[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.149.740 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-NL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-07 16:23
Tylen schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:25:
Ik kom er niet uit :P Misschien iemand hier een oplossing?
Ik zou eens kijken naar de iConnectHue app. Kijk even op hun website bij de FAQ wat je kan doen met de motion sensor en dimmers (nee ik heb geen aandelen in deze app).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 18:46
Tylen schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:25:
Ik kom er niet uit :P Misschien iemand hier een oplossing?

Ik heb in de slaapkamer van mijn dochter 1 hue lamp aan het plafond hangen. Daarnaast heb ik bij de deur de hue dimmer. Op de dimmer heb ik de hue labs going to sleep geactiveerd (1 ingedrukt houden en dan dimt de lamp zich langzaam van 50% naar 0% etc). Nu heb ik er een motion sensor bij geplaatst. Omdat ik graag wil dat de lamp zachtjes aangaat als ze naar de wc gaat en deze weer uitgaat bij 1 minuut geen beweging.

Nu het probleem. Als ik de lamp met de dimmer bedien (gewoon handmatig of de going to sleep scene) dan gaat alles natuurlijk na 1 minuut uit bij geen beweging. Of als ik beweeg in de kamer dan gaat de lamp op de ingestelde stand aan van de sensor.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de dimmer switch de motion sensor even uitzet? Dus alles wat ik met de dimmer doe heeft prio 1. En dat dan niet de motion sensor zijn scene aftrapt bij beweging.

Ik vond wel iets van "Home - Smart Home Automation" in de Apple App store waar het eventueel mee zou kunnen. Appie kost 17 euro. Als het werkt betaal ik het er graag voor. Maar heeft iemand hier een tip? Of ervaring met die app? ;)
Ik heb de aanknop en de uitknop appart geprogrammeerd en gebruik all4hue.

Regel 1:Bij on-button longrelease zet motion-sensor enabled op $false

Regel 2:Bij off-button longrelease zet motion-sensor enable op $true

in de api ziet dat er voor regel 1 ongeveer zo uit:

{
"name": "Dimmer Switch 36 on-longrel",
"status": "enabled",
"conditions": [
{
"address": "/sensors/36/state/buttonevent",
"operator": "eq",
"value": "1003"
},
{
"address": "/sensors/36/state/lastupdated",
"operator": "dx"
}
],
"actions": [
{
"address": "/sensors/18/config",
"method": "PUT",
"body": {
"on": false
}
},

In bovenstaande is sensor 36 mijn dimmer switch en sensor 18 de motion sensor.

In de gratis versie van All4Hue kun je dacht ik geen eigen regel maken, echter wel een bestaande kopiëren en daarna aanpassen (tip!).

Ik gebruik dit voor in de hal. Als we mensen "uitzwaaien" disable ik zo even de motion sensor dat wanneer je nog wat kletst je niet in ene in het donker staat. Wel niet vergeten dus ook de off-knop lang ingedrukt te houden anders blijft je sensor niets doen.

[ Voor 21% gewijzigd door SneezyThunder91 op 27-08-2018 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Welke wandschakelaars gebruiken jullie om de hue tap sckakelunit in te bouwen?

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Arbeider schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:54:
[...]

Ik heb de aanknop en de uitknop appart geprogrammeerd en gebruik all4hue.

Regel 1:Bij on-button longrelease zet motion-sensor enabled op $false

Regel 2:Bij off-button longrelease zet motion-sensor enable op $true

in de api ziet dat er voor regel 1 ongeveer zo uit:

{
"name": "Dimmer Switch 36 on-longrel",
"status": "enabled",
{
"address": "/sensors/36/state/buttonevent",
},
{
"address": "/sensors/36/state/lastupdated",
"operator": "dx"
}
],
{
"on": false
}
},

In bovenstaande is sensor 36 mijn dimmer switch en sensor 18 de motion sensor.

In de gratis versie van All4Hue kun je dacht ik geen eigen regel maken, echter wel een bestaande kopiëren en daarna aanpassen (tip!).

Ik gebruik dit voor in de hal. Als we mensen "uitzwaaien" disable ik zo even de motion sensor dat wanneer je nog wat kletst je niet in ene in het donker staat. Wel niet vergeten dus ook de off-knop lang ingedrukt te houden anders blijft je sensor niets doen.
Thanks, ik ga er even mee stoeien. Maar toch zoek ik meer automatisme.. Zoiets als: if long press 1 then disable motion sensor for 1 hour (of zoiets) :P Maar misschien is het mogelijk. Ik ga de app even installeren. Bedankt iig.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy22
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 14:14
Arbeider schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:54:

Goede tip, heb daarmee kunnen testen of het werkt en kan nu inderdaad met 1 dimmer twee ruimtes bedienen!

Dank allen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Kappade schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:18:
Iemand al ervaring met de tuin sets?

Zojuist wilde ik aansluiten:

1 Lily Spotje (starterset met adapter)
3 Calla grond lampen ( 3 uitbreiding lampen zonder adapter)

Ik heb heel kort 2 Callas het zien doen maar na opnieuw aansluiten doen deze 2 maar ook de 3e het helemaal niet (meer)!?

De spot blijft werken. Maar ook al sluit ik een Calla direct op de adapter, niks..

De Calla en Lily's zijn toch gewoon te combineren met elkaar en de koppelstukken? Zelfde volt, zelfde aansluiting.
Een Calla starterset met eigen (Calla?) adapter zou toch onlogisch zijn?

Maar 3x een calla lamp nieuw uit de doos kapot?

Terug naar de winkel ben ik bang

Bizar dit..
Ik ben zelf ook naar deze combi aan t kijken, ben je hier nog uit gekomen?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
xbeam schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:51:
Welke wandschakelaars gebruiken jullie om de hue tap sckakelunit in te bouwen?
Deze: [url]https://https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/54785443#54785443[/url]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:44:
@sheane and @CorbataGames bedankt. Op de eerste verdieping heb ik 7 hue lampen, op de begane grond heb ik 2 hue lampen. In de kelder (beneden aan de trap naar de begane grond) heeft de light strip geen verbinding. Bovenaan de trap (in de berging op begane grond) nog wel. De opties die ik dus heb is:
extra hue lamp in de berging bovenaan de trap, wellicht nog een extra hue lamp in de kelder onder aan de trap en dan de strip in een ruimte in de kelder. 2 extra lampen (die ik eigenlijk daar niet nodig heb). Alternatief is een tweede bridge. Wat ik ook nog zou kunnen proberen is de bridge verplaatsen naar de begane grond. Zal vanavond eens proberen.
Even een update over dit issue: de bridge verplaatsen naar de begane grond heeft mijn connectieprobleem met de kelder opgelost. Blijkbaar is het signaal van de bridge toch iets sterker dan het signaal van de lampen. thanks all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:04:
[...]

Even een update over dit issue: de bridge verplaatsen naar de begane grond heeft mijn connectieprobleem met de kelder opgelost. Blijkbaar is het signaal van de bridge toch iets sterker dan het signaal van de lampen. thanks all
Goed om te lezen dat het werkt en inderdaad de bridge heeft een groter bereik dan de lampen, zit namelijk een extra antenne versterker chip op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:08

g0tanks

Moderator CSA
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:04:
[...]

Erik1971 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:09:
[...]

Goed om te lezen dat het werkt en inderdaad de bridge heeft een groter bereik dan de lampen, zit namelijk een extra antenne versterker chip op!
Bron?

Naar mijn weten communiceert de Hue Bridge zelf niet direct met je lampen, maar verloopt de communicatie altijd via je WiFi-netwerk. Daarom werkt de Bridge niet draadloos maar moet je deze met je router verbinden via een internetkabel. Positie van de Bridge zou dus zelf weinig uit moeten maken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:53
g0tanks schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:25:
[...]

[...]

Naar mijn weten communiceert de Hue Bridge zelf niet direct met je lampen, maar verloopt de communicatie altijd via je WiFi-netwerk. Daarom werkt de Bridge niet draadloos maar moet je deze met je router verbinden via een internetkabel. Positie van de Bridge zou dus zelf weinig uit moeten maken.
Dit klopt sowieso niet. De bridge en de lampen communiceren helemaal niet via WiFi, maar via Zigbee. Rechtstreeks of in een Mesh (iedere lamp kan werken als repeater). De verbinding met je router is alleen zodat bijvoorbeeld de app op je telefoon met de bridge kan communiceren. In de lampen of accessoires zit helemaal geen wifi.

Al haal je de hele router weg, dan kun je nog steeds gewoon de lampen blijven bedienen met accessoires (Hue Dimmer, Tap, Motion Sensor).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Xander schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:39:
[...]

Dit klopt sowieso niet. De bridge en de lampen communiceren helemaal niet via WiFi, maar via Zigbee. Rechtstreeks of in een Mesh (iedere lamp kan werken als repeater). De verbinding met je router is alleen zodat bijvoorbeeld de app op je telefoon met de bridge kan communiceren. In de lampen of accessoires zit helemaal geen wifi.

Al haal je de hele router weg, dan kun je nog steeds gewoon de lampen blijven bedienen met accessoires (Hue Dimmer, Tap, Motion Sensor).
Je hebt gelijk, ik had een aantal artikelen verkeerd geïnterpreteerd. Ik was in de war over communicatie tussen b.v. de app en de bridge. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
g0tanks schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:42:
[...]

Je hebt gelijk, ik had een aantal artikelen verkeerd geïnterpreteerd. Ik was in de war over communicatie tussen b.v. de app en de bridge. :)
Ik dacht al heb ik nu een typo gemaakt :)

Het gaat natuurlijk over het bereik van de ZigBee radio.

Bron, laten we het er op houden dat ik ooit zeer dicht bij de bron zat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shorty2017
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-09 10:28
Tylen schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:15:
[...]

Thanks, ik ga er even mee stoeien. Maar toch zoek ik meer automatisme.. Zoiets als: if long press 1 then disable motion sensor for 1 hour (of zoiets) :P Maar misschien is het mogelijk. Ik ga de app even installeren. Bedankt iig.
Dat kan natuurlijk ook, want je kan timers aanmaken en in die timers kan je dan weer zoiets neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
shorty2017 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:47:
[...]

Dat kan natuurlijk ook, want je kan timers aanmaken en in die timers kan je dan weer zoiets neerzetten.
Mocht je hier meer over kunnen vertellen? Dit probeer ik ook maar is niet gelukt. Daarom dat ik de uitknop gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 22:20
Tomba schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:18:
[...]

Ik ben zelf ook naar deze combi aan t kijken, ben je hier nog uit gekomen?
3 vervangende lampen gekregen en werkt prima. Die eerste 3 waren dus defect... bi-zar.

Dus wat mogelijk is:
- Starter variant van 1 van de lampen; hier krijg je een adapter bij voor in het stopcontact.
- uitbreiden tot 5 lampen mogelijk met de uitbreidinglamp(niet-starterkit)
- alle tuin varianten kunnen op elkaar worden aangesloten middels de verleng en koppelstukken
- wil je meer dan 5 apparaten / 35 meter kabel, moet je dat oplossen met meerdere adapters

Werkt bij inmiddels prima zoals je zou verwachten / kennen van de inhouse producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Kappade schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:03:
[...]

3 vervangende lampen gekregen en werkt prima. Die eerste 3 waren dus defect... bi-zar.

Dus wat mogelijk is:
- Starter variant van 1 van de lampen; hier krijg je een adapter bij voor in het stopcontact.
- alle tuin varianten kunnen op elkaar worden aangesloten middels de verleng en koppelstukken
- wil je meer dan 5 apparaten / 35 meter kabel, moet je dat oplossen met meerdere adapters

Werkt bij inmiddels prima zoals je zou verwachten / kennen van de inhouse producten.
Das idd wel bizar maar mooi dat het gewoon werkt :) Ik wil 2 Lily's en 3 Callas gaan combineren in onze voortuin. Wel nog een twee vraagjes; hoe dik is de kabel precies? Kan dit in de documentatie niet achterhalen.
En: hoe is de lichtopbrengst?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flastic
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-05-2024
Ok jongens... Ik voel een nieuwe hobby aankomen die helemaal uit de hand gaat lopen.. O-)

Op dit moment heb ik nog een volledig dom huis. Ik was gisteren aan het kijken naar nieuwe verlichting in de keuken van mijn nieuwe huis. Ik kwam uit bij ledstrips (fijn: over je hele werkblad hetzelfde licht), in mijn zoektocht leidde het een tot het ander, en 24 uur later (waaronder uren tweakers forum lezen) ben ik ervan overtuigd dat ik mijn hele huis smart wil maken. Hoe awesome is dat, bv je lichten aan als je bijna thuis bent, lampen aanzetten als het donker wordt, etc etc.

Ik kijk heel erg uit naar het programmeer gedeelte. Als ik het goed had gezien kan dat ook gewoon script-based via de computer ipv via een app toch? Ik heb geen “echte” programmeer ervaring, maar ik ben wel heel handig met scripts (gebruik bv R en andere statistiek programmas voor mijn werk). Dat vind ik ook vaak makkelijker werken dan GUIs, zeker die van apps. Ik heb er super veel zin in om van mijn “zakgeld” (mijn man en ik krijgen elke maand allebei zakgeld om leuke dingen mee te doen) beweging sensoren te kopen, lekker te pielen met formules, etc etc. Het lijkt me echt de ideale hobby want je huis wordt er nog beter van ook... *O*

De fysieke installatie / keuzes is minder mijn pakkie aan, maar gelukkig is mijn man heel erg handig, die kan alles wel monteren, stroom omleggen, en eventueel iets solderen oid als het nodig is. Ik heb nog een paar twijfelpunten waarmee jullie me hopelijk iets verder kunnen helpen.

Ik wil beginnen met de lichten in de woonkamer / keuken (zie foto van de keuken).
Hoe kan ik zo efficiënt mogelijk ledstrips zetten onder de keukenkastjes in deze opstelling? Ik begreep dat je afgeknipte stukken niet weer kan gebruiken (hoewel het bij een trap-project van iemand op dit forum leek alsof het wel zo was?). Ik heb naar Philips gebeld, daar kreeg ik het advies om 2 stukken van 2 meter te kopen en elke apart aan het stroom te zetten etc. Maar dat lijkt me zo zonde. Kan het ook niet met 1 en dat je op de een of andere manier het verlengt langs de afzuigkap?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/t1pp4gi0k.jpg

Bijbehorende vraag: Ik ga naar de Hornbach om alles te kopen (je krijgt daar namelijk 10% extra korting bovenop aanbiedingen van anderen, dus ik zoek de goedkoopste en haal het dan daar). Daar verkopen ze ook allerhande ledprofielen. Ik heb nog nooit een ledstrip of ledprofiel of wat dan ook gebruikt. Zou zoiets als dit geschikt zijn? Of is het onnodig duur?

Mijn andere vragen gaan om afstandsbedieningen etc. Mijn man is geen smartphone fan, hij gebruikt zijn telefoon alleen voor whatsapp en als het moet e-mail. Ter illustratie: hij gebruikt een losse MP3 speler. Ik wil de situatie voor hem zo makkelijk mogelijk houden. Nu zijn er 3 situaties waarin je een lamp “met de hand” zou kunnen willen besturen: Een draaiknop op een dimlamp, een schakelknop aan de lamp zelf, een schakelknop op de muur voor plafondlampen.

Heb ik het dan goed begrepen als ik zeg dat:
1. De schakelknop op de lamp zelf kun je nog steeds gebruiken, ook al heb je het zo geprogrammeerd dat de lampen bv na 23:59 uit gaan, als je snel naar beneden moet om iets te pakken en een lampje wilt aanklikken kun je m uit en weer aan zetten en dan geeft hij gewoon licht. Ik las wel iets over dan het dan vervolgens niet meer via de app kan oid? Of geldt dat alleen als je ook bv siri hebt?
2. Draaiknop op een dimlamp (zie foto 2 voor voorbeeld): Je moet het dimgedeelte sowieso verwijderen van binnen, want dat werkt niet met hue. Misschien kun je de dimknop gewoon een schakelfunctie geven zodat hij hetzelfde werkt als optie 1?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/8girpfohld.jpg

3. Schakelaar op muur voor plafondlamp: deze moet je vervangen, bv voor een dimmer van Hue zelf (later dit jaar komen er meer mooie opties uit maar voor nu in de woonkamer en voor een starter zou dit denk ik wel even volstaan, zit ook in de starters kit).

Klopt bovenstaande? Hebben jullie misschien nog aanvullende tips waarmee de situatie voor mijn man ook nog zo analoog(lijkend) mogelijk kan blijven? Andere dingen waar ik rekening mee moet houden wat dat betreft?

Sorry voor het lange bericht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
shorty2017 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:47:
[...]

Ik denk dat ik een stapje verder ben. De volgende code is de default code van een motion sensor:

"16":{
"name":"MotionSensor 20.off",
"owner":"12345678901234567890",
"created":"2016-12-17T12:31:28",
"lasttriggered":"none",
"timestriggered":0,
"status":"enabled",
"recycle":true,
"conditions":[
{
"address":"/sensors/20/state/presence",
"operator":"eq",
"value":"false"
},
{
"address":"/sensors/22/state/status",
"operator":"gt",
"value":"1"
},
{
"address":"/sensors/22/state/status",
"operator":"ddx",
"value":"PT00:00:30"
}
],
"actions":[
{
"address":"/groups/4/action",
"method":"PUT",
"body":{
"on":false
}
},
{
"address":"/sensors/22/state",
"method":"PUT",
"body":{
"status":0
}
}
]
},

Je kunt dus met een "operator":"ddx" iets na x tijd laten gebeuren. in de default is dat na 30 seconden uit. Bij condition moet ik dus ook kunnen kiezen voor de longrelease on button en dan de ddx conditie een value geven van "PT00:10:00" en dan als action de motion sensor presence weer enablen.

Sorry voor het warrige verhaal maar hier ga ik vanavond mee aan de slag.

Ok, ik ben ermee aan de slag gegaan en heb nu een tijdslot werkend. Ik moest de rule voor on-longreleased kopiëren als een nieuwe rule. En deze rule via de api voorzien van:

api url is dan: /api/authcodehier/rules/154

message body:

{

{
"address": "/sensors/34/state/buttonevent",
},
{
"address":"/sensors/34/state/lastupdated",
"operator":"ddx",
"value":"PT00:10:00"
}
],
{
"on": true
}
}
]
}

en dan PUT.

Nu wordt de bewegingssensor weer geactiveerd als de Button 'On' long released als laatste is gedaan en er dan 10 minuten geen andere knop ingedrukt wordt.

Hier ga ik nog wel verder mee spelen maar zo kun je dus voor 10 minuten de bewegingssensor onderbreken.

[ Voor 32% gewijzigd door SneezyThunder91 op 28-08-2018 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty2017
Arbeider schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:21:
[...]

Mocht je hier meer over kunnen vertellen? Dit probeer ik ook maar is niet gelukt. Daarom dat ik de uitknop gebruik.
Ik heb de app all4hue gebruikt. Ik heb een extra "sensor" aangemaakt (dit is gewoon een variabele waar je wat kan opslaan). Als de sensor wordt gebruikt start deze een timer van 3 minuten, waarna de lampen worden uitgeschakeld. Als ik de dimmer gebruikt wordt ipv de timer van 3 minuten een timer van 30 minuten gezet. Als er dan geen beweging meer is gaat de timer van 30 minuten starten ipv 3 minuten. Als de lamp dan uitgaat reset deze altijd de extra sensor en gaat weer de timer van 3 minuten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
Flastic schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:52:
Ok jongens... Ik voel een nieuwe hobby aankomen die helemaal uit de hand gaat lopen.. O-)

Op dit moment heb ik nog een volledig dom huis. Ik was gisteren aan het kijken naar nieuwe verlichting in de keuken van mijn nieuwe huis. Ik kwam uit bij ledstrips (fijn: over je hele werkblad hetzelfde licht), in mijn zoektocht leidde het een tot het ander, en 24 uur later (waaronder uren tweakers forum lezen) ben ik ervan overtuigd dat ik mijn hele huis smart wil maken. Hoe awesome is dat, bv je lichten aan als je bijna thuis bent, lampen aanzetten als het donker wordt, etc etc.

Ik kijk heel erg uit naar het programmeer gedeelte. Als ik het goed had gezien kan dat ook gewoon script-based via de computer ipv via een app toch? Ik heb geen “echte” programmeer ervaring, maar ik ben wel heel handig met scripts (gebruik bv R en andere statistiek programmas voor mijn werk). Dat vind ik ook vaak makkelijker werken dan GUIs, zeker die van apps. Ik heb er super veel zin in om van mijn “zakgeld” (mijn man en ik krijgen elke maand allebei zakgeld om leuke dingen mee te doen) beweging sensoren te kopen, lekker te pielen met formules, etc etc. Het lijkt me echt de ideale hobby want je huis wordt er nog beter van ook... *O*

De fysieke installatie / keuzes is minder mijn pakkie aan, maar gelukkig is mijn man heel erg handig, die kan alles wel monteren, stroom omleggen, en eventueel iets solderen oid als het nodig is. Ik heb nog een paar twijfelpunten waarmee jullie me hopelijk iets verder kunnen helpen.

Ik wil beginnen met de lichten in de woonkamer / keuken (zie foto van de keuken).
Hoe kan ik zo efficiënt mogelijk ledstrips zetten onder de keukenkastjes in deze opstelling? Ik begreep dat je afgeknipte stukken niet weer kan gebruiken (hoewel het bij een trap-project van iemand op dit forum leek alsof het wel zo was?). Ik heb naar Philips gebeld, daar kreeg ik het advies om 2 stukken van 2 meter te kopen en elke apart aan het stroom te zetten etc. Maar dat lijkt me zo zonde. Kan het ook niet met 1 en dat je op de een of andere manier het verlengt langs de afzuigkap?

[afbeelding]

Bijbehorende vraag: Ik ga naar de Hornbach om alles te kopen (je krijgt daar namelijk 10% extra korting bovenop aanbiedingen van anderen, dus ik zoek de goedkoopste en haal het dan daar). Daar verkopen ze ook allerhande ledprofielen. Ik heb nog nooit een ledstrip of ledprofiel of wat dan ook gebruikt. Zou zoiets als dit geschikt zijn? Of is het onnodig duur?

Mijn andere vragen gaan om afstandsbedieningen etc. Mijn man is geen smartphone fan, hij gebruikt zijn telefoon alleen voor whatsapp en als het moet e-mail. Ter illustratie: hij gebruikt een losse MP3 speler. Ik wil de situatie voor hem zo makkelijk mogelijk houden. Nu zijn er 3 situaties waarin je een lamp “met de hand” zou kunnen willen besturen: Een draaiknop op een dimlamp, een schakelknop aan de lamp zelf, een schakelknop op de muur voor plafondlampen.

Heb ik het dan goed begrepen als ik zeg dat:
1. De schakelknop op de lamp zelf kun je nog steeds gebruiken, ook al heb je het zo geprogrammeerd dat de lampen bv na 23:59 uit gaan, als je snel naar beneden moet om iets te pakken en een lampje wilt aanklikken kun je m uit en weer aan zetten en dan geeft hij gewoon licht. Ik las wel iets over dan het dan vervolgens niet meer via de app kan oid? Of geldt dat alleen als je ook bv siri hebt?
2. Draaiknop op een dimlamp (zie foto 2 voor voorbeeld): Je moet het dimgedeelte sowieso verwijderen van binnen, want dat werkt niet met hue. Misschien kun je de dimknop gewoon een schakelfunctie geven zodat hij hetzelfde werkt als optie 1?

[afbeelding]

3. Schakelaar op muur voor plafondlamp: deze moet je vervangen, bv voor een dimmer van Hue zelf (later dit jaar komen er meer mooie opties uit maar voor nu in de woonkamer en voor een starter zou dit denk ik wel even volstaan, zit ook in de starters kit).

Klopt bovenstaande? Hebben jullie misschien nog aanvullende tips waarmee de situatie voor mijn man ook nog zo analoog(lijkend) mogelijk kan blijven? Andere dingen waar ik rekening mee moet houden wat dat betreft?

Sorry voor het lange bericht :X
Je kan via Beaumotica koppelstukjes kopen. https://www.beaumotica.nl/catalogsearch/result/?q=lit
Hiermee kan je de ledstrip knippen op de correcte plekken. Zie ook de video voor uitleg: YouTube: Snap Connector - Phillips Hue Lightstrip Plus - Litcessory

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Kappade schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:03:
[...]

Dus wat mogelijk is:

Betekent dat dat dit lowvoltage Hue lampen zijn? Dus de adapter maakt van 240v een laag voltage en daarachter plaats je een aantal lampen die hun eigen Hue chip hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:27
@Flastic Je optie 1 is niet heel handig: als een Hue-lamp via een ouderwetse schakelaar wordt uitgezet (dus als de stroom wordt onderbroken) is hij niet meer benaderbaar voor de Bridge (en dus ook niet voor Homekit), tot het moment dat je de stroom er weer op zet. Hue-lampen hangen in een Zigbee-netwerk en moeten dus altijd aan de stroom. Als je de stroom er weer op zet gaan ze bovendien “vol” aan (en niet in de evt. geprogrammeerde kleur). Maar het werkt wel zoals je zegt. Uit met Hue, vervolgens uit met de “oude” knop en dan weer aan met de oude knop gaat wel. Uit moet je dan met Hue doen anders ben je het netwerk kwijt. Mogelijk moet je even wachten nadat je de stroom hebt afgesloten.

Ik zou het standaard lichtknopje verwijderen, de kabels doorverbinden en in de buurt van de lamp een Hue-tap of dimmer plaatsen.

Optie 2 is afhankelijk van je lamp, maar heeft hetzelfde nadeel als optie 1. Optie 3: vervangen hoeft niet, maar als iemand “per ongeluk” het ouderwetse lichtknopje bedient dan gebeurt wat ik hierboven schets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Tomba schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:05:
[...]

Das idd wel bizar maar mooi dat het gewoon werkt :) Ik wil 2 Lily's en 3 Callas gaan combineren in onze voortuin. Wel nog een twee vraagjes; hoe dik is de kabel precies? Kan dit in de documentatie niet achterhalen.
En: hoe is de lichtopbrengst?
De Callas geven voldoende licht; op de hoogste stand is het NET te veel voor sfeerlicht tussen planten. Maar dat zie ik als een pluspunt, kan je altijd minder zetten en dat is perfect.

De lilys zijn iets minder qua opbrengst voor mijn gevoel. Wij hebben een stenen muur in het midden van onze schutting (1.80m ofzo?) waar die onder staat en hij verlicht enkel de onderste helft. Misschien omdat hij er vlak onder staat, als hij een halve meter er vanaf staat komt de lichtopbrengst wellicht hoger. Het is meer een gecentreerde straal licht (itt de Calla) dus je moet ze goed plaatsen.
Ook hebben wij een plantenbak er bij in de buurt staat en daar slaat het licht ook mooi van onderen op op de plant. Dus mocht je idee in de voortuin zijn om onder bomen/planten te zetten gaat dat helemaal goed komen.

Kabeldikte zou ik even moeten opmeten maar ik schat zon 2cm dik, het koppelstuk is echter wel dikker; 3/3.5. Ik kreeg hem/dat koppelstuk NET door een eerder geboord gat in de schuur haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
arjandijk162 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:25:
[...]

Betekent dat dat dit lowvoltage Hue lampen zijn? Dus de adapter maakt van 240v een laag voltage en daarachter plaats je een aantal lampen die hun eigen Hue chip hebben?
Correct. Het gaat als volgt: stopcontact (230v)[stekker in stopcontact]-----[adapter]----(24v)------[HUE tuinlamp; met daarin een lamp die op 7v werkt]

Tussen de adapter en HUE tuinlamp is het koppelstuk (T-stuk) te plaatsen en met de 5m verlengkabel een extra lamp aan te sluiten. Ikzelf heb 3 Callas op een rij waardoor er zelfs 2 T-stukken aan elkaar geklikt zijn.

BTW: de lampen in de Calla lampen zijn NIET VERVANGBAAR. Dit zijn geïntegreerde LED achter een dichtgesoldeerde plaat (vanaf de binnenkant gezien). Dus als de lamp ooit stuk gaat...nou dan is je hele lamp stuk en niet te maken/vervangen met een losse Hue lamp.
Maargoed er staat 35 jaar op de doos geloof ik :P

[ Voor 18% gewijzigd door Kappade op 29-08-2018 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 09:25

Frituurman

Mjam!

Heeft iemand Philips hue aan de praat gekregen met de Nederlandse Google Assistent? Ik heb talloze filmpjes bekeken, maar de opties in die filmpjes kijken gedateerd. Ik heb nergens home control staan.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• arjandijk162
Dat stond ook in alle nieuwsberichten. Wordt nog niet ondersteund

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
Vandaag 12:30 geeft Philips Hue persconferentie op de IFA in Berlijn, ben benieuwd of er nog meer nieuwe producten worden aangekondigd, naast de grote hoeveelheid armaturen voor binnen, buiten en de badkamer die de laatste maanden zijn aangekondigd (en de Hue GU10 White only niet te vergeten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:30
Ik hoop eindelijk op een Hue buitenlamp/plafonniere met een ingebouwde bewegingssensor ..

- NAC Breda -

• Erik1971
Hmm, net de live stream gekeken, naast wat nieuwe partnerships, was het grootste nieuws dat er eindelijk een feature komt waarmee je het gedrag van een lamp kunt bepalen wanneer deze van stroom is gegaan en opnieuw wordt aangeze en als ik het goed begreep kun je kiezen voor gehele wooning of terug naar laatse stand of default (huidge) gedrag.

De rest van de aankondigingen, zie mijn post hierboven (en letterlijk die producten :) )

[ Voor 23% gewijzigd door Erik1971 op 30-08-2018 13:29 ]

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 17:05
Erik1971 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:08:
Hmm, net de live stream gekeken, naast wat nieuwe partnerships, was het grootste nieuws dat er eindelijk een feature komt waarmee je het gedrag van een lamp kunt bepalen wanneer deze van stroom is gegaan en opnieuw wordt aangeze en als ik het goed begreep kun je kiezen voor gehele wooning of terug naar laatse stand of default (huidge) gedrag.
Nou nou toch nog wel! Als je dit soort topics leest in de developers meethue dan staat overal dat het absoluut niet kan...

• WinSCaP
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-09 13:24
Deze week zo'n mooie Osram plug voor buiten besteld om te koppelen aan mijn Hue hub (versie 2?) Helaas krijg ik het niet voor elkaar, het zou toch niet meer moeten zijn dan zoeken naar een lamp?

Ook geprobeerd via easy-hue.com en diverse reset procedures voor de Osram plug geprobeerd.

Iemand nog een idee/tip?

• Erik1971
Helox-in-a-box schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:57:
[...]

Nou nou toch nog wel! Als je dit soort topics leest in de developers meethue dan staat overal dat het absoluut niet kan...
Ik heb nooit getwijfeld dat het niet kan, sterker nog de LivingColors lampen en ook de Hue Iris en Bloom onder steunen dit al minstens 9 jaar!

Vraag me overigens af of het een lamp feature wordt of dat ze het indirect via de bridge gaan doen, door de lamp status te pollen (zoals sommige tweakers het probleem zelf hebben opgelost).

Er is overigens de laatste weken genoeg nieuws te melden geweest rond Hue, maar in de voor aankondiging deden ze net alsof ze de grootste feature tot nu zouden introduceren, vandaar mijn hmm ;)

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
WinSCaP schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:19:
Deze week zo'n mooie Osram plug voor buiten besteld om te koppelen aan mijn Hue hub (versie 2?) Helaas krijg ik het niet voor elkaar, het zou toch niet meer moeten zijn dan zoeken naar een lamp?

Ook geprobeerd via easy-hue.com en diverse reset procedures voor de Osram plug geprobeerd.

Iemand nog een idee/tip?
Mijn buitenplug aan de praat gekregen door:
1. Binnen aanzetten en firmware update via OSRAM bridge.
2. Buiten geïnstalleerd en reset via de knop.
3. Lamp aangedaan en gezocht via Hue app.

Dus als je zo'n reset al hebt gedaan zou ik een ander ding zoeken en hem binnenshuis eerst proberen te koppelen?

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA

Iemand nog een idee/tip?
Hoe ver zijn je plugs verwijderd van de bridge? Het kan nog wel eens helpen om ze recht naast elkaar te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaDocta
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-05 07:48
Onlangs een Hue bridge gekocht om mijn oude Living Whites te koppelen met Google Home. Werkt fantastisch! Nu wil ik mijn spotjes ook gaan vervangen en merk ik dat ze een gu5.3 socket hebben. Philips heeft dit niet in het gamma en om mijn armaturen aan te passen heb ik geen zin. Via Amazon heb ik nu Osram gu5.3 spotjes besteld, ik ben benieuwd of deze gaan werken met de Hue.

• WinSCaP
sheane schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 18:35:
[...]

Mijn buitenplug aan de praat gekregen door:
1. Binnen aanzetten en firmware update via OSRAM bridge.
2. Buiten geïnstalleerd en reset via de knop.
3. Lamp aangedaan en gezocht via Hue app.

Dus als je zo'n reset al hebt gedaan zou ik een ander ding zoeken en hem binnenshuis eerst proberen te koppelen?
Helaas, ik heb geen OSRAM bridge, ik heb de vijf seconden powerknop reset en de 5x5 seconden reset geprobeerd. Met de OSRAM plug direct naast de Hue bridge (1cm max afstand)

• Rallye
Hmm. Nooit zulke moeilijkheden gehad met de Osrams, ook niet met het buitenstopcontact dat ik even geprobeerd heb. Enige moeilijkheid die ik ermee gehad heb is opnieuw koppelen na ze verwijderd te hebben. Daar was een complete reset van de Bridge voor nodig......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nique444
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 23:59
arjandijk162 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 00:30:
Dat stond ook in alle nieuwsberichten. Wordt nog niet ondersteund
In het Engels werkt het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Klopt. En in NL nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:23

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Iemand nog een idee/tip?
Welke OSRAM plug/stopcontact voor buiten is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinSCaP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08 11:37
En de anderen hebben het over de Osram plug voor binnen: (https://www.amazon.de/Osr...31&pf_rd_m=A3JWKAKR8XB7XF)
Die werkt namelijk wel met Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:23

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

OK, bedankt!

Deze kende ik niet, lijkt mij idd. handig voor buiten (als hij werkt).
wim-vdv schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:27:
[...]

En de anderen hebben het over de Osram plug voor binnen: (https://www.amazon.de/Osr...31&pf_rd_m=A3JWKAKR8XB7XF)
Die werkt namelijk wel met Hue.
Deze heb ik en gebruik ik in de schuur waar hij de buitenlampen aanstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Volgens mij werkt het buitenstopcontact ook. De plaats waar ik hem wilde gebruiken lag echter te ver buiten het Zigbee-netwerk, dus heeft Amazon hem teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was dit al bekend?

Power on Behaviour
De ontwikkelingen van de Hue-app blijven ook niet stil staan. Een van de meest gewilde functies zal het levenslicht zien: Power on Behaviour. Dit werkt als een soort reset-functie waarbij je een van te voren ingestelde scene laat activeren in het geval van stroomuitval. Op deze manier worden de lampen niet gereset naar de felle standaard lichtstand.

Bron: onemorething.nl

Dit is volgens mij een feature die iedereen wil hebben. Handig als je mensen over de vloer hebt, die toch aan de schakelaars gaan zitten. Of kleine kinderen die met de lichtknopjes willen spelen.... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 31-08-2018 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:53

JoeZuCK

_Fonz > all.

En de nieuwe switches komen er ook aan.

https://twitter.com/tweethue/status/1035474806446141441?s=19

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
meesje schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:46:
Was dit al bekend?

Power on Behaviour
De ontwikkelingen van de Hue-app blijven ook niet stil staan. Een van de meest gewilde functies zal het levenslicht zien: Power on Behaviour. Dit werkt als een soort reset-functie waarbij je een van te voren ingestelde scene laat activeren in het geval van stroomuitval. Op deze manier worden de lampen niet gereset naar de felle standaard lichtstand.

Bron: onemorething.nl

Dit is volgens mij een feature die iedereen wil hebben. Handig als je mensen over de vloer hebt, die toch aan de schakelaars gaan zitten. Of kleine kinderen die met de lichtknopjes willen spelen.... ;)
Had ik een paar berichten terug al gemeld :)

Idd veel mensen wachten al jaren op deze feature, hoewel ik persoonlijk voor mijn hoofdverlichting, die ook met dimmer switches worden geschakeld, juist de voorkeur geef aan het default gedrag!

En voor verlichting die ik alleen via app, lees routines, schakel is het wel wenselijk dat ze terug gaan naar laatste stand na stroom onderbreking, maar bij mij zijn dat juist de sfeer lampen, Hue Iris en oudere LivingColors lampen en deze hebben deze feature al vanaf moment dat ze verkocht werden ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Jammer dat JUNG Daar niet tussen zit, moeten we alsnog gaan lopen pielen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Robberto schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:16:
[...]
Jammer dat JUNG Daar niet tussen zit, moeten we alsnog gaan lopen pielen. :)
Die raampjes zijn allemaal dezelfde grootte. En het werkt als de tab (verwacht ik). Dus kinetisch. Zoiets als dat zelfbouw Eltako gedoe. Maar dan goedkoper.. Hoop ik..

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 16:56

frG

Ik krijg helaas mijn Busch-Jaeger licht switches (6736/01-XX) niet meer geprogrammeerd.
Ik heb alle stappen in de volgende handleiding gevolgd:
https://www.busch-jaeger-...Bee_BJE-25-11-2015_EN.pdf

Iemand die deze switches ook heeft en mij kan helpen?

UPDATE:
Ik heb zelf al ooit het antwoord gegeven haha:
frG in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"

Belangrijk dus om het netwerk open te zetten in Hue door te zoeken naar een lamp, dan pus kunnen de schakelaars het netwerk joinen.

[ Voor 32% gewijzigd door frG op 01-09-2018 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:09
Zijn er hier personen met slechte ervaringen met de Osram Smart+ stopcontacten? Her en der lees ik dat deze soms onbereikbaar worden, en soms een bridge reset nodig is om ze terug werkend te krijgen. Ik twijfel nog tussen deze en de Innr plug, de Innr plug kost wat meer maar hoor ik minder (geen) negatieve verhalen over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
bertware schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 11:26:
Zijn er hier personen met slechte ervaringen met de Osram Smart+ stopcontacten? Her en der lees ik dat deze soms onbereikbaar worden, en soms een bridge reset nodig is om ze terug werkend te krijgen. Ik twijfel nog tussen deze en de Innr plug, de Innr plug kost wat meer maar hoor ik minder (geen) negatieve verhalen over.
Ik gebruik er 3, maar ben nog nooit tegen dat soort problemen opgelopen. Als hij niet goed werkt, haal ik hem even uit de wandcontactdoos, wacht even en stop hem er weer in en dan werkt hij weer prima.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertware
funske schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 15:38:
Ik gebruik er 3, maar ben nog nooit tegen dat soort problemen opgelopen. Als hij niet goed werkt, haal ik hem even uit de wandcontactdoos, wacht even en stop hem er weer in en dan werkt hij weer prima.
Thanks voor de info! :)
Hoe vaak werkt er een niet goed? Om de week, maand, zelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 16:34
Ls,

Topic 1 een hele poos gevolgd, geprobeerd laatste deel door te spitten..... In de topic start kan ik het niet vinden.

Er zijn inmiddels meerdere generaties, maar ik zie daar niets in over de Gu10 spots. Zijn die nog van de tweede generatie? Ik zie in de prijswatch 2 spots, van 600 lumen en 250 lumen. De nieuwste zijn die van 250 lumen. Hoe zit het met de kleuren. Met de nieuwste generatie E27 zijn de kleuren een stuk beter. Geldt dit ook voor de Gu10, en ook voor de E14, en ook voor de tweede generatie lichtstrip? Of zijn die niet beter geworden. Zit er binnenkort een nieuwe generatie Gu10 aan te komen. Je kan bijvoorbeeld wel color duo packs kopen van de E14 en E27, maar niet van de Gu10.

Ik neem ook aan dat de Gu10 lampjes passen in een standaard inbouwspot. Ik heb nog oude inbouwspots van Eglo (eigenlijk nog van voor het Eglo werd). Als ik het goed begrijp zijn de Gu10 lampen iets langer, maar ik heb voldoende ruimte tussen inbouwspot en plafond. De diameter is toch hetzelfde, toch?

Zijn misschien noob vragen, maar het is bij elkaar een investering van bijna € 1400, dus ik wil het wel even zeker weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
bertware schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:30:
[...]

Thanks voor de info! :)
Hoe vaak werkt er een niet goed? Om de week, maand, zelden?
Eigenlijk zelden; tot nu toe 1 keer in het afgelopen jaar.......

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertware
funske schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:50:
[...]

Eigenlijk zelden; tot nu toe 1 keer in het afgelopen jaar.......
Thanks! Dan ga ik waarschijnlijk voor de Osram plugs, kosten aan 15 euro slechts half zoveel als de innr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:42
bertware schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:57:
[...]

Thanks! Dan ga ik voor de Osram plugs, kosten aan 15 euro slechts half zoveel als de innr
De innr is wel een stuk kleiner zie ik, ik was namelijk naar de Osram aan het kijken en die vond ik redelijk groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
De Osrams werken in principe goed. Af en toe valt er één uit het netwerk. Gisteravond waren er opeens twee weg. Eén daarvan werd weer zichtbaar door hem uit het stopcontact te halen en er weer in te doen. Bij de andere werkte dat niet. Een reset leek ook niet te helpen (hij bleef “niet bereikbaar” in de app), maar zorgde er wel voor dat hij apart weer aan en uit te zetten was. Hij liep echter niet met de bediening van de kamer mee. Kamer op “aan”, deze bleef uit.... Nog een reset van de Osram veranderde dat niet.

Vanmorgen de Bridge even van de stroom gehad nu werkt alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 12:38
Ik heb een vraag, ik gebruik beneden milight verlichting en kan nu aan 2 Philips living color lampen komen. Kan ik die living color lampen aan de milight rf afstandsbediening koppelen, of werkt dat totaal niet?

Vind de lampen leuk maar geen zin in 2 verschillende afstandsbediening.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tester_-_
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 12:21
Ben eindelijk helemaal van Osram af met uitzondering van de plugs...
Wat een verademing is Hue ten opzicht van Osram, werkt altijd en instant, tot nu toe :)

Iemand een suggestie voor (Apple) Siri & Homekit in combinatie met de kleur "warm wit"?
Het lukt me niet om de lampen via Siri spraakgestuurd in "warm wit" te krijgen...
Wit is te wit en geel is te geel... In het engels heb ik wel wat suggesties gevonden, maarja iOS staat op Nederlands. Siri leert steeds meer bij, dus wellicht dat iemand een suggestie heeft voor "warm wit" icm Siri?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Hier iets meer info over de switches:

https://www.slashgear.com...llation-aid-31544131/amp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
huntedjohan schreef op zondag 2 september 2018 @ 11:29:
Ik heb een vraag, ik gebruik beneden milight verlichting en kan nu aan 2 Philips living color lampen komen. Kan ik die living color lampen aan de milight rf afstandsbediening koppelen, of werkt dat totaal niet?

Vind de lampen leuk maar geen zin in 2 verschillende afstandsbediening.
Gaat niet werken, Living Colors maken gebruik van Philips eigen Zigbee variant, SmartLink, als je nieuwere versies van Living Colors hebt (verkocht met ronde afstandbediening) dan werken deze wel samen met Philips Hue.

Verder weet ik niet of MiiLights ZLL gecertificeerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwresixel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 00:37
Vandaag eens een Ambilight tv willen koppelen aan wat Hue Color lampen in de woonkamer. Helaas ziet de Ambilight+hue app slechts 7 van de lampen, terwijl er meer lampen gekoppeld zijn. Laat die lampen die wel zichtbaar zijn nou net lampen in andere ruimtes zijn... Power off power on van bridge en tv hebben dit niet opgelost. Heeft nog iemand tips? In de Hue app zijn wel alle lampen zichtbaar en de laatste nieuwe software staat op lampen, bridge en TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 22:14

Saninl

Zo! Vandaag is ook bij mij de Hue-hobby gestart :-D

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/27yof3a.png

[ Voor 17% gewijzigd door Saninl op 02-09-2018 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:58

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb in diverse ruimtes en buiten hue lampen in gebruik en heb behoefte aan compensatie per ruimte van ‘zonsondergang’.
De app ondersteund dat enkel voor alle ruimtes.
Is er een oplossing te bedenken hiervoor of moet ik maar duimen dat philips dit nog gaat inbouwen?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:17
niwresixel schreef op zondag 2 september 2018 @ 19:32:
Vandaag eens een Ambilight tv willen koppelen aan wat Hue Color lampen in de woonkamer. Helaas ziet de Ambilight+hue app slechts 7 van de lampen, terwijl er meer lampen gekoppeld zijn. Laat die lampen die wel zichtbaar zijn nou net lampen in andere ruimtes zijn... Power off power on van bridge en tv hebben dit niet opgelost. Heeft nog iemand tips? In de Hue app zijn wel alle lampen zichtbaar en de laatste nieuwe software staat op lampen, bridge en TV.
Begrijp ik goed, dat als je een Philips Ambilight tv hebt, dat je lampen daarmee kunnen synchroniseren met wat er op je tv weergegeven wordt?

Ik heb wel een Philips tv maar was teleurgesteld dat m'n lampen niet konden syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:21
CuBras schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:02:
[...]

Begrijp ik goed, dat als je een Philips Ambilight tv hebt, dat je lampen daarmee kunnen synchroniseren met wat er op je tv weergegeven wordt?

Ik heb wel een Philips tv maar was teleurgesteld dat m'n lampen niet konden syncen.
Je moet inderdaad een Philips Ambilight TV hebben. Met alleen een Philips TV zonder Ambilight kan het dacht ik niet. Maar je moet sowieso een Philips hebben.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
Daniel. schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:09:
[...]

Je moet inderdaad een Philips Ambilight TV hebben. Met alleen een Philips TV zonder Ambilight kan het dacht ik niet. Maar je moet sowieso een Philips hebben.
Werkt dit ook met hue bridge v1 of alleen op de nieuwere bridge? Wil hier misschien wat mee gaan doen bij m'n game setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:21
huntedjohan schreef op zondag 2 september 2018 @ 22:07:
[...]

Werkt dit ook met hue bridge v1 of alleen op de nieuwere bridge? Wil hier misschien wat mee gaan doen bij m'n game setup.
Games setup kan tegenwoordig ook met software op je PC, maar als je monitor een ambilight TV is kan het natuurklijk anders.

Ik heb zelf alleen de V2 bridge, ik zou het niet weten of het met de V1 ook werkt, maar ik vermoed van wel.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
Daniel. schreef op zondag 2 september 2018 @ 22:18:
[...]

Games setup kan tegenwoordig ook met software op je PC, maar als je monitor een ambilight TV is kan het natuurklijk anders.

Ik heb zelf alleen de V2 bridge, ik zou het niet weten of het met de V1 ook werkt, maar ik vermoed van wel.
Heb alleen nog een xbox met Philips ambi tv 😎

Ga daar 's naar kijken, vind compleet hue behoorlijk prijzig maar altijd leuk om met iets kleins te beginnen zodat ik altijd kan uitbreiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty2017
Daniel. schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:09:
[...]

Je dient inderdaad een Ambilight TV te hebben. Maar de aansturing is te langzaam omdat het niet via de nieuwe interface gaat. De kleuren lopen daardoor tot 1 seconde achter.
Op een computer kan je de software installeren dan werkt het op dit moment zelf beter omdat het wel snel aangestuurd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaDocta
De Osram gu5.3 spotjes ondertussen aangekregen en ze werken perfect met de Hue! Installeren duurde 10 minuten. Lichtopbrengst is hoger dan van mijn oude halogeenspotjes en de kleurtemperatuur is ook in te stellen via de Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik sta op het punt om mijn nieuwe huis volledig te renoveren. Ik heb nu dus ook de keuze om voor een merk schakelmateriaal te gaan.

Met het oog op compatibiliteit met Philips Hue, wat zou dan beter zijn? Gira of Busch-Jaeger? Qua prijs ontlopen ze elkaar niet veel, maar voor zover ik heb kunnen vinden is Gira geen lid van de "friends of hue family" en Busch-Jaeger wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Dan lijkt me Busch-Jäger het meest future proof. Zie ook https://www.iculture.nl/n...oppen-innovatie-ifa-2018/ Jammer dat er geen duidelijke datum is voor de introductie bij Busch.....

[ Voor 23% gewijzigd door Rallye op 03-09-2018 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmos666
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09-2022
Ik ben voor ons nieuwe te verbouwen huis bezig met de verlichting, en zou graag meteen aan de gang gaan met Hue-spots in een 3-tal koven. Wat is jullie ervaring v.w.b. de lichtopbrengst voor deze spots?
Ik zat me af te vragen of er voordeligere systemen zijn, kom dan wel Ikea tegen wat een stuk voordeliger is en meer lichtopbrengst lijkt te hebben. Qua interface en Homekit-connectie heeft Hue wel een voordeel, maar uiteindelijk is goed (en genoeg) licht het belangrijkste. Tips?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bertware
cosmos666 schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:51:
Ik ben voor ons nieuwe te verbouwen huis bezig met de verlichting, en zou graag meteen aan de gang gaan met Hue-spots in een 3-tal koven. Wat is jullie ervaring v.w.b. de lichtopbrengst voor deze spots?
Ik weet niet of je het op gekleurde of witte spots hebt, maar hier is mijn ervaring met spots die wit spectrum weergeven:

In mijn ervaring zijn de Hue spots (Ambience White) geweldig voor sfeerverlichting, kunnen zeer zacht gedimd worden en een geven een groot spectrum wit. De Trådfri (Ambience White) spotjes heb ik teruggebracht, wegens regelmatig geflikker en deze werkte niet goed in combinatie met scenes (ze kunnen niet tegelijk van temperatuur en intensiteit wisselen, waardoor ze het commando om intensiteit te wisselen negeren als beide moeten veranderen). De Ikea spotjes waren wel veel helderder, daarmee was niet enkel sfeerverlichting mogelijk maar kon je ook echt met één spotje een klein keukentje degelijk verlichten. De Innr spots (RS-128) die er nu als vervanging hangen van de Ikea spots zijn ook zeer helder en wisselen wel goed mee, al meen ik dat een van de twee Innr spots soms flikkert, maar niet zo vaak als de trådfri. Wel hebben deze een andere bug waardoor ze in een zeer specifiek geval even aan flitsen als je de verlichting aan zet door een scene te kiezen in de hue app (wanneer ze aan stonden bij het uitschakelen van de kamer, maar niet aan moeten gaan in de nieuwe scene). De Innr en Ikea spots gaan niet zo zacht als de Hue spots. Tussen de Ikea en Innr spot merk ik niet veel verschil in intensiteit. Verschillende merken hebben hun optimum ook op een verschillende kleurtemperatuur, ik weet niet meer zeker welke waarin goed waren, maar IIRC zijn hue's helderst op warm wit en de Innr op koud wit.

Ik vind de Hue spots de beste, maar onvoldoende lichtopbrengst om een werkplek grondig te verlichten met 1 spot (in tegenstelling tot de third party die hier wel goed in slagen). Voor sfeer 's avonds gaan de third party dan weer niet zacht genoeg, dus ik mix gewoon afhankelijk van de positie.

Verder ook wat @Erik1971 hieronder zegt, wil je dat het gewoon werkt zonder kans op flikkering oid, ga dan voor de Hue, daarvan werkt alles perfect.

[ Voor 10% gewijzigd door bertware op 03-09-2018 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
cosmos666 schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:51:
Ik zat me af te vragen of er voordeligere systemen zijn, kom dan wel Ikea tegen wat een stuk voordeliger is en meer lichtopbrengst lijkt te hebben. Qua interface en Homekit-connectie heeft Hue wel een voordeel, maar uiteindelijk is goed (en genoeg) licht het belangrijkste. Tips?
Als je geen zin hebt in “gedoe” en een probleemloos systeem wilt, ga dan voor Philips Hue, is duurder maar dat is het wel waard.

Wat betreft licht opbrengst, Philips is met de GU10 iets te bescheiden met de opgeven licht opbrengst, in de praktijk zitten Ikea en Hue niet ver van elkaar.

Verder is Philips nog steeds bezig om Hue verder door te ontwikkelen en uit te bereiden!

En de onlangs aangekondigde Friends of Hue wandschakelaars gaan niet werken met Ikea Tradfri bridge, deze ondersteund namelijk geen Zigbee Greenpower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roofingburner
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:42
Een vraag, ik heb langs de gevel 6 lampen gemonteerd met daarin de GU10 kleur van Hue. Nu heb ik van één lamp de kleur veranderd, maar wil het liefst de boel gewoon weer terug naar wit of warmwit. Ik zit alleen met het probleem dat het moeilijk is om alle lampen in dezelfde kleur te krijgen. Weet iemand hoe ik dat doe? Ook de kleur wit selecteren is bijna niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

In de HUE app ga je naar de kamer. Dan tik je op het kleuren ballonnetje. Dan zie je alle lampen op een kleuren schijf. Als je de lampen allemaal op elkaar legt zijn ze gegroepeerd en hebben ze weer dezelfde kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roofingburner
Ik bedien de boel met Homekit dus het duizelt me soms ook wat ik nou met welke app moet instellen of bedienen. Gekke is dat ik nu met Homekit wel verbinding kan maken (zit op mijn werk) maar met de Hue app niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwresixel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 00:37
niwresixel schreef op zondag 2 september 2018 @ 19:32:
Na factory reset van bridge werden wel alle lampen zichtbaar op de TV. Alleen wel inderdaad circa 1 seconde latency...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Roofingburner schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:45:
Ik bedien de boel met Homekit dus het duizelt me soms ook wat ik nou met welke app moet instellen of bedienen. Gekke is dat ik nu met Homekit wel verbinding kan maken (zit op mijn werk) maar met de Hue app niet.
Dan heb je je apple tv of ipad ingesteld als woning hub ;)

Wil je met de HUE app ook vanaf buiten je infra kunnen bedienen: Instellingen --> Buitenhuisbesturing. Even accountje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roofingburner
Tylen schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:48:
[...]

Dan heb je je apple tv of ipad ingesteld als woning hub ;)

Wil je met de HUE app ook vanaf buiten je infra kunnen bedienen: Instellingen --> Buitenhuisbesturing. Even accountje maken.
Bij 'buitenshuisbesteuring' staat 'ingelogd'. De app zegt alleen dat er geen verbinding mogelijk is terwijl Homekit wel verbinding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Roofingburner schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:51:
[...]

Bij 'buitenshuisbesteuring' staat 'ingelogd'. De app zegt alleen dat er geen verbinding mogelijk is terwijl Homekit wel verbinding heeft.
Ah dat is apart. Heeft je bridge wel verbinding met het internet? (DNS goed, Gateway correct?) Geen pihole constructies ertussen etc etc. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roofingburner
Tylen schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:52:
[...]

Ah dat is apart. Heeft je bridge wel verbinding met het internet? (DNS goed, Gateway correct?) Geen pihole constructies ertussen etc etc. ;)
na 3x proberen heb ik verbinding! Nu proberen de kleuren goed in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDocta
Ik zit met het volgende: ik heb mijn lampen in mijn traphal aangesloten op het Hue systeem. Ik heb ze ingesteld dat ze gedimd moeten aan gaan zodra het donker wordt via de 'sunset' optie in de app. Nu heb ik ook een motion sensor van Philips en wil ik graag dat de lampen bij bewegingsdetectie feller gaan schijnen zodat de trap beter verlicht wordt. Dit lukt maar als actie vanuit de motion sensor kan ik enkel kiezen dat er na x minuten geen beweging de lamp volledig uit gaat of gewoon volledig blijft branden. Iemand een idee hoe ik terug kan naar de vorige, gedimde, lichtsterkte als er geen beweging meer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDocta
ThaDocta schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:14:
Ik zit met het volgende: ik heb mijn lampen in mijn traphal aangesloten op het Hue systeem. Ik heb ze ingesteld dat ze gedimd moeten aan gaan zodra het donker wordt via de 'sunset' optie in de app. Nu heb ik ook een motion sensor van Philips en wil ik graag dat de lampen bij bewegingsdetectie feller gaan schijnen zodat de trap beter verlicht wordt. Dit lukt maar als actie vanuit de motion sensor kan ik enkel kiezen dat er na x minuten geen beweging de lamp volledig uit gaat of gewoon volledig blijft branden. Iemand een idee hoe ik terug kan naar de vorige, gedimde, lichtsterkte als er geen beweging meer is?
Zou ik dit kunnen oplossen met IFTTT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinSCaP

Iemand nog een idee/tip?
Eindelijk heb ik het voor elkaar, vorige week ook maar twee binnen switches van OSRAM besteld en weer via Easy-hue.com aan de slag gegaan. Blijkbaar had ik de website niet goed gebruikt, want nu na het gebruik van Steal (3x achter elkaar) had ik alle drie de OSRAM apparaten, vooral de buitenswitch ben ik erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
  • Laatst online: 08-09 11:12
volgende week beginnen met de badkamer verbouwen en kom voor de verlichting op Hue uit. Het grootste gedeelte van het huis is al helemaal hue met wat hue dimmertjes tegen de muren in een aantal kamers en ben hier ERG tevreden over. Het werkt namelijk gewoon altijd.punt. In tegenstelling tot "dingetjes" met m'n zwave netwerk in m'n oude huis is dit toch een stuk beter.

Klein praktisch vraagje nog;

Ik wil graag twee ledstrips monteren op verschillende plekken die niet afzonderlijk geschakeld hoeven worden.

Kan ik deze splitter van Litcessory gebruiken om tussen de controlbox en ledstrip te plaatsen zodat ik twee strips al dan niet met verlengkabel tussen splitter en ledstrip kan aansturen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hdare
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:37
ThaDocta schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:14:
Dit kan met de Hue Labs 'No Motion, No Fuzz':

"When no motion is detected for your chosen time, this Formula will turn your lights back to their previous state (instead of turning the lights off or do nothing). When triggering the sensor, it turns on your chosen scene, just like you are used to. Perfect for large open spaces to avoid dark spots."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:47
WinSCaP schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:22:
[...]

Eindelijk heb ik het voor elkaar, vorige week ook maar twee binnen switches van OSRAM besteld en weer via Easy-hue.com aan de slag gegaan. Blijkbaar had ik de website niet goed gebruikt, want nu na het gebruik van Steal (3x achter elkaar) had ik alle drie de OSRAM apparaten, vooral de buitenswitch ben ik erg blij mee :)
Ik wist niet dat OSRAM een outdoor plug had. Is dat deze?: https://www.osram-lamps.c...rt-outdoor-plug/index.jsp

Werkt hij vlekkeloos?

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:31
WinSCaP schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:22:
[...]

Ik had er ook veel problemen mee deze week.
Uiteindelijk gelukt door de plugs maar te blijven resetten.

Wat me wel opvalt is dat er een onbereikbaar is.
Ik kan hem wel uit en aanzetten via de Hue app, maar wanneer ik de plug schakel via de knop op de plug zelf, dan verandert de state niet mee in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
Mole schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:34:
[...]

Ik had er ook veel problemen mee deze week.
Uiteindelijk gelukt door de plugs maar te blijven resetten.

Wat me wel opvalt is dat er een onbereikbaar is.
Ik kan hem wel uit en aanzetten via de Hue app, maar wanneer ik de plug schakel via de knop op de plug zelf, dan verandert de state niet mee in de app.
Ok dan kan het zijn dat je Hue bridge te dicht bij een 2,4GHz stoorbron staat, waarschijnlijk je Wifi router.

Als deze te dicht bij je bridge staat dan gaat het aansturen van lampen vanuit de bridge goed maar het ontvangen van berichten door de bridge niet, heeft er mee te maken dat bridge wel een vrij moment van zenden krijgt van de Wifi Router. maar bij het ontvangen wordt de lamp of switch gewoon weg gedrukt omdat deze niet wordt gehoort door Wifi Router en dus ook geen vrij zend moment geeft (simpler kan ik het niet uit leggen ;) ).

Als je de bridge en Wifi router minimaal 50cm van elkaar af zet, dan zou het probleem kunnen verhelpen, zo niet zou je ook nog kunnen overwegen om het Zigbeee kanaal te veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:31
Erik1971 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:25:
[...]

Ok dan kan het zijn dat je Hue bridge te dicht bij een 2,4GHz stoorbron staat, waarschijnlijk je Wifi router.

Als deze te dicht bij je bridge staat dan gaat het aansturen van lampen vanuit de bridge goed maar het ontvangen van berichten door de bridge niet, heeft er mee te maken dat bridge wel een vrij moment van zenden krijgt van de Wifi Router. maar bij het ontvangen wordt de lamp of switch gewoon weg gedrukt omdat deze niet wordt gehoort door Wifi Router en dus ook geen vrij zend moment geeft (simpler kan ik het niet uit leggen ;) ).

Als je de bridge en Wifi router minimaal 50cm van elkaar af zet, dan zou het probleem kunnen verhelpen, zo niet zou je ook nog kunnen overwegen om het Zigbeee kanaal te veranderen.
Dit ga ik proberen. Op het moment staan ze op een centimeter of 3 van elkaar...

Edit: 50cm uit elkaar gezet, werkt prima nu. Dank voor de tip!

[ Voor 3% gewijzigd door Mole op 05-09-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flastic
vdpoorten schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:37:
[...]

Je kan via Beaumotica koppelstukjes kopen. https://www.beaumotica.nl/catalogsearch/result/?q=lit
Hiermee kan je de ledstrip knippen op de correcte plekken. Zie ook de video voor uitleg: YouTube: Snap Connector - Phillips Hue Lightstrip Plus - Litcessory

succes!
Ik kom er niet goed uit hier. Volgens mij heb ik ergens een vrouwtje-vrouwtje nodig...

Wat ik basically zou willen is van een ledstrip van 2 meter 1 ledstrip van 1.60 meter maken en 1 ledstrip van 40 cm, met een verlengstuk ertussen. Volgens mij kom ik met de producten die ze hier aanbieden niet uit zonder vrouwtje-vrouwtje. Maar misschien zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokus
  • Laatst online: 13-09 09:24
Flastic schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:08:
[...]

Ik kom er niet goed uit hier. Volgens mij heb ik ergens een vrouwtje-vrouwtje nodig...

Wat ik basically zou willen is van een ledstrip van 2 meter 1 ledstrip van 1.60 meter maken en 1 ledstrip van 40 cm, met een verlengstuk ertussen. Volgens mij kom ik met de producten die ze hier aanbieden niet uit zonder vrouwtje-vrouwtje. Maar misschien zie ik het verkeerd?
zo te zien heb je deze nodig:

https://www.beaumotica.nl...hite-4-pack-0753340962896

of een combinatie van de Cut-end-to-6-pin en de Litcessory kabel, als het langere afstand moet overbruggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Tokus op 05-09-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flastic
Tweede reactie, different topic:

Ik ben inmiddels wel een end overgestapt. Nu Hue lampen in de hele woonkamer/keuken/eethoek (m.u.v. ledstrip in de keuken), en mijn 2 overgebleven lampen in de slaapkamer gezet.

Een paar hickups waar jullie misschien tips voor hebben:

- Ik heb IFTTT geinstalleerd en een paar dingen ingesteld. o.a.: lampen gaan aan als ik thuiskom met mijn android. Deze werkt ongeveer 50% van de tijd. Iemand een idee waarom het vaak niet werkt?

- Hoe hebben jullie e.e.a. geinstalleerd in de slaapkamer? Wij hebben daar een plafondlamp en 2 nachtlampjes. Bij het gaan slapen is alles prima, dan zet ik de nodige lampen uit via mijn telefoon. Maar midden in de nacht of als ik even snel iets moet pakken grijp ik toch snel naar het lichtknopje. Dan wil ik niet de telefoon eerst ontgrendelen, de hue app opstarten, slaapkamer selecteren en mijn nachtlampje aan.
De enige oplossing die ik kan bedenken is 3 afstandsbedieningen elk voor een eigen lamp (want je wilt ze meestal niet tegelijk aan, bv als 1 persoon gaat plassen hoeft niet alles aan). Hoe doen jullie dat?

- Ik zou meer willen kunnen instellen dan mogelijk is via de hue app. Bijvoorbeeld: Kamers groeperen zodat ik bv alle lampen beneden uit kan zetten. Wat is een goede app waar ik meer mee kan customizen, die bij voorkeur ook future proof is als ik meer in huis slim ga maken? (ik was er al bang voor: ik vind het heel erg leuk en al mijn "zakgeld" gaat hier de komende tijd naar toe O+ )

- Mijn droombeeld is dat ik straks alles tot in detail kan programmeren met allerlei geneste als-dan dingen.
Bv: Als de motionsensor in de slaapkamer aangaat tussen 00.00 en 06.00 moet eerst dit aan en dan dat aan, behalve als zus en zo, totdat xxx. Kan dit ook scriptbased via de compupter ipv via apps? Wat is een goede start om hiermee te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim14ww
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 09:55
Flastic schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:22:
Tweede reactie, different topic:

Ik ben inmiddels wel een end overgestapt. Nu Hue lampen in de hele woonkamer/keuken/eethoek (m.u.v. ledstrip in de keuken), en mijn 2 overgebleven lampen in de slaapkamer gezet.

Een paar hickups waar jullie misschien tips voor hebben:

- Ik heb IFTTT geinstalleerd en een paar dingen ingesteld. o.a.: lampen gaan aan als ik thuiskom met mijn android. Deze werkt ongeveer 50% van de tijd. Iemand een idee waarom het vaak niet werkt?

- Hoe hebben jullie e.e.a. geinstalleerd in de slaapkamer? Wij hebben daar een plafondlamp en 2 nachtlampjes. Bij het gaan slapen is alles prima, dan zet ik de nodige lampen uit via mijn telefoon. Maar midden in de nacht of als ik even snel iets moet pakken grijp ik toch snel naar het lichtknopje. Dan wil ik niet de telefoon eerst ontgrendelen, de hue app opstarten, slaapkamer selecteren en mijn nachtlampje aan.
De enige oplossing die ik kan bedenken is 3 afstandsbedieningen elk voor een eigen lamp (want je wilt ze meestal niet tegelijk aan, bv als 1 persoon gaat plassen hoeft niet alles aan). Hoe doen jullie dat?

- Ik zou meer willen kunnen instellen dan mogelijk is via de hue app. Bijvoorbeeld: Kamers groeperen zodat ik bv alle lampen beneden uit kan zetten. Wat is een goede app waar ik meer mee kan customizen, die bij voorkeur ook future proof is als ik meer in huis slim ga maken? (ik was er al bang voor: ik vind het heel erg leuk en al mijn "zakgeld" gaat hier de komende tijd naar toe O+ )

- Mijn droombeeld is dat ik straks alles tot in detail kan programmeren met allerlei geneste als-dan dingen.
Bv: Als de motionsensor in de slaapkamer aangaat tussen 00.00 en 06.00 moet eerst dit aan en dan dat aan, behalve als zus en zo, totdat xxx. Kan dit ook scriptbased via de compupter ipv via apps? Wat is een goede start om hiermee te beginnen?
Ik maak in de slaapkamer gebruik van motion sensors die mijn lampen 's nachts (erg gedimd) aan doen voor een paar min.

Verder zou je je eens kunnen verdiepen in Domoticz. Dat is echt een stuk uitgebreider voor automatisering dan de Hue app zelf. Daarnaast kun je er zelf scriptjes voor schrijven, kun je verschillende systemen aan elkaar hangen (zo maak ik gebruik van Hue en IKEA Tradfri lampen, maar gebruik ik motion sensors van Xiaomi) en met elkaar laten praten. Zie ook https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1741015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
BarryS schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:40:
[...]

Ik wist niet dat OSRAM een outdoor plug had. Is dat deze?: https://www.osram-lamps.c...rt-outdoor-plug/index.jsp

Werkt hij vlekkeloos?
Hij werkt hier vlekkeloos. Is wel een bulky ding. Maar tot nu toe geen klachten!
Pagina: 1 ... 9 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic