[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.149.779 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
granturismo5 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:42:
[...]

De lampen werken sowieso zonder wifi, de oude/domme schakelaar zal de lamp aanzetten en voor nu zal dat betekenen op volle sterkte. Binnenkort wordt dit aangepast en zal na een stroomonderbreking de lamp terug gaan naar de laatste setting.
Heb je hier een bron van? Dit zou erg mooi zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 13:20

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Even kort tussendoor. nu bij de bol.com alle Philips Hue lampen en lichtstrips 2+1 gratis.
Zie: https://www.bol.com/nl/ra..._BLKsept18_95_VER_1_41613

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
remmuz schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:46:
[...]

Gisteravond opeens weer hetzelfde probleem, maar nu bleken beide dimmers op unreachable te staan, samen met een tweetal GU10 spots en een LED strip.
(Kom er nu dus achter dat het niet slim is om alle fysiek schakelaars te verwijderen want ik kan de lampen alleen maar uit krijgen door ze uit de fitting te halen)
Bridge een tijdje van de spanning gehaald. Dit hielp niet. Ook een ander zigbee kanaal bracht geen oplossing.
Het probleem lijkt niet in de bereikbaarheid te zitten, want toen ik de de dimmers verwijderde uit de app en daarna liet zoeken op nieuwe dimmers werden ze meteen gevonden.
Het lijkt in mijn ogen een bug te zijn (of iets anders dat niet goed zit in de bridge.)
Het werkt al jaren probleemloos maar sinds de laatste update van de bridge heb ik opeens allemaal vreemde problemen :(
Zoals meerdere berichten om je heen al berichten en ik ook al eerder een aantal keer heb bericht, zou het zomaar kunnen dat je Bridge te dicht bij waarschijnlijk je Wifi Router staat of een ander Wifi device dat veel Wifi verkeer genereerd?!

Als dat het geval is, plaats je Hue Bridge op meer dan 50 cm van de Wifi router of andere Wifi bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Jaded schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:35:
[...]

Op facebook pagina van Philips Hue staat een link naar de live stream waar dit is aangekondigd, heb op werk geen facebook anders had ik hier de link gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
[...]

Hier bijvoorbeeld:

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Laatst online: 04-09 09:17
Bedankt! Ik was net de livestream aan het terugkijken en hij heeft het idd over de power fail mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Erik1971 schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:30:
[...]

Zoals meerdere berichten om je heen al berichten en ik ook al eerder een aantal keer heb bericht, zou het zomaar kunnen dat je Bridge te dicht bij waarschijnlijk je Wifi Router staat of een ander Wifi device dat veel Wifi verkeer genereerd?!

Als dat het geval is, plaats je Hue Bridge op meer dan 50 cm van de Wifi router of andere Wifi bron.
De bridge hangt 2 meter bij het dichtstbijzijnde Wifi apparaat vandaan. Bovendien is er de laatste 2 jaar niets veranderd aan de situatie. Het enige dat nu anders is is de firmware op de bridge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 12:14
DarkSide schreef op zondag 23 september 2018 @ 18:12:
[...]

In mijn oude keuken had ik nog zo'n TL buis als verlichting.
Die vervangen door lightstrips.Geen seconde spijt van gehad.

Tussen 08:00 en 18:30 staat hij op"kook" stand. Dus veller en wit licht zodat je alles goed kunt zien.
Na 18:30 gaat hij op "sfeer" stand. Zodat als je savonds nog wat wil snacken, (kaas en worstjes oid klaarmaken, koffie zetten etc). je niet verblind wordt.

Werkt perfect.
En verbruik/levensduur als deze zolang aanstaan? Foto?

Aankoopprijs is vrij hoog, zijn er alternatieve strips die even goed zijn maar dus niet standaard Hue compatible maar die je op een slimme stekker kan aansluiten die te verbinden valt met de Hue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

voodoo077 schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:07:
[...]

En verbruik/levensduur als deze zolang aanstaan? Foto?

Aankoopprijs is vrij hoog, zijn er alternatieve strips die even goed zijn maar dus niet standaard Hue compatible maar die je op een slimme stekker kan aansluiten die te verbinden valt met de Hue?
Verbruik? Geen idee. Is Led dus beter dan wat ik had.
Levensduur. Volgens mij zit het al ruim een jaar of anderhalf in de keuken. Ken de specs niet. De meeste hue lampen heb iets van 30.000 uren of zo. Levensduur meer dan prima.

Daarbij heb ik ze aangesloten op de hue sensor.
Dus ze gaan pas aan als het donker is en ik in de keuken ben. Na 5 min gaat hij weer uit.

Mijn dochter heeft ook zo'n stip langs het bed ook al weer een jaar. Doet het prima en blijft het nog wel goed doen. Ben ik niet bang voor.

Er zijn verder 100 mogelijkheden. Via fysieke schakelaars. Domotica. Andere hubs. Noem maar op.
Zelf gewoon alles van hue this. Netjes op de hue bridge aangesloten en te bedienen via de google home.

Zelf vind ik ze prijzig maar niet duur.
Ze plakken goed (hangen nog steeds) werken makkelijk en altijd. Geven goed licht etc.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
remmuz schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:30:
[...]

De bridge hangt 2 meter bij het dichtstbijzijnde Wifi apparaat vandaan. Bovendien is er de laatste 2 jaar niets veranderd aan de situatie. Het enige dat nu anders is is de firmware op de bridge...
Okay, dat kan inderdaad niet de oorzaak zijn.

Maar nu gaat er een lampje branden, je hebt deze problemen na update van een bridge, kan zijn dat je ZigBee netwerk van slag is, wat je dan moet doen is (wanneer mogelijk en anders zoveel mogelijk) alle lampen in je netwerk uitzetten (spanning er af, dus echt uit), minimaal 30 seconden wachten (1 minuut voor de zekerheid) en dan weer alle lampen 1 voor 1 aanzetten (spanning er op).

Met een beetje geluk, zijn je problemen voorbij, mocht dit ook niet werken dan kan het zijn dat een gedeelte van je netwerk last heeft van (Wifi) interference van buitenaf (lees Wifi buren), het enige wat je dan kan doen is Zigbee kanaal veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trompetoet
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-09 10:59
*knip*, dit zijn vragen waarvan je het antwoord prima kan vinden in bijv. de topicstart of door even te zoeken in het topic. Eigen inzet wordt gewaardeerd hier op Tweakers

[ Voor 78% gewijzigd door ThinkPad op 24-09-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 20:26
[...]

Nevermind, had het verkeerd gelezen, maar de bronnen zijn hierboven al beschreven!

[ Voor 21% gewijzigd door granturismo5 op 24-09-2018 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:53
ManiacsHouse schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 14:26:
[...]

Enig idee of de Hue-hub ze ook oppikt?
Nee, werkt alleen op een Xiaomi of Aqara hub. Vandaar nog de extra koppeling via Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
voodoo077 schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:07:
[...]
Ik heb zelf zowel de hue strips als osram strips. Prima strips, veel goedkoper dan hue (mijne waren 27 euro, nu aanbieding 34 euro nog steeds top prijs), veel meer tussen/verlengstukjes erbij en uit zichzelf al compatible met hue :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Hurricane schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:12:
Even kort tussendoor. nu bij de bol.com alle Philips Hue lampen en lichtstrips 2+1 gratis.
Zie: https://www.bol.com/nl/ra..._BLKsept18_95_VER_1_41613
Thanks! Toch maar een extra lightstrip en 2 Go's gehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:50
2 vraagjes, over de officiële app:

Als ik in een kamer de kleur/tint wil wijzigen, krijg ik dat rondje met daarin de ballonen waarin de lampen gegroepeerd zijn.
Kan ik deze wijzigen?
In de eetkamer bv heb ik 8 lampen, maar de app heeft ze verkeerd gegroepeerd.

2e:
Kun je bij routine ontwaken niet de tint/lichtsterkte bepalen?
De lampen gaan nu namelijk aan op volle sterkte, en dat is een beetje teveel van het goede op een vroege morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
vanaf vandaag ook in het bezit van 3 hue lampen in huis. Nu nog even kijken of ik mijn philips tv ook eraan kan koppelen op een of andere manier. Nog even uitzoeken hoe dat precies werkt en uberhaupt kan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:42
NeutraleTeun schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:24:
2 vraagjes, over de officiële app:

Als ik in een kamer de kleur/tint wil wijzigen, krijg ik dat rondje met daarin de ballonen waarin de lampen gegroepeerd zijn.
Kan ik deze wijzigen?
In de eetkamer bv heb ik 8 lampen, maar de app heeft ze verkeerd gegroepeerd.
Als je op een ballonnetje tapt waar gegroepeerde lampen in zitten dan gaat de "ballon" open en kan je een lamp er uit slepen als je een andere kleur wil. Als je alleen de lichtsterkte aan wil passen moet je op de lamp tappen (naam komt bovenin het scherm) en dan kan je van die ene lamp de lichtsterkte aanpassen.
2e:
De lampen gaan nu namelijk aan op volle sterkte, en dat is een beetje teveel van het goede op een vroege morgen.
Bij de ontwaken routine kan je de sterkte niet instellen. Maar je kan denk ik onder "Andere routines" een scene naar keuze met transitie tijd instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Robsato schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:04:
[...]

Als je op een ballonnetje tapt waar gegroepeerde lampen in zitten dan gaat de "ballon" open en kan je een lamp er uit slepen als je een andere kleur wil. Als je alleen de lichtsterkte aan wil passen moet je op de lamp tappen (naam komt bovenin het scherm) en dan kan je van die ene lamp de lichtsterkte aanpassen.
Pff, lekker intuitief zo. Ik zat vorige week ook al te zoeken hoe individuele lampen aan te passen (in mijn geval uit zetten) en kon het ook al niet vinden. Dat je op dat 'ballonnetje' met het aantal lampen kunt klikken blijkt echt nergens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Onder andere routines kan ik inderdaad scene's kiezen. Eens daarmee spelen dan.

Helder over die ballonnen, alleen is dat niet blijvend blijkbaar.
Als ik terug ga komt alles weer samen, of worden ze gegroepeerd onder aan/uit status.
Niet echt heel makkelijk in gebruik imo.

Net zoals als ik bv 2 lampen selecteer, terug ga en met de slider de lichtsterkte wil aanpassen, dan gaan blijkbaar alle lampen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:27

ManiacsHouse

Scheisse!

Paulus07 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:40:
vanaf vandaag ook in het bezit van 3 hue lampen in huis. Nu nog even kijken of ik mijn philips tv ook eraan kan koppelen op een of andere manier. Nog even uitzoeken hoe dat precies werkt en uberhaupt kan....
Als je ambilight hebt dan kan het vziw. Staat ergens apart in de instellingen. Maar verwacht er geen wonderen van. Je hele kamer in de kleur van ambilight vond ik niet lekker kijken... Maar wel leuk om mee te spelen 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
icecreamfarmer schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:13:
[...]

Welke schakelaar heb je voor dat Z-Wave systeem gekocht zodat Gira knoppen er op kunnen?
Ik wil zoiets voor mijn rolluiken doen.
Standaard Gira 55 pulsdrukker. Dus een Gira 55 (dubbel) frame, een pulsdrukker met een Fibaro Dimmer 2 erachter en dan de LightLink voor Hue. Let op, je hebt nog een Gira KNX RF - Draagring 533800 nodig om de LightLink te monteren op een inbouw doos. Deze draagring werkt ook met andere Gira lijnen.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:39

icecreamfarmer

en het is

Joepv schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:29:
[...]

Standaard Gira 55 pulsdrukker. Dus een Gira 55 (dubbel) frame, een pulsdrukker met een Fibaro Dimmer 2 erachter en dan de LightLink voor Hue. Let op, je hebt nog een Gira KNX RF - Draagring 533800 nodig om de LightLink te monteren op een inbouw doos. Deze draagring werkt ook met andere Gira lijnen.
De lightlink heb ik al 2. Had gehoopt dat ze ook een vlakke z wave schakelaar hadden ala de lightlink. Want die werkt op batterijen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:11:
[...]

Als je ambilight hebt dan kan het vziw. Staat ergens apart in de instellingen. Maar verwacht er geen wonderen van. Je hele kamer in de kleur van ambilight vond ik niet lekker kijken... Maar wel leuk om mee te spelen 😋
Ik heb ambilight (58pfl9956) Alleen als ik in de tv naar de settings ga zie ik wel een optie voor Hue staan maar daar kan ik niks mee. Is grijs en niet te selecteren. Dus ben er nog niet uit of het wel/niet werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:27

ManiacsHouse

Scheisse!

Paulus07 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:12:
[...]

Ik heb ambilight (58pfl9956) Alleen als ik in de tv naar de settings ga zie ik wel een optie voor Hue staan maar daar kan ik niks mee. Is grijs en niet te selecteren. Dus ben er nog niet uit of het wel/niet werkt :P
Je hebt wel de Hue-hub nodig 😉
(Lol. Ik keek bij mijn tv even hoe het ook alweer aan te zetten is en even googlen op jouw model en Hue. Kwam daar je tweet tegen.)

Wat de f.ck... Bij mij is ook ineens grijs en niet meer te selecteren!?! Wat is dit voor iets?!?
Nevermind...
Ben er achter. Bij mijn tv moet je Ambilight-stijl aanzetten. Ik heb keuze uit video volgen of kleur volgen. Dan word de optie Hue bruikbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door ManiacsHouse op 25-09-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:19:
[...]

Je hebt wel de Hue-hub nodig 😉
(Lol. Ik keek bij mijn tv even hoe het ook alweer aan te zetten is en even googlen op jouw model en Hue. Kwam daar je tweet tegen.)

Wat de f.ck... Bij mij is ook ineens grijs en niet meer te selecteren!?! Wat is dit voor iets?!?
Nevermind...
Ben er achter. Bij mijn tv moet je Ambilight-stijl aanzetten. Ik heb keuze uit video volgen of kleur volgen. Dan word de optie Hue bruikbaar.
Ik heb de hub/bridge (starterspakket) :) maar krijg met geen mogelijkheid die Hue optie actief op de tv :S
Of ik kijk er echt heel scheef naast (iets teveel in licht gekeken misschien met testen :P )

• voodoo077
Om in te pikken op voorgaande. Enige mogelijkheid een strip (of lampen) achter de TV te plaatsen en de kleuren op het scherm te laten volgen wat er op het scherm gebeurd zonder dat je een Ambilight hebt? En zonder te moeten gebruik maken van een telefoon die kijkt wat er op scherm komt...
Ik denk dan bijvoorbeeld meer specifiek aan een film op Netflix dat je die kan starten en dat in de Hue app of andere doorgeven of via Google Home of zoiets?

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@voodoo077 , bedoel je zoiets als dit?
Philips Hue Sync voor Mac en Windows.

Meer uitleg hier.

[ Voor 40% gewijzigd door BounceMeister op 26-09-2018 10:30 ]

• voodoo077
BounceMeister schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:22:
@voodoo077 , bedoel je zoiets als dit?
Philips Hue Sync voor Mac en Windows.

Meer uitleg hier.
BounceMeister, ja zoiets MAAR hier maak je gebruik van een app op bijvoorbeeld je pc die verbonden moet zijn met je TV. Ik vroeg me af of er geen app/oplossing is waarbij je deze start op je telefoon op moment van start film en dat deze dan je lampen op de juiste manier aanstuurt om zelfde kleur te hebben als op TV. Ik wil geen pc aansluiten op mijn TV daarvoor...

• Ampix
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-08 12:28
voodoo077 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:52:
[...]

BounceMeister, ja zoiets MAAR hier maak je gebruik van een app op bijvoorbeeld je pc die verbonden moet zijn met je TV. Ik vroeg me af of er geen app/oplossing is waarbij je deze start op je telefoon op moment van start film en dat deze dan je lampen op de juiste manier aanstuurt om zelfde kleur te hebben als op TV. Ik wil geen pc aansluiten op mijn TV daarvoor...
Hoe stel je je voor dat dit werkt? De app heeft dan een kleurpatroon voor elke locatie van je lampen voor elke miliseconde van elke film die bestaat? Dat gaat er nooit komen.

• dragon2
  • Niet online
voodoo077 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:52:
[...]

Zpiets is of was er wel, maar werkt nogal brak. Je moest dan je telefoon gericht houden op de tv meen ik.

• voodoo077
Ampix schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:27:
[...]

Hoe stel je je voor dat dit werkt? De app heeft dan een kleurpatroon voor elke locatie van je lampen voor elke miliseconde van elke film die bestaat? Dat gaat er nooit komen.
Ik dacht gelezen te hebben dat er sprake was van een hardware oplossing die je via HDMI aansloot op je TV en via die weg de info kreeg over de kleuren en die rechtstreeks kon doorsturen naar de Hue lampen ... maar die info lijkt nu weg. Maar goed nu wijken we wellicht te ver af... ga me eens verdiepen in een deftige oplossing voor de verlichting van de trap naar de kinderkamer met Hue en wat inlezen over buitenlampen

• Ampix
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-08 12:28
voodoo077 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:11:
[...]

Ik dacht gelezen te hebben dat er sprake was van een hardware oplossing die je via HDMI aansloot op je TV en via die weg de info kreeg over de kleuren en die rechtstreeks kon doorsturen naar de Hue lampen ... maar die info lijkt nu weg. Maar goed nu wijken we wellicht te ver af... ga me eens verdiepen in een deftige oplossing voor de verlichting van de trap naar de kinderkamer met Hue en wat inlezen over buitenlampen
Ik had wel gelezen over een hacky oplossing van iemand die met een (draadloze?) webcam het tv-scherm naar zijn PC streamde, en Hue sync dan naar die stream liet kijken. Dat was wel creatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb die Philips Hue app (windows programma) geprobeerd op mijn htpc in de woonkamer. Ik vind het geen handige app, het werkt niet goed.
Na een kwartier kwam ik erachter dat het niet werkt doordat ik alles op mijn scherm 175% vergroot heb (windows beeldscherminstellingen). Daardoor laat de app de knop om te synchroniseren niet zien. Het werkt alleen bij een scherm op 100%, maar dan kan ik de tekst niet lezen vanaf de bank.
Verder werkt het niet met Netflix, vanwege "beschermde" inhoud.
Tot slot doet de LivingColors lamp niet mee, je kunt hem niet selecteren bij entertainment, hoewel hij wel meedoet met scenes etc in de Hue app op mijn telefoon.

Dus samengevat ben ik erg snel klaar met deze app, voor mij waardeloos.

[ Voor 17% gewijzigd door BounceMeister op 26-09-2018 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
Ampix schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:27:
[...]

Zoiets was er wel; SyFy channel heeft er mee geexperimenteerd.. Het werkte best aardig moet ik zeggen.
Maar het vereist dus wel dat de uitzendende partij van te voren bedenkt welke kleuren er op elk moment weergegeven moeten worden. En dat zie ik niet zo snel gaan gebeuren.

https://www.engadget.com/...y-12-monkeys-philips-hue/

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:25
remmuz schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:16:
[...]

Zoiets was er wel; SyFy channel heeft er mee geexperimenteerd.. Het werkte best aardig moet ik zeggen.
Maar het vereist dus wel dat de uitzendende partij van te voren bedenkt welke kleuren er op elk moment weergegeven moeten worden. En dat zie ik niet zo snel gaan gebeuren.

https://www.engadget.com/...y-12-monkeys-philips-hue/
RTL doet dit met De voice of Holland.
https://www.livewallconce...ce-of-holland-philips-hue

Nooit getest dit.

• Helox-in-a-box
NeutraleTeun schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:24:
2e:
Yup, je kan bij routines > other routines een eigen routine aanmaken en bv Relaxed Recipe kiezen. Gebruik dit zelf als wakeup timer

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Goedemorgen,

Ik heb laatste 4 Hue White besteld, deze wil ik voor beide tuinen gebruiken. 1 voor de voortuin, 3 voor de achtertuin. Allemaal aangemeld in de off HUE app, zie ze en kan ze daar in bedienen. Allemaal prima. Nu heb ik een routine aangemaakt voor ze, is ook de reden van aanschaf. Ik wil dat ze aangaan met zonondergang en met als de zon weer opkomt dat ze uitgaan. Dat gebeurde gister en eergister niet.

Wie o wie weet waar het fout gaat?

Heb bij routines, andere routines een routine "tuinverlichting" aangemaakt

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 13:47
Helox-in-a-box schreef op donderdag 27 september 2018 @ 00:15:
[...]

Yup, je kan bij routines > other routines een eigen routine aanmaken en bv Relaxed Recipe kiezen. Gebruik dit zelf als wakeup timer
Tevens staat er in Hue Laps een Personal Wake up recipy daar kan je de Brightness aangeven en je kan kiezen ui Power Wake up (bright white) en Relax Wae up (warm white)

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

• DesDuke
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 20:05
Hi,

Heb geprobeerd te zoeken maar kan het antwoord niet vinden.

Ik heb in mijn woonkamer 2 koofbakken staan waar nu TL armaturen en bakken in gemonteerd zitten om indirecte verlichting te geven in woonkamer. Nu was mijn idee om daar Hue lightstrips van te maken (ivm dimmen en wat gezelliger licht in woonkamer). Alle lampen in woonkamer zijn verder al Hue, dus al goed bekend met systeem.

Nu mijn vraag:

- Kan ik de Hue lightstrips monteren in koofbakken waar geen WCD zit, en worden deze door middel van plakkers vastgemaakt, of zou ik ze ook moeten vastnieten oid? TL buizen hangen als het ware nu in de koof..

- Zo ja, kan ik de trafo van de huelightstrips gewoon door middel van een kroonsteentje/stekker afsnijden zo bevestigen aan de huidige stroomdraden?

-Hoe verhoudt een lightstrip zich qua lichtoutput met 2 TL buizen van totaal 2 meter ongeveer? Dimmen kunnen ze natuurlijk sowieso, maar het liefst heb ik wel wat lichtopbrengst..

Vermoed dat dit mogelijk moet zijn, maar kan er verder niet zoveel over vinden online..

Hoop zo duidelijk!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
DesDuke schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:42:
Hi,

Heb geprobeerd te zoeken maar kan het antwoord niet vinden.

Ik heb in mijn woonkamer 2 koofbakken staan waar nu TL armaturen en bakken in gemonteerd zitten om indirecte verlichting te geven in woonkamer. Nu was mijn idee om daar Hue lightstrips van te maken (ivm dimmen en wat gezelliger licht in woonkamer). Alle lampen in woonkamer zijn verder al Hue, dus al goed bekend met systeem.

Nu mijn vraag:

- Kan ik de Hue lightstrips monteren in koofbakken waar geen WCD zit, en worden deze door middel van plakkers vastgemaakt, of zou ik ze ook moeten vastnieten oid? TL buizen hangen als het ware nu in de koof..

- Zo ja, kan ik de trafo van de huelightstrips gewoon door middel van een kroonsteentje/stekker afsnijden zo bevestigen aan de huidige stroomdraden?

-Hoe verhoudt een lightstrip zich qua lichtoutput met 2 TL buizen van totaal 2 meter ongeveer? Dimmen kunnen ze natuurlijk sowieso, maar het liefst heb ik wel wat lichtopbrengst..

Vermoed dat dit mogelijk moet zijn, maar kan er verder niet zoveel over vinden online..

Hoop zo duidelijk!
Volgens mij moet wat je wil wel kunnen, maar lichtopbrengst zal matig zijn. Ik weet niet wat voor TLs je hebt maar ik had hier 36 watt tls, die geven 3300 lumen. Met zn tweeen in 1 bak is dat 6600, dit is uiteraard niet gericht, dus daar win je met strip iets. Een strip van 2 meter is 1600 lumen. Het licht is indirect dus je verliest nog wat opbrengst.

Eerste even checken wat voor TLs je nu hebt dus

• Rallye
  • Laatst online: 21:14
DesDuke schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:42:
Sluit je dan niet 220v op laagspanning aan (je lijkt de trafo te willen weghalen)?

• DesDuke
  • Laatst online: 14-09 20:05
Rallye schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:24:
[...]

Sluit je dan niet 220v op laagspanning aan (je lijkt de trafo te willen weghalen)?
Nee mijn bedoeling is om de draad na de trafo (richting stekker) door te snijden, en dit dmv kroontje aan te sluiten. 220v gaat dus nog steeds door de trafo (en wat er nog meer in het blok zit) voor het bij lightstrip komt.

• Rallye
  • Laatst online: 21:14
Aha, dus als volgt: stopcontact, trafo, oude snoer, originele snoer, lamp?

Kun je dan niet beter het oude snoer laten eindigen in een stopcontact en daar de trafo in doen?

[ Voor 40% gewijzigd door Rallye op 28-09-2018 09:19 ]

• Paulus07
  • Niet online
Hmmm toch eens kijken voor deze led strip oplossing ipv die van philips zelf :) https://char.gd/blog/2018...er-philips-hue-led-strips

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 11:21
Paulus07 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 23:04:
Hmmm toch eens kijken voor deze led strip oplossing ipv die van philips zelf :) https://char.gd/blog/2018...er-philips-hue-led-strips
Dat is een leuke goedkope oplossingnvoor bij de trap.

Ik heb zelf ook de Philips led strip onder de tv hangen. Kastje en dat ziet er prachtig uit. Veel in dit topic willen alles in de hue app oplossen. Want als je iets verder kijkt zijn de Xiaomi led strips. Die je met de nieuwe versie ook kan verlengen tot 10 meter ook een mooie oplossing. Ik verdien alles met Homey maar HASS of Domoticz kunnen dat ook.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broekvdr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08-2023
DesDuke schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:43:
[...]

Nee mijn bedoeling is om de draad na de trafo (richting stekker) door te snijden, en dit dmv kroontje aan te sluiten. 220v gaat dus nog steeds door de trafo (en wat er nog meer in het blok zit) voor het bij lightstrip komt.
Afbeeldingslocatie: https://images.philips.com/is/image/PhilipsConsumer/7190155PH-IMS-nl_NL?$jpglarge$&hei=450

als dit is de lightstrip is waar je het over hebt. dan mag je nergens in gaan snijden. het kleine kastje is geen trafo maar enkel de zigbee controller. De grote adapter aan het begin zet 220v om naar 24v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Paulus07 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 23:04:
Als je even zoekt op het forum zul je zien dat er al een aantal mensen zijn die goeie evaring hebben met die Gledopto controllers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 15-09 10:18

Shunt

Boe

Ik heb net ook een strip/controller/adapter set gekocht voor 50 dollar. Met die 5 meter kan ik mooi mijn hele keukenplint verlichten. (de keuken komt pas over een weekje of twee dus alle tijd om binnen te komen)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
remmuz schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:52:
[...]

Als je even zoekt op het forum zul je zien dat er al een aantal mensen zijn die goeie evaring hebben met die Gledopto controllers ;)
Is het nog makkelijk om hier nog langere strips op aan te sluiten, of heb je dan voor elke strip van 5 meter ook weer een controller nodig? Ik ben aan het kijken of ik de dakrand bij mijn huis makkelijk kan verlichten en dit makkelijk kan schakelen, maar hier heb ik wel wat meer voor nodig dan 5 meter :+

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
YdieresiS schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:13:
[...]

Is het nog makkelijk om hier nog langere strips op aan te sluiten, of heb je dan voor elke strip van 5 meter ook weer een controller nodig? Ik ben aan het kijken of ik de dakrand bij mijn huis makkelijk kan verlichten en dit makkelijk kan schakelen, maar hier heb ik wel wat meer voor nodig dan 5 meter :+
De controller kan maximaal 360 Watt aansturen. Hangt dus van jouw strips af hoeveel meter je kunt aansluiten.
Meestal zit een RGBW led strip ergens rond de 15W/meter. Dus dan zou je 24 meter kunnen aansluiten.
(Bij 24 volt dan. Voor deze lengtes moet je geen 12V strips gebruiken)

[ Voor 5% gewijzigd door remmuz op 28-09-2018 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hmmm eens kijken om voor een ikea sensor te gaan of toch die van philips voor de gang en zolder. die van philips zijn net wat te hightech voor de ruimtes. Temperatuur meten is bijvoorbeeld niet nodig.... Maar je kan ze wel weer los aansturen.....

arggggg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
tnx voor die Gledopto tips, dat kende ik nog helemaal niet.
Dat lijkt me ideaal voor de ledstrip die ik in m'n trapleuning wil gaan maken!

Maar eens even in verdiepen en kijken wat ik dan precies moet bestellen.

/edit
Ik zie dat ze ook GU10 hebben met eigenlijk alles betere specs dan de originele Hue GU10 en voor de helft van de prijs ($25/stuk)
  • Vermogen: 5 w
  • Voltage: 100-240 v
  • Levensduur: 50000hrs
  • Max Diameter: 49.5mm
  • Max Lengte: 58mm
  • Kleur Temperatuur: RGBW/CW (wit 2700-6500 k),
  • Lichtstroom: 300LM-350LM
  • Lichtopbrengst: 90LM/W
  • CRI:> 80
vooral dat ze ook een 'normaal' formaat hebben is dus wel erg chill

Iemand al ervaring met deze GU10 spots?

https://nl.aliexpress.com...100-240V/32918162221.html

die controllers zijn ook wel een grappige vervanging voor je standaard lichtknop:

http://www.gledopto.com/pr.jsp?_pp=0_661_15#pcp=15

[ Voor 68% gewijzigd door Pusherman_ op 28-09-2018 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killing Time
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 16:44
DesDuke schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:43:
[...]

De trafo is zelf de stekker, dus niet op een snoer aan te sluiten. Natuurlijk hoef je niet perse de originele trafo te gebruiken.

Zelf heb ik 3 strips aangesloten op 1 (wat zwaardere) 24v inbouw trafo. Werkt perfect en is wat compacter dan 3 adapters met bijbehorende wcd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Voor de android gebruikers: gebruiken jullie nog de hue app zelf of nog aanraders voor andere apps anno 2018? :) Zie er in de store zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
Paulus07 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:20:
hmmm eens kijken om voor een ikea sensor te gaan of toch die van philips voor de gang en zolder. die van philips zijn net wat te hightech voor de ruimtes. Temperatuur meten is bijvoorbeeld niet nodig.... Maar je kan ze wel weer los aansturen.....

arggggg :P
De Ikea Tradfri sensoren kunnen de lampen alleen maar rechtstreeks aansturen, ze zullen niet zichtbaar zijn in de Hue Bridge/App en het toevoegen van deze sensors aan Hue netwerk zal niet makkelijk gaan (check Tradfri forum voor details hoe toe te voegen).

Verder blijkt de levensduur van de batterijen met de Ikea sensors niet zo goed als met de Hue sensors (ik heb Hue sensor al meer dan twee jaar in gebruik en nog nooit de batterijen hoeven te vervangen)!

Mijn advies zou zijn ga voor de Philips Hue sensor ook al is die iets duurder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdare
  • Laatst online: 15-09 15:24
Ik heb meerdere 24V LED Strip controllers van dit merk (RGBW en RGBWW) in gebruik en die werken prima. Wel tonen deze drivers zich in de app als 1 losse White-only/TW lamp en 1 losse RGB lamp, dus niet zoals de Hue lampen dat je binnen de lamp kunt afwisselen tussen RGB en Tunable White. Geen idee of dat bij de spots ook zo is, maar dat zou niet erg handig zijn...

[ Voor 6% gewijzigd door hdare op 28-09-2018 16:52 ]

• Paulus07
  • Niet online
net zag ik bij de hornbach de "goedkoopste" philips motion sensor liggen voor 36,75 :)

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 13:20

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Paulus07 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:37:
net zag ik bij de hornbach de "goedkoopste" philips motion sensor liggen voor 36,75 :)
Nu nog bij de Bol.com, 3 halen 2 betalen. Dat is dus €76,- voor 3 wat neer komt op zo'n €25,- per stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
hdare schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:50:
[...]

Ik heb meerdere 24V LED Strip controllers van dit merk (RGBW en RGBWW) in gebruik en die werken prima. Wel tonen deze drivers zich in de app als 1 losse White-only/TW lamp en 1 losse RGB lamp, dus niet zoals de Hue lampen dat je binnen de lamp kunt afwisselen tussen RGB en Tunable White. Geen idee of dat bij de spots ook zo is, maar dat zou niet erg handig zijn...
Ik las juist dat dat bij de LED stripcontroller RGB+CCT dit probleem niet meer speelt:
RGB+CCT (6 pins)
The RGB+CCT controller uses the same Red, Green and Blue, but has 2 extra pins to control the white and warm white spectrum of the LED. This controller shows up as 1 light which can be controlled like the regular Philips Hue light strip as demonstrated here. This controller could also be used to control an LED strip which uses only RGB lights, just don't connect the 'w' wire.
bron:
https://www.reddit.com/r/...pto_controller_do_i_need/

filmpje:

Dus ik hoop dat het bij die GU10 RGB+CCT ook zo is:
http://www.gledopto.com/pd.jsp?id=34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 20:24
Weet iemand of er een goede third-party app is waarmee ik de Hue Motion Sensor alleen als lichtsensor kan gebruiken? Want heb sinds kort Philips Hue lampen en met die Gamma actie toen een Motion Sensor gekocht met de hoop dat de lichtsensor ook alleen te gebruiken was, wat helaas niet zo is. Ik wil namelijk de lichtsensor gebruiken om in de namiddag als het donkerder word de lichten aan te laten doen, ik weet dat dit ook zou kunnen met routines maar dat is dan afhankelijk van de tijd en niet zo zeer de lichtintensiteit van buiten en dat is net iets realistischer kwa lichten aan doen. Zou dus graag een app hebben die ik naast de normale Hue app kan gebruiken om dit voor elkaar te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Pompi op 01-10-2018 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 05:10
Pompi schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:50:
Weet iemand of er een goede third-party app is waarmee ik de Hue Motion Sensor alleen als lichtsensor kan gebruiken? Want heb sinds kort Philips Hue lampen en met die Gamma actie toen een Motion Sensor gekocht met de hoop dat de lichtsensor ook alleen te gebruiken was, wat helaas niet zo is. Ik wil namelijk de lichtsensor gebruiken om in de namiddag als het donkerder word de lichten aan te laten doen, ik weet dat dit ook zou kunnen met routines maar dat is dan afhankelijk van de tijd en niet zo zeer de lichtintensiteit van buiten en dat is net iets realistischer kwa lichten aan doen. Zou dus graag een app hebben die ik naast de normale Hue app kan gebruiken om dit voor elkaar te krijgen.
As je apple gebruiker bent, kun je dat met homekit regelen

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:57
Hue labs, in de app. En dan Sunlight as a switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Bij routines kun je ook een routine maken die met zonsondergang wordt getriggerd, werkt perfect!

En bij settings kun je onder optie geadvanceerd ook nog de offset tijd instellen voor zonsondergang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 20:24
Erik1971 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 18:26:
[...]

Bij routines kun je ook een routine maken die met zonsondergang wordt getriggerd, werkt perfect!

En bij settings kun je onder optie geadvanceerd ook nog de offset tijd instellen voor zonsondergang.
Dat had ik al gezien en zou opzich kunnen werken alleen wordt het niet alleen donker als de zon ondergaat. Als het erg regent of erg bewolkt is kan het ook minder licht zijn en als nog de zon boven de horizon hebben, doe wel vaker het licht aan dan alleen na zonsondergang dus dan heb ik niet veel aan de routine.
ducolwd schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:45:
[...]

Hue labs, in de app. En dan Sunlight as a switch
Bedankt, dit ziet er goed uit en vereist geen andere app. Ga er even mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:50

g0tanks

Moderator CSA
Ik vraag me af of de Hue motion sensor geschikt is voor mijn use case. Iemand die mij verduidelijking kan geven?

Achter mijn voordeur bevindt zich direct een trap. Idealiter plaats ik een bewegingssensor gericht op de trap zodat bij binnenkomst alle lampen aangaan in huis. Hoe zorg ik er echter voor dat de lampen niet aan gaan als ik het huis verlaat? Ik heb begrepen dat je lampen kan laten uitschakelen nadat xx minuten geen beweging is gedetecteerd, maar daar heb ik in dit geval niet veel aan.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Alle lampen aan in huis is een beetje gek?
Dan zou ik het liever met een schakelaar doen, klik aan en klik uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:50

g0tanks

Moderator CSA
NeutraleTeun schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:53:
Alle lampen aan in huis is een beetje gek?
Dan zou ik het liever met een schakelaar doen, klik aan en klik uit.
Mijn woning bestaat (excl. berging en badkamer) uit één woonkamer en één slaapkamer. Mijn 'thuiskomroutine' bestaat uit: trap oplopen, jas ophangen, door de woonkamer naar de slaapkamer en daar mijn pak ophangen. In dit geval slaat alle lampen dus op woonkamer+slaapkamer en is het wel logisch om die aan te doen bij thuiskomst. :p

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
g0tanks schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:07:
Ik vraag me af of de Hue motion sensor geschikt is voor mijn use case. Iemand die mij verduidelijking kan geven?

Achter mijn voordeur bevindt zich direct een trap. Idealiter plaats ik een bewegingssensor gericht op de trap zodat bij binnenkomst alle lampen aangaan in huis. Hoe zorg ik er echter voor dat de lampen niet aan gaan als ik het huis verlaat? Ik heb begrepen dat je lampen kan laten uitschakelen nadat xx minuten geen beweging is gedetecteerd, maar daar heb ik in dit geval niet veel aan.
Je zou hier geofencing kunnen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:23
Heeft iemand ervaring met het gebruiken van Hue als wekker alarm in de slaapkamer? De Philips app is erg beperkt, want je kan bijvoorbeeld niet de kleuren instellen. Graag zou ik eerst fel rood en dan naar oranje en geel en wit willen. Met Hue Pro kan dit op een omslachtige manier. Ik zoek iets simpels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Ik had nog het issue dat ik een armatuur had waar de Hue Lux niet in paste omdat de lux te breed was. Lengte bleek dus niet het issue, maar de breedte.. Is inmiddels opgelost door middel van een Ikea Tradfri e27 lamp!

Wilde graag een Hue e27 bulb kopen, maar de verpakkingen daarvan zijn verzegeld. Als het dan niet past zit je dan weer met een e27 lamp en ik weet niet of de bouwmarkt de lamp zonder verzegeling wel terug wil nemen.. Was toch bij Ikea en ondanks dat je met aanschaf van een Tradfri lamp er "ook mee zit" als ie niet past, is dan de schade dan maar een tientje. De lamp scheelt op het dikste punt zo'n halve centimeter zo blijkt en dat is net de ruimte die ik miste in het armatuur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Buitenkap is maar een huls dacht ik. Zou je kunnen wegsnijden/breken/flexen.

Even daarop verder zoeken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
banaliteit schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 07:22:
Heeft iemand ervaring met het gebruiken van Hue als wekker alarm in de slaapkamer? De Philips app is erg beperkt, want je kan bijvoorbeeld niet de kleuren instellen. Graag zou ik eerst fel rood en dan naar oranje en geel en wit willen. Met Hue Pro kan dit op een omslachtige manier. Ik zoek iets simpels
Ik gebruik zelf op mijn iPhone Sleep Cycle. Hier kun je je Hue lampen aan koppelen die dan functioneren als wake up light.
Inmiddels hele tijd in gebruik en vind het erg prettig.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Pusherman_ schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:06:
[...]

Ik las juist dat dat bij de LED stripcontroller RGB+CCT dit probleem niet meer speelt:

[...]

bron:
https://www.reddit.com/r/...pto_controller_do_i_need/

filmpje:
[YouTube: RGB+CCT ZIGBEE LED controller works with Philips hue]

Dus ik hoop dat het bij die GU10 RGB+CCT ook zo is:
http://www.gledopto.com/pd.jsp?id=34
Ik heb er 1 besteld, ik zal laten weten hoe dit werkt ism Hue app zodra deze binnen is.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
rikadoo schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:09:
[...]

Ik heb er 1 besteld, ik zal laten weten hoe dit werkt ism Hue app zodra deze binnen is.
Nice. Ik heb ook een gu10 rgb+cct en de rgb+cct ledstripcontroller gekocht om te testen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09

tozzke

aka tozzert

Ik simuleer een wakeup light met m'n Hue via Domoticz en enig scriptwerk maar dat is vast niet wat jij bedoelt :)
Mijn Hue lampen op de slaapkamer beginnen op minimaal gedimd rood en gaan in een kwartier langzaam naar full brightness koud wit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_h78
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-08 15:50
Pusherman_ schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:56:
[...]

Nice. Ik heb ook een gu10 rgb+cct en de rgb+cct ledstripcontroller gekocht om te testen. Ben benieuwd.
Hier nog iemand die ook de set besteld heeft om te kijken of het fijn werkt :)

Wellicht wil ik er nog trap verlichting mee gaan maken, iemand een idee welke bewegingsmelders we het beste kunnen gebruiken?
Verder zie ik dat bij sommige variaties de ledverlichting per strip (trap) aangaat, alsof je achter het licht aanloopt. Maar dit zullen we niet kunnen met de rgb+cct ledstripcontroller kunnen regelen.

Any ideas zijn altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:37
Ik wil mijn traditionele licht schakelaars gaan vervangen door dimmer switches en tap schakelaars . Helaas zie ik na het verwijderen van de huidige afdekplaatjes dat er nogal wat beschadigingen en ontbrekende verf / behang verborgen zit achter de huidige afdekplaatjes (8cm x 8cm) die zichtbaar zullen zijn na het plaatsen van de iets smallere Hue dimmer plaatjes en tap schakelaars.
Als ik Google kom ik wel wat foto's tegen van oplossingen, veelal vanuit deze thread en de vorige delen maar als ik doorklik kom ik steeds op een heel andere pagina terecht.

Is er ook een oplossing voor 2 dimmer switches naast elkaar of specifiek voor de tap (rond afdekplaatje)?
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn zijn oplossing (nogmaals) te posten en waar je de afdekplaatjes gekocht hebt?

[ Voor 10% gewijzigd door PeterPan op 02-10-2018 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
PeterPan schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:41:
Ik wil mijn traditionele licht schakelaars gaan vervangen door dimmer switches en tap schakelaars . Helaas zie ik na het verwijderen van de huidige afdekplaatjes dat er nogal wat beschadigingen en ontbrekende verf / behang verborgen zit achter de huidige afdekplaatjes (8cm x 8cm) die zichtbaar zullen zijn na het plaatsen van de iets smallere Hue dimmer plaatjes en tap schakelaars.
Als ik Google kom ik wel wat foto's tegen van oplossingen, veelal vanuit deze thread en de vorige delen maar als ik doorklik kom ik steeds op een heel andere pagina terecht.

Is er ook een oplossing voor 2 dimmer switches naast elkaar of specifiek voor de tap (rond afdekplaatje)?
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn zijn oplossing (nogmaals) te posten en waar je de afdekplaatjes gekocht hebt?
Dit is afhankelijk van je merk en type schakelmateriaal lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toempf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 22:57
Ik gebruik voor Android de app Sunrise alarm for lifx & hue. Die activeert op basis van mijn Google alarm en je kan de helderheid, duur en kleur allemaal aanpassen. Ben er wel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
ik hoop maar dat die controller gaat werken anders hebben er veel pech (waaronder ik :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Misschien een overbodige vraag, maar ben nieuw mbt Hue, kwam de
"Philips Hue White and Color Ambiance Play Lichtbalk" en
"Philips Hue White and Color Ambiance Signe Staande ledlamp"

in de nieuwsberichten op tweakers tegen, maar kwam ook op een andere site ( kan de link vervelend genoeg niet vinden ) dat ze alleen via Ambilight constructies werken en dus niet via de app.

Toegegeven het staat netjes bij de amazon gegevens vermeld dat het kan, maar zou gezien het geld toch graag wat zekerheid hebben van de experts hier.

https://www.amazon.de/Phi...ywords=philips%2Bhue&th=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 15:15
Fatal Mind schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 06:44:

in de nieuwsberichten op tweakers tegen, maar kwam ook op een andere site ( kan de link vervelend genoeg niet vinden ) dat ze alleen via Ambilight constructies werken en dus niet via de app.

Toegegeven het staat netjes bij de amazon gegevens vermeld dat het kan, maar zou gezien het geld toch graag wat zekerheid hebben van de experts hier.

Ik heb drie Hue Signe lampen in gebruik en die werken uitstekend via het standaard Hue systeem en dus via de app. Sterker nog, ik heb niet eens Ambilight ;)

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Pusherman_ schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:44:
[...]

Dit is afhankelijk van je merk en type schakelmateriaal lijkt me.
Ik wil de bestaande schakelaars verwijderen (schakeldraad doorverbinden). Het montageplaatje van de Philips dimmer pas op de achterliggende inbouw doos maar is 1cm smaller dan wat er nu zit waardoor je dus de missende verf / behang ziet. Ik zoek een afdekplaatje met dezelfde breedte of iets breder (>8cm) wat ik er tussen kan zetten of wat het standaard plaatje van Philips helemaal kan vervangen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pusherman_
PeterPan schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:34:
[...]

Ik wil de bestaande schakelaars verwijderen (schakeldraad doorverbinden). Het montageplaatje van de Philips dimmer pas op de achterliggende inbouw doos maar is 1cm smaller dan wat er nu zit waardoor je dus de missende verf / behang ziet. Ik zoek een afdekplaatje met dezelfde breedte of iets breder (>8cm) wat ik er tussen kan zetten of wat het standaard plaatje van Philips helemaal kan vervangen.
Wat je (denk ik) zoekt is een blindplaat:of montageplaat

gewoon even snel bij Praxis bv zoeken:
https://www.praxis.nl/voordemakers/zoeken?term=blindplaat

Dus je krijgt dan zoiets (natuurlijk met afdekraam er over):

Afbeeldingslocatie: https://d16m3dafbknje9.cloudfront.net/imagescaler/8815653879838-424-424.jpg

Hier kun je dan de magnetische houder van de Hue dimmer dan op vastplakken of schroeven.

/edit, heb nog even gezocht (foto's zoeken via google in deel 1 en 2 van dit topic)

https://www.google.com/se...g..0.0.0....0.fP9PCwVkjgM

daar kom ik tegen dat mensen een montageplaat zoals dit kopen:
https://www.praxis.nl/ger...montageplaat-1414/5387381

en dan dit soort dingen doen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WGq6ipxs201xV31MQ90T6q11/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RxmKlqNTI2sraSdw7BUItEun/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fjyd8wp2irysUsbe3ZJSFYu2/full.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Pusherman_ op 03-10-2018 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Fatal Mind schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 06:44:

Ik heb de Hue Play Go, en ook deze werken gewoon via de Hue App, in mijn ogen zijn ze ook goed te gebruiken als wall-washers (lampen die je kunt gebruiken om een hele muur te verlichten), ze geven best veel licht.

Ze zijn een goed alternatief voor een Bloom of Iris (maar dan beter, wat betreft licht opbrengst en kleuren berijk)!

Update: oops haal Hue Play en Hue Go door elkaar 8)7 , Hue Play is zo nieuw die zijn alleen nog te preorderen! Dacht al Hue Go werkt gewoon als normale lamp, neem aan dat voor Hue Play het zelfde werkt :+

[ Voor 8% gewijzigd door Erik1971 op 03-10-2018 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Bedankt @Pusherman_ Dat afdekplaatje van de Praxis had ik ook al gevonden maar dat is nog net iets te smal.
Op Etsy kun je ook 3D geprinte oplossingen kopen maar die zijn niet echt mooi afgewerkt.
Ik zal vanavond wat foto's posten van mijn situatie om het te verduidelijken maar de foto's de jij poste zijn wel het idee ja.
Die oplossing in je laatste foto, drie (of in mijn geval twee) dimmers naast elkaar heb ik nog niets voor gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pusherman_
PeterPan schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:23:

Die oplossing in je laatste foto, drie (of in mijn geval twee) dimmers naast elkaar heb ik nog niets voor gevonden.
Jammer dat dat dan net niet past, je gaat ook natuurlijk niet je hele muur opnieuw stucen ofzo om zoiets te fixen |:( (nouja, mezelf kennende ga ik dat precies doen als ik me er maar lang genoeg aan erger haha)

als je inzoomt op die foto zie je dat dat gewoon 3 van die afdekplaatjes naast elkaar zijn trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
Ik zie hier supra ook iemand die de trap wil verlichten... ik wil hierop inpikken.

Korte schets: Zolder is kamer geworden voor kinderen, trap naar boven.
Van x uur tot Y uur ga ik een LED strip de trap doen verlichten. Echter de trap is in de gang en vanaf een bepaald uur zou die storen in onze kamer en dus dan gaat deze uit. (bijvoorbeeld 23u)
Ik gebruik hier echter GEEN smart strip! Ik zou deze wil aansturen met een smartplug via Smart Life, dat werkt perfect.
Kinderen hebben geen wc op hun kamer en moeten dus als ze 's avonds (na uitzetten strip) of 's nachts naar wc willen de trap gebruiken. Ik zou willen dat de Philips sensor die in de kamer komt dat ziet (beweging) en dan de strip op de trap doet aangaan. Philips Hue herkent deze niet en dus dacht ik aan IFFFT maar hier kan ik bij de "IF" blijkbaar geen Hue kiezen?
Kinderen zijn nog klein (2 & 5) en wil dus geen risico pakken met onverlichte trap. Ik heb wel nog een Living Lights adapter die ik nu elders gebruik die ik daarvoor zou kunnen gebruiken maar liever anders...
En anders dan toch maar een smart strip als ik niks anders vind.
Iemand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
voodoo077 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:48:
<lang en niet heel duidelijk verhaal>
Een osram smartplug werkt samen met hue zodat je je niet-slimme ledstrip aan een hue motionsensor kunt hangen. Is dat wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
dragon2 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:08:
[...]

Een osram smartplug werkt samen met hue zodat je je niet-slimme ledstrip aan een hue motionsensor kunt hangen. Is dat wat je zoekt?
Thx voor snelle reply. Dus deze wordt ondersteund standaard door Hue en ik kan dan zeggen:
1. aanstaan van 18u tot 23u
2. van 23u tot 7u ALS detector X beweging oppikt OSRAM aan = led strip aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
voodoo077 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:34:
[...]

Thx voor snelle reply. Dus deze wordt ondersteund standaard door Hue en ik kan dan zeggen:
1. aanstaan van 18u tot 23u
2. van 23u tot 7u ALS detector X beweging oppikt OSRAM aan = led strip aan.
Waarom zou je standaard je lampen laten branden als er toch niemand is?

Ik heb zelf bij de trap: 2 motionsensors (boven en beneden) en dan afhankelijk van het lichtniveau de ledstrip aan laten springen, en als hij aangaat dan afhankelijk van de tijd op vol vermogen of op nachtstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
@voodoo077 Ik neem aan dat je geen lightstrip van Hue gebruikt omdat je deze al hebt liggen? Want wat @dragon2 zegt is ideaal aan de philips dingen, namelijk het vermogen throttlen afhankelijk van de tijd. De OSRAM's zijn aan/uit o.b.v. een trigger of knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo077
sheane schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 13:05:
@voodoo077 Ik neem aan dat je geen lightstrip van Hue gebruikt omdat je deze al hebt liggen? Want wat @dragon2 zegt is ideaal aan de philips dingen, namelijk het vermogen throttlen afhankelijk van de tijd. De OSRAM's zijn aan/uit o.b.v. een trigger of knop.
@sheane Heb sinds gisteren een 2m + 1m extra van de Amazon promo maar ik dacht die elders te gebruiken en wou op de trap dus een goedkope witte gebruiken. Beetje zonde om een ledstrip die x aantal mogelijkheden heeft enkel op te hangen om een trap te verlichten.
Wou dus inderdaad een bestaande ledstrip die ik nog heb liggen (in verpakking) daar hangen en die programmeren.
Waarom licht als er niemand is? Is de hall van boeven en momenteel hangt er verlichting (design spaarlamp) die nu ook aanstaat van ongeveer 18 tot 23u. Dan kan deze "uit" op die momenten dat er niemand is en ledstrip doet dan dat werk.
De Osram zou dan te beperkt zijn en doet zelfde als Living white adapter aan of uit maar denk niet dat de strip aan te passen is geeft altijd volle sterkte en maakt dan minder uit.
De Osram ledstrip waar supra wordt over gepraat, kan die dan hier een oplossing zijn? Kan je die via Hue instellen om tussen bepaalde periodes slechts op 20% te werken of ook niet?

@dragon2 dat is wat ik wil maar dan zonder gebruik te maken van de Philips ledstrip ...

[ Voor 3% gewijzigd door voodoo077 op 03-10-2018 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

PeterPan schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:23:
Bedankt @Pusherman_ Dat afdekplaatje van de Praxis had ik ook al gevonden maar dat is nog net iets te smal.
Op Etsy kun je ook 3D geprinte oplossingen kopen maar die zijn niet echt mooi afgewerkt.
Ik zal vanavond wat foto's posten van mijn situatie om het te verduidelijken maar de foto's de jij poste zijn wel het idee ja.
Ik loop hier ook tegen aan. Ondertussen zeven Hue Dimmers door het huis heen hangen, maar niet overal dekt die standaard Gamma plaat de muur af. Vooral in de keuken zit er een paar milimeter speling aan elke kant, maar daar zit ook nog eens stenen tegels omheen. Mocht je ooit het gouden ei tegenkomen, dan hoor ik het graag ;)

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 15:39
Heb hier naast mn fysieke schakelaar ook de dimmer switches hangen, maar op een gestucte wand. Is het niet mogelijk deze iets verder bij te werken, zodat je geen ruimte meer hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
remoss schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:36:
[...]

Ik heb drie Hue Signe lampen in gebruik en die werken uitstekend via het standaard Hue systeem en dus via de app. Sterker nog, ik heb niet eens Ambilight ;)
Goud! Bedankt!
Erik1971 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:09:
[...]

Ik heb de Hue Play, en ook deze werken gewoon via de Hue App, in mijn ogen zijn ze ook goed te gebruiken als wall-washers (lampen die je kunt gebruiken om een hele muur te verlichten), ze geven best veel licht.

Ze zijn een goed alternatief voor een Bloom of Iris (maar dan beter, wat betreft licht opbrengst en kleuren berijk)!
Top, bedankt!

Ga ik binnenkort eens wat leuke lampen bestellen voor m'n nieuwe huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 20:37
Iemand deze al in het wild gespot?

https://huehomelighting.c...witches-coming-this-year/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterPan
Dat komt een heel eind in de buurt van wat ik zoek maar erg elegant ziet er niet uit.
Dit is wel een mooie oplossing denk ik:
https://www.etsy.com/uk/l...ue-dimmer-uk-wall-adapter

Afbeeldingslocatie: https://i.etsystatic.com/14405524/r/il/9da75f/1540673980/il_570xN.1540673980_dwiu.jpg
Pagina: 1 ... 12 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic