EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ik heb zowel de Niko als de Vimar in gebruik. De Niko valt me erg tegen, een stroef/zwaar schakelmoment en zit ook niet stevig in de inbouwdozen in de wand waardoor je de schakelaar vrij vaak de inbouwdoos indrukt.sheane schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:54:
Zijn er hier mensen die verschillende FoH switches hebben? Dan wel verschillened hebben getest?
Ik heb zelf de Niko switch, maar de WAF is een beetje laag. Het drukken kost moeite en is naar mijn (en haar) mening heel veel minder vloeiend dan het Gira schakel materiaal.
Ik zat zelf te denken om de Senic en Busch Jaeger te testen. Ik ben niet getrouwd aan het schakelmateriaal, mits dit in off-white of charcoal/zwart achtig iets te krijgen is.
Dit weerhoudt mij momenteel wel om ons schakelpunt in de woonkamer te vervangen met FoH switches.
De Vimar voelt een stuk beter aan, de knoppen zijn veel minder diep, het schakelmoment lijkt korter en het is een ander soort kunststof wat degelijker, 'harder' aanvoelt.
Grootste nadeel van de Vimar is dat deze niet volledig in bestaande inbouwdozen past en een paar mm uitsteekt (zie fotos op amazon.de bij de productbeoordelingen)
Maar je hebt dus nog een hub nodig om de SmartWares te gebruiken met Philips Hue? Dan wordt het meteen een stuk minder interessant voor mij, gezien ik weinig zin heb om nog een hub te plaatsen. Heb al een Xiaomi Hub, Philips Hue Bridge en Home Assistant op een Pi.Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:50:
[...]
Het is een eigen hub, de hue hub koppel je via de link app aan de link. En vanaf dan kun je al je Philips hue lampen bedienen met de link app. Ze kunnen zelfs als alarmlampen gebruikt worden binnen de alarmfunctie van de Link.
Veel tweakers vinden zelf knutselen leuk, dan is Domoticz perfect. Ik zocht iets dat plug en play gewoon werkt.
Nadeel is een gesloten systeem, maar ik en er blij mee. Ze zijn wel steeds verder aan het kijken naar uitbreidingen. Volgens mij is het wel alleen mogelijk op dit moment om lampen uit de Hue hub toe te voegen aan de link en niet de schakelaars, maar daar kan ik naast zitten.
Edit:
Er gingen wat linkjes in de rondte binnen het link topic waar de verwachting is, iets meer dan 20 euro.
Wil dat alles blijft werken bij mij thuis als iemand de wandschakelaar gebruikt, zonder dat ik de schakelaar nutteloos moet maken (dus gewoon doorverbinden). Dit klonk erg interessant.
Signature
Ik ben nog benieuwd naar meerdere ervaringen van slimme schakelaars ( die ook nog aardig uitzien). Ik wil namelijk geen traditionele schakelaars in mijn nieuwe huis, enkel slimme schakelaars ter ondersteuning van stem bediening en een Google Nest Hub*.PeterPan schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:08:
[...]
Ik heb zowel de Niko als de Vimar in gebruik. De Niko valt me erg tegen, een stroef/zwaar schakelmoment en zit ook niet stevig in de inbouwdozen in de wand waardoor je de schakelaar vrij vaak de inbouwdoos indrukt.
De Vimar voelt een stuk beter aan, de knoppen zijn veel minder diep, het schakelmoment lijkt korter en het is een ander soort kunststof wat degelijker, 'harder' aanvoelt.
Grootste nadeel van de Vimar is dat deze niet volledig in bestaande inbouwdozen past en een paar mm uitsteekt (zie fotos op amazon.de bij de productbeoordelingen)
Nog andere personen met slimme schakelaar ervaringen?
*edit: Op begane grond
PSN: Fruitschaaltje
Verwijderd
Link is gewoon een compleet home automation systeem.Mitchell schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:34:
Maar je hebt dus nog een hub nodig om de SmartWares te gebruiken met Philips Hue? Dan wordt het meteen een stuk minder interessant voor mij, gezien ik weinig zin heb om nog een hub te plaatsen. Heb al een Xiaomi Hub, Philips Hue Bridge en Home Assistant op een Pi.
Wil dat alles blijft werken bij mij thuis als iemand de wandschakelaar gebruikt, zonder dat ik de schakelaar nutteloos moet maken (dus gewoon doorverbinden). Dit klonk erg interessant.
Zit een alarm in, verlichting, schakelaars, rookmelders, temperatuursensoren en watermelders.
Vanaf volgende maand, komen daar als het goed is deurbellen, alarm-sirenes, koolmonoxide melder en dus de genoemde interne wall switch bij.
Het is inderdaad dubbel om het naast een Home Assistent te zetten.
Het is leuk voor mensen die alleen Hue hebben en daar iets meer mee willen.
Zoals ik het zie, je zet de hue lamp onder permanente spanning door de draadjes achter de schakelaar door te lussen. Vervolgens zet je die wall switch op de fysieke schakelaar. En in de link app vul je een actie in bij het omhalen van de schakelaar. Je kunt tot vier acties aangeven.
Als je meerdere keren de schakelaar omhaalt binnen 0,5 seconde, kun je andere acties toekennen. Zoals ik het op de video zie.
Lijkt mij ideaal, ik wacht al maanden op die schakelaars!
Ik ben echt super tevreden met mijn Gira oplossing.Fruitschaal schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:43:
[...]
[...]
Moet alleen eens een keer gaan labelen voor de kinder oppas
Ik zie wel dat ze prijzig zijn. Ze zijn dubbel zo duur als bv de Niko's.Tomba schreef op donderdag 12 september 2019 @ 16:23:
[...]
Ik ben echt super tevreden met mijn Gira oplossing.
Moet alleen eens een keer gaan labelen voor de kinder oppasDoordat je niet gebonden bent aan aan-uit hebben de knoppen niet altijd het verwachtte effect. Zo heb ik in de woonkamer bv een Nacht stand (waarbij alle lampen beneden, een aantal lampen buiten en de Smartstekker bij de TV en de garagedeur uitgaan), die mensen die niet bekend zijn met mijn systeem natuurlijk niet verwachten
Is dat ondanks de prijs het waard? Waarom is jouw keuze op Gira gevallen?
Ze zijn wel prijzig (door te bestellen bij https://shop.elektroandmo...f-system-55-reinweis.html icm tweedehands Taps kwam ik iets over de 60 euro per stuk, scheelt dus pakweg een tientje) maar het is gewoonweg veel mooier dan de dimmers die ik eerst had hangen.Fruitschaal schreef op donderdag 12 september 2019 @ 16:31:
[...]
Ik zie wel dat ze prijzig zijn. Ze zijn dubbel zo duur als bv de Niko's.
Is dat ondanks de prijs het waard? Waarom is jouw keuze op Gira gevallen?
De reden dat ik Gira heb gekozen is dat dat al in mijn huis hangt en ik niet zo'n zin had om al mijn stopcontacten etc te moeten vervangen
[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 12-09-2019 16:35 ]
Ah, dat is jammer voor je! Hopelijk snel een oplossing voor het flikkeren.THE_BASE schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:05:
[...]
Inmiddels zelfs retour afzender, wat ik erg jammer vindt.
Niet alleen de dimstand is voor ons te fel, de kleur is ook te oranje (2100K) en daarnaast flikkert de lamp, zie ook YouTube voor reviews erover.
Wel jammer, het was een ideale oplossing. Terug naar Klik Aan Klik Uit.
Hier na bijna week gebruik nog steeds erg tevreden, ik vind juist de warme(te) tint mooier dan wittere tinten voor sfeerverlichting en de laagste dimstand is voor ons meer dan laag genoeg. De lamp met Hue Globe staat vrij dicht naast de tv, maar geeft op laagste stand mooi subtiel sfeerlicht en voor ons niet te fel.
Als licht voor bijvoorbeeld kantoor o.i.d. kan ik mij zeker voorstellen dat het dan aan de warme kant is (of als het je smaak ook gewoon niet is, smaken verschillen).
Wat ik in mijn hoofd heb heb ik nog niet in mijn kont.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
hele domme vraag, maar wat schakel je met die stekkers? Ik zit me echt te bedenken wat ik hier in huis zou moeten kunnen schakelen.Ritchie schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:24:
Heb gisteren mijn Hue Smart Plugs binnen gekregen. Wat mij opvalt is dat deze iets sneller aan/uit schakelen dan de Osram smart+ stekkers
Tot op heden heb ik nog geen apparaat gevonden wat ik daarmee zou willen schakelen
(misschien ook dat praktisch al mijn lampen hue zijn .. en de lampen die niet hue zijn, zijn muurlampjes die met een muurschakelaar werken ..
There are no secrets, only information you do not yet have
In mijn geval:zeroday schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 07:34:
[...]
hele domme vraag, maar wat schakel je met die stekkers? Ik zit me echt te bedenken wat ik hier in huis zou moeten kunnen schakelen.
Tot op heden heb ik nog geen apparaat gevonden wat ik daarmee zou willen schakelen
(misschien ook dat praktisch al mijn lampen hue zijn .. en de lampen die niet hue zijn, zijn muurlampjes die met een muurschakelaar werken ..
De kerstboom, andere kerstverlichting, een lichtstrip van de Action die ik onder mijn tv meubel plakte, ventilators, bureaulampjes, actieve speakers. Mijn huis hangt hier vol met slimme stekkers. Het hoeven natuurlijk niet per se lampen te zijn.
nu zie ik in mijn HUE app dat ie niet meer geconfigureerd is.
Hoe kan ik dat terug draaien? Het was spielerei .. maar ja als iets wel werkt maar ik kan iets niet meer configureren dan is dat even lastig ..
ah gevonden .. aan een ruimte weer toevoegen ..
Goede les ..
@Serena ..
Thanks het nut is beperkt voor mij hier in huis zo te lezen want die aan en uit knop het het bureau is sneller in te drukken dan het te doen via een applicatie
[ Voor 6% gewijzigd door zeroday op 13-09-2019 07:59 ]
Ik heb:zeroday schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 07:34:
[...]
hele domme vraag, maar wat schakel je met die stekkers? Ik zit me echt te bedenken wat ik hier in huis zou moeten kunnen schakelen.
Niet hue lampen, aquarium verlichting, servers, ventilator, bewakingscamera die af en toe hangt makkelijk reboot geven, verlichting peper/Paprika zaailingen, 3d printer, dat soort zaken.
Dus als schakelklok, voor moeilijk bereikbare stekkers, op afstand bedienbare stekkers (camera reboot als ik buitenshuis ben, wake on power voor servers die niet in de woonkamer staan) en integratie in Hue voor diverse mooie lampen (werkt ook met motionsensor en heb een huis vol Hue dimmer switches dus die lampen gaan gewoon mee).
Plus alles werkt met Alexa en Google dus die app gebruik ik hoogst zelden.
Sowieso, als je alleen/vaak de app gebruikt dan is dat heel basic vind ik, voor incidenteel iets maar niet handig voor familie, bezoek enz. Dan kan een gewone knop sneller zijn ja... Maar de meesten hier integreren domotica toch een stuk meer
[ Voor 32% gewijzigd door dragon2 op 13-09-2019 08:09 ]
Meerdere kasten waar al verlichting in zat die niet eenvoudig te vervangen is. Mijn mechanische ventilatie die automatisch aan/uit gaat als ik wel/niet thuis ben. Mijn AV installatie die uit gaat als ik naar bed ga of niet thuis ben. Dat vermindert het sluipgebruik.zeroday schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 07:34:
[...]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
In dit geval niet de beste woordkeuzeOrtep schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:17:
Dat vermindert het sluipgebruik.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik vroeg me dat dus ook af .... 1 ding kan ik wel bedenken : de kerstboom !zeroday schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 07:34:
[...]
Maar als je bijvoorbeeld een lamp (staanlamp/bureaulamp ofzo hebt staan, of eender welke andere lamp met snoer) waar ingebouwde lampen (al dan niet leds) inzitten.
Je leest ook altijd wel koffiezet en dergelijke. Maar ik moet toch op een knopje drukken voor de koffie begint te lopen ... dus geen idee waarom altijd bij smarthome presentaties het koffieapparaat moet aangehaald worden. Er zijn niet veel apparaten trouwens die beginnen te werken bij juist stroom.
Dus voor de kerstboom misschien ?
Bij mij zit alles voor TV, A/V op een stekkerblok van APC. En er komt niks anders in op dat gebied. Maar dan zou ik nog x aantal pluggen die veel plaats innemen op dat blok moeten zetten. Want zo een stekkerblok staat ook volgens APC best direct op een stopcontact.Ortep schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:17:
[...]
Meerdere kasten waar al verlichting in zat die niet eenvoudig te vervangen is. Mijn mechanische ventilatie die automatisch aan/uit gaat als ik wel/niet thuis ben. Mijn AV installatie die uit gaat als ik naar bed ga of niet thuis ben. Dat vermindert het sluipgebruik.
Maar hier had ik nog niet aan gedacht eigenlijk en is eigenlijk wel geen slecht idee voor het sluipverbruik daarvan te beperken
tja dat ding vraagt ook stroom dus ik vraag me af wat meer gebruikt, dat sluipgebruik of dat slimme stopcontact ..
en dan die prijs ..hoe lang duurt het voordat je het 'sluipgebruik' terug verdient hebt?
Mijn Hue bridge ligt ook achter de bank verstopt. In ons huis red ik het prima tot aan zolder voor de spots. Nu hebben wij wel een jaren 70 woning. (met betonnen vloeren)botech schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:04:
Zou het veel verschil maken (bereik/ontvangst?) als ik de Hue bridge achter de bank zou wegsteken? Nu zit ie 'r net naast, maar in het zicht.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Depends, blijkbaar heeft die digibox van telenet hier een sluipverbruik van 10-15 euro/jaar Standby TV en AV kan wel snel oplopen uiteraardzeroday schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:54:
[...]
tja dat ding vraagt ook stroom dus ik vraag me af wat meer gebruikt, dat sluipgebruik of dat slimme stopcontact ..
en dan die prijs ..hoe lang duurt het voordat je het 'sluipgebruik' terug verdient hebt?
http://www.destroomlijner...paar-26-euro-per-jaar/111
Het is natuurlijk een mesh netwerk, enige wat relevant is voor het bereik is de afstand naar de dichtstbijzijnde lamp en dan de afstand tussen de lampen onderling. Zolang je op elke verdieping en in elke ruimte Hue lampen hebt kom je vanzelf op zolder uit.Quad schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:07:
[...]
Mijn Hue bridge ligt ook achter de bank verstopt. In ons huis red ik het prima tot aan zolder voor de spots. Nu hebben wij wel een jaren 70 woning. (met betonnen vloeren)
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Hier niet het geval, ik heb enkel begane grond en zolder Hue.Tsurany schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:21:
[...]
Het is natuurlijk een mesh netwerk, enige wat relevant is voor het bereik is de afstand naar de dichtstbijzijnde lamp en dan de afstand tussen de lampen onderling. Zolang je op elke verdieping en in elke ruimte Hue lampen hebt kom je vanzelf op zolder uit.
Al zijn er wel plannen om op de 1e Hue te implementeren. Ik heb nu toch over na vervanging door filament..
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik gebruik de app echt zelden tot nooit. Ik heb sowieso overal in huis Hue dimmers hangen (Middels HomeKit ook andere apparaten aan gekoppeld) en in alle ruimtes staan slimme assistenten. Dus 98% is hier stemgestuurd.zeroday schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 07:58:
Ik heb zojuist op mijn iphone bij mijn dimmer op Configureren in Apple Woning app gedrukt
nu zie ik in mijn HUE app dat ie niet meer geconfigureerd is.
Hoe kan ik dat terug draaien? Het was spielerei .. maar ja als iets wel werkt maar ik kan iets niet meer configureren dan is dat even lastig ..
ah gevonden .. aan een ruimte weer toevoegen ..
Goede les ..
@Serena ..
Thanks het nut is beperkt voor mij hier in huis zo te lezen want die aan en uit knop het het bureau is sneller in te drukken dan het te doen via een applicatie
Mijnn TV gebruikt bijna niets. Maar een ShieldTV als mediaplayer staat constant een watt of 5 te verstoken. Hij gaat namalijk niet uit maar op standby. Net als het kastje van de KPN voor de interactieve TV. Die verstookt in rust ook ongeveer 5 watt. Daar komen dan nog mijn soundbar met 1-2 watt standby en mijn subwoofer bij.zeroday schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:54:
[...]
Totaal zit je zo op 12-14 Watt. En dan mag ik nog blij zijn dat ik geen Ziggo heb wat die mediaboxen stoken tussen de 27 en 56 wat in de standby stand.
Als vuistregel kan je zegen dat 1 watt 24*365 ongeveer 2 euro kost. Totaal zou mijn systeem dan 24-28 euro per jaar gebruiken. Zet ik ze gedurende de helft van de tijd uit dan bespaar ik ongeveer 13 euro. De steker zelf gebruikt iets van 0.5 watt dus die kost me dan 1 euro per jaar. Besparing totaal per jaar ~12 euro.
Ik gebruik Osram pluggen die met regelmaat in de aanbieding zijn op Amazon.de. Die zijn dan 11 euro per stuk.
Dus reken maar uit. Het eerste jaar verdien je niets. En daarna ieder jaar 12 euro.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Sluip verbruik Hue producten is rond de 0,3 Watt in standby (is als het goed is ook wettelijk vast gelegd in een of andere Europese norm!).zeroday schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:54:
[...]
Ik heb sinds vorige week een Busch Jaeger in gebruik.Fruitschaal schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:43:
[...]
Ik ben nog benieuwd naar meerdere ervaringen van slimme schakelaars ( die ook nog aardig uitzien). Ik wil namelijk geen traditionele schakelaars in mijn nieuwe huis, enkel slimme schakelaars ter ondersteuning van stem bediening en een Google Nest Hub*.
*edit: Op begane grond
Gaat niet te zwaar, maar ook niet heel licht.
Afwerking is netjes en werkt goed.
Past perfect op bestaande inbouwdozen.
Of het er nog aardig uitziet, dat is een kwestie van smaak.
Zoiets mag je zelf beslissen
pricewatch: Philips Hue smart plug - EU
Waar komt ie in ?Serena schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 06:49:
Ik kon niet langer wachten en heb gisteren toch de filament Edison lamp besteld bij Beaumotica.
Wat ik in mijn hoofd heb heb ik nog niet in mijn kont.

Ziet er gaaf uit! Jij geen last van flikkeren of dat ie niet genoeg dimt?
Geen flikkeren en staat nu ingesteld op 20%. Hoeft niet verder te dimmen. Dus voor mij prima!Birdy D schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 09:21:
[...]
Ziet er gaaf uit! Jij geen last van flikkeren of dat ie niet genoeg dimt?

Besteld bij Beaumotica…
Oh, hahaha! Van de Action…DarkFly schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:41:
[...]
Bedoel de fitting en glas waar de lamp in zit...

heb je de hele schakelaar verwijderd en kortgesloten (draden doorverbonden)? Of alleen de opbouw verwijderd?
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Het is een 3d print die over een Busch Jaeger schakelaar wordt geplaatst. Je zet hem vast met de klem uit de originele schakelaar. Lichtknopje zit er nog steeds, dit zit er overheen.YellowCube schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:32:
[...]
heb je de hele schakelaar verwijderd en kortgesloten (draden doorverbonden)? Of alleen de opbouw verwijderd?
https://www.thingiverse.com/thing:2905340
gaaf. Goede bedacht.Serena schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:35:
[...]
Het is een 3d print die over een Busch Jaeger schakelaar wordt geplaatst. Je zet hem vast met de klem uit de originele schakelaar. Lichtknopje zit er nog steeds, dit zit er overheen.
https://www.thingiverse.com/thing:2905340
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Nee ken deze niet, waar komt dat plaatje vandaan? Contact heeft Nederlandse naam, is het dan ook een Nederlandse onderneming, of import uit China?ro3lie schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:13:
Iemand deze al gezien als Friends of Hue schakelaar?
[Afbeelding]
Meer details zou interessant zijn!
Lijkt wel veel op Gira, https://www.gira.com/nl_N...e-lightlink/features.htmlro3lie schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:13:
Iemand deze al gezien als Friends of Hue schakelaar?
[Afbeelding]
Wou 't al zeggen ja, en Gira heeft ook gewoon Zigbee schakelaars en dit ziet eruit als of het gewoon die Zigbee schakelaar is.Beekforel schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:08:
[...]
Lijkt wel veel op Gira, https://www.gira.com/nl_N...e-lightlink/features.html
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Philips Hue InstagramErik1971 schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:41:
[...]
Nee ken deze niet, waar komt dat plaatje vandaan? Contact heeft Nederlandse naam, is het dan ook een Nederlandse onderneming, of import uit China?
Meer details zou interessant zijn!
Klopt. Alleen dit komt van het of officiële Hue kanaal met benaming Friends of Hue.zwahiel schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:26:
[...]
Wou 't al zeggen ja, en Gira heeft ook gewoon Zigbee schakelaars en dit ziet eruit als of het gewoon die Zigbee schakelaar is.
Wat suggereert dat je straks wel alle knoppen in de app kan bedienen.
[ Voor 29% gewijzigd door ro3lie op 15-09-2019 18:24 ]
sensor net nieuw?ebk71 schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:19:
Misschien begrijp ik het niet; ingesteld bij de bewegingssensor dat bij een bepaalde hoeveelheid licht de lampen niet geactiveerd worden. Maar de lampen gaan gewoon aan.
Ik had het ook, vervolgens kreeg de sensor een update en toen werkte het wel.
Heb je het goed opgeslagen? Beetje omslachtig, maar in de app dien je eerst de lichtgevoeligheid aan te passen ( onderaan). Dan moet je terug met '<' en dan bovenaan op 'Bewaar' klikken. Ik heb ook vaker gescholden omdat het niet werd opgeslagen.ebk71 schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:19:
Misschien begrijp ik het niet; ingesteld bij de bewegingssensor dat bij een bepaalde hoeveelheid licht de lampen niet geactiveerd worden. Maar de lampen gaan gewoon aan.
Nee, heb ik al een tijdje, nog een keer gecontroleerd maar er is geen update.YellowCube schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:35:
[...]
sensor net nieuw?
Ik had het ook, vervolgens kreeg de sensor een update en toen werkte het wel.
Versie is 6.11.27575 laatst bijgewerkt op 12-03-2019
Je zegt "bewaar" ? Ik heb daar alleen kruisje of een v'tje, vinkje en daarmee sla ik op. Net nog een keer gewijzigd.Fruitschaal schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:54:
[...]
Heb je het goed opgeslagen? Beetje omslachtig, maar in de app dien je eerst de lichtgevoeligheid aan te passen ( onderaan). Dan moet je terug met '<' en dan bovenaan op 'Bewaar' klikken. Ik heb ook vaker gescholden omdat het niet werd opgeslagen.
Even kijken of ik 2 screenshots kan bijvoegen.

[ Voor 21% gewijzigd door ebk71 op 16-09-2019 15:59 ]
'Bewaar' is dat vinkje rechtsboven ja.ebk71 schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:51:
[...]
Je zegt "bewaar" ? Ik heb daar alleen kruisje of een v'tje, vinkje en daarmee sla ik op. Net nog een keer gewijzigd.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb het hele huis na de verhuizing helemaal vol hangen met hue verlichting.
Álles werkt naar behoren en alle schakelaars zijn afgedekt door een 3d print met daarop de remote van de hue.
Heb al een tweede bridge moeten aanschaffen omdatde eerste vol is.
Alleen op een plaats heb ik nog geen hue lamp.
En dat is namelijk het toilet. Hier hangt namelijk ook een mechanisch ventilatiesysteem die word ingeschakeld door de lamp schakelaars en loopt ongeveer 20 minuutjes na als de verlichting word uit gezet.
Ik heb ook slimme stekkers die werken met hue want die gebruik ik om led panelen mee te schakelen. Hoe kan ik nu het beste hier een lamp maken die via motion aan gaat en als de lamp uit gaat dat de ventilatiesysteem nog na blijft lopen.dacht hier een slimme stekker op te zetten.
Hoe kan je dit het beste instellen in de app van Philips hue want je kan zeggen verlichting uit na 5 minuten maar je kan niet zeggen dat de slimme stekker langer aan moet blijven.
Mvg Roy
Ik zie dat je Android gebruikt, bij iOS staat er 'Bewaar'. Ik had wel gedacht dat dit hetzelfde zou zijn. Maar ik begrijp dat het geen oplossing biedt?ebk71 schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:51:
[...]
Je zegt "bewaar" ? Ik heb daar alleen kruisje of een v'tje, vinkje en daarmee sla ik op. Net nog een keer gewijzigd.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De Gardenlights zijn aangesloten op een 12 volt transformator. Je kunt tussen de 230 volt stekker van deze transformator een HUE Smart Plug zetten om zodoende het licht aan/uit te schakelen.Birdy D schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:17:
Binnenkort een nieuwe houten schutting, bij bestaande schutting Gardenlights spotjes ingebouwd (12V). Gezien er een poort tussen zit is een 230V aansluitng best wel lastig. Voorkeur gaat uit naar iets met 12V wat bij Hue past, Hue heeft alleen geen 12V wandverlichting zag ik..Iemand tips toevallig?
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.
@Birdy D Zo heb ik het ook opgelost, maar dan met een Ikea Trådfri stekker.Theo74 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:16:
[...]
De Gardenlights zijn aangesloten op een 12 volt transformator. Je kunt tussen de 230 volt stekker van deze transformator een HUE Smart Plug zetten om zodoende het licht aan/uit te schakelen.
Nee, helaas niet. Zoals je in mijn screenshot kan zien staat de sensor ook op inactief omdat er voldoende daglicht is, maar toch gewoon aan gaan. Ding resetten ofzo en dan opnieuw instellen?Fruitschaal schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 08:59:
[...]
Ik zie dat je Android gebruikt, bij iOS staat er 'Bewaar'. Ik had wel gedacht dat dit hetzelfde zou zijn. Maar ik begrijp dat het geen oplossing biedt?
Een vraag waarvan ik het antwoord niet onmiddellijk terug vindt.
(Ik ben volledig nieuw in het Hue-landschap, mijn excuses als dit een domme vraag is :-) )
Om Hue lampen te gebruiken, moeten de lampen steeds onder spanning staan.
Dat wil zeggen de schakelaar aanlaten van zowel spotjes als staande lampen etc.
Wat bij bvb een zwaar onweer?
Stel dat je ganse huis voorzien is van Hue lampen, moet je dan telkens bij een onweer toch op een of andere manier alle lichten uitschakelen, met als gevolg dat nadien de Hue lamp 'gereset' wordt als je ze terug aanzet?
Of kan dit helemaal geen kwaad?
Thx!
Volgens mij kan dat geen kwaad. Heb hier nog nooit iets uitgezet. Bovendien hebben de lampen een geheugen en gaan aan in de laatste stand (of wat je in hebt gesteld).praet0rian schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:51:
Hoi!
Een vraag waarvan ik het antwoord niet onmiddellijk terug vindt.
(Ik ben volledig nieuw in het Hue-landschap, mijn excuses als dit een domme vraag is :-) )
Om Hue lampen te gebruiken, moeten de lampen steeds onder spanning staan.
Dat wil zeggen de schakelaar aanlaten van zowel spotjes als staande lampen etc.
Wat bij bvb een zwaar onweer?
Stel dat je ganse huis voorzien is van Hue lampen, moet je dan telkens bij een onweer toch op een of andere manier alle lichten uitschakelen, met als gevolg dat nadien de Hue lamp 'gereset' wordt als je ze terug aanzet?
Of kan dit helemaal geen kwaad?
Thx!
Hier is ook al vaker de stroom uitgevallen en dan geeft ook geen problemen.
Ok, fijn om te horen.Serena schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:59:
[...]
Volgens mij kan dat geen kwaad. Heb hier nog nooit iets uitgezet. Bovendien hebben de lampen een geheugen en gaan aan in de laatste stand (of wat je in hebt gesteld).
Hier is ook al vaker de stroom uitgevallen en dan geeft ook geen problemen.
Nu nog wat verder uitwerken wat ik waar precies wil :-).
Ben benieuwd of de meesten de bestaande lichtschakelaars behouden?
Of vervangen door een Hue schakelaar?
Ik denk dat je eerst moet achterhalen wat dat ventilatiesysteem inschakelt; gebeurt dit door een relais of door een lichtcel.Royke1972 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 00:11:
…..
Hier hangt namelijk ook een mechanisch ventilatiesysteem die word ingeschakeld door de lamp schakelaars en loopt ongeveer 20 minuutjes na als de verlichting word uit gezet.
Op het ventilatiesysteem staat in ieder geval spanning, want anders kan deze ook geen 20 min doorlopen.
Als je daarachter bent is het makkelijker om te kijken wat je kunt doen.
Have Fun Funske
Gewoon de ventilatie en lamp beiden op de 'slimme stekker' aansluiten, net als dat nu het geval is op de schakelaar.Royke1972 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 00:11:
En dat is namelijk het toilet. Hier hangt namelijk ook een mechanisch ventilatiesysteem die word ingeschakeld door de lamp schakelaars en loopt ongeveer 20 minuutjes na als de verlichting word uit gezet.
Ik heb ook slimme stekkers die werken met hue want die gebruik ik om led panelen mee te schakelen. Hoe kan ik nu het beste hier een lamp maken die via motion aan gaat en als de lamp uit gaat dat de ventilatiesysteem nog na blijft lopen.dacht hier een slimme stekker op te zetten.
Sorry, er vergeten bij te vermelden dat dit al via een Osram outdoor aangesloten zit (moet buiten) Maar van deze plug heb ik niet zo veel plezier, valt om de aantal dagen uit en dus steeds stekker er uit een aantal minuten en er weer in. Best irritant.. is er iets met 12V wat tevens dimbaar is met Hue? (wandlampen)Theo74 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:16:
[...]
De Gardenlights zijn aangesloten op een 12 volt transformator. Je kunt tussen de 230 volt stekker van deze transformator een HUE Smart Plug zetten om zodoende het licht aan/uit te schakelen.
Das een indoor toch? Zie mijn reactie hierboven verder...meesje schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:23:
[...]
@Birdy D Zo heb ik het ook opgelost, maar dan met een Ikea Trådfri stekker.
Ik heb ze allemaal doorverbonden en waar ik geen motion sensor gebruik vervangen door Hue schakelaars iddpraet0rian schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:03:
[...]
Ok, fijn om te horen.
Nu nog wat verder uitwerken wat ik waar precies wil :-).
Ben benieuwd of de meesten de bestaande lichtschakelaars behouden?
Of vervangen door een Hue schakelaar?
Gizmodo: Now You Can Easily Sync All Your Philips Hue Lights With Your TV
Hebben mensen dit al gezien? Philips gaat dus met een box komen waarmee je lampen mee kunnen switchen met wat op je beeldscherm te zien is, het hoeft dus niet meer via de computer en een Hue programma.
Edit:
Ow crap zie nu net pas dat er al een artikel op de frontpage was over dit apparaat.
[ Voor 8% gewijzigd door Pompi op 17-09-2019 15:32 ]
Als je 12 volt verlichting wilt dimmen i.c.m. met HUE en je wilt of kunt geen (dure) 12 volt HUE lichtbronnen toepassen dan is er nog een oplossing:Birdy D schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:09:
[...]
Sorry, er vergeten bij te vermelden dat dit al via een Osram outdoor aangesloten zit (moet buiten) Maar van deze plug heb ik niet zo veel plezier, valt om de aantal dagen uit en dus steeds stekker er uit een aantal minuten en er weer in. Best irritant.. is er iets met 12V wat tevens dimbaar is met Hue? (wandlampen)
Je hebt zgn. dim-actoren welke net zoals HUE hardware volgens het Zigbee protocol werken. De vaste lezers van dit topic weten dat ik en anderen deze materie al eens eerder aangehaald hebben binnen dit topic. Ik ben zeker geen dealer maar wel een tevreden gebruiker. Met deze actoren kun je elke lamp in huis toevoegen aan en bedienen met je HUE app.
De dim-actor zet je heel simpel tussen de 230 volt richting je transformator en meldt hem aan binnen de HUE app. De dim-actor wordt als een 1 kleur dimbare lamp gevonden welke je kunt hernoemen naar wens.
En als je wilt kun je op deze dim-actor ook nog een puls-schakelaar aansluiten om het licht handmatig aan/uit te schakelen of te dimmen. Vanzelfsprekend moet je transformator wel primair dimbaar zijn, anders werkt het niet. En de belasting is maximaal 400 Watt.
Jammer dat ie op HDMI ARC aangesloten dient te worden. Daar wil ik m'n Sonos Beam al op aan gaan sluitenPompi schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:28:
[YouTube: Philips Hue Play HDMI Sync Box: synchronize your smart lights with the TV]
Hebben mensen dit al gezien? Philips gaat dus met een box komen waarmee je lampen mee kunnen switchen met wat op je beeldscherm te zien is, het hoeft dus niet meer via de computer en een Hue programma.
Edit:
Ow crap zie nu net pas dat er al een artikel op de frontpage was over dit apparaat.
Dat is inderdaad een indoor stekker, maar voor een tientje wil ik de gok wel nemen. Een Koogeek stekker en een Elgato Eve stekker hebben destijds al een winter overleefd.Birdy D schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:11:
[...]
Das een indoor toch? Zie mijn reactie hierboven verder...
En met 249€ echt veel te duur voor de toepassing. Ik kan mij niet voorstellen dat het een succes word voor dat geld.Pompi schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:28:
[YouTube: Philips Hue Play HDMI Sync Box: synchronize your smart lights with the TV]
Edit:
Ik heb een Ambilight tv en dat vind ik geweldig. Ik had ook mijn Hue lampen die ernaast staan gekoppeld. Na een week weer uitgezet. Werd ik helemaal gestoord van…Mothergoose schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:01:
[...]
En met 249€ echt veel te duur voor de toepassing. Ik kan mij niet voorstellen dat het een succes wordt voor dat geld.
Denk dat ik dat ook maar eens ga doen dan, is wel een buitenaansluiting maar ga er een kastje om heen bouwen dat ie in elk geval regen dicht wordt..meesje schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 17:04:
[...]
Dat is inderdaad een indoor stekker, maar voor een tientje wil ik de gok wel nemen. Een Koogeek stekker en een Elgato Eve stekker hebben destijds al een winter overleefd.
Bedankt voor de tip, ook al eens gezien deze...is die gewoon in een buiten wandcontactdoos in te bouwen? Enig nadeel wat ik me hierbij kan bedenken is dat je alleen alle 12V lampen dimt en niet afzonderlijk, maar goed, anders is het alleen aan en uit..dus ga er wel wat op vooruitTheo74 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:39:
[...]
Als je 12 volt verlichting wilt dimmen i.c.m. met HUE en je wilt of kunt geen (dure) 12 volt HUE lichtbronnen toepassen dan is er nog een oplossing:
Je hebt zgn. dim-actoren welke net zoals HUE hardware volgens het Zigbee protocol werken. De vaste lezers van dit topic weten dat ik en anderen deze materie al eens eerder aangehaald hebben binnen dit topic. Ik ben zeker geen dealer maar wel een tevreden gebruiker. Met deze actoren kun je elke lamp in huis toevoegen aan en bedienen met je HUE app.
De dim-actor zet je heel simpel tussen de 230 volt richting je transformator en meldt hem aan binnen de HUE app. De dim-actor wordt als een 1 kleur dimbare lamp gevonden welke je kunt hernoemen naar wens.
En als je wilt kun je op deze dim-actor ook nog een puls-schakelaar aansluiten om het licht handmatig aan/uit te schakelen of te dimmen. Vanzelfsprekend moet je transformator wel primair dimbaar zijn, anders werkt het niet. En de belasting is maximaal 400 Watt.

Waarom onthoudt deze nooit het laatst geselecteerde kleur? Ik wijzig deze altijd naar het blauw maar de volgende keer start deze altijd terug op in het standaard kleur.
Kan ik dit ergens instellen oid?
Daar waar je gekozen hebt dat ze aangaan na zonsondergang, daar kun je toch de kleur of scene kiezen?Stancke schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:49:
Bij mij gaan de Hue lights automatisch aan na zonsondergang maar altijd op het gebroken wit van kleur.
Waarom onthoudt deze nooit het laatst geselecteerde kleur? Ik wijzig deze altijd naar het blauw maar de volgende keer start deze altijd terug op in het standaard kleur.
Klopt maar waarom onthoudt dat niet mijn laatst geselecteerde kleur? Stel: vrijdagavond zet ik de kleur manueel op groen. Zaterdagavond springen ze automatisch aan op de kleur blauw (want standaard zo ingesteld).NeutraleTeun schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:14:
[...]
Daar waar je gekozen hebt dat ze aangaan na zonsondergang, daar kun je toch de kleur of scene kiezen?
Nee, ik wil m’n groen terug....
Maak een scene die jou bevalt en laat die inschakelen elke avond. In die scene kan je alle kleuren instellen zoals je ze wilt.Stancke schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:23:
[...]
Klopt maar waarom onthoudt dat niet mijn laatst geselecteerde kleur? Stel: vrijdagavond zet ik de kleur manueel op groen. Zaterdagavond springen ze automatisch aan op de kleur blauw (want standaard zo ingesteld).
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Je kunt toch in een scène instellen welke kleur je wilt en die dan na zonsondergang aan laten gaan?Stancke schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:49:
Bij mij gaan de Hue lights automatisch aan na zonsondergang maar altijd op het gebroken wit van kleur.
Op zich is dat wel vreemd ja, want bij b.v. een dimmerswitch kun je wel instellen dat je 'laatst ingesteld' wil, bij een routine echter niet, alleen vooringestelde scenes. Dus in jouw geval als je toch altijd groen wilt, een scene aanmaken 'groen' en die in de routine gebruiken.Stancke schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:23:
[...]
Klopt maar waarom onthoudt dat niet mijn laatst geselecteerde kleur? Stel: vrijdagavond zet ik de kleur manueel op groen. Zaterdagavond springen ze automatisch aan op de kleur blauw (want standaard zo ingesteld).
Ik gebruik dat 'laatst inegstelde' zelf echt nooit, want dat kan weleens 'aparte' kleuren en helderheid opleveren. Ik gebruik bv weleens apps die lampen mee laten gaan op geluid, dan kun je bijvoorbeeld eindigen met een woonkamer in kerstkleuren of knalroze ofzo
Hij heeft inderdaad continue spanning en word door de licht schakelaar een puls gegeven.
Ik kan hiet wel een slimme stekker tussen doen. maar dan dan gaat hij ook na 5 minuten uit als de lamp ook uit gaat.
En dat wil ik niet. Wil het her liefst dat hij nog een tijdje na blijft lopen.
Mvg Roy
funske schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:04:
[...]
Ik denk dat je eerst moet achterhalen wat dat ventilatiesysteem inschakelt; gebeurt dit door een relais of door een lichtcel.
Op het ventilatiesysteem staat in ieder geval spanning, want anders kan deze ook geen 20 min doorlopen.
Als je daarachter bent is het makkelijker om te kijken wat je kunt doen.
Mvg Roy
DukeBox schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:00:
[...]
Gewoon de ventilatie en lamp beiden op de 'slimme stekker' aansluiten, net als dat nu het geval is op de schakelaar.
Wat voor een puls wordt er dan doorgegeven? Wordt er 220V gestuurd of is er een andere manier waarop de puls wordt gegeven?Royke1972 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:47:
Hij heeft inderdaad continue spanning en word door de licht schakelaar een puls gegeven.
Have Fun Funske
Je ventilator liep toch door ? Dan moet je deze op dezelfde manier aansluiten maar dan i.p.v. een fysieke schakelaar, de smart plug gebruiken.Royke1972 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:50:
Dat kan ik wel doen maar dan loopt de ventilator niet langer door. Lamp op de wc gaat nu na ongeveer 5 minuten uit bij geen beweging. Wil het liefst dat de ventilator nog een tijdje na loopt.
Er zit dus op de ventilator een blauwe en bruine draad.en dan via de zwarten draad krijgt hij de puls dat hij aan moet..of moet ik de zwarte draad vervangen gaan met een slimme stekker met een stekker eraan die een bruine en blauwe draad heeft en deze blauwe blauwe draad bij elkaar lussen en de bruine op de puls zetten waar nu de zwarte op zit op de ventilator.?
Mvg Roy
funske schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 23:20:
[...]
Wat voor een puls wordt er dan doorgegeven? Wordt er 220V gestuurd of is er een andere manier waarop de puls wordt gegeven?
Gaat dat niet werken dan?DCNY schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:22:
[...]
Jammer dat ie op HDMI ARC aangesloten dient te worden. Daar wil ik m'n Sonos Beam al op aan gaan sluiten
Ik gebruik HDMI ARC naar een LG SK10Y en zat ook naar dit doosje te kijken. Je mag toch verwachten dat voor dat bedrag dat netjes doorgegeven wordt?
/edit: ARC.. Audio Return Channel...

Vraag verkeerd begrepen.
Maar waarom zou hij dan op de HDMI ARC poort moeten? ARC lijkt me niet relevant voor dat kastje.
Blijft wel de vraag: hoe krijg je 'interne' video (Netflix e.d.) op dat ding aangesloten?
[ Voor 24% gewijzigd door BramT op 18-09-2019 08:24 ]
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Zo'n dimactor werkt altijd met 230 volt, dus je kunt hem tussen de 230 volt naar een 12 volt dimbare trafo zetten maar ook tussen de 230 volt naar een dimbare 230 volt lamp.Birdy D schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:49:
[...]
Bedankt voor de tip, ook al eens gezien deze...is die gewoon in een buiten wandcontactdoos in te bouwen? Enig nadeel wat ik me hierbij kan bedenken is dat je alleen alle 12V lampen dimt en niet afzonderlijk, maar goed, anders is het alleen aan en uit..dus ga er wel wat op vooruitZou graag filament lampen willen gebruiken op een nieuwe houten schutting... wordt dus de afweging of ik die nieuwe van Gardenlights ga aansluiten op bestaande kabel met eventueel de dim actor..of toch voor 230V gaan..lastig
Inbouwen van een actor kun je het best doen in een klein lasdoosje.
Als je de verlichting in groepen of zelfs individiueel wilt dimmen dan heb je vanzelfsprekend meer dimactoren en eventueel ook meer dimbare 12 volt trafo's nodig.
[ Voor 9% gewijzigd door Theo74 op 18-09-2019 08:01 ]
Wst is er nou onduidelijk? Bruin en blauw blijven ongewijzigd, zwart blijft schakelaar (samen met lamp).Royke1972 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 00:22:
..of moet ik de zwarte draad vervangen gaan met een slimme stekker met een stekker eraan die een bruine en blauwe draad heeft en deze blauwe blauwe draad bij elkaar lussen en de bruine op de puls zetten waar nu de zwarte op zit op de ventilator.?
Volgens mij moet het kwartje nog vallen dat er in principe niets veranderd. De smartplug komt i.p.v. je schakelaar, dat je het nu met een stekker moet aansluiten i.p.v. schroef/steek kontacten is het enige verschil.
Volgens het nieuwsbericht op de frontpage: Er zit ook een hdmi-uitgang op het kastje welke verbonden moet worden met de hdmi arc-aansluiting van de televisie.BramT schreef op woensdag 18 september 2019 @ 00:28:
[...]
Gaat dat niet werken dan?
Ik gebruik HDMI ARC naar een LG SK10Y en zat ook naar dit doosje te kijken. Je mag toch verwachten dat voor dat bedrag dat netjes doorgegeven wordt?
Heb het op Twitter gevraagd maar met het antwoord kon ik ook vrij weinig:
Ik: My sonos beam uses the HDMI ARC. How do I setup the Sync Box?
Hue: Hi, thanks for getting in touch, HDMI ARC content is supported as pass through, but the light sync will not work.
Vreemd. Waarom zou dat kastje op de ARC poort aagensloten moeten worden? Dat ding doet niks met audio.DCNY schreef op woensdag 18 september 2019 @ 08:26:
[...]
Volgens het nieuwsbericht op de frontpage: Er zit ook een hdmi-uitgang op het kastje welke verbonden moet worden met de hdmi arc-aansluiting van de televisie.
Hue: Hi, thanks for getting in touch, HDMI ARC content is supported as pass through, but the light sync will not work.
En dat Twitter antwoord gaat ook nergens over... "but the light sync will not work." Dat is letterlijk de enige functie van dat kastje(!!!)
Denk dat er hier en daar wat verkeerd begrepen wordt.
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Wat ze zeggen is dat het HMDI ARC gebeuren gewoon word doorgegeven naar de 4 HDMI poorten, dus je kunt je SONOS Beam op een van de poorten van het kastje aansluiten!DCNY schreef op woensdag 18 september 2019 @ 08:26:
[...]
Volgens het nieuwsbericht op de frontpage: Er zit ook een hdmi-uitgang op het kastje welke verbonden moet worden met de hdmi arc-aansluiting van de televisie.
Alleen doet het kastje (nog?) niets met de audio die via ARC protocol worden door gegeven, je kunt namelijk ook kiezen dat kleuren op het geluid mee gaan ipv het beeld....
Verwacht overigens middels software updates nog het een en ander wordt toegevoegd aan de Hue Sync Box in de nabije toekomst.
Gaaf, wist niet dat dit er aan zat te komen, meestal lekt er wel iets als het over de lampen gaatPompi schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:28:
Edit:
Vindt wel jammer dat de bridge functionaliteit er niet ingebouwd is, voor deze prijs, lijkt mij namelijk best logisch, maar ja wat niet is kan nog komen (las dat er ook Bluetooth inzit en aangezien nieuwe lampen ZigBee/Bluetooth hybride oplossing gebruiken, zou het me niet verbazen als dit nog ooit middels software update wordt toegevoegd?!).
Prijs is inderdaad aan de hoge kant, wellicht dat ze hem gaan bundelen met een setje Hue Play Bars, een Light Strip en een bridge, kan zijn dat de set prijs dan wel interessanter wordt.
Vind sowieso opvallend dat de Philips Hue producten na 7 jaar nog steeds het zelfde niveau van adviesprijzen aanhoud, zeker nu er steeds meer concurrentie bijkomt, die vaak voor minder dan de helft van adviesprijs vergelijkbare producten aanbied.
Als ik eerlijk ben dan zijn de Philips Hue producten kwalitatief, maar ook functioneel in de meeste gevallen een stuk beter dan de concurrentie en de concurrenten (eigenlijk alleen Lifx) die een vergelijkbaar product aanbieden, zijn ongeveer even duur (of maar een klein beetje goedkoper).
Aangezien ik verder overal Hue heb (behalve de tuin dus) en dus toch een gedeelte moet vernieuwen (schutting) denk ik dat ik toch maar vast dat gedeelte ga beginnen met Hue, daarom jammer dat die (nog) geen 12V wandlampen hebben...Ledstrip is ook nog een optie maar zit dan ook met een stopcontact uit de buurt plus het nadeel dat deze gezien de lengte die ik nodig heb niet koppelbaar zijn..Theo74 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 07:59:
Als je de verlichting in groepen of zelfs individiueel wilt dimmen dan heb je vanzelfsprekend meer dimactoren en eventueel ook meer dimbare 12 volt trafo's nodig.
Ik heb in mijn vakantie huisje de paaltjes (8 stuks) voorzien van een 12/24v 2W G4 led lampje. De bestaande bekabeling was nog in orde en heb alleen de adapter aan het einde vervangen door een zigbee 3 led driver. Ik kan ze uiteraard niet per stuk aansturen maar het werkt prima. Daarnaast gebruik ik ook 2 gu 5.3 zigbee spotjes van osram, deze zijn verwerkt met een diffuser in een wandlamp, mooi egaal licht zonder dat je ziet dat het spotjes zijn.Birdy D schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:27:
..jammer dat die (nog) geen 12V wandlampen hebben...Ledstrip is ook nog een optie maar zit dan ook met een stopcontact uit de buurt plus het nadeel dat deze gezien de lengte die ik nodig heb niet koppelbaar zijn..
[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 18-09-2019 09:56 ]
Dit topic is gesloten.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic