[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.149.879 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
PeterPan schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:54:
Voor mensen die zoeken naar een oplossing om bestaande 230V halogeen lampen (of traditionele gloeilampen met hoog vermogen, tot 400W) te kunnen dimmen en schakelen via de Hue bridge:
De Paulmann PLM 50044 Smart Light, ZigBee, Cephei dim-/schakelcontroller (€46) werkt prima met de Hue Bridge.
https://www.reichelt.nl/s...er-plm-50044-p217730.html
Er is ook een inbouw versie (voor boven een plafond of in een kast bijvoorbeeld) en andere varianten voor LED strips:
https://www.reichelt.nl/C...CTION=2&LA=2&GROUPID=8160
Philips heeft zo iets ook onder hun Modular brand, zijn Friends of Hue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
Dat zou dan deze moeten zijn: https://eshop.cebeo.be/ar...8/INST_13190030-B1_V5.pdf Ik kan me er zo geen voorstelling van maken hoe dat gaat werken. Kan iemand dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 19:11
Heeft iemand een sugegstie voor goede trafo's voor gewone 12v ledspots van philips, die via de hue hub aan te sturen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-09 10:55
Rallye schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:32:
Dat zou dan deze moeten zijn: https://eshop.cebeo.be/ar...8/INST_13190030-B1_V5.pdf Ik kan me er zo geen voorstelling van maken hoe dat gaat werken. Kan iemand dat uitleggen?
De versie die je hier laat zien is eigenlijk een "dimmerknop" die je aansluit op de 1-10V aansluiting van een trafo. Met deze versie kun je dus niet direct 230V lampen aansturen (voor zover ik weet).

Zo ziet het er uit in de "supermodular" brochure (pag 27)

[ Voor 12% gewijzigd door bobjansen op 19-10-2018 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
zo al het spul voor led strip + controller is binnen er werkt gewoon direct via philips hue bridge :D Komende week eens verder mee knutselen en in de keuken monteren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
job schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 22:19:
[...]
serienummer staat op de spots zelf. Dus spots uit de runner halen en aflezen. De runner mag aan het plafond blijven hangen.

Of reset de spots met de dimmer switch en zoek ze opnieuw met de app.
Ah thanks, kon inderdaad dat spotje gewoon eruit draaien. S/N ingevuld en gelukt 8)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Paulus07 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:16:
zo al het spul voor led strip + controller is binnen er werkt gewoon direct via philips hue bridge :D Komende week eens verder mee knutselen en in de keuken monteren :D
hier ook de controller en de ledstrip binnen. Heb mijn vrouw in ieder geval een leuke avond bezorgd toen de leds aangingen onder het tv meubel. Ze viel van de bank van het lachen. Leds vind ik erg tegen vallen zo ook de kleurkeuze. Heb alles er weer onderuit gesloopt. Mss nog leuk voor in de kerstboom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03 16:57
Hallo allen,

Volgende maand gaan we ons nieuwbouwwoning verbouwen en betrekken.

Ik heb hiervoor bij railspot.nl de nodige armaturen en rails besteld. Zo ook 32x GU10 lampen. De configuratie hiervoor begrijp ik wel maar ik zit met een ander probleem waar ik niet uitkom.

In de keuken willen we ander type spots installeren wel led spots maar deze ondersteunen geen hue of zigbee. Ik zoek een module/adapter welke ik hier tussen kan zetten (tussen stekker of inbouwdoos) echter die dan ook dimbaar is en met hue app compatible is.

Een tussenstekker welke aan en uit gaat met de hue app zijn er genoeg maar hoe los ik bovenstaande op. Prijs in deze is niet van belang.

Hopelijk heeft iemand voor mij hier een oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door senslight op 20-10-2018 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

senslight schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:45:
In de keuken willen we ander type spots installeren wel led spots maar deze ondersteunen geen hue of zigbee. Ik zoek een module/adapter welke ik hier tussen kan zetten (tussen stekker of inbouwdoos) echter die dan ook dimbaar is en met hue app compatible is.
Welk voltage vragen de spots? voor 230 output en dimbaar kan ik zo snel deze vinden: https://www.amazon.co.uk/...1&creativeASIN=B076KPQWFW

[ Voor 18% gewijzigd door job op 20-10-2018 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03:43
@senslight Voltage en Amperage van de leds? De eigen voeding / transformator die erbij zit kunt je waarschijnlijk niet dimmen dus zul je moeten vervangen door een Zigbee gestuurde voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 17:35

GforceNL

Out of memory....

Sinds vandaag gaan onze lampen na 10 minuten automatisch uit. Heb nergens timers ingesteld of dingen veranderd...

Zo eerst even de bridge resetten en dan is het hopelijk weg.

Meer mensen hier last van?

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:33
Ik hoop dat ik in het juiste topic zit, maar via de zoekfunctie kon ik het volgende probleem niet terug vinden:

Ik heb de Hue Starter kit nu ~3 maanden in gebruik
Hier heb ik ingesteld dat m'n lampen automatisch aan gaan na zonsondergang als ik thuis kom. Dit heeft vanaf het begin goed gewerkt. Echter sinds een kleine 3 weken gebeurt dit niet meer. Zelfs niet als ik om >22:00 thuis kom.

Ik heb alle mogelijke instellingen doorgelopen en deze staan gewoon zoals dit hoort te staan. Ik heb uiteindelijk de bridge gereset en alle mogelijke instellingen weer teruggezet, maar wat er ook gebeurt de lampen gaan gewoon niet aan.
Ik heb al zitten spelen met een vervroegde zonsondergang. Ik heb het alleen nog niet getest zonder zonsondergang functie; dit wil ik vanavond testen.

Het meest vreemde is dat m'n vader eenzelfde set heeft en hij heeft deze functie ook nog niet werkzaam gekregen.

Ervaren anderen dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
job schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:27:
[...]

Welk voltage vragen de spots? voor 230 output en dimbaar kan ik zo snel deze vinden: https://www.amazon.co.uk/gp/product/B076KPQWFW
Het gaat om deze spots 10 stuks in 5 trimmless bakken. https://www.lampdirect.nl...gave-dimbaar-vervangt-50w

Is jou link het enigevwat nodig is voor het schakelen en dimmen?

[ Voor 16% gewijzigd door Zeehond op 21-10-2018 15:37 . Reden: ClickId verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
bobjansen schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:04:
[...]

De versie die je hier laat zien is eigenlijk een "dimmerknop" die je aansluit op de 1-10V aansluiting van een trafo. Met deze versie kun je dus niet direct 230V lampen aansturen (voor zover ik weet).

Zo ziet het er uit in de "supermodular" brochure (pag 27)
Zou dit ook werken met een “gewone” plafondlamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

senslight schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:32:
Is jou link het enige wat nodig is voor het schakelen en dimmen?
Nee helaas. Ding uit mijn link is een dimmer die 230 dimt. Jouw leds werken met 12volt gelijkstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
vanardenne schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 21:14:
[...]

Zou dit ook werken met een “gewone” plafondlamp?
Als dit een lamp is zonder trafo / driver dan niet. Daarvoor zou je bijvoorbeeld deze http://www.ubisys.de/en/smarthome/products-d1.html kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
bobjansen schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:02:
[...]

Als dit een lamp is zonder trafo / driver dan niet. Daarvoor zou je bijvoorbeeld deze http://www.ubisys.de/en/smarthome/products-d1.html kunnen gebruiken.
Kan deze dimmer alleen dimmen of ook aan en uitzetten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:29

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Is er een mogelijkheid om je scenes toe te voegen aan het "homescherm" van de Hue app?

Als ik nu een bepaalde scene wil activeren, moet ik eerst de kamer opzoeken waar die scene in zit en daarna kan ik pas in het doorklikscherm de scene selecteren. In de app van Osram Lightify app staan de scenes op het homescherm (onder de kamers) en dat vind ik erg handig, dus dat zou ik graag ook met Hue kunnen.

En overigens: als je de standaard scenes van Philips opruimt, zijn die dan later eventueel weer gemakkelijk terug te zetten?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik heb een aantal Osram Smart+ plugs die prima samenwerken met Hue. Sinds een paar weken staan drie van de vijf Osrams met de status “Niet bereikbaar” in de app. Je ziet dit overigens pas als je op de kamer klikt waar ze inzitten; verder geen notificaties of zo. Ze werken ook gewoon. Iemand een vergelijkbare ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:24
Rallye schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 14:24:
Sinds een paar weken staan drie van de vijf Osrams met de status “Niet bereikbaar” in de app. [...] Ze werken ook gewoon. Iemand een vergelijkbare ervaring?
Yups, hier ook, staan alles als niet bereikbaar in de app, ook bridge uitlezen geeft geen info, maar ze reageren (meestal) wel gewoon zoals verwacht. 1 hangt een meter of twee van de bridge af, maar toch altijd 'onbereikbaar'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 17:56
Ik heb een aantal Osram Smart+ plugs die prima samenwerken met Hue. Sinds een paar weken staan drie van de vijf Osrams met de status “Niet bereikbaar” in de app. Je ziet dit overigens pas als je op de kamer klikt waar ze inzitten; verder geen notificaties of zo. Ze werken ook gewoon. Iemand een vergelijkbare ervaring?
Waar gebruik je de Osram Smart+ voor, ik zou zo bij mij thuis geen idee hebben waar ik ze voor zou kunnen gebruiken..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
aawe mwan schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 13:53:
Is er een mogelijkheid om je scenes toe te voegen aan het "homescherm" van de Hue app?

Als ik nu een bepaalde scene wil activeren, moet ik eerst de kamer opzoeken waar die scene in zit en daarna kan ik pas in het doorklikscherm de scene selecteren. In de app van Osram Lightify app staan de scenes op het homescherm (onder de kamers) en dat vind ik erg handig, dus dat zou ik graag ook met Hue kunnen.

En overigens: als je de standaard scenes van Philips opruimt, zijn die dan later eventueel weer gemakkelijk terug te zetten?
Heb het hier (android) gedaan dmv widget toevoegen. Daar heb ik dan acties als: alles aan of uit, scene 1 woonkamer, scene 2 etc. Dus kan dan snel dingen switchen zonder telkens de hue app los te moeten openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
bobjansen schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:02:
[...]

Poeh, die is dan wel weer behoorlijk wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Paulus07 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:53:
[...]
Heb het hier (android) gedaan dmv widget toevoegen. Daar heb ik dan acties als: alles aan of uit, scene 1 woonkamer, scene 2 etc. Dus kan dan snel dingen switchen zonder telkens de hue app los te moeten openen.
Dat is ook wel een bruikbaar idee ja. Voor Lightify had ik dat ook, maar ik gebruikte het nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobjansen
senslight schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:00:
[...]

Kan deze dimmer alleen dimmen of ook aan en uitzetten...?
Beide, je bridge ziet deze als een dimbare lichtbron. Dus schakelen en dimmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 18:01
Gynnad schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:36:
[...]

Waar gebruik je de Osram Smart+ voor, ik zou zo bij mij thuis geen idee hebben waar ik ze voor zou kunnen gebruiken..
Ik gebruik er momenteel 4:
* Analoge versterker die aan de TV hangt
* Espressomachine (kan ik 'm vanuit bed tijdens het snoozen al laten voorverwarmen)
* Tweemaal een lamp die ik niet smart kan maken omdat er geen smart bulb in het armatuur past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijster123
  • Laatst online: 15-02 18:46
Werkt de tradfri bewegingssensor eigenlijk ook op de Hue bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 09:37
Volgens mij niet.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 15:09
Is bij mij ook zo. Ook de Tradfi lampen en Gledopto controllers staan op Niet Bereikbaar.
Ze doen het wel gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

thijster123 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 21:22:
Wat ik ervan begrepen heb is dat de Tradfri bewegingssensor direct met de lampen communiceert en niet via de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijster123
  • Laatst online: 15-02 18:46
Jammer, Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
remmuz schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 22:18:
[...]

Is bij mij ook zo. Ook de Tradfi lampen en Gledopto controllers staan op Niet Bereikbaar.
Ze doen het wel gewoon.
Bij Tradfri lampen nog niet meegemaakt, bij de Gledopto wel. Sinds een reset van de Gledoptie, 2 weken geleden, geen Unreachable meer gezien dus wellicht is dat een poging waard.

Reset Gledopto controller: YouTube: How to reset for Gledopto zigbee controllers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik heb al tijden dat ze af en toe 'unreachable' zijn, maar alles werkt. De ene keer staan ze er kort op, de andere tijd lang.

So far no problems.
[...]

Merendeel van de tijd voor geïntegreerde verlichting van kasten die nog via een stopcontact werken (bijv. onze Ikea keuken verlichting van een paar jaar terug zit gewoon in een stopcontact, maar nu met smart plug).

Daarnaast las ik laatst hier een leuke: Je kan ook je elektrische deken laten voorverwarmen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Mijn Hue dimmer Switch werkt vaak niet op de 1ste verdieping. De bridge hangt beneden aan de achterkant van het huis, en ik sta op de 1ste verdieping aan de voorkant.

Communiceert de switch ook via het mesh netwerk? Helpt het dus om hier meer lampen tussen te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 15:32
aawe mwan schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 13:53:

Het homescreen van de app kun je niet aanpassen. Widgets op Android werken prima. (Al gebruik ik die al tijden niet meer sinds ik een Echo Dot heb.)

Als je de scenes van Hue weggooit uit een ruimte, moet je de ruimte opnieuw aanmaken wil je ze terugkrijgen.

Persoonlijk is Hue alleen mij te beperkt. Met tools als Huerto (W10) en LampShade, All4Hue, MacroDroid (Android) en Alexa (hardware & app), wordt het een stuk aangenamer in gebruik. Ook wel wat complexer om op te zetten (van een beetje tot veel, afhankelijk van hoe ver je wilt gaan) maar je bent een Tweaker of niet ;)

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds zaterdag ben ik ook een Hue-gebruiker. Ik heb het startpakket met 3 lampen, bridge en dimmer, 4 extra lampen, drie Go's en een strip gekocht. Geweldig!!! _/-\o_

Supermooi 's avonds. Met de standaard Hue-app kun je al heel veel doen, vind ik. Leuk ook om scenes te maken op basis van een eigen foto.

Gisteravond heb ik de app Ambee geïnstalleerd. Kost na de proefperiode een tientje per jaar, maar dat is het volgens mij wel waard. Via deze app krijg je 'animaties', een soort lichtshow. Werkt fantastisch. Lekker onderuit met een kopje thee of een drankje, muziekje erbij en genieten. Laat die lange winteravonden maar komen! :)

Ik heb ook twee keer een Sonos One met Alexa. Werkt ook super. Ik moet nog even kijken hoe ik Hue via Alexa kan bedienen. Volgens mij moet ik de ruimtes en scenes dan wel liever in het Engels invoeren? Ik ben er al achter dat 'living' wat handiger is om tegen Alexa te zeggen (is alleen nog in het Engels) dan 'huiskamer', want dan moet je bedenken hoe een Amerikaanse dat zou uitspreken en dat is nog niet zo makkelijk ;)

Sowieso ga ik natuurlijk dit forum uitpluizen, maar eventuele tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Met welke app/software kan ik overigens het beste de lampen triggeren als ik op de pc bijvoorbeeld kodi, netflix etc start om een bepaalde scene te laten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 17:58
Sinds een aantal maanden een tevreden gebruiker, en ook al eerder een vraag gesteld op dit forum.
Hue is een fijn systeem, en heb er naast de Philips lampen ook lampen aanhangen van Osram en Innr.
Meestal laat ik de lampen uit zichzelf uitgaan bij een vooraf instestelde tijd.

De laaste tijd merk ik wel dat als ik 's ochtens beneden kom en soms een lamp nog aan staat, of dat mijn tuinlampen van Osram op de laagste stand blijven branden. Ik dacht altijd dat dit kwam omdat de communicatie niet goed was verlopen.
Maar gisterenavond zat ik in de huiskamer en gingen alle lampen uit op de ingestelde tijd. Echter, na 30 seconden ging één lamp weer aan en bleef branden. Ik heb mijn instellingen bekeken in de app, maar zie nergens een mogelijk conflict waardoor de lamp weer aan zou gaan. Ik vind het een vervelende gedachte dat lampen zonder nut branden als ik er niet ben.

Hebben hier meer mensen last van? Of is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:35

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Baddie09 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:00:
Echter, na 30 seconden ging één lamp weer aan en bleef branden.
Dit doen, meen ik, de wat oudere lampen.

Zelf heb ik hier bij 1 lamp ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
i2Paq schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:09:
[...]

Dit doen, meen ik, de wat oudere lampen.

Zelf heb ik hier bij 1 lamp ook last van.
Lastig, je zou verwachten dat dit via een update niet zou mogen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
[...]

Daar schakel ik de staande lamp en de twee lampen op een kast in de kamer mee. En straks de kerstboom.... Die lampen zijn niet Hue-compatible. Via de Osrams wel, in ieder geval aan en uit.

Overigens staan niet alle Osrams op niet bereibaar. Vreemd.

[ Voor 16% gewijzigd door Rallye op 22-10-2018 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:35

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Baddie09 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:49:
[...]

Wat ik begrijp is het een HW issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
Jaded schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:03:
Mijn Hue dimmer Switch werkt vaak niet op de 1ste verdieping. De bridge hangt beneden aan de achterkant van het huis, en ik sta op de 1ste verdieping aan de voorkant.

Communiceert de switch ook via het mesh netwerk? Helpt het dus om hier meer lampen tussen te hangen?
Dimmer switch communiceerd indirect ook middels mesh netwerk,kan inderdaad zijn dat de Dimmer net te ver weg zit van dichtsbijzijnde lamp/bridge.

Kan ook zijn dat je de Bridge te dicht op je Wifi router hebt staan, houd minimaal 50 cm afstand tussen Hue Bridge en Wifi Router (of ening ander Wifi apparaat dat veel data verkeer genereerd).

Of je hebt last van interference van Wifi netwerk(-en), dan zou je van kanaal kunnen wisselen (staat op dit forum meerdere malen uitgelegt hoe dit werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Baddie09 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:49:
[...]
De Philips hub kan lampen van andere merken niet van een update voorzien.

Ik heb ook zo'n Osram lamp in gebruik gehad, maar dan op een Osram hub. Die lamp kreeg nieuw uit de doos al een update. Helaas is hij intussen (zoals bij heel veel mensen, als ik de reviews op Amazon bekijk) kapot gegaan, al binnen het eerste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
aawe mwan schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 17:58:
[...]

De Philips hub kan lampen van andere merken niet van een update voorzien.

Ik heb ook zo'n Osram lamp in gebruik gehad, maar dan op een Osram hub. Die lamp kreeg nieuw uit de doos al een update. Helaas is hij intussen (zoals bij heel veel mensen, als ik de reviews op Amazon bekijk) kapot gegaan, al binnen het eerste jaar.
Nee snap ik, zou trouwens wel een mooie toevoeging zijn, zodat je niet voor alle lampen ook nog een hub moet aanschaffen. Ik ben nu amazon in de gaten aan het houden voor een Osram hub want ik moet meerdere lampen updaten maar wil niet de hoofdprijs betalen voor iets wat ik maar eens in de zoveel tijd gebruik.
Hopelijk gaan de lampen bij bij wat langer mee, anders is het een duur geintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Waarom wil je die lampen updaten? Weet je of er een update is? Osram is daar niet heel open over, tenminste bij de Smart+ Plugs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Rallye schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:31:
[...] Weet je of er een update is? Osram is daar niet heel open over, tenminste bij de Smart+ Plugs niet.
Ik meld het steeds in het Osram topic, als ik zie dat de Osram bridge de switches geupdate heeft. En dat is al een paar keer gebeurd sinds ik ze heb. Afgelopen weekend heb ik voor het eerst een van de Osram switches losgekoppeld van Lightify en aangesloten op Hue.

Met de oude software werkten de Osram switches bijvoorbeeld niet op Tradfri (dat wil zeggen: wel met de afstandsbediening, maar niet met de bridge), maar met de nieuwe software heb ik het nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb tijdje terug Helaas mij ambilight tv ingeruild voor nieuwe OLED (er was toen nog geen Philips OLED) en ik moet zeggen dat ik het toch wel een beetje mis.

Nu kwam ik dit tegen heeft een van jullie hier ervaring mee? Een Raspberry Pi project voor ambilight.
https://lightberry.eu

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
thijster123 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 21:22:
Ik heb hier een Ikea sensor in het trapgat geinstalleerd en gekoppeld aan 1 lamp. Werkt perfect. Ikea sensor is veel minder gevoelig dan de Hue motion sensor, dus alleen gebruiken als het niet te kritisch is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
xbeam schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 00:45:
Ik heb tijdje terug Helaas mij ambilight tv ingeruild voor nieuwe OLED (er was toen nog geen Philips OLED) en ik moet zeggen dat ik het toch wel een beetje mis.

Nu kwam ik dit tegen heeft een van jullie hier ervaring mee? Een Raspberry Pi project voor ambilight.
https://lightberry.eu
Zeker; zelf al 5 jaar trouwe gebruiker van een Lightberry.. check dit topic ff; https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/990389
Vind je nog meer opties / mogelijkheden ;)

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melluh3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik speel met de gedachte om in het plafond van onze nieuwe dakkapel 3 GU10 spots te monteren, echter twijfel ik of dit gaat passen. Mag in jullie advies?

De GU10 spots zijn 7,2 cm. De maximale inbouwdiepte is 9,5 cm. Is dit voldoende? En wat adviseren jullie wat betreft armatuur? Onderstaande lijkt mij wel wat alleen weet ik niet zeker of dit gaat passen (inbouwdiepte: 10 cm).

https://www.lampenonline....-downlight-star-zwenkbaar

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond de app iConnectHue aangeschaft. In eerste instantie viel het me een beetje tegen. De officiële app van Philips bevat een paar intuïtieve instellingen die ik in iConnectHue mis, bijvoorbeeld de standaard scenes en de mogelijkheid om een scene te maken op basis van een foto uit je eigen fotorol.

Wat ik wel heel fijn vind, is de mogelijkheid om diverse groepen te maken, waarbij een lamp in meerdere groepen kan zitten. Zo maakt de eethoek bijvoorbeeld deel uit van de woonkamer, maar omdat ik de lampen bij de eethoek in een aparte groep heb gezet, kan ik ze ook los van de rest uitschakelen of aanpassen.

En op basis van wat ik lees schijnt het dat iConnectHue veel meer mogelijkheden heeft om dimmers en switches te programmeren. Ik ga snel een paar bewegingssensoren kopen, want zo veel mogelijk automatiseren lijkt me wel fijn. Ik ga ook kijken naar de geofencing-mogelijkheden. Alleen wil ik niet dat als ik 's avonds wegga meteen alles uit gaat, want het moet lijken of we thuis zijn voor inbrekers.

Ik heb nu Sonos (metr Alexa) en Hue. Zou een Athom Homey nu al veel toevoegen of komt dat pas in beeld met meer slimme onderdelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:23
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:34:
En op basis van wat ik lees schijnt het dat iConnectHue veel meer mogelijkheden heeft om dimmers en switches te programmeren. Ik ga snel een paar bewegingssensoren kopen, want zo veel mogelijk automatiseren lijkt me wel fijn. Ik ga ook kijken naar de geofencing-mogelijkheden. Alleen wil ik niet dat als ik 's avonds wegga meteen alles uit gaat, want het moet lijken of we thuis zijn voor inbrekers.
Met iConnectHue kan je inderdaad veel meer regels instellen, meerdere tijdslots voor de motion sensor inderdaad en meer taps voor de buttons (x keer klikken op aan-knop voor cyclen van scenes). Maar merk wel dat de bridge snel vol zit, vooral de motion regels nemen veel geheugen in.

Heb nu zelf een Apple TV om de boel aan te sturen maar dat werkt ook nog niet helemaal 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helox-in-a-box schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:43:
[...]

Met iConnectHue kan je inderdaad veel meer regels instellen, meerdere tijdslots voor de motion sensor inderdaad en meer taps voor de buttons (x keer klikken op aan-knop voor cyclen van scenes). Maar merk wel dat de bridge snel vol zit, vooral de motion regels nemen veel geheugen in.

Heb nu zelf een Apple TV om de boel aan te sturen maar dat werkt ook nog niet helemaal 100%
Met iConnectHue kun je meerdere bridges aansturen, las ik. Zou dat een oplossing zijn voor als de eerste vol zit? Zo'n bridge wordt vaak voor weinig aangeboden op marktplaats omdat (ervaren) gebruikers goedkoop aan lampen kunnen komen via het starterspakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
  • Laatst online: 16-09 12:13
Ondertussen wat zitten spelen met Hue Labs zitten leuke zaken tussen zoals de living scenes.
Nu moet ik die echter iedere keer zelf aanzetten, uitgaan is automatisch omdat ik al routines heb die de lampen uitzetten om 23u. Enige mogelijkheid die living scenes automatisch te laten starten om een bepaald uur?

Ook leuk is de temperatuur van de sensor. Mogelijkheid daar als temp. te laag of te hoog is om lampen jou te informeren maar zou ideaal zijn om dan via IFFT? of andere de verwarming aan te zetten. Kan dit?

Over de No motion, no fuss ... wat doe ik hier mis?
Ingesteld dat de sensor NIKS doet tussen 8u en 21u en dan van 21u tot 8u wel werkt.
Indien beweging tussen 21u en 8u ledstrip op trap en lamp in kamer aan - ok werkt perfect.
Echter wat ik ook aanpas de ledstrip die hierin opgenomen is en die in principe aanstaat op de trap van 19u tot 21u gaat uit na 5min als er iets gedetecteerd van beweging door de sensor.
Dus opgenomen en geprobeerd met no motion , no fuss maar ook daar gaat deze uit na 5min en gaat dus niet terug naar zijn oude status ttz aan?
Werken met 3 tijdszones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Straks eens kijken of ik andere lampen (vitrinekast) ook kan bedienen tegelijk met de rest. Kwam bij ikea net een stopcontact tegen zoals de osram smart+ voor 9,99 euro 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 15:09
Paulus07 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:04:
Straks eens kijken of ik andere lampen (vitrinekast) ook kan bedienen tegelijk met de rest. Kwam bij ikea net een stopcontact tegen zoals de osram smart+ voor 9,99 euro 🙂
Die werken helaas niet samen met HUE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
remmuz schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:04:
[...]

Die werken helaas niet samen met HUE
Was ermee aan het spelen inderdaad. Had ergens gezien dat er in oktober een update zou uitkomen. Dus was aan het kijken of ik ze buiten de hue app en via google/ifttt kon linken aan wat acties. Maar doet nog niet veel helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:50

ManiacsHouse

Scheisse!

ManiacsHouse schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:02:
[...]

Reset de lamp(en) zelf eens? Ben even kwijt hoe dat gaat... :X Dat hielp bij mij in eerste instantie wel. Maar het kwam na dag weer terug. Inmiddels contact met support en ze willen de lamp (White E27) gaan testen en eventueel omruilen. Wordt vandaag opgehaald door koerier (ja voor 1 lampje, service is wat dat betreft top!).
Lamp is heen en terug van Philips. Ze hebben geen problemen kunnen vinden volgens support. Lamp in fitting gedraaid. Vinden in de app. Aan/uit. En wat blijkt... Nog steeds zacht flikkerende White-lamp terwijl hij uit moet zijn.
Support weer mail gestuurd...
Iemand hier bekend met dit euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Enige oorzaak die ik kan bedenken is als je de lamp op een dimmer hebt aangesloten.

Een slecht contact in de fitting levert een ander resultaat op. Maar dat kan je natuurlijk ook uitsluiten door een losse fitting aan een stekker te monteren en zo de lamp te testen.

[ Voor 52% gewijzigd door job op 23-10-2018 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Na aanleiding van dit forum toch de stap genomen om een set hue verlichting te halen.

Slaapkamer 1; hue bloom met bewegingssensor, slaapkamer 2 het zelfde.
Overloop 1 E27 color gelinkt met beide slaapkamers.

Aankomende week de overige 2 E27 lampen in de WC en Hal linken met bewegingssensor die in de hal komt (nog even ophalen deze week).

Tot nu toe met wat tips van hier. Werkt het naar wens. Toch heb ik een vraag over de sterkte van het licht. In de nacht staat de kleur op rood minimale verlichting. Nu vinden we dit toch nog wat te fel.

Kan je dit nog verder dimmen dan de sterkte aangegeven in de hue versie 3.8 app?

Welke kostenloze app adviseren jullie?

Thanks Ingmar

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2018 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

ManiacsHouse schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:37:
[...]
Lamp is heen en terug van Philips. Ze hebben geen problemen kunnen vinden volgens support.
Wat gebeurt er als je deze lamp verwisselt met een goed werkende andere lamp van hetzelfde type, ergens anders in je woning? Blijft het probleem dan op de oude plaats, of verhuist het probleem mee met de lamp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Paulus07 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:10:
[...]

Was ermee aan het spelen inderdaad. Had ergens gezien dat er in oktober een update zou uitkomen. Dus was aan het kijken of ik ze buiten de hue app en via google/ifttt kon linken aan wat acties. Maar doet nog niet veel helaas.
Die oktober-update is voor Homekit compatibility, niet voor Hue compatibility helaas.

De Osarm Smart+ plugs werken prima op Hue (hoewel ze op app versie 3.8.0 soms een crash kunnen veroorzaken wanneer je ze uitschakelt via de app, dus ik heb reverted naar 3.7.0). Je kunt ze alleen niet definieren als 'dit iets anders dan een lamp'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

aawe mwan schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:01:
[...]

Wat gebeurt er als je deze lamp verwisselt met een goed werkende andere lamp van hetzelfde type, ergens anders in je woning? Blijft het probleem dan op de oude plaats, of verhuist het probleem mee met de lamp?
Probleem verhuist mee met de lamp. Reset met remote naast de lamp helpt kort. Geen enkele andere hue-lamp in huis geeft dit probleem.
Ze pakten het goed op bij support, dacht ik. Als je lamp in de fitting stopt en aanzet is het al meteen prijs of ze daar nou hebben zitten slapen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Hoewel ik laatst melden dat mijn OSRAM's prima werken heb ik nu een vaag fenomeen. Heb nog geen resets of andere dingen gedaan in de tussentijd.

Ik zie nu bijv. Kitchen - 1 light is on. Dit is de Osram plug. Werkt prima nog steeds, maar in de hue app staat hij op maximaal gedimd. Kijk ik verder, staat hij in de 'kamer' op unreachable en gedimd, maar wel aan.

Tot nu toe doet alles het nog (sensors, timers, aan/uit, etc.) het allemaal nog, maar ik vind het wel raar dat dit nu opeens is sinds de laatste Bridge update (3.8.0 6483).

Andere mensen dit wel eens meegemaakt? Ik vraag me namelijk af of ik het e.e.a. moet resetten, want het werkt gewoon wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Sinds een paar dagen ben ik ook lid van de familie Hue... Hoewel ik lang nog niet alles uitgeplozen heb, ben ik in gedachten al bezig met een heel nieuw lichtplan voor de meest gebruikte vertrekken in ons huis. Ondanks dat ik toch net echt onder een steen geleefd heb, begint de rest van domotica nu ook wel interesse te krijgen (camera, bediening verwarming, rolluiken, enz.).
Iemand tips waar wat leuk leesvoer staat, waar ik mij moet/kan verdiepen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
sheane schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 08:55:
Hoewel ik laatst melden dat mijn OSRAM's prima werken heb ik nu een vaag fenomeen. Heb nog geen resets of andere dingen gedaan in de tussentijd.

Ik zie nu bijv. Kitchen - 1 light is on. Dit is de Osram plug. Werkt prima nog steeds, maar in de hue app staat hij op maximaal gedimd. Kijk ik verder, staat hij in de 'kamer' op unreachable en gedimd, maar wel aan.

Tot nu toe doet alles het nog (sensors, timers, aan/uit, etc.) het allemaal nog, maar ik vind het wel raar dat dit nu opeens is sinds de laatste Bridge update (3.8.0 6483).

Andere mensen dit wel eens meegemaakt? Ik vraag me namelijk af of ik het e.e.a. moet resetten, want het werkt gewoon wel.
3.8.0 gaf bij mij ook problemen met Osram Smart+ plugs. Als ik ze uitzet via de Hue app, crasht de app steeds. Ben teruggegaan naar 3.7.0 en alles werkt weer naar behoren. Heb al een melding gemaakt via Philips Hue facebook PM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09 10:34
Tuktop schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:47:
[...]

3.8.0 gaf bij mij ook problemen met Osram Smart+ plugs. Als ik ze uitzet via de Hue app, crasht de app steeds. Ben teruggegaan naar 3.7.0 en alles werkt weer naar behoren. Heb al een melding gemaakt via Philips Hue facebook PM.
Had dit ook gisteren, maar een hard reset van de app leek de oplossing op1 of andere manier.

Bij mij crashte de app trouwens alleen als ik de smart+ alleen aan of uit deed. als ik de hele groep aan en uit deed was er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

ManiacsHouse schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:53:
[...]
Probleem verhuist mee met de lamp. Reset met remote naast de lamp helpt kort. Geen enkele andere hue-lamp in huis geeft dit probleem.
Wat vervelend dat ze het probleem niet hebben kunnen reproduceren bij de service.

Ik bedacht me ineens nog dat ik ook ooit een probleem had met een zacht flikkerende Hue lamp. Die lamp was toen zo ver gedimd dat hij bijna uit was. Bijna is niet helemaal en blijkbaar werd hij verder gedimd dan wat de driver aan kon, in plaats van echt uitgeschakeld. Dat was iets softwarematigs en ging vrij snel vanzelf over, ik weet alleen niet meer hoe ik dat toen gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Tuktop Welke softwareversie hebben jouw Smart+ Plugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Rallye schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:50:
Zijn die pluggen dan te updaten met een andere versie?
Die van mij hebben V1.04.12.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Rallye schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:50:
V1.04.12. Ik heb geen Osram bridge om ze te kunnen updaten maar volgens mij is dat de nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Laatst online: 23:11
Zie in de topic opening dat in combinatie met een wandschakelaar de lamp weer op 100% lichtsterkte start wanneer de stroom is onderbroken.

Is dit nog steeds het geval of blijft de laatste instelling bewaard?

Ik heb nu Tradfri (waar het wel wordt onthouden) en overweeg over te stappen naar Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08 20:11
ChiMan schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:28:
Zie in de topic opening dat in combinatie met een wandschakelaar de lamp weer op 100% lichtsterkte start wanneer de stroom is onderbroken.

Ik heb nu Tradfri (waar het wel wordt onthouden) en overweeg over te stappen naar Hue.
Dit is gefixt in de laatste update of wordt gefixt in de komende update. Maar dat probleem is dus weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
ChiMan schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:28:

Wordt nog voor het einde van dit jaar opgelost, is nog niet beschikbaar, benodigd een update van Bridge,Lampen en Hue App.

Op Philips Facebook pagina's is al een filmpje te zien waar George Yanni een demonstratie geeft van deze feature! Dus zal niet heel lang meer duren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Tuktop schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:26:
[...]
V1.04.12. [...] volgens mij is dat de nieuwste firmware.
Nee hoor, sinds 6 september 2018 is 01020511 de nieuwste versie, wat Hue weergeeft als V1.05.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik heb ook v1.04.12 op alle Osram plugs. @aawe mwan Doet de neuwe versie nog iets extra met Hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Rallye schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:40:
Ik heb ook v1.04.12 op alle Osram plugs. @aawe mwan Doet de neuwe versie nog iets extra met Hue?
Bij mij werkt hij gewoon, zonder dat hij op "onbereikbaar" staat.
Oudere versies heb ik nooit op Hue gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Erik1971 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:05:
[...]

Wordt nog voor het einde van dit jaar opgelost, is nog niet beschikbaar, benodigd een update van Bridge,Lampen en Hue App.

Op Philips Facebook pagina's is al een filmpje te zien waar George Yanni een demonstratie geeft van deze feature! Dus zal niet heel lang meer duren >:)
Ik vind het ook wel weer handig. Je kunt met de gewone schakelaar de lamp met 2 klikken op volle sterkte zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
BounceMeister schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:55:
[...]

Ik vind het ook wel weer handig. Je kunt met de gewone schakelaar de lamp met 2 klikken op volle sterkte zetten.
Ik ook, maar gelukkig kun je straks kiezen wat de lamp doet nadat je deze opnieuw inschakelt nadat de spanning er af was.

Wordt waarschijnlijk een configuratie optie in de App, is denk ik ergens in een van die filmpjes op Facebook (of was het Linkedin?) uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
aawe mwan schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:09:
[...]

Nee hoor, sinds 6 september 2018 is 01020511 de nieuwste versie, wat Hue weergeeft als V1.05.11
Ah, cool. Enig idee van de changelog? Of merkbaar verschil op Hue? Ik kan er weinig over vinden.

Sorry, vraag was al gesteld.

[ Voor 5% gewijzigd door Tuktop op 25-10-2018 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
aawe mwan schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:09:
[...]

Hmm mijn plugs zitten op v1.05.09. misschien updaten wel waard maar dat is altijd zo'n K proces van de ene bridge naar de andere.

Heb jij geen problemen in de Hue app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elles.ramon
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 09:50
Graag jullie hulp. Koppeling met Hue en google assistent was er al lang ,en in het Engels werkte dit goed . Nu alles op Nederlands gezet de Mini en de GSM en zeggen beide , "hier bij kan ik je nog niet ondersteunen en ben nog aan het leren " . Kunnen jullie al in het nederlangs jullie Hue bedienen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
elles.ramon schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 08:21:
Graag jullie hulp. Koppeling met Hue en google assistent was er al lang ,en in het Engels werkte dit goed . Nu alles op Nederlands gezet de Mini en de GSM en zeggen beide , "hier bij kan ik je nog niet ondersteunen en ben nog aan het leren " . Kunnen jullie al in het nederlangs jullie Hue bedienen .
Daar hebben meer mensen sinds vandaag last van, zie het Google Home topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

sheane schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 08:55:

Herkenbaar dit. Ik heb 5 Osram plugs (4 binnen, 1 buiten) en om de zoveel tijd staan ze als unreachable in iConnectHue (snap geen reet van de Philips app, die gebruik ik alleen voor firmware updates ;) ), maar ze zijn wel gewoon te schakelen dus ik denk er maar niet teveel bij na :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Laatst online: 23:11
Erik1971 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:05:
[...]

Thanks!

Volgend jaar maar aan de slag met Hue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpachio
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-04 11:40
Goedemorgen,

Ik heb een vraag; sinds eergister gaan mijn HUE lampen (2 stuks) zomaar aan/uit en veranderen van felheid zonder dat ik iets ingesteld heb.

De enige routine die ik ingesteld heb is dat als ik thuis kom (na zonsondergang), de lampen automatisch aangaan op standje helder.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan, en hoe dit op te lossen is?

Alvast hartelijk dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

carpachio schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:09:
Goedemorgen,

Ik heb een vraag; sinds eergister gaan mijn HUE lampen (2 stuks) zomaar aan/uit en veranderen van felheid zonder dat ik iets ingesteld heb.

De enige routine die ik ingesteld heb is dat als ik thuis kom (na zonsondergang), de lampen automatisch aangaan op standje helder.

Alvast hartelijk dank
Niet toevallig zitten spelen met huelabs en de Halloween-formula Hounted House? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpachio
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-04 11:40
ManiacsHouse schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:57:
[...]

Niet toevallig zitten spelen met huelabs en de Halloween-formula Hounted House? })
Nee, begon spontaan van de een op ander uur....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:44

Wallie

Herr

carpachio schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:09:
Goedemorgen,

Alvast hartelijk dank
Ook een keer gehad met een groep lampen op een kamer, die dimden steeds spontaan. Heb in de officiële hue app, de cleanup gedraaid, en toen was het over. Gebruik sindsdien alleen nog de officiële app, tot nog toe geen problemen meer gehad.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Had ook last met bepaalde groepen dat de lampen spontaan even dimmen en ook na een bridge cleanup via Philips Hue app waren de problemen opgelost, zoals hier boven aangegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

aawe mwan schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:55:
[...]
Ik heb intussen twee verschillende GU10 lampjes van Gledopto in huis en gekoppeld aan de Philips bridge.
Hij herkent ze als "Extended Color" lampen.
Ik heb bij Ikea de nieuwe Nymane lamp in de versie "up/down" gekocht, met de bedoeling om daar de Gledopto lampjes in te zetten. Dat is een lamp die strijklicht geeft, maar je ziet direct waarom RGB niet zo'n goed idee is voor zo'n lamp: je krijgt veel opvallende gekleurde schaduwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Laatst online: 18-09 11:45
Ik heb de Gledopto Led RGB+CCT driver ook binnen en deze getest met een RGBCCT ledstrip en voeding.

Helaas lukt het me niet om hem toe te voegen in de Hue Androi app (ook niet via All4Hue)
  • Als ik hem in de stroom doet, gaat hij aan met alle leds brandend.
  • Dan druk ik op nieuwe lampen zoeken.
  • Ik vermoed dat hij wordt gevonden, want de ledstrip knippert dan een keer blauw en blijft blauw branden. Maar de app blijft verder zoeken en geeft uiteindelijk de melding geen nieuwe lampen gevonden.
  • Ik heb de Gledopto al gereset (door 4x de stekker in en uit te doen).
  • Ook heb ik het geprobeerd met de Gledoptop op 10cm van de Hue Bridge af.
Maar hij vindt hem gewoon niet. Iemand nog ideeën/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
aawe mwan schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 20:03:
[...]

Ik hoop niet dat het volgende nieuws is voor je, maar in principe zijn de producten op gledopto.com geen van allen compatible met Zigbee. De producten die dat wel zijn, hebben ze namelijk op gledopto.cn gezet en die hebben een artikelnummer dat eindigt op de letter Z.
shit.. ik denk dat je gelijk hebt.

ik heb deze besteld https://nl.aliexpress.com...mart-Led/32859494245.html

De GU10 RGB+CCT

en die heeft dus waarschijnlijk geen Zigbee/Hue ondersteuning. Ik kreeg er wel een gratis controller bij, had hem namlijk zonder controller besteld, maar die zat er wel bij.

Jammer, maar die ga ik dan wel op het toilet gebruiken ofzo.

Welke GU10 met Hue ondersteuning heb jij dan besteld? heb je wellicht een aliexpress linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

Pusherman_ schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:19:
[...]

shit.. ik denk dat je gelijk hebt.

ik heb deze besteld https://nl.aliexpress.com...mart-Led/32859494245.html

De GU10 RGB+CCT

en die heeft dus waarschijnlijk geen Zigbee/Hue ondersteuning. Ik kreeg er wel een gratis controller bij, had hem namlijk zonder controller besteld, maar die zat er wel bij.

Jammer, maar die ga ik dan wel op het toilet gebruiken ofzo.

Welke GU10 met Hue ondersteuning heb jij dan besteld? heb je wellicht een aliexpress linkje?
deze zou wel moeten werken.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Maar die is RGBW. dus geen warm white en cold white. Deze ziet je Hue app ook als 2 verschillende lampen waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

Pusherman_ schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:25:
[...]

Maar die is RGBW. dus geen warm white en cold white. Deze ziet je Hue app ook als 2 verschillende lampen waarschijnlijk?
oh, overheen gelezen. in dezelfde shop deze dan https://nl.aliexpress.com...8148356.11.5f8332149je36f

ik gebruik hun zigbee ledstrip controllers in een osram lightify omgeving. werkt perfect

[ Voor 8% gewijzigd door roelbb op 26-10-2018 11:27 ]

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Die heeft weer geen kleur (geen rgb) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
aawe mwan schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:55:
[...]

Ik heb intussen twee verschillende GU10 lampjes van Gledopto in huis en gekoppeld aan de Philips bridge.
Hij herkent ze als "Extended Color" lampen.

De GL-S-003Z (omschrijving "RGBW") heeft 8 WW leds en 2 RGB leds.
De GL-S-007Z (omschrijving "soposh" en "RGBW/CW") heeft 4 WW leds, 4 CW leds en 2 RGB leds.

In de hue app kan je boven de color picker kiezen tussen Kleur, Wittinten en Recepten:
  • Kleur, beide lampjes:
    Alleen de 2 RGB leds gaan aan (en als kleur zijn ook groen, blauw en cyaan beschikbaar);
  • Wittinten, GL-S-003Z:
    Alle leds gaan aan, de RGB leds geven wit licht. Als je gaat dimmen naar "warm", gaan uiteindelijk de 2 RGB leds uit. En als je gaat dimmen naar "koud", blijven alleen de 2 RGB leds aan. Bij de laagste dimstanden gaan 4 van de 8 witte leds eerder al helemaal uit (intelligente manier van dimmen!);
  • Wittinten, GL-S-007Z:
    In de "warmste" stand zijn de 4 koude leds uit en in de "koudste" stand zijn de 4 warme leds uit. Bij tussenstanden zijn alle 8 witte leds aan. De RGB leds blijven uit in de Wittinten stand.
Ze hebben allebei precies dezelfde afmetingen en ongeveer dezelfde prijs. De lampjes voelen stabiel aan en de buitenkant is gedeeltelijk kunststof gedeeltelijk metaal. Het lijkt of ik de Zigbee antenne kan zien zitten tussen de leds. Het warme wit is veel warmer dan dat van een gewone ledlamp. Volgens het bijgevoegde papiertje hebben de witte leds een vermogen van 0,5 W en de RGB leds 3 W.
Ik heb even heel goed gekeken en ik zie nu bij die Gledopto store op Aliexpress dat die GL-S-007Z op 2 productpagina's staat.

https://nl.aliexpress.com.../3685003_32926055612.html

en

https://nl.aliexpress.com.../3685003_32918162221.html

Beiden hebben ongeveer dezelfde omschrijving en foto's er bij. Op de foto van de verpakking zie ik bij allebei GL-S-007Z staan.

Kun jij aangeven welke je hebt besteld?
En wordt deze lamp in de Hue app als 1 exented color light gezien (dus niet kleur en wittinten apart?)

/excuses, ik had mijn bovenstaande berichten even samen kunnen voegen.
Pagina: 1 ... 15 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic