geval een niet geaard stopcontact - en dan koop ik natuurlijk het liefste in een keer het meest bijpassende
Begrijp ik het goed dat ik het beste kan gaan voor de Senic Gira Friends of Hue schakelaar wit glanzend omdat dit het beste matched qua wit-tint en glans met het Gira zuiver wit glanzend materiaal? Ik heb namelijk nog ander materiaal nodig om in een raamwerk in te passen - in mijn geval een niet geaard stopcontact - en dan koop ik natuurlijk het liefste in een keer het meest bijpassende
[ Voor 0% gewijzigd door ptrv op 09-12-2019 10:57 . Reden: typo ]
Ik dacht dat Hue badkamerlampen zoals de adore etc. geleverd worden met een dimmer. Dan zou je er toch vanuit mogen gaan dat ie t ook doet in de badkamer? Hoe moet je anders Hue gebruiken in de badkamer?PhilipsFan schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:03:
[...]
En inderdaad, ik zei al, het ding is waarschijnlijk niet gemaakt om in natte ruimtes te gebruiken dus dat is mijn eigen gok. Ik gaf alleen even de ervaring aan. Blijft het punt van de ongebruikelijke batterij. Dat is ook niet onoverkomelijk, zo vaak hoeven ze ook weer niet vervangen te worden. Blijft wel merkwaardig hoe verschillend snel ze leeg lopen, deze dimmer is wel het meest gebruikt, maar ik probeerde een batterij uit een nog niet gebruikte dimmer van 2 jaar oud en die was volledig dood...
(ja, dimmer aan de buitenkant, maar dat lijkt me toch wat minder praktisch als je bv. ook de spiegellampen van Hue aan en uit wil zetten)
Update for future reference: Inmiddels werkt de icasa dimmer netjes samen met de Zigbee wandzender. De tip van de helpdesk was de oplossing voor het koppelen. De reset knop op de dimmer 4 keer indrukken en vervolgens de zender koppelen.RobB_W schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:36:
Zoals eerder toegezegd, hierbij het resultaat van wat tips op dit forum:
[Afbeelding]
Je ziet:
Een Jung Zigbee wandzender
Een Jung Enocean module, omgebouwd met een Hue tap schakelaar
Je ziet niet:
Een icasa inbouwdimmer, ingebouwd achter de onderste schakelaar.
Dit alles middels de LS990 serie. Erg blij mee, want ziet er mooi uit. Maar, ben nog niet helemaal tevreden. De Zigbee zender werkt netjes samen met twee lampen (Tradfri via Hue, tevens gekoppeld aan de onderste schakelaar). Met de icasa inbouwdimmer niet. Jammer, want ik wil meerdere lampen/scenes schakelen. Heb van de helpdesk van icasa wat tips gekregen, dit weekend even testen, daarvoor moet de boel weer even uit elkaar.
Hallo,
Ik wil een schakelaar kopen om zonder app wat lampen aan te sturen.
Nu lees ik over de tab niet veel goeds helaas.
Ik zag dat er ook een schakelaar is van Niko.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Of is er een betere oplossing?
Alvast dank voor jullie reacties.
Dat je niet gebruikte dimmer de batterij na twee jaar dood is, is niet raar, waarschijnlijk heb je het plastic lipje er uit gehaald en dan gaat de Hue Dimmer Switch opzoek naar een netwerk en dat kost veel energie, er zit als het goed is een time-out op, maar elke keer als er een knop wordt bediend wordt dimmer weer wakker en gaat deze weer zoeken naar een netwerk! Dan kunnen de batterijen al na een paar dagen leeg zijn!PhilipsFan schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:03:
[...]
Verrek, je hebt gelijk. Bij software-update geeft ie het inderdaad aan. Alleen kijk ik daar nooit want updates staan op automatisch![]()
Veder de CR2450 heeft een hogere capaciteit dan CR2032 en gaan daardoor veel langer mee!
Batterij meeting is niet super nauwkeurig, had een Hue Dimmer Switch die al twee jaar aan gaf dat deze leeg was en na 4,5 jaar gebruik was deze echt leeg!
Soms helpt door de Hue Dimmer te rebooten, dit kan door 3 knoppen 10 seconden tegelijk in te drukken, dan reboot de Dimmer, Leds gaan dan rood, oranje en groen branden kort achterelkaar, na rebooten wordt batterij meeting opnieuw gestart en meestal is batterij nog lang niet leeg!
Hue GO Bluethooth laat zich niet koppelen met de Google Home app.
Mijn nieuwe Go laat zich dus niet koppelen met de Home app.
Wel met de Hue Bluetooth app.
De Philips Hue help desk geeft aan dat ik bij google moet zijn.
Google is echter niet te bereiken
Ik vind dit wel kort door de bocht
Iemand een oplossing
BVD
mvg
Marius
Iemand een oplossing
BVD
mvg
Marius
kijk eens op Aliexpress, zoeken op CR2450. Gratis verzending.
2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.
Ik heb (/had) ze allebei, had twee Niko's en een Hue Tap maar die net verkocht. Niet omdat ie niet beviel maar omdat ik overal in huis dezelfde schakelaar wil hebben. Ben met beide fabrikanten heel tevredentimbe schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:35:
Hallo,
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Je kunt niet rechtstreeks je lamp met de Home app verbinden...Je moet je lamp met de Hue bridge koppelen en die integreer je in je Home app...florijn11 schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:05:
Hue GO Bluethooth laat zich niet koppelen met de Google Home app.
Iemand een oplossing
BVD
mvg
Marius
Als je geen Hue bridge hebt, lukt het dus niet...
Believe. Imagine. Create.
Vlgs Philips en de handleiding heb ik voor de nieuwe Hue Go bluetooth geen bridge nodig voor de oude versies zonder bluethooth was dit wel nodig.Troetelbeer schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:41:
[...]
Je kunt niet rechtstreeks je lamp met de Home app verbinden...Je moet je lamp met de Hue bridge koppelen en die integreer je in je Home app...
Als je geen Hue bridge hebt, lukt het dus niet...
Iemand een oplossing
Lees eens wat ik schrijf...Voor integratie met de Home app heb je die wel nodig! Voor puur de werking met de Hue app niet...florijn11 schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:44:
[...]
Vlgs Philips en de handleiding heb ik voor de nieuwe Hue Go bluetooth geen bridge nodig voor de oude versies zonder bluethooth was dit wel nodig.
Iemand een oplossing
Met andere woorden...Philips Hue desk heeft gelijk...Google laat Hue lampen dus alleen integreren via de Hue bridge...
[ Voor 12% gewijzigd door Troetelbeer op 09-12-2019 19:46 ]
Believe. Imagine. Create.
Nee ze geven toe dat het zonder moet kunnen alleen geven ze geen oplossingTroetelbeer schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:45:
[...]
Met andere woorden...Philips Hue desk heeft gelijk...Google laat Hue lampen dus alleen integreren via de Hue bridge...
Zie ook
https://support.google.com/googlenest/answer/9367376
Iemand een oplossing
Natuurlijk maar de Home app ziet de Bluetooth Go niet wat ik ook probeerTroetelbeer schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:53:
@florijn11 Bedankt voor de link. Dat wist ik niet...
Heb je de handleiding daar precies gevolgd?
Iemand een oplossing ?
Kan je eigenlijk ook hue-filament-lampen bedienen zonder bridge en zonder bluetooth, rechtstreeks met een gekoppelde dimmer switch? En kan dat ook met de smart button? En kan je ook 1 lamp aan 2 dimmers koppelen om hem vanaf 2 plekken te kunnen bedienen? (again: zonder bridge of bluetooth)
[ Voor 26% gewijzigd door woekele op 09-12-2019 20:51 ]
Iemand die me kan zeggen wat eigenlijk het verschil is tussen deze 2 packs?
Op het eerste zicht lijken beide Hue Ambiance lampen hetzelfde buiten de prijs dan, toch?
Op het eerste zicht lijken beide Hue Ambiance lampen hetzelfde buiten de prijs dan, toch?
Bluetooth ondersteuning?Moris schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:13:
Iemand die me kan zeggen wat eigenlijk het verschil is tussen deze 2 packs?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Dus de versie met bluetooth en wifi is goedkoper, dan diegene die enkel en alleen maar Wifi heeft.
Wifi hebben ze sowieso niet. Je moet een bridge hebben om de Zigbee lampen via Ethernet te bedienen.Moris schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:22:
[...]
Dus de versie met bluetooth en wifi is goedkoper, dan diegene die enkel en alleen maar Wifi heeft.
Maarehm, ja, het lijkt er op dat de lampen met Bluetooth goedkoper zijn. Ik ben sowieso gestopt om me af te vragen hoe de prijzen bij Hue producten werken. Een complete kit met 3 lampen en een bridge is vaak goedkoper dan 2 losse lampen, om maar eens iets te noemen. Of bepaalde sets / kits zijn in de aanbieding en ineens (veel) goedkoper dan slechtere/kleinere/oudere sets waar toevallig geen aanbieding op actief is...
Het is trouwens ook alleen bij coolblue .be, op de .nl site is de Bluetooth set net zo duur, dus ook €44,95. Vergelijk maar:
https://www.coolblue.be/n...7-bluetooth-duo-pack.html
https://www.coolblue.nl/p...7-bluetooth-duo-pack.html
edit:
Sterker nog, in .nl is de versie met Bluetooth duurder want de "normale" is €1 goedkoper.
Sterker nog, in .nl is de versie met Bluetooth duurder want de "normale" is €1 goedkoper.
[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 09-12-2019 21:37 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Die zonder bluetooth is ouder, zal vast daardoor komen.Moris schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:22:
[...]
Overigens is het ook geen wifi wat erop zit. Hue werkt met Zigbee (en de nieuwe lampen dan ook met Bluetooth). Zigbee en wifi (en Bluetooth en zoveel andere draadloze technologieën) werken wel allemaal op 2,4GHz, maar verder zijn het compleet andere systemen die niks met elkaar te maken hebben. Daarom ook dat je een Hue Bridge nodig hebt. De lampen communiceren via Zigbee met de Bridge, en de Bridge is (bedraad) op je netwerk aangesloten waardoor je de lampen via de app kunt bedienen.
offtopic:
Overigens is er ook weer slimme verlichting die wel direct via wifi werkt (dus een wifi chip in de lamp) maar Philips maakt die niet.
Overigens is er ook weer slimme verlichting die wel direct via wifi werkt (dus een wifi chip in de lamp) maar Philips maakt die niet.
Ja middels touch link.woekele schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:48:
Kan je eigenlijk ook hue-filament-lampen bedienen zonder bridge en zonder bluetooth, rechtstreeks met een gekoppelde dimmer switch?
Nee, volgens de specs ondersteund die geen touch link.En kan dat ook met de smart button?
Ja, echter het maximum verschilt per lamp/remote.En kan je ook 1 lamp aan 2 dimmers koppelen om hem vanaf 2 plekken te kunnen bedienen?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Bedankt voor de toelichtingXander schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:34:
[...]
Wifi hebben ze sowieso niet. Je moet een bridge hebben om de Zigbee lampen via Ethernet te bedienen.
Maarehm, ja, het lijkt er op dat de lampen met Bluetooth goedkoper zijn. Ik ben sowieso gestopt om me af te vragen hoe de prijzen bij Hue producten werken. Een complete kit met 3 lampen en een bridge is vaak goedkoper dan 2 losse lampen, om maar eens iets te noemen. Of bepaalde sets / kits zijn in de aanbieding en ineens (veel) goedkoper dan slechtere/kleinere/oudere sets waar toevallig geen aanbieding op actief is...
Het is trouwens ook alleen bij coolblue .be, op de .nl site is de Bluetooth set net zo duur, dus ook €44,95. Vergelijk maar:
https://www.coolblue.be/n...7-bluetooth-duo-pack.html
https://www.coolblue.nl/p...7-bluetooth-duo-pack.html
edit:
Yep..klopt helemaal.ptrv schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:46:
Goeiedag allemaal, ik heb even een vraagje voor de eigenaren van Senic schakelaars:
Ik heb in huis ook overal de glanzende variant schakelmateriaal..echter heeft senic de matte schakelaar opgestuurd en wacht ik al ruim 1 maand op 2 glanzende wippers.
Verkopen doen ze snel..echter de service is van zo'n bedroevend niveau daar dat dit ook gelijk de laatste schakelaar die ik daar gekocht heb..
Gewoon bij bol.com.
Per 5 https://www.bol.com/nl/p/...tBRQ.1_23.25.ProductTitle
Per 10 https://www.bol.com/nl/p/...tBRQ.1_23.28.ProductTitle
En ja, Ali is goedkoper, maar met Bol morgen in huis, en het moest wel een beetje snel

Verwijderd
Heb nu zo'n 2 weken Philips Hue lampen in huis.
Ik heb 4 normale E27 lampen met bridge en stuur deze aan via een Google Home Mini.
Nu merk ik dat ik verschillende feedback krijg bij het aan en uitzetten van de kamers.
De woonkamer bijvoorbeeld gaat aan en uit met een geluid (pling!).
De keuken gaat aan en uit door Google die opnoemt welke lampen ze aan en uit zet.
Kan je dit ergens instellen? Een pling/geluid is voor mij voldoende.
Ik heb 4 normale E27 lampen met bridge en stuur deze aan via een Google Home Mini.
Nu merk ik dat ik verschillende feedback krijg bij het aan en uitzetten van de kamers.
De keuken gaat aan en uit door Google die opnoemt welke lampen ze aan en uit zet.
Je krijgt alleen pling als je de ghm en de lampen in dezelfde kamer hebt gezet en als je ook in die kamer staat als je lampen aan of uit doet. Je oplossing is dus meer mini's kopen, 1 per kamer.Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:41:
Heb nu zo'n 2 weken Philips Hue lampen in huis.
Verwijderd
thanks, duidelijkdragon2 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:19:
[...]
Je krijgt alleen pling als je de ghm en de lampen in dezelfde kamer hebt gezet en als je ook in die kamer staat als je lampen aan of uit doet. Je oplossing is dus meer mini's kopen, 1 per kamer.
Als je geen Chinese rommel wilt kun je ook bij NKON kijken.
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.
Mja die Chinese meuk hoef ik indd niet. Heb nu bij Amazon wat battys besteld voor een redelijke prijs.Theo74 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:09:
[...]
Als je geen Chinese rommel wilt kun je ook bij NKON kijken.
Net begonnen met Hue met een paar lampjes.
Volgende stap zijn de gu10 spotjes (stuk of 20 verspreid woonkamer-keuken) maar ik heb nog steeds halogeen spots. Is het makkelijk om alles klaar maken voor Hue of moet een elektricien aan te pas komen?
Volgende stap zijn de gu10 spotjes (stuk of 20 verspreid woonkamer-keuken) maar ik heb nog steeds halogeen spots. Is het makkelijk om alles klaar maken voor Hue of moet een elektricien aan te pas komen?
Zonder meer info is dat moeilijk te zeggen. Als de huidige spotjes op 230V werken kunnen er Hue lampen in. Extra voorwaarde is wel dat er absoluut geen dimmer op mag zitten. Want ook een dimmer die op vol vermogen staat heeft invloed op de stroom die naar de lampen gaat en daardoor werken slimme lampen niet correct. Heb je puur een aan/uit schakelaar kan dat wel. Maar als je de lampen ook gaat blijven bedienen met die schakelaar worden je slimme lampen alsnog domme lampen. Immers kun je ze niet via de app bedienen als ze überhaupt geen stroom krijgen.chulin schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:24:
Net begonnen met Hue met een paar lampjes.
Jammer genoeg zit er trafo’s tussen. Momenteel gebruik ik idd een dimmer maar het komt een gewone aan/uit schakelaar.
Sinds enkele maanden hebben wij naar volle tevredenheid de Gira Zigbee Light Link wandzender in gebruik.
https://www.gira.com/nl_N...e-lightlink/features.html
Werkte fantastisch, tot ik deze week een routine “ontwaken” toevoegde via de app op een lamp in de kamer. Nu geeft de zender goede feedback met een groen lampje, maar geen enkele lamp reageert op de mogelijke functies. Heeft altijd gewerkt in combinatie met de app en dimmer op nachtkastje.
Routines verwijderd helpt niet.
In de woonkamer werkt eenzelfde zender feilloos met twee routines.
Welke mogelijkheden zijn er zonder de zender opnieuw te configureren? Dat was namelijk best een klus.
Werkte fantastisch, tot ik deze week een routine “ontwaken” toevoegde via de app op een lamp in de kamer. Nu geeft de zender goede feedback met een groen lampje, maar geen enkele lamp reageert op de mogelijke functies. Heeft altijd gewerkt in combinatie met de app en dimmer op nachtkastje.
Welke mogelijkheden zijn er zonder de zender opnieuw te configureren? Dat was namelijk best een klus.
[ Voor 5% gewijzigd door Ralph88 op 10-12-2019 18:08 ]
Is de schakelaar wel aangesloten op de hub en niet direct aan de lampen zelf? Dat was een ding bij mij iig, het loskoppelen van de schakelaar van de lamp en toevoegen aan de hub.Ralph88 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 17:54:
Sinds enkele maanden hebben wij naar volle tevredenheid de Gira Zigbee Light Link wandzender in gebruik.
Dank voor je antwoord.Helox-in-a-box schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:54:
[...]
Is de schakelaar wel aangesloten op de hub en niet direct aan de lampen zelf? Dat was een ding bij mij iig, het loskoppelen van de schakelaar van de lamp en toevoegen aan de hub.
Voor het koppelen aan de lampen is de zender aan het netwerk van de hub toegevoegd. Dit volgens de handleiding van Gira. Zodoende werkt het ook met de overige middelen samen.
Wordt een Gira Light Link echt herkend door een bridge? Anders dan bij de Ikea buttons die je wel een soort kunt koppelen maar nergens zijn terug te vinden zegmaar. Vraag me even af hoe je bijv kunt instellen dat je met een bepaalde button meerdere lampen/rooms kunt aansturen.
edit: al gevonden... wordt niet echt ondersteund helaas zoals ik al dacht
edit: al gevonden... wordt niet echt ondersteund helaas zoals ik al dacht

[ Voor 12% gewijzigd door Cartman! op 10-12-2019 20:37 ]
Nou ben ik t ff kwijt denk...
Ik heb een hue smartplug geplaatst tbv de kerstlampen op het balkon zodat mijn zoontje geen last heeft van het licht.
In de hue app het volgende gedaan:
Smart plug aan een Nieuwe kamer toegewezen: kerst balkon voor
Routine aangemaakt: routines>andere routines>Aangepaste routine maken.
Naam: kerstbalkon
Wanneer: op een bepaald tijdstip
07:00
Alle dagen aangevinkt (staan lichtgrijs nu ipv donkergrijs)
Transitie: onmiddelijk
Wat moet er gebeuren?
1 kamer: kerst balkon voor
Kerst balkon voor: helder (kan niet kiezen aan of uit? Wat raar is, want het is een stekker, geen lamp)
Kamers uitschakelen: op een bepaald tijdstip
Tijd: 20:00
—
Meerdere eindtijden geprobeerd, maar de lampen gaan niet uit?
Wel als ik ze ‘handmatig’ in de app aan-&uitzet. Dus de stekker werkt wel.
Wat heb ik verkeerd ingesteld?
Die routines icm kamers etc. vind ik toch echt niet makkelijk werken hoor. Kan ik niet gewoon een routine voor een lamp/accessoire instellen?
Ik heb een hue smartplug geplaatst tbv de kerstlampen op het balkon zodat mijn zoontje geen last heeft van het licht.
Wat moet er gebeuren?
Kerst balkon voor: helder (kan niet kiezen aan of uit? Wat raar is, want het is een stekker, geen lamp)
—
Die routines icm kamers etc. vind ik toch echt niet makkelijk werken hoor. Kan ik niet gewoon een routine voor een lamp/accessoire instellen?
Ik heb een soort gelijke situatie. Ik heb 2 smartplugs, 1 kerstboom en 1 voor buiten kerstverlichting.readytoflow schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:46:
Wat moet er gebeuren?
—
Buitenverlichting gaat aan en uit zoals ingesteld.
Maar de kerstboom ging niet uit. Volgens mij werkt de routine niet meer zodra je de routine gaat tweaken, terwijl de routine loopt.. snap je m nog?
Dus dan is t even handmatig uitzetten, de volgende dag er van af blijven. En checken of het dan wel goed gaat. Zo is mijn ervaring tot nu toe.
Maar het kan ook anders zijn, Ik ben zelf namelijk helemaal nieuw in het Hue gebeuren. (In de afgelopen 10 dagen, vrijwel hele huis voorzien, het verslavende was direct duidelijk)
Kan je de labels zelf aanpassen? Ik zie dat je deze online kunt kiezen, maar stel dat je na verloop van tijd veranderd van idee? Je kan er wellicht zelf iets tussenschuiven?Ralph88 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 17:54:
Heb deze week de meeste lampen in mijn woonkamer vervangen door Philips Hue lampen en de lampjes van de kerstboom gaat nu aan met een Philips Smart plug. Werkt allemaal perfect, dus nu is het tijd voor de volgende stap: het bestaande schakelmateriaal ombouwen naar een 'remote' voor mijn slimme verlichting.
Waar ik echter tegen aan loop is dat ik alleen maar inbouw schakelaars/dimmers vindt die bedoelt zijn om domme verlichting slim te maken. Dat is niet waar ik naar op zoek ben (in de dimmers heb ik geen fase af- of aansnijding nodig, de slimme lampen kunnen immers zelf dimmen). Ik zoek een inbouw module waarmee mijn bestaande schakelaar of dimmer een remote wordt voor mijn slimme verlichting.
Kortom: ik zoek een inbouw module waarmee ik mijn bestaande Jung schakelmateriaal (zowel schakelaars als dimmers) kan ombouwen naar een Philips Hue (dimmer)schakelaar.
Hebben jullie tips waar ik naar op zoek moet?
Waar ik echter tegen aan loop is dat ik alleen maar inbouw schakelaars/dimmers vindt die bedoelt zijn om domme verlichting slim te maken. Dat is niet waar ik naar op zoek ben (in de dimmers heb ik geen fase af- of aansnijding nodig, de slimme lampen kunnen immers zelf dimmen). Ik zoek een inbouw module waarmee mijn bestaande schakelaar of dimmer een remote wordt voor mijn slimme verlichting.
Kortom: ik zoek een inbouw module waarmee ik mijn bestaande Jung schakelmateriaal (zowel schakelaars als dimmers) kan ombouwen naar een Philips Hue (dimmer)schakelaar.
The Flying Dutchman
Voorgaande berichten in dit topic lezen?The Flying Dutchman schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:24:
Iets specifieker: de zoekfunctie van het topic gebruiken en Jung invullenDukeBox schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:57:
[...]
Voorgaande berichten in dit topic lezen?
Ik heb sinds kort een hue bewegingssensor in het toilet hangen, deze werkt perfect.
Ik heb hem als volgt ingesteld:
Tussen 7:00 en 23:00 op Helder en na 2 minuten uit.
Tussen 23:00 en 7:00 op Gedimd en ook na 2 minuten uit.
Dit werkt perfect!
Alleen nu het volgende als ik opsta in de ochtend is het licht in het toilet altijd aan en gaat ook niet uit na de ingestelde 2 minuten.
Ik heb geprobeerd de daglicht gevoeligheid helemaal omlaag te zetten en de bewegingsgevoeligheid op middel. Dit laat ook de wensen over.
Wie heeft toevallig een idee waarom mijn lamp in het toilet getriggerd wordt?
Weet iemand toevallig ook of Hue een soort log ergens bijhoudt? Want ik weet alleen dat mijn lamp aan is als ik in de ochtend opsta maar niet vanaf hoelaat en waarom.
Dit werkt perfect!
Alleen nu het volgende als ik opsta in de ochtend is het licht in het toilet altijd aan en gaat ook niet uit na de ingestelde 2 minuten.
Ik heb geprobeerd de daglicht gevoeligheid helemaal omlaag te zetten en de bewegingsgevoeligheid op middel. Dit laat ook de wensen over.
Weet iemand toevallig ook of Hue een soort log ergens bijhoudt? Want ik weet alleen dat mijn lamp aan is als ik in de ochtend opsta maar niet vanaf hoelaat en waarom.
@Oceanview Je kan iig even kijken bij accessoireconfiguratie wanneer de sensor voor het laatst beweging heeft gezien.
Kan het zijn dat je lamp nog in oude scenes zit?
Kan het zijn dat je lamp nog in oude scenes zit?
Bij instellingen --> accessoiresconfiguratie --> kun je zien wanneer de laatste keer beweging is gedetecteerd.. Voor de rest weet ik eigenlijk niet of er echt logging is.Oceanview schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:40:
Ik heb sinds kort een hue bewegingssensor in het toilet hangen, deze werkt perfect.
Dit werkt perfect!
PSN: Fruitschaaltje
@robkrekel @Fruitschaal Bij accessoiresconfiguratie zie ik van mijn hue button wel wanneer de laatste activiteit geweest is maar de motion staat op inactief met het schuifje op groen.

[ Voor 19% gewijzigd door Oceanview op 11-12-2019 10:57 ]
Toen ik vanochtend beneden kwam waren alle 6 de innr stekkers onbereikbaar. Reset van de Hue bridge hielp niet, dus moest ik alle stekkers er uit halen en weer in steken. Aangezien er een paar op een lastige plek zitten, was dit behoorlijk irritant.
Vond het vooral apart dat ze allemaal niet bereikbaar waren. Meer mensen dit ervaren vandaag?
Vond het vooral apart dat ze allemaal niet bereikbaar waren. Meer mensen dit ervaren vandaag?
<Zinloze tekst hier>
Mijn vier Innr-plugs doen het al weken niet meer. Ze moeten steeds eruit en er weer in maar staan vervolgens na een paar uur weer op 'unreachable'. Bij mij ook alle vier tegelijk. Zou Philips hebben gesleuteld aan de compatibiliteit van deze plug nu ze er zelf een hebben?
Dan is er teveel licht voor de tijdsinstelling.Oceanview schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:55:
.. maar de motion staat op inactief met het schuifje op groen.
is er een plug van philips zelf? Ik heb dan wat gemist afgelopen paar weken/maandenRobbyMoody schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:09:
Mijn vier Innr-plugs doen het al weken niet meer. Ze moeten steeds eruit en er weer in maar staan vervolgens na een paar uur weer op 'unreachable'. Bij mij ook alle vier tegelijk. Zou Philips hebben gesleuteld aan de compatibiliteit van deze plug nu ze er zelf een hebben?

Dit heb ik nog nooit gezien. Ik heb bewegingsgevoeligheid en daglichtgevoeligheid allebei vol aan staan, wellicht dat er inactief komt te staan als er voldoende daglicht is?Oceanview schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:55:
@robkrekel @Fruitschaal Bij accessoiresconfiguratie zie ik van mijn hue button wel wanneer de laatste activiteit geweest is maar de motion staat op inactief met het schuifje op groen.
[Afbeelding: Hue]
Ja die is er. Ik heb mijn Innr-plugs maar vervangen.
pricewatch: Philips Hue smart plug - EUVIC_TOR schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:20:
[...]
is er een plug van philips zelf? Ik heb dan wat gemist afgelopen paar weken/maanden
Verwijderd
Ik weet niet of dit helpt, maar mijn ervaring met de Smart Plug is wel dat Hue ze niet (altijd?) beschouwd als lamp. Zeker met Apple Homekit en dan via Siri het commando geven 'licht uit', werkt niet op een plug. Misschien moet je in die hoek de oplossing zoeken...readytoflow schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:46:
Wat moet er gebeuren?
—
Hoihoi!
We moeten voor de verbouwing van ons huis nieuw schakelmateriaal kopen. We willen dit graag toekomstbestendig maken zodat er in de toekomst in iedere ruimte smart-verlichting toegepast kan worden. De nieuwe Friends of Hue schakelaars zijn hier perfect voor: overal dezelfde uitstraling en waar we willen kunnen we het smart uitvoeren.
Alvorens we beginnen met het Hue systeem willen we zeker weten dat dit voldoet aan onze verwachtingen. Hier hebben we een aantal vraagjes over:
1) Is er ergens een mogelijkheid om de Philips Hue uit te proberen?
2) Is er ergens een probeerversie / simulatieversie van de app beschikbaar? Om te kijken wat én hoe er geprogrammeerd kan worden. Er is verplicht een Bridge nodig om de app op te starten.
3) Heeft iemand van jullie voor eenzelfde keuze gestaan bij een verbouwing en voor welk systeem (Hue of iets anders) hebben jullie gekozen? Er zijn zoveel soorten schakelaars/bridges/lampen beschikbaar dat we door de bomen het bos niet meer zien!
Bedankt voor het lezen! Alle info is welkom
P.S. vanavond alle 3 de delen van dit topic maar eens doorspitten
We moeten voor de verbouwing van ons huis nieuw schakelmateriaal kopen. We willen dit graag toekomstbestendig maken zodat er in de toekomst in iedere ruimte smart-verlichting toegepast kan worden. De nieuwe Friends of Hue schakelaars zijn hier perfect voor: overal dezelfde uitstraling en waar we willen kunnen we het smart uitvoeren.
Alvorens we beginnen met het Hue systeem willen we zeker weten dat dit voldoet aan onze verwachtingen. Hier hebben we een aantal vraagjes over:
1) Is er ergens een mogelijkheid om de Philips Hue uit te proberen?
2) Is er ergens een probeerversie / simulatieversie van de app beschikbaar? Om te kijken wat én hoe er geprogrammeerd kan worden. Er is verplicht een Bridge nodig om de app op te starten.
3) Heeft iemand van jullie voor eenzelfde keuze gestaan bij een verbouwing en voor welk systeem (Hue of iets anders) hebben jullie gekozen? Er zijn zoveel soorten schakelaars/bridges/lampen beschikbaar dat we door de bomen het bos niet meer zien!
Bedankt voor het lezen! Alle info is welkom
P.S. vanavond alle 3 de delen van dit topic maar eens doorspitten
Ik heb hetzelfde met mijn twee Innr-plugs. Ze staan beide op onbereikbaar. Ik kan ze uit het stopcontact halen en er weer in plaatsen. Dan doen ze het weer even. Maar....dan komen ze rond 4:00 uur 's nachts weer op onbereikbaar te staan. Ik heb ook geprobeerd om ze helemaal uit de hue app te verwijderen en opnieuw toe te voegen maar dat leidt tot hetzelfde resultaat.RobbyMoody schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:09:
Dus, heeft philips iets gedaan waardoor Innr plugs niet weer werken en om zo hun eigen smart plugs te promoten? Ik heb hierover niets terug gevonden op internet. Iemand?
@Snotvalling Indien je een grondige verbouwing gaat doen. Dus ook nieuwe electriciteit kan je wel voor een volwaardige domotica systeem gaan.
Hue is heel goed. Maar als ik een nieuwbouw of grondige verbouwing zou doen dan ga ik resoluut voor een domoticasysteem. Daar zijn nu eenmaal veel meer mogelijkheden mee en kan gemakkelijk later worden uitgebreid.
Hue is heel goed. Maar als ik een nieuwbouw of grondige verbouwing zou doen dan ga ik resoluut voor een domoticasysteem. Daar zijn nu eenmaal veel meer mogelijkheden mee en kan gemakkelijk later worden uitgebreid.
Ethidium890 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:23:
[...]
Ik heb hetzelfde met mijn twee Innr-plugs. Ze staan beide op onbereikbaar. Ik kan ze uit het stopcontact halen en er weer in plaatsen. Dan doen ze het weer even. Maar....dan komen ze rond 4:00 uur 's nachts weer op onbereikbaar te staan. Ik heb ook geprobeerd om ze helemaal uit de hue app te verwijderen en opnieuw toe te voegen maar dat leidt tot hetzelfde resultaat.
Dus, heeft philips iets gedaan waardoor Innr plugs niet weer werken en om zo hun eigen smart plugs te promoten? Ik heb hierover niets terug gevonden op internet. Iemand?
Ik heb ook 2 INNR plugs in het netwerk sinds afgelopen zomer (besteld toen ze bij amazon.de in de aanbieding waren voor ongeveer 25 euro voor een 2-pack).RobbyMoody schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:09:
En ik moet zeggen dat ze het tot nu toe nog perfect doen, ook de laatste dagen nog. Draaien ook mee in 2 routines en een "prepare me to go to sleep" formula, en nog geen klachten.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik lees nu het volgende https://hueblog.de/2019/1...bleme-mit-innr-produkten/eymey schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:29:
[...]
[...]
Ik heb ook 2 INNR plugs in het netwerk sinds afgelopen zomer (besteld toen ze bij amazon.de in de aanbieding waren voor ongeveer 25 euro voor een 2-pack).
En ik moet zeggen dat ze het tot nu toe nog perfect doen, ook de laatste dagen nog. Draaien ook mee in 2 routines en een "prepare me to go to sleep" formula, en nog geen klachten.
Heeft dus te maken met mijn smart button die ik recent geinstalleerd heb! Lekker dan.
Dat zou kunnen, dat heb ik niet getest.robkrekel schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:21:
[...]
Dit heb ik nog nooit gezien. Ik heb bewegingsgevoeligheid en daglichtgevoeligheid allebei vol aan staan, wellicht dat er inactief komt te staan als er voldoende daglicht is?
Maar in de nacht is er dus niet voldoende daglicht zou die dan iets triggeren denk je?
Wat bedoel je dan precies met een domotica systeem? Ik kan begrijpen dat je Hue niet "volledig" vind (geen dashboard, geen koppeling met andere apparaten (Smart TV, robotstofzuiger, whatever) en je in die zin eerder zou gaan voor bv Home Assistant. Maar ook binnen zo'n systeem zou Hue passen. En in combinatie met "grote verbouwing" zou je ook kunnen doelen op een bedraad systeem (KNX en alternatieven). Maar ik vraag mij af of je daarin ook verlichting hebt met zoveel opties zeg maar. In die zin dat ik niet weet of je "niet slimme" / bedrade RGB lampen hebt bv. Lijkt mij in ieder geval dat Hue nog steeds kan passen binnen een bedraad systeem als KNX. Je bewegingsmelders etc zitten dan bedraad op het KNX systeem en die schakelt de Hue lampen. Maar je hebt dan wel uiteraard de keuze om waar minder flexibiliteit nodig is wel te kiezen voor domme lampen met een slimme aansturing/schakelaar.Sphinkx schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:24:
@Snotvalling Indien je een grondige verbouwing gaat doen. Dus ook nieuwe electriciteit kan je wel voor een volwaardige domotica systeem gaan.
Je kunt ook gebruik maken van Hue lampen in combinatie met Zigbee schakelaars ( voor domme lampen). Zoals Zigbee dimmers/schakelaars van https://www.robbshop.nl/. Deze kun je gewoon schakelen vanuit de Hue-app of Google Home Assistent.RobertMe schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:53:
[...]
Wat bedoel je dan precies met een domotica systeem? Ik kan begrijpen dat je Hue niet "volledig" vind (geen dashboard, geen koppeling met andere apparaten (Smart TV, robotstofzuiger, whatever) en je in die zin eerder zou gaan voor bv Home Assistant. Maar ook binnen zo'n systeem zou Hue passen. En in combinatie met "grote verbouwing" zou je ook kunnen doelen op een bedraad systeem (KNX en alternatieven). Maar ik vraag mij af of je daarin ook verlichting hebt met zoveel opties zeg maar. In die zin dat ik niet weet of je "niet slimme" / bedrade RGB lampen hebt bv. Lijkt mij in ieder geval dat Hue nog steeds kan passen binnen een bedraad systeem als KNX. Je bewegingsmelders etc zitten dan bedraad op het KNX systeem en die schakelt de Hue lampen. Maar je hebt dan wel uiteraard de keuze om waar minder flexibiliteit nodig is wel te kiezen voor domme lampen met een slimme aansturing/schakelaar.
Zelf heb ik Hue gekoppeld aan Google Assistent ( met Nest Hub) waardoor ik wel mijn dashboard heb waar ik ook mijn stofzuiger en muziek mee aanstuur.
Er zijn inderdaad vele smaken en keuzes.
PSN: Fruitschaaltje
Ik vond t al een rare smart plug.. blijk ik een belgische versie te hebben. Gelukkig past mijn kerstverlichting er wel in.
Nee, maar als je het zo instelt komt ie niet op inactief te staan, en kan je zien wanneer de sensor voor het laatst getriggerd is.Oceanview schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:40:
[...]
Dat zou kunnen, dat heb ik niet getest.
Maar in de nacht is er dus niet voldoende daglicht zou die dan iets triggeren denk je?
Hmm, dat is wel een goede om te weten (en jammer). Want smart buttons staan hier wel op de verlanglijst.Ethidium890 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:40:
[...]
Ik lees nu het volgende https://hueblog.de/2019/1...bleme-mit-innr-produkten/
Heeft dus te maken met mijn smart button die ik recent geinstalleerd heb! Lekker dan.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
De Osram smart plugs kan je ook nemen, zijn soms voor minder dan 10euro bij Amazon te krijgen. Zet ik elke avond lekker mijn elektrische deken mee aaneymey schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:40:
[...]
Hmm, dat is wel een goede om te weten (en jammer). Want smart buttons staan hier wel op de verlanglijst.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Kwaliteit van de INNR dingen vallen vies tegen, zo moet ik de INNR kast verlichting zo om de paar maanden resetten om ze weer aan de praat te krijgen of blijven zo minimaal gedimt terwijl het uit moet: https://www.bespaarbazaar...chting/innr-strip-st-110/Ethidium890 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:23:
[...]
Ik heb hetzelfde met mijn twee Innr-plugs. Ze staan beide op onbereikbaar. Ik kan ze uit het stopcontact halen en er weer in plaatsen. Dan doen ze het weer even. Maar....dan komen ze rond 4:00 uur 's nachts weer op onbereikbaar te staan. Ik heb ook geprobeerd om ze helemaal uit de hue app te verwijderen en opnieuw toe te voegen maar dat leidt tot hetzelfde resultaat.
Dacht eerst dat het aan de compatibiliteit met de Philips Hue hub was maar ook met een INNR hub kreeg ik hetzelfde... Ook werkt de app van INNR niet erg intuitief... Dus volgende keer gewoon Hue producten of Osram (alleen heb je dan geen updates via de hue hub)
Die Osrams ken ik inderdaad ook.Wallie schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:55:
[...]
De Osram smart plugs kan je ook nemen, zijn soms voor minder dan 10euro bij Amazon te krijgen. Zet ik elke avond lekker mijn elektrische deken mee aan
Echter, het mooie van de INNR pluggen is dat die nét wat eleganter/compacter zijn. Wat ik precies nodig had ik twee stekkerblokken die bovenop de keukenkastjes liggen.
En de vraag is natuurlijk ook: Wat dóen die smartbuttons allemaal? OK, misschien hebben Osram en 'native' Hue componenten er geen last van, maar gebeurt er nog steeds iets wat eigenlijk niet gewenst is.
[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 11-12-2019 15:18 ]
Dit zou het bij mij ook kunnen zijn, want ik heb sinds gisteren ook een smart button. Daarvoor nooit problemen gehad.Ethidium890 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:40:
[...]
<Zinloze tekst hier>
Ik hoop toch echt niet dat dit een bewuste actie is van Philips om hun eigen smart plugs, tegelijk met de smart button uitgekomen, te promoten. Ik heb toch 40 euro uitgegeven aan mijn 2 plugs en zit er niet om te wachten om nog eens ongeveer 30 euro te betalen per plug voor die van Philips zelf.Ethidium890 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:40:
[...]
Ik heb zowel bij Innr als bij Philips een bericht achter gelaten over dit issue met de vraag hoe dit op te lossen is.
Innr is er van op de hoogte, ik kreeg deze mail terug;
Bedankt voor je bericht. Sorry dat je smart plugs niet goed werken in de Hue-omgeving.
Helaas zijn we tot de conclusie gekomen toen wij dit zelf hebben getest, dat onze smart plugs na 6-8 uur niet meer reageerden wanneer een Hue Smart Button werd toegevoegd en de stroom moest worden uitgeschakeld (in en uit het stopcontact steken van de smart plug) voordat ze weer kunnen werken. Onze technische staf werkt momenteel heel hard om erachter te komen hoe dit probleem kan worden opgelost. Zodra ik meer informatie heb over hoe dit probleem is op te lossen, zal ik dit meteen laten weten.
In de tussentijd is de enige optie om de Smart Button tijdelijk uit het Hue-systeem te verwijderen en de batterij eruit te halen. Hiermee zouden de Innr Smart-Plugs weer moeten werken.
<Zinloze tekst hier>
Goed dat ze het weten. Ik hoop alleen niet dat je een Innr bridge nodig hebt om de plugs (via een software update) te updaten. Die heb ik namelijk niet.GforceNL schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:46:
Innr is er van op de hoogte, ik kreeg deze mail terug;
[...]
Misschien dat een hue bridge update (van de smart button) ook kan helpen, voor zover Philips dat wilt doen natuurlijk.
Kan je een Hue systeem gebruiken zonder internetaansluiting, heb ik een hele tijd geleden gevraagd. Intussen gebruik ik een Hue bridge op een plaats waar geen internet is dus ik heb nu zelf ervaring.
- Ik vermoed dat de bridge geen batterij heeft voor de interne klok, maar dat hij bij het opstarten de actuele tijd moet ophalen van internet, want vooraf geprogrammeerde schakelingen begonnen niet op de juiste tijd.
- Voor het veranderen van de instellingen van een bewegingsmelder, wil de bridge verbinding met internet: je kunt de settings niet aanpassen als die verbinding er niet is.
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
De bridge werkt idd zonder internet. Alleen heb je internet nodig om te kunnen updaten. Ik gebruik daarvoor een mifi met lan aansluitingen. De tijd synchroniseert inderdaad met internet. Maar ook via een lan zonder internet waaraan je je telefoon koppelt en de Hue app opent.aawe mwan schreef op woensdag 11 december 2019 @ 18:15:
Kan je een Hue systeem gebruiken zonder internetaansluiting, heb ik een hele tijd geleden gevraagd. Intussen gebruik ik een Hue bridge op een plaats waar geen internet is dus ik heb nu zelf ervaring.Om dit op te lossen, gebruik ik mobiel internet. Maar nu wil ik de bridge ook remote kunnen bedienen en dat gaat niet met deze 4G stick, waarschijnlijk vanwege dubbele NAT. Wat is een betere oplossing daarvoor?
- Ik vermoed dat de bridge geen batterij heeft voor de interne klok, maar dat hij bij het opstarten de actuele tijd moet ophalen van internet, want vooraf geprogrammeerde schakelingen begonnen niet op de juiste tijd.
- Voor het veranderen van de instellingen van een bewegingsmelder, wil de bridge verbinding met internet: je kunt de settings niet aanpassen als die verbinding er niet is.
Om aanpassingen te doen voor een bewegingsmelder heb ik (nu ja, in ieder geval had) geen internet nodig. Zou dit aangepast zijn ?
Bij “helder” zou ook de keuze “uit” moeten staan. Het is een lijstje waaruit je kan kiezen. Naast “helder” staat een pijltje naar rechts voor een keuzelijst (tenminste op de ios Hue app).readytoflow schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:46:
Wat moet er gebeuren?
—
Ik heb een aantal Hue GU10 white ambiance lampen gekocht met de bedoeling deze in de badkamer te plaatsen. Hiervoor heb ik IP65 armaturen gekocht van Paulmann (Nova). Deze om precies te zijn: https://nl.paulmann.com/b...set-van-1-zwenkbaar/92899
Nu krijg ik de lamp er niet goed in. Dit lijkt te komen door de bolling van de lamp. Ik ben bang dat ik op zoek moet naar andere.
Welke armaturen gebruiken jullie in de badkamer?
Nu krijg ik de lamp er niet goed in. Dit lijkt te komen door de bolling van de lamp. Ik ben bang dat ik op zoek moet naar andere.
Al het goeie.......
Is dit eigenlijk ook toevallig in te stellen zonder een bewegingssensor?Oceanview schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:40:
Tussen 7:00 en 23:00 op Helder
Tussen 23:00 en 7:00 op Gedimd
Dus dat de lamp overdag helder brandt en 's nachts gedimd?
Een vraag over de genoemde maximum lichtopbrengst van 1600lm voor de Lightstrip Plus ongeacht de lengte. Ik weet niet of ik ‘t goed begrijp namelijk en check ‘t liever. 2 meter strip geeft dus 1600lm en 10 meter totaal ook? Dus de LEDs in de 10 meter lengte branden simpelweg minder fel?Erik1971 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:17:
[...]
1600 is inderdaad het maximum ongeacht de lengte.
Dus als je vergelijkbare lumen opbrengst wil doormiddel van ledstrip moet je er vier gebruiken per tl bak dat je vervangt....
Maar 6000 lumen is best veel licht en je moet weten dat een ledstrip het licht maar naar 1 kant uitstraalt terwijl TL rond is, kan zomaar zijn dat 3200 lummen van ledstrip net zoveel licht aan ruimte geeft als 6000 lummen TL? Zou het niet zomaar 1 op 1 door rekenen....
Als iemand hier over ‘licht in de duisternis’ zou kunnen brengen; top!
[ Voor 6% gewijzigd door Acrobat op 11-12-2019 23:05 ]
Hue lightstrip vraag:
Ik heb een strip onder mijn keukenkastjes hangen, al een jaar of 2. Prima, bevalt goed.
Echter sinds vriendin afgelopen januari bij me ingetrokken is klaagt ze over het licht en de zichtbaarheid in de kast. Ze is een stuk kleiner dan ik, en kijkt precies in het licht als ze in de kast wil kijken.
Nu heb ik van die ali ledlampjes voor keukenkastjes geprobeerd, maar dat bevalt niet (batterijen enzo)
Het feit wil dat ik de strip onder mijn kastjes al 2 jaar in moet korten, maar dit nog niet gedaan heb. Nu heb ik het idee om deze af te knippen en met een tussen stuk weer aan de binnenkant van het bewuste keukenkastje te plaatsen, dus 1,5 meter onder het kastje, 50 cm er in (of net hoe het goed uitkomt). Nu lees ik van alles over Litcessory Verlengsnoeren enzo, maar dat zal niet het enige zijn wat ik nodig heb. Wie kan me verder op weg helpen met hoe dit aan te pakken?
Ik heb een strip onder mijn keukenkastjes hangen, al een jaar of 2. Prima, bevalt goed.
Echter sinds vriendin afgelopen januari bij me ingetrokken is klaagt ze over het licht en de zichtbaarheid in de kast. Ze is een stuk kleiner dan ik, en kijkt precies in het licht als ze in de kast wil kijken.
Nu heb ik van die ali ledlampjes voor keukenkastjes geprobeerd, maar dat bevalt niet (batterijen enzo)
Het feit wil dat ik de strip onder mijn kastjes al 2 jaar in moet korten, maar dit nog niet gedaan heb. Nu heb ik het idee om deze af te knippen en met een tussen stuk weer aan de binnenkant van het bewuste keukenkastje te plaatsen, dus 1,5 meter onder het kastje, 50 cm er in (of net hoe het goed uitkomt). Nu lees ik van alles over Litcessory Verlengsnoeren enzo, maar dat zal niet het enige zijn wat ik nodig heb. Wie kan me verder op weg helpen met hoe dit aan te pakken?
Klopt, die 1600 lm is de totale lichtstroom die de strip verlaat, hoe meer leds hoe minder licht per led.Acrobat schreef op woensdag 11 december 2019 @ 22:53:
[...]
Een vraag over de genoemde maximum lichtopbrengst van 1600lm voor de Lightstrip Plus ongeacht de lengte. Ik weet niet of ik ‘t goed begrijp namelijk en check ‘t liever. 2 meter strip geeft dus 1600lm en 10 meter totaal ook? Dus de LEDs in de 10 meter lengte branden simpelweg minder fel?
Klopt, 2 meter of 10 meter, de totale licht opbrengst is gelimiteerd op 1600lm en dit komt doordat het vermogen van de voeding gelimiteerd is. En nee een zwaardere voeding gebruiken lost het niet op, want de limitatie wordt vanuit de software geregeld....Acrobat schreef op woensdag 11 december 2019 @ 22:53:
[...]
Een vraag over de genoemde maximum lichtopbrengst van 1600lm voor de Lightstrip Plus ongeacht de lengte. Ik weet niet of ik ‘t goed begrijp namelijk en check ‘t liever. 2 meter strip geeft dus 1600lm en 10 meter totaal ook? Dus de LEDs in de 10 meter lengte branden simpelweg minder fel?
Ik veronderstel dat de outdoor lightstrip dezelfde beperkingen heeft?
Heeft er iemand hier NFC tags in gebruik in combinatie met Philips Hue?
ik heb een iPhone met NFC en wil eigenlijk als ik bijv. buiten ben een NFC tag aanraken zodat de Hue lampen automatisch aan of uit kunnen gaan.
Geofencing werkt in mijn situatie niet, plus we zijn met meerdere mensen .. en dan zou een NFC tag met een taak erop wellicht kunnen werken, maar ik zie niet echt nog mensen met een iPhone die dit doen. iemand?
ik heb een iPhone met NFC en wil eigenlijk als ik bijv. buiten ben een NFC tag aanraken zodat de Hue lampen automatisch aan of uit kunnen gaan.
Geofencing werkt in mijn situatie niet, plus we zijn met meerdere mensen .. en dan zou een NFC tag met een taak erop wellicht kunnen werken, maar ik zie niet echt nog mensen met een iPhone die dit doen. iemand?
There are no secrets, only information you do not yet have
Waarom werkt Geofencing niet? Dat staat bij mij nu aan met meerdere gebruikers. Bij de eerste die thuiskomt gaat in bepaalde ruimtes de verlichting aan als het donker is. Als er iemand later thuis komt blijft die verlichting gewoon branden.
Als er iemand thuis is voor het donker is geworden zal de verlichting aanspringen als persoon 2 aankomt wanneer het donker is. Indien toevallig die verlichting al aan stond zal de verlichting veranderen naar de ingestelde sfeerverlichting.
Als er iemand thuis is voor het donker is geworden zal de verlichting aanspringen als persoon 2 aankomt wanneer het donker is. Indien toevallig die verlichting al aan stond zal de verlichting veranderen naar de ingestelde sfeerverlichting.
Ik wil geen veranderingen, ik wil gewoon iets uit en aan als ik wegga of thuiskom, maar niet als iemand nog thuis is.Sphinkx schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:12:
Waarom werkt Geofencing niet? Dat staat bij mij nu aan met meerdere gebruikers. Bij de eerste die thuiskomt gaat in bepaalde ruimtes de verlichting aan als het donker is. Als er iemand later thuis komt blijft die verlichting gewoon branden.
ik wil dat niet bepaald hebben door een programma die denkt dat ie iets moet doen, maar ik wil daadwerkelijk nog een opdracht kunnen geven. Dus ik wil zelf kunnen besluiten: lampen uit omdat ik wegga en ik weet dat de vrouw des huizes ook weg is. maar als ze thuis is wil ik onafhankelijk van haar telefoon wel of niet de lampen ook uit kunnen doen of aan kunnen laten.
Hey, wellicht kunnen jullie mij helpen.
Ik heb sinds gister de bridge aangesloten, had al eerder 3 GUT10 lampjes met een losse dimmer aangesloten en werkend. Tijdens het installeren van de bridge ging alles soepel, hij zag de lampen direct maar kreeg wel een melding dat de lampen niet binnen bereiken waren.
Ik zie wel hier en daar tips dat de bridge niet op een accesspoint aangesloten moet zijn, klopt dit? Want op dit moment heb ik het wel aangesloten op een accesspoint omdat de router in de meterkast staat en de accesspoint in de woonkamer waar de lampen ook aangesloten zijn.
Ik heb sinds gister de bridge aangesloten, had al eerder 3 GUT10 lampjes met een losse dimmer aangesloten en werkend. Tijdens het installeren van de bridge ging alles soepel, hij zag de lampen direct maar kreeg wel een melding dat de lampen niet binnen bereiken waren.
Ik zie wel hier en daar tips dat de bridge niet op een accesspoint aangesloten moet zijn, klopt dit? Want op dit moment heb ik het wel aangesloten op een accesspoint omdat de router in de meterkast staat en de accesspoint in de woonkamer waar de lampen ook aangesloten zijn.
Kan ik de Hue E27 white ambiance lampen zonder bridge "programmeren" zodat ze elke ochtend automatisch langzaam aan gaan op een bepaalde tijd (sunrise wakeup)
Ik begrijp dat ik de lampen via bluetooth kan bedienen maar het is me niet helemaal duidelijk welke opties er zijn qua routines t.o.v. aansturen via de bridge.
Ik begrijp dat ik de lampen via bluetooth kan bedienen maar het is me niet helemaal duidelijk welke opties er zijn qua routines t.o.v. aansturen via de bridge.
Bestaat er een HUE-compatible snoerdimmer voor normale (niet HUE) lampen?
Ik heb een staande lamp met heel veel kleine lampjes erin die niet in de Hue-serie verkrijgbaar zijn en zou deze lamp graag in mijn HUE-configuratie op willen nemen.
Ik heb Hue-compatible Zigbee inbouwdimmers gevonden en de HUE Smart Plug. Deze laatste kan kan wel aan/uit-schakelen maar niet dimmen.
Ik heb een staande lamp met heel veel kleine lampjes erin die niet in de Hue-serie verkrijgbaar zijn en zou deze lamp graag in mijn HUE-configuratie op willen nemen.
Ik heb Hue-compatible Zigbee inbouwdimmers gevonden en de HUE Smart Plug. Deze laatste kan kan wel aan/uit-schakelen maar niet dimmen.
Nee, deze kan je immers niet verlengen of dan wel inkorten..Sphinkx schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:07:
Ik veronderstel dat de outdoor lightstrip dezelfde beperkingen heeft?
Zoiets zou je kunnen instellen via een routine met GH. Maar die ga je dan wel manueel moeten activeren via je gsm of eventueel spraak als je een GH Mini of dergelijke hebt staan.zeroday schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:27:
[...]
Ik wil geen veranderingen, ik wil gewoon iets uit en aan als ik wegga of thuiskom, maar niet als iemand nog thuis is.
ik wil dat niet bepaald hebben door een programma die denkt dat ie iets moet doen, maar ik wil daadwerkelijk nog een opdracht kunnen geven. Dus ik wil zelf kunnen besluiten: lampen uit omdat ik wegga en ik weet dat de vrouw des huizes ook weg is. maar als ze thuis is wil ik onafhankelijk van haar telefoon wel of niet de lampen ook uit kunnen doen of aan kunnen laten.
Maar dan moet je uiteraard GH gebruiken en de account linken met Hue. Probleem is ook dat routines nog niet geactiveerd is met de Nederlandse versie. Bij de Engelse wel.
Ik heb geen weet van een NFC link met Hue. Maar dat zou idd wel handig zijn voor zoiets...
Oh, volgens mij ben je veel te moeilijk aan het denken. Waarom wil je dit met NFC en je telefoon doen? Hang gewoon een dimmerswitch of smartbutton bij de voordeur. Kun je met de druk op een knop je hele huis uitzetten.zeroday schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:27:
[...]
Ik wil geen veranderingen, ik wil gewoon iets uit en aan als ik wegga of thuiskom, maar niet als iemand nog thuis is.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Nee, moet buiten bij de poort zijn ..Janoz schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:59:
[...]
Oh, volgens mij ben je veel te moeilijk aan het denken. Waarom wil je dit met NFC en je telefoon doen? Hang gewoon een dimmerswitch of smartbutton bij de voordeur. Kun je met de druk op een knop je hele huis uitzetten.
[ Voor 5% gewijzigd door zeroday op 12-12-2019 10:16 ]
Ah ok, met die randvoorwaarden gaat mijn oplossing niet werken. Kun je het niet met je telefoon uitzetten? Bij nfc moet je ook je telefoon erbij pakken. Ik weet niet hoe het bij een iPhone is, maar met de standaard hue app op android kun je gewoon een widget aan je scherm toevoegen. Door op die knop te drukken kun je voor het hele huis, of tot 4 kamers verschillende scenes activeren. Ik heb er zelf 1 waarmee ik alle lampen uit kan zetten en 1 waarmee ik alleen de nachtlampjes van de kinderen aan doe.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik heb deze van Paulmann:Beyond schreef op woensdag 11 december 2019 @ 21:27:
Ik heb een aantal Hue GU10 white ambiance lampen gekocht met de bedoeling deze in de badkamer te plaatsen. Hiervoor heb ik IP65 armaturen gekocht van Paulmann (Nova). Deze om precies te zijn: https://nl.paulmann.com/b...set-van-1-zwenkbaar/92899
https://nl.paulmann.com/b...set-van-1-zwenkbaar/93661
En in combinatie met de GU White Ambiance (zonder BT) passen deze perfect.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic