[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.149.783 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Kelfox schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:19:
Iemand ervaring met de Philips Hue LED buitenwandlamp Lucca? Ik wil er graag 2 in de achtertuin plaatsen, maar:

1. Ik heb op de plek waar de lampen moeten komen reeds 230V liggen.

Ik zie 3 opties:
1. Opnieuw kabels trekken
2. 230 kabel hergebruiken en solderen aan de kabel uit de leddriver
3. Ingraven van de leddriver naast de lamp

Iemand anders een slimmer idee?
Ik snap je optie 3 niet helemaal.
De lamp is gewoon een 230V armatuur met een E27 fitting en een normale Hue lamp/bulb inbegrepen.
Dus 230V aansluiten en koppelen aan je bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 21:14
Zie ook https://www.vandenheuvelv...et-9-5w-806lm-ip-44/58628

“De Lucca wandlantaarn kan rechtstreeks worden gekoppeld aan je bestaande Hue bridge, voor toegang tot alle functies – van bediening als je niet thuis bent tot geofencing-technologie en planning. De Hue bridge wordt niet meegeleverd. De lamp is gemaakt van aluminium en hoogwaardige synthetische materialen. De lamp is 11,5cm hoog, 17cm breed en komt 21,5cm van de wand af. In de lamp zit een 9,5Watt Hue White lichtbron met E27 fitting. De IP-waarde van de lamp is IP-44”

[ Voor 7% gewijzigd door Zeehond op 09-10-2018 20:06 . Reden: Click-id verwijderd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
PhilipsFan schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:57:
[...]

Ik heb die app wel, maar ik gebruik 'm niet meer. Ooit eens wat simpels mee geconfigureerd en ik sloeg er stijl van achterover hoeveel rules die app aanmaakt op de bridge. Als ik alle automatisering op die manier wil doen, dan loopt m'n bridge in no time uit z'n geheugen.
Dat is dus de hoeveelheid logic die een bewegingssensor nodig heeft. Homey heeft 3 a 4 flow nodig om een sensor lekker te laten werken. Een gebouwbeheersysteem heeft dat ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Kelfox schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:19:
Iemand ervaring met de Philips Hue LED buitenwandlamp Lucca? Ik wil er graag 2 in de achtertuin plaatsen, maar:

1. Ik heb op de plek waar de lampen moeten komen reeds 230V liggen.

Ik zie 3 opties:
1. Opnieuw kabels trekken
2. 230 kabel hergebruiken en solderen aan de kabel uit de leddriver
3. Ingraven van de leddriver naast de lamp

Iemand anders een slimmer idee?
PROnline schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:00:
[...]
De lamp is gewoon een 230V armatuur met een E27 fitting en een normale Hue lamp/bulb inbegrepen.
Daaraan toegevoegd:

Ik zou de lamp(en) wel eerst in huis koppelen in je Hue app voordat je hem buiten ophangt.
Je hebt grote kans dat je de lamp dan niet kan vinden als hij in de tuin hangt.

Ik heb hier zelf een Philips Hue Tuar buitenlamp aan de schuur hangen maar toch maar eerst binnen gekoppeld, dit omdat ik al problemen had met koppelen van enkele Hue Iris lampen in de slaapkamer.

Andere vereiste is dat je wel een goed wifi signaal nodig hebt in je tuin, anders doen ze niet zoveel, daar heb ik aardig wat mee moeten verschuiven van AP's in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
BaszCore schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:40:
[...]

[...]

Daaraan toegevoegd:

Ik zou de lamp(en) wel eerst in huis koppelen in je Hue app voordat je hem buiten ophangt.
Je hebt grote kans dat je de lamp dan niet kan vinden als hij in de tuin hangt.

Ik heb hier zelf een Philips Hue Tuar buitenlamp aan de schuur hangen maar toch maar eerst binnen gekoppeld, dit omdat ik al problemen had met koppelen van enkele Hue Iris lampen in de slaapkamer.

Andere vereiste is dat je wel een goed wifi signaal nodig hebt in je tuin, anders doen ze niet zoveel, daar heb ik aardig wat mee moeten verschuiven van AP's in huis.
Knap dat je met verschuiven WiFi AP de ZigBee range van je Hue systeem hebt kunnen vergroten 8)7

Hue lampen communiseren namelijk middels ZigBee en niet via WiFi, het kan wel zo zijn dat je last had van interferentie van het WiFi netwerk, maar dat had je ook kunnen oplossen met een channel change van je Hue systeem of WiFi netwerk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Erik1971 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:01:
Knap dat je met verschuiven WiFi AP de ZigBee range van je Hue systeem hebt kunnen vergroten 8)7

Hue lampen communiseren namelijk middels ZigBee en niet via WiFi, het kan wel zo zijn dat je last had van interferentie van het WiFi netwerk, maar dat had je ook kunnen oplossen met een channel change van je Hue systeem of WiFi netwerk ;)
True story, laten we het op de griep houden ;). Maar goed mijn Hue lamp in de tuin, doet het weer automatisch in ieder geval.

Ik zou het overigens handig vinden als ze met lampen komen waar een sensor ingebouwd zit. Dit scheelt dan weer een los apparaat in bijv. het toilet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
BaszCore schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:40:
[...]

True story, laten we het op de griep houden ;). Maar goed mijn Hue lamp in de tuin, doet het weer automatisch in ieder geval.

Ik zou het overigens handig vinden als ze met lampen komen waar een sensor ingebouwd zit. Dit scheelt dan weer een los apparaat in bijv. het toilet.
Ja dat lijkt mij ook een goede toevoeging, gewoon een standard plafonniere (Hue White) met een sensor en mogelijk een simple wandlamp met sensor. (Hopelijk lezen de mensen van Signify dit forum....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
*knip*, deze vraag heeft niets met Hue te maken, maar hoort in Ikea Trådfri - Ervaringen & discussie

[ Voor 87% gewijzigd door ThinkPad op 11-10-2018 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:39

job

De goedkoopste kan maar 1 kleur wit tonen 2700K, de ander is in te stellen van 2200K - 4000K.
Dus het zelfde idee als de hue white & de hue white ambiance.
Meer info in het trådfri topic: Ikea Trådfri - Ervaringen & discussie

[ Voor 22% gewijzigd door job op 10-10-2018 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kelfox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2023
PROnline schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:00:
[...]

Excuses, ik bedoelde de lamp Hue Calla Sokkellamp (https://www.coolblue.nl/p...la-sokkellamp-buiten.html).

Hier zit dus een led driver bij die je volgens mij ergens bij de muur moet aansluiten op230V, vervolgens uit deze "adapter" loopt de kabel naar de 1e lamp, en de volgende lamp kan je dan doorlussen vanaf lamp 1.
Zo te zien is de Lucca inderdaad gewoon 230V en zou dat een mooie optie zijn. Allen jammer dat de lucca geen color-lamp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 08:19

mucuracat

YES

Wow, nieuwe google home app update..

Dit is mijn humble home instelling.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/y275o1ibwevnrvr/Googlehome_klein.jpg?dl=0

[ Voor 25% gewijzigd door mucuracat op 11-10-2018 11:00 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 21:52
mucuracat schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:55:

[Afbeelding]
Vet he!
Nu nog multi-room scenes :)
En wat ik ook mis, is de mogelijkheid om een apparaat als dit-is-geen-lamp te definiëren. Mijn koffiemachine zit aan een Osram smart plug, en als ik dan 'the lights in the kitchen' aan doe, gaat de koffiemachine ook mee. Om die reden zitten alle apparaten die geen lamp zijn in een aparte kamer genaamd 'Devices', dus het is wel werkbaar maar handig is anders.

Dit zijn allebei features die zowel op het niveau van Hue als Google Home kunnen worden ingeschoven, ben benieuwd wie er eerst is!

[ Voor 10% gewijzigd door Tuktop op 11-10-2018 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Kan je dat ook gebruiken zonder verplicht de speaker nodig te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Paulus07 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:44:
Kan je dat ook gebruiken zonder verplicht de speaker nodig te hebben?
Euhhh ja

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:46

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Er zat wat levertijd op die GU10 lampjes, maar de GL-B-008Z van gLedOpto is een 12W E27 kleurenlamp en die heb ik intussen binnen. De Hue bridge herkent hem als een "Extended Color light". Werkt best leuk eigenlijk, maar hij is wel opvallend groot (hij doet me denken aan de 150 Watt gloeilampen van vroeger) en de kleurweergave is ietsje anders dan van de Ikea kleurenlamp en de Hue kleurenlamp die ik in dezelfde groep heb zitten.
die controllers zijn ook wel een grappige vervanging voor je standaard lichtknop:
http://www.gledopto.com/pr.jsp?_pp=0_661_15#pcp=15
Ik hoop niet dat het volgende nieuws is voor je, maar in principe zijn de producten op gledopto.com geen van allen compatible met Zigbee. De producten die dat wel zijn, hebben ze namelijk op gledopto.cn gezet en die hebben een artikelnummer dat eindigt op de letter Z.

-update- Ik heb het even nagezocht en hij is ook gewoon even groot als een 150 Watt gloeilamp.

[ Voor 5% gewijzigd door aawe mwan op 11-10-2018 22:28 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parrish
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-03-2022
Ik had helaas een kapotte bridge. Met veel lampen is dit erg vervelend

Weet iemand of het mogelijk is om een tweede bridge als backup te hebben. Dus maw is het mogelijk om de lampen aan 2 bridges te koppelen. Zodat er altijd een backup voorhanden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
mucuracat schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:55:

[Afbeelding]
Maar hoe stel je dit in? Zie hier in de home app via omweg wel de home control. Daar kan ik hue als device opgeven en zie dan ook alle lampen etc. Maar krijg nergens opties gevonden om vanuit daar iets in te stellen om ze in of uit te schakelen zoals jij in de screenshot hebt staan bijvoorbeeld.

Zit op android 9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Goed nieuws
Grootste ergernis wordt opgelost.

Niet meer fel wit licht na stroomstoring

https://www.onemorething....ps-hue-ergernis-opgelost/
Paulus07 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 23:06:
[...]

Maar hoe stel je dit in? Zie hier in de home app via omweg wel de home control. Daar kan ik hue als device opgeven en zie dan ook alle lampen etc. Maar krijg nergens opties gevonden om vanuit daar iets in te stellen om ze in of uit te schakelen zoals jij in de screenshot hebt staan bijvoorbeeld.

Zit op android 9
Misschien update? Kreeg vandaag update van home app.
En ik zit ook op Android 9.

Meestal worden updates in batches uitgerold. Misschien zsm

[ Voor 63% gewijzigd door mucuracat op 12-10-2018 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_h78
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-08 15:50
Ben nog opzoek hoe we de ledstrip kunnen laten oplichten in verschillende delen op de strip zelf.
Is er een app waarmee we zelf een scene / animatie kunnen maken?
Zodat de strip steeds verder verlicht wordt. Eerst 10 leds aan, dan 20 leds aan etc. zodat het lijkt of de leds voor je aangaan (is om trapverlichting te maken).

Ik heb zitten zoeken naar een app, maar krijg niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:05
Bas_h78 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 00:17:
Ben nog opzoek hoe we de ledstrip kunnen laten oplichten in verschillende delen op de strip zelf.
Zodat de strip steeds verder verlicht wordt. Eerst 10 leds aan, dan 20 leds aan etc. zodat het lijkt of de leds voor je aangaan (is om trapverlichting te maken).

Dat is niet wat met de ledstrip van Philips kan. Ledstrips kunnen het wel maar die kan je dan ook echt per ledje bedienen. Dat is de Philips niet.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:40
Bas_h78 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 00:17:

Dat gaat niet met normale LED strips. Dat gaat alleen met wat ze noemen Digitale LED strips.
Hier wat meer info: https://learn.adafruit.com/digital-led-strip/overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_h78
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-08 15:50
Bedankt Daniel en Remmuz voor de uitleg en de link. Weer wat wijzer geworden over ledstrips. Dan kan ik die optie helaas niet maken met de Hue Ledstrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de volgende setup. Hue bridge met "woonkamer" met 6 ikea lampen en een Hue bewegingssensor. Nu wil ik mbv de bewegingssensor één lamp aan laten gaan als er iemand in de woonkamer is. Omdat de lampen maar aan een kamer gekoppeld kunnen worden heb ik in de "woonkamer" een scene maakt " nachtlamp". Eén van de zes lampen gaat aan en de rest blijft uit. Deze setup werkt met een maar.....

In de sensor staat het volgende:
Waar: woonkamer
Dag: 7:30 - 23:59
woonkamer: niets doen
Nacht: 23:59 -7:30
Woonkamer : nachtlamp (de scene die ik gemaakt heb)
na 5 min Woonkamer : uitzetten

Als er na 23:59 beweging is dan wordt die ene "nachtlamp" ingeschakeld en na 5 min. gaat hij ook weer uit.

Maar het vreemde is dat alle 6 lampen in de woonkamer na 5 min. uitgaan. Of het nu overdag is (als ik ze als test aan zet), 's avonds om 19:00 uur. Ik zou verwachten dat de sensor tot 23:59 niets doet, dus ook niet het uitschakelen van de lampen. Zet ik de configuratie van de bewegingssensor uit dan blijven de lampen aan. Het heeft dus met de bewegingssensor te maken.

Heeft iemand een idee over dit gedrag van de bewegingssensor?
(de lichtgevoeligheid staat uit, die gebruik ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Paulus07 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 23:06:
[...]

Zit op android 9
Android 8 hier nog, maar werkt wel als een trein.
Vooralsnog enkel aan/uit en helderheid.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CgjoBmv.png Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HKFkDqe.png
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:58:
Hallo,

Ik heb de volgende setup. Hue bridge met "woonkamer" met 6 ikea lampen en een Hue bewegingssensor. Nu wil ik mbv de bewegingssensor één lamp aan laten gaan als er iemand in de woonkamer is. Omdat de lampen maar aan een kamer gekoppeld kunnen worden heb ik in de "woonkamer" een scene maakt " nachtlamp". Eén van de zes lampen gaat aan en de rest blijft uit. Deze setup werkt met een maar.....

Als er na 23:59 beweging is dan wordt die ene "nachtlamp" ingeschakeld en na 5 min. gaat hij ook weer uit.

Maar het vreemde is dat alle 6 lampen in de woonkamer na 5 min. uitgaan. Of het nu overdag is (als ik ze als test aan zet), 's avonds om 19:00 uur. Ik zou verwachten dat de sensor tot 23:59 niets doet, dus ook niet het uitschakelen van de lampen. Zet ik de configuratie van de bewegingssensor uit dan blijven de lampen aan. Het heeft dus met de bewegingssensor te maken.

Kan je niet beter een 2e kamer aanmaken en die lamp met bewegingsensor erin zetten?
Want woonkamer na 5 minuten uitzetten, gaan alle lampen in die zone dus uit.

[ Voor 53% gewijzigd door Quad op 12-10-2018 16:24 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:30
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:58:
Hallo,

Ik heb een soortgelijke setup in een kamer, en heb het opgelost met Hue Labs 'No motion, no fuss'.
Daarmee kun je instellen dat na x minuten de lampen teruggaan naar hun vorige status in plaats van uitschakelen.
Dus als er beweging gedetecteerd wordt in je dagtijdslot en je lampen zijn ingeschakeld, blijven ze na x minuten branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Heb het hier nu ook opeens werken in home :D
Geen idee waarom het nu wel ineens werkt. Heb niks aangepast of geupdate. maarja. ik heb beeld. Nu kijken wat er mogelijk is met de hue setup en sensor.

Even kijken of het mogelijk is om de temperatuur sensor ook te benaderen of zichtbaar te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Msniekers schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:29:
[...]

Ik heb een soortgelijke setup in een kamer, en heb het opgelost met Hue Labs 'No motion, no fuss'.
Daarmee kun je instellen dat na x minuten de lampen teruggaan naar hun vorige status in plaats van uitschakelen.
Dus als er beweging gedetecteerd wordt in je dagtijdslot en je lampen zijn ingeschakeld, blijven ze na x minuten branden.
Bedankt voor de tip, alleen krijg ik in labs een foutmelding als ik no Notion no fuss wil opslaan. De melding die ik krijg is: invalid value, NaN, for parameter, value
De bridge zit niet vol, nog genoeg resources. Heeft iemand een idee waarom ik deze melding krijg? Het is labs dus geen garantie, maar toch....

Ik heb de oorzaak gevonden, om een of andere reden mag de daylight sensitivity niet op nul staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2018 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmos666
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09-2022
Ik was even benieuwd of iemand hier al nieuw schakelmateriaal voorbij heeft zien komen die onlangs werden aangekondigd? Van Busch-Jaeger, etc.? Zouden rond deze tijd in de winkel moeten liggen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:43
Ik heb zojuist 2 inbouw spots boven de deur geplaatst, deze branden standaard op 5% maar ik zou graag willen dat ze bij beweging wat feller gaan branden en na 30 seconden (als voorbeeld) weer terug naar die 5%?

De lampen zijn GU10 modellen uit de Trådfri lijn, deze wil ik ook gewoon houden. Volgens mij heb ik dan een beweginsgmelder en Hue gateway nodig?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-09 10:55
cosmos666 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:59:
Ik was even benieuwd of iemand hier al nieuw schakelmateriaal voorbij heeft zien komen die onlangs werden aangekondigd? Van Busch-Jaeger, etc.? Zouden rond deze tijd in de winkel moeten liggen toch?
Hier ben ik ook erg benieuwd naar, Niko geeft nog steeds aan het niet precies te weten, Busch-Jaeger geeft aan begin eerste kwartaal 2019...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmos666
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09-2022
bobjansen schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:24:
[...]

Hier ben ik ook erg benieuwd naar, Niko geeft nog steeds aan het niet precies te weten, Busch-Jaeger geeft aan begin eerste kwartaal 2019...
Dat zag ik ook ja.. is dan de enige oplossing om naar dit soort systemen te kijken? Iemand hier ervaring mee?

https://www.busch-jaeger-...A006730A0074,artikel.html

Afbeeldingslocatie: https://www.busch-jaeger-catalogus.nl/files/images_ONLINE/f_6736-84.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door cosmos666 op 13-10-2018 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
cosmos666 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:34:
[...]

Dat zag ik ook ja.. is dan de enige oplossing om naar dit soort systemen te kijken? Iemand hier ervaring mee?

https://www.busch-jaeger-...A006730A0074,artikel.html

[Afbeelding]
Ook nog even naar gekeken, maar naast dat ze erg kostbaar zijn, sturen ze je lampen direct en niet via de bridge, je scènes etc maak je dan dus aan op de schakelaar. Werkt ook, maar persoonlijk heb ik de voorkeur voor alles op de bridge. Daarnaast vind ik ze niet zo mooi, tenzij je in een ziekenhuis woont...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheaps
  • Laatst online: 27-12-2024
Heeft iemand ervaring met de E14 White Ambiance lamp t.o.v. de E27 White Ambiance?

Ik ben aan het kijken of ik wellicht mijn (voor de 3e keer gesneuvelde) nachtlampje kan vervangen door een Hue lamp. Idee is dat ik deze ook als een soort wake-up light ga bedienen. Ik heb evt een klikaanklikuit schakelaar die ik aan mn domoticz kan koppelen om hem aan en uit t)e zetten (of een schakelaar via ESP easy), maar ik ben nog niet helemaal uit over de opstelling.

Ik heb de mogelijkheid voor een E14 fitting of een E27 fitting. Heb vooralsnog een plastic wit omhulsel om mee te testen, en wel de E27 White Ambiance, maar ik heb het idee dat deze op volledig gedimde stand meer licht geeft dan bijvoorbeeld de Wake Up Light van mn vrouw...

De site van Philips maakt me niet wijzer (https://www.philips.nl/c-...se-lamp-e27/specificaties & https://www.philips.nl/c-...arslamp-e14/specificaties.

Ik hoor graag of er mensen zijn die ervaringen hebben met nachtlampjes / wake up light achtige oplossingen met Hue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb gisteren een setje Hue's met bridge gehaald, ook om in mijn Google home omgeving op te nemen.

Lampen en app doen het an sich, ik kan alleen niet inloggen op My Hue met mijn Google account, op mijn iPhone zegt de app dan: 'Oops, something went wrong. Try again.' In dit geval wint de aanhouder niet want hij blijft dit zeggen. Is dit een iPhone - Google dingetje of is dit fixbaar?

Zoeken in het topic leverde geen resultaten op en de Googles zijn ook niet echt behulpzaam, of ik omschrijf het probleem verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_m
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-04-2021
Hallo beste hue tweakers.

Ik heb momenteel heb kleine collectie van hue verlichting nu ben ik aan het kijken voor een hue hanglamp.

Maar zoals gewoonlijk sluit en hang je ze aan het stroomblokje in het plafond
Nu is deze precies boven mijn bank.

Dus de hang lamp moet verder komen tehangen tussen de 1 en 1,5m, ophangen en aan sluiten zal geen probleem zijn.

Maar zit er in de af dek kapje xtra gaatje waar dus de stroom door kunt? Of word dat een xtra gaatje er boren in het afdek kapje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:42
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Cheaps schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 15:23:
Heeft iemand ervaring met de E14 White Ambiance lamp t.o.v. de E27 White Ambiance?

Ik ben aan het kijken of ik wellicht mijn (voor de 3e keer gesneuvelde) nachtlampje kan vervangen door een Hue lamp. Idee is dat ik deze ook als een soort wake-up light ga bedienen. Ik heb evt een klikaanklikuit schakelaar die ik aan mn domoticz kan koppelen om hem aan en uit t)e zetten (of een schakelaar via ESP easy), maar ik ben nog niet helemaal uit over de opstelling.

Ik heb de mogelijkheid voor een E14 fitting of een E27 fitting. Heb vooralsnog een plastic wit omhulsel om mee te testen, en wel de E27 White Ambiance, maar ik heb het idee dat deze op volledig gedimde stand meer licht geeft dan bijvoorbeeld de Wake Up Light van mn vrouw...

De site van Philips maakt me niet wijzer (https://www.philips.nl/c-...se-lamp-e27/specificaties & https://www.philips.nl/c-...arslamp-e14/specificaties.

Ik hoor graag of er mensen zijn die ervaringen hebben met nachtlampjes / wake up light achtige oplossingen met Hue!
Alleen ervaring als nachtlamp op de overloop; de laagste stand is wel te fel om in te slapen, maar zal niet heel verschillen met een wakeuplight. (In heb een wakeuplight van Philips)
Aangezien de E14 een lager vermogen heeft, zal deze minder fel zijn. Maar volgens mij moet een wakeuplight juist fel zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door zAo op 13-10-2018 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
Ik heb een Hue Go als wake-up naast een wake-up wekker van Philips staan en de wake-up wekker is op de hoogste stand feller dan de Hue Go, 300 lm , de wake-up wekker kan ik de lichtsterkte niet van vinden (HF3506/05)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Msniekers schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:29:
[...]

Ik heb deze labs optie nu geactiveerd maar die werkt niet zoals ik wil, ik heb de volgende setup:
No motion, no fuss
Time slots: 2
Eén woonkamerlamp geselecteerd
Day starts: 7:30
Night stats: 23:59
Day scene: Recall last state
Night scene: Nachtlampje
When there is no motion, the lights go back to the previous state:
After: 5 min
Activate when the light level fails below:
Daylight sensitivity: ????????????
Motion Sensitivity: High

Het is niet mogelijk om "Daylight sensitivity" op nul te zetten, dan krijg je een error bij het opslaan. Dus op een of andere manier moet je de daylight sens. gebruiken terwijl ik alleen maar wil activeren op basis van beweging.

@Msniekers of iemand anders, hoe hebben jullie dit opgelost.
@Quad Ja ik kan voor deze lamp een aparte kamer definiëren maar dat is niet wat ik wil (uiteindelijk misschien als laatste optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Laatst online: 15-09 21:37

Ik gebruik momenteel een E27 color lamp in combinatie met de smartphone app SleepCycle. De lamp zit in mijn plafonnière.
De laagste stand waar de app mee start is niet super laag (maar dat kan de lamp ook niet). Als ik op m'n rug slaap word ik er vrijwel meteen wakker door (slaap ik op mijn zijde dan duurt het wat langer voordat het licht me wakker maakt).
Ik heb geen wake-up-light om mee te vergelijken maar ik kan me voorstellen dat deze met een veel lagere lichtstand start.

je kunt natuurlijk de lampen online bestellen, voorzichtig uitpakken en behandelen, een paar dagen testen en retourneren als het echt niet voor je werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:55
Hey Mannen,

Ik ben nieuw in het Hue systeem en loop eigenlijk direct tegen een probleempje aan.
De hub vraagt om een update, echter faalt deze elke keer....

Komt dit vaker voor? En hoe is dit op te lossen?

Wat verdere info:

Hub geen geen lampen eraan. Is wel toe te voegen in Homekit.
Factory reset ook gedaan, helpt niet.
Heb verder thuis Homebridge draaien en Xiaomi spul.

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

[...] nachtlampje kan vervangen door een Hue lamp. Idee is dat ik deze ook als een soort wake-up light ga bedienen. [...] Ik heb de mogelijkheid voor een E14 fitting of een E27 fitting.
Als je kunt kiezen tussen E14 en E27, zou ik zeggen: kies altijd voor E27. Het is natuurlijk allebei eigenlijk techniek van (eer-)gisteren, maar met E27 heb je veel meer en betere retrofit mogelijkheden dan met E14.

Wat betreft wake-up moet je even experimenteren wat voor jou werkt. Ik heb gemerkt dat als ik de lamp op "warm wit" instel, dat het dan bij mij al veel langer duurt tot ik er wakker van word, dan als hij op "neutraal wit" staat. Verder kan je er natuurlijk voor kiezen om hem in een schemerlampje te zetten dat verder van je bed staat, of een met een donker kapje. Met andere woorden: het is altijd werkend te maken.

Als je maar niet absurde eisen gaat stellen zoals bijvoorbeeld dat de functie van nachtlampje, wake-up light en werkverlichting in 1 lamp gecombineerd zouden moeten zijn. Dat is een fout die IT'ers vaak maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 11:21:
[...]

Ik heb deze labs optie nu geactiveerd maar die werkt niet zoals ik wil, ik heb de volgende setup:
No motion, no fuss
Time slots: 2
Eén woonkamerlamp geselecteerd
Day starts: 7:30
Night stats: 23:59
Day scene: Recall last state
Night scene: Nachtlampje
When there is no motion, the lights go back to the previous state:
After: 5 min
Activate when the light level fails below:
Daylight sensitivity: ????????????
Motion Sensitivity: High

Het is niet mogelijk om "Daylight sensitivity" op nul te zetten, dan krijg je een error bij het opslaan. Dus op een of andere manier moet je de daylight sens. gebruiken terwijl ik alleen maar wil activeren op basis van beweging.

@Msniekers of iemand anders, hoe hebben jullie dit opgelost.
@Quad Ja ik kan voor deze lamp een aparte kamer definiëren maar dat is niet wat ik wil (uiteindelijk misschien als laatste optie)
Ik krijg ook een error bij daylight sensitivity op nul, had die op 3 staan.
Maar voor je nachttijdslot maakt de lichtgevoeligheid toch niet zoveel uit, wat is de reden dat je die uit wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
  • Laatst online: 15-09 12:14
Korte schets: Kamer kids en de weg ernaar in Hue gezet dankzij de hulp op dit forum.

Led strip Philips (wordt vervangen door Osram - zie infra) op trap naar zolder die elke dag aangaat van 19u tot 21u zodat kinderen voldoende zien om naar hun kamer op zolder te gaan.
In die kamer staat een detector die vanaf 18u bij beweging een lamp laat aangaan.
Nu zou ik willen dat vanaf 21u diezelfde detector bij beweging in hun kamer naast die lamp ook de ledstrip laat aangaan (gedimd). Is dat mogelijk met de standaard Hue app? Ik merk op eerste zicht dat ik geen dubbele opdracht kan geven aan een detector.
Als dat niet kan dan is het maar beslissen om de detector te laten werken vanaf 21u...

Verder heb ik een Osram Lightify ledstrip gekocht voor de trap omdat die goedkoper is en ook langer is dan de Philips. Deze is direct herkend door de Hue bridge maar ik kan enkel wit kiezen en geen kleuren. Iemand een idee? Vind het niet onmiddellijk terug in deze lange topics (misschien moet dit elders staan in een andere topic?). Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Is het volgende mogelijk:
Aan het begin van de dag selecteer ik een scene b.v. in de bad- of slaapkamer. Ik wil dat alle lampen die ik hierna in andere ruimtes aanzet starten in deze scene (liefst ook nog met dezelfde lichtsterkte).
Helemaal mooi zou het zijn als dit na een bepaalde tijd reset, dus na b.v. een uur een lamp die ik dan aanzet niet meer de scene volgt maar weer met z'n standaard scene start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:46
voodoo077 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:22:
Korte schets: Kamer kids en de weg ernaar in Hue gezet dankzij de hulp op dit forum.

Led strip Philips (wordt vervangen door Osram - zie infra) op trap naar zolder die elke dag aangaat van 19u tot 21u zodat kinderen voldoende zien om naar hun kamer op zolder te gaan.
In die kamer staat een detector die vanaf 18u bij beweging een lamp laat aangaan.
Nu zou ik willen dat vanaf 21u diezelfde detector bij beweging in hun kamer naast die lamp ook de ledstrip laat aangaan (gedimd). Is dat mogelijk met de standaard Hue app? Ik merk op eerste zicht dat ik geen dubbele opdracht kan geven aan een detector.
Als dat niet kan dan is het maar beslissen om de detector te laten werken vanaf 21u...

Verder heb ik een Osram Lightify ledstrip gekocht voor de trap omdat die goedkoper is en ook langer is dan de Philips. Deze is direct herkend door de Hue bridge maar ik kan enkel wit kiezen en geen kleuren. Iemand een idee? Vind het niet onmiddellijk terug in deze lange topics (misschien moet dit elders staan in een andere topic?). Thx
En als je een scene maakt van EN die lamp EN die strip. Kun je die niet aan laten gaan middels de bewegingssensor?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 14:33
PeterPan schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:28:
Is het volgende mogelijk:
Aan het begin van de dag selecteer ik een scene b.v. in de bad- of slaapkamer. Ik wil dat alle lampen die ik hierna in andere ruimtes aanzet starten in deze scene (liefst ook nog met dezelfde lichtsterkte).
Helemaal mooi zou het zijn als dit na een bepaalde tijd reset, dus na b.v. een uur een lamp die ik dan aanzet niet meer de scene volgt maar weer met z'n standaard scene start.
Lijkt me als je dit met All4Hue doet, dat het wel kan. Je kan virtuele sensor aanmaken en je koppelt elke scene aan een nummer en dat nummer schrijf je weg in de sensor. Vervolgens programmeer je de andere knoppen van je dimmers zo dat ze eerst die sensor uitlezen voor een bepaalde waarde. En die waarde koppel je dan weer aan een bepaalde scene. Ook kun je wel een timer tegelijk laten lopen die de waarde in de sensor weer reset na bijv. 60 minuten. Zoiets, ik hoop dat je ervaring hebt met All4Hue, zo niet, heb je wat uit te zoeken :) is wel tof hoor als je eenmaal beetje weet hoe het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:13

Roy

Hobbies?

Mijn huis is nu grotendeels ver-hue-ed, maar ik heb nog 2 problemen waar ik niet uit kom:
1. in een plafondlamp zitten 2 E27 White lampen, maar die geven 's nachts nog een klein beetje licht, terwijl ze wel uit staan. Nu ken ik dit fenomeen van 'domme' LED lampen, maar ik had het met de Hue nog niet gehad. Iemand enig idee hoe ik ze helemaal uit kan krijgen?

2. Ik ben heb een Hue led strip die ik maar niet verbonden krijg. Bij het aanmelden gaat de strip wel even uit/aan, maar wordt daarna niet zichtbaar in de app. Ik heb al van alles geprobeerd, ook het 'stelen' van de lamp door hem dicht bij de bridge te houden werkt niet.

Inderdaad...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Serena
Roy schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:38:

2. Ik ben een Hue led strip die ik maar niet verbonden krijg.
Gevalletje identiteitscrisis? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
1. in een plafondlamp zitten 2 E27 White lampen, maar die geven 's nachts nog een klein beetje licht, terwijl ze wel uit staan. Nu ken ik dit fenomeen van 'domme' LED lampen, maar ik had het met de Hue nog niet gehad. Iemand enig idee hoe ik ze helemaal uit kan krijgen?
Probeer ze eens in een ander armatuur? Heb je dan hetzelfde probleem? Zo ja, dan terug naar de winkel (indien er nog garantie op zit). Ik heb een aantal Hue White (oude en nieuw model) maar geen van alle geeft nog zwak licht als ze uit zijn. Uit = uit.
Serena schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:40:
[...]

Gevalletje identiteitscrisis? 8)7
Deze opmerking en gekozen emoticon snap ik niet. Heeft Roy iets verkeerd gedaan? Ik maak dat niet op uit zijn verhaal.
@Roy Ik heb even gegoogeld. Je kunt ook pairen door direct het serienummer in te geven. Dat was bij onderstaand geval de oplossing.
https://developers.meethu.../adding-lightstrip-bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:45:

Deze opmerking en gekozen emoticon snap ik niet.
LOL, moet ik het echt uitleggen? Hij schrijft: Ik BEN een Hue ledstrip...
Het was maar een grapje.
Hij heeft niets verkeerd gedaan hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:46:
[...]

LOL, moet ik het echt uitleggen? Hij schrijft: Ik BEN een Hue ledstrip...
Het was maar een grapje.
Hij heeft niets verkeerd gedaan hoor.
Daar heb ik helemaal over heen gelezen. :) Plusje! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Serena schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:37:
[...]

En als je een scene maakt van EN die lamp EN die strip. Kun je die niet aan laten gaan middels de bewegingssensor?
Thx Serena, nog niet gewerkt met scènes, ga ik me vanavond eens in verdiepen maar wellicht moet ik dan de lamp en strip in een zelfde ruimte plaatsen in de app.

En over die Osram strip die geen kleur geeft in de Hue app, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Het gaat mij om de stap ervoor, ik wil een 'my hue' account maken maar die gewoon aan mijn google account hangen, daar krijg ik dus steeds een foutmelding op, op mijn iphone. Dit staat nog los van eventuele Google Home zaken.

Alle stappen om het google account te gebruiken gaan op de telefoon goed maar de site op account.meethue.com rapporteert een 'Oops something went wrong'. En dat al een dag of drie, dus ik vermoed iets van een probleem tussen iphone en google en de hue account site maar ik weet niet wat :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy

Roy

Hobbies?

meesje schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:45:
[...]

Probeer ze eens in een ander armatuur? Heb je dan hetzelfde probleem? Zo ja, dan terug naar de winkel (indien er nog garantie op zit). Ik heb een aantal Hue White (oude en nieuw model) maar geen van alle geeft nog zwak licht als ze uit zijn. Uit = uit.

[...]

Deze opmerking en gekozen emoticon snap ik niet. Heeft Roy iets verkeerd gedaan? Ik maak dat niet op uit zijn verhaal.
@Roy Ik heb even gegoogeld. Je kunt ook pairen door direct het serienummer in te geven. Dat was bij onderstaand geval de oplossing.
https://developers.meethu.../adding-lightstrip-bridge
Identiteitscrisis is solved; bedankt @Serena :P

Pairen met het serienummer via de API had ik nog niet geprobeerd, vanavond thuis maar eens uitzoeken.

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roy schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:37:
[...]

Identiteitscrisis is solved; bedankt @Serena :P

Pairen met het serienummer via de API had ik nog niet geprobeerd, vanavond thuis maar eens uitzoeken.
Via API? Ik heb zelf geen ervaring met de light strip, maar de gewone Hue lampen kun je toevoegen middels serienummer in te geven in de Hue App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy

Roy

Hobbies?

meesje schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:42:
[...]

Via API? Ik heb zelf geen ervaring met de light strip, maar de gewone Hue lampen kun je toevoegen middels serienummer in te geven in de Hue App.
Ja klopt, dat is de manier waarop ik eigenlijk altijd de lampen toevoeg, maar dat werkt helaas niet bij deze led strip (dan krijg ik alleen maar dat de strip even dimt en daarna weer aan gaat).

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:27

ManiacsHouse

Scheisse!

Mijn huis is nu grotendeels ver-hue-ed, maar ik heb nog 2 problemen waar ik niet uit kom:
Reset de lamp(en) zelf eens? Ben even kwijt hoe dat gaat... :X Dat hielp bij mij in eerste instantie wel. Maar het kwam na dag weer terug. Inmiddels contact met support en ze willen de lamp (White E27) gaan testen en eventueel omruilen. Wordt vandaag opgehaald door koerier (ja voor 1 lampje, service is wat dat betreft top!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

heb je de nul en fase al eens omgewisseld?
Excuses, dat speelt hier natuurlijk geen rol. alleen inderdaad bij "domme" led lampen en als je de schakelaar gebruikt.

@ManiacsHouseBen Prima service. Benieuwd of je nog terugkoppeling krijgt van Philips (wat betreft oorzaak).

[ Voor 20% gewijzigd door job op 15-10-2018 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

voodoo077 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:22:
Led strip [...] op trap naar zolder die elke dag aangaat van 19u tot 21u zodat kinderen voldoende zien om naar hun kamer op zolder te gaan.
Nu zou ik willen dat vanaf 21u diezelfde detector bij beweging in hun kamer naast die lamp ook de ledstrip laat aangaan (gedimd).
Je kunt natuurlijk ook gewoon 2 motion sensors gebruiken.

En denk ook eens aan "no motion nu fuss", daarbij kan je 3 perioden definieren (met eigen scenes) en keert de lamp terug naar de stand waar hij op stond, als de beweging afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-T
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

T-T

Weet iemand of een domme lamp gekoppeld aan een Busch-Jaeger light link inbouwschakelaar gewoon op te nemen is in scènes die te bedienen is met de Philips Hue dimmer switch?

Ik wil overgaan op slimme verlichting van Philips maar ben nog opzoek naar een oplossing voor de eettafel lamp waar Philips lampen niet gewenst zijn in het armatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:29
T-T schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 20:47:
Weet iemand of een domme lamp gekoppeld aan een Busch-Jaeger light link inbouwschakelaar gewoon op te nemen is in scènes die te bedienen is met de Philips Hue dimmer switch?

Ik wil overgaan op slimme verlichting van Philips maar ben nog opzoek naar een oplossing voor de eettafel lamp waar Philips lampen niet gewenst zijn in het armatuur.
Jazeker! Dat werkt gewoon.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Wat vinden jullie van de Hue plafondlampen en de lichtopbrengst? Ik heb een aantal modellen op proef laten komen maar ik zie weinig verschil in lichtopbrengst tussen een enkele Hue color of ambiance lamp (los in een fitting, niet in plafonnière) of b.v. de Being of Struana.
De E27 color en ambiance lampen zijn 800 Lumen, de plafonnières 2400 Lumen. Ik begrijp dat de Lumen schaal logaritmisch is maar het verschil in lichtopbrengst zou toch heel duidelijk moeten zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door PeterPan op 15-10-2018 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Aan het denken om de nachtkast lampjes te voorzien van een smart lamp om zo een wake up light te maken. Maar gebruik de huidige setup ook puur om gewoon simpel lampje aan/uit te schakelen met knopje aan snoer.

Maar dat gaat dan niet meer werken want dan gaan ze helemaal niet meer aan als ik ze uitklik....

Ff uitzoeken wat leuke oplossing hiervoor is. :)
En of het rgb moet worden of wit/warmwit.

Iemand nog ervaringen hiermee?

[ Voor 9% gewijzigd door Paulus07 op 16-10-2018 00:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
T-T schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 20:47:

Zie ook https://hackernoon.com/in...gbee-homekit-658bfdfd1cd0

Zo werkt het zelfs mooier dan de Friends of Hue-schakelaars......

[ Voor 5% gewijzigd door Rallye op 16-10-2018 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
aawe mwan schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 19:14:
[...]

Je kunt natuurlijk ook gewoon 2 motion sensors gebruiken.

En denk ook eens aan "no motion nu fuss", daarbij kan je 3 perioden definieren (met eigen scenes) en keert de lamp terug naar de stand waar hij op stond, als de beweging afgelopen is.
Thx aawe mwan.

Aan die 2 motion sensors denk ik nu ook want zoals gisteren hier voorgesteld scènes aangemaakt maar ik merk geen verschil. Ik kan niet de strip laten werken van 19u tot 21u constant en ondertussen de motion sensor enkel de lamp aansturen. Dus momenteel maar uitgezet tot 21u en dan pas laat ik motion sensor werken maar is een beetje dom.

"no motion no fuss" wat houdt dat in? Waar vind ik meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Heeft iemand misschien een oplossing voor de grote adapter die met de lightstrips geleverd wordt?
Ik wil graag in de woonkamer indirecte verlichting aanleggen met de lightstrips, maar wil geen grote adapters uit zien steken boven de koof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@voodoo077 No motion, no fuss is een Hue labs toepassing: zie https://labs.meethue.com/formulas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinStad
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-08-2020
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
In mijn nieuwe woning wil ik graag gebruik gaan maken van Philips Hue. Ik heb me wat ingelezen, maar nog steeds veel vragen :).

Ik ga een elektrische haard inbouwen waarin ik ook wat nissen laat maken. In de nissen komen dan wat spots. Waarschijnlijk ook boven de tv. Op beide plekken heb ik geen lichtpunt, maar voldoende elektriciteit. Mijn eerste vraag is dan ook of je Philips Hue lampen perse aan een bestaande lichtpunt moet bevestigen (dus waar een wandschakelaar is bevestigd) of is stroomvoorziening voldoende?

Daarnaast neig ik toch meer naar de color versie dan de white ambiance. Maar geeft de white ambiance ook wat “kleur” effecten?

Passen de spots overigens in elk GU10 armatuur? De spots zijn trouwens wel goed aan de prijs. Wat is de levensduur van een lamp ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Xtince schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:34:
In mijn nieuwe woning wil ik graag gebruik gaan maken van Philips Hue. Ik heb me wat ingelezen, maar nog steeds veel vragen :).

Ik ga een elektrische haard inbouwen [...]
Ga je de haard ook via Hue schakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterPan
@Xtince alleen een stroomvoorziening voor de lamp is voldoende. Bedienen doe je dan met de Philips Hue Dimmer of Tap (of via de app op telefoon/tablet of automatisch met een bewegingssensor).
Sterker nog, bedienen via de traditionele schakelaar wil je niet aangezien de lamp bij aanzetten altijd naar een standaard licht instelling springt en niet naar de laatste stand (alhoewel dat blijkbaar aangepast gaat worden in een toekomstige firmware update voor de lampen).

De white ambiance lampen gaan van geel/oranje naar warm wit (traditionele gloeilamp) naar helder /neutraal wit naar TL achtig wit naar blauw wit.

[ Voor 28% gewijzigd door PeterPan op 16-10-2018 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
aawe mwan schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:24:
[...]

Ga je de haard ook via Hue schakelen?
Hmm nee, maar kan dat dan?
PeterPan schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:25:
@Xtince alleen een stroomvoorziening voor de lamp is voldoende. Bedienen doe je dan met de Philips Hue Dimmer of Tap (of via de app op telefoon/tablet of automatisch met een bewegingssensor).

De white ambiance lampen gaan van geel/oranje naar warm wit (traditionele gloeilamp) naar helder /neutraal wit naar TL achtig wit naar blauw wit.
Ok thanks! Dacht ik al wel en dat is mooi. Hoeveel lampen zou je kunnen bedienen met zon dimmer? Komen namelijk zon 7 a 8 stuks rondom de tv muur/haard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:09
Xtince schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:34:
Passen de spots overigens in elk GU10 armatuur? De spots zijn trouwens wel goed aan de prijs. Wat is de levensduur van een lamp ongeveer?
Je zou natuurlijk ook voor die paar plekken waar je kleur wilt hebben de dure HUE kopen en dan voor de overige plekken Ikea Tradfi. Die zijn maar 7 euro per stuk en werken goed samen met HUE.

Ik heb mijn HUE lampen nu al vanaf de dag dat ze uit kwamen (6 jaar geleden) en geen issues gehad tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknoviking
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-08 21:05
Bij mij draaien nu al een goede 5 jaar de philips hue 1st gen. Ik wil graag gebruik gaan maken van hue sync maar daarvoor heb ik een 2nd gen bridge nodig. Ik zie vaak goede aanbiedingen voorbij komen voor startersets dus zit eigenlijk met de volgende vraag.

Ik heb niet direct nieuwe lampen nodig, mijn gen 1 doen het nog goed. Ik kan ze wel ergens in huis kwijt mocht ik een nieuwe starterset kopen maar dat gaat zoeken worden. Ik heb meerdere reviews en youtube filmpjes bekeken en vooral het dimmen tot een lagere helderheid en de verbeterde kleurweergave zijn de belangrijkste vernieuwingen. Zijn hier mensen die ervaring hebben met het verschil tussen gen 1 en 3 en vinden jullie het een upgrade waard of is het kopen van een 2nd gen bridge voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
@Teknoviking Losse gen 2 bridge staan regelmatig los te koop hier op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Xtince schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:29:
Ok thanks! Dacht ik al wel en dat is mooi. Hoeveel lampen zou je kunnen bedienen met zon dimmer? Komen namelijk zon 7 a 8 stuks rondom de tv muur/haard.
Je kunt lampen software matig koppelen en daar 1 dimmer aan hangen. Voor zover ik weet is er een niet echt een limiet aan het aantal wat je kunt koppelen (wel een limiet van ~50 in totaal op 1 bridge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinStad
Goedemiddag Tweakers specialisten.
Ik heb een vraag over Hue verlichting.
De bedoeling is een plafondventilator met verlichting te plaatsen. De verlichting is te bedienen met een afstandsbediening. Ik heb overal gezocht en de leverancier van de fan gebeld, of Hue geschikt is. helaas weet niemand het. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast dank voor de service,
Groeten, Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je kan er een hue lamp instoppen maar meer dan Aan/uit doen is niet adviseren. Dimmen alleen dmv de app of correcte hardware. Niet de dimmer in de plafondventilator gebruiken.

39

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:42
Teknoviking schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:58:
Bij mij draaien nu al een goede 5 jaar de philips hue 1st gen. Ik wil graag gebruik gaan maken van hue sync maar daarvoor heb ik een 2nd gen bridge nodig. Ik zie vaak goede aanbiedingen voorbij komen voor startersets dus zit eigenlijk met de volgende vraag.

Ik heb niet direct nieuwe lampen nodig, mijn gen 1 doen het nog goed. Ik kan ze wel ergens in huis kwijt mocht ik een nieuwe starterset kopen maar dat gaat zoeken worden. Ik heb meerdere reviews en youtube filmpjes bekeken en vooral het dimmen tot een lagere helderheid en de verbeterde kleurweergave zijn de belangrijkste vernieuwingen. Zijn hier mensen die ervaring hebben met het verschil tussen gen 1 en 3 en vinden jullie het een upgrade waard of is het kopen van een 2nd gen bridge voldoende?
Ik heb mijn lampen vervangen door lampen met betere kleurweergave (gen 3 of ander type zoals Hue Go, Ledstrip Plus) in de ruimtes waar ik Hue Sync gebruik.
Met Hue Sync horen de lampen horen zich aan te passen aan de kleur op het scherm en met gen 1 lampen matched het niet voldoende (vind ik).

De ouwe lampen worden nu op andere plekken in het huis gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Pusherman_ schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:14:
Als die net zo goed presteren als de GU10 van Philips zelf is dat wellicht een goedkopere oplossing en hoef je niet te veel moeite te doen om een speciaal armatuur te zoeken aangezien deze standaard afmeting hebben.
Ik heb intussen twee verschillende GU10 lampjes van Gledopto in huis en gekoppeld aan de Philips bridge.
Hij herkent ze als "Extended Color" lampen.

De GL-S-003Z (omschrijving "RGBW") heeft 8 WW leds en 2 RGB leds.
De GL-S-007Z (omschrijving "soposh" en "RGBW/CW") heeft 4 WW leds, 4 CW leds en 2 RGB leds.

In de hue app kan je boven de color picker kiezen tussen Kleur, Wittinten en Recepten:
  • Kleur, beide lampjes:
    Alleen de 2 RGB leds gaan aan (en als kleur zijn ook groen, blauw en cyaan beschikbaar);
  • Wittinten, GL-S-003Z:
    Alle leds gaan aan, de RGB leds geven wit licht. Als je gaat dimmen naar "warm", gaan uiteindelijk de 2 RGB leds uit. En als je gaat dimmen naar "koud", blijven alleen de 2 RGB leds aan. Bij de laagste dimstanden gaan 4 van de 8 witte leds eerder al helemaal uit (intelligente manier van dimmen!);
  • Wittinten, GL-S-007Z:
    In de "warmste" stand zijn de 4 koude leds uit en in de "koudste" stand zijn de 4 warme leds uit. Bij tussenstanden zijn alle 8 witte leds aan. De RGB leds blijven uit in de Wittinten stand.
Ze hebben allebei precies dezelfde afmetingen en ongeveer dezelfde prijs. De lampjes voelen stabiel aan en de buitenkant is gedeeltelijk kunststof gedeeltelijk metaal. Het lijkt of ik de Zigbee antenne kan zien zitten tussen de leds. Het warme wit is veel warmer dan dat van een gewone ledlamp. Volgens het bijgevoegde papiertje hebben de witte leds een vermogen van 0,5 W en de RGB leds 3 W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinStad
Dank je Fietsbel, voor de info.
Fietsbel schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:37:
Je kan er een hue lamp instoppen maar meer dan Aan/uit doen is niet adviseren. Dimmen alleen dmv de app of correcte hardware. Niet de dimmer in de plafondventilator gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 11:01
Hoi,

Momenteel ben ik bezig met het kijken naar een smart home. En philips hue is wel een echt mooi systeem voor de verlichting.

Nu zie ik dat er voor de schakelaars een limiet van 12 is. Het probleem is dat ik elke echte schakelaar wil vervangen met een hue dimmer. Maar dat zijn er een stuk of 16. Is hier een mogelijkheid om dit toch te realiseren?

Verder komen er rond de 30 lampen, dit moet een combo van ikea wit en philips rgb lampen worden.

Ik snap dat het met een andere hub wel kan maar dan mis ik natuurlijk alle "disco" fun :P

[ Voor 9% gewijzigd door 1993jjohan op 17-10-2018 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik heb iets vreemds met m'n Hue runner spots. Heb eentje met 3 lampen en eentje met 2 lampen. Wil ze samen op 1 Hue Dimmer Switch aansluiten. Ik reset de switch en houd dan paar sec de I knop ingedrukt terwijl ik de dimmer naast het lampje houdt. Die gaat dan knipperen en hij is gematched. Dit doe ik bij alle 5 de lampen en dan gaan ze netjes aan uit.

Maar als ik ze wil toevoegen aan de Hue app dan vindt hij de schakelaar en 4 lampen, maar de laatste niet. Als ik het helemaal opnieuw doe in een andere volgorde pakt hij er weer één niet, dit keer een ander spotje. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
@YoshiBignose: Geen idee waarom je huidige probleem zich voordoet, maar waarom zou je de spots op deze manier aan de bridge willen koppelen?

Voeg de spots gewoon op de gebruikelijke wijze (via S/N) toe? Of laat alles zoals het nu is en voeg alleen die ene ontbrekende spot op die manier toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:53
YoshiBignose schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 22:10:
Ik heb iets vreemds met m'n Hue runner spots. Heb eentje met 3 lampen en eentje met 2 lampen. Wil ze samen op 1 Hue Dimmer Switch aansluiten. Ik reset de switch en houd dan paar sec de I knop ingedrukt terwijl ik de dimmer naast het lampje houdt. Die gaat dan knipperen en hij is gematched. Dit doe ik bij alle 5 de lampen en dan gaan ze netjes aan uit.

Maar als ik ze wil toevoegen aan de Hue app dan vindt hij de schakelaar en 4 lampen, maar de laatste niet. Als ik het helemaal opnieuw doe in een andere volgorde pakt hij er weer één niet, dit keer een ander spotje. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Precies hetzelfde probleem gehad hier ;) Waren deze al aan de afstandbediening gekoppeld toen je ze kreeg? Want dan moet je ze op een andere manier koppelen door alleen de afstandbediening toe te voegen (alle lampen die aan de afstandbediening zitten worden dan in 1 keer toegevoegd): YouTube: How to pair Hue light with a dimmer switch to your bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:38
1993jjohan schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 22:05:
Nu zie ik dat er voor de schakelaars een limiet van 12 is. Het probleem is dat ik elke echte schakelaar wil vervangen met een hue dimmer. Maar dat zijn er een stuk of 16. Is hier een mogelijkheid om dit toch te realiseren?
De bridge heeft een limiet van 200 250 rules. Als je dimmers toevoegt met de gewone Hue app, komen er 13 rules/dimmer bij, en dan gaat het snel richting limiet (en bijv. motionsensores gebruiken ook rules), en gaat 16 dus wellicht niet passen.

Als je echter iets als WinHue of een app gebruikt, kan je met veel minder rules/dimmer rondkomen, zelf heb ik er 6/dimmer. Je hebt dan wel geen scene-cycling, heb echter hier maar 1 dimmer waar dat nuttig is.

En dan is 16 dimmers geen enkel probleem. Je moet er echter wel zelf iets voor tweaken;)

[ Voor 1% gewijzigd door JPDeckers op 18-10-2018 07:08 . Reden: Tegenwoordig 250 rules mogelijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
1993jjohan schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 22:05:
Hoi,

Momenteel ben ik bezig met het kijken naar een smart home. En philips hue is wel een echt mooi systeem voor de verlichting.

Verder komen er rond de 30 lampen, dit moet een combo van ikea wit en philips rgb lampen worden.

Ik snap dat het met een andere hub wel kan maar dan mis ik natuurlijk alle "disco" fun :P
Naast andere apps gebruiken zoals hier boven staat beschreven zijn er nog twee andere opties;
1. Je zou even (verwacht eind deze maand) kunnen wachten op de Friends of Hue schakelaars, deze zijn vergelijkbaar met de Hue tap en gebruiken minder rules (hoop dat Philips limiet omhoog doet voor deze producten)
2. Andere methode is om de Hue Dimmer Switches rechtstreeks aan systeem te koppelen zodat deze rechtstreeks de lampen bedienen, je moet ze dan op de zelfde manier toevoegen als de LivingColors remotes, heb op dit forum een aantal keer uit gelegd hoe dit werkt!

Zelf heb ik ook 1 van mijn Hue dimmers op deze manier gekoppeld, zodat ik nog altijd de lampen in mijn woonkamer kan bedienen ook als de bridge niet beschikbaar is en een ander belangrijk voordeel is dat ik met deze remote makkelijk, middels touchlinken, niet Hue (Ikea en SmartLink) lampen kan toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Helox-in-a-box schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 22:57:
[...]

Precies hetzelfde probleem gehad hier ;) Waren deze al aan de afstandbediening gekoppeld toen je ze kreeg? Want dan moet je ze op een andere manier koppelen door alleen de afstandbediening toe te voegen (alle lampen die aan de afstandbediening zitten worden dan in 1 keer toegevoegd): YouTube: How to pair Hue light with a dimmer switch to your bridge?
Ja, maar zo heb ik het ook gedaan. Ik zoek die afstandsbediening in de app en dan staat er onder 4 lampen gevonden, maar er zijn er 5 8)7
Xander schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 22:13:
@YoshiBignose: Geen idee waarom je huidige probleem zich voordoet, maar waarom zou je de spots op deze manier aan de bridge willen koppelen?

Voeg de spots gewoon op de gebruikelijke wijze (via S/N) toe? Of laat alles zoals het nu is en voeg alleen die ene ontbrekende spot op die manier toe?
Oh ja te lui voor :P moet ik weer met een trappetje de lamp eraf halen... naja als er niets anders op zit dan moet dat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:42
YoshiBignose schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:05:
[...]

Ja, maar zo heb ik het ook gedaan. Ik zoek die afstandsbediening in de app en dan staat er onder 4 lampen gevonden, maar er zijn er 5 8)7
Heb je als eens geprobeerd om na het toevoegen van de afstandsbediening en de (te weinig) lampen nog een keer alleen naar nieuwe lampen te zoeken of de ontbrekende lamp daarna apart toe te voegen via S/N?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
YoshiBignose schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:05:
[...]

Oh ja te lui voor :P moet ik weer met een trappetje de lamp eraf halen... naja als er niets anders op zit dan moet dat maar.
S/N staat gewoon op de lichtbronnen toch? Die draai je er zo uit, de armatuur mag blijven hangen.

Ik weet niet hoe het bij de Runner spots is maar bij sommige Hue lampen staat het S/N ook op de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Bij een runner moet je die zijschroefjes loshalen denk ik en daar zal het staan. Is ook weer het werk niet hoor maar ik ging voor de gemakkelijke weg :P zal het vanavond wel even proberen met het S/N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Ik heb nu bijna een jaar een stuk of 12 Hue lampen. Op zich heel erg tevreden mee, qua automatisering en sfeer. Maar op het gebied van betrouwbaarheid vind ik het vies tegenvallen, of ik heb nogal pech.

Paar maanden geleden (binnen half jaar na aankoop) is mijn Hue Go stuk gegaan. Op netstroom werkte hij nog, maar de accu (waar ik 'm juist voor kocht) was overleden.

En nu is een Hue White Ambiance E14 kaput. Gaat niet meer aan, andere stroompunten geprobeerd, niets helpt.

Pluspunt: klantenservice is tot nog toe coulant, ook als je geen aankoopbewijs meer hebt. Maar had hogere kwaliteit verwacht van 't spul. En volgende keer als ik lampen koop toch maar de bonnetjes weer bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknoviking
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-08 21:05
PeterPan schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:41:
@Teknoviking Losse gen 2 bridge staan regelmatig los te koop hier op tweakers.
Jep had ik ook al gezien, dat is inderdaad de goedkoopste en snelste oplossing maar ik was ook vooral benieuwd naar de nieuwe lampen en of de kleur echt zo veel uitmaakt.
Robsato schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:24:
[...]

Ik heb mijn lampen vervangen door lampen met betere kleurweergave (gen 3 of ander type zoals Hue Go, Ledstrip Plus) in de ruimtes waar ik Hue Sync gebruik.
Met Hue Sync horen de lampen horen zich aan te passen aan de kleur op het scherm en met gen 1 lampen matched het niet voldoende (vind ik).

De ouwe lampen worden nu op andere plekken in het huis gebruikt.
Dit was inderdaad het antwoord waar ik naar zocht, dus wel daadwerkelijk de moeite waard als je een immersive sync beleving wilt hebben. Bedankt voor het delen van je ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knip, spam

[ Voor 96% gewijzigd door F_J_K op 18-10-2018 18:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeterPan
Voor mensen die zoeken naar een oplossing om bestaande 230V halogeen lampen (of traditionele gloeilampen met hoog vermogen, tot 400W) te kunnen dimmen en schakelen via de Hue bridge:
De Paulmann PLM 50044 Smart Light, ZigBee, Cephei dim-/schakelcontroller (€46) werkt prima met de Hue Bridge.
https://www.reichelt.nl/s...er-plm-50044-p217730.html
Er is ook een inbouw versie (voor boven een plafond of in een kast bijvoorbeeld) en andere varianten voor LED strips:
https://www.reichelt.nl/C...CTION=2&LA=2&GROUPID=8160

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtince
Juicie schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:01:
[...]

Je zou natuurlijk ook voor die paar plekken waar je kleur wilt hebben de dure HUE kopen en dan voor de overige plekken Ikea Tradfi. Die zijn maar 7 euro per stuk en werken goed samen met HUE.

Ik heb mijn HUE lampen nu al vanaf de dag dat ze uit kwamen (6 jaar geleden) en geen issues gehad tot nu toe.
Heb nog wel even gekeken naar de trafdi van ikea. Hoewel aantrekkelijk in de prijs, ga ik toch voor allemaal hue lampen. Vooral nu je zegt dat de lampen het nog na 6 jaar doen. Goede investering dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

YoshiBignose schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:53:
Bij een runner moet je die zijschroefjes loshalen denk ik en daar zal het staan. Is ook weer het werk niet hoor maar ik ging voor de gemakkelijke weg :P zal het vanavond wel even proberen met het S/N.
serienummer staat op de spots zelf. Dus spots uit de runner halen en aflezen. De runner mag aan het plafond blijven hangen.

Of reset de spots met de dimmer switch en zoek ze opnieuw met de app.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 18-10-2018 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobjansen
Voor diegenen (zoals ik) die nog wachten op de Friends of Hue schakelaars van Niko, ze komen naar verwachting pas eind november (niet eind oktober dus) en alleen in wit en antraciet. Heeft iemand andere informatie dan hoor ik dat graag.
Pagina: 1 ... 14 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic