[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.148.450 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:38
job schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:55:
[...]

Dat is toch ook bij ikea, innr en osram het geval?
Dat durf ik niet te zeggen. Ik weet in ieder geval dat het bij Hue (nog) zo is maar daar wel een firmware update voor zou komen. Hoe het bij andere systemen werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 10:53

Ursamajor

Astrofotograaf

Gynnad schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:57:
[...]

Hoe ervaren jullie het verschil tussen Wit en Wit/Ambiance? Is het verschil groot / wat is het exacte verschil. Lees dat Ambiance gezelliger licht kan gebeuren, maar weet niet exact wat ik mij daar bij moet voorstellen tegenover wit.
Wat al is gezegd idd. Ik zou voor de leefruimten waar licht belangrijk is zeker een White ambiance nemen en voor gewoon op de gang ofzo een gewone (hue) ledlamp.
De Ambiance kan inderdaad erg gezellig licht uitstralen, ala kaarslicht. Heel warm, maar dus ook koel tot en met energetisch blauw.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:21

Quad

Doof

job schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:55:
[...]

Dat is toch ook bij ikea, innr en osram het geval?
Mijn Tradfri verlichting gaat, itt mijn Hue verlichting, terug naar vorige setting. Innr en Osram, geen idee.

De White Ambiance lampen ben ik erg tevreden over. De Color heb ik ook, maar die benut ik nauwelijks, fel rood is toch niet zo aantrekkelijk, in de woonkamer. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Quad op 20-11-2018 21:27 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
[...]

Hoe ervaren jullie het verschil tussen Wit en Wit/Ambiance? Is het verschil groot / wat is het exacte verschil. Lees dat Ambiance gezelliger licht kan gebeuren, maar weet niet exact wat ik mij daar bij moet voorstellen tegenover wit.
Naast wat al door anderen gemeld is, is er nog een significant verschil en dat is dat de Hue White Ambiance veel dieper gedimd kan worden dan de Hue White!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medashkh
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 04-06 10:54
Wij hebben al een paar maanden de Hue Bridge + 5 lampen, dit werkte altijd goed. Nu hebben we de laatste week/2 weken problemen dat de complete DSL verbinding wegvalt. Monteur van KPN geweest, nieuw modem gekregen en nog steeds was het probleem niet opgelost. Zonder de bridge aangesloten te hebben aan ons modem hadden we geen problemen meer. Gisteren maar eens gebeld en is een vaak gehoorde klacht sinds de laatste firmware update. We kregen het advies de bridge naar fabrieksinstellingen terug te zetten. Het probleem lijkt opgelost te zijn.

Hue bridge + KPN V10 (Nu V10a)

Iemand anders dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinhheddes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-06 14:27
[...]

Al mijn lampen waren van de White serie, ik was van plan over te stappen op de Wit/Ambiance serie totdat ik de actie tegenkwam van gekleurde lampen. Tot op heden ben ik er tevreden mee, ik liep er namelijk tegen aan dat wanneer ik wou dimmen de witte lampen vrij wit licht gaven... verrassend :P. Maar met de ambiance serie kan dan dus een warmere tint worden toegepast, het prijsverschil met ambiance daarentegen is vriendelijker dan de kleurenserie. Uiteindelijk vermoed ik dat ik ook met mijn gekleurde lampen voornamelijk enkel de ambiance tinten zal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:34

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb thuis binnen alleen maar de White/Ambiance lampen en voor buiten de White lampen. De White is inderdaad niet zo goed te dimmen als de White/Ambiance versie. De White/Ambiance heb ik aan het begin van de avond ergens in het midden staan wat betreft kleur en later op de avond meer naar het geel/oranje/warmer toe. Dat geeft een veel rustiger en gezelliger beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb al vanaf het begin problemen met mijn philips hue LEDstrip.
Bij licht op volledige sterkte is er een zoomend geluid hoorbaar bij de stekker.
Na melding bij Philips heb ik deze mogen terugsturen en heb een nieuw exemplaar ontvangen, net hetzelfde probleem.

Ik heb de ledstrip opnieuw opgestuurd en Philips liet me weten dat ze het probleem inderdaad hebben kunnen waarnemen. Na 3 weken wachten heb ik gisteren opnieuw een ledstrip ontvangen. Probleem is nog steeds hetzelfde.

Omdat ik het zat ben van het een en weer sturen van mijn ledstrip ben ik op zoek naar een andere adapter voor de ledstrip, ik ben zeker van dat met een andere adapter het probleem opgelost zal zijn.
Dit is de huidige adapter, enig idee welke adapter hiervoor nog gepast is?
Wat is er belangrijk om een nieuwe aan te schaffen? V? mA?

Afbeeldingslocatie: https://axonet.be/fora/philips_hue.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:18
* the-edge meldt zich in het topic. :w

In het topic Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2 post ik regelmatig de afbouw van onze nieuwe woning. In deze woning hebben we voor 99% Hue lampen.

Maar die ene procent, daar gaat het nu om. De lampen boven de eetkamertafel zijn Calex LED lampen zonder een dimmer. Echter zijn deze lampen fel en wil ik ze kunnen dimmen. Kan ik ze op 1 of andere manier toch via de Hue app dimmen? Zoja, wat moet ik daarvoor aanschaffen? Ik zie door de bomen het bos namelijk niet meer, we hebben alles van Gira, en zo zag ik dat er ook een Gira Zigbee LL inbouwdimmer is (https://www.goedkopermets...ee-light-link-2-100w.html).

Maar kan ik het dan bedienen via de Hue app? Of is dat überhaupt niet mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaas.roelofs
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-04 15:27
the-edge schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:09:
* the-edge meldt zich in het topic. :w

In het topic Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2 post ik regelmatig de afbouw van onze nieuwe woning. In deze woning hebben we voor 99% Hue lampen.

Maar die ene procent, daar gaat het nu om. De lampen boven de eetkamertafel zijn Calex LED lampen zonder een dimmer. Echter zijn deze lampen fel en wil ik ze kunnen dimmen. Kan ik ze op 1 of andere manier toch via de Hue app dimmen? Zoja, wat moet ik daarvoor aanschaffen? Ik zie door de bomen het bos namelijk niet meer, we hebben alles van Gira, en zo zag ik dat er ook een Gira Zigbee LL inbouwdimmer is (https://www.goedkopermets...ee-light-link-2-100w.html).

Maar kan ik het dan bedienen via de Hue app? Of is dat überhaupt niet mogelijk?
De dimmer in je link is van Busch-Jaeger, niet van Gira. Zal waarschijnlijk evengoed passen overigens en is een mogelijke oplossing.
Een andere mogelijke oplossing is de Ubisys D1 module. Die kun je inbouwen, los of achter een (puls-)schakelaar. De module wordt zichtbaar als 'dimmable light' binnen Hue en met de (optionele) schakelaar is de lamp ook nog handmatig te schakelen/dimmen. Werkt bij mij perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Laatst online: 11:18
klaas.roelofs schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:17:
[...]

De dimmer in je link is van Busch-Jaeger, niet van Gira. Zal waarschijnlijk evengoed passen overigens en is een mogelijke oplossing.
Een andere mogelijke oplossing is de Ubisys D1 module. Die kun je inbouwen, los of achter een (puls-)schakelaar. De module wordt zichtbaar als 'dimmable light' binnen Hue en met de (optionele) schakelaar is de lamp ook nog handmatig te schakelen/dimmen. Werkt bij mij perfect!
Verkeerde paste :|
Daar ga ik eens naar kijken, dank je wel! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaas.roelofs
the-edge schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:21:
[...]

Verkeerde paste :|
Daar ga ik eens naar kijken, dank je wel! d:)b
Gira heeft trouwens bij mijn weten geen Zigbee modules, alleen afstandsbedieningen.
Ik heb onderstaande, staat mooi in de rest van het schakelmateriaal. Maar het is dus alleen een afstandsbediening, er kan niks bedraad op aangesloten worden...
https://elektradirect.nl/...mgDxsD2HEwEBoCLaIQAvD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-07 12:47
klaas.roelofs schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:30:
[...]

Gira heeft trouwens bij mijn weten geen Zigbee modules, alleen afstandsbedieningen.
Ik heb onderstaande, staat mooi in de rest van het schakelmateriaal. Maar het is dus alleen een afstandsbediening, er kan niks bedraad op aangesloten worden...
https://elektradirect.nl/...mgDxsD2HEwEBoCLaIQAvD_BwE
Schakelt die de lamp, of regelt hij ook echt de zaken via de bridge. Ik heb namelijk wel eens vernomen dat deze de lamp schakelt en dat dit niet goed wordt bijgehouden op de bridge.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaas.roelofs
YdieresiS schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:11:
[...]

Schakelt die de lamp, of regelt hij ook echt de zaken via de bridge. Ik heb namelijk wel eens vernomen dat deze de lamp schakelt en dat dit niet goed wordt bijgehouden op de bridge.
De bridge 'ziet' deze afstandsbediening inderdaad niet. De Hue bridge checkt elke zoveel seconden de status van elke lamp in het netwerk. Dus als je met de Gira schakelt (of dimt) duurt het heel even voordat je deze veranderde status ook terugziet in je app. Maar het klopt uiteindelijk altijd (bij mij althans ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnrlu
  • Laatst online: 17-07 15:28
Hulp gevraagd:

In één van de eerdere delen van de ervaringen & discussie topics kwam ik onderstaande reacties tegen:
domoticasmurf schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:27:
Het is gelukt... Ik heb een Hue Dimmer Switch in de muur gebouwd en kan m'n eigen schakelmateriaal gebruiken. Ben er super blij mee! :)

Ik heb het originele schakelgedeelte uit de wandschakelaar gesloopt en heb 4 microswitches erin gelijmd.
Je hoort nu een zachte klik als je een toets bedient. In mijn ogen beter dan het lompe geluid dat de EnOcean schakelaar maakt. ;)

Kosten: 15 euro voor de dimmer switch (aanbieding Karwei -/- 25%) en 4 microschakelaars à 85 cent.

Het programmeren moet nu nog via de API maar dat is niet zo ingewikkeld als je het een keer gedaan hebt en is nog leuk ook.

Elke van de 4 knoppen knoppen krijgen 2 functies dus in theorie 8 scenes of 6 scenes en 2x OFF bijv.
Ik heb nu via de API code x002 (SHORT_RELEASED) gebruikt maar het moet mogelijk zijn ook x003 (LONG_RELEASED) en zelfs x001 (HOLD) te gebruiken maar de combinatie van die twee laatste codes moet ik nog testen.

Meer foto's van de ombouw HIER

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aansluitingen:
[Afbeelding]
Dutchgrover schreef op maandag 7 december 2015 @ 17:24:
[...]

Respect! domoticasmurf voor jouw hue schakelaar projectje!! _/-\o_

Ik heb afgelopen weekend wat geexperimenteerd maar ik durfde de printplaat niet door midden te zagen. Wat een priegelwerk is dat solderen :? ! Ik kon het niet laten en heb tocht wat geprobeerd maar dan met een hele printplaat.

Wij hebben gira schakelmateriaal aan de muur hangen en ik vond een 4-voudig maak contact dat ik gebruikt heb, dan hoef ik niet te experimenteren met microswitches (16,5 euro via warmteservice). Het integreert zo wel perfect met het andere schakelmateriaal.

Ik heb de dimmerswitch zo veel mogelijk intact gelaten en alleen draadjes gesoldeerd aan de contactpuntjes van de microswitches op de printplaat (SW1, SW2, SW3 en SW4). In het Gira schakelblok hebben steeds twee maakcontacten dezelfde ingang maar dat is geen probleem bleek uit jouw schema. Uiteindelijk lopen er dus 6 draadjes van de dimmerswitch naar het Gira schakelblok.

In eerste instantie deed de dimmerswitch het niet meer, oeps! Ik denk dat ik met solderen ergens sluiting gemaakt had. Mijn soldeerbout(je) voelt als een enorme pook als ik die draadjes vast probeer te maken. Ik zal wel niet het juiste gereedschap hebben voor dit gepriegel. Nadat ik twee draadjes opnieuw gesoldeerd had werkte het gelukkig weer.

Omdat de inbouwdoos in een holle wand zit kon ik vrij eenvoudig een sleuf in de inbouwdoos maken waardoor ik de dimmerswitch gedeeltelijk in de holle wand kan schuiven, daardoor past hij gewoon. Dat leek me een makkelijkere oplossing als het doormiddenzagen van de printplaat.

Het resultaat werkt verbluffend goed. Ik heb een schakelaar die niet te onderscheiden is van de rest van het schakelmateriaal met 4 verschillende knoppen. Met iConnectHue (iOS) vervolgens alle knoppen individueel geprogrameerd. Leuk dat je onderscheid kunt maken tussen kort en lang indrukken waardoor je 8 mogelijkheden hebt.
Uiteindelijk heb ik heb geprogrammeerd voor twee verschillende lampengroepen met boven aan en onder uit, zoals een conventionele dubbele schakelaar ook zou reageren. Snapt mijn vriendin tenminste ook hoe het werkt :+ Met als uitbreiding dat lang indrukken een tweede scene activeert. Ben er super blij mee.

Heb helaas geen foto's gemaakt en het ding zit inmiddels in de muur ingebouwd. Zal bij de volgende ombouw wat plaatjes maken. Even aankijken hoe het in de praktijk functioneert maar ik denk dat dit mijn standaard schakelsysteem voor hue wordt en dat ik op termijn mijn overige schakelaars (gebaseerd op de remotes) ga vervangen.

Het resultaat ziet er ongeveer zo uit:
[Afbeelding]
Nu ben ik gisteravond bezig geweest om de Philips HUE Dimmer Switch uit elkaar te halen om te gaan solderen. Echter bleek bovenstaande beschrijvingen toch minder duidelijk dan ik aanvankelijk dacht.

Kan iemand mij hier nog wat duidelijker op gang helpen hoe het aangesloten dient te worden op Gira een 4 x maak contact pulsschakelaar?

Na eea te googelen kwam ik deze site ook nog tegen: https://ottelo.jimdo.com/philips-hue-osram-lightify/
Op deze site wordt een andere werkwijze uitgelegd, waarbij 2 pulsschakelaars worden verwijderd. Ik vraag met dan ook af of je dan uiteindelijk wel de werkwijze van 4 pulschakelaars werkend krijgt.

Wie kan dit voor mij verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-07 22:32
Droned schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:44:
Ik heb al vanaf het begin problemen met mijn philips hue LEDstrip.
Bij licht op volledige sterkte is er een zoomend geluid hoorbaar bij de stekker.
Na melding bij Philips heb ik deze mogen terugsturen en heb een nieuw exemplaar ontvangen, net hetzelfde probleem.

Ik heb de ledstrip opnieuw opgestuurd en Philips liet me weten dat ze het probleem inderdaad hebben kunnen waarnemen. Na 3 weken wachten heb ik gisteren opnieuw een ledstrip ontvangen. Probleem is nog steeds hetzelfde.

Omdat ik het zat ben van het een en weer sturen van mijn ledstrip ben ik op zoek naar een andere adapter voor de ledstrip, ik ben zeker van dat met een andere adapter het probleem opgelost zal zijn.

[Afbeelding]
Ik heb ook die LEDstrip. Geluid is me nog niet opgevallen, zal vanavond eens checken.
Maar is het niet zo dat die adapter ook als schakelaar/dimmer werkt? Of waar zit de "logic" die de strip aan de bridge koppelt?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
Menesis schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:38:
[...]
Ik heb ook die LEDstrip. Geluid is me nog niet opgevallen, zal vanavond eens checken.
Maar is het niet zo dat die adapter ook als schakelaar/dimmer werkt? Of waar zit de "logic" die de strip aan de bridge koppelt?
Zelf heb ik (nog) geen ledstrip maar volgens mij zit in de adapter inderdaad de HUE/Zigbee module verwerkt. M.a.w. zonder adapter geen HUE ledstrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 12:56
Droned schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:44:
[...]

[Afbeelding]
Voltage moet gelijk zijn, niet lager en niet hoger.
Stroom (mA / A) moet minimaal gelijk zijn, maar mag ook hoger zijn. De strip pakt wat hij nodig heeft.

En uiteraard de plug die gelijk moet zijn, maar je zou deze adapter kunnen opofferen en de plug eraf knippen en aan nieuwe adapter solderen. Let dan wel op de polariteit (plus/min).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07 01:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

[...]
De "logic" zit in het tweede doosje, dus niet in de adapter.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-07 10:39
[...]
De logic zit in het kastje tussen de adapter en de lichtstrip.

De adapter maakt inderdaad geluid (piept) bij bepaalde instellingen.
Hier hangt de lichtstrip boven het aanrecht en heb ik het stopcontact in een keukenkastje weggewerkt.
Geen geluid meer te horen nu 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:22

job

Quad schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:25:
[...]

Mijn Tradfri verlichting gaat, itt mijn Hue verlichting, terug naar vorige setting. Innr en Osram, geen idee.
Ah dat wist ik niet. Ik had begrepen philips juist iets nieuws toevoegde wat niet in de zigbee standaard zat.
Ben benieuwd hoe osram en innr het aanpakken.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 21-11-2018 19:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
job schreef op zondag 11 november 2018 @ 18:18:
Bij het zoeken naar nieuwe plafondlampen kwam ik de hue aurelle (white ambiance) tegen, led panelen zoals de floalt. Worden verkocht samen met de hue dimmer.
<knip>

edit: ze zijn hier nog besproken, maar staan blijkbaar al wel in de pricewatch.
Iemand die ze al heeft?

<knip>
Ik heb de rechthoekige gekocht 120x30cm voor boven het bureau in de werkkamer na aanleiding van je post. Van het weekend ga ik hem ophangen.

Voorbeeldje van het internet van de lamp:
Afbeeldingslocatie: https://www.meerdanlicht.nl/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/600x/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/3/2/3216331p5_img12.jpg

Nu krijg je er via een actie ook een gratis Hue Bridge bij.
Ik heb al een bridge, maar is er nog iets leuks te doen met een extra bridge of kan ik beter kijken of ik er iemand anders blij mee kan maken of zo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
hnrlu schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:29:
Hulp gevraagd:

In één van de eerdere delen van de ervaringen & discussie topics kwam ik onderstaande reacties tegen:

[...]

[...]

Nu ben ik gisteravond bezig geweest om de Philips HUE Dimmer Switch uit elkaar te halen om te gaan solderen. Echter bleek bovenstaande beschrijvingen toch minder duidelijk dan ik aanvankelijk dacht.

Kan iemand mij hier nog wat duidelijker op gang helpen hoe het aangesloten dient te worden op Gira een 4 x maak contact pulsschakelaar?

Na eea te googelen kwam ik deze site ook nog tegen: https://ottelo.jimdo.com/philips-hue-osram-lightify/
Op deze site wordt een andere werkwijze uitgelegd, waarbij 2 pulsschakelaars worden verwijderd. Ik vraag met dan ook af of je dan uiteindelijk wel de werkwijze van 4 pulschakelaars werkend krijgt.

Wie kan dit voor mij verduidelijken?
Gebruik dan hue tab dat is veel makelijker
YouTube: Modify your Philips Hue Tap to look like a regular switch

Lesdictische is mijn hash#

Anoniem: 1104419

Hoe zit het eigenlijk met het veranderen van telefoon en je hue verlichting, worden alle benodigde gegevens in de app opgeslagen waardoor je eigenlijk niks hoeft te doen of moet je weer alles handmatig toevoegen?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 1104419 op 22-11-2018 12:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1971
Anoniem: 1104419 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:35:
Hoe zit het eigenlijk met het veranderen van telefoon en je hue verlichting, worden alle benodigde gegevens in de app opgeslagen waardoor je eigenlijk niks hoeft te doen of moet je weer alles handmatig toevoegen?
Alle instellingen staan op de bridge, dus veranderen van telefoon is geen probleem!

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik ben ook maar eens begonnen met Philips Hue. Volledig overtuigd ben ik nog niet. De Hue app vind ik nu niet echt gebruiksvriendelijk, maar dat is misschien persoonlijke smaak.

Ik zat eigenlijk te denken om extra lampen en een bewegingssensor te kopen voor in de slaapkamer. Maar nu besef ik dat dit wel eens wat problemen kan veroorzaken.

Ik zou dus graag hebben dat wanneer je in de slaapkamer komt de lichten automatisch aangaan. Moest je de slaapkamer verlaten dan zouden deze na een ingestelde tijd automatisch terug uitgaan. Zoiets is prima te realiseren.

Maar hoe vertel je de lampen nu dat je effectief gaat slapen? Je komt de slaapkamer in, de lampen gaan aan, je kruipt in het bed....en nu wil je dat ze uit blijven tot wanneer je wakker wordt. Maar hoe doe je dit dan?

Zijn er eigenlijk armaturen die geschikt zijn voor de iets grotere color GU10 lampen van Philips.

Zou deze moeten passen denken jullie?
https://www.lampen24.nl/i...-taleja-145615-nl-nl.html

• DeltaBlast
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 15:30
Heeft er iemand ervaring met de Busch-Jaeger dimmers en knoppen icm Hue? https://www.busch-jaeger....ontrol/zigbee-light-link/

Lang geleden ergens in dit topic is me dat aangeraden om non-hue lampen aan hue te hangen, dus ik heb dat eindelijk eens aangeschaft, maar ik krijg het niet werkend zoals ik het wil.

Ik heb een 6715 U-500 (dus de dimmer zelf) met daarop een 6737-84 (dus 4x2 knoppen) en ik hoopte dat ik die knoppen 1 voor 1 als dimmer kon toevoegen zodat ik daarmee bestaande hue scenes kon besturen... Maar dat lijkt niet te gaan: ik kan de dimmer zelf toevoegen als lamp (en die kan ik dus ook met hue bedienen), maar de overige knoppen lijk ik niet te kunnen koppelen.

Weet iemand hier iets meer over?

edit: ik heb https://www.busch-jaeger-...Bee_BJE-25-11-2015_EN.pdf gevonden en videos hier https://www.busch-jaeger-katalog.de/6730-0-0078,artikel.html
Maar nergens lijkt te staan hoe je de knoppen kan koppelen.

[ Voor 58% gewijzigd door DeltaBlast op 22-11-2018 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:20
Pwain schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:24:
Ik ben ook maar eens begonnen met Philips Hue. Volledig overtuigd ben ik nog niet. De Hue app vind ik nu niet echt gebruiksvriendelijk, maar dat is misschien persoonlijke smaak.

Ik zat eigenlijk te denken om extra lampen en een bewegingssensor te kopen voor in de slaapkamer. Maar nu besef ik dat dit wel eens wat problemen kan veroorzaken.

Ik zou dus graag hebben dat wanneer je in de slaapkamer komt de lichten automatisch aangaan. Moest je de slaapkamer verlaten dan zouden deze na een ingestelde tijd automatisch terug uitgaan. Zoiets is prima te realiseren.

Maar hoe vertel je de lampen nu dat je effectief gaat slapen? Je komt de slaapkamer in, de lampen gaan aan, je kruipt in het bed....en nu wil je dat ze uit blijven tot wanneer je wakker wordt. Maar hoe doe je dit dan?
Bewegingsmelders zijn bijna overal handig behalve in de slaapkamer.

Ik heb hem in de hal. Deur dicht, en de melder ziet je niet meer, en de lampen kunnen handmatig, of automatisch uit. Wel rekening houden met de persoon die eventueel naast je slaapt :+

• Pwain
  • Niet online
robkrekel schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:34:
[...]
Bewegingsmelders zijn bijna overal handig behalve in de slaapkamer.

Ik heb hem in de hal. Deur dicht, en de melder ziet je niet meer, en de lampen kunnen handmatig, of automatisch uit. Wel rekening houden met de persoon die eventueel naast je slaapt :+
Dat was ik ook al aan het denken. Echter moet ik er soms wel eens uit om voor een korte plaspauze. Ik vrees dan dat de lichten opnieuw aangaan in de slaapkamer, niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07 01:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb wel eens nagedacht om een sensor onder het bed te doen, dan ziet ie je niet als je in bed ligt. Zodra je uit bed stapt gaat het licht dan weer aan. Stel de sensor vervolgens zo in dat hij alleen op nachtlicht aangaat na 23:00 oid. Als je het ook donker wilt houden voor je plaspauze, dan zou je kunnen kijken of hij ook helemaal uit kan na 23:00.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Janoz schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:15:
Ik heb wel eens nagedacht om een sensor onder het bed te doen, dan ziet ie je niet als je in bed ligt. Zodra je uit bed stapt gaat het licht dan weer aan. Stel de sensor vervolgens zo in dat hij alleen op nachtlicht aangaat na 23:00 oid. Als je het ook donker wilt houden voor je plaspauze, dan zou je kunnen kijken of hij ook helemaal uit kan na 23:00.
He, komt me bekend voor, werkt prima kan ik je vertellen. :)

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+SigEnergy 11kW AC lader.

• leekers
  • Laatst online: 06-01-2021
Janoz schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:15:
Moet je geen katten hebben lol

"Beautiful Clean Coal"

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
leekers schreef op donderdag 22 november 2018 @ 17:07:
[...]

Moet je geen katten hebben lol
Maar dat staat los van de IR sensor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-07 00:08

LDVC

Let's get it over with

DeltaBlast schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:26:
Heeft er iemand ervaring met de Busch-Jaeger dimmers en knoppen icm Hue? https://www.busch-jaeger....ontrol/zigbee-light-link/

Lang geleden ergens in dit topic is me dat aangeraden om non-hue lampen aan hue te hangen, dus ik heb dat eindelijk eens aangeschaft, maar ik krijg het niet werkend zoals ik het wil.

Ik heb een 6715 U-500 (dus de dimmer zelf) met daarop een 6737-84 (dus 4x2 knoppen) en ik hoopte dat ik die knoppen 1 voor 1 als dimmer kon toevoegen zodat ik daarmee bestaande hue scenes kon besturen... Maar dat lijkt niet te gaan: ik kan de dimmer zelf toevoegen als lamp (en die kan ik dus ook met hue bedienen), maar de overige knoppen lijk ik niet te kunnen koppelen.

Weet iemand hier iets meer over?

edit: ik heb https://www.busch-jaeger-...Bee_BJE-25-11-2015_EN.pdf gevonden en videos hier https://www.busch-jaeger-katalog.de/6730-0-0078,artikel.html
Maar nergens lijkt te staan hoe je de knoppen kan koppelen.
Zie deze handleiding: https://www.busch-jaeger-..._DE_EN_FR_alte%20Norm.pdf
Bij verdere vragen, stuur even een pb.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• Pwain
  • Niet online
BenEco schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:53:
[...]

He, komt me bekend voor, werkt prima kan ik je vertellen. :)
Stomme vraag misschien maar heb je dan 2 sensoren hangen. Eentje voor elke kant? Of plaats je er eentje onderaan van achter in het midden? Is de kijkhoek dan nog voldoende?

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 13:42

BioHazard

*\o/*

Anoniem: 1104419 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:25:
Zijn er eigenlijk armaturen die geschikt zijn voor de iets grotere color GU10 lampen van Philips.

Zou deze moeten passen denken jullie?
https://www.lampen24.nl/i...-taleja-145615-nl-nl.html
Ja! Die passen. Ik heb de staande variant met twee spotjes (x2). Ze zijn een beetje te verstellen, waardoor de hue lampen er prima in passen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hnrlu
  • Laatst online: 17-07 15:28
Dat is natuurlijk niet zo leuk (ik vind dit een leuke uitdaging ;) ). Inmiddels heb ik het werkend 8) , echter past de dimmer switch helaas niet in onze inbouwdoos achter de schakelaar. Ik zal de afstandsbediening dus toch door midden moeten zagen 8)7

Morgen maar weer verder priegelen. Als ik het klaar heb zal ik wat foto's maken.

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Sinds een dag heb ik rare problemen. Ik heb 3 motion sensors die altijd prima gewerkt, maar sinds gisteren vallen ze even uit en laten ze een rood ledje zien. Geen idee wat ik dan moet doen; ik heb geprobeerd om ze te resetten maar dat lukte niet en maar weer terug gehangen en daarna hebben ze het weer even gedaan en nu is het weer mis! Vanmiddag waren ineens alle accessoires niet meer bereikbaar?!? En ook dat was na een tijdje weer gewoon opgelost uit zichzelf?!?!?!?
Ik word er niet goed van! Bij mij moet iets gewoon werken en niet de ene wel en de andere keer niet!

Wie kan me helpen?

Have Fun Funske

• Erik1971
funske schreef op donderdag 22 november 2018 @ 23:25:
Sinds een dag heb ik rare problemen. Ik heb 3 motion sensors die altijd prima gewerkt, maar sinds gisteren vallen ze even uit en laten ze een rood ledje zien. Geen idee wat ik dan moet doen; ik heb geprobeerd om ze te resetten maar dat lukte niet en maar weer terug gehangen en daarna hebben ze het weer even gedaan en nu is het weer mis! Vanmiddag waren ineens alle accessoires niet meer bereikbaar?!? En ook dat was na een tijdje weer gewoon opgelost uit zichzelf?!?!?!?
Ik word er niet goed van! Bij mij moet iets gewoon werken en niet de ene wel en de andere keer niet!

Wie kan me helpen?
Wat je snel kan checken, is de afstand van je bridge ten opzichte van je Wifi Router, als deze te dicht op elkaar staan, lees minder dan 50 cm afstand, dan zitten ze in elkaars 2.4Ghz storingsgebied en dan heb je de kans dat alle in komende ZigBee berichten door je Wifi router worden onderdrukt. Dit betekend dat je Sensor of Hue Dimmer Switch en TAP de bridge niet meer kunnen bereiken (vandaar dat de rode led). Uitzenden gaat wel goed, dus met je App de lampen bedienen zal weinig problemen geven.

Oplossing, zorg dat afstand tussen Wifi router en Hue bridge meer dan 50 cm is.

Als de afstand groot genoeg is, maar je hebt nog steeds dit probleem, dan kan het zijn dat je ZigBee Mesh netwerk in een soort van knoop zit, vaak gebeurd dit wanneer je niet Hue lampen in je netwerk hebt, heb ik persoonlijk ondervonden. Om dit op te lossen moet je alle lampen even (30 seconden minimaal) van de spanning halen en daarna weer terug aanzetten, dan heb je kans dat er weer goede routes naar je bridge worden gevonden.

Veel succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
Dank je voor je snelle reactie, Erik1971.
Het zou inderdaad goed kunnen kloppen wat jij zegt.
Ik heb eergisteren WiFi aangezet van een router die vlak bij de bridge staat. Dus ik heb ze nu toch maar weer uit elkaar gehaald en WiFi van die router weer uitgezet.
Hopelijk werkt het nu weer gewoon!!!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
Pwain schreef op donderdag 22 november 2018 @ 22:12:
[...]

Stomme vraag misschien maar heb je dan 2 sensoren hangen. Eentje voor elke kant? Of plaats je er eentje onderaan van achter in het midden? Is de kijkhoek dan nog voldoende?
Heb er 1 in gebruik voor 1 kant van het bed, geen idee of het gaat werken voor beide kanten i.v.m. de kijkhoek.

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+SigEnergy 11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:20
Pwain schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:49:
[...]

Dat was ik ook al aan het denken. Echter moet ik er soms wel eens uit om voor een korte plaspauze. Ik vrees dan dat de lichten opnieuw aangaan in de slaapkamer, niet?
Ja, uiteraard. Of je moet tussen tijstip x en y geen licht aan laten zetten.

Of op nachtlampje, ikzelf zou daar prima doorheen slapen. Mevrouw Robkrekel wordt echter wakker van het licht van de wekkerradio, dus ik moet in het donker mijn weg naar de deur van de slaapkamer vinden. Of eigenlijk de weg naar het bed, als ik uit het lichtje van de hal kom heb ik het meeste last van de duisternis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:23
Erik1971 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 23:46:
[...]

Wat je snel kan checken, is de afstand van je bridge ten opzichte van je Wifi Router, als deze te dicht op elkaar staan, lees minder dan 50 cm afstand, dan zitten ze in elkaars 2.4Ghz storingsgebied en dan heb je de kans dat alle in komende ZigBee berichten door je Wifi router worden onderdrukt. Dit betekend dat je Sensor of Hue Dimmer Switch en TAP de bridge niet meer kunnen bereiken (vandaar dat de rode led). Uitzenden gaat wel goed, dus met je App de lampen bedienen zal weinig problemen geven.

Oplossing, zorg dat afstand tussen Wifi router en Hue bridge meer dan 50 cm is.

Als de afstand groot genoeg is, maar je hebt nog steeds dit probleem, dan kan het zijn dat je ZigBee Mesh netwerk in een soort van knoop zit, vaak gebeurd dit wanneer je niet Hue lampen in je netwerk hebt, heb ik persoonlijk ondervonden. Om dit op te lossen moet je alle lampen even (30 seconden minimaal) van de spanning halen en daarna weer terug aanzetten, dan heb je kans dat er weer goede routes naar je bridge worden gevonden.

Veel succes!
Ook de ZigBee kanalen kunnen interfereren met de WiFi kanalen, ik heb de Hue op kanaal 25 staan. Zie voor een duidelijke uitleg: https://support.metageek....gBee-and-WiFi-Coexistence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-07 16:12

iMars

Full time prutser

barber schreef op woensdag 21 november 2018 @ 23:24:
[...]

Ik heb de rechthoekige gekocht 120x30cm voor boven het bureau in de werkkamer na aanleiding van je post. Van het weekend ga ik hem ophangen.

Voorbeeldje van het internet van de lamp:
[Afbeelding]

Nu krijg je er via een actie ook een gratis Hue Bridge bij.
Ik heb al een bridge, maar is er nog iets leuks te doen met een extra bridge of kan ik beter kijken of ik er iemand anders blij mee kan maken of zo?
Op marktplaats ben je 'm voor €30 zo kwijt ;) :Y)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Jos-P schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:54:
[...]

Ook de ZigBee kanalen kunnen interfereren met de WiFi kanalen, ik heb de Hue op kanaal 25 staan. Zie voor een duidelijke uitleg: https://support.metageek....gBee-and-WiFi-Coexistence
Klopt, maar in dit specifieke geval heeft Zigbee er meer last van dan Wifi, data verkeer van Zigbee netwerk is maar een fractie van Wifi en zeker wanneer je een film aan het streamen bent. Wifi zal alleen wat meer package lost hebben, waar Zigbee gewoon niets meer kan ontvangen!

En in geval van te korte afstand gaat de interference over alle kanalen heen, en heeft het veranderen van kanalen geen effect helaas.
Bij normale afstand tussen Wifi en ZigBee hebben ze weinig last van elkaar en ze horen elkaar op de overlappende kanalen, dan werk het clear channel mechanisme om package collision te voorkomen!

[ Voor 21% gewijzigd door Erik1971 op 23-11-2018 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:23
Klopt wat je zegt Erik1971, de afstand van 50 cm tussen de bridge en de WiFi router is het belangrijkste. Mijn opmerking was ook meer als een extra aanvulling op jouw verhaal bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BioHazard schreef op donderdag 22 november 2018 @ 22:15:
[...]

Ja! Die passen. Ik heb de staande variant met twee spotjes (x2). Ze zijn een beetje te verstellen, waardoor de hue lampen er prima in passen. :)
Het gekke is dat ik via hun klantenservice een terugkoppeling te horen heb gekregen dat het niet zou passen :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Anoniem: 1104419 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:18:
[...]

Het gekke is dat ik via hun klantenservice terugkoppeling te horen heb gekregen dat het niet zou passen :? .
Zal straks thuis even een fototje maken van mijn setup. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BioHazard schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:20:
[...]

Zal straks thuis even een fototje maken van mijn setup. :)
Bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hoe kom je er achter welke Philips Hue lampen een instelbaar (warm-koud) wit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 00:29
Saturnus schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:54:
Hoe kom je er achter welke Philips Hue lampen een instelbaar (warm-koud) wit hebben?
White Ambiance en Color wel, White niet :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
posttoast schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:56:
[...]

White Ambiance en Color wel, White niet :)
Thanks. Ik dacht even dat die standaard op warm staan zonder aanpasbaarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
Saturnus schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:56:
[...]

Thanks. Ik dacht even dat die standaard op warm staan zonder aanpasbaarheid.
Nope. De naamgeving is een beetje verwarrend, maar het is:

White Ambiance: verschillende wittinten (van koud naar warm)
White and Color Ambiance: alle kleuren (dus ook wittinten ;) )
White: alleen wit, wel dimbaar. Ofwel: de WC-Hue :P

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
posttoast schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:58:
[...]

Nope. De naamgeving is een beetje verwarrend, maar het is:

White Ambiance: verschillende wittinten (van koud naar warm)
White and Color Ambiance: alle kleuren (dus ook wittinten ;) )
Mooi, thanks. Eens zien of er nog aankopen gedaan kunnen worden. Ik moet eerlijk toegeven meer opzoek te zijn naar redenen voor meer Hue dan dat het 'noodzaak' is. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
Saturnus schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:00:
[...]

Mooi, thanks. Eens zien of er nog aankopen gedaan kunnen worden. Ik moet eerlijk toegeven meer opzoek te zijn naar redenen voor meer Hue dan dat het 'noodzaak' is. :')
Ja, bij mij werkte dat redelijk verslavend. Ik heb nog maar één lamp zonder Hue in huis (nou ja, op de schuur na dan ;) ), en de enige reden dat ik die nog niet vervangen heb is dat het een 12volts armatuur is die ik eigenlijk niet kwijt wil...

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
@Erik1971 en @Jos-P
Voor de zekerheid heb ik beide dingen gedaan; >50cm uit elkaar èn het Zigbee kanaal gewijzigd!
Dus allebei bedankt!! _/-\o_

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
posttoast schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:01:
[...]

Ja, bij mij werkte dat redelijk verslavend. Ik heb nog maar één lamp zonder Hue in huis (nou ja, op de schuur na dan ;) ), en de enige reden dat ik die nog niet vervangen heb is dat het een 12volts armatuur is die ik eigenlijk niet kwijt wil...
Tijd voor een flinke modificatie. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:39
Voor de kenners met een motion sensor: hoe gebruiken jullie deze in de praktijk?

Ik heb wel interesse voor in de hal bij de voordeur. Zodra we in het donker thuis komen lijkt het me praktisch dat de hue lamp in de hal aan gaat en ik de schakelaar niet hoef te gebruiken. Echter zijn er misschien ook situaties dat de lamp niet aan hoeft omdat het nog licht genoeg is, of juist wél voor wat beter zicht.
Reageert de sensor altijd accuraat en kun je veel zelf instellen? Of schakelen jullie toch nog vaak handmatig of via de app bijvoorbeeld op plekken waar jullie een sensor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
remzor schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:44:
Voor de kenners met een motion sensor: hoe gebruiken jullie deze in de praktijk?

Ik heb wel interesse voor in de hal bij de voordeur. Zodra we in het donker thuis komen lijkt het me praktisch dat de hue lamp in de hal aan gaat en ik de schakelaar niet hoef te gebruiken. Echter zijn er misschien ook situaties dat de lamp niet aan hoeft omdat het nog licht genoeg is, of juist wél voor wat beter zicht.
Reageert de sensor altijd accuraat en kun je veel zelf instellen? Of schakelen jullie toch nog vaak handmatig of via de app bijvoorbeeld op plekken waar jullie een sensor hebben?
Ik heb er eentje in het toilet en eentje in een voorraadkast en op beide plekken heb ik geen muurschakelaar. Dat werkt echt helemaal prima. Nu is het wel zo dat ik daar altijd licht wil natuurlijk, ook als de zon nog schijnt :) Maar dat kun je volgens mij prima instellen (alleen triggeren als het donker is).

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukubu
  • Niet online
remzor schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:44:

Ik gebruik er zelf een in de bijkeuken, gaat alleen aan als het donker is en er beweging is, werkt perfect, schakel nooit handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:39
Thanks, goed om te horen. Hopelijk kun je de duur van inschakelen en gevoeligheid inschakelen. Want kan me best een situatie voorstellen dat het nog licht genoeg is maar een lamp aan toch gewenst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

https://www.dropbox.com/s...8%2017%2046%2039.jpg?dl=0

Zie de foto. Is dezelfde variant, maar dan donker grijs en staand.

[ Voor 10% gewijzigd door BioHazard op 23-11-2018 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BioHazard schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 17:49:
[...]

https://www.dropbox.com/s...8%2017%2046%2039.jpg?dl=0

Zie de foto. Is dezelfde variant, maar dan donker grijs en staand.
Ik zie het ja, dus wel gewoon mogelijk, top meteen maar bestellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 22-07 22:53
remzor schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:59:
Thanks, goed om te horen. Hopelijk kun je de duur van inschakelen en gevoeligheid inschakelen. Want kan me best een situatie voorstellen dat het nog licht genoeg is maar een lamp aan toch gewenst is.
Dat kun je.
Ik heb in de hal en overloop (en toilet) een Hue hangen met allebei motion. Werkt allemaal perfect, al heb ik op beide plekken ook nog een dimmer hangen (toilet puur op motion) voor bv noodgevallen of extra gemak.
posttoast schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:58:
Hier op toilet hangt een Color :D

[ Voor 19% gewijzigd door NeutraleTeun op 23-11-2018 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeboarder
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-07 19:02
Heeft iemand ergens al Edison gevormde lampen gevonden die werken met Philips Hue? Ik heb vernomen dat de Smart+ Edison lampen van Osram alleen werken met Apple Homekit en niet Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:22
Ik overweeg 4 Innr gu10 spots aan te schaffen en toe te voegen in een reeds bestaande hue groep (2 hue colour E27). Ik lees dat Innr niet compatibel is met HomeKit, wel met hue. Nu is mijn vraag, gaan de Innr spots mee aan/ uit als ik deze middels Siri roep?

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:42
Ben mij ook aan het verdiepen in Philips Hue. Is het mogelijk op toilet met een motionsensor na 5 min de lamp in disco modus te laten afspelen?
Dus je stelt in na 5 mijn moet het licht uitgaan maar als dat er binnen 10 minuten 2x beweging word gedetecteerd dat hij de 2e 5 minuten de lamp in disco modus zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
Wat doen jullie eigenlijk met de ‘oude’ schakelaars?

Ik zou graag een plaatje hierover kunnen zetten waar ik de Philips Hue Dimmer op kan installeren. Helaas vind ik niet zoiets. Wel vind je deze voor UK schakelaars, maar blijkbaar niet voor onze standaards.

Iemand raad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:27
Pwain schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:46:
Ik zou graag een plaatje hierover kunnen zetten waar ik de Philips Hue Dimmer op kan installeren. Helaas vind ik niet zoiets.
Zoek eens in deze topicreeks op "montageplaat".

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 21-07 10:01

Tusk

Sticky Bomb likes you!

godver. Op amazon 2 Osram lampen en een smart plug besteld. Hue bridge ziet ze geen van alle. Ook niet als ik de bridge er op 2 cm naast houdt

Ik krijg ze ook niet gereset...

Nu herinner ik me dat toen ik mijn ikea tradfri lampen ging koppelen dat via een speciale website moest. Ik krijg die alleen nergens meer gevonden. Dat is eigenlijk mijn laatste hoop ;(

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:22

job

Tusk schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:34:
Ik krijg ze ook niet gereset...
Op welke manier probeer jij te resetten?
5 maal 5 seconden van de stroom af zou een reset voor de pug en lampen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

blijkbaar kan ik moeilijk tot 5 tellen, maar nu de 4e keer is gelukt. Excuseer mijn onkunde/ongeduldigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Is het mogelijk om in een white ambiance lamp de ledstrip te vervangen voor een color ledstrip?

Het gaat om de kant en klare armaturen zoals:

Afbeeldingslocatie: https://www.beaumotica.nl/media/catalog/product/cache/3/image/16bbee25c23a77be9bd542651460046c/p/h/philips-hue-8718696159132-20239951_171.jpg

[ Voor 90% gewijzigd door MarkyB op 24-11-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-07 20:49
Tusk schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:42:
blijkbaar kan ik moeilijk tot 5 tellen, maar nu de 4e keer is gelukt. Excuseer mijn onkunde/ongeduldigheid
includen kan soms lastig zijn en ken je frustratie. Tot nu toe is het altijd gelukt. En zoals je zelf zegt, gewoon blijven proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-07 11:08
Ik heb een osram stekker aan m'n buitenverlichting en deze in hue gehangen.

Nu heb ik het zo ingesteld dat ze aangaan bij zonsondergang. Wil ze eigen een half uurtje na zonsondergang laten aangaan.

Is er misschien een IFFT receptje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:44
Iemand al de Hue Play in huis? Ik ben van plan om 2 play 's achter de tv te plaatsen. De beschikbaarheid is nog even een dingetje had ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

die had ik al gevonden, maar dat was em niet volgens mij. Nu niet meer nodig, maar wellicht voor de toekoms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1045275

Mr_Viking schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:11:
Ik heb een osram stekker aan m'n buitenverlichting en deze in hue gehangen.

Nu heb ik het zo ingesteld dat ze aangaan bij zonsondergang. Wil ze eigen een half uurtje na zonsondergang laten aangaan.

Is er misschien een IFFT receptje voor?
Kijk bij instellingen, geavanceerd, daar kun je voor en na instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-07 11:08
Anoniem: 1045275 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:46:
[...]

Kijk bij instellingen, geavanceerd, daar kun je voor en na instellen.
Oh Thx! Alleen voor zonsondergang en na zonsopkomst.. Ik wil juist *na* zonsondergang 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerdenhoudt
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-03-2023
Hallo Hue fans,

Weet iemand waar ik het serienummer van de "fair" lamp kan vinden, ik krijg maar geen connectie met de bridge. Auto zoeken werkt niet - wordt ie niet door gevonden. Andere optie is dus door middel van het serienummer verbinden ...
Moet je hem wel kunnen vinden :(

Iemand met dit fenomeen bekend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 22-07 22:53
Open/los draaien. Zal wel ergens rond/op een printplaatje zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerdenhoudt
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-03-2023
Bedankt voor de tip MR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Laatst online: 06-01-2021
NeWSJuNK schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 17:00:
Iemand al de Hue Play in huis? Ik ben van plan om 2 play 's achter de tv te plaatsen. De beschikbaarheid is nog even een dingetje had ik begrepen.
Amazon es is nog voorraad zag ik vanmorgen

https://www.amazon.es/Phi...alimentador/dp/B07FYDGD7R

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:39
Wil een Nest Hello gaan kopen, en wil dan instellen dat de Hue lampen in de woonkamer gaan knipperen als er aangebeld wordt. Kan dat via het “workswithNest” gedeelte?

Liever niet via IFTTT, want merk dat er dan wat extra vertraging op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Ik heb een Hue lamp waar ik twee dimmer switches op heb aangesloten (zonder hub). Dit werkt perfect.

Nu heb ik een derde dimmer switch gekocht, waarmee ik dezelfde lamp wil bedienen. Deze krijg ik echter niet gepaired met de lamp. Heb alles al gerest en opnieuw gepaired. Twee dimmers krijg ik voor elkaar, de derde niet. Bij het pairen van de switches gaan rode lampjes branden en de lamp reageert totaal niet op de derde dimmer. Als ik alleen de nieuwe dimmer aansluit (dus de oude 2 disconnect), dan werkt het wel.

Is wat ik wil uberhaupt mogelijk? Zo ja, wat kan ik nog proberen? Meeste websites gaan ervan uit dat je ook een hub hebt, maar dat heb ik dus niet (en voor 1 lamp lijkt me dat ook niet nodig).

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

weet iemand of de Osram motion sensor en de Osram switch ook met Hue overweg kan?

https://www.amazon.de/Osr...eywords=osram%2Bplug&th=1

https://www.amazon.de/Osr...fRID=FHHWNCSHR7CK0W6XZHJB

[ Voor 47% gewijzigd door Tusk op 25-11-2018 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 13:04
Mr_Viking schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:47:
[...]

Oh Thx! Alleen voor zonsondergang en na zonsopkomst.. Ik wil juist *na* zonsondergang 😬
Met andere apps, zoals All4Hue (Android), kan je wel een vertraging "na" zonsondergang invoeren. Ik vermoed dat de app iConnecthue (iOs) dit ook wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
wim-vdv schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:39:
[...]

Met andere apps, zoals All4Hue (Android), kan je wel een vertraging "na" zonsondergang invoeren. Ik vermoed dat de app iConnecthue (iOs) dit ook wel kan.
iConnecthue kan dit prima; tot zelfs 2 uur ervoor of 2 uur erna.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 22:04
hnrlu schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:29:
Hulp gevraagd:

[...]

Kan iemand mij hier nog wat duidelijker op gang helpen

[...]
Hoi hnrlu,

Ik heb een keer een uitgebreidere post geschreven met meer foto’s. Misschien heb je daar wat aan.
Dutchgrover in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"
Het solderen is een priegelwerk. Ik heb op 6 schakelaars er een verprutst. De andere 5 doen het al jaren prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwmaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-06 10:42
Anoniem: 1077619 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:49:
Hallo

Iemand ervaing met het pairen van een jung zigbee wall switch ZLL A 5004 M aan een Philips hue bridge.

Instructies zijn minimaal en instructies volgend lukt het niet om de paring af te ronden. }:O

Gr rick
Ik heb net drie van dit soort Jung ZLL A 5004 M switches gekoppeld aan de Hue Bridge en Hue lampen. Je koppelt zo'n switch eerst aan een netwerk (= hue bridge) en daarna aan specifieke lampen.

Reset de Jung switch
Het is verstandig om de Jung switch even te resetten voor je begint. Daarmee verwijder je bestaande netwerk- en lampkoppelingen.
a. Druk gelijktijdig op de toetsen 3 en 4 tot twee groene leds flikkeren.
b. Druk dan binnen 10 sec op de 0 toets. De reset wordt dan uitgevoerd.

De "netwerk" koppeling gaat als volgt:
a. Ga naar een lamp die aan de te koppelen bridge gekoppeld is. Houd de schakelaar op 0-30 cm van de lamp.
b. Schakel de netwerk koppelfunctie in: druk 5-10 sec gelijktijdig op romeinse " < I " (rechtsboven) en 5, links onder. In de Hue app zet je de binnen 10 sec set up functie "lamp zoeken" aan. De lampen die gekoppeld zijn aan de betrokken bridge flikkeren even als de koppeling aan de bridge gelukt is. Deze koppeling is in de App niet zichtbaar.

Dan volgt de koppeling van de Jung switch aan specifieke lampen:
a. In de App "verwijder" je alle individuele lampen die je met de Jung switch wil schakelen. De lampen mogen nog niet aan de bridge gekoppeld zijn, want dan lukt de koppeling aan de Jung switch niet.
Het maakt niet uit of de lampen aan of uit staan, maar ze moeten wel permanent voorzien zijn van stroom.
b. Houd dan de switch 0-30 cm bij de lamp vandaan en druk 5-10 sec gelijktijdig op de knoppen "0" en "6". De lamp flikkert en met twee groene leds geeft deze aan dat de koppeling gelukt is. Bij twee rode leds, nog een keer proberen. Je kunt maximaal 10 lampen koppelen.
c. Als je meerdere keren twee rode leds krijgt, is de lamp waarschijnlijk in de hue app al "discovered". Delete dan de lamp in de App en doe de koppeling nog een keer.
d. Wil je de Hue App ook gebruiken voor schakelen, voer dan een discovery uit op de aan de Jung switch gekoppelde lampen. Geef de lampen een pakkende naam, koppel ze aan een kamer en/of aan een Philips sensor of switch.
e. Als je deze lampen ook in Home Assistant wil automatiseren, moet je de Hue discovery in Home Assistant opnieuw voor reeds aan HA gekoppelde lampen laten uitvoeren. Verwijder hiervoor de betrokken entries in de core.entity_registry in de verborgen map ".storage" (op raspberry pi). Na discovery krijgen de nieuwe lampen entities de namen die je ze in de Hue App gegeven hebt. Deze namen kun je in je automatisering gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwmaas
S0epkip schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:50:
[...]

Je kan de Jung - voor zover ik begrijp - niet koppelen aan de bridge. Alleen aan individuele lampen. En scenes.
Je kunt de Jung ZLL 5004 M als volgt aan de bridge koppelen:
a. Ga naar een lamp die aan de te koppelen bridge gekoppeld is. Houd de schakelaar op 0-30 cm van de lamp.
b. Schakel de netwerk koppelfunctie in: druk 5-10 sec gelijktijdig op romeinse " < I " (rechtsboven) en 5, links onder. In de Hue app zet je de binnen 10 sec set up functie "lamp zoeken" aan. De lampen die gekoppeld zijn aan de betrokken bridge flikkeren even als de koppeling aan de bridge gelukt is. Deze koppeling is in de App niet zichtbaar.

Deze "netwerk" koppeling is nodig omdat anders de koppeling naar individuele lampen niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwmaas
OMX2000 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:42:
Is Jung ook bevriend met Hue? Busch Jaeger zie ik wel, maar helaas geen Jung. We hebben nu AS500 schakelmateriaal.
De Jung ZLL A 5004 M switch kun je aan Hue Bridge en lampen koppelen. De Jung switch kan dimmen, 6 scenes aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:46
Hebben er hier meer mensen last van dat in de Google home app niet al je lampen zichtbaar zijn.
En dat je tig scenes in je overzicht hebt staan wat het erg onoverzichtelijk maakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Plakt zo'n Philips Hue dimmer trouwens goed aan de muur en blijft het ook zitten of kun je het beter middels een schroef bevestigen?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1104419 op 25-11-2018 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:08
Ligt aan de ondergrond. Heb er twee op behang geplakt en die hebben al kennis gemaakt met het fenomeen zwaartekracht. De andere twee die direct op latex zitten zitten nog keurig op hun plek

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1131947

Anoniem: 1104419 schreef op zondag 25 november 2018 @ 15:29:
Plakt zo'n Philips Hue dimmer trouwens goed aan de muur en blijft het ook zitten of kun je het beter middels een schroef bevestigen?
Ik heb er hier een geplakt op een met muurverf geverfde gipsplaat muur en die zit daar al een jaar of twee. Maar als je een stenen muur hebt dan zou ik er gewoon twee plugjes en schroeven aan wagen. Heb ik hier met de andere dimmers toch ook maar gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
JedaiNait schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:29:
Ik heb een Hue lamp waar ik twee dimmer switches op heb aangesloten (zonder hub). Dit werkt perfect.

Nu heb ik een derde dimmer switch gekocht, waarmee ik dezelfde lamp wil bedienen. Deze krijg ik echter niet gepaired met de lamp. Heb alles al gerest en opnieuw gepaired. Twee dimmers krijg ik voor elkaar, de derde niet. Bij het pairen van de switches gaan rode lampjes branden en de lamp reageert totaal niet op de derde dimmer. Als ik alleen de nieuwe dimmer aansluit (dus de oude 2 disconnect), dan werkt het wel.

Is wat ik wil uberhaupt mogelijk? Zo ja, wat kan ik nog proberen? Meeste websites gaan ervan uit dat je ook een hub hebt, maar dat heb ik dus niet (en voor 1 lamp lijkt me dat ook niet nodig).
Er zijn twee zaken waar je rekening mee moet houden;
1. Je moet de derde dimmer switch eerst met een van de twee bestaande swtiches koppelen, hier voor moet je de nieuwe switch resetten naar fabrieks instellingen, door de reset knop achter op >10 seconden in te drukken! Verder moet wel de lamp aan staan (en gekoppeld zijn met de twee originele switches) tijdens het koppelen van de derde switch, anders gaat het niet werken.
2. Als je een lamp wilt touch linken, dan kan dat alleen het eerste half uur na het aanzetten (spanning er op) van de lamp (sinds software update van een jaar geleden).

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Erik1971 schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:59:
[...]

Er zijn twee zaken waar je rekening mee moet houden;
1. Je moet de derde dimmer switch eerst met een van de twee bestaande swtiches koppelen, hier voor moet je de nieuwe switch resetten naar fabrieks instellingen, door de reset knop achter op >10 seconden in te drukken! Verder moet wel de lamp aan staan (en gekoppeld zijn met de twee originele switches) tijdens het koppelen van de derde switch, anders gaat het niet werken.
2. Als je een lamp wilt touch linken, dan kan dat alleen het eerste half uur na het aanzetten (spanning er op) van de lamp (sinds software update van een jaar geleden).

Veel succes!
Dank voor je reactie. Vooral tip 2 had ik nog niet eerder gezien en geprobeerd. Krijg het helaas nog steeds niet voor elkaar...

1. Reset de nieuwe switch totdat lampje groen brand. Na loslaten knippert de switch nog even.
2. Spanning van de lamp af voor 10 seconden.
3. Twee switches naast elkaar houden en aan knop ingedrukt houden. Nieuwe switch brand even groen, maar gaat weer uit en oude switch brand rood.

Na test doet oude switch het nog steeds, maar nieuwe niet...

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Pagina: 1 ... 19 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic