Als je een dimmer switch aan de bridge hebt toegevoegd op de standaard manier, dus via de app, dan gaan alle commando's van de Switch via de bridge, het touchlinken met de Switch is dan uit gezet, dus kun je hem ook niet meer gebruiken om een LivingColors/SmartLink remote toe te voegenBounceMeister schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:29:
[...]
Bedankt voor de uitleg, ik snap nu hoe het werkt. (Bij KaKu kan je meerdere (max 3) remotes koppelen aan één lamp (en andersom), maar bij Hue werkt dit dus anders.)
De app die ik heb, activeert touchlink alleen om naar lampen te zoeken. Bij "Slimme besturingsapparaten" zit die optie er niet. Je kan dan alleen kiezen uit het toevoegen van een hue dimmer, hue tap of hue bewegingssensor. En hij vindt geen schakelaar wanneer ik touchlink activeer via het "zoek naar lampen"-menu.
Via www.easy-hue.com kan ik helemaal niets toevoegen (website op mobiel).
Dus nu even op zoek naar een manier om touchlink voor een besturingsapparaat werkend te krijgen zonder Apple apparaat (want daar zijn veel apps voor).
Edit,
Ik heb ook een dimmerswitch. Maar daarmee kan ik niet de ronde LivingColors remote werkend krijgen. Bij die ronde remotes kon je ze "kopiëren" door 1 remote te resetten, dan naast een andere leggen en tegelijkertijd op aan of I drukken voor 10 seconden. Maar samen met de dimmerswitch van Hue lukt dat niet.

Als mijn manier niet werkt (was een theoretische oplossing), dan kun de volgende instructies gebruiken, die terug zijn te vinden bij deze web winkel; https://www.beaumotica.nl...met-de-philips-hue-bridge
Ik heb mijn LivingColors/SmartLink remotes opdezelfde manier, zoals op link hier boven, toegevoegd, vanaf dag 1 (voordat er een dimmer switch of tap van Hue bestond). Nadeel was dat je de Bridge toen nog helemaal moest reseten, inclusief de zigbee chip (middels speciale handling met remote).