[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.149.826 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmeel
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-07 11:07
Zie veel hue-kenners hier, vraagje en excuus dat ik niet alle 64 pagina's heb doorgelezen voor mogelijk antwoord.
We hebben 4 hue white ambiance gu10 spotlights in plafond in eetkamer wat vaak hele fijne sfeer creëert. Echter elke keer als we lampen uit- en weer aanzetten, staan lampen op erg felle stand. Kunnen we de 'begin' stand aanpassen als we standaard schakelaar gebruiken voor aan/uit zetten van de spotjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:10
mmeel schreef op donderdag 1 november 2018 @ 21:43:
Zie veel hue-kenners hier, vraagje en excuus dat ik niet alle 64 pagina's heb doorgelezen voor mogelijk antwoord.
We hebben 4 hue white ambiance gu10 spotlights in plafond in eetkamer wat vaak hele fijne sfeer creëert. Echter elke keer als we lampen uit- en weer aanzetten, staan lampen op erg felle stand. Kunnen we de 'begin' stand aanpassen als we standaard schakelaar gebruiken voor aan/uit zetten van de spotjes?
Hier komt een software update voor als het goed is :D

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:49
Waarom zou je Hue-lampen handmatig uit willen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmeel
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-07 11:07
Rallye schreef op donderdag 1 november 2018 @ 22:03:
Waarom zou je Hue-lampen handmatig uit willen zetten?
Euuh, goeie vraag. Gemakzucht, knop zit naast andere lichtknoppen, dus gaat soms zelfs per ongeluk. Laat jij dan het standaard lichtknopje altijd op aan staan en gebruik enkel de Hue App voor lampen aan- en uitdoen? Verbruik je geheel geen stroom dan als lampen uit zijn? (stomme vraag misschien 😊)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heel geen gekke vraag. Ik ben weleens na tig weken zakenreis thuisgekomen waar alle Hue lampen vrolijk op hun felst aan stonden. Was er blijkbaar drie weken daarvoor een stroomstoring geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:58
Die update is toch al geweest?
Meen dat ergens gelezen te hebben.

Heb om die reden ook mijn safety routine "alles uit om 04:00" verwijderd.

Alle serieuze Hue gebruikers laten de lamp aan het stroom hangen.
Hoe wil je ze anders oproepen via domotica/Home/routines of wat dan ook.

[ Voor 15% gewijzigd door NeutraleTeun op 01-11-2018 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:44
pagani schreef op donderdag 1 november 2018 @ 22:19:
Heel geen gekke vraag. Ik ben weleens na tig weken zakenreis thuisgekomen waar alle Hue lampen vrolijk op hun felst aan stonden. Was er blijkbaar drie weken daarvoor een stroomstoring geweest...
Juist om dit te voorkomen heb ik iedere nacht om 03:00 hr. een "Power reset" voor alle lampen ingebouwd. Deze laat ik alle lampen op dat tijdstip uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:16

aawe mwan

Wat ook leuk is:

NeutraleTeun schreef op donderdag 1 november 2018 @ 22:52:
Die update is toch al geweest?
[...]
Heb om die reden ook mijn safety routine "alles uit om 04:00" verwijderd.
Hoe heb je dat gecontroleerd dan?

Als je een Hue lamp even spanningsloos maakt, gaat hij daarna aan en blijft aan. Dit met een lamp die ik vorige week voor het eerst op een Philips bridge heb aangesloten en die daarom op 24 oktober een update gehad heeft. Andere Hue lampen hebben hun reguliere update vorig jaar op 16 november gehad. Voor de oplossing zou onder andere een update van de software van de lamp nodig zijn, die aangekondigde update is dus nog niet geweest.

Verder vraag ik me af of de aangekondigde update sowieso wel een een oplossing is voor het probleem van de stroomstoring, omdat de oplossing alleen gaat over het onthouden van kleur en helderheid. Lampen gaan na een stroomstoring nog steeds aan, maar voortaan met de kleur en helderheid die ze hadden toen ze voor het laatst gebruikt werden, in plaats van wit met de maximale helderheid.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
mmeel schreef op donderdag 1 november 2018 @ 22:13:
[...]

Euuh, goeie vraag. Gemakzucht, knop zit naast andere lichtknoppen, dus gaat soms zelfs per ongeluk. Laat jij dan het standaard lichtknopje altijd op aan staan en gebruik enkel de Hue App voor lampen aan- en uitdoen? Verbruik je geheel geen stroom dan als lampen uit zijn? (stomme vraag misschien 😊)
Er zijn er meer die dezelfde gedachte hebben als jij gezien de consequente vraag naarhet aanpassen van het gedrag van de lampen na een “harde” uitschakeling. Ik heb op de plekken waar ik lampen schakel via Hue de ouderwetse lichtknopjes weggehaald (bedrading doorverbonden) en vervangen door de Hue Dimmer of Tap. Een via Hue uitgeschakelde lamp zal wellicht nog een klein verbruik hebben om door het netwerk gezien te kunnen worden. Dat eventuele extra verbruik heb voor het extra gemak over. Zie over dat gebruik ook deze discussie: Philips Hue energiemeting klopt niet

Edit: in deze thread vooral deze post (deels weergegeven):
ThinkPadd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:58:
Verder gebruikt een Hue lamp in de 'uit' stand hoogstens 0,5W. In de 'aan' stand zal het ergens tussen de 2-5W liggen vermoed ik. De bridge zelf zal ook in dat gebied (2-5W) zitten vermoed ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Rallye op 02-11-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:16

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Rallye schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:18:
[...]
Een via Hue uitgeschakelde lamp zal wellicht nog een klein verbruik hebben om door het netwerk gezien te kunnen worden. Dat eventuele extra verbruik heb voor het extra gemak over.
De lampen (en tussenstekkers) van de betere merken smart verlichting hebben een verbruik van ongeveer 0,5 Watt, bij andere merken kan dat ietsje hoger zijn.
Zie over dat gebruik ook deze discussie: Philips Hue energiemeting klopt niet
Haal die link alsjeblieft weg: in dat topic is TS overgestapt op een andere energieleverancier en vergelijken ze voorschotbedragen, maar concreet verbruik en tarieven worden niet genoemd. In dat topic gaat het helemaal niet om Hue.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvdblom
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-12-2023
Vraag:
Ik ben thuis langzaam aan alle lampen aan het vervangen voor Hue's. Nu vraag ik mezelf af of er ook, naast de Hue Go, spotjes zijn die op accu werken of dat er wellicht 3rd party spotjes werken met het Hue systeem? Ik wil namelijk op bepaalde plaatsen in huis waar ik geen stroompunt heb in het plafond een spotje / armatuur hangen die ik dan weer koppel aan een bewegingsmelder.

Ik weet dat er kastverlichtingspotjes zijn met een ab maar geen idee of dit ook werkt met Hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08 20:11
aawe mwan schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:15:

Verder vraag ik me af of de aangekondigde update sowieso wel een een oplossing is voor het probleem van de stroomstoring, omdat de oplossing alleen gaat over het onthouden van kleur en helderheid. Lampen gaan na een stroomstoring nog steeds aan, maar voortaan met de kleur en helderheid die ze hadden toen ze voor het laatst gebruikt werden, in plaats van wit met de maximale helderheid.
Ik had begrepen dat de lamp terug ging naar de laatste instelling voordat de stroom werd uitgeschakeld. Is in dat geval de lamp aan dan zal die inderdaad weer aan gaan nadat de stroom er weer op gaat. Staat de lamp uit is dat echter de laatste instelling en zal de lamp uit blijven zodra de stroom er weer op gaat.

Maar ik kan het verkeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Laatst online: 14-08 18:55
Robbierut4 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:36:
[...]

Ik had begrepen dat de lamp terug ging naar de laatste instelling voordat de stroom werd uitgeschakeld. Is in dat geval de lamp aan dan zal die inderdaad weer aan gaan nadat de stroom er weer op gaat. Staat de lamp uit is dat echter de laatste instelling en zal de lamp uit blijven zodra de stroom er weer op gaat.

Maar ik kan het verkeerd hebben.
Het is precies zoals jij beschrijft, op Philips Hue Facebook pagina staat een filmpje waar het staat uitgelegd hoe deze feature gaat werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:22

Videopac

Rommelt wat aan.

ManiacsHouse schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:45:
[...]

Welk type lamp? White toevallig? Dat probleem heb ik ook... Is al terug geweest naar Philips maar die konden niks vinden. Lamp teruggekregen en nog steeds hetzelfde... Even testen in ander lichtpunt of het daar ook hetzelfde geeft. Resetten met remote lostte bij mij het probleem tijdelijk op.
Een White inderdaad. Hij lijkt nu wel weer helemaal uit te gaan. Ik hou het even in de gaten.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
Iemand een idee of er in de nabije toekomst een Hue Sync app voor Xbox en PS4 komen? Zou graag de Hue play aanschaffen voor bij de tv, maar enkel als mijn Xbox dan ook met de lampen kan syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

https://www.amazon.de/Phi...-kompatibel/dp/B07FXRS4ZW

Zie dat de play nu beschikbaar is. Iemand al ervaring mee?
De website van Philips zelf toont nog geen info.
Wat zijn de afmetingen van die dingen bijvoorbeeld.

[ Voor 11% gewijzigd door icecreamfarmer op 05-11-2018 10:06 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
icecreamfarmer schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:00:
https://www.amazon.de/Phi...-kompatibel/dp/B07FXRS4ZW

Zie dat de play nu beschikbaar is. Iemand al ervaring mee?
De website van Philips zelf toont nog geen info.
Wat zijn de afmetingen van die dingen bijvoorbeeld.
Hier staat meer en maten staan er bij

https://www.coolblue.nl/p...cB#product_specifications

En een video met wat meer details

YouTube: Philips Hue Play Light Bar: Review

[ Voor 9% gewijzigd door leekers op 05-11-2018 10:21 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeBsZ
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09 13:45
Ik ben echt al even aan het Googlen, maar toch mijn excuses als dit recentelijk nog gevraagd is. Ik heb ook gezocht op "korting" en "omruilen".

Ik heb al een paar jaar Hue en wilde eens kijken of ik mijn oude Bridge kan upgraden. Ik lees dat er een tijd terug iets van 20euro korting is geweest van Philips op de aankoop van een nieuwe bridge, als je het serienummer van een oude invult. Is dit nog steeds mogelijk? Zo ja, waar?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flastic
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-05-2024
Iemand een tip voor profiel voor ledstrips in de keuken (dus spatwaterdicht oid)?

Er zijn echt honderden soorten lijkt het en ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wil voorkomen dat ik bv de felheid of kleur van de lamp verpest door de verkeerde strip, maar wil ook niet meer uitgeven dan nodig is. Hoorde ook dat de strips snel loslaten, dus dat een kapje misschien wel echt handig is.

Iemand goede ervaringen? Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
SeBsZ schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:31:
Ik ben echt al even aan het Googlen, maar toch mijn excuses als dit recentelijk nog gevraagd is. Ik heb ook gezocht op "korting" en "omruilen".

Ik heb al een paar jaar Hue en wilde eens kijken of ik mijn oude Bridge kan upgraden. Ik lees dat er een tijd terug iets van 20euro korting is geweest van Philips op de aankoop van een nieuwe bridge, als je het serienummer van een oude invult. Is dit nog steeds mogelijk? Zo ja, waar?

Alvast bedankt!
Hier is de link maar is niet meer geldig https://www.iculture.nl/n...dge-2-upgrade-9-november/

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:20
Flastic schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:04:
Iemand een tip voor profiel voor ledstrips in de keuken (dus spatwaterdicht oid)?

Er zijn echt honderden soorten lijkt het en ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wil voorkomen dat ik bv de felheid of kleur van de lamp verpest door de verkeerde strip, maar wil ook niet meer uitgeven dan nodig is. Hoorde ook dat de strips snel loslaten, dus dat een kapje misschien wel echt handig is.

Wat heb je bijv al gevonden? Je kan bijv een ip44 ledstrip kopen die niet van hue is maar aansturen met een 3rd party driver.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:41
Flastic schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:04:

Een simpel profiel is voldoende hoor https://www.ledprofielgro...iel-2,5M-corner-30-x-30mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een goed idee om met Hue te werken in plaats van domotica of best in combinatie met?

Wij zijn net begonnen met bouwen van een huis en krijgen nu een heleboel keuzes voorgeschoteld rond elektriciteit en verlichting.
Onze architect is nogal een fan van domotica. Hij geeft ons de keuze tussen dure complexe systemen als knx of meer simpele systemen als Qbus of Niko home controle.
Zelf zouden we hier niet superveel functionaliteiten van gebruiken, behalve lichtscenes in de leefruimte (living, eetruimte en open keuken) omdat we daar nogal veel verschillende lichtkringen hebben en het anders een paleis van lichtknopjes en dimmers wordt waar we niet meer aan uit kunnen. Ook zaken als een alles-uit knop lijkt ons interessant.
Wij kennen er allemaal niet zoveel van maar hebben wel gemerkt dat de combinatie van busbekabeling, slimme schakelaars en elektriciteitskast modules best veel kost om alleen voor verlichting te gebruiken.

Na wat zoekwerk zagen we als alternatief dan misschien een smart lighting systeem zoals Philips Hue maar dan met traditionele elektriciteitsbekabeling. Dit leek ons zelfs op een aantal vlakken al verder te staan dan sommige domotica-oplossingen waar bv aansturing met Amazon echo nog niet altijd voor bestaat... en misschien ook gemakkelijker in te stellen en te programmeren (wij kennen hier letterlijk niets van en willen niet elke twee maand onze elektricien moeten bellen).

De vraag is dus of dit een waardige vervanger voor de lichtsturing met domotica kan zijn of niet? Of werkt het net best in combinatie met een domoticasysteem? Als we sferen willen koppelen met zaken als verwarming of muziek, kan dat ook met ifttt en is daar niet perse domotica voor nodig of wel?

Indien philips Hue een goed idee is, moeten we dan überhaupt nog bekabelde lichtknoppen voorzien in ons elektriciteitsplan of kunnen we evengoed alles met draadloze Hue Tap of dimmers doen? Kwestie van dubbele kost te vermijden.

Wat zijn de nadelen van dit systeem? Werkt de tap bv ook als de wifi uitligt? Of werken vijf verschillende dimmers naast elkaar zonder storingen bv? Moet je alles opnieuw instellen als er eens een lamp kapot springt? ...

Is er iemand hier die dezelfde keuze heeft overwogen? Benieuwd naar jullie ervaringen hiermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Als ik nieuw zou bouwen zou ik zo veel mogelijk laten bouwen/aanleggen voor domotica.

Denk aan verlichting, rolluiken, (zone)verwarming, je mediahoek, alarmsysteem, camera's, deurbel, rook/watermelders. Of met 1 commando een veelvoud van deze functies aansturen.
Fijn met een tablet weggewerkt in de muur om het 1 en ander af te lezen of aan te sturen (mogelijk met gestures).

Domotica is de toekomst, elk nieuw huis zou daar imo rekening mee moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
NeutraleTeun schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:23:
Als ik nieuw zou bouwen zou ik zo veel mogelijk laten bouwen/aanleggen voor domotica.

Denk aan verlichting, rolluiken, (zone)verwarming, je mediahoek, alarmsysteem, camera's, deurbel, rook/watermelders. Of met 1 commando een veelvoud van deze functies aansturen.
Fijn met een tablet weggewerkt in de muur om het 1 en ander af te lezen of aan te sturen (mogelijk met gestures).

Domotica is de toekomst, elk nieuw huis zou daar imo rekening mee moeten houden.
Het probleem is dat bij veel (zeker projectmatig bouwen) er weinig opties mee zijn (want zit niet in project) en als vervolgens iets kan je de dubbele hoofdprijs betaald.
Voor mij was het dus de afweging wel veel leidingen laten aanleggen voor oa zonwering, screens, extra bekabeling etc, maar is het nu we er zitten stukje bij beetje het huis en vooral de verlichting steeds slimmer maken.
Ik snap best dat niet iedereen in zijn huis zomaar 10 a 15K extra uitgeeft voor de totale domotica direct te laten regelen.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Dank je. Gezien de prijsstelling kan ik volgens mij beter een ledstrip halen.
Grotere lichtopbrengst en flexibeler in gebruik.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:23:

Als je spreekt over alarm en deurbel en verwarming etc: wat is dan het voordeel van domotica, want die kan je toch ook gewoon als losse smart products kopen?

Enig idee wat betreft de nadelen van Hue waar ik naar vroeg? (Eg Wat als WiFi platligt?)
En lijkt het slim om gewoon geen bekabelde stopcontacten meer te hebben maar enkel draadloze compatibel met Hue?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2018 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:47
Ik ben op zoek naar een Hue compatible stekker dimmer.
Ben namelijk in het bezit van een wandlamp met G9 fitting welke ik wil kunnen dimmen.

Zijn er stekkerdimmers die compatible zijn met Hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:19
Flappie schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:36:
Ik ben op zoek naar een Hue compatible stekker dimmer.
Ben namelijk in het bezit van een wandlamp met G9 fitting welke ik wil kunnen dimmen.

Zijn er stekkerdimmers die compatible zijn met Hue?
Ik denk dat je deze zoekt: https://shop.innrlighting.com/en/shop/113/smart-plug
Deze stekker kan als dimbare lamp opgenomen worden in de Hue Bridge.

Zorg er wel voor dat je G9 lamp dimbaar is natuurlijk :)

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@daxy & @Flappie Die innr tussenstekker is geen dimmer. Die kan alleen aan en uit zetten. Er zijn volgens mij helemaal geen stekkerdimmers beschikbaar van gerenomeerde merken. Waarschijnlijk komt dat omdat het dimmen van led lampen erg lastig is. Bypasses die nodig zijn of zoemende transformatoren of lampen. De kans op een negatieve klantbeleving is erg groot waardoor ze hun vingers er waarschijnlijk niet aan willen branden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:40
Paulmann Heeft een Hue compatible ZigBee dimmer maar dit is geen stekkerdimmer, hier moet je wel even wat knippen en schroeven. Hij is wat groot uitgevallen en zoemt een beetje maar werkt 100% met Hue.

https://www.reichelt.nl/s...er-plm-50044-p217730.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
De LivingWhite plug van Philips is de enige plug die ook dimt. Ook niet altijd even goed (afhankelijk van de lichtbron) is mijn ervaring.
De Hue compatible dimmers waar PeterPan het over heeft werken ook. Ik heb ze dit voorjaar via de fabrikant (Amelech) besteld. De dimmers heb ik in een aantal armaturen gebouwd in combinatie met R7s dimbare leds.

Mijn ervaring is dat ze zonder problemen worden gevonden in de HUE app en ook goed in de routines worden meegenomen. Beter dan de Ikea Trädfri lampen die nog wel eens en keertje worden overgeslagen. Nadeel is de ze niet traploos dimmen maar meer stapsgewijs. Ander nadeel is dat sommige R7s lampen die ik gebruikte aan bleven op de allerlaagste stand (blijft natuurlijk stroom op staan) als de dimmer in in de app uit staat.

In het geval je 12v led moet dimmen kan je ook bij de Ikea de Trädfri dimmers oppikken maar G9 is 220 volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971

Alvast bedankt!
Dat is al vrij lang geleden dat de Hue 2.0 bridge is gelanceerd, dus nee die aanbiedingen gelden niet, wellicht is het interessanter om een starterkit te kopen als je ook nog extra lampen wilt, dan is de nieuwe bridge minder duur in verhouding.

Of je wacht op de volgende generatie Hue bridge, maar wanneer die komen is nog even afwachten (is nog niets aangekondigd, dus kan nog wel een paar jaar duren ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:49

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

daxy schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:22:
[...]

Ik denk dat je deze zoekt: https://shop.innrlighting.com/en/shop/113/smart-plug
Deze stekker kan als dimbare lamp opgenomen worden in de Hue Bridge.

Zorg er wel voor dat je G9 lamp dimbaar is natuurlijk :)
Ik lees nergens dat hij dimbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Verwijderd schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:16:
[...]

Als je spreekt over alarm en deurbel en verwarming etc: wat is dan het voordeel van domotica, want die kan je toch ook gewoon als losse smart products kopen?

Enig idee wat betreft de nadelen van Hue waar ik naar vroeg? (Eg Wat als WiFi platligt?)
En lijkt het slim om gewoon geen bekabelde stopcontacten meer te hebben maar enkel draadloze compatibel met Hue?
Als je Wifi plat ligt, dan werken je Hue lampen nog gewoon door met je Hue Dimmers, Hue werkt op ZigBee en staat los van je Wifi netwerk.

Ook zijn er sinds kort Friends of Hue Niko schakkelaars te krijgen, is mooier dan standaard Hue Tap of Dimmer Switch en werkt hetzelfde als een TAP (ZigBee GreenPower, geen baterijen nodig, gebruikt kinetische energie om ZigBee commando te sturen na indrukken knop).

Voor verlichting zou ik gewoon voor Philips Hue gaan en geen veel te duur en functioneel te beperkt KNX of wat dan ook Domotica systeem nemen. Je kunt nog altijd via HomeKit (en een Apple TV) de verschillende systemen aan elkaar koppelen als je dat later wilt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik1971 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:17:
[...]

Als je Wifi plat ligt, dan werken je Hue lampen nog gewoon door met je Hue Dimmers, Hue werkt op ZigBee en staat los van je Wifi netwerk.

Ook zijn er sinds kort Friends of Hue Niko schakkelaars te krijgen, is mooier dan standaard Hue Tap of Dimmer Switch en werkt hetzelfde als een TAP (ZigBee GreenPower, geen baterijen nodig, gebruikt kinetische energie om ZigBee commando te sturen na indrukken knop).

Voor verlichting zou ik gewoon voor Philips Hue gaan en geen veel te duur en functioneel te beperkt KNX of wat dan ook Domotica systeem nemen. Je kunt nog altijd via HomeKit (en een Apple TV) de verschillende systemen aan elkaar koppelen als je dat later wilt!
Thanks Erik1971, dit leek mij inderdaad ook een handigere mogelijkheid dan KNX.

Als we dan werken met de draadloze schakelaars van Hue of Niko, is het dan slim om ergens toch nog ergens enkele bedrade schakelaars ook te voorzien (bv om te vermijden dat alle lampen in heel het huis aanspringen na een stroompanne of mss een andere reden) of moet dit echt totaal niet meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:19
i2Paq schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:14:
[...]

Ik lees nergens dat hij dimbaar is.
I stand corrected... Ik meen ergens gelezen te hebben dat hij als dimbare lamp in de app staat, maar dit is puur wat ik dacht gezien te hebben en niet op feiten gebaseerd.

Feit is dat deze stekker schakelaar wel met Hue werkt :)

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
I stand corrected... Ik meen ergens gelezen te hebben dat hij als dimbare lamp in de app staat, maar dit is puur wat ik dacht gezien te hebben en niet op feiten gebaseerd.

Feit is dat deze stekker schakelaar wel met Hue werkt :)
De Innr plug staat/stond inderdaad op sommige site's als dimbaar in de specificaties. Toen ik op zoek was naar een dergelijke plug bij Innr nagevraagd of hij wel of niet dimbaar is. Innr heeft bevestigt dat hij NIET dimbaar is inderdaad. Maar wel verwarrend dat het op sommige site's wel zo in de specs staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye

Alvast bedankt!
Die van mij komt van Marktplaats. Heel veel mensen kopen meerdere startersets en houden vervolgens een Bridge over. Ik heb volgens mij €25 betaald.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flastic
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-05-2024
Profiel voor ledstrips besteld!
Nog een vraagje:
Wat is jullie ervaring met de ontvanger en waar je m plaatst?
Het mooist zou ik het vinden in het kastje, maar misschien dat het signaal dan wat minder goed ontvangen wordt? Het zou ook tegen de zijkant van het kastje kunnen, maar mooi is anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-09 16:30
Bij ons hangt de LEDstrip onder de hangkasten in de keuken en de kabel van de strip gaat via een kleine sleuf in het hangkastje naar binnen. Daar zit het kastje. En alles schakelt prima. Die sleuf in het hangkastje heb ik er meteen door de keukenboer in laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 20:53
Op naar fase 3 van Philips Hue in het huis te plaatsen :o

Ik zou graag nog in onze living een Hue ledstrip willen plaatsen (+-5m lang) maar kan ik deze gewoon aansluiten op deze draden, dus geen gebruik maken van een stopcontact? (Vergeef mij, ik ken écht niéts van electriciteit...)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tKKY6H9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Verwijderd schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:20:
[...]

Thanks Erik1971, dit leek mij inderdaad ook een handigere mogelijkheid dan KNX.

Als we dan werken met de draadloze schakelaars van Hue of Niko, is het dan slim om ergens toch nog ergens enkele bedraade schakelaars ook te voorzien (bv om te vermijden dat alle lampen in heel het huis aanspringen na een stroompanne of mss een andere reden) of moet dit echt totaal niet meer?
Voor stroom onderbreking, komt een update van Philips Hue uit (waarschijnlijk nog dit jaar) die het mogelijk maakt om het gedrag van een lamp te configureren na stroomuitval.

Enige voordeel van je bestaande schakelaars is dat je de lampen spanningsloos kunt maken als je ze moet vervangen, maar dit kan natuurlijk ook door een groep uit te zetten in de meterkast en wanneer je tijdelijk een slimme lamp moet vervangen door een standaard lamp dan kun je deze nog met de ouderwetse schakelaars bedienen.

Andere redenen kan ik niet bedenken, gebruik hier al jaren Hue Dimmer Switches en heb eigenlijk nog nooit een redenen gehad om de standaard schakelaars te gebruiken (ze hangen er nog wel en heb er meer last van dan voordeel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Stancke schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:13:
Op naar fase 3 van Philips Hue in het huis te plaatsen :o

Ik zou graag nog in onze living een Hue ledstrip willen plaatsen (+-5m lang) maar kan ik deze gewoon aansluiten op deze draden, dus geen gebruik maken van een stopcontact? (Vergeef mij, ik ken écht niéts van electriciteit...)

[Afbeelding]
Ik zou er gewoon een stopcontact tussen zetten, dan hoef je de ledstrip niet te slopen (en kun je hem nog hergebruiken of doorverkopen als je iets anders wilt) en het is ook nog eens veiliger en praktischer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterPan
Ik zou zelf nog wel op traditionele manier laten aanleggen, dus dozen laten plaatsen en bedraden voor schakelaars maar deze doorverbinden en dan de nieuwe Friens of Hue ZigBee schakelaars plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Flastic schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:41:
Profiel voor ledstrips besteld!
Nog een vraagje:
Wat is jullie ervaring met de ontvanger en waar je m plaatst?
Het mooist zou ik het vinden in het kastje, maar misschien dat het signaal dan wat minder goed ontvangen wordt? Het zou ook tegen de zijkant van het kastje kunnen, maar mooi is anders...
Zolang het geen metalen kast is of een kast met glas met een metalen coating, dan gaat het gewoon goed, hout dempt de ZigBee signalen nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 20:53
Erik1971 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:33:
[...]

Ik zou er gewoon een stopcontact tussen zetten, dan hoef je de ledstrip niet te slopen (en kun je hem nog hergebruiken of doorverkopen als je iets anders wilt) en het is ook nog eens veiliger en praktischer!
Stopcontact is niet echt een optie lijkt mij? We zitten naar het plafond te kijken op de foto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
Stancke schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:40:
[...]

Stopcontact is niet echt een optie lijkt mij? We zitten naar het plafond te kijken op de foto.
Zie niet in waarom niet, zolang het niet in het zicht zit lijkt mij het geen probleem en zo te zien kun je hem ook nog aan muur bevestigingen!? Maar je moet het natuurlijk zelf weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben er nog meer mensen last van dat de App crasht als de gevoeligheid aangepast wil worden betreft de Motion Sensor? Of kan ik er iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:03:
Hebben er nog meer mensen last van dat de App crasht als de gevoeligheid aangepast wil worden betreft de Motion Sensor? Of kan ik er iets aan doen?
De daglicht gevoeligheid moet >0 zijn. Als die 0 is krijg je een fout bij het opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee , dat heb ik gedaan alleen ik kan nog steeds geen gevoeligheid instellen hij blijft op starten hangen of hij sluit ineens de gehele app af ., doe ik nog steeds iets verkeerds ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL1978
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 11:57
Erik1971 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:17:
[...]

Ook zijn er sinds kort Friends of Hue Niko schakkelaars te krijgen, is mooier dan standaard Hue Tap of Dimmer Switch en werkt hetzelfde als een TAP (ZigBee GreenPower, geen baterijen nodig, gebruikt kinetische energie om ZigBee commando te sturen na indrukken knop)
Volgens de laatste berichten komen de Niko schakelaars pas en november of begin volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Het is toch al wel bekend in welke series van Nikko de Hue-schakelaars komen? Dan zou je bij je keuze voor schakelmateriaal daar vast rekening mee kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Rallye schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:14:
Het is toch al wel bekend in welke series van Nikko de Hue-schakelaars komen? Dan zou je bij je keuze voor schakelmateriaal daar vast rekening mee kunnen houden.
Dit is wat ik zo terug kan vinden, maar wellicht dat er nog meer varianten komen, zodra ze te koop zijn; https://www.niko.eu/nlnl/...c7-59de-a56e-5d2a39fe97cf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertonair
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-01 14:25
Is het ook mogelijk om meerdere profielen aan te maken op de bridge en per gebruikersaccount een profiel toe te wijzen? Mijn zoon wil namelijk graag een ledstrip, maar als dat een Hue ledstrip wordt en hij heeft via de app toegang tot alle lampen, dan is wordt het in de woonkamer kermis ;-)
Ik zou hem graag alleen toegang willen geven tot zijn eigen ledstrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
robertonair schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:58:
Is het ook mogelijk om meerdere profielen aan te maken op de bridge en per gebruikersaccount een profiel toe te wijzen? Mijn zoon wil namelijk graag een ledstrip, maar als dat een Hue ledstrip wordt en hij heeft via de app toegang tot alle lampen, dan is wordt het in de woonkamer kermis ;-)
Is een veel gehoorde vraag, maar met standaard App is dat helaas niet mogelijk, wellicht dat een van de 3rd party apps dit ondersteund (betwijfel het, maar je weet nooit)!?

Hopelijk komt Philips ooit zelf nog eens met deze feature....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Er zijn toch genoeg goedkope strips met eigen afstandsbediening?

Voor een kinderkamer prima genoeg lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Zoals hierboven al eens aangegeven geeft de Hue sync-app bepaalde invloed op de lampen in de entertainmentruimte. Als je zoon een laptop heeft kun je hem zo wat opties geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:38

Sabbi

je denkt aan mij.

Volgens mij is er geen app die je controle geeft over een subset van de lampen. Je zou eventueel iets met een widget kunnen doen maar dan kies je alleen uit voorgeprogrammeerde scenes.

Ik heb voor onze kinderkamers een eigen RGB-afstandsbediening gemaakt, die over wifi met de hub verbindt. Maar daarvoor heb je wel redelijk wat arduino kennis nodig.

Een goedkope strip met eigen afstandsbediening was voor mij geen optie, want dan mis je de tie-in met Hue. De slaapkamers hebben namelijk ook hun eigen wake-up routine, en bij verlaten van het huis heb ik een trigger dat alle lichten uitgaan. Dat zou ik niet willen missen. (en het is ook handig om te kijken of iemand stiekem snachts nog aan het lezen is >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:29
Waarom geef je hem niet een set van Gledopto, Goedkoper dan de Philips ledstrip en je kunt er een eigen afstandbediening bij geven.
Ook kun je dan een ledstrip van 5 meter er aan koppelen bv (ipv de standaard 2m van Philips).

controller en remote (RGB+CCT):
https://nl.aliexpress.com.../3685003_32855573362.html

ledstrip (RGB+CCT):
https://nl.aliexpress.com...d-Streep/32879936721.html

voeding (3A eu plug):
https://nl.aliexpress.com...3A-5A-6A/32672191071.html?

Deze set werkt niet met Hue maar heeft wel erg goede en sterke kleuren.
Ze hebben ook sets die met Hue werken, maar daar werkt die remote niet op. Je kunt dan altijd nog een hue of zigbee remote los kopen.
Je kunt ook een 2ehands bridge van Marktplaats plukken en wel de Hue compatible dingen geven en je zoon gewoon z'n eigen bridge geven.

Als je het goedkoop wilt doen en hem eerst even laten klooien met een simpele ledstrip en remote (zonder hue)

https://www.action.com/nl-nl/p/digitale-ledstrip-/

[ Voor 5% gewijzigd door Pusherman_ op 07-11-2018 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 15:05

Wallie

Herr

Iemand ervaring met de Zigbee lampen van Trust op het Hue systeem? Ik kan ze krijgen als kerstcadeau, en vroeg me af of ze goed te combineren zijn... Trust zegt dat het kan, nu de praktijk nog :P

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobjansen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-09 10:55
Erik1971 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:41:
[...]

Dit is wat ik zo terug kan vinden, maar wellicht dat er nog meer varianten komen, zodra ze te koop zijn; https://www.niko.eu/nlnl/...c7-59de-a56e-5d2a39fe97cf
Ik heb eerder contact gehad met Niko en ze starten alleen met wit en antraciet. Pas als de verkoop meevalt gaan ze andere kleuren overwegen... Voorlopig blijven ze de release maar vooruit schuiven, eerst oktober, toen november, nu misschien december of pas in 2019....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMoose
Eenvoudigste oplossing is volgens mij een LivingColors remote van de 2e of 3e generatie (zo’n ronde met een kleurenschijf) op de kop tikken en deze koppelen aan je Hue setup en aan de ledstrip voor op de kamer van je zoon. Met deze remote kan je de ledstrip dan bedienen (aan/uit, kleuren, helder/minder helder, etc.) zonder dat elders in het huis de kleur wordt beïnvloed. Ook blijft de ledstrip op deze manier via de app en hub bedienbaar en te programmeren in routines.

Zo heb ik het hier ook voor de lampen op de kamers van mijn dochters gedaan en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 13:07
Ik ben op zoek naar een stekker schakelaar die aan te sturen is via Hue maar ook HomeKit.

Is dit mogelijk met o.a. Osram of alleen als je ook de bridge hiervan afneemt i.v.m. vereisten van HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Als je de Osram aan je Hue koppelt werkt hij niet meer met Homekit (Apple schrijft namelijk voor dat de Osrams moeten kunnen worden geüdated en dat kan niet via de hub). Ik weet niet of het handig is om de Hue-zaken aan een Bridge te koppelen en de Osrams aan de Osram hub. Zou dat als je alleen Homekit gebruikt niet best kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
iMoose schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:33:
[...]

Eenvoudigste oplossing is volgens mij een LivingColors remote van de 2e of 3e generatie (zo’n ronde met een kleurenschijf) op de kop tikken en deze koppelen aan je Hue setup en aan de ledstrip voor op de kamer van je zoon. Met deze remote kan je de ledstrip dan bedienen (aan/uit, kleuren, helder/minder helder, etc.) zonder dat elders in het huis de kleur wordt beïnvloed. Ook blijft de ledstrip op deze manier via de app en hub bedienbaar en te programmeren in routines.

Zo heb ik het hier ook voor de lampen op de kamers van mijn dochters gedaan en dat werkt prima.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Ik heb ook zo'n LivingColors ronde remote (op Marktplaats is er iemand die ze goedkoop aanbied) maar ik kan 'm alleen direct aan een lamp koppelen, niet via de bridge en verlies daarmee ook nog de gekoppelde lamp in de bridge zodat ik die niet meer met de app kan bedienen.
Ik heb al veel gezocht maar nog geen goede methode gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 15:15
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Ik heb ook zo'n LivingColors ronde remote (op Marktplaats is er iemand die ze goedkoop aanbied) maar ik kan 'm alleen direct aan een lamp koppelen, niet via de bridge en verlies daarmee ook nog de gekoppelde lamp in de bridge zodat ik die niet meer met de app kan bedienen.
Ik heb al veel gezocht maar nog geen goede methode gevonden.
Dat klopt, de bridge, remote en de lamp hebben allen dezelfde 'netwerk key' nodig.
Heb je bijvoorbeeld een lamp gekoppeld aan de brigde en je "jat" deze lamp met een willekeurige remote, is hij daarna onvindbaar voor de bridge. Je zal eerst de bridge en de remote moeten "syncen".
Dit is een goed start punt, maar check ook de andere procedures:
https://www.beaumotica.nl...met-de-philips-hue-bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
wizzmic schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:56:
[...]

Dat klopt, de bridge, remote en de lamp hebben allen dezelfde 'netwerk key' nodig.
Heb je bijvoorbeeld een lamp gekoppeld aan de brigde en je "jat" deze lamp met een willekeurige remote, is hij daarna onvindbaar voor de bridge. Je zal eerst de bridge en de remote moeten "syncen".
Dit is een goed start punt, maar check ook de andere procedures:
https://www.beaumotica.nl...met-de-philips-hue-bridge
Die methode, en alle andere procedures die ik kan vinden, resetten de bridge, wat ik graag wil voorkomen.
Als het echt niet anders kan wil ik dat eventueel nog wel overwegen maar liever behoud ik mijn instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 15:15
Die methode, en alle andere procedures die ik kan vinden, resetten de bridge, wat ik graag wil voorkomen.
Als het echt niet anders kan wil ik dat eventueel nog wel overwegen maar liever behoud ik mijn instellingen.
Snap ik, zou ik zelf nu ook erg vervelend vinden. Gelukkig heb ik het jaren terug gedaan toen er nog maar een paar lampen aan de bridge hingen. Ben alleen bang dat het toch moet omdat het de enige manier is voor de bridge om de network key van de remote over te nemen (ik ga er even van uit dat dit gebeurt en niet andersom).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iMoose
De Beaumotica methode werkt inderdaad niet en is sowieso veel te omslachtig. Ik heb destijds ook heel lang gezocht en geëxperimenteerd en de oplossing is heel simpel:

1 LivingColors remote resetten
2 Remote via Touchlink aanmelden op de bridge.

LET OP!! Mij is dit, op iOS, nog nooit gelukt met de officiële HUE app of iConnectHue. Wel met de touchlink functie van de gratis app Hue Lights. In mijn ervaring is het dus essentieel deze te gebruiken. Ervaring met koppelen via Android apps heb ik niet.
Soms gaat het niet in één keer goed, het is een kwestie van timing.

Na deze stap zit de remote dus op hetzelfde netwerk als de lampen

3 remote aan de lampen koppelen (lamp even van stroom halen voordat je deze kan koppelen)

Lampen zijn nu te bedienen via app en remote.

Op dezelfde wijze kan je ook de Ikea Trädfri remote koppelen.

Nogmaals, de werkwijze zoals omschreven op Beaumotica werkt niet.

Zie ook: https://www.youtube.com/watch?v=8611o3TKVeE In dit filmpje wordt een Android App gebruikt.

Onderwerp en oplossing zijn overigens al een aantal maal eerder in dit topic aan de orde geweest ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door iMoose op 08-11-2018 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
PeterPan schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:04:
[...]

Ik zou dus stap 3 alleen uitvoeren, zonder de bridge te resetten.
Stap 3, koppel de Hue Bridge met de afstandsbediening, als volgt:

Controlevraag: Controleer of de LED rond de knop in het midden uit staat (geen licht geeft). Indien deze nog aan staat, herhaal dan de vorige stap.

Druk kort op de grote ronde knop midden op de Bridge

Houd de afstandsbediening dichtbij de Bridge en houd ditmaal alleen de aanknop (I) van de afstandsbediening ingedrukt, de ronde LED cirkel in het midden van de Bridge licht na enkele seconden op, houd de aanknop nog enkele seconden langer vast en dan kan je de aanknop loslaten.

Controleer of de ronde LED cirkel in het midden van de Bridge aan staat (licht geeft). Staat deze uit, herhaal dan het koppelen.
Je Bridge heeft nu een toegangssleutel gekregen van je afstandsbediening. Vanaf nu heeft de Bridge automatisch, direct toegang tot alle lampen die middels de afstandsbediening zijn aangemeld, en ook direct tot lampen die je later toevoegt met de afstandsbediening.
Volgens mij heb ik dat bij mij een paar jaar geleden ook zo gedaan.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 13:07
Rallye schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:15:
Als je de Osram aan je Hue koppelt werkt hij niet meer met Homekit (Apple schrijft namelijk voor dat de Osrams moeten kunnen worden geüdated en dat kan niet via de hub). Ik weet niet of het handig is om de Hue-zaken aan een Bridge te koppelen en de Osrams aan de Osram hub. Zou dat als je alleen Homekit gebruikt niet best kunnen?
Enige reden dat ik ze aan Hue zou willen koppelen is omdat ik nu geen HomeKit bridge heb (ATV4 b.v.).
Kortom ik hoopte dat ik dan Hue kon laten schakelen bij zonsondergang met een OSRAM stekker.
Dit laatste is mogelijk, alleen wil ik het dan OOK in HomeKit aansturen :+.

De Koogeek zou b.v. weer perfect zijn voor HomeKit maar volgens mij niet te koppelen in Hue. Dit gezien het Wi-Fi is en geen Zigbee.

Eigenlijk moet er gewoon een ATV4 in om dit te regelen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Misschien doe ik wat fout, maar ben sinds kort in het bezit van de Philips Hue Turaco Wandlamp Buiten, nu krijg ik het toch maar niet voor elkaar deze via een routine zover te krijgen dat hij bij zonsondergang aan gaat, en bij zonsopkomst ( het zei via wat vertragingen hier en daar ) uit.

Op de een of andere manier blijft hij hele dag aan staan. Terwijl m'n routine het volgens mij toch gewoon goed aan geeft.
Routine in ingesteld op alle dagen aan bij zonsondergang, en uit bij zonsopkomst. Transitie onmiddellijk, waar '' 1 kamer '' '' buiten '' Scene Helder uitschakelen bij zonsopkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickdust
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 13:59
Ik kan sinds een paar weken m'n Hue Bridge niet meer buiten m'n huis aanroepen via de Hue app. Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen? Vergeet nog namelijk wel eens om een lampje aan te laten voor de hond 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toempf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 22:57
Als je een tweede bridge koopt en alleen die ledstrip daar op aansluit kan-ie in principe niet de rest bedienen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennad
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
Ik zou graag het volgende willen :
Zelfgemaakte lamp met kooldraad lampen erin bedienen via hue app. Dus alleen maar aan/uit en dimmen.
De lamp is nu te bedienen via jung as500 dimmer. De rest in huis is alles hue en regelmatig lig ik op bed en doe ik alle lampen uit, en kan ik weer naar beneden omdat de tafel lamp dus brand.

Bestaat er een dimmer die bedraad de lamp aan kan sturen en met hue kan praten en dus met de telefoon op afstand te bedienen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
iMoose schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:39:
De Beaumotica methode werkt inderdaad niet en is sowieso veel te omslachtig. Ik heb destijds ook heel lang gezocht en geëxperimenteerd en de oplossing is heel simpel:

1 LivingColors remote resetten
2 Remote via Touchlink aanmelden op de bridge.

LET OP!! Mij is dit, op iOS, nog nooit gelukt met de officiële HUE app of iConnectHue. Wel met de touchlink functie van de gratis app Hue Lights. In mijn ervaring is het dus essentieel deze te gebruiken. Ervaring met koppelen via Android apps heb ik niet.
Soms gaat het niet in één keer goed, het is een kwestie van timing.

Na deze stap zit de remote dus op hetzelfde netwerk als de lampen

3 remote aan de lampen koppelen (lamp even van stroom halen voordat je deze kan koppelen)

Lampen zijn nu te bedienen via app en remote.

Op dezelfde wijze kan je ook de Ikea Trädfri remote koppelen.

Nogmaals, de werkwijze zoals omschreven op Beaumotica werkt niet.

Zie ook: https://www.youtube.com/watch?v=8611o3TKVeE In dit filmpje wordt een Android App gebruikt.

Onderwerp en oplossing zijn overigens al een aantal maal eerder in dit topic aan de orde geweest ;-)
Jouw methode lijkt me inderdaad handig omdat je dan niet al je instellingen kwijt bent, maar de Beaumotica methode werkt zeker wel. Paar weken geleden namelijk nog zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:44
dennad schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:01:
Zelfgemaakte lamp met kooldraad lampen erin bedienen via hue app. Dus alleen maar aan/uit en dimmen.
De lamp is nu te bedienen via jung as500 dimmer. De rest in huis is alles hue en regelmatig lig ik op bed en doe ik alle lampen uit, en kan ik weer naar beneden omdat de tafel lamp dus brand.

Bestaat er een dimmer die bedraad de lamp aan kan sturen en met hue kan praten en dus met de telefoon op afstand te bedienen is?
Ik heb zelf ook een tafellamp met kooldraadlamp die ik bedien met de Hue app.
Ik heb een smartplug INNR SP 120 die je met Hue kunt bedienen. In het snoer naar de lamp heb ik een snoerdimmer geplaatst (Arditi 1004P)
De dimmer onthoudt de laatste stand. De snoerdimmer werkt niet met Hue.
Dit werkt bij mij tot volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
ik heb de Signe vloerlamp gekocht en vraag mijnaf of het klopt dat hij naar boven toe iets verder van de muur afstaat. dus iets verloopt?
ik kan hier nergens iets over vinden maar misschien is hier iemand die hem ook heeft en dit kan bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
tinustilburg schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:22:
[...]

Jouw methode lijkt me inderdaad handig omdat je dan niet al je instellingen kwijt bent, maar de Beaumotica methode werkt zeker wel. Paar weken geleden namelijk nog zo gedaan.
Dat de Beaumoticamethode niet werkt was misschien wat kort door de bocht van mij. Hij is vooral erg omslachtig wat niet nodig is. Zeker als je een huis vol Hue hebt en/of in de toekomst wilt uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennad
Jos-P schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:29:
[...]

Ik heb zelf ook een tafellamp met kooldraadlamp die ik bedien met de Hue app.
Ik heb een smartplug INNR SP 120 die je met Hue kunt bedienen. In het snoer naar de lamp heb ik een snoerdimmer geplaatst (Arditi 1004P)
De dimmer onthoudt de laatste stand. De snoerdimmer werkt niet met Hue.
Dit werkt bij mij tot volle tevredenheid.
Bedankt voor de tip..echter gaat het bij mij om een plafond lamp welke via ingebouwde wandschakelaar bediend wordt.
Zat te hopen op een ervaring met een inbouw dimmer die dus met hue praat.
Aanpassing in de wandcontactdoos zou dus wel een optie zijn

[ Voor 4% gewijzigd door dennad op 09-11-2018 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 11:16
Quickdust schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:25:
Ik kan sinds een paar weken m'n Hue Bridge niet meer buiten m'n huis aanroepen via de Hue app. Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen? Vergeet nog namelijk wel eens om een lampje aan te laten voor de hond 's avonds.
Al eens geprobeerd uit en in te loggen in de app (tandwiel > Buitenshuisbesturing) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
dennad schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:13:
[...]

Bedankt voor de tip..echter gaat het bij mij om een plafond lamp welke via ingebouwde wandschakelaar bediend wordt.
Zat te hopen op een ervaring met een inbouw dimmer die dus met hue praat.
Aanpassing in de wandcontactdoos zou dus wel een optie zijn
Ik heb de Ubisys D1 dimmer module en die werkt prima met Hue (maar wordt denk ik niet op HomeKit weergegeven). https://www.ubisys.de/en/smarthome/products-d1.html

Ik heb deze dimmer ingebouwd in de centraaldoos waar de lamp aan "hangt" (lamp is een rail systeem wat ik niet wilde vervangen). Ik heb de bestaande wandschakelaar vervangen door een puls drukker (veert terug na indrukken, ik had achteraf ook gewoon een veertje in de bestaande schakelaar kunnen maken) en de schakeldraad op de 1 ingang van de module aangesloten waardoor ik de pulsdrukker kan gebruiken om de lamp aan/uit te schakelen (kort drukken) en dimmen (vasthouden).

Enige minpunt is dat de lampen soms op de meest gedimde stand aangaan wat bijna niet zichtbaar is en ik de lampen dus omhoog moet dimmen.

BTW alleen de D1 module werkt met Hue. De S1 (alleen aan/uit, dus zonder dimmen) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
In de nieuwe Hue app update zijn de Friends of Hue schakelaars officieel toegevoegd. Zie hier https://www.niko.eu/nlnl/artikel/122-91004 van het merk Niko waar de reclame in de app om draait.

In de handleiding zie je dat je hem gewoon op een wandcontactdoos kan monteren. Waar ik zelf nog wel benieuwd naar ben is het feit dat nu mijn wandcontactdozen de 'normale' schakelaars bevatten die permanent 'aan' moeten staan. Ik hoop dat mensen hier wat ervaringen kunnen posten zodra deze schakelaars veel in omloop komen over hoe je dat probleem kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-09 10:55
sheane schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:37:
In de nieuwe Hue app update zijn de Friends of Hue schakelaars officieel toegevoegd. Zie hier https://www.niko.eu/nlnl/artikel/122-91004 van het merk Niko waar de reclame in de app om draait.

In de handleiding zie je dat je hem gewoon op een wandcontactdoos kan monteren. Waar ik zelf nog wel benieuwd naar ben is het feit dat nu mijn wandcontactdozen de 'normale' schakelaars bevatten die permanent 'aan' moeten staan. Ik hoop dat mensen hier wat ervaringen kunnen posten zodra deze schakelaars veel in omloop komen over hoe je dat probleem kan oplossen.
Heeft iemand deze al kunnen kopen dan? Beetje vreemd dat ze er zo actief reclame voor maken maar dat niemand ze nog kan leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaas.roelofs
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-08 13:30
Robsato schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:53:
[...]
Ik heb de Ubisys D1 dimmer module en die werkt prima met Hue (maar wordt denk ik niet op HomeKit weergegeven). https://www.ubisys.de/en/smarthome/products-d1.html

Ik heb deze dimmer ingebouwd in de centraaldoos waar de lamp aan "hangt" (lamp is een rail systeem wat ik niet wilde vervangen). Ik heb de bestaande wandschakelaar vervangen door een puls drukker (veert terug na indrukken, ik had achteraf ook gewoon een veertje in de bestaande schakelaar kunnen maken) en de schakeldraad op de 1 ingang van de module aangesloten waardoor ik de pulsdrukker kan gebruiken om de lamp aan/uit te schakelen (kort drukken) en dimmen (vasthouden).

Enige minpunt is dat de lampen soms op de meest gedimde stand aangaan wat bijna niet zichtbaar is en ik de lampen dus omhoog moet dimmen.

BTW alleen de D1 module werkt met Hue. De S1 (alleen aan/uit, dus zonder dimmen) niet.
Ik heb exact dezelfde opstelling, werkt perfect.
Ook ik merkte dat de lamp soms op de meest gedimde stand aan ging. Ik laat nu de lamp bij zonsondergang inschakelen, waarbij ik de scene waar deze onderdeel van uit maakt twee keer start met een pauze van een seconde. Heb het probleem sindsdien niet meer gezien.

Ik merk wel iets vreemds in de dimfunctie. Mijn lamp bestaat uit 5 kooldraadlampen. Toen er nog traditionele kooldraadlampen (60W) in zaten, dimde deze evenredig van 0 tot 100%.
Nu heb ik ze vervangen door LED filament lampen en branden de lampen al op 100% als de schuifregelaar in de app pas op 50% staat. Dit maakt het dimmen met de fysieke schakelaar ook een uitdaging, want dit gaat eigenlijk te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose

Voor een soortgelijke toepassing (wandlampen met R7s halogeen) heb ik deze besteld:

https://www.alibaba.com/p...2017115.47.2435631fhrM46h

Het binnenwerk hiervan paste met wat knutselen precies in de behuizing. Deze ZigBee controller wordt direct herkend door de HUE app en de lampen zijn nu te bedienen en programmeren via HUE. Klein nadeel is dat ze niet traploos dimmen maar in kleine stapjes. De halogeen lampen heb ik vervangen door R7s dimbare leds.

Enkele topics terug is iets soortgelijks aan de orde geweest.

Aanvulling; deze dimmers zijn ook via Amazon.de te bestellen. Wel een klein prijsverschil:

https://www.amazon.de/gp/...smid=A3MVPM024O62I1&psc=1

[ Voor 7% gewijzigd door iMoose op 09-11-2018 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Hoezo is dit een probleem dan? Huidige schakelaar er af en in muur zwart met bruin verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:32

En wat ik me hier ook afvraag, kan ik een dubbele schakelaar steken. Met 1 knop die de Hue in de living aanstuurt en de andere knop die de klassieke (dus geen Hue) lampen in de keuken en eetkamer aanstuurt? Dan kan die lelijke Hue remote eindelijk van de muur :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
job schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:55:
[...]

Hoezo is dit een probleem dan? Huidige schakelaar er af en in muur zwart met bruin verbinden.
Ik ben duidelijk geen elektricien, maar als dat zo simpel is ben ik gelukkig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben er over aan het nadenken om ook mijn lampen te vervangen met Hue, maar wil graag de wandknoppen behouden. Ik zag dat Livolo sinds kort wandknoppen met Zigbee ondersteuning maakt, heeft iemand ervaring met deze knoppen in combinatie met Hue?

https://www.livolo.nl/a-5...hakelaar-zigbee-wifi-app/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

sheane schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:47:
[...]

Ik ben duidelijk geen elektricien, maar als dat zo simpel is ben ik gelukkig ;-)
Tip: gebruik geen kroonsteentjes of lasdoppen. Een lasklem is stukken betrouwbaarder.
Wil je de lasklem later nog probleemloos kunnen verwijderen gebruik dan een hersluitbare wago.
En uiteraard de groep uitzetten voordat je bezig gaat :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterPan
Shivs schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:30:
Ik ben er over aan het nadenken om ook mijn lampen te vervangen met Hue, maar wil graag de wandknoppen behouden. Ik zag dat Livolo sinds kort wandknoppen met Zigbee ondersteuning maakt, heeft iemand ervaring met deze knoppen in combinatie met Hue?

Er staan niet expliciet bij dat deze compatible is met Hue en wat is begrijp zijn alleen de komende "Friends of Hue" schakelaars volledig compatible met Hue.
ZigBee wil helaas niet zeggen dat het ook altijd (100%) werkt met Hue.

Zo te zien is deze schakelaar een ontvanger die de 230V zal schakelen, dit werkt sowieso niet lekker met Hue aangezien de Hue lamp dan altijd naar een standaard instelling zal aanspringen (een komende firmware update gaat dit wel veranderen maar dan nog is het niet ideaal).
De 'normale' Hue schakelaars zoals de eigen Philips dimmer of Tab sturen een ZigBee radio signaal naar de Hue lamp (die altijd onder spanning staat).

[ Voor 23% gewijzigd door PeterPan op 09-11-2018 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
klaas.roelofs schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:12:
Ik merk wel iets vreemds in de dimfunctie. Mijn lamp bestaat uit 5 kooldraadlampen. Toen er nog traditionele kooldraadlampen (60W) in zaten, dimde deze evenredig van 0 tot 100%.
Nu heb ik ze vervangen door LED filament lampen en branden de lampen al op 100% als de schuifregelaar in de app pas op 50% staat. Dit maakt het dimmen met de fysieke schakelaar ook een uitdaging, want dit gaat eigenlijk te snel.
LED lampen dimmen is altijd moeilijk en werkt niet altijd goed met alle dimmers.
De Ubisys D1 kan met verschillende technieken dimmen. Als je niets hebt ingesteld dan doettie autodetectie welke methode het beste is. Misschien kiest de autodetectied de verkeerde techniek en kan je beter handmatig een andere dimtechniek instellen. Check de handleiding hoe dit moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark-NL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-07 16:23
Shivs schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:30:

Even de vraag bij Livolo neergelegd:

Graag wil ik u informeren betreffende de onderstaand gestelde vraag.
De zigbee schakelaars werken nog niet met de Hue APP.

Hopend u voldoende te hebben geïnformeerd.
Indien u nog vragen heeft dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice | Livolo Nederland B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

De oude philips livingwhites plugs (die nu op mp/ebay goud geld waard zijn...).

Wat de makkelijkste oplossing is voor je eigen lampen als ze een stekker hebben is een osram smart plug (werkt alleen niet met apple). Dan kun je niet op afstand dimmen, wel vanuit bed enz de lamp uitzetten.
klaas.roelofs schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:12:
[...]
Is die dimmer wel geschikt voor led? De meeste dimmers zijn dat namelijk niet, die werken pas lekker vanaf een bepaald wattage en led zit daar doorgaans onder. Als valt het bij jou nog mee zo te horen; ze doen het dus wel soort van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-08 20:15
Wat ik mij nu eigenlijk afvraag, is de nieuwe lijn van Friends of Hue schakelaars welke uitkomt , technisch gezien niet gewoon gelijk aan de Hue Tap mod met bijvoorbeeld een Eltako wandschakelaar waarvan je de EnOcean module verving voor degene die in de Tap zat?
Ze gebruiken dezelfde energy harvest techniek/module..Aan de ene kant goed, aan de andere kant is de beleving van een schakelaar omzetten wel anders , ookal ben ik er nu min of meer gewend aan geraakt.
Ik heb deze mod namelijk al jaren terug gedaan (staat volgens mij zelfs in deel 1 v dit draadje)
Als ze dan nu pas ( lees: na bijna 4 Jaar!) uitkomen met een vercommercialisering van de door ons bedachte mod is het wel erg slecht gesteld bij product development bij Philips/Signify en haar partners...

PV Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterPan
iMoose schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 00:26:
[...]

Dat de Beaumoticamethode niet werkt was misschien wat kort door de bocht van mij. Hij is vooral erg omslachtig wat niet nodig is. Zeker als je een huis vol Hue hebt en/of in de toekomst wilt uitbreiden.
Na een tijdje prutsen vanmorgen is het eindelijk gelukt :)

Ongeveer als volgt:
  1. Optioneel: zet alle Hue lampen in de buurt van je bridge uit met de eventueel nog aanwezige traditionele 230V schakelaar, in de meterkast of draai ze uit de fitting. Dit om te voorkomen dat de bridge een verkeerde ZigBee zender selecteert tijdens de procedure.
  2. Als je al Hue lampen direct in verbinding hebt met de LivingColors Remote voeg deze dan opnieuw toe aan de bridge (via serienummer).
  3. Contoleer dat je de opnieuw toegevoegde lamp(en) ook daadwerkelijk met de Hue app kunt bedienen.
  4. Reset de LivingColors Remote (paperclip in het reset gaatje, ongeveer 5 seconden totdat de LED op de remote even rood gaat branden).
  5. Gebruik de Touchlink functie van de iOS app "Hue Lights" (de Windows applicatie WinHue heeft ook een Touchlink functie maar die heb ik niet getest).
  6. Druk aan knop (I) van de LivingColors Remote in en start gelijktijdig of net iets daarna de Touchlink functie in de app totdat je het lampje op de LivingColors Remote ziet knipperen (7x kort en dan 1x lang). In de "Hue Lights" app krijg je verder geen terugkoppeling dat het gelukt is, je kunt de app afsluiten. Krijg je een ander signaal van de LivingColors Remote led dan is het waarschijnlijk niet gelukt. Reset dan de Remote nogmaals, start de app opnieuw begin opnieuw met deze stap.
  7. Koppel de lamp(en) die je met de LivingColors Remote wilt bedienen 1 voor 1 aan de lampen door de LivingColors Remote dicht bij de lamp te houden en de aan knop op de remote ingedrukt te houden tot de lamp gaat knipperen. Bij een kleuren lamp moet je in ieder geval net zo lang de aan knop op de remote ingedrukt houden totdat de lamp ook even groen kleurt.
  8. Controleer of je de lamp(en) met de LivingColors Remote kunt bedienen
  9. Controleer of je de lamp(en) nog steeds met de app kunt bedienen (zo niet dat heb heeft de Remote toch niet de ZigBee key van je bridge overgenomen en heb je de lamp weer gereset naar de unieke key van de remote, begin opnieuw vanaf stap 2).
  10. Bier.
Let op dat de LivingColors Remote niet zichtbaar is de Hue app en ook niet te (her)configureren is, je zult het dus moeten doen met de standaard functionaliteit van deze remote.

[ Voor 8% gewijzigd door PeterPan op 10-11-2018 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennad
[quote]dragon2 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 10:19:
[...]

De oude philips livingwhites plugs (die nu op mp/ebay goud geld waard zijn...).
Ze hebben dus geen stekker...
Het is de een lamp die uit de plafond contactdoos wordt aangestuurd met een inbouw dimmer (draaiknop)

Ik zou dus de lamp via zowel de wandschakelaar als ook via Hue app willen aansturen.
Wil best wat aanpassen in de wandcontactdoos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
iMoose schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:23:
[...]

Voor een soortgelijke toepassing (wandlampen met R7s halogeen) heb ik deze besteld:

https://www.alibaba.com/p...2017115.47.2435631fhrM46h
smid=A3MVPM024O62I1&psc=1[/url]
Ik zie dat Alibaba ook deze heeft: https://www.alibaba.com/p...rmalList.1.646f1542EX78ub

Die zou qua maat beter passen achter de wandschakelaar. Denk je dat dit ook werkt?

edit: zie nu de video op deze site, suggereert dat 't werkt met Hue: https://www.sunricher.com...p.html#product_tabs_video

[ Voor 10% gewijzigd door vanardenne op 10-11-2018 18:49 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic