[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.328 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:53

Quad

Doof

Jij hebt mij gelijk een reden gegeven om een staande lamp aan te schaffen voor achter de bank. :+
Vrouw is er akkoord mee. :P

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:46
DarkFly schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:42:
[...]

Ik zie vrij weinig banding/flickering, noch op 1%, noch op 100%. Geen idee of je het op film kan zien, maar oordeel zelf:
Hue filament standaard op 1%: https://www.dropbox.com/s...0filament%201%25.MOV?dl=0
Hue filament standaard op 100%: https://www.dropbox.com/s...ilament%20100%25.MOV?dl=0

Nog een vraagje. Ik heb mijn dimmer switch gekopppeld aan twee ruimtes. Echter ik wil nu bij een x keer drukken in ruimte 1 het licht aan (scene sfeer), so far, so good. Echter, ik wil dan dat in ruimte 2 alle lichten uitgaan. Ik kan echter alleen maar bepaalde scene's kiezen, de optie voor "licht uit" vind ik niet. Iemand enig idee of dit in de standaard app zit en zo ja, hoe?
Thanks voor de filmpjes, ook van de andere lamp! (bij die andere lamp is het wel heel duidelijk zichtbaar omdat je hem er heel dicht op houdt, en de telefoon dan met lekkere korte sluitertijden gaat filmen :) ).

Het lijkt iig niet zo dramatisch als bij sommige andere lampen van bv. INNR of IKEA.

Ik ben hier nogal gevoelig voor, dus dit is wel mooi om te weten. _O_
Quad schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 23:42:
[...]

Jij hebt mij gelijk een reden gegeven om een staande lamp aan te schaffen voor achter de bank. :+
Vrouw is er akkoord mee. :P
Welke lamp ga je gebruiken, icm. zo'n filament lamp? We zijn hier ook nog in de markt voor een functionele maar ook sfeervolle staande lamp.

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 08-09-2019 13:34 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

eymey schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:32:

Welke lamp ga je gebruiken, icm. zo'n filament lamp? We zijn hier ook nog in de markt voor een functionele maar ook sfeervolle staande lamp.
Weet ik nog niet. Gaat waarschijnlijk iets worden wat @DarkFly ook heeft. Simpel, industrieel.

Echter kwam de vrouw nog met een andere tip. Om de lamp aan een wandrek te hangen met enkel een jutedraad / touw. En dat vind ik ook wel tof.

De nieuwe lampen van Philips creëren direct meer mogelijkheden in onze woning.. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enit
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-09 19:59
TheKerremenke schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 11:15:
[...]

Blijkbaar is bij de laatste update de dim functie van de living white plug in HomeKit aangepast. Dit door een update van Philips. Hierdoor werken de livingwhites enkel nog als aan/uit schakelaar in HomeKit. Maw Philips heeft de functie eruit gesloopt....wat zwaar sh*t aangezien dit de enigste plugs waren waarmee je in HomeKit kon dimmen.

Mits je Duits goed genoeg is, staat er hier meer info over; https://forum.smartapfel....=Living%2Bwhite#post64053

Wat er eventueel via homebridge mogelijk is dat weet ik nog niet.
Bedankt voor je reactie! Ik had zelf ook online al wat proberen te zoeken in Nederlands en Engels, maar deze Duitse pagina's was ik nog niet tegengekomen.

Jammer zeg! Het is de vraag of het een idee van Philips was om dit te veranderen, of dat het een eis van Apple was. Apple kennende.....

Zo lang het dimmen nog werkt in de Hue app en met de LivingColors afstandsbediening houd ik dan maar zo. En dan ooit maar eens gaan vervangen door Hue lampen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1NO_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-10 22:45
Ik kreeg mijn nieuwe GU10 (2019) maar niet toegevoegd, ze oogden ook al wat goedkoop. Blijkt Bol.com mij een doosje lampjes te hebben verkocht met totaal niet Hue (wel Philips) GU10 spotjes. Iemand iets soortgelijks overkomen?

[ Voor 4% gewijzigd door L1NO_ op 08-09-2019 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:06

Ethirty

Who...me?

Een Gen 1 Hue color die na een power reset alleen nog maar regelmatig knippert tussen helder en warm wit, die is zeker afgeschreven? Terug van vakantie en het lijkt wel een stroboscoop. :X
L1NO_ schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:43:
Ik kreeg mijn nieuwe GU10 (2019) maar niet toegevoegd, ze oogden ook al wat goedkoop. Blijkt Bol.com mij een doosje lampjes te hebben verkocht met totaal niet Hue (wel Philips) GU10 spotjes. Iemand iets soortgelijks overkomen?
Ik gok dat iemand ze gekocht heeft en retour heeft gestuurd met andere lampen in de doos.

[ Voor 53% gewijzigd door Ethirty op 08-09-2019 21:52 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 16:12
Hmm ineens wil één van mijn Gen 3 white and color E27 lampen niet meer uit, zodra je de lamp uitzet springt 'ie direct weer aan op 100% met wit licht.
De lamp zelf reageerd wel gewoon wanneer ik de kleuren\scenes verander.

Ik kan online wel een topic vinden maar daar hebben ze het vooral over 110v en 220v verschillen en dat is bij mij niet aan de orde aangezien a) de lamp in NL gekocht is en b) de lamp al meer dan een jaar prima gewerkt heeft.

ik heb het volgende al gedaan:
- Lamp een nacht uit de fitting gehad.
- Bridge opnieuw opgestart.
- Lamp verwijderd en opnieuw toegevoegd op serienummer.
- alle apparaten uitgezet die een koppeling met de lamp hebben en via de hue sync app op mijn pc de lamp uit proberen te zetten.

Heeft iemand ervaring met dit probleem voordat ik de lamp opstuur?

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:57
Heeft iemand ervaring met de Hue play bar?
Ik overweeg er een te kopen voor achter mijn TV, niet perse voor amilight maar ook gewoon voor "normaal" licht.
Online zie ik wel reviews maar al de reviewers hebben het over 2 of 3 lampen ik wil een losse kopen.
Dus heeft iemand hier toevallig een losse play bar in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zspirit schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:46:
Heeft iemand ervaring met de Hue play bar?
Ik overweeg er een te kopen voor achter mijn TV, niet perse voor amilight maar ook gewoon voor "normaal" licht.
Online zie ik wel reviews maar al de reviewers hebben het over 2 of 3 lampen ik wil een losse kopen.
Dus heeft iemand hier toevallig een losse play bar in gebruik?
Ik heb een losse Hue Play die naast de tv staat, wordt niet gebruikt als ambilight maar puur om die hoek te verlichten. Wij schijnen hem op de muur en hebben een kleur gekozen die goed werkt met een donkergroene muur, geeft net wat meer licht in wat anders een donkere hoek zou zijn.

Verder niks bijzonders over te vertellen, werkt gewoon als een normale Hue lamp.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
Tsurany schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:12:
[...]

Ik heb een losse Hue Play die naast de tv staat, wordt niet gebruikt als ambilight maar puur om die hoek te verlichten. Wij schijnen hem op de muur en hebben een kleur gekozen die goed werkt met een donkergroene muur, geeft net wat meer licht in wat anders een donkere hoek zou zijn.

Verder niks bijzonders over te vertellen, werkt gewoon als een normale Hue lamp.
Thanks, geef hij voldoende ligt om de muur goed te vullen?
Ik heb een muur van 5 meter hoog dus dat zal hij niet halen maar ze zijn dus wel vrij fel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zspirit schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:13:
[...]

Thanks, geef hij voldoende ligt om de muur goed te vullen?
Ik heb een muur van 5 meter hoog dus dat zal hij niet halen maar ze zijn dus wel vrij fel?
Ze zijn redelijk fel, werkt prima als sfeerlicht. Wij zetten hem niet op de maximale stand, dat is te veel licht in die hoek. Al weet ik niet of het de meest geschikte oplossing is bij zo'n hoge muur, dan ben je wellicht beter af met een aparte lamp die de hoogte in schijnt omdat de Hue Play een enkele kant op schijnt en het licht niet perfect verdeeld in de hoogte.

Als je op wat afbeeldingen van de Hue Play zoekt zie je direct wat ik bedoel, het licht is aardig geconcentreerd op een bepaald stuk van de muur.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
Tsurany schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:16:
[...]

Ze zijn redelijk fel, werkt prima als sfeerlicht. Wij zetten hem niet op de maximale stand, dat is te veel licht in die hoek. Al weet ik niet of het de meest geschikte oplossing is bij zo'n hoge muur, dan ben je wellicht beter af met een aparte lamp die de hoogte in schijnt omdat de Hue Play een enkele kant op schijnt en het licht niet perfect verdeeld in de hoogte.

Als je op wat afbeeldingen van de Hue Play zoekt zie je direct wat ik bedoel, het licht is aardig geconcentreerd op een bepaald stuk van de muur.
Duidelijk, ik ga toch eens kijken naar ander opties.
Dat Ambilight boeit mij niet zoveel dus ik kan dan net zo goed een gewoon color lamp achter mijn tv hangen.
Dank voor had advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Zspirit schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:32:
[...]

Duidelijk, ik ga toch eens kijken naar ander opties.
Dat Ambilight boeit mij niet zoveel dus ik kan dan net zo goed een gewoon color lamp achter mijn tv hangen.
Dank voor had advies.
Voor een muur verlichten kan je misschien de staanders gebruiken? https://www2.meethue.com/...gne-floor-light/4080248U7 Of moet het compact en klein, want een lightstrip kan je wellicht aan het meubel vastmaken, of als de TV hangt aan de TV zelf monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvanbommel
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05 22:48
Korte simpele vraag.
Ondanks dat het niet de mooiste oplossing is (want de letters Philips staan op zn kop), kan ik niet anders dan de Switch horizontaal monteren.
Kan dit zonder "kleef verlies"van de magneten? Ik zie nml dat er een gleufje en richeltje in elkaar vallen. Verticaal kan ik mij voorstellen dat het richeltje mooi in het gleufje valt en wat "hangkracht" creeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:11
mrvanbommel schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:19:
Korte simpele vraag.
Ondanks dat het niet de mooiste oplossing is (want de letters Philips staan op zn kop), kan ik niet anders dan de Switch horizontaal monteren.
Kan dit zonder "kleef verlies"van de magneten? Ik zie nml dat er een gleufje en richeltje in elkaar vallen. Verticaal kan ik mij voorstellen dat het richeltje mooi in het gleufje valt en wat "hangkracht" creeert.
Ik heb ze allemaal horizontaal hangen. Gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvanbommel
Misschien nog suggesties om het Philips weg te "poetsen"? Aceton/stickerverwijderaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry_35
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:13
Hi,

Een vraag, waar ik eigenlijk al het (ontkennend) antwoord op weet, maat misschien is er een simpele hack/workaround voor:

MIjn hele huis is ge-huefied. Alles werkt op 1 bridge en alle lampen worden met een google home bediend (er staan homes in alle kamers waar hue lampen zijn). Stel ik ben in de woonkamer. Dan wil ik gewoon kunnen zeggen: ok google, lampen uit om de lampen in de woonkamer(!!) uit te zetten zonder dat ze overal in het huis uitgaan. Ik vind het gedoe en een extra stap om te zeggen, lampen in de woonkamer uit. Hoe zou ik dit kunnen doen? Wat ik al schreef: ik ga ervan uit dat het niet kan, maar you never know...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
fry_35 schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:26:
Hi,

Een vraag, waar ik eigenlijk al het (ontkennend) antwoord op weet, maat misschien is er een simpele hack/workaround voor:

MIjn hele huis is ge-huefied. Alles werkt op 1 bridge en alle lampen worden met een google home bediend (er staan homes in alle kamers waar hue lampen zijn). Stel ik ben in de woonkamer. Dan wil ik gewoon kunnen zeggen: ok google, lampen uit om de lampen in de woonkamer(!!) uit te zetten zonder dat ze overal in het huis uitgaan. Ik vind het gedoe en een extra stap om te zeggen, lampen in de woonkamer uit. Hoe zou ik dit kunnen doen? Wat ik al schreef: ik ga ervan uit dat het niet kan, maar you never know...
Volgens mij gaan alleen lampen in de betreffende ruimte uit als je dat zegt. Om ze allemaal in het hele uit te zetten moet je 'alle' lampen uit zeggen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry_35
@Nuevocasa Dat zou mooi zijn als dat zo kan werken. Op dit moment zegt-ie bij mij echter: ok, alle lampen uit (of iets in die strekking) en inderdaad...alle lampen in het hele huis gaan uit ipv alleen in de desbetreffende ruimte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

fry_35 schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:26:
Hi,

Ik meen dat je in de Google Home app de de betreffende speaker in de zelfde kamer moet zetten. Dan wordt er met "ok google, lampen uit" alle lampen uit gezet in de kamer waar de speaker ook in zit.

Als een speaker niet in een kamer zit (de google assistant app bijvoorbeeld) gaan standaard dan alle lampen uit.

Heb het zelf zo werkend in diverse kamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:49

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

mrvanbommel schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:23:
Misschien nog suggesties om het Philips weg te "poetsen"? Aceton/stickerverwijderaar?
Suikerklontje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvanbommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry_35
J-D schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:32:
[...]

Ik meen dat je in de Google Home app de de betreffende speaker in de zelfde kamer moet zetten. Dan wordt er met "ok google, lampen uit" alle lampen uit gezet in de kamer waar de speaker ook in zit.

Als een speaker niet in een kamer zit (de google assistant app bijvoorbeeld) gaan standaard dan alle lampen uit.

Heb het zelf zo werkend in diverse kamers.
AH, dus ik moet dus alle homes eerst handmatig aan de juiste kamer toewijzen. Dat ga ik proberen straks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
fry_35 schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:35:
[...]

AH, dus ik moet dus alle homes eerst handmatig aan de juiste kamer toewijzen. Dat ga ik proberen straks
Ja, ging er vanuit dat je dat al had O-) Anders weet de speaker natuurlijk niet welke speakers hij uit moet zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Je moet inderdaad de Home in bijv Woonkamer zetten en dan alle lampen die je daar hebt in die kamer plaatsen. Als je dan zegt Ok google zet de lamp uit, dan gaan alleen de lampen in de woonkamer uit.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry_35
rikadoo schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:49:
Je moet inderdaad de Home in bijv Woonkamer zetten en dan alle lampen die je daar hebt in die kamer plaatsen. Als je dan zegt Ok google zet de lamp uit, dan gaan alleen de lampen in de woonkamer uit.
thanks duidelijk. Stom dat ik het niet eerder zo had gedaan / aan had gedacht |:( MIjn 'excuus': de UX van de google home app is dan ook niet heel erg duidelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:49

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Als het goed is werken de suikerkristallen schurende voor de opgedrukte verf maar niet voor het kunststof. Ooit eens ergens gelezen en altijd onthouden haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
Goedemiddag iedereen,

Ik ben helemaal nieuw in Philips Hue maar heb een paar vragen. Heb de OP gelezen maar hoor in mijn omgeving tegenstrijdige verhalen.

Ik heb momenteel in een (Jung) dubbele afdekplaat zitten 1x wipschakelar en 1x dubbele dimmer.
Heb net Filament Globe lampen besteld die op 1 van de dubbele dimmer delen zou gaan. Kan dit nou wel of niet kwaad als ik dit zo doe?

Mijn idee is om op kort termijn wel de andere lampen ook te vervangen en dan de schakelaars te vervangen voor Niko of Busch Jager schakelaars.

Ik vind die van Niko wel heel mooi maar passen deze in het afdekraam van Jung? Of als ik deze 2 naast elkaar "over" deze locatie heen plaats vervangt dit het huidige afdekraam?

Dit is mijn schakelmateriaal. Jung As500 toch?
https://ibb.co/d09B8Rm

[ Voor 11% gewijzigd door Jimiw op 09-09-2019 18:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:49

zAo

GPLv2 Fanboy

Hue Smart buttons! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zojuist een Filament Globe, Filament Standard en een Smart Plug besteld.

Deze staan in bestaande kamers, kan ik deze in een zone plaatsen en tegen Siri/Google zeggen dat Zone Accessoires ingeschakeld moet worden?

Begrijp ik goed dat dit zo werkt met zones? Nooit gebruikt, normaliter heb ik alles per kamer. Maar deze lampen heb ik als enige vaak ook overdag met schemer al aan staan.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 13:02
Jimiw schreef op maandag 9 september 2019 @ 18:20:
Goedemiddag iedereen,

Ik ben helemaal nieuw in Philips Hue maar heb een paar vragen. Heb de OP gelezen maar hoor in mijn omgeving tegenstrijdige verhalen.

Ik heb momenteel in een (Jung) dubbele afdekplaat zitten 1x wipschakelar en 1x dubbele dimmer.
Heb net Filament Globe lampen besteld die op 1 van de dubbele dimmer delen zou gaan. Kan dit nou wel of niet kwaad als ik dit zo doe?

https://ibb.co/d09B8Rm
Niet doen! Gaat ten koste van de levensduur van je lamp daar zijn ze niet voor gemaakt! Moet constante stroom op staan dus eventueel doorlussen achter de dimmer zo lang en een Hue dimmer of de nieuwe button gebruiken of wachten tot je het schakelmateriaal gaat vervangen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimiw
Bedankt voor de reactie. Heb snel maar een Niko dimmer gekocht en lampen om beide delen van de dimmer te voorzien van Hue.

Zal dus zodra het binnen is achter de dimmer alles doorlussen en de niko dimmer proberen eroverheen te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Erg nice indd! Maar de grote vraag is toch nog wanneer en waar zijn ze te koop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 29-09 06:19
Jimiw schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:32:
Bedankt voor de reactie. Heb snel maar een Niko dimmer gekocht en lampen om beide delen van de dimmer te voorzien van Hue.

Zal dus zodra het binnen is achter de dimmer alles doorlussen en de niko dimmer proberen eroverheen te plaatsen
Ook niet doen! Geen dimmer plaatsen, gewoon een normale aan en uit schakelaar. Zoals gezegd, ze mogen niet achter een dimmer hangen.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
Serena schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:15:
[...]

Ook niet doen! Geen dimmer plaatsen, gewoon een normale aan en uit schakelaar. Zoals gezegd, ze mogen niet achter een dimmer hangen.
Tenzij Jimiw de Niko schakelaars voor Hue bedoelt, dan kan het zeker wel ;)
(bijv. https://www.coolblue.nl/p...laar-hue-intense-wit.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:02
fry_35 schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:56:
[...]

thanks duidelijk. Stom dat ik het niet eerder zo had gedaan / aan had gedacht |:( MIjn 'excuus': de UX van de google home app is dan ook niet heel erg duidelijk....
Het mooie ervan als je het zo instelt is dat de Assistent niet meer volledig uitspreekt dat ze een x-aantal lampen uitschakelt (afhankelijk van hoeveel er in die ruimte staan), maar dat je een subtiele pling (bij inschakelen) of plong (bij uitschakelen) hoort. Zeg je in de woonkamer dat je de slaapkamerlamp wilt uitschakelen, dan zegt de Assistent in de woonkamer nog wel hoeveel lamlen ze uitschakelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:32

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Nog een kleine update over mijn 'Versteckdose' review van een paar weken geleden:
Hertog schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:10:
  • Het mechanisme is compleet van plastic. Hoe duurzaam dat is moet nog blijken, maar bij mij springt hij niet automatisch omhoog. Ik moet hem 'ontgrendelen' en daarna 'een zetje geven'. Ik heb nagevraagd of dit makkelijk is op te lossen, maar het voelt sowieso niet echt vloeiend.
Ik heb contact gezocht en vrij snel een reactie terug gekregen (door mijn vakantie kon ik het niet eerder testen): op ongelijke muren moet je het schroefje in het stopcontact iets minder strak vast draaien en dan gaat het mechanisme wel automatisch. Het plastic gevoel blijft en er is bij mij met dat schoefje maar een klein stukje overlap tussen 'stopcontact zit goed vast' en 'mechanisme werkt', maar het mechanisme werkt wel erg goed en het lijkt ook wat meer te zijn dan alleen 'omhoog schieten'. Ik hoop alleen dat ik het schroefje niet continue hoef te stellen met langer gebruik, maar voorlopig voor mij weer een minpunt minder :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

DarkFly schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:21:
[...]

Tenzij Jimiw de Niko schakelaars voor Hue bedoelt, dan kan het zeker wel ;)
(bijv. https://www.coolblue.nl/p...laar-hue-intense-wit.html)
Nee, het ging om een hue lamp via een vaste dimmer. Dat is sterk af te raden.
Heb net Filament Globe lampen besteld die op 1 van de dubbele dimmer delen zou gaan.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jimiw
Ik heb het denk onduidelijk getypt. Ik heb de Niko Hue dimmers gekocht. Ik verwijder de oude Jung dimmer en met een wago de draden verbinden. Dan plaats ik de Niko Hue dimmer op de locatie van de oude Jung dimmer.

Kon het niet laten en meteen maar extra lampen en nog een Niko dimmer + dubbele afdekplaat besteld. Dan heb ik de hele keuken/woonkamer ineens gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
DukeBox schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:08:
[...]

Nee, het ging om een hue lamp via een vaste dimmer. Dat is sterk af te raden.

[...]
Daar ging het eerst om, maar de tweede keer had Jimiw het over een Niko dimmer, daar reageerde ik op (n.a.v. de reactie van Serena dit dit ook niet kon). Zoals Jimiw zelf al aangaf gaat het dus wel degelijk om een Niko Hue dimmer en dat kan wel. Dat een dimmer, zoals eerst aangegeven niet kan, dat was al wel duidelijk (en reageerde ik ook niet op).

[ Voor 108% gewijzigd door DarkFly op 10-09-2019 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

DarkFly schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:24:
Dat een dimmer, zoals eerst aangegeven niet kan, dat was al wel duidelijk (en reageerde ik ook niet op).
Ah, duidelijk, dan bedoelen we i.i.g. allemaal het zelfde.

Daar zat dan ook mijn verwarring.. ik dacht uit je bericht op te maken dat je de lamp aan de niko dimmer kon aansluiten, dat is namelijk niet zo, daar sluit je niets op aan aangezien deze geheel draadloos is.

(had hij zelf ook al aangegeven):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:55

flexje

got-father

Hoi, een nieuwe gebruiker van Hue hier. Ik heb zojuist een hue bridge aangeschaft voor mijn Ikea Fyrtur rolgordijnen (later uitbreiding met hue lampen). Maar nadat ik de hue app op mijn Android telefoon heb ingesteld krijg ik alleen te zien dat er nog geen lamp geconfigureerd is.

1. Ik heb verder helemaal geen menu of andere opties. Is dit normaal? Ik kan dus verder niks inzien of instellen. Heb al een reset gedaan en app ook opnieuw geinstalleerd.
2. Heeft er iemand de Fyrtur gordijnen gepaired gekregen met de hue bridge, zo ja , hoe?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
flexje schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:48:
Hoi, een nieuwe gebruiker van Hue hier. Ik heb zojuist een hue bridge aangeschaft voor mijn Ikea Fyrtur rolgordijnen (later uitbreiding met hue lampen). Maar nadat ik de hue app op mijn Android telefoon heb ingesteld krijg ik alleen te zien dat er nog geen lamp geconfigureerd is.

1. Ik heb verder helemaal geen menu of andere opties. Is dit normaal? Ik kan dus verder niks inzien of instellen. Heb al een reset gedaan en app ook opnieuw geinstalleerd.
2. Heeft er iemand de Fyrtur gordijnen gepaired gekregen met de hue bridge, zo ja , hoe?
Lijkt mij dat de Hue Bridge niet geschikt is voor de Ikea Fyrtur gordijnen, zou denken dat je daarvoor de Tradfri-hub van Ikea zelf nodig hebt. Lampen zijn toch wat anders dan gordijnen.

Maar eerlijk is eerlijk, ik weet het niet zeker of het wel/niet werkt. Wat je in Hue zou kunnen proberen is:
Instellingen -> Lampconfiguratie -> Lamp toevoegen
en dan kijken of de gordijnen worden gevonden. Zo niet, probeer hetzelfde eens bij Acessoireconfiguratie.

[ Voor 8% gewijzigd door DarkFly op 10-09-2019 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

DarkFly schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:04:
[...]

Lijkt mij dat de Hue Bridge niet geschikt is voor de Ikea Fyrtur gordijnen, je hebt daarvoor de Tradfri-hub van Ikea zelf nodig. Maar eerlijk is eerlijk, ik weet het niet zeker. Wat je in Hue zou kunnen proberen is:
“Instellingen -> Lampconfiguratie -> Lamp toevoegen” en dan kijken of de gordijnen worden gevonden. Zo niet, probeer hetzelfde eens bij Acessoireconfiguratie. Maar goed, geen idee of de gordijnen überhaupt te koppelen zijn aan Hue.
Punt 1 dus, ik krijg in de android app nergens een menu of iets van instellingen. Ik zie alleen dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wSQbLT3/Screenshot-20190910-160522-Hue.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door flexje op 10-09-2019 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:42

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

flexje schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:07:
[...]

Punt 1 dus, ik krijg in de android app nergens een menu of iets van instellingen. Ik zie alleen dit:
[Afbeelding]
Onderin staat een vrij grote knop ‘Lamp toevoegen’, maar de kans dat dit werkt met je rolgordijnen is eigenlijk nul.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Tomba schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:10:
[...]

Onderin staat een vrij grote knop ‘Lamp toevoegen’, maar de kans dat dit werkt met je rolgordijnen is eigenlijk nul.
Ja dat weet ik, heb al geprobeerd. Maar je moet tpch ook een normale menu hebben om de bridge te kunnen instellen oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

flexje schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:11:
[...]

Ja dat weet ik, heb al geprobeerd. Maar je moet tpch ook een normale menu hebben om de bridge te kunnen instellen oid?
Wat wil je instellen dan?Je hebt verder geen Hue hardware. :?

Beter had je een Ikea bridge gehaald.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:42

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

flexje schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:11:
[...]

Zolang je geen apparaten (lampen) gekoppeld hebt valt er niets in te stellen.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Tomba schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:19:
[...]

Zolang je geen apparaten (lampen) gekoppeld hebt valt er niets in te stellen.
Ok duidelijk, dacht dat er ook een optie zou zijn om de bridge te configureren of iets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb de Hue Filament Globe nu binnen, maar het valt me tegen dat de laagste dimstand nog vrij hoog is. Even aankijken dus...

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

De Globes zij hier nu ook in gebruik, mooie lampen, wel tevreden tot nu toe.

Lijkt erop dat ik er nog een paar filament erbij mag halen, 1 Edison en 2 standaard zoals het er naar uit ziet.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik wacht nog steeds met spanning tot de filament lampen bij Media Markt beschikbaar zijn. Benieuwd hoe lang dat nog duurt.
Ik wil die cadeaubon besteden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Quad schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:00:
De Globes zij hier nu ook in gebruik, mooie lampen, wel tevreden tot nu toe.

Lijkt erop dat ik er nog een paar filament erbij mag halen, 1 Edison en 2 standaard zoals het er naar uit ziet.
Mag???? 🤣🤣🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
DarkFly schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:57:
[...]

Erg nice indd! Maar de grote vraag is toch nog wanneer en waar zijn ze te koop?
En ben er achter, vanaf week 42 te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
DarkFly schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:58:
[...]

En ben er achter, vanaf week 42 te koop.
Pffff, nog 5 weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Zijn er nog gebruikers van bijv Home Assistant/Domoticz hier? Hoe gaan jullie om met het uitvallen van deze app? Ik worstel een beetje met de keuze tussen Hue of bijv Fibaro dimmer 2/Shelly Dimmer zodat de gewone wandschakelaars het ook altijd blijven doen. Wat is de ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

flexje schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:28:
[...]

Ok duidelijk, dacht dat er ook een optie zou zijn om de bridge te configureren of iets....
Heb je nu wel of geen Hue bridge? Indien nee: dan moet je er een kopen.
Indien ja: In de Hue App (niet Bluetooth!) voor Android ga je naar instellingen, Hue Bridges, toevoegen Hue Bridge.

Bridge moet wel in hetzelfde LAN netwerk als je telefoon bevinden.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Quad schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:34:
[...]

Indien ja: In de Hue App (niet Bluetooth!) voor Android ga je naar instellingen, Hue Bridges, toevoegen Hue Bridge.

Ik heb er wel een, ik zie mijn bridge ook wel, ook ingesteld. Maar blijkbaar is er geen menu in de app zelf...
Dus geen netwerk instellingen of andere mogelijkheden... Zie mijn screenshot paar posts terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Gisteren de Globe besteld bij Coolblue en vandaag binnen. Morgen komen mijn Standard Filament en Smart Plug binnen. Dan is alles hier Hue. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

flexje schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:35:
[...]

Ik heb er wel een, ik zie mijn bridge ook wel, ook ingesteld. Maar blijkbaar is er geen menu in de app zelf...
Dus geen netwerk instellingen of andere mogelijkheden... Zie mijn screenshot paar posts terug
Je ziet dus de volgende opties niet?
https://i.imgur.com/BLRGFON.png
https://i.imgur.com/PTp647h.png

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Nee, ik zie alleen dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wSQbLT3/Screenshot-20190910-160522-Hue.jpg

Volgens onze collega's heeft het te maken met dat ik geen lamp heb toegevoegd. Maar het lijkt mij dat de bridge zelf ook in te stellen moet zijn, op zn minst moet ik de knoppen onderin hebben toch...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Quad schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:34:
[...]

Anders lees je eerst even zijn posts. Hij heeft alléén een bridge.

En daar doe je niet veel mee zonder verdere devices. Of je moet je in de API willen onderdompelen, dan kan er wellicht meer. Maar gezien de info die ik langs zag komen lijkt me dat een brug te ver.
Cartman! schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:13:
Zijn er nog gebruikers van bijv Home Assistant/Domoticz hier? Hoe gaan jullie om met het uitvallen van deze app? Ik worstel een beetje met de keuze tussen Hue of bijv Fibaro dimmer 2/Shelly Dimmer zodat de gewone wandschakelaars het ook altijd blijven doen. Wat is de ervaring hiermee?
Domoticz draait hier, maar eigenlijk alleen om de meter uit te kunnen lezen. Verder kon ik er nooit echt mee uit de voeten. Ben me nu aan het orienteren op HA, zodat ik Hue kan combineren met Sonoff/MQTT. Altans, dat is het globale plan.

[ Voor 33% gewijzigd door Ethirty op 10-09-2019 21:52 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

flexje schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:40:
[...]

Nee, ik zie alleen dit:
[Afbeelding]

Volgens onze collega's heeft het te maken met dat ik geen lamp heb toegevoegd. Maar het lijkt mij dat de bridge zelf ook in te stellen moet zijn, op zn minst moet ik de knoppen onderin hebben toch...?
Ik weet helaas niet meer hoe 't ging toen ik de bridge gekoppeld heb en wat er daarna kwam. Dat pijltje bovenin werkt zeker ook niet? Dan wordt het waarschijnlijk dus eerst een Hue lamp of accessoire toevoegen voor je verder kan..
Ethirty schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:49:
[...]

Anders lees je eerst even zijn posts. Hij heeft alléén een bridge.

En daar doe je niet veel mee zonder verdere devices. Of je moet je in de API willen onderdompelen, dan kan er wellicht meer. Maar gezien de info die ik langs zag komen lijkt me dat een brug te ver.
Daar was ik inmiddels achter. Je kan via de app zover ik zie een fixed IP uitdelen, naam wijzigen en het Zigbee kanaal wijzigen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Cartman! schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:13:
Ik gebruik al een hele tijd Domoticz, icm Shelly, zigbee2mqtt en hue lampen. Bewust tot nu toe geen hue bridge genomen omdat ik alles centraal wilde doen/regelen dmv domoticz. Op de zigbee2mqtt heb ik sensoren van Xiaomi, gu10 en e27 lampen van Ikea Tradfri, Philips Hue lampen.

Vandaag de bridge aangeschaft omdat de rolgordijnen van Ikea nog niet ondersteund worden door de zigbee2mqtt. Maargoed, verkeerde aanschaf dus.

In ieder geval, Domoticz draait erg stabiel bij mij. Soms hebben de GU10 spots van Ikea moeite met het aanmelden op mn zigbee netwerk. Als ik de lampen even uit/aanzet werkt het weer prima.

Als bediening gebruik ik eigenlijk nooit de app of site van mn domoticz. Ik gebruik hiervoor een ipad op de muur of de telefoon dmv de home app (homekit). Dit werkt door homebridge die de devices van domoticz doorgeeft aan de home app. Werkt top en snel!

• Cartman!
  • Niet online
flexje schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:03:
[...]
Ik gebruik al een hele tijd Domoticz, icm Shelly, zigbee2mqtt en hue lampen. Bewust tot nu toe geen hue bridge genomen omdat ik alles centraal wilde doen/regelen dmv domoticz. Op de zigbee2mqtt heb ik sensoren van Xiaomi, gu10 en e27 lampen van Ikea Tradfri, Philips Hue lampen.
Interessant! Maar met zigbee2mqtt heb je hoe dan ook een bridge nodig van een bepaald merk...welke gebruik je daar nu voor zelfbouw dus....? En hoe zorg je ervoor dat het aan/uit/dimmen nog steeds werkt als je Domoticz down is?

• flexje

flexje

got-father

Cartman! schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:42:
[...]

Interessant! Maar met zigbee2mqtt heb je hoe dan ook een bridge nodig van een bepaald merk...welke gebruik je daar nu voor zelfbouw dus....? En hoe zorg je ervoor dat het aan/uit/dimmen nog steeds werkt als je Domoticz down is?
Je hebt alleen de zigbee2mqtt stick nodig in je raspberry pi.

Het zijn ook gewone lampen die "slimme" lampen. Dus je schakelaar zal gewoon werken. Alleen als je de lampen met de schakelaar uitzet zal het stroom eraf gehaald worden waardoor de lamp zich alleen opnieuw moet aanmelden op het zigbee netwerk bij het inschakelen. De lampen zijn dus niet bereikbaar per "online" als de schakelaar omlaag staat.

Tenzij je dus shelly hebt. Die heeft een toggle functie en werkt via wifi, iets stabieler dus en ongeacht stand van de schakelaar werkt de shelly.

• Cartman!
  • Niet online
flexje schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:49:
[...]

Je hebt alleen de zigbee2mqtt stick nodig in je raspberry pi.

Het zijn ook gewone lampen die "slimme" lampen. Dus je schakelaar zal gewoon werken. Alleen als je de lampen met de schakelaar uitzet zal het stroom eraf gehaald worden waardoor de lamp zich alleen opnieuw moet aanmelden op het zigbee netwerk bij het inschakelen. De lampen zijn dus niet bereikbaar per "online" als de schakelaar omlaag staat.

Tenzij je dus shelly hebt. Die heeft een toggle functie en werkt via wifi, iets stabieler dus en ongeacht stand van de schakelaar werkt de shelly.
Aha, ok... je kunt dus niet dimmen via je "gewone" (puls)drukkers dan. Dat is dan misschien het grote nadeel van iets als Hue als je bij je eigen schakelmateriaal wilt blijven.

• RobertMe
  • Laatst online: 18:29
Cartman! schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:52:
[...]

Aha, ok... je kunt dus niet dimmen via je "gewone" (puls)drukkers dan. Dat is dan misschien het grote nadeel van iets als Hue als je bij je eigen schakelmateriaal wilt blijven.
Je hebt ook schakelaars die ook via Zigbee werken, die kunnen dan ook rechtstreeks de lampen aansturen en blijven dus werken als je Bridge / Hub / Controller down is. Zo heb je tegenwoordig de Friends of Hue schakelaars van bv Niko. Deze zijn dan ook zichtbaar in de Hue Bridge meen ik. Maar ook daarvoor had bv Busch-Jaeger al schakelaars die met Zigbee werkte en de lampen rechtstreeks konden aansturen.

• Cartman!
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:58:
[...]

Je hebt ook schakelaars die ook via Zigbee werken, die kunnen dan ook rechtstreeks de lampen aansturen en blijven dus werken als je Bridge / Hub / Controller down is. Zo heb je tegenwoordig de Friends of Hue schakelaars van bv Niko. Deze zijn dan ook zichtbaar in de Hue Bridge meen ik. Maar ook daarvoor had bv Busch-Jaeger al schakelaars die met Zigbee werkte en de lampen rechtstreeks konden aansturen.
Ik heb schakelmateriaal van Gira en daar is volgens mij nog niks voor te krijgen zonder zelf te knutselen :?

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-10 11:59

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

• RobertMe
Cartman! schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:59:
[...]

Ik heb schakelmateriaal van Gira en daar is volgens mij nog niks voor te krijgen zonder zelf te knutselen :?
Zo te zien heeft Gira ook Zigbee "schakelaars". Maar dan dus ook de "oude" oplossing en niet via het Friends of Hue programma.

Zie: https://www.gira.com/nl_N...e-lightlink/features.html Alleen zijn deze oplossingen nogal duur (reken op ergens rond de 100 euro voor een enkele schakelaar).

• Cartman!
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:13:
[...]

Zo te zien heeft Gira ook Zigbee "schakelaars". Maar dan dus ook de "oude" oplossing en niet via het Friends of Hue programma.

Zie: https://www.gira.com/nl_N...e-lightlink/features.html Alleen zijn deze oplossingen nogal duur (reken op ergens rond de 100 euro voor een enkele schakelaar).
Die was ik wel eens tegengekomen maar helemaal vergeten, thanks! Inderdaad een kostbaar geintje maar misschien wel de moeite waard. Misschien gewoon maar eens een bestellen en kijken hoe t functioneert :)

Beetje jammer dat het meteen iets is met 6 knoppen ipv dat ze ook 1,2,4 hebben :{

[ Voor 5% gewijzigd door Cartman! op 11-09-2019 09:19 ]

• klaas.roelofs
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-08 13:30
Cartman! schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:59:
[...]

Sinds kort ook Friends of Hue voor Gira:
https://www.senic.com/en/friends-of-hue-smart-switch

• Cartman!
  • Niet online
Geweldig, dank voor t delen! _/-\o_

edit: kan alleen niet vinden of deze ook zonder bridge werken :? lijkt me van wel toch?

[ Voor 14% gewijzigd door Cartman! op 11-09-2019 09:49 ]

• klaas.roelofs
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-08 13:30
Cartman! schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:21:
[...]
edit: kan alleen niet vinden of deze ook zonder bridge werken :? lijkt me van wel toch?
Da's een goede vraag idd. Geen idee...

• sheane
  • Niet online
Zijn er hier mensen die verschillende FoH switches hebben? Dan wel verschillened hebben getest?

Ik heb zelf de Niko switch, maar de WAF is een beetje laag. Het drukken kost moeite en is naar mijn (en haar) mening heel veel minder vloeiend dan het Gira schakel materiaal.

Ik zat zelf te denken om de Senic en Busch Jaeger te testen. Ik ben niet getrouwd aan het schakelmateriaal, mits dit in off-white of charcoal/zwart achtig iets te krijgen is.

Dit weerhoudt mij momenteel wel om ons schakelpunt in de woonkamer te vervangen met FoH switches.

• RobertMe
sheane schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:54:
Zijn er hier mensen die verschillende FoH switches hebben? Dan wel verschillened hebben getest?

Ik heb zelf de Niko switch, maar de WAF is een beetje laag. Het drukken kost moeite en is naar mijn (en haar) mening heel veel minder vloeiend dan het Gira schakel materiaal.

Ik zat zelf te denken om de Senic en Busch Jaeger te testen. Ik ben niet getrouwd aan het schakelmateriaal, mits dit in off-white of charcoal/zwart achtig iets te krijgen is.

Dit weerhoudt mij momenteel wel om ons schakelpunt in de woonkamer te vervangen met FoH switches.
Volgens mij bevatten ze allemaal dezelfde module binnenin. Deze gebruiken de kracht van het drukken om stroom op te wekken om het Zigbee signaal te versturen. Daarom dat deze zo hard drukken. Want de energie die je gebruikt om de knop in te duwen wordt omgezet in de stroom voor het signaal.

Omdat volgens mij ook al die FoH schakelaars met dat systeem werken zal het qua geluid en/of benodigde kracht voor het indrukken dus niet veel uit maken.

• sheane
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:01:
[...]

Volgens mij bevatten ze allemaal dezelfde module binnenin. Deze gebruiken de kracht van het drukken om stroom op te wekken om het Zigbee signaal te versturen. Daarom dat deze zo hard drukken. Want de energie die je gebruikt om de knop in te duwen wordt omgezet in de stroom voor het signaal.

Omdat volgens mij ook al die FoH schakelaars met dat systeem werken zal het qua geluid en/of benodigde kracht voor het indrukken dus niet veel uit maken.
Ja precies, dat was mij bekend, maar ik was benieuwd of er toch een andere feeling zat tussen de producten. Vooral de 2 wip loop, vs. de 4 button loop van Niko vroeg ik me af of mensen hier verschil in ervaren.

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Cartman! schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:21:
[...]

Geweldig, dank voor t delen! _/-\o_

Nee voor FoH swtiches en de Hue Tap heb je een bridge nodig, deze schakkelaars werken middels ZigBee Green Power protocol en dan heb je device nodig in je netwerk die de ZigBee Green Power commando's vertaald naar ZigBee (ZLL/3.0) commando's en dat is bij Hue de Bridge, de lampen kunnen deze ZigBee Green Power berichten alleen maar doorsturen naar bridge maar niet zelf afhandelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Erik1971 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:45:
[...]

Nee voor FoH swtiches en de Hue Tap heb je een bridge nodig, deze schakkelaars werken middels ZigBee Green Power protocol en dan heb je device nodig in je netwerk die de ZigBee Green Power commando's vertaald naar ZigBee (ZLL/3.0) commando's en dat is bij Hue de Bridge, de lampen kunnen deze ZigBee Green Power berichten alleen maar doorsturen naar bridge maar niet zelf afhandelen!
Ok, dat is duidelijk dan, dank. Op zich blijft de hub zelf wel werken zolang er maar stroom op zit, dan maakt t niet perse uit of Home Assistant/Domoticz offline zijn.

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Is het mogelijk met een remote of motion sensor (willekeurig model) om de verlichting van een zone ipv kamer te bedienen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

.NCK schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:55:
Is het mogelijk met een remote of motion sensor (willekeurig model) om de verlichting van een zone ipv kamer te bedienen?
Nee je kan ze (nog) niet aan zones hangen. Een remote kan je wel aan 2 kamers en een sensor aan 3 hangen.

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

Mooi ding, maar wel een hoge meerprijs ten opzichte van de nieuwe hue smart button. Mij niet echt duidelijk hoe dit qua functionaliteit verschilt.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Isniedood schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:19:
[...]

Mooi ding, maar wel een hoge meerprijs ten opzichte van de nieuwe hue smart button. Mij niet echt duidelijk hoe dit qua functionaliteit verschilt.
FoH gebruiken geen batterijen maar kinetische energie van indrukken knop die omgezet wordt in net voldoende elektriciteit/stroom om een paar ZigBee green power berichtjes uit te sturen...

Verder integreren de FoH schakelaars mooier met je bestaande schakelmatriaal, maar als je dat minder belangrijk vind dan is een Hue Smart Button of Hue Dimmer Switch net zo goed/functioneel!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:32

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Isniedood schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:19:
[...]

De smart button is één knop. Je kunt wat extra configureren met kort en lang drukken, en hij kan andere scenes aanzetten afhankelijk van het tijdstip, maar het blijft een enkele knop.

Met die FoH schakelaars heb je vier knoppen die ook alle vier kort en lang drukken ondersteunen. Daar zit (nu nog, met de standaard app) geen tijdstip-afhankelijke schakeling bij, maar je kunt dus wel tot acht verschillende acties/scenes configureren.

Kortom, het is vooral een ander product voor een andere situatie :).

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
Ik ben mijn badkamer aan het verbouwen. De verlichting wordt allemaal smart, deels Hue en deels Tradfri. Deze combinatie gebruik ik in mijn woonkamer al naar volle tevredenheid.

Nu heeft mijn vrouw besloten dat ik een verwarmde spiegel wil. Geen probleem natuurlijk, echter:

Normaalgesproken wordt de spiegel geschakeld met het lichtknopje. Licht aan/uit is spiegel aan/uit.
Omdat Hue en Tradfri verlichting in principe altijd ingeschakeld is gaat dit voor de spiegelverwarming niet werken natuurlijk. Ik vind een aparte schakelaar voor de spiegelverwarming ook geen optie.

Nu is mijn bedachte oplossing om een Hue Smartplug in het badmeubel te plaatsen en daar de spiegelverwarming op aan te sluiten. Die wil ik zodanig programmeren dat de spiegelverwarming 30 minuten aanblijft op het moment dat het licht in de badkamer wordt ingeschakeld. Het liefst zou ik er ook nog tijden aanhangen, bijvoorbeeld alleen tussen 06:30 en 10:00 uur en tussen 18:00 en 22:00.

Is deze oplossing mogelijk of zijn er betere alternatieven?

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:05
Heb gisteren mijn Hue Smart Plugs binnen gekregen. Wat mij opvalt is dat deze iets sneller aan/uit schakelen dan de Osram smart+ stekkers

- NAC Breda -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

A-Tray schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:42:
Is deze oplossing mogelijk of zijn er betere alternatieven?
Met een bewegings kan je tijden aangeven.

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
DukeBox schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:25:
[...]

Met een bewegings kan je tijden aangeven.
Dat zou nog een optie kunnen zijn. Kan ik die ook instellen dat bijvoorbeeld in de nacht er alleen een gedimd lampje aangaat en niet de spiegelverwarming?

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:28
A-Tray schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:08:
[...]

Dat zou nog een optie kunnen zijn. Kan ik die ook instellen dat bijvoorbeeld in de nacht er alleen een gedimd lampje aangaat en niet de spiegelverwarming?
Ja, via een motion sensor kun je verschillende acties op verschillende tijden uitvoeren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

MadDog11 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:39:
Ja, via een motion sensor kun je verschillende acties op verschillende tijden uitvoeren
In de standaard Hue app, alleen binnen 2 tijdsblokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:28
DukeBox schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:51:
[...]

In de standaard Hue app, alleen binnen 2 tijdsblokken.
Via HueLabs in 3 blokken, en via Hue Essentials ook 3 of zelfs 4 blokken

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Mijn Filament lampen zijn binnen :) Eerst Hue product voor mij.

Heeft iemand deze lampen al gekoppeld aan HA via Zigbee2MQTT? Worden ze al ondersteunt?

iRacing Profiel

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels de Hue Filament Globe én Standard werkend. Werkt natuurlijk zoals ieder Hue-product zeer prettig en stabiel. Ook de Hue Smart Plug is ideaal, eindelijk van Klik Aan Klik Uit verlost (wat overigens ook altijd prima heeft gewerkt).

Wat me wel tegenvalt: de FIlaments kunnen voor mij niet voldoende gedimd worden. Ze gaan tot een bepaald laag niveau en voor mij is dit te hoog. Ook 2100 Kelvin is eigenlijk net weer te warm/oranje. Dat had ook iets meer wit mogen zijn.

Maar ach, zo valt er altijd wel iets te klagen. Aankomende dagen eens kijken of het lekker werkt. Kan het in elk geval al activeren via Google Home en via Siri, ideaal voor de donkere dagen.

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:31

M-ThijZ

Riding on Rails

THE_BASE schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:28:
Inmiddels de Hue Filament Globe én Standard werkend. Werkt natuurlijk zoals ieder Hue-product zeer prettig en stabiel. Ook de Hue Smart Plug is ideaal, eindelijk van Klik Aan Klik Uit verlost (wat overigens ook altijd prima heeft gewerkt).

Wat me wel tegenvalt: de FIlaments kunnen voor mij niet voldoende gedimd worden. Ze gaan tot een bepaald laag niveau en voor mij is dit te hoog. Ook 2100 Kelvin is eigenlijk net weer te warm/oranje. Dat had ook iets meer wit mogen zijn.

Maar ach, zo valt er altijd wel iets te klagen. Aankomende dagen eens kijken of het lekker werkt. Kan het in elk geval al activeren via Google Home en via Siri, ideaal voor de donkere dagen.
Jammer om te horen dat het minimale dimniveau tegenvalt. Ik heb mijn oog laten vallen op een tafellamp, waarbij het peertje wel volledig zichtbaar is.

Deze lichtbron lijkt mij ideaal om voor sfeerverlichting automatisch in te schakelen na zonsondergang, met de mogelijkheid om de helderheid te verhogen wanneer je meer licht nodig hebt om bij te lezen.

Verwijderd

Cartman! schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:52:
Je kunt sinds kort ook Hue toevoegen aan de HomeWizard Link.
Rond oktober komen er interne wall switch schakelaars uit, deze plaats je achter je bestaande schakelaar.

Vanaf dat moment kun je met bestaande simpele schakelaars dus ook Hue lampen bedienen lijkt mij.
In het Link topic is deze video gedeeld van een beta-tester:

Ik zit juist andersom te denken, ik heb al een link en zou nu Hue erbij willen.
Ik heb Domoticz geprobeerd, maar ik houd niet van dat hoge hobby gehalte. Een kind moet de was kunnen doen, bij wijze van.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2019 09:38 ]

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 14:53
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:37:
[...]

Je kunt sinds kort ook Hue toevoegen aan de HomeWizard Link.
Rond oktober komen er interne wall switch schakelaars uit, deze plaats je achter je bestaande schakelaar.

Vanaf dat moment kun je met bestaande simpele schakelaars dus ook Hue lampen bedienen lijkt mij.
In het Link topic is deze video gedeeld van een beta-tester:
[YouTube: Smartwares Wall Switch Converter - HomeWizard Link]
Dat is wel heel interessant. Ben benieuwd voor welke prijs dit op de markt komt. Is een makkelijkere manier om je bestaande switches slim te maken. Werkt deze HomeWizard Link met een eigen Hub of werkt dit rechtstreeks op de Hue Hub?

Latin capital letter y with diaeresis

Verwijderd

YdieresiS schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:17:
Dat is wel heel interessant. Ben benieuwd voor welke prijs dit op de markt komt. Is een makkelijkere manier om je bestaande switches slim te maken. Werkt deze HomeWizard Link met een eigen Hub of werkt dit rechtstreeks op de Hue Hub?
Het is een eigen hub, de hue hub koppel je via de link app aan de link. En vanaf dan kun je al je Philips hue lampen bedienen met de link app. Ze kunnen zelfs als alarmlampen gebruikt worden binnen de alarmfunctie van de Link.

Veel tweakers vinden zelf knutselen leuk, dan is Domoticz perfect. Ik zocht iets dat plug en play gewoon werkt.
Nadeel is een gesloten systeem, maar ik en er blij mee. Ze zijn wel steeds verder aan het kijken naar uitbreidingen. Volgens mij is het wel alleen mogelijk op dit moment om lampen uit de Hue hub toe te voegen aan de link en niet de schakelaars, maar daar kan ik naast zitten.

Edit:
Er gingen wat linkjes in de rondte binnen het link topic waar de verwachting is, iets meer dan 20 euro.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2019 11:06 ]

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 14:53
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:50:
[...]

Het is een eigen hub, de hue hub koppel je via de link app aan de link. En vanaf dan kun je al je Philips hue lampen bedienen met de link app. Ze kunnen zelfs als alarmlampen gebruikt worden binnen de alarmfunctie van de Link.

Veel tweakers vinden zelf knutselen leuk, dan is Domoticz perfect. Ik zocht iets dat plug en play gewoon werkt.
Nadeel is een gesloten systeem, maar ik en er blij mee. Ze zijn wel steeds verder aan het kijken naar uitbreidingen. Volgens mij is het wel alleen mogelijk op dit moment om lampen uit de Hue hub toe te voegen aan de link en niet de schakelaars, maar daar kan ik naast zitten.

Edit:
Er gingen wat linkjes in de rondte binnen het link topic waar de verwachting is, iets meer dan 20 euro.
Ik las verkeerd, je hebt wel de link nodig als je hem in combi met de Hue Hub wilt gebruiken.
https://www.smartwares.eu...elaar-omvormer-sh8--90604

Ik zal het smartwares topic eens opzoeken, dan vervuil ik het hier verder ook niet, hoewel ik dit dus wel heel interessant vindt voor mijn situatie (voor Cremekleurige Gira is er niets te vinden wat mooi past en niet gruwelijk duur is, dus dit is een ideale oplossing).

[ Voor 17% gewijzigd door YdieresiS op 12-09-2019 11:29 ]

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

YdieresiS schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:27:
[...]

Ik las verkeerd, je hebt wel de link nodig als je hem in combi met de Hue Hub wilt gebruiken.
https://www.smartwares.eu...elaar-omvormer-sh8--90604

Ik zal het smartwares topic eens opzoeken, dan vervuil ik het hier verder ook niet, hoewel ik dit dus wel heel interessant vindt voor mijn situatie (voor Cremekleurige Gira is er niets te vinden wat mooi past en niet gruwelijk duur is, dus dit is een ideale oplossing).
HomeWizard Link
Pagina: 1 ... 53 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic