[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.149.778 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
BounceMeister schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:29:
[...]

Bedankt voor de uitleg, ik snap nu hoe het werkt. (Bij KaKu kan je meerdere (max 3) remotes koppelen aan één lamp (en andersom), maar bij Hue werkt dit dus anders.)
De app die ik heb, activeert touchlink alleen om naar lampen te zoeken. Bij "Slimme besturingsapparaten" zit die optie er niet. Je kan dan alleen kiezen uit het toevoegen van een hue dimmer, hue tap of hue bewegingssensor. En hij vindt geen schakelaar wanneer ik touchlink activeer via het "zoek naar lampen"-menu.
Via www.easy-hue.com kan ik helemaal niets toevoegen (website op mobiel).
Dus nu even op zoek naar een manier om touchlink voor een besturingsapparaat werkend te krijgen zonder Apple apparaat (want daar zijn veel apps voor).

Edit,
Ik heb ook een dimmerswitch. Maar daarmee kan ik niet de ronde LivingColors remote werkend krijgen. Bij die ronde remotes kon je ze "kopiëren" door 1 remote te resetten, dan naast een andere leggen en tegelijkertijd op aan of I drukken voor 10 seconden. Maar samen met de dimmerswitch van Hue lukt dat niet.
Als je een dimmer switch aan de bridge hebt toegevoegd op de standaard manier, dus via de app, dan gaan alle commando's van de Switch via de bridge, het touchlinken met de Switch is dan uit gezet, dus kun je hem ook niet meer gebruiken om een LivingColors/SmartLink remote toe te voegen :/

Als mijn manier niet werkt (was een theoretische oplossing), dan kun de volgende instructies gebruiken, die terug zijn te vinden bij deze web winkel; https://www.beaumotica.nl...met-de-philips-hue-bridge

Ik heb mijn LivingColors/SmartLink remotes opdezelfde manier, zoals op link hier boven, toegevoegd, vanaf dag 1 (voordat er een dimmer switch of tap van Hue bestond). Nadeel was dat je de Bridge toen nog helemaal moest reseten, inclusief de zigbee chip (middels speciale handling met remote).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:14
icecreamfarmer schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:31:
[...]

Dat als je netwerk eruit ligt je toch je lampen aan kan doen door er kort de stroom af te halen enw eer op te zetten.

Tevens behoud je dan flexibiliteit als je een keer een normale lamp nodig hebt omdat je geen hue op voorraad hebt.
Tja. Dat is ook een afweging. Ik zou meer last hebben van bedienfouten door huisgenoten (toch de oude schakelaar omzetten); de kans dat mijn netwerk het niet doet is bijzonder klein (N.B. Hue blijft volgens mij ook bedienbaar zonder internet, als je interne netwerk het maar doet).
Als je je Hue net hebt zou er de komende jaren niets stuk moeten gaan. Ben je daar toch bang voor, dan zou ik eerder een lamp (desnoods een witte zonder ambiance) op voorraad houden. Die kun je er dan tijdelijk inschroeven als een andere het opgeeft, tot de nieuwe binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 16:34
Ik wil 11 gu10 color in mijn woonkamer plaatsen, maar ik vraag me af of ik niet beter even kan wachten. Ik lees in diverse berichten dat de tweede generatie gu10 duidelijk achterblijft bij het weergeven van groen en blauw. Ik ben bang dat je straks duidelijk verschil ziet tussen de Lichtstrip Plus (20 meter in een koof in het verlaagde plafond) en de gu10 spotjes. Ik sla me straks voor mijn kop als ze dan even later een nieuwe generatie van de spotjes uitbrengen....

Wat denken jullie hierover.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:00
aouwe schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:04:
Ik wil 11 gu10 color in mijn woonkamer plaatsen, maar ik vraag me af of ik niet beter even kan wachten. Ik lees in diverse berichten dat de tweede generatie gu10 duidelijk achterblijft bij het weergeven van groen en blauw. Ik ben bang dat je straks duidelijk verschil ziet tussen de Lichtstrip Plus (20 meter in een koof in het verlaagde plafond) en de gu10 spotjes. Ik sla me straks voor mijn kop als ze dan even later een nieuwe generatie van de spotjes uitbrengen....

Wat denken jullie hierover.
Inderdaad, de GU10’s zijn qua kleurbereik een stuk minder dan de andere lampen. Bovendien zijn ze ook een stuk groter dan normale GU10 spots.

Ik heb ze wél op een hoop plekken in huis hangen (ik heb inmiddels 9 GU10’s), omdat ik geen zin heb om te wachten. Inmiddels is er nog steeds geen duidelijkheid over het moment dat er een nieuwe generatie zal verschijnen. Dát ze ermee bezig zijn is sinds kort wel bekend.

Ik gebruik overigens de blauw en groentinten überhaupt niet zo heel vaak, dus in de praktijk merk ik er weinig van. Maar goed, ik snap je dilemma :)

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aouwe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 16:34
Ik heb er voor gekozen om boven de eettafel en boven de bank GU10 White Ambiance te nemen (7x), en een lamp te kopen voor boven de salontafel waarin 3 E27 lampen passen.

In de keuken 2x E14 aan het plafond. Daarnaast nog 4 basissets Lightstrip en 12 verlengstukken, samen 20 meter (4 x 5 meter). Met die 4 basissets heb ik twee keer zoveel licht als bij 2 Lightstrips van 10 meter. De Lightstrip, de lamp boven de salontafel, en de lamp in de keuken geven genoeg kleur aan de woonkamer/open keuken. Is zo een stuk voordeliger dan mijn eerste plan, en ik heb meteen alle lampen met mooie verzadigde kleuren. Is wel een mooi alternatief, vind ik.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 10:13
Vandaag naar de Gamma geweest vanwege de 30% op Philips lichtbronnen actie. Helaas vielen de spotjes en plafonieres hier niet onder. Gek genoeg de Hue accessories (e.g. dimmer, motion switch) wel.

Uiteindelijk 20% korting gekregen op 2 Hue Being en 12 Hue Milliskin spotjes omdat ze er zelf ook niks meer van begrepen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02:18

m-buurman

hmmm...coffee!!

Ballebek schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 17:50:
Vandaag naar de Gamma geweest vanwege de 30% op Philips lichtbronnen actie. Helaas vielen de spotjes en plafonieres hier niet onder. Gek genoeg de Hue accessories (e.g. dimmer, motion switch) wel.

Uiteindelijk 20% korting gekregen op 2 Hue Being en 12 Hue Milliskin spotjes omdat ze er zelf ook niks meer van begrepen.
Top tip.. ga naar de Hornbach en profiteer van de laagste prijs garantie (=actieprijs + 10% extra korting), kans op voorraad is ook groter.

Verwijderd

Mag ik een paar domme n00b-vragen stellen? Ik ga beginnen met Hue in ons nieuwe huis. Heb er wel wat budget voor.

Ik heb 5 plafonnières nodig. Kan ik elke plafonniere kopen (bijv de Philips Octogan https://www.bol.com/nl/p/...2w-230v/9200000020662280/) en de lampjes die daarin zitten vervangen voor een bolletje van Hue?

Of kan ik dan beter meteen voor zo'n kant-en-klare plafonniere met een Hue lamp gaan?

Punt is dat ik die laatste alleen zie met White Ambiance, terwijl ik liever Color Ambiance zou hebben.

En nog een echt domme vraag: We krijgen over twee weken pas wifi in het nieuwe huis. Hue lampen doen het toch ook zonder wifi? Ik bedoel: ze zullen niet connecten, maar ze geven zonder wifi wel licht toch? Staan ze dan op maximale sterkte?

Ik hoop dat ik niemand irriteer met deze vragen, die vast eerder zijn gesteld, maar ik kan ze niet vinden.... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• granturismo5
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 20:26
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:39:
Mag ik een paar domme n00b-vragen stellen? Ik ga beginnen met Hue in ons nieuwe huis. Heb er wel wat budget voor.

Ik heb 5 plafonnières nodig. Kan ik elke plafonniere kopen (bijv de Philips Octogan https://www.bol.com/nl/p/...2w-230v/9200000020662280/) en de lampjes die daarin zitten vervangen voor een bolletje van Hue?

Of kan ik dan beter meteen voor zo'n kant-en-klare plafonniere met een Hue lamp gaan?

Punt is dat ik die laatste alleen zie met White Ambiance, terwijl ik liever Color Ambiance zou hebben.

En nog een echt domme vraag: We krijgen over twee weken pas wifi in het nieuwe huis. Hue lampen doen het toch ook zonder wifi? Ik bedoel: ze zullen niet connecten, maar ze geven zonder wifi wel licht toch? Staan ze dan op maximale sterkte?

Ik hoop dat ik niemand irriteer met deze vragen, die vast eerder zijn gesteld, maar ik kan ze niet vinden.... :)
Welkom in de hue familie;) Je kan elke plafonnière kopen zolang deze maar een formaat lamp ondersteund welke hue levert (e14 en e27 etc). Het is een kwestie van smaak of je voor een kant-en-klare hue lamp kiest. Persoonlijk vind ik ze behoorlijk prijzig voor wat het is en daarnaast niet mijn smaak.

De lampen werken sowieso zonder wifi, de oude/domme schakelaar zal de lamp aanzetten en voor nu zal dat betekenen op volle sterkte. Binnenkort wordt dit aangepast en zal na een stroomonderbreking de lamp terug gaan naar de laatste setting.

Ik dacht dat de lampen ook überhaupt zonder wifi werken, ze maken gebruik van zigbee, maar 100% zeker weet ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 12:31

Cas

Ik zit eraan te denken om de Philips Hue Buratto 4-Spot lamp te kopen voor in mijn slaapkamer. Ik woon in een studio met een grote slaapkamerkast welke tegelijkertijd ook dient als room-divider. Om het beeld duidelijk te maken hierbij een (deel van de) plattegrond. Op het rode vlak wil ik de lamp plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y6B82tz.png

Nu wil ik de lamp zo plaatsen dat ik 3 spots in de slaapkamer richt en 1 richting de hal. Nu ben ik er alleen niet zeker van of deze lampen (het zijn als het goed is 4xGU10 lampen) los van elkaar kan bedienen. Denk hierbij aan dimmen, aan + uit en kleur. Weet een van jullie of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 12:51
Iemand toevallig hier die zijn ervaring kan delen van een lightstrip plus bevestigd aan de bovenzijde van tweezijdige ambilight tv??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-09 16:30
@Verwijderd in deze plafonnière kun je philips hue e14 color lampen doen. Heb je inderdaad gekleurd licht. Wel even rekening houden dat je een laatste versie Hue bridge aanschaft. Deze bridge dien je te koppelen met je netwerk via een UTP kabel, deze kabel zit volgens mij bij de bridge. Bridge zorgt voor communicatie met de lampen. Wil je de lampen bedienen met een schakelaar, want elke keer je smartphone pakken om het licht aan en uit te doen is niet echt handig. Dan zul je een Hue tap dienen aan te schaffen. Ja en dan is de eerste investering best aanzienlijk. Maar uit ervaring kan ik zeggen een geweldig systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 12:23

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Cas schreef op zondag 16 september 2018 @ 01:24:
Ik zit eraan te denken om de Philips Hue Buratto 4-Spot lamp te kopen voor in mijn slaapkamer. Ik woon in een studio met een grote slaapkamerkast welke tegelijkertijd ook dient als room-divider. Om het beeld duidelijk te maken hierbij een (deel van de) plattegrond. Op het rode vlak wil ik de lamp plaatsen.

[Afbeelding]

Nu wil ik de lamp zo plaatsen dat ik 3 spots in de slaapkamer richt en 1 richting de hal. Nu ben ik er alleen niet zeker van of deze lampen (het zijn als het goed is 4xGU10 lampen) los van elkaar kan bedienen. Denk hierbij aan dimmen, aan + uit en kleur. Weet een van jullie of dit mogelijk is?
Elke Hue kun je apart bedienen, hoe het echt zit met sport weet ik niet maar gok dat dit niets uitmaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:39:
...(knip)...

Ik heb sinds kort een paar Hue "White&Color Ambiance" lampen en twee dimmer switches.
Wanneer je zo'n Hue lamp alleen met de muurschakelaar aan zet, dan gaat hij op volle sterkte wit branden.

De dimmer switches hebben 4 knoppen: aan, uit, plus en min. Je kunt de aan-knop meerdere keren indrukken om zo voor 5 scenes te kiezen. Dat stel je in via de Hue app, geen idee of dat al kan zonder wifi.

In ieder geval heb je wel licht zonder wifi.

Ohja. Let wel op dat wanneer je later de lampen wilt koppelen, dat je dat mogelijk via het invoeren van het serienummer van de lamp moet doen. Dus voordat je ze inbouwt even het serienummer noteren, staat op de zijkant van de lamp.

[ Voor 33% gewijzigd door BounceMeister op 16-09-2018 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
BounceMeister schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:08:
[...]

Ik heb sinds kort een paar Hue "White&Color Ambiance" lampen en twee dimmer switches.
Wanneer je zo'n Hue lamp alleen met de muurschakelaar aan zet, dan gaat hij op volle sterkte wit branden.

De dimmer switches hebben 4 knoppen: aan, uit, plus en min. Je kunt de aan-knop meerdere keren indrukken om zo voor 5 scenes te kiezen. Dat stel je in via de Hue app, geen idee of dat al kan zonder wifi.

In ieder geval heb je wel licht zonder wifi.

Ohja. Let wel op dat wanneer je later de lampen wilt koppelen, dat je dat mogelijk via het invoeren van het serienummer van de lamp moet doen. Dus voordat je ze inbouwt even het serienummer noteren, staat op de zijkant van de lamp.
Als je de lampen eerst rechtstreeks bediend met dimmer switch kun je zie later in een keer toevoegen aan de bridge, moet je wel de juiste instructies volgen in de app!

In kort komt het er op neer dat alle lampen aan moeten staan (lees spanning erop) en vervolgens volg je de instructies in de app, belangrijk is dat je resetknop van de switch maar kort indrukt, dan gaat deze in een soort van migratie mode en zorgt de switch er voor dat alle Hue lampen die gelinked waren met de switch, aan de bridge worden toegevoegd!

Als je heel eigenwijs de switch reset naar factory new door resetknop 10 seconden in te drukken, dan weet deze niet meer welke lampen gelinked waren en wordt alleen de switch gevonden en niet de lampen!

Let wel even op dat de switch maar maximaal 10 lampen kan migreren naar de bridge, dus als je meer dan 10 lampen hebt gelinked worden de lampen na de eerste 10 niet overgezet naar bridge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
In mijn renovatiewoning ben ik bijna aan de aanleg van nieuwe elektra toe. In de woonkamer en slaapkamer wil ik (deels) Philips Hue gaan gebruiken.

In de woonkamer is het redelijk rechttoe rechtaan: één Gira-schakelaar met Hue Tap-module erin.

Maar voor de slaapkamer kom ik er niet helemaal uit. In de slaapkamer komen 3 lampen: 1 plafondlamp (waarschijnlijk in een plafondventilator) en 2 hangende lampen aan beide kanten van het bed.

De schakelaar bij de deur wordt ook een Gira met Hue Tap-module. Hiermee wil ik:
- Alle lampen aan/uitschakelen
- Alle lampen dimmen
- Alléén de plafondlamp aan/uitschakelen en het liefst dimmen

Bij het bed wil ik aan beide kanten:
- Alle lampen kunnen aan/uitschakelen
- Alléén de lamp aan de juiste kant van het bed aan/uitschakelen en het liefst dimmen
- Alle lampen kunnen dimmen

Wat zou hiervoor de beste optie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@sOid ,
Met een Hue color startersset bridge en 3x E27 lampen welke je in de plafondventilator en 2x hanglamp plaatst is dit mogelijk. misschien een losse living colors AB erbij en aan al je voorwaarden is voldaan.
Op je smartphone ook nog te bedienen en timers zijn ook maken voor ochtend en avond.

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
sOid schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:55:
In mijn renovatiewoning ben ik bijna aan de aanleg van nieuwe elektra toe. In de woonkamer en slaapkamer wil ik (deels) Philips Hue gaan gebruiken.

In de woonkamer is het redelijk rechttoe rechtaan: één Gira-schakelaar met Hue Tap-module erin.

Maar voor de slaapkamer kom ik er niet helemaal uit. In de slaapkamer komen 3 lampen: 1 plafondlamp (waarschijnlijk in een plafondventilator) en 2 hangende lampen aan beide kanten van het bed.

De schakelaar bij de deur wordt ook een Gira met Hue Tap-module. Hiermee wil ik:
- Alle lampen dimmen

- Alléén de lamp aan de juiste kant van het bed aan/uitschakelen en het liefst dimmen

Je zou via All4Hue (of vergelijkbaar) een dimmerswitch kunnen herprogrammeren. Hierdoor heb je in feite 4 buttons met volgens mij zelfs meer opties (meerdere keren drukken) om vast te leggen. Nu ben ik geen expert hierin, maar mijn keuken werkt nu bijvoorbeeld via Aan 1 lamp, Aan beide lampen, Uit 1 lamp, Uit alles, ipv dus de normale 1 lamp/groep schakelen + dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 18:46
sOid schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:55:

- Alle lampen dimmen

Zover ik weet kun je met een Hue-Tap niet dimmen! Je hebt dan dus 3 dimmer-switches nodig. Je kan idd met All4Hue dan de juiste programmering erin zetten.

bv:

- Aan lang ingedrukt houden --> Alle lampen kunnen aan/uitschakelen
- Aan kort ingedrukt houden -->Alléén de lamp aan de juiste kant van het bed aan/uitschakelen

- en het liefst dimmen

Deze laatste 2 worden lastig op 1 dimmer switch. aangezien je de dim up en down dan al voor de lamp aan de eigen zijde gebruikt.

Wat je mss met je HUE tap wel kunt doen is een scene instelling waarbij de lampen op een bepaalde brightness gaan. Is mss een soort van dimmen.:)

[ Voor 19% gewijzigd door SneezyThunder91 op 17-09-2018 11:28 . Reden: uitleg programmeren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 15:15
Arbeider schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:22:
[...]
Zover ik weet kun je met een Hue-Tap niet dimmen!
Met een "labs formula" lukt dat prima:
https://labs.meethue.com/formulas/huelabs/tap-dimmer

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
Zoals ik al in mijn post zei: "Wat je mss met je HUE tap wel kunt doen is een scene instelling waarbij de lampen op een bepaalde brightness gaan. Is mss een soort van dimmen.:)"

Dat kan inderdaad. Maar echt dimmen kan volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
SneezyThunder91 schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:26:
Zoals ik al in mijn post zei: "Wat je mss met je HUE tap wel kunt doen is een scene instelling waarbij de lampen op een bepaalde brightness gaan. Is mss een soort van dimmen.:)"

Dat kan inderdaad. Maar echt dimmen kan volgens mij niet.
Echt dimmen met Tap door knop ingedrukt houden kan niet, moet je overigens ook niet doen, want dan wissel je de Tap van kanaal..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 10:18

Shunt

Boe

Shunt schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:31:
Ik heb voor mijn nieuwe huisje gelijk maar even een leuk HUE setje gekocht.
En ik dacht laten we ook gelijk maar wat inbouw schakelaars met zigbee kopen zodat ik niet altijd met dat klote afstandsbedieningkje hoef te kloten of de telefoon moet pakken.

Dus ik heb de Bush Jaeger universele inbouw voeding gekocht en een setje schakelaars van Bush Jeager.
Deze:
ABB Busch-Jaeger Wandzender ZigBee Light Link, 2-kanaals (voor sokkel) - 6736-84
ABB Busch-Jaeger Bedieningselement ZigBee Light Link 4-kanaals (voor sokkel) - 6737-84

Echter ben ik nu bang dat dit helemaal niet werkt zoals ik het zou verwachten.
Ik had verwacht deze toe te kunnen voegen aan de HUE bridge als schakelaar?
Echter als ik ga kijken vind ik enkel beschrijvingen van de inbouw dimmers / schakelaars waar je een normale lamp op kunt aan sluiten en die toe kunt voegen aan HUE als een lamp.

Heb ik nu een verkeerd product gekocht of heb ik de juiste manual nog niet gevonden want ik krijg op geen mogelijkheid deze schakelaars gekoppeld aan mijn Hue.
Ik ben ondertussen een stapje verder.
Ik heb eerst lampen gekoppeld aan een remote, met deze remote heb ik de lampen gekoppeld aan de Light Link schakelaar (de 4-kanaals). Echter dan kan ik met geen mogelijkheid de lampen meer toe voegen aan het HUE systeem wat ook totaal weer niet de bedoeling is.

Het is ook zo fijn dat ik eigenlijk nergens nuttige informatie kan vinden over deze schakelaars inc met het Hue syteem. Wel is er wat info over de dimmers die je weer in Hue kunt toevoegen als lamp. Maar die methode lijkt niet te werken voor deze schakelaars.

Ik zit er ernstig over te denken het hele zooitje terug te sturen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:53
@Shunt je zult deze schakelaar nooit gaan zien in de Hue app. Je kunt er enkel de lampen direct mee aansturen. Scenes zul je dus ook op de schakelaar zelf moeten aanmaken.

Je kunt wel lampen die aan de Hue bridge gekoppeld zijn met deze schakelaars bedienen, mits alles in hetzelfde netwerk is aangemeld.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Xander schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:39:
@Shunt je zult deze schakelaar nooit gaan zien in de Hue app. Je kunt er enkel de lampen direct mee aansturen. Scenes zul je dus ook op de schakelaar zelf moeten aanmaken.

Je kunt wel lampen die aan de Hue bridge gekoppeld zijn met deze schakelaars bedienen, mits alles in hetzelfde netwerk is aangemeld.
De schakelaar in de hue app niet zien zou nog niet zo erg zijn.
Maar zodra ik de lamp (via de remote) aan de schakelaar heb gekoppeld kan ik de lamp niet meer in de hue app bedienen. (als ik de lamp dan op serial forceer in de app) kan ik hem niet meer op de remote bedienen.
Begrijp ik het nu goed en is dit nu gewoon hoe dit systeem werkt of doe ik alsnog iets fout?

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Shunt schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:46:
Maar zodra ik de lamp (via de remote) aan de schakelaar heb gekoppeld kan ik de lamp niet meer in de hue app bedienen. (als ik de lamp dan op serial forceer in de app) kan ik hem niet meer op de remote bedienen.
Begrijp ik het nu goed en is dit nu gewoon hoe dit systeem werkt of doe ik alsnog iets fout?
Je doet iets fout... Die remote heb je helemaal niet nodig. Lampen moet je gewoon aan de Hue bridge gekoppeld laten en dan de Busch-Jaeger schakelaar toevoegen aan hetzelfde netwerk.

Die procedure heb ik zo snel even niet bij de hand maar het zou hetzelfde moeten zijn als het koppelen van een dimmer of relais module. Dus ook gewoon vanuit de app een nieuwe lamp laten zoeken, daarmee zet je het netwerk open.

De schakelaar touchlinken met de bridge zou volgens mij ook moeten werken.

edit:
Lampen zoeken vanuit de hue app en terwijl dat loopt de Busch-Jager schakelaar resetten zou volgens mij genoeg moeten zijn. De bovenste 2 knoppen >5s vast houden tot de lampjes permanent branden en dan beide knoppen kort indrukken.

Daarna moet je uiteraard scenes aanleren voordat het iets gaat doen. De lampen die je wilt bedienen (dus aan of uit wilt schakelen) aan zetten vanuit de Hue app, de rest uit. Dan de knop die je wilt programmeren >15s vast houden totdat het lampje gaat knipperen, via de Hue app de lampen in de gewenste staat zetten en nogmaals kort op de knop drukken.

[ Voor 24% gewijzigd door Xander op 17-09-2018 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 11:50

Tjark

DON'T PANIC

Crosspost uit 't Tradfri topic:

Helaas krijg ik de Ikea smart sockets niet gekoppeld aan m'n Hue. Niet via de normale app, ook niet via easy-Hue.com steal of Hue essentials touchlink. Bij die laatste gaat het ledje de socket wel 'knipperen' (langzaam aan uit dimmend), maar vervolgens kan de bridge 'm toch niet vinden :(

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 11:42
Mensen ervaring met deze strips om een hue lightstrip te bevestigen aan de achterzijde van een televisie.
Of heeft er iemand een beter alternatief ?

https://www.amazon.de/Mon...&keywords=monoprice+cable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:02
Joepv schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 23:46:
[...]

Inmiddels heb ik de LightLinks aan de gang. Een scène koppelen kan door deze in te stellen met de app. Dan af te vuren dat de lampen (die gekoppeld zijn aan de LightLink) in de juiste stand gaan en dan op de LightLink een van de cijfer knopjes 4 sec inhouden. Dan slaat hij de waarden op.

Ik stuur 2 ledstrips en 2 go lampjes aan. De rest in huis is gewone LED met zwave. Ik gebruik de LightLinks in "wissel schakeling" bij de trap en op de slaapkamer. Meestal gaat de les aan door een scène in de zwave controller met een Philips plugin.
Wat is de reden dat jullie voor de Lightlinks gaan? Omdat de standaard niet voldoende zijn. of omdat ze niet mooi zijn? Of andere redenen? Ben ook net begonnen met deze dure hobby,

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:50
Tjark schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:29:
Helaas krijg ik de Ikea smart sockets niet gekoppeld aan m'n Hue. Niet via de normale app, ook niet via easy-Hue.com steal of Hue essentials touchlink. Bij die laatste gaat het ledje de socket wel 'knipperen' (langzaam aan uit dimmend), maar vervolgens kan de bridge 'm toch niet vinden :(
Ik kreeg ze ook moeilijk aan de praat (lampjes knipperden wel maar het werkt niet) totdat ik de volgende tip vondt: Je moet de lampjes een factory reset geven (3x uit en weer aan via het lichtknopje). Als de lampen dan knipperen zet je ze uit. Start dan de scan in de Hue app. En als de scan loopt dan zet je de lamp via het lichtknopje aan. Mij Hue vond ze toen vrijwel meteen.

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Not_Disclosed schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:37:
[...]
Ik kreeg ze ook moeilijk aan de praat (lampjes knipperden wel maar het werkt niet) totdat ik de volgende tip vondt: Je moet de lampjes een factory reset geven (3x uit en weer aan via het lichtknopje). Als de lampen dan knipperen zet je ze uit. Start dan de scan in de Hue app. En als de scan loopt dan zet je de lamp via het lichtknopje aan. Mij Hue vond ze toen vrijwel meteen.
Ah, je had ook echt een lamp (lichtbron) in de socket gedaan? Ik had wel uit/aan 6x/10x gedaan.

Je zegt: 'als de lampen dan knipperen' -> dat zijn de dus lampen/lichtbron die je in de socket hebt geplugd?

To be clear: je/we hebben het hier over de smart socket:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KxP4X0RKGWWEgMyV02iHM0XC/thumb.jpg

_niet_ lampen/bulps/gu10/tradfri-driver

[ Voor 18% gewijzigd door Tjark op 18-09-2018 16:26 ]

*insert signature here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Laatst online: 15:50
Tjark schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:19:
[...]

Ah, je had ook echt een lamp (lichtbron) in de socket gedaan? Ik had wel uit/aan 6x/10x gedaan.

Je zegt: 'als de lampen dan knipperen' -> dat zijn de dus lampen/lichtbron die je in de socket hebt geplugd?

To be clear: je/we hebben het hier over de smart socket:

[Afbeelding]

_niet_ lampen/bulps/gu10/tradfri-driver
Oeps. Dacht dat ik tradfri lampen had gelezen |:( . Over sockets weet ik eigenlijk niets. Maar misschien is het probleem wel hetzelfde (dit is overigens puur een gok maar misschien het proberen waard :+ ). Als je scant als het device al aan staat lukt het niet. Dus device eerst een factory reset geven (als dat kan voor een socket). Dan device uit het stopcontact halen. Daarna eerst de scan starten in de hue app waarna je de socket weer in het stopcontact steekt.

[ Voor 23% gewijzigd door Not_Disclosed op 18-09-2018 16:44 ]

A life lived in fear is a life half lived

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Not_Disclosed schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:39:
[...]

Oeps. Dacht dat ik tradfri lampen had gelezen |:( . Over sockets weet ik eigenlijk niets. Maar misschien is het probleem wel hetzelfde (dit is overigens puur een gok maar misschien het proberen waard :+ ). Als je scant als het device al aan staat lukt het niet. Dus device eerst een factory reset geven (als dat kan voor een socket). Dan device uit het stopcontact halen. Daarna eerst de scan starten in de hue app waarna je de socket weer in het stopcontact steekt.
Helaas, dit heeft ook niet gewerkt.

*insert signature here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 18:17

Wallie

Herr

Iemand ervaring met een app waarmee je tot een beperkt aantal lampen toegang kan geven? Ik wil graag in de kinderkamers hue lampen hebben, maar wil niet dat ieder kind gelijk alle lampen kunnen bedienen, maar alleen hun eigen. Je bent nu eigenlijk altijd een soort van admin op het systeem...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
Tjark schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:42:
[...]

Helaas, dit heeft ook niet gewerkt.
De Trådfri smart plugs verschijnen ook nog niet in Apple HomeKit. Heb begrepen dat er in oktober nog een update komt. Zit er ook met smart op te wachten, dan kan ik deze stekkers ook met Siri bedienen.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

DeFeCt schreef op maandag 16 juli 2018 @ 22:06:
Met de Amazon Prime aanbieding brandend op mijn scherm sta ik op het punt om de sprong naar Hue ook te nemen. Nu hebben wij in de keuken lampen waarin E27 kogellampen gaan. Als ik de Hue site bekijk heeft Philips dit model niet in haar assortiment en een gewone Hue lamp is echt te groot voor de lampkap. Nu vraag ik me af of er merken zijn die samenwerken met Hue die wel een kogellamp model in het assortiment hebbben.. helaas kom ik er met Google niet op uit, maar wellicht dat iemand het hier weet?
...nog steeds geen kogellamp model gevonden die "smart" is. Nu vraag ik me af of er ook een andere weg te bewandelen is. Wellicht iets onder de schakelaar wat er voor zorgt dat de lampen die er achterhangen "smart" worden? Het gaat om verlichting in de keuken, die wordt aangestuurd door een simpele aan/uit schakelaar.

Flickr

• Shunt

Shunt

Boe

Xander schreef op maandag 17 september 2018 @ 23:01:
[...]

Je doet iets fout... Die remote heb je helemaal niet nodig. Lampen moet je gewoon aan de Hue bridge gekoppeld laten en dan de Busch-Jaeger schakelaar toevoegen aan hetzelfde netwerk.

Die procedure heb ik zo snel even niet bij de hand maar het zou hetzelfde moeten zijn als het koppelen van een dimmer of relais module. Dus ook gewoon vanuit de app een nieuwe lamp laten zoeken, daarmee zet je het netwerk open.

De schakelaar touchlinken met de bridge zou volgens mij ook moeten werken.

edit:
Lampen zoeken vanuit de hue app en terwijl dat loopt de Busch-Jager schakelaar resetten zou volgens mij genoeg moeten zijn. De bovenste 2 knoppen >5s vast houden tot de lampjes permanent branden en dan beide knoppen kort indrukken.

Daarna moet je uiteraard scenes aanleren voordat het iets gaat doen. De lampen die je wilt bedienen (dus aan of uit wilt schakelen) aan zetten vanuit de Hue app, de rest uit. Dan de knop die je wilt programmeren >15s vast houden totdat het lampje gaat knipperen, via de Hue app de lampen in de gewenste staat zetten en nogmaals kort op de knop drukken.
That did the trick.
Nu werkt alles en moet ik straks nog meer van die krengen kopen om alles te kunnen bedienen zoals ik het in gedachten heb :D.

Game PC

• Rallye
Wallie schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:03:
Iemand ervaring met een app waarmee je tot een beperkt aantal lampen toegang kan geven? Ik wil graag in de kinderkamers hue lampen hebben, maar wil niet dat ieder kind gelijk alle lampen kunnen bedienen, maar alleen hun eigen. Je bent nu eigenlijk altijd een soort van admin op het systeem...
Hue kent geen aparte gebruikersaccounts helaas (zoals bijvoorbeeld Netflix); dat was een oplossing geweest. Mijn dochter heb ik toegang via Hue Sync op haar laptop toegang gegeven tot haar kamer, die ik heb aangewezen als enige Entertainmentruimte in huis (is ook de enige ruimte met een Color-lamp). Via Hue sync kan ze zelf ook de kleuren van haar lamp (tijdelijk) aanpassen, zonder dat ze ook mijn routines per ongeluk kan aanpassen.

[ Voor 9% gewijzigd door Rallye op 19-09-2018 12:04 ]

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
DeFeCt schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:46:
[...]

...nog steeds geen kogellamp model gevonden die "smart" is. Nu vraag ik me af of er ook een andere weg te bewandelen is. Wellicht iets onder de schakelaar wat er voor zorgt dat de lampen die er achterhangen "smart" worden? Het gaat om verlichting in de keuken, die wordt aangestuurd door een simpele aan/uit schakelaar.
Sonoff heeft wel producten waar dit mee zou kunnen, heb hier zelf niet voor gekozen omdat dit voor mij te veel zelf knutselen was, maar je zou hier eens naar kunnen kijken: http://sonoff.itead.cc/en/products/sonoff/sonoff-basic

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

YdieresiS schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:58:
[...]

Sonoff heeft wel producten waar dit mee zou kunnen, heb hier zelf niet voor gekozen omdat dit voor mij te veel zelf knutselen was, maar je zou hier eens naar kunnen kijken: http://sonoff.itead.cc/en/products/sonoff/sonoff-basic
Thanks, voorwaarde zou wel moeten zijn dat het HUE compatible is :) ...ben bang dat ik gewoon verder moet zoeken naar mijn kogellampjes... of andere lampen moet gaan ophangen. :|

Flickr

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
DeFeCt schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:01:
[...]

Thanks, voorwaarde zou wel moeten zijn dat het HUE compatible is :) ...ben bang dat ik gewoon verder moet zoeken naar mijn kogellampjes... of andere lampen moet gaan ophangen. :|
Die voorwaarde had ik helaas niet begrepen, sorry. Misschien dat anderen dan nog opties hebben.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
Shunt schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:48:
[...]

That did the trick.
Nu werkt alles en moet ik straks nog meer van die krengen kopen om alles te kunnen bedienen zoals ik het in gedachten heb :D.
Als je wat geduld hebt, dan kun je ook voor de Friends of Hue varianten kunnen gaan, die onlangs zijn aangekondigd, deze zijn wel via de bridge te koppelenen en te configureren (en zichtbaar in Homekit) en waarschijnlijk goedkoper dan de huidige oplossing van Bush Jager!

• Shunt

Shunt

Boe

Erik1971 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:26:
[...]

Als je wat geduld hebt, dan kun je ook voor de Friends of Hue varianten kunnen gaan, die onlangs zijn aangekondigd, deze zijn wel via de bridge te koppelenen en te configureren (en zichtbaar in Homekit) en waarschijnlijk goedkoper dan de huidige oplossing van Bush Jager!
Daar had ik nog niets van gehoord / gezien. Wellicht daar eens op wachten inderdaad. Beneden gaat alles voor nu via de Bush Jeager lightlink spulletjes tot ik een beter alternatief heb.

Game PC

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Hi,

Kort vraagje, hoe kan ik een scene maken die werkt voor meerdere kamers? Heb zeg maar, woonkamer, eetkamer maar dat is in 1 ruimte. Nu had ik een mooi sfeer gemaakt met de lampen en wilde ik een scene maken. Maar dat kon maar per kamer wat ik even snel zag. Had weinig tijd ivm prive afspraak maar kan iemand mij vertellen hoe je dat doet? Of is het toch beter de overstap te maken naar iConnectHue zoals een geode vriend van mij zei gisteravond?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Misschien even de tijd ervoor nemen en eerst zelf kijken?

39

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:15

Rannasha

Does not compute.

Voordat ik in het diepe duik, heb ik wat beginnersvragen over de mogelijkheden van het Hue systeem.

Een van de plekken waar ik een slimme lamp wil plaatsen is op de slaapkamer van mijn dochter. Het idee is om voor haar een lamp te hebben die zowel dienst doet als nachtlamp en als een soort wekker die aangeeft wanneer het tijd is om wakker te worden. De lamp zou dan 's avonds automatisch aan gaan met een bepaalde kleur en 's ochtends verandert de kleur op een door ons gekozen tijdstip (en een tijdje later gaat de lamp uit).

Momenteel heb ik een multicolor smartlamp van een mij onbekend merk daar geplaatst, maar deze lamp laat het niet toe om een combinatie van acties te programmeren. Ik kan dus enkel een aan/uit tijdstip instellen en koppelen aan een scene (kleur/helderheid), maar niets complexer dan dat. Bijkomend problem is dat de lamp geprogrammeerd wordt via een Bluetooth verbinding met de smartphone app. Maar als de stroom wegvalt (omdat het stopcontact waar de lamp in zit ook voor de stofzuiger gebruikt wordt), dan vergeet de lamp z'n programma / de tijd en functioneert hij enkel als domme lamp die op maximale helderheid brandt. Pas wanneer ik opnieuw met mijn smartphone verbinding maak, wordt de boel weer gesynchroniseerd.

Dus, mijn vragen over het Hue systeem:
  • Kan ik op relatief eenvoudige wijze een programma maken waarbij op verschillende momenten andere kleuren/scenes actief zijn?
  • Als de lamp van de stroom gaat (b.v. vanwege stekker uit het stopcontact) en daarna weer aangesloten wordt, haalt de lamp dan automatisch z'n programmering weer op van de Bridge, zonder enige handeling door een mens?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Xander
Shunt schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:48:
[...]

That did the trick.
Mooi dat het werkt!

Ik heb deze knoppen zelf niet meer voor dit doel in gebruik aangezien ik ook Living Whites tussenstekkers heb, die werken niet met de Busch Jaeger schakelaars (het is dan ook geen ZLL). Heb wel Busch-Jaeger dimmer inserts in gebruik om conventionele verlichting in Hue op te nemen, daar zit tegenwoordig gewoon een 2-voudige bedieningsknop op.

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Rannasha schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:21:

Dus, mijn vragen over het Hue systeem:

[ul]
• Kan ik op relatief eenvoudige wijze een programma maken waarbij op verschillende momenten andere kleuren/scenes actief zijn?
Ja zeer eenvoudig! voor elke dag anders aan te passen. makkelijk aan en uit te zetten.
• Als de lamp van de stroom gaat (b.v. vanwege stekker uit het stopcontact) en daarna weer aangesloten wordt, haalt de lamp dan automatisch z'n programmering weer op van de Bridge, zonder enige handeling door een mens?
[/ul]
Ja programmering wordt vervolgt, maar als je de lamp handmatig opnieuw van stroom voorziet, dan zal de lamp gewoon fel branden tot het eerste programma in werking treed.
Je kan de lamp wel gewoon uit zetten of minder fel, dat heeft geen invloed op de programmering.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Even een compliment aan het adres van Philips lighting:

Na een blikseminslag twee lightstrips plus overleden 1 belletje en ze worden kosteloos omgeruild top service! _/-\o_

zo zagen ze eruit in betere tijden...

Zolder Hue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:07

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Wat ik al een tijdje wilde, is er nu eindelijk: de Motion Sensor alleen voor de hoeveelheid licht gebruiken, niet op beweging: in Hue Labs te vinden als "Sunlight as a switch".

Ik wil dat het licht in de woonkamer aangaat als het donker wordt, maar de standaard offset van 30 minuten via iConnectHue voldoet niet altijd. Op een zonnige dag is dat soms al te vroeg, terwijl het met slecht weer juist te laat is.

Meteen maar een extra sensor gehaald voor de woonkamer, over een paar uur weet ik of het goed genoeg werkt. :)

• Rallye
Smuggler schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:25:
[...]

Ja zeer eenvoudig! voor elke dag anders aan te passen. makkelijk aan en uit te zetten.

[...]

Ja programmering wordt vervolgt, maar als je de lamp handmatig opnieuw van stroom voorziet, dan zal de lamp gewoon fel branden tot het eerste programma in werking treed.
Je kan de lamp wel gewoon uit zetten of minder fel, dat heeft geen invloed op de programmering.
Twee opmerkingen:
- je programmering wordt vervolgd omdat die niet in de lamp maar in de Bridge zit;
- het fel branden na uitschakelen met de gewone knop is binnenkort opgelost, zie een aantal posts hierboven.

Ik heb overigens om deze reden de normale schakelaar verwijderd en een Hue dimmer geplaatst op een opbouwplaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:59

zeroday

There is no alternative!

Rannasha schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:21:
Voordat ik in het diepe duik, heb ik wat beginnersvragen over de mogelijkheden van het Hue systeem.

Een van de plekken waar ik een slimme lamp wil plaatsen is op de slaapkamer van mijn dochter. Het idee is om voor haar een lamp te hebben die zowel dienst doet als nachtlamp en als een soort wekker die aangeeft wanneer het tijd is om wakker te worden. De lamp zou dan 's avonds automatisch aan gaan met een bepaalde kleur en 's ochtends verandert de kleur op een door ons gekozen tijdstip (en een tijdje later gaat de lamp uit).
Hier even een ervaring met een Hue lamp bij onze zoon op de kamer
Ik wilde allerlei schemas hebben, maar uiteindelijk daar gewoon vanaf gestapt want wat jij wil, wil je kind uiteindelijk niet en dat werkt dan echt niet.

Wat hebben we gedaan? We hebben een dimmer van hue naast z'n bed gehangen.
In het begin wilde hij met gedimt licht slapen (als een soort nachtlampje), als wij dan naar bed gingen deden we het licht uit. Nu is hij inmiddels 6 en wil hij meteen in het donker slapen en kan het licht gewoon uit.

We lieten hem zien (en dan hebben we het over 2 a 2,5 jaar geleden) hoe hij zelf z'n licht feller en minder fel kon maken. Dus in de morgen als tie wakker werd lampje aan, of feller of minder fel hoe hij het zelf wilde en tadaah.. kind zonder ochtendhumeur .. dat is ook wat waard ;)

Hij blij, wij blij en geen lastige scenes nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door zeroday op 20-09-2018 07:34 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

• Rallye
Ik heb bij het bed van mijn dochter nog een Tap neergelegd (refurbished van Conrad). Dan kan ze zelf ook het licht uitdoen.

• Frid0
zeroday schreef op donderdag 20 september 2018 @ 07:33:
[...]

Ik wilde allerlei schemas hebben, maar uiteindelijk daar gewoon vanaf gestapt want wat jij wil, wil je kind uiteindelijk niet en dat werkt dan echt niet.

In het begin wilde hij met gedimt licht slapen (als een soort nachtlampje), als wij dan naar bed gingen deden we het licht uit. Nu is hij inmiddels 6 en wil hij meteen in het donker slapen en kan het licht gewoon uit.

We lieten hem zien (en dan hebben we het over 2 a 2,5 jaar geleden) hoe hij zelf z'n licht feller en minder fel kon maken. Dus in de morgen als tie wakker werd lampje aan, of feller of minder fel hoe hij het zelf wilde en tadaah.. kind zonder ochtendhumeur .. dat is ook wat waard ;)

Mmmm, dat klinkt best als een goed idee. Wellicht ook wel wat voor bij mijn zoon van 4 op zijn kamer. Even kijken of dat in zijn plafond lamp kan, heb daar laatste zo "bloem" lamp gehangen van de Ikea. En heb je daar dan een kleur lamp in of gewoon wit?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:08:
Even een compliment aan het adres van Philips lighting:

Na een blikseminslag twee lightstrips plus overleden 1 belletje en ze worden kosteloos omgeruild top service! _/-\o_

zo zagen ze eruit in betere tijden...

[Afbeelding: Zolder Hue]
Gaaf, heb je er meer foto's van die constructie?

• pepijndamen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-06 19:55
Ik heb net een hue bridge besteld met wat lampen en een bewegingsmelder. De melder wil ik op zolder inzetten zodat de lamp aan gaat zodra er iemand langs loopt na zonsondergang, maar de lamp moet dan wel aanblijven (dat kan ik vermoedelijk wel makkelijk regelen via all 4 hue).
Ik heb alleen niet echt goed kunnen vinden of het ook mogelijk is om een smart plug (Osram Lightify?) te koppelen aan de hue die het licht uit doet zodra er een bepaald wattage wordt gemeten. Iemand enig idee? Alvast bedankt voor de info.

• Erik1971
pepijndamen schreef op donderdag 20 september 2018 @ 18:56:
Ik heb net een hue bridge besteld met wat lampen en een bewegingsmelder. De melder wil ik op zolder inzetten zodat de lamp aan gaat zodra er iemand langs loopt na zonsondergang, maar de lamp moet dan wel aanblijven (dat kan ik vermoedelijk wel makkelijk regelen via all 4 hue).
Ik heb alleen niet echt goed kunnen vinden of het ook mogelijk is om een smart plug (Osram Lightify?) te koppelen aan de hue die het licht uit doet zodra er een bepaald wattage wordt gemeten. Iemand enig idee? Alvast bedankt voor de info.
Wat betreft schakelen op basis van opgenomen vermogen dat is gemeten door een plug is niet mogelijk.

Ten eerste zijn smart plugs die dit kunnen (Zigbee Smart Energy ) niet compatible met Philips Hue (of andere ZLL bridges), ze komen niet eens in het netwerk!

En ook al zou een ZLL of Zigbee 3.0 smart plug dit wel kunnen (fabrikant heeft de vrijheid om dat alsnog.toe te voegen) dan heeft Hue bridge nog steeds niet de mogelijkheid om er iets me te kunnen doen ( omdat het dan buiten standaard ZLL specificatie valt).

Misschien dat het via HomeKit kan (e.g.Wifi smart plug), maat ik weet niet of HomeKit enige smart energy features ondersteund?!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SneezyThunder91
Lees net leuk nieuws. Hoop dat het snel komt: https://www.onemorething....e-bewegingssensor-buiten/

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Frid0 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:30:
[...]

Mmmm, dat klinkt best als een goed idee. Wellicht ook wel wat voor bij mijn zoon van 4 op zijn kamer. Even kijken of dat in zijn plafond lamp kan, heb daar laatste zo "bloem" lamp gehangen van de Ikea. En heb je daar dan een kleur lamp in of gewoon wit?
wij hebben gewoon een witte lamp en die zit op een soort 'vliegtuig' . ziet er niet uit, maar het geeft licht ;)

• Rallye
De Smart+ Plug van Osram is alleen aan/uit. Meet geen wattages.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Neem gewoon een huidige bewegingssensor en kit de randen voor zover je nodig acht dicht, die dingen kunnen prima buiten hangen. :)

• pepijndamen
Erik1971 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 19:14:
[...]

Wat betreft schakelen op basis van opgenomen vermogen dat is gemeten door een plug is niet mogelijk.

Ten eerste zijn smart plugs die dit kunnen (Zigbee Smart Energy ) niet compatible met Philips Hue (of andere ZLL bridges), ze komen niet eens in het netwerk!

En ook al zou een ZLL of Zigbee 3.0 smart plug dit wel kunnen (fabrikant heeft de vrijheid om dat alsnog.toe te voegen) dan heeft Hue bridge nog steeds niet de mogelijkheid om er iets me te kunnen doen ( omdat het dan buiten standaard ZLL specificatie valt).

Misschien dat het via HomeKit kan (e.g.Wifi smart plug), maat ik weet niet of HomeKit enige smart energy features ondersteund?!
Ok, da's wel erg jammer. Dan ga ik tzt wel op zoek naar een aanvullend product dat t wel kan. Homewizard wellicht?

Ik heb geen homekit of apple producten helaas. Anders had ik daar wel even naar gekeken. Iig bedankt voor de info.
Rallye schreef op donderdag 20 september 2018 @ 19:49:
[...]

De Smart+ Plug van Osram is alleen aan/uit. Meet geen wattages.
Ok. Ga wel op zoek naar andere home automation hardware. Bedankt voor de info.

[ Voor 11% gewijzigd door pepijndamen op 20-09-2018 20:19 ]

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 08:19

mucuracat

YES

Dubbel post

[ Voor 91% gewijzigd door mucuracat op 20-09-2018 20:38 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-09 15:06
Ik vroeg me het volgende af.
Ik kwam een dealtje degen voor een Google home mini.
Momenteel heb ik een paar Philips Hue lampen en een enkele Ikea tradfri lamp.
In de Philips Hue app heb ik de Ikea lamp kunnen koppelen.
Maar met Siri kan ik alleen de Hue lampen aanzetten. Als ik zeg, zet alle lampen aan, dan gaan alleen de Hue lampen aan.
Kan ik met de Google home wel deze beide lampen soorten schakelen met een stemcommando?
Dus als ik een dergelijk commando gebruik voor Google. Dat dan ook de Ikea lamp mee aan gaat.

Ik heb dus alleen een Philips bridge, en geen Ikea bridge.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25

Sabbi

je denkt aan mij.

Een Wemo Insight smart plug kan dat, die kan als er geen stroom meer verbruikt (bv wasmachine is klaar) een notificatie sturen, of via IFTTT allerlei andere dingen zoals je hue lampen uitdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Daar heb ik wel behoefte aan! Toch liever niet kitten van de huidige sensor. Zou wel aantal uren kunnen schelen op de huidige timers. Vooral dat ik snachts andere buitenlampen aan wil als je met de fiets aankomt vs. met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
zeroday schreef op donderdag 20 september 2018 @ 19:36:
[...]

wij hebben gewoon een witte lamp en die zit op een soort 'vliegtuig' . ziet er niet uit, maar het geeft licht ;)
Hahaha, bedankt!
Ik zit te denken om iets te maken met een brandweer auto of hijskraan met daar dan een lamp aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
zeroday schreef op donderdag 20 september 2018 @ 07:33:
[...]

We hebben ook bij onze kinderen de mogelijkheid gegeven hun eigen lichten te bedienen. Knopje van Xiaomi gekocht waarmee ze met 1 druk de lichten zelf uit kunnen doen, als de lichten uit staan dan gaat het nachtlicht aan met 1 druk. Verder naast de deur gewoon een lichtknopje van Philips.

Wel hebben we op de schooldagen dat het licht zelf aan gaat in de ochtend (dimt dan in over 5 mins).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Helox-in-a-box schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:58:
[...]

We hebben ook bij onze kinderen de mogelijkheid gegeven hun eigen lichten te bedienen. Knopje van Xiaomi gekocht waarmee ze met 1 druk de lichten zelf uit kunnen doen, als de lichten uit staan dan gaat het nachtlicht aan met 1 druk. Verder naast de deur gewoon een lichtknopje van Philips.

Wel hebben we op de schooldagen dat het licht zelf aan gaat in de ochtend (dimt dan in over 5 mins).
je wil niet weten hoe snel (kleine) kinderen door hebben hoe het werkt. We dachten eerst, dat met die dimmer dat gaat ie nooit 1-2-3 in de gaten hebben. Nou mooi mis.. dat was met 1 of 2 keer bekend .. hij wil niet anders meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijndamen
Sabbi schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:39:
[...]

Een Wemo Insight smart plug kan dat, die kan als er geen stroom meer verbruikt (bv wasmachine is klaar) een notificatie sturen, of via IFTTT allerlei andere dingen zoals je hue lampen uitdoen.
Oh, dat klinkt veelbelovend. Wat voor extra hardware heb ik dan nog nodig naast de bridge met die combo? Iets van een homewizard of nog iets dat voordeliger is...

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Helox-in-a-box schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:58:
[...]

Wat voor knopje van Xiaomi gebruik je?

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
ManiacsHouse schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 00:01:
[...]

Wat voor knopje van Xiaomi gebruik je?
https://m.banggood.com/Or...tch-Button-p-1049175.html
En dan gekoppeld in Domoticz zodat je kan togglen. Heb het aan het hoofdeinde van de bedden geplakt, anders verdwijnen ze onder de dekens en raken ze in paniek als ze savonds naar de wc moeten ;)

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
TSS_Droopy schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:48:
[...]

Wat is de reden dat jullie voor de Lightlinks gaan? Omdat de standaard niet voldoende zijn. of omdat ze niet mooi zijn? Of andere redenen? Ben ook net begonnen met deze dure hobby,
Als ik eerlijk ben puur voor het oog. De LightLink past in het Gira 55 frame en zo is het netjes één geheel. De dimmer van Philips ernaast plakken is me te "geeky", ik wil dat mijn domotica niet zichtbaar is in huis, dat het keurig is afgewerkt en geen spul meer tegen de muur geplakt. Alleen dan moet je de beurs trekken :X

De Philips werkt beter omdat deze ook de bridge kan aansturen, maar als de scenes één maal zijn geprogrammeerd dan merk je (lees ik) er eigenlijk niets meer van, want zo vaak verander ik dat niet.

Ik heb je foto's gemaakt hoe het er nu uit ziet, een foto in een dubbel frame met stopcontact en een met de schakelaar (z-wave aansturing via Fibaro dimmer).

Afbeeldingslocatie: https://r4iisg.db.files.1drv.com/y4ms94liEqLu18wsJ2pU2F8JA4PStksM7dCCTpIH5MLOPSpDgXJfapR6ZREipj9100LvrWszqzi-eMzIft2mx2MM-zm0FB5aUcXgMWtgTigXGkCMXLQmEOmrbBoBDCHMWorRORNxJqTlzVZMW0ZgeZ1AUgWlcpL3rPtusEM_Mus-WqFr_R5vy9McaVR7tfAqR5ntpANz7760VDLtAuryMo9MA/IMG_20180922_103804.jpg?psid=1

Afbeeldingslocatie: https://siiisg.db.files.1drv.com/y4m8hxzjjLDLN_4T7SI7hjl_m-D1lJgLifhJ-7KCv1h8GPfem5sC6zQzAV-ZQic1XIT2GsKkkcjqa-kfg6TlRyJwA_xnOVAmiPKdDuwVwHxNkvVz9Zlwt9yqDYQD6WpJ2tazv_BwNTffSl0tDsgmjh_nwEBUovKjfhXoJtojTFOnHvmT3ZQ-2ZBb5RhdQhnMkAMmN5kMWDKA8aIAtMW9p_e2w/IMG_20180922_103822.jpg?psid=1

Philips komt eind dit jaar met een eigen schakelaar lijn uit dacht ik. Dat is misschien ook interessant.

[ Voor 64% gewijzigd door Joepv op 22-09-2018 10:56 ]

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:02
Joepv schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:45:
[...]

Als ik eerlijk ben puur voor het oog. De LightLink past in het Gira 55 frame en zo is het netjes één geheel. De dimmer van Philips ernaast plakken is me te "geeky", ik wil dat mijn domotica niet zichtbaar is in huis, dat het keurig is afgewerkt en geen spul meer tegen de muur geplakt. Alleen dan moet je de beurs trekken :X

De Philips werkt beter omdat deze ook de bridge kan aansturen, maar als de scenes één maal zijn geprogrammeerd dan merk je (lees ik) er eigenlijk niets meer van, want zo vaak verander ik dat niet.

Ik heb je foto's gemaakt hoe het er nu uit ziet, een foto in een dubbel frame met stopcontact en een met de schakelaar (z-wave aansturing via Fibaro dimmer).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Philips komt eind dit jaar met een eigen schakelaar lijn uit dacht ik. Dat is misschien ook interessant.
Bedankt voor de reactie _/-\o_ . Eerlijk gezegd vind ik de Philips schakelaars ook niet mooi. Bij mij is het wel zo dat ik alleen de lichtschakelaar heb (zonder stroompunt), dus ik kan een afdekplaatje erop zetten en dan die (cheapo) Philips dimmer erop plakken, maar dit is inderdaad veel mooier.
Kan je dan ook de lampen nog dimmen met die bovenste 2 knoppen? Of alleen scenes gebruiken?
Ik ga me eens beraden wat te doen, wellicht is wachten op Philips ook nog wel een optie voor mij

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Paar dagen terug een simpel armatuur opgehangen bij de overloop op zolder: https://www.kwantum.nl/ve...ndlamp-simeon-wit-1531240. Past precies op het plafond qua maat dus dat was een meevaller.

De overloop doet nu dienst als washok (wasmachine en droger staan er) met een scheidingswandje ertussen richting een werkkamer. Idee was om op de overloop in het armatuur een Hue lamp te hangen en er een hue bewegingssensor bij te monteren zodat, als iemand de trap op komt, er beweging gedetecteerd wordt en de lamp alvast aan gaat. Gemakkelijker te realiseren dan een hotelschakeling aanleggen want daarvoor moet er helaas gesloopt worden. Armatuur opgehangen, Hue Lux e27 lamp erin, glazen kap er weer op.. En.. Die sluit niet meer af. :( Andere, niet hue led lamp erin, en dat werkt gewoon prima. Zucht. Schijnbaar is de Hue Lux lamp, volgens mij dezelfde afmeting als overige E27 lampen van Hue, net te groot. En daardoor sluit dus de glazen kap niet meer af. Even opgemeten en de Hue Lux lamp 1 is centimeter langer dan de andere standaard led lamp, en ongeveer qua breedte een halve centimeter breder/dikker.. :(

Aangezien ik het toch verrekte handig vind als ik de hue bewegingssensor kan gebruiken die ik toch nog heb liggen, ben ik dus op zoek naar een andere oplossing. Zat al even te kijken naar de Ikea Tradfri lampen die ook met Hue samenwerken, maar deze lijken nog groter dan de Hue als ikd e maten mag geloven in het Ikea smart lighting topic hier op tweakers. Allicht is een e14 naar e27 verloopje met een Hue e14 lamp een optie dacht ik nog, maar de e14 lamp geeft wel weer een stuk minder licht dan de e27 zo te zien, dus is nog maar de vraag of dat werkbaar is in de ruimte. Zucht. Iemand nog andere suggesties? Beetje jammer zo.

• J. de Sloper
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 11:55
Max2000 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 22:05:
Ik vroeg me het volgende af.
Ik kwam een dealtje degen voor een Google home mini.
Momenteel heb ik een paar Philips Hue lampen en een enkele Ikea tradfri lamp.
In de Philips Hue app heb ik de Ikea lamp kunnen koppelen.
Maar met Siri kan ik alleen de Hue lampen aanzetten. Als ik zeg, zet alle lampen aan, dan gaan alleen de Hue lampen aan.
Kan ik met de Google home wel deze beide lampen soorten schakelen met een stemcommando?
Dus als ik een dergelijk commando gebruik voor Google. Dat dan ook de Ikea lamp mee aan gaat.

Ik heb dus alleen een Philips bridge, en geen Ikea bridge.
Bij de Google home werken de TRÅDFRI lampen wel icm Hue maar je kunt Hue nog niet in het Nederlands bedienen.

• J. de Sloper
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 11:55
sheane schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:48:
[...]

Daar heb ik wel behoefte aan! Toch liever niet kitten van de huidige sensor. Zou wel aantal uren kunnen schelen op de huidige timers. Vooral dat ik snachts andere buitenlampen aan wil als je met de fiets aankomt vs. met de auto.
Ik heb nu al bijna twee jaar twee sensors buiten hangen zonder probleem, overigens wel onder de dakgoot zodat ze niet in directe regen hangen.

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25
J. de Sloper schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:26:
[...]

Ik heb nu al bijna twee jaar twee sensors buiten hangen zonder probleem, overigens wel onder de dakgoot zodat ze niet in directe regen hangen.
Zo'n sensor kan door de dag/nacht cyclus last krijgen van condens. Heeft niet zo veel met wel of niet in de regen hangen te maken. IP6xx is dus beter.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Helox-in-a-box schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 09:39:
[...]

https://m.banggood.com/Or...tch-Button-p-1049175.html
En dan gekoppeld in Domoticz zodat je kan togglen. Heb het aan het hoofdeinde van de bedden geplakt, anders verdwijnen ze onder de dekens en raken ze in paniek als ze savonds naar de wc moeten ;)
Enig idee of de Hue-hub ze ook oppikt?

• Wallie

Wallie

Herr

Iemand ervaring met dimmers die ineens als 'unreachable' staan? Was hier twee van de drie dimmers ineens kwijt. Paar uur later waren ze spontaan weer in leven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erik1971
Wallie schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:26:
Iemand ervaring met dimmers die ineens als 'unreachable' staan? Was hier twee van de drie dimmers ineens kwijt. Paar uur later waren ze spontaan weer in leven.
Ja en bij mij kwam het omdat ik met mijn stomme kop de Hue bridge boven op mijn WiFi router had gezet en zodra een van de kinderen YouTube filmpjes afspeelde waren mijn dimmer switches onbereikbaar en onbruikbaar!

Oplossing, plaats de Hue bridge op minimaal 50 cm van je WiFi router en alle unreachable issues zijn opgelost! Daarna nooit meer problemen gehad...,

• Wallie

Wallie

Herr

Erik1971 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:57:
[...]

Ja en bij mij kwam het omdat ik met mijn stomme kop de Hue bridge boven op mijn WiFi router had gezet en zodra een van de kinderen YouTube filmpjes afspeelde waren mijn dimmer switches onbereikbaar en onbruikbaar!

Oplossing, plaats de Hue bridge op minimaal 50 cm van je WiFi router en alle unreachable issues zijn opgelost! Daarna nooit meer problemen gehad...,
Ja, ik las op internet ook wat over dat wifi het zigbee signaal kan storen. Alleen is het accesspoint van mij zo'n twee meter verderop. Bridge staat wel op m'n printer, zal hem daar eens weghalen en kijken of dat helpt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Nog even over het linken van een ronde livingcolors remote aan een bestaand Hue systeem:
Erik1971 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:15:
[...]

Als je een dimmer switch aan de bridge hebt toegevoegd op de standaard manier, dus via de app, dan gaan alle commando's van de Switch via de bridge, het touchlinken met de Switch is dan uit gezet, dus kun je hem ook niet meer gebruiken om een LivingColors/SmartLink remote toe te voegen :/

Als mijn manier niet werkt (was een theoretische oplossing), dan kun de volgende instructies gebruiken, die terug zijn te vinden bij deze web winkel; https://www.beaumotica.nl...met-de-philips-hue-bridge

Ik heb mijn LivingColors/SmartLink remotes opdezelfde manier, zoals op link hier boven, toegevoegd, vanaf dag 1 (voordat er een dimmer switch of tap van Hue bestond). Nadeel was dat je de Bridge toen nog helemaal moest reseten, inclusief de zigbee chip (middels speciale handling met remote).
Ik ben er nog even mee bezig geweest. Ik heb de remote kunnen linken zonder de bridge te resetten. Alleen werkt de remote niet via de Hue app of bridge, maar direct naar de lamp (na touchlinken).

Dit filmpje legt uit hoe het werkt.
Daarbij is het belangrijk dat je de livingcolors remote reset en gelijk begint met touchlinken bij de bridge met de Hue essentials app. Eerst op de "aan" knop van de remote drukken en dan gelijk op de kop touchlink drukken van de app en daarna "lamp zoeken" in de app. Niet de knop op de bridge indrukken.
De app vindt niks, maar de remote werd nu toch wel gelinkt. (Bij mij lukte het na poging 3.)
In de Hue app zie je verder niets veranderen.
Wanneer dat goed gaat, moet je de remote nog touchlinken bij de lamp(en) die je wilt bedienen. Ik kan nu bijvoorbeeld de livingcolors lamp zowel met de app als met de originele ronde remote besturen.

Misschien heeft iemand hier nog iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:17

D_V

xxxneoxxx schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:39:
Armatuur opgehangen, Hue Lux e27 lamp erin, glazen kap er weer op.. En.. Die sluit niet meer af. :(
Welke lamp bedoel je precies, de ambiance of de white? Ik had het probleem ook met een armatuur van ikea, de ambiance paste net niet, de white lamp wel. (net iets minder lang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 18:37
Wij zijn over gegaan op HUE lampen hier in huis voor een aantal plekken. Nu zit ik te denken om ook onze keuken spotjes te vervangen voor een LightStrip van 2m.

Mijn vraag, heeft iemand dit al gedaan en kunnen jullie die ervaring delen of de lichtopbrengst voldoende is vergeleken met drie spotjes waar nu al LED in zit?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Koldur schreef op zondag 23 september 2018 @ 18:06:
Wij zijn over gegaan op HUE lampen hier in huis voor een aantal plekken. Nu zit ik te denken om ook onze keuken spotjes te vervangen voor een LightStrip van 2m.

Mijn vraag, heeft iemand dit al gedaan en kunnen jullie die ervaring delen of de lichtopbrengst voldoende is vergeleken met drie spotjes waar nu al LED in zit?
In mijn oude keuken had ik nog zo'n TL buis als verlichting.
Die vervangen door lightstrips.Geen seconde spijt van gehad.

Tussen 08:00 en 18:30 staat hij op"kook" stand. Dus veller en wit licht zodat je alles goed kunt zien.
Na 18:30 gaat hij op "sfeer" stand. Zodat als je savonds nog wat wil snacken, (kaas en worstjes oid klaarmaken, koffie zetten etc). je niet verblind wordt.

Werkt perfect.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 18:37
DarkSide schreef op zondag 23 september 2018 @ 18:12:
[...]

In mijn oude keuken had ik nog zo'n TL buis als verlichting.
Die vervangen door lightstrips.Geen seconde spijt van gehad.

Tussen 08:00 en 18:30 staat hij op"kook" stand. Dus veller en wit licht zodat je alles goed kunt zien.
Na 18:30 gaat hij op "sfeer" stand. Zodat als je savonds nog wat wil snacken, (kaas en worstjes oid klaarmaken, koffie zetten etc). je niet verblind wordt.

Werkt perfect.
Dank je, besteld!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
D_V schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:53:
[...]

Welke lamp bedoel je precies, de ambiance of de white? Ik had het probleem ook met een armatuur van ikea, de ambiance paste net niet, de white lamp wel. (net iets minder lang)
De Lux. :P Zelfde vormgeving als de Ambiance zo op het oog. Ik wil de white ook wel proberen op zich maar geen idee of het echt de dikte is wat het probleem is of de lengte. Lijkt mij eerder de dikte, maar tis nogal lastig bij het armatuur om te zien war de boel elkaar raakt gezien het glas mat wit is wat er op gaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:53
Vraagje,
Zopas een starter kit gekocht
ik heb 2 sets van elk 2 lampen.

Ik wil deze graag gebruiken in kodi, met de cinemavision addon maar ook zonder cinemavision
iemand die dit werkend heeft?
moet ik de hue addon gebruiken in kodi?
of andere manieren?

wie kan mij op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Laatst online: 17:39

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

barber schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:59:
[...]

Met een standaard witte afdekplaat van de praxis van 2 euro of zo ziet het er zo uit icm dimmer:
[Afbeelding: Hue dimmer]

Dat heb ik in alle slaapkamers zo gedaan. Vrouw vindt het prima hier :)
Is al een paar keer langsgekomen in dit topic en staat ook in de OP.
Ik heb zelf een vierkante plaat gehaald bij de GAMMA, maar die is kleiner, waardoor de boven- en onderkant van de dimmer over de plaat heenvallen. Welke maten heeft jouw afdekplaat dan?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyranvb
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-03-2021
Hi,

Met betrekking tot Philips Hue en Apple Woning/Homekit heb ik een vraag.

Afgelopen week heb ik Philips Hue aangeschaft en in gebruik genomen. Nu heb ik de lampen ook toegevoegd aan de Apple Woning app.

Het probleem is nu dat ik af en toe de lampen niet kan bedienen via de app (en dus ook Siri) omdat ze geen reactie geven. De lampen zijn wel gewoon de bedienen via de Philips Hue app maar dus niet via de Apple Woning app. Als ik dan binnen de Philips Hue app naar de optie Siri & Homekit ga, staat er dat er naar een Philips Hue Bridge gezocht wordt terwijl dit allang allemaal ingesteld is. Alle software is up-to-date en ik bevind me binnen hetzelfde netwerk.

Is er iemand die dit probleem ook heeft gehad en hier een oplossing voor weet? Ik zou namelijk graag de lampen op elk moment willen bedienen via de app.

Ik hoor het graag van jullie!

[ Voor 11% gewijzigd door cyranvb op 24-09-2018 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barber
  • Niet online
ma9ma schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:30:
[...]

Ik heb zelf een vierkante plaat gehaald bij de GAMMA, maar die is kleiner, waardoor de boven- en onderkant van de dimmer over de plaat heenvallen. Welke maten heeft jouw afdekplaat dan?
Die is rechthoekig en van de praxis. Zoekterm bij praxis: montageplaat.
Check even deze post voor de linkjes en uitleg:
barber in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Laatst online: 17:39

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

barber schreef op maandag 24 september 2018 @ 00:35:
[...]

Die is rechthoekig en van de praxis. Zoekterm bij praxis: montageplaat.
Check even deze post voor de linkjes en uitleg:
barber in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"
Ah, montageplaat is het toverwoord. Ik zat mij blind te staren op afdekplaat, en dan kom je deze niet tegen. Dank!

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
cyranvb schreef op zondag 23 september 2018 @ 23:16:
Hi,

Met betrekking tot Philips Hue en Apple Woning/Homekit heb ik een vraag.

Afgelopen week heb ik Philips Hue aangeschaft en in gebruik genomen. Nu heb ik de lampen ook toegevoegd aan de Apple Woning app.

Het probleem is nu dat ik af en toe de lampen niet kan bedienen via de app (en dus ook Siri) omdat ze geen reactie geven. De lampen zijn wel gewoon de bedienen via de Philips Hue app maar dus niet via de Apple Woning app. Als ik dan binnen de Philips Hue app naar de optie Siri & Homekit ga, staat er dat er naar een Philips Hue Bridge gezocht wordt terwijl dit allang allemaal ingesteld is. Alle software is up-to-date en ik bevind me binnen hetzelfde netwerk.

Is er iemand die dit probleem ook heeft gehad en hier een oplossing voor weet? Ik zou namelijk graag de lampen op elk moment willen bedienen via de app.

Ik hoor het graag van jullie!
Heb je wel een HomeKit hub (Apple tv 3/4(k) of HomePod) gekoppeld? Anders is externe bediening via HomeKit sowieso niet mogelijk en krijg je dus ‘Geen reactie’. Mocht je dat nu wel hebben, heb je de Hue bridge al eens gereset? Mocht dat niet helpen, probeer je bridge eens wat verder van je WiFi router te plaatsen. Bijvoorbeeld net buiten de meterkast, als die daar in hangt. Aanbevolen afstand is minimaal 50cm i.v.m. interferentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyranvb
Rgerr schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:43:
[...]

Heb je wel een HomeKit hub (Apple tv 3/4(k) of HomePod) gekoppeld? Anders is externe bediening via HomeKit sowieso niet mogelijk en krijg je dus ‘Geen reactie’. Mocht je dat nu wel hebben, heb je de Hue bridge al eens gereset? Mocht dat niet helpen, probeer je bridge eens wat verder van je WiFi router te plaatsen. Bijvoorbeeld net buiten de meterkast, als die daar in hangt. Aanbevolen afstand is minimaal 50cm i.v.m. interferentie.
Ik heb geen Homekit Hub binnen mijn netwerk. Maar de ene keer reageren mijn Hue lampen wel in de Woning app en de andere keer staat er geen reactie. In beide gevallen ben ik dan verbonden binnen hetzelfde netwerk. Is dit probleem permanent op te lossen zodra ik een Homekit Hub gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
cyranvb schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:10:
[...]

Ik heb geen Homekit Hub binnen mijn netwerk. Maar de ene keer reageren mijn Hue lampen wel in de Woning app en de andere keer staat er geen reactie. In beide gevallen ben ik dan verbonden binnen hetzelfde netwerk. Is dit probleem permanent op te lossen zodra ik een Homekit Hub gebruik?
Voor externe bediening (lees: buiten je thuisnetwerk) en het (extern) laten uitvoeren van automatiseringen is een HomeKit hub nodig. Maar gezien ze de ene keer wel reageren en de andere keer niet, zal het daar niet aan liggen. Probeer eens je hue hub op een andere plek te zetten, verder van je WiFi router af. Ik denk dat het inteferentie is wat het probleem veroorzaakt, gezien er geen duidelijke omstandigheden zijn aan te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
remmuz schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:26:
Na de laatste update van de bridge bleek een dimmer switch "unreachable".
Krijg de switch ook niet meer toegevoegd. Volgens mij heb ik nu alles wel geprobeerd; batterij een tijdje eruit gehaald; nieuwe batterij, switch helemaal gereset, bridge een tijdje van de spanning gehaald; maakt niks uit.

Het oranje ledje gaat knipperen, Ik selecteer in de app de optie om een nieuwe dimmer toe te voegen.
Na een paar seconden knippert het ledje een keer groen, en dat is het. Na een paar minuten krijg ik in de app de mededeling dat er geen dimmer is gevonden.

Kan de dimmer stuk zijn? zou wel heel toevallig zijn een paar minuten na een firmware update van de bridge?
Gisteravond opeens weer hetzelfde probleem, maar nu bleken beide dimmers op unreachable te staan, samen met een tweetal GU10 spots en een LED strip.
(Kom er nu dus achter dat het niet slim is om alle fysiek schakelaars te verwijderen want ik kan de lampen alleen maar uit krijgen door ze uit de fitting te halen)
Bridge een tijdje van de spanning gehaald. Dit hielp niet. Ook een ander zigbee kanaal bracht geen oplossing.
Het probleem lijkt niet in de bereikbaarheid te zitten, want toen ik de de dimmers verwijderde uit de app en daarna liet zoeken op nieuwe dimmers werden ze meteen gevonden.
Het lijkt in mijn ogen een bug te zijn (of iets anders dat niet goed zit in de bridge.)
Het werkt al jaren probleemloos maar sinds de laatste update van de bridge heb ik opeens allemaal vreemde problemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyranvb
Rgerr schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:22:
[...]

Voor externe bediening (lees: buiten je thuisnetwerk) en het (extern) laten uitvoeren van automatiseringen is een HomeKit hub nodig. Maar gezien ze de ene keer wel reageren en de andere keer niet, zal het daar niet aan liggen. Probeer eens je hue hub op een andere plek te zetten, verder van je WiFi router af. Ik denk dat het inteferentie is wat het probleem veroorzaakt, gezien er geen duidelijke omstandigheden zijn aan te wijzen.
De Hue Bridge heb ik inmiddels verplaatst. Hij staat ongeveer 1,5 á 2 meter van mijn WiFi router af. Maar het probleem doet zich voort. Als ik de Bridge van het stroom afhaal en daarna weer op het stroom aansluit ziet de Woning de bridge heel even. Daarna is het signaal ook gelijk weer weg. Gistermiddag had ik hier geen problemen mee. Echter trad het probleem gisteravond op. Ik heb er nu nog steeds last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:39

icecreamfarmer

en het is

Joepv schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:45:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Welke schakelaar heb je voor dat Z-Wave systeem gekocht zodat Gira knoppen er op kunnen?
Ik wil zoiets voor mijn rolluiken doen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
cyranvb schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:01:
[...]

De Hue Bridge heb ik inmiddels verplaatst. Hij staat ongeveer 1,5 á 2 meter van mijn WiFi router af. Maar het probleem doet zich voort. Als ik de Bridge van het stroom afhaal en daarna weer op het stroom aansluit ziet de Woning de bridge heel even. Daarna is het signaal ook gelijk weer weg. Gistermiddag had ik hier geen problemen mee. Echter trad het probleem gisteravond op. Ik heb er nu nog steeds last van.
Heb je andere Zigbee apparaten in huis? Het lijkt namelijk, zoals je het omschrijft, dat het signaal wordt weggedrukt.
Pagina: 1 ... 11 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic