[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.149.731 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:01
Voor de geïnteresseerden: een (vond ik) interessante podcast over het ontstaan van Philips Hue van Numrush.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 23:06
Ik heb een vraagje. Is het noodzakelijk of aan te raden om de Hue Led strip tease gebruiken i.c.m. een profiel houder met diffuser voor onder de tv of keuken?

Ik weet nog niet of ik wel een profiel of niet moet doen en waarom juist.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 19:03
Daniel. schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 12:33:
Ik heb een vraagje. Is het noodzakelijk of aan te raden om de Hue Led strip tease gebruiken i.c.m. een profiel houder met diffuser voor onder de tv of keuken?

Onder mijn keuken (langs de plint) heb ik het met een profiel met melkglas (diffuser) gedaan om twee redenen. 1) Meer diffuse 2) ik wilde strip onder een hoek van 45 graden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U6gOiqL.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bom1XMM.jpg

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Daniel. schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 12:33:

Ik bebruik ze ook zo en dat geeft echt een mooier licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
i2Paq schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 19:45:
[...]

Ik bebruik ze ook zo en dat geeft echt een mooier licht.
Is dat met profiel of zonder 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Daniel. schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 22:27:
[...]

Is dat met profiel of zonder 8)7
Met!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renald0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-05 17:08
https://www.selexion.be/n...aar/philips/1447061211076

is een .BE link...

Deze prijsdaling van de hue tap viel me op - ikzelf wacht nog effe met nieuwe tap's tot ik weet wat Niko uitbrengt in hun friends with hue reeks die er zou aankomen in het najaar...

Maar zo goedkoop zag ik ze nieuw nog nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Met de Amazon Prime aanbieding brandend op mijn scherm sta ik op het punt om de sprong naar Hue ook te nemen. Nu hebben wij in de keuken lampen waarin E27 kogellampen gaan. Als ik de Hue site bekijk heeft Philips dit model niet in haar assortiment en een gewone Hue lamp is echt te groot voor de lampkap. Nu vraag ik me af of er merken zijn die samenwerken met Hue die wel een kogellamp model in het assortiment hebbben.. helaas kom ik er met Google niet op uit, maar wellicht dat iemand het hier weet?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:28
Innr, Osram Lightify, Ikea Trafridi werken samen met Hue bridges, hier tenminste wel :) , Google maar eens of er wat voor je bijzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 22:20
Ik heb sinds kort ook Philips hue color lampen in de woonkamer.
Via de app kan ik een entertaining room maken. Maar voorlopig heb ik nog niet gevonden hoe ik dit kan laten werken voor de TV.
Via de computer met de hue sync werkt het. Maar tja zou toch graag films op mijn TV willen kijken + het licht effect krijgen :P

Enig idee hoe ik dit kan doen ? (Meestal kijk ik netflix via de smart-tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Boermansjo schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:38:
Via de app kan ik een entertaining room maken. Maar voorlopig heb ik nog niet gevonden hoe ik dit kan laten werken voor de TV.
Via de computer met de hue sync werkt het. Maar tja zou toch graag films op mijn TV willen kijken + het licht effect krijgen :P

Hiervoor heb je een Philips tv nodig.met ambilight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 22:20
Daniel. schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:47:
[...]

Dus alleen philips tv kan de lampen aansturen ? Pff tja dan maar streamen via een media-server zeker :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:27
Of een HTPC....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Daniel. schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:47:
[...]

Niet helemaal waar, Philips TV met Ambilight maakt geen gebruik van de speciale Hue Entertainment api, maar stuurt de lampen rechtstreeks aan, waardoor het effect minder mooi is (lees latency).

Philips Ambilight TV's ondersteunen Philips Hue al sinds een paar jaar (sinds 2014, als ik me niet vergis).

Tot nu toe werkt Hue Entertainment alleen via Laptop of PC, via Hue Sync of Razor Chroma applicatie. Philips heeft al laten weten (via stream op Facebook pagina van Philips Hue) dat ze bezig zijn met meerdere Hue Entertainment (3rd party) integraties, maar welke en wanneer deze beschikbaar komen, is nog niet bekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:51
Iemand ervaring met de koppeling van de Nest thermostaat en Hue? Ik gebruik het maar de configuratie is imho wel erg mager....

Als de Nest thermostaat afwezigheid detecteert geeft ie Hue instructie om aanwezigheid te simuleren, echter je hebt geen enkele mogelijkheid kamers, lampen, scenes of combinatie met zonsop-/ondergang te selecteren.
Gevolg; midden op de dag thuiskomen met licht aan in alle kamers op laatst geselecteerde scene. :/

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Hoe stel je ook al weer via Hue app een ‘toilet lamp’ in? Icm motion sensor. Staat me iets van bij dat dat het beste in Hue app ingeregeld kon worden, momenteel doe ik dat in HomeKit (Woning) app: If motion, then light on for 30 min. Daarnaast: If no motion, then light on for 2 min. Maar dat werkt niet lekker, zeker niet als je wat langer op de wc zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basc94
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-06-2022
ik wil van de week ook mijn ledstrip gaan monteren onder mijn keukenkastjes. Nu lees ik hierboven over een profiel, ik had hier nog helemaal nog niet over nagedacht. Waar moet ik rekening mee houden? Heb nu snel dit gevonden, is zoiets gewoon geschikt voor hue of heeft die afwijkende maten? https://www.ledprofielgro...fiel-1M-opbouw-17,5-x-7mm

Wat zouden jullie doen als afdekkap, transparant of melkwit en wat is het verschil? Alleen dat het licht wat minder fel wordt bij melkwit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
Ik ben sinds vandaag ook eindelijk overstag en ben bezig om al mijn lampen voor hue te vervangen. Ik loop echter tegen één probleem aan: Boven mijn eettafel heb ik een lamp hangen die bestaat uit een tros lampen van in totaal 6 stuks. Nu vind ik het nogal prijzig om ze allemaal te vervangen door Hue lampen. Ze mogen allemaal in 1 keer aan en alleen wit licht is voldoende, hoewel kleuren optioneel wel leuk is natuurlijk.
Zijn er eventueel andere lampen die Hue en Homekit/Siri compatible zijn (IKEA lampen dus niet) of is er een wandschakelaar/ander kastje die Hue compatible is en dimbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaas.roelofs
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-08 13:30
CoiLive schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:36:
Ik ben sinds vandaag ook eindelijk overstag en ben bezig om al mijn lampen voor hue te vervangen. Ik loop echter tegen één probleem aan: Boven mijn eettafel heb ik een lamp hangen die bestaat uit een tros lampen van in totaal 6 stuks. Nu vind ik het nogal prijzig om ze allemaal te vervangen door Hue lampen. Ze mogen allemaal in 1 keer aan en alleen wit licht is voldoende, hoewel kleuren optioneel wel leuk is natuurlijk.
Zijn er eventueel andere lampen die Hue en Homekit/Siri compatible zijn (IKEA lampen dus niet) of is er een wandschakelaar/ander kastje die Hue compatible is en dimbaar.
Kijk eens naar de Ubisys D1 module. Die gebruik ik om de lamp boven de eettafel, bestaande uit 6 kooldraadlampen, te schakelen en dimmen via Hue. Daarnaast heb ik daar een schakelaar op aangesloten om ze handmatig te kunnen schakelen en dimmen.
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/33942026_1695962897160814_344376422028017664_n.jpg?_nc_cat=0&oh=5a6337807e04085310cdde62218e97fd&oe=5BDCB1FD
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/33831290_1695962950494142_976389191870971904_n.jpg?_nc_cat=0&oh=e2e9f0eb0fa4f3a3531a629e831e21da&oe=5BE966B8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 09:58

The Inquisitor

Greetings weaklings

Tijd gezocht op internet maar niet kunnen vinden, dus vandaag de vraag hier;

Is er een iOS app die grafieken maakt of een log bijhoud van de readings uit de Hue Sensor? Het gaat me dan met name om de temperatuur. Nu zie ik altijd de actuele temp, maar ben ook benieuwd naar hoe erg het fluctueert enz

Bestaat deze app? Of ben ik dan echt gebonden aan Homebridge+Home Assistant, want die maakt er wel meteeen een grafiek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:44
basc94 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:30:
ik wil van de week ook mijn ledstrip gaan monteren onder mijn keukenkastjes. Nu lees ik hierboven over een profiel, ik had hier nog helemaal nog niet over nagedacht. Waar moet ik rekening mee houden? Heb nu snel dit gevonden, is zoiets gewoon geschikt voor hue of heeft die afwijkende maten? https://www.ledprofielgro...fiel-1M-opbouw-17,5-x-7mm

Wat zouden jullie doen als afdekkap, transparant of melkwit en wat is het verschil? Alleen dat het licht wat minder fel wordt bij melkwit?
De hue ledstrip is vrij breed ik dacht 15 mm dus wordt denk ik wat krap met dit profiel

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Boermansjo schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:38:

Geldt alleen voor ambilight tv's:
- Tv op internet aansluiten
- Op je telefoon de app: New Ambilight + Hue downloaden.
- Dan instellen en kun je de app de hele zaak laten koppelen. Let op de app verbruikt redelijk wat accu

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Tusk schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:09:
[...]

- Tv op internet aansluiten
- Op je telefoon de app: New Ambilight + Hue downloaden.
- Dan instellen en kun je de app de hele zaak laten koppelen. Let op de app verbruikt redelijk wat accu
Hoe dan? Als je geen ambilight tv hebt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie72
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:41
Heeft iemand ervaring met:

Busch - jaeger Universal-Relais-Einsatz ZigBee Light Link

https://www.busch-jaeger-katalog.de/6710-0-0002,artikel.html

in combinatie met Philips Hue hub? De gegevens die ik kon vinden. zijn niet heel duidelijk of het compatibel is.
Bedoeling is om een domme lamp slim te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door bokkie72 op 19-07-2018 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

The Inquisitor schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:48:
Tijd gezocht op internet maar niet kunnen vinden, dus vandaag de vraag hier;

Is er een iOS app die grafieken maakt of een log bijhoud van de readings uit de Hue Sensor? Het gaat me dan met name om de temperatuur. Nu zie ik altijd de actuele temp, maar ben ook benieuwd naar hoe erg het fluctueert enz

Bestaat deze app? Of ben ik dan echt gebonden aan Homebridge+Home Assistant, want die maakt er wel meteeen een grafiek van.
Ik zoek ook al een tijdje naar zoiets. Enige dat ik heb kunnen vinden is elke x minuten de API uitlezen en zelf een grafiekje laten tekenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaas.roelofs
bokkie72 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 19:11:
Heeft iemand ervaring met:

Busch - jaeger Universal-Relais-Einsatz ZigBee Light Link

https://www.busch-jaeger-katalog.de/6710-0-0002,artikel.html

in combinatie met Philips Hue hub? De gegevens die ik kon vinden. zijn niet heel duidelijk of het compatibel is.
Bedoeling is om een domme lamp slim te maken.
Is compatible met Hue, maar alleen aan de sokkel heb je niks. Werkt alleen i.c.m. een bijbehorend bedieningspaneel (daar zit de Zigbee-hardware in).
Mogelijk alternatief is de Ubisys D1 (zie mijn post een pagina terug)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Goedemiddag,

De vakantie periode komt er weer aan en zit beetje te kijken hoe ik HUE het beste kan gebruiken als wij op vakantie zijn. Ben van plan om van het weekend naar de Ikea te gaan om daar 4 slimme lampen te halen voor de voor en achtertuin. Die kan je toch vrij gemakkelijk koppelen aan je HUE 2.0 router? Wat was het ook alweer, 6 keer aan/uit enzo?

Maar, wat gebruiken jullie of wat zijn jullie tips tijdens de vakantie met HUE lampen. Laat jullie ze automatische aan gaan zodra zon onder is en uit standaard om 24 uur bv of.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik ben sinds vandaag lid van de club. Een color starter kit, 2 whites, 2 plugs van OSRAM en een buiten plug van OSRAM.

Vond het wel interessant dat de starterkit met dimmer duurder was dan een losse dimmerswitch. Uiteindelijk eentje bij een whitelamp in een set gehaald. Scheelde wel iets.

Nu lees ik al meerdere posts over verschillende andere apps dan die van Hue zelf. Zijn er nog bijzondere voordelen aan sommige van deze? Gebruiken mensen uitsluitend andere apps? Als beginner lees ik af en toe wel iets over routines die uitgebreider kunnen met motion sensor, maar is er meerwaarde als ik nog geen motion sensors heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
Frid0 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:50:
Goedemiddag,

De vakantie periode komt er weer aan en zit beetje te kijken hoe ik HUE het beste kan gebruiken als wij op vakantie zijn. Ben van plan om van het weekend naar de Ikea te gaan om daar 4 slimme lampen te halen voor de voor en achtertuin. Die kan je toch vrij gemakkelijk koppelen aan je HUE 2.0 router? Wat was het ook alweer, 6 keer aan/uit enzo?

Maar, wat gebruiken jullie of wat zijn jullie tips tijdens de vakantie met HUE lampen. Laat jullie ze automatische aan gaan zodra zon onder is en uit standaard om 24 uur bv of.....
Ik gebruik ze in combinatie met zonsondergang. Mooie daarvan vind ik dat ze dus ieder dag op een ander tijdstip aan gaan.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Serena schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 16:40:
[...]

Ik gebruik ze in combinatie met zonsondergang. Mooie daarvan vind ik dat ze dus ieder dag op een ander tijdstip aan gaan.
Ik neem dat je bedoelt de lampen voor in de tuin? Je binnenhuis verlichting laat je denk niet de hele nacht aan staan tot de zon weer op komt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
Frid0 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 16:44:
[...]

Ik neem dat je bedoelt de lampen voor in de tuin? Je binnenhuis verlichting laat je denk niet de hele nacht aan staan tot de zon weer op komt :)
Ja, de voortuin. Ik laat ze wel op één vast tijdstip uitschakelen, maar er gaat in ieder geval altijd licht branden. Sowieso, werkt het hele jaar op deze manier. Vind het ideaal dat ik niet met tijdklokken hoef te werken.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Je kan ook een random moment in een bepaald tijdbestek nemen om ze uit te zetten; bijvoorbeeld altijd ergens tussen 22.00 en 22.30. In de Android applicatie is dat een routine met 'willekeurige tijden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:18
Gisteren mijn OSRAM Smart+ plug , 3 stuks, binnengekregen vanuit de Amazon Prime actie. Twee werden er direct gedetecteerd door de Philips Hue app en 1 helaas dus niet. Heb 'm zelfs op 20 cm van de hub in een stopcontact gestoken, aangezet maar helaas. Heeft iemand nog een tip wat ik zou kunnen proberen? Anders gaat deze retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie72
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:41
Ikea Tradfri lampen kunnen met de Hue bridge worden aangestuurd. De Ikea lampen zijn een stuk goedkoper en daarom wel interessant.

Uit verschillende bronnen begrijp ik dat het noodzakelijk is om eerst Ikea lampen van nieuwe firmware te voorzien voordat ze met de hue hub kunnen praten. Hiervoor is de Ikea hub nodig.

Deze bronnen zijn al wat ouder, ik vraag me daarom af of de ikea lampen af-fabriek intussen al de juiste firmware hebben. Heeft iemand daar al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Hoi zag via Reddit dat Philips nu ook outdoor Lightstrips verkoopt, zie; https://www2.meethue.com/...18696804650/specificaties

Er schijnen ook armaturen voor de badkamer beschikbaar te zijn, kon deze alleen niet op meethue pagina vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
GroeneThee schreef op zondag 22 juli 2018 @ 09:58:
Gisteren mijn OSRAM Smart+ plug , 3 stuks, binnengekregen vanuit de Amazon Prime actie. Twee werden er direct gedetecteerd door de Philips Hue app en 1 helaas dus niet. Heb 'm zelfs op 20 cm van de hub in een stopcontact gestoken, aangezet maar helaas. Heeft iemand nog een tip wat ik zou kunnen proberen? Anders gaat deze retour.
Je hebt de hele aan/uit/aan/uit enz routine gedaan? En als dat niet werkt, hem gereset en dan opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 20:10

grimson

domeingrommer

https://www2.meethue.com/nl-nl/producten#filters=BULBS_SU

Is het een foutje op de website of gaan ze eruit, de losse Color GU10 lampen.
Zo te zien alleen te vinden in een starterset.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog11
bokkie72 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 09:59:
Ikea Tradfri lampen kunnen met de Hue bridge worden aangestuurd. De Ikea lampen zijn een stuk goedkoper en daarom wel interessant.

Uit verschillende bronnen begrijp ik dat het noodzakelijk is om eerst Ikea lampen van nieuwe firmware te voorzien voordat ze met de hue hub kunnen praten. Hiervoor is de Ikea hub nodig.

Deze bronnen zijn al wat ouder, ik vraag me daarom af of de ikea lampen af-fabriek intussen al de juiste firmware hebben. Heeft iemand daar al ervaring mee?
In de tussentijd zijn eigenlijk alle Ikea Trafridi en Floalt via de Hue bridge aan te sturen (om oude lampen uit te sluiten alles na code 1801 is gewoon werkend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Sinds gisteren werken al mijn Hue lampen en bewegingssensoren niet meer, uit het niets. Dus, Bridge gereset en geprobeerd lampen opnieuw toe te voegen: geen resultaat. Ook niet via de Hue Lights app.

Na het resetten van de bridge kon ik deze wel weer aan Homebridge toevoegen, maar dus zonder lampen.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 09:17
Wellicht een hardwaredefect in de bridge, waardoor die geen verbinding met de lampen kan maken? Of wordt het zigbee-signaal weggedrukt door andere zaken op de 2,4 GHz zoals WiFi netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Wally2002 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 16:59:
Wellicht een hardwaredefect in de bridge, waardoor die geen verbinding met de lampen kan maken? Of wordt het zigbee-signaal weggedrukt door andere zaken op de 2,4 GHz zoals WiFi netwerken?
De eerste lamp zit 1-1,5m van de bridge af, eerder is daar ook geen probleem mee geweest, als in signaal wordt weggedrukt. Zal eens kijken of ik een andere bridge op de kop kan tikken en daar mee proberen. Lampen werken namelijk prima, ze geven licht. En dat ze nou ineens allemaal stuk zijn... Zou bijzonder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:18
dragon2 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 13:15:
[...]

Je hebt de hele aan/uit/aan/uit enz routine gedaan? En als dat niet werkt, hem gereset en dan opnieuw?
De reset van de stekker deed het 'm. Bedankt voor je reactie d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Nu online

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

GroeneThee schreef op zondag 22 juli 2018 @ 18:26:
[...]

De reset van de stekker deed het 'm. Bedankt voor je reactie d:)b
Had je meet Google ook kunnen vinden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
grimson schreef op zondag 22 juli 2018 @ 13:25:
https://www2.meethue.com/nl-nl/producten#filters=BULBS_SU

Is het een foutje op de website of gaan ze eruit, de losse Color GU10 lampen.
Zo te zien alleen te vinden in een starterset.
Idd, was mij nog niet opgevallen, denk niet dat het een foutje is, waarschijnlijker is dat er een nieuwe onderweg is, mag ook wel deze was al sinds 2013 ongewijzigd te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Rgerr schreef op zondag 22 juli 2018 @ 17:39:
[...]

De eerste lamp zit 1-1,5m van de bridge af, eerder is daar ook geen probleem mee geweest, als in signaal wordt weggedrukt. Zal eens kijken of ik een andere bridge op de kop kan tikken en daar mee proberen. Lampen werken namelijk prima, ze geven licht. En dat ze nou ineens allemaal stuk zijn... Zou bijzonder zijn.
Heb het weer werkend gekregen met dezelfde hub. Kwam er bij toeval achter dat ook mijn Xiaomi hub (ook op Zigbee) het spontaan ook niet meer deed. Dat was wel vreemd. Aantal keer stekkers er uit gehad mocht niet baten. Tot ik toch ook maar even de stekker uit m’n router haalde, na het er weer in stoppen eerst Xiaomi opnieuw geconfigureerd en daarna Hue. Nu werkt alles weer vlekkeloos. Zal wel ergens op de 2,4ghz lijn wat zijn spaak gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Laatst online: 14-09 12:55

doc

zAo schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 19:48:
[...]

Ik zoek ook al een tijdje naar zoiets. Enige dat ik heb kunnen vinden is elke x minuten de API uitlezen en zelf een grafiekje laten tekenen..
Ik heb ze gekoppeld aan domotica, keurige grafieken :)

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 09:17
Rgerr schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:04:
[...]

Heb het weer werkend gekregen met dezelfde hub. Kwam er bij toeval achter dat ook mijn Xiaomi hub (ook op Zigbee) het spontaan ook niet meer deed. Dat was wel vreemd. Aantal keer stekkers er uit gehad mocht niet baten. Tot ik toch ook maar even de stekker uit m’n router haalde, na het er weer in stoppen eerst Xiaomi opnieuw geconfigureerd en daarna Hue. Nu werkt alles weer vlekkeloos. Zal wel ergens op de 2,4ghz lijn wat zijn spaak gelopen.
Goed om te lezen. Staan de Hue en Xiaomi hub erg dicht bij de router?
Als er veel naburige netwerken zijn, of de buren hebben een nieuwe router dan zou het zo maar kunnen zijn dat je eigen router geswitcht is naar een ander Wifi kanaal om conflicten met de buren te voorkomen, en daarmee stoort op het Zigbee kanaal.

Mocht je weer problemen hebben dan zou je kunnen kijken naar:
- Hue bridge verder van de router plaatsen.
- Zigbee kanaal van Hue wijzigen (via Hue app)
- Wifi kanaal van router wijzigen of zelfs de 2,4 GHz niet meer gebruiken als alle devices ook met 5 GHz overweg kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:52
De laatste tijd heb ik regelmatig dat mijn lampen niet automatisch uitgaan als ik van huis ga.
Ik heb bij settings->advanced->home location en bij home&away de locatie van mijn huis kunnen instellen. Ik heb location aware aangezet.

Eerder gebeurde het soms dat dit probleem optrad. Nu heb ik regelmatig dat als ik thuis kom na werk, de lampen nog aan staan, terwijl ze dus eigenlijk 's ochtends nadat ik van huis ging al uit hadden moeten staan.

Ik heb nog geprobeerd de locatie opnieuw in te stellen, maar dit geeft dus geen verbetering.

Anderen die dit herkennen en een oplossing weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Wally2002 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 07:13:
[...]

Goed om te lezen. Staan de Hue en Xiaomi hub erg dicht bij de router?
Als er veel naburige netwerken zijn, of de buren hebben een nieuwe router dan zou het zo maar kunnen zijn dat je eigen router geswitcht is naar een ander Wifi kanaal om conflicten met de buren te voorkomen, en daarmee stoort op het Zigbee kanaal.

Mocht je weer problemen hebben dan zou je kunnen kijken naar:
- Hue bridge verder van de router plaatsen.
- Zigbee kanaal van Hue wijzigen (via Hue app)
- Wifi kanaal van router wijzigen of zelfs de 2,4 GHz niet meer gebruiken als alle devices ook met 5 GHz overweg kunnen.
Staan allemaal in of vlak bij de meterkast. Handig om alles centraal te hebben, maar blijkbaar conflicteert dat zo af en toe. Vooralsnog is dit de eerste keer in ruim een jaar tijd, toevallig stap ik vanmiddag over op een andere provider. :+ Leuk dat dan alles net weer werkt, om vervolgens je internet bron te gaan veranderen... Afijn, zo blijf je in elk geval bezig. Dank voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In al die jaren dat ik Philips Hue gebruik heb ik twee keer problemen gehad met Hue dat de lampen nergens meer op reageerden (niet via de Hue Tap, maar niet via de app). Toen had ik eerst de bridge uit en aan gedaan, maar dat hielp niet. Bij mij was toen ook de oplossing om de (Ziggo, in dit geval) modem uit en aan te doen. De Hue bridge zit direct op de modem.

Ik had toen het idee dat er kennelijk een hele kleine storing was bij Ziggo (mijn NAS was het niet eens opgevallen, DDNS), maar dat bij automatisch herstel e.e.a. niet goed doorgegeven werd naar de bridge. Het normale internetverkeer deed het gewoon weer.

Erg vreemd, maar dat is bij mij dus een enkele keer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:57:
In al die jaren dat ik Philips Hue gebruik heb ik twee keer problemen gehad met Hue dat de lampen nergens meer op reageerden (niet via de Hue Tap, maar niet via de app). Toen had ik eerst de bridge uit en aan gedaan, maar dat hielp niet. Bij mij was toen ook de oplossing om de (Ziggo, in dit geval) modem uit en aan te doen. De Hue bridge zit direct op de modem.

Ik had toen het idee dat er kennelijk een hele kleine storing was bij Ziggo (mijn NAS was het niet eens opgevallen, DDNS), maar dat bij automatisch herstel e.e.a. niet goed doorgegeven werd naar de bridge. Het normale internetverkeer deed het gewoon weer.

Erg vreemd, maar dat is bij mij dus een enkele keer voorgekomen.
Toevallig dat het dan (ook) Ziggo was. Weet niet zeker of het daar aan heeft gelegen, maar na een modem reset (en alle accessoires weer opnieuw toevoegen aan zowel Xiaomi als Hue) deed alles het weer netjes. Misschien dat de accessoires verwijderen en opnieuw toevoegen niet nodig was, maar ben dan liever grondig dan half gebakken. Stap vandaag over op T-Mobile. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:47
Heeft iemand al met succes Hue Lily starterset weten te bemachtigen? Pre order heeft nog niets opgeleverd. Ik wacht nu bijna 2 maanden zonder enig zicht op wanneer er geleverd wordt... Twee sets bij de Fonq zouden half augustus geleverd moeten worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 09:56
SniperGuy schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:45:
Heeft iemand al met succes Hue Lily starterset weten te bemachtigen? Pre order heeft nog niets opgeleverd. Ik wacht nu bijna 2 maanden zonder enig zicht op wanneer er geleverd wordt... Twee sets bij de Fonq zouden half augustus geleverd moeten worden :(
Yep ik heb twee sets van die spots draaien zelfs; nu heb ik ze wel meteen besteld toen de aankondiging langskwam way back in mei (via Beaumotica).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Megupe schreef op maandag 23 juli 2018 @ 08:52:
De laatste tijd heb ik regelmatig dat mijn lampen niet automatisch uitgaan als ik van huis ga.
Ik heb bij settings->advanced->home location en bij home&away de locatie van mijn huis kunnen instellen. Ik heb location aware aangezet.

Eerder gebeurde het soms dat dit probleem optrad. Nu heb ik regelmatig dat als ik thuis kom na werk, de lampen nog aan staan, terwijl ze dus eigenlijk 's ochtends nadat ik van huis ging al uit hadden moeten staan.

Ik heb nog geprobeerd de locatie opnieuw in te stellen, maar dit geeft dus geen verbetering.

Anderen die dit herkennen en een oplossing weten?
Herkennen doe ik het niet, maar wat je zou kunnen doen is een timer instellen die ervoor zorgt dat de lampen uitgaan op een tijd dat je zeker niet meer thuis bent........
Zo heb ik een timer die alles rond 2 uur ‘s nachts alles uitschakelt ook al is alles dan al uit. Maar dewoon voor de zekerheid.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:52
funske schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:22:
[...]

Herkennen doe ik het niet, maar wat je zou kunnen doen is een timer instellen die ervoor zorgt dat de lampen uitgaan op een tijd dat je zeker niet meer thuis bent........
Zo heb ik een timer die alles rond 2 uur ‘s nachts alles uitschakelt ook al is alles dan al uit. Maar dewoon voor de zekerheid.
Ja je kan met de wake-up wel instellen dat die na een bepaalde tijd weer uitgaan. Net zo'n soort work-around. Is dus wel waar ik aan gedacht heb, maar liefst heb ik dat het gewoon doet zoals bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
EricDH schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:21:
[...]

Yep ik heb twee sets van die spots draaien zelfs; nu heb ik ze wel meteen besteld toen de aankondiging langskwam way back in mei (via Beaumotica).
Ok, klaarblijkelijk wil de hele wereld Hue in de tuin hebben en kan Pphilips de vraag niet aan :X
Hopelijk krijg ik m'n sets deze zomer nog :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 09:56
SniperGuy schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:01:
[...]

Ok, klaarblijkelijk wil de hele wereld Hue in de tuin hebben en kan Pphilips de vraag niet aan :X
Hopelijk krijg ik m'n sets deze zomer nog :P :P :P
Ik hoop voor je dat ze snel binnenkomen... want het zijn echt mooie spots!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

doc schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:22:
[...]

Ik heb ze gekoppeld aan domotica, keurige grafieken :)
Welke 'domotica'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Laatst online: 14-09 12:55

doc

Hmm, autocorrrect, ik had domoticz getikt... :X

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 20:10

grimson

domeingrommer

Erik1971 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 19:14:
[...]

Idd, was mij nog niet opgevallen, denk niet dat het een foutje is, waarschijnlijker is dat er een nieuwe onderweg is, mag ook wel deze was al sinds 2013 ongewijzigd te koop.
Live Q&A with George Yianni, Head of Technology - Philips Hue (Spring 2018)
https://www.facebook.com/HuePhilips/videos/1439584236173456/

21m48sec -> Hier wordt toegegeven dat de huidige GU10 Color bulbs inderdaad nog niet de 'richer colors' versie is (als enige) ze zijn 'painfully aware' hierover :). Ook wordt de opvolger smaller, helaas geen tijdsindicatie.

[ Voor 9% gewijzigd door grimson op 23-07-2018 20:37 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Het lijkt er op dat deze leverancier alvast voor ons Gira materiaal gecombineerd heeft met een Tap in een frame:
https://www.goedkopermets...a-tap-zuiver-wit-mat.html

Slim bedacht en betaalbaar (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
arjandijk162 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:46:
Het lijkt er op dat deze leverancier alvast voor ons Gira materiaal gecombineerd heeft met een Tap in een frame:

Iets duurder dan de spullen zelf bij elkaar zoeken. Ik heb gevraagd of ze deze ook in creme aanbieden (kon het zelf niet vinden), dan zou dit een mooie zijn om voor ons huis aan te schaffen. Of toch de optie kiezen om schakelmateriaal uit Duitsland te laten komen (met EnOcean) en er zelf een tap switch in te zetten.

---edit---
Niet in creme te verkrijgen, krijg dit als optie:
https://www.goedkopermets...g-creme-wit-glanzend.html
+
https://www.goedkopermets...l.nl/philips-hue-tap.html

Maar dan is deze een betere optie:
https://shop.elektroandmo...system-55-cremeweiss.html

[ Voor 22% gewijzigd door YdieresiS op 24-07-2018 11:14 ]

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:42
Ik ben van het weekend verhuisd en heb mijn router en bridge meegenomen.
Maar nu werkt de routine zonsondergang niet meer.
Ik heb de routine al eens verwijderd en opnieuw aangemaakt maar dit lost het probleem niet op.

Als ik een routine op tijd aanmaak gaan de lampen wel netjes aan.
Verder werken alle functies in de app ook gewoon.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
TheMystery schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:15:
Ik ben van het weekend verhuisd en heb mijn router en bridge meegenomen.
Maar nu werkt de routine zonsondergang niet meer.
Ik heb de routine al eens verwijderd en opnieuw aangemaakt maar dit lost het probleem niet op.

Als ik een routine op tijd aanmaak gaan de lampen wel netjes aan.
Verder werken alle functies in de app ook gewoon.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
GPS aanzetten en geofencing inschakelen? wellicht weet Philips niet meet waar je woont (op basis van IP adres)
Bij mij volstond de laatste paar keer het uitzetten van de zon-onder-op routine en daarna weer inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
SniperGuy schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:55:
[...]

GPS aanzetten en geofencing inschakelen? wellicht weet Philips niet meet waar je woont (op basis van IP adres)
Bij mij volstond de laatste paar keer het uitzetten van de zon-onder-op routine en daarna weer inschakelen.
Bedankt ga ik daar eens naar kijken, ik ben 2 maanden geleden ff tijdelijk voor mijn verbouwing een 150 meter verderop gaan wonen van mijn oude huis toen heb ik dit probleem niet gehad. Maar nu is het nog 500 meter verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Erik1971 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 12:25:
Hoi zag via Reddit dat Philips nu ook outdoor Lightstrips verkoopt, zie; https://www2.meethue.com/...18696804650/specificaties

Er schijnen ook armaturen voor de badkamer beschikbaar te zijn, kon deze alleen niet op meethue pagina vinden.
Zie hier de nieuwe lijn : https://www.beaumotica.nl...hroom-badkamerverlichting
of https://www2.meethue.com/...-lighted-mirror/3435731P7

Zelf net aan de Hue en moet met de vrouw nog wat kortsluiten over schakelmateriaal. Die is toch erg fan van een knopje induwen. Dus nu op zoek naar tenminste nog 1 dimmer, of kijken of ik de huidige kan herprogrammeren i.p.v. dimmen een andere lamp aan/uit. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Vraagje aan jullie: Volgende week wordt in mijn kantoor nieuwe led verlichting opgehangen. Hierbij wordt het systeemplafond vervangen door iets met geintegreerde verlichting wat veel moeilijke toegankelijk is. Ik wil daarom nu in een keer goede beslissingen maken. Dimbaar, 230 volt en te dimmen mbt faseafsnijding.

Ik weet nog niet helemaal hoe het prettig verlichten is, dus ik wil zo flexibel mogelijk blijven wat betreft welke lampen tegelijk aangaan en op welke sterkte.

Elke rode cirkel in de afbeelding is een stekker die naar een stroompunt moet. In het plafond zitten op dit moment 4 rijen stopcontacten over de breedte.

Ik moet nu een aantal keuzes maken:
Wordt elke lamp afzonderlijk dimbaar?
Er is namelijk geen aparte schakeldraad voor elke lamp, maar ik zou 4 groepen kunnen maken zoals het nu is. Of ik kan tussen elke stekker een draadloze dimmer zetten, waar ik dan weliswaar later niet meer bij kom als het plafond dicht is.

Grootste bezwaar: Prijs. Dit zou 13 dimmers betekenen. Voordeel maximale flexibiliteit

Welke Dimmer?
Ik kan bedienen met Homey en of Hue bridge. Mijn opties zijn de volgende:
  1. Busch Jaeger 6715+6737-84 bedieningselement=213 euro per dimmer
  2. Fibaro Zwave Dimmer 2+pulsdrukker=85 euro per dimmer
  3. Qubino Dimmer+pulsdrukker=82 per dimmer
  4. Wachten op de nieuwe Niko elementen(friends of Hue)
1. Voordeel: direct te koppelen met Hue systeem / Nadeel: kneiterduur
2. Voordeel: Meer flexibiliteit mbt aanroepen van scenes met knoppen, nadeel: niet direct in Hue
3. Zie 2
4. Voordeel: Niko elementen zijn waarschijnlijk flexibel te programmeren met de Hue app. Veel gemakkelijker dan de Busch Jaeger dimmers.

Wat zouden jullie doen? Zie ik nog een optie over het hoofd? Als dimmer maar 30 euro hadden gekost dan zou ik elke lamp apart dimmen, maar dat is financieel niet haalbaar.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/dyeHOo/plattegrond.png

[ Voor 15% gewijzigd door arjandijk162 op 24-07-2018 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Laatst online: 12-09 13:07
arjandijk162 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:41:
Vraagje aan jullie: .....

Wat zouden jullie doen? Zie ik nog een optie over het hoofd? Als dimmer maar 30 euro hadden gekost dan zou ik elke lamp apart dimmen, maar dat is financieel niet haalbaar.
Je afbeelding werkt nu niet! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

doc schreef op maandag 23 juli 2018 @ 19:58:
[...]
Hmm, autocorrrect, ik had domoticz getikt... :X
Hehe, thanks. Werkt dat ook zonder dat ik iets wil bedienen/aanpassen via domoticz? Dus alleen een API key invoeren en dan slurpt domoticz de stats uit de bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
ro3lie schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:44:
[...]

Je afbeelding werkt nu niet! :9
Zo beter?
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/dyeHOo/plattegrond.png

[ Voor 16% gewijzigd door arjandijk162 op 25-07-2018 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
arjandijk162 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:41:
Vraagje aan jullie: Volgende week wordt in mijn kantoor nieuwe led verlichting opgehangen. Hierbij wordt het systeemplafond vervangen door iets met geintegreerde verlichting wat veel moeilijke toegankelijk is. Ik wil daarom nu in een keer goede beslissingen maken. Dimbaar, 230 volt en te dimmen mbt faseafsnijding.

Ik weet nog niet helemaal hoe het prettig verlichten is, dus ik wil zo flexibel mogelijk blijven wat betreft welke lampen tegelijk aangaan en op welke sterkte.

Elke rode cirkel in de afbeelding is een stekker die naar een stroompunt moet. In het plafond zitten op dit moment 4 rijen stopcontacten over de breedte.

Ik moet nu een aantal keuzes maken:
Wordt elke lamp afzonderlijk dimbaar?
Er is namelijk geen aparte schakeldraad voor elke lamp, maar ik zou 4 groepen kunnen maken zoals het nu is. Of ik kan tussen elke stekker een draadloze dimmer zetten, waar ik dan weliswaar later niet meer bij kom als het plafond dicht is.

Grootste bezwaar: Prijs. Dit zou 13 dimmers betekenen. Voordeel maximale flexibiliteit

Welke Dimmer?
2. Voordeel: Meer flexibiliteit mbt aanroepen van scenes met knoppen, nadeel: niet direct in Hue
3. Zie 2
4. Voordeel: Niko elementen zijn waarschijnlijk flexibel te programmeren met de Hue app. Veel gemakkelijker dan de Busch Jaeger dimmers.

[afbeelding]
Ik zou voor Ikea Floalt panelen gaan, te koppelen met Hue. Inclusief dimmerhttps://m.ikea.com/nl/nl/...71/18750/?chapterId=18752

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 20:37
arjandijk162 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:46:

Waarom kijken jullie naar dit soort schakelaars in plaats van een een Hue Tap of Hue Dimming Switch? Kan volgens mij hetzelfde voor minder geld?

Of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
kever678 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 20:31:
[...]

[...]

Waarom kijken jullie naar dit soort schakelaars in plaats van een een Hue Tap of Hue Dimming Switch? Kan volgens mij hetzelfde voor minder geld?

Of zie ik wat over het hoofd?
De WAF en sowieso ziet het er natuurlijk veel mooier uit gewoon ingebouwd.

Ik vind dat wel mooi maar allemaal veel te duur heb gewoon dimmer switches overal tegen de muur, en in mijn oud huise heb ik nog wat 'trektouwtjes' die zijn helemaal makkelijk te vervangen door dimmer/tap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:24
oke ik heb de gira wandzender zigbee light link eindelijk min of meer werkend

Afbeeldingslocatie: https://elektradirect.nl/images/detailed/6/4291736.gif
https://elektradirect.nl/...parant-zuiverwit-2430100/

Mede dankzij de tip in deel 2 van dit topic van @Verwijderd . Sinds een update kunnen Hue lampen namelijk alleen gekoppeld worden binnen de eerste 30 minuten na inschakeling.

Mijn procedure:
-Gira koppelen aan de bridge
-lampen 1 voor 1 toevoegen aan de gira schakelaar.

Groot nadeel vind ik dat ik dus een maximum heb van 10 lampen die ik kan bedienen. Ik had gehoopt dat door te koppelen aan de bridge ik ook andere scene' s kon selecteren en via de bridge dus ook al mijn lampen uit kon doen.

Straks wordt mijn opstelling namelijk:
keuken: 5x GU10 (milliskin)
Eetkamer: 3x E27 hue
Woonkamer: 5x E27 Hue en 1x kleur Hue

Heeft iemand anders wel succes gehad met deze gira schakelaar? Want op de manier wat ik het nu gebruik zie ik het nut er niet van in om de Gira aan de bridge te koppelen als ik toch geen scene' s van de bridge over kan nemen....

@icecreamfarmer of @Joepv misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
dragon2 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 20:44:
[...]

De WAF en sowieso ziet het er natuurlijk veel mooier uit gewoon ingebouwd.

Ik vind dat wel mooi maar allemaal veel te duur heb gewoon dimmer switches overal tegen de muur, en in mijn oud huise heb ik nog wat 'trektouwtjes' die zijn helemaal makkelijk te vervangen door dimmer/tap.
Dit ziet er toch niet echter minder uit dan een 'standaard' schakelaar?

Afbeeldingslocatie: https://static.escdn.nl/images/resized/878771:467:705:contain.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:09
kever678 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:14:
[...]

Dit ziet er toch niet echter minder uit dan een 'standaard' schakelaar?

[afbeelding]
Maar dat is niet geïntegreerd in je bestaande schakelmateriaal. Als je bv een stopcontact + lichtschakelaar naast een deur hebt heb je in het geval van een dimmer twee compleet losse dingen. Met zo'n Gira element kun je gewoon voor een dubbel raam gaan in de Gira stijl naar keuze, hetzelfde als je zou hebben bij 'domme' lampen. Daarnaast zal bezoek* sneller begrijpen hoe het licht aan/uit te doen met een normale schakelaar dan met zo'n Hue Dimmer (een lichtschakelaar kent iedereen, zo'n afstandsbediening met 4 knoppen moet je toch kijken wat wat is).

* Bezoek hoeft uiteraard niet perse bezoek te zijn, maar kan ook een oppas, schoonmaak(st)er, .... die in huis is als je zelf niet aanwezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:50

LDVC

Let's get it over with

[b]

Welke Dimmer?
3. Zie 2
Zoek eens op Duitse sites, daar kun je de Busch-Jaeger combi voor minder dan 150 euro krijgen.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
RobertMe schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:33:
[...]

Maar dat is niet geïntegreerd in je bestaande schakelmateriaal.
Ik ben bezig met een nieuwbouwhuis en wil voornamelijk Hue lampen gaan plaatsen. Plan was om het standaard schakelmateriaal te laten vervallen en te vervangen door de Hue Dimming Switch. Beter het schakelmateriaal laten zitten dus en hierna een Zigbee schakelaar er achter zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
bazzzzzz schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:01:

[afbeelding]

Mede dankzij de tip in deel 2 van dit topic van @Verwijderd . Sinds een update kunnen Hue lampen namelijk alleen gekoppeld worden binnen de eerste 30 minuten na inschakeling.

Mijn procedure:

Groot nadeel vind ik dat ik dus een maximum heb van 10 lampen die ik kan bedienen. Ik had gehoopt dat door te koppelen aan de bridge ik ook andere scene' s kon selecteren en via de bridge dus ook al mijn lampen uit kon doen.

Heeft iemand anders wel succes gehad met deze gira schakelaar? Want op de manier wat ik het nu gebruik zie ik het nut er niet van in om de Gira aan de bridge te koppelen als ik toch geen scene' s van de bridge over kan nemen....

Inmiddels heb ik de LightLinks aan de gang. Een scène koppelen kan door deze in te stellen met de app. Dan af te vuren dat de lampen (die gekoppeld zijn aan de LightLink) in de juiste stand gaan en dan op de LightLink een van de cijfer knopjes 4 sec inhouden. Dan slaat hij de waarden op.

Ik stuur 2 ledstrips en 2 go lampjes aan. De rest in huis is gewone LED met zwave. Ik gebruik de LightLinks in "wissel schakeling" bij de trap en op de slaapkamer. Meestal gaat de les aan door een scène in de zwave controller met een Philips plugin.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
SniperGuy schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:55:
[...]

Bedankt, dit was idd de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
Joepv schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 23:46:
[...]

Inmiddels heb ik de LightLinks aan de gang. Een scène koppelen kan door deze in te stellen met de app. Dan af te vuren dat de lampen (die gekoppeld zijn aan de LightLink) in de juiste stand gaan en dan op de LightLink een van de cijfer knopjes 4 sec inhouden. Dan slaat hij de waarden op.

Ik stuur 2 ledstrips en 2 go lampjes aan. De rest in huis is gewone LED met zwave. Ik gebruik de LightLinks in "wissel schakeling" bij de trap en op de slaapkamer. Meestal gaat de les aan door een scène in de zwave controller met een Philips plugin.
Bedankt voor je reactie. Ik zie dat mijn tekst niet super duidelijk is.
Ik kan dus inderdaad ook gewoon scene's overnemen. Alleen kan ik vanwege het maximum van 10 lampen alleen dus de keuken en eetkamer lampen bedienen. Ik had gehoopt dat ik een volledige scene van de bridge kon overnemen zodat ik alle lampen(keuken, eetkamer en woonkamer) aan kon sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 21:37

icecreamfarmer

en het is

bazzzzzz schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:01:

[afbeelding]

Mijn procedure:

Ja sowieso kun je met de bovenste knoppen alle lampen tegelijkertijd aan en uit doen.
De andere knoppen heb scenes zitten met bijvoorbeeld 1 lamp aan rest uit. Lamp achter rood lamp voor geel. Etc. Ik gebruik 2 giras met beiden verschillende scenes.

Je moet de scene instellen op je Hue en die scene dan opslaan op je gira. Dat laatste weet ik zo niet meer omdat ik de handleiding niet heb nu.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
icecreamfarmer schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:40:
[...]
Ja sowieso kun je met de bovenste knoppen alle lampen tegelijkertijd aan en uit doen.
De andere knoppen heb scenes zitten met bijvoorbeeld 1 lamp aan rest uit. Lamp achter rood lamp voor geel. Etc. Ik gebruik 2 giras met beiden verschillende scenes.

Je moet de scene instellen op je Hue en die scene dan opslaan op je gira. Dat laatste weet ik zo niet meer omdat ik de handleiding niet heb nu.
Lukt het jou dus op die manier om wel meer dan 10 verschillende lampen aan te sturen? Ik kan namelijk echt alleen de lampen aansturen die ik met de gira gekoppeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

YdieresiS schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:07:
[...]

Iets duurder dan de spullen zelf bij elkaar zoeken. Ik heb gevraagd of ze deze ook in creme aanbieden (kon het zelf niet vinden), dan zou dit een mooie zijn om voor ons huis aan te schaffen. Of toch de optie kiezen om schakelmateriaal uit Duitsland te laten komen (met EnOcean) en er zelf een tap switch in te zetten.

---edit---
Niet in creme te verkrijgen, krijg dit als optie:
https://www.goedkopermets...g-creme-wit-glanzend.html
+
https://www.goedkopermets...l.nl/philips-hue-tap.html

Maar dan is deze een betere optie:
https://shop.elektroandmo...system-55-cremeweiss.html
Die laatste is wel interessant ipv de dure gira's met meerdere scenes die ik nu heb.
Maar hoe koppel je dat ding aan Hue ik zie geen zigbee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

bazzzzzz schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:44:
[...]

Lukt het jou dus op die manier om wel meer dan 10 verschillende lampen aan te sturen? Ik kan namelijk echt alleen de lampen aansturen die ik met de gira gekoppeld heb.
Ah zo. Geen idee ik heb momenteel maar 3 hue producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaas.roelofs
bazzzzzz schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:44:
[...]

Het is, voor zover ik weet, niet mogelijk om meer dan 10 lampen te koppelen. De Gira werkt volledig onafhankelijk van de Hue Bridge. De enige reden dat je 'm bij installatie 'koppelt' aan de bridge, is om hetzelfde Zigbee-kanaal over te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

klaas.roelofs schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:50:
[...]

Het is, voor zover ik weet, niet mogelijk om meer dan 10 lampen te koppelen. De Gira werkt volledig onafhankelijk van de Hue Bridge. De enige reden dat je 'm bij installatie 'koppelt' aan de bridge, is om hetzelfde Zigbee-kanaal over te nemen...
Dat is overigens ook wel een voordeel. Ik kan mijn lampen schakelen ook wanneer de bridge eruit ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaas.roelofs
icecreamfarmer schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:48:
[...]

Die laatste is wel interessant ipv de dure gira's met meerdere scenes die ik nu heb.
Maar hoe koppel je dat ding aan Hue ik zie geen zigbee?
Binnenwerk vervangen door het binnenwerk van een Hue Tap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
klaas.roelofs schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:51:
[...]

Inderdaad. Ik heb ze hier nog niet hangen, ik wacht nog even of er in friends for hue nog wat voorbij gaat komen wat past bij mijn schakelmateriaal (maar ik heb weinig hoop). Ik heb er in eerste instantie 4 nodig en dat kost me dan ruim 360 euro (best prijzig, kost meer dan de lampen die ik ermee wil schakelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

klaas.roelofs schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:51:
[...]

Ok dan ben ik goedkoper uit om de multiscene van Gira zelf te kopen die is bij die winkel €75 en minder gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
icecreamfarmer schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:54:
[...]

Ok dan ben ik goedkoper uit om de multiscene van Gira zelf te kopen die is bij die winkel €75 en minder gedoe.
Heb je daar een linkje van? Ben wel benieuwd welke dat is. Ik vind er op google niet zo veel over namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaas.roelofs
YdieresiS schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:00:
[...]

Heb je daar een linkje van? Ben wel benieuwd welke dat is. Ik vind er op google niet zo veel over namelijk.
https://shop.elektroandmo...wandsender-bsf-syste.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:53
icecreamfarmer schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:54:
[...]

Alleen kun je daar dus niet de bridge mee bedienen, maar enkel lampen (tot 10 stuks) direct.

Minder gedoe maar voor veel mensen ook gewoon niet bruikbaar.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Snap de ophef eingenlijk niet zo, dat mensen een alternatief voor Hue Dimmer Switch zoeken? Vind het juist fijn dat ik deze op precies die plek kan monteren waar ik een schakelaar nodig heb.

En wil je alsnog je bestaande schakelaar slim maken, dan is het goedkoper en uiteindelijk praktischer om een Hue Tap om te bouwen....

En anders ff een paar weken wachten en dan komen de Friends of Hue schakelaars uit, die je ook mooi kunt inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Xander schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:21:
[...]

Alleen kun je daar dus niet de bridge mee bedienen, maar enkel lampen (tot 10 stuks) direct.

Minder gedoe maar voor veel mensen ook gewoon niet bruikbaar.
Dat zag ik in de beschrijving dus ook niet zo goed staan. Als ik de lampen hiermee dus ga schakelen, dan ziet de bridge dit dus niet? Dan heb je er niet zo veel aan, aangezien je dan al je scenes overhoop gooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:53
YdieresiS schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:54:
[...]

Dat zag ik in de beschrijving dus ook niet zo goed staan. Als ik de lampen hiermee dus ga schakelen, dan ziet de bridge dit dus niet? Dan heb je er niet zo veel aan, aangezien je dan al je scenes overhoop gooit.
De bridge zal wel zien dat de lamp van status / kleur veranderd, maar that's all.

Scenes aan knoppen koppelen doe je dus met de drukker zelf, niet met de app. Meer dan 10 lampen bedienen gaat niet, dus je kunt geen "alles uit" o.i.d. maken. Een knop kan maar 1 functie hebben, terwijl je met een omgebouwde Tap condities zou kunnen toepassen (voor/na zonsondergang andere acties, acties afhankelijk van de status van de lampen, verschillende acties bij vaker achter elkaar op dezelfde knop drukken).

Een schakelaar die native in de Hue app wordt herkend, dus momenteel de Hue Dimmer of Hue Tap (al dan niet omgebouwd) heeft voor mij toch echt wel een beduidende meerwaarde!

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Dank voor je uitleg. Ik wil eigenlijk ook alles bedienen met die knoppen, ook verschillende acties onder 1 knop. Dan gaat mijn voorkeur dus meer uit naar een omgebouwde tap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larkinzzz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb nu een aantal Youtube videos gezien over die Philips Hue lampen, maar iets is mij nog niet helemaal duidelijk. Als ik deze koop https://www.coolblue.nl/p...ue-white-e27-duopack.html kan ik die gewoon in de fitting draaien en dan bedienen met een app? Of heb je daar zo'n draadloze dimmer bij nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Larkinzzz schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:11:
Ik heb nu een aantal Youtube videos gezien over die Philips Hue lampen, maar iets is mij nog niet helemaal duidelijk. Als ik deze koop https://www.coolblue.nl/p...ue-white-e27-duopack.html kan ik die gewoon in de fitting draaien en dan bedienen met een app? Of heb je daar zo'n draadloze dimmer bij nodig?
Klopt, je kunt ze gewoon in je bestaande lamp draaien en dan kun je ze bedienen via de Hue app. Geen schakelaar nodig, maar dat kan natuurlijk wel, met bijvoorbeeld een Hue dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Rgerr schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:24:
[...]

Klopt, je kunt ze gewoon in je bestaande lamp draaien en dan kun je ze bedienen via de Hue app. Geen schakelaar nodig, maar dat kan natuurlijk wel, met bijvoorbeeld een Hue dimmer.
Je hebt dan volgens mij nog wel een Hue bridge nodig, anders kun je ze niet met de app bedienen. De app maakt connectie met de bridge en daarna kun je pas de lampen met de app bedienen.

In het setje wat @Larkinzzz aangeeft zit geen Bridge.

[ Voor 5% gewijzigd door YdieresiS op 25-07-2018 14:28 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic