De lamp staat full brightness. Ik had idd ook al gedacht aan een kabelbreukje of iets dergelijks. Ik heb de lampen nu verwisseld om te kijken of het aan de fitting of de hue light ligt.tozzke schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 11:21:
[...]
[...]
Op welke stand staan ze aan als ze automatisch aangegaan zijn? is dat wit @ full brightness (dus dezelfde stand waarin ze aangaan als je er spanning af en weer op zet)?
If so... dan kan het aan de fitting liggen dat de lamp geen goed contact maakt
Ik heb het ook gehad, echter kwam door ander netwerk-apparatuur. Wat de reboot van de bridge veroorzaakt.chefspecial schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:05:
[...]
Ja maar ik heb geen osram gateway, alleen de hue bridge.
Dus dan heb ik nu een probleem erbij?
Heb alles van philips alleen de gardenspots en 2 pluggen van osram (pluggen momenteel niet in gebruik), 2 innr spots en een livingwhites plug.
Bij mij was het probleem dat de internetradio's een broadcast deed wat de bridge deed herstarten.
Ik heb het opgelost door de internet-radio's naar een andere wifi netwerk te zetten (gast netwerk)
Hé, kun je hier misschien iets meer over vertellen? Wat bedoel je precies met internetradio's? Ik heb nml. een multiroom setup van Audiocast icm stereoboomm speakers op de router zitten, in hetzelfde wifi netwerk. Zou dit het probleem kunnen veroorzaken?shorty2017 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:17:
[...]
Ik heb het ook gehad, echter kwam door ander netwerk-apparatuur. Wat de reboot van de bridge veroorzaakt.
Bij mij was het probleem dat de internetradio's een broadcast deed wat de bridge deed herstarten.
Ik heb het opgelost door de internet-radio's naar een andere wifi netwerk te zetten (gast netwerk)

Om onverklaarbare redenen startte de hue bridge telkens opnieuw op.
geen idee of dat hetzelfde is wat ik had. Je kan het wellicht proberen om deze van het netwerk af te halen en dan kijken of de bridge nog steeds herstart.chefspecial schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:38:
[...]
Hé, kun je hier misschien iets meer over vertellen? Wat bedoel je precies met internetradio's? Ik heb nml. een multiroom setup van Audiocast icm stereoboomm speakers op de router zitten, in hetzelfde wifi netwerk. Zou dit het probleem kunnen veroorzaken?![]()
Om onverklaarbare redenen startte de hue bridge telkens opnieuw op.
Welke internetradio ging het om? Maar Hue zit toch niet op de wifi maar bekabeld op de router/modem?shorty2017 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:27:
[...]
geen idee of dat hetzelfde is wat ik had. Je kan het wellicht proberen om deze van het netwerk af te halen en dan kijken of de bridge nog steeds herstart.
Vraagje over de Motion Sensor. Wat is de re-arm timer van dat ding? Hij hangt nu in de trapkast en ik heb af en toe het idee dat hij niet gauw genoeg reset en dus weer licht geeft. Ik heb via All4Hue proberen te kijken, maar zag zo gauw niet een advanced setting.
Iemand al ervaring met de tuin sets?
Zojuist wilde ik aansluiten:
1 Lily Spotje (starterset met adapter)
3 Calla grond lampen ( 3 uitbreiding lampen zonder adapter)
Ik heb heel kort 2 Callas het zien doen maar na opnieuw aansluiten doen deze 2 maar ook de 3e het helemaal niet (meer)!?
De spot blijft werken. Maar ook al sluit ik een Calla direct op de adapter, niks..
De Calla en Lily's zijn toch gewoon te combineren met elkaar en de koppelstukken? Zelfde volt, zelfde aansluiting.
Een Calla starterset met eigen (Calla?) adapter zou toch onlogisch zijn?
Maar 3x een calla lamp nieuw uit de doos kapot?
Terug naar de winkel ben ik bang
Bizar dit..
Zojuist wilde ik aansluiten:
1 Lily Spotje (starterset met adapter)
3 Calla grond lampen ( 3 uitbreiding lampen zonder adapter)
Ik heb heel kort 2 Callas het zien doen maar na opnieuw aansluiten doen deze 2 maar ook de 3e het helemaal niet (meer)!?
De spot blijft werken. Maar ook al sluit ik een Calla direct op de adapter, niks..
De Calla en Lily's zijn toch gewoon te combineren met elkaar en de koppelstukken? Zelfde volt, zelfde aansluiting.
Een Calla starterset met eigen (Calla?) adapter zou toch onlogisch zijn?
Maar 3x een calla lamp nieuw uit de doos kapot?
Terug naar de winkel ben ik bang
Bizar dit..
[ Voor 29% gewijzigd door Kappade op 13-08-2018 22:47 ]
Ik heb even het topic doorgezocht maar kan hier geen antwoord op vinden.
Ik gebruik nu Hue Sync en vind het wel een geinige feature. Ik vroeg me af of dit nog gevolgen heeft voor de levensduur van de lamp of dat je dit uren achter elkaar kan aanzetten?
Omdat hij natuurlijk continue van kleur moet veranderen.
Ik gebruik nu Hue Sync en vind het wel een geinige feature. Ik vroeg me af of dit nog gevolgen heeft voor de levensduur van de lamp of dat je dit uren achter elkaar kan aanzetten?
Omdat hij natuurlijk continue van kleur moet veranderen.
Hue gebruikt het ZigBee protocol en dat zit op dezelfde frequentie als WiFi.chefspecial schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:33:
[...]
Welke internetradio ging het om? Maar Hue zit toch niet op de wifi maar bekabeld op de router/modem?
Tevens is het meestal bij mensen thuis (wifi en bedraad) eenzelfde netwerk. dus broadcast verkeer van de 1 (internet radio) komt aan op het bedraad netwerk waar de bridge is op aangesloten.Wally2002 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:20:
[...]
Hue gebruikt het ZigBee protocol en dat zit op dezelfde frequentie als WiFi.
Gisteravond zag ik wat er misgaat met de lamp. Toen ze allemaal aanstonden gisteravond, zag ik de betreffende lamp voor een halve seconde uitgaan en weer aangaan op full brightness. Het lijkt er dus op dat de spanning op de elektronica even wegvalt en dit een gevalletje defecte hue lamp is.JeroenTheStig schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 08:52:
[...]
De lamp staat full brightness. Ik had idd ook al gedacht aan een kabelbreukje of iets dergelijks. Ik heb de lampen nu verwisseld om te kijken of het aan de fitting of de hue light ligt.
[ Voor 5% gewijzigd door JeroenTheStig op 14-08-2018 08:45 ]
Ik heb een eetkamerlamp met halogeen lampen die ik ook via Hue wil aansturen. Ik dacht dat het makkelijk zou kunnen met de Busch-Jeager 6715U plus 6736 bedieningssokkel.
Ik heb de oude dimmer verwijderd, kam ik 1 bruine draad en 2 zwarte tegen. De bruine is de fase, dus dat is eenvoudig, maar wat moet ik met die twee zwarte, de ene zal de nul draad wel zijn, en de ander? En hoe sluit ik het aan op de dimmer?
Ik heb wat geprobeerd, maar zonder resultaat. De dimmer wordt wel gevonden in de Hue app, maar kan hem niet bedienen, ook niet met de fysieke knoppen (die zouden toch meteen moeten werken?)
Iemand die mij verder kan helpen?
Ik heb de oude dimmer verwijderd, kam ik 1 bruine draad en 2 zwarte tegen. De bruine is de fase, dus dat is eenvoudig, maar wat moet ik met die twee zwarte, de ene zal de nul draad wel zijn, en de ander? En hoe sluit ik het aan op de dimmer?
Ik heb wat geprobeerd, maar zonder resultaat. De dimmer wordt wel gevonden in de Hue app, maar kan hem niet bedienen, ook niet met de fysieke knoppen (die zouden toch meteen moeten werken?)
Hell no!L-VIS schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:16:
Ik heb een eetkamerlamp met halogeen lampen die ik ook via Hue wil aansturen. Ik dacht dat het makkelijk zou kunnen met de Busch-Jeager 6715U plus 6736 bedieningssokkel.

Ik schat dat het een dimmer is die deel uitmaakt van een wisselschakeling. Op een andere plek zal ook nog een schakelaar zitten zodat je dat (dimbare) lichtpunt op 2 plekken kunt schakelen en (uiteraard) maar op 1 van die 2 kunt dimmen.
Ik moet de eerste conventionele schakelaar nog meemaken waar een nul naartoe gelegd is
Ik kom ze hier in huis veel tegen. Wellicht om een schakelaar te kunnen vervangen door een stopcontact. De vorige eigenaar had een elektronicawinkel, wellicht speelt dat mee.tozzke schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:57:
[...]
Hell no!![]()
Ik schat dat het een dimmer is die deel uitmaakt van een wisselschakeling. Op een andere plek zal ook nog een schakelaar zitten zodat je dat (dimbare) lichtpunt op 2 plekken kunt schakelen en (uiteraard) maar op 1 van die 2 kunt dimmen.
Ik moet de eerste conventionele schakelaar nog meemaken waar een nul naartoe gelegd is
Oeps, mijn fout. Bedoelde dat 1 van die zwarte draden een schakeldraad is.tozzke schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:57:
[...]
Hell no!![]()
Maar hoe kom ik er achter waar die ander voor is?
Bij een wisselschakeling heb je bij de ene schakelaar/dimmer een bruine draad (fase) en 2 zwarte (schakeldraden) en bij de andere dimmer/schakelaar 3 zwarte (schakeldraden). 2 zwarte lopen van de ene naar de andere schakelaar en waar er 3 zitten, loopt de 3e naar het lichtpuntL-VIS schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:38:
[...]
Oeps, mijn fout. Bedoelde dat 1 van die zwarte draden een schakeldraad is.
Maar hoe kom ik er achter waar die ander voor is?

Helder, dus hoe sluit ik hem dan aan op de busch jeager 6715u. Want die heeft drie aansluitingen, fase, neutraal en schakel?tozzke schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:49:
[...]
Bij een wisselschakeling heb je bij de ene schakelaar/dimmer een bruine draad (fase) en 2 zwarte (schakeldraden) en bij de andere dimmer/schakelaar 3 zwarte (schakeldraden). 2 zwarte lopen van de ene naar de andere schakelaar en waar er 3 zitten, loopt de 3e naar het lichtpunt
[afbeelding]
Ik ben bij mij in huis ook van alles tegengekomen achter de lichtknopjes toen ik die weghaalde voor de Hue. Twee maal blauw plus twee maal bruin, twee maal bruin plus eenmaal zwart (de ene bruine bleek verbonden met een stopcontact aan de andere kant van de kamer - die deed het namelijk niet meer toen ik de bruine afgedopt had). Alles aangelegd door een professional, maar geen peil op te trekken.
[ Voor 4% gewijzigd door Rallye op 14-08-2018 23:41 ]
@tozzke klopt helemaal. In de volksmond bekend als een hotelschakeling.
@L-VIS Niet; een led dimmer heeft een bij Hue geen zin cq verrkort de levensduur.
@L-VIS Niet; een led dimmer heeft een bij Hue geen zin cq verrkort de levensduur.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
De uitdaging is de nuldraad (de blauwe draad), want die vind je niet standaard in een schakelpunt. Die zul je dus ergens vandaan moeten halen. Je kan die draad trekken vanuit het lichtpunt, of wellicht zit je schakelpunt naast een wandcontactdoos waar je op de nuldraad kan aansluiten.L-VIS schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:10:
[...]
Helder, dus hoe sluit ik hem dan aan op de busch jeager 6715u. Want die heeft drie aansluitingen, fase, neutraal en schakel?
Ikzelf heb de dimmer geïnstalleerd in wat oorspronkelijk een dubbel schakelpunt was. Één van die lichtpunten had ik echter afgekoppeld. Uiteindelijk heb ik de schakeldraad van dat 2e lichtpunt als nuldraad gebruikt.
Waar het om gaat is dat de dimmer een stroomkring kan maken, ook wanneer het licht uit staat. Er moet immers nog steeds een stroompje lopen om de ZigBee ontvanger operationeel te houden.
@Sosabowski : De Busch Jaeger 6715U is een ZigBee dimmer, die gebruik je om een normale/domme lamp via Hue stuurbaar te maken.
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Ik ben van plan Philips Hue starterkit te kopen en die direct aan te vullen met 1 of 2 lightstrips die ik op mijn televisie wil plakken. Nu heb ik een Sony tv en dus geen ambilight, toch zou ik graag de lightstrips laten werken als ambilight tijdens het kijken van films (series en gamen zijn daarbij iets minder belangrijk). Ik heb gelezen dat sommige tweakers dit met behulp van Kodi konden op een Xbox. Nu vraag ik mij af of er ook andere opties zijn omdat ik een PS4 heb.
Ik heb nog een oude Raspberry Pi liggen met XBMC erop, eventueel kan ik die vernieuwen voor een nieuwe (snellere) RPI en daar Kodi op zetten, dan moet ik films downloaden (via VPN) en op die manier afspelen. Voor het gamen, is er een optie om dit te laten werken? Voor series op Netflix vanaf PS4, is er een manier om het dan te laten werken?
Ik heb gezien dat Hue Sync helaas alleen werkt via Windows en Mac, niet bijvoorbeeld Android TV (wat mijn Sony TV heeft).
Bedankt voor het helpen
Ik heb nog een oude Raspberry Pi liggen met XBMC erop, eventueel kan ik die vernieuwen voor een nieuwe (snellere) RPI en daar Kodi op zetten, dan moet ik films downloaden (via VPN) en op die manier afspelen. Voor het gamen, is er een optie om dit te laten werken? Voor series op Netflix vanaf PS4, is er een manier om het dan te laten werken?
Ik heb gezien dat Hue Sync helaas alleen werkt via Windows en Mac, niet bijvoorbeeld Android TV (wat mijn Sony TV heeft).
Bedankt voor het helpen
Weet iemand toevallig of een Hue color ook in deze armatuur past?
https://www.meerdanlicht....-gabardine-3301217pn.html
[ Voor 48% gewijzigd door Zeehond op 19-08-2018 14:18 . Reden: click-id verwijderd ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Ik heb gegoogled op hoe ik mijn hue lampen kan bedienen in het Nederlands met de assistent.
In het Engels lukt het al thuis maar in het Nederlands nog niet..... Weet iemand hier al meer over?
In het Engels lukt het al thuis maar in het Nederlands nog niet..... Weet iemand hier al meer over?
In de specificaties staat de fitting (GU10). Kwestie van zoeken of er een Hue color in die variant bestaat.Da_maniaC schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 00:33:
Weet iemand toevallig of een Hue color ook in deze armatuur past?
[ Voor 26% gewijzigd door Zeehond op 19-08-2018 20:27 . Reden: Click-id verwijderd. ]
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ik heb mijn Philips Hue uitgebreid met een Go lamp. Nu heb ik al tevergeefs geprobeerd de lamp in te stellen in routines als slapen en ontwaken. De lamp gaat echter niet aan of uit. Wat zie ik over het hoofd bij het instellen? Hij staat in verbinding met de bridge.
Heb je de Go ingeplugt in het stopcontact? Ik heb hier zelf ook naar zitten kijken (Hue gebruiker sinds een week). Maar had hier de eerste 2 dagen ook "last" van tot ik het boekje las. Na 2 uur "slaapstand" schakelt de Go zichzelf uit. Hij lijkt dan niet meer via de bidge te schakelen tot je de knop onderop indrukt, of hem aan het stopcontact hangt.NeWSJuNK schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:28:
Ik heb mijn Philips Hue uitgebreid met een Go lamp. Nu heb ik al tevergeefs geprobeerd de lamp in te stellen in routines als slapen en ontwaken. De lamp gaat echter niet aan of uit. Wat zie ik over het hoofd bij het instellen? Hij staat in verbinding met de bridge.
De bridge regelt je alarm, en die kan hem dan niet bereiken, dus daar hang je dan al
Dank voor reactie. Ik heb de Go aan het stopcontact. De andere Hue lampen reageren ook niet op de routines.GoldenBatt schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 16:36:
[...]
Heb je de Go ingeplugt in het stopcontact? Ik heb hier zelf ook naar zitten kijken (Hue gebruiker sinds een week). Maar had hier de eerste 2 dagen ook "last" van tot ik het boekje las. Na 2 uur "slaapstand" schakelt de Go zichzelf uit. Hij lijkt dan niet meer via de bidge te schakelen tot je de knop onderop indrukt, of hem aan het stopcontact hangt.
De bridge regelt je alarm, en die kan hem dan niet bereiken, dus daar hang je dan al
De Bridge al keer gereset? Zoals ik al zei gebruik ik hue ook net een weekje. Starterkit en een Go. Maar hier al paar pagina's lopen bladeren, en zag een aantal mensen met problemen waar na een reset alles werkte. Niet ideaal, maar wel even het proberen waard lijkt meNeWSJuNK schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 17:04:
[...]
Dank voor reactie. Ik heb de Go aan het stopcontact. De andere Hue lampen reageren ook niet op de routines.
Nou, dat is dus niet waar het om gaat.g0tanks schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:25:
[...]
In de specificaties staat de fitting (GU10). Kwestie van zoeken of er een Hue color in die variant bestaat.
Punt is dat de Hue color gu10 groter is dan een reguliere gu10 lamp en wat dat doet met het armatuur (steekt hij uit of niet).
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Ja dat doet hij, ik heb een Philips armatuur en dat steekt uit, sterker nog ik ben op zoek naar een andere armatuur en hoopte dat iemand misschien een tip heeft...Da_maniaC schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:15:
[...]
Punt is dat de Hue color gu10 groter is dan een reguliere gu10 lamp en wat dat doet met het armatuur (steekt hij uit of niet).
Zie ook deze blog: https://www.lampenonline....en-armaturen-inbouwspots/
Vraagje, ik heb een probleem met de dimmer switch.. first press is Nachtlampje, second is Normaal, third is Gedimd. Hoe leg ik dit duidelijk uit....
Ik kom thuis, druk 2x op de knop, en krijg de scène normaal. Paar uur later wil ik gaan slapen, druk op de knop, krijg ik de scène Gedimd...? Dit was altijd opnieuw gezien als een First press waardoor ik dus Nachtlampje zou moeten krijgen. Ook als ik tussentijds iets verander via de app, dus een andere kleur/scène/whatever, en dan later op de dimmer druk blijft hij het zien als een Third press i.p.v. First.. Pas als ik alles heb uitgeschakeld via de dimmer switch word het opnieuw gezien als First press.. doe ik iets verkeerd, is het veranderd in de app, of wat..? Ik heb echt geen idee
Edit: grootste probleem is dat ik vaak alles uitschakel via Siri (Weltrusten) en als je dan ergens in de nacht er uit moet en je drukt 1x op de dimmer switch dan gaat alles nu dus op Gedimd, wat best een bak licht is als je nog half slaapt en de scène Nachtlampje verwacht
Ik kom thuis, druk 2x op de knop, en krijg de scène normaal. Paar uur later wil ik gaan slapen, druk op de knop, krijg ik de scène Gedimd...? Dit was altijd opnieuw gezien als een First press waardoor ik dus Nachtlampje zou moeten krijgen. Ook als ik tussentijds iets verander via de app, dus een andere kleur/scène/whatever, en dan later op de dimmer druk blijft hij het zien als een Third press i.p.v. First.. Pas als ik alles heb uitgeschakeld via de dimmer switch word het opnieuw gezien als First press.. doe ik iets verkeerd, is het veranderd in de app, of wat..? Ik heb echt geen idee
Edit: grootste probleem is dat ik vaak alles uitschakel via Siri (Weltrusten) en als je dan ergens in de nacht er uit moet en je drukt 1x op de dimmer switch dan gaat alles nu dus op Gedimd, wat best een bak licht is als je nog half slaapt en de scène Nachtlampje verwacht

[ Voor 15% gewijzigd door Tommy-D op 20-08-2018 12:26 ]
Even je dimmer switch gedrag helemaal deleten via de app en opnieuw aanmaken.Tommy-D schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:21:
Vraagje, ik heb een probleem met de dimmer switch.. first press is Nachtlampje, second is Normaal, third is Gedimd. Hoe leg ik dit duidelijk uit....
Zo te horen is er iets verkeerd met een referentie naar de timer die dat gedrag reset of de timer zelf.
Als je je gedrag opnieuw aanmaakt wordt dat allemaal netjes opnieuw gemaakt, dat gebeurd niet bij huidig gedrag aanpassen.
Heel mooi nieuw spul van Philips voor bij de tv of monitor:
https://www.cnet.com/goog...-lights-tv-entertainment/
Die Hue Signe is wel cool. Voor sfeerverlichting op de muur.
[ Voor 14% gewijzigd door JoeZuCK op 20-08-2018 13:19 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Erg mooi inderdaad, hoewel je zoiets natuurlijk redelijk makkelijk in elkaar kan knutselen lijkt me met wat hout/alu + lightstripInF.Inc schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:17:
Bridge resetten en opnieuw de lampen aanmelden heeft inderdaad geholpen. Dank voor de tip.GoldenBatt schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 19:29:
[...]
De Bridge al keer gereset? Zoals ik al zei gebruik ik hue ook net een weekje. Starterkit en een Go. Maar hier al paar pagina's lopen bladeren, en zag een aantal mensen met problemen waar na een reset alles werkte. Niet ideaal, maar wel even het proberen waard lijkt me
Klopt. Heb dus 2 lightstrips gekocht, maar dit is ook een optie voor bij de tv. Een nieuwe api zou de tv kunnen syncen, maar ik dacht dat het alleen op pc gesynct kon worden.Helox-in-a-box schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:46:
[...]
Erg mooi inderdaad, hoewel je zoiets natuurlijk redelijk makkelijk in elkaar kan knutselen lijkt me met wat hout/alu + lightstrip
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Held. Ik had hem al eerder gereset, opnieuw gekoppeld, nieuwe batterij etc.. nu via de Hue app de remote gereset, en jawel, het werkt normaal. Vorige reset was hardwarematig dmv de knoppen, geen idee waarom het nu wel werkt, maar ik ben blij.Rudoo schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:03:
[...]
Even je dimmer switch gedrag helemaal deleten via de app en opnieuw aanmaken.
Zo te horen is er iets verkeerd met een referentie naar de timer die dat gedrag reset of de timer zelf.
Als je je gedrag opnieuw aanmaakt wordt dat allemaal netjes opnieuw gemaakt, dat gebeurd niet bij huidig gedrag aanpassen.
Heeft iemand een vermoeden, ook al is het maar een gerucht, of Philips plannen heeft om een nieuwere versie van de Hue bridge uit te brengen?
Ik heb nog een v1 en die heeft natuurlijk wat beperkingen t.o.v. de v2. Blijkbaar is er ook een v2.1 revisie, maar wat ik daarover lees is dat die is uitgebracht omwille van kostenreducties.
Het zou jammer zijn als ik nu upgrade om later dit jaar te lezen dat er een opvolger is.
Ik heb nog een v1 en die heeft natuurlijk wat beperkingen t.o.v. de v2. Blijkbaar is er ook een v2.1 revisie, maar wat ik daarover lees is dat die is uitgebracht omwille van kostenreducties.
Het zou jammer zijn als ik nu upgrade om later dit jaar te lezen dat er een opvolger is.
Klopt, de V2.1 is "minder" uitgevoerd dan de V2.Budha schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:34:
Heeft iemand een vermoeden, ook al is het maar een gerucht, of Philips plannen heeft om een nieuwere versie van de Hue bridge uit te brengen?
Geen idee of er een "V3" op stapel staat.
Interessant artikel. Ik zoek ook nog inbouwspots inderdaad maar wil ze eigenlijk met een vierkante armatuur...Ernie007 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:17:
[...]
Ja dat doet hij, ik heb een Philips armatuur en dat steekt uit, sterker nog ik ben op zoek naar een andere armatuur en hoopte dat iemand misschien een tip heeft...
Zie ook deze blog: https://www.lampenonline....en-armaturen-inbouwspots/
Ik heb deze: https://www.ledlampendire...-vierkant-kantelbaar.htmlDa_maniaC schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:23:
[...]
Interessant artikel. Ik zoek ook nog inbouwspots inderdaad maar wil ze eigenlijk met een vierkante armatuur...
Ze hebben ze ook in het wit.
[ Voor 4% gewijzigd door remmuz op 21-08-2018 09:32 ]
Ik vind het mooi spul, maar het hele Hue Entertainment ligt toch nog redelijk op z'n gat (behalve de Razor implementatie?). Ik heb al een Philips Smart-TV (helaas non-ambilight), het zou toch mooi zijn als ze dat soort spul zouden ondersteunen, dan zou ik echt direct wat van dit spul halenInF.Inc schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:17:
Het werkte alleen met Ambilight. Uit de bron haal ik niet of het ook voor andere tv's werkt, maar het wordt niet specifiek genoemd. Als ik de plaatjes moet geloven wel. En als dat gebeurd, zal het niet lang meer op z'n gaatje liggen.The_Admin schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:29:
[...]
Ik vind het mooi spul, maar het hele Hue Entertainment ligt toch nog redelijk op z'n gat (behalve de Razor implementatie?). Ik heb al een Philips Smart-TV (helaas non-ambilight), het zou toch mooi zijn als ze dat soort spul zouden ondersteunen, dan zou ik echt direct wat van dit spul halen
[ Voor 5% gewijzigd door JoeZuCK op 21-08-2018 10:32 ]
Maar hoe zou dat dan moeten werken, want afaik heb je nog steeds geen optie om je (non-AL) TV (van Philips of welk merk dan ook) nu te koppelen aan Hue. Als ze dat wél hebben geregeld danInF.Inc schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:31:
[...]
Het werkte alleen met Ambilight. Uit de bron haal ik niet of het ook voor andere tv's werkt, maar het wordt niet specifiek genoemd. Als ik de plaatjes moet geloven wel. En als dat gebeurd, zal het niet lang meer op z'n gaatje liggen.
Zou toch niet moeilijk moeten zijn om een device tussen je HMDI input te zetten, die het beeld opvangt, daar AmbiLight op produceert en dit doorzet naar je HUE setup. Helaas zelf niet technisch genoeg om dit uit te werken, maar dan zou je alle apparatuur die op HDMI werkt gewoon aan je HUE kunnen koppelen en kunnen genieten van AmbiLight.The_Admin schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:34:
[...]
Maar hoe zou dat dan moeten werken, want afaik heb je nog steeds geen optie om je (non-AL) TV (van Philips of welk merk dan ook) nu te koppelen aan Hue. Als ze dat wél hebben geregeld dan
Latin capital letter y with diaeresis
Zijn diverse oplossing voor, maar vaak toch knutselwerk en/of geheel buiten Hue om. Daarnaast zijn sommige HDMI bronnen beveiligd en/of gaat niet alles via HDMI (denk aan TV via ingebouwde tuner oid).YdieresiS schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:52:
[...]
Zou toch niet moeilijk moeten zijn om een device tussen je HMDI input te zetten, die het beeld opvangt, daar AmbiLight op produceert en dit doorzet naar je HUE setup. Helaas zelf niet technisch genoeg om dit uit te werken, maar dan zou je alle apparatuur die op HDMI werkt gewoon aan je HUE kunnen koppelen en kunnen genieten van AmbiLight.
Meest veelbelovend op dat gebied vond ik overigens Huestacean, maar daar lijkt de ontwikkeling van stil te liggen; https://github.com/BradyBrenot/huestacean
[ Voor 10% gewijzigd door The_Admin op 21-08-2018 11:16 ]
http://lightberry.eu/ ? Is alleen niet met hue maar met eigen strips, zodat je ook verschillende kleuren per strip kan doen
Hue ondersteund alleen 1 kleur voor de gehele strip.
Ik heb deze nu al ruim 4 jaar draaien; naar alle tevredenheid en werkt echt perfect! Dit kun je aansturen via Hyperion die dan (in mijn geval) ook weer 2 HUE lampen links en rechts verder van de TV aanstuurt.Xfix schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:42:
http://lightberry.eu/ ? Is alleen niet met hue maar met eigen strips, zodat je ook verschillende kleuren per strip kan doenHue ondersteund alleen 1 kleur voor de gehele strip.
- The Neo and Only -
Reactie van tweethue op Twitter op mijn vraag hoe Play en Signe gaan werken op de tv:
V:
Maar hoe sync je de tv dan? Ik kan mijn PC syncen en streamen naar de TV. Maar hoe sync je live TV..
A:
Op dit moment is dat nog niet mogelijk tenzij je inderdaad de Ambilight app gebruikt, er zijn ook 3rd party apps die het wel mogelijk maken. We werken er heel hard aan en we hopen dat het in de toekomst mogelijk is.
V:
Maar hoe sync je de tv dan? Ik kan mijn PC syncen en streamen naar de TV. Maar hoe sync je live TV..
A:
Op dit moment is dat nog niet mogelijk tenzij je inderdaad de Ambilight app gebruikt, er zijn ook 3rd party apps die het wel mogelijk maken. We werken er heel hard aan en we hopen dat het in de toekomst mogelijk is.
Kansloos.InF.Inc schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:13:
Reactie van tweethue op Twitter op mijn vraag hoe Play en Signe gaan werken op de tv:
V:
A:
Verwijderd
Dit is mn eerste forum-post hier, vond niet meteen de vraag en het antwoord. We hebben hue lampen op de begane grond en eerste verdieping. Bridge (ik denk een van de eerste modellen) staat op de eerste verdieping. Nu wil ik een lightstrip aansluiten in de kelder maar die vind hij niet. Onder in de kelder is wifi, maar niet dezelfde als op de begane grond en eerste verdieping. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
@Verwijderd ik zou eerst eens controleren of het bereik echt wel het probleem is. Neem die strip eens mee naar de 1e verdieping, werkt het dan wel?
Zo ja, dan moet je het probleem inderdaad in deze hoek zoeken.
Zo nee, dan gaat er iets anders fout. Dat kan natuurlijk van alles zijn tot een kapotte strip aan toe...
Zo ja, dan moet je het probleem inderdaad in deze hoek zoeken.
Zo nee, dan gaat er iets anders fout. Dat kan natuurlijk van alles zijn tot een kapotte strip aan toe...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Als je er een lamp van hue tussen gooit, zou die het signaal moeten repliceren. Als de afstand het probleem is dan lost dat het wellicht op.Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:36:
Dit is mn eerste forum-post hier, vond niet meteen de vraag en het antwoord. We hebben hue lampen op de begane grond en eerste verdieping. Bridge (ik denk een van de eerste modellen) staat op de eerste verdieping. Nu wil ik een lightstrip aansluiten in de kelder maar die vind hij niet. Onder in de kelder is wifi, maar niet dezelfde als op de begane grond en eerste verdieping. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Hue werkt niet via WiFi maar via zigbee. Alleen de bridge zit op de WiFi.
Zelfs de bridge 'zit' niet op WiFi, maar is via ethernet verbonden met je netwerk.
Wel kan WiFi storen op het zigbee signaal (2,4 GHz).
Wel kan WiFi storen op het zigbee signaal (2,4 GHz).
Verwijderd
De strip herkent hij boven wel, benedenverdieping gaat ook nog goed, maar in kelder valt hij weg. Ook de verbinding met de bridge is er in de kelder niet. Wordt lastig om er Hue lampen tussen te plaatsen, moet dan via de trap naar beneden, beetje zonde... zal eens proberen. Een tweede bridge een optie?
@Verwijderd heb je op de BG helemaal geen Hue lampen in gebruik dan?
Hoezo moet je om een Hue lamp ertussen te plaatsen door het trapgat? Hue communiceert draadloos...
Een 2e bridge kan maar je kunt beide bridges dan niet eenvoudig vanuit één Hue app of met één accessoire bedienen (Tap of Hue Dimmer bijvoorbeeld). Wanneer je de strip alleen lokaal met een dimmer switch zou willen bedienen of wanneer je beide bridges koppelt via een 3e domotica oplossing heb je hier geen last van
Hoezo moet je om een Hue lamp ertussen te plaatsen door het trapgat? Hue communiceert draadloos...
Een 2e bridge kan maar je kunt beide bridges dan niet eenvoudig vanuit één Hue app of met één accessoire bedienen (Tap of Hue Dimmer bijvoorbeeld). Wanneer je de strip alleen lokaal met een dimmer switch zou willen bedienen of wanneer je beide bridges koppelt via een 3e domotica oplossing heb je hier geen last van
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ik ben me ook wat aan het oriënteren op HUE. Kleurtjes boeien me (nog) niet zo. Ik wil gewoon dimbaar wit licht hebben. Nu weet ik niet of ik ook verschillende soorten wit licht wil. Op het moment heb ik dimbare Philips LED lampen. Die geven een mooi warm licht, maar geven volgens mij maar één kleur wit. Klopt dat?
Ik ziet twee HUE white starterskits. De white en de white ambiance. De ambiance kan verschillende soorten wit licht geven en de white alleen de kleurtemp 2700K. Wat raden jullie me aan?
Daarnaast gebruik ik een Harmony Hub + companion AB. Volgens mij moet dat perfect samenwerken met HUE producten.
Ik ziet twee HUE white starterskits. De white en de white ambiance. De ambiance kan verschillende soorten wit licht geven en de white alleen de kleurtemp 2700K. Wat raden jullie me aan?
Daarnaast gebruik ik een Harmony Hub + companion AB. Volgens mij moet dat perfect samenwerken met HUE producten.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
White Ambiance kan redelijk 'blauw' wit licht maken. White niet. Dat is alleen warm wit licht, maar is nog wel dimbaar. Ik heb zelf Whites in de trapkast en voor de buitenlampen aan de gevel. Beide plekken maken mij niet zoveel uit of dit nu qua tinten nu veel mogelijkheden heeft. Alleen de dimbaarheid is daar van belang.Hulleman schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:10:
Ik ben me ook wat aan het oriënteren op HUE. Kleurtjes boeien me (nog) niet zo. Ik wil gewoon dimbaar wit licht hebben. Nu weet ik niet of ik ook verschillende soorten wit licht wil. Op het moment heb ik dimbare Philips LED lampen. Die geven een mooi warm licht, maar geven volgens mij maar één kleur wit. Klopt dat?
Als je ze gaat toepassen in een kamer dan is het m.i. beter om Ambiance of Color te regelen. Beide geven je net die extra functionaliteiten die Philips Hue zo mooi maakt. De koelere temperatuur voor een wat energiekere sfeer naar een warmere kleuren temperatuur voor wat meer ontspanning.
Zelf maak ik veelvuldig gebruik van de color lampen in de woonkamer voor bepaalde sferen vooral ochtend, schermer en avond/film zijn veelgebruikt evenals de blauwere energize scene.
Als je trouwens een schakelaar met dimmer gewend bent regel gelijk een dimmerswitch!
Wat @CorbataGames bedoelt is dat je door een lamp ertussen te gooien je het Hue netwerk vergroot qua bereik. Het communiceert wel draadloos, maar de technologie overbrugt grotere afstanden door op elke 'implementatie', dus extra Hue product te leunen. Als blijkt dat het probleem van @Verwijderd ligt aan de afstand is een extra lamp of verplaatsen van de bridge dé oplossing.Xander schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:56:
@Verwijderd heb je op de BG helemaal geen Hue lampen in gebruik dan?
Ok thnx voor je uitleg en delen van je ervaring. Die color lampen kunnen ook het wit weergeven die de white ambiance weer kunnen geven of is dat echt anders? Ik zie starterkitjes met een dimmer switch, bridge en 3 lampen (color, white ambiance of white). Dus een mooi alles-in-een pakket.sheane schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:30:
[...]
White Ambiance kan redelijk 'blauw' wit licht maken. White niet. Dat is alleen warm wit licht, maar is nog wel dimbaar. Ik heb zelf Whites in de trapkast en voor de buitenlampen aan de gevel. Beide plekken maken mij niet zoveel uit of dit nu qua tinten nu veel mogelijkheden heeft. Alleen de dimbaarheid is daar van belang.
Als je ze gaat toepassen in een kamer dan is het m.i. beter om Ambiance of Color te regelen. Beide geven je net die extra functionaliteiten die Philips Hue zo mooi maakt. De koelere temperatuur voor een wat energiekere sfeer naar een warmere kleuren temperatuur voor wat meer ontspanning.
Zelf maak ik veelvuldig gebruik van de color lampen in de woonkamer voor bepaalde sferen vooral ochtend, schermer en avond/film zijn veelgebruikt evenals de blauwere energize scene.
Als je trouwens een schakelaar met dimmer gewend bent regel gelijk een dimmerswitch!
Zo'n strip vind ik dan ook wel gaaf om achter op de tv meubel te plakken.
Edit: ik zie dat de color starterskit "white and color ambiance" heet. Dus mijn vraag is weer overbodig. Met die color koop je gewoon meteen de kleurenoptie. Voor die paar tientjes verschil het overwegen waard dan.
[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 22-08-2018 09:52 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Mochten hier Signify medewerkers meelezen, Haretlijk dank voor jullie support!
Na 30 maanden is mijn eerste GU10 ermee opgehouden. (Vreemde was dat de voet van de lamp heet was twrwijl de lamp al een dag niet aan geweest was.)
Ondanks de verlopen garantie mocht ik de kapotte lamp opsturen en kreeg ik binnen 2 weken een nieuwe thuis!
Na 30 maanden is mijn eerste GU10 ermee opgehouden. (Vreemde was dat de voet van de lamp heet was twrwijl de lamp al een dag niet aan geweest was.)
Ondanks de verlopen garantie mocht ik de kapotte lamp opsturen en kreeg ik binnen 2 weken een nieuwe thuis!
Verwijderd
@sheane and @CorbataGames bedankt. Op de eerste verdieping heb ik 7 hue lampen, op de begane grond heb ik 2 hue lampen. In de kelder (beneden aan de trap naar de begane grond) heeft de light strip geen verbinding. Bovenaan de trap (in de berging op begane grond) nog wel. De opties die ik dus heb is:
extra hue lamp in de berging bovenaan de trap, wellicht nog een extra hue lamp in de kelder onder aan de trap en dan de strip in een ruimte in de kelder. 2 extra lampen (die ik eigenlijk daar niet nodig heb). Alternatief is een tweede bridge. Wat ik ook nog zou kunnen proberen is de bridge verplaatsen naar de begane grond. Zal vanavond eens proberen.
extra hue lamp in de berging bovenaan de trap, wellicht nog een extra hue lamp in de kelder onder aan de trap en dan de strip in een ruimte in de kelder. 2 extra lampen (die ik eigenlijk daar niet nodig heb). Alternatief is een tweede bridge. Wat ik ook nog zou kunnen proberen is de bridge verplaatsen naar de begane grond. Zal vanavond eens proberen.
Leuke nieuwe toevoeging vanaf oktober voor het Hue-ecosysteem voor een zachte prijs!
https://www.iculture.nl/n...tradfri-slim-stopcontact/
https://www.iculture.nl/n...tradfri-slim-stopcontact/
Een extra bridge wil je denk ik niet. In de app moet je dan eerst van bridge wisselen via Instellingen -> Hue Bridges, daar vink je de tweede bridge aan en dan kun je terug naar je lampen. En wil je de andere lampen weer bedienen, moet je weer hetzelfde doen.Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:44:
@sheane and @CorbataGames bedankt. Op de eerste verdieping heb ik 7 hue lampen, op de begane grond heb ik 2 hue lampen. In de kelder (beneden aan de trap naar de begane grond) heeft de light strip geen verbinding. Bovenaan de trap (in de berging op begane grond) nog wel. De opties die ik dus heb is:
Iemand overigens de nieuwe Outdoor LightStrips van 5 meter al ergens te koop gezien? Ze staan wel bij philips.nl online nu, maar kan ze nog niet terugvinden in een webshop.... wil mijn balkon gaan voorzien van 10 meter kleurenstrip 
Update: Ik zie op de Engelstalige site (https://www2.meethue.com/...2.subcategory.p-grid-icon) dat ze vanaf oktober shippen.
Update: Ik zie op de Engelstalige site (https://www2.meethue.com/...2.subcategory.p-grid-icon) dat ze vanaf oktober shippen.
[ Voor 32% gewijzigd door CorbataGames op 22-08-2018 15:05 ]
Mogelijk kan je je strip boven al koppelen en dan naar beneden brengen?Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:44:
Verwijderd
@sheane , de strip is boven al gekoppeld ja, maar als ik hem naar de kelder beneden breng, verliest hij de verbinding.
@Verwijderd wat je nog zou kunnen proberen is wisselen van Zigbee kanaal via de app. Wellicht heb je daardoor minder last van storende wifi netwerken, en haalt ie het net wel.
Ik zag een nieuwsbericht op cnet staan. Nog meer nieuwe lampen?
https://www.cnet.com/pict...smart-lights-this-summer/
Ziet er leuk uit!
Ziet er leuk uit!
Die strips voor je TV zien er wel goed uit, een soort van Ambilight.prld schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 08:52:
Ik zag een nieuwsbericht op cnet staan. Nog meer nieuwe lampen?
Ziet er leuk uit!
De vraag is of deze alleen werken met een Philips TV of ook geschikt zijn voor 3de partij TV's en hoe deze dan aangestuurd worden?
Kijk ong 25 posts eerderi2Paq schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:30:
[...]
Die strips voor je TV zien er wel goed uit, een soort van Ambilight.
De vraag is of deze alleen werken met een Philips TV of ook geschikt zijn voor 3de partij TV's en hoe deze dan aangestuurd worden?
Hmm, beetje mooi reclame maken met een TV die knalt van het licht maar in werkelijkheid werkt het dus niet.
Zoals iemand hierboven al zegt: "kansloos".
Beaumotica heeft ze: https://www.beaumotica.nl...sult/?q=hue+outdoor+stripCorbataGames schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:57:
Iemand overigens de nieuwe Outdoor LightStrips van 5 meter al ergens te koop gezien? Ze staan wel bij philips.nl online nu, maar kan ze nog niet terugvinden in een webshop.... wil mijn balkon gaan voorzien van 10 meter kleurenstrip
Zelfde voor Hue Signe en Hue Play. Net een enkele Hue Play besteld om eens te testen bij mijn computer
Nouja kansloos. De entertainment API is gewoon te gebruiken en gedocumenteerd volgens mij: https://www.developers.meethue.com/ .i2Paq schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:07:
[...]
Hmm, beetje mooi reclame maken met een TV die knalt van het licht maar in werkelijkheid werkt het dus niet.
Zoals iemand hierboven al zegt: "kansloos".
Dus de andere TV bouwers zouden dit net zo goed zelf kunnen implementeren, vind dit dan ook niet echt een issue van Philips. Met hun TV's werkt het btw wel
Alleenn werkt het niet via de etertainment API volgens mij en is volgens mij langzamer daardoorXfix schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:04:
[...]
Nouja kansloos. De entertainment API is gewoon te gebruiken en gedocumenteerd volgens mij: https://www.developers.meethue.com/ .
Dus de andere TV bouwers zouden dit net zo goed zelf kunnen implementeren, vind dit dan ook niet echt een issue van Philips. Met hun TV's werkt het btw wel
De Entertainment API is ook openbaar, dus het gewoon te gebruiken door derde.shorty2017 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:06:
[...]
Alleenn werkt het niet via de etertainment API volgens mij en is volgens mij langzamer daardoor
Ik had het over dat de entertainment API niet door Philips tv wordt gebruiktXfix schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:10:
[...]
De Entertainment API is ook openbaar, dus het gewoon te gebruiken door derde.
Ooooh, oke dan snap ik hetshorty2017 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:12:
[...]
Ik had het over dat de entertainment API niet door Philips tv wordt gebruikt
Heb zelf nog niet ervaren hoe snel het reageert met de TV's. Ik wacht nog ff tot mijn Samsung compleet de geest geeft hehe
Heb het een keer in actie gezien bij mijn broertje. Werkt wel, maar net iets te langzaam. Hij heeft het daarom ook niet aan staan.
Zo, eindelijk mijn vrouw overtuigd van Hue en een setje gehaald
Hoe kan ik zien of een Living Colors van een 2de generatie is?
Op de onderkant zit een stikker met:
925600001201
70341B s/n
925600001201
70341B s/n

Op de doos staat het in ieder geval heel duidelijk, maar die heb je zeker niet?i2Paq schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:20:
925600001201
70341B s/n
[afbeelding]
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Helaas, het is een 2de handsjeg0tanks schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:22:
[...]
Op de doos staat het in ieder geval heel duidelijk, maar die heb je zeker niet?
beaumotica zegt 1-6 dagenCorbataGames schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:57:
https://www.beaumotica.nl...strip-5m-eu-8718696804650
(zoeken op EAN)
ben wel geïnteresseerd maar ben ook benieuwd hoe lang de aansluitkabel / 220V spul is.
There are no secrets, only information you do not yet have
Op de ronde zwarte of witte ring waar het stekkertje van de adapter in zit (onder de lamp zeg maar) moet staan Gen 2.(goed kijken want de tekst heeft dezelfde kleur als de ring.)i2Paq schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:20:
925600001201
70341B s/n
[afbeelding]
[ Voor 15% gewijzigd door BenEco op 24-08-2018 22:18 ]
2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.
Hallo,
Ik heb inmiddels al heel wat Philips Hue lampen en ik ben er erg tevreden over, vooral de samenwerking met HomeKit is fantastisch. Maar altijd je telefoon erbij moeten pakken is niet ideaal.. De domme muurschakelaar gebruiken zorgt ervoor dat ik de lampen niet meer via mijn telefoon kan bedienen.. Zijn hier oplossingen voor?
Ik wil geen Philips Hue Tap naast mijn domme schakelaar of zo’n dergelijke oplossing omdat ik dat gewoon weg niet heel erg mooi vind. Ook wil ik dat de schakelaar samenwerkt met HomeKit.
Ik heb wat gelezen over een Philips Hue Tap die je kan inbouwen in een muurschakelaar, zou dat een oplossing zijn? Of hebben jullie andere suggesties?
Alvast bedankt!
Ik heb inmiddels al heel wat Philips Hue lampen en ik ben er erg tevreden over, vooral de samenwerking met HomeKit is fantastisch. Maar altijd je telefoon erbij moeten pakken is niet ideaal.. De domme muurschakelaar gebruiken zorgt ervoor dat ik de lampen niet meer via mijn telefoon kan bedienen.. Zijn hier oplossingen voor?
Ik wil geen Philips Hue Tap naast mijn domme schakelaar of zo’n dergelijke oplossing omdat ik dat gewoon weg niet heel erg mooi vind. Ook wil ik dat de schakelaar samenwerkt met HomeKit.
Ik heb wat gelezen over een Philips Hue Tap die je kan inbouwen in een muurschakelaar, zou dat een oplossing zijn? Of hebben jullie andere suggesties?
Alvast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door iHiddeCollee op 24-08-2018 23:04 ]
Home Automation. Homey, Home Assistant of Domoticz is je oplossing. Dan met simpele schakelaars of schakelaars die je ombouwt tot slimme schakelaars.iHiddeCollee schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:01:
Hallo,
Alvast bedankt!
Ik bedien alles met Alexa, maar Google Assistant zou natuurlijk ook prima kunnen. Zet 1 of meer slimme speakers in je huis en je hoeft je handen niet meer vuil te maken aan het aanzetten van licht. Een Echo Dot kost een paar tientjes.Maar altijd je telefoon erbij moeten pakken is niet ideaal.. De domme muurschakelaar gebruiken zorgt ervoor dat ik de lampen niet meer via mijn telefoon kan bedienen.. Zijn hier oplossingen voor?
[ Voor 3% gewijzigd door Aeryn op 24-08-2018 23:41 ]
Werken die ook in combinatie met HomeKit? Of moet ik dan knutselen met HomeBridge?Daniel. schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:14:
[...]
Home Automation. Homey, Home Assistant of Domoticz is je oplossing. Dan met simpele schakelaars of schakelaars die je ombouwt tot slimme schakelaars.
Ik heb al 2 HomePods, ben ik erg tevreden over en ik kan makkelijk mijn lichten bedienen met Siri, maar soms is een simpele schakelaar ook wel fijn. Zeker voor mijn vrouw die maar de schakelaar blijft gebruiken en ik daardoor niet meer met SiriAeryn schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:40:
[...]
Ik bedien alles met Alexa, maar Google Assistant zou natuurlijk ook prima kunnen. Zet 1 of meer slimme speakers in je huis en je hoeft je handen niet meer vuil te maken aan het aanzetten van licht. Een Echo Dot kost een paar tientjes.
[ Voor 46% gewijzigd door iHiddeCollee op 25-08-2018 00:29 ]
Ik probeer bij mijn vader een paar schemerlampen met Osram Smart+ plugs slim te maken. Ik heb ze aan Hue kunnen verbinden en ik kan in Hue scenes maken waarin ze aan staan. Maar wat ik niet voor elkaar krijg, is om die scenes vanuit HomeKit aan te roepen. Nu snap ik dat die Smart+ plugs niet met HomeKit werken, maar ik had eigenlijk verwacht dat ik het via de Hue bridge alsnog aan zou kunnen sturen. Klopt die aanname niet?
Zojuist voor de keuken 2 GledOpto Zigbee drivers besteld voor in de keuken.
Ik vind de strips van Philips een matige kleurweergave (CRI >80) hebben en ik had nog een rol met >95 LEDs liggen dus dit leek mij een mooie oplossing.
Ik vind de strips van Philips een matige kleurweergave (CRI >80) hebben en ik had nog een rol met >95 LEDs liggen dus dit leek mij een mooie oplossing.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
@posttoast De Osrams werken niet met Homekit omdat zaken niet kunnen worden geüpdatet via de Hue Bridge voor Homekit niet werken. Dit is een, mogelijk op beveiligingsuitgangspunten gebaseerde, keuze van Apple. Ik begrijp je verwachting danook niet: als de Osrams niet werken via Homekit (dat altijd via de Bridge loopt), waarom zouden ze dan wel werken als je ze in scenes zet? Dan hou je immers dezelfde beveiligingsrisico’s?
Ze doen het (bij mij thuis dagelijks bewezen) prima als je ze niet via Homekit aanstuurt, maar gewoon in routines zet.
Ze doen het (bij mij thuis dagelijks bewezen) prima als je ze niet via Homekit aanstuurt, maar gewoon in routines zet.
Ja, het was wellicht een ietwat naïeve, ondoordachte aanname. Ik heb ze daar nu inderdaad in routines gezet van Hue, dat werkt prima. Voor hier in huis ga ik ze in ieder geval niet halen, hier is alles HomeKit georiënteerd.Rallye schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:15:
@posttoast De Osrams werken niet met Homekit omdat zaken niet kunnen worden geüpdatet via de Hue Bridge voor Homekit niet werken. Dit is een, mogelijk op beveiligingsuitgangspunten gebaseerde, keuze van Apple. Ik begrijp je verwachting danook niet: als de Osrams niet werken via Homekit (dat altijd via de Bridge loopt), waarom zouden ze dan wel werken als je ze in scenes zet? Dan hou je immers dezelfde beveiligingsrisico’s?
Inbouwen van Hue Tap werkt voor mij prima. Zie hier meer informatieiHiddeCollee schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:01:
Hallo,
Alvast bedankt!
Je kan ook wachten totdat de slimme inbouwschakelaars beschikbaar komen in Q4
Bij eerste generatie zie je leds duidelijk zitten en bij de tweede generatie zitten ze achter een wit plaatje en zie je ze niet zitten.i2Paq schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:20:
925600001201
70341B s/n
[afbeelding]
Let wel op dat de eerste gen2 die met de ovale remote controles zijn verkocht niet met Hue werken!
Ik probeer nu de hue dimmer switch in te stellen voor twee ruimtes maar ik bedien dus altijd twee ruimtes met 1 switch.
Wat ik wil = 1 klik woonkamer aan. 2 kliks slaapkamer aan. Ongeacht waarop de lichten staan in de andere ruimtes. Nu ben ik geforceerd om beide ruimtes een nieuwe scene toe te wijzen.
Iemand een oplossing of een andere app? Ik hoor het graag
Wat ik wil = 1 klik woonkamer aan. 2 kliks slaapkamer aan. Ongeacht waarop de lichten staan in de andere ruimtes. Nu ben ik geforceerd om beide ruimtes een nieuwe scene toe te wijzen.
Wat ik heb gedaan is met All4hue de aanknop als toggle ingesteld voor 1 groep lampen, en de uit knop als toggle ingesteld voor de andere groep lampen. Zou kan je met 1 dimmer beide ruimtes bedienen.
iemand iets leuks?
Wat je nodig hebt is de iConnectHue app (iOS). Dit werkt erg goed. Ik bedien nu twee bedlampjes met 1 dimmer. 1x klikken is mijn bedlampje, 1x ingedrukt houden en andere bedlampje gaat aan. En zo doe ik dat ook met alle tussenliggende scenes (2x drukken of 2x ingedrukt houden, enz.) je kan alle knoppen van de dimmer toewijzen aan diverse handelingen.Freddy22 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 21:26:
Ik probeer nu de hue dimmer switch in te stellen voor twee ruimtes maar ik bedien dus altijd twee ruimtes met 1 switch...........
Ik kom er niet uit
Misschien iemand hier een oplossing?
Ik heb in de slaapkamer van mijn dochter 1 hue lamp aan het plafond hangen. Daarnaast heb ik bij de deur de hue dimmer. Op de dimmer heb ik de hue labs going to sleep geactiveerd (1 ingedrukt houden en dan dimt de lamp zich langzaam van 50% naar 0% etc). Nu heb ik er een motion sensor bij geplaatst. Omdat ik graag wil dat de lamp zachtjes aangaat als ze naar de wc gaat en deze weer uitgaat bij 1 minuut geen beweging.
Nu het probleem. Als ik de lamp met de dimmer bedien (gewoon handmatig of de going to sleep scene) dan gaat alles natuurlijk na 1 minuut uit bij geen beweging. Of als ik beweeg in de kamer dan gaat de lamp op de ingestelde stand aan van de sensor.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de dimmer switch de motion sensor even uitzet? Dus alles wat ik met de dimmer doe heeft prio 1. En dat dan niet de motion sensor zijn scene aftrapt bij beweging.
Ik vond wel iets van "Home - Smart Home Automation" in de Apple App store waar het eventueel mee zou kunnen. Appie kost 17 euro. Als het werkt betaal ik het er graag voor. Maar heeft iemand hier een tip? Of ervaring met die app?
Ik heb in de slaapkamer van mijn dochter 1 hue lamp aan het plafond hangen. Daarnaast heb ik bij de deur de hue dimmer. Op de dimmer heb ik de hue labs going to sleep geactiveerd (1 ingedrukt houden en dan dimt de lamp zich langzaam van 50% naar 0% etc). Nu heb ik er een motion sensor bij geplaatst. Omdat ik graag wil dat de lamp zachtjes aangaat als ze naar de wc gaat en deze weer uitgaat bij 1 minuut geen beweging.
Nu het probleem. Als ik de lamp met de dimmer bedien (gewoon handmatig of de going to sleep scene) dan gaat alles natuurlijk na 1 minuut uit bij geen beweging. Of als ik beweeg in de kamer dan gaat de lamp op de ingestelde stand aan van de sensor.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de dimmer switch de motion sensor even uitzet? Dus alles wat ik met de dimmer doe heeft prio 1. En dat dan niet de motion sensor zijn scene aftrapt bij beweging.
Ik vond wel iets van "Home - Smart Home Automation" in de Apple App store waar het eventueel mee zou kunnen. Appie kost 17 euro. Als het werkt betaal ik het er graag voor. Maar heeft iemand hier een tip? Of ervaring met die app?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic