[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.148.878 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:47
Erik1971 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:09:
[...]

Ik heb de Hue Play, en ook deze werken gewoon via de Hue App, in mijn ogen zijn ze ook goed te gebruiken als wall-washers (lampen die je kunt gebruiken om een hele muur te verlichten), ze geven best veel licht.

Ze zijn een goed alternatief voor een Bloom of Iris (maar dan beter, wat betreft licht opbrengst en kleuren berijk)!
Hoe kom je aan de play lampen? Zijn nog niet uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:58
Busch-Jaeger heeft al een (dure) Zigbee schakelaars maar ik weet niet of deze 100% compatible zijn met Hue.
https://www.busch-jaeger....ontrol/zigbee-light-link/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-08 20:45
PeterPan schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:31:
[...]

Busch-Jaeger heeft al een (dure) Zigbee schakelaars maar ik weet niet of deze 100% compatible zijn met Hue.
Volgens hun website wel, vind dat model echter niet zo mooi. Gelukkig duurt oplevering van mijn huis nog een aardige tijd, kan er wel op wachten. Zoiets als dit lijkt me wel wat:

Afbeeldingslocatie: https://deduurzameuitgeverij.nl/u/news/philips-vimar-eikon-rf-villa-ferrarahue715-fullscreen.jpg

Afbeeldingslocatie: https://smartapfel.de/wp-content/uploads/2018/03/vimar-eikon-rf-villa-belluno-hr.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
PeterPan schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:23:
Bedankt @Pusherman_
Op Etsy kun je ook 3D geprinte oplossingen kopen maar die zijn niet echt mooi afgewerkt.
Tipje: als je een 3D geprint voorwerp hebt dat van ABS is gemaakt ("legoblokjesplastic") dan kun je het best mooi afwerken met aceton.
Ofwel met een kwastje oid voor kleine stukjes, of een paar uur in een grote glazen pot op een stukje alufolie zeten met tussen de deksel een keukenpapier met aceton.

Met PLA, HIPS, PETG en dergelijke werkt dat niet, daar zijn (soms) andere oplosmiddelen voor maar ABS+aceton is het makkelijkste als je mooie gladde glimmende prints wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-10-2022
Hallo. Ik woon sinds kort eindelijk op mezelf (hoera). Nu na maanden klussen is het inrichten begonnen en ook de verlichting dus. Nu wil ik een tafellamp (naast mn TV) en vloerlamp aanschaffen en in ieder geval daarmee beginnen met Philips Hue lampen (en later uitbouwen naar de rest van mn huis). Nu las ik in de openingspost van dit topic dat het niet aan te raden is een Hue lamp op een lamp te zetten die al een geïntegreerde dimmer heeft en dat dat problemen op kan leveren. Nu heeft bijna elke vloerlamp die ik wel oké vind een geintegreerde dimmer. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben hoe erg dat nou daadwerkelijk is? En de dimmer uit het ''circuit'' halen, is dat een beetje te doen of mol je heel die lamp dan meteen. Bijvoorbeeld bij zo'n lamp: https://www.bol.com/nl/p/...t1pQxKzw.1.3.ProductImage

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:25
Charie schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:07:
En de dimmer uit het ''circuit'' halen, is dat een beetje te doen of mol je heel die lamp dan meteen. Bijvoorbeeld bij zo'n lamp: https://www.bol.com/nl/p/...t1pQxKzw.1.3.ProductImage
Bij de meeste lampen zou de e ingebouwde dimmer wel te verwijderen moeten zijn.

Maar de lamp die je linkt heeft helemaal geen dimmer ingebouwd.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
carcept2009 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:29:
[...]

Hoe kom je aan de play lampen? Zijn nog niet uit toch?
Oops haal Hue Play en Hue Go door elkaar 8)7 , Hue Play is zo nieuw die zijn inderdaad alleen nog te preorderen (beschikbaar vanaf 31 oktober)!

Dacht al Hue Go werkt gewoon als normale lamp, neem aan dat voor Hue Play het zelfde werkt :+

[ Voor 3% gewijzigd door Erik1971 op 03-10-2018 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Volgens mij zie ik iets compleet over het hoofd. In de Hue App kan je routines maken die beginnen op zonsondergang. Wat ik graag wil is dat onze buitenlampen inschakelen op zonsondergang, maar om 23:00u weer uit gaan.

Echter, als ik de routine laat starten op zonsondergang kan ik geen tijd kiezen om de routine te beeindigen, maar enkel zonsopgang. Volgens de Philips-site moet je wel zonsondergang als start kunnen kiezen gecombineerd met een tijd om de stoppen, wat zie ik over het hoofd?

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:21
Lister_Storm schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:42:
Volgens mij zie ik iets compleet over het hoofd. In de Hue App kan je routines maken die beginnen op zonsondergang. Wat ik graag wil is dat onze buitenlampen inschakelen op zonsondergang, maar om 23:00u weer uit gaan.

Echter, als ik de routine laat starten op zonsondergang kan ik geen tijd kiezen om de routine te beeindigen, maar enkel zonsopgang. Volgens de Philips-site moet je wel zonsondergang als start kunnen kiezen gecombineerd met een tijd om de stoppen, wat zie ik over het hoofd?
Ik heb naast zonsondergang een 2e routine die om 23:30 uur alle gekozen lampen uitzet. Mocht er onverhoopt bij afwezigheid toch een lamp blijven branden heb ik om 09:00 uur, 13:00 uur en 01:00 uur 3 routines “alles uit” aangemaakt.

Misschien iets voor jou vraagstuk?

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Lister_Storm schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:42:

Om ze uit te zetten kun je een extra routine aanmaken om ze weer op een vast gestelde tijd uit te zetten!

Update: zit nu net in de app te kijken, maar als je helemaal naar onder scrolled bij configuren/aanmaken Zonsondergang routine, kun je gewoon tijd kiezen om de kamer(s) uit te zetten!, nu optie gekozen en blijkt dat je ze alleen bij zonsopkomst kunt uitschakelen 8)7....

En anders kan het ook zoals hier boven, een bericht, eerder staat!

[ Voor 22% gewijzigd door Erik1971 op 03-10-2018 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carcept2009
  • Laatst online: 23:47
Erik1971 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:20:
[...]

Oops haal Hue Play en Hue Go door elkaar 8)7 , Hue Play is zo nieuw die zijn inderdaad alleen nog te preorderen (beschikbaar vanaf 31 oktober)!

Dacht al Hue Go werkt gewoon als normale lamp, neem aan dat voor Hue Play het zelfde werkt :+
Dacht al. Anders moest ik toch je adresje hebben. :)

Niet gebruikt gemaakt van de Hue aanbieding op bol om 3 bloom’s te nemen omdat ik toch liever de play heb.
Projectje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-08 13:47
Helaas, contact gehad met Niko NL en diverse leveranciers maar niemand kan een datum noemen voor beschikbaarheid. Bel volgende maand nog maar een keer was het advies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:58
bobjansen schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:53:
[...]

Helaas, contact gehad met Niko NL en diverse leveranciers maar niemand kan een datum noemen voor beschikbaarheid. Bel volgende maand nog maar een keer was het advies...
Als je niet langer meer kunt wachten is dit misschien nog een optie ;)
https://ottelo.jimdo.com/philips-hue-osram-lightify/
YouTube: Mod: Philips Hue Dimming Switch to In-Wall Lightswitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-08 15:37
Dat is een mooi stukje blog met duidelijke uitleg. Ik ga eens kijken of ik een Dimmer Switch kan vinden en een dergelijke Gira Cremewit schakelunit. Dan kan ik hier eens een projectje van maken met 1 Switch. Lijkt een goedkopere oplossing dan een EnOcean switch met een Hue Tap te gebruiken. Al moet je hier wel meer aan het knutselen.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
Mooie oplossing, maar ik heb er denk ik wel 10 nodig, dat is mij iets te massaal geknutsel :) Mocht iemand iets horen over de levering van de Niko, Vimar, BJ, of andere fabrikant die dit in het assortiment gaat opnemen, dan hoor ik dat graag. We hebben nu nog geen schakelmateriaal, dus we kunnen nog alle kanten op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Laatst online: 03-08 18:15

Saninl

Blijft interessant om hier mee te blijven lezen. Zo is de tip van i-dj over de driemaal daags "alles uit" wel slim. Hiermee kan ik een hoop routines draaien waar ik anders nooit mee zou willen werken...

Er zijn vast Tweakers die de Hue's aansturen vanuit een Apple omgeving? Ik wilde deze week een Apple TV 4K aanschaffen, puur om Homekit te kunnen gebruiken in samenwerking met mijn lampjes (en iPhone en Apple watch). Echter, nu werkt de 'shortcut' app samen met de Philips Hue applicatie. Kan iemand mij vertellen wat nu nog de meerwaarde is om Homekit te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 01:10
Saninl schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:51:
Blijft interessant om hier mee te blijven lezen. Zo is de tip van i-dj over de driemaal daags "alles uit" wel slim. Hiermee kan ik een hoop routines draaien waar ik anders nooit mee zou willen werken...

Er zijn vast Tweakers die de Hue's aansturen vanuit een Apple omgeving? Ik wilde deze week een Apple TV 4K aanschaffen, puur om Homekit te kunnen gebruiken in samenwerking met mijn lampjes (en iPhone en Apple watch). Echter, nu werkt de 'shortcut' app samen met de Philips Hue applicatie. Kan iemand mij vertellen wat nu nog de meerwaarde is om Homekit te koppelen?
Ik gebruik eigenlijk de Hue app vrijwel nooit meer maar doe alles vanuit Homekit (heb ook een Apple TV 4K als hub). Ik heb Homekit scenes voor verschillende momenten van de dag en gebruik Homekit ook om lampen te dimmen e.d. Ik vind het gewoon prettiger werken vanuit het control center op mijn iPhone.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NB_9
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 02-04 18:29
Een vraag die al vaker gesteld is, maar een goed antwoord ben ik nog niet tegen gekomen. Ik ben van plan mijn hue set-up uit te breiden met de hue GU10 white en color lampen. Deze zijn iets langer dan de normale gu10 lampen en passen daardoor niet mooi in ieder armatuur. Heeft iemand hier ervaringen mee en wellicht tips waar ik een passend armatuur (opbouwspot) kan vinden waar de lamp mooi in wegvalt?

[ Voor 3% gewijzigd door NB_9 op 04-10-2018 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
NB_9 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 12:13:
Een vraag die al vaker gesteld is, maar een goed antwoord ben ik nog niet tegen gekomen. Ik ben van plan mijn hue set-up uit te breiden met de hue GU10 white en color lampen. Deze zijn iets langer dan de normale gu10 lampen en passen daardoor niet mooi in ieder armatuur. Heeft iemand hier ervaringen mee en wellicht tips waar ik een passend armatuur (opbouwspot) kan vinden waar de lamp mooi in wegvalt?
Op deze website hebben ze een "Mooi met Hue" afdeling, waarbij de aangeven welke Hue lampen goed in welk armatuur passen: https://www.goedkopermetl...uwspots/mooi-met-hue.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnhsp
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-01-2024
Ik heb een jaar of vijf geleden een armatuur van de Gamma gekocht met GU10 spaarlampen.
Deze zijn ook langer dan de reguliere GU10 lamp. Daar zitten nu die GU10 Hue kleuren lampen in en passen perfect.

Volgens het bonnetje zou het deze moeten zijn:
https://www.gamma.nl/asso...pots-geborsteld/p/B319960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:38
wacht anders even een week of 2, dan heb ik deze binnen om te testen:

http://www.gledopto.com/pd.jsp?id=34

Als die net zo goed presteren als de GU10 van Philips zelf is dat wellicht een goedkopere oplossing en hoef je niet te veel moeite te doen om een speciaal armatuur te zoeken aangezien deze standaard afmeting hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NB_9
Pusherman_ schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:14:
[...]

Als die net zo goed presteren als de GU10 van Philips zelf is dat wellicht een goedkopere oplossing en hoef je niet te veel moeite te doen om een speciaal armatuur te zoeken aangezien deze standaard afmeting hebben.
Ik heb de lampen reeds aangeschaft (2+1 gratis actie bij bol.com). Vanavond even kijken bij de Ikea en Hornbach. Mochten we geen armatuur vinden waar ze inpassen, kan ik er ook altijd nog voor kiezen in armaturen waar je ze indraait en onderdeel worden van het geheel zeg maar (voorbeeld: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60262659/). Maar dit heeft niet de voorkeur.
mrtnhsp schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 12:46:
[...]

Ik heb een jaar of vijf geleden een armatuur van de Gamma gekocht met GU10 spaarlampen.
Deze zijn ook langer dan de reguliere GU10 lamp. Daar zitten nu die GU10 Hue kleuren lampen in en passen perfect.

Volgens het bonnetje zou het deze moeten zijn:
https://www.gamma.nl/asso...pots-geborsteld/p/B319960
Die is helaas uit het assortiment, maar er moeten vergelijkbare modellen te vinden zijn op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-08 15:51
Wellicht een tip voor de mensen met de gu10 oplossing, heb er 23 geinstalleerd op onze beneden verdieping en deze passen prima;

Lumiance 3083500 Inset trend 75 Swing Wit (GU10)

De informatie en shops is wel te vinden op een bekende zoekmachine ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-08 08:42

LDVC

Let's get it over with

PeterPan schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:31:
[...]

Deze werken i.c.m. Hue lampen, maar praten rechtstreeks met de lampen en dus niet via de bridge. Je kan deze schakelaar dus niet via de bridge configureren. Wanneer je de lampstatus met deze schakelaar aanpast duurt het meestal zo'n 20 seconden voordat de bridge ook deze status kent. In de praktijk geeft dat geen problemen.

Wat met name handig is, is dat deze schakelaar ook een bestaand lichtpunt via ZigBee stuurbaar maakt. Ideaal dus wanneer je een open armatuur hebt waarin je bijvoorbeeld een kooldraad lamp kwijt wil i.p.v. zo'n lelijke HUE lamp.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-07 13:52
Pusherman_ schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:14:
[...]

Werkt dit samen met het Hue ecosysteem dan? Want ik lees nergens iets over Zigbee protocol etc.

M.b.t. armaturen, de z.g. robots spots doen het vaak ook best OK omdat deze stelbaar zijn. Zelf het huis voorzien van goedkope robot spots van - volgens mij Kwantum:

https://www.kwantum.nl/sp...dfw_tracker=14993-0213051

https://www.lampenlicht.n...pot-staal-3-lichts-suplux

De ruimte die de GU10 lamp heeft is te stellen doordat middels de schroeven het armatuur langer of korter te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-08 08:50
Heeft er iemand ervaring met Hue icm buitenverlichting en het automatisch inschakelen daarvan? Wat ik graag zou willen is ook mijn buitenverlichting voorzien van Hue GU10 spots. Wanneer het donker wordt dat deze aangaan, en wanneer het licht wordt deze weer uitgaan.

Er zit wel een lichtsensor op de bewegingsmelder maar deze melden heeft altijd een beweging nodig om te schakelen voor zover ik kan beoordelen. Ik wil dus dat ook zonder beweging de buitenverlichting bij donker worden aangaat......

Hoe schakelt de nieuwe Hue lijn qua buitenverlichting aan / uit? Zijn die voorzien van een eigen sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:23
_Chris_ schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:59:
Heeft er iemand ervaring met Hue icm buitenverlichting en het automatisch inschakelen daarvan? Wat ik graag zou willen is ook mijn buitenverlichting voorzien van Hue GU10 spots. Wanneer het donker wordt dat deze aangaan, en wanneer het licht wordt deze weer uitgaan.

Er zit wel een lichtsensor op de bewegingsmelder maar deze melden heeft altijd een beweging nodig om te schakelen voor zover ik kan beoordelen. Ik wil dus dat ook zonder beweging de buitenverlichting bij donker worden aangaat......

Hoe schakelt de nieuwe Hue lijn qua buitenverlichting aan / uit? Zijn die voorzien van een eigen sensor?
Je kunt toch gewoon een routine aanmaken waarbij de lampen aangaan bij zonsondergang en uit gaan bij zonsopkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:47

RC2

Resistance is futile

Vandaag een nieuwe update voor mijn hue bridge v2. Kan alleen geen release notes vinden. Is er iemand anders die versie 1809121051 geinstaleerd gekregen heeft?

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-08 08:16
RC2 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 17:29:
Vandaag een nieuwe update voor mijn hue bridge v2. Kan alleen geen release notes vinden. Is er iemand anders die versie 1809121051 geinstaleerd gekregen heeft?
Ja het installeren is gelukt. Geen idee wat er nieuw is, maar als ik moet gokken heeft het met de Siri shortcuts te maken.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 09-08 21:07

job

Wellicht een ondersteuning voor de nieuwe hue producten?

[ Voor 67% gewijzigd door job op 04-10-2018 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:54

ManiacsHouse

Scheisse!

NeWSJuNK schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:02:
[...]

Bridge resetten en opnieuw de lampen aanmelden heeft inderdaad geholpen. Dank voor de tip. _/-\o_
Resetten in de app? Ik vond alleen een optie om de boel op te schonen. Of moet je echt volledig de bridge resetten? Mijn Go heeft ook het rare dat hij niet meer vindbaar is na verloop van tijd.

Mmm bedoelde eigenlijk dit
GoldenBatt schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 16:36:
[...]

Heb je de Go ingeplugt in het stopcontact? Ik heb hier zelf ook naar zitten kijken (Hue gebruiker sinds een week). Maar had hier de eerste 2 dagen ook "last" van tot ik het boekje las. Na 2 uur "slaapstand" schakelt de Go zichzelf uit. Hij lijkt dan niet meer via de bidge te schakelen tot je de knop onderop indrukt, of hem aan het stopcontact hangt.

De bridge regelt je alarm, en die kan hem dan niet bereiken, dus daar hang je dan al :)
Is dit altijd zo? Moet hij aan de stekker hangen om bereikbaar te blijven?

[ Voor 45% gewijzigd door ManiacsHouse op 04-10-2018 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-08 23:58
ManiacsHouse schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 17:46:
[...]

Resetten in de app? Ik vond alleen een optie om de boel op te schonen. Of moet je echt volledig de bridge resetten? Mijn Go heeft ook het rare dat hij niet meer vindbaar is na verloop van tijd.

Mmm bedoelde eigenlijk dit

[...]

Is dit altijd zo? Moet hij aan de stekker hangen om bereikbaar te blijven?
Mja, je kan hem ook handmatig even met de knop onderop weer "wakker maken", maar zonder stekker valt hij inderdaad na 2 uur in slaap en krijg je hem niet meer via de bridge wakker. Hier zat ik al Hue n00b ook raar naar te kijken, maar dit staat netjes in de handleiding die er bij zit ;)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nique444
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-07 23:54
Ik heb de Gledopto dimmer ingebouwd in bestaande lampen boven de eettafel met powerleds. Werkt super! Aanmelden gaat zonder moeite en reageert prima op alle opdrachten. Ik heb net de cct besteld voor een ledstrip.

Hier nog iemand die ook de set besteld heeft om te kijken of het fijn werkt :)

Wellicht wil ik er nog trap verlichting mee gaan maken, iemand een idee welke bewegingsmelders we het beste kunnen gebruiken?
Verder zie ik dat bij sommige variaties de ledverlichting per strip (trap) aangaat, alsof je achter het licht aanloopt. Maar dit zullen we niet kunnen met de rgb+cct ledstripcontroller kunnen regelen.

Any ideas zijn altijd welkom
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NB_9
xxxneoxxx schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:35:
[...]

Werkt dit samen met het Hue ecosysteem dan? Want ik lees nergens iets over Zigbee protocol etc.

M.b.t. armaturen, de z.g. robots spots doen het vaak ook best OK omdat deze stelbaar zijn. Zelf het huis voorzien van goedkope robot spots van - volgens mij Kwantum:

https://www.kwantum.nl/sp...dfw_tracker=14993-0213051

https://www.lampenlicht.n...pot-staal-3-lichts-suplux

De ruimte die de GU10 lamp heeft is te stellen doordat middels de schroeven het armatuur langer of korter te maken is.
Bedankt voor het meedenken!

Ik ben gisteravond naar de Ikea gegaan en heb de NYMÅNE opgehaald. Normaliter draai je daar de GU10 lampen in en vervolgens de ring daarvoor. Daar de HUE GU10 White andColor langer zijn heb ik de ring op z'n plaats gelaten en de lampen ingedraaid en vastgeklikt. Zie foto's voor resultaat.

https://imgur.com/WyDcxmd
https://imgur.com/K8Gq22V

[ Voor 5% gewijzigd door NB_9 op 05-10-2018 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_h78
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-06 16:09
nique444 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 00:30:
Ik heb de Gledopto dimmer ingebouwd in bestaande lampen boven de eettafel met powerleds. Werkt super! Aanmelden gaat zonder moeite en reageert prima op alle opdrachten. Ik heb net de cct besteld voor een ledstrip.
~~~
[/quote]

Hoi nique444,

Bedankt voor je opmerking.

Heb je nog een link naar de Gedopto dimmer, ik krijg deze zo niet direct gevonden (ik zal wel niet goed kijken).
Deze dimmer laat de lampen ook uitgaan en zodra er beweging is dan gaan de lampen weer aan. Correct?

Tnx,
Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-08 08:50
Mole schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 17:07:
[...]

Je kunt toch gewoon een routine aanmaken waarbij de lampen aangaan bij zonsondergang en uit gaan bij zonsopkomst?
Is het echt zo simpel _/-\o_ (denk ik gewoon te moeilijk)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nique444
[Als er beweging is dimmen ze inderdaad mits ze gekoppeld worden aan een bewegingsmelder, is dat wat je bedoeld?
quote]Bas_h78 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:44:
[...]

~~~[/quote]

Hoi nique444,

Bedankt voor je opmerking.

Heb je nog een link naar de Gedopto dimmer, ik krijg deze zo niet direct gevonden (ik zal wel niet goed kijken).
Deze dimmer laat de lampen ook uitgaan en zodra er beweging is dan gaan de lampen weer aan. Correct?

Tnx,
Bas
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:17

OMX2000

By any means necessary...

Is Jung ook bevriend met Hue? Busch Jaeger zie ik wel, maar helaas geen Jung. We hebben nu AS500 schakelmateriaal.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

By any means necessary...

Weet iemand of de Smart light driver van Ikea ook samenwerkt met Hue/Homekit? Het gaat om deze : https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50356187/ Ik wil wat lichten op een pax kast plakken, en zou fijn zijn als dat via homekit kan

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OMX2000 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:28:
Weet iemand of de Smart light driver van Ikea ook samenwerkt met Hue/Homekit? Het gaat om deze : https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50356187/ Ik wil wat lichten op een pax kast plakken, en zou fijn zijn als dat via homekit kan
Werkt met Homekit. Zie: Serena in "Ikea Trådfri - Ervaringen & discussie"
Voor meer details kun je bij @Serena terecht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-07 13:12
OMX2000 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:28:
Yep, zie reeds de reactie van @meesje. Werkt hier echt perfect in combinatie met Siri. Heb niet eens een schakelaar geïnstalleerd.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-08 12:23
OMX2000 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:42:
Is Jung ook bevriend met Hue? Busch Jaeger zie ik wel, maar helaas geen Jung. We hebben nu AS500 schakelmateriaal.
Dit kan je via een ander trucje oplossen. Heb dat zelf inmiddels ook in huis, werkt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Laatst online: 11-08 18:14
Newbee here,

Net begonnen met hue. In keuken, verlaagd plafond, boven de bank en boven de salon- en eettafel is niet zo'n probleem, work in progress.

Langs de trap en de overloop had ik voorheen een lamp langs de trap en een lamp op de overloop in hotelschakeling. Ik heb die lampen nu vervangen door hue, Is het mogelijk die lampen door 2 switchen te bedienen, dus beneden een switch die de lamp langs de trap en de lamp op de overloop bedient, en een tweede switch boven die dezelfde lampen bedient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nique444
aouwe schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:39:
Newbee here,

Net begonnen met hue. In keuken, verlaagd plafond, boven de bank en boven de salon- en eettafel is niet zo'n probleem, work in progress.

Langs de trap en de overloop had ik voorheen een lamp langs de trap en een lamp op de overloop in hotelschakeling. Ik heb die lampen nu vervangen door hue, Is het mogelijk die lampen door 2 switchen te bedienen, dus beneden een switch die de lamp langs de trap en de lamp op de overloop bedient, en een tweede switch boven die dezelfde lampen bedient.
Geen probleem, een groep aanmaken en beide schakelaars aan die groep koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 16:00
Ik kreeg overigens net een update voor de Hue Sync app.
Het is nu mogelijk om de sync automatisch te starten bij opstarten van de app.

Erg handig voor op je htpc, ik start deze app nu samen met Kodi automatisch op, ideaal! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:50
Goedemorgen,

In onze nieuwe badkamer wil ik graag armaturen plaatsen met Hue GU10 Ambiance lampen. Weet iemand of dit met de Philips myBathroom inbouwspot gaat werken? Ik denk van wel want aansluiting is GU10 maar vraag het even voor de zekerheid. Scheelt namelijk nogal in prijs met de Nash armaturen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
Morpheus2003 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 08:44:
Goedemorgen,

In onze nieuwe badkamer wil ik graag armaturen plaatsen met Hue GU10 Ambiance lampen. Weet iemand of dit met de Philips myBathroom inbouwspot gaat werken? Ik denk van wel want aansluiting is GU10 maar vraag het even voor de zekerheid. Scheelt namelijk nogal in prijs met de Nash armaturen.

Alvast bedankt!
Het zal wel passen maar die armaturen zijn IP23, vraag is of dat voldoende is. Ik heb ze zelf in de Paulmann Nova, die is IP65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

posttoast schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:07:
[...]

Ik gebruik eigenlijk de Hue app vrijwel nooit meer maar doe alles vanuit Homekit (heb ook een Apple TV 4K als hub). Ik heb Homekit scenes voor verschillende momenten van de dag en gebruik Homekit ook om lampen te dimmen e.d. Ik vind het gewoon prettiger werken vanuit het control center op mijn iPhone.
Deze morgen een Atv 4k aangeschaft om over te gaan op Homekit :9

2 dingen;

1: Alles in de Hue app gewoon laten staan en voortaan werken met de woning app? Of de Hue app helemaal leegmaken?

2: Hoe kan ik via de woning app een trigger activeren (via de app of Siri) waardoor een selecte groep lampen dimmen en uiteindelijk uitschakelen? Dit deed ik voorheen altijd via de Hue app als ik ging slapen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 01:10
Saninl schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:40:
[...]
Deze morgen een Atv 4k aangeschaft om over te gaan op Homekit :9

2 dingen;

1: Alles in de Hue app gewoon laten staan en voortaan werken met de woning app? Of de Hue app helemaal leegmaken?

2: Hoe kan ik via de woning app een trigger activeren (via de app of Siri) waardoor een selecte groep lampen dimmen en uiteindelijk uitschakelen? Dit deed ik voorheen altijd via de Hue app als ik ging slapen :*)
Ik heb mijn Hue app niet leeggemaakt, dus je kunt inderdaad alles gewoon laten staan :)

Die triggers zitten in de woning app onder Automation.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
aouwe schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:39:
Newbee here,

Dat kan. Ik heb dat zelf trouwens met 2 motion sensors gedaan ipv 2 dimmer switches. Gezien trap+overloop verlichting alleen nodig is als er iemand is en mensen nog weleens vergeten het licht uit te doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
bobjansen schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:34:
[...]

Het zal wel passen maar die armaturen zijn IP23, vraag is of dat voldoende is. Ik heb ze zelf in de Paulmann Nova, die is IP65
Thanks. Ik lees dat je ook met de afwijkende lengte van de Hue GU10 lamp zit. Weet je toevallig nog een goedkoper alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
Morpheus2003 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 10:39:
[...]

Ik lees dat je ook met de afwijkende lengte van de Hue GU10 lamp zit. Weet je toevallig nog een goedkoper alternatief?
De GU10 White Ambiance is standaard maat, aan de bovenkant licht bollend dus wel even passen. Alleen de GU10 Color heeft een afwijkende maat.

Ik had deze armatuur uiteindelijk voor 18,50, denk niet dat het veel goedkoper wordt voor IP65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
bobjansen schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 11:27:
[...]

De GU10 White Ambiance is standaard maat, aan de bovenkant licht bollend dus wel even passen. Alleen de GU10 Color heeft een afwijkende maat.

Ik had deze armatuur uiteindelijk voor 18,50, denk niet dat het veel goedkoper wordt voor IP65
Thanks. Zie ze hier al voor € 4,95... https://ledstrip-speciali...or-badkamer-ip65-wit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
Oh, dat is ook een goede deal, maar die zijn niet richtbaar, weet niet of je dat belangrijk vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
dragon2 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 10:21:
[...]

Dat kan. Ik heb dat zelf trouwens met 2 motion sensors gedaan ipv 2 dimmer switches. Gezien trap+overloop verlichting alleen nodig is als er iemand is en mensen nog weleens vergeten het licht uit te doen O-)
Dat kan, maar dan gaat dus altijd het licht aan bij beweging, en mijn stiefzoon wil graag in het donker 's nachts naar de wc lopen, en voor de partner is het denk ik ook niet altijd leuk als de ander naar het toilet gaat, en dat je dan wakker wordt van de lamp op de overloop. Misschien is zo'n sensor wel handig voor langs de trap.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:57
Ik wil een Philips Hue lightstrip aansluiten op mijn Tradfri Gateway. Kan dit, zoja: kan ik ook enkel alleen een verlengstrip halen of werkt deze dan niet omdat ik een hoofdstrip nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

posttoast schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:55:
[...]

Ik heb mijn Hue app niet leeggemaakt, dus je kunt inderdaad alles gewoon laten staan :)

Die triggers zitten in de woning app onder Automation.
Thnx :-)

Ik ben er na wat speurwerk achter dat automatisch dimmen (fade out) bij het slapen gaan niet mogelijk is via Homekit... Gelukkig kan ik wel via de 'ouderwetse' Hue app een automatisch programma opzetten waarbij alle lampen binnen 15' helemaal uit gaan (fade-out). Via de nieuwe 'Siri-opdrachten' kan ik dit dan wel via Siri oproepen, maar dit blijft helaas buiten Homekit. Agz het blijkbaar niet mogelijk is :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
aouwe schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 12:20:
[...]

Dat kan, maar dan gaat dus altijd het licht aan bij beweging, en mijn stiefzoon wil graag in het donker 's nachts naar de wc lopen, en voor de partner is het denk ik ook niet altijd leuk als de ander naar het toilet gaat, en dat je dan wakker wordt van de lamp op de overloop. Misschien is zo'n sensor wel handig voor langs de trap.....
De motionsensors zijn wat dat betreft just fijner dan dimmerswitches, omdat je er een tijdvak aan kunt hangen.
Bv tussen 7 en 23u vol licht, tussen 23 en 7u nachtstand. Je kunt ze dus zo instellen dat je 's nachts genoeg licht hebt zodat je niet van de trap stuitert, maar te weinig licht om iedereen wakker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Kwam deze nog per toeval tegen in de YT suggesties. Hoop leuke switches ook tegen eind van de video:

:)

[ Voor 16% gewijzigd door Paulus07 op 06-10-2018 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 09-08 21:07

job

aouwe schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 12:20:
Een sensor met 's nachts de nachtlamp scene is voor mij ideaal. :)
Klein beetje licht om naar het toilet te gaan (met de deur van het toilet open hoeft het licht daar ook niet aan) maar onvoldoende licht om iemand wakker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Voorlopig afgedaan met 2 switchen, werkt inderdaad prima en was ook zonder problemen in te stellen. Met sensor lijkt me ook ideaal, maar mijn vrouw vind dat niks. Vindt ook heel dat hue gebeuren maar onzin. Misschien komt het nog. Met de eerste mediaspeler vond ze het ook maar onzin, tot we zo'n ding hadden.

Mijn stiefzoon heeft een geestelijke beperking. Alle verandering is voor hem moeilijk. Voorlopig hou ik het maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 08:32

zAo

GPLv2 Fanboy

aouwe schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:16:
Voorlopig afgedaan met 2 switchen, werkt inderdaad prima en was ook zonder problemen in te stellen. Met sensor lijkt me ook ideaal, maar mijn vrouw vind dat niks. Vindt ook heel dat hue gebeuren maar onzin. Misschien komt het nog. Met de eerste mediaspeler vond ze het ook maar onzin, tot we zo'n ding hadden.

Mijn stiefzoon heeft een geestelijke beperking. Alle verandering is voor hem moeilijk. Voorlopig hou ik het maar zo.
Zoek iets wat het voor haar ook makkelijker maakt. De automatische kerstboom en elektrische deken aan/uit hebben de waf hier wel verhoogd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josstie85
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-08 22:30
In huis heb ik alles van hue. Nu is de tuin aan de beurt. Dat hoeft niet per se hue te worden, maar ik wil het wel 'slim' hebben. Hebben jullie daar ervaring mee? Gaat om een paar sokkels en spots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
josstie85 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 08:38:
In huis heb ik alles van hue. Nu is de tuin aan de beurt. Dat hoeft niet per se hue te worden, maar ik wil het wel 'slim' hebben. Hebben jullie daar ervaring mee? Gaat om een paar sokkels en spots.
Ikea lampen erin? :) Heb er hier nu 1 in het gebruik in de gang en die werkt perfect samen met hue en bediening ervan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
josstie85 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 08:38:
Hier in de tuin 4 INNR GU10's langs de garage, werken niet zo lekker en reageren vaak niet op timers. Er blijft altijd wel één uit of gedimd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-08 12:14
Van Hue hebben ze nu ook tuinverlichting. Heb je het minste gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Robberto schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:26:
[...]
Dit kan je via een ander trucje oplossen. Heb dat zelf inmiddels ook in huis, werkt top.
Ik heb daar ook naar zitten kijken en heb de tabs in middels thuis liggen.
Maar niet alle vermelde serienummers kloppen.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Laatst online: 12-08 14:57
Deze week de Philip Hue starterskit gekocht om wat te experimenteren (122€ :o )

Momenteel hebben wij volgende situatie:

Boven onze voordeur hangen 3 klassiek TL lampen. Ik had deze graag "smart" gemaakt zodat wij thusi kunnen komen en vanaf wij aan de voordeur staan (of onze GSM verbonden is met wifi netwerk), de 3 lampen aanspringen tussen een bepaald uurschema.

Kan ik hiervoor terecht bij Hue? Ik zag de Hue ledstrips maar die vereisen een stopcontact maar dat heb ik dus niet, enkel de aansluiting voor een TL lamp (T8 fitting).

Onze voorgevel:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K7bX7Vz.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Stancke schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:35:

Boven onze voordeur hangen 3 klassiek TL lampen. Ik had deze graag "smart" gemaakt zodat wij thusi kunnen komen en vanaf wij aan de voordeur staan (of onze GSM verbonden is met wifi netwerk), de 3 lampen aanspringen tussen een bepaald uurschema.

Kan ik hiervoor terecht bij Hue? Ik zag de Hue ledstrips maar die vereisen een stopcontact maar dat heb ik dus niet, enkel de aansluiting voor een TL lamp (T8 fitting).

Onze voorgevel:
[Afbeelding]
Mijn eerste gedachte was dat ik naar een fragment van Star Wars (lichtzwaarden) zat te kijken... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driekkes
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 14:49
Afgelopen weken wat aan het knutselen geweest met de Hue Lightstrips. De bedoeling is om onder elke traptrede (15 tredes) een strip van 66cm te plakken. Alle strips zijn al voorbereid (geknipt en waar nodig gesoldeerd) en succesvol afzonderlijk getest aan de controller. De aansluiting strips wil ik achter de trap parallel aansluiten, dus heb ik een x aantal splitters gekocht.
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan:
Zodra ik alle tredes aansluit (15x66cm) beginnen de LED's te knipperen. Vervolgens heb ik geprobeerd bij welke hoeveelheid dit niet gebeurd en blijkt dat bij 6 strips te zijn. Dit komt er dus op neer dat ik met de controller maar 3,6m aan goed werkende ledstrips heb.'

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Wat ik al heb geprobeerd:
- Verschillende strips getest
- Verschillen stopcontacten/groepen getest
- Verschillende splitters getest
- Een combinatie van het bovenstaande

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 15:41

Shunt

Boe

Driekkes schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:43:
Afgelopen weken wat aan het knutselen geweest met de Hue Lightstrips. De bedoeling is om onder elke traptrede (15 tredes) een strip van 66cm te plakken. Alle strips zijn al voorbereid (geknipt en waar nodig gesoldeerd) en succesvol afzonderlijk getest aan de controller. De aansluiting strips wil ik achter de trap parallel aansluiten, dus heb ik een x aantal splitters gekocht.
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan:
Zodra ik alle tredes aansluit (15x66cm) beginnen de LED's te knipperen. Vervolgens heb ik geprobeerd bij welke hoeveelheid dit niet gebeurd en blijkt dat bij 6 strips te zijn. Dit komt er dus op neer dat ik met de controller maar 3,6m aan goed werkende ledstrips heb.'

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Wat ik al heb geprobeerd:
- Verschillende strips getest
- Verschillen stopcontacten/groepen getest
- Verschillende splitters getest
- Een combinatie van het bovenstaande
Je zult op het maximale zitten wat de controller kan leveren qua ampères.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:59
Shunt schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 08:42:
[...]

Je zult op het maximale zitten wat de controller kan leveren qua ampères.
Je verliest ook door de extra kabellengte er tussen maar dat zou dacht ik niet zo'n heel groot probleem mogen zijn.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001

ST10©DE

Dus.............

Onze voorgevel:
[Afbeelding]
Zoek eens op "osram substitube t8 connected" . Zowel in google als in Deel 2 van dit topic.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driekkes
De extra kabellengte zal maximaal een meter zijn geweest in deze situatie, dus dat lijkt me niet de boosdoener.
En het zou toch raar zijn dat ik na pak hem beet 4 meter al op het maximale zit, terwijl er aangegeven wordt dat er tot 10 meter verlengd kan worden? Of is dat wat te kort door de bocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:37
15x66 is 9,9 meter. De max is 10m (https://www2.meethue.com/...lightstrip-plus/7190155PH). Wellicht gaat die daar net iets overheen met de verlengstukken enz. Heb je ook al eens gekeken wat er gebeurd als je een paar tredes er af haalt? Dan moet je het misschien opsplitsen in twee controllers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Driekkes
Het probleem treed niet op als ik 15 tredes aansluit, maar al bij 7 tredes... Dat zou betekenen dat ik 3 controllers nodig heb, wat me iets te gek lijkt gezien de specificaties die Philips opgeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:14
Je kunt op AliExpress e.d. ook RGB-amplifiers kopen, mogelijk is dat een optie?
Wel even kijken of je RGB of RGBW moet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
Driekkes schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:15:
Het probleem treed niet op als ik 15 tredes aansluit, maar al bij 7 tredes... Dat zou betekenen dat ik 3 controllers nodig heb, wat me iets te gek lijkt gezien de specificaties die Philips opgeeft...
Ik vermoed dat je bij het aansluiten iets fout hebt gedaan, de Lightstrip controller meet hoeveel lengte je hebt aangesloten en past daar de aansturing op aan, lijkt mij er op dat deze meeting verstoord wordt en daardoor de strip op de verkeerde manieer aanstuurd.

Weet je zeker dat je niet te veel verliezen hebt over de toegevoegde kabbeltjes en dat je ze allemaal goed hebt doorvebonden (niet per ongeluk een van de 5 kleuren hebt omgewisseld)?

Zelfs al zou je nog over de 10 meter heen gaan dan moet het nog gewoon werken, hoewel ik dat niet aanraad, sowieso omdat de output begrenst is op (als ik me niet vergis) 1600lm en je dan per meter minder licht opbrengst hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driekkes
Is er een eenvoudige manier om er achter te komen of iets storing geeft? Of zal ik dan alles door moeten meten?

Elke strip heb ik afzonderlijk getest aan de controller en die werkten allemaal, dus het lijkt mij niet dat er dan iets verkeerd aangesloten zit. Wellicht dat er veel verloren gaat in de splitters? Dat zou dan het enige kunnen zijn vermoed ik....

Update: waarschijnlijk toch een zeeer klein contact tussen 2 draden dat de storing veroorzaakt, wordt vervolgd...

[ Voor 13% gewijzigd door Driekkes op 08-10-2018 19:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:18
Je hebt het over splitters en parallel aansluiten. De normale Philips verlengstukken worden achter elkaar (dus serieel) aangesloten.

Er was iets met spanning/stroom en parallel/serie aansluiten van elektra meen ik me ter herinneren (er is hier vast iemand die er het fijne van weet).
Misschien raakt de meting die Erik1971 bedoeld in de war van parallel aangesloten strips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:15

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Erik1971 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:24:
[...]
de Lightstrip controller meet hoeveel lengte je hebt aangesloten en past daar de aansturing op aan
Misschien kan je een tipje van de sluier oplichten, over de manier waarop de Lightstrip controller dat doet?

(De verlengstrips worden in de lengte aangesloten, maar toch krijgt de controller het voor elkaar om een constante stroom te laten lopen. Hoe dan?)

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
de led controller uit china is al binnen. Nu nog ledstrip :)
Wel kleine controller. Op de foto's leek die groter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamstar
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-11-2022
*knip*, Domoticz vraag. Past dus prima hier: Domoticz - open source domotica systeem - deel 3

[ Voor 85% gewijzigd door ThinkPad op 09-10-2018 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
meesje schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:01:
[...]

Mijn eerste gedachte was dat ik naar een fragment van Star Wars (lichtzwaarden) zat te kijken... :+
Met dank aan onze architect :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:24

Wallie

Herr

*knip*, kan in Domoticz - open source domotica systeem - deel 3 gevraagd worden.

[ Voor 89% gewijzigd door ThinkPad op 09-10-2018 07:39 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:20

Onze voorgevel:
[Afbeelding]
Wil je de lampen vervangen? Anders zet je er gewoon een (osram) stekkerschakelaar achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:54

ManiacsHouse

Scheisse!

arjandijk162 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:47:
[...]

Wil je de lampen vervangen? Anders zet je er gewoon een (osram) stekkerschakelaar achter
Hij heeft vermoed ik geen stekkerdoos maar direct een kabel uit de muur. Is natuurlijk simpel een spatwaterdichte contactdoos van een paar euro op te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:19
LDVC schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:19:
[...]

Dat kan, maar het is niet het standaard gedrag van de dimmer i.c.m. een motion sensor. Via Hue Labs kun je een formule instellen 'Do not disturb my scene'. Wat deze formule doet is feitelijk je motion sensor disablen wanneer je het licht via de dimmer switch hebt ingeschakeld (en de sensor weer inschakelen wanneer je het licht uitschakelt).
Deze formule houdt er echter geen rekening mee dat je motion sensor mogelijk eerder is; dat wil zeggen, het licht is al aangesprongen en je wil dan voorkomen dat je motion sensor het weer uitschakelt.
In dat geval zul je zelf een beetje moeten klussen via de REST api.
Dit! Is echt f*cking irritant! Hoe moeilijk is dat nu te maken Philips? Dat de lampen bij beweging doen wat bij de sensor heeft geprogrammeerd, en na het verstrijken van de tijd WEER TERUGKEREN NAAR DE SITUATIE VOORDAT DE SENSOR WERD GEACTIVEERD? Please, maak dat nu eens, zo lastig kan dat echt niet zijn...

Klink ik gefrustreerd? DAT BEN IK OOK! Hue is een schitterend systeem wat blijkbaar goed genoeg loopt, gezien de prachtige nieuwe lampen die er net weer uitgekomen zijn, maar waarom nou zo'n basic dingetje niet op orde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:20
Dat heeft niks met een basic dingetje te maken. Iedereen wil gewoon wat anders van een motion sensor. Ga maar kijken in de topic van home automation systemen. Elk motion sensor script is weer anders. Philips heeft het best goed voor elkaar. Persoonlijk vindt ik het fijn om te weten dat in ruimtes met een sensor het licht altijd uit gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:14
Als je een beetje kunt programmeren kun je ook in de API van Hue duiken en zelf regels schrijven op de bridge. Dan kun je alles helemaal naar eigen hand zetten en ben je niet afhankelijk van voorgeconfigureerde kunstjes uit Hue Labs e.d. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 09-10-2018 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
PhilipsFan schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 00:59:
[...]

Dit! Is echt f*cking irritant! Hoe moeilijk is dat nu te maken Philips? Dat de lampen bij beweging doen wat bij de sensor heeft geprogrammeerd, en na het verstrijken van de tijd WEER TERUGKEREN NAAR DE SITUATIE VOORDAT DE SENSOR WERD GEACTIVEERD? Please, maak dat nu eens, zo lastig kan dat echt niet zijn...

Klink ik gefrustreerd? DAT BEN IK OOK! Hue is een schitterend systeem wat blijkbaar goed genoeg loopt, gezien de prachtige nieuwe lampen die er net weer uitgekomen zijn, maar waarom nou zo'n basic dingetje niet op orde...
Als je met de Hue app, naar de Hue labs gaat dan staat er de "No motion, no fuss" formule tussen en deze doet precies waar jij om vraagt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
aawe mwan schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:45:
[...]

Misschien kan je een tipje van de sluier oplichten, over de manier waarop de Lightstrip controller dat doet?

(De verlengstrips worden in de lengte aangesloten, maar toch krijgt de controller het voor elkaar om een constante stroom te laten lopen. Hoe dan?)
Daar kan (mag) ik helaas niet verder op in gaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
Erik1971 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:01:
[...]

Als je met de Hue app, naar de Hue labs gaat dan staat er de "No motion, no fuss" formule tussen en deze doet precies waar jij om vraagt!
Ja, ik ga het weer proberen. In het verleden wel eens wat geprobeerd met Hue Labs, maar dat maakte het gedrag alleen maar minder voorspelbaar. Hopelijk werkt het nu goed, ik ga het nog een keer proberen.

Eerste bug alweer gevonden, de app waarschuwt wel duidelijk dat het huidige gedrag van de sensor overschreven wordt, maar als je dan weer naar de 'normale' configuratie van accesoires gaat, dan staat de sensor daar als 'not configured'. Het zou logischer zijn als er stond 'çonfigured by Hue labs' oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
ManiacsHouse schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 00:18:
[...]

Hij heeft vermoed ik geen stekkerdoos maar direct een kabel uit de muur. Is natuurlijk simpel een spatwaterdichte contactdoos van een paar euro op te zetten.
Inderdaad, direct kabel uit de muur.

Ik eigenlijk een T8 lamp moeten hebben met een motion sensor in ingewerkt, voorlopig heb ik enkel deze gevonden:

https://www.ledison-led-l...ted-motion-sensor/186.htm

De vraag is natuurlijk of deze ook zal werken als het in een waterdicht omhulsel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelfox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2023
Iemand ervaring met de Philips Hue LED buitenwandlamp Lucca? Ik wil er graag 2 in de achtertuin plaatsen, maar:

1. Ik heb op de plek waar de lampen moeten komen reeds 230V liggen.

Ik zie 3 opties:
1. Opnieuw kabels trekken
2. 230 kabel hergebruiken en solderen aan de kabel uit de leddriver
3. Ingraven van de leddriver naast de lamp

Iemand anders een slimmer idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardogn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 12:06
Bestaat er een mogelijkheid om een Hue Sensor qua tijd anders te laten werken.

Ik heb een sensor hangen in me gang, deze gaat voor 1 minuut aan zodra die beweging ziet, ingesteld via de officiele app voor android. Graag zou ik dat naar 10 seconden willen verkorten.

Hoe kan ik dit het beste doen? Moet ik dan via de API de config gaan aanpassen? Zoals hier beschreven: https://www.developers.me...cumentation/core-concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
PhilipsFan schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 00:59:
[...]
Als je iPhone of iPad hebt kun je dit realiseren met iConnectHue.
Ik heb gelezen dat All4Hue for Android ongeveer dezelfde functies heeft, maar weet dit niet zeker.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

funske schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:36:
[...]

Ik heb gelezen dat All4Hue for Android ongeveer dezelfde functies heeft, maar weet dit niet zeker.
Ik heb de iConnectHue app altijd heel prettig gevonden op iOS, wel ontzettend veel opties ;-). Ik ben echter op een gegeven moment overgestapt naar de Homekit-omgeving. Ik moet zeggen dat ik sommige functionaliteit nog wel mis :'(

Hopende voor Philipsfan dat er zoiets soortgelijks is voor Android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
funske schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:36:
[...]

Ik heb die app wel, maar ik gebruik 'm niet meer. Ooit eens wat simpels mee geconfigureerd en ik sloeg er stijl van achterover hoeveel rules die app aanmaakt op de bridge. Als ik alle automatisering op die manier wil doen, dan loopt m'n bridge in no time uit z'n geheugen. Misschien dat ze het inmiddels wel verbeterd hebben, maar dan nog heb ik liever geen third party oplossingen. Die hebben de neiging om op het minst gunstige moment niet meer ondersteund worden. Zolang alles met Philips (en Domoticz) lukt heb ik daar een voorkeur voor.

Over Domoticz gesproken, ik heb de vraag al in het topic gesteld maar er kwam nog geen antwoord op: Hoe kan ik mijn Hue devices in Domoticz refreshen? Ik heb een nieuwe ruimte aangemaakt, maar die krijg ik niet te zien in Domoticz. De oude ruimtes staan er wel. Volgens de Domoticz-wiki moet ik dan de Hue-hardware in Domoticz deactiveren en weer activeren, maar dat helpt in mijn geval dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josstie85
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-08 22:30
Kelfox schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:19:
Iemand ervaring met de Philips Hue LED buitenwandlamp Lucca? Ik wil er graag 2 in de achtertuin plaatsen, maar:

1. Ik heb op de plek waar de lampen moeten komen reeds 230V liggen.

Ik zie 3 opties:
1. Opnieuw kabels trekken
2. 230 kabel hergebruiken en solderen aan de kabel uit de leddriver
3. Ingraven van de leddriver naast de lamp

Iemand anders een slimmer idee?
Niet de kennis om je vraag te beantwoorden, maar ik wilde deze aan mijn tuinhuis gaan hangen. Echter ga ik voor een andere oplossing. Vandaag de Hue Calla paaltjes besteld en die zijn in kleur. Aan het tuinhuis komen nu 'gewone' armaturen en vervang de lampen voor gekleurde Hue lampen. Wordt een spektakel met Kerst O-)
Pagina: 1 ... 13 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic