Het is trouwens wel irritant, ik heb nu steeds dat in Homekit de Hue lampen andere namen krijgen. Kan het zijn dat de namen in de Hue App leidend zijn en deze gepushed worden naar Homekit?
Die kun je overschrijven, maar dan moet je in de Hue app NIET aan het sync knopje komen.Roofingburner schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:40:
Het is trouwens wel irritant, ik heb nu steeds dat in Homekit de Hue lampen andere namen krijgen. Kan het zijn dat de namen in de Hue App leidend zijn en deze gepushed worden naar Homekit?
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
En sinds deze maand is er ook een hue White (zonder Ambiance) GU10, met een net iets hogere lichtopbrengst. Niet geschikt als sfeerverlichting door het ontbreken van de ambiance, wellicht wel in bijvoorbeeld de keuken.Erik1971 schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:46:
[...]
Als je geen zin hebt in “gedoe” en een probleemloos systeem wilt, ga dan voor Philips Hue, is duurder maar dat is het wel waard.
Wat betreft licht opbrengst, Philips is met de GU10 iets te bescheiden met de opgeven licht opbrengst, in de praktijk zitten Ikea en Hue niet ver van elkaar.
Verder is Philips nog steeds bezig om Hue verder door te ontwikkelen en uit te bereiden!
En de onlangs aangekondigde Friends of Hue wandschakelaars gaan niet werken met Ikea Tradfri bridge, deze ondersteund namelijk geen Zigbee Greenpower.
https://www2.meethue.com/...18699605513/specificaties (los €20)
Motion sensor is handig voor 's nachts naar de wc maar niet per se voor als je 's avonds in bed wilt lezen. Mijn man en ik doen dat allebei maar niet per se tegelijk. Dus toch 3 afstandsbedieningen dan?Tim14ww schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:52:
[...]
Ik maak in de slaapkamer gebruik van motion sensors die mijn lampen 's nachts (erg gedimd) aan doen voor een paar min.
Verder zou je je eens kunnen verdiepen in Domoticz. Dat is echt een stuk uitgebreider voor automatisering dan de Hue app zelf. Daarnaast kun je er zelf scriptjes voor schrijven, kun je verschillende systemen aan elkaar hangen (zo maak ik gebruik van Hue en IKEA Tradfri lampen, maar gebruik ik motion sensors van Xiaomi) en met elkaar laten praten. Zie ook https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1741015
Ik heb de scenes gewoon in 1 afstandsbediening geprogrammeerd zitten. Nou ja in 2, omdat ik er ook 1 bij het bed wilde, maar dat hoeft natuurlijk niet. Dus 1x klik is alle lamoen aan, 2x klik is leeslamp links aan, enz.Flastic schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:45:
[...]
Motion sensor is handig voor 's nachts naar de wc maar niet per se voor als je 's avonds in bed wilt lezen. Mijn man en ik doen dat allebei maar niet per se tegelijk. Dus toch 3 afstandsbedieningen dan?
Andere oplossing is een google home of alexa echo om tegen te praten zodat je mondeling kunt aangeven welke lamp(en) je exact aan wil.
Helaas is dit exact de reden dat we vasthouden aan een wake-up light aan 1 kant, een hue aan de andere, en een ouderwetse schakel plafondlamp. De enige conclusie was 3 afstandsbedieningen (of nja, 1 wand switch, en 1 aan beide kanten). Zelfs Busch-Jaeger komt aan met gebruik 3 schakelaars in hun handleiding voor een slaapkamer.Flastic schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:45:
[...]
Motion sensor is handig voor 's nachts naar de wc maar niet per se voor als je 's avonds in bed wilt lezen. Mijn man en ik doen dat allebei maar niet per se tegelijk. Dus toch 3 afstandsbedieningen dan?
In ons geval zijn de lampjes van een oplader genoeg voor zicht in het donker en doen we sowieso niet het licht aan bij een WC bezoek. Maar de noodzaak voor ouderwetse schakelaars (dan wel afstandsbedieningen) zijn zonder motion sensors nog aanwezig voor lezen.
Yes! Dit is het! Hartelijk bedankt!hdare schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:20:
[...]
Dit kan met de Hue Labs 'No Motion, No Fuzz':
"When no motion is detected for your chosen time, this Formula will turn your lights back to their previous state (instead of turning the lights off or do nothing). When triggering the sensor, it turns on your chosen scene, just like you are used to. Perfect for large open spaces to avoid dark spots."
Na het koppelen via Easy-Hue.com welBarryS schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:40:
[...]
Ik wist niet dat OSRAM een outdoor plug had. Is dat deze?: https://www.osram-lamps.c...rt-outdoor-plug/index.jsp
Werkt hij vlekkeloos?
Waarmee programmeer je die?dragon2 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:51:
[...]
Ik heb de scenes gewoon in 1 afstandsbediening geprogrammeerd zitten. Nou ja in 2, omdat ik er ook 1 bij het bed wilde, maar dat hoeft natuurlijk niet. Dus 1x klik is alle lamoen aan, 2x klik is leeslamp links aan, enz.
Andere oplossing is een google home of alexa echo om tegen te praten zodat je mondeling kunt aangeven welke lamp(en) je exact aan wil.
het is inderdaad een langere afstand (plm 1.25 meter), maar stel ik doe aan 2 kanten de cut end to 6 pin, dan heb ik dus aan 2 kanten een mannetje en de verlengkabel is mannetje-vrouwtje. Dus dan kom ik aan een kant niet uit, toch?Tokus schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:13:
[...]
zo te zien heb je deze nodig:
https://www.beaumotica.nl...hite-4-pack-0753340962896
of een combinatie van de Cut-end-to-6-pin en de Litcessory kabel, als het langere afstand moet overbruggen.
Ja sorry ik bedacht het toen ik op de fiets naar huis zat, kan gewoon ook in de gewone app natuurlijk: Scenes hoeft niet per se te zijn dat je bepaalde kleurensamenstellingen doet oid, maar kan ook gewoon zijn: deze aan, die uit...dragon2 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:34:
[...]
Waarmee programmeer ik wat? De ab? Gewoon met de app..?
iemand een idee wat er gewijzigd is in de Bridge? Kreeg vanochtend een update voor m'n kiezen, maar zie zo gauw niet een changelog ..
hoe zie ik nu de labs in mijn IOS app? ik kan um nergens meer terug vinden .. (zou makkelijker zijn om hem te gebruiken, maar als je um niet ziet (of staat ie uitgeschakeld als je buiten de deur bent) ?
hoe zie ik nu de labs in mijn IOS app? ik kan um nergens meer terug vinden .. (zou makkelijker zijn om hem te gebruiken, maar als je um niet ziet (of staat ie uitgeschakeld als je buiten de deur bent) ?
There are no secrets, only information you do not yet have
Geen idee. Er is geeneens een changelog voor deze versie volgens de app zelf.zeroday schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:43:
iemand een idee wat er gewijzigd is in de Bridge? Kreeg vanochtend een update voor m'n kiezen, maar zie zo gauw niet een changelog ..
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik heb hem ook ge-update maar heb de changelog ook niet gezien. Heb de V2 bridge trouwens.Ethirty schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:47:
[...]
Geen idee. Er is geeneens een changelog voor deze versie volgens de app zelf.
Is dit niet de update waarmee de state van de lampen vastgehouden wordt als de stroom van de lampen is geweest? Ik las daar deze week iets over op Reddit: https://www.reddit.com/r/...are_coming_soon_keep_its/Daniel. schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:58:
[...]
Ik heb hem ook ge-update maar heb de changelog ook niet gezien. Heb de V2 bridge trouwens.
[ Voor 11% gewijzigd door NRG-81 op 07-09-2018 16:13 ]
Lijkt me sterk, het was alleen de bridge. (Nog) geen update voor de lampen.NRG-81 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:12:
[...]
Is dit niet de update waarmee de state van de lampen vastgehouden wordt als de stroom van de lampen is geweest? Ik las daar deze week iets over op Reddit: https://www.reddit.com/r/...are_coming_soon_keep_its/
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Wordt deze functionaliteit niet vanuit de bridge aangestuurd? Dus dat daar de laatste standen worden vastgehouden?Ethirty schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:15:
[...]
Lijkt me sterk, het was alleen de bridge. (Nog) geen update voor de lampen.
Hoe dan? Het duurt toch x tijd voor de lamp weer met de bridge verbonden is.meesje schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:20:
[...]
Wordt deze functionaliteit niet vanuit de bridge aangestuurd? Dus dat daar de laatste standen worden vastgehouden?
Dan zou je lamp dus eerst of zijn standaard felheid/kleur aangaan om daarna te wijzigen in wat de bridge heeft opgeslagen. Wat mensen willen (ik geef er niet om) is dat de lamp zelf onthoudt wat zijn laatste instellingen waren.
#team_UTC+1
Je hebt denk ik gelijk. We zullen zien hoe de update geïmplementeerd gaat worden.Ethirty schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:26:
[...]
Hoe dan? Het duurt toch x tijd voor de lamp weer met de bridge verbonden is.
Dan zou je lamp dus eerst of zijn standaard felheid/kleur aangaan om daarna te wijzigen in wat de bridge heeft opgeslagen. Wat mensen willen (ik geef er niet om) is dat de lamp zelf onthoudt wat zijn laatste instellingen waren.
Volgens mij heb ik zojuist dezelfde update nóg een keer moeten installeren, of er is na 1 dag al weer een fix. Maar nog altijd geen notes te vinden.
#team_UTC+1
Bij mij ging ie sowieso twee keer direct achter elkaar.... Vreemd.Ethirty schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 17:31:
Volgens mij heb ik zojuist dezelfde update nóg een keer moeten installeren, of er is na 1 dag al weer een fix. Maar nog altijd geen notes te vinden.
yup, maar geen changelog en ik ben altijd wel benieuwd wat met gedaan heeft.Rallye schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:58:
Ik heb nu, na een update van vandaag, sw 1808300701 op de Bridge.
Zo werkt het Hue systeem hier fantastisch (zo lang je alles ingesteld hebt en je er met je handen van af blijft, dan blijft het werken) ..
Bridge, tap, witte lampen, 2x LED strips. 4 dimmers, verschillende lampen, 2 buitenlampen aan en uit bij zons op en ondergang .. werkt allemaal goed...
There are no secrets, only information you do not yet have
Ik heb wel vaak dat na een update de buitenlamp niet meer aangaat volgens schema.zeroday schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 19:03:
[...]
Zo werkt het Hue systeem hier fantastisch (zo lang je alles ingesteld hebt en je er met je handen van af blijft, dan blijft het werken) ..
En inderdaad ook bij mij gaan de lampen die op zonsondergang geschakeld zijn na de update de eerste keer niet zelf aan.
Ben erg benieuwd in welke serie van Busch Jaeger de switches komen. Staan op het punt om al het schakelmateriaal in huis te te vervangen, dus als iemand daar meer over weet...
Ik neem aan dat met die Friends of Hue-switches alleen Hue-lampen te bedienen zijn? Dus niet dat je er niet-Hue-lampen ermee Hue-schakelbaar kunt maken?
Je hebt om te beginnen een Hue Bridge nodig, verder kun je alle lampen die ZLL of ZigBee 3.0 gecertificeerd zijn koppelen aan de bridge en vervolgens met de schakelaars (Hue Tap/Hue Dimmer Switch en later de Friends of Hue switches, welke vergelijkbaar zijn met Hue Tap) die gekoppeld zijn met de bridge bedienen.Rallye schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:59:
Ik neem aan dat met die Friends of Hue-switches alleen Hue-lampen te bedienen zijn? Dus niet dat je er niet-Hue-lampen ermee Hue-schakelbaar kunt maken?
Er is wel een beperking als je alleen maar 3rd party ZLL gecertificeerde lampen gebruikt, deze kunnen namelijk de ZigBee Greenpower berichten van de Hue Tap niet doorsturen, dus werken de Hue Taps alleen als ze in range staan van de bridge (of een Hue of Friends of Hue lamp)!
Sinds Zigbee 3.0 is Greenpower standaard onderdeel van het profiel, dus Zigbee 3.0 lampen kunnen de Greenpower berichten normaal gesproken wel doorsturen (mitst deze geïmplementeerd is, is volgens mij niet verplicht).
Dank je! Verder dan mijn Osram-stekkers heb ik me nog niet buiten het Hue-universum begeven, maar andere Zigbee-dingen aansturen kan inderdaad ook (met beperkingen dus). “Domme” lampen dus niet, maar ik zag inderdaad dat Hue dat niet wil omdat ze je gehele “lichtbeleving” willen aanbieden. Met domme lampen zijn ze de controle kwijt. De reden waarom ze zelf ook geen stekker/dimmers meer aanbieden.
Gek vind ik wel dat dit alleen voor “domme” lampen geldt. Over slimme lampen van anderen heb je, als Hue, immers ook geen controle, maar ik begrijp dat Hue slechte ervaringen heeft met het dichtgooien van Hue voor slimme toepassingen van anderen.....
Gek vind ik wel dat dit alleen voor “domme” lampen geldt. Over slimme lampen van anderen heb je, als Hue, immers ook geen controle, maar ik begrijp dat Hue slechte ervaringen heeft met het dichtgooien van Hue voor slimme toepassingen van anderen.....
Na speurwerk kom ik niet achter het volgende..
Wat is de juiste keuze als je de meeste controle wilt over de kleur wit (temperatuur/dimbaarheid)? De ambiance white of toch de color.
Zijn de wittinten bij de color exact gelijk aan de white ambiance (en Kun je evt wat “kleur bij mengen” om de tint nog wat te finetunen?
Of is de white ambiance voorzien van betere/andere/meer leds speciaal met het oog op wit?
Wat is de juiste keuze als je de meeste controle wilt over de kleur wit (temperatuur/dimbaarheid)? De ambiance white of toch de color.
Zijn de wittinten bij de color exact gelijk aan de white ambiance (en Kun je evt wat “kleur bij mengen” om de tint nog wat te finetunen?
Of is de white ambiance voorzien van betere/andere/meer leds speciaal met het oog op wit?
Je verhaal klopt helemaal, wat betreft Philips Hue en lichtbeleving.Rallye schreef op zondag 9 september 2018 @ 10:30:
Dank je! Verder dan mijn Osram-stekkers heb ik me nog niet buiten het Hue-universum begeven, maar andere Zigbee-dingen aansturen kan inderdaad ook (met beperkingen dus). “Domme” lampen dus niet, maar ik zag inderdaad dat Hue dat niet wil omdat ze je gehele “lichtbeleving” willen aanbieden. Met domme lampen zijn ze de controle kwijt. De reden waarom ze zelf ook geen stekker/dimmers meer aanbieden.
En je moet weten dat een dimbare plug maken ook best wel lastig en duur is (lees lage winst marge als ze willen concurreren tegen simpelere aan/uit plugs) en de simpelere aan/uit plugs zijn voor de Hue beleving inderdaad net een stap te simpel
Wat betreft 3rd party lampen, is een dilemma voor Philps, enerzijds geven ze niet de zelfde beleving, maar van de andere kant zijn de meestal goedkopere lampen wel een reden voor mensen om toch met een Hue systeem te beginnen en vroeg of laat kopen deze er dan toch nog Philips Hue lampen bij (anders waren ze die klanten volledig kwijt geweest aan het goedkope systeem van de concurrent en hadden ze zeker geen lampen van Philips er bij gekocht).
Na de laatste update van de bridge bleek een dimmer switch "unreachable".
Krijg de switch ook niet meer toegevoegd. Volgens mij heb ik nu alles wel geprobeerd; batterij een tijdje eruit gehaald; nieuwe batterij, switch helemaal gereset, bridge een tijdje van de spanning gehaald; maakt niks uit.
Het oranje ledje gaat knipperen, Ik selecteer in de app de optie om een nieuwe dimmer toe te voegen.
Na een paar seconden knippert het ledje een keer groen, en dat is het. Na een paar minuten krijg ik in de app de mededeling dat er geen dimmer is gevonden.
Kan de dimmer stuk zijn? zou wel heel toevallig zijn een paar minuten na een firmware update van de bridge?
Krijg de switch ook niet meer toegevoegd. Volgens mij heb ik nu alles wel geprobeerd; batterij een tijdje eruit gehaald; nieuwe batterij, switch helemaal gereset, bridge een tijdje van de spanning gehaald; maakt niks uit.
Het oranje ledje gaat knipperen, Ik selecteer in de app de optie om een nieuwe dimmer toe te voegen.
Na een paar seconden knippert het ledje een keer groen, en dat is het. Na een paar minuten krijg ik in de app de mededeling dat er geen dimmer is gevonden.
Kan de dimmer stuk zijn? zou wel heel toevallig zijn een paar minuten na een firmware update van de bridge?
Mijn ervaring is dat je met Hue White Ambiance duidelijk warmer licht hebt dan met Hue White, maar dat het op zijn best een beetje gloeiend geel is. Op zich gezellig voor boven de eettafel, maar met mijn Hue ledstrip (=colour) vind ik het mooi om er juist ook een beetje oranje/rood doorheen te mixen. Met andere woorden: met Hue Ambiance and Colour kun je warmere tinten krijgen dan met enkel Hue White Ambiance. Daarentegen is Hue White Ambiance voor de meesten waarschijnlijk al wel warm genoeg.MP3-Junky schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:32:
Na speurwerk kom ik niet achter het volgende..
En let hierbij ook even op het volgende (even mijzelf quoten):
Ik heb nooit meer kunnen achterhalen wat nu de lichtsterkte van White Ambience bij 2700K daadwerkelijk is, maar vermoedelijk hoger dan die van de Colour. En het is natuurlijk gewoon goedkoper, toch ook een argument.Wasrek schreef op zondag 12 november 2017 @ 08:32:
[...]
Let er hierbij wel even op dat de "Hue ambience en color" de 800 Lumen enkel halen bij licht van 4000K (=koud). Bij 2700K (Hue White, warmer licht) is deze lichtsterkte teruggelopen naar 500 Lumen. Hue White haalt hier dus nog wel 800 Lumen. Vermoedelijk ligt Hue White Ambience er ergens tussenin. Op normale lichttemperaturen krijg je dus minder licht uit de color-variant.
Als je de dimmer reset en het oranje ledje knippered is deze opzoek naar een netwerk om te joinen, zodra dit lukt gaat het groene ledje kort branden, dus in jou geval heeft de dimmer het netwerk (waarschijnlijk via een lamp in de buurt) kunnen joinen.remmuz schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:26:
Na de laatste update van de bridge bleek een dimmer switch "unreachable".
Maar als de dimmer vervolgens niet met de bridge kan communiseren dan kan de bridge hem ook niet configureren.
Er kunnen bij jou twee dingen fout zijn gegaan, of je bridge staat te dicht op je Wifi router (hou 50 cm of meer afstand tussen bridge en Wifi router), of je hebt last van Wifi van buitenaf, dan kun je het beste je Hue systeem van kanaal wisselen (in de app, bij configuratie scherm is het een van de bridge opties).
Als je dan vervolgens opnieuw de dimmer wilt toevoegen aan je systeem, dan moet je in de app naar nieuwe switch gaan zoeken en als het zoeken is begonnen druk je vervolgens 3 of 4 knoppen van de dimmer switch tegelijk in voor ongeveer 10 seconen, dan reboot deze en wordt de switch gevonden door de bridge, als er geen storing is tenminste
Dat van die 3 of 4 knoppen indrukken is nieuw voor mij. Ik heb het reset knopje op de achterkant gebruikt.
(10 seconden indrukken todat het ledje een keer rood knippert.)
Er is verder niks veranderd en de andere 4 dimmers werken nog zoals het hoort.
Heb je ook al geprobeert om de dimmer vanaf een andere locatie toe te voegen, zelfde locatie als waar de dimmers hangen die het wel doen?remmuz schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:03:
Dat van die 3 of 4 knoppen indrukken is nieuw voor mij. Ik heb het reset knopje op de achterkant gebruikt.
En is een of meerdere lampen in de buurt van de Dimmer Switch een 3rd party lamp (Tradfri of Innr lamp)?
Of er is een USB-3 apparaat in de buurt van de switch of dimmer. Het signaal wat over de USB-3 kabel loopt geeft ook verstoringen op die band.Erik1971 schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:12:
Er kunnen bij jou twee dingen fout zijn gegaan, of je bridge staat te dicht op je Wifi router (hou 50 cm of meer afstand tussen bridge en Wifi router), of je hebt last van Wifi van buitenaf, dan kun je het beste je Hue systeem van kanaal wisselen (in de app, bij configuratie scherm is het een van de bridge opties).
Ik heb met Winhue alle referenties naar de dimmer verwijderd uit de bridge. Daarna opnieuw laten zoeken en toen werd de dimmer binnen 10 tellen gevonden.
Vandaag mijn Gledopto drivers uitgeprobeerd en het werkt vlekkeloos samen met de Hue bridge (v1). Heb zowel een dimmer, wwcw als rgbw versie en allemaal flikkervrij. Tipje dus
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
sinds een tijdje ook mn hele huis vol gegooid met Hue lampen, alleen is het zo dat elke avond de lampen automatisch uit gaan in het hele huis. en dat verschilt per tijd. is er ergens ook een log om te kunnen zien wat de reden ervan is ? want ik heb mijn geofencing, timer, of routines uit.
Ik meen ergens iets gelezen te hebben over mogelijke storingen door het signaal dat bij sommige netwerkaanbieders (Stedin staat mij bij) de omschakeling dag/nachtstroom regelt. Misschien moet je daar eens naar zoeken (en misschien zet ik je volkomen op het verkeerde spoor).
Edit: even gezocht. Het signaal voor de nachtstroom zou ervoor kunnen zorgen dat LED-lampen knipperen, zie https://radar.avrotros.nl...matie-op-het-t180791.html
Misschien toch iets anders dan bij jou?
Edit: even gezocht. Het signaal voor de nachtstroom zou ervoor kunnen zorgen dat LED-lampen knipperen, zie https://radar.avrotros.nl...matie-op-het-t180791.html
Misschien toch iets anders dan bij jou?
[ Voor 32% gewijzigd door Rallye op 11-09-2018 22:54 ]
Toch nog wat meer gevonden over de Busch Jaeger Hue Switches
Dus in de Carat, Solo, Axcent en Future serie, vanaf 1e kwartaal 2019
https://www.busch-jaeger....fo_IFA_Friends_of_Hue.pdfDie neuen Schalter können das Licht ein- und ausschalten, Lampen dimmen und gespeicherte Lichtvorgaben
abrufen. Ein speziell für „Friends of Hue“ entwickeltes Energy-Harvesting-Modul wird in die
Schalterprogramme carat®, solo®, Busch-axcent® und future® linear integriert. Die „Friends of Hue“-
Lichtschalter von Busch-Jaeger sind im ersten Quartal 2019 erhältlich.
Dus in de Carat, Solo, Axcent en Future serie, vanaf 1e kwartaal 2019
Als ik het goed begrijp denk je dat het komt doordat er word gewisseld van dag naar nacht stroom ?Rallye schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 07:39:
Ik meen ergens iets gelezen te hebben over mogelijke storingen door het signaal dat bij sommige netwerkaanbieders (Stedin staat mij bij) de omschakeling dag/nachtstroom regelt. Misschien moet je daar eens naar zoeken (en misschien zet ik je volkomen op het verkeerde spoor).
Misschien toch iets anders dan hij jou?
Alleen is het zo dat de lampen gewoon uit gaan en ook niet meer aan of gaan knipperen.
Moet ze dan ook gewoon weer allemaal aan doen via de app.
Ja hoor. De kogel door de kerk.
Ik had het bedacht. in de nieuw te plaatsen U-keuken heb ik 2 wanden met bovenkastjes en 1 wand zonder bovenkastjes. In de 5 bovenkastjes zouden spots komen geleverd door de keukenzaak.
Mijn idee. spotjes afbestellen. Philips Lightstrips onder de keukenkastjes en Philips Lighstrip met extensie van 1 m. in het plafond in de kant zonder bovenkastjes.
Mijn aannemer gaf aan dat ik dan speciale inbouwstrip nodig heb voor de gipsplaten en het stucwerk. Ik denk geen probleem. Philips Hue is het beste product, dus hier is veel voor te vinden.
Volgens mij heb ik dit nodig: https://www.led-gigant.nl/product/led-gipsprofiel-gips01/ maar philips Hue is 1,5 cm dik en dat schijnt een weinig voor te komen maat zijn.
Heeft iemand ideeen?
Ik had het bedacht. in de nieuw te plaatsen U-keuken heb ik 2 wanden met bovenkastjes en 1 wand zonder bovenkastjes. In de 5 bovenkastjes zouden spots komen geleverd door de keukenzaak.
Mijn idee. spotjes afbestellen. Philips Lightstrips onder de keukenkastjes en Philips Lighstrip met extensie van 1 m. in het plafond in de kant zonder bovenkastjes.
Mijn aannemer gaf aan dat ik dan speciale inbouwstrip nodig heb voor de gipsplaten en het stucwerk. Ik denk geen probleem. Philips Hue is het beste product, dus hier is veel voor te vinden.
Volgens mij heb ik dit nodig: https://www.led-gigant.nl/product/led-gipsprofiel-gips01/ maar philips Hue is 1,5 cm dik en dat schijnt een weinig voor te komen maat zijn.
Heeft iemand ideeen?
Is de kwaliteit/kleur van de Gu10 color vergelijkbaar met die van de E27? Ik weet dat gen 1 en 2 van de E27 duidelijk minder verzadigde kleuren hadden, en dat die lampen een stuk beter zijn geworden. Zijn de Gu10 en huidige Lightstrip net zo goed?
Ja ik ben nu ook besmet met het HUE virus...
Vraagje,
Heeft iemand ervaring met de hue essentials app? Ziet er leuk uit maar voor de extra features moet je betalen. Is er meerwaarde ten opzichte van de officiële heu app?
De touchlink functie is trouwens wel handig en gelijk te gebruiken.
Vraagje,
Heeft iemand ervaring met de hue essentials app? Ziet er leuk uit maar voor de extra features moet je betalen. Is er meerwaarde ten opzichte van de officiële heu app?
De touchlink functie is trouwens wel handig en gelijk te gebruiken.
GU10 Colors zijn nog niet op nivo met de laatste generatie E27 lampen, wat betreft kleurbereikaouwe schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:17:
Is de kwaliteit/kleur van de Gu10 color vergelijkbaar met die van de E27? Ik weet dat gen 1 en 2 van de E27 duidelijk minder verzadigde kleuren hadden, en dat die lampen een stuk beter zijn geworden. Zijn de Gu10 en huidige Lightstrip net zo goed?
Iemand hier met Hue die ook Logitech Harmony gebruikt? Zo ja, als je de scene start buiten de Harmony om (eg: via lichtschakelaar of stembesturing als Siri of gewoon via de Hue app), herkent jullie Harmony dan dat die scene gestart is en dus dat ie die taak als “aan” moet beschouwen?
Hier werkt dat teleurstellend niet, Harmony lijkt totaal niet te pollen of de scene al geactiveerd is. Als je het dan via Harmony wil uitzetten moet je eerst de scene activeren en dan pas kan je t uitzetten door te beëindigen.
HomeKit bijvoorbeeld herkent wel prima wat er allemaal in en uitgeschakeld is ook al pas je t aan buiten de Woning-app om. Vrijwel real-time ook. Die Logitech niet lijkt me raar, dus hoop dat ik iets fout doe.
Hier werkt dat teleurstellend niet, Harmony lijkt totaal niet te pollen of de scene al geactiveerd is. Als je het dan via Harmony wil uitzetten moet je eerst de scene activeren en dan pas kan je t uitzetten door te beëindigen.
HomeKit bijvoorbeeld herkent wel prima wat er allemaal in en uitgeschakeld is ook al pas je t aan buiten de Woning-app om. Vrijwel real-time ook. Die Logitech niet lijkt me raar, dus hoop dat ik iets fout doe.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ledstrip wel geloof ik? Gu10 niet helaas.aouwe schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:17:
Als de tijd waarop de lampen uitgaan op het moment steeds vroeger wordt is er waarschijnlijk een routine aktief die werkt op zonsondergang. Die kan je in de Hue app instellen/zien in "Andere routines".syntesia schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:26:
sinds een tijdje ook mn hele huis vol gegooid met Hue lampen, alleen is het zo dat elke avond de lampen automatisch uit gaan in het hele huis. en dat verschilt per tijd. is er ergens ook een log om te kunnen zien wat de reden ervan is ? want ik heb mijn geofencing, timer, of routines uit.
Andere apps of diensten kunnen ook gedrag maken op zonsondergang bijvoorbeeld Hue Daylight, IFTTT, Hue Labs, etc...
Wat jammer, ik heb 9 spots in verlaagd plafond, die ik door Hue wil vervangen. Een beetje zonde om dat nu te doen, kost toch een behoorlijke duit, en daar ga je je dan toch aan ergeren.....[b]
GU10 Colors zijn nog niet op nivo met de laatste generatie E27 lampen, wat betreft kleurbereik, de tweede generatie lightsstrips daarin tegen wel
Waarom niet gewoon white ambiance voor de spotjes?
www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II
Gister avond ook weer alles uit rond half 12 en om half 1.Robsato schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:19:
[...]
Als de tijd waarop de lampen uitgaan op het moment steeds vroeger wordt is er waarschijnlijk een routine aktief die werkt op zonsondergang. Die kan je in de Hue app instellen/zien in "Andere routines".
Andere apps of diensten kunnen ook gedrag maken op zonsondergang bijvoorbeeld Hue Daylight, IFTTT, Hue Labs, etc...
Heb ook helemaal geen routines ingesteld of andere apps.
heb maar even de bridge weer gecleared, kijken wat dit doet.
Ik denk dat ik er spijt van krijg als ik niet voor de color ga. Voor de hal, de trap omhoog en het halletje voor de badkamer is white ambiance wel de logische keuze, maar in de woonkamer en boven de eettafel wil ik color, dan heb ik alle controle met betrekking tot de sfeer bij visite/feestje en tv kijken.JP_S schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:46:
Waarom niet gewoon white ambiance voor de spotjes?
Ik wil in een koof van het verlaagde plafond de lightstrip (20 meter, dus dat doet ook zeer aan de portemonnee). Boven de salontafel wilde ik eerst 2 spotjes doen, maar daar zaten voorheen 4 halogeen spots in. Ik denk nu dat 2 hue gu10 te zwak zijn. Je kan altijd nog dimmen, maar te weinig licht kan je dan niet meer oplossen. Verder 3 spots boven de bank in de hoek, en 4 spots boven de eettafel.
Dat hue systeem werkt volgens mij erg verslavend, als je eenmaal begint, komt er geen eind aan.
Voor de hal is de nieuwe gu10 white ook voldoendeaouwe schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:15:
[...]
Ik denk dat ik er spijt van krijg als ik niet voor de color ga. Voor de hal, de trap omhoog en het halletje voor de badkamer is white ambiance wel de logische keuze, maar in de woonkamer en boven de eettafel wil ik color, dan heb ik alle controle met betrekking tot de sfeer bij visite/feestje en tv kijken.
Ik wil in een koof van het verlaagde plafond de lightstrip (20 meter, dus dat doet ook zeer aan de portemonnee). Boven de salontafel wilde ik eerst 2 spotjes doen, maar daar zaten voorheen 4 halogeen spots in. Ik denk nu dat 2 hue gu10 te zwak zijn. Je kan altijd nog dimmen, maar te weinig licht kan je dan niet meer oplossen. Verder 3 spots boven de bank in de hoek, en 4 spots boven de eettafel.
Dat hue systeem werkt volgens mij erg verslavend, als je eenmaal begint, komt er geen eind aan.
Wordt hoe dan ook een work in progress. Ik ben al blij dat de baas (lees mijn vrouw) akkoord gaat met bestellen van de lightstrip bij Gamma (ik geef het toe, mijn vader had al niks te vertellen, dus ik weet niet beter).TheMystery schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:24:
[...]
Voor de hal is de nieuwe gu10 white ook voldoende
ik heb ook de ambience white GU10 spots. had eerst 6 spots in mn woonkamer, kwam er snel achter dat dit te weinig was en heb het verdubbelt naar 12 spots met een betere lichtverdeling. ( moet nog beter kunnen dus zodra alles hier af is ga ik het nog even finetunen) maar op dit moment heb ik goed licht.aouwe schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:15:
[...]
Ik denk dat ik er spijt van krijg als ik niet voor de color ga. Voor de hal, de trap omhoog en het halletje voor de badkamer is white ambiance wel de logische keuze, maar in de woonkamer en boven de eettafel wil ik color, dan heb ik alle controle met betrekking tot de sfeer bij visite/feestje en tv kijken.
En dan is natuurlijk de vraag of je overal Color ambience wilt hebben want groen/rood licht boven je eettafel is ook niet echt wat je wil denk ik ?
Wat je ook zei het is een dure hobby en die colors zijn toch 2x zo duur als de white ambience, en lijkt het mij dan ook een goedkopere oplossing om die hue flood lampen te kopen, als je echt die kleurtjes overal in je huis wilt hebben.
wat ik nu in huis heb is:
18 x GU10 White ambience spots
2 x E27 Color ambience lampen
1 x E27 White ambience lamp.
Wat ik nog klaar heb liggen:
2x led strip plus starter sets.
4x led strip extensions
6x E27 White lampen
dus ben nog wel even zoet om alles goed in te stellen.
Ik ben in ons nieuwe huis bezig met een aantal koven, waarin ik Hue spots wil plaatsen. Ik vind de Milliskin er mooi uit zien (en denk dat white ambiance prima is), maar vind een stuk of 15 van die dingen nog wel een prijzige aangelegenheid (€ 40 p.s.). Het feit dat het kantelen stevig is (klikt als het ware) vind ik wel een pre, maar ik heb het idee dat losse armaturen met losse Hue spots (2 voor € 35) een stuk voordeliger wordt. Iemand tips voor kwalitatief goede spots?
Ter info : Alle Hue producten bij de Gamma zijn tot de 16e
30% korting.
In de winkel staat het niet aangegeven, maar wordt het bij de kassa wel verrekend. En artikelen die niet op voorraad zijn kunnen voor de aanbiedingsprijs worden besteld.
30% korting.
In de winkel staat het niet aangegeven, maar wordt het bij de kassa wel verrekend. En artikelen die niet op voorraad zijn kunnen voor de aanbiedingsprijs worden besteld.
[ Voor 19% gewijzigd door Atomic2005 op 12-09-2018 22:28 ]
16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric
wat is Winhue?remmuz schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:14:
Ik heb met Winhue alle referenties naar de dimmer verwijderd uit de bridge. Daarna opnieuw laten zoeken en toen werd de dimmer binnen 10 tellen gevonden.
Als ik via een Hue-app een scene start, kan ik hem gewoon uitdoen op mijn Harmony. Andersom werkt het ook gewoon. Alleen moet je het niet meteen na elkaar doen, maar met minimaal 1 of 2 seconden ertussen.WhatsappHack schreef op woensdag 12 september 2018 @ 06:05:
Iemand hier met Hue die ook Logitech Harmony gebruikt? Zo ja, als je de scene start buiten de Harmony om (eg: via lichtschakelaar of stembesturing als Siri of gewoon via de Hue app), herkent jullie Harmony dan dat die scene gestart is en dus dat ie die taak als “aan” moet beschouwen?
Have Fun Funske
Waarschijnlijk deze: https://hyrules.github.io/WinHue3/
Latin capital letter y with diaeresis
Leip, ik krijg het hier niet voor elkaar.funske schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:15:
[...]
Als ik via een Hue-app een scene start, kan ik hem gewoon uitdoen op mijn Harmony. Andersom werkt het ook gewoon. Alleen moet je het niet meteen na elkaar doen, maar met minimaal 1 of 2 seconden ertussen.
Als ik met de Hue-app of via Homekit dezelfde scene start als die in Harmony is toegevoegd, dan erkent de Harmony niet dat die "activiteit" is gestart. (Andersom werkt het wel. Start ik met Harmony de scene, dan herkent Homekit onmiddellijk dat die scene actief is en laat dat ook zien.)
Het stomme is dat als ik in de apparaten lijst ga kijken dat hij wel degelijk weet dat de lamp is ingeschakeld, dus ergens wordt er wel gepolld. Waarom ie de activiteit dan niet als "actief" markeert is mij ff een raadsel
[ Voor 8% gewijzigd door WhatsappHack op 12-09-2018 16:50 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Kan iemand bevestiging of de gu10 White ambiance de laatste lichtsterkte/temperatuur bij stroom er af wel/niet onthoud? Doen ze bij mij in ieder geval niet. Vind ik het dan toch wel dure lampjes voor...
Heb een aantal goedkope E27 White welke het niet onthouden, maar dat kan ik me enigszins voorstellen gezien de lage prijs.
Heb een aantal goedkope E27 White welke het niet onthouden, maar dat kan ik me enigszins voorstellen gezien de lage prijs.
Ze doen dat nu nog niet, maar ik las een aantal pagina's terug dat ze die feature (instellen van een vaste stand om op terug te gaan na een stroom onderbreking) binnenkort gaan implementeren. Dat is dus niet de laatste stand, maar in ieder geval ook niet perse 100% aan fel wit.ManiacsHouse schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:21:
Kan iemand bevestiging of de gu10 White ambiance de laatste lichtsterkte/temperatuur bij stroom er af wel/niet onthoud? Doen ze bij mij in ieder geval niet. Vind ik het dan toch wel dure lampjes voor...
Edit: Als ik hun Twitter post goed begrijp is het dus wel de laatste stand: https://twitter.com/tweethue/status/1035527721986785280
[ Voor 8% gewijzigd door bobjansen op 12-09-2018 22:36 ]
Zou met de laatste firmware update van de Bridge geregeld moeten zijn. Ik heb het nog niet geprobeerd.
Ik vraag me wel af waarom je nog aan lichtknopjes vasthoudt als je eenmaal Hue hebt. Ik heb alle kabels doorverbonden, het lichtknopje verwijderd en een blindplaat gemonteerd, danwel een Hue dimmer.
Ik vraag me wel af waarom je nog aan lichtknopjes vasthoudt als je eenmaal Hue hebt. Ik heb alle kabels doorverbonden, het lichtknopje verwijderd en een blindplaat gemonteerd, danwel een Hue dimmer.
Binnenkort een paar buitenlampen plaatsen met E27 white lampen. Die wil ik op beweging kunnen schakelen, maar de motion sensor is niet outdoor geschikt. Wil liever ook nog geen ander domoticasysteem gaan optuigen om dit te kunnen schakelen middels bewegingssensoren van een andere fabrikant. Met die bulk outdoorlampen en outdoor lightstrip zou een outdoor motion sensor uitbrengen toch voor de hand liggen? Iemand nog ideeën?
Je hebt serieus dus continu spanning staan op je lichtpunten? Geen schakelaar er meer tussen? Vind toch wel fijn idee dat ik een lichtpunt gewoon kan uitschakelen fysiek dmv schakelaar.Rallye schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:58:
Zou met de laatste firmware update van de Bridge geregeld moeten zijn. Ik heb het nog niet geprobeerd.
Huurwoning hier, dus in die zin ga ik de boel niet rigoureus veranderen en de schakelaars er uit slopen.
Je hoeft de schakelaar helemaal niet te verwijderen, je hoeft hem alleen niet meer te bedienen.
Is ook nog een software update van de lampen voor nodig en voor de App, dus gaat nog wel even duren voordat die allemaal zijn uitgerold, maar als Philips het al aankondigd, zal het niet lang meer duren.Rallye schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:58:
Ik heb voor mijn nieuwe huisje gelijk maar even een leuk HUE setje gekocht.
En ik dacht laten we ook gelijk maar wat inbouw schakelaars met zigbee kopen zodat ik niet altijd met dat klote afstandsbedieningkje hoef te kloten of de telefoon moet pakken.
Dus ik heb de Bush Jaeger universele inbouw voeding gekocht en een setje schakelaars van Bush Jeager.
Deze:
ABB Busch-Jaeger Wandzender ZigBee Light Link, 2-kanaals (voor sokkel) - 6736-84
ABB Busch-Jaeger Bedieningselement ZigBee Light Link 4-kanaals (voor sokkel) - 6737-84
Echter ben ik nu bang dat dit helemaal niet werkt zoals ik het zou verwachten.
Ik had verwacht deze toe te kunnen voegen aan de HUE bridge als schakelaar?
Echter als ik ga kijken vind ik enkel beschrijvingen van de inbouw dimmers / schakelaars waar je een normale lamp op kunt aan sluiten en die toe kunt voegen aan HUE als een lamp.
Heb ik nu een verkeerd product gekocht of heb ik de juiste manual nog niet gevonden want ik krijg op geen mogelijkheid deze schakelaars gekoppeld aan mijn Hue.
En ik dacht laten we ook gelijk maar wat inbouw schakelaars met zigbee kopen zodat ik niet altijd met dat klote afstandsbedieningkje hoef te kloten of de telefoon moet pakken.
Dus ik heb de Bush Jaeger universele inbouw voeding gekocht en een setje schakelaars van Bush Jeager.
Deze:
ABB Busch-Jaeger Wandzender ZigBee Light Link, 2-kanaals (voor sokkel) - 6736-84
ABB Busch-Jaeger Bedieningselement ZigBee Light Link 4-kanaals (voor sokkel) - 6737-84
Echter als ik ga kijken vind ik enkel beschrijvingen van de inbouw dimmers / schakelaars waar je een normale lamp op kunt aan sluiten en die toe kunt voegen aan HUE als een lamp.
Heb ik nu een verkeerd product gekocht of heb ik de juiste manual nog niet gevonden want ik krijg op geen mogelijkheid deze schakelaars gekoppeld aan mijn Hue.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Als het hetzelfde werkt als gira dan moet je ze aan ej lampen koppelen.Shunt schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:31:
Ik heb voor mijn nieuwe huisje gelijk maar even een leuk HUE setje gekocht.
Deze:
Voordeel daarvan is dat het gebeuren ook werkt wanneer je netwerk eruit ligt. Nadeel is dat het omslachtiger is.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Zo, inmiddels is ons huisje al aardig voorzien van Philips Hue.
Een overzichtje van wat we hebben:
Woonkamer:
4x White & Color Ambiance E27
4x White Ambiance GU10
1x Dimmer Switch
Keuken:
1x White & Color Ambiance E27
1x Dimmer Switch
Hal beneden:
2x White Ambiance GU10
1x White Ambiance E27
1x Motion Sensor
3x Dimmer Switch
Hal boven:
1x White Ambiance GU10
1x Motion Sensor
Slaapkamer 1:
2x White & Color Ambiance E14
2x Dimmer Switch
Slaapkamer 2:
1x Dimmer Switch
Voorzolder:
3x White Ambiance E27
1x Dimmer Switch
1x Motion Sensor
Kamer zolder:
3x White Ambiance GU10
6x White & Color Ambiance E27
3x Dimmer Switch
Ik ben alweer aan het nadenken wat er verder nog bij moet komen. Momenteel ervaar ik nog geen enkel probleem met maar 1 Hue Bridge. Ik heb er nog 4 liggen dus als het nodig is kan ik nog even uitbreiden
.
Voor de toekomst zit ik er aan te denken om:
1x Hue bridge nog in het tuinschuur te doen (afstand tot de woning is te groot wat zigbee betreft) zodat ik ook daar lampen kan schakelen.
1x Hue bdrige op Kamer zolder omdat de 1 Hue bridge met accessoires vol zit en ik daar in de buurt 4 dimmer switches, een motion sensor en 12 lampen heb.
Dan maar eens kijken wat we nog meer kunnen bedenken als vervolg
.
Een overzichtje van wat we hebben:
Woonkamer:
4x White & Color Ambiance E27
4x White Ambiance GU10
1x Dimmer Switch
Keuken:
1x Dimmer Switch
Hal beneden:
2x White Ambiance GU10
1x White Ambiance E27
1x Motion Sensor
3x Dimmer Switch
Hal boven:
1x White Ambiance GU10
1x Motion Sensor
Slaapkamer 1:
2x White & Color Ambiance E14
2x Dimmer Switch
Slaapkamer 2:
1x Dimmer Switch
Voorzolder:
3x White Ambiance E27
1x Dimmer Switch
1x Motion Sensor
Kamer zolder:
3x White Ambiance GU10
6x White & Color Ambiance E27
3x Dimmer Switch
Ik ben alweer aan het nadenken wat er verder nog bij moet komen. Momenteel ervaar ik nog geen enkel probleem met maar 1 Hue Bridge. Ik heb er nog 4 liggen dus als het nodig is kan ik nog even uitbreiden
Voor de toekomst zit ik er aan te denken om:
1x Hue bridge nog in het tuinschuur te doen (afstand tot de woning is te groot wat zigbee betreft) zodat ik ook daar lampen kan schakelen.
1x Hue bdrige op Kamer zolder omdat de 1 Hue bridge met accessoires vol zit en ik daar in de buurt 4 dimmer switches, een motion sensor en 12 lampen heb.
Dan maar eens kijken wat we nog meer kunnen bedenken als vervolg
De eerste lampen in mijn huis zijn ook over op Hue. Het lijkt dat Philips voor E14 fittingen alleen een lamp in "Candle" vorm verkoopt (langwerpig). Dat is voor verschillende armaturen in huis niet mooi. De lamp steekt uit. Zijn er Hue compatible lampen in E14 fitting te koop die klein en rond zijn? Liefst zo compatible dat ze ook met HomeKit integreren.
Wat ik heb gedaan is een E14->GU10 fitting gekocht en daar Hue GU10 ingezet. Leverde net voldoende winst op, dat was voor mijn lamp voldoende.nihitsia schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:07:Zijn er Hue compatible lampen in E14 fitting te koop die klein en rond zijn? Liefst zo compatible dat ze ook met HomeKit integreren.
Ik wil in een koof in het verlaagde plafond 20 meter Lightstrip plaatsen. Nou zie ik net een Youtube filmpje over ledstrips (niet van Hue) dat bij grotere lengtes door weerstand de verlichting aan het eind minder fel kan gaan branden.
Is dit ook een probleem bij de Hue Lightstrip of is een lengte van 10 meter geen probleem. Is het misschien verstandig om 3 basissets te nemen en die met de verlengstrips tot 2 van 7 meter en 1 van 6 meter te verlengen, of heb je dan meer kans op kleurverschil tussen de verschillende Lightstrips.
Is dit ook een probleem bij de Hue Lightstrip of is een lengte van 10 meter geen probleem. Is het misschien verstandig om 3 basissets te nemen en die met de verlengstrips tot 2 van 7 meter en 1 van 6 meter te verlengen, of heb je dan meer kans op kleurverschil tussen de verschillende Lightstrips.
Erik1971 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:27:
[...]
Is ook nog een software update van de lampen voor nodig en voor de App, dus gaat nog wel even duren voordat die allemaal zijn uitgerold, maar als Philips het al aankondigd, zal het niet lang meer duren.
Don't let your mood dip by a power cut. Introducing Power-on behavior to get back to your previous light settings. Available by the end of the year. #IFA2018 #HueatIFA pic.twitter.com/HzSmImY0xR
— Philips Hue (@tweethue) 31 augustus 2018
Tegen het einde van het jaar geven ze zelf aan. Dus het zou in ieder geval nog dit jaar beschikbaar moeten komen.
Helaas die zijn er niet, alle 3rd party E14 lampen waarvan ik weet zijn Candle formaat, of een ander bulky formaat, die jij wilt zijn er nog niet....nihitsia schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:07:
De eerste lampen in mijn huis zijn ook over op Hue. Het lijkt dat Philips voor E14 fittingen alleen een lamp in "Candle" vorm verkoopt (langwerpig). Dat is voor verschillende armaturen in huis niet mooi. De lamp steekt uit. Zijn er Hue compatible lampen in E14 fitting te koop die klein en rond zijn? Liefst zo compatible dat ze ook met HomeKit integreren.
Is deze van de Ikea niet wat?nihitsia schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:07:
Kan je aan je Hue bridge koppelen, alleen Homekit werkt dan niet.
Heb je ruimte om de motion sensor afgeschermd te plaatsen? Achter een raam o.i.d.? Ik heb ze zelf op tijd zitten, maar zou in mijn schuur bijvoorbeeld prima eentje aan kunnen plaatsen waarna ik tenminste zonder m'n nek te breken aan kan komen bij de achterdeur.niwresixel schreef op woensdag 12 september 2018 @ 23:23:
Binnenkort een paar buitenlampen plaatsen met E27 white lampen. Die wil ik op beweging kunnen schakelen, maar de motion sensor is niet outdoor geschikt. Wil liever ook nog geen ander domoticasysteem gaan optuigen om dit te kunnen schakelen middels bewegingssensoren van een andere fabrikant. Met die bulk outdoorlampen en outdoor lightstrip zou een outdoor motion sensor uitbrengen toch voor de hand liggen? Iemand nog ideeën?
@Arbeider Let wel op dat je dan moet switchen van Bridge in de standaard App. Ik weet niet hoe gebruiksvriendelijk de andere apps werken met multiple bridges.
[ Voor 9% gewijzigd door sheane op 13-09-2018 11:51 ]
Die Tradfri bedoelde ik met bulky, of te wel vrij grootiMars schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:16:
[...]
Is deze van de Ikea niet wat?
[Afbeelding]
Kan je aan je Hue bridge koppelen, alleen Homekit werkt dan niet.
Het liefste wil je zo iets, maar dan smart; https://www.bol.com/nl/p/...-p48-fr/9200000038296600/.
Helaas, achter (HR++) glas werken de motion sensors niet. Beschut plaatsen is ook niet zo 1-2-3 mogelijk helaas.sheane schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:49:
[...]
Heb je ruimte om de motion sensor afgeschermd te plaatsen? Achter een raam o.i.d.? Ik heb ze zelf op tijd zitten, maar zou in mijn schuur bijvoorbeeld prima eentje aan kunnen plaatsen waarna ik tenminste zonder m'n nek te breken aan kan komen bij de achterdeur.
Ook ik ben sinds een paar maanden over op Hue en tot op heden erg tevreden. Ik heb inmiddels en flinke set van Hue lampen (E27, schakelaars en bewegingssensoren), maar ook van Osram (buitenlampen, E27 en plug) en Innr (E14).
Ik ben langzaam bezig om de oude lampen te vervangen door smart lampen en plugs, en wil op termijn de sensoren gaan gebruiken om de buitenlamp op sensor te vervangen.
Er zijn echter een aantal zaken waar ik niet uit kom en ik na bestudering van dit forum ook nog niet ben tegengekomen.
Vraag 1: Ik heb de tuinlampen ingesteld dat ze bij zonsondergang aangaan en rond half 1 weer uit. Zo ook enkele lampen in huis. Soms zie ik 's ochtend dat de lampen nog aan staan, dus niet vanzelf uit zijn gegaan en ik herken ook geen patroon. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Het zou op zich geen bereik issue moeten zijn want de meeste keren doen ze het normaal en bij de keren dat het niet gebeurd is er niks aan de situatie veranderd? Ik dacht dat Zigbee juist verifieerd of de actie is uitgevoerd.
Vraag 2: In de huiskamer heb ik een schakelaar waarmee ik de lampen in de huiskamer aan kan doen. Het liefst zou ik met de uitknop alle lampen op de begane vloer in één keer uit doen, maar ik kan in de app geen extra lampen selecteren om uit te doen. Is dit überhaupt mogelijk?
Vraag 3: Zoals hiervoor ook al eerder gepost wil ik ook graag de bewegingssensor buiten gaan gebruiken maar wil hem beschermen tegen de elementen (met name luchtvochtigheid). Weten jullie of de sensor werkt als je hem in een dome plaatst?
Ondertussen ga ik door met de installatie van de lampen
Ik ben langzaam bezig om de oude lampen te vervangen door smart lampen en plugs, en wil op termijn de sensoren gaan gebruiken om de buitenlamp op sensor te vervangen.
Er zijn echter een aantal zaken waar ik niet uit kom en ik na bestudering van dit forum ook nog niet ben tegengekomen.
Vraag 1: Ik heb de tuinlampen ingesteld dat ze bij zonsondergang aangaan en rond half 1 weer uit. Zo ook enkele lampen in huis. Soms zie ik 's ochtend dat de lampen nog aan staan, dus niet vanzelf uit zijn gegaan en ik herken ook geen patroon. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Het zou op zich geen bereik issue moeten zijn want de meeste keren doen ze het normaal en bij de keren dat het niet gebeurd is er niks aan de situatie veranderd? Ik dacht dat Zigbee juist verifieerd of de actie is uitgevoerd.
Vraag 2: In de huiskamer heb ik een schakelaar waarmee ik de lampen in de huiskamer aan kan doen. Het liefst zou ik met de uitknop alle lampen op de begane vloer in één keer uit doen, maar ik kan in de app geen extra lampen selecteren om uit te doen. Is dit überhaupt mogelijk?
Vraag 3: Zoals hiervoor ook al eerder gepost wil ik ook graag de bewegingssensor buiten gaan gebruiken maar wil hem beschermen tegen de elementen (met name luchtvochtigheid). Weten jullie of de sensor werkt als je hem in een dome plaatst?
Ondertussen ga ik door met de installatie van de lampen
Hiervoor gebruik ik de app iConnectHue.Baddie09 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:01:
Hiermee kan je meer opties programmeren dan de standaard app. Ook fade time aanpassingen of triggers.
Zo is het mogelijk om in te stellen dat als je de aanknop ingedrukt houd alle lampen aangaan. Idem voor uit.
Hue lightstrip geeft over de gehele lengte even veel licht, let wel op dat ongeacht de lengte de maximale lumen output altijd 1600 lumen is!aouwe schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:41:
Ik wil in een koof in het verlaagde plafond 20 meter Lightstrip plaatsen. Nou zie ik net een Youtube filmpje over ledstrips (niet van Hue) dat bij grotere lengtes door weerstand de verlichting aan het eind minder fel kan gaan branden.
Dus als hoeveelheid licht belangrijk is zou je voor 3 basis strips kunnen gaan!
Anders zijn twee meer dan genoeg voor 20 meter!
Philips Hue lampen hebben geen last van verschil in kleur (zolang als je producten van dezelfde generatie hebt, lees zelfde color gamut)!
Wat is het voordeel van het fysiek kunnen uitschakelen van Hue-lampen? Dan kun je ze immers niet meer met Hue (laten) aanzetten (evt. van buitenshuis). Sterker nog je laat als je de schakelaars houdt de mogelijkheid open dat evt. huisgenoten jouw routines verstieren door een lamp met de gewone knop uit te doen (en tot eind dit jaar gaan ze daarna ook nog eens op “vol” aan).ManiacsHouse schreef op donderdag 13 september 2018 @ 00:57:
[...]
Je hebt serieus dus continu spanning staan op je lichtpunten? Geen schakelaar er meer tussen? Vind toch wel fijn idee dat ik een lichtpunt gewoon kan uitschakelen fysiek dmv schakelaar.
Huurwoning hier, dus in die zin ga ik de boel niet rigoureus veranderen en de schakelaars er uit slopen.
Als je de schakelaars verwijdert en bewaart kun je ze bij een evt. verhuizing vlot weer terugplaatsen.
Ik denk dat 2 sets van 10 meter dan voldoende is, het is geen hoofdverlichting, maar sfeerverlichting. Ik heb zitten googelen en youtuben op de Gu10 spots. Ik zie dat er een second gen Gu10 is. Is dat een al bestaande lamp, of wordt die nu geintroduceerd. Zou zonde zijn als ik nu 11 Gu10 spots bestel, en er blijken later nieuwe en betere lampen van uitgebracht te worden. Is gezien alle nieuwe aankondigingen van Hue niet verwonderlijk als ze nu met een nieuwe generatie op de proppen komen.....Erik1971 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:04:
[...]
Hue lightstrip geeft over de gehele lengte even veel licht, let wel op dat ongeacht de lengte de maximale lumen output altijd 1600 lumen is!
Dus als hoeveelheid licht belangrijk is zou je voor 3 basis strips kunnen gaan!
Anders zijn twee meer dan genoeg voor 20 meter!
Philips Hue lampen hebben geen last van verschil in kleur (zolang als je producten van dezelfde generatie hebt, lees zelfde color gamut)!
Dat als je netwerk eruit ligt je toch je lampen aan kan doen door er kort de stroom af te halen enw eer op te zetten.Rallye schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 00:06:
[...]
Wat is het voordeel van het fysiek kunnen uitschakelen van Hue-lampen? Dan kun je ze immers niet meer met Hue (laten) aanzetten (evt. van buitenshuis). Sterker nog je laat als je de schakelaars houdt de mogelijkheid open dat evt. huisgenoten jouw routines verstieren door een lamp met de gewone knop uit te doen (en tot eind dit jaar gaan ze daarna ook nog eens op “vol” aan).
Als je de schakelaars verwijdert en bewaart kun je ze bij een evt. verhuizing vlot weer terugplaatsen.
Tevens behoud je dan flexibiliteit als je een keer een normale lamp nodig hebt omdat je geen hue op voorraad hebt.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Dank. Dit is waarschijnlijk een IOS app? Ik heb Android en zie hem niet in de play store staan. Ik kijk vanavond wel via de IPad of het daarmee lukt.ro3lie schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:06:
[...]
Hiervoor gebruik ik de app iConnectHue.
Hiermee kan je meer opties programmeren dan de standaard app. Ook fade time aanpassingen of triggers.
Zo is het mogelijk om in te stellen dat als je de aanknop ingedrukt houd alle lampen aangaan. Idem voor uit.
Android variant is All4Hue, daar zou het ook mee moeten kunnen. Ik heb zelf deze functionaliteit nog niet nodig gehad.Baddie09 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:34:
[...]
Dank. Dit is waarschijnlijk een IOS app? Ik heb Android en zie hem niet in de play store staan. Ik kijk vanavond wel via de IPad of het daarmee lukt.
Als alternatief zou je ook hier naar kunnen kijken. Zij maken eigen led-strips die qua kwaliteit zeker niet onder doen voor Hue, maar maken wel gebruik van een lightstrip controller. Het is voor je app (en voor homekit) dus niet van een normale lightstrip te onderscheiden.aouwe schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 00:47:
[...]
Ik denk dat 2 sets van 10 meter dan voldoende is, het is geen hoofdverlichting, maar sfeerverlichting. Ik heb zitten googelen en youtuben op de Gu10 spots. Ik zie dat er een second gen Gu10 is. Is dat een al bestaande lamp, of wordt die nu geintroduceerd. Zou zonde zijn als ik nu 11 Gu10 spots bestel, en er blijken later nieuwe en betere lampen van uitgebracht te worden. Is gezien alle nieuwe aankondigingen van Hue niet verwonderlijk als ze nu met een nieuwe generatie op de proppen komen.....
Nadeel is normaal wel dat het aansturen (controller+versterker) redelijk wat duurder is, maar de prijs per meter is weer minder. Ik kan me dus goed voorstellen dat je bij 20m uiteindelijk nog goedkoper uitkomt.
Ik heb net voor het eerst een Hue set geïnstalleerd. Drie lampen in de woonkamer gekoppeld en die werken, samen met twee dimmerswitches. Dat ging vrij makkelijk, één lamp moest via serienummer gekoppeld worden.
Nu had ik ook nog een LivingColors Iris (7099960PH), die heb ik uiteindelijk kunnen koppelen via Touchlink (via de Hue Essentials app voor Android). De Iris is nu gekoppeld met Hue.
Nu reageert die Iris lamp alleen niet meer op de originele ronde afstandsbediening die erbij zat. Kan dat nog wel?
Nu had ik ook nog een LivingColors Iris (7099960PH), die heb ik uiteindelijk kunnen koppelen via Touchlink (via de Hue Essentials app voor Android). De Iris is nu gekoppeld met Hue.
Nu reageert die Iris lamp alleen niet meer op de originele ronde afstandsbediening die erbij zat. Kan dat nog wel?
[ Voor 5% gewijzigd door BounceMeister op 14-09-2018 10:51 ]
De eerte en tweede generatie GU10, als je ze zo al mag noemen, zijn technisch indentiek, is alleen marketing technisch verschillend (lees andere verpakking en kleur opdruk behuizing en dat soort minor verschillen).aouwe schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 00:47:
[...]
Ik denk dat 2 sets van 10 meter dan voldoende is, het is geen hoofdverlichting, maar sfeerverlichting. Ik heb zitten googelen en youtuben op de Gu10 spots. Ik zie dat er een second gen Gu10 is. Is dat een al bestaande lamp, of wordt die nu geintroduceerd. Zou zonde zijn als ik nu 11 Gu10 spots bestel, en er blijken later nieuwe en betere lampen van uitgebracht te worden. Is gezien alle nieuwe aankondigingen van Hue niet verwonderlijk als ze nu met een nieuwe generatie op de proppen komen.....
Door dat je de LivingsColors via de Lampstealer (touch linken met de bridge) hebt toegevoegd aan Hue systeem zit deze in een ander Zigbee netwerk, dus het klopt dat je remote niet meer de lamp kan bedienen,BounceMeister schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:50:
Ik heb net voor het eerst een Hue set geïnstalleerd. Drie lampen in de woonkamer gekoppeld en die werken, samen met twee dimmerswitches. Dat ging vrij makkelijk, één lamp moest via serienummer gekoppeld worden.
Je kunt de LivingColors remote toevoegen aan de Hue Bridge, er zijn verschillende manieren om dit te doen, maar wat je kunt proberen is om eerst de remote te reseten (reset knop bij batterijen 10 seconden indrukken) en dan dezelfde applicatie gebruiken die je voor het toevoegen van de lamp hebt gebruikt, je moet te gelijk met touchlink actie vanuit app, de aan of "I" knop op de remote ingedrukt houden en de afstand bediening dicht bij de Hue Bridge houden, totdat de touch link actie klaar is en vervolgens moet je de lamp weer op nieuw touchlinken (met de remote). Als alles goed is gegaan kun je de lamp dan zowel met de remote als met de Hue Bridge bedienen,
Bedankt voor de uitleg, ik snap nu hoe het werkt. (Bij KaKu kan je meerdere (max 3) remotes koppelen aan één lamp (en andersom), maar bij Hue werkt dit dus anders.)Erik1971 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:48:
[...]
Door dat je de LivingsColors via de Lampstealer (touch linken met de bridge) hebt toegevoegd aan Hue systeem zit deze in een ander Zigbee netwerk, dus het klopt dat je remote niet meer de lamp kan bedienen,
Je kunt de LivingColors remote toevoegen aan de Hue Bridge, er zijn verschillende manieren om dit te doen, maar wat je kunt proberen is om eerst de remote te reseten (reset knop bij batterijen 10 seconden indrukken) en dan dezelfde applicatie gebruiken die je voor het toevoegen van de lamp hebt gebruikt, je moet te gelijk met touchlink actie vanuit app, de aan of "I" knop op de remote ingedrukt houden en de afstand bediening dicht bij de Hue Bridge houden, totdat de touch link actie klaar is en vervolgens moet je de lamp weer op nieuw touchlinken (met de remote). Als alles goed is gegaan kun je de lamp dan zowel met de remote als met de Hue Bridge bedienen,
De app die ik heb, activeert touchlink alleen om naar lampen te zoeken. Bij "Slimme besturingsapparaten" zit die optie er niet. Je kan dan alleen kiezen uit het toevoegen van een hue dimmer, hue tap of hue bewegingssensor. En hij vindt geen schakelaar wanneer ik touchlink activeer via het "zoek naar lampen"-menu.
Via www.easy-hue.com kan ik helemaal niets toevoegen (website op mobiel).
Dus nu even op zoek naar een manier om touchlink voor een besturingsapparaat werkend te krijgen zonder Apple apparaat (want daar zijn veel apps voor).
Edit,
Ik heb ook een dimmerswitch. Maar daarmee kan ik niet de ronde LivingColors remote werkend krijgen. Bij die ronde remotes kon je ze "kopiëren" door 1 remote te resetten, dan naast een andere leggen en tegelijkertijd op aan of I drukken voor 10 seconden. Maar samen met de dimmerswitch van Hue lukt dat niet.
[ Voor 17% gewijzigd door BounceMeister op 14-09-2018 14:16 . Reden: juiste menu termen genoemd ]
Geen idee of dat wel mogelijk is. In de handleiding staat enkel een beschrijving hoe je de schakelaars koppelt aan andere zigbee schakelaars en systemen. De standaard manieren om lampen te koppelen lijken niets te doen met de schakelaar of de lampen. Niet met bestaande nog met nieuwe lampen. Ik ga vanavond of morgen nog even kijken wat er gebeurt als ik de lamp (een nieuwe) niet koppel met hue maar eerst probeer te koppelen aan de schakelaar.icecreamfarmer schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:54:
[...]
Als het hetzelfde werkt als gira dan moet je ze aan ej lampen koppelen.
Voordeel daarvan is dat het gebeuren ook werkt wanneer je netwerk eruit ligt. Nadeel is dat het omslachtiger is.
Ik had eigenlijk verwacht dat ik de schakelaar als schakelaar kon gebruiken in het HUE syteem. Zijn er naast de remote's nog inbouw schakelaars die zo werken? Of ben ik dan gedwongen om zoals andere in dit topic schakelaars te gaan modden?
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Als je Android hebt kan je daar de app All4hue voor gebruiken.Baddie09 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:01:
Hier heb ik zelf mee geprogrammeerd dat bij het lang indrukken van de dimmer uitknop in de huiskamer alle lichten op de beneden verdieping uitgaan, maar één lamp in de huiskamer pas na 20 seconden, zodat ik niet in het donker naar boven hoef te lopen.
Dom. Doordat de verwachting was dat afstanden te groot waren zijn er twee Philips Hubs aangeschaft... De lampen kan ik in principe wel gebruiken, maar er is 1 Hub over. Is er een markt voor?
Jahoor, daar is Vraag & aanbod voor, niet dit topic....Saninl schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:24:
Dom. Doordat de verwachting was dat afstanden te groot waren zijn er twee Philips Hubs aangeschaft... De lampen kan ik in principe wel gebruiken, maar er is 1 Hub over. Is er een markt voor?![]()
39
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic