parrish schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 22:59:
Weten jullie hier raad mee?
Ik heb veel hue lampen thuis hangen die oa geschakeld worden met hue schakelaars.
Op de slaapkamer 2 hue lampen hangen die worden bediend met een hue schakelaar. Nou gaan deze lampen op een willekeurig moment aan. Ik heb alles verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd maar probleem blijft helaas.
Is er een programma oid waarmee ik kan achterhalen wie of wat deze lampen schakelt?
Bedankt alvast
Ik heb _exact_ hetzelfde probleem hier in huis en ben ook al dagen bezig om te achterhalen waar het probleem zit. Allereerst een overzicht van mijn installatie::
- hue tap schakelaar
- 3x Philips Hue White and Color E27
- 1x Philips Hue White E27
- Logitech Harmony hub
Ik heb de 3 color bulbs geprogrammeerd op de linker knop van de tap schakelaar en de onderste schakelaar (welke een andere kleurenschema activeert) en de rechter knop activeert de enkele white bulb.
Wat bij mij het probleem is dat wanneer ik 's ochtends beneden kom, dat 3 van de 5 keer één enkele color bulb aanstaat. Alle andere lampen zijn dan uit. Wat dan soms gebeurt is dat wanneer ik de lamp uitschakel met de tap schakelaar (door het hele ding in te drukken) dat de enkele lamp een seconde later weer inschakelt. Dit ritueel kan soms 6 keer herhalen. Later op de ochtend is dit probleem ineens verdwenen.
Wat ik inmiddels heb gedaan is d.m.v. de Hue rest api gekeken welke usernames in mijn whitelist staan (dit zijn alle accounts die in de loop van de tijd zijn aangemaakt door apps te koppelen aan de hue hub door de witte knop van de hub in te drukken). Ik heb deze gisteren gereduceerd tot accounts met de officiele philips hue app op de iphone van mij en van mijn vriendin en de logitech harmony hub. Daarnaast natuurlijk het account die ik heb aangemaakt voor gebruik van de rest api.
Vanochtend weer precies hetzelfde probleem. Ik heb vervolgens d.m.v. de api call http://{hub locatie}/api/{username}/config gecontroleerd welke accounts in mijn whitelists de laatste activiteit hadden. Alleen de harmony hub en de rest api had de laatste activiteit, de twee iphones waren gisteravond het laatst actief. Ik heb vervolgens de harmony hub ook uit mijn whitelist gehaald. Nu maar afwachten wat er morgenvroeg gaat gebeuren.
Kortom, ik ben ook zoekende wat er aan de hand is. Als ik er niet uit ga komen, dan denk ik dat ik alles terugzet naar fabrieksinstellingen....
[edit]
Nadat ik de harmony app uit de whitelist heb gegooid, is de lamp wederom aangegaan. Ik ga nu eerst de boel terugzetten naar fabrieksinstellingen...
[edit2]
Ik heb nu dus alle lampen en accessoires verwijderd van de hue bridge, ik heb de hue bridge gerest, dus ik kan nu helemaal niets meer bedienen. Wat gebeurt er vervolgens? De ene color bulb gaat wederom aan
[
Voor 6% gewijzigd door
JeroenTheStig op 12-08-2018 08:53
]