Sorry, had dit zinnetje over het hoofd gezien van hun: Er is bij ons geen informatie bekend over eventuele nieuwe lampen en stekkers.Serena schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:51:
[...]
Ik vind het prima als je eerlijk zegt dat je er nog niets over mag zeggen, maar ga niet glashard zitten liegen. Dat is het punt dat mij stoort.
Hi laten we terug on topic gaan
Ik weet dat mensen van Signify hier op deze site mee lezen, dus dat twitter verhaal komt wel goed
Vind leuker om te lezen wat mensen nu denken met wat voor nieuwe Hue producten Signify wellicht komt, of nog leuker waar zouden ze volgens jullie mee moeten komen!
Ik weet dat mensen van Signify hier op deze site mee lezen, dus dat twitter verhaal komt wel goed
Vind leuker om te lezen wat mensen nu denken met wat voor nieuwe Hue producten Signify wellicht komt, of nog leuker waar zouden ze volgens jullie mee moeten komen!
Nu we toch weer on topic gaan wil ik vragen of iemand voor mij een oplossing weet.
"Er is een verschil tussen Hue en de Apple Woning-app. Wil je dit updaten?"
Deze vraag krijg ik vanuit de Hue-app. Een aantal dagen geleden heb ik toen op Updaten geklikt en kreeg ik een keuze of ik wilde updaten van Hue naar Apple of dat ik wilde updaten vanuit Apple naar Hue.
Ik heb toen de keuze van Hue naar Apple genomen en zijn de namen van kamers en accessoires in de Woning-app gewijzigd.
Maar eigenlijk wilde ik dit juist andersom hebben; dus dat de Apple Woning-app leidend is.
Alleen krijg ik die keuze niet meer en als ik op Updaten klik wordt alles in de Woning-app weer aangepast
Is er een manier op dit weer terug te draaien, zodat de Woning-app leidend is?
"Er is een verschil tussen Hue en de Apple Woning-app. Wil je dit updaten?"
Deze vraag krijg ik vanuit de Hue-app. Een aantal dagen geleden heb ik toen op Updaten geklikt en kreeg ik een keuze of ik wilde updaten van Hue naar Apple of dat ik wilde updaten vanuit Apple naar Hue.
Ik heb toen de keuze van Hue naar Apple genomen en zijn de namen van kamers en accessoires in de Woning-app gewijzigd.
Maar eigenlijk wilde ik dit juist andersom hebben; dus dat de Apple Woning-app leidend is.
Alleen krijg ik die keuze niet meer en als ik op Updaten klik wordt alles in de Woning-app weer aangepast

Is er een manier op dit weer terug te draaien, zodat de Woning-app leidend is?
Have Fun Funske
@funske Goede vraag! Ik mijn beleving was het altijd de door jou gekozen 1-richtings weg. Ik ben benieuwd naar de reacties van anderen.
Kijk iemand heeft het door wat er werkelijk aan de hand is in de wereld !EnigmaNL schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:59:
[...]
Twitter is geen serieuze omgeving. Als je verwacht dat mensen en bedrijven daar strak in het keurslijf zitten kun je jouw verwachtingspatroon het beste bijstellen of je niet op die site begeven. Twitter is informeel, voor zakelijke communicatie moet je gewoon bellen, mailen of het contactformulier op de site gebruiken.
De reactie van Philips was inderdaad een beetje cynisch omdat Serena ook aan het aandringen was terwijl er al antwoord gegeven was.
"Beautiful Clean Coal"
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Lekker blijven zeuren.....leekers schreef op donderdag 5 september 2019 @ 06:33:
[...]
Kijk iemand heeft het door wat er werkelijk aan de hand is in de wereld !

En stop lekker met je cynische duimpjes. Je gedrag begint nu een beetje troll achtig te worden.
[ Voor 18% gewijzigd door meesje op 05-09-2019 07:28 ]
Op de NL site ook.Serena schreef op donderdag 5 september 2019 @ 06:49:
En alles staat online op de Duitse Hue site.
https://www2.meethue.com/...8699688820,8718699688868#
https://www2.meethue.com/...1-pack-st64/8718699688868
https://www2.meethue.com/...-1-pack-a60/8718699688820
https://www2.meethue.com/...-1-pack-g93/8718699688882
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik wil graag de Edison versie hebben. Hopen dat 'binnenkort' dan idd heel snel is.
Nu pas me verdiept in wat filament inhoudt. Ik lees dat de warmte 2100K is. Dat komt volgens onderstaande site in buurt van de ouderwetse flame gloeilamp. Daar was ik vroeger niet echt fan van. Tzt maar eens zelf ervaren.
In de woonkamer hebben we ook twee lampen die we aansturen met Trådfri stekkers. Ik ben benieuwd of er ook LED lampen zijn die 2100K warmte geven. Anders is het geen gezicht 2100K en 2700K door elkaar in dezelfde ruimte.
In de woonkamer hebben we ook twee lampen die we aansturen met Trådfri stekkers. Ik ben benieuwd of er ook LED lampen zijn die 2100K warmte geven. Anders is het geen gezicht 2100K en 2700K door elkaar in dezelfde ruimte.
Wat een drama met die routines!Birdy D schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:11:
[...]
Ja, das super irritant! Na een update van de bridge, haal ik deze even van het stroom en ga het rijtje routine's langs om alles nog een keer aan te vinken zoals het stond dus alleen het "V" teken aanklikken. Dit helpt bij mij goed. Maandag eens getest of dat nu eens over was inmiddels maar je raad het al...Nee dus. Gekke is wel dat er altijd de routine met de Osram in en outdoor stekkers er bij betrokken zijn, bij mij althans..

Mijn boefje is liev!
Lijkt mij dat je een bereik of interferentie probleem hebt?!JB schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:12:
[...]
Wat een drama met die routines!Mijn buitenlampen staan op routine zonsondergang-zonsopkomst (aan/uit) maar al behoorlijk wat ochtenden zijn de buitenlampen nog gewoon aan. Jouw trucje lijkt vooralsnog niet te werken
Om te beginnen met moderne huizen, met dikke betonnen muren en ramen met dubbel glas met vaak een metalen coating, dan heeft het ZigBee signaal wat meer problemen om er doorheen te komen..... Kan helpen om binnen en buiten vlak bij elkaar een ZigBee repeater (e.g. ZigBee lamp of plug) te plaatsen zodat het signaal naar buiten toe sterk genoeg is.
Verder als het ZigBee signaal al zwak is heb je ook meer last van Wifi interference op de overlappende kanalen, je zou om te beginnen kunnen proberen om eens van ZigBee kanaal te veranderen.
Hmm waarom gaan ze dan elke keer keurig aan via de routine en is handmatig aan/uit ook geen probleem (nog geen enkele false-positive gehad op die manier)? Een van de twee lampen zit op een meter van de bridge.Erik1971 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:52:
[...]
Lijkt mij dat je een bereik of interferentie probleem hebt?!
Om te beginnen met moderne huizen, met dikke betonnen muren en ramen met dubbel glas met vaak een metalen coating, dan heeft het ZigBee signaal wat meer problemen om er doorheen te komen..... Kan helpen om binnen en buiten vlak bij elkaar een ZigBee repeater (e.g. ZigBee lamp of plug) te plaatsen zodat het signaal naar buiten toe sterk genoeg is.
Verder als het ZigBee signaal al zwak is heb je ook meer last van Wifi interference op de overlappende kanalen, je zou om te beginnen kunnen proberen om eens van ZigBee kanaal te veranderen.
Verder zitten er overal Hue/Zigbee spullen dus signaal zou eigenlijk niet de boosdoener kunnen/mogen zijn maar ja hoe controleer je dat? Zonsopkomst is ook elke dag anders qua tijd dus dat iets anders in de weg zit lijkt me ook stug. Kan ik controleren of een routine wel/niet afgetrapt wordt/is? Dat van die kanalen wist ik niet, even uitzoeken waar ik dat kan aanpassen/testen.
[ Voor 5% gewijzigd door JB op 05-09-2019 09:29 ]
Mijn boefje is liev!
nieuws: Signify kondigt reeks nieuwe Philips Hue-producten aan
Ik vind dit nog het meest interessant:
The Smart button, though subtle in size, packs a big punch — in a single press, you can control your Hue lights however you like, or press and hold the button to brighten and dim. When connected to the Philips Hue bridge, you can configure it so it turns your lights to a preset white shade and brightness adapted to the time of day: in the morning, one touch will turn your lights to cool tones and in the evening on touch will trigger warmer light settings. With a magnetic back side and its adhesive mini mount, you can place it wherever you need it. It also includes a larger backplate with the same dimension as your standard single gang wall switch, making it a smart replacement for your existing wall switch!

Als deze ook nog eens Google Assistant en/of Apple HomeKit ondersteunt, dan ga ik er zeker enkele aanschaffen.
The Smart button, though subtle in size, packs a big punch — in a single press, you can control your Hue lights however you like, or press and hold the button to brighten and dim. When connected to the Philips Hue bridge, you can configure it so it turns your lights to a preset white shade and brightness adapted to the time of day: in the morning, one touch will turn your lights to cool tones and in the evening on touch will trigger warmer light settings. With a magnetic back side and its adhesive mini mount, you can place it wherever you need it. It also includes a larger backplate with the same dimension as your standard single gang wall switch, making it a smart replacement for your existing wall switch!

Als deze ook nog eens Google Assistant en/of Apple HomeKit ondersteunt, dan ga ik er zeker enkele aanschaffen.
[ Voor 161% gewijzigd door robertwebbe op 05-09-2019 11:09 ]
Dan mogen ze wel beter opletten, want ik mis nog wat nieuwe producten
Ach, we kunnen ook even via twitter bij Philips informeren.Erik1971 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:04:
[...]
Dan mogen ze wel beter opletten, want ik mis nog wat nieuwe producten
Daar mag je wel vanuit gaan dat deze zichtbaar zijn/worden in Apple Homekit en/of Google Home, zal intern in de bridge niet veel anders werken dan huidige sensors en switches!robertwebbe schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:51:
Als deze ook nog eens Google Home en/of Apple HomeKit ondersteunt, dan ga ik er zeker enkele aanschaffen.
[Afbeelding]
Hoop dat de nieuwe feature om gedrag switch aan te passen voor tijdstip van de dag ook voor de huidige TAP/Hue Dimmer Switch/Foh Switches wordt uitgerold!
Bedoelde dat tweakers bericht niet alle nieuwe lampen meld, zo missen de filament lampen in het bericht!meesje schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:06:
[...]
Ach, we kunnen ook even via twitter bij Philips informeren.
Denk dat Philips Twitter er niets aan kan doen, wellicht er over liegen dat het een foute foto shop is
[ Voor 4% gewijzigd door Erik1971 op 05-09-2019 11:10 ]
De nieuwe knop heb ik vandaag even snel gephotoshopt.Erik1971 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:09:
[...]
Bedoelde dat tweakers bericht niet alle nieuwe lampen meld, zo missen de filament lampen in het bericht!
Denk dat Philips Twitter er niets aan kan doen, wellicht er over liegen dat het een foute foto shop is
Oke, oke, zo kan ie wel weer.
En de nieuwe filament lampen zijn ook al verkrijgbaar:
https://www.beaumotica.nl...smarthome_platforms=24416
En ze staan ook op de site van Hue zelf:
https://www2.meethue.com/nl-nl/led-lampen
[ Voor 19% gewijzigd door DarkFly op 05-09-2019 11:14 ]
Die nieuwe filament lampen zijn echt mooi!
Maar waar ik dus de ballen van begrijp;
Kan je de bluetooth variant van de lampen nu mix/match met de standaard/"oude" Hue lampen + de bridge? Of is het A of B, en niet A en B?
Kan je de bluetooth variant van de lampen nu mix/match met de standaard/"oude" Hue lampen + de bridge? Of is het A of B, en niet A en B?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Het is te mixen. De Bluetooth lampen kan je zowel bedienen zonder bridge (met Hue Bluetooth app), als met bridge. Als je de bridge gebruikt heb je alle mogelijkheden die je met de andere lampen ook hebt.corset schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:31:
Die nieuwe filament lampen zijn echt mooi!
Mijn ideale Hue lichtbron van Philips, zou een filament/kooldraadlamp zijn die 'dimtone'/'warmglow' doet als je hem dimt. Dus gewoon een 'normale' Philips ledlamp, maar dan eentje die Zigbee / 'hue' praat.Erik1971 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:07:
Hi laten we terug on topic gaan![]()
Voor zo ver ik nu heb kunnen achterhalen vanuit informatie over nieuwe producten, lijkt het erop dat de Hue kooldraad producten die er nu aan zouden komen, niet warmer van kleur worden bij dimmen.
OOOOOOOH, dit is precies waar ik op zit te wachten! DWZ, als deze ook bruikbaar wordt om Hue labs formules te triggeren, zoals "prepare me to go to sleep" .Maar ook op andere plekken als 'gewone lichtschakelaar'. Hopelijk krijgt deze knop een dusdanig vriendelijke prijs dat het ook echt betaalbaar wordt om op meerdere plekken de bestaande fysieke schakelaar te vervangen door zo'n knop, zonder dat je meteen overal taps of dimmer switches moet plaatsen.robertwebbe schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:51:
[Afbeelding]
[ Voor 51% gewijzigd door eymey op 05-09-2019 11:43 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Volgens het nieuwsbericht op Tweakers gaat de knop € 19.95 kosten, net als in het persbericht van Signify.eymey schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:39:
[...]
OOOOOOOH, dit is precies waar ik op zit te wachten! DWZ, als deze ook bruikbaar wordt om Hue labs formules te triggeren, zoals "prepare me to go to sleep" .Maar ook op andere plekken als 'gewone lichtschakelaar'. Hopelijk krijgt deze knop een dusdanig vriendelijke prijs dat het ook echt betaalbaar wordt om op meerdere plekken de bestaande fysieke schakelaar te vervangen door zo'n knop, zonder dat je meteen overal taps of dimmer switches moet plaatsen.
[ Voor 16% gewijzigd door DarkFly op 05-09-2019 11:55 ]
Ja dat lijkt me ook een mooie oplossing, alleen laat de techniek dit nog niet toe, tenminste niet voor de prijzen die ze voor de lampen vragen!eymey schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:39:
[...]
Mijn ideale Hue lichtbron van Philips, zou een filament/kooldraadlamp zijn die 'dimtone'/'warmglow' doet als je hem dimt. Dus gewoon een 'normale' Philips ledlamp, maar dan eentje die Zigbee / 'hue' praat.
Voor zo ver ik nu heb kunnen achterhalen vanuit informatie over nieuwe producten, lijkt het erop dat de Hue kooldraad producten die er nu aan zouden komen, niet warmer van kleur worden bij dimmen.
Zoals je ziet zit er maar weinig electronica in de lamp en dat heeft te maken met de voeding van de leds, door veel leds in serie te zetten heb je geen trafo nodig om de spanning omlaag te brengen (tenminste zo heb ik het begrepen, corrigeer me als ik het fout heb
Wil je de kleurtemperatuur veranderen dan heb je minimaal twee verschillende kleuren leds nodig (warm wit en koud wit) en deze moet je dan mengen om andere kleur temperatuur te maken en dat kan alleen als je een stabiele voeding hebt en dat betekend voor dit type lamp dat er meer elektronica in moet en dus dat je minder glas hebt en daardoor het filament effect weg gaat.....
Maar wie weet dat bovenstaande probleem in de nabije toekomst nog wordt opgelost, een RGB-W filament lamp lijkt mij wel gaaf
Ze hebben inmiddels terug getwitterd, de smart button is HomeKit compatibel. Helaas geen bevestiging voor Google Assistant.meesje schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:06:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 05-09-2019 13:25 ]
Mja, ik kan me voorstellen dat ruimte een issue is.Erik1971 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:18:
[...]
Ja dat lijkt me ook een mooie oplossing, alleen laat de techniek dit nog niet toe, tenminste niet voor de prijzen die ze voor de lampen vragen!
Zoals je ziet zit er maar weinig electronica in de lamp en dat heeft te maken met de voeding van de leds, door veel leds in serie te zetten heb je geen trafo nodig om de spanning omlaag te brengen (tenminste zo heb ik het begrepen, corrigeer me als ik het fout heb), en dan kun je alleen maar wat dimmen met zo'n lamp.
Wil je de kleurtemperatuur veranderen dan heb je minimaal twee verschillende kleuren leds nodig (warm wit en koud wit) en deze moet je dan mengen om andere kleur temperatuur te maken en dat kan alleen als je een stabiele voeding hebt en dat betekend voor dit type lamp dat er meer elektronica in moet en dus dat je minder glas hebt en daardoor het filament effect weg gaat.....
Maar wie weet dat bovenstaande probleem in de nabije toekomst nog wordt opgelost, een RGB-W filament lamp lijkt mij wel gaaf
Aan de andere kant: Philips heeft nu al een behoorlijk assortiment filamentlampen (of van die lampen met een 'kroontje' als lichtverspreider), die dus prima (extern, traditioneel) dimbaar zijn én dus die meerdere kleuren led hebben om naar warmer toe te dimmen. En voor zo ver ik het weet moeten ook die lampen aansturing en omzetting hebben om uit die 'traditionele' dimmer een PWM-aansturing (of iets anders) te 'bedenken' om de leds minder helder te maken, wat dus ook de nodige ruimte inneemt .
En ze hebben ook al zo'n "sceneswitch" (3 lichtstanden) lamp in filamentvorm.
Als het echt om de ruimte te doen is, dan zou het verschil hem dus precies moeten zitten in dat stukje extra electronica voor Zigbee.
Maar goed, idd hopen dat het nog eens komt.
Ik las het inderdaad later. Op zich te doen, maar een dim-switch die veel meer functionaliteit biedt heb je dus ook al voor rond dat bedrag. Dat is dan wel weer jammer. Anderzijds, de button kan je dus integreren met je schakelmateriaal. Dat is wel weer heel fijn.DarkFly schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:51:
[...]
Volgens het nieuwsbericht op Tweakers gaat de knop € 19.95 kosten, net als in het persbericht van Signify.
[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 05-09-2019 13:38 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Wat kan ik met een knop vanuit HomeKit precies?robertwebbe schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:24:
[...]
Ze hebben inmiddels terug getwitterd, de smart button is HomeKit compatibel. Helaas geen bevestiging voor Google Assistant.
Dan kun je ook 'niet Hue' producten schakelen. Of gewoon een complete scène.Tomba schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:35:
[...]
Wat kan ik met een knop vanuit HomeKit precies?
Ik gebruik de dimmers ook op die manier. En de dimknoppen worden niet als dimmer maar als scèneknop gebruikt. Veel functioneler.
Is het mogelijk om mijn buitenlampen van Hue in te laten schakelen bij zonsondergang en automatisch uit te laten gaan om een bepaalde tijd?
Ik zie alleen de optie zonsondergang inschakelen en dan vervolgens uitschakelen bij zonsopkomst
Ik zie alleen de optie zonsondergang inschakelen en dan vervolgens uitschakelen bij zonsopkomst
Zeker, is hier vaker besproken. Je moet 2 routines aanmaken. Één op basis van zonsondergang, de andere op basis van een tijdstip.maximossel schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:48:
Is het mogelijk om mijn buitenlampen van Hue in te laten schakelen bij zonsondergang en automatisch uit te laten gaan om een bepaalde tijd?
Ah op die fiets, je kan dan wel HomeKit niet-Hue devices schakelen dus! Klinkt best handigSerena schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:39:
[...]
Dan kun je ook 'niet Hue' producten schakelen. Of gewoon een complete scène.
Ik gebruik de dimmers ook op die manier. En de dimknoppen worden niet als dimmer maar als scèneknop gebruikt. Veel functioneler.
Precies! Dus ook die Ikea stekker/lamp of Aqara lamp. Om maar eens een zijweg te noemen…Tomba schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:13:
[...]
Ah op die fiets, je kan dan wel HomeKit niet-Hue devices schakelen dus! Klinkt best handig
Ikea Stekker/Lamp kan natuurlijk al via Hue zelf daar heb je geen HomeKit voor nodig maar de nieuwe Ikea rolgordijnen zou dan wellicht wat zijn (al gebruik ik zelf gewoon Domoticz als middleware, HomeKit heb ik niet aanstaan op mijn iDevices)Serena schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:27:
[...]
Precies! Dus ook die Ikea stekker/lamp of Aqara lamp. Om maar eens een zijweg te noemen…
Ik heb losse hubs, vind de Hue app een draak. HomeKit heeft zo veel meer opties. Heb de Ikea lampen (stekkers kunnen dus ook?) niet aan de Hue hub gekoppeld.Tomba schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:28:
[...]
Ikea Stekker/Lamp kan natuurlijk al via Hue zelf daar heb je geen HomeKit voor nodig maar de nieuwe Ikea rolgordijnen zou dan wellicht wat zijn (al gebruik ik zelf gewoon Domoticz als middleware, HomeKit heb ik niet aanstaan op mijn iDevices)
Ìk vind de Hue App ook een draak, daarom gebruik ik iConnectHueSerena schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:32:
[...]
Ik heb losse hubs, vind de Hue app een draak. HomeKit heeft zo veel meer opties. Heb de Ikea lampen (stekkers kunnen dus ook?) niet aan de Hue hub gekoppeld.
Zo'n beetje alle Zigbee devices van Ikea kun je aan je Hue Hub linken.
[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 05-09-2019 14:51 ]
Die knop ben ik vooral benieuwd naar. Hoe verbinden jullie dan de kabels achter de wandschakelaar? Met een lasklemmetje?
[ Voor 7% gewijzigd door Isniedood op 05-09-2019 15:33 ]
Jup, zo heb ik het gedaan, gaat primaIsniedood schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:32:
Die knop ben ik vooral benieuwd naar. Hoe verbinden jullie dan de kabels achter de wandschakelaar? Met een lasklemmetje?
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Yessir, heb mijn huis vol hangen met dimmers en Gira Taps.Isniedood schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:32:
Even een vraagje, wellicht hier voorbij gekomen maar kan het niet zo snel vinden..voor een koppel vogels wil ik graag het volgende: 06:00 uur langzaam lamp aan (20 minuten) en om 08.00 lamp langzaam uit (20 minuten) en dit in de avond herhalen..welke routine kan je daar het best voor gebruiken?
'aangepaste routine' je kunt er meerdere aanmaken.Birdy D schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:02:
Even een vraagje, wellicht hier voorbij gekomen maar kan het niet zo snel vinden..voor een koppel vogels wil ik graag het volgende: 06:00 uur langzaam lamp aan (20 minuten) en om 08.00 lamp langzaam uit (20 minuten) en dit in de avond herhalen..welke routine kan je daar het best voor gebruiken?
Ja dat begrijp ik maar als ik "kamers uitschakelen op een bepaald tijdstip kies geldt dan ook de eerder ingestelde transitie tijd? Dus eigenlijk heb je dan een fade in/ fade out routine?Nuevocasa schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:07:
[...]
'aangepaste routine' je kunt er meerdere aanmaken.
Hier net gebeld door Beaumotica. Het loopt echt storm op de filament lampen! Wat ik ook wel snapDarkFly schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:13:
Maar, gelukkig, de lampen die ik had besteld (standaard en globe) gaan vandaag (standaard)/morgen (globe) al op de post. Ben benieuwd!
Dat weet ik niet. Als je zeker wilt weten dat het werkt kun je het eenvoudig testen. Je kunt ook per activiteit gewoon een routine aanmaken. Dus ook voor het uitzetten een aparte routine waarin je de transitie tijd op geeft.Birdy D schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:10:
[...]
Ja dat begrijp ik maar als ik "kamers uitschakelen op een bepaald tijdstip kies geldt dan ook de eerder ingestelde transitie tijd? Dus eigenlijk heb je dan een fade in/ fade out routine?
Ja das waar..met 2 routines moet het zeker wel lukken...vroeg me af of het binnen 1 routine kan maar idd, ff testen maar..thx!Nuevocasa schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:25:
[...]
Dat weet ik niet. Als je zeker wilt weten dat het werkt kun je het eenvoudig testen. Je kunt ook per activiteit gewoon een routine aanmaken. Dus ook voor het uitzetten een aparte routine waarin je de transitie tijd op geeft.
*Knip*, kunnen jullie twee ens stoppen met het naar elkaar blijven steken?meesje schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:06:
[...]
[ Voor 16% gewijzigd door Zeehond op 08-09-2019 15:38 ]
"Beautiful Clean Coal"
Hier hetzelfde, standaard filament komt gelukkig morgen binnen, de Edisonlamp maar liefst een week later terwijl deze vanmorgen nog op levering de volgende dag stond. Loopt behoorlijk storm.DarkFly schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:17:
[...]
Hier net gebeld door Beaumotica. Het loopt echt storm op de filament lampen! Wat ik ook wel snap
Maar, gelukkig, de lampen die ik had besteld (standaard en globe) gaan vandaag (standaard)/morgen (globe) al op de post. Ben benieuwd!
Ik wacht nog heel even met bestellen.
Zie wel graag jullie foto's tegemoet.
(Coolblue, en waarschijnlijk meerdere shops, hebben voordeelbundels..)
Zie wel graag jullie foto's tegemoet.
(Coolblue, en waarschijnlijk meerdere shops, hebben voordeelbundels..)
⏩ PVOutput☀️
Iemand al een shop gevonden die de nieuwe smart button verkoopt? (Vandaag aangekondigd op de ifa)
@Serena Waarom vinden jullie de Hue App een draak van een App? Sinds versie 3.x zit eigenlijk alles van de 1.0 en 2.0 app in 1 app, ik ben er zeer tevreden mee?! En features die ik mis zitten meestal wel in HueLabs!Tomba schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:50:
[...]
Ìk vind de Hue App ook een draak, daarom gebruik ik iConnectHue
Zo'n beetje alle Zigbee devices van Ikea kun je aan je Hue Hub linken.
*Knip*, kunnen jullie twee ens stoppen met het naar elkaar blijven steken?
[ Voor 60% gewijzigd door Zeehond op 08-09-2019 15:39 ]
Ik vind hem buitengewoon onoverzichtelijk vooral denk ik en ben misschien na een aantal jaar ook gewend een app te hebben waar alles in zit (dus ook die HueLabs dingen) en die ook consistent is. Gebruik de Hue app alleen als ik een nieuwe lamp heb om de software bij te werken om dan weer snel bij iConnectHue uit te komen.Erik1971 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:52:
[...]
@Serena Waarom vinden jullie de Hue App een draak van een App? Sinds versie 3.x zit eigenlijk alles van de 1.0 en 2.0 app in 1 app, ik ben er zeer tevreden mee?! En features die ik mis zitten meestal wel in HueLabs!
Ik gebruik eigenlijk alleen maar HomeKit voor mijn automatiseringen en daar zitten dus ook ook andere merken bij. Huis is volledig stemgestuurd, iedere lamp en stopcontact is slim, daarnaast nog de nodige sensoren, rookmelders, alarm etc.Erik1971 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:52:
[...]
@Serena Waarom vinden jullie de Hue App een draak van een App? Sinds versie 3.x zit eigenlijk alles van de 1.0 en 2.0 app in 1 app, ik ben er zeer tevreden mee?! En features die ik mis zitten meestal wel in HueLabs!
In de Home 3 app kun je alles tot in detail regelen. Kleursterkte, warmte etc.
In de Hue app heb je alleen maar een dom schuifje.
Je kunt daar net niks.
Zucht. Hue bridge op een ander zigbee kanaal gezet. Hue lampen netjes op gepakt. Ikea lampen (zo’n 15 stuks) kan ik opnieuw gaan koppelen

Dom schuifje? Kleur en sterkte is gewoon in te stellen. Dat er veel meer slimme functies aan toegevoegd zouden kunnen worden is wel zo.Serena schreef op donderdag 5 september 2019 @ 21:07:
[...]
Ik gebruik eigenlijk alleen maar HomeKit voor mijn automatiseringen en daar zitten dus ook ook andere merken bij. Huis is volledig stemgestuurd, iedere lamp en stopcontact is slim, daarnaast nog de nodige sensoren, rookmelders, alarm etc.
In de Home 3 app kun je alles tot in detail regelen. Kleursterkte, warmte etc.
In de Hue app heb je alleen maar een dom schuifje.
Je kunt daar net niks.
Ik twijfelde om de Filament Globe te bestellen, maar ben niet zo’n fan van Beaumotica gezien de wat mindere ervaringen daarmee.
Dus wacht nu even tot Coolblue of een andere winkel ze heeft. Geduld is een schone zaak. Wel heerlijk om eindelijk Klik Aan Klik Uit een schop te kunnen geven.
Dus wacht nu even tot Coolblue of een andere winkel ze heeft. Geduld is een schone zaak. Wel heerlijk om eindelijk Klik Aan Klik Uit een schop te kunnen geven.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Kleur, mwah… Helderheid, Tint, Verzadiging. Probeer die maar eens gelijk te krijgen in verschillende kamers. Nope, geef my Home 3 maar.Nuevocasa schreef op donderdag 5 september 2019 @ 22:21:
[...]
Dom schuifje? Kleur en sterkte is gewoon in te stellen. Dat er veel meer slimme functies aan toegevoegd zouden kunnen worden is wel zo.
Maar goed, ieder zijn voorkeur natuurlijk.
Erg jammer, wil graag mijn schakel materiaal combineren met jung, bj of peha, maar de jung enocean module niet leverbaar. Misschien is deze wel zelf te printen. Zal de andere onderdelen bestellen en kijken of het ontbrekende onderdeel dan geprint kan worden.vanardenne schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:21:
[...]
Hé dat is jammer! Hopelijk hebben veel mensen er nog gebruik van kunnen maken.
Voor bj zijn er al andere opties.
https://www.thingiverse.com/thing:2905340
Helaas nog geen tab optie
Dan heb je al lang geen gebruik gemaakt van de app? Want sinds de toevoeging van Zones is dat geen probleem meer!Serena schreef op donderdag 5 september 2019 @ 23:04:
[...]
Kleur, mwah… Helderheid, Tint, Verzadiging. Probeer die maar eens gelijk te krijgen in verschillende kamers. Nope, geef my Home 3 maar.
Maar goed, ieder zijn voorkeur natuurlijk.
Je moet dan nog wel in de color picker alle lampen groeperen om ze tegelijk van kleur of kleur temp te veranderen (dit doe je door ze op elkaar te slepen), geef toe zo mooier zijn als er een snel koppeling of zo was, dat je met 1 button click alle lampen tegelijk bediend in de color picker.
Verder is er alleen maar een schuifje voor dim level en die is idd op een toestel met kleiner scherm (iPhone SE) niet altijd makkelijk te bedienen.
Zo dan, was ik maar even blij met deze link!!! Meteen een vriend geappt met de vraag of hij deze wil printen. Dit is DE oplossing.mvank schreef op donderdag 5 september 2019 @ 23:09:
[...]
Voor bj zijn er al andere opties.
https://www.thingiverse.com/thing:2905340
Helaas nog geen tab optie
Nu nog eentje vinden voor die Bush Jaeger stopcontacten met een klein lichtschakelaartje erboven. De Reflex als ik me niet vergis.
Wel hoor, maar het is gewoon niet mijn ding. Heb overigens een XS Max. Scherm is groot zat…Erik1971 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:22:
[...]
Dan heb je al lang geen gebruik gemaakt van de app? Want sinds de toevoeging van Zones is dat geen probleem meer!
Je moet dan nog wel in de color picker alle lampen groeperen om ze tegelijk van kleur of kleur temp te veranderen (dit doe je door ze op elkaar te slepen), geef toe zou mooier zijn als er een snelkoppeling of zo was, dat je met 1 button click alle lampen tegelijk bedient in de color picker.
Verder is er alleen maar een schuifje voor dim level en die is idd op een toestel met kleiner scherm (iPhone SE) niet altijd makkelijk te bedienen.
Ik heb mijn Hue plug binnen. Even hoog als een Osram, maar veel smaller.
Grappig detail: de officiële Hue-app vond ‘m niet, iConnectHue wel...
Ik ga er zo verder mee spelen.
Voor de verzamelaar van produkt-codes: LOM001 = Hue plug.
[ Voor 14% gewijzigd door jwhoogervorst op 06-09-2019 10:21 ]
Voor elke oplossing is er een probleem!
Ik heb er ook net een 3 tal besteld zat er al jaren op te wachten happy dat ie nu eindelijk te koop is .jwhoogervorst schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:15:
"Beautiful Clean Coal"
Ik heb nog 2 living whites plugs, die ik, na het ontvangen van deze plug, graag wil vervangen.
Maar ik wacht even black friday (of een eerdere kortingsactie...) af, want nog een keer de volle mep betalen? Ik dacht het niet!
Maar deze 1e vervangt Osram bridge+Osram plug+knoei-constructie via homebridge.
Dat was het me wel waard.
Maar de andere 2 werken (nog?) perfect. Het is even afwachten of “Philips” de support voor de LWL001 nu nog volhoud, nu er een alternatief is.
Maar ik wacht even black friday (of een eerdere kortingsactie...) af, want nog een keer de volle mep betalen? Ik dacht het niet!
Maar deze 1e vervangt Osram bridge+Osram plug+knoei-constructie via homebridge.
Dat was het me wel waard.
Maar de andere 2 werken (nog?) perfect. Het is even afwachten of “Philips” de support voor de LWL001 nu nog volhoud, nu er een alternatief is.
Voor elke oplossing is er een probleem!
Ik heb twee LivingWhites plugs gekoppeld in mijn Hue collectie. Dit werkt al jaren goed, ook in samenwerking met Apple HomeKit. Maar sinds vorige maand herkent HomeKit de plugs als een plug in plaats van als een lamp. Gevolg: Via HomeKit kun je de plug nu alleen nog aan- en uitzetten, en niet meer dimmen.
Via de instellingen in HomeKit kan je wel aangeven dat de plug een lamp is, maar nog steeds kan de plug dan alleen als schakelaar bediend worden en niet als dimmer.
In de Philips Hue app zijn de LivingWhites plug nog wel dimbaar.
Zijn er meer mensen die tegen dit probleem zijn aangelopen? En zo ja, is er een oplossing om dit weer te veranderen naar de situatie hoe het was (namelijk dimbare LivingWhites plugs via Apple Home)? Ik zou dit erg handig vinden aangezien ik de lampen eigenlijk alleen maar bedien vanuit het control center in iOS en via Siri.
Via de instellingen in HomeKit kan je wel aangeven dat de plug een lamp is, maar nog steeds kan de plug dan alleen als schakelaar bediend worden en niet als dimmer.
Zijn er meer mensen die tegen dit probleem zijn aangelopen? En zo ja, is er een oplossing om dit weer te veranderen naar de situatie hoe het was (namelijk dimbare LivingWhites plugs via Apple Home)? Ik zou dit erg handig vinden aangezien ik de lampen eigenlijk alleen maar bedien vanuit het control center in iOS en via Siri.
Ik heb al flink lopen zoeken, maar kan nog geen oplossing voor mijn probleem vinden. Mijn Hue app maakt altijd verbinding via de cloud, ook als ik thuis op mijn eigen netwerk zit. Op zich is dit geen probleem, maar ik wil nu een entertainment ruimte aanmaken voor Hue Sync en dat kan blijkbaar alleen als je lokaal bent verbonden.
Ik heb een Ziggo Connectbox waar de Hue aan zit, deze is gewoon bereikbaar (en werkt zoals gezegd op zich prima). Wanneer ik de hue app (op iOS) open maakt ie verbinding met de cloud en niet lokaal.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
//Opgelost: Gewoon even de app verwijderen en opnieuw installeren.
Ik heb een Ziggo Connectbox waar de Hue aan zit, deze is gewoon bereikbaar (en werkt zoals gezegd op zich prima). Wanneer ik de hue app (op iOS) open maakt ie verbinding met de cloud en niet lokaal.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
//Opgelost: Gewoon even de app verwijderen en opnieuw installeren.
[ Voor 5% gewijzigd door jswinkels op 09-09-2019 09:08 ]
Kan je ook verbruik met deze plugs uitlezen?jwhoogervorst schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:15:
[ Voor 5% gewijzigd door UTMachine op 06-09-2019 14:27 ]
Vind het niet veel anders dan de eerder genoemde oplossing van een montage plaat van € 1,65Serena schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:46:
Zo dan, was ik maar even blij met deze link!!! Meteen een vriend geappt met de vraag of hij deze wil printen. Dit is DE oplossing.

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 06-09-2019 14:36 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik wel, bij deze blijft de lichtschakelaar namelijk gewoon in tact.DukeBox schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:35:
[...]
Vind het niet veel anders dan de eerder genoemde oplossing van een montage plaat van € 1,65
[Afbeelding]
Dat kan bij die plaat ook, althans mijn AS500 schakelaar steekt precies door het gat (mijn plaat heeft wel een groter, vierkant gat).Serena schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:37:
Ik wel, bij deze blijft de lichtschakelaar namelijk gewoon in tact.

Je hebt ook nog de attema plaat, die gaat in zijn geheel over de schakelaar heen, deze heeft alleen aan een kant een gaatje.
[ Voor 34% gewijzigd door DukeBox op 06-09-2019 14:45 ]
Ach, dit is gratis en zou perfect moeten passen. Als het niet werkt heb ik het snel genoeg weer terug getoverd naar de originele schakelaar.DukeBox schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:41:
[...]
Dat kan bij die plaat ook, althans mijn AS500 schakelaar steekt precies door het gat (mijn plaat heeft wel een groter, vierkant gat).
[Afbeelding]
Je hebt ook nog de attema plaat, die gaat in zijn geheel over de schakelaar heen, deze heeft alleen aan een kant een gaatje.
Denk dat filament duurder is dan het plaatjeSerena schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:51:
Ach, dit is gratis en zou perfect moeten passen.
En vandaag binnen. Ziet er heel netjes uit. Nog even kijken in het donker hoeveel de lichtopbrengst scheelt, maar bij de voordeur gaf de oude eigenlijk al wat veel licht. Denk dat dit een stuk netter is. Nu de lamp nog netjes maken, die bladdert nogalDarkFly schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:13:

Me Tarzan, U nix!
Tomba schreef op donderdag 5 september 2019 @ 21:00:
[...]
Ik vind hem buitengewoon onoverzichtelijk vooral denk ik en ben misschien na een aantal jaar ook gewend een app te hebben waar alles in zit (dus ook die HueLabs dingen) en die ook consistent is. Gebruik de Hue app alleen als ik een nieuwe lamp heb om de software bij te werken om dan weer snel bij iConnectHue uit te komen.
Het is dat ik gen IOS gebruiker ben. En dus ook niet kan profiteren van iConnectHue (wat wel echt een geweldige app schijnt te zijn).Erik1971 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:52:
[...]
Op Android is het wat minder goed gesteld met overzichtelijke apps. All4Hue is geweldig als je echt heel diep in de mogelijkheden van de bridge wil duiken en alles tot en met wil programmeren. Maar voor mij te onoverzichtelijk om snel dingen aan te passen als ik dat wil. En andere 3rd party apps zoals Hue Dynamics of Hue Essential missen ook weer dingen (incl. hue labs-achtige functionaliteit).
Ik doe het voorlopig dus maar met de officiele Hue app, die sinds versie 3.x ook naar mijn mening inderdaad heel goed bruikbaar is (en die m'n vriendin ook snapt), ookal mist ook hier nog het nodige (vooral op het gebied van de Hue motion sensors ).
En hier de standaard filament ook binnen, . Vind het mooie lampen en het werkt (zoals verwacht) prima!doc schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:52:
[...]
En vandaag binnen. Ziet er heel netjes uit. Nog even kijken in het donker hoeveel de lichtopbrengst scheelt, maar bij de voordeur gaf de oude eigenlijk al wat veel licht. Denk dat dit een stuk netter is. Nu de lamp nog netjes maken, die bladdert nogal
De smart plug heb ik ook binnen, werkt prima. Je hoort wel duidelijk het relais klikken, maar dat is opzicht niet erg. Voor de volledigheid, het is geen dimmer, alleen een schakelaar. Maar werkt hier prima met bestaande inbouwspotjes die nog niet door Hue vervangen zijn
Me Tarzan, U nix!
Zal best, maar mij kost het niks…DukeBox schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:00:
[...]
Denk dat filament duurder is dan het plaatje
Sinds de introductie van de last state, o.a. handig dat uitgeschakelde lampen ook blijven na herstel power failure, zou je verwachten dat de last state optie op de hue afstandsbediening ook de lampen zou inschakelen naar de last state.
Alleen dat werkt dan niet, alle lampen in die specifieke ruimte gaan aan op last state en de lampen die eerder uitgeschakeld stonden(zelfde ruimte) gaan vol aan. Bug of logisch gedrag?
Alleen dat werkt dan niet, alle lampen in die specifieke ruimte gaan aan op last state en de lampen die eerder uitgeschakeld stonden(zelfde ruimte) gaan vol aan. Bug of logisch gedrag?
[ Voor 9% gewijzigd door Trebbors op 06-09-2019 19:15 ]
Kom maar door met de foto's van de filament lampen. 
Mogelijk dat de WAF hier wat hoger wordt.
⏩ PVOutput☀️
Jammer, ik hoopte dat het ook een dimfunctie had. In welk opzicht werk het dan beter dan de Osram plug?doc schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:12:
De smart plug heb ik ook binnen, werkt prima. Je hoort wel duidelijk het relais klikken, maar dat is opzicht niet erg. Voor de volledigheid, het is geen dimmer, alleen een schakelaar. Maar werkt hier prima met bestaande inbouwspotjes die nog niet door Hue vervangen zijn
Quad schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 19:02:
Kom maar door met de foto's van de filament lampen.

Excuus, foto van brandende lamp maken is toch lastig 🙈
[ Voor 23% gewijzigd door DarkFly op 06-09-2019 20:12 ]
Als ik je goed begrijp zou je graag kleur en saturatie apart willen bedienen en een optie om settings met meerde lampen te kunnen synchroniseren!?Serena schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:48:
[...]
Wel hoor, maar het is gewoon niet mijn ding. Heb overigens een XS Max. Scherm is groot zat…
Nu ik het typ en over na denk heb je eigenlijk best wel een valide punt!
Dacht me te herinneren dat synchroniseren bij Hue 2.0 app ergens verstopt zat, of het met huidige ook kan moet ik ff proberen, maar het is dan nog steeds knude als het kan maar niemand weet hoe

Precies dat! Zo'n schuifje is altijd zo'n gedoe en zo'n kleurencirkel is het ook niet.Erik1971 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:17:
[...]
Als ik je goed begrijp zou je graag kleur en saturatie apart willen bedienen en een optie om settings met meerde lampen te kunnen synchroniseren!?
Nu ik het typ en over na denk heb je eigenlijk best wel een valide punt!
Dacht me te herinneren dat synchroniseren bij Hue 2.0 app ergens verstopt zat, of het met huidige ook kan moet ik ff proberen, maar het is dan nog steeds knude als het kan maar niemand weet hoe
Gewoon werken met percentages en getallen. Werkt perfect. Hele scènes hier over meerdere ruimtes zo samengesteld middels Home 3. Zie hieronder voorbeeld. Wel een schuifje, maar ook + en -.

Geen ‘onbereikbaar’ En wel firmware updates I guess.weertenaar schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 19:48:
[...]
Jammer, ik hoopte dat het ook een dimfunctie had. In welk opzicht werk het dan beter dan de Osram plug?
Hier ook de plug binnen. Alleen de vorm factor is wel echt kleiner dan de Osram. Verder hoor je hem net zo goed als de Osram klikken. Voelt wel steviger aan. Vind m.n. de toekomstige optie van firmware updates wel fijn. Iets zekerder van ondersteuning.
Geeft niet. Doet t wel mooi in dat glas.DarkFly schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:05:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Excuus, foto van brandende lamp maken is toch lastig 🙈
De eerste filmpjes staan ook al op YouTube, mijn vrouw is al wel enigszins overtuigd maar vind het eerder zonde van het geld, 'het doet t nu toch ook wat je wilt?'
Komt wel goed.
⏩ PVOutput☀️
Kan je ook eens met je smartphone, in de video modus, kijken wat de filamentlamp op volle sterkte én juist in verst gedimde standb doet qua eventuele 'banding'/flickering ?doc schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:52:
[...]
En vandaag binnen. Ziet er heel netjes uit. Nog even kijken in het donker hoeveel de lichtopbrengst scheelt, maar bij de voordeur gaf de oude eigenlijk al wat veel licht. Denk dat dit een stuk netter is. Nu de lamp nog netjes maken, die bladdert nogal
Ben benieuwd wanneer de filamentlampen bij MediaMarkt in de schappen liggen. Heb nog wat cadeaubonnen liggen die ik hier mooi voor kan gebruiken...
Ik zie vrij weinig banding/flickering, noch op 1%, noch op 100%. Geen idee of je het op film kan zien, maar oordeel zelf:eymey schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:36:
[...]
Kan je ook eens met je smartphone, in de video modus, kijken wat de filamentlamp op volle sterkte én juist in verst gedimde standb doet qua eventuele 'banding'/flickering ?
Hue filament standaard op 1%: https://www.dropbox.com/s...0filament%201%25.MOV?dl=0
Hue filament standaard op 100%: https://www.dropbox.com/s...ilament%20100%25.MOV?dl=0
Nog een vraagje. Ik heb mijn dimmer switch gekopppeld aan twee ruimtes. Echter ik wil nu bij een x keer drukken in ruimte 1 het licht aan (scene sfeer), so far, so good. Echter, ik wil dan dat in ruimte 2 alle lichten uitgaan. Ik kan echter alleen maar bepaalde scene's kiezen, de optie voor "licht uit" vind ik niet. Iemand enig idee of dit in de standaard app zit en zo ja, hoe?
[ Voor 23% gewijzigd door DarkFly op 07-09-2019 10:49 ]
Blijkbaar is bij de laatste update de dim functie van de living white plug in HomeKit aangepast. Dit door een update van Philips. Hierdoor werken de livingwhites enkel nog als aan/uit schakelaar in HomeKit. Maw Philips heeft de functie eruit gesloopt....wat zwaar sh*t aangezien dit de enigste plugs waren waarmee je in HomeKit kon dimmen.Enit schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:45:
Ik heb twee LivingWhites plugs gekoppeld in mijn Hue collectie. Dit werkt al jaren goed, ook in samenwerking met Apple HomeKit. Maar sinds vorige maand herkent HomeKit de plugs als een plug in plaats van als een lamp. Gevolg: Via HomeKit kun je de plug nu alleen nog aan- en uitzetten, en niet meer dimmen.
Mits je Duits goed genoeg is, staat er hier meer info over; https://forum.smartapfel....=Living%2Bwhite#post64053
Wat er eventueel via homebridge mogelijk is dat weet ik nog niet.
[ Voor 0% gewijzigd door TheKerremenke op 07-09-2019 11:22 . Reden: Kleine toevoeging ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
En dus ook Apple Homekit-ondersteuning.sheane schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:19:
Hier ook de plug binnen. Alleen de vorm factor is wel echt kleiner dan de Osram. Verder hoor je hem net zo goed als de Osram klikken. Voelt wel steviger aan. Vind m.n. de toekomstige optie van firmware updates wel fijn. Iets zekerder van ondersteuning.
Er zijn nu overigens ook eindelijk FoH schakelaars voor Gira S55! (toch wel één van de meedt gebruikte schakelprogramma’s in NL)
https://hueblog.de/2019/0...e-schalter-auf-den-markt/
https://hueblog.de/2019/0...e-schalter-auf-den-markt/
Kan iemand mij antwoord geven op de volgende vraag, ik ben geïnteresseerd in de nieuwe Philips Hue Filament lampen. Echter kan ik deze ook via bluetooth via Apple homekit aansturen of moet ik dan gebruik maken van de philips app?
En de Hue Globe filament is ook binnen:

En de banding/flickering:
100% (best behoorlijk, maar alleen als je camera dicht bij lamp houdt, verderaf krijg ik het effect al niet op film): https://www.dropbox.com/s...20Globe%20100%25.MOV?dl=0
1%: https://www.dropbox.com/s...e%20Globe%201%25.MOV?dl=0

100% (best behoorlijk, maar alleen als je camera dicht bij lamp houdt, verderaf krijg ik het effect al niet op film): https://www.dropbox.com/s...20Globe%20100%25.MOV?dl=0
[ Voor 22% gewijzigd door DarkFly op 07-09-2019 23:28 ]
Voor zover ik kan zien werkt Bluetooth alleen met de Hue Bluetooth app. Voor Homekit heb je de bridge nodig.Agostino schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:21:
Kan iemand mij antwoord geven op de volgende vraag, ik ben geïnteresseerd in de nieuwe Philips Hue Filament lampen. Echter kan ik deze ook via bluetooth via Apple homekit aansturen of moet ik dan gebruik maken van de philips app?
Maar verder werken ze prima in Homekit, net zoals de andere lampen.DarkFly schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:11:
[...]
Voor zover ik kan zien werkt Bluetooth alleen met de Hue Bluetooth app. Voor Homekit heb je de bridge nodig.
Me Tarzan, U nix!
Dank voor de video's en foto's, ziet er mooi uit.DarkFly schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:04:
En de Hue Globe filament is ook binnen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
100% (best behoorlijk): https://www.dropbox.com/s...20Globe%20100%25.MOV?dl=0
Wat betreft de flickering hoe erg merkbaar en storend is dit met het blote oog? Heb je hier nu echt last van? Of is er een andere reden dat jullie hier waarde aan hechten.
Excuseer mij leek gehalte maar ik wil ze graag ook kopen dus ben benieuwd
Zelf heb ik er geen last van. Met het blote oog zie ik het ook niet (en de andere mensen in huis ook niet). Ik liet het alleen zien omdat de vraag eerder in dit topic voorbij kwam,Freddy22 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 19:39:
[...]
Dank voor de video's en foto's, ziet er mooi uit.
Wat betreft de flickering hoe erg merkbaar en storend is dit met het blote oog? Heb je hier nu echt last van? Of is er een andere reden dat jullie hier waarde aan hechten.
Excuseer mij leek gehalte maar ik wil ze graag ook kopen dus ben benieuwd
In het dagelijks gebruik merk je er niets van. Ik ben zelf erg tevreden met de lampen. Ze zien er goed uit, werken net zo goed als andere Hue lampen en knipperen/zoemen niet. Durf ze zonder meer aan te raden. Qua uiterlijk echt enorm stuk beter dan de andere Hue lampen.
[ Voor 11% gewijzigd door DarkFly op 07-09-2019 23:17 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic