Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
quote:
JBS schreef op maandag 18 juni 2018 @ 22:13:
Zou iemand met onderstaande Hue dimmer voor me willen opmeten wat de afmetingen zijn van de houder?

[afbeelding]
Staat gewoon op de Hue site; https://www2.meethue.com/...18696743157/specificaties

115x70mm zijn de afmetingen, zoals je kunt zien ;)

• Da_maniaC
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 26-06 15:53

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Heeft iemand misschien ervaring met deze inbouwspot armatuur en de Philips Hue GU10 Color v2?

Er staat diepte inbouwopening 8cm, dus dat zou moeten passen?

https://www.lampenonline....adux-1-led-inbouwspot-alu

Da_maniaC wijzigde deze reactie 19-06-2018 11:51 (26%)

Inventory | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Snappie88
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 17-07 17:13

Snappie88

Mr. Hollywood

quote:
Da_maniaC schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:51:
Heeft iemand misschien ervaring met deze inbouwspot armatuur en de Philips Hue GU10 Color v2?

[afbeelding]

Ik heb toevallig afgelopen weekend zeven GU10 lampen in inbouwspots in mijn keuken ingebouwd, maar dat waren niet deze modellen. Normale spots zijn 54 milimeter en de Hue Colour is ~7 milimeter dus het zou moeten passen. Anders even bellen?

Surfin' paradise!

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
quote:

[afbeelding]

De diepte inbouwopening lijkt mij de grote van de zwarte bak (om het zo maar even te zeggen). Maar een Hue GU10 Color is vrij hoog, dus of het kantelen van de lamp dan nog past is maar de vraag.

Hetzelfde geldt bv ook voor de Milliskin armaturen die Philips zelf verkoopt met de Hue GU10 White and Ambience. Dat gaat gewoon goed, maar een Color lamp past er niet in/kun je niet volledig kantelen, omdat deze dus iets langer is en daardoor te lang.

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:11
quote:
Rickjongman schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:49:
Hallo

Iemand ervaing met het pairen van een jung zigbee wall switch ZLL A 5004 M aan een Philips hue bridge.

Instructies zijn minimaal en instructies volgend lukt het niet om de paring af te ronden. }:O

Gr rick
Je kan de Jung - voor zover ik begrijp - niet koppelen aan de bridge. Alleen aan individuele lampen. En scenes.

2430Wp ZW

• Da_maniaC

Da_maniaC

quote:
Snappie88 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:14:
[...]

Ik heb toevallig afgelopen weekend zeven GU10 lampen in inbouwspots in mijn keuken ingebouwd, maar dat waren niet deze modellen. Normale spots zijn 54 milimeter en de Hue Colour is ~7 milimeter dus het zou moeten passen. Anders even bellen?
Als ik je goed begrijp zou de Hue in dit geval dus zo'n 1,5-2 centimeter uit kunnen steken bij dit armatuur (wat niet mooi is).
quote:
RobertMe schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:29:
[...]

De diepte inbouwopening lijkt mij de grote van de zwarte bak (om het zo maar even te zeggen). Maar een Hue GU10 Color is vrij hoog, dus of het kantelen van de lamp dan nog past is maar de vraag.

Hetzelfde geldt bv ook voor de Milliskin armaturen die Philips zelf verkoopt met de Hue GU10 White and Ambience. Dat gaat gewoon goed, maar een Color lamp past er niet in/kun je niet volledig kantelen, omdat deze dus iets langer is en daardoor te lang.
Maar betekend dit dan in de praktijk dat ik de lamp geen 4 mm kan kantelen, maar slechts 2 en zou het verder wel 'flush' passen?
Daar zou ik wel mee kunnen leven namelijk want in de huiskamer wil ik de verlichting gewoon recht naar beneden laten vallen eigenlijk. :)

Da_maniaC wijzigde deze reactie 19-06-2018 15:32 (46%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20:08
quote:

[afbeelding]

Ik heb zelf deze gekocht: https://www.ledlampendire...-vierkant-kantelbaar.html
Past de GU10 color probleemloos in en kan volledig kantelen.

• larbond
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 09-07 14:52
Vraagje is het ook mogelijk om met de sensor 2 acties uit te zetten. Bijvoorbeeld hal 15 min branden en wc 5 min. Of nog beter tussen zonsopgang geen hal belichten, maar wel de wc.

• Da_maniaC

Da_maniaC

quote:
remmuz schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 16:07:
[...]

Ik heb zelf deze gekocht: https://www.ledlampendire...-vierkant-kantelbaar.html
Past de GU10 color probleemloos in en kan volledig kantelen.
Deze ga ik ook eens proberen. Nu nog kijken hoe ik de bestaande 65mm gaten van de aannemer groter geboord krijg zonder uit het lood te raken... :X

• Nindustries
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17-07 14:00
Volgens Danalock support zou de Danalock v3 (Zigbee) op de Hue bridge moeten werken.
Binnenkort eens uitproberen!

Edit: ze zijn op hun woorden teruggekomen blijkbaar |:(

Nindustries wijzigde deze reactie 20-06-2018 11:27 (26%)

~ beware of misinformation.

quote:
Nindustries schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:12:
Volgens Hue support zou de Danalock v3 (Zigbee) op de Hue bridge moeten werken.
Binnenkort eens uitproberen!
Lijkt mij onwaarschijnlijk dat deze gaat werken met Hue, ten eerste is het ZigBee Home Automation en dat werkt niet samen met Hue Bridge, ook al support deze tegenwoordig ZigBee 3.0, heeft mee te maken met hoe het netwerk is opgezet.

En ten tweede doet Philips alleen verlichting en het lijkt me onwaarschijnlijk dat de lock zichtbaar wordt (mocht deze toch het netwerk kunnnen joinen).

Dus Hue Support heeft je hoogst waarschijnlijk verkeert ingelicht :?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20:08
quote:
Da_maniaC schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:40:
[...]

Deze ga ik ook eens proberen. Nu nog kijken hoe ik de bestaande 65mm gaten van de aannemer groter geboord krijg zonder uit het lood te raken... :X
Ik heb in een dun plankje hout een gat gemaakt met de goede maat en dit over het bestaande gat geschroeft; Zodanig dat de schroefgaten verdwijnen onder de behuizing van de nieuwe spot.
Het plankje gebruik je dan als mal voor je gatenzaag

remmuz wijzigde deze reactie 20-06-2018 10:37 (14%)

• voodoo077
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 09-07 09:42
1. Is er ergens een duidelijke manual hoe je de synchronisatie van TV beelden kan gebruiken met je Philips Hue? Ik heb wel geen pc of dergelijke in de buurt. Ik had gehoopt dat het kon door ingeven naam film of eventueel door iets extra te kopen? Een camera eventueel die de TV kleuren bekijkt en dan Hue aanpast?

2. Is er een update over de buitenlampen voor tuin?

3. Tijd geleden als extra een GU10 kit gekocht. Lampen zijn nog ongebruikt maar overweeg die nu te gebruiken in een inloopdouche die eerstdaags wordt geïnstalleerd.
Kan dan eenvoudig via waterdichte spots die ik in plafond monteer? Anders alternatieven hiervoor?

• Robberto
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 12-07 23:54
quote:
voodoo077 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:04:
2. Is er een update over de buitenlampen voor tuin?
Voor zoiets bestaat de zoekfunctie in dit topic. :>

• voodoo077
  • Laatst online: 09-07 09:42
quote:
Robberto schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:41:
[...]
Voor zoiets bestaat de zoekfunctie in dit topic. :>
Had ik eerst gedaan hoor ... maar misschien verkeerde term gebruikt want niets zinnig gevonden. |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robberto
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 12-07 23:54
quote:

• Da_maniaC

Da_maniaC

quote:
remmuz schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:34:
[...]

Ik heb in een dun plankje hout een gat gemaakt met de goede maat en dit over het bestaande gat geschroeft; Zodanig dat de schroefgaten verdwijnen onder de behuizing van de nieuwe spot.
Het plankje gebruik je dan als mal voor je gatenzaag
Ik denk dat het ook zoiets wordt inderdaad. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:51
quote:
Da_maniaC schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:40:
[...]

Twee gatenzagen pakken. Een diepe van 65mm, een ondiepe met de diameter die je nodig hebt. Die schroef je op dezelfde houder.

Centreert vanzelf in het bestaande gat. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Op Facebook bij Philips Hue, staat interessante stream van George Yianni, de head of technology van Hue en hij beantwoord daar vragen van gebruikers en heeft ook een paar nieuwtjes te melden, is leuk om te luisteren wat hij te vertellen heeft :)

En wie goed oplet weet welke nieuwe producten en features nog dit jaar gereleased worden!

Update: Link naar facebook Hue pagina; https://www.facebook.com/search/top/?q=philips%20hue

Erik1971 wijzigde deze reactie 21-06-2018 09:29 (18%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 17-07 15:38
Nog een kort maar handige filmpje met iets dat ik niet wist.

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

• jjust
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:12

jjust

Het leven is een strijd

quote:
Da_maniaC schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:00:
[...]

Crème wit: https://shop.elektroandmo...system-55-cremeweiss.html
Je zou dan moeten navragen of deze er ook bestelbaar is in de uitvoering zonder de enocean module.

[...]

Antraciet: https://shop.elektroandmo...-system-55-anthrazit.html
Je zou dan moeten navragen of deze er ook bestelbaar is in de uitvoering zonder de enocean module.

Succes :)
Dank hiervoor. Ik zat in de Gira catalogus te kijken maar er is van de crème wit geen ombouwset beschikbaar zonder module. Van alle andere kleuren van de enOcean schakelaar wel. Dus ook van de antreciete die heeft als het goed is typenummer 823228. Ik bestel maar een crème wit inclusief de module. Gelukkig hoef ik er maar 1 dan zijn de kosten nog te overzien.

Zie de link voor de ombouwsets zonder EnOcean module. (iets maar beneden scrollen voor alle verschillende kleuren)

In in deze link staan de EnOcean schakelaars inclusief de module.

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17-07 10:57
Weet iemand wat voor plug de Hue 2.1 heeft? Had een USB naar type M 5V DC gekocht zodat ie lekker aan de USB kan hangen ipv de adapter, maar blijkbaar is de plug van Philips nét iets anders. Iemand enig idee welk type dat dan wel is? :)

• Janoz
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 11:35

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Past hij fysiek niet, of doet de bridge het gewoon niet. In het laatste geval kan dat natuurlijk ook komen omdat de bridge 1A nodig heeft en er maar 0.5A uit een standaard USB poort komt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• coolwater82
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 14-07 19:17
In mijn tuin heb ik 6 Hue lampen geplaatst welke ik graag om 600uur aan en bij zonsopkomst uit wil laten gaan. Deze combi lijkt niet mogelijk.

Bij aangepaste routine is het niet mogelijk om met een tijd te starten en met zonsopkomst af te sluiten.

Twee losse routines gaat verkeerd wanneer de zonsopkomst voor 600uur ligt (zoals vandaag), de lamp gaat dan 'uit' om 5.15uur en aan om 600uur. Vervolgens gaat de lamp nooit meer uit.

Kan iemand mij helpen?

• klaas.roelofs
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 17-07 14:08
quote:
coolwater82 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:31:
In mijn tuin heb ik 6 Hue lampen geplaatst welke ik graag om 600uur aan en bij zonsopkomst uit wil laten gaan. Deze combi lijkt niet mogelijk.

Bij aangepaste routine is het niet mogelijk om met een tijd te starten en met zonsopkomst af te sluiten.

Twee losse routines gaat verkeerd wanneer de zonsopkomst voor 600uur ligt (zoals vandaag), de lamp gaat dan 'uit' om 5.15uur en aan om 600uur. Vervolgens gaat de lamp nooit meer uit.

Kan iemand mij helpen?
Ik heb dat opgelost met twee routines, welke momenteel zijn uitgeschakeld. Wanneer het weer donker is als ik opsta om 6.00u schakel ik de routines weer in.
Een soort workaround voor een workaround zeg maar 8)7

klaas.roelofs wijzigde deze reactie 25-06-2018 12:07 (0%)
Reden: typo

quote:

Kan iemand mij helpen?
Eigenlijk helemaal niet zo raar voorstel, wat je eigenlijk wil is een optie bij routine dat deze alleen start wanneer het donker is(tussen zonsondergang en zonsopgang), je zou als je handig bent met de Rest API van de Hue bridge zelf kunnen maken.

Wellicht een idee voor Philips om mee te geven als optie. Verder voor het uitzetten van routine, is ook niet zo raar om zonsopgang als trigger te kiezen.

• Rallye
  • Laatst online: 19:45
Inderdaad net als de mogelijkheid “x minuten voor/na zonsondergang”....... en dan per kamer. Nu gaat mijn buitenverlichting eigenlijk te vroeg en de verlichting in de hal eigenlijk te laat (beide via zonsondergang) aan.

Je kunt je probleem evt. ook ontgaan met een bewegingssensor (die ook als lichtsensor werkt, zo heb ik begrepen).

Rallye wijzigde deze reactie 25-06-2018 19:48 (26%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21:57
quote:

Kan iemand mij helpen?
Zelf gebruik ik bijna alleen de app All4hue en hiermee kan je veel zelf tweaken:

Bij Accessories kan je een Virtuele memory sensor (variabele) aanmaken, noem deze b.v. "IsHetDonker".
Vervolgens maak je nog een 3-tal Rules:
  • Rule A: Condition: At sunset
    Action: Save value 1 in memory sensor "IsHetDonker".
  • Rule B: Conditions: Time Interval 6:00 - 9:00 AND memory sensor "IsHetDonker"=1
    Action: Switch on Tuinlampen.
  • Rule C: Condition: At sunrise
    Actions: Save value 0 in memory sensor "IsHetDonker" AND Switch off Tuinlampen.
Met gewone woorden: Met zonsondergang wordt een variabele (IsHetDonker) op 1 gezet en met zonsopgang weer op 0. Als het 6:00 uur is en het is donker (variabele=1) dan gaat de lamp aan, en deze lamp gaat met zonsondergang weer uit. De eindtijd van 9:00 is alleen omdat er een eindtijd voor de rule gegeven moet worden, de tijdsinterval kan ook b.v. 6:00 - 6:05 zijn.

wim-vdv wijzigde deze reactie 26-06-2018 08:49 (13%)
Reden: +uitleg

• Da_maniaC

Da_maniaC

Hallo all,

Na de vraag over de spotjes nu uiteraard ook een vraag over de GU10 Wandlamp armaturen... :)

Ik heb meerdere verkopers gesproken en gemailed maar men komt allemaal terug op 1 type:

https://www.lampenlicht.nl/wandlamp-sandy-vierkant-wit.html

De Philips Hue Color GU10 lamp zou dan al gelijk komen te liggen met de lamp zelf.

Heeft iemand anders hier toevallig een alternatief kunnen vinden waarbij de GU10 Color lemp gebruikt kan worden? Ik zoek eigenlijk een vierkante wandlamp armatuur... :)

Da_maniaC wijzigde deze reactie 26-06-2018 15:53 (14%)

• coolwater82
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 14-07 19:17
Bedankt voor jullie reacties. Blijkbaar is er geen optie aanwezig om verlichting voor zonsopkomst in te schakelen. Ik lees wel workarounds, maar na het uitgeven van een paar honder euro mag je toch wel een beetje functionaliteit verwachten. Zeker nu Hue ook tuinverlichting verkoopt. Dus hierbij het verzoek aan om een routine af te kunnen sluiten op zonsopkomst.

Overigens zijn er verschillende stadia waarin de zon onder gaat. Misschien mooi om dat ook toe te voegen aan de opties. Dat zou nog beter moeten werken dan een offset na zonsondergang.
https://www.timeanddate.c...erent-types-twilight.html

Ik zou overigens ook verwachten dat er een bewegingsmelder voor buiten komt. Of een waterdichte case oid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 16-07 23:11
De Motion sensor is wel IP 42, drupwaterdicht. Dus op een beschutte plek kan deze wel buiten hangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
coolwater82 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:19:
Bedankt voor jullie reacties. Blijkbaar is er geen optie aanwezig om verlichting voor zonsopkomst in te schakelen. Ik lees wel workarounds, maar na het uitgeven van een paar honder euro mag je toch wel een beetje functionaliteit verwachten. Zeker nu Hue ook tuinverlichting verkoopt. Dus hierbij het verzoek aan om een routine af te kunnen sluiten op zonsopkomst.

Overigens zijn er verschillende stadia waarin de zon onder gaat. Misschien mooi om dat ook toe te voegen aan de opties. Dat zou nog beter moeten werken dan een offset na zonsondergang.
https://www.timeanddate.c...erent-types-twilight.html

Ik zou overigens ook verwachten dat er een bewegingsmelder voor buiten komt. Of een waterdichte case oid.
Heb je de Hue Labs al eens bekeken, daar staan verschillende opties met sunrise en sunset, wellicht dat daar iets tussen staat dat het wel mogelijk maakt.

Verder wellicht dat een van de 3rd party apps, zoals al eerder vermeld, deze functionaliteit ondersteund, of je moet zelf aan de gang gaan met de Bridge, middels de Rest API! Wat je wil kan best vanaf de Bridge, als je daar de tijd voor wil en kan nemen :)

En als je naar de concurentie kijkt, die kunnen vaak veel minder dan dat met Hue mogelijk is, vandaar dat Philips de Hue Labs heeft bedacht, kun je overigens gewoon bij vanuit de Hue App, zit onder "Ontdek" met raket symbool sectie van de app ;)

Erik1971 wijzigde deze reactie 27-06-2018 15:13 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

quote:
WhatsappHack schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:34:
Weet iemand wat voor plug de Hue 2.1 heeft? Had een USB naar type M 5V DC gekocht zodat ie lekker aan de USB kan hangen ipv de adapter, maar blijkbaar is de plug van Philips nét iets anders. Iemand enig idee welk type dat dan wel is? :)
Laat je even weten met welk snoertje je het werkend hebt gekregen?
Ben hetzelfde van plan namelijk. Scheelt weer een adapter in de meterkast.

Hardware te koop | Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen | Tweakblog

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhatsappHack
quote:
ThinkPad schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:35:
[...]

Laat je even weten met welk snoertje je het werkend hebt gekregen?
Ben hetzelfde van plan namelijk. Scheelt weer een adapter in de meterkast.
Ik heb de oplossing hopelijk as vrijdag in huis.
Mocht het inderdaad werken, dan laat ik zeker even weten welke kabel het is :)

@Janoz Had je reactie niet gezien.
Hij past niet, hij is nét iets anders dan de normale barrel. Ik dénk het nu gevonden te hebben, maar zal ff een slag om de arm houden tot Vrijdag; voor t geval t toch niet werkt, iemand hier zoekt en dan denkt de oplossing te hebben :P

Die 500mA ben ik ook benieuwd naar trouwens. Er zit sowieso een iets krachtigere poort op voor externe schijven en laden (geen idee waarom! (In de zin van “voor opladen”)) tot 1500mA. Maar als ik de adapter van de Hue bekijk krijg ik toch de indruk dat het ook op 500mA zou moeten werken, dus uiteraard ga ik dat ff proberen. :P

WhatsappHack wijzigde deze reactie 27-06-2018 13:04 (44%)

• DePaul
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:51
Ik lees dan ook even mee, zou in ons huis wel wat stekkers-in-stopcontacten schelen als ik de adapter kan vervangen door een USB kabeltje. Heb niet voor niets als welkomstcadeau van Tweakers.net het stopcontact-met-ingebouwde-USB-poort gekregen natuurlijk :+

Zou dit dan ook werken op een Hue Go?

• jkrol
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 05-07 21:03
quote:

Kan iemand mij helpen?
Vlg mij kun je met twee routines dit wel voor elkaar krijgen:
Je kunt de Gaan Slapen routine op 18u zetten en de lampen aan laten gaan.
Vervolgens kun je bij Andere Routines - Routine maken - Bij Zonsopkomst een groep bij zonsopkomst laten uitgaan.

Nu heb je een fixed tijdstip van inschakelen en een variabel tijdstip van uitschakelen.

Probeer eens...

• Intheweb
  • Laatst online: 13-07 14:42
Sinds een weekje ook bezig met Hue en zit zelf ook te stoeien met het op het juiste moment aan laten gaan van een lamp.

Ook wel opvallend: als ik de lamp handmatig aan zet, dan zorgt het scenario er opeens niet meer voor dat deze de lamp uit zet... maar zoals gezegd: ben nog aan het stoeien :)

Doe maar een onsje meer...

• Twiekerr
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 05-07 11:19
Ik wil zelf graag een van de plafondlampen uit de Hue serie aanschaffen. Weet iemand of deze lampen ook andere kleuren dan de vier of vijf smaken wit/geel kunnen laten zien?

De verschillende unboxing en review videos laten zien dat er een LED strip in deze lampen zit, die voornamelijk witte en gele LEDs bevatten. De mediamarkt verkoopt echter pakketten van bijv. de Fair plafondlamp en 1 of 2 losse color bulbs. Dat klinkt als een goede combi, maar ik zie nergens dat je die color bulbs ook daadwerkelijk kunt monteren. Iemand enig idee...?

• Robsato
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 17-07 11:37
De Fair is een "Hue White Ambiance" lamp en kan dus verschillende tinten wit laten zien (geen kleur).
Met de bijgeleverde afstandbediening kan je uit een aantal presets kiezen (en dimmen + aan/uit), met een bridge kan je vrij kiezen uit het hele bereik van warm tot koud wit.

• liberque
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 16-07 09:38

liberque

Vrijzinnig!

Groot fan van Hue hier, maar met het nieuwe Hue Sync ervaar ik wel wat problemen.

Mijn configuratie: een Philips led tv met ambilight met daaraan gekoppeld 1 Hue Color E27, 1 Hue Iris, 1 Hue Bloom, 2 Hue Go en een Hue Ledstrip. In de woonkamer en keuken allebei een Hue White E27 net zoals op de gang en de WC in de tuin een Hue Color E27 en achter mijn monitor op de PC een Hue Ledstrip met een Razer toetsenbord en Firefly. De keuken en de woonkamer worden bediend door een Hue Switch en de gang staat aangesloten op een Hue Sensor. Dit alles op een Hue 2.0 Bridge.

Alles werkt perfect - TOTDAT ik Hue Sync aanzet en de ledstrip en mijn Razer meuk laat synchen met het beeld op de PC. Je ziet dan dat de Hue Bridge 2.0 het erg moeilijk krijg. De ambilight synch op mijn TV wordt trager, maar waar het helemaal bij opvalt is de Hue Sensor die het licht in de gang aan moet zetten. Deze is plots niet meer instant maar doet er tot wel 5 seconden over. Zodra ik Hue Sync laat stoppen met synchroniseren is het probleem direct opgelost.

Ik heb al zitten spelen met de CPU instellingen (laag, gemiddeld, hoog) en met de beleving-instelling: van normaal naar intensief op de Hue Sync app op de PC. Niks mag baten. Is de Hue Bridge hier dan te traag voor? Moet ik een 2e Hue Bridge gaan plaatsen? En ben ik de enige die hier last van heeft. Een aantal vragen die jullie mischien kunnen beantwoorden :)

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• Twiekerr
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 05-07 11:19
quote:
Robsato schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:59:
De Fair is een "Hue White Ambiance" lamp en kan dus verschillende tinten wit laten zien (geen kleur).
Met de bijgeleverde afstandbediening kan je uit een aantal presets kiezen (en dimmen + aan/uit), met een bridge kan je vrij kiezen uit het hele bereik van warm tot koud wit.
En daar zit dus precies het punt; welke mogelijkheden zijn er (en dat mag best iets anders zijn dan de Fair) om dergelijke kleuren wèl te tonen? Ik begrijp dat het enorm af wordt geraden om een niet-Hue fitting te gebruiken voor een Hue lamp. Ik vermoed dat het dus geen verstandig idee is om gewoon maar wat color Hue lampen in een bestaande plafondarmatuur te draaiden. Welke mogelijkheden zijn er dan wel...?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
quote:
Twiekerr schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:12:
[...]
Ik vermoed dat het dus geen verstandig idee is om gewoon maar wat color Hue lampen in een bestaande plafondarmatuur te draaiden.
Pardon?

Dus de 40+ hue lampen die ik hier heb in allerlei armaturen zijn... onverstandig...?

LOL

Welnee, gewoon doen. Het enige waar je tegenaan kunt lopen is dat hue lampen soms fysiek niet passen, de E14 zijn best lang en de gu10 color zijn ook een stukje langer dan de meeste gu10 lampen.

• Marsman83
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16-07 20:29
quote:
Intheweb schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:13:
Sinds een weekje ook bezig met Hue en zit zelf ook te stoeien met het op het juiste moment aan laten gaan van een lamp.

Ook wel opvallend: als ik de lamp handmatig aan zet, dan zorgt het scenario er opeens niet meer voor dat deze de lamp uit zet... maar zoals gezegd: ben nog aan het stoeien :)
Waarom plaatsen jullie geen Hue bewegingssensor hiervoor?
Met Hue labs kun je deze ook als trigger gebruiken als er te weining natuurlijk licht in de ruimte is.
De als het begint te schemeren of het is een regenachtige dag gaan dan automatisch de lampen aan, ongeacht hoe laat de zon dan ook onder gaat, ideaal toch?

• Intheweb
  • Laatst online: 13-07 14:42
quote:
Marsman83 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:32:
[...]

Met Hue labs kun je deze ook als trigger gebruiken als er te weining natuurlijk licht in de ruimte is.
De als het begint te schemeren of het is een regenachtige dag gaan dan automatisch de lampen aan, ongeacht hoe laat de zon dan ook onder gaat, ideaal toch?
Nog maar net de bridge en een lamp in huis om te testen, maar dit was ik inderdaad ook al tegengekomen.
Wel interessant om toe te passen.

Doe maar een onsje meer...

• Jos-P
quote:
Marsman83 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:32:
[...]

Zo gebruik ik die trigger ook, ik heb de sensor buiten onder de terrasoverkapping hangen. Dat werkt prima.
Zou nog mooier zijn als je in plaats van de start cq. Eindtijd ook bijvoorbeeld zonsopkomst cq. Zonsondergang in kunt stellen.

• Rallye
quote:
Twiekerr schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:12:
Ik begrijp dat het enorm af wordt geraden om een niet-Hue fitting te gebruiken voor een Hue lamp. Ik vermoed dat het dus geen verstandig idee is om gewoon maar wat color Hue lampen in een bestaande plafondarmatuur te draaiden.
Je hebt het over “een niet-Hue fitting”. Wat is dat? Hue maakt toch geen fittingen maar lampen en armaturen? Waar wordt dat afgeraden? En waarom? En als dat niet zou kunnen, waarom zou Philips dan losse lampen maken? Die moeten toch meestal in een niet-Philips armatuur? Dat is toch juist de lol?

• tozzke
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

tozzke

aka tozzert

Krijg net een notificatie via PushBullet door Domoticz gestuurd dat er een update voor m'n Philips Hue bridge is :+

zin om slap te ouwehoeren? join #vervoer, #android, #domotica of #Ubiquiti @ IRC

• Rallye
Inderdaad heeft mijn Hub zichzelf ook geüdatet vandaag. Doet ook meteen zijn routines niet...... Lijkt standaard op de dag van een update.

Rallye wijzigde deze reactie 29-06-2018 22:54 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rallye
Ik probeer via Hue Labs de “Tap Toggle” in te stellen. Zoals de tekst zegt: “With Tap Toggle you can easily turn your lights on and off with a single button of your Tap switch. Now supporting multiple taps and buttons, on multiple rooms. No more double tapping needed!”. Ik dacht dat ik dat al eens werkend had gekregen, maar nu was hij alles kwijt nu lijkt het niet te lukken.

Ik wil graag dat een druk op de grote knop (knop 1) de lamp aan zet als hij uit staat en uit als hij aan staat. De andere knoppen kunnen dan een scene toegewezen krijgen (helder, gedimd en een kleur). Bij de “Scene selection” kan ik echter alleen “Recall last state” of een kleurscene instellen. Wat zie ik over het hoofd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jasperj
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:21
Iemand een idee of de GU10 van Philips een groter bereik dat de lamp van IKEA? Ik heb af en toe geen bereik achter in de tuin waardoor de lamp niet aangaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:37
quote:
jasperj schreef op zondag 1 juli 2018 @ 11:06:
Iemand een idee of de GU10 van Philips een groter bereik dat de lamp van IKEA? Ik heb af en toe geen bereik achter in de tuin waardoor de lamp niet aangaat.
Mogelijk om nog een lamp tussen de lamp in de tuin en het dichtstbijzijnde lamp in het huis te plaatsen? Dan is het opgelost want met een andere lamp los je het niet op denk ikzelf.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhatsappHack
@ThinkPad @Janoz @DePaul
Het is gelukt. Je hebt een specifieke USB A naar DC barrel nodig, die van 5.5/2.5mm.
Ik gebruik de nieuwste hub trouwens geloof ik (v2? Bsb002 staat in de app), geen idee of de oudere varianten een andere plug hebben.

Ik heb deze gekocht voor ¤4 incl verzending:
https://www.amazon.de/dp/B00DELCYP6/
(Met Prime dan, misschien zonder Prime iets duurder - maar je kan natuurlijk ook elders een vergelijkbare kabel zoeken :))

Werkt prima, heb hem op een USB-poort gezet die beweert maximaal 500mA te leveren (van een AirPort): draait als een tierelier, geen enkel probleem dusver. :)
(Lijkt me logisch want op de originele adapter staat volgens mij dat die 250mA output levert ofzo)

WhatsappHack wijzigde deze reactie 01-07-2018 14:10 (32%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DePaul
@WhatsappHack Thanks voor de info, ga ik er ook eentje halen daar :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vilscon
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17-07 16:37
*knip*, dit had je makkelijk zelf kunnen vinden: Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic

ThinkPad wijzigde deze reactie 02-07-2018 11:08 (79%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:37
quote:
Vilscon schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:57:
Zijn er nog leuke acties op dit moment? Heb zo'n 20 GU10 spotjes nodig voor mijn nieuwe woning en het liefst slimme verlichting. 20x Hue voor de standaard prijzen wordt wel aan de dure kant..
Als je alleen wit licht nodig hebt kunnen de IKEA spotjes nog wat zijn. Werken met hue samen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20:15
quote:
Vilscon schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:57:
Zijn er nog leuke acties op dit moment? Heb zo'n 20 GU10 spotjes nodig voor mijn nieuwe woning en het liefst slimme verlichting. 20x Hue voor de standaard prijzen wordt wel aan de dure kant..
Misschien in het actie korting topic?
Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic

Staat in die grote rode balk bij het topic ;)

PVoutput | Mac Mini 2011 | Macbook Pro Retina 2014 | iPhone 8 Plus 64GB | Apple Watch Sport (1st gen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

@WhatsappHack Ik zie ze ook voor $0,80 op AliExpress staan. Zal eens kijken of ik daar een beetje een fatsoenlijke kan vinden (draadjes moeten niet flinterdun zijn natuurlijk).

Hardware te koop | Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen | Tweakblog

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DePaul
@ThinkPad Had ik ook al gezien maar vraag me daar wel af hoe de kwaliteit is dan. Gezien er stroom doorheen loopt vind ik een goed afgewerkt (veilig) product wel belangrijk in deze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Royke1972
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 00:52
Wie kan me verder op weg helpen.
Ik ben aan het proberen voor dat dadelijk de verbouwing klaar is een hue led strip achter de trapleuning te gaan installeren.
Ik heb boven en onder aan de trap op de grond een motion gezet en de gevoeligheid erg laag staan .
zowel boven als onder aan de trap gaat de verlichting feller branden.
Met een timer na zonsondergang staat hij op donkerblauw ingesteld.
En als er beweging is dan veranderd het wit voldoende om de trap op of af te lopen.
Heb via de no motion no fuss van hue labs ingesteld dat hij dan na geen beweging terug naar blauw moet.
Als ik van onder door de oog ga en werkt het goed.ben dan nog niet boven er door gelopen.
Doe ik dit wel dan blijft hij op wit staan.(ingesteld dat het na 1min terug naar blauw moet) .
En loop ik boven door het oog ook geen probleem tot ik onder er ook door ga dan blijft hij ook op wit staan.
Welke oplossing zou er nog bedacht kunnen worden.
Heb de ogen extra op de grond gezet zodat als iemand naar de wc gaat niet meteen de trap verlichting aan gaat.

mvg Roy

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wim-vdv
quote:
Royke1972 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 23:27:
Ik heb boven en onder aan de trap op de grond een motion gezet en de gevoeligheid erg laag staan .
En als er beweging is dan veranderd het wit voldoende om de trap op of af te lopen.
Heb via de no motion no fuss van hue labs ingesteld dat hij dan na geen beweging terug naar blauw moet.
Als ik van onder door de oog ga en werkt het goed.ben dan nog niet boven er door gelopen.
Doe ik dit wel dan blijft hij op wit staan.(ingesteld dat het na 1min terug naar blauw moet) .
En loop ik boven door het oog ook geen probleem tot ik onder er ook door ga dan blijft hij ook op wit staan.
De no-motion-no-fuss slaat bij beweging de huidige licht-scene op en zet dan je lichtstrip op wit.
Ik denk dat het probleem is dat je no-motion-no-fuss twee keer heb draaien. Bij de eerste keer beweging (beneden) wordt de blauwe licht-scene opgeslagen en wit aangezet. Wanneer er vervolgens beweging boven is, dan wordt de huidige licht-scene opgeslagen (nu wit) en ook weer wit aangezet. Nadat de timer afloopt wordt de opgeslagen scene weer teruggezet en die is dan dus wit.

Als mogelijke optie kan je zelf deze instellingen programmeren met een andere app (b.v. All4hue) en dan is wat je wilt wel mogelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16-07 07:18
Ik zou teruggaan naar 1 sensor. Ergens bovenin het trapgat hangen, dan pakt deze meestal wel de hele trap mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jos-P
quote:
Royke1972 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 23:27:
Wie kan me verder op weg helpen.
Ik ben aan het proberen voor dat dadelijk de verbouwing klaar is een hue led strip achter de trapleuning te gaan installeren.
Heb de ogen extra op de grond gezet zodat als iemand naar de wc gaat niet meteen de trap verlichting aan gaat.

mvg Roy
Lukt het niet met iConnectHue (alleen voor Apple)? Het is daarin mogelijk om de ene sensor door de andere sensor over te laten nemen. Werkt ook goed in een lange gang of in bijvoorbeeld een L-gang.

• Royke1972
quote:
wim-vdv schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:55:
[...]

De no-motion-no-fuss slaat bij beweging de huidige licht-scene op en zet dan je lichtstrip op wit.
Ik denk dat het probleem is dat je no-motion-no-fuss twee keer heb draaien. Bij de eerste keer beweging (beneden) wordt de blauwe licht-scene opgeslagen en wit aangezet. Wanneer er vervolgens beweging boven is, dan wordt de huidige licht-scene opgeslagen (nu wit) en ook weer wit aangezet. Nadat de timer afloopt wordt de opgeslagen scene weer teruggezet en die is dan dus wit.

Als mogelijke optie kan je zelf deze instellingen programmeren met een andere app (b.v. All4hue) en dan is wat je wilt wel mogelijk.
Ik zal hiermee eens gaan proberen of met hue4all wijs eruit kom.Ik heb het de programma maar nog nooit wat mee aangemaakt.

Zal idd zijn dat ik twee keer het programma draai zijn in de sensors daar had ik niet bij stil gestaan.
Dankjewel voor de tip.

Mvg Roy.

• wim-vdv
quote:
Royke1972 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:05:
[...]

Ik zal hiermee eens gaan proberen of met hue4all wijs eruit kom.Ik heb het de programma maar nog nooit wat mee aangemaakt.

Zal idd zijn dat ik twee keer het programma draai zijn in de sensors daar had ik niet bij stil gestaan.
Dankjewel voor de tip.

Mvg Roy.
Om je op weg te helpen met All4Hue, je zou dit met 4 regels en 1 timer kunnen doen:
  • Rule BenedenAan: Conditions: Als beweging gedetecteerd Motionsensor Beneden AND Motionsensor Beneden status updated AND als Trap light=on/
    . Actions: Activate scene Wit AND Stop Timer Stair
  • Rule BenedenUit: Conditions: Als geen beweging gedetecteerd Beneden AND Motionsensor Beneden status updated/
    . Actions: Start Timer Stair
  • Rule BovenAan: Conditions: Als beweging gedetecteerd Motionsensor Boven AND Motionsensor Boven status updated AND als Trap light=on/
  • Rule BovenUit: Conditions: Als geen beweging gedetecteerd Boven AND Motionsensor Boven status updated /
  • Timer Stair: Na ingestelde periode/
    . Action: Activate scene Blauw

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:46

The Inquisitor

Greetings weaklings

Heb ik een leuke lamp gezien bij de Ikea, hoort er ook een leuke Ikea bulb bij. Niet een Trafid dus. Dat betekent dat ik mijn Hue verzameling moet uitbreiden met een Smartplug, want ik heb geen zin om een knop om te moeten zetten bij 1 lampje, dat verpest een beetje mijn woonkamer.

Jammer dat die smartplugs zo duur zijn, zeker als je er een wilt die ook in HomeKit werkt, dus ik ben nog even op onderzoek uit.

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS213+ | PS4 PRO & PSVR

• Hurricane
  • Registratie: april 2000

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

quote:
The Inquisitor schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:08:
Heb ik een leuke lamp gezien bij de Ikea, hoort er ook een leuke Ikea bulb bij. Niet een Trafid dus. Dat betekent dat ik mijn Hue verzameling moet uitbreiden met een Smartplug, want ik heb geen zin om een knop om te moeten zetten bij 1 lampje, dat verpest een beetje mijn woonkamer.

Jammer dat die smartplugs zo duur zijn, zeker als je er een wilt die ook in HomeKit werkt, dus ik ben nog even op onderzoek uit.
Geen idee of deze met homekit werkt maar dit is een optie:
https://www.beaumotica.nl...-smart-plug-4058075036239

Acties:
  • +1Henk 'm!

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17-07 11:12
quote:
Werkt niet met HomeKit.
Bij Conrad kosten deze overigens ¤ 26,- p/st of ¤ 70,- voor 3 stuks!

Have Fun Funske

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Denk dat dat hem wordt dan. Helaas geen HomeKit ondersteuning tenzij ik weer extra geld wil besteden aan een raspberry

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS213+ | PS4 PRO & PSVR

• Rallye
Bedoel je dat je de smart plug wel via Homekit zou kunnen laten werken als je een raspberry zou gebruiken? Dat heb ik niet eerder gehoord. Zoals ik het heb begrepen werkt Homekit niet omdat de Smart plugs niet via de Hue bridge te updaten zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Royke1972
quote:
wim-vdv schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:38:
[...]

Om je op weg te helpen met All4Hue, je zou dit met 4 regels en 1 timer kunnen doen:
  • Rule BenedenAan: Conditions: Als beweging gedetecteerd Motionsensor Beneden AND Motionsensor Beneden status updated AND als Trap light=on/
  • Rule BenedenUit: Conditions: Als geen beweging gedetecteerd Beneden AND Motionsensor Beneden status updated/
  • Rule BovenAan: Conditions: Als beweging gedetecteerd Motionsensor Boven AND Motionsensor Boven status updated AND als Trap light=on/
  • Rule BovenUit: Conditions: Als geen beweging gedetecteerd Boven AND Motionsensor Boven status updated /
  • Timer Stair: Na ingestelde periode/
    . Action: Activate scene Blauw
Ik heb dit geprobeerd .Maar ergens gaat het nog fout na een minuut gaat hij helemaal uit.
Hij gaat van wit naar blauw en dan na een minuut helemaal uit.

Heb momenteel in een test opstelling een Motion sensor in gebruikt deze zit in het midden van de zoldertrap naar onder gericht naar de andere trap.

Mvg Roy

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wim-vdv
quote:
Royke1972 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 00:22:
[...]

Ik heb dit geprobeerd .Maar ergens gaat het nog fout na een minuut gaat hij helemaal uit.
Hij gaat van wit naar blauw en dan na een minuut helemaal uit.

Heb momenteel in een test opstelling een Motion sensor in gebruikt deze zit in het midden van de zoldertrap naar onder gericht naar de andere trap.

Mvg Roy
Kan het zijn dat er nog een oude/ander routine opgeslagen staat? Het lijkt er namelijk dat een andere routine de lamp uitschakelt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jokapo
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 08-07 14:54

jokapo

En het antwoord is koekje

Ik heb op mijn hue de zonsondergang proberen in te stellen echter werkt dit niet naar behoren. Hij staat ingesteld dat hij een uur voor zonsondergang langzaam aan gaat (rond 21:00 op dit moment) en rond 23:00 weer uit moet gaan. Echter gaan niet alle lampen branden en gaan om 23:00 niet uit of ze gaan uit en enkele springen weer aan na een aantal minuten. Iemand enig idee hoe dit probleem is te tackelen?

Mijn setup is:

Zitgedeelte: 1 lightstrip, 1 hue normale GU10 color ambiance
Hoekjes: hier staan Philips Bloom
Eettafel: 3 maal Philips normale GU10 color ambiance
Bridge 2.0

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

quote:
Rallye schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:31:
Bedoel je dat je de smart plug wel via Homekit zou kunnen laten werken als je een raspberry zou gebruiken? Dat heb ik niet eerder gehoord. Zoals ik het heb begrepen werkt Homekit niet omdat de Smart plugs niet via de Hue bridge te updaten zijn.
Ja, door middel van Homebridge software kun je diverse niet-HomeKit producten gewoon koppelen aan HomeKit. Helaas ondersteunt mijn synology NAS geen docker, anders zou het ook daar op kunnen draaien

Acties:
  • 0Henk 'm!

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17-07 11:12
quote:
The Inquisitor schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:40:
[...]

Ja, door middel van Homebridge software kun je diverse niet-HomeKit producten gewoon koppelen aan HomeKit. Helaas ondersteunt mijn synology NAS geen docker, anders zou het ook daar op kunnen draaien
Wat je zegt klopt voor een groot gedeelte wel, maar in dit specifieke geval niet.
Die Osram plugin voor HomeBridge werkt alleen als je ook de Osram gateway gebruikt
quote:
Plugin adding Osram Lightify support to homebridge. It uses the proprietary protocol to communicate with the OSRAM Lightify Gateway
Je moet namelijk ook het IP-adres van die gateway invoeren in config.json

Have Fun Funske

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Goede toevoeging inderdaad. Dat wist ik niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• edgarvh
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:51
quote:
WhatsappHack schreef op zondag 1 juli 2018 @ 14:02:
@ThinkPad @Janoz @DePaul
Het is gelukt. Je hebt een specifieke USB A naar DC barrel nodig, die van 5.5/2.5mm.
Ik gebruik de nieuwste hub trouwens geloof ik (v2? Bsb002 staat in de app), geen idee of de oudere varianten een andere plug hebben.
Dit is interessant, dankjewel. Kan zo op mijn router aangesloten worden, heeft die USB poort eindelijk eens nut. Dit zal vast wat in het elektriciteitsverbruik schelen, of is dit te verwaarlozen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatsappHack
quote:
edgarvh schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:27:
[...]
Dit is interessant, dankjewel. Kan zo op mijn router aangesloten worden, heeft die USB poort eindelijk eens nut. Dit zal vast wat in het elektriciteitsverbruik schelen, of is dit te verwaarlozen?
Gok dat het sowieso niet zoveel vreet. Het scheelt een adapter, maar de router eet ietsjes meer. Onder de streep denk ik niet dat je een significant verschil gaat merken in de energierekening :P Maar t scheelt wel weer een adapter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InF.Inc
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 05:46

InF.Inc

_Fonz > all.

Ik vraag me even iets af.. Heb ik voor de Hue light strip+ een aparte led goot nodig? Lijkt me dat het licht dan toch iets mooier diffuus is?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klaas.roelofs
quote:
InF.Inc schreef op zondag 8 juli 2018 @ 19:14:
Ik vraag me even iets af.. Heb ik voor de Hue light strip+ een aparte led goot nodig? Lijkt me dat het licht dan toch iets mooier diffuus is?
Echt heel difuus wordt het er niet van, tenzij je een hele diepe goot gebruikt:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InF.Inc

InF.Inc

_Fonz > all.

quote:
klaas.roelofs schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:00:
[...]

Echt heel difuus wordt het er niet van, tenzij je een hele diepe goot gebruikt:

[afbeelding]
Dus achter een TV wand is het niet echt nodig denk je? Of zou je elk lampje apart nog kunnen zien zonder goot.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klaas.roelofs
quote:
InF.Inc schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:47:
[...]

Dus achter een TV wand is het niet echt nodig denk je? Of zou je elk lampje apart nog kunnen zien zonder goot.
Onder de houten plank zit een strip zonder goot. Ik denk niet dat een goot veel toevoegt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InF.Inc

InF.Inc

_Fonz > all.

@klaas.roelofs Bedankt man! Je reacties worden erg gewaardeerd.

Nog een vraag : stel de strip is 2 meter, dan is het raadzaam denk ik om datgene waar je het achter plakt iets langer te maken dan 2 meter ivm het 'lekken' van licht right?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klaas.roelofs
quote:
InF.Inc schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:54:
@klaas.roelofs Bedankt man! Je reacties worden erg gewaardeerd.

Nog een vraag : stel de strip is 2 meter, dan is het raadzaam denk ik om datgene waar je het achter plakt iets langer te maken dan 2 meter ivm het 'lekken' van licht right?
Ik heb de strip om die reden zo'n 5 centimeter van weerszijden van de plank gehouden inderdaad.

Extra tip by the way: ik heb de strip ook een paar centimeter van de muur vrijgehouden om te voorkomen dat de individuele led's daarop zichtbaar zouden worden...

klaas.roelofs wijzigde deze reactie 09-07-2018 11:13 (15%)
Reden: Aanvulling

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arbeider
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 09-07 15:17
Goedemiddag iedereen,

Ik gebruik al een tijdje met heel plezier Philips Hue lampen. Voor bv onze gang gebruik ik nu 4 GU10 spotjes in combinatie met een motion sensor. Kan ik de motion sensor overrulen met een dimmer? Voorbeeld: Ik loop de gang in en de spotjes gaan zacht branden (motion sensor), echter wil ik graag even vol licht. Kan dan de dimmer als ik die op Aan zetten de verlichting in ene op 100% zetten terwijl de timer van de motion sensor blijft werken. Dat dus na x-tijd geen beweging de lamp wel weer uit gaat?

Andere vraag: Kan ik 2 dimmers als een soort van hotel schakeling gebruiken? Dit zou betekenen dat ik 1 (of meerdere) lampen aan 2 (of meer) dimmers moet kunnen toewijzen. Het liefst gebruik ik de Hue app al is All4Hue bv ook een optie (Gebruik ik nu nog niet omdat ik het nog niet nodig heb gehad).

Groetjes,

Peter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

quote:
klaas.roelofs schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:34:
[...]

Onder de houten plank zit een strip zonder goot. Ik denk niet dat een goot veel toevoegt...
[afbeelding]
Heb je ook een lightstrip achter je tv geplakt? Of heb je een ambilight tv (kan het niet goed zien).

Je hebt een hoop licht rond de tv dan: achter de tv, onder het plankje en nog wat tafellampjes op de plank. Dim je deze op een leuke manier tijdens films oid?

Geen kritiek, puur interesse, ik heb ondertussen eigenlijk ook iets te veel lampen voor mijn woonkamer, maar wil ze goed gebruiken :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InF.Inc

InF.Inc

_Fonz > all.

quote:
The Inquisitor schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:58:
[...]

Heb je ook een lightstrip achter je tv geplakt? Of heb je een ambilight tv (kan het niet goed zien).

Je hebt een hoop licht rond de tv dan: achter de tv, onder het plankje en nog wat tafellampjes op de plank. Dim je deze op een leuke manier tijdens films oid?

Geen kritiek, puur interesse, ik heb ondertussen eigenlijk ook iets te veel lampen voor mijn woonkamer, maar wil ze goed gebruiken :P
Verwachte antwoorden :

1) Nee, geen ambilight. Gewoon een ledstrip.
2) 2 van die lampjes zijn waxinelichtjes (die zijn niet te dimmen), maar de strip onderop wel.

Maar idd ziet er leuk uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rallye
quote:
Arbeider schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:34:
Andere vraag: Kan ik 2 dimmers als een soort van hotel schakeling gebruiken? Dit zou betekenen dat ik 1 (of meerdere) lampen aan 2 (of meer) dimmers moet kunnen toewijzen. Het liefst gebruik ik de Hue app al is All4Hue bv ook een optie (Gebruik ik nu nog niet omdat ik het nog niet nodig heb gehad).
Als je die lampen in de app in één kamer zet kun je ze met een dimmer bedienen. Als de kamer twee dimmers bevat kun je de kamer met beide dimmers bedienen. Ik heb dit met een tap en een dimmer.

• klaas.roelofs
quote:
The Inquisitor schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:58:
[...]

De TV is een ambilight. De verlichting links is kerstverlichting (foto is van eind december), dus dat stond er maar tijdelijk. De rest zijn kaarsen (m.u.v. de strip onder de plank).
Dus het valt normaal gesproken wel mee met de hoeveelheid licht ;)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

quote:
klaas.roelofs schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:24:
[...]

De TV is een ambilight. De verlichting links is kerstverlichting (foto is van eind december), dus dat stond er maar tijdelijk. De rest zijn kaarsen (m.u.v. de strip onder de plank).
Dus het valt normaal gesproken wel mee met de hoeveelheid licht ;)
Thanks, dan weet ik weer genoeg.

Ik heb een Lightstrip+ achter de TV geplakt en ben van plan 2 'sfeerlichtjes' met E14 Hue naast de tv op het meubel te zetten aan weerskanten, maar denk dat het een beetje overkill wordt.

Maar goed, proberen kan altijd natuurlijk :9

• kdeboois
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21:36
quote:
The Inquisitor schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:58:
[...]

Thanks, dan weet ik weer genoeg.

Ik heb een Lightstrip+ achter de TV geplakt en ben van plan 2 'sfeerlichtjes' met E14 Hue naast de tv op het meubel te zetten aan weerskanten, maar denk dat het een beetje overkill wordt.

Maar goed, proberen kan altijd natuurlijk :9
Ik heb één E27 Hue erbij gezet. Werkt prima.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Falcon10
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:23

Falcon10

Hit it i would !

Misschien rare vraag, maar ik zou Philips Hue Lily buitenverlichting willen aanschaffen.
Vind die dingen mooi vormgegeven, maar zit nu met een praktische vraag ivm de werking van die dingen, aangezien het men eerste Hue verlichting is.

In de starterskit van die Lily dingen, zitten 3 buitenspots, een transfo, verlengkabels en aankoppelstukken en thats it. Ik zou denken dat dat voldoende is om die dingen aan een schakelbare 230 volt leiding in de tuin te hangen, en als ik de schakelaar aan doe, branden de lampen. Schakel ik de schakelaar uit, gaan ze uit.

Of werken ze helemaal niet zonder zo'n Hue Bridge ? Van wat ik begrijp heb je die enkel nodig als je met kleurtjes wil spelen, en die dingen vanop afstand wil schakelen.
Maar als je gewoon enkel de verlichting zelf wil gebruiken, zonder alle Hue functionaliteit, moet je dan nog steeds zon Bridge aanschaffen ? Of werken die lichten los van die Bridge ook ?

Iemand dat dit kan verduidelijken ?
Anders moet ik een 60 euro extra meerekenen voor een ding waar ik eigenlijk de functionaliteit niet echt van ga gebruiken.

-| Hit it i would ! |-

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
quote:
Falcon10 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:26:
Misschien rare vraag, maar ik zou Philips Hue Lily buitenverlichting willen aanschaffen.
Vind die dingen mooi vormgegeven, maar zit nu met een praktische vraag ivm de werking van die dingen, aangezien het men eerste Hue verlichting is.

In de starterskit van die Lily dingen, zitten 3 buitenspots, een transfo, verlengkabels en aankoppelstukken en thats it. Ik zou denken dat dat voldoende is om die dingen aan een schakelbare 230 volt leiding in de tuin te hangen, en als ik de schakelaar aan doe, branden de lampen. Schakel ik de schakelaar uit, gaan ze uit.

Of werken ze helemaal niet zonder zo'n Hue Bridge ? Van wat ik begrijp heb je die enkel nodig als je met kleurtjes wil spelen, en die dingen vanop afstand wil schakelen.
Maar als je gewoon enkel de verlichting zelf wil gebruiken, zonder alle Hue functionaliteit, moet je dan nog steeds zon Bridge aanschaffen ? Of werken die lichten los van die Bridge ook ?

Anders moet ik een 60 euro extra meerekenen voor een ding waar ik eigenlijk de functionaliteit niet echt van ga gebruiken.
Alle hue lampen die ik tot nu toe heb gezien en gehad werken prima als 'gewone' lamp dus zonder bridge, dus deze vast ook wel. Maar als je op MP/tweakers een nieuwe bridge koopt voor ~25 euro dan heb je wel de mogelijkheden die hue nu juist zo leuk maken... Zeker zaken zoals timers, geofencing enz lijken me wel handig voor buitenverlichting. En evt de koppeling met een motionsensor natuurlijk, alleen zijn die nog niet wachterdicht.

• klaas.roelofs
quote:
Falcon10 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:26:

Zonder bridge branden ze alleen wit en op volle sterkte wanneer voorzien van stroom. Zelfs dimmen is dan niet mogelijk...

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

En zou een bridge v1 dan ook niet werken? Die zijn helemaal spotgoedkoop te vinden, Siri/HomeKIt integratie zal hem ook niet uitmaken.

• LDVC
  • Laatst online: 19:18

LDVC

Let's get it over with

quote:
Arbeider schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:34:
Goedemiddag iedereen,

Ik gebruik al een tijdje met heel plezier Philips Hue lampen. Voor bv onze gang gebruik ik nu 4 GU10 spotjes in combinatie met een motion sensor. Kan ik de motion sensor overrulen met een dimmer? Voorbeeld: Ik loop de gang in en de spotjes gaan zacht branden (motion sensor), echter wil ik graag even vol licht. Kan dan de dimmer als ik die op Aan zetten de verlichting in ene op 100% zetten terwijl de timer van de motion sensor blijft werken. Dat dus na x-tijd geen beweging de lamp wel weer uit gaat?

Groetjes,

Peter.
Dat kan, maar het is niet het standaard gedrag van de dimmer i.c.m. een motion sensor. Via Hue Labs kun je een formule instellen 'Do not disturb my scene'. Wat deze formule doet is feitelijk je motion sensor disablen wanneer je het licht via de dimmer switch hebt ingeschakeld (en de sensor weer inschakelen wanneer je het licht uitschakelt).
Deze formule houdt er echter geen rekening mee dat je motion sensor mogelijk eerder is; dat wil zeggen, het licht is al aangesprongen en je wil dan voorkomen dat je motion sensor het weer uitschakelt.
In dat geval zul je zelf een beetje moeten klussen via de REST api.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• Famtool
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 13-07 18:25
Hallo, ik heb een dimmer waarop 4 lampen zitten. 1x drukken gaat een lamp aan en 2 keer drukken gaat alles aan. Als ik echter de lampen feller wil laten branden gaan er 3 uit en blijft alleen de lamp die met een keer drukken aangaat werken en gaat dan ook feller branden. Heeft iemand dit nog meer?
Alvast bedankt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
quote:
Famtool schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:30:
Hallo, ik heb een dimmer waarop 4 lampen zitten. 1x drukken gaat een lamp aan en 2 keer drukken gaat alles aan. Als ik echter de lampen feller wil laten branden gaan er 3 uit en blijft alleen de lamp die met een keer drukken aangaat werken en gaat dan ook feller branden. Heeft iemand dit nog meer?
Alvast bedankt.
Welke app heb je gebruikt om deze instelling te maken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LDVC
  • Laatst online: 19:18

LDVC

Let's get it over with

quote:
Famtool schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:30:
Alvast bedankt.
Waarschijnlijk kun je het beste de instellingen van de dimmer switch resetten middels de Hue app.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• Famtool
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 13-07 18:25
quote:
RiDo78 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:08:
[...]

Welke app heb je gebruikt om deze instelling te maken?
De standaard Hue app

Ga hem eerst een keer resetten.
Zojuist gereset maar geen resultaat.
Daarna verwijderd en hij werkt weer zoals het zou moeten :)

Famtool wijzigde deze reactie 13-07-2018 18:25 (17%)

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True