[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.344 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ja en de meerwaarde die de 2 extra pulsdrukkers met zich meebrengen = overal dimmen mogelijk = goed verkoopargument :+

Verder creeer ik nu de ruimte om de dimmer te plaatsen waar het makkelijkste een draad te pakken valt want 3 locatie mogelijkheden nu :) Ik ga eea eens bij elkaar zoeken.

[ Voor 26% gewijzigd door JB op 23-08-2019 10:55 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:04
Ik ben mijn beneden verdieping aan het verbouwen en de hele etage wordt voorzien van hue verlichting.
Nou vraag ik me eigenlijk af; hebben jullie als back up toch nog schakelaars, of de mogelijk tot het plaatsen van schakelaars ingebouwd? Of echt continue spanning naar alle lichtpunten?
Voor bediening heb ik Niko, google home, en sensoren, dus het zou volgens mij niet meer nodig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
weertenaar schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:07:
Ik ben mijn beneden verdieping aan het verbouwen en de hele etage wordt voorzien van hue verlichting.
Nou vraag ik me eigenlijk af; hebben jullie als back up toch nog schakelaars, of de mogelijk tot het plaatsen van schakelaars ingebouwd? Of echt continue spanning naar alle lichtpunten?
Voor bediening heb ik Niko, google home, en sensoren, dus het zou volgens mij niet meer nodig zijn.
Voor het koppelen moet je de lampen spanningsloos maken, dus zou wel handig zijn. Overigens heb ik er ook overna zitten denken bij onze woning (die uiteindelijk niet doorging), maar daar vond ik het wel fijn om wel schakelpunten te hebben, maar ze af te schermen met blindkappen.

Mocht je het huis ooit willen verkopen dan wel andere systemen komen, kan je gewoon nog alle kanten op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:04

DukeBox

loves wheat smoothies

Nou vraag ik me eigenlijk af; hebben jullie als back up toch nog schakelaars, of de mogelijk tot het plaatsen van schakelaars ingebouwd?
Bij mij net zoals Rens.

Ik heb mijn bestaande schakelaars weggehaald en gebruik alleen dimmer switches. Ik heb wel een reserve bridge liggen voor het geval die de geest geeft.
Als backup kan je met een remote en light link altijd de lampen direct koppelen mocht dat nodig zijn.

edit: van sommige schakelaars heb ik een stopcontact gemaakt. Lekker makkelijk toegankelijk voor stofzuigen e.d.

Ik ben voor een aantal andere kamers ook wel gecharmeerd van van de eerder genoemde 'versteck dose'.

Met name omdat @Hertog aangaf dat deze ook 'long press' ondersteund. Ideaal als vervanging van een dubbele schakelaar. (opsplitsen in 2 setjes, short press aan uit en long press dimmen hoog/lager.)

Aangezien ik toch op het punt sta opnieuw te stukken kan ik net zo goed waar ik nu een dubbele heb een 'dicht' smeren.

[ Voor 44% gewijzigd door DukeBox op 23-08-2019 15:13 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 15:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb inmiddels ook de eerste Friends of Hue wandschakelaar in gebruik. Vanwege het uiterlijk kwam ik bij Busch Jaeger uit. Bijzonder om te zien dat dit soort merken niet gewend zijn om direct naar de consument te communiceren, want de informatie over de producten is niet erg makkelijk te vinden. De FoH wandschakelaar kun je gewoon in een standaardpakket kopen. Je krijgt dan de schakelaar in de uitvoering Future Linear in de kleur RAL9010 glanzend. Ik wilde echter een andere kleur en dan moet je dus ineens zelf alles uitzoeken.
Je kunt het schakelelement (of de sokkel) los kopen (bijvoorbeeld deze).
Deze sokkel past vervolgens in een futur linear standaardraam (dus ook dubbele en driedubbele, etc. ramen) met een willekeurige kleur. Tenslotte kun je niet gewoon een willekeurige dubbele schakelaar pakken, maar moet je een speciale FoH dubbele wip kopen (bijvoorbeeld deze).

Zo heb ik dus een dubbel raam met aan de ene kant een normale lichtschakelaar en ernaast een FoH schakelaar. Ziet er prima uit, alleen blijft de FoH schakelaar natuurlijk volledig 'vlak' staan en staat de normale lichtschakelaar altijd naar boven of onder ingedrukt, dus dat verschil zie je wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@Edmin Beide linkjes geven een 404

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 23-08-2019 13:55 . Reden: fixed ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:04
bij beiden de ). op het einde weghalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

aangepast :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:37

Mitchell

Ondertitel

Edmin schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:19:
Ik heb inmiddels ook de eerste Friends of Hue wandschakelaar in gebruik. Vanwege het uiterlijk kwam ik bij Busch Jaeger uit. Bijzonder om te zien dat dit soort merken niet gewend zijn om direct naar de consument te communiceren, want de informatie over de producten is niet erg makkelijk te vinden. De FoH wandschakelaar kun je gewoon in een standaardpakket kopen. Je krijgt dan de schakelaar in de uitvoering Future Linear in de kleur RAL9010 glanzend. Ik wilde echter een andere kleur en dan moet je dus ineens zelf alles uitzoeken.
Je kunt het schakelelement (of de sokkel) los kopen (bijvoorbeeld deze).
Deze sokkel past vervolgens in een futur linear standaardraam (dus ook dubbele en driedubbele, etc. ramen) met een willekeurige kleur. Tenslotte kun je niet gewoon een willekeurige dubbele schakelaar pakken, maar moet je een speciale FoH dubbele wip kopen (bijvoorbeeld deze).

Zo heb ik dus een dubbel raam met aan de ene kant een normale lichtschakelaar en ernaast een FoH schakelaar. Ziet er prima uit, alleen blijft de FoH schakelaar natuurlijk volledig 'vlak' staan en staat de normale lichtschakelaar altijd naar boven of onder ingedrukt, dus dat verschil zie je wel.
Mag ik heel asocial zijn en vragen om een complete lijst van onderdelen die je nu hebt gekocht? Ik wil dolgraag zoiets hebben, maar snap niks van hoe Busch Jaeger hun spul opbouwt.

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-10 16:26
Ik heb een bestaand huis en meestal de originele schakelaar verwijderd en doorverbonden en ofwel afgedekt met een blindplaat, ofwel vervangen door een dimmer op een grondplaat. Op één punt heb ik de originele Berker M2-buitenkant van de schakelaar verwijderd, de schakelaar op “aan” gezet en een overzetplaatje van Amazon (https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1) met dimmer geplaatst. Gewoon om te zien hoe dat lijkt. Scheelt wat gekloot met kabels en de schakelaar zit niet op een punt in het zicht. Moest wel even nieuwe schroefjes kopen de bij het overzetplaatje geleverde schroefjes waren te lang.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Mitchell schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:57:
[...]
Mag ik heel asocial zijn en vragen om een complete lijst van onderdelen die je nu hebt gekocht? Ik wil dolgraag zoiets hebben, maar snap niks van hoe Busch Jaeger hun spul opbouwt.
Sure:
Busch Jaeger 6736 FoH-884 Friends of Hue Bedieningswip Future linear Studiowit mat 4011395275146 1 € 10,50
Busch Jaeger 6716 U-500 Friends of Hue Smart switch (sokkel) 4011395275078 1 € 69,99
Busch-Jaeger 1722-884K 2-voudig afdekraam Studiowit Mat 4011395128251 1 € 14,70
Busch Jaeger 1786-884 bedieningswip met gesloten oppervlak Studiowit Mat 4011395129289 1 € 18,75
Busch-Jaeger 2000/6 usr-503 Wipschakelaarsokkel Wissel, zonder bevestigingsklauwtjes 4011395541005 1 € 17,85

Hiermee heb je dus een dubbel raam met één traditionele lichtschakelaar en één FoH schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:37

Mitchell

Ondertitel

Edmin schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:51:
[...]

Sure:
Busch Jaeger 6736 FoH-884 Friends of Hue Bedieningswip Future linear Studiowit mat 4011395275146 1 € 10,50
Busch Jaeger 6716 U-500 Friends of Hue Smart switch (sokkel) 4011395275078 1 € 69,99
Busch-Jaeger 1722-884K 2-voudig afdekraam Studiowit Mat 4011395128251 1 € 14,70
Busch Jaeger 1786-884 bedieningswip met gesloten oppervlak Studiowit Mat 4011395129289 1 € 18,75
Busch-Jaeger 2000/6 usr-503 Wipschakelaarsokkel Wissel, zonder bevestigingsklauwtjes 4011395541005 1 € 17,85

Hiermee heb je dus een dubbel raam met één traditionele lichtschakelaar en één FoH schakelaar.
Je bent geweldig, dankjewel.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS-
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 31-05-2021

JS-

Ik zou graag de volgende spot: pricewatch: Philips Hue Milliskin inbouwspot rond aluminium (White Ambiance, ... willen aanschaffen. Iemand ervaring met deze spots?

Ik heb in enkele reviews gelezen dat de spots in de badkamer zijn gemonteerd. Toevallig ook mensen hier die dit hebben gedaan? Ik wil dit in mijn nieuwbouwwoning ook gaan doen.. Alleen twijfel ik of de IP waarde wel helemaal juist is. Alternatieven heb ik nog niet echt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

JS- schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:14:
Alternatieven heb ik nog niet echt gevonden.
Van osram heb je ook gu5.2 spots, dat is de meest veilige keuze in een badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:05
Tornado1.0 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:40:
Ik heb van het een op het andere moment dat al mijn accessoires mijn hue bridge niet meer kunnen bereiken. Dit geeft hij ook weer in de app. Ook bij lampen zegt de app dat deze vrijwel allemaal niet meer bereikbaar zijn, maar ze zijn wel gewoon te bedienen. Ik heb de bridge al twee keer opnieuw opgestart maar het helpt niet. Iemand een idee?

Edit: even plotseling als het stopte werkt nu ineens alles weer :S Iemand dit ook eens meegemaakt?
Ja dit heb ik ook regelmatig.

Soms werkt het bedienen dan wel idd, maar soms ook niet. Zowel in de Hue-app als in HomeKit staan ze dan als Onbereikbaar. Gelukkig heb ik de Hue Tap nog dus dan kan je ze aan zetten maar buitenshuis is dit wel lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:58
Pino112 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 23:00:
[...]

Ja dit heb ik ook regelmatig.

Soms werkt het bedienen dan wel idd, maar soms ook niet. Zowel in de Hue-app als in HomeKit staan ze dan als Onbereikbaar. Gelukkig heb ik de Hue Tap nog dus dan kan je ze aan zetten maar buitenshuis is dit wel lastig.
Ik had dit probleem ook in het begin.
Ik heb de bridge verder van het modem gehangen en heb er sindsdien geen problemen meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:22
BioHazard schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:26:
Mijn nieuwe GU10 Color lampjes hebben een nadeeltje. Ze hebben continue een heel hoge pieptoon, als ze uit staan. De oude GU10 color hebben dit niet.
Heb je geprobeerd de polen om te draaien?

Say what you want to say, BUT don't speak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Laatst online: 08:05
Jos-P schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:54:
[...]

Ik had dit probleem ook in het begin.
Ik heb de bridge verder van het modem gehangen en heb er sindsdien geen problemen meer mee.
Verder van? Ik heb de bridge ook in de meterkast hangen, maar dat is dus nu juist het probleem blijkbaar. Handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:58
Ik heb een afstand van ongeveer 70 cm tussen het modem en de bridge. Ergens heb ik in het verleden gelezen dat een afstand van 50 cm wordt aanbevolen, maar dat weet ik niet meer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-10 13:14

BioHazard

*\o/*

Bamieater schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:26:
[...]

Heb je geprobeerd de polen om te draaien?
Zojuist even gedaan, maar maakt geen verschil. Toch bedankt voor de tip.

[ Voor 5% gewijzigd door BioHazard op 25-08-2019 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:36
Ha Theo en alle anderen. Bedankt voor de reaties!
Deels nog moeilijk te volgen als je zelf nog niks hebt om mee te testen.

Ik denk dat de bewegingsensors een kwestie van uitproberen is. Zelf lijkt het me fijn als je thuis komt na drie trappen en boodschappen bij je hebt, dat het licht automatisch aan en uit gaat. En voor de gang lijkt het me ook fijn met zoveel deuren en verkeersruimtes.

Het daglicht verhaal snap ik nog niet 100%
Je kan dus wel aangeven onder welk licht/ of gebrek eraan, de beweeginssensor aangaat, maar niet de waarde waarmee? Of tenminste de waarde dan via een tijdschema veranderen.

Ik heb een aantal draadloze schakelaars van Niko erbij gekocht om op de locatie van de aanwezige schakelaars te plaatsen. Ik denk dat dit een kwestie van proberen wordt om te kijken waar dit nodig is en waar het niet werkt.

Ongetwijfeld kom ik hier een aantal keer terug zoda ik aan de slag ga :)
Persoonlijk beperk ik bewegingssensoren tot het toilet, al is het om vuile handjes aan de schakelaars te voorkomen, of als oplossing voor kinderen die het licht aanlaten na bezoek.
Bewegingssensoren in verkeersgangen zie je meer in algemene of openbare ruimtes van gebouwen en minder vaak tot niet in een woning. Het kan zondermeer maar de praktijk leert dat het vaak toch onhandig, te vaak ongebruikt, of zelfs overbodig is.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-10 18:49
Plint schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 16:58:

Persoonlijk beperk ik bewegingssensoren tot het toilet, al is het om vuile handjes aan de schakelaars te voorkomen, of als oplossing voor kinderen die het licht aanlaten na bezoek.
Bewegingssensoren in verkeersgangen zie je meer in algemene of openbare ruimtes van gebouwen en minder vaak tot niet in een woning. Het kan zondermeer maar de praktijk leert dat het vaak toch onhandig, te vaak ongebruikt, of zelfs overbodig is.....
Ik vind het juist wel handig. Ik heb mijn gang, bijkeuken, garage en zolderoverloop voorzien van een hue bewegingssensors. Met lichtmeting en routines welke stand de lamp moet branden en hoelang heb ik nooit meer onnodig lang licht branden.

Op mijn overloop heb ik een Nest rookmelder die een lichtpad van 10 seconden geeft bij beweging.

PSN: IS_DJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:36
@i-dj Die qoute was van Theo.
Ik denk ook dat ik het handig ga vinden.

Zeg je nou met routines dat je de dimstand i.c.m. bewegingsensor aan bepaalde tijden kan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-10 13:15
Plint schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 16:58:
Ha Theo en alle anderen. Bedankt voor de reaties!
Deels nog moeilijk te volgen als je zelf nog niks hebt om mee te testen.

Ik denk dat de bewegingsensors een kwestie van uitproberen is. Zelf lijkt het me fijn als je thuis komt na drie trappen en boodschappen bij je hebt, dat het licht automatisch aan en uit gaat. En voor de gang lijkt het me ook fijn met zoveel deuren en verkeersruimtes.

Het daglicht verhaal snap ik nog niet 100%
Je kan dus wel aangeven onder welk licht/ of gebrek eraan, de beweeginssensor aangaat, maar niet de waarde waarmee? Of tenminste de waarde dan via een tijdschema veranderen.
De uiteenzetting over de lichtwaarde was gericht op de interne schemerschakelaar van de bewegingssensor.
Ik zou graag zien dat je deze interne schemerschakelaar middels de HUE app apart kunt gebruiken om licht automatisch aan/uit te schakelen bij donker/licht. Dit kan dus op diversen manieren maar niet met de HUE app zelf. Voor jou daarom minder belangrijk, jij zult de HUE bewegingssensor waarschijnlijk normaal toepassen.

En ik geloof graag dat er gebruikers van HUE bewegingssensoren zijn die ze veelvuldig toepassen in hun huis.
Als dit een goede oplossing voor je wensen is juich ik het toe. Mijn ervaringen zijn echter dat je licht vaak aan wilt hebben en aan wilt houden en niet steeds moet bewegen om het licht aan te houden. Dat een standaard bewegingssensor daarom niet altijd een goede oplossing is. Maar een ieder doet het net weer even anders, of mogelijk i.c.m. een puike HUE Labs formule en dan werkt het misschien net even anders en wel zoals je wilt,

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 11:51
Veel gezocht, maar mijn antwoord nog niet kunnen vinden.

Ik heb een Philips Hue Bridge werken, maar heb los daarvan Xiaomi Aqara dingen (denk aan de human body sensor). Maar het is me niet duidelijk of ik deze moet kunnen koppelen of niet met de huidige updates van de Bridge..
En of ik anders toch maar een Aqara Gateway moet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Bender schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 19:20:
Veel gezocht, maar mijn antwoord nog niet kunnen vinden.

Ik heb een Philips Hue Bridge werken, maar heb los daarvan Xiaomi Aqara dingen (denk aan de human body sensor). Maar het is me niet duidelijk of ik deze moet kunnen koppelen of niet met de huidige updates van de Bridge..
En of ik anders toch maar een Aqara Gateway moet aanschaffen.
Wat ik zo snel las op Wiki is dat Aqara ondanks het Zigbee protocol maar deels met andere merken hubs/bridges werkt en dat het gebruik van de eigen Aqara hub essentieel is. Wel kun je indirect zaken koppelen via HomeKit, Domoticz etc.
Haak anders even in op het Aqara topic binnen Tweakers waar meer Aqara gebruikers zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
Het lijkt mij onmogelijk met de philips app om een bepaalde lamp dagelijks automatisch te laten aangaan als het donker wordt (gemeten met een hue sensor) ongeacht of er beweging is of niet. Als we gaan slapen dan wil ik ze liefst wel manueel wel kunnen uitschakelen voor de nacht.

Is er een app die iets simpels als dit wel supporteerd? Welke raden jullie aan?

[ Voor 20% gewijzigd door witchdoc op 25-08-2019 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-10 17:00
witchdoc schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 20:42:
Het lijkt mij onmogelijk met de philips app om een bepaalde lamp dagelijks automatisch te laten aangaan als het donker wordt (gemeten met een hue sensor) ongeacht of er beweging is of niet. Als we gaan slapen dan wil ik ze liefst wel manueel wel kunnen uitschakelen voor de nacht.

Is er een app die iets simpels als dit wel supporteerd? Welke raden jullie aan?
Ik heb via de standaard Hue app ingesteld, met een routine, dat de lampen in mijn woonkamer elke dag een half uur voor zonsondergang geleidelijk aan gaan (met een transitie tijd van 20 minuten). Hierdoor hoef ik nooit zelf de lampen aan te doen en merk je amper dat het buiten donker geworden is. Dit kan dus zelfs zonder sensor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:20

Quad

Doof

Ik heb nu ook de sensor hiervoor ingezet. Dit doe ik met een Hue Labs formule. De zonsondergang vind ik persoonlijk te vroeg aan gaan. Je kan een lamp niet X minuten na zonsondergang aan laten gaan, enkel een fade in voor X aantal minuten. Nog te vroeg dus.

Sensor schakelt in op een bepaald licht niveau, prima dus.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:35

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Quad schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 00:24:
Ik heb nu ook de sensor hiervoor ingezet. Dit doe ik met een Hue Labs formule. De zonsondergang vind ik persoonlijk te vroeg aan gaan. Je kan een lamp niet X minuten na zonsondergang aan laten gaan, enkel een fade in voor X aantal minuten. Nog te vroeg dus.

Je kunt een offset voor zonsopkomst/-ondergang instellen in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Beekforel schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 07:02:
[...]

Je kunt een offset voor zonsopkomst/-ondergang instellen in de app?
Die is enkel in te stellen wanneer de routine moet starten vóór zonsondergang of -opgang.
Ik vind het raar dat er geen optie is om het ná zonsondergang of -opgang te starten.

Tijd om support erover te mailen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:35

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Quad schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:06:
[...]

Die is enkel in te stellen wanneer de routine moet starten vóór zonsondergang of -opgang.
Ik vind het raar dat er geen optie is om het ná zonsondergang of -opgang te starten.

Tijd om support erover te mailen.
Ah, inderdaad, dat had ik niet in de gaten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Iemand ervaring met de volgende dimmer? Deze zou ik als vervanger voor de huidige led dimmer kunnen gebruiken. Zou op de meeste schakelapparatuur van de bekende fabrikanten moeten werken.

Als ik daarmee mijn spotjes slimmer kan maken dus bedienbaar in hue of HomeKit dan is het heel interessant. Alleen die prijs...

Edit: gaat om de volgende dimmer 7(8)7 ;
https://www.ecobright.nl/...00w-voor-alle-afdekramen/

[ Voor 17% gewijzigd door TheKerremenke op 26-08-2019 13:11 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

TheKerremenke schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:41:
Iemand ervaring met de volgende dimmer?
Welke... ;)

Op zich wel interessant (en duur) ding maar ik kan nergens zien dat deze daadwerkelijk zigbee 3.0 is.
edit: Ah, staat beetje verstopt in de text.
Fabrikant meld ook dat hij via de hue bridge is te bedienen: https://www.ecodim.nl/eco...ave-smart-led-dimmer.html

[ Voor 48% gewijzigd door DukeBox op 26-08-2019 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 13:02
Iemand ervaring met de volgende dimmer? Deze zou ik als vervanger voor de huidige led dimmer kunnen gebruiken. Zou op de meeste schakelapparatuur van de bekende fabrikanten moeten werken.

Als ik daarmee mijn spotjes slimmer kan maken dus bedienbaar in hue of HomeKit dan is het heel interessant. Alleen die prijs...

Geen ervaring maar zou moeten werken volgens de specificatie.. Staat Zigbee 3.0 en Hue bij dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74

Misschien dat je hem net zo aan moet melden als een Sunricher/Robbshop Zigbee dimmodule.
Die verschijnt als een 1 kleur dimbare lamp in de HUE app en kun je hernoemen naar wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:08

Super! Hiermee zou ik mijn halogeen plafondlamp kunnen dimmen. Er zit nu ook een vrij dure dimmer in.. retour garantie kan je het mee uitproberen. Ben benieuwd

Ga je hem bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
Quad schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 00:24:

Kan je even duiden hoe precies dan? Welke lab formule?
Want ik vind niks dat schakeld enkel met de lichtintensiteit die die sensor ziet.
Alles gebruikt OF een offset op sunset/sunrise OF schakelt enkel indien er beweging gedetecteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Nu online
Mijn hue lampen in de woonkamer gaan dagelijks met enige variatie zo rond 2200 uit. Eerst wordt er gedimd, dan gaan ze na ca. 10 secondes uit. Ik wil dat niet meer maar kan de bijbehorende routine niet vinden, niet in de hue app, niet in hue essentials en niet in all4hue. Andere apps heb ik niet geïnstalleerd. Hoe los ik dit op? En wordt de routine opgeslagen in de app, de bridge of de cloud?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-10 17:11
MalleEppie71 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:58:
Mijn hue lampen in de woonkamer gaan dagelijks met enige variatie zo rond 2200 uit. Eerst wordt er gedimd, dan gaan ze na ca. 10 secondes uit. Ik wil dat niet meer maar kan de bijbehorende routine niet vinden, niet in de hue app, niet in hue essentials en niet in all4hue. Andere apps heb ik niet geïnstalleerd. Hoe los ik dit op? En wordt de routine opgeslagen in de app, de bridge of de cloud?
Alles wordt in de bridge opgeslagen. Of je moet externe dienst als ifttt of olisto etc. hebben gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silkroad99
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-04-2021
Right, hue hang/staat hier inmiddels sinds 2014 en sindsdien is er een hoop veranderd en is het hier ook uitgegroeid naar ca 30 lampen en 10 acc. Enige tijd geleden was ik zelfs toe aan een nieuwe bridge (oude bridge werd niet meer ondersteund).

Het zonsopgang/zonsopkomst probleem (je kunt het alleen instellen tot 30 min voor zonsop/ondergang en niet erna. Was ook voor mij gewoon te vroeg en dat is al van meet af aan.
Met Hue4all echter is het wel na dat tijdstip in te stellen, plus en min 30min, en 15min erna werkt voor mij het beste.
Let wel op, als je binnen de hue app gaat rommelen in het onderdeel zonsop/ondergang dan neemt bridge de setting van de hue app over en ben je de all4hue setting kwijt.

Helaas (vind ik) de hue4all app niet super overzichtelijk, het laat een ton aan info zien over wat er allemaal in de bridge opgeslagen zit en ik rommel er verder maar liever niet aan. Het optuigen van de setting is niet erg duidelijk of makkelijk maar met wat stoeien ben ik er ook uitgekomen, toevoegen van lampen later bij een uitbreiding valt echter (het onderdeel wat het beheerd staat in het overzicht van rules duidelijk beschreven) reuze mee.

Voor de rest gebruik ik eigenlijk alleen maar de hue app, alleen voor dat zonsondergang verhaal ben ik uitgeweken naar all4hue.

Afgelopen weekend heb ik een bug gemeld, de colorloop in labs kan bij mij niet worden uitgeschakeld met een timer functie, het licht dimt heel even en gaat vervolgens vrolijk verder met kleuren te loopen. Handmatig is het wel uitschakelbaar maar geautomatiseerd dus helaas niet, ik heb het geprobeerd met de lamp in een kamer setting en als zone setting maar in beide gevallen.... no play van de timer.

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
@ro3lie dat weet ik nog niet. Vrij duur, nog niet goed verkrijgbaar momenteel en weet niet zeker of het goed werkt met HomeKit (ander belangrijk punt voor mijzelf)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:08
TheKerremenke schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:32:
@ro3lie dat weet ik nog niet. Vrij duur, nog niet goed verkrijgbaar momenteel en weet niet zeker of het goed werkt met HomeKit (ander belangrijk punt voor mijzelf)
Native HomeKit zal wel niet :+ maar gebruik je HomeBridge? Ik verwacht dat de Hue-Homebrdige plugin deze direct doorzet als apparaat. Zo zie ik mijn INNR-plugs ook in HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Silkroad99 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 23:22:

Afgelopen weekend heb ik een bug gemeld, de colorloop in labs kan bij mij niet worden uitgeschakeld met een timer functie, het licht dimt heel even en gaat vervolgens vrolijk verder met kleuren te loopen. Handmatig is het wel uitschakelbaar maar geautomatiseerd dus helaas niet, ik heb het geprobeerd met de lamp in een kamer setting en als zone setting maar in beide gevallen.... no play van de timer.

Sander
Na de update (bridge) was dat bij mij ook zo, formule opnieuw ingesteld. hielp ook niet. heb de bridge een minuutje van het stroom gehaald en nu gaat tie via de timer gewoon om 0.00 met oa de tuinverlichting mee uit. mijn ervaring is dat een update er meestal wel iets is wat niet meer goed werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
ro3lie schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:07:
[...]

Native HomeKit zal wel niet :+ maar gebruik je HomeBridge? Ik verwacht dat de Hue-Homebrdige plugin deze direct doorzet als apparaat. Zo zie ik mijn INNR-plugs ook in HomeKit.
Homebridge draait hier ook overuren😜. Maar Native support is wel fijn als dat erop zit. Ik denk dat ik wat reviews afwacht.

Net als toen met die Busch Jaeger Friends of Hue schakelaar. Die doet het perfect hier (aanrader als je meer Busch Jaeger materiaal hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Nu online
Nuevocasa schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 23:15:
[...]

Alles wordt in de bridge opgeslagen. Of je moet externe dienst als ifttt of olisto etc. hebben gebruikt.
Dank. Hoe vind ik het dan terug in de bridge en hoe verwijder ik het daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Laatst online: 08:42
Intussen al een aantal keer voorbij gekomen in dit topic, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik wil mijn Hue Tap inbouwen in een wandschakelaar (Berker S1). Ik heb daartoe de volgende artikelen gevonden:

Wipper: 4011334412632
Wall-transmitter module: 4011334413165

Daarbij twee problemen:
1. Ik kan niet vinden waar deze in NL te koop zijn, weet iemand waar ik kans maak?
2. Het tweede onderdeel is inclusief de transmitter, deze wil ik uit de Hue Tap halen. Nu kost het onderdeel al snel 60 euro in Duitsland. Kan ik gewoon een ander merk houder pakken (is dit soort dingen universeel?)? Of is er een alternatief van Berker wat zonder module verkocht wordt?

Ik heb niet veel ervaring met dit soort dingen, maar met het juiste materiaal lijkt deze klus te doen. Wel fijn als jullie mee kunnen denken welk materiaal ik kan gebruiken.
Vast dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silkroad99
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-04-2021
Birdy D schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:10:
[...]

Na de update (bridge) was dat bij mij ook zo, formule opnieuw ingesteld. hielp ook niet. heb de bridge een minuutje van het stroom gehaald en nu gaat tie via de timer gewoon om 0.00 met oa de tuinverlichting mee uit. mijn ervaring is dat een update er meestal wel iets is wat niet meer goed werkt..
Inderdaad, even de spanning eraf en het werkt weer. Nooit eerder hoeven doen moet ik bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:52
Gezien onze bridge geen kik meer gaf, heb ik vanavond een nieuwe in ons Hue netwerk geplaatst. Hiervoor moest ik binnenshuis wel alle lampen resetten, alvorens ze weer toe te kunnen voegen aan de nieuwe bridge / ruimte.

Tot zover geen probleem, want het resetten werkte prima door de dimmer bij elke lamp te houden en de aan/-uit knop 10 seconden ingedrukt te houden.

Maar dit trucje werkt helaas niet bij onze outdoor lampen. Iemand enig idee of er voor deze lampen een andere methode voor is? Ik weet dat het misschien kan aan de hand van de serienummer, maar voordat ik alles van de muur ga schroeven, hoopte ik dat het ook nog anders kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
renegrunn schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:23:
Gezien onze bridge geen kik meer gaf, heb ik vanavond een nieuwe in ons Hue netwerk geplaatst. Hiervoor moest ik binnenshuis wel alle lampen resetten, alvorens ze weer toe te kunnen voegen aan de nieuwe bridge / ruimte.

Tot zover geen probleem, want het resetten werkte prima door de dimmer bij elke lamp te houden en de aan/-uit knop 10 seconden ingedrukt te houden.

Maar dit trucje werkt helaas niet bij onze outdoor lampen. Iemand enig idee of er voor deze lampen een andere methode voor is? Ik weet dat het misschien kan aan de hand van de serienummer, maar voordat ik alles van de muur ga schroeven, hoopte ik dat het ook nog anders kon.
Ja, maar je hebt wel een Hue Dimmer Switch nodig, door Hue Dimmer Switch bij de lamp te houden en 1 en 0 button tegelijk ingedrukt te houden kun je de lamp reseten (wel eerst lamp power cyclen, want dit werkt alleen eerste 30 minuten na inschakelen van lamp), vervolgens zoek je met de App naar nieuwe lampen en dan wordt deze toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Erik1971 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:08:
[...]

Ja, maar je hebt wel een Hue Dimmer Switch nodig, door Hue Dimmer Switch bij de lamp te houden en 1 en 0 button tegelijk ingedrukt te houden kun je de lamp reseten (wel eerst lamp power cyclen, want dit werkt alleen eerste 30 minuten na inschakelen van lamp), vervolgens zoek je met de App naar nieuwe lampen en dan wordt deze toegevoegd.
Dank voor het meedenken, maar dat is dus precies hetgene wat niet werkt voor de buitenlampen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
renegrunn schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:15:
[...]

Dank voor het meedenken, maar dat is dus precies hetgene wat niet werkt voor de buitenlampen...
Heb je wel de lampen van spanning afgehaald, dit moet anders kun je de lampen niet resetten of aan ander netwerk toevoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Erik1971 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:31:
[...]

Heb je wel de lampen van spanning afgehaald, dit moet anders kun je de lampen niet resetten of aan ander netwerk toevoegen!
Yeap, alles volgens het 'boekje'. Net als voor de lampen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
renegrunn schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:33:
[...]

Yeap, alles volgens het 'boekje'. Net als voor de lampen binnen.
Okay, dan is het idd raar dat het niet wil werken, er is nog een andere optie, maar die is heel omslachtig!? En kans dat het niet werkt.

Je kunt namelijk Hue Dimmer Switch ook rechtstreeks aan ZigBee netwerk koppelen zonder dat deze via Bridge werkt, voordeel is dat dan Touch-Link feature van de Hue Dimmer Switch niet wordt uitgezet en dan kun je de lampen met de Hue Dimmer Switch middels touch-linken toevoegen aan netwerk (en na het toevoegen kun je met de App naar nieuwe lampen zoeken en dan worden ze meteen gevonden).

Om remote rechtstreeks te koppelen aan ZigBee netwerk, moet je deze resetten, middels pinhole button achter op ~10 seconden ingedrukt te houden (led op remote gaat dan groen, oranje en rood knipperen) en dan de Remote met de Hue Bridge touchlinken (er zijn meerdere 3rd party apps die touchlinken met Bridge mogelijk maakt).

Maar er is geen garantie dat dit gaat werken en je moet nog steeds lampen ff power cyclen anders weigeren deze om een ander netwerk te joinen.....

Als bovenstaande niet werkt, dan is mijn trukendoos leeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
TheKerremenke schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:41:
[...]

Homebridge draait hier ook overuren😜. Maar Native support is wel fijn als dat erop zit. Ik denk dat ik wat reviews afwacht.

Net als toen met die Busch Jaeger Friends of Hue schakelaar. Die doet het perfect hier (aanrader als je meer Busch Jaeger materiaal hebt)
@ro3lie Toch maar besteld vandaag. Zodra die leverbaar is en ik hem heb mogen ontvangen, zal ik mededelen hoe goed (of slecht) ie werkt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:22
Erik1971 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:42:
[...]

Okay, dan is het idd raar dat het niet wil werken, er is nog een andere optie, maar die is heel omslachtig!? En kans dat het niet werkt.

Je kunt namelijk Hue Dimmer Switch ook rechtstreeks aan ZigBee netwerk koppelen zonder dat deze via Bridge werkt, voordeel is dat dan Touch-Link feature van de Hue Dimmer Switch niet wordt uitgezet en dan kun je de lampen met de Hue Dimmer Switch middels touch-linken toevoegen aan netwerk (en na het toevoegen kun je met de App naar nieuwe lampen zoeken en dan worden ze meteen gevonden).

Om remote rechtstreeks te koppelen aan ZigBee netwerk, moet je deze resetten, middels pinhole button achter op ~10 seconden ingedrukt te houden (led op remote gaat dan groen, oranje en rood knipperen) en dan de Remote met de Hue Bridge touchlinken (er zijn meerdere 3rd party apps die touchlinken met Bridge mogelijk maakt).

Maar er is geen garantie dat dit gaat werken en je moet nog steeds lampen ff power cyclen anders weigeren deze om een ander netwerk te joinen.....

Als bovenstaande niet werkt, dan is mijn trukendoos leeg...
Ik kende de genoemde methodes nog niet, maar er is nog een optie:

In alle lampen staat op een stickertje een lamp ID (soort van mac address postfix lijkt het). Deze kun je voor het zoeken in de app invoeren. Wel de lampen ook even powercyclen. Zorg voor de zekerheid dat de lampen echt een tijdje zonder stroom zitten voordat je de nieuwe scan uitvoert.

Say what you want to say, BUT don't speak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2019/08/25/ilu.jpg

Icm 2 pulsschakelaars en 1 combi puls/wipschakelaar nu werkend als kruisschakeling!

Enige restpuntje is de minimale dimstand in de Hue app (1%) maakt dat de spots uit gaan. Op 2% pakt ie keurig de minimale dimstand. Dit heeft IMHO niets te maken met “flikker” moment/punt want de pulsdrukkers gaan keurig tot de minimale stand zonder dat de spots uit gaan. Is dit by design in de Hue app of mis ik iets?

@DukeBox en @rens-br nogmaals bedankt voor de hulp en input!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

JB schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 18:19:
Is dit by design in de Hue app of mis ik iets?
Nee helaas is dat een van de minpunten van deze dimmers. Zo heb ik het ook in mijn review beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:58
Ik heb een setje hue play gekocht. Nu werkt dit goed maar als ik in de app op nachtlamp en gedimd klik reageren ze daar niet op.
Is dit normaal gedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
ducolwd schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 12:33:
Ik heb een setje hue play gekocht. Nu werkt dit goed maar als ik in de app op nachtlamp en gedimd klik reageren ze daar niet op.
Is dit normaal gedrag?
Nee, bij mij werken ze gewoon met beide scene’s! Maar moet er wel bij zeggen dat ze erg diep dimmen en overdag moest ik de Hue Play omdraaien om te zien dat deze idd aanstond op laagste dim level ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:21

g0tanks

Moderator CSA
Het lijkt erop dat een paar nieuwe Hue-producten zijn gelekt: https://www.theverge.com/...t-plug-filament-bulb-leak
The next wave of Philips Hue products appears to have leaked this morning, revealing stylish new bulbs, a smart plug, and a number of new lighting fixtures. The details were reported by iCulture, which says the new products will arrive in September.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/f8jthspbykj31.jpg

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Hoezo gelekt? Dit is al een tijdje bekend ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:21

g0tanks

Moderator CSA
Nuevocasa schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:03:
[...]

Hoezo gelekt? Dit is al een tijdje bekend ;) ;)
Ah, zag het op reddit langskomen alsof het nieuw was. Zelf niet meer de datum van het originele artikel gecheckt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
g0tanks schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:03:
[...]

Ah, zag het op reddit langskomen alsof het nieuw was. Zelf niet meer de datum van het originele artikel gecheckt.
Geeft niet, volgens mij is het 3 juni hier voor het eerst gemeld ;) Ik zit met smart op ze te wachten. Heb 2 gewone Hue lampen hangen in het zicht waar ik deze wil plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

g0tanks schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:03:
[...]

Binnen 2 weken is het zover. Release is in week 37, maar het kan ook deze week zijn. Spotjes zijn ook iets eerder uitgekomen dan aanvankelijk gemeld.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Nu al 2x een false-positive gehad op mijn lampen die via zonsopgang uitgeschakeld zouden moeten worden. De hue app laat wel keurig de "correcte" status zien (ze staan nog aan) :/ Juist vanwege dit heb ik mijn oude 4xx MHz lampen opgeofferd maar gaat nu nog niet altijd goed :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:41
Voor mijn nieuwe huis wil ik ook graag Hue lampen in de gang, overloop, WC en zolder (Hue White,
653885). Heeft iemand tips voor goede plafonnières die niet al te duur zijn? De Hue plafonnières met ingebouwde lamp vind ik te duur voor deze ruimtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:10
wouter.N schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:39:
Voor mijn nieuwe huis wil ik ook graag Hue lampen in de gang, overloop, WC en zolder (Hue White,
653885). Heeft iemand tips voor goede plafonnières die niet al te duur zijn? De Hue plafonnières met ingebouwde lamp vind ik te duur voor deze ruimtes.
Opbouw? Wellicht een idee om losse myLiving houders te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tja wat voor wensen heb je? Genoeg plafonnières te vinden waar gewoon een Hue lamp in past. Ik heb deze van de Ikea, twee stuks in de gang voorzien van een Tradfri lamp die aan mijn Hue bridge hangt. Erg goedkope oplossing voor een plek waar ik incidenteel licht wil hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
Tsurany schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:53:
[...]

Tja wat voor wensen heb je? Genoeg plafonnières te vinden waar gewoon een Hue lamp in past. Ik heb deze van de Ikea, twee stuks in de gang voorzien van een Tradfri lamp die aan mijn Hue bridge hangt. Erg goedkope oplossing voor een plek waar ik incidenteel licht wil hebben.
In mijn vorige huis had ik Ikea Lock plafonnières, volgens mij zijn deze na de terugroep actie niet meer te koop. Dit is wel waar ik ongeveer opzoek naar ben. Ik kan natuurlijk gewoon alternatief kopen bij Gamma/Karwei, maar was benieuwd of iemand nog tips had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Zit met hetzelfde echter wat ik erg lelijk vind is om een "gewone" bij IKEA te kopen en dat je dan aan 1 kant fel licht hebt en aan de andere kant niks. Om die reden denk ik dat ik toch maar die Hue plafonnières ga kopen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb deze in de hal: https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_apa_i_ckyBDbK5GMNCW
Doet het ook leuk met hue color.

Simpele opschoefbolletjes zijn supergoedkoop en geven gelijkmatig licht: https://d16m3dafbknje9.cl...3309056030-424-424.jpgOok deze doen het goed met kleur hue trouwens. En ze zijn er ook in andere varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
Cartman! schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:35:
[...]

Zit met hetzelfde echter wat ik erg lelijk vind is om een "gewone" bij IKEA te kopen en dat je dan aan 1 kant fel licht hebt en aan de andere kant niks. Om die reden denk ik dat ik toch maar die Hue plafonnières ga kopen :{
Idd, ik zit beetje met het zelfde. zo'n bol is helaas niet echt het design waar ik opzoek naar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
wouter.N schreef op maandag 2 september 2019 @ 23:16:
[...]

Idd, ik zit beetje met het zelfde. zo'n bol is helaas niet echt het design waar ik opzoek naar ben.
Ik heb bv deze hangen in de gang en overloop: https://www.gamma.nl/asso...-doorsnee-40-cm/p/B546073

Verspreid het licht prima omdat er 2 lichtpunten in zitten (kost wel een extra lamp dus) en staat ook nog eens fraai. Verder kan je misschien iets met spotjes oid doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Kan iemand mij aub uit de brand helpen?
Op de een of andere manier is mijn Philips Hue Iris offline.
Nu probeer ik hem opnieuw te koppelen maar de ICS-2000 krijgt maar geen verbinding met de lamp.

Ik heb via de philips remote 10 sec op aan/uit gedrukt.
De lamp licht dan geel op. De reset werkt dus lijkt me.

Vervolgens stroom eraf, en erop. Dan kleur hij 3 kleuren en op dat zelfde moment voeg ik binnen de ICS2000 app een Zigbee RBG lamp toen en druk ik op verbinden.

Wat doe ik verkeerd in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

C6DL schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:40:
Kan iemand mij aub uit de brand helpen?

Wat doe ik verkeerd in deze?
Ik ken de hele Iris niet. Maar staat hij wel dicht genoeg bij de ICS-2000. Dat moet echt binnen een meter of zo.
Gebruik desnoods een verlengsnoer. Als hij gekoppeld is kan hij wel weer terug

[ Voor 11% gewijzigd door Ortep op 03-09-2019 10:53 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Ortep schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:53:
[...]

Ik ken de hele Iris niet. Maar staat hij wel dicht genoeg bij de ICS-2000. Dat moet echt binnen een meter of zo.
Goede opmerking! hij staat inderdaad aan de andere kant van het huis.
Ik dacht dat dit geen probleem was omdat hij hem ook aan en uit kan schakelen in mijn gehele woning
Ik zal het vanavond eens proberen.. dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

C6DL schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:54:
[...]

Ik dacht dat dit geen probleem was omdat hij hem ook aan en uit kan schakelen in mijn gehele woning
Ik weet ook niet waarom het zo werkt. Maar ik heb wel lampen van Ikea gehad die moet ik ongeveer op de ICS leggen om te koppelen. Maar ze werken prima op de zolder. Ik neem aan dat als ze eenmaal in de 'zigbee mesh' zijn opgenomen dat ze van alle kanten hun aansturing krijgen. Voor die tijd weten ze natuurlijk niet waar ze naar moeten luisteren

[ Voor 19% gewijzigd door Ortep op 03-09-2019 11:00 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:12
Zojuist op Twitter gevraagd of de Hue filament lampen inderdaad volgende week in de winkel komen.
Kreeg als antwoord dat ze nog helemaal niet konden vertellen wanneer nieuwe producten gelanceerd worden.
Sterker nog, deze producten zouden helemaal niet gelanceerd worden.
Why?
Dat wordt dus de Ikea versie.

[ Voor 12% gewijzigd door Serena op 03-09-2019 17:36 ]

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Serena
Lees even deze Twitter conversatie…

https://twitter.com/seren...lines/1168910407534305283

Nu neem je ze toch nooit meer serieus? 🤷🏻‍♀️

[ Voor 82% gewijzigd door Serena op 03-09-2019 17:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:28:
Lees even deze Twitter conversatie…

https://twitter.com/seren...lines/1168910407534305283

Nu neem je ze toch nooit meer serieus? 🤷🏻‍♀️
Daar zakt inderdaad mijn broek van af..... Wat slecht zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:03:
[...]

Tja, aan de andere kant, Hue heeft deze producten zelf nog niet aangekondigd en ook de datum niet gecommuniceerd. Wat moet het (misschien extern ingehuurde) social media-team dan gaan zeggen? Het is echt niet aan zo'n team om de toekomstige line-up te verraden...

Vergelijk het met Apple, als je ze vraagt wanneer de nieuwe iPhone komt, zullen ze je ook geen antwoord geven en aangeven dat je site in de gaten moeten houden. Je zult echt niet meer informatie krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door DarkFly op 03-09-2019 18:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erik1971
Serena schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:20:
Zojuist op Twitter gevraagd of de Hue filament lampen inderdaad volgende week in de winkel komen.
Kreeg als antwoord dat ze nog helemaal niet konden vertellen wanneer nieuwe producten gelanceerd worden.
Sterker nog, deze producten zouden helemaal niet gelanceerd worden.
Why?
Dat wordt dus de Ikea versie.
Las net je twitter communicatie met Philips support, als die persoon van Philips Pinokino was dan was zijn neus twee keer de aarde rond gegaan ;)

Maar maak je geen zorgen, houd vanaf vrijdag nieuws omtrent nieuwe Philips Hue producten maar goed in de gaten er komt wellicht nog meer dan er tot nu toe gelekt is...... (nu bedenk ik me dat alles al gelekt is, kijk maar ff op Reddit voor de laatste lek)!

En wellicht komen ze nog met nieuws wat mij zelfs nog verrast, mag wel na al die tijd....

[ Voor 5% gewijzigd door Erik1971 op 03-09-2019 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DarkFly schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:38:
[...]

Tja, aan de andere kant, Hue heeft deze producten nog niet zelf aangekondigd en ook de datum niet zelf gecommuniceerd. Wat moet het (misschien extern ingehuurde) social media-team dan gaan zeggen?

Vergelijk het met Apple, als je ze vraagt wanneer de nieuwe iPhone komt, zullen ze je ook geen antwoord geven en aangeven dat je site in de gaten moeten houden...
“Geen commentaar” of “Over nieuwe produkten mogen we niks zeggen” lijkt me allemaal beter dan wat ze nu op twitter hebben gezegd. Inhuur mag je als bedrijf ook opleiden. Eerlijk gezegd zie ik geen enkel excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:50:
[...]

“Geen commentaar” of “Over nieuwe produkten mogen we niks zeggen” lijkt me allemaal beter dan wat ze nu op twitter hebben gezegd. Inhuur mag je als bedrijf ook opleiden. Eerlijk gezegd zie ik geen enkel excuus.
Op zich doen ze dat toch met hun eerste reactie? Dat ze daarna beter anders hadden kunnen reageren klopt misschien, maar om er meteen een probleem van te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkFly schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:53:
[...]

Op zich doen ze dat toch met hun eerste reactie? Dat ze daarna beter anders hadden kunnen reageren klopt misschien, maar om er meteen een probleem van te maken...
Ze hadden inderdaad hun eerste reactie moeten herhalen en niet op het drammen van @Serena ;) moeten ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:59:
[...]

Ze hadden inderdaad hun eerste reactie moeten herhalen en niet op het drammen van @Serena ;) moeten ingaan.
Yep, ik ben een volhouder. De Photoshop reactie deed de deur dicht…

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:18:
[...]

Yep, ik ben een volhouder. De Photoshop reactie deed de deur dicht…
Mijn complimenten, je bent best handig met Photoshop. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFly
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:59:
[...]

Prcs, ze hadden gewoon niet meer moeten reageren.

Maar los van het "doordrammen" ;) ben ik net als Serena wel erg benieuwd naar de nieuwe producten. We gaan het vast snel zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkFly schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:20:
[...]

Maar los van het "doordrammen" ;) ben ik net als Serena wel erg benieuwd naar de nieuwe producten. We gaan het vast snel zien...
Hier idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
DarkFly schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:20:
[...]

Vrijdag begint IFA in Berlijn, Signify staat daar zelf niet, maar ze hebben in de buurt een hotel(kamers) gehuurd voor verschillende pers events om nieuwe producten aan te kondigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
meesje schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:03:
[...]

Is dat zo ?
Een bedrijf als Philips heeft nieuwe produkten en heeft daar een lancering voor op een bepaald moment met reclame en nieuws agencies maar iemand op twitter verwacht gewoon dat Philips daar even aan hem verteld voor die lancering hoe het precies zit ?

Beetje nadenken hoe het echt werkt in de wereld misschien ?

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
leekers schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:03:
[...]

Is dat zo ?
Een bedrijf als Philips heeft nieuwe produkten en heeft daar een lancering voor op een bepaald moment met reclame en nieuws agencies maar iemand op twitter verwacht gewoon dat Philips daar even aan hem verteld voor die lancering hoe het precies zit ?

Beetje nadenken hoe het echt werkt in de wereld misschien ?
Alsjeblieft zeg, denk zelf even goed na! Het ging er om hoe er gecommuniceerd werd op twitter. In de echte wereld herhalen ze gewoon “over nieuwe produkten mogen we niks zeggen”.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 04-09-2019 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
meesje schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:25:
[...]

Alsjeblieft zeg, denk even na voor je wat schrijft. Het gaat er om hoe er gecommuniceerd wordt op twitter. In de echte wereld herhalen ze gewoon “over nieuwe produkten mogen we niks zeggen”.
Wij verschillen duidelijk van mening .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +4 Henk 'm!
leekers schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:25:
[...]

Wij verschillen duidelijk van mening .
Jij vindt het dus goed hoe deze persoon (namens Philips) op twitter heeft gereageerd? Indien ja, dan adviseer ik je om eens een cursus (zakelijke) communicatie te volgen.

[ Voor 21% gewijzigd door meesje op 04-09-2019 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
meesje schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:28:
[...]

Jij vindt het dus goed hoe deze persoon (namens Philips) op twitter heeft gereageerd? Indien ja, dan adviseer ik je om eens een cursus (zakelijke) communicatie te volgen.
Feit(je) is wel dat persoon al direct begint te zeiken dat ie dan wel naar Ikea gaat (2e regel al). Kon die van mij ook de pot op!

Dit soort discussies zie ik op FB ook heel veel van grote bedrijven Ziggo, Post.nl etc. etc. ook daar wel eens soort gelijkwaardige antwoorden tegen azijnzeikers dus tja..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
meesje schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:28:
[...]

Het is vrij normaal dat bedrijven joviaal met gebruikers omgaan op Twitter. Twitter is een informele omgeving. Reageren met een gifje kan prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Birdy D schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:34:
[...]

Feit(je) is wel dat persoon al direct begint te zeiken dat ie dan wel naar Ikea gaat (2e regel al). Kon die van mij ook de pot op!

Dit soort discussies zie ik op FB ook heel veel van grote bedrijven Ziggo, Post.nl etc. etc. ook daar wel eens soort gelijkwaardige antwoorden tegen azijnzeikers dus tja..
Als je dit werk doet, heb je inderdaad veel te verduren. Maar daarvoor ben je dan ook aangenomen/ingehuurd. Het is je werk waarbij je je bedrijf op een juiste manier behoort te vertegenwoordigen.
M.i. behoor je (ingehuurd) personeel goed op te leiden en van juiste instructies te voorzien. Ik kan me niet voorstellen dat Philips dit niet gedaan heeft. Ik heb ooit wel eens met ze gebeld en dat gaat echt heel klantvriendelijk en netjes (hetzelfde bij AH trouwens, maar ook bij ING via twitter).

We zullen er nooit achter komen, maar ik hoop dat Philips al maatregelen heeft genomen.
EnigmaNL schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:48:
[...]

Het is vrij normaal dat bedrijven joviaal met gebruikers omgaan op Twitter. Twitter is een informele omgeving. Reageren met een gifje kan prima.
Het gebruik van gifjes en emoticons is in de betreffende twitter communicatie is m.i. volkomen misplaats en kan zelfs cynisch opgevat worden. Zo lees ik ten minste wel, want anders was het gifje helemaal niet nodig.
Daarnaast gaat het niet alleen om het gifje maar ook om hoe diegene zich in allerlei bochten wringt (photoshop....). Diegene had maar op één manier kunnen reageren: “we kunnen geen mededelingen doen over nieuwe produkten” en dit een paar keer herhalen.

[ Voor 26% gewijzigd door meesje op 04-09-2019 09:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Birdy D schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:34:
[...]

Zeiken.... Goh. Er wordt aangegeven dat er een lamp bij Ikea wordt gehaald omdat er blijkbaar niets wordt aangekondigd, het is maar een interpretatie.
Ik vind het prima als je eerlijk zegt dat je er nog niets over mag zeggen, maar ga niet glashard zitten liegen. Dat is het punt dat mij stoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
meesje schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:50:
[...]

Het gebruik van gifjes en emoticons is in de betreffende twitter communicatie is m.i. volkomen misplaats en kan zelfs cynisch opgevat worden. Zo lees ik ten minste wel, want anders was het gifje helemaal niet nodig.
Daarnaast gaat het niet alleen om het gifje maar ook om hoe diegene zich in allerlei bochten wringt (photoshop....). Diegene had maar op één manier kunnen reageren: “we kunnen geen mededelingen doen over nieuwe produkten” en dit een paar keer herhalen.
Twitter is geen serieuze omgeving. Als je verwacht dat mensen en bedrijven daar strak in het keurslijf zitten kun je jouw verwachtingspatroon het beste bijstellen of je niet op die site begeven. Twitter is informeel, voor zakelijke communicatie moet je gewoon bellen, mailen of het contactformulier op de site gebruiken.

De reactie van Philips was inderdaad een beetje cynisch omdat Serena ook aan het aandringen was terwijl er al antwoord gegeven was.
Pagina: 1 ... 51 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic