[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.148.293 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2023

MXL

job schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:41:
[...]

Tip: gebruik geen kroonsteentjes of lasdoppen. Een lasklem is stukken betrouwbaarder.
Wil je de lasklem later nog probleemloos kunnen verwijderen gebruik dan een hersluitbare wago.
En uiteraard de groep uitzetten voordat je bezig gaat :).
Een lasdop is vele malen betrouwbaarder, helaas kan alleen bijna niemand zo’n ding meer fatsoenlijk aanbrengen. De Wago is gelukkig een heel mooi en makkelijk alternatief

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Ik vind de prijzen van Philips Hue wel idioot in elkaar zitten. Ik heb momenteel al een startskit color e27 (3x) en wat extra dimmers. Nu wil ik nog 3 color e27 lampen erbij halen en nog 3 dimmers ofzo.

Het idiote is dat stel ik wil 3 lampen en 1 dimmer kopen, het goedkoper is om een complete startkit (inc. bridge) te kopen en de bridge vervolgens in de prullebak te gooien 8)7, dan om de onderdelen proberen afzonderlijk te kopen (al dan met met duo pakketen etc). Lekker bezig Philips, heel goed voor het mileu ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07 23:03
Cyb schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:29:
Ik vind de prijzen van Philips Hue wel idioot in elkaar zitten. Ik heb momenteel al een startskit color e27 (3x) en wat extra dimmers. Nu wil ik nog 3 color e27 lampen erbij halen en nog 3 dimmers ofzo.

Het idiote is dat stel ik wil 3 lampen en 1 dimmer kopen, het goedkoper is om een complete startkit (inc. bridge) te kopen en de bridge vervolgens in de prullebak te gooien 8)7, dan om de onderdelen proberen afzonderlijk te kopen (al dan met met duo pakketen etc). Lekker bezig Philips, heel goed voor het mileu ook....
Je hebt ook nog zoiets als marktplaats. €30 - €35 moet je wel kunnen vangen voor de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennad
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
Nuevocasa schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:36:
[...]

Je hebt ook nog zoiets als marktplaats. €30 - €35 moet je wel kunnen vangen voor de bridge.
Wat kan je met een 2e bridge.
Ik wil graag op zolder een ledstrip hue plaatsen maar heb daar geen hue bereik. Als ik een 2e bridge plaats heb ik dan een soort mesh netwerk?
Anders nog een oplossing om die ledstrip binnen hetzelfde hue netwerk te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:56
Nee. In de Hue app moet je dan wisselen tussen de 2 bridges. Met iets zoals Yeti zou je ze wel beiden kunnen gebruiken, maar dno.

Ander makkelijkste is grwoon ergens op de overloop of slaapkamer een Hue lamp plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Nuevocasa schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:36:
[...]
Dat geeft alleen maar hoe fout het prijsmodel in elkaar zit. Uitbreiden en vervangen zou goedkoper moeten zijn dan het instappen.
Stel je hebt thuis een grote verzameling Hue producten geinstalleerd, alle lampen begeven het op een gegeven moment, omdat je ze in dezelfde periode hebt aangeschaft en ongeveer evenveel gebruikt hebt. Dan wil je vanwege de prijs niet één-voor-één losse lampen moeten gaan kopen, maar gebruik maken van goedkopere kosten per stuk prijzen door bijv. "duo" pakketten te kopen en niet dat je allemaal startkits moet gaan kopen (omdat die goedkoper zijn in de totaalkosten) om vervolgens de bridges op Marktplaats te moeten gaan verkopen omdat je er helemaal niets mee kan. Philips 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
Cyb schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:20:
[...]

Dat geeft alleen maar hoe fout het prijsmodel in elkaar zit. Uitbreiden en vervangen zou goedkoper moeten zijn dan het instappen.
Stel je hebt thuis een grote verzameling Hue producten geinstalleerd, alle lampen begeven het op een gegeven moment, omdat je ze in dezelfde periode hebt aangeschaft en ongeveer evenveel gebruikt hebt. Dan wil je vanwege de prijs niet één-voor-één losse lampen moeten gaan kopen, maar gebruik maken van goedkopere kosten per stuk prijzen door bijv. "duo" pakketten te kopen en niet dat je allemaal startkits moet gaan kopen (omdat die goedkoper zijn in de totaalkosten) om vervolgens de bridges op Marktplaats te moeten gaan verkopen omdat je er helemaal niets mee kan. Philips 8)7
Er zijn voor de meeste Hue lampen duo pakketten te krijgen!

Maar pakketten met 3,4,6 lampen al dan niet in combinatie met dimmer switches, zou inderdaad interessant zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:58

job

MXL schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 23:43:
Een lasdop is vele malen betrouwbaarder, helaas kan alleen bijna niemand zo’n ding meer fatsoenlijk aanbrengen. De Wago is gelukkig een heel mooi en makkelijk alternatief
Ik werd niet blij van lasdoppen, maar dan kan best aan mij liggen. :D
Lasklem is in gebruik heel eenvoudig, een lasdop (in mijn ogen) lastig.
Anyway, lasklem of lasdop gebruiken in de muur. En geen kroonstreen.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 11-11-2018 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:28

Tornado1.0

Work in progress

Ik wil mijn Hue set uitbreiden met twee E27 color lampen, maar twijfel nog tussen Hue of Innr. Innr schijnt volledig met Hue samen te werken en is een stuk goedkoper, maar hebben jullie ervaring met andere Innr lampen dan de spotjes?

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job

job

Bij het zoeken naar nieuwe plafondlampen kwam ik de hue aurelle (white ambiance) tegen, led panelen zoals de floalt. Worden verkocht samen met de hue dimmer.

3 rechthoekige, en 1 ronde:
https://www.philips.nl/c-p/3216131P5 30mm*30mm
https://www.philips.nl/c-p/3216231P5 60mm*60mm
https://www.philips.nl/c-p/3216331P5 120mm*60mm
https://www.philips.nl/c-p/3216431P5 39.5mm diameter

edit: ze zijn hier nog besproken, maar staan blijkbaar al wel in de pricewatch.
Iemand die ze al heeft?

edit2: nog meer nieuwe lampen gevonden.
De adore lijn voor in de badkamer:
spiegel, spiegellamp, plafondlamp en spots allen ip44.

explore: woonkamer lampen (ook een tafelmodel)

liane en sana: lampen die richting de muur schijnen (vergelijkbaar met de signe).

Filmpje erbij: YouTube: Introductie nieuw Philips Hue assortiment @IFA 2018 Berlijn

[ Voor 48% gewijzigd door job op 11-11-2018 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-07 22:27
bobjansen schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:47:
[...]

Heeft iemand deze al kunnen kopen dan? Beetje vreemd dat ze er zo actief reclame voor maken maar dat niemand ze nog kan leveren...
Het is de story van Philips Hue. Fantastische nieuwe producten aankondigen en ze dan vervolgens een half jaar niet kunnen leveren. Ik heb het meegemaakt met de Tap, Hue Lux, GU10, Hue Being. Philips, als je een product nog niet op korte termijn kunt leveren, kondig het dan nog niet aan. Dat zorgt alleen maar voor gefrustreerde gebruikers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennad
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
NeutraleTeun schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:58:
Nee. In de Hue app moet je dan wisselen tussen de 2 bridges. Met iets zoals Yeti zou je ze wel beiden kunnen gebruiken, maar dno.

Ander makkelijkste is grwoon ergens op de overloop of slaapkamer een Hue lamp plaatsen.
Maar die moet wel aanstaan dan om signaal door te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
De extra lamp of accessoire bedoel je?
Lijkt mij van niet ;)

Alles staat sowieso al continue 'aan', anders kan het niet reageren op een signaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:19
job schreef op zondag 11 november 2018 @ 18:18:
Bij het zoeken naar nieuwe plafondlampen kwam ik de hue aurelle (white ambiance) tegen, led panelen zoals de floalt. Worden verkocht samen met de hue dimmer.

Iemand die ze al heeft?
Ja, sinds gisteren hangt de 60x60 versie in mijn slaapkamer. Ik vind hem prachtig, heerlijk helder licht die bijna het gevoel van een lichtkoepel geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwarsdrijver
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-06 21:11
Cyb schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:29:
Nu wil ik nog 3 color e27 lampen erbij halen en nog 3 dimmers ofzo.
Ik heb je een pb gestuurd. Beaumotica heeft een Sixpack in de aanbieding en ik wil er ook 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:56
job schreef op zondag 11 november 2018 @ 18:18:

Iemand die ze al heeft?
Ik heb de Aurelle 60x60 in mijn (kleine) keuken hangen. Ben er erg tevreden mee. Ik moet elke keer ik 'm op 100% sterkte zet een beetje gniffelen, wat een bak licht.
Let op dat deze modellen geen indirect licht geven, ze zijn aan de bovenkant gesloten (zoals bijna alle Hue armaturen).

De 60x60 is heel erg lastig te monteren, dit moet je echt met twee personen en twee keukentrapjes doen (beter nog met drie personen). Let op dat je de vier schroefjes alvast een klein stukje in de beugel draait en niet tijdens het ophangen proberen in de schroefgaatjes van de beugel te krijgen, dan kan je er bijna niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
vanardenne schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:46:
[...] Ik zie dat Alibaba ook deze heeft: https://www.alibaba.com/p...rmalList.1.646f1542EX78ub

Die zou qua maat beter passen achter de wandschakelaar. Denk je dat dit ook werkt?

edit: zie nu de video op deze site, suggereert dat 't werkt met Hue: https://www.sunricher.com...p.html#product_tabs_video
Zag deze ook op Alibaba. Als ze werken zou het een mooie oplossing zijn voor veel lampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L201
PeterPan schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:25:
[...]
De 60x60 is heel erg lastig te monteren, dit moet je echt met twee personen en twee keukentrapjes doen (beter nog met drie personen). Let op dat je de vier schroefjes alvast een klein stukje in de beugel draait en niet tijdens het ophangen proberen in de schroefgaatjes van de beugel te krijgen, dan kan je er bijna niet meer bij.
Dat kan ik volledig onderschrijven. Mijn dochter hield hem vast, maar het had niet veel langer meer moeten duren voor ik hem vast had zitten, want ze ging het behoorlijk merken zo boven het hoofd.
Ik wilde hem ook pas vast gaan schroeven op zijn plek, maar merkte al snel dat dat niet ging werken. Alle vier de schroeven er toen eerst maar in ook, en aan 1 kant nog verder gedraaid zodat ik hem daar in kon 'hangen'. Dat werkte voor mij het beste.

En idd... een hele bak helder licht wat het geeft. Aangezien ik ook mijn werkplek hier heb vind ik het heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 18:46
Zijn er mensen die mss wat foto's en of filmpjes kunnen maken van de nieuwe "lichtbakken" in hun situatie? De promo filmpjes zijn altijd leuk maar geven meestal geen realistisch beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik heb sinds kort een motion sensor en die in de hue app ingesteld om in de nacht het licht in de badkamer aan te zetten als ik mijn haar moet kammen s'nachts :)
Nu schakelt die s'morgens bij daglicht uit en als ik dan ga douchen en het licht in de badkamer aan doe dan blijft de timer voor de sensor dat licht uitschakelen na een paar minuten .
Ik zou dat graag willen uitschakelen zodat ik overdag gewoon kan douchen zonder dat het licht uitschakelt .
Ik kan nergens in een app (philips hue of all4hue) iets vinden waarmee dat kan maar heb wel een code waarmee ik het in de api op de bridge kan veranderen .
Alleen komt mijn probleem ik heb nog nooit iets met die api van de bridge gedaan en zoek eigenlijk iemand die er wel ervaring mee heeft en die ik bijv mijn api sensor code van mijn brug kan sturen zodat iemand die code erin zet en hem terugstuurt zodat ik ook eens kan zien hoe ik dingen kan aanpassen .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L201
SneezyThunder91 schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:59:
Zijn er mensen die mss wat foto's en of filmpjes kunnen maken van de nieuwe "lichtbakken" in hun situatie? De promo filmpjes zijn altijd leuk maar geven meestal geen realistisch beeld.
Hue Aurelle
Hue Aurelle
Hue Aurelle
Hue Aurelle
Overigens lijkt het op bovenstaande foto dat het in de hoekpunten feller is, dat is niet het geval (of mogelijk door de hoek waarop de foto genomen is).
Hier nog wat andere foto's met het licht aan, Allemaal zojuist bij daglicht genomen, waardoor de camera de belichting aanpast doordat het licht aan staan. In foto 2 en 3 heb ik de belichting wat aangepast dus.

Eigenlijk zou ik het met SLR moeten doen met vaste ISO, sluitertijd en diafragma om een goed vergelijk te maken... ;)
Hue Aurelle
Hue Aurelle
Hue Aurelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Ik wil (in beginsel) 4 GU10 color spots kopen (als het bevalt heb ik er nog 6 extra nodig). Maar ik lees dat de color versies wat langer zijn dan de white (ambiance) versies, dus ik moet letten wel goede armaturen bij te kopen. Lees dat zelfs niet alle Philips armaturen geschikt zijn. Helaas is bij vele armaturen niet duidelijk of de GU10 color in past. Heeft iemand tips welke ik het beste kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-07 19:37
zijn de "lichtbakken" ver te dimmen? De lichtbakken van Ikea geven ook op de minste stand veel licht, Hue kan meestal een stuk verder dimmen. Hoe dim zijn ze in de laagste stand? Is er nog makkelijk bij te lezen of dimmen ze beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-07 22:44
leekers schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:30:
Ik heb sinds kort een motion sensor en die in de hue app ingesteld om in de nacht het licht in de badkamer aan te zetten als ik mijn haar moet kammen s'nachts :)
Nu schakelt die s'morgens bij daglicht uit en als ik dan ga douchen en het licht in de badkamer aan doe dan blijft de timer voor de sensor dat licht uitschakelen na een paar minuten .
Ik zou dat graag willen uitschakelen zodat ik overdag gewoon kan douchen zonder dat het licht uitschakelt .
Ik kan nergens in een app (philips hue of all4hue) iets vinden waarmee dat kan maar heb wel een code waarmee ik het in de api op de bridge kan veranderen .
Alleen komt mijn probleem ik heb nog nooit iets met die api van de bridge gedaan en zoek eigenlijk iemand die er wel ervaring mee heeft en die ik bijv mijn api sensor code van mijn brug kan sturen zodat iemand die code erin zet en hem terugstuurt zodat ik ook eens kan zien hoe ik dingen kan aanpassen .
Is dit een oplossing voor je probleem?
https://developers.meethu...etter-rules-motion-sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Yep alleen weet ik niet hoe ik dat in de bestaande api op mijn bridge kan veranderen .
Ik kan de api up en downloaden naar mijn bridge maar die code erbij zetten dat is mijn probleem

{
"address": "/groups/1/state/any_on",
"operator": "eq",
"value": "false"
}

[ Voor 9% gewijzigd door leekers op 13-11-2018 12:51 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 13:04
Dit kan je ook met All4Hue instellen. Hier moet je dan een Memory Sensor (variabele) voor aanmaken en deze hernoemen naar b.v. “Badkameraan”. Verder ook nog een Timer maken "BK" met je gewenste uitschakeltijd.
  • Rule1: Conditions: Als op Tab schakelaar1 gedrukt /
    Actions: Zet lamp aan; Save value 1 in Sensor Badkameraan; Stop timer BK
  • Rule2: Conditions: Als op Tab schakelaar2 gedrukt /
    Actions: Zet lamp uit; Save value 0 in Sensor Badkameraan
  • Rule 3: Conditions: Als beweging gedetecteerd en als donker/
    Actions: Zet lamp aan, en Stop timer BK
  • Rule 4: Conditions: Als geen beweging gedetecteerd en Memory Sensor Badkameraan=0/
    Actions: Start Timer BK
  • Timer BK: Na ingestelde periode/ Action: Zet lamp uit
Op deze manier wordt de lamp door de timer alleen uitgezet als de lamp niet handmatig is aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
wim-vdv schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:28:
[...]

Dit kan je ook met All4Hue instellen. Hier moet je dan een Memory Sensor (variabele) voor aanmaken en deze hernoemen naar b.v. “Badkameraan”. Verder ook nog een Timer maken "BK" met je gewenste uitschakeltijd.
  • Rule1: Conditions: Als op Tab schakelaar1 gedrukt /
    Actions: Zet lamp aan; Save value 1 in Sensor Badkameraan; Stop timer BK
  • Rule2: Conditions: Als op Tab schakelaar2 gedrukt /
    Actions: Zet lamp uit; Save value 0 in Sensor Badkameraan
  • Rule 3: Conditions: Als beweging gedetecteerd en als donker/
    Actions: Zet lamp aan, en Stop timer BK
  • Rule 4: Conditions: Als geen beweging gedetecteerd en Memory Sensor Badkameraan=0/
    Actions: Start Timer BK
  • Timer BK: Na ingestelde periode/ Action: Zet lamp uit
Op deze manier wordt de lamp door de timer alleen uitgezet als de lamp niet handmatig is aangezet.
Ok dank je ga ik eens na kijken !

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Laatst online: 11:34
Ik zou hier eens naar kijken in Labs https://labs.meethue.com/...bs/three-times-is-a-charm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Dank je
Heb ik gisteren naar gekeken en bridge mee connected maar zodra ik de install button aanklik krijg ik :

Formula installation failed
invalid value, NaN, for parameter, value

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-06 13:54
Ik heb net een bridge update ontvangen maar nog geen release notes. Iemand hetzelfde en/of meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Mooi systeem alleen ontzettend jammer dat de app voor instellingen zowel op android als in ios zo zeldzaam beroerd werkt.
Je tikt op een lamp veranderd de kleur kijkt vervolgens naar de lamp en wil de sterkte regelen en vervolgens staat het schuifje wer gelinkt op de totaalsterkte van alle lampen.
En dat is niet een keer maar altijd, waardeloos!
En als het dan uiteindelijk allemaal wel lukt gaat de app na iedere handeling uit de settings en moet je alles weer opnieuw opstarten.
Jammer en echt! heel erg slecht
Het reageert traag en niet intuïtief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werner85
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-07 22:28
Duurt soms even. De notes staan dan hier https://www2.meethue.com/.../versie-informatie/bridge
ro3lie schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:16:
Ik heb net een bridge update ontvangen maar nog geen release notes. Iemand hetzelfde en/of meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 14:37
Ik heb ietwat inpulsief de 2 meter LED strip erbij gekocht. Ik had eigenlijk geen plek om hem op te hangen dus hij plakt nu achter me op de bank en geeft de kamer een soort glow tijdens de entertainment mode.
Wel lekker fel ding (1600 lumen) vergeleken met de meeste hue lampen.
Nu zit ik op het starterspakket met 3 kleurenlampen, een Hue Go en die led strip. Eén groot feest bij het gamen :+

Sinds kort ineens last van wat tragere response op iOS (zowel bij Homekit als de Hue app). Soms zo erg dat Siri opeens zegt "looking for your accessoires". En soms timed het out en soms werkt het. Terwijl de entertainment mode wel altijd direct op het scherm reageert.

[ Voor 25% gewijzigd door Menesis op 13-11-2018 20:40 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-06 20:55
ro3lie schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:16:
Nog geen release notes gezien, wel 3 dimmer switches die niets meer doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:56
mediumdry schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:36:
zijn de "lichtbakken" ver te dimmen? De lichtbakken van Ikea geven ook op de minste stand veel licht, Hue kan meestal een stuk verder dimmen. Hoe dim zijn ze in de laagste stand? Is er nog makkelijk bij te lezen of dimmen ze beter?
In de 'Nightlight' stand geven ze (in ieder geval mijn Aurelle 60x60) meer licht dan een enkele normale Hue lamp maar ik kan er zeker niet meer bij lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-07 22:25
Xtince schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:30:
Ik wil (in beginsel) 4 GU10 color spots kopen (als het bevalt heb ik er nog 6 extra nodig). Maar ik lees dat de color versies wat langer zijn dan de white (ambiance) versies, dus ik moet letten wel goede armaturen bij te kopen. Lees dat zelfs niet alle Philips armaturen geschikt zijn. Helaas is bij vele armaturen niet duidelijk of de GU10 color in past. Heeft iemand tips welke ik het beste kan kopen?
Die is er; Lumiance 3083500 Inset trend 75 Swing Wit (GU10) heb ik ook icm de color, deze kunnen ook nog "swingen" oftwel versteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 21:20
Niemand die al wat meer licht kan schijnen op de nieuw uit te brengen schakelaars? Wat brengen ze meer dan de bestaande mod?...
mistercage schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:28:
Wat ik mij nu eigenlijk afvraag, is de nieuwe lijn van Friends of Hue schakelaars welke uitkomt , technisch gezien niet gewoon gelijk aan de Hue Tap mod met bijvoorbeeld een Eltako wandschakelaar waarvan je de EnOcean module verving voor degene die in de Tap zat?
Ze gebruiken dezelfde energy harvest techniek/module..Aan de ene kant goed, aan de andere kant is de beleving van een schakelaar omzetten wel anders , ookal ben ik er nu min of meer gewend aan geraakt.
Ik heb deze mod namelijk al jaren terug gedaan (staat volgens mij zelfs in deel 1 v dit draadje)
Als ze dan nu pas ( lees: na bijna 4 Jaar!) uitkomen met een vercommercialisering van de door ons bedachte mod is het wel erg slecht gesteld bij product development bij Philips/Signify en haar partners...

PV Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mark-NL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-07 16:23
@leekers Je kan dit zeker regelen in de iConnectHue app (iOS). Ik heb ook diverse schakelmomenten gekoppeld aan mijn motion sensors. Ook een gedeelte van de dag dat alles uit moet blijven.

In deze app kan je meer dan twee tijdvensters configureren en ook aan bijvoorbeeld door een druk op een Hue Dimmer de motionsensor uitschakelen zodat de lamp de settings van de dimmer volgt. De app kost wel wat, maar voor mij de beste app die ik tot nu toe kon vinden voor mijn Hue omgeving. Lees anders eerst de mogelijkheden eens door op de iConnectHue website.

In het begin vond ik deze app lastig te doorgronden, maar als je eenmaal weet hoe het werkt, gaat er een (nieuwe) wereld open op Hue gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:20

Canis Lupus

Vosbot

Ik blijf de Sunrise/Sunset routines via de Hue app onbetrouwbaar/onwerkbaar vinden, bij mij lijken alleen de tijdgeschakelde routines goed te werken.

Locatie e.d. allemaal al gecheckt, HomeWizard ontkoppeld enz.
Gisteren wel All4Hue geinstalleerd, maar daar werd ik ook niet echt wijs uit.

Iemand suggesties? (als ik Google lijken meer mensen op Reddit en andere fora last vergelijkbare problemen te hebben)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Canis Lupus Ik ben dus niet de enige. Had m'n buitenverlichting op sunset/sunrise van de bridge, maar werkte mij niet betrouwbaar genoeg.

Ik zet nu via de HTTP API van de Hue bridge de lampen aan/uit via een extern systeem (Node-RED) die op z'n eigen manier de sunset/sunrise bepaalt. Dat werkt stukken beter.

Met HomeWizard kan dat wellicht ook?

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 14-11-2018 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 22:00

TRaSH

koffie ?

@Canis Lupus
Ik gebruik daarvoor
https://play.google.com/s...ails?id=com.triggi.triggi
Dat werkt bij mij perfect.
Kan er namelijk ook instellen hoeveel minuten ervoor of erna hij dat moet doen.
Zo heb ik mijn binnen verlichting een andere vertraging gegeven dan bv de lamp buiten bij de schuur.
Zo ook in de ochtend wanneer hij weer aan of uit moet.

Je gebruikt alleen je telefoon om hem in te stellen de app het is niet de trigger.

[ Voor 10% gewijzigd door TRaSH op 14-11-2018 13:14 . Reden: Telefoon ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:28
Canis Lupus schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:24:
Ik blijf de Sunrise/Sunset routines via de Hue app onbetrouwbaar/onwerkbaar vinden, bij mij lijken alleen de tijdgeschakelde routines goed te werken.

Locatie e.d. allemaal al gecheckt, HomeWizard ontkoppeld enz.
Gisteren wel All4Hue geinstalleerd, maar daar werd ik ook niet echt wijs uit.

Iemand suggesties? (als ik Google lijken meer mensen op Reddit en andere fora last vergelijkbare problemen te hebben)
Ik gebruik daarvoor IConnecthue (IOS), werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ro3lie
  • Laatst online: 10-06 13:54
Dat is dezelfde site als waar de app naar kijkt, helaas ook nog geen informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-07 07:43
Bij mij gaat opeens één van de Osram Smart+ plugs niet meer aan gaat met een routine. Hij staat op “niet bereikbaar” (net als een aantal andere plugs die wel goed werken) maar gaat wel op routine uit en is aan en uit te zetten met de app. Komt dit iemand bekend voor? Ik ben een beetje afwachtend om de Osram te resetten. De vorige keer werkte dat niet en heb ik mijn hele bridge moeten resetten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:37

aawe mwan

Wat ook leuk is:

mediumdry schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:36:
Ken je de verduisteringsfolie voor autoruiten?
Misschien dat je voor de slaapkamer bijvoorbeeld de folie die 80% verduistert kunt gebruiken.
Canis Lupus schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:24:
Wat bedoel je met "onbetrouwbaar"?

Ik laat bij zonsondergang een bepaalde scene activeren. Als ik nieuwe lampen heb toegevoegd aan de kamer, die niet van Philips zijn, dan blijft daarna die scene wel gewoon goed werken als ik hem handmatig activeer, maar niet als ik diezelfde scene laat activeren door de zonsondergang routine.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• mediumdry
  • Laatst online: 11-07 19:37
aawe mwan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:31:
Ken je de verduisteringsfolie voor autoruiten?
Misschien dat je voor de slaapkamer bijvoorbeeld de folie die 80% verduistert kunt gebruiken.
:D

Dat is een geweldig idee, maar dan kan je de lamp weer niet goed helder krijgen als je dat wilt. Ik heb nu de 30cm bij 30cm floalt in de slaapkamer, maar ga de lamp niet als nachtlampje gebruiken. Het liefst zou ik panelen hebben die van nivo theelichtje tot bouwlamp te schakelen is. Daar is de techniek nog niet klaar voor alleen, vrees ik.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Rallye schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:26:
Bij mij gaat opeens één van de Osram Smart+ plugs niet meer aan gaat met een routine. Hij staat op “niet bereikbaar” (net als een aantal andere plugs die wel goed werken) maar gaat wel op routine uit en is aan en uit te zetten met de app. Komt dit iemand bekend voor? Ik ben een beetje afwachtend om de Osram te resetten. De vorige keer werkte dat niet en heb ik mijn hele bridge moeten resetten.....
Ik heb dat inderdaad inmiddels met 3 van de 4 Osram pluggen die ik heb; unreachable. Het rare is dat ze (met in iConnectHue gemaakte schema’s) wél gewoon aan en uit gaan en ook via de app gewoon schakelbaar zijn. Ze doen het dus wel gewoon (en degene in de garage die de garagedeur uit kan zetten werkt op de een of andere manier sowieso altijd)
Helpt het wellicht om de Osram pluggen even helemaal van de stroom te halen?

On a side note; mijn eerste 2 dimmers (denk inmiddels een jaar of 3 oud) beginnen de batterijen van leeg te raken; geven een oranje lampje i.p.v. groen bij indrukken en volgens de app hebben ze nog 3% en 4%. Iemand een plek waar je (goedkoop) vervangende exemplaren (batterijen dus ;) ) kunt scoren?

[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 15-11-2018 08:17 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-07 13:01

zeroday

There is no alternative!

Tomba schreef op donderdag 15 november 2018 @ 06:20:
[...]

Ik heb dat inderdaad inmiddels met 3 van de 4 Osram pluggen die ik heb; unreachable. Het rare is dat ze (met in iConnectHue gemaakte schema’s) wél gewoon aan en uit gaan en ook via de app gewoon schakelbaar zijn. Ze doen het dus wel gewoon (en degene in de garage die de garagedeur uit kan zetten werkt op de een of andere manier sowieso altijd)

On a side note; mijn eerste 2 dimmers (denk inmiddels een jaar of 3 oud) beginnen de batterijen van leeg te raken; geven een oranje lampje i.p.v. groen bij indrukken en volgens de app hebben ze nog 3% en 4%. Iemand een plek waar je (goedkoop) vervangende exemplaren kunt scoren?
Die batterijen zijn toch gewoon vervangbaar?

There are no secrets, only information you do not yet have

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

zeroday schreef op donderdag 15 november 2018 @ 07:30:
[...]

Die batterijen zijn toch gewoon vervangbaar?
Uiteraard, ik zoek dan ook batterijen en geen nieuwe dimmers ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
dennad schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:49:
Wat kan je met een 2e bridge.
Ik wil graag op zolder een ledstrip hue plaatsen maar heb daar geen hue bereik. Als ik een 2e bridge plaats heb ik dan een soort mesh netwerk?
Anders nog een oplossing om die ledstrip binnen hetzelfde hue netwerk te krijgen?
Hue (of beter Zigbee) werkt standaard met mesh netwerken. Zoals al door ToyotaMR2 gezegd kun je beter op de overloop een Hue lamp plaatsen. Het kenmerk van een Mesh netwerk is namelijk dat de nodes onderling met elkaar verbinding maken en onderling uitmaken welke routes ze opzetten om elke node efficient te kunnen bereiken.

Dus als je beneden een Hue bridge hebt, en je wilt op zolder (of bv. in de tuin) ook een lamp plaatsen, dan moet je zorgen dat er verschillende nodes (bij Hue zijn dat enkel de lampen en de bridge zelf) zijn die het signaal kunnen doorsturen. Je moet dus een soort van stepping-stones over de leegte maken.

Een lamp mag dan wel uit staan, maar het zigbee-component wat er in zit staat altijd aan. Om te luisteren naar opdrachten om de lamp aan te zetten, maar ook om te participeren in het verkeer over het mesh netwerk.

Natuurlijk kun je ook een tweede bridge plaatsen, maar dan start je feitelijk met een heel nieuw en onafhankelijk netwerk. Dus dan moet je in de app continu schakelen tussen de verschillende bridges of je moet een app van een derde partij gebruiken die dat kan. (Bv. iConnectHue met de betaalde multibridge uitbreiding). Daarnaast zijn er andere limitaties zoals dat je niet een schakelaar kunt configureren om alle lampen in huis uit te doen.

Al met al is het dus handiger om gewoon 1 netwerk op te zetten. Pas als je tegen de limiet van 50 lampen aan dreigt te lopen, zou ik een tweede bridge overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
Tomba schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:16:
[...]

Als het CR2032 batterijen geweest waren dan had je ze in de supermarkt kunnen halen, die zijn heel gangbaar. Maar Philips heeft besloten dat CR2450 blijkbaar beter zijn en die kun je online wel vinden. Bijvoorbeeld bij Bol: https://www.bol.com/nl/p/...-cr2450/9200000058026785/

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-07 13:01

zeroday

There is no alternative!

Tomba schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:16:
[...]

5 stuks voor 3 euro is met een paar kliks op Google te vinden .. zover ik kan terugvinden gaat er een
CR2450 in.

There are no secrets, only information you do not yet have

• Rallye
Rallye schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:26:
Ik heb de “schuldige” plug inmiddels gereset en weer kunnen verbinden met de bridge. Deze keer gelukkig geen reset vande Bridge nodig. Vanmorgen deed hij het ook weer in de (opnieuw aangemaakte) routine. De stekker is nu ook weer als bereikbaar aangemerkt,

• RiDo78
  • Niet online
MatMich schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:35:
Mooi systeem alleen ontzettend jammer dat de app voor instellingen zowel op android als in ios zo zeldzaam beroerd werkt.
Je tikt op een lamp veranderd de kleur kijkt vervolgens naar de lamp en wil de sterkte regelen en vervolgens staat het schuifje wer gelinkt op de totaalsterkte van alle lampen.
En dat is niet een keer maar altijd, waardeloos!
En als het dan uiteindelijk allemaal wel lukt gaat de app na iedere handeling uit de settings en moet je alles weer opnieuw opstarten.
Jammer en echt! heel erg slecht
Het reageert traag en niet intuïtief.
Heb je het over de officiele Hue App? Dat is inderdaad geen hoogvlieger, er zijn genoeg apps die beter zijn en/of meer mogelijkheden hebben.

Wat de officiele app betreft, vergeet dan niet dat je onder 'Woning' geen lampen hebt, maar groepen. Open je zo'n groep dan krijg je van boven naar beneden de groep-control (groep aan/uit en sterkte), een button 'Nieuwe scene' met daarnaast 3 tabbladen voor het onderste stuk:
- Tab 1 (stippen met strepen) is denk ik wat jij zoekt, daar kun je per lamp de lamp aan/uit schakelen en de sterkte regelen. Tik je op de lamp, kun je voor die ene lamp de kleur instellen.
- Tab 2 (palet) geeft een overzicht van de scenes.
- Tab 3 (kleurkiezer) geeft je de mogelijkheid om alle kleuren in de groep van kleur te veranderen.

En wat bedoel je met "En als het dan uiteindelijk allemaal wel lukt gaat de app na iedere handeling uit de settings en moet je alles weer opnieuw opstarten."? Als je bedoeld dat je alle lampen weer opnieuw op de juiste kleur moet zetten als je op een knop van de dimmer of tap drukt, dat werkt als designed. Wat je in zo'n geval kan doen is het volgende:
- Zet alle lampen in de groep in de instelling die je hebben wilt
- Druk dan (in de juiste groep) op de knop 'Nieuwe scene' en geef het een naam.
- Ga dan naar instellingen -> accesioreconfiguratie en kies de juiste schakelaar. Kies dan na hoeveel keer drukken je de scene wilt oproepen en stel de nieuwe scene daar in.

• Marsman83
  • Laatst online: 11-07 18:57
Ik heb hem ook gehad. Dat merk ik altijd omdat na een update al mijn geplande routines die dag niet gestart worden. De dag erna geen last meer van gelukkig.
Best slecht eigenlijk, hebben jullie hier ook last van na bridge updates?
Rallye schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:40:
[...]

Ik heb de “schuldige” plug inmiddels gereset en weer kunnen verbinden met de bridge. Deze keer gelukkig geen reset vande Bridge nodig. Vanmorgen deed hij het ook weer in de (opnieuw aangemaakte) routine. De stekker is nu ook weer als bereikbaar aangemerkt,
Dit heb ik ook vaker met mijn Osram plugs, soms kan het verholpen worden door hem even stroomloos te maken.

[ Voor 35% gewijzigd door Marsman83 op 15-11-2018 17:20 ]

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Denk ik, ga eens Hue Play starter set wit bestellen, werkelijk bijna nergens meer op voorraad, levertijd ergens in Februari... werkelijk..

• Daniel.
  • Nu online
Fatal Mind schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:41:
Denk ik, ga eens Hue Play starter set wit bestellen, werkelijk bijna nergens meer op voorraad, levertijd ergens in Februari... werkelijk..
Dat zijn wel hele mooie lampen en ter vervanging van de lampen die ik nu naast de TV heb staan.
Komt waarschijnlijk ooit nog wel, die ik nu heb voldoen wel, maar deze schijnen wel een stuk mooier en staat ook beter bij het tv meubel.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• RiDo78
  • Niet online
Marsman83 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:19:
Ik heb hem ook gehad. Dat merk ik altijd omdat na een update al mijn geplande routines die dag niet gestart worden. De dag erna geen last meer van gelukkig.
Nu je het zegt... ik gebruik een routine om de lampen in mijn slaapkamer als wake-up light te misbruiken. En soms wordt ik wel eens in het donker wakker. Maar ik heb dat niet gelinked aan een bridge update. Ik zal er eens op letten.

• Fatal Mind
  • Niet online
Daniel. schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:53:
[...]

Dat zijn wel hele mooie lampen en ter vervanging van de lampen die ik nu naast de TV heb staan.
Komt waarschijnlijk ooit nog wel, die ik nu heb voldoen wel, maar deze schijnen wel een stuk mooier en staat ook beter bij het tv meubel.
Vond ik ook, heb nog vrij weinig verlichting in m'n nieuwe residentie, dus alles word nu Hue, kost wat, maar mooi spul.

Nu besteld bij Beaumotica, schijnt een respectabele toko te zijn.

• Rallye
[...]

Ja, dat klopt. Dinsdagavond, na de update, ging bij mij niets meer zelf aan. Is elke keer na een update zo.

Dit heb ik ook vaker met mijn Osram plugs, soms kan het verholpen worden door hem even stroomloos te maken.
Klopt, soms wel. Had ik bij deze ook geprobeerd maar dat hielp niets.

• Erik1971
Tomba schreef op donderdag 15 november 2018 @ 06:20:
[...]

On a side note; mijn eerste 2 dimmers (denk inmiddels een jaar of 3 oud) beginnen de batterijen van leeg te raken; geven een oranje lampje i.p.v. groen bij indrukken en volgens de app hebben ze nog 3% en 4%. Iemand een plek waar je (goedkoop) vervangende exemplaren (batterijen dus ;) ) kunt scoren?
Bij mij geeft een van mijn dimmers al ruim 1,5 jaar aan dat deze op 4% zit en werkt nog steeds, dus je kunt waarschijnlijk nog even vooruit voordat je de batterijen moet vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
RiDo78 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:58:
[...]

Heb je het over de officiele Hue App? Dat is inderdaad geen hoogvlieger, er zijn genoeg apps die beter zijn en/of meer mogelijkheden hebben.

Wat de officiele app betreft, vergeet dan niet dat je onder 'Woning' geen lampen hebt, maar groepen. Open je zo'n groep dan krijg je van boven naar beneden de groep-control (groep aan/uit en sterkte), een button 'Nieuwe scene' met daarnaast 3 tabbladen voor het onderste stuk:
- Tab 1 (stippen met strepen) is denk ik wat jij zoekt, daar kun je per lamp de lamp aan/uit schakelen en de sterkte regelen. Tik je op de lamp, kun je voor die ene lamp de kleur instellen.
- Tab 2 (palet) geeft een overzicht van de scenes.
- Tab 3 (kleurkiezer) geeft je de mogelijkheid om alle kleuren in de groep van kleur te veranderen.

En wat bedoel je met "En als het dan uiteindelijk allemaal wel lukt gaat de app na iedere handeling uit de settings en moet je alles weer opnieuw opstarten."? Als je bedoeld dat je alle lampen weer opnieuw op de juiste kleur moet zetten als je op een knop van de dimmer of tap drukt, dat werkt als designed. Wat je in zo'n geval kan doen is het volgende:
- Zet alle lampen in de groep in de instelling die je hebben wilt
- Druk dan (in de juiste groep) op de knop 'Nieuwe scene' en geef het een naam.
- Ga dan naar instellingen -> accesioreconfiguratie en kies de juiste schakelaar. Kies dan na hoeveel keer drukken je de scene wilt oproepen en stel de nieuwe scene daar in.
Dank je wel dit helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinhheddes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-06 14:27
Voor geinteresseerde, ik heb net zojuist 3 stuks Hue white and colour E27lampen besteld bij Amazon UK ivm Black Friday voor 85 euro.

https://www.amazon.co.uk/...ketplaceId=A1F83G8C2ARO7P

Gelieve dit de volgende keer in Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic posten zonder referral. Dit topic is voor een technische discussie.

[ Voor 87% gewijzigd door Zeehond op 18-11-2018 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUIPI3
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
robinhheddes schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:18:
Voor geinteresseerde, ik heb net zojuist 3 stuks Hue white and colour E27lampen besteld bij Amazon UK ivm Black Friday voor 85 euro.

https://www.amazon.co.uk/...rd_r=GEFFPTAZF1E7ST9CC5BE
Ik zat hier ook al ff naar te kijken, wat is nou het verschil met https://www.amazon.co.uk/dp/B0748NQ1KF/ref=emc_b_5_i hier zit dan een dimmer bij maar verder kan ik geen verschil ontdekken en ik weet ook dat de dimmer het verschil in prijs niet waard is. Is dit nou Zo een supergoede deal of zie ik nog iets anders over mijn hoofd, zijn de lampen zelf wel hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07 20:48
Het is gewoon een belachelijk goeie deal :) is de derde generatie zo te zien toen de dimmer er net nog niet bij zat standaard. Heb ik hier ook draaien. Mooi spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-06 14:55
Jos-P schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:06:
[...]

Ik gebruik daarvoor IConnecthue (IOS), werkt prima.
Mag ik vragen hoe je dat gedaan heb?
Had/heb dat via de Hue app geregeld maar dat werkt niet helemaal lekker vind ik. Mijn vriendin komt bv net thuis en alle lampen in de tuin branden nog......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 22:38
robinhheddes schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:18:

https://www.amazon.co.uk/...rd_r=GEFFPTAZF1E7ST9CC5BE
Weetniet of ik het hier mag vragen, maar klopt het dat je deze niet in Nederland kan laten bezorgen? Dat is namelijk de melding die ik krijg als ik het aan mijn winkelmandje toevoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Daniel. schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:53:
[...]

Heb ze binnen ondertussen en geïnstalleerd, ging zoals gebruikelijk makkelijk, vanavond eens kijken hoe de licht opbrengst is en de kleuren, maar zo in het daglicht komt er al een flinke bak licht uit, mooi spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Frid0 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:56:
[...]

Had/heb dat via de Hue app geregeld maar dat werkt niet helemaal lekker vind ik. Mijn vriendin komt bv net thuis en alle lampen in de tuin branden nog......
Bij mij werkt het gewoon goed al vanaf moment dat zonsondergang routine beschikbaar is?!

Waar je bij aanmaken van een routine met de Philips App op moet letten, is dat je de dagen selecteer wanneer deze moet werken! Als je dat namelijk niet doet werkt de routine maar 1 keer en dan niet meer, totdat je hem met app bewerkt en weer opslaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos-P
Frid0 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:56:
[...]

Ik heb de lampen die ik aan wil hebben in een aparte groep gezet. In deze groep heb ik een activiteit gemaakt die de sunset timer gebruikt. Dat is alles. Natuurlijk is het de ene keer bij zonsondergang vroeger donker dan de andere keer. Ik heb in hue labs de “sunlight as a switch” gebruikt om te zorgen dat bij 110 lux op de motion sensor (die buiten hangt) de verlichting wat eerder aan gaat als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
Iemand enig idee hoe ik mijn Dimmer Switch weer kan resetten zodat de lampen juist reageren? Ik heb in de keuken 4 lampen als groep met daaraan gekoppeld een dimmer switch.
Maar bij elke druk op de knop zie je hem even veranderen en daarna direct weer terugspringen. Ik heb even als test binnen iConnectHue een actie gemaakt die de lampen op blauw zet. Ik zie ze even blauw worden, maar direct daarna weer geel/wit op 50% sterkte ongeveer.
Ik heb hem al een keer gereset en de standaard scenes geactiveerd daarbij, maar ook dan doet hij continue hetzelfde.

Bij een andere dimmer (beneden) reageert de lamp in de slaapkamer van mijn dochter daar ook op terwijl ik daar geen associatie zie staan binnen de standaard Hue app of binnen iConnectHue. Overigens heeft die gekoppelde lamp eerder wel beneden in dezelfde groep gezeten, dus ik vermoed dat het daarmee te maken heeft, maar inmiddels is hij die groep uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arks
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-07 12:34
NYzE schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:44:
[...]

Weetniet of ik het hier mag vragen, maar klopt het dat je deze niet in Nederland kan laten bezorgen? Dat is namelijk de melding die ik krijg als ik het aan mijn winkelmandje toevoeg.
Had je de echo mee besteld dat wil namelijk niet. Heb wel de bestelling zonder echo kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 11-07 18:57
Ik merk dat ik in Hue Labs een groot aantal scènes mis die ik wel op mijn bridge heb staan in de Hue app.
Iemand enig idee hoe ik dat gelijk kan trekken?
Heb sowieso het idee dat er nog een hoop ongebruikte zooi op mijn bridge staat, zou mooi zijn als ik dat ergens kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:42
Iemand enig idee of een HUE sensor ook iets "externs" kan triggeren? Ik zou het prettig vinden dat als de sensor op de gang boven beweging triggered, dat ik dan -bijvoorbeeld- een mailtje ofzo ontvang. Is dit mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-07 07:23

Hokkie

Hello

smeerbartje schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 16:39:
Iemand enig idee of een HUE sensor ook iets "externs" kan triggeren? Ik zou het prettig vinden dat als de sensor op de gang boven beweging triggered, dat ik dan -bijvoorbeeld- een mailtje ofzo ontvang. Is dit mogelijk?
Vanuit Hue-app niet. Maar als je HomeKit hebt, kan je een pushmelding instellen op je iPhone.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:42
Hokkie schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:49:
[...]

Vanuit Hue-app niet. Maar als je HomeKit hebt, kan je een pushmelding instellen op je iPhone.
Thanks; aangezien dit best wel veelgevraagd is en ik nogal wat mogelijkheden zie, ben ik zelf een projectje begonnen. Middels de uitgebreide HUE API heb ik het inmiddels werkend. Zie hier: https://github.com/rogierlommers/hue-watch

Jullie nog ideeën? Welke triggers/actions zou je graag zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-07 14:10
Ok, nu heb ik iets debiels... Ik heb recent wake on LAN op mijn desktop-PC aangezet en dit werkt o.a. via een app op mijn telefoon die dat WOL-pakketje verstuurd prima. Maar, nu gaat mijn PC (als die in standby staat) aan, zodra ik de Philips Hue-app open op diezelfde telefoon. 8)7 Als de PC helemaal uitstaat, is deze 'magische functionaliteit' niet aanwezig...

Hoe dan? 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Pimmeh op 17-11-2018 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwaanzinnig
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-05 12:09
Zijn er hier ook Tweakers die een e27 Hue white lamp uit elkaar hebben gehaald om er vervolgens een relais aan te hangen? Chip ATmega2564. Ik heb de print voor mij liggen en ook een solid state relais maar het werkt nog niet onbelast (zonder de originele led aan te sluiten.) Ik wil graag af van de Osram pluggen die het regelmatig niet meer doen, en zou graag HomeKit functie willen toevoegen op deze groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
Volgens mij nog niet eerder langsgekomen maar dit is een voordeliger optie (€20,—) dan de Eltako manier om een Hue Tab in te bouwen:

https://www.voltus.de/blo...tap-ins-schalterprogramm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
iMoose schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:07:
Volgens mij nog niet eerder langsgekomen maar dit is een voordeliger optie (€20,—) dan de Eltako manier om een Hue Tab in te bouwen:

https://www.voltus.de/blo...tap-ins-schalterprogramm/
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/5un3w6.jpg
Ja, + €16,90 verzendkosten. Maar dan is het nog goedkoper dan 1 complete Eltako schakelaar van €40,86 . :)

[ Voor 9% gewijzigd door BenEco op 18-11-2018 21:35 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+SigEnergy 11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-07 19:29
Ik heb het plan om het huis uit te rusten met 4x Google home mini’s en m’n Hue lampen te gaan aansturen via voice ipv de schakelaars aan de wand en de app.

Nu is de situatie zo dat boven er slecht WiFi bereik is, maar nu wil ik graag een WiFi repeater daar hangen. Kan dit zomaar? Is het dan niet zo dat de lampen en de Google homes in huis op 2 verschillende WiFi netwerken geen verbinding maken met elkaar? Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken? Er ligt een utp kabel naar boven dus zou ook een bekabelde oplossing mogen zijn. Als het maar betrouwbaar is en in principe altijd werkt

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1140569

Hi allemaal!

Ik ben redelijk nieuw in de Hue wereld, misschien dat 1 van jullie mij op weg kan helpen. 8)7
Wij hebben een nieuwbouwhuis, reeds opgeleverd en zijn bezig met de verlichting. Nu wil ik graag het huis met Hue gaan bedienen, zoveel mogelijk. Bij het energiecontract al een starterskit ontvangen, dat is mooi. Alleen wij hebben overal al lichtknoppen/dimmers laten plaatsen vanuit de bouw. Als ik het goed begrijp moet je een Hue dimmer hebben overal. Klopt dit?

Daarnaast wil ik graag opbouw spots in huis met een collor hue lamp erin. Dit is alleen lastig te verkrijgen i.v.m. de lengte van 70mm van de lamp. Heeft iemand hier ideeën voor? Of zouden jullie adviseren om wit licht te nemen en andere plekken op te vullen met kleurlampen.

De bridge heb ik al, daar kan ik alle lampen op aansluiten.

Hopelijk kan iemand mij helpen hiermee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@RetroHead bekabeld is altijd beter, dus focus je daar op.

Heb je al ervaring met de Google Home?
Als in, weet je dat voice altijd werkt? Want mijn ervaring is dat dat dus niet altijd werkt.

Ik zou wat dat betreft dus geen fysieke schakelaars willen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 14-07 14:37
Anoniem: 1140569 schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:41:
Hi allemaal!

Ik ben redelijk nieuw in de Hue wereld, misschien dat 1 van jullie mij op weg kan helpen. 8)7
Wij hebben een nieuwbouwhuis, reeds opgeleverd en zijn bezig met de verlichting. Nu wil ik graag het huis met Hue gaan bedienen, zoveel mogelijk. Bij het energiecontract al een starterskit ontvangen, dat is mooi. Alleen wij hebben overal al lichtknoppen/dimmers laten plaatsen vanuit de bouw. Als ik het goed begrijp moet je een Hue dimmer hebben overal. Klopt dit?
(...)
Niet per se: er zijn verschillende manieren om lampen te besturen: fysieke knoppen (Hue dimmer e.d.), app, voice (home assistents), motion sensor en getimed/als je thuiskomt.
Sowieso kan alles via Homekit/Hue app natuurlijk.
Met de hue dimmer kun je bovendien door verschillende "scénes*" klikken, dus je hoeft in principe minder hue dimmers te hebben dan normale knoppen, maar is natuurlijk een kwestie van wat je fijn vind.
Als laatste kan de motion sensor op bijv toilet en gang fijner zijn dan een lichtknopje.

Die Hue dimmers zijn trouwens draadloos, ik vraag me af wat jij dan gaat doen? Ook laten "inbouwen" in plaats van gewone lichtknoppen? Of de traditionele lichtknoppen helemaal weglaten?
Hue Bridge kan trouwens max 50 items aan, als ik het zo hoor kom je daar wel snel aan. Ik weet niet precies wat er dan gebeurd...

Scénes zijn presets van een groep lampen (aan/uit/niets aan state veranderen + kleur/temperatuur + helderheid)

[ Voor 15% gewijzigd door Menesis op 19-11-2018 08:22 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
RetroHead schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:34:
Ik heb het plan om het huis uit te rusten met 4x Google home mini’s en m’n Hue lampen te gaan aansturen via voice ipv de schakelaars aan de wand en de app.

Nu is de situatie zo dat boven er slecht WiFi bereik is, maar nu wil ik graag een WiFi repeater daar hangen. Kan dit zomaar? Is het dan niet zo dat de lampen en de Google homes in huis op 2 verschillende WiFi netwerken geen verbinding maken met elkaar? Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken? Er ligt een utp kabel naar boven dus zou ook een bekabelde oplossing mogen zijn. Als het maar betrouwbaar is en in principe altijd werkt
Als je al een kabel naar boven hebt liggen zou ik een WiFi repeater als acces point daarop aansluiten. Dat is het meest betrouwbaar en je hebt boven een beter WiFi signaal dan dat je een WiFi repeater rechtstreeks op het WiFi netwerk aansluit (je hebt dan altijd verlies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:18

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

smeerbartje schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 16:39:
Er is (vermoed ik redelijk bewust) voor gekozen om dit niet zomaar te ondersteunen. Maar wat je wel kunt doen is pollen. Goed, je hebt dan wel geen instant reactie, maar bij een motionsensor die moet mailen zodra er beweging gedetecteerd is maakt het niet uit dat dat 10 seconden later is lijkt me.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
smeerbartje schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 19:57:
[...]

Thanks; aangezien dit best wel veelgevraagd is en ik nogal wat mogelijkheden zie, ben ik zelf een projectje begonnen. Middels de uitgebreide HUE API heb ik het inmiddels werkend. Zie hier: https://github.com/rogierlommers/hue-watch

Jullie nog ideeën? Welke triggers/actions zou je graag zien?
I.p.v. zelfbouw had je ook naar bv Node-RED (topic) kunnen kijken. Deze bevat standaard een mail module/node en met de HueMagic module kun je Hue eraan koppelen. Dan kun je dus relatief simpel een aantal blokjes aan elkaar slepen om hetzelfde te doen.

Daarnaast stelt het je ook in staat om (later) meer/complexere automatiseringen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Kan het zo snel niet vinden, maar weet iemand of je een "oude" schakelaar (aan/uit) nodig hebt voor een Hue lamp aan het plafond (nen norman of iets in die trant)? We hebben een trap laten plaatsen naar zolder en wil een Hue dimmer-schakelaar aan de muur hangen op de 1e verdieping voor de verlichting op zolder ipv dat ik een een elektriciteitsbuis in de muur moet vrezen voor een lichtknop.

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-07 08:54

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Jay-K schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:58:
Kan het zo snel niet vinden, maar weet iemand of je een "oude" schakelaar (aan/uit) nodig hebt voor een Hue lamp aan het plafond (nen norman of iets in die trant)? We hebben een trap laten plaatsen naar zolder en wil een Hue dimmer-schakelaar aan de muur hangen op de 1e verdieping voor de verlichting op zolder ipv dat ik een een elektriciteitsbuis in de muur moet vrezen voor een lichtknop.
Je hebt stroom nodig een doodnormale schakelaar is dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:19
Menesis schreef op maandag 19 november 2018 @ 08:18:
[...]
Niet per se: er zijn verschillende manieren om lampen te besturen: fysieke knoppen (Hue dimmer e.d.), app, voice (home assistents), motion sensor en getimed/als je thuiskomt.
Sowieso kan alles via Homekit/Hue app natuurlijk.
Met de hue dimmer kun je bovendien door verschillende "scénes*" klikken, dus je hoeft in principe minder hue dimmers te hebben dan normale knoppen, maar is natuurlijk een kwestie van wat je fijn vind.
Als laatste kan de motion sensor op bijv toilet en gang fijner zijn dan een lichtknopje.

Die Hue dimmers zijn trouwens draadloos, ik vraag me af wat jij dan gaat doen? Ook laten "inbouwen" in plaats van gewone lichtknoppen? Of de traditionele lichtknoppen helemaal weglaten?
Hue Bridge kan trouwens max 50 items aan, als ik het zo hoor kom je daar wel snel aan. Ik weet niet precies wat er dan gebeurd...

Scénes zijn presets van een groep lampen (aan/uit/niets aan state veranderen + kleur/temperatuur + helderheid)
Ik zit een beetje in dezelfde situatie als @Anoniem: 1140569 en heb ook bijna overal nieuwe Gira schakelaars en dimmers laten plaatsen toen wij dit huis kochten. Nu wil ik dolgraag Philips Hue maar ik begreep dat die lampen niet (goed) werken wanneer je schakelaars met dimfunctie hebt. Dat is ons geval dan dus extreem klote, aangezien mijn vriendin ook écht niet wil dat ik de schakelaars en dimmers ga ombouwen o.i.d.
Alleen die dimmers waren geloof ik al rond de 50-60 euro per stuk en alles is nog z.g.a.n. dus zou ook wel kapitaalsvernietiging zijn moet ik eerlijk toegeven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Toch is er wel iets mogelijk met Gira: https://www.goedkopermetl...e-gira-tap-antraciet.html

Maar inderdaad, dat kost wel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Nou dan is dit toch wat minder onbetaalbaar: https://www.voltus.de/blo...tap-ins-schalterprogramm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Laatst online: 07-07 14:22
Het moet wel een stuk goedkoper mogelijk zijn, met de info uit deze post: vanardenne in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"

Nog beter zou zijn dat je ergens de module uit de hue tap los kan bestellen, daar kan ik helaas geen leverancier voor vinden. Bij Farnell hebben ze wel wat producten, maar niet specifiek de 215ZE
https://www.enocean.com/e...-24ghz/details/ptm-215ze/

[ Voor 18% gewijzigd door HammerT op 20-11-2018 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023
Sinds vorige week slaat mijn Hue hub op hol. Location awareness staat aan bij afwezigheid gaan halverwege de dag alle hue onderdelen in mijn huis op 100% aan. Dus ook mijn koffiemachine.... iemand hier eerder last mee gehad? Er is geen enkel script / routine die aangeeft dat alles 100% aan moet. Liever heb ik geen factor reset van de hub omdat dan ook mijn innr lampen weer gekoppeld moeten worden (eerste wereld probleem, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:24
Hoe ervaren jullie het verschil tussen Wit en Wit/Ambiance? Is het verschil groot / wat is het exacte verschil. Lees dat Ambiance gezelliger licht kan gebeuren, maar weet niet exact wat ik mij daar bij moet voorstellen tegenover wit.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:19
@Rallye @roawser @HammerT Bedankt voor het meedenken. Wil en mag voorlopig in ieder geval echt niet aan het schakelmateriaal zitten
hier en vindt de oplossingen toch echt te prijzig (alleen beneden al 5 dimmer schakelaars die ik dan zou moeten doen.

Kom er dus vanzelf achter of het goed werkt en anders vind ik er vast een plekje voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Gynnad schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:57:
[...]
Hoe ervaren jullie het verschil tussen Wit en Wit/Ambiance? Is het verschil groot / wat is het exacte verschil.
Bij de Wit-ambiance kun je de kleurtemperatuur afstemmen, ver om 'echt' wit heen.Van kleur kaarsvlam tot TL-wit ongeveer. Koeler wit als je goed wil zien, en zachter met meer geeltinten als het gezellig moet zijn. De gewone Wit heeft maar één kleur wit, zoals je die kent van een traditionele gloeilamp of spaarlamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arne.vst
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-07-2024
Hallo,

Ik denk eraan Philips hue lampen te kopen. Echter ik heb gehoord dat wanneer je Philips hue lampen manueel aan en uitschakelt (via de standaard muurschakelaar bvb) deze telkens reset en je deze opnieuw in het systeem moet installeren om via wifi of Google te bedienen.

Klopt dit?
Ik zou deze immers gecombineerd gebruiken. Afwisselend manueel en via voicecommands met Google home.

Alvast bedankt voor de reactie.

Mvg Arne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
arne.vst schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:27:
Hallo,

Ik denk eraan Philips hue lampen te kopen. Echter ik heb gehoord dat wanneer je Philips hue lampen manueel aan en uitschakelt (via de standaard muurschakelaar bvb) deze telkens reset en je deze opnieuw in het systeem moet installeren om via wifi of Google te bedienen.

Klopt dit?
Ik zou deze immers gecombineerd gebruiken. Afwisselend manueel en via voicecommands met Google home.

Alvast bedankt voor de reactie.

Mvg Arne
Dat je ze opnieuw toe moet voegen aan het systeem is niet correct. Echter moet je slimme verlichting (zij het Hue of een ander systeem) nooit via een ouderwetse schakelaar willen bedienen (en dus de stroom eraf halen). Dit omdat je op het moment dat je de stroom eraf haalt ook het mesh netwerk wat (o.a.) Hue maakt sloopt omdat de lampen onbereikbaar zijn en dus ook geen (Zigbee) verkeer kunnen doorsturen. Daarnaast is het nu bij Hue (nog steeds) zo dat als je de lampen van de stroom af haalt en daarna opnieuw stroom erop zet de lampen op 100% gaan branden. Dit is mogelijk ook iets wat je niet wilt, zeker niet als je meer en meer met scenes gaat spelen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

RobertMe schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:47:
Daarnaast is het nu bij Hue (nog steeds) zo dat als je de lampen van de stroom af haalt en daarna opnieuw stroom erop zet de lampen op 100% gaan branden.
Dat is toch ook bij ikea, innr en osram het geval?

[ Voor 6% gewijzigd door job op 20-11-2018 19:55 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic