[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.149.723 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 18:02
@Larkinzzz Kleine correctie:
Rgerr schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:24:
[...]

Je kunt ze gewoon in je bestaande lamp draaien en als je ook een Hue Bridge hebt dan kun je ze bedienen via de Hue app. Geen schakelaar nodig, maar dat kan natuurlijk wel, met bijvoorbeeld een Hue dimmer. Een Hue dimmer switch kan ook als 'master controller' werken (zonder bridge) maar dan kun je de lampen niet via een App besturen
Conclusie: om de lampen via een App te besturen heb je ook een Hue Bridge nodig.
Tip: Haal er eentje van VA / Marktplaats want een hoop mensen kopen starterkits en hebben dan een bridge over.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaas.roelofs
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-08 13:30
Rgerr schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:24:
[...]

Klopt, je kunt ze gewoon in je bestaande lamp draaien en dan kun je ze bedienen via de Hue app. Geen schakelaar nodig, maar dat kan natuurlijk wel, met bijvoorbeeld een Hue dimmer.
Kleine aanvulling: je hebt ook een Hue Bridge nodig... (of eventueel alleen een Hue dimmer, die zijn ook zonder bridge te gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larkinzzz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Ah oké, ik wil op 2 locaties dimmende lampen op mijn slaapkamer, dus dan zou ik 2x Hue Bridge moeten kopen, dan wordt het wel erg duur.

Weet iemand misschien andere, goedkopere opties voor een dimmende gloeilamp? Gaat om 2 slaapkamers op verschillende locaties.

[ Voor 32% gewijzigd door Larkinzzz op 25-07-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Exuus, dacht dat er een bridge bij zat! (Link niet bekeken) Maar zoals aangegeven, heb je inderdaad een Hue bridge daar bij nodig.
Larkinzzz schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:31:
Ah oké, ik wil op 2 locaties dimmende lampen op mijn slaapkamer, dus dan zou ik 2x Hue Bridge moeten kopen, dan wordt het wel erg duur.
Aan 1 bridge heb je genoeg. :) vervolgens kun je daar meerdere lampen aan toevoegen middels de Hue app.

[ Voor 60% gewijzigd door Rgerr op 25-07-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaas.roelofs
Larkinzzz schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:31:

Weet iemand misschien andere, goedkopere opties voor een dimmende gloeilamp? Gaat om 2 slaapkamers op verschillende locaties.
Een bridge kan maximaal 50 lampen aansturen, wil je er meer dan zul je een tweede bridge moeten aanschaffen.
Tenzij je met "verschillende locaties" twee verschillende huizen bedoelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
kever678 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:14:
[...]

Dit ziet er toch niet echter minder uit dan een 'standaard' schakelaar?

[afbeelding]
Als je hele huis zo zou zijn voorzien van deze schakelaars zou het prima zijn, maar ik laat het graag aansluiten bij de rest. Het ziet er gewoon rommelig uit als je overal ander schakelmateriaal hebt.
MadDog11 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:29:
[...]

Ik zou voor Ikea Floalt panelen gaan, te koppelen met Hue. Inclusief dimmerhttps://m.ikea.com/nl/nl/...71/18750/?chapterId=18752
Zoals gezegd is de verlichting al geregeld. Het gaat om zo'n plafond: Afbeeldingslocatie: https://d2c6s77msf04pp.cloudfront.net/uploads/content/hunter-douglas-pettypool-img1-5a9931bf39087.jpg

Ik krijg hier van een leverancier een type verlichting dat volledig is geintegreerd in zo'n plafondsysteem. Ik ben dus echt alleen op zoek naar een los dimsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 12:55

doc

zAo schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:23:
[...]

Hehe, thanks. Werkt dat ook zonder dat ik iets wil bedienen/aanpassen via domoticz? Dus alleen een API key invoeren en dan slurpt domoticz de stats uit de bridge?
Zeker!

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:12
Gisteren avond werkte mijn zonsondergang routine weer niet, de dag ervoor wel toen ik de locatie aangepast had.
Heeft het zin om de bridge te resetten en opnieuw te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 07:14
Ik zou nog een dagje wachten. De eerste keer na een wijziging in de routine gaat het wel vaker niet helemaal goed. De tweede keer loopt het dan wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
arjandijk162 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:41:
Vraagje aan jullie: Volgende week wordt in mijn kantoor nieuwe led verlichting opgehangen. Hierbij wordt het systeemplafond vervangen door iets met geintegreerde verlichting wat veel moeilijke toegankelijk is. Ik wil daarom nu in een keer goede beslissingen maken. Dimbaar, 230 volt en te dimmen mbt faseafsnijding.

Ik weet nog niet helemaal hoe het prettig verlichten is, dus ik wil zo flexibel mogelijk blijven wat betreft welke lampen tegelijk aangaan en op welke sterkte.

Elke rode cirkel in de afbeelding is een stekker die naar een stroompunt moet. In het plafond zitten op dit moment 4 rijen stopcontacten over de breedte.

Ik moet nu een aantal keuzes maken:
Wordt elke lamp afzonderlijk dimbaar?
Er is namelijk geen aparte schakeldraad voor elke lamp, maar ik zou 4 groepen kunnen maken zoals het nu is. Of ik kan tussen elke stekker een draadloze dimmer zetten, waar ik dan weliswaar later niet meer bij kom als het plafond dicht is.

Grootste bezwaar: Prijs. Dit zou 13 dimmers betekenen. Voordeel maximale flexibiliteit

Welke Dimmer?
Ik kan bedienen met Homey en of Hue bridge. Mijn opties zijn de volgende:
  1. Busch Jaeger 6715+6737-84 bedieningselement=213 euro per dimmer
  2. Fibaro Zwave Dimmer 2+pulsdrukker=85 euro per dimmer
  3. Qubino Dimmer+pulsdrukker=82 per dimmer
  4. Wachten op de nieuwe Niko elementen(friends of Hue)
1. Voordeel: direct te koppelen met Hue systeem / Nadeel: kneiterduur
2. Voordeel: Meer flexibiliteit mbt aanroepen van scenes met knoppen, nadeel: niet direct in Hue
3. Zie 2
4. Voordeel: Niko elementen zijn waarschijnlijk flexibel te programmeren met de Hue app. Veel gemakkelijker dan de Busch Jaeger dimmers.

Wat zouden jullie doen? Zie ik nog een optie over het hoofd? Als dimmer maar 30 euro hadden gekost dan zou ik elke lamp apart dimmen, maar dat is financieel niet haalbaar.

[afbeelding]
Kleine update:
Het gaat om deze lichteenheid voorzien van een dimbare driver. Deze gaat tot 25 watt
Afbeeldingslocatie: https://www.erco.com/products/indoor/recessed-c-l/compar-6353/images/eur-6353-550-1800.jpg#2018-03-13_09-36-08

Ik heb de volgende zaken getest:
Fibaro dimmer 2: De enige getest Faseafsnijdingsdimmer. Helaas ging het installeren met Homey niet helemaal lekker, dus met de app dimmen werkte niet. Wel met de schakelaar. Effect prima!
Dresden FLS PP: Zigbee LL controller voor led(strips). Ik gebruik de lamp geleverde LED Driver als voeding. Deze geeft 28volt uit (iets boven de spec van 24v). Dit werkt heel netjes. Hij dimt niet perfect naar 0 en de voeding begint te zoemen.
Ikea Tradfri LED power supply: Deze dimt heel mooi bij lage helderheid, zoemt niet, maar boven de 50% helderheid begint hij te knipperen. Hierbij moet je er rekening mee houden dat deze driver bedoeld is voor kleine Omlopp lampjes van een paar watt en hij moet nu ineens een 25W lamp aansturen. Mijn multimeter mee vanaf 17volt knipperingen. Wat me wel verbaasd is dat het voltage zo veranderd. Een PWM geeft toch een stabiel voltage en schakelt heel vaak in en uit. Deze is dus niet geschikt
Ledgogreener ZigbeeEen driver met slimme aansturing. Het is mij gedemostreerd in hun demoruimte en dat werkte perfect. Met een verkoopprijs van 27 euro ex ook heel betaalbaar. Helaas geen Zigbee LL dus niet direct aan Hue te koppelen. Eens kijken of Homey hier wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleNANdO
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-09 12:53
arjandijk162 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 15:56:
[...]

Kleine update:
Het gaat om deze lichteenheid voorzien van een dimbare driver. Deze gaat tot 25 watt
[afbeelding]

Ik heb de volgende zaken getest:
Fibaro dimmer 2: De enige getest Faseafsnijdingsdimmer. Helaas ging het installeren met Homey niet helemaal lekker, dus met de app dimmen werkte niet. Wel met de schakelaar. Effect prima!
Dresden FLS PP: Zigbee LL controller voor led(strips). Ik gebruik de lamp geleverde LED Driver als voeding. Deze geeft 28volt uit (iets boven de spec van 24v). Dit werkt heel netjes. Hij dimt niet perfect naar 0 en de voeding begint te zoemen.
Ikea Tradfri LED power supply: Deze dimt heel mooi bij lage helderheid, zoemt niet, maar boven de 50% helderheid begint hij te knipperen. Hierbij moet je er rekening mee houden dat deze driver bedoeld is voor kleine Omlopp lampjes van een paar watt en hij moet nu ineens een 25W lamp aansturen. Mijn multimeter mee vanaf 17volt knipperingen. Wat me wel verbaasd is dat het voltage zo veranderd. Een PWM geeft toch een stabiel voltage en schakelt heel vaak in en uit. Deze is dus niet geschikt
Ledgogreener ZigbeeEen driver met slimme aansturing. Het is mij gedemostreerd in hun demoruimte en dat werkte perfect. Met een verkoopprijs van 27 euro ex ook heel betaalbaar. Helaas geen Zigbee LL dus niet direct aan Hue te koppelen. Eens kijken of Homey hier wat mee kan.
Heb zelf ook lang gezocht naar verschillende opties. Heb net 5 minuten geleden mijn bestelling ontvangen van 15 hue GU10 spots in combinatie met de Philips donegal inbouw armatuur.
Dit om maximale flexibiliteit te hebben. :)
Ook ivm support en updates van Philips vindt ik goed.

Vanavond of morgen ga ik een test opstelling maken om de lampen te testen.
Duurt nog even voordat het daadwerkelijk ingebouwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
AppleNANdO schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:05:
[...]

Heb zelf ook lang gezocht naar verschillende opties. Heb net 5 minuten geleden mijn bestelling ontvangen van 15 hue GU10 spots in combinatie met de Philips donegal inbouw armatuur.

Helaas kun je vanwege de lichtopbrengst weinig met Hue lampen in een kantooromgeving. Ben benieuwd of 15 lampen tegelijk aansturen vertraging oplevert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleNANdO
Vwb de lichtopbrengst in een kantoorruimte zul je daar zeker idd kritisch naar moeten kijken.
Ben wel benieuwd wat het gaat worden. :)
Zal mij ook benieuwen hoe de vertraging zal zijn.
Momenteel gebruik ik zeven hue lampen zonder vetraging.

[ Voor 30% gewijzigd door AppleNANdO op 26-07-2018 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaas.roelofs
arjandijk162 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 15:56:
[...]

Hue werkt tegenwoordig met Zigbee 3.0. Zigbee LL is dus niet noodzakelijk, zolang 3.0 maar ondersteund wordt.

Je zou misschien ook eens kunnen kijken naar de Ubisys D1. Wel wat duurder dan bovenstaande, maar werkt perfect met Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:25
AppleNANdO schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:05:
[...]

Welke GU10 heb je genomen? De nieuwe zijn 6.5w en de Donegal fittingen zijn max 5.5w.. gezien?

Edit Philips website specs; https://www.philips.nl/c-...-inbouwspot/specificaties

[ Voor 7% gewijzigd door WaMeLiNoS op 27-07-2018 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleNANdO
WaMeLiNoS schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:40:
[...]

Welke GU10 heb je genomen? De nieuwe zijn 6.5w en de Donegal fittingen zijn max 5.5w.. gezien?

Edit Philips website specs; https://www.philips.nl/c-...-inbouwspot/specificaties
Ik heb idd 5.5w genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
Ik ben zoek naar het HUE alternatief voor de vintage gloeilamp aan een koord idee.
Afbeeldingslocatie: https://hblok.net//blog_pics/light_bulbs/E27-40W-Vintage-Retro-Filament-Edison-Bulb-ST64-G80-Tungsten-Light-Bulb-Antique-Style-Incandescent-bulb.jpg
Hetzij een armatuur/bol waarin dit idee naar voren komt dan wel een lamp die ik aan/uit en kan dimmen binnen het HUE ecosysteem. Volgens mij bestaat het niet maar misschien heeft iemand er wel iets op gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Noxa schreef op zondag 29 juli 2018 @ 09:39:
Ik ben zoek naar het HUE alternatief voor de vintage gloeilamp aan een koord idee.
[afbeelding]
Hetzij een armatuur/bol waarin dit idee naar voren komt dan wel een lamp die ik aan/uit en kan dimmen binnen het HUE ecosysteem. Volgens mij bestaat het niet maar misschien heeft iemand er wel iets op gevonden?
Als het om lampen met een stekker gaat, ik heb dat met livingwhites plugs erachter, maar dan moet je wel hard opzoek (ebay, marktplaats,...) en een paar centen uitgeven (50-75 euro per plug is niet ongewoon).

Een andere oplossing die niet echt smoelt en wat onhandig is als je vaak dimt of tot heel laag dimt: stapelen van een kaku led dimmerplug en een hue-compatible aan/uit plug zoals de osram smartplug. Heb ik zelf hier in de slaapkamer, ach het werkt }:O Op zich kan dat bij jouw lamp ook neem ik aan, de dimmer blijven gebruiken met de ab en een aan/uit hue-compatible stekkerplug ervoor. Als je wel gaat stapelen moet de kaku dimmer in ieder geval onderop anders gaat hij uit.

Simpelere oplossing: die lamp niet dimmen want dan voldoet alleen een osram smartplug o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 20:54

LDVC

Let's get it over with

Noxa schreef op zondag 29 juli 2018 @ 09:39:
[afbeelding]
Om wat voor stroomvoorziening gaat het? Stopcontact of geschakeld lichtpunt?
Voor stopcontacten zijn er slimme schakelaars (aan/uit), maar eigenlijk geen dimmer opties, buiten de livingwhites. Voor een schakelpunt zou je naar busch jaeger 6715U kunnen kijken in combi met 6736-84. Hiermee wordt je schakelpunt ook via HUE dimbaar. Ik heb deze zelf ook in de eetkamer om een rij filament LED globe lampen te dimmen (zelfde retro effect). Is geen goedkope optie, maar wat wel handig is, is dat je de knoppen op de schakelaar ook kan gebruiken om andere hue lampen te dimmen.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Er zit op die plek geen geschakeld punt of ik zou hem uit de plafonds doos moeten halen en verleggen. Te veel werk of niet mooi.

Dus een fitting met een stekker snoer is wat mij betreft de way to go. Ik ga me even verdiepen in die living whites plug.

Dank voor de tips.

edit:/ Is de Osram Smart+ niet een handige oplossing. Die lijkt te doen wat ik wil en kan geïntegreerd worden in Philips Hue. Iemand ervaring?

[ Voor 20% gewijzigd door Noxa op 29-07-2018 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 17:51

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Noxa schreef op zondag 29 juli 2018 @ 14:03:
Er zit op die plek geen geschakeld punt of ik zou hem uit de plafonds doos moeten halen en verleggen. Te veel werk of niet mooi.

Dus een fitting met een stekker snoer is wat mij betreft de way to go. Ik ga me even verdiepen in die living whites plug.

Dank voor de tips.

edit:/ Is de Osram Smart+ niet een handige oplossing. Die lijkt te doen wat ik wil en kan geïntegreerd worden in Philips Hue. Iemand ervaring?
Er is in dit topic zat te lezen ober die Smart+.

Ik gebruik ze ook en bevallen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
i2Paq schreef op zondag 29 juli 2018 @ 18:29:
[...]

Er is in dit topic zat te lezen ober die Smart+.

Ik gebruik ze ook en bevallen prima.
Tenzij mensen andere ervaringen hebben is het slechts een aan/uit schakelaar. Zelfs met dimbare lampen. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Osram Smart+ plug is alleen aan en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enbroerse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-01 17:15
Ik heb hue lampen met een hue bridge. ik zou graag de google assistent op mijn tablet gebruiken om de lampen te bedienen. de tablet staat in het Engels. Google home en de assistent staan erop. De assistent kan ik met Engelse commando's bedienen. Maar in de Google home app kan ik bij devices, geen device toevoegen en daardoor ook de hue niet. Heeft iemand een idee wat er fout is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
enbroerse schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:15:
Ik heb hue lampen met een hue bridge. ik zou graag de google assistent op mijn tablet gebruiken om de lampen te bedienen. de tablet staat in het Engels. Google home en de assistent staan erop. De assistent kan ik met Engelse commando's bedienen. Maar in de Google home app kan ik bij devices, geen device toevoegen en daardoor ook de hue niet. Heeft iemand een idee wat er fout is?
Dat moet via de Assistant settings. Service - home control - hue. Zoiets in ieder geval. Uitleg is online ook wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enbroerse
In the google home app moet je devices kunnen toevoegen, hoe dat heb ik inderdaad via het internet al gevonden. Mijn probleem is dat ik geen devices kan toevoegen, er zou een plus moeten zitten en die is er niet. Ik ga googlen naar de assistent, of ik daar wat kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enbroerse
in google assistent heb ik hetzelfde probleem. Ik ga naar settings, services, home control en daar zou ik devices moeten kunnen toevoegen en dat kan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
enbroerse schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:39:
in google assistent heb ik hetzelfde probleem. Ik ga naar settings, services, home control en daar zou ik devices moeten kunnen toevoegen en dat kan dus niet.
Ik moest de Hue services koppelen. Daarmee dus Google toegang geven tot Hue account en daarna pas kon ik de services regelen. Wel in het menu wat je nu beschrijft en dus NIET via de Home app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enbroerse
sheane schreef op maandag 30 juli 2018 @ 20:08:
[...]

Ik moest de Hue services koppelen. Daarmee dus Google toegang geven tot Hue account en daarna pas kon ik de services regelen. Wel in het menu wat je nu beschrijft en dus NIET via de Home app.
het is zo frustrerend, geen enkele uitleg op internet (die ik kan vinden) omschrijft mijn probleem,. Ook de how to's kan ik niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:48
Ik heb een Hue lux die stuk is. Nu wilde ik een nieuwe bestellen, maar je hebt 2 soorten witte lampen tegenwoordig zie ik. ( https://tweakers.net/pricewatch/compare/467962;415452/ ) Moet ik nu perse een lux bestellen om de kleur enigszins gelijk te houden heb een 2e lamp in de buurt hangen. OF moet ik gewoon die White bestellen omdat de kleur temp. vrijwel gelijk is?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Maverick schreef op maandag 30 juli 2018 @ 20:55:
Ik heb een Hue lux die stuk is. Nu wilde ik een nieuwe bestellen, maar je hebt 2 soorten witte lampen tegenwoordig zie ik. ( https://tweakers.net/pricewatch/compare/467962;415452/ ) Moet ik nu perse een lux bestellen om de kleur enigszins gelijk te houden heb een 2e lamp in de buurt hangen. OF moet ik gewoon die White bestellen omdat de kleur temp. vrijwel gelijk is?
Je hebt wel 2 soorten witte lampen nu, maar niet die lux die is echt antiek. Niet meer kopen dus.
Kies of voor white of voor white ambiance. Als je de kleurtemperatuur vergelijkt weet je of de white genoeg is, anders neem je de ambiance want dan kun je de kleurtemperatuur bijstellen indien nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
enbroerse schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:15:
Heb je daar niet een google home (mini) voor nodig eerst dan?
Maar ik zou eerder in het google home topic gaan kijken als je er niet uitkomt dan in het hue topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
enbroerse schreef op maandag 30 juli 2018 @ 20:54:
[...]

het is zo frustrerend, geen enkele uitleg op internet (die ik kan vinden) omschrijft mijn probleem,. Ook de how to's kan ik niet gebruiken.
Zou je een screenshot kunnen maken van je assistant settings? Eventueel met persoonlijke info weg geblurred natuurlijk. Dus Assistant - Explore (kompasje) - 3 dots > settings en eentje van settings > home control.

Kan ik het even vergelijken met die van mij of ik iets geks zie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 13:02
Ok wie kan mij hiermee helpen....

Ik gebruik Hue al een flinke tijd, en uiteraard heb ik diverse kamers met "Nederlandse namen" zoals slaapkamer, baby kamer, enzovoort.

Later deze week wil ik Alexa gaan gebruiken, maar die ondersteund (momenteel) alleen maar engels. Geen probleem natuurlijk, ik kan mijn kamers easy renamen naar een engelse naam. Maar nu komt mijn vraag....

Is alleen het renamen van de kamer in de app genoeg, en daarmee bedoel ik de naam die je zelf typt? Of moet je de app op Engels instellen en ook het type kamers in het engels kiezen? (als je een kamer maakt moet je kiezen wat voor kamer het is).

Long story short: Voor spraak besturing zoals bijvoorbeeld Alexa, is het aanpassen van de kamer namen genoeg?

Beetje moeilijk uitgelegd misschien :D

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-09 10:55
Kwam deze schakelaar tegen: https://www.goedkopermetled.nl/mooi-met-hue-gira-tap-zuiver-wit-glanzend.html. Maar nergens anders terug te vinden, is dit geen officieel product van Gira? Iemand er ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://www.goedkopermetled.nl/media/catalog/product/cache/5/image/265x265/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/h/u/hue_3_15.jpg
Product informatie
Je kan je Hue lampen nu regelen met één druk op een knop met Gira System 55 schakelmateriaal. En je kan maar liefst vier knoppen instellen voor verschillende doeleinden. Eén voor een favoriete scène. Eén voor een Light Recipe. Of ééntje om alle lampen tegelijk uit te schakelen. Dat bepaal je allemaal zelf.

De tap is uitgevoerd in de kleur zuiver wit glanzend en past in het Gira System 55 schakelmateriaal. Met zijn vlakke achterkant kan de schakelaar direct op wand geplakt worden of op een bestaande inbouwdoos geschroefd worden. Geheel naar wens of naar de situatie in de kamer.

Heb je geen Gira System 55 schakelmateriaal in huis dan kun je los een afdekraam van Gira erbij bestellen. Let op: dit artikel past alleen in Gira schakelmateriaal en niet in andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
bobjansen schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:29:
Kwam deze schakelaar tegen: https://www.goedkopermetled.nl/mooi-met-hue-gira-tap-zuiver-wit-glanzend.html. Maar nergens anders terug te vinden, is dit geen officieel product van Gira? Iemand er ervaring mee?

[afbeelding]

[...]
Zoek maar eens op Gira in dit topic. Is gewoon verkrijgbaar (in Duitsland).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 20:54

LDVC

Let's get it over with

Maichel schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:19:

Ik gebruik Hue al een flinke tijd, en uiteraard heb ik diverse kamers met "Nederlandse namen" zoals slaapkamer, baby kamer, enzovoort.

Later deze week wil ik Alexa gaan gebruiken, maar die ondersteund (momenteel) alleen maar engels. Geen probleem natuurlijk, ik kan mijn kamers easy renamen naar een engelse naam. Maar nu komt mijn vraag....

Is alleen het renamen van de kamer in de app genoeg, en daarmee bedoel ik de naam die je zelf typt? Of moet je de app op Engels instellen en ook het type kamers in het engels kiezen? (als je een kamer maakt moet je kiezen wat voor kamer het is).

Long story short: Voor spraak besturing zoals bijvoorbeeld Alexa, is het aanpassen van de kamer namen genoeg?

De taalinstellingen van je Hue app staan hier helemaal los van, dus nee, je hoeft je app niet op Engels te zetten.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:56

Je kunt ook in de Alexa app alles een andere naam geven en zelf groepen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Je kunt als het goed is de boel in de Alexa app hernoemen. Ik heb ook m'n hele Hue omgeving hernoemd destijds maar dat vond ik toch wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
enbroerse schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:39:
https://www.androidcentra...e-scenes-google-assistant hier staat nog uitgelegd hoe je dit in Google Assistant zou kunnen doen. Ik wil deze ook gaan toevoegen en ga dit vanavond thuis proberen.

Wat ik in ieder geval nu al kan doen is Assistant openen (via app icoontje) rechtsbovenin op het compas drukken. Daarna de 3 puntjes rechts bovenin. Vervolgens kiezen voor Settings en dan Home Control. Onderaan op de blauwe plus drukken, dan zoeken naar Hue. Vervolgens kun je je account toevoegen. Vanaf daar zal ik het vanavond op pakken, aangezien ik nu niet kan zien of de lampen aan of uit gaan als ik iets ga doen.

Maar op die manier kun je wel je Hue account aan google Assisstent koppelen.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaas.roelofs
bobjansen schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:29:
Dit is een omgebouwde Hue Tap. Het binnenwerk van de Tap is gelijk aan het binnenwerk van deze Gira enOcean schakelaar. Binnenwerk is uitgewisseld.

Functionaliteit is nu dus exact gelijk aan de Hue Tap (want feitelijk IS het een Hue Tap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
YdieresiS schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:15:
[...]

https://www.androidcentra...e-scenes-google-assistant hier staat nog uitgelegd hoe je dit in Google Assistant zou kunnen doen. Ik wil deze ook gaan toevoegen en ga dit vanavond thuis proberen.

Wat ik in ieder geval nu al kan doen is Assistant openen (via app icoontje) rechtsbovenin op het compas drukken. Daarna de 3 puntjes rechts bovenin. Vervolgens kiezen voor Settings en dan Home Control. Onderaan op de blauwe plus drukken, dan zoeken naar Hue. Vervolgens kun je je account toevoegen. Vanaf daar zal ik het vanavond op pakken, aangezien ik nu niet kan zien of de lampen aan of uit gaan als ik iets ga doen.

Ik heb het gisteren werkend gekregen. Het was nog wel wat gedoe. Je kunt je scenes in ieder geval bedienen vanaf start, dit doe je door gewoon turn on [scenenaam] te noemen. Aangezien assisstent nog niet in het Nederlands beschikbaar is voor mij, heb ik alles in het Engels gedaan en de scenes naar het Engels hernoemd. Ik wilde echter kamers kunnen schakelen en had niet veel zin om hiervoor weer nieuwe scenes aan te maken. Ik heb dus kamers aangemaakt en wilde daar de scenes in stoppen om ze zo te schakelen. Hierbij gaf assisstent aan dat dit niet ondersteund werd (toen ik de kamer wilde inschakelen, niet toen ik de scenes toevoegde). Uiteindelijk was de truc om de lampen aan de kamer toe te voegen, als je ze dan aanzet gaan ze aan in de laatste status en je kunt ze dan ook weer uitzetten. Was wat werk gisteravond, maar uiteindelijk wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enbroerse
YdieresiS schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:15:
[...]

De assistent heeft een kompas rechtsboven, maar als ik daar op druk komt er geenmenu. Blijkbaar heb ik een versie van assistent en home met minder opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:43
Is die Hue tuinverlichting ook ergens te bezichtigen in een winkel in de Randstad? Ik heb het op FB even aan Philips gevraagd, maar ze weten het ook niet. Ik wil het even live bekijken voor ik een keuze ga maken.

Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
enbroerse schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:36:
[...]

De assistent heeft een kompas rechtsboven, maar als ik daar op druk komt er geenmenu. Blijkbaar heb ik een versie van assistent en home met minder opties.
Als je op dat compas drukt, moet je vervolgens rechtsbovenin op die 3 puntjes drukken, daarna naar settings.

Ik heb wel een Android toestel, geen idee of jij het met een iPhone probeert 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:31
klaas.roelofs schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 06:41:
[...]

Dit is een omgebouwde Hue Tap. Het binnenwerk van de Tap is gelijk aan het binnenwerk van deze Gira enOcean schakelaar. Binnenwerk is uitgewisseld.

Functionaliteit is nu dus exact gelijk aan de Hue Tap (want feitelijk IS het een Hue Tap).
"Let op: dit artikel past alleen in Gira schakelmateriaal en niet in andere merken."
Daar gaan mijn huidige antraciet afdekplaatjes :(

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
Ik heb iets geks in mijn Hue app. Ik heb een melding dat er iets nieuw is bij de lampconfiguratie. Daar staat bij twee lampen dat ze nieuw zijn in twee verschillende kamers. Het gekke is dat hij in de ene kamer aangeeft dat het een lightstrip is, terwijl ik alleen in de andere kamer een lightstrip heb. De configuratie werkt gewoon wel. Enig idee hoe ik dit weer goed krijg zonder alles te moeten resetten, aangezien er nog geen mogelijkheden tot backup van de settings is

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 13:40
Gisteren is het glas van een Hue lamp (gen 1) helaas gesneuveld. Nu heb ik gevonden dat ik dit kan fixen met behulp van een diffuser van een Ikea lamp. Echter kan ik niet vinden of dit de Ikea Ledare of de Ryet lamp moet zijn.

Iemand die dit toevallig weet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:10
Marselaar schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 08:31:
Ik heb iets geks in mijn Hue app. Ik heb een melding dat er iets nieuw is bij de lampconfiguratie. Daar staat bij twee lampen dat ze nieuw zijn in twee verschillende kamers. Het gekke is dat hij in de ene kamer aangeeft dat het een lightstrip is, terwijl ik alleen in de andere kamer een lightstrip heb. De configuratie werkt gewoon wel. Enig idee hoe ik dit weer goed krijg zonder alles te moeten resetten, aangezien er nog geen mogelijkheden tot backup van de settings is
In plaats van _alles_ te resetten kan je ook eerst eens proberen alleen de lampen met een probleem te verwijderen en opnieuw toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denhans08
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-06-2022
ik heb een vraag over de HUE van nu

Wat doen de lampen, na ze te hebben afgezet met een gewone lichtschakelaar, wanneer je ze terug aanzet met de lichtschakelaar?
Gaan ze op een standaard witte kleur? of gaan ze op de setting die in de app staat? of gaan ze op de laatste setting die ze hadden?

ding is, ik heb 2 spots aan de zetel die ik zo zou willen, maar dit is ook het "ochtendlicht" dus zou dit liefst hebben dat na effectieve uitschakeling met de schakelaar deze aangaan op een standaard witte kleur...

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 18:12
Ze gaan op 100% sterkte op standaard wit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08 11:37
SkorpionNL schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:21:
Gisteren is het glas van een Hue lamp (gen 1) helaas gesneuveld. Nu heb ik gevonden dat ik dit kan fixen met behulp van een diffuser van een Ikea lamp. Echter kan ik niet vinden of dit de Ikea Ledare of de Ryet lamp moet zijn.

Iemand die dit toevallig weet?
Ik heb zo'n twee jaar terug dit gedaan en volgens mij was dit met de Ledare. Het was toen de goedkoopste led-lamp die ik in huis had en het lukte wonderwel om de diffuser om te zetten op de gen1 lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basc94
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-06-2022
Hoe hebben jullie het geregeld met eventuele WiFi storingen? Ik heb nu overal hue hangen in mijn nieuwe woningen icm met hue dimmers in iedere ruimte, maar wil me voorbereiden op een (eventuele, toekomstige) storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01

TWKterry

Master Mariner

basc94 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:44:
Hoe hebben jullie het geregeld met eventuele WiFi storingen? Ik heb nu overal hue hangen in mijn nieuwe woningen icm met hue dimmers in iedere ruimte, maar wil me voorbereiden op een (eventuele, toekomstige) storing.
dimmers enn dergelijke blijven gewoon werken, alleen de app doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 16:17
TWKterry schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:03:
[...]

dimmers enn dergelijke blijven gewoon werken, alleen de app doet het niet.
Dat hoeft nog niet eens zo te zijn. De bridge is met kabel verbonden, via 4G kun je dan nog steeds de app gebruiken. Hue heeft een eigen netwerk, staat dus los van je Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
denhans08 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:12:

Wat doen de lampen, na ze te hebben afgezet met een gewone lichtschakelaar, wanneer je ze terug aanzet met de lichtschakelaar?
Gaan ze op een standaard witte kleur? of gaan ze op de setting die in de app staat? of gaan ze op de laatste setting die ze hadden?

ding is, ik heb 2 spots aan de zetel die ik zo zou willen, maar dit is ook het "ochtendlicht" dus zou dit liefst hebben dat na effectieve uitschakeling met de schakelaar deze aangaan op een standaard witte kleur...

alvast bedankt
Grappig. Voor iedereen is dit een nadeel (die verbindt dus net als ik zijn schakelaars door en zet een blindplaat over de plek van de schakelaar) en voor jou is het een voordeel......

Je realiseert je wel dat de lampen als je via een gewone schakelaar zijn uitgezet niet meer zichtbaar zijn voor het Hue-netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
denhans08 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:12:

alvast bedankt
Volgnes mij is het mogelijk met scenes op basis van tijdstip op de dag een andere kleur te kiezen. Een harde schakelaar actief laten is irritant kan ik uit ervanring zeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
elcastel schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:34:
Is die Hue tuinverlichting ook ergens te bezichtigen in een winkel in de Randstad? Ik heb het op FB even aan Philips gevraagd, maar ze weten het ook niet. Ik wil het even live bekijken voor ik een keuze ga maken.

Weet iemand dit?
https://www.vandenheuvelv...wart-8w-uitbreiding/58625
Deze lui zitten bij Ikea in Utrecht in de buurt
Beekforel schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:24:
[...]

Je kunt als het goed is de boel in de Alexa app hernoemen. Ik heb ook m'n hele Hue omgeving hernoemd destijds maar dat vond ik toch wel irritant.
Ik heb in Google home nieuwe commandos gemaakt die hij intern vertaald, zodat ik "woenkemer" mar living room kon zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goztow
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-08 00:07
Ik ben ook bezig met automatisatie, dankzij de google home, en heb voor verlichting gekozen voor Philips Hue.

Ik heb een dimmer + E27 White lamp samen gekocht. Beide waren aan elkaar gelinkt. Ik heb een reset moeten doen omdat ik anders niet aan de bridge kon linken voor één of andere reden. Daarna heb ik de originele lamp terug gelinkt aan de dimmer. Dit werkte OK: ik kon die lamp bedienen met de dimmer. Daarna heb ik de dimmer gelinkt aan de bridge, die zowel de dimmer als die ene lamp gevonden heeft.

De dimmer en de lamp heb ik in de slaapkamer gezet in de hue app. Nu blijkt dat de dimmer alle lampen in de slaapkamer bedient, terwijl ik enkel wil dat die de ene lamp in de slaapkamer bedient (aan het plafond). Ik vind geen enkele manier om de twee lampen op de nachtkastjes niet meer te bedienen met de dimmer, en enkel de lamp in de luster ermee te bedienen. Ik heb al geprobeerd om 10 seconden op "0" te klikken op de dimmer dichtbij de lamp op het nachtkastje maar dit doet niks.

Wie kan me helpen? Ik wil dus tegelijkertijd de dimmer in mijn Hue app (dus verbonden met de bridge) en tegelijkertijd slechts één van de lampen uite de slaapkamer bedienen.

Ik had al gedacht om hiervoor een scene te maken, maar dat is niet ideaal want dan gaat hij niet de laatst gekende staat van de luster onthouden maar de luster aan en uit zetten op de scene. Ik heb ook geen zin om de dimmer terug uit de app te halen want dan kan ik geen scenes instellen wanneer ik 2 of 3 keer klik op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Je zou je slaapkamer kunnen verdelen in twee kamers, waarvan één gelinkt is aan de dimmer en de andere (met de lampen op je nachtkastjes) niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goztow
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-08 00:07
Hey, dank je voor het meedenken. Klopt, maar als ik dan met google home de slaapkamer lichten aanleg, dan zal er slechts één lamp aangaan. Nu, mogelijk is dat ook wel gewenst... dank je voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Goztow schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:39:
Ik ben ook bezig met automatisatie, dankzij de google home, en heb voor verlichting gekozen voor Philips Hue.

Ik heb een dimmer + E27 White lamp samen gekocht. Beide waren aan elkaar gelinkt. Ik heb een reset moeten doen omdat ik anders niet aan de bridge kon linken voor één of andere reden. Daarna heb ik de originele lamp terug gelinkt aan de dimmer. Dit werkte OK: ik kon die lamp bedienen met de dimmer. Daarna heb ik de dimmer gelinkt aan de bridge, die zowel de dimmer als die ene lamp gevonden heeft.

De dimmer en de lamp heb ik in de slaapkamer gezet in de hue app. Nu blijkt dat de dimmer alle lampen in de slaapkamer bedient, terwijl ik enkel wil dat die de ene lamp in de slaapkamer bedient (aan het plafond). Ik vind geen enkele manier om de twee lampen op de nachtkastjes niet meer te bedienen met de dimmer, en enkel de lamp in de luster ermee te bedienen. Ik heb al geprobeerd om 10 seconden op "0" te klikken op de dimmer dichtbij de lamp op het nachtkastje maar dit doet niks.

Wie kan me helpen? Ik wil dus tegelijkertijd de dimmer in mijn Hue app (dus verbonden met de bridge) en tegelijkertijd slechts één van de lampen uite de slaapkamer bedienen.

Ik had al gedacht om hiervoor een scene te maken, maar dat is niet ideaal want dan gaat hij niet de laatst gekende staat van de luster onthouden maar de luster aan en uit zetten op de scene. Ik heb ook geen zin om de dimmer terug uit de app te halen want dan kan ik geen scenes instellen wanneer ik 2 of 3 keer klik op aan.
Ik heb dat zelf wel met scenes gedaan, en 2 dimmers.
De dimmer bij de deur: 1e keer klik = alle lampen aan, 2e keer klik is alleen leeslamp aan, half gedimd.
Dimmer bij bed: andersom.
Dit werkt voor mij het meest logisch en zo hoef ik het minst vaak te klikken. Scenes in de slaapkamer gebruik ik verder meestal toch niet, meestal is het gewoon veel licht of alleen leeslampje. Mocht ik toch een keer kleur willen dan doe ik dat wel via de telefoon of alexa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 13:07
Iemand trouwens nog aanbevelingen voor bepaalde Hue iOS Apps?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:12
Ik blijf problemen houden met de zonsondergang routine na mijn verhuizing.
Ik heb uiteindelijk de bridge gereset en alles opnieuw ingesteld + locatie, hierna heeft het een week gewerkt.
Na een week werkte de functie weer niet, bridge weer gereset en alles weer opnieuw ingesteld na een dag weer hetzelfde probleem
Verder werkt de app en de dimmer switch wel gewoon, heeft iemand nog een idee waar ik het kan zoeken?
Kunnen de problemen door HomeKit of Google assistant ontstaan misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy22
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 14:14
Inmiddels heb ik het meeste van mijn lampen vervangen door Hue.
Nu heb ik echter op de overloop een lamp met 2 spotjes. Ik wil eigenlijk wel de mogelijkheid hebben om deze veel licht te laten schijnen zodat ik wel mijn schoenen kan vinden in het donker. Nu las ik dat de GU10 van Hue maar 250 lmn opbrengt. Waar een goedkopere Innr tot 350 gaat.

Echter lijkt Innr wel op het mindere broertje van Hue.. Maar hij is dus goedkoper én heeft meer lichtopbrengst. Iemand die mij hier helderheid (pun intended) in kan geven? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Freddy22 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 21:28:
Inmiddels heb ik het meeste van mijn lampen vervangen door Hue.
Nu heb ik echter op de overloop een lamp met 2 spotjes. Ik wil eigenlijk wel de mogelijkheid hebben om deze veel licht te laten schijnen zodat ik wel mijn schoenen kan vinden in het donker. Nu las ik dat de GU10 van Hue maar 250 lmn opbrengt. Waar een goedkopere Innr tot 350 gaat.

Echter lijkt Innr wel op het mindere broertje van Hue.. Maar hij is dus goedkoper én heeft meer lichtopbrengst. Iemand die mij hier helderheid (pun intended) in kan geven? :)
Mja, ik heb die innr spotjes nu en heb gu10 color gehad, maar voor 'veel licht' kun je denk ik beter een e27 nemen of bv een ledstrip toevoegen. Mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy22
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 14:14
dragon2 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 21:38:
[...]

Mja, ik heb die innr spotjes nu en heb gu10 color gehad, maar voor 'veel licht' kun je denk ik beter een e27 nemen of bv een ledstrip toevoegen. Mijn mening ;)
Is alleen beetje proppen in een GU 10 fitting, want die hangt er al.
Maar ga denk toch een gok wagen met de Innr (of zou je dat afraden en toch voor de hue gaan? of was de color ook van innr?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:20

d0s

sssst

Freddy22 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 21:44:
[...]

Is alleen beetje proppen in een GU 10 fitting, want die hangt er al.
Maar ga denk toch een gok wagen met de Innr (of zou je dat afraden en toch voor de hue gaan? of was de color ook van innr?)
De ikea gu10's geven heel veel licht. Of anders:

https://www.gloeilampgoed...jbihPqoYariYaAmqqEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
ro3lie schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 21:03:
Iemand trouwens nog aanbevelingen voor bepaalde Hue iOS Apps?
Ik gebruik iConnectHue; een geweldige app!! Meer niet eigenlijk.......

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:56
Vraagje:

Ik heb recent enkele koogeek-dimmer-switches toegevoegd die de traditionele lampen bedienen. (Werkt top)

Nu vraag ik mij af, of ik die switches ook kan opnemen in een scene die ook met de hue dimmer switch kan worden bediend.

Ik heb al een homekit-scene (groep) aangemaakt, maar de koogeeks zijn geen hue lampen en dus niet selecteerbaar bij het configureren van de hue dimmer switch...

Kan dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-09 10:15
Herkent iemand een zeer traag reagerend Hue systeem? Soms duurt het op een device die is aangemeld bij meethue wel tot 10 seconden voor de veranderingen die je in de app aangeeft (kleur of felheid aanpassingen) te zien zijn. Soms gebeurt er gewoon helemaal niks met de lamp en dan verspringt de kleur/felheid in de app weer naar wat hij daarvoor was... En dan staat "Connected" opnieuw in beeld daarna doet hij het wel weer. Op een device (tablet) die niet is aangemeld bij meethue gaat het wel iets sneller, maar nog steeds wel vrij traag.
Nu heb ik nog een V1 (ronde) bridge die ongeveer 3-4 meter van de router en modem afstaat. Word er echt moedeloos van zo af en toe. Vreemde is dat de sensoren wel vaak redelijk snel reageren (binnen 2 seconden).
Zou een V2 bridge de oplossing kunnen zijn? Ik heb 37 lampen, 3 pluggen, 2 remotes en 2 sensors.

[ Voor 15% gewijzigd door chefspecial op 10-08-2018 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Ik ben mij aan het oriënteren om in mijn huidige situatie Hue lampen te gaan gebruiken. Ik heb een woonkamer met open keuken en 3 lichtpunten: salontafel, eettafel en keuken. Deze hebben nu elk een eigen schakelaar en mijn vraag of het mogelijk is om via de Hue dimmer deze 3 lichtpunten afzonderlijk te bedienen.

Nog wat verdere info. De lamp bij de salontafel is een enkele lamp, boven de eettafel hangen 2 lampen (welke dus gelijktijdig moeten schakelen) en bij de keuken hangt een rail met 3 spots (oud en wordt dan vervangen door bijvoorbeeld de Runner met 3 spots of een ander armatuur geschikt voor GU10 lampen maar moeten dus ook als 1 groep geschakeld worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Laatst online: 17-03 18:46
kdbruin schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:54:
...en mijn vraag of het mogelijk is om via de Hue dimmer deze 3 lichtpunten afzonderlijk te bedienen.
Wat bedoel je precies? Wil je één dimmer gebruiken welke alle 3 de "lampgroepen" apart kan schakelen? Dit kan volgens mij met een app als all4hue igv Android. Daar kun je bij 1e klik kamer 1 doen en bij 2e klik kamer 2. Of dat praktisch is....

Ikzelf heb een beetje dezelfde situatie en ik heb dus 3 "kamers" aangemaakt en voor iedere kamer gebruik ik een aparte dimmer. Voor 1 ruimte gebruik ik 2 dimmers zodat ik vanaf 2 plekken de bediening kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
kdbruin schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:54:
Ik ben mij aan het oriënteren om in mijn huidige situatie Hue lampen te gaan gebruiken. Ik heb een woonkamer met open keuken en 3 lichtpunten: salontafel, eettafel en keuken. Deze hebben nu elk een eigen schakelaar en mijn vraag of het mogelijk is om via de Hue dimmer deze 3 lichtpunten afzonderlijk te bedienen.

Nog wat verdere info. De lamp bij de salontafel is een enkele lamp, boven de eettafel hangen 2 lampen (welke dus gelijktijdig moeten schakelen) en bij de keuken hangt een rail met 3 spots (oud en wordt dan vervangen door bijvoorbeeld de Runner met 3 spots of een ander armatuur geschikt voor GU10 lampen maar moeten dus ook als 1 groep geschakeld worden).
Je kunt met de dimmer toch meerdere acties aan de aan-knop koppelen? 1x drukken = scene x van die groep, 2x drukken = scene x van een andere groep, 3x drukken scene x van de laatste groep. Misschien wat beperkt, maar je kunt wel 3 groepen bedienen met die dimmer. Of bedoel je dat niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Laatst online: 17-03 18:46
Ik heb nog een ander vraagje. Ik wil graag tijdelijk mijn motion sensor omzeilen. Ik maak momenteel gebruik van 3 apps:

Philips Hue
All4Hue
HueDynamic

Nu heb ik op papier uitgeschreven hoe het te doen echter krijg ik het niet werkend:

1) Extra sensor "bypass-motion-sensor" aangemaakt met standaardwaarde 0

2) Aanknop dimmerswitch programmeren met long-release de sensor bypass-motion-sensor op 1 zetten + lampen aan op 80%

3) Alle regels waarbij de motion sensor moet reageren checken of de bypass-motion-sensor wel op 0 staat

4) Uitknop dimmerswitch programmeren met long-release de sensor bypass-motion-sensor op 0 zetten + lampen uit

Als ik bovenstaande eenmaal werkend heb wil ik bij stap 2 nog een timer van 10 minuten toevoegen en dat deze dan de bypass-motion-sensor weer op 0 zet mocht je vergeten de uitknop lang in te drukken.

Vergeet ik stappen of is mijn denkwijze misschien niet correct? Kunnen jullie mij misschien iets verder helpen? Ik gebruik voor het editen van losse rules de app All4Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burningbjorn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-01 17:26
Philips heeft net weer nieuw speelgoed aangekondigd.

https://www.theverge.com/...ilips-hue-lights-products

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu nog eens produkten die wat sfeervoller zijn..... Wat een lelijke, strakke, produkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ik heb een osram smart plug was een dimbare LED lamp zit aangesloten (rechtstreeks, geen schakelaar er tussen). Ik kan de kamp vinden in hue en ik kan hem aan en uit zetten. Aken ik kan hem niet dimmen! Iemand een idee hoe ik dat op los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 23:06
Noxa schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 23:50:
Ik heb een osram smart plug was een dimbare LED lamp zit aangesloten (rechtstreeks, geen schakelaar er tussen). Ik kan de kamp vinden in hue en ik kan hem aan en uit zetten. Aken ik kan hem niet dimmen! Iemand een idee hoe ik dat op los?
Dat kan niet met de osram plug. Die is aan of uit.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Vandaag eindelijk de v2 bridge gehaald. Moet zeggen, werkt sneller dan de v1 bridge. Alleen heb ik nu telkens om de x aantal minuten (volgens mij 5-6) dat de bridge reboot. Dit is te zien aan de ledjes. Van 3 naar 1 ledje. Super kut zo. Herkent iemand dit? Had mijn v1 bridge niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Daniel. schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 23:56:
[...]

Dat kan niet met de osram plug. Die is aan of uit.
Aha, dat verklaard. Straks maar even led snoer dimmer halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
chefspecial schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 00:47:
Vandaag eindelijk de v2 bridge gehaald. Moet zeggen, werkt sneller dan de v1 bridge. Alleen heb ik nu telkens om de x aantal minuten (volgens mij 5-6) dat de bridge reboot. Dit is te zien aan de ledjes. Van 3 naar 1 ledje. Super kut zo. Herkent iemand dit? Had mijn v1 bridge niet!
Hoe gwef je hem stroom. Daar kan wat mis mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Daniel. schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:59:
[...]

Hoe gwef je hem stroom. Daar kan wat mis mee zijn.
Met de originele adapter die erbij zit. Ik lees op internet verhalen over osram lampen icm de hue v2 bridge dat dat niet goed gaat. Hij reboot echt om de 5 minuten. Echt vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
chefspecial schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:08:
[...]

Met de originele adapter die erbij zit. Ik lees op internet verhalen over osram lampen icm de hue v2 bridge dat dat niet goed gaat. Hij reboot echt om de 5 minuten. Echt vaag.
Ik gwbruik zelf ook osram plugs maar niet rechtstreeka op philips hue. Ik zou zeggen haal die osram los en kijk of hij het dan wel goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Daniel. schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:34:
[...]

Ik gwbruik zelf ook osram plugs maar niet rechtstreeka op philips hue. Ik zou zeggen haal die osram los en kijk of hij het dan wel goed doet.
Nog steeds niet. Als dit maar niet gaat betekenen dat de bridge gereset moet worden en ik alle 40 lampen opnieuw moet gaan aanmelden. Heel slecht dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 01:12
Ik heb de v2.1 bridge icm 2 OSRAM smartplugs en geen problemen. Misschien is je voeding wel stuk, of de bridge zelf.
Terug naar de leverancier zou ik zeggen.
Of even helemaal resetten en kijken wat die dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
chefspecial schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:16:
[...]

Nog steeds niet. Als dit maar niet gaat betekenen dat de bridge gereset moet worden en ik alle 40 lampen opnieuw moet gaan aanmelden. Heel slecht dit.
Miaschien heb je wel een rma te pakken dan. Kan je niets aan doen. Ik zou het ook even niet wetsn. 40 klinkt als niet te gek veel. Ik heb er iets van 18/20 dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
chefspecial schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:08:
[...]

Dat probleem is (volgens mij) opgelost met de laatste firmware voor de Osrams. V1.04.12 doet het bij mijn V2 bridge goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Rallye schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:51:
[...]

Dat probleem is (volgens mij) opgelost met de laatste firmware voor de Osrams. V1.04.12 doet het bij mijn V2 bridge goed.
Ja maar ik heb geen osram gateway, alleen de hue bridge :-(.
Dus dan heb ik nu een probleem erbij?
Heb alles van philips alleen de gardenspots en 2 pluggen van osram (pluggen momenteel niet in gebruik), 2 innr spots en een livingwhites plug.

[ Voor 17% gewijzigd door chefspecial op 11-08-2018 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
chefspecial schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:52:
Je kunt met de dimmer toch meerdere acties aan de aan-knop koppelen? 1x drukken = scene x van die groep, 2x drukken = scene x van een andere groep, 3x drukken scene x van de laatste groep. Misschien wat beperkt, maar je kunt wel 3 groepen bedienen met die dimmer. Of bedoel je dat niet? ;)
Arbeider schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:31:
Wat bedoel je precies? Wil je één dimmer gebruiken welke alle 3 de "lampgroepen" apart kan schakelen? Dit kan volgens mij met een app als all4hue igv Android. Daar kun je bij 1e klik kamer 1 doen en bij 2e klik kamer 2. Of dat praktisch is....

Ikzelf heb een beetje dezelfde situatie en ik heb dus 3 "kamers" aangemaakt en voor iedere kamer gebruik ik een aparte dimmer. Voor 1 ruimte gebruik ik 2 dimmers zodat ik vanaf 2 plekken de bediening kan doen.
Ik wil dus inderdaad met een enkele dimmer alle 3 de groepen kunnen schakelen. Of dit een werkbare situatie is, moet dan nog blijken.

Ik zal ook eens naar de genoemde apps kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08 11:37
Arbeider schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:13:
Ik heb nog een ander vraagje. Ik wil graag tijdelijk mijn motion sensor omzeilen. Ik maak momenteel gebruik van 3 apps:

Philips Hue
All4Hue
HueDynamic

Nu heb ik op papier uitgeschreven hoe het te doen echter krijg ik het niet werkend:

1) Extra sensor "bypass-motion-sensor" aangemaakt met standaardwaarde 0

2) Aanknop dimmerswitch programmeren met long-release de sensor bypass-motion-sensor op 1 zetten + lampen aan op 80%

3) Alle regels waarbij de motion sensor moet reageren checken of de bypass-motion-sensor wel op 0 staat

4) Uitknop dimmerswitch programmeren met long-release de sensor bypass-motion-sensor op 0 zetten + lampen uit

Als ik bovenstaande eenmaal werkend heb wil ik bij stap 2 nog een timer van 10 minuten toevoegen en dat deze dan de bypass-motion-sensor weer op 0 zet mocht je vergeten de uitknop lang in te drukken.

Vergeet ik stappen of is mijn denkwijze misschien niet correct? Kunnen jullie mij misschien iets verder helpen? Ik gebruik voor het editen van losse rules de app All4Hue.
Ik zelf werk alleen met All4hue en kan (voor mijn gevoel) de rules daarmee beter controleren. De motion sensor kan je dan met twee rules en een timer regelen:
Rule1. Conditions: motion detected AND it is dark; Actions: Switch light on AND stop timer
Rule2: Conditions: No motion detected AND bypass-motion-sensor = 0 ; Action: start timer
Timer1: after set period Action: switch off light

Met All4hue kan je eerst de oorspronkelijke motion sensor rules uitschakelen, je hoeft ze niet weg te gooien. Dit doe je dan pas als de nieuwe werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@chefspecial Ik heb ook geen Osram Gateway (die kosten overigens de wereld niet) maar mijn Osrams zijn allemaal van dit jaar, dus sowieso met de genoemde softwareversie. Welke softwareversie hebben die van jou (te checken bij de instellingen, kiezen voor de “lamp” Osram en dan het i-tje)? Reboot je bridge ook als je de Osrams van het systeem verwijdert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chefspecial
Rallye schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 19:56:
@chefspecial Ik heb ook geen Osram Gateway (die kosten overigens de wereld niet) maar mijn Osrams zijn allemaal van dit jaar, dus sowieso met de genoemde softwareversie. Welke softwareversie hebben die van jou (te checken bij de instellingen, kiezen voor de “lamp” Osram en dan het i-tje)? Reboot je bridge ook als je de Osrams van het systeem verwijdert?
V1.03.20 zijn de garden spots.
Ik heb het inmiddels wel werkend. Mijn asus router ging niet goed met de bridge... Nu ik hem rechtstreeks op de Ziggo modem geplaatst heb werkt hij probleemloos, echter mijn dikke voorkeur gaat nog steeds naar de Asus router maar dit icm de bridge levert problemen op met loop reboots als gevolg... Geen idee waar dat aan ligt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Storing was ook alleen met de stekkers volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parrish
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-03-2022
Weten jullie hier raad mee?

Ik heb veel hue lampen thuis hangen die oa geschakeld worden met hue schakelaars.

Op de slaapkamer 2 hue lampen hangen die worden bediend met een hue schakelaar. Nou gaan deze lampen op een willekeurig moment aan. Ik heb alles verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd maar probleem blijft helaas.

Is er een programma oid waarmee ik kan achterhalen wie of wat deze lampen schakelt?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
parrish schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 22:59:

Ik heb veel hue lampen thuis hangen die oa geschakeld worden met hue schakelaars.

Op de slaapkamer 2 hue lampen hangen die worden bediend met een hue schakelaar. Nou gaan deze lampen op een willekeurig moment aan. Ik heb alles verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd maar probleem blijft helaas.

Is er een programma oid waarmee ik kan achterhalen wie of wat deze lampen schakelt?

Bedankt alvast
Geen sensor gekoppeld of routines aangemaakt? Wellicht kun je in je hue account de geautoriseerde apps bekijken en deze stuk voor stuk verwijderen daarna weer toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29
parrish schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 22:59:

Bedankt alvast
Ik heb _exact_ hetzelfde probleem hier in huis en ben ook al dagen bezig om te achterhalen waar het probleem zit. Allereerst een overzicht van mijn installatie::
  • hue tap schakelaar
  • 3x Philips Hue White and Color E27
  • 1x Philips Hue White E27
  • Logitech Harmony hub
Ik heb de 3 color bulbs geprogrammeerd op de linker knop van de tap schakelaar en de onderste schakelaar (welke een andere kleurenschema activeert) en de rechter knop activeert de enkele white bulb.

Wat bij mij het probleem is dat wanneer ik 's ochtends beneden kom, dat 3 van de 5 keer één enkele color bulb aanstaat. Alle andere lampen zijn dan uit. Wat dan soms gebeurt is dat wanneer ik de lamp uitschakel met de tap schakelaar (door het hele ding in te drukken) dat de enkele lamp een seconde later weer inschakelt. Dit ritueel kan soms 6 keer herhalen. Later op de ochtend is dit probleem ineens verdwenen.

Wat ik inmiddels heb gedaan is d.m.v. de Hue rest api gekeken welke usernames in mijn whitelist staan (dit zijn alle accounts die in de loop van de tijd zijn aangemaakt door apps te koppelen aan de hue hub door de witte knop van de hub in te drukken). Ik heb deze gisteren gereduceerd tot accounts met de officiele philips hue app op de iphone van mij en van mijn vriendin en de logitech harmony hub. Daarnaast natuurlijk het account die ik heb aangemaakt voor gebruik van de rest api.

Vanochtend weer precies hetzelfde probleem. Ik heb vervolgens d.m.v. de api call http://{hub locatie}/api/{username}/config gecontroleerd welke accounts in mijn whitelists de laatste activiteit hadden. Alleen de harmony hub en de rest api had de laatste activiteit, de twee iphones waren gisteravond het laatst actief. Ik heb vervolgens de harmony hub ook uit mijn whitelist gehaald. Nu maar afwachten wat er morgenvroeg gaat gebeuren.

Kortom, ik ben ook zoekende wat er aan de hand is. Als ik er niet uit ga komen, dan denk ik dat ik alles terugzet naar fabrieksinstellingen....

[edit]
Nadat ik de harmony app uit de whitelist heb gegooid, is de lamp wederom aangegaan. Ik ga nu eerst de boel terugzetten naar fabrieksinstellingen...

[edit2]
Ik heb nu dus alle lampen en accessoires verwijderd van de hue bridge, ik heb de hue bridge gerest, dus ik kan nu helemaal niets meer bedienen. Wat gebeurt er vervolgens? De ene color bulb gaat wederom aan 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenTheStig op 12-08-2018 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parrish
chefspecial schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 00:52:
[...]

Geen sensor gekoppeld of routines aangemaakt? Wellicht kun je in je hue account de geautoriseerde apps bekijken en deze stuk voor stuk verwijderen daarna weer toevoegen.
Ik heb inderdaad geen sensor gekoppeld en ook geen routines, bedankt voor je berichtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• parrish
JeroenTheStig schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 08:05:
[...]

Ik heb _exact_ hetzelfde probleem hier in huis en ben ook al dagen bezig om te achterhalen waar het probleem zit. Allereerst een overzicht van mijn installatie::
  • hue tap schakelaar
  • Logitech Harmony hub
Ik heb de 3 color bulbs geprogrammeerd op de linker knop van de tap schakelaar en de onderste schakelaar (welke een andere kleurenschema activeert) en de rechter knop activeert de enkele white bulb.

Wat bij mij het probleem is dat wanneer ik 's ochtends beneden kom, dat 3 van de 5 keer één enkele color bulb aanstaat. Alle andere lampen zijn dan uit. Wat dan soms gebeurt is dat wanneer ik de lamp uitschakel met de tap schakelaar (door het hele ding in te drukken) dat de enkele lamp een seconde later weer inschakelt. Dit ritueel kan soms 6 keer herhalen. Later op de ochtend is dit probleem ineens verdwenen.

Wat ik inmiddels heb gedaan is d.m.v. de Hue rest api gekeken welke usernames in mijn whitelist staan (dit zijn alle accounts die in de loop van de tijd zijn aangemaakt door apps te koppelen aan de hue hub door de witte knop van de hub in te drukken). Ik heb deze gisteren gereduceerd tot accounts met de officiele philips hue app op de iphone van mij en van mijn vriendin en de logitech harmony hub. Daarnaast natuurlijk het account die ik heb aangemaakt voor gebruik van de rest api.

Vanochtend weer precies hetzelfde probleem. Ik heb vervolgens d.m.v. de api call http://{hub locatie}/api/{username}/config gecontroleerd welke accounts in mijn whitelists de laatste activiteit hadden. Alleen de harmony hub en de rest api had de laatste activiteit, de twee iphones waren gisteravond het laatst actief. Ik heb vervolgens de harmony hub ook uit mijn whitelist gehaald. Nu maar afwachten wat er morgenvroeg gaat gebeuren.

Kortom, ik ben ook zoekende wat er aan de hand is. Als ik er niet uit ga komen, dan denk ik dat ik alles terugzet naar fabrieksinstellingen....

[edit]
Nadat ik de harmony app uit de whitelist heb gegooid, is de lamp wederom aangegaan. Ik ga nu eerst de boel terugzetten naar fabrieksinstellingen...

[edit2]
Ik heb nu dus alle lampen en accessoires verwijderd van de hue bridge, ik heb de hue bridge gerest, dus ik kan nu helemaal niets meer bedienen. Wat gebeurt er vervolgens? De ene color bulb gaat wederom aan 8)7
Bedankt voor je bericht.

Bij mij zit er geen enkele logica in. En de schakelingen lijken willekeurig. Het gebeurt ook als er niemand thuis. Verder gaan de lampen ook aan als er geen andere schakeling in huis heeft plaats gevonden. Rare is wel dat het nog nooit 's nachts is voorgekomen.

Ik heb er wel 2 fibaro knoppen aan gekoppeld. Hier zit de fout ook niet in want ik heb deze al helemaal verwijderd.

Opvallend is wel dat de lampen altijd allebei gelijk aan zijn terwijl ze niet in een groep zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:58

tozzke

aka tozzert

chefspecial schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 00:52:
[...]

JeroenTheStig schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 08:05:
[...]

• hue tap schakelaar
  • Logitech Harmony hub

[...]
Op welke stand staan ze aan als ze automatisch aangegaan zijn? is dat wit @ full brightness (dus dezelfde stand waarin ze aangaan als je er spanning af en weer op zet)?
If so... dan kan het aan de fitting liggen dat de lamp geen goed contact maakt
Pagina: 1 ... 7 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic