Idd ook een optie, die led driver is wel in te bouwen in mijn WCD naar het stopcontact waar de 12V trafo op zit.. Welke spotjes zijn dat die je gebruikt?DukeBox schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:45:
[...]
Ik heb in mijn vakantie huisje de paaltjes (8 stuks) voorzien van een 12/24v 2W G4 led lampje. De bestaande bekabeling was nog in orde en heb alleen de adapter aan het einde vervangen door een zigbee 3 led driver. Ik kan ze uiteraard niet per stuk aansturen maar het werkt prima. Daarnaast gebruik ik ook 2 gu 5.3 zigbee spotjes van osram, deze zijn verwerkt met een diffuser in een wandlamp en dat ziet er eigenlijk meer dan prima uit.
https://www.amazon.de/Osram-ZigBee-Reflektor-Lampe-Warmweiß-tageslicht/dp/B074PYC13JBirdy D schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:58:
Welke spotjes zijn dat die je gebruikt?
[ Voor 17% gewijzigd door DukeBox op 18-09-2019 10:01 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Zouden deze ook via de 12V bedrading van Gardenlights aangesloten kunnen worden? Bedoel..zitten ze wel achter een 12V trafo lijkt me..
Zolang het maar 12V continue is en 0,5A levert (per lamp) moet dat kunnen.Birdy D schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:07:
Zouden deze ook via de 12V bedrading van Gardenlights aangesloten kunnen worden? Bedoel..zitten ze wel achter een 12V trafo lijkt me..
Dank je voor de info, ga ik meenemen! edit: werkt dit goed met Hue samen?DukeBox schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:11:
[...]
Zolang het maar 12V continue is en 0,5A levert (per lamp) moet dat kunnen.
[ Voor 7% gewijzigd door Birdy D op 18-09-2019 10:28 ]
Ja, die osram smart+ zigbee lampen (dus ook de GU 5.3) zijn volledig te bedienen, net als IKEA lampen.Birdy D schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:13:
edit: werkt dit goed met Hue samen?
[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 18-09-2019 10:29 ]
Ok, gezien ik niet tevreden ben met de Osram outdoor plug..dan ga ik eens kijken naar een buitenarmatuur hier voor..DukeBox schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:29:
[...]
Ja, die osram smart+ zigbee lampen (dus ook de GU 5.3) zijn volledig te bedienen, net als IKEA lampen.
Zojuist 3 Tradfri lampen op mijn Hue bridge aangesloten. Nu beginnen de lampen te zoemen als ze uitstaan. Zijn niet aan een dimmer gekoppeld of dergelijks. Hebben meer mensen hier problemen mee?
Zoemen? Het het niet voor niets "ZigBEE" protocol he...Droid schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:41:
Zojuist 3 Tradfri lampen op mijn Hue bridge aangesloten. Nu beginnen de lampen te zoemen als ze uitstaan. Zijn niet aan een dimmer gekoppeld of dergelijks. Hebben meer mensen hier problemen mee?
PSN: Maichel
Met IKEA lampen is dat niet ongebruikelijk. Neem aan dat ze direct aan het lichtnet hangen ?Droid schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:41:
Lamp is direct in het stopcontact ingeplugd. Nog contact gehad met ikea en hun konden het ook niet verklaren. Kan verder op internet ook niet echt iets terug vinden of er meer problemen mee zijn..DukeBox schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:33:
[...]
Met IKEA lampen is dat niet ongebruikelijk. Neem aan dat ze direct aan het lichtnet hangen ?
BramT schreef op woensdag 18 september 2019 @ 08:36:
[...]
Vreemd. Waarom zou dat kastje op de ARC poort aagensloten moeten worden? Dat ding doet niks met audio.
En dat Twitter antwoord gaat ook nergens over... "but the light sync will not work." Dat is letterlijk de enige functie van dat kastje(!!!)
Denk dat er hier en daar wat verkeerd begrepen wordt.
Opnieuw op twitter:Erik1971 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 08:56:
[...]
Wat ze zeggen is dat het HMDI ARC gebeuren gewoon word doorgegeven naar de 4 HDMI poorten, dus je kunt je SONOS Beam op een van de poorten van het kastje aansluiten!
Alleen doet het kastje (nog?) niets met de audio die via ARC protocol worden door gegeven, je kunt namelijk ook kiezen dat kleuren op het geluid mee gaan ipv het beeld....
Verwacht overigens middels software updates nog het een en ander wordt toegevoegd aan de Hue Sync Box in de nabije toekomst.
Ik: So, with sonos beam on ARC, you can’t use the Hue Sync Box?
Tweethue: That's correct.
Wordt steeds vager..
Klopt nog steeds, je kunt het ARC signaal niet gebruiken om lampen aan te sturen, wanneer deze op volgen van het geluid staan! Maar ARC wordt gewoon doorgegevenDCNY schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:54:
[...]
[...]
Opnieuw op twitter:
Ik: So, with sonos beam on ARC, you can’t use the Hue Sync Box?
Tweethue: That's correct.
Wordt steeds vager..
Lijkt mij niet okay dat de lampen zoemen wanneer ze in standby staan, zou er mee terug naar de winkel gaan en omruilen (tenzij ze het allemaal doen, maar ik heb bij mij thuis ook een tradfri bulb en mij is nog het niet opgevallen dat deze geluid maakt in standby)!Droid schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:39:
[...]
Lamp is direct in het stopcontact ingeplugd. Nog contact gehad met ikea en hun konden het ook niet verklaren. Kan verder op internet ook niet echt iets terug vinden of er meer problemen mee zijn..
Op de vraag wanneer de smart button beschikbaar komt was dit het antwoord:
it will be released in the US, Benelux, Germany and the Nordics first on the 15th of October. Other countries will get it in the first or second half of 2020.
Helaas nog even wachten dus.
it will be released in the US, Benelux, Germany and the Nordics first on the 15th of October. Other countries will get it in the first or second half of 2020.
Ahzo, dus ARC: Lampen laten veranderen op basis beeld & geluid. Geen ARC: Lampen enkel laten veranderen op basis beeld.Erik1971 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:15:
[...]
Klopt nog steeds, je kunt het ARC signaal niet gebruiken om lampen aan te sturen, wanneer deze op volgen van het geluid staan! Maar ARC wordt gewoon doorgegeven, tenminste dat was uit de eerste reactie van support op te maken!
Heb ik m nu dan eindelijk door?
Ik vroeg me af of het nog nut heeft om de v1 bridge te vervangen door de v2 als deze het nog goed doet. Zijn er dingen die deze kan die de v1 niet kan? (behalve homekit, dat gebruik ik niet).
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ja, https://meethue.com/entertainment/hue-syncMaverick schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:56:
Ik vroeg me af of het nog nut heeft om de v1 bridge te vervangen door de v2 als deze het nog goed doet. Zijn er dingen die deze kan die de v1 niet kan? (behalve homekit, dat gebruik ik niet).
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Vandaag 2 Philips Signify smart pluggen toegevoegd aan mijn Hue eco systeem.
Hmmm... wat mij opvalt is dat ze worden gepresenteerd als lampen.
Mijn eerder aangesloten Innr smart plug is ook een lamp.
Ik had verwacht dat er iets zou zijn als een keuze tussen een lamp of schakelaar.
Alledrie schakelen ze geen lampen. Beetje verwarrend eigenlijk.
De Innr is overigens kleiner en heel stabiel (in tegenstelling tot wat ik hier van de Osram Pluggen lees).
Ik had verwacht dat er iets zou zijn als een keuze tussen een lamp of schakelaar.
De Innr is overigens kleiner en heel stabiel (in tegenstelling tot wat ik hier van de Osram Pluggen lees).
Laatst een keer mailing over gehad. De V1 word in 2020 niet meer ondersteund.Maverick schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:56:
https://www.onemorething....ridge-wordt-uitgefaseerd/
Dus voor 2019 wellicht niet (tenzij je de sync wilt gaan gebruiken), maar richting 2020 zal je wel moeten.
Net per toeval iets leuks op de kop getikt. Er is bij Media Markt in Valencia een leuke actie op Philips Hue: 20% korting. Zie je in Nederland niet snel.
Philips Hue Lightstrip Plus 2 meter + 1 meter verlengkabel voor 51,99 euro. Zie ik hier zo’n beetje voor 89 euro. Leuke deal dus.
Philips Hue Lightstrip Plus 2 meter + 1 meter verlengkabel voor 51,99 euro. Zie ik hier zo’n beetje voor 89 euro. Leuke deal dus.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic in de gaten houden dan lukt het soms wel voor die prijs.THE_BASE schreef op woensdag 18 september 2019 @ 22:18:
Net per toeval iets leuks op de kop getikt. Er is bij Media Markt in Valencia een leuke actie op Philips Hue: 20% korting. Zie je in Nederland niet snel.

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.
De laatste keer was voor mij inderdaad ook via Amazon. Ach, ben er blij mee.BenEco schreef op woensdag 18 september 2019 @ 22:49:
[...]
Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic in de gaten houden dan lukt het soms wel voor die prijs.![]()
[Afbeelding]
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Wellicht kun je beter ff wachten voor de 3e generatie bridge , zie https://www.reddit.com/r/...ceived_an_email_from_hue/Maverick schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:56:
Kan een typo zijn of iemand die niet heeft op zitten letten bij Signify

Je kunt het icoontje veranderen in een stekker icoontje, in de formele app, gewoon bij lamp configuratie, plug selecteren en op icoontje drukken en dan krijg je de optie om deze te veranderen in elke andere icoon die wordt ondersteund, onder andere icoontje van een stekker....s e k schreef op woensdag 18 september 2019 @ 20:13:
Vandaag 2 Philips Signify smart pluggen toegevoegd aan mijn Hue eco systeem.
Heeft er iemand een 'adapter', waarmee je een dimmer over een gewone niko-schakelaar kan zetten, gekocht?
Ik zit hier al weken te zoeken, maar ik zie nergens eentje die over een gewone niko-schakelaar kan.
Ik zit hier al weken te zoeken, maar ik zie nergens eentje die over een gewone niko-schakelaar kan.
Nice, nooit geweten ditErik1971 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:47:
[...]
Je kunt het icoontje veranderen in een stekker icoontje, in de formele app, gewoon bij lamp configuratie, plug selecteren en op icoontje drukken en dan krijg je de optie om deze te veranderen in elke andere icoon die wordt ondersteund, onder andere icoontje van een stekker....
PSN: Maichel
Zit er ook pas kort in
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Dat had ik al gedaan. In ieder geval bedankt voor je reactie!Erik1971 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:47:
[...]
Je kunt het icoontje veranderen in een stekker icoontje, in de formele app, gewoon bij lamp configuratie, plug selecteren en op icoontje drukken en dan krijg je de optie om deze te veranderen in elke andere icoon die wordt ondersteund, onder andere icoontje van een stekker....
Eigenlijk heb ik nu een lamp met een stekker icoontje
De tekst “alle lampen staan aan/uit” had beter kunnen zijn “schakelaar aan/uit”.
Philips Hue is nu eenmaal een ecosysteem voor slimme verlichting. Dat je de Hue Plug anders gebruikt kan natuurlijk , maar m.i. is het "gezeur" om daarvoor in de app de Plug ook anders te willen zien. Hue is nou eenmaal geen smart home totaaloplossing.s e k schreef op donderdag 19 september 2019 @ 20:20:
[...]
Dat had ik al gedaan. In ieder geval bedankt voor je reactie!
Eigenlijk heb ik nu een lamp met een stekker icoontje![]()
De tekst “alle lampen staan aan/uit” had beter kunnen zijn “schakelaar aan/uit”.
Van jouw link:Erik1971 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:45:
[...]
Wellicht kun je beter ff wachten voor de 3e generatie bridge , zie https://www.reddit.com/r/...ceived_an_email_from_hue/
Kan een typo zijn of iemand die niet heeft op zitten letten bij Signify
"Philips-Hue · 2 hours ago
We love the conversations on here so normally we read, but don't comment. However, we wanted to make sure you all know this is a mistake in the email. You don’t need a 3rd generation bridge - we don’t even have one."
en
"According to their Twitter-account:
Very sharp, but that's a mistake from our side. We have a 2.1 version bridge available, and that's what we meant with this email. We have no plans for a new bridge at this time."
[ Voor 14% gewijzigd door dragon2 op 19-09-2019 22:07 ]
Ja dat las ik ook op Reddit, maar twee weken terug werd de komst van de nieuwe lampen ook ontkent en foto van gelekte lampen zou Photoshop zijn volgens support op Twitter! En een dag later werden dezelfde foto’s door Signify gebruikt om de nieuwe producten aan te kondigen.....dragon2 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:06:
[...]
Van jouw link:
"Philips-Hue · 2 hours ago
We love the conversations on here so normally we read, but don't comment. However, we wanted to make sure you all know this is a mistake in the email. You don’t need a 3rd generation bridge - we don’t even have one."
en
"According to their Twitter-account:
Very sharp, but that's a mistake from our side. We have a 2.1 version bridge available, and that's what we meant with this email. We have no plans for a new bridge at this time."
Dus persoonlijk geloof ik maar weinig van dat ze de 2.1 bridge bedoelde, dat is feitelijk nog steeds een bridge van de tweede generatie!
En het is alweer 5 jaar geleden dat 2e generatie bridge werd geïntroduceerd, vooral doordat er toen nog een aperte chip nodig was voor Apple HomeKit met gevolg da de V1 bridge na nog geen 2 jaar al niet meer geproduceerd werd, omdat deze niet de Apple chip had!
Maar we zullen zien, het kan nog steeds zijn dat ze echt een typ foutje hebben gemaakt, maar ik denk dat ze per ongeluk komst 3e generatie bridge hebben gelekt!
Gisteren zijn wij getroffen door de Tele2 internet storing.
Ik heb altijd gedacht dat Hue en App ook via het interne netwerk zou werken.
Dus niet.
Kon alleen uitschakelen door de stroom van de lampen te halen.
Dus niet.
Heel bijzonder.Bergenfietsen schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:42:
Dus niet.
Mijn ervaring is dat de internet verbinding er niet hoeft te zijn.
Dan heeft je Wifi ook niet gewerkt, of je telefoon zat niet op hetzelfde netwerk waar je Hue bridge op zit aangesloten.Bergenfietsen schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:42:
Dus niet.
Hue bridge is namelijk prima te bedienen, zonder dat er verbinding is met het internet!
In theorie heb je gelijk. Mijn ervaring is echter dat de bridge soms raar kan doen bij een DNS probeem. Het lokaal aansturen werkt dan niet meer. Bij mij gebeurde dat wanneer de raspberry waar mijn pihole op draaide vastliep. Internet werkte dan nog wel, alleen dns niet. Ik heb het ooit als een bug gemeld, maar ik denk niet dat ik het probleem heb kunnen duidelijk maken aan de eerstelijns helpdesk. Geen idee waar ik anders een bug zou kunnen melden en of het misschien al opgelost is.Erik1971 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:25:
[...]
Dan heeft je Wifi ook niet gewerkt, of je telefoon zat niet op hetzelfde netwerk waar je Hue bridge op zit aangesloten.
Hue bridge is namelijk prima te bedienen, zonder dat er verbinding is met het internet!
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik heb de laatste weken het probleem dat mijn lampen niet meer aangaan bij thuiskomst.
In de Hue app, Routine thuis en weg staat ingesteld met 2 lampen in 2 kamers. Alleen na zonsondergang. Locatiebewust staat aan. Maar geen lampen aan.
Met IconnectHue geprobeerd. Krijg wel de melding dat ik van huis ga, en ook weer thuis kom. Maar ook hier gaan ze niet aan.
Andere routines die ingesteld staan werken wel gewoon.
Alle lampen en hub 2.0 zijn up to date.
Iemand die me ff de goede richting wil aangeven waar ik het moet zoeken?
In de Hue app, Routine thuis en weg staat ingesteld met 2 lampen in 2 kamers. Alleen na zonsondergang. Locatiebewust staat aan. Maar geen lampen aan.
Met IconnectHue geprobeerd. Krijg wel de melding dat ik van huis ga, en ook weer thuis kom. Maar ook hier gaan ze niet aan.
Andere routines die ingesteld staan werken wel gewoon.
Alle lampen en hub 2.0 zijn up to date.
Iemand die me ff de goede richting wil aangeven waar ik het moet zoeken?
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
Dit was onze eerste grote storing in jaren.s e k schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:03:
[...]
Heel bijzonder.
Mijn ervaring is dat de internet verbinding er niet hoeft te zijn.
Heb nooit last gehad van problemen met de Hue.
Wat ook raar is, dat met de bewegingsmelder wel de lampen in de gang wel aan en uit gingen.
Dit wijst erop dat er wel een verbinding met de bridge moet zijn geweest?
Zigbee staat los van je Wifi/Lan netwerk, dus zolang je bridge aanstaat, zullen alle sensoren en dimmer switches gewoon door werken.Bergenfietsen schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:51:
[...]
Dit was onze eerste grote storing in jaren.
Heb nooit last gehad van problemen met de Hue.
Wat ook raar is, dat met de bewegingsmelder wel de lampen in de gang wel aan en uit gingen.
Dit wijst erop dat er wel een verbinding met de bridge moet zijn geweest?
En meestal ook je routines, tenzij bridge een keer is gereset, dan heeft deze geen accurate tijd meer, weet niet of de routines dan nog steeds doorgaan maar dan op verkeerde tijden, of dat ze door bridge tijdelijk worden uitgezet?!
Eerlijk gezegd heb ik daar geen idee van.
Ik heb alleen een routine dat een half uur voor zonsondergang de lichten aangaan.
Dat was al gebeurd.
Ik heb alleen een routine dat een half uur voor zonsondergang de lichten aangaan.
Dat was al gebeurd.
Sinds kort een hue runner plus dimmer switch op zolder hangen. Als ik de dimmer zonder verbinding op de bridge gebruik werkt t zonder problemen. Wanneer ik de dimmer switch (en dus ook de gekoppelde runner) koppel in de app via accessoires dan werkt het soms wel en soms niet. Ik dacht dat de dimmer switch rechtstreeks communiceert met de lamp. Maar dat lijkt niet zo te zijn.
Kan de afstand tot de bridge problemen geven? Lamp hangt op zolder en de bridgen in de meterkast.
Kan de afstand tot de bridge problemen geven? Lamp hangt op zolder en de bridgen in de meterkast.
Jammer dat de HUE Smart Buttons echt HUE only zijn en niet zoals de Flic buttons breed toe te passen met IFTTT, etc. Eigenlijk is het een uitgekleedde HUE dimschakelaar met de helft van de functies, in een kleinere behuizing tegen een kleinere prijs.Isniedood schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:38:
Op de vraag wanneer de smart button beschikbaar komt was dit het antwoord:
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.
Zo ver ik weet staat er nergens in de HUE manual dat ik af en toe water of voer moet geven dus of er daarom over een HUE ecosysteem voor verlichting gesproken moet worden vraag ik mij af...Rabbithole schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:44:
[...]
Philips Hue is nu eenmaal een ecosysteem voor slimme verlichting. Dat je de Hue Plug anders gebruikt kan natuurlijk , maar m.i. is het "gezeur" om daarvoor in de app de Plug ook anders te willen zien. Hue is nou eenmaal geen smart home totaaloplossing.
Alle gekheid op een stokje, HUE is een systeem wat volgens het Zigbee protocol draait dus allerminst een gesloten (eco)systeem maar is juist redelijk goed en universeel te gebruiken met andere Zigbee/HUE compatible hardware, plus legio mogelijkheden tot indirect a la IFTTT koppelen met andere smart devices.
En inderdaad, HUE is geen smart home totaaloplossing. En geen enkel ander merk die dit kan claimen zo ver ik weet. Hooguit het protocol zelf zoals Zigbee, Z-Wave, KNX, of BT waarmee een smart home totaaloplossing mogelijk kan zijn, door gebruik van verschillende merken en type hardware van dat protocol.
De Homey is niet voor niets zo succesvol, die praat en stuurt aan in alle protocollen, om zo met losse hardware van alle domotica pluimages een smart home totaaloplossing te maken.
[ Voor 6% gewijzigd door Theo74 op 20-09-2019 14:43 ]
Hmm, ZigBee is "nog" steeds niet zo universeel als de andere protocollen die je noemt, maar het wordt steeds beter met iedere nieuwe versie (ZHA -> ZLL -> 3.0)!Theo74 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:40:
[...]
Zo ver ik weet staat er nergens in de HUE manual dat ik af en toe water of voer moet geven dus of er daarom over een HUE ecosysteem voor verlichting gesproken moet worden vraag ik mij af...![]()
Alle gekheid op een stokje, HUE is een systeem wat volgens het Zigbee protocol draait dus allerminst een gesloten (eco)systeem maar is juist redelijk goed en universeel te gebruiken met andere Zigbee/HUE compatible hardware, plus legio mogelijkheden tot indirect a la IFTTT koppelen met andere smart devices.
En inderdaad, HUE is geen smart home totaaloplossing. En geen enkel ander merk die dit kan claimen zo ver ik weet. Hooguit het protocol zelf zoals Zigbee, Z-Wave, KNX, of BT waarmee een smart home totaaloplossing mogelijk kan zijn, door gebruik van verschillende merken en type hardware van dat protocol.
De Homey is niet voor niets zo succesvol, die praat en stuurt aan in alle protocollen, om zo met losse hardware van alle domotica pluimages een smart home totaaloplossing te maken.
En als Siginify de zelfde functionaliteit wil aanbieden als Homey dan zitten ze ten eerste buiten hun comfort zone, lees verlichting en ten tweede om dan nog geld te verdienen, wordt de bridge minstens 3 tot 6 keer zo duur als deze nu is (kijk maar wat een Homey kost). Maar ik snap je punt!
[ Voor 10% gewijzigd door Erik1971 op 20-09-2019 14:58 ]
De dimmer communiceert inderdaad met de bridge en de bridge communiceert vervolgens met de lamp. Beide signalen worden middels tussenliggende (op netspanning aangesloten) zigbee apparaten doorgegeven. Een lamp op de eerste verdieping kan dus helpen om de verbinding tot de bridge te verbeteren.Len020 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:19:
Sinds kort een hue runner plus dimmer switch op zolder hangen. Als ik de dimmer zonder verbinding op de bridge gebruik werkt t zonder problemen. Wanneer ik de dimmer switch (en dus ook de gekoppelde runner) koppel in de app via accessoires dan werkt het soms wel en soms niet. Ik dacht dat de dimmer switch rechtstreeks communiceert met de lamp. Maar dat lijkt niet zo te zijn.
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Dat moeten ze ook niet willen en dat hoeven ze ook niet. Mijn 'issue' met Homey is dat het een beetje zo'n Zwitsers zakmes is. Ja, je kunt er alles mee, maar een losse vork en een los mes werkt uiteindelijk gewoon beter.Erik1971 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:55:
En als Siginify de zelfde functionaliteit wil aanbieden als Homey dan zitten ze ten eerste buiten hun comfort zone, lees verlichting en ten tweede om dan nog geld te verdienen, wordt de bridge minstens 3 tot 6 keer zo duur als deze nu is (kijk maar wat een Homey kost). Maar ik snap je punt!
De app heeft (imho) gewoon een heel goed evenwicht gevonden tussen gebruikersvriendelijkheid en mogelijkheden waardoor zo goed als iedereen er mee aan de slag kan. En als het al niet genoeg is dan kun je altijd nog rechtstreeks de bridge aanspreken. Hun publiek beschikbare api heeft eigenlijk (op 1 ding na*) alle mogelijkheden om zo goed als alles te kunnen doen wat je wilt, zonder dat het standaard gebruik onmogelijk wordt.
Dat is ook het koppelvlak waar je andere systemen aan elkaar zou moeten willen knopen. Niet een homey of een alexa met ingebouwde zigbee, maar een Home Assistant, OpenHAB, Domoticz , etc.
* het enige dat mist is dat je in een rule geen push kunt doen. Het zou mooi zijn dat je een request naar buiten kunt doen. Dat is nu alleen maar mogelijk door te pollen.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik bijna heel mijn woning voorzien van Hue lampen. Het enige wat ik miste waren wat filament lampen. Ik was dus helemaal blij dat deze er eindelijk aan kwamen. En heb er van de week dan ook een aantal gekocht.
Nu valt mij alleen op dat ik met deze lampen veel last heb van flickering. Zover ik begrijp heeft lang niet iedereen er last van. Maar ik stoor me er best wel aan. Is er iets wat hier tegen te doen is?
Ik heb met alle andere lampen van Hue geen last van flickering. Dus kan het aan de lamp zelf liggen of is het iets wat sneller gebeurt bij filament lampen?
Nu valt mij alleen op dat ik met deze lampen veel last heb van flickering. Zover ik begrijp heeft lang niet iedereen er last van. Maar ik stoor me er best wel aan. Is er iets wat hier tegen te doen is?
Ik heb met alle andere lampen van Hue geen last van flickering. Dus kan het aan de lamp zelf liggen of is het iets wat sneller gebeurt bij filament lampen?
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
@ivootjuh Ik begrijp wat je bedoelt. Zelf ben ik hier ook heel gevoelig voor (komt doordat ze dimmen met PWM, oftewel heel vaak per seconde de led's aan en uit laten gaan ).
Helaas heb ik er ook met de gewone Hue lampen soms last van (maar net niet genoeg om er ontevreden mee te zijn). Eerder had iemand anders in dit topic wat opnames geplaatst van de filamentlampen en daar kon ik uit opmaken dat het op zich wel mee moest vallen (iig niet erger dan de gewone Hue lampen).
Maar goed, het is wel zo dat je met die filamentlampen echt direct tegen de lichtbron zelf aan kijkt. Dan is het effect vaak 'erger'.
Wel jammer, jouw post maakt eigenlijk dat ik dus nu al weet dat deze lampen niks voor mij gaan zijn.....
Helaas zijn 'wij' roependen in een woestijn. Blijkbaar hebben te weinig mensen er last van (of iig niet bewust, wat de langere termijn doet blijft afwachten) en dus wordt er ook totaal niet ontworpen om op hogere PWM frequenties te werken (want dan is het weer duurder om aan EMC/EMI normen te voldoen).
Helaas heb ik er ook met de gewone Hue lampen soms last van (maar net niet genoeg om er ontevreden mee te zijn). Eerder had iemand anders in dit topic wat opnames geplaatst van de filamentlampen en daar kon ik uit opmaken dat het op zich wel mee moest vallen (iig niet erger dan de gewone Hue lampen).
Maar goed, het is wel zo dat je met die filamentlampen echt direct tegen de lichtbron zelf aan kijkt. Dan is het effect vaak 'erger'.
Wel jammer, jouw post maakt eigenlijk dat ik dus nu al weet dat deze lampen niks voor mij gaan zijn.....
Helaas zijn 'wij' roependen in een woestijn. Blijkbaar hebben te weinig mensen er last van (of iig niet bewust, wat de langere termijn doet blijft afwachten) en dus wordt er ook totaal niet ontworpen om op hogere PWM frequenties te werken (want dan is het weer duurder om aan EMC/EMI normen te voldoen).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Oei dat is wel echt balen om te horen. Ik moet wel zeggen dat ik er meer last van heb als ik moe ben, of als het avond is (geen idee of daar een verband tussen is) maar zijn er ook smart lights die hier geen last van hebben?eymey schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:49:
@ivootjuh Ik begrijp wat je bedoelt. Zelf ben ik hier ook heel gevoelig voor (komt doordat ze dimmen met PWM, oftewel heel vaak per seconde de led's aan en uit laten gaan ).
Ik zat namelijk al lang te kijken naar fibaro dimmers bijvoorbeeld, maar heb je daarmee hetzelfde? Of is er een alternatief voor 'ons' mensen die er wel echt last van hebben?
Misschien een hele rare opmerking, maar wellicht stekker andersom in de muur steken? Er vanuit gaande dat je ze in een armatuur hebt zitten met een stekker, anders zou de nul en schakeldraad op fitting moeten omwisselen (soms is zijn deze omgewisseld bij aansluiten, nul zit op buitenkant, fase of schakeldraad zit onderaan, is ook wel zo veilig), is iets lastiger en wel eerst stroom er afivootjuh schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:44:
Ik bijna heel mijn woning voorzien van Hue lampen. Het enige wat ik miste waren wat filament lampen. Ik was dus helemaal blij dat deze er eindelijk aan kwamen. En heb er van de week dan ook een aantal gekocht.
[ Voor 6% gewijzigd door Erik1971 op 20-09-2019 16:46 ]
Dit is het alleen niet. Ik ben aardig bekend met electra en weet 100 procent dat alles goed zit. Ik heb het dan ook niet met andere lampen in huis. Het zijn echt de filament lampen waar ik dit bij heb.Erik1971 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:43:
[...]
Misschien een hele rare opmerking, maar wellicht stekker andersom in de muur steken? Er vanuit gaande dat je ze in een armatuur hebt zitten met een stekker, anders zou de nul en schakeldraad op fitting moeten omwisselen (soms is zijn deze omgewisseld bij aansluiten, nul zit op buitenkant, fase of schakeldraad zit onderaan, is ook wel zo veilig), is iets lastiger en wel eerst stroom er af
Weet iemand hier of de smartplug ook het vermogen doorgeeft wat erop aangesloten is? De fibaro pluggen geven dit wel door.
Nee dat kan deze plug niet. Daar is de prijs dan ook naar. Persoonlijk zou ik dit zelf ook niet willen. Hoe meer een smartplug kan, hoe meer hij zelf verbruikt!robertobadjo schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 18:42:
Weet iemand hier of de smartplug ook het vermogen doorgeeft wat erop aangesloten is? De fibaro pluggen geven dit wel door.
Smaken verschillen natuurlijk maar het is niet zo dat als die functie erin zit meteen de plug opeens 3 watt meer verbruikt.ivootjuh schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 18:50:
[...]
Nee dat kan deze plug niet. Daar is de prijs dan ook naar. Persoonlijk zou ik dit zelf ook niet willen. Hoe meer een smartplug kan, hoe meer hij zelf verbruikt!
Had het juist wel graag gezien zodat je ook inzicht krijgt over hoeveel iets verbruikt.
Goh, wat jammer. Heb ik een leuke Hue Lightstrip Plus op de kop getikt, wil ik het net onder de keukenkastjes van het kookeiland plakken, blijkt dat je de LED'jes heel erg ziet. Welke manier ik ook plak (van boven, van de zijkant), je blijft de LED'jes zien.
Iemand hier een idee bij. Op Google zie ik plaatjes waar je dat dus niet ziet. Moet er bij zeggen dat de onderkant (de afwerking onder het kookeiland dus) zilver metallic is en dat spiegelt nog al. Een andere onderkant is helaas geen optie.
Iemand hier een idee bij. Op Google zie ik plaatjes waar je dat dus niet ziet. Moet er bij zeggen dat de onderkant (de afwerking onder het kookeiland dus) zilver metallic is en dat spiegelt nog al. Een andere onderkant is helaas geen optie.
Een paar lagen scotch magic tape eroverheen? Er van uitgaand dat de ledstrip zelf niet in het zicht hangt.
Ik heb ze in mijn keuken in een diffuser strip zitten. Een andere op een slaapkamer haaks achter een wit hoekprofiel zodat het indirect schijnt.THE_BASE schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:02:
Iemand hier een idee bij.
Een haaks hoekprofiel is inderdaad waar ik aan zit te denken. Morgen maar eens naar een bouwmarkt. Bedankt voor het meedenken.DukeBox schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:49:
[...]
Ik heb ze in mijn keuken in een diffuser strip zitten. Een andere op een slaapkamer haaks achter een wit hoekprofiel zodat het indirect schijnt.
Ik heb ze hier ook onder de keukenkasten geplaatst. Hue strips zijn wat dat betreft niet ideaal voor directe verlichting, de LEDs zitten vrij ver uit elkaar in vergelijking met sommige andere strips.THE_BASE schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:02:
Goh, wat jammer. Heb ik een leuke Hue Lightstrip Plus op de kop getikt, wil ik het net onder de keukenkastjes van het kookeiland plakken, blijkt dat je de LED'jes heel erg ziet. Welke manier ik ook plak (van boven, van de zijkant), je blijft de LED'jes zien.
Ik heb een vrij diep LED-profiel met een bolle en difuse afdekking gekozen om de strip in te plaatsen, maar met 4cm tussen strip en afdekking blijf je de individuele LEDs zien. Het stoort mij echter niet...
Het laat zich lastig vastleggen op de foto, maar vooruit:

Dat doet dus helemaal niets...rik schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:36:
Een paar lagen scotch magic tape eroverheen? Er van uitgaand dat de ledstrip zelf niet in het zicht hangt.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ziet er prima uit, beter dan hoe ik het had. Ik zocht naar die LED strips bij bouwmarkten, maar gezien de prijzen lijken me dat niet de ideale locaties. Waar heb je die met die bolling gekocht als ik vragen mag?Xander schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 23:22:
[...]
Ik heb ze hier ook onder de keukenkasten geplaatst. Hue strips zijn wat dat betreft niet ideaal voor directe verlichting, de LEDs zitten vrij ver uit elkaar in vergelijking met sommige andere strips.
Ik heb een vrij diep LED-profiel met een bolle en difuse afdekking gekozen om de strip in te plaatsen, maar met 4cm tussen strip en afdekking blijf je de individuele LEDs zien. Het stoort mij echter niet...
Dat geloof ik.THE_BASE schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 08:30:
[...]
Ziet er prima uit, beter dan hoe ik het had.
Het zijn deze: https://www.profielgigant...ond-pn6-c4-2-meter-zwart/Ik zocht naar die LED strips bij bouwmarkten, maar gezien de prijzen lijken me dat niet de ideale locaties. Waar heb je die met die bolling gekocht als ik vragen mag?
Die shop heeft een hoop verschillende keuzes, ook een aparte categorie met profielen "geschikt voor Hue".
Denk aan de eindkapjes mocht je daar kopen...
Ik sluit mij geheel bij jouw menig aan. Waar het mij om ging, is om duidelijk te maken dat HUE geen compleet gesloten systeem zoals eNet is maar middels het redelijk open Zigbee protocol best met veel non-HUE hardware te koppelen is. En daarbij natuurlijk de mogelijkheid om met meer dan alleen de HUE app te werken.Erik1971 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:55:
[...]
Hmm, ZigBee is "nog" steeds niet zo universeel als de andere protocollen die je noemt, maar het wordt steeds beter met iedere nieuwe versie (ZHA -> ZLL -> 3.0)!
Wel is het zo dat HUE hardware en software an-zich vrij beperkt is waardoor ‘zwaardere’ gebruikers mogelijkheden missen. Dit zal denk ik de filosofie van HUE zijn, het moet allemaal door ‘leken’ te gebruiken en te installeren zijn, alleen op die manier bereik je de meeste consumenten en creëer je een goede afzetmarkt.
En de wizzards onder ons hebben sowieso alternatieve opties als apps van derden, Domoticz, etc. En opties in alternatieve Zigbee hardware van derden zoals Ikea, Sunricher, etc.
Toevallig vanmorgen een nieuwe HUE Smart Plug aangemeld in Domoticz en inderdaad, geen andere opties en/of sensoren dan AAN/UIT. In tegenstelling tot de HUE sensoren welke ook een temperatuur en lichtsensor aan boord hebben en in Domoticz apart aangestuurd kunnen worden.robertobadjo schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 18:42:
Vandaag maar even een U-profiel gehaald bij de bouwmarkt. Ook dit is geen perfecte oplossing. Het licht dat ik prefereer is een warme tint, geel dus. En dat komt uit één LED. Daardoor lijkt het dus net kerstverlichting.Xander schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 23:22:
[...]
Ik heb ze hier ook onder de keukenkasten geplaatst. Hue strips zijn wat dat betreft niet ideaal voor directe verlichting, de LEDs zitten vrij ver uit elkaar in vergelijking met sommige andere strips.
Ik denk dat zo'n LED-profiel dat ook niet weg gaat nemen, helaas.
Stiekem vind ik dat wel jammer. Het had een goeie concurentie geweest voor de fibaro pluggen. Zeker gezien de prijs.Theo74 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:05:
[...]
Toevallig vanmorgen een nieuwe HUE Smart Plug aangemeld in Domoticz en inderdaad, geen andere opties en/of sensoren dan AAN/UIT. In tegenstelling tot de HUE sensoren welke ook een temperatuur en lichtsensor aan boord hebben en in Domoticz apart aangestuurd kunnen worden.
Ik heb het ook erger als ik moe ben / in de avond. Andere smartlights die ik ken (ikea, innr) zin erger.ivootjuh schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:57:
[...]
Oei dat is wel echt balen om te horen. Ik moet wel zeggen dat ik er meer last van heb als ik moe ben, of als het avond is (geen idee of daar een verband tussen is) maar zijn er ook smart lights die hier geen last van hebben?
Ik zat namelijk al lang te kijken naar fibaro dimmers bijvoorbeeld, maar heb je daarmee hetzelfde? Of is er een alternatief voor 'ons' mensen die er wel echt last van hebben?
Heb ook nog wat 'gewone' dimbare philips filamentlampen en gu10 spots, allen 'warmglow', waarvan enkele ook achter philips livingwhites dimmers, en die geven het effect veel minder tot niet
Al eens geprobeerd goed, maar werkt niet. Het zit hem echt in het design van de aansturing van de leds, na de voedingErik1971 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:43:
[...]
Misschien een hele rare opmerking, maar wellicht stekker andersom in de muur steken? Er vanuit gaande dat je ze in een armatuur hebt zitten met een stekker, anders zou de nul en schakeldraad op fitting moeten omwisselen (soms is zijn deze omgewisseld bij aansluiten, nul zit op buitenkant, fase of schakeldraad zit onderaan, is ook wel zo veilig), is iets lastiger en wel eerst stroom er af
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Heb ik hier vorige week al aangegeven, maar was toen de enige die dit had. Ook op YouTube wordt dit besproken in diverse reviews.ivootjuh schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 17:15:
[...]
Dit is het alleen niet. Ik ben aardig bekend met electra en weet 100 procent dat alles goed zit. Ik heb het dan ook niet met andere lampen in huis. Het zijn echt de filament lampen waar ik dit bij heb.
Beaumotica had het nog niet gehoord, maar heb ze toch geretourneerd, ik word
Als ik buiten een flood/breedstraler wil laten schakelen op beweging (uiteraard Hue motion sensor), kan dit (op 1 of andere manier) met elke lamp of moet dat ook een Hue zijn?
Was maar een ingeving om te checken of fase om wisselen het beter zou maken!eymey schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 14:19:
[...]
Ik heb het ook erger als ik moe ben / in de avond. Andere smartlights die ik ken (ikea, innr) zin erger.
Heb ook nog wat 'gewone' dimbare philips filamentlampen en gu10 spots, allen 'warmglow', waarvan enkele ook achter philips livingwhites dimmers, en die geven het effect veel minder tot niet
[...]
Al eens geprobeerd goed, maar werkt niet. Het zit hem echt in het design van de aansturing van de leds, na de voeding
Ik heb zelf nog geen Hue filament lampen, dus kan ook weinig zeggen van het knipperen, maar gezien hoe compact de regel elektronica is, lijkt mij dat de voeding, lees trafo, gewoon te klein is om een superstrake gelijk stroom te creëren en waarschijnlijk ook meer last heeft van schommelingen of ruis op het stroomnet?!?!
@NeutraleTeun Kun je de floodlight via een Hue stekker laten lopen?
Niet echt.
Is via stroomkabel verbonden met een lichtschakelaar binnen.
Deze inbouwen en de lichtschakelaar door een pulsdrukker vervangen: https://www.wifimedia.eu/nl/icasa-switch.htmlNeutraleTeun schreef op zondag 22 september 2019 @ 08:20:
Niet echt.
Pulse en schakelaar zijn zo'n €100.
Voor iets meer heb ik ook gelijk een Hue Flood.
Bedankt voor de opties iig!
Voor iets meer heb ik ook gelijk een Hue Flood.
Bedankt voor de opties iig!
Stekker aan die stroomkabel maken en dan via een Hue compatible slimme stekker lijkt me de goedkoopste optie.NeutraleTeun schreef op zondag 22 september 2019 @ 08:20:
Niet echt.
? Eerder de helft? Die schakelaar die ik link is €44,95, voor €5 a €6 euro zie ik van de meeste merken schakelmateriaal pulsdrukker.NeutraleTeun schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:31:
Pulse en schakelaar zijn zo'n €100.
Nog wat wisselgeld erbij als je niet de wip van de huidige schakelaar kunt hergebruiken.
Als je de Hue Floodlight wilt kopen mag dat natuurlijk ook gewoon.
Nee, het heeft naar mijn mening echt niets te maken met de gelijkrichting of wat dan ook. Bovendien heb ik thuis ook wel andere filamentlampen die niet of nauwelijks knipperen.Erik1971 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 23:12:
[...]
Was maar een ingeving om te checken of fase om wisselen het beter zou maken!
Ik heb zelf nog geen Hue filament lampen, dus kan ook weinig zeggen van het knipperen, maar gezien hoe compact de regel elektronica is, lijkt mij dat de voeding, lees trafo, gewoon te klein is om een superstrake gelijk stroom te creëren en waarschijnlijk ook meer last heeft van schommelingen of ruis op het stroomnet?!?!
En wat ik van de gewone Hue lampen zie (en van de filament Hue's dus ook verwacht), is dat het 'patroon' ook verandert naar mat je de lamp verder dimt. Op z'n helderst is er dan ook nauwelijks waarneembare knippering.
Het is gewoon te lage frequentie PWM, waar op een paar 'overgevoelige' mensen na, niemand rekening mee lijkt te houden.
Betreft de filament lampen.. ik heb er ook een voor buiten gekocht in de lantaarn bij de voordeur. Onder een afdakje, dus denk dat 'ie het wel even volhoudt.
Ook ik heb een beetje last van die flickering. Op sich vind ik het niet erg, want het is buiten. Dan geeft het wel weer een grappig effect eigenlijk. Ik bestuur 'm met Home Assistant, en zonsondergang gaat 'ie aan over een tijdspan van 1 uur van 0 naar 50 procent brightness. Na 11 uur gaat 'ie naar 25% tot zonsopgang.
Ik merkte dat direct met de brightness functie van 0 naar 255, het flikkeren zeker zichtbaar was. Met percentage brightness was het iets minder. Nu durf ik niet te zeggen of dit op de achtergrond minder is. Maar boven de 20/25% brightness is het flikkeren weg. Is geen oplossing, maar is wel iets waarmee het minder storend is.
Het flikkeren hierbij is overigens niet de overgevoeligheid. Ik heb er wel last van, maar mijn vriendin totaal niet. Zij vond dit ook erg veel knipperen. Ook verschillende ledjes in de ring gingen onafhankelijk aan/uit.
Ook ik heb een beetje last van die flickering. Op sich vind ik het niet erg, want het is buiten. Dan geeft het wel weer een grappig effect eigenlijk. Ik bestuur 'm met Home Assistant, en zonsondergang gaat 'ie aan over een tijdspan van 1 uur van 0 naar 50 procent brightness. Na 11 uur gaat 'ie naar 25% tot zonsopgang.
Ik merkte dat direct met de brightness functie van 0 naar 255, het flikkeren zeker zichtbaar was. Met percentage brightness was het iets minder. Nu durf ik niet te zeggen of dit op de achtergrond minder is. Maar boven de 20/25% brightness is het flikkeren weg. Is geen oplossing, maar is wel iets waarmee het minder storend is.
Het flikkeren hierbij is overigens niet de overgevoeligheid. Ik heb er wel last van, maar mijn vriendin totaal niet. Zij vond dit ook erg veel knipperen. Ook verschillende ledjes in de ring gingen onafhankelijk aan/uit.
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Bah. Dat worden voor mij dus geen Hue filament lampen als ik dit zo allemaal lees.
*zucht*.... en daar durven ze dan een Philips / Hue naam op te plakken
Hier helemaal geen last van (globe)gitaarwerk schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:57:
Betreft de filament lampen.. ik heb er ook een voor buiten gekocht in de lantaarn bij de voordeur. Onder een afdakje, dus denk dat 'ie het wel even volhoudt.
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Dat is wel top. Ik kan me er niet aan storen, aangezien het wel een old-school effect heeft. En er is toch garantie nog op :-)
Ik heb de Edison versie.
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Mijn zwager had ook een Globe besteld en alhoewel mijn zus het niet ziet, zien mijn zwager en ik het wel continue knipperen.eymey schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:14:
Bah. Dat worden voor mij dus geen Hue filament lampen als ik dit zo allemaal lees.
Ik wilde het een tweede poging geven. Maar nu zeker niet meer. Wacht wel op een nieuwe lichting.
Hier ook geen enkele last met de filament lampen.
Heb ze allemaal en ze zijn briljant.
Heb er maar 3 jaar op gewacht.
Heb ze allemaal en ze zijn briljant.
Heb er maar 3 jaar op gewacht.
Weet iemand wat de doorsnede is van een E14 lamp? Heb lopen zoeken ernaar maar niet gevonden of heb mijn verkeerde bril op :-)
Wij hebben een natuurzoutlamp (hoe dat ding ook mag heten) en er zat een spaar lamp in van Ikea maar die is overleden en die past er net in.
Bedankt alvast!
Wij hebben een natuurzoutlamp (hoe dat ding ook mag heten) en er zat een spaar lamp in van Ikea maar die is overleden en die past er net in.
Bedankt alvast!
Kijk even bij coolblue, daar staan de afmetingen er volgens mij goed bij.Erik2B schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:02:
Weet iemand wat de doorsnede is van een E14 lamp? Heb lopen zoeken ernaar maar niet gevonden of heb mijn verkeerde bril op :-)
Bedankt alvast!
https://www2.meethue.com/...arslamp-e14/8718696695203Erik2B schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:02:
Bedankt alvast!
Bij afmetingen en gewicht (8.8cm dus)
edit: sorry, zijn afmetingen incl. verpakking..verkeerde dus, hieronder de goede!
https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications
[ Voor 19% gewijzigd door Birdy D op 24-09-2019 10:33 ]
Ik heb ook 1 filament lamp gehaald vorige week, erg blij mee
Mooi licht ook!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
8,8cm? Dat is de verpakking! De lamp is 39mm breed.
Voor elke oplossing is er een probleem!
O ja natuurlijk wat stom van mejwhoogervorst schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:04:
8,8cm? Dat is de verpakking! De lamp is 39mm breed.

Ik moet zeggen dat ik wel blij ben met de Hue Filament Globe.

Waar vind je anders een lamp die zo mooi in een minimalistisch armatuur past én elektronica aan boort heeft om deze op afstand te kunnen dimmen? Ik vind het eigenlijk wel knap hoe ze het hebben ontworpen.
Ik vind 'm juist erg goed terug te dimmen en de kleurtemperatuur is voor mijn doeleinde prima. Dit is voor mij sfeerlicht (gaat tijdens automatisch schemering aan) en zet ik soms iets feller als ik op de bank wat aan het lezen ben.
Van het knipperen heb ik bij deze lamp geen last, terwijl ik daar normaal gesproken vrij gevoelig voor ben.
De lamp is met €29,- natuurlijk niet goedkoop, maar een losse LED filament-lamp met aparte dimmer is al snel duurder.

Waar vind je anders een lamp die zo mooi in een minimalistisch armatuur past én elektronica aan boort heeft om deze op afstand te kunnen dimmen? Ik vind het eigenlijk wel knap hoe ze het hebben ontworpen.
Ik vind 'm juist erg goed terug te dimmen en de kleurtemperatuur is voor mijn doeleinde prima. Dit is voor mij sfeerlicht (gaat tijdens automatisch schemering aan) en zet ik soms iets feller als ik op de bank wat aan het lezen ben.
Van het knipperen heb ik bij deze lamp geen last, terwijl ik daar normaal gesproken vrij gevoelig voor ben.
De lamp is met €29,- natuurlijk niet goedkoop, maar een losse LED filament-lamp met aparte dimmer is al snel duurder.
Ik heb ook 2 Filament Globe lampen, waarbij 1 flickert wanneer ik ze op 15% heb staan.
Ga ik hoger, dan heb ik er geen last van.
Omdat de lampen vlak boven mij zitten, zie ik dat af en toe gebeuren.
Ben benieuwd of dat met een software update opgelost gaat worden.
Ga ik hoger, dan heb ik er geen last van.
Omdat de lampen vlak boven mij zitten, zie ik dat af en toe gebeuren.
Ben benieuwd of dat met een software update opgelost gaat worden.
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Inderdaad een geval niet goed gekeken, had namelijk bij het nieuwe model gekeken en daar stond het dus niet bijBirdy D schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:57:
[...]
https://www2.meethue.com/...arslamp-e14/8718696695203
Bij afmetingen en gewicht (8.8cm dus)
edit: sorry, zijn afmetingen incl. verpakking..verkeerde dus, hieronder de goede!
https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications

Bedankt!
Kwaliteit van de Hue lampen is door de jaren heen wel minder geworden. Ik ben nu ook bezig met Hue support voor vervanging van mijn nieuwe GU10 Color lampen, omdat ze een heel hoge pieptoon hebben wanneer ze uit staan.
En dan nu de filament lampen die bij een aantal personen problemen opleveren.
En dan nu de filament lampen die bij een aantal personen problemen opleveren.
[ Voor 15% gewijzigd door BioHazard op 24-09-2019 11:35 ]
Waar komt die armatuur vandaan?M-ThijZ schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:42:
Ik moet zeggen dat ik wel blij ben met de Hue Filament Globe.
[Afbeelding: Hue Globe]
Wat ik nu wel heb gemerkt, is dat het niet een standaard iets is hier.... soms doet hij het flikkeren wel, en soms niet. Mocht de lamp flikkeren, dan werkt het wel om even de dimstand te veranderen.THE_BASE schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 19:15:
[...]
Heb ik hier vorige week al aangegeven, maar was toen de enige die dit had. Ook op YouTube wordt dit besproken in diverse reviews.
Beaumotica had het nog niet gehoord, maar heb ze toch geretourneerd, ik worddaar helemaal krankjorum van.
Ik hoop dus dat het een bug is en met een update opgelost wordt/kan worden. Want de momenten dat het 'goed' werkt, heb ik er geen last van.
Zo niet, dan gaan deze lampen bij mij ook retour, en zal ik toch maar eens de overstap naar fibaro o.i.d. moeten maken... Of werkt die op exact dezelfde manier?
Even in dit topic verder, de bluetooth lampen ondersteunen ook nog gewoon de normale bridge, dus eigenlijk lijkt er geen nadeel te zijn.ManiacsHouse schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:30:
[...]
Volgens mij is de bol.com aanbieding stuk interessanter. Mits je er 3 tegelijk bestelt.
Bij Bol ook nieuwe versies, Karwei staat bluetooth niet bij.
Werkt Bluetooth versie ook met Hue én Bluetooth eigenlijk? Of heb ik iets gemist.
Bron: https://www.bright.nl/nie...-ook-met-bluetooth-lampen
Iemand al ervaring met de nieuwe bluetooth lampen? Zijn deze qua licht hetzelfde of zijn er al nadelen ondervonden ten opzichte van de 'normale'?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Zover ik weet zijn ze exact hetzelfde, echter doordat er nu bluetooth in zit, heb je niet perse de bridge of dimmer nodig, maar kan alles vanuit een app bijvoorbeeld.Gynnad schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:48:
[...]
Even in dit topic verder, de bluetooth lampen ondersteunen ook nog gewoon de normale bridge, dus eigenlijk lijkt er geen nadeel te zijn.
Bron: https://www.bright.nl/nie...-ook-met-bluetooth-lampen
Iemand al ervaring met de nieuwe bluetooth lampen? Zijn deze qua licht hetzelfde of zijn er al nadelen ondervonden ten opzichte van de 'normale'?
Ik hoor graag als ik het fout heb, maar dit is wat ik ervan weet!
Als je met overstap naar fibaro bedoelt dat je dan dus een Z-wave dimmer van fibaro aanschaft en daar geen 'gewone' dimbare (led)lamp op aansluit, dan zou dat inderdaad een goede oplossing kunnen zijn. Maar er zijn ook genoeg combinaties tussen dimmers en dimbare ledlampen die rare resultaten kunnen opleveren, dus je moet wel geluk hebben de juiste keuze te maken.ivootjuh schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:09:
[...]
Wat ik nu wel heb gemerkt, is dat het niet een standaard iets is hier.... soms doet hij het flikkeren wel, en soms niet. Mocht de lamp flikkeren, dan werkt het wel om even de dimstand te veranderen.
Ik hoop dus dat het een bug is en met een update opgelost wordt/kan worden. Want de momenten dat het 'goed' werkt, heb ik er geen last van.
Zo niet, dan gaan deze lampen bij mij ook retour, en zal ik toch maar eens de overstap naar fibaro o.i.d. moeten maken... Of werkt die op exact dezelfde manier?
In geval van een dergelijke combinatie doet de dimmer 'gewoon' fase-aansnijding of -afsnijding. En de electronica in de dimbare lamp moet daar dan wijs uit worden en zal uiteindelijk de led's feller of minder fel maken, danwel met PWM, danwel op een andere manier.
Zoals ik hier eerder ook al aanhaalde heb ik zowel Philips LivingWhites (zigbee) dimmers, als ook een buitenlamp van Steinel waar een ingebouwde dimmer in zit die de lamp gedimd laat branden tot er beweging is. En die geven met een 'gewone' dimbare Philips WarmGlow filamentlamp een goed resultaat. Er is sprake van PWM, maar zelfs voor mij niet storend.
Overigens wel hoopvol om te lezen dat niet alle Hue filamentlampen er last van hebben
Maar kan ik dan kortgezegd concluderen dat led en dimmen nog niet echt goed doorontwikkeld is, en je dus geluk moet hebben als je geen last hebt van flikkering? Of is er weldegelijk een combinatie wat altijd 'perfect' werkt?eymey schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:58:
[...]
Als je met overstap naar fibaro bedoelt dat je dan dus een Z-wave dimmer van fibaro aanschaft en daar geen 'gewone' dimbare (led)lamp op aansluit, dan zou dat inderdaad een goede oplossing kunnen zijn. Maar er zijn ook genoeg combinaties tussen dimmers en dimbare ledlampen die rare resultaten kunnen opleveren, dus je moet wel geluk hebben de juiste keuze te maken.
In geval van een dergelijke combinatie doet de dimmer 'gewoon' fase-aansnijding of -afsnijding. En de electronica in de dimbare lamp moet daar dan wijs uit worden en zal uiteindelijk de led's feller of minder fel maken, danwel met PWM, danwel op een andere manier.
Zoals ik hier eerder ook al aanhaalde heb ik zowel Philips LivingWhites (zigbee) dimmers, als ook een buitenlamp van Steinel waar een ingebouwde dimmer in zit die de lamp gedimd laat branden tot er beweging is. En die geven met een 'gewone' dimbare Philips WarmGlow filamentlamp een goed resultaat. Er is sprake van PWM, maar zelfs voor mij niet storend.
Overigens wel hoopvol om te lezen dat niet alle Hue filamentlampen er last van hebben
En die dimmers die jij hebt, hebben die dezelfde werking als fibaro? of heb je ten alle tijden nog wel hue lampen nodig? Ik heb hier namelijk alle schakelaar nu afgekoppeld en doe alles met de dimmers van Hue. Dit werkt zolang het werkt. Maar het liefst zou ik een schakelaar zie die via zigbee of zwave werkt, maar dat ik ook de mogelijkheid heb om een normale lamp erin te doen, en dat deze direct werkt.
Ik vindt (buiten Hue om) alles nog best een knutselpakket en niet altijd even betrouwbaar en of een WAF hebben. Hoe doen jullie dat eigenlijk? Ik wil namelijk het liefst gewoon mijn schakelaars kunnen gebruiken, zodat iedereen ermee overweg kan. Ik heb nu het gevoel dat ik buiten Hue om (wat al niet goedkoop is) ook nog eens dure dimmers per schakelaar moet plaatsen om de lichtknop te gebruiken. Waarom is er niet 1 soort schakelaar/dimmer die alles doet en ook met zwave/zigbee overweg kan!
Misschien wel omdat niemand zin heeft om te betalen voor een systeem waarvan hij de helft niet gebruikt?ivootjuh schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:53:
[...]
. Waarom is er niet 1 soort schakelaar/dimmer die alles doet en ook met zwave/zigbee overweg kan!
Ik heb geen zwave in huis, alleen maar zigbee. En ik heb geen behoefte aan extra dure spullen omdat ze zo nodig ook zwave willen praten.
Een beetje als een auto met een benzine EN een diesel motor tegelijk uitrusten omdat de een diesel wil en de ander benzine
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic