Groot fan van Hue hier, maar met het nieuwe Hue Sync ervaar ik wel wat problemen.
Mijn configuratie: een Philips led tv met ambilight met daaraan gekoppeld 1 Hue Color E27, 1 Hue Iris, 1 Hue Bloom, 2 Hue Go en een Hue Ledstrip. In de woonkamer en keuken allebei een Hue White E27 net zoals op de gang en de WC in de tuin een Hue Color E27 en achter mijn monitor op de PC een Hue Ledstrip met een Razer toetsenbord en Firefly. De keuken en de woonkamer worden bediend door een Hue Switch en de gang staat aangesloten op een Hue Sensor. Dit alles op een Hue 2.0 Bridge.
Alles werkt perfect - TOTDAT ik Hue Sync aanzet en de ledstrip en mijn Razer meuk laat synchen met het beeld op de PC. Je ziet dan dat de Hue Bridge 2.0 het erg moeilijk krijg. De ambilight synch op mijn TV wordt trager, maar waar het helemaal bij opvalt is de Hue Sensor die het licht in de gang aan moet zetten. Deze is plots niet meer instant maar doet er tot wel 5 seconden over. Zodra ik Hue Sync laat stoppen met synchroniseren is het probleem direct opgelost.
Ik heb al zitten spelen met de CPU instellingen (laag, gemiddeld, hoog) en met de beleving-instelling: van normaal naar intensief op de Hue Sync app op de PC. Niks mag baten. Is de Hue Bridge hier dan te traag voor? Moet ik een 2e Hue Bridge gaan plaatsen? En ben ik de enige die hier last van heeft. Een aantal vragen die jullie mischien kunnen beantwoorden
Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!