[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.149.848 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:47
Pusherman_ schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:23:

Ik vermoed dat hij wordt gevonden, want de ledstrip knippert dan een keer blauw en blijft blauw branden. Maar de app blijft verder zoeken en geeft uiteindelijk de melding geen nieuwe lampen gevonden.
Ik heb een aantal verschillende Gledopto controllers en bij allemaal is het wanneer ie knippert ik 'm gelijk in de Hue App zie (Android). Ik heb dit wel eerder gehad met een echte Hue lamp en toen heb ik de app eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd wat werkte. Wel even cache van je mobiel legen na het verwijderen in geval van Android.

Als dat niet werkt gevalletje, GledOpto contacten ben ik bang...

p.s. Er zijn ook nep controllers op de markt (liggen in Huaqiangbei tussen de duizenden LED strips) dus alleen via de echte store kopen op AliExpress is mijn advies.

[ Voor 13% gewijzigd door Uberprutser op 26-10-2018 11:58 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:54

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Pusherman_ schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:37:
[...]
Ik heb even heel goed gekeken en ik zie nu bij die Gledopto store op Aliexpress dat die GL-S-007Z op 2 productpagina's staat.
Ja, dit is de Zigbee versie.
De twee lampen die je linkt zijn hetzelfde: dat is de versie met half warmwitte half koudwitte leds.

De andere versie is iets goedkoper, maar die wil je niet: omdat hij de RGB leds bijmengt in het witte licht, zie je al heel gauw veel gekleurde schaduwen. Een lamp is toch echt wat anders dan een ledstrip.

[ Voor 5% gewijzigd door aawe mwan op 26-10-2018 12:04 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Geinig spul dat Gledopto, als het idd ok werkt. :)

Volgens mij hebben ze nog geen RGBW led strip die met Hue werkt, toch? Zou wel een leuke zijn voor een budget Hue Sync setup dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:37
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:48:
[...]

Met iConnectHue kun je meerdere bridges aansturen, las ik. Zou dat een oplossing zijn voor als de eerste vol zit? Zo'n bridge wordt vaak voor weinig aangeboden op marktplaats omdat (ervaren) gebruikers goedkoop aan lampen kunnen komen via het starterspakket.
Ga eerst van het weekend een tussen oplossing proberen:
https://github.com/mariusmotea/diyHue

Voordeel hiervan is dat je wellicht alles aan kan sturen met de Hue-app en dat ook niet Hue apparaten kan gebruiken met Hue Sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
xxxneoxxx schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:11:

Volgens mij hebben ze nog geen RGBW led strip die met Hue werkt, toch? Zou wel een leuke zijn voor een budget Hue Sync setup dacht ik zo.
Gledopto lijkt misschien budget maar dat is toch echt alleen de prijs niet de kwaliteit. Heb zelf een paar RGBW strips van Marswalled met hoge CRI (Yuji neppert) en het licht is superstrak en kleurecht. Stuk mooier dan die van Philips zelf en een stuk goedkoper. Als voeding gebruik ik overigens MeanWell drivers.

[ Voor 4% gewijzigd door Uberprutser op 26-10-2018 13:16 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Pusherman_ schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:19:
[...]

shit.. ik denk dat je gelijk hebt.

ik heb deze besteld https://nl.aliexpress.com...mart-Led/32859494245.html

De GU10 RGB+CCT

en die heeft dus waarschijnlijk geen Zigbee/Hue ondersteuning. Ik kreeg er wel een gratis controller bij, had hem namlijk zonder controller besteld, maar die zat er wel bij.

Jammer, maar die ga ik dan wel op het toilet gebruiken ofzo.

Welke GU10 met Hue ondersteuning heb jij dan besteld? heb je wellicht een aliexpress linkje?
https://nl.aliexpress.com...-factory/32910766581.html

Deze heb ik besteld en werkt prima in HUE, word gezien als Extended Color light, de RGB kun je apart bedienen en de White apart in een menu.

Heeft zoals hierboven al een keer gezegd is, 2 kleuren leds en de rest is voor de White/Ambiance kleuren varianten.

[ Voor 6% gewijzigd door rikadoo op 26-10-2018 13:22 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 20:58
xxxneoxxx schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:11:

Zeker wel. Dit heb je nodig:Twee disclaimers: 1) de voeding geeft soms een hoge piep, dus als deze op een plek zit waar je vaak in de buurt bent, beter een andere zoeken. 12V 3A dus, voor de 5m strip + controller. 2) de LED-strip is RGB+W (enkel wit, geen witspectrum. Er is ook een RGB+WW maar ik weet niet of dat staat voor Warm White of voor White+Warm White), terwijl de controller RGB+CCT ondersteunt (wit+warmwit naast RGB waardoor witspectrum ook mogelijk is). Dat kan dus nog wel wat beter op elkaar worden afgestemd maar dit werkt wel gewoon.

[ Voor 3% gewijzigd door Tuktop op 26-10-2018 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Ballebek schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:16:
[...]

Gledopto lijkt misschien budget maar dat is toch echt alleen de prijs niet de kwaliteit. Heb zelf een paar RGBW strips van Marswalled met hoge CRI (Yuji neppert) en het licht is superstrak en kleurecht. Stuk mooier dan die van Philips zelf en een stuk goedkoper. Als voeding gebruik ik overigens MeanWell drivers.
Ik doelde ook eigenlijk op prijs toen ik over budget begon. Kwaliteit zal wel OK zitten anders zou het hier niet in dit topic besproken worden verwacht ik eigenlijk om eerlijk te zijn. :P ;) Maar goed omalsnog bevestigd te krijgen dat het kwalitatief ook wel goed zit bij het merk.
Oh top! :D Thanks, toch maar eens in gaan verdiepen en eens mee gaan spelen. 8)

[ Voor 12% gewijzigd door xxxneoxxx op 26-10-2018 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:45
ik krijg nu als feedback van de Gledopto seller dat de controllers alleen werken met een bridge v2.
Dat mogen ze er van te voren ook wel even bij zetten :( :( :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melluh3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02-2024
melluh3 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:14:
Ik speel met de gedachte om in het plafond van onze nieuwe dakkapel 3 GU10 spots te monteren, echter twijfel ik of dit gaat passen. Mag in jullie advies?

De GU10 spots zijn 7,2 cm. De maximale inbouwdiepte is 9,5 cm. Is dit voldoende? En wat adviseren jullie wat betreft armatuur? Onderstaande lijkt mij wel wat alleen weet ik niet zeker of dit gaat passen (inbouwdiepte: 10 cm).

https://www.lampenonline....-downlight-star-zwenkbaar

Alvast bedankt!
Ik ben nog steeds zoekende naar een ronde inbouwspot met een inbouwdiepte < 9.0/9.5 cm. De spots hoeven niet te kantelen. Wat is jullie advies in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Pusherman_ schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:09:
ik krijg nu als feedback van de Gledopto seller dat de controllers alleen werken met een bridge v2.
Dat mogen ze er van te voren ook wel even bij zetten :( :( :(
Dat klopt niet want ik heb ook een V1 hier en het werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:25
melluh3 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:34:
[...]

Ik ben nog steeds zoekende naar een ronde inbouwspot met een inbouwdiepte < 9.0/9.5 cm. De spots hoeven niet te kantelen. Wat is jullie advies in deze?
Die inbouw diepte komt door die zwarte beugel, ik heb ze er gewoon af gelaten en dan is je inbouw diepte niet meer dan 2/3cm bovenop je lamp...

Of zoiets maar dan met de Trådfri Driver er achter?

https://m2.ikea.com/nl/nl...-aluminiumkleur-50232960/

[ Voor 13% gewijzigd door Toppe op 26-10-2018 18:58 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

melluh3 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:34:
[...]
Stap van je GU10 requirement af en gebruik gewoon Zigbee downlights?
Die hebben een inbouwdiepte van 4,5 centimeter dus dat past gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melluh3
  • Laatst online: 07-02-2024
Toppe schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:56:
[...]

Die inbouw diepte komt door die zwarte beugel, ik heb ze er gewoon af gelaten en dan is je inbouw diepte niet meer dan 2/3cm bovenop je lamp...

Of zoiets maar dan met de Trådfri Driver er achter?

https://m2.ikea.com/nl/nl...-aluminiumkleur-50232960/
Top. Ik zal hier eens naar kijken. Daar de gu10 spots 7,2 cm zijn heb ik slechts 2,3 cm speling voor de fitting.
aawe mwan schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:13:
[...]

Stap van je GU10 requirement af en gebruik gewoon Zigbee downlights?
Die hebben een inbouwdiepte van 4,5 centimeter dus dat past gemakkelijk.
Dit is wellicht een goed alternatief. Is deze er ook in een white&color variant?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bobjansen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-09 10:55
Trof net de eerste officiële vermelding van de Niko Hue schakelaars aan, helaas weer de verwachte beschikbaarheidsdatum verplaatst, nu naar begin 2019... Prijs valt mij met 59,95 nog best mee

https://www.zelektro.be/p...ns-antraciet-122-970.html

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/22724/files/230496926/niko-philips-hue-dimschakelaar-intens-antraciet-12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmos666
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09-2022
bobjansen schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:35:
Trof net de eerste officiële vermelding van de Niko Hue schakelaars aan, helaas weer de verwachte beschikbaarheidsdatum verplaatst, nu naar begin 2019... Prijs valt mij met 59,95 nog best mee

https://www.zelektro.be/p...ns-antraciet-122-970.html

[Afbeelding]
Wat ik me afvraag met dit soort switches is of ze allemaal draadloos worden, of ook wired zodat je de Hue-lampen daadwerkelijk uit kunt zetten? Heeft iemand daar al meer over gelezen? Heb wel deze reactie gevonden van Philips daarover, maar dat hoeft niet te betekenen dat andere merken dat niet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-09 10:55
cosmos666 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:30:
[...]

Wat ik me afvraag met dit soort switches is of ze allemaal draadloos worden, of ook wired zodat je de Hue-lampen daadwerkelijk uit kunt zetten? Heeft iemand daar al meer over gelezen? Heb wel deze reactie gevonden van Philips daarover, maar dat hoeft niet te betekenen dat andere merken dat niet doen..
Wat if vertelt is, is dat het een soort Hue tap is, dus geen echte schakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

cosmos666 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:30:
Wat ik me afvraag met dit soort switches is of ze allemaal draadloos worden, of ook wired zodat je de Hue-lampen daadwerkelijk uit kunt zetten?
Hoe zie je dat precies voor je?

Een Hue lamp dient ter vervanging van de lamp, de schakelaar in de muur moet je daarna altijd "aan" laten staan anders kan de slimme lamp zijn functie in het Zigbee netwerk niet vervullen.

Verder zijn er ook slimme schakelaars te koop, die dienen als vervanging van je schakelaar in de muur. Die je kunt aansluiten op Hue en via Hue kan je dan de aangesloten lamp aan en uit zetten. Dat is dan een normale, goedkope ledlamp. Je kunt die lamp bedienen via Hue èn via het fysieke knopje op de schakelaar zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:57
En wat je dan nog mist is een schakelaar die via Hue je gewone lamp uitzet, dus door de stroom te onderbreken. Maar Hue gaat dat niet doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Rallye op 27-10-2018 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Rallye schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 15:06:
En wat je dan nog mist is een schakelaar die via Hue je gewone lamp uitzet, dus door de stroom te onderbreken. Maar Hue gaat dat niet doen.
Dat hoeft ook niet meer, want andere fabrikanten hebben dat al gemaakt.
Bijvoorbeeld deze:

YouTube: Philips Hue compatible ZLL light switch - Amelech

De switch koppel je met een ZLL bridge (bijvoorbeeld Hue) alsof het een lamp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:21

WouterG

Dit is geen ondertitel

Jammer dat Philips nog geen units heeft die je achter een bestaande wandschakelaar kan plaatsen. Ziet er niet uit om tussen de bestaande gira edelstaal zo'n witte unit te plaatsen.

Ik heb nu een shelly dual besteld, deze gaat een dubbele schakelaar vervangen. Ik ga alleen de ingangen gebruiken om de stand van de schakelaar naar domoticz te sturen waarna domoticz de hue weer kan aansturen. Wel jammer dat het dan nog via domoticz loopt en niet rechtstreeks via hue zelf.
https://shelly.cloud/shelly2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Een vraagje mbt de tuin verlichting van hue, bv de lily spot.

Hoe worden deze gekoppeld? Per spot of gaat dit via de adapter die je in de basis set koopt? Kan ik elke spot individueel bedienen of alleen als een geheel?

Ik kan het niet echt achter halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
  • Laatst online: 17-09 20:58
Erik2B schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:33:
Een vraagje mbt de tuin verlichting van hue, bv de lily spot.

Hoe worden deze gekoppeld? Per spot of gaat dit via de adapter die je in de basis set koopt? Kan ik elke spot individueel bedienen of alleen als een geheel?

Ik kan het niet echt achter halen.
Hier heb ik wat info gevonden: https://huehomelighting.c...or-lily-spotlight-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmgep
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Zou er een mogelijkheid zijn de functie zons op en ondergang om te draaien?
Dus dat de verlichting inschakelt als de zon op gaat en weer uitschakelt na ondergang.
Klinkt misschien raar,maar ik heb een voliere met binnenhok.
In de winter zullen sommige tropische vogelsoorten overdag in het nachthok verblijven, en hebben wel daglicht nodig om gezond te blijven.
Nu valt dat wel te regelen met routines, maar dan moet je toch telkens het tijdschema aanpassen.
Ik heb nog niet kunnen ontdekken of dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@aawe mwan Nadeel is dat het én geen Hue is (dus waarschijnlijk ook geen Apple Home) én het niet past bij mijn schakelmateriaal. Inderdaad zoals @WouterG zegt liever een switch die gewoon met mijn schakelmateriaal werkt. Hue, maar onzichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Nu online
Bedankt!

Ok elke lamp is inderdaad los te bedienen. Zie een mooie besteding van mijn dertiende maand 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Rallye schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 21:22:
@aawe mwan Nadeel is dat het én geen Hue is (dus waarschijnlijk ook geen Apple Home) én het niet past bij mijn schakelmateriaal. Inderdaad zoals @WouterG zegt liever een switch die gewoon met mijn schakelmateriaal werkt. Hue, maar onzichtbaar.
Er zijn meerdere varianten van deze Friends of Hue schakelaars, van verschillende fabrikanten, als je ff Googled op Friends of Hue scakkelaar of switch dan zul ze wel vinden.

En de Friends of Hue schakelaars zullen ook met HomeKit werken als ze achter Hue bridge zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
gmgep schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 21:16:
Dus dat de verlichting inschakelt als de zon op gaat en weer uitschakelt na ondergang.
In de winter zullen sommige tropische vogelsoorten overdag in het nachthok verblijven, en hebben wel daglicht nodig om gezond te blijven.
Nu valt dat wel te regelen met routines, maar dan moet je toch telkens het tijdschema aanpassen.
Onder routines kan je toch een nieuwe routine maken aan de hand van zon opkomst of ondergang...?

Je moet alleen de juiste apparaten er aan koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Erik1971 Klopt, hoewel ik juist dat schakelmateriaal niet heb. Ook bij Friends of Hue heb je dan echter de functionaliteit van een Hue Tap, zodat je nogsteeds geen niet-Hue verlichting kunt schakelen, omdat er geen Hue-materiaal is dat je tussen de klassieke stroomtoevoer zet. Voorbeeld: ik heb een LED-armatuur boven de eettafel, niet-Hue. Ik zou deze graag aan en uitzetten (en evt. dimmen) met echt Hue-schakelmateriaal, dat ook nog eens zou moeten passen bij het schakelmateriaal dat ik thuis gebruik. Dat kan niet en dat vind ik jammer., hoewel ik ook wel inzie dat ik daarbij veel eisen stel.

@Toppe Maar de routine zonsondergang kan voorzover de vragensteller en ik kunnen zien alleen verlichting aan laten gaan en na een bepaalde tijd weer uit. Voor zonsopkomst geldt hetzelfde, maar dan alleen uit. Hij wil nu juist, zo begrijp ik verlicting aanzetten met zonsopkomst en uit met zonsondergang, als ik het goed begrijp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 14:10
gmgep schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 21:16:
Dit zou je kunnen doen door middel van bijvoorbeeld Olisto of IFTTT. Zelf heb ik dit gedaan door middel van Olisto, hierbij kun je zelf bepalen wat er moet gebeuren met sunset of sunrise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:45
Ballebek schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:54:
[...]

Dat klopt niet want ik heb ook een V1 hier en het werkt perfect.
Net getest bij een maat die een V2 bridge heeft en daar wordt hij wel gevonden.

Hoe heb jij met de V1 bridge de gledopto LED driver toegevoegd als ik mag vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Pusherman_ schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 14:01:
[...]

Net getest bij een maat die een V2 bridge heeft en daar wordt hij wel gevonden.

Hoe heb jij met de V1 bridge de gledopto LED driver toegevoegd als ik mag vragen?
Ledstrip eraan, stekker in het stopcontact en toevoegen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmgep
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Bedankt voor de tips.
Ik ga eens stoeien met olisto, en hopelijk gaat ik het daarmee voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
gmgep schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:42:
Bedankt voor de tips.
Ik ga eens stoeien met olisto, en hopelijk gaat ik het daarmee voor elkaar krijgen.
Laatste firmware op je bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Voor een nieuwe tv heb ik nu de Philips Ambilight 65PUS6412 op het oog. Deze heeft aan drie zijden ambilight.

Echter, mijn plan is om boven de tv een koof te maken met 3 spots. Hierin komen dan 3 GU10 white and color in.

Stel dat ik de hue spots koppel aan de ambilight, kan ik dan ook dezelfde kleuren op de spots krijgen? Of wordt het dan een overkill en neem je juist het ambilight effect weg? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Xtince schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:47:
Voor een nieuwe tv heb ik nu de Philips Ambilight 65PUS6412 op het oog. Deze heeft aan drie zijden ambilight.

Echter, mijn plan is om boven de tv een koof te maken met 3 spots. Hierin komen dan 3 GU10 white and color in.

Stel dat ik de hue spots koppel aan de ambilight, kan ik dan ook dezelfde kleuren op de spots krijgen? Of wordt het dan een overkill en neem je juist het ambilight effect weg? Iemand ervaring mee?
FYI: Voor zover ik weet is er nog steeds geen gen3 gu10, dus de kleuren van gu10 matchen niet met andere hue color en dat is behoorlijk merkbaar bij vooral blauw en groen. Dat was de reden dat ik m'n spots heb weggedaan en ben overgestapt naar een ledstrip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
dragon2 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:59:
[...]

FYI: Voor zover ik weet is er nog steeds geen gen3 gu10, dus de kleuren van gu10 matchen niet met andere hue color en dat is behoorlijk merkbaar bij vooral blauw en groen. Dat was de reden dat ik m'n spots heb weggedaan en ben overgestapt naar een ledstrip...
Dank voor je antwoord. Begrijp ik hieruit dat de gu10 en de e27 lampen ook niet dezelfde kleur kunnen krijgen of gaat het alleen tav de ambilights?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Dat ze het kleuren palet niet netjes gelijk trekken snap ik echt niks van. Is toch snel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 23:41
Binnenkort wordt onze nieuwbouwwoning opgeleverd en ik wil graag de hele woning middels Hue verlichten. Nu zie ik al wat discussie over de schakelaars. Heeft iemand hier ervaring met het wegwerken van de originele schakelaars in de muur en alles via de Hue dimmers te bedienen? Zo ja, zijn er nog zaken waar je dan rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

AgeOfPanic schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 22:38:
Binnenkort wordt onze nieuwbouwwoning opgeleverd en ik wil graag de hele woning middels Hue verlichten. Nu zie ik al wat discussie over de schakelaars. Heeft iemand hier ervaring met het wegwerken van de originele schakelaars in de muur en alles via de Hue dimmers te bedienen? Zo ja, zijn er nog zaken waar je dan rekening mee moet houden?
Je vraag is pas heel vaak voorbij gekomen, gebruik de search even en er gaat een wereld voor je open.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:10
Nico111 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 22:29:
Dat ze het kleuren palet niet netjes gelijk trekken snap ik echt niks van. Is toch snel op te lossen.
Ik zou bij Philips Signify gaan solliciteren dan :P Feit is dat de GU10 color lampen nu al groter zijn dan de white ambiance en zo ongeveer elke andere GU10 lamp. Dat zullen ze niet doen omdat ze een grotere lamp mooier/beter vinden. Ze zullen dan dus ook wel problemen hebben om de gen3 tech te verkleinen (met behoud van intensiteit/helderheid) om op z'n minst in de bestaande "gen 2" maat te passen Of ze willen in een keer doorpakken en meteen met een gen3 GU10 color komen die qua formaat gelijk is aan de white ambiance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
RobertMe schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 23:09:
[...]

Ik zou bij Philips Signify gaan solliciteren dan :P Feit is dat de GU10 color lampen nu al groter zijn dan de white ambiance en zo ongeveer elke andere GU10 lamp. Dat zullen ze niet doen omdat ze een grotere lamp mooier/beter vinden. Ze zullen dan dus ook wel problemen hebben om de gen3 tech te verkleinen (met behoud van intensiteit/helderheid) om op z'n minst in de bestaande "gen 2" maat te passen Of ze willen in een keer doorpakken en meteen met een gen3 GU10 color komen die qua formaat gelijk is aan de white ambiance
Er is geen enkele technische redenen waarom de GU10 Color niet dezelfde afmetingen heeft als de twee minder kleur rijke GU10s (Hue White Ambiance en Hue White).

Ook voor kleurbereik is er ook geen technische beperking!

Waarschijnlijk is het een centen kwestie, ontwikkelkosten moeten wel terug worden verdiend en kan ook zijn dat ze nog genoeg voorraad hebben van huidige generatie en dat deze eerst op moet....

Overigs heeft Signify in een van hun Q&A filmpjes op Facebook aangegeven dat ze bezig waren met nieuwe Hue Color GU10!? (Of bedoelde ze de Hue White GU10 die onlangs is toegevoegd??)

[ Voor 16% gewijzigd door Erik1971 op 28-10-2018 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Rallye schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 08:54:
@Erik1971 Klopt, hoewel ik juist dat schakelmateriaal niet heb. Ook bij Friends of Hue heb je dan echter de functionaliteit van een Hue Tap, zodat je nogsteeds geen niet-Hue verlichting kunt schakelen, omdat er geen Hue-materiaal is dat je tussen de klassieke stroomtoevoer zet. Voorbeeld: ik heb een LED-armatuur boven de eettafel, niet-Hue. Ik zou deze graag aan en uitzetten (en evt. dimmen) met echt Hue-schakelmateriaal, dat ook nog eens zou moeten passen bij het schakelmateriaal dat ik thuis gebruik. Dat kan niet en dat vind ik jammer., hoewel ik ook wel inzie dat ik daarbij veel eisen stel.

@Toppe Maar de routine zonsondergang kan voorzover de vragensteller en ik kunnen zien alleen verlichting aan laten gaan en na een bepaalde tijd weer uit. Voor zonsopkomst geldt hetzelfde, maar dan alleen uit. Hij wil nu juist, zo begrijp ik verlicting aanzetten met zonsopkomst en uit met zonsondergang, als ik het goed begrijp.
Okay duidelijk, had niet helemaal begrepen dat je een slimme dimmer bedoelde waarmee je domme led lampen kunt bedienen.

Als het goed is heeft Bushjager wel zulke ZLL dimmers in hun assortiment, zijn geen Friends, maar werken wel in het Hue systeem, staat op dit forum genoeg over geschreven wellicht is dat wat je zoekt?

Verwacht niet dat Signify zelf met dit soort producten komt, ook niet als Friends of Hue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Erik1971 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 23:42:
[...]

Okay duidelijk, had niet helemaal begrepen dat je een slimme dimmer bedoelde waarmee je domme led lampen kunt bedienen.

Als het goed is heeft Bushjager wel zulke ZLL dimmers in hun assortiment, zijn geen Friends, maar werken wel in het Hue systeem, staat op dit forum genoeg over geschreven wellicht is dat wat je zoekt?

Verwacht niet dat Signify zelf met dit soort producten komt, ook niet als Friends of Hue!
En dit komt omdat Hue, Trådfri, etc allemaal merken zijn die elke consument kan gebruiken.

Als je tegen al deze gebruikers gaat zeggen dat ze hun huis spanningsloos moeten maken en wat schakelaars moeten gaan vervangen dan haakt de helft af, die vindt een extra apparaat beter dan het huidige apparaat moeten vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Niets is moeten, vervangen van schakelaars doet dat soort klanten nu ook niet. Wel klagen ze over het feit dat de Hue-lampen terugkomen op max als je ze met de gewone schakelaar uitzet.....

Hue, gaat het niet doen, vooral omdat ze je hele licht-experience willen bepalen (en dus toevallig dan ook zoveel mogelijk aan je verdienen). Dan is de keus dus inderdaad om niet-Hue spullen te nemen. Met mijn Osrams val ik toch al buiten Apple Home. Dan nog zijn de beschikbare schakelaars overigens niet weg te bouwen achter mijn oude Berker knopjes......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Frituurman schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 23:34:
Heeft iemand Philips hue aan de praat gekregen met de Nederlandse Google Assistent? Ik heb talloze filmpjes bekeken, maar de opties in die filmpjes kijken gedateerd. Ik heb nergens home control staan.
Heb ik ook last van. De Hue bridge en de Assistent met m'n google account gelinked, maar ik zie in het overzicht alleen m'n chromecast...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Toppe schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 05:58:
[...]

En dit komt omdat Hue, Trådfri, etc allemaal merken zijn die elke consument kan gebruiken.

Als je tegen al deze gebruikers gaat zeggen dat ze hun huis spanningsloos moeten maken en wat schakelaars moeten gaan vervangen dan haakt de helft af, die vindt een extra apparaat beter dan het huidige apparaat moeten vervangen.
Begrijp het probleem niet, slimme lampen werken ook achter bestaande schakkelaars (dimmers vinden ze minder leuk) en je hoeft deze niet te vervangen? Alleen heb je niets meer aan een slimme lamp als je de stroom er af haalt.

Wil je ze wel schakelen zonder ze fysiek uit te zetten, dan is het een optie om je bestaande schakelaars te vervangen door de Friends of Hue schakkelaars, dit heet vooruitgang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Even een vraag waar ik niet uitkom. Ik maak gebruik van verschillende hue lampen in huis. Als ik de lamp aan zet dmv wandschakelaar, dan zal in de app staan dat de lamp aan staat.
Als ik de lampen uit zet dmv de wandschakelaar, dan blijft hij op aan staan in de app.

Dit was bij mij weten vroeger niet zo, iemand dit ook en een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:10
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:01:
Hoi,

Even een vraag waar ik niet uitkom. Ik maak gebruik van verschillende hue lampen in huis. Als ik de lamp aan zet dmv wandschakelaar, dan zal in de app staan dat de lamp aan staat.
Als ik de lampen uit zet dmv de wandschakelaar, dan blijft hij op aan staan in de app.

Wat bedoel je met wandschakelaar? Een traditionele schakelaar die de stroom "afsluit" of een slimme schakelaar? Want als je de stroom van de lamp afhaalt kan deze uiteraard ook niet meer communiceren met de Hue Bridge om door te geven aan de bridge dat hij uit gaat. Wat er na een tijdje wel gebeurd is dat de lamp na een tijdje als "unreachable" wordt aangemerkt door de bridge. Mogelijk dat dat in de app als "Uit" wordt weergegeven? Maar uiteraard kun je de lamp dan niet aan zetten via de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:01:
Hoi,

Dit is altijd zo geweest, als lamp fysiek uit staat (stroom er af) dan is deze niet meer bereikbaar voor de Hue Bridge en dan geeft deze de laatst bekende stand van die lamp aan, dus "aan" als ze aan stonden voordat ze onbereikbaar werden en "uit" als ze uit stonden.

Is ook logisch want er kunnen meerdere redenen zijn waarom een lamp niet bereikbaar is en het kan zelfs zo zijn dat de lampen nog te bedienen zijn door de bridge, maar dat door bijvoorbeeld Wifi interference de berichten van de lamp zelf niet meer aan komen bij de bridge.

Oplossing is om de lampen niet fysiek uit te zetten en in plaats van je normale wandschakkelaars, de Hue Dimmer Switch of Hue Tap te gebruiken (of een van de Friends of Hue schakkelaars wanneer deze beschikbaar komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties.

Ik zou toch zweren dat de lampen in de app als "uit" zouden staan in het verleden.

zoals jullie het uitleggen is het ook logisch. Ik wacht nog even op de Friends of Hue schakelaars en zal die dan instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:11:
Bedankt voor de reacties.

Ik zou toch zweren dat de lampen in de app als "uit" zouden staan in het verleden.

zoals jullie het uitleggen is het ook logisch. Ik wacht nog even op de Friends of Hue schakelaars en zal die dan instaleren.
Dat moet dan wel meer dan een jaar geleden zijn. Ik gebruik al een behoorlijke tijd de functionaliteit dat de bridge iig de state bijhoudt en zelfs wijzigt van unreachable lampen. Goedkoop lampje (ikea €6,99) aanmelden op de bridge. Stukje software slim de state laten pollen en bij een wijziging mijn KAKU lamp aansturen. Op deze manier kon ik mijn design lamp (met daarin 20 G4 halogeen lampjes) gewoon in mijn HUE scenes opnemen en met de HUE app bedienen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Goedemiddag,

Ik wil graag een start set kopen van de Hue serie, echter loop ik tegen 1 vraag aan.

Mijn vrouw houdt veel van outfits maken (Cosplay, corset etc). Ik van Warhammer paintjobs. Dus dan is het handig als je je licht wat meer op "daglicht" kan instellen. Nu hoor ik vanuit verschillende mensen die de Ambience set hebben dat je of wel of geen goed licht kan krijgen. Het is echt heel wisselend.

Iemand hier wat meer ervaring mee? :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb daar echt geen probleem mee Corset. Des te meer lampen je hebt, des te meer licht. Maar het daglicht of "concentratie" licht is echt wel goed om bij te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

@corset Dat is geen probleem, je kan de kleurtemperatuur geheel naar eigen wens aanpassen. De CRI waarde ligt ook hoog (voor natuurgetrouwe kleuren) itt goedkope LED lampen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neves
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:23
Fietsbel schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 22:40:
[...]

Je vraag is pas heel vaak voorbij gekomen, gebruik de search even en er gaat een wereld voor je open.
De vraag die AgeOfPanic stelt heb ik ook. Ik heb een aantal zoekpogingen gedaan maar vind hier niet direct een duidelijk antwoord op.

Ik ben van plan de oude schakelaars weg te halen, de draden met een kroonsteentje door te verbinden en daaroverheen de Hue dimmer te monteren.

Ik denk dat meerdere schakelaars voor hetzelfde lichtpunt verwarrend werken. Echter weet ik niet hoe betrouwbaar (wat betreft storingen) de Hue lampen zijn en misschien een keer spontaan aan/uit gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
Erik1971 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:18:
[...]

Begrijp het probleem niet, slimme lampen werken ook achter bestaande schakkelaars (dimmers vinden ze minder leuk) en je hoeft deze niet te vervangen? Alleen heb je niets meer aan een slimme lamp als je de stroom er af haalt.

Wil je ze wel schakelen zonder ze fysiek uit te zetten, dan is het een optie om je bestaande schakelaars te vervangen door de Friends of Hue schakkelaars, dit heet vooruitgang :)
Klopt, ik denk dat ik niet geheel duidelijk was:

Elke fabrikant wilt zorgen dat de eindgebruiker zo min mogelijk hoeft te verbouwen aan zijn bestaande situatie en het liefst zonder schroevendraaier. Hoe meer handelingen een eindgebruiker moet doen hoe "ingewikkelder" het is en als je iets als fabrikant niet wilt is dat het "ingewikkeld" is.

KAKU heeft hele mooie inbouw units waardoor je de fysieke schakelaar alsnog kan blijven gebruiken, in ons eerste appartement had ik het hele huis vol hangen met die krengen, iedereen was "onder de indruk" en wilde het ook wel hebben, tot het moment waarop de hoorde dat je even met een schroevendraaier de huidige schakelaar anders moest aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 20:44
Mijn ervaring met Philips Hue bridge en philips hue en ikea tradfri lampen is dat het regelmatig gebeurd (1x in 2 weken of zo) dat een lamp het zigbee netwerk verliest. Na even de stroom er af te halen vinden ze het snel weer terug bij het aanzetten. Het is dus handig om een manier te hebben om lampen makkelijk van de stroom te kunnen halen. Dus als je niet simpel de lamp even uit de fitting kan halen is het gewenst een andere manier te vinden om de lamp aan en uit te zetten. Even in de stoppenkast is ook zo'n grote ingreep :)

Wat betreft schakelmateriaal.. het is gewoon nodig om je knoppen te kunnen omzetten naar de smart verlichting. Anders krijg je blinde afdekplaatjes, dat ziet er ook niet uit. Vanwege het probleem van lampen die het netwerk kwijt zijn is het handig om aan/uit te kunnen doen voor de slimme lampen die er zijn en voor lampen die niet slim te maken zijn en die je ook niet gaat vervangen (met mooie armaturen bv, andere bijzondere lampen) is het heel handig om de bestaande inbouwkast te kunnen vervangen door een slimme. (die kan schakelen of zelfs dimmen)

Het aanbod van slimme lampen op dit moment is simpelweg incompleet. Ik snap niet dat er bijna niemand in dit gat stapt, want bijna iedereen heeft er last van. De schaarse huidige oplossingen vind ik simpelweg niet mooi en/of te duur. Ik hoop dat er snel verandering in komt, want nu is de mooiste oplossing soms simpelweg een osram slimme stekker er tussen te steken (soms met kunst en vliegwerk), dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Dat de philips/osram/ikea gateways nog niet echt goed met andere ZLL apparaten om kunnen gaan is een ander issue, al kan je natuurlijk je eigen homey/home assistant doos maken zodat je de verschillende onderdelen goed aan elkaar kan koppelen, al is de interface nog niet klaar voor de grote markt van die oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
mediumdry schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:16:
Mijn ervaring met Philips Hue bridge en philips hue en ikea tradfri lampen is dat het regelmatig gebeurd (1x in 2 weken of zo) dat een lamp het zigbee netwerk verliest. Na even de stroom er af te halen vinden ze het snel weer terug bij het aanzetten. Het is dus handig om een manier te hebben om lampen makkelijk van de stroom te kunnen halen. Dus als je niet simpel de lamp even uit de fitting kan halen is het gewenst een andere manier te vinden om de lamp aan en uit te zetten. Even in de stoppenkast is ook zo'n grote ingreep :)

Wat betreft schakelmateriaal.. het is gewoon nodig om je knoppen te kunnen omzetten naar de smart verlichting. Anders krijg je blinde afdekplaatjes, dat ziet er ook niet uit. Vanwege het probleem van lampen die het netwerk kwijt zijn is het handig om aan/uit te kunnen doen voor de slimme lampen die er zijn en voor lampen die niet slim te maken zijn en die je ook niet gaat vervangen (met mooie armaturen bv, andere bijzondere lampen) is het heel handig om de bestaande inbouwkast te kunnen vervangen door een slimme. (die kan schakelen of zelfs dimmen)

Het aanbod van slimme lampen op dit moment is simpelweg incompleet. Ik snap niet dat er bijna niemand in dit gat stapt, want bijna iedereen heeft er last van. De schaarse huidige oplossingen vind ik simpelweg niet mooi en/of te duur. Ik hoop dat er snel verandering in komt, want nu is de mooiste oplossing soms simpelweg een osram slimme stekker er tussen te steken (soms met kunst en vliegwerk), dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Dat de philips/osram/ikea gateways nog niet echt goed met andere ZLL apparaten om kunnen gaan is een ander issue, al kan je natuurlijk je eigen homey/home assistant doos maken zodat je de verschillende onderdelen goed aan elkaar kan koppelen, al is de interface nog niet klaar voor de grote markt van die oplossingen.
Klopt, schakelmateriaal is en blijft op dit moment een lastig onderdeel, Z-Wave heeft mooie modules die je achter het bestaande schakelmateriaal kan inbouwen. Het blijft voor Zigbee momenteel gewoon uit, dit kan komen vanwege ZLL en Zigbee 3.0 (al is dit speculatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
Toppe schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:26:
[...]
Klopt, schakelmateriaal is en blijft op dit moment een lastig onderdeel, Z-Wave heeft mooie modules die je achter het bestaande schakelmateriaal kan inbouwen. Het blijft voor Zigbee momenteel gewoon uit, dit kan komen vanwege ZLL en Zigbee 3.0 (al is dit speculatie)
Je zou toch zeggen dat met zigbee (en specifiek Hue en Tradfri) de markt ontzettend is vergroot. Dus als er een markt was voor Z wave, dan zou die er nu toch veel duidelijker moeten zijn. Nou is de gebruiker van de Hue/Tradfri oplossingen wel minder "technisch" (aanname, het is veel meer mass market dan de niche markt die het was, voor zover ik dat kan inschatten), dus misschien is het vervangen van een schakelaartje een te grote stap voor de meesten.

Misschien een merk dat een deal maakt met een landelijks electriciensbedrijf, het installeren is meestal een fluitje van een cent en wat goedkoop schakelmateriaal met 1 mensuur is een stuk goedkoper dan huidige oplossingen, en ziet er uiteindelijk nog beter uit ook waarschijnlijk :)

Ondernemers, luisteren jullie mee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
Ik zal er vast overheen gelezen hebben, maar ik heb ook gezocht in dit topic maar kon helaas niet veel over deze vraag vinden;

Ik gebruik de "Sunlight as a switch" functie uit HUE-labs. Dit werkt perfect! alleen nu is de wintertijd weer in gegaan en zijn de dagen wat donkerder. Overdag kan het ook aardig donker zijn en voor de formule dus duidelijk dat het soms zomaar in de middag om 14:00 de lampen aan kan doen. Dat wil ik dus niet.

Ik heb al een 2e "Sunlight as a switch" formule willen toevoegen, maar helaas kan er maar ééntje aan gekoppeld worden.

Mijn idee was dus, om de formule tussen 05:00 en 08:00 actief te laten zijn én een aparte formule tussen 16:00 en 21:30. Dat zijn in mijn ogen de beste tijden (winter- en zomertijd) om de formule actief te laten zijn.

Dat kan dus niet.

Heeft iemand een idee hoe ik dat het beste kan oplossen?

Etuuuuuh!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 20:53
Ik hang er ook aan met het Hue virus :X

Begonnnen met 2 (gekleurde) LED lampen, vandaag pakketje toegekomen met de LED strip van 2m, sensor en 2 dimbare (witte) lampen.

Wijselijk gezwegen tegen de vriendin voor de prijs :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
[...]

Het probleem is dat wanneer je een “slimme” module zou maken, die je achter een bestaande schakelaar weg stopt, om “domme” lampen te bedienen, dat je dan naast fase ook een nul draad nodig hebt om deze module te voeden!

En normaal zit er bij een schakkelaar alleen maar fase draad en de draden naar de lamp, je moet dan de nul draad erbij trekken!

Dit is groot struikelblok voor bedrijven als Signify en Ikea om zo’n module te maken, het is dan niet meer plug en play en in veel landen mag alleen een elektricien zoiets aanleggen en in geval van een huurwoning (in de USA) mag er vaak helemaal niets veranderd worden!

Maar wat betreft ZigBee 3.0 daar heb je een goed punt en ik hoop met je mee dat er toch nog bedrijven zijn die zoiets gaan maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Iemand enig idee of de Hue Play ook werkt op niet Philips TV’s? Vindt ‘m erg gaaf en moet nog wat bij de TV hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Laatst online: 19-08 11:32
[...]
Het blijft voor Zigbee momenteel gewoon uit, dit kan komen vanwege ZLL en Zigbee 3.0 (al is dit speculatie)
Wat bedoel je hier precies mee?
mediumdry schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:03:
dus misschien is het vervangen van een schakelaartje een te grote stap voor de meesten.

Misschien een merk dat een deal maakt met een landelijks electriciensbedrijf, het installeren is meestal een fluitje van een cent en wat goedkoop schakelmateriaal met 1 mensuur is een stuk goedkoper dan huidige oplossingen, en ziet er uiteindelijk nog beter uit ook waarschijnlijk :)

Ondernemers, luisteren jullie mee???
Genoteerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Daan87423 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:48:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee?

[...]

Genoteerd :+
Je hebt ZLL en natuurlijk 3.0, voor zover ik weet allebei uiteindelijk een ander protocol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 18:54
Erik1971 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:02:
[...]

Het probleem is dat wanneer je een “slimme” module zou maken, die je achter een bestaande schakelaar weg stopt, om “domme” lampen te bedienen, dat je dan naast fase ook een nul draad nodig hebt om deze module te voeden!

En normaal zit er bij een schakkelaar alleen maar fase draad en de draden naar de lamp, je moet dan de nul draad erbij trekken!

Dit is groot struikelblok voor bedrijven als Signify en Ikea om zo’n module te maken, het is dan niet meer plug en play en in veel landen mag alleen een elektricien zoiets aanleggen en in geval van een huurwoning (in de USA) mag er vaak helemaal niets veranderd worden!

Maar wat betreft ZigBee 3.0 daar heb je een goed punt en ik hoop met je mee dat er toch nog bedrijven zijn die zoiets gaan maken!
de zwave dimmers van Fibaro kunnen ook zonder N draad aangesloten worden, werkt hier prima, dus zou voor hue/zigbee ook moeten kunnen. is voor mij nog reden om zwave gedeeltelijk aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Toppe schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:30:
Iemand enig idee of de Hue Play ook werkt op niet Philips TV’s? Vindt ‘m erg gaaf en moet nog wat bij de TV hebben
Hue play zijn lampen.

Ik neem aan dat je het over hue sync hebt? Hue sync installeer je op windows of de mac.
In hue sync kies je welke lampen je wilt aansturen. Dat kunnen de hue play-lampen zijn, maar hoeft niet.
Het merk tv speelt geen rol.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 29-10-2018 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
job schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:45:
[...]

Hue play zijn lampen.

Ik neem aan dat je het over hue sync hebt? Hue sync installeer je op windows of de mac.
In hue sync kies je welke lampen je wilt aansturen. Dat kunnen de hue play-lampen zijn, maar hoeft niet.
Het merk tv speelt geen rol.
Ah, ik dacht dat je live tv (Netflix, Apple tv) synchroon kon zetten met deze lampen, maar dat gaat dus niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
Toppe schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:51:
[...]

Je hebt ZLL en natuurlijk 3.0, voor zover ik weet allebei uiteindelijk een ander protocol?
Is hetzelfde protocol, want ZigBee, alleen een ander profiel!

ZigBee 3.0 is opvolger van onder andere ZLL, ZHA en nog een paar andere profielen.

Het is tevens backwards compatible met deze “oudere” profielen, dat betekend dat je aan een ZigBee 3.0 bridge zowel ZLL als ZHA producten kunt koppelen (in theorie en ligt ook aan de gekozen netwerk configuratie)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@toppe Je kunt met Hue Sync inderdaad je verlichting laten beïnvloeden door wat er op je scherm gebeurt. Maar enkel als je films speelt vanaf een computer waarop het programma draait, en niet bij Netflix (heeft met rechten te maken).

[ Voor 6% gewijzigd door Rallye op 30-10-2018 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUIPI3
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Rallye schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:56:
@toppe Je kunt met Hue Sync inderdaad je verlichting laten beïnvloeden door wat er op je scherm gebeurt. Maar enkel als je films speelt vanaf een computer waarop het programma draait, en niet bij Netflix (heeft met rechten te maken).
Dit snap ik niet helemaal, wat is het verschil tussen afspelen vanaf pc en afspelen vanaf tv? Of wordt hier gesuggereerd dat het sowieso niet mag maar dat je op een pc met hue sync "illegaal" wel het beeld kan analyseren en synchroniseren. Of is dit nou gewoon een andere vreemde copyrightregel. Het lijkt mij dat copyright hier weer eens flink tegenwerkt terwijl niemand er beter van wordt dat jij je lichten niet kan syncen.

Dit bracht me wel op het idee: zou het niet gaaf zijn om een soort dolby atoms standaard voor slimme verlichting te hebben? Waarbij er in een film ingebakken scenes zitten die de verlichting aansturen, bijvoorbeeld fel flitsen tijdens onweer of rood/gele vlammen nabootsen wanneer je in een brandend huis staat. Lijkt me een mooie aanvulling voor je home cinema en wellicht ook in de bios

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Toppe schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:49:
Ah, ik dacht dat je live tv (Netflix, Apple tv) synchroon kon zetten met deze lampen, maar dat gaat dus niet?
Met alleen tv niet nee.
En ik vrees dat een apple tv niet krachtig genoeg is.
HUIPI3 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:40:
Dit snap ik niet helemaal, wat is het verschil tussen afspelen vanaf pc en afspelen vanaf tv?
Een tv is niet krachtig genoeg om het beeld dat getoond wordt te scannen en aan de hand daarvan de lampen aan te sturen.

edit: hier nog extra informatie: https://www2.meethue.com/nl-nl/ondersteuning/hue-sync

[ Voor 45% gewijzigd door job op 30-10-2018 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUIPI3
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
job schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:57:

[...]

Een tv is niet krachtig genoeg om het beeld dat getoond wordt te scannen en aan de hand daarvan de lampen aan te sturen.

edit: hier nog extra informatie: https://www2.meethue.com/nl-nl/ondersteuning/hue-sync
Maar Philips heeft toch ook gewoon ambilight waarvoor ze de beelden ook moeten scannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
  • Laatst online: 13:10
Heb sinds een tijdje Hue draaien(blij mee) en in de woonkamer hebben we een motion sensor zodat de lampen aangaan als we 's ochtends beneden komen. Dit werkt heel mooi, alleen blijven de lampen aan als het licht wordt en we thuis zijn. De lampen gaan wel automatisch uit als we weggaan en er x minuten geen beweging is, maar als we thuis blijven had ik verwacht dat de lampen uit gaan als er genoeg licht is. Is daar een default optie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:29
Rikkie8 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:15:
Heb sinds een tijdje Hue draaien(blij mee) en in de woonkamer hebben we een motion sensor zodat de lampen aangaan als we 's ochtends beneden komen. Dit werkt heel mooi, alleen blijven de lampen aan als het licht wordt en we thuis zijn. De lampen gaan wel automatisch uit als we weggaan en er x minuten geen beweging is, maar als we thuis blijven had ik verwacht dat de lampen uit gaan als er genoeg licht is. Is daar een default optie voor?
De Philips motion sensor heeft een lichtsensor aan boord. De gevoeligheid kun je instellen in de Hue app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Dit snap ik niet helemaal, wat is het verschil tussen afspelen vanaf pc en afspelen vanaf tv? Of wordt hier gesuggereerd dat het sowieso niet mag maar dat je op een pc met hue sync "illegaal" wel het beeld kan analyseren en synchroniseren. Of is dit nou gewoon een andere vreemde copyrightregel. Het lijkt mij dat copyright hier weer eens flink tegenwerkt terwijl niemand er beter van wordt dat jij je lichten niet kan syncen.

Dit bracht me wel op het idee: zou het niet gaaf zijn om een soort dolby atoms standaard voor slimme verlichting te hebben? Waarbij er in een film ingebakken scenes zitten die de verlichting aansturen, bijvoorbeeld fel flitsen tijdens onweer of rood/gele vlammen nabootsen wanneer je in een brandend huis staat. Lijkt me een mooie aanvulling voor je home cinema en wellicht ook in de bios
Toevallig heb ik Philips hierover onlangs nog een vraag gesteld. Wanneer je content van Netflix afspeelt, werkt de Hue Sync app inderdaad niet. Ze zijn hier "mee bezig". Waarschijnlijk een anti-kopieer beveiliging waar ze omheen moeten.
Het grappige is dat je met een Arduino, een WS2812 ledstrip en het programma Prismatik, wel je eigen Ambilight-kloon kan maken (voor op een htpc) die prima werkt met Netflix, alleen werkt dat dus niet met Philips Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattazing
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:47
Ik heb sinds kort voor de slaapkamer 2x E14 in gebruik. Per lamp wil ik die met een dimmer bedienen (1 voor m'n vrouw en 1 voor mij). Ik heb een nieuwe ruimte 'Slaapkamer' aangemaakt en verschillende scenes gemaakt per lamp (bv 'Lezen Ik' of 'Nachtlampje Vrouw') zodat de betreffende lamp aangaat (en de andere uithouden). Werkt allemaal prima, behalve als ik de dimmer gebruik, de lampen van m'n vrouw ook uitgaan en visa versa. We kunnen dus niet tegelijk een scene kiezen. Moet ik dus eigenlijk 2 ruimtes aanmaken?

[ Voor 4% gewijzigd door mattazing op 30-10-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Laatst online: 17-09 14:20
CRpt3r55 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:05:
Ik zal er vast overheen gelezen hebben, maar ik heb ook gezocht in dit topic maar kon helaas niet veel over deze vraag vinden;

Ik gebruik de "Sunlight as a switch" functie uit HUE-labs. Dit werkt perfect! alleen nu is de wintertijd weer in gegaan en zijn de dagen wat donkerder. Overdag kan het ook aardig donker zijn en voor de formule dus duidelijk dat het soms zomaar in de middag om 14:00 de lampen aan kan doen. Dat wil ik dus niet.

Ik heb al een 2e "Sunlight as a switch" formule willen toevoegen, maar helaas kan er maar ééntje aan gekoppeld worden.

Mijn idee was dus, om de formule tussen 05:00 en 08:00 actief te laten zijn én een aparte formule tussen 16:00 en 21:30. Dat zijn in mijn ogen de beste tijden (winter- en zomertijd) om de formule actief te laten zijn.

Dat kan dus niet.

Heeft iemand een idee hoe ik dat het beste kan oplossen?
Welke bridge heb je? Ik heb bij mij (bridge 2.1) met de hue app Routines -> Aangepaste Routine maken dit ingesteld.

Je kan dit ook triggeren vanuit een IFTTT; Automatically turn your lights on at sunset; deze gebruikt je lokale zonsondergang tijd vanuit Weather underground

[ Voor 6% gewijzigd door Paganstars op 30-10-2018 11:29 ]

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:25

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb een Hue buitenlamp die na het uitgaan/uitzetten enkele seconden helemaal uit gaat en daarna zeer zwak gaat flikkeren. Is dit een bekend probleem?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
[...]
Ja dat zou inderdaad heel gaaf zijn en dan heb je ook niet meer probleem dat je PC/TV/SettopBox/etc zelf het video signaal moet analyzeren om de juiste kleuren aan te sturen (en dan ook nog eens alleen maar wat er op scherm gebeurd kleuren, zoals ambilight).

Kleuren effecten, zoals je voorstelt, is ook wat Signify het liefste doet, met de Sharknedo films hebben ze zoiets een aantal jaren geleden al eens gemaakt (nog zonder de entertainment feature) en dat was best gaaf om te zien, bijvoorbeeld als het onweerde dat de lichten wit flitsen en als iemand werd gebeten de lampen rood oplichten.

Maar wie weet zijn ze er al stiekem mee bezig om zo'n standaard te maken zoals dolby atmos, maar dan voor verlichting?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
mattazing schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:13:
Ik heb sinds kort voor de slaapkamer 2x E14 in gebruik. Per lamp wil ik die met een dimmer bedienen (1 voor m'n vrouw en 1 voor mij). Ik heb een nieuwe ruimte 'Slaapkamer' aangemaakt en verschillende scenes gemaakt per lamp (bv 'Lezen Ik' of 'Nachtlampje Vrouw') zodat de betreffende lamp aangaat (en de andere uithouden). Werkt allemaal prima, behalve als ik de dimmer gebruik, de lampen van m'n vrouw ook uitgaan en visa versa. We kunnen dus niet tegelijk een scene kiezen. Moet ik dus eigenlijk 2 ruimtes aanmaken?
Als je de standaard configuratie gebruikt (Dimmer Switch via Bridge lampen aansturen) dan kun je dit dilema alleen oplossen door inderdaad twee ruimtes te maken.

Andere oplossing is omslachtig en niet aan te raden, maar je kunt ook de Dimmer Switches toevoegen aan het netwerk op dezelfde manier als je een LivingColors remote toevoegd en dan kun je de lampen direct besturen, maar dan zijn ze niet meer zichtbaar in de Bridge/App en kunnen ze niet meer gebruikt worden voor Homekit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
Paganstars schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:26:
[...]

Je kan dit ook triggeren vanuit een IFTTT; Automatically turn your lights on at sunset; deze gebruikt je lokale zonsondergang tijd vanuit Weather underground
Ik heb de 2.1 bridge...
Triggeren via IFTTT, gaat dat wel op een respectabel tijdstip? is dat net voor het donkerder wordt? of later/eerder?

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Laatst online: 17-09 14:20
Als ik kijk in de logging tov aangaan zit er geloof ik een paar minuten voor dat het zonsondergang is

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
ik kijk het wel even aan. Als het pas een paar minuten voordat het donker is aangaat, schiet het voor mij niet echt op... dan is het namelijk al te donker imo.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
CRpt3r55 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:41:
ik kijk het wel even aan. Als het pas een paar minuten voordat het donker is aangaat, schiet het voor mij niet echt op... dan is het namelijk al te donker imo.
Ik gebruik Olisto. 20 min voor zonsondergang gaan bij mij altijd de lampen in de woonkamer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:43

ManiacsHouse

Scheisse!

Videopac schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:52:
Ik heb een Hue buitenlamp die na het uitgaan/uitzetten enkele seconden helemaal uit gaat en daarna zeer zwak gaat flikkeren. Is dit een bekend probleem?
Welk type lamp? White toevallig? Dat probleem heb ik ook... Is al terug geweest naar Philips maar die konden niks vinden. Lamp teruggekregen en nog steeds hetzelfde... Even testen in ander lichtpunt of het daar ook hetzelfde geeft. Resetten met remote lostte bij mij het probleem tijdelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Toppe Het punt is dat het Sync-programma op het afspeelapparaat moet lopen. Dat is nu nog alleen een computer, maar het zou natuurlijk ook een app op je TV, de PS4 of een Horizon kunnen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Erik1971 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:55:
[...]
Het is tevens backwards compatible met deze “oudere” profielen, dat betekend dat je aan een ZigBee 3.0 bridge zowel ZLL als ZHA producten kunt koppelen (in theorie en ligt ook aan de gekozen netwerk configuratie)!
Maar hoe gaat de ZLL/ZHA integratie in de praktijk werken? Want het signaal van een deursensor verwerken, gaat fundamenteel anders dan een lichtknopje. Je wilt bijvoorbeeld de airco of de elektrische verwarming uitschakelen, pas als de deur langer dan een minuut open staat. Het is geen kleine aanpassing.
Druk je op het lichtknopje en gaat het licht niet aan? Dan druk je nog een keer. Stuurt de bridge geen pushmelding na een signaal van de deursensor? Dan is je huis misschien intussen leeggeroofd.
Het is niet echt de verantwoordelijkheid van de fabrikant van de bridge, maar toch...

Maar in elk geval, ik wacht met smart op Zigbee 3.0 ondersteuning van de Hue bridge.
[...]
Wat betreft schakelmateriaal.. het is gewoon nodig om je knoppen te kunnen omzetten naar de smart verlichting. Anders krijg je blinde afdekplaatjes, dat ziet er ook niet uit.
Eigenlijk is die "wall acne" tegenwoordig niet eens meer nodig, want je kunt smart verlichting schakelen op tijd en met bewegingssensoren. We steken ons broodrooster ook niet meer in de hanglamp boven de keukentafel en we schroeven onze mobiele telefoon ook niet meer vast op schouderhoogte tegen de keukenmuur.
[...]
Het aanbod van slimme lampen op dit moment is simpelweg incompleet. Ik snap niet dat er bijna niemand in dit gat stapt, want bijna iedereen heeft er last van.
Ik denk dat de omzet in smart verlichting veel lager is dan wij (de vaste bewoners van dit topic) denken. Te laag om dit soort spullen in een winkel te leggen. Dat apparatuur van verschillende merken maar niet gaat samenwerken is, vrees ik, welkome marktsegmentatie. Maar wie weet verandert dit de komende jaren door Google Home en het Chinese Tuya, die apparatuur van verschillende merken/fabrikanten integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Rallye schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:21:
@Toppe Het punt is dat het Sync-programma op het afspeelapparaat moet lopen. Dat is nu nog alleen een computer, maar het zou natuurlijk ook een app op je TV, de PS4 of een Horizon kunnen zijn....
Klopt, alleen is dit programma er niet voor de Apple TV en dat is lastig aangezien ik alléén nog maar een Apple TV op de TV heb aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
aawe mwan schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:51:
[...]

Maar hoe gaat de ZLL/ZHA integratie in de praktijk werken? Want het signaal van een deursensor verwerken, gaat fundamenteel anders dan een lichtknopje. Je wilt bijvoorbeeld de airco of de elektrische verwarming uitschakelen, pas als de deur langer dan een minuut open staat. Het is geen kleine aanpassing.
Druk je op het lichtknopje en gaat het licht niet aan? Dan druk je nog een keer. Stuurt de bridge geen pushmelding na een signaal van de deursensor? Dan is je huis misschien intussen leeggeroofd.
Het is niet echt de verantwoordelijkheid van de fabrikant van de bridge, maar toch...

Maar in elk geval, ik wacht met smart op Zigbee 3.0 ondersteuning van de Hue bridge.
Goede vraag,daarom zei ik ook in theorie, in praktijk zijn er twee belangrijke beperkingen die deze backwards compatibiliteit gaan tegen zitten;
  1. Zoals je al aangaf moet een bridge wel snappen wat het gedrag en functionaliteit van een gekoppeld apparaat is, voor verlichting is dat vrij makkelijk, maar als je een bridge hebt die gemaakt is voor aansturen van verlichting, wil dat niet zeggen dat deze ook zigbee apparaten gaat aansturen die niets met verlichting te maken hebben, dus heb niet al te hoge verwachtingen als bijvoorbeeld een Hue Bridge ineens ZigBee 3.0 ondersteund, dat deze dan spontaan een deursensor snapt, fabrikant moet dit wel inbouwen
  2. Dit punt is wat technischer en heeft te maken met hoe het netwerk wordt opgebouwd, er zijn namelijk twee keuzes bij ZigBee 3.0, met een zogenaamde coordinator (ZHA) en een zonder coordinator (ZLL, maar ZLL kan ook met coordinator netwerk joinen), dus als je ZigBee 3.0 netwerk is gestart met de optie zonder coordinator, dan betekend dit, dat alleen ZigBee 3.0 en ZLL apparaten je netwerk kunnen joinen en geen ZHA. Optie om netwerk zonder coordinator op te starten is vooral interessant als je geen centrale bridge hebt, lees combinatie remote/dimmer switch en lamp.
Ik heb dan ook meer hoop in een bridge oplossing van een derde partij waarbij wel de verschillende apparaten van de ondersteunende profielen wordt ondersteund, maar zo'n bridge zal niet goedkoop zijn en wellicht nog belangrijker, niet in staat zijn om alle gekoppelde apparaten van software updates te voorzien (tenzij dit vanuit de overheid/Europese Unie wordt afgedwongen).

Homey is een goed voorbeeld van zo'n bridge van een derde partij, die ook ZigBee ondersteund (heeft in ieder geval de potentie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:27
Iemand ervaringen hiermee? https://www.50five.nl/osr...lament-apple-homekit.html

Er staat bij dat hij met Hue werkt maar ik betwijfel dat. Nu bij Amazon voor 19 euro per stuk dus zou anders mooie deal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Waarom betwijfel je dat? kun je dat onderbouwen? aangezien het een smart+ lamp is, die bekend staan dat het compatible is met Hue.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
laredo schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:15:
Iemand ervaringen hiermee? https://www.50five.nl/osr...lament-apple-homekit.html

Er staat bij dat hij met Hue werkt maar ik betwijfel dat. Nu bij Amazon voor 19 euro per stuk dus zou anders mooie deal zijn.
Lijkt inderdaad gewoon een Osram Smart+ product, die werken gewoon met zigbee en zijn Hue compatible.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:27
Fietsbel schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:16:
Waarom betwijfel je dat? kun je dat onderbouwen? aangezien het een smart+ lamp is, die bekend staan dat het compatible is met Hue.
Omdat er staat bij de vraag/antwoord sectie dat het andere kopers niet lukt. Mij lijken ze ideaal maar alleen als ze te koppelen zijn met Hue. Als ik het goed lees hebben deze een bluetooth koppeling en geen zigbee protocol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark-NL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-07 16:23
Toppe schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:54:
Klopt, alleen is dit programma er niet voor de Apple TV en dat is lastig aangezien ik alléén nog maar een Apple TV op de TV heb aangesloten.
Voor de AppleTV kan je de app MrMC gebruiken. Dit is een afgeleide van Kodi en er zit Hue aansturing in waarbij je je Hue verlichting mee kan laten bewegen met een film. Je kan daarbij ook aangeven wanneer die optie wel of niet gebruikt dient te worden (bijvoorbeeld alleen als het donker is activeren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mediumdry
Eigenlijk is die "wall acne" tegenwoordig niet eens meer nodig, want je kunt smart verlichting schakelen op tijd en met bewegingssensoren. We steken ons broodrooster ook niet meer in de hanglamp boven de keukentafel en we schroeven onze mobiele telefoon ook niet meer vast op schouderhoogte tegen de keukenmuur.
Schakelen op tijd en bewegingssensoren werkt niet als je voor verschillende moods wil gaan. Spur of the moment blijft bestaan en ik vind het zelf niet erg om dat via een app te doen, maar ik woon niet alleen. De meest logische optie is dan "wall acne" en de lampen waar geen smart lampje in kan, daar heb je een schakelaar voor nodig. De plek waar de schakelaar al in de muur zit is dan de aangewezen plek (al kan je het daarna wegwerken als het inbouw is)
Ik denk dat de omzet in smart verlichting veel lager is dan wij (de vaste bewoners van dit topic) denken. Te laag om dit soort spullen in een winkel te leggen. Dat apparatuur van verschillende merken maar niet gaat samenwerken is, vrees ik, welkome marktsegmentatie. Maar wie weet verandert dit de komende jaren door Google Home en het Chinese Tuya, die apparatuur van verschillende merken/fabrikanten integreren.
Ik geloof best dat de markt als geheel niet heel groot is. Maar de zigbee (ZLL en 3.0) markt is vele malen groter dan Z-wave. En daar zijn wèl oplossingen voor. En als je standaardprofielen gebruikt, dan werkt het ook redelijk onderling (zie de ikea/osram/hue combi's).

Als een speler als Ikea een markt in stapt (een markt waar ze helemaal niet mee bezig waren, de "tech" markt) dan is er wel iets aan de hand en zou je denken dat er wat mensen gaan opletten.

Maar goed, ik geef het eerst nog maar weer een jaartje, hopen dat het allemaal wat uitgekristalliseerd is, zowel de verschillende componenten als de merkonafhankelijke bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
laredo schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:15:

Zoals hierboven al is vermeld zijn dit Bluetooth lampen die alleen met Apple HomeKit werken.....

Is wel verwarrend van Osram dat ze zowel de ZigBee als Bluetooth lampen Smart+ noemen.

Via HomeKit (en als je een Apple TV als Homebridge gebruikt) kun je het inderdaad met Philips Hue integreren, en met bijvoorbeeld de Philips Hue Dimmer Switches, via HomeKit, deze Osram lampen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:18

ScSi

Belg.

Is er iemand in het bezit van de E27 witte lampen Hue die even de afmetingen kan doorgeven vanaf de socket tot het einde van de bulb?

Het gaat om deze lamp met name. De afbeelding toont socket A19, maar weet niet of de E27 socket zou afwijken?

Afbeeldingslocatie: https://huetips.com/wp-content/uploads/2015/12/Hue-A19-White-Color-Dimensions.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
ScSi schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:40:
Is er iemand in het bezit van de E27 witte lampen Hue die even de afmetingen kan doorgeven vanaf de socket tot het einde van de bulb?

Het gaat om deze lamp met name. De afbeelding toont socket A19, maar weet niet of de E27 socket zou afwijken?

[Afbeelding]
E27 is kennelijk 3mm langer volgens deze specs: https://www2.meethue.com/...al-pack-e27/8718696729083
Pagina: 1 ... 16 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic