Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:

• wim-vdv
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 17:44
quote:
Bomin schreef op woensdag 6 juni @ 19:50:
[...]
Toch overzichtelijker als ik 'Motion Sensor 8' en bijbehorende rules gewoon ook Bewegingssensor Hal kan noemen.

Dan valt wel meteen op dat je in All 4 Hue dus zelf geen rules kan maken waarbij je gebruik maakt van een 'PT' (passed time) condition, in elk geval, voor zover ik dit kan beoordelen. Als je zelf dus wilt gaan spelen met na x tijd dimmen en dan na y tijd daarna definitief uit is dit alleen vrij omslachtig te doen met allemaal timers en/of variabelen?
quote:
Erik1971 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 23:24:
[...]
Als sensoren via Hue app zijn toegevoegd kun je niet zomaar namen van de rules veranderen, er worden namelijk meerdere rules en acties aangemaakt die weer van elkaar afhankelijk zijn! Dus als je een naam veranderd kan het zijn dat de sensor niet meer juist werkt.....
De naam van de sensoren kan je met All4hue gemakkelijk aanpassen, door bij Accessories de gewenste sensor te kiezen en dan met de optie Rename. Alle koppelingen met de rules blijven behouden, dus je kan het zonder problemen doen (net nog getest).

Eerst dimmen na x tijd, en pas uit na y tijd moet je inderdaad oplossen met twee timers, zover ik weet. In All4hue is geen PT condition.

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
wim-vdv schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 21:21:
[...]

[...]

De naam van de sensoren kan je met All4hue gemakkelijk aanpassen, door bij Accessories de gewenste sensor te kiezen en dan met de optie Rename. Alle koppelingen met de rules blijven behouden, dus je kan het zonder problemen doen (net nog getest).

Eerst dimmen na x tijd, en pas uit na y tijd moet je inderdaad oplossen met twee timers, zover ik weet. In All4hue is geen PT condition.
Mijn fout, ik dacht dat je via de API rechtstreeks namen van sensor rules wilde veranden :)

Maar naam veranderen van sensor via All4Hue app zal idd gewoon werken ;)

• Videopac
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:29
Mijn vrouw heeft een aantal hue lampen geïnstalleerd en bedient die met de hue app op haar ipad. Ik wil die app nu ook installeren op mijn ipad (zelfde type), maar hue app knalt er meteen uit tijdens het opstarten. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Netgear R7800

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:15
quote:
tom.cx schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:34:
nieuws: Ikea komt halverwege 2018 met Zigbee-stekker voor in het stopcontact

Weet iemand of deze er al is? Of weet iemand een niet te dure Zigbee stekkerdoos? Of nog beter die werkt met Hue?
Ik heb ze van Koogeek. Deze werken perfect met Homekit en Hue.
Het is alleen geen Zigbee maar gewoon Wifi. Ikzelf gebruik ze om de IP-cams van de stroom te halen zodra we thuis zijn. (om extra zeker te stellen dat niemand meekijkt op de cams) Maar je kan er natuurlijk ook gewoon een lamp aan hangen.

https://www.aliexpress.co...010608.0.0.4c917978BkLjVQ

Dennisdn wijzigde deze reactie 08-06-2018 07:30 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 17:00
@Videopac Bij mij werkt de app op drie iPhones en twee iPads gewoon goed. Nog eens installeren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ennekke
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 06-09 23:25
quote:
arjandijk162 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:28:
[...]

Kleine update,

Paar leveranciers gesproken en allemaal geven ze aan de een ledstrip niet volstaat om een ruimte te verlichten. Naast de beperkte lichtopbrengst is er ook een zwaar gebrek aan koeling waardoor niemand meer dan een paar jaar durft te garanderen.

Nu komen ze allemaal met professionele oplossingen die met Dali werken en waarbij een Casambi besturing mogelijk is. Blijkbaar zien ze Casambi als een oplossing die meer geschikt is voor de zakelijke markt. Casambi is een combi tussen een meshnetwerk en Bluetooth en vereist geen bridge. Dit lijkt me persoonlijk wat lastiger als je sensoren ed wil koppelen.

Ik heb een Homey staan, dus wil ook wel even kijken of ik daar wat mee kan, maar het koppelen van een Dali systeem met Zigbee Light link lijkt niet echt gemakkelijk.
De lestrip van de HUE gaat hier inderdaad niet in aanmerking voor komen, die is mijn inziens te zwak qua lichtopbrengst en niet geschikt voor kantoor. Je kan zelf de lichtopbrengst uitrekenen via allerlei tools indien je het aantal lumen weet van de strip.
Zelf heb ik voor mijn thuiskantoor de professionele versie van Osram: Lightify Pro (link) en dit is gekoppeld met een ledstrip van Osram en verwerkt in een op maat gemaakt armatuur.

Dit was voordat ik HUE ontdekte voor de rest van het huis ;). Maar ik zou zo opnieuw voor Osram kiezen voor het thuiskantoor.

ennekke wijzigde deze reactie 08-06-2018 09:22 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14:58
Iemand al eens gekeken voor de Philips Hue dimmer in een andere kleur te krijgen/spuiten?
Al mijn stopcontacten/schakelaars zijn in het antraciet momenteel.

~ beware of misinformation. Ik verkoop mijn Macbook!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 23:28
quote:
ennekke schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:22:
[...]

De lestrip van de HUE gaat hier inderdaad niet in aanmerking voor komen, die is mijn inziens te zwak qua lichtopbrengst en niet geschikt voor kantoor. Je kan zelf de lichtopbrengst uitrekenen via allerlei tools indien je het aantal lumen weet van de strip.
Zelf heb ik voor mijn thuiskantoor de professionele versie van Osram: Lightify Pro (link) en dit is gekoppeld met een ledstrip van Osram en verwerkt in een op maat gemaakt armatuur.

Dit was voordat ik HUE ontdekte voor de rest van het huis ;). Maar ik zou zo opnieuw voor Osram kiezen voor het thuiskantoor.
Interessant.
Bij het zoeken naar Lightify Pro kom ik ook dit tegen.

577 zigbee light link producten!
quote:
Nindustries schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:43:
Iemand al eens gekeken voor de Philips Hue dimmer in een andere kleur te krijgen/spuiten?
Al mijn stopcontacten/schakelaars zijn in het antraciet momenteel.
Lijkt me te doen, je moet alleen even kijken of je de knopjes van de dimmer af kunt halen, anders spuit je de kieren misschien dicht.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
arjandijk162 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:18:
[...]

Interessant.
Bij het zoeken naar Lightify Pro kom ik ook dit tegen.

577 zigbee light link producten!

[...]

Lijkt me te doen, je moet alleen even kijken of je de knopjes van de dimmer af kunt halen, anders spuit je de kieren misschien dicht.
Zijn er nog meer, je kunt tegenwoordig ook de ZigBee 3.0 Lampen toevoegen aan je bridge ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nindustries
quote:
arjandijk162 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:18:
[...]

Spijtig dat niemand hier een kapotte dimmer heeft voor te testen >:)
Zou ook wel vormpjes moeten vinden voor de symbolen erop.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Ola!

Heb een beetje zitten zoeken maar kom er niet helemaal uit.
Ik heb een lamp met meerdere GU10 spotjes. Nu wil ik die dusdanig groeperen dat ze als één lamp worden gezien, zodat ook Siri/Homekit het snapt. Nu als je enkel "de spotjes" van kleur wilt veranderen dan moet je dat apart per spotje tegen Siri gaan zeggen. Dat gaat nergens over. (Ja je kan tig scenes aanmaken met verschillende kleuren en die dan de naam van je commando geven, maar dat is nogal omslachtig natuurlijk. Plus schakelt ie dan alleen de lampen in die scene en gaat de rest uit tenzij je ook dáarvoor apart weer scenes aanmaakt, dat schiet ook niet op.)

Nu lees ik hier dat het met third-party apps mogelijk zou moeten zijn om ze wél te groeperen zodat het als één lamp wordt gezien.

Welke app is daarvoor aan te raden? :) Er zijn er een flink scala!
Wil graag Homekit support uiteraard.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 08-06-2018 16:54 (21%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• H_H
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 00:31

H_H

'Tis but a scratch!

quote:
WhatsappHack schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 16:52:
Nog geen ervaring ermee, maar ik zit net te kijken naar All4Hue. Dit lijkt groepen aan te kunnen maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tokus
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:20

Tokus

www.metalfan.nl

Bij de vernieuwde Hue-app (op iOS) moet ik steeds opnieuw inloggen voor Hue Labs. Hebben anderen dat ook?

http://www.metalfan.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rallye
Kun je in de app naar Hue Labs?

• Hen3s
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23-09 20:30
quote:
Ola!

Ik heb een lamp met meerdere GU10 spotjes. Nu wil ik die dusdanig groeperen dat ze als één lamp worden gezien, zodat ook Siri/Homekit het snapt. Nu als je enkel "de spotjes" van kleur wilt veranderen dan moet je dat apart per spotje tegen Siri gaan zeggen.
!
In de Hue app kun je buiten Scenes ook Kamers aanmaken. Gooi die reeks dpotjes in 1 kamer. Geef hem een goede naam.
‘Hey Siri, doe licht in goede naam aan’

Of denk ik nu te makkelijk?

MijniPad.net - Sjeltur

quote:
Tokus schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:06:
Bij de vernieuwde Hue-app (op iOS) moet ik steeds opnieuw inloggen voor Hue Labs. Hebben anderen dat ook?
Zie het ook, blijkbaar mee gekomen met laatste 3.0.x update? De bug, Hue labs is al sinds 2.0 vanuit app bereikbaar.

Erik1971 wijzigde deze reactie 09-06-2018 16:09 (9%)

• mvds
  • Laatst online: 19:17

mvds

Totally awesome!

quote:
Ola!

Ik heb een lamp met meerdere GU10 spotjes. Nu wil ik die dusdanig groeperen dat ze als één lamp worden gezien, zodat ook Siri/Homekit het snapt. Nu als je enkel "de spotjes" van kleur wilt veranderen dan moet je dat apart per spotje tegen Siri gaan zeggen. Dat gaat nergens over. (Ja je kan tig scenes aanmaken met verschillende kleuren en die dan de naam van je commando geven, maar dat is nogal omslachtig natuurlijk. Plus schakelt ie dan alleen de lampen in die scene en gaat de rest uit tenzij je ook dáarvoor apart weer scenes aanmaakt, dat schiet ook niet op.)

Nu lees ik hier dat het met third-party apps mogelijk zou moeten zijn om ze wél te groeperen zodat het als één lamp wordt gezien.

Ik gebruik de combinatie van Hue app samen met HomeKit en ik kan meerdere Hue lampjes gewoon als één lamp laten reageren hoor. Ik heb een Ikea schemerlamp waar 6 Hue kaarsen in zitten, die heb ik als één lamp gecombineerd en ik kan de hele lamp van kleur veranderen.

Alles in het leven gebeurt met een reden. Soms is die reden dat je dom bezig bent en een verkeerde keuze gemaakt hebt!

• Tokus
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:20

Tokus

www.metalfan.nl

quote:
Rallye schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 23:59:
Kun je in de app naar Hue Labs?
ja.
en in 2.0 hoefde je niet elke keer opnieuw in te loggen. In 3.0 blijkbaar wel.

http://www.metalfan.nl

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:58
Zo Ik meld mij ook maar even als Philips Hue Sync gebruiker. Ik ben tot zover wel enthousiast, althans gematigd enthousiast. Ik heb vier van de in totaal 8 Hue woonkamer lampen toegevoegd aan de Entertainment ruimte en ben nu aan het rommelen met de beste instelling maar die heb ik helaas nog niet gevonden.

Ik heb een Lamp Links en rechts naast de TV (in een Ikea Fado) en een strip onder en boven de Tv. Al met al werkt het wel aardig maar ik vind het programma wel erg veel CPU gebruiken op mijn Mac.

Ik heb als Download/Mediaplayer een Mac Mini staan met een i5 processor maar die heeft het erg behoorlijk moeilijk mee soms. Ook op de laagste CPU setting (Ik kan geen verschil ontdekken op het gebied van werking) blaast hij behoorlijk.

Meer mensen hier last van?

Ook merk ik dat er wel erg snel een soort van Wit weergegeven wordt door alle lampen. Terwijl er dan toch wel overduidelijk kleuren op het scherm aanwezig. Op een of andere manier valt hij graag en/of snel terug op het weergeven van wit.

Donstil wijzigde deze reactie 09-06-2018 23:23 (12%)

Le Silencieux: Awesome Mix Vol. 1 - Le Silencieux: Awesome Mix Vol. 2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
quote:
mvds schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:59:
[...]

Ik gebruik de combinatie van Hue app samen met HomeKit en ik kan meerdere Hue lampjes gewoon als één lamp laten reageren hoor. Ik heb een Ikea schemerlamp waar 6 Hue kaarsen in zitten, die heb ik als één lamp gecombineerd en ik kan de hele lamp van kleur veranderen.
Hoe dan? :)
Want Philips zelf wist het ook niet :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

quote:
WhatsappHack schreef op zondag 10 juni 2018 @ 00:05:
[...]
Hoe dan? :)
Want Philips zelf wist het ook niet :/
In homekit heet dat een accessoiregroep. Je kan volgens mij in de details van de Hue lamp zeggen dat hij gekoppeld moet worden aan een andere Hue lamp.
https://tweakers.net/ext/f/De15AdSc7WvMdtY7wjmBtvNJ/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/uoVxbGUqTzteAvaVK4mLP4Oq/thumb.jpg
Bij mij heet de groep dus vloerlamp en die bevat 6 E14 Hue lampen. De groep bedien ik als één lamp en ze doen dus ook allemaal hetzelfde.

Alles in het leven gebeurt met een reden. Soms is die reden dat je dom bezig bent en een verkeerde keuze gemaakt hebt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@mvds Thanks, ik ga straks eens kijken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21-09 11:17

Silence

Godlike

Ik ben van plan een starter pack aan te schaffen
https://www.coolblue.nl/p...rter-pack-met-dimmer.html

Weet iemand of hier de GEN3 lampen bij zitten omdat ik heb gelezen dat bij de GEN2 groen en blauw niet mooi worden weergegeven.

BDekker.nl Teamspeak & Gaming Community - Inventaris - Steam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:19

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
Silence schreef op zondag 10 juni 2018 @ 15:48:

Weet iemand of hier de GEN3 lampen bij zitten omdat ik heb gelezen dat bij de GEN2 groen en blauw niet mooi worden weergegeven.
Dat zal je echt even moeten navragen daar, hiervandaan is dat niet te zien/weten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:58
quote:

Naar mijn weten kun je het zien aan de sticker op de doos: "Richer Colors"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:51
Eens met Danielson

Acties:
  • 0Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
Danielson schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:04:
[...]

Naar mijn weten kun je het zien aan de sticker op de doos: "Richer Colors"
Eensch, maar dat zie je niet vermeld op die site :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:58
quote:
i2Paq schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:05:
[...]

Eensch, maar dat zie je niet vermeld op die site :)
Het staat wel op de doos als je de afbeeldingen bekijkt, naar mijn weten is alles tegenwoordig GEN 3, of je moet ergens een hele oude voorraad treffen, maar dat heb je bij CB niet snel volgens mij! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@mvds Thanks! Dat groeperen in Homekit is gelukt. Was ff zoeken maar dat werkt min of meer. Siri is er wel heel erg inconsistent mee tussen lampen, maar het werkt al een stuk beter dan eerst :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
quote:

Je zou trouwens kunnen overwegen om de "tweede kans" van Amazon te pakken:
https://www.amazon.de/gp/offer-listing/B0748MY3RX/
Die is ¤125 incl. verzending, heeft gewoon weer zichttermijn van tenminste 14 dagen en het enige dat misschien het geval is is een lichtelijk beschadigde verpakking omdat ie al eens open is gemaakt.

Just a tip. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online
Heb toevallig mijn starters pakket vorige week binnen gekregen van cool blue. Staat inderdaad op de doos groene sticker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:44

Ethirty

Who...me?

Al een tijdje wil ik zo'n ledstrip toevoegen aan mijn setup, maar ik hoef geen kleur. Is die warm-koud wit ledstrip van Osram net zo makkelijk toe te voegen als die stekker?

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 2 32GB  iPhone 7 32GB

quote:
Ethirty schreef op zondag 10 juni 2018 @ 23:17:
Al een tijdje wil ik zo'n ledstrip toevoegen aan mijn setup, maar ik hoef geen kleur. Is die warm-koud wit ledstrip van Osram net zo makkelijk toe te voegen als die stekker?
Geen idee of osram een witte ledstrip heeft die met hue werkt eigenlijk. Ik heb zelf iig de kleurenversie en ergens eerder in dit draadje of in het hue kortingscodetopic heb ik beschreven hoe die te koppelen aan hue.

• ThaBEN
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 23:22
quote:

quote:
WhatsappHack schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:33:
[...]

Je zou trouwens kunnen overwegen om de "tweede kans" van Amazon te pakken:
https://www.amazon.de/gp/offer-listing/B0748MY3RX/
Die is ¤125 incl. verzending, heeft gewoon weer zichttermijn van tenminste 14 dagen en het enige dat misschien het geval is is een lichtelijk beschadigde verpakking omdat ie al eens open is gemaakt.

Just a tip. :)
Amazon.de verkoopt enkel generation 3 lampen (indien je ook kiest voor Amazon zelf als verkoper). Deze heeft regelmatig de starterpacks met 3 kleurlampen, bridge en dimmer in de aanbieding. Laatste 3 maanden lijken ze om de 2-3 weken in de aanbieding te zijn. 2 weken terug was de deze set nog ¤111,- inclusief verzenden. Indien je even kunt wachten is dat wel een aanrader om in de gaten te houden.

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

• mvds

mvds

Totally awesome!

quote:
WhatsappHack schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:20:
@mvds Thanks! Dat groeperen in Homekit is gelukt. Was ff zoeken maar dat werkt min of meer. Siri is er wel heel erg inconsistent mee tussen lampen, maar het werkt al een stuk beter dan eerst :)
Mooi zo! Het zit inderdaad niet op de meest logische plaats, maar dat vind ik van meer zaken in die app. Hoe bedoel je "heel erg inconsistent mee tussen lampen"?

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20:18
Ik heb even een vraag over de Philips Hue - Motion Sensor. Ik heb begrepen dan als hij beweging detecteert de lampen aangaan en als er geen beweging meer is na een tijd de lampen weer uitgaan.

Kun je de tijd ook instellen hoelang de lampen aan wilt houden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 17-09 18:04
quote:
Erik1805 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:41:
Instelling : van 1 minuut tot 60 minuten

giancarlo_f wijzigde deze reactie 11-06-2018 17:15 (30%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:16
Nog een kleine Low-Budget tip voor je bestaande "domme" lichtschakelaars.
Ik werd er gek van dat zo nu en dan familieleden of gasten deze schakelaars omzetten en ik vervolgens de betreffende lampen niet meer kon bedienen...

Ik heb nu iets onder de schakelaar zelf gedaan zodat deze vast in de "aan" stand blijft staan. Hij is nu niet meer in te drukken _/-\o_ .
Ik heb in alle ruimtes met Hue verlichting een dimmerswitch dus die moet dan ook gewoon gebruikt worden >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Erik1805 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:41:
Ik heb even een vraag over de Philips Hue - Motion Sensor. Ik heb begrepen dan als hij beweging detecteert de lampen aangaan en als er geen beweging meer is na een tijd de lampen weer uitgaan.

Ja en nog veel meer, vergeleken met Tradfri sensor van Ikea, ja kan vrij veel configureren met de Hue Motion Sensor!

En het werkt ook nog samen met HomeKit :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 17-09 18:04
quote:
Marsman83 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:15:
Ik werd er gek van dat zo nu en dan familieleden of gasten deze schakelaars omzetten en ik vervolgens de betreffende lampen niet meer kon bedienen...

Ik heb nu iets onder de schakelaar zelf gedaan zodat deze vast in de "aan" stand blijft staan. Hij is nu niet meer in te drukken _/-\o_ .
Ik heb in alle ruimtes met Hue verlichting een dimmerswitch dus die moet dan ook gewoon gebruikt worden >:)
Ik heb mijn 'oude tap' een 2e leven gegeven en omgebouwd tot een mooi passend wandschakelaar.... probleem ook opgelost !

zie : https://www.youtube.com/watch?v=7yWqv_pn_Lc

en ook : https://www.appgefahren.d...auen-so-gehts-205740.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rallye
quote:
Marsman83 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:15:

Waarom verbind je de draden niet door? Blindplaat erop en niemand doet meer iets fout. Zo’n plaatje en wat lasdoppen blijven ook binnen een low budget.....

• WhatsappHack
  • Niet online
quote:
mvds schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:01:
[...]

Mooi zo! Het zit inderdaad niet op de meest logische plaats, maar dat vind ik van meer zaken in die app. Hoe bedoel je "heel erg inconsistent mee tussen lampen"?
Bij de ene lamp reageert siri wel op commando A, bij de ander snapt ie het opeens niet of denkt ie dat ik het over muziek heb :/ “Zet de hanglamp uit” is geen probleem. “Ze de spotjes uit” is “Volgens mij speel je niets af”, dan wil ie opeens “Schakel de spotjes uit” hebben. Kleur veranderen werkt prima voor alles, maar individuele lamp weet ie opeens niet “wat ik daarmee bedoel in homekit” tenzij ik het anders verwoord.

Ik hou niet van inconsistentie. :P

• Marsman83
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:16
quote:
Rallye schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:15:
[...]

Waarom verbind je de draden niet door? Blindplaat erop en niemand doet meer iets fout. Zo’n plaatje en wat lasdoppen blijven ook binnen een low budget.....
Ja zat ik ook aan te denken. Ik heb echter overal dubbele ramen en wil wel een passende blindplaat ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:38
quote:
Marsman83 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:00:
[...]

Ja zat ik ook aan te denken. Ik heb echter overal dubbele ramen en wil wel een passende blindplaat ;)
Tenzij je schakelmateriaal 20+ jaar oud is of van huismerk bouwmarkt / Action ofzo is, kun je waarschijnlijk gewoon bijpassende blindplaten vinden.

Wat zit er aan de andere kant van je dubbele raam? Misschien kun je ipv een blindplaat zelfs wel een extra contactdoos of een USB-lader ofzo monteren. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• mvds

mvds

Totally awesome!

quote:
WhatsappHack schreef op maandag 11 juni 2018 @ 20:51:
[...]

Bij de ene lamp reageert siri wel op commando A, bij de ander snapt ie het opeens niet of denkt ie dat ik het over muziek heb :/ “Zet de hanglamp uit” is geen probleem. “Ze de spotjes uit” is “Volgens mij speel je niets af”, dan wil ie opeens “Schakel de spotjes uit” hebben. Kleur veranderen werkt prima voor alles, maar individuele lamp weet ie opeens niet “wat ik daarmee bedoel in homekit” tenzij ik het anders verwoord.

Maar dat ligt aan Siri lijkt mij... Gewoon de app gebruiken dus :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
quote:
mvds schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:24:
[...]

Maar dat ligt aan Siri lijkt mij... Gewoon de app gebruiken dus :P
Ja maar daar neem ik geen genoegen mee. ;) Kreng moet gewoon werken, haha :P
Nah het is even wennen, gewoon de commando's een beetje aanpassen en hernoemen en dan werkt het uiteindelijk wel.

De Hue app is trouwens echt mega ruk. Woning-app maakt veel goed. :)
Bedankt voor je hulp! :)

• Rallye
Voor blindplaten moest ik ook wel even zoeken. Berker Modul2 wordt niet meer gemaakt (ons huis is 12 jaar oud), maar gelukkig zijn er nog wel blindplaten verkrijgbaar, bijvoorbeeld via Amazon. Meteen maar een voorraadje aangelegd. Je kunt er ook mooi een Hue tap op plakken.

• EdwinB
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 22:37
Het feit dat een Hue dimmer niet netjes op een inbouwdoos past is voor mij de reden geweest om de starterkit te retourneren. Het is verder vast een mooi systeem, maar op deze manier komt het niet door de WAF heen. Ik ga nu voor de optie om de intelligentie in de schakelaar te stoppen ipv in de lamp (Domoticz met Fibaro dimmers enz.)

Echt een gemiste kans voor het "Nederlandse" Philips.

EdwinB wijzigde deze reactie 12-06-2018 08:27 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheDMW
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 13-08 09:36
quote:
WhatsappHack schreef op maandag 11 juni 2018 @ 20:51:
[...]

Om precies deze reden heb ik alle namen laten eindigen op lamp/light. De app werkt prima maar ik wil natuurlijk lekker door de kamer heen kunnen schreeuwen naar Siri zodat ik er verder geen vinger voor hoef uit te steken. Termen als 'keuken' leverde soms problemen op maar 'keukenlamp' werkt perfect. Enig nadeel hieraan is dat je soms creatief moet worden met je namen als je meerdere lampen op 1 plek hebt.

• mvds

mvds

Totally awesome!

En dat allemaal om niet een app te hoeven gebruiken hahaha

• piotrusc
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 20:35
Ik heb een Hue Motion sensor toegevoegd maar zodra ik in de Philips Hue app probeer een kamer toe te voegen en deze wil opslaan krijg ik een error "kan niet opslaan etc" Herkent iemand dit probleem ? Ik heb de bridge gereset en de sensor al diverse keren geprobeerd opnieuw toe te voegen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@TheDMW Hier pakt ie “keukenlamp” niet, maar wil perse “keuken lamp”. :+ Het is best bizar hoe snel ie het opgeeft en hoe enorm specifiek je moet zijn, maar ach... Uiteindelijk werkt het ;)

• Peter-Hue
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 28-08 16:18
Ik heb diverse lampen die ik bedien met de Hue app.
En met Hue Labs gaat alles netjes aan bij zonsondergang.

Maar het lukt me niet om de lampen met een voorkeurs kleur aan te laten gaan.
Elke dag moet ik een aantal lampen "bij stellen".

Iemand een idee hoe dit komt?
(ps de stroom is er niet vanaf)

Peter-Hue wijzigde deze reactie 12-06-2018 16:11 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rallye
@EdwinB Een echte tweaker lost dat zo op: http://www.yeggi.com/q/philips+hue+dimmer/ ;-)

• barber
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
quote:
EdwinB schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:26:
Het feit dat een Hue dimmer niet netjes op een inbouwdoos past is voor mij de reden geweest om de starterkit te retourneren. Het is verder vast een mooi systeem, maar op deze manier komt het niet door de WAF heen. Ik ga nu voor de optie om de intelligentie in de schakelaar te stoppen ipv in de lamp (Domoticz met Fibaro dimmers enz.)

Met een standaard witte afdekplaat van de praxis van 2 euro of zo ziet het er zo uit icm dimmer:

Dat heb ik in alle slaapkamers zo gedaan. Vrouw vindt het prima hier :)
Is al een paar keer langsgekomen in dit topic en staat ook in de OP.
quote:
EdwinB schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:26:

Als je even geduld hebt dan komen er een aantal geschikte oplossingen middels het Friends of Hue programma van Philips Hue; https://www.signify.com/g...tches-through-its-friends.

Worden in Q4 verwacht, denk ergens in Oktober voor de feestdagen!

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:44

Ethirty

Who...me?

Mooi dat daar eindelijk wat beweging in is, maar ik heb echt nog nooit van die merken gehoord.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 2 32GB  iPhone 7 32GB

• mdvdl
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20-09 13:43
Ik heb een aantal routines aangemaakt voor diverse lampen. Maar de bridge "vergeet" regelmatig de routines uit te voeren. In de app staat de routine dan ook "uit". Wanneer ik die weer aan zet, dan gaat het goed voor 1 of meerdere dagen, maar op een gegeven moment is de routine gewoon weer "uit". Heel irritant.

Heeft iemand daar ook last van? Mogelijke oplossingen?

• Greebs
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22:34

Greebs

inert

quote:
Ethirty schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:09:
Mooi dat daar eindelijk wat beweging in is, maar ik heb echt nog nooit van die merken gehoord.
Ken de andere twee ook niet, maar ons nieuwbouw huurappartement hier dat eind 2014 is opgeleverd zit vol met Niko schakelmateriaal en wandcontactdozen. Heb de coaxaansluitingen vervangen door cat6-aansluitingen en er was heel veel aanbod te vinden van hun :) Zal dus op zich wel goed zitten.

• EdwinB
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 22:37
quote:
barber schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:59:
[...]

Met een standaard witte afdekplaat van de praxis van 2 euro of zo ziet het er zo uit icm dimmer:
[afbeelding]

Dat heb ik in alle slaapkamers zo gedaan. Vrouw vindt het prima hier :)
Is al een paar keer langsgekomen in dit topic en staat ook in de OP.
Die heb ik wel gezien, maar hoe doe je dat dan als je er twee naast elkaar wil hebben. Dat gaat dan weer niet passen denk ik. Ik zeg ook niet dat er nooit Hue in huis gaat komen, maar voor nu dus niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:06

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

quote:
Peter-Hue schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:56:
Ik heb diverse lampen die ik bedien met de Hue app.
En met Hue Labs gaat alles netjes aan bij zonsondergang.

Maar het lukt me niet om de lampen met een voorkeurs kleur aan te laten gaan.
Elke dag moet ik een aantal lampen "bij stellen".

Iemand een idee hoe dit komt?
(ps de stroom is er niet vanaf)
Ik heb geen kleurlampen dus weet niet of het daarmee ook werkt maar ik heb voor elke (set) lamp(en) een scène aangemaakt die aangeroepen wordt. Dus geen standaard scène maar een aangepaste met ingestelde kleurtemperatuur en lichtintensiteit. Zou met kleurlampen ook moeten werken.
quote:
Hurricane schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:47:
[...]

Ik heb geen kleurlampen dus weet niet of het daarmee ook werkt maar ik heb voor elke (set) lamp(en) een scène aangemaakt die aangeroepen wordt. Dus geen standaard scène maar een aangepaste met ingestelde kleurtemperatuur en lichtintensiteit. Zou met kleurlampen ook moeten werken.
@Peter-Hue Het is tegenwoordig (denk al sinds november vorig jaar) ook mogelijk om via de App (onder routines) een Zonsondergang of Zonsopkomst routine aan te maken, je hebt dan ook meer mogelijkheden dan met de Hue Labs optie (die ik voorheen ook gebruikte).

Denk dat @Hurricane, dit ook via de app heeft geregeld ;)

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 16:39

zeroday

Dream within a dream

quote:
Erik1971 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 23:23:
[...]

@Peter-Hue Het is tegenwoordig (denk al sinds november vorig jaar) ook mogelijk om via de App (onder routines) een Zonsondergang of Zonsopkomst routine aan te maken, je hebt dan ook meer mogelijkheden dan met de Hue Labs optie (die ik voorheen ook gebruikte).

Denk dat @Hurricane, dit ook via de app heeft geregeld ;)
Ik heb onder 'Andere Routines' 2 routines aangemaakt voor de buitenlampen. Zonsondergang en Zonsopkomst. Vrouw wilde dit graag, dus doen we dat .. werkt zeer goed. Enige wat ik jammer vind is dat je geen info krijgt wanneer Plipje denkt dat het zonsondergang en opkomst is . .;)
Dus ik heb daar in de instellingen nog een afwijking van 30 min in aangebracht. iOS)

USG, 2x Unifi AP-LR, 1x Unifi Pro, 4x HP Microserver Gen8 (1x Vmware) 3x OpenMediavault. (en nog veel meer andere meuk)

• Rallye
Volgens mij kent Hue (ongeveer) je locatie (via je ip). Dan kunnen de tijden van zonsop- en -ondergang makkelijk bepalen: http://www.zonsondergangtijden.nl

Je kunt zelf nog iets schuiven met die tijden, bijvoorbeeld omdat het binnen sneller of buuten minder snel donker is.

• LDVC
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17:14

LDVC

Let's get it over with

Gisteren een Busch-Jaeger dimmer (6715u + 6736) aan mijn Hue opstelling toegevoegd. Werkt erg goed! De bovenste 2 knoppen bedienen een 'domme' lamp die hiermee ook in het ZigBee netwerk is opgenomen (en dus ook vanuit de Hue app te sturen is). Met de onderste 2 knoppen bedien je andere lampen in je netwerk, waarbij je met één klik een scene toepast en door ingedrukt te houden het licht kan dimmen of versterken.

Mocht je ook interesse hebben, zoek dan even tussen Duitse webshops, want daar is dit (ook met verzendkosten) ruimschoots goedkoper dan in Nederland. Ik was voor beide onderdelen + verzendkosten samen zo'n ¤150,- kwijt.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• madcrow
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16-09 13:44
Ik zit al een tijdje te spelen met het in en uit schakelen van de lampen via een timer. Ik zou graag alleen de functie van uitschakelen willen gebruiken. Ik krijg dit maar niet gedaan omdat ik dan ook het aanzetten van de lampen moeten gebruiken en dat wil ik niet.
Dus ik doe zelf handmatig de lampen aan en vervolgens wil ik dat ze 's avonds om bijvoorbeeld kwart voor 12 uit gaan.

Iemand een idee hoe ik dit kan doen?
quote:
madcrow schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:53:
Ik zit al een tijdje te spelen met het in en uit schakelen van de lampen via een timer. Ik zou graag alleen de functie van uitschakelen willen gebruiken. Ik krijg dit maar niet gedaan omdat ik dan ook het aanzetten van de lampen moeten gebruiken en dat wil ik niet.
Dus ik doe zelf handmatig de lampen aan en vervolgens wil ik dat ze 's avonds om bijvoorbeeld kwart voor 12 uit gaan.

Iemand een idee hoe ik dit kan doen?
Wat er vlak boven staat, "go to sleep" voor een fade-out van 15 minuten (ik gebruik dat hier als waarschuwing dat het zometeen donker gaat worden in huis), 'other routines' voor instant-out. Of IFTTT.

dragon2 wijzigde deze reactie 14-06-2018 11:07 (11%)

• madcrow
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16-09 13:44
quote:
dragon2 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:59:
[...]

Wat er vlak boven staat, "go to sleep". Of IFTTT.
Bedankt. Maar als ik deze stand goed lees staat er: Deze routine zet de lampen die al aan stonden naar een warme lichtstand die geleidelijk dimt om te helpen in de voorbereiding in een goede nachtrust.

Ik zal het eens testen vanavond. Vraag is dimmen ze naar 0% of te wel uit :-)

• shorty2017
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 20-09 12:12
Wellicht voor de mensen welke internet radio gebruikt zoals Dabman i200 of Aina IR-120. Deze stoort op de Hue bridge waardoor deze vastloopt en herstart.

tijdens het herstarten werkt e.e.a natuurlijk niet.

Een kenmerk is dat de netwerk verbinding ledje en het internet ledje knippert en dan uit gaan totdat het weer is opgestart.

• Snappie88
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 24-09 12:11

Snappie88

Mr. Hollywood

Zit er een wezenlijk verschil tussen de bridge 2.0 en 2.1? Ik heb er een paar over die ik wil verkopen maar geen idee welke versie het is :p

Surfin' paradise!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
Snappie88 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:15:
Zit er een wezenlijk verschil tussen de bridge 2.0 en 2.1? Ik heb er een paar over die ik wil verkopen maar geen idee welke versie het is :p
De 2.1 is wat meer uitgekleed dan de 2.0.

Leesvoer
quote:
Compared to some pictures for the 2.0 found here, the 2.1 is a minor revision to the layout of the PCB with a few components removed. Namely, the power input and Ethernet ports have been moved to the reverse side of the board, the foam pieces are gown, and the PL23035A serial chip has been removed (notable if you're hacking the board). Several supporting components were removed as well, including the large capacitor near the power input, and several surface-mount components. The CPU/SoC and radio chips are the same.
De link van Here in bovengenoemde tekst vindt je hier bij:Leesvoer 2

i2Paq wijzigde deze reactie 14-06-2018 14:27 (50%)

• Rallye
quote:
shorty2017 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:04:
Wellicht voor de mensen welke internet radio gebruikt zoals Dabman i200 of Aina IR-120. Deze stoort op de Hue bridge waardoor deze vastloopt en herstart.

tijdens het herstarten werkt e.e.a natuurlijk niet.

Een kenmerk is dat de netwerk verbinding ledje en het internet ledje knippert en dan uit gaan totdat het weer is opgestart.
Goede tip. Hoe storen deze radio’s? Qua radio of qua netwerk? Storen ze altijd of alleen als ze dicht bij de Bridge staan? Wat is jouw situatie?

• jjust
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:06

jjust

Het leven is een strijd

quote:
Da_maniaC schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 17:20:
Vandaag eindelijk in bezit gekomen van de Gira 823203 (enOcean wandzender schakelaar ombouw, zonder de enOcean module). d:)b

[afbeelding]

Nu is de bestelling voor mijn binnekort te betrekken nieuwbouw woning ver compleet. :)
( 8 x hue gu10, 2 maal ledstrip + 1 extension, 3 hue tap's, 2 x gira 823203 en 1 x gira zigbee wandzender). (y)
Ik ben ook op zoek naar een oplossing voor de hue tap in standaard gira 55 schakelmateriaal. Nu heb ik overal crèmekleurig schakelmateriaal maar die Gira 823203 lijkt niet beschikbaar in crème. Weet jij toevallig of de knoppen in de ombouwset gelijk zijn aan de gira knoppen van een dubbele schakelaar? Dan kan ik eventueel de knoppen van de ombouwset vervangen door crèmekleurige.

• shorty2017
quote:
Rallye schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:57:
[...]

Goede tip. Hoe storen deze radio’s? Qua radio of qua netwerk? Storen ze altijd of alleen als ze dicht bij de Bridge staan? Wat is jouw situatie?
Ze storen qua netwerk, het lijkt erop dat het broadcasten van de radio's de hue bridge doet vastlopen/herstarten.

Ze hoeven dus niet dicht bij de bridge te staan. Ik heb 4 dab i200 staan, welke bij de kinderen in hun slaap kamer staan. Ze storen altijd want ook als ze standby staan blijft de dab i200 broadcasten. Wellicht dat het bij andere radio's anders is. De bridge bij mij staat op begane grond, en de radio's op de 1e en 2e verdieping.

• Nindustries
quote:
Da_maniaC schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 17:20:
Vandaag eindelijk in bezit gekomen van de Gira 823203 (enOcean wandzender schakelaar ombouw, zonder de enOcean module). d:)b

[afbeelding]

Nu is de bestelling voor mijn binnekort te betrekken nieuwbouw woning ver compleet. :)
( 8 x hue gu10, 2 maal ledstrip + 1 extension, 3 hue tap's, 2 x gira 823203 en 1 x gira zigbee wandzender). (y)
Dus daarmee kan je de Hue Tap in een standaard conventionele Europese lichtschakelaar steken? :D
Ik heb Niko antraciet schakelaars, dus die Hue Switch zou wat afsteken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rallye
Niko is een van de nieuwe Hue friends die im het najaar met schakelaars komt die met Hue werken, zie https://www.smarthomemaga...lips-hue-verlichting-aan/

Ik zou dus nog wat geduld oefenen.....

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

quote:
jjust schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 21:14:
[...]

Ik ben ook op zoek naar een oplossing voor de hue tap in standaard gira 55 schakelmateriaal. Nu heb ik overal crèmekleurig schakelmateriaal maar die Gira 823203 lijkt niet beschikbaar in crème. Weet jij toevallig of de knoppen in de ombouwset gelijk zijn aan de gira knoppen van een dubbele schakelaar? Dan kan ik eventueel de knoppen van de ombouwset vervangen door crèmekleurige.
Crème wit: https://shop.elektroandmo...system-55-cremeweiss.html
Je zou dan moeten navragen of deze er ook bestelbaar is in de uitvoering zonder de enocean module.
quote:
Nindustries schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:13:
[...]

Dus daarmee kan je de Hue Tap in een standaard conventionele Europese lichtschakelaar steken? :D
Ik heb Niko antraciet schakelaars, dus die Hue Switch zou wat afsteken.
Antraciet: https://shop.elektroandmo...-system-55-anthrazit.html
Je zou dan moeten navragen of deze er ook bestelbaar is in de uitvoering zonder de enocean module.

Succes :)

Da_maniaC wijzigde deze reactie 15-06-2018 10:01 (26%)

Inventory | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Stoeptegel5
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 21-09 13:54
Hoi allen, ik heb een kort vraagje. Kan ik de philips hue bedienen als ik op mobiel internet zit?

Ik gebruik thuis bijna nooit WiFi op mn telefoon omdat ik snel onbeperkt internet van T-mobile heb. Dus kan ik dan de lampen bedienen? Mn telefoon is een Oneplus 3.

Edit, volgens mij heb ik het gevonden:

Slimme bediening, thuis en als je weg bent
Met de apps voor Philips Hue op iOS en Android kun je je lampen op afstand bedienen van waar je ook bent. Controleer of je de lampen wel hebt uitgedaan voordat je van huis vertrok of schakel ze in als je moet overwerken.

Klopt zeker?

Stoeptegel5 wijzigde deze reactie 15-06-2018 18:43 (38%)

• Hurricane
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:06

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

quote:
Stoeptegel5 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 18:41:
Hoi allen, ik heb een kort vraagje. Kan ik de philips hue bedienen als ik op mobiel internet zit?

Ik gebruik thuis bijna nooit WiFi op mn telefoon omdat ik snel onbeperkt internet van T-mobile heb. Dus kan ik dan de lampen bedienen? Mn telefoon is een Oneplus 3.

Edit, volgens mij heb ik het gevonden:

Slimme bediening, thuis en als je weg bent
Met de apps voor Philips Hue op iOS en Android kun je je lampen op afstand bedienen van waar je ook bent. Controleer of je de lampen wel hebt uitgedaan voordat je van huis vertrok of schakel ze in als je moet overwerken.

Klopt zeker?
Geen probleem. Even een account maken en je bridge daarop aanmelden en je kunt vanaf overal de app gebruiken om je lichten e.d. te bedienen.

• Stoeptegel5
quote:
Hurricane schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 18:45:
[...]

Geen probleem. Even een account maken en je bridge daarop aanmelden en je kunt vanaf overal de app gebruiken om je lichten e.d. te bedienen.
Dank voor de bevestiging. :)

• Stoeptegel5
Ik heb een Philips Hue White and Color Ambiance Starterkit (E27, 3 lampen, 1 dimmer, met Bridge 2.0) gekocht voor 119 euro. 8)

Zal het topic vanaf nu in de gaten houden. :)

• DePaul
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:51
Cool, veel plezier ermee. Kan je alvast een geheimpje verklappen: Hue is verslavend ;)
quote:
shorty2017 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:09:
[...]

Ze storen qua netwerk, het lijkt erop dat het broadcasten van de radio's de hue bridge doet vastlopen/herstarten.

Ze hoeven dus niet dicht bij de bridge te staan. Ik heb 4 dab i200 staan, welke bij de kinderen in hun slaap kamer staan. Ze storen altijd want ook als ze standby staan blijft de dab i200 broadcasten. Wellicht dat het bij andere radio's anders is. De bridge bij mij staat op begane grond, en de radio's op de 1e en 2e verdieping.
Appart dat de bridge hierdoor gaat resetten en ook slecht dat deze radio’s zo storen, hebben ze wel een CE keurmerk? Of komen ze rechtstreeks uit China?

• shorty2017
quote:
Erik1971 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 19:41:
[...]

Appart dat de bridge hierdoor gaat resetten en ook slecht dat deze radio’s zo storen, hebben ze wel een CE keurmerk? Of komen ze rechtstreeks uit China?
Het is het broadcast netwerk verkeer wat stoort. niet de radio zelf. CE keurmerk heeft volgens mij geen betrekking op netwerk verkeer. Overigens komen de radio's gewoon van de mediamarkt :)
quote:
shorty2017 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 19:47:
[...]

Het is het broadcast netwerk verkeer wat stoort. niet de radio zelf. CE keurmerk heeft volgens mij geen betrekking op netwerk verkeer. Overigens komen de radio's gewoon van de mediamarkt :)
CE 99/5/EG Radioapparatuur en telecommunicatie-eindapparatuur, daar valt ook onder hoe lang je op bepaald vermogen mag zenden (broadcasten). Verder kan bij slechte hardware (antenne design, afscherming ect.) ervoor zorgen dat je last hebt van stoorsignalen op andere kanalen dan de geselecteerd en in het het ergste geval zelfs op je stroomnetwerk, welke weer andere apparatuur kan storen......

Maar is wel raar, zou er mee terug gaan naar de winkel?!

• Ad de Jong
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:15
Ik heb hier een KAKU ICS 1000 met een 4 tal ontvangers waar IKEA LED strips op aangesloten heb zitten.
Nu wil ik die IKEA LED strips behouden maar heeft HUE ook van dat soort ontvangers zodat ik die bestaande LEDs ook kan aansturen met mijn Google home/Hue?
Of moet ik dan alles vervangen door HUE?

Mijn profiel op Discogs

• bandy
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20:55
Ik heb een vraagje....

Ik heb mijn Hue verzameling afgelopen week uitgebreid met 2 GU10 white ambiance lampen voor in de gang.

Nu is het zo dat als ik de kleur temperatuur verander deze na bevestiging binnen 1-2 sec automatisch teug valt naar zijn standaard ''wit'' kleur. Beide lampen zijn geconfigureerd aan een ''motion sensor'' heb ze al een gereset, helaas blijft het probleem aanwezig?
quote:
bandy schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 09:50:
Ik heb een vraagje....

Ik heb mijn Hue verzameling afgelopen week uitgebreid met 2 GU10 white ambiance lampen voor in de gang.

Nu is het zo dat als ik de kleur temperatuur verander deze na bevestiging binnen 1-2 sec automatisch teug valt naar zijn standaard ''wit'' kleur. Beide lampen zijn geconfigureerd aan een ''motion sensor'' heb ze al een gereset, helaas blijft het probleem aanwezig?
Je hebt een scene aangepast/aangemaakt met die nieuwe kleurtemperatuur, en die aan de motionsensor gehangen?
quote:
Ad de Jong schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 06:38:
Ik heb hier een KAKU ICS 1000 met een 4 tal ontvangers waar IKEA LED strips op aangesloten heb zitten.
Nu wil ik die IKEA LED strips behouden maar heeft HUE ook van dat soort ontvangers zodat ik die bestaande LEDs ook kan aansturen met mijn Google home/Hue?
Wat voor ontvangers?

Hue kan overweg met osram smartplugs om maar wat te noemen, alexa ook, apple niet, google weet ik niet.

dragon2 wijzigde deze reactie 16-06-2018 10:58 (30%)

• bandy
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20:55
[quote]dragon2 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 10:56:
[...]

Je hebt een scene aangepast/aangemaakt met die nieuwe kleurtemperatuur, en die aan de motionsensor gehangen?

[...]

Ja klopt, en ik kom er net achter dat de kleur instellingen afhankelijk is van de motion sensor. Dit is mijn eerste set lampen aan een motion sensor, verder alleen maar enkele lampen. Voor zover ik dus nu begrijp is het niet mogelijk een gekoppeld paar onafhankelijke kleur instellingen te geven als ze aan een motion sensor gekoppeld zijn?

• Ad de Jong
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:15
quote:
De ACD1000 stopcontact schakelaars zoals ze officieel heten (ook weer wat geleerd :P )

Edit: toevallig kom ik deze net tegen: nieuws: Ikea komt halverwege 2018 met Zigbee-stekker voor in het stopcontact
Dit zou misschien ook wel kunnen werken.

Ad de Jong wijzigde deze reactie 16-06-2018 11:47 (30%)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Zolang de lampen/ontvangers die je wil gebruiken, ZLL of ZigBee 3.0 gecertificeerd zijn, kun je deze gewoon aan Hue 2.x bridge toevoegen en gebruiken met Google Home of Alexa.

Alleen zul je deze apparaten niet zien met Apple Homekit, Apple is iets strenger dan Google of Amazon (Alexa) en eist dat de apparaten die met Homekit werken software update ondersteunen en dan werkt het alleen voor de producten van de fabrikant van de bridge (Hue/Tradfri enz.).

• Da_maniaC
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Weet iemand hier toevallig ook of er moderne wand armaturen zijn waar de Hue color v2 GU10 lampen mooi in passen?

Vandaag bij een lampenspeciaalzaak geweest maar die had slechts 1 vrij groot rechthoekig armatuur voor aan de wand.

Inventory | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shorty2017
quote:
Erik1971 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 21:12:
[...]

CE 99/5/EG Radioapparatuur en telecommunicatie-eindapparatuur, daar valt ook onder hoe lang je op bepaald vermogen mag zenden (broadcasten). Verder kan bij slechte hardware (antenne design, afscherming ect.) ervoor zorgen dat je last hebt van stoorsignalen op andere kanalen dan de geselecteerd en in het het ergste geval zelfs op je stroomnetwerk, welke weer andere apparatuur kan storen......

Maar is wel raar, zou er mee terug gaan naar de winkel?!
Ik heb ze gescheiden van het ip-netwerk van de homeoutomation zoals de hue.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22:34

Greebs

inert

quote:
bandy schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:39:
[quote]dragon2 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 10:56:
[...]

[...]

Ja klopt, en ik kom er net achter dat de kleur instellingen afhankelijk is van de motion sensor. Dit is mijn eerste set lampen aan een motion sensor, verder alleen maar enkele lampen. Voor zover ik dus nu begrijp is het niet mogelijk een gekoppeld paar onafhankelijke kleur instellingen te geven als ze aan een motion sensor gekoppeld zijn?
De motion sensor activeert voor de geselecteerde lampen een bepaalde scene afhankelijk van je (tijds)instellingen. Als jij een scene aanmaakt met daarin je gewenste kleur(temperatuur) en helderheid, deze opslaat, en dan de motion sensor deze laat inschakelen, moet dat allemaal prima te doen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefanvdv1988
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 13-08 18:45
Ik heb laatst Hue Sync geïnstalleerd op mijn macbook, vervolgens weer verwijderd omdat ik deze niet gebruik en niet handig vind. Echter blijft bij het volumeknop bij uitvoerapparaten Hue Sync staan, en bij hulpprogramma's -> audio-midi configuratie blijft ook hue sync staan en is deze hier niet te verwijderen met het - teken. Hoe krijg ik de hue sync audio uitvoer verwijderd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MSOPOA14
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 17-06 20:50
Hallo, kan ik met mijn Hue lampen ook een zonsopgang simuleren? Ik wik graag een Hue lamp aan het plafond gebruiken samen met mijn Wake Up light voor maximaal effect in een hele donkere slaapkamer.

Kan de functie nog niet vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:55
quote:
MSOPOA14 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 20:50:
Hallo, kan ik met mijn Hue lampen ook een zonsopgang simuleren? Ik wik graag een Hue lamp aan het plafond gebruiken samen met mijn Wake Up light voor maximaal effect in een hele donkere slaapkamer.

Kan de functie nog niet vinden.
Bij routines kun je een 'Ontwaken' routine aanmaken. Deze zal dan als wekker functioneren waarbij op de aangegeven dagen op het aangegeven tijdstip de routine wordt gestart, waarbij de lampen gedimd aangaan, en over een ingestelde periode steeds feller gaan branden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mdvdl
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20-09 13:43
quote:
mdvdl schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 07:27:
Ik heb een aantal routines aangemaakt voor diverse lampen. Maar de bridge "vergeet" regelmatig de routines uit te voeren. In de app staat de routine dan ook "uit". Wanneer ik die weer aan zet, dan gaat het goed voor 1 of meerdere dagen, maar op een gegeven moment is de routine gewoon weer "uit". Heel irritant.

Heeft iemand daar ook last van? Mogelijke oplossingen?
Gevonden! Dom dom dom... 8)7
Ik was vergeten om de juiste dagen te selecteren. Blijkbaar kan je een routine aanmaken en die aanzetten wanneer nodig. Deze wordt daarna niet automatisch meer gestart.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:42

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

quote:
Trafo vervangen door een TRADFRI trafo? Die kun je aan Hue koppelen. Let wel: is alleen voor witte LED-strips, niet voor kleur.

Hardware te koop | Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen | Tweakblog

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Zou iemand met onderstaande Hue dimmer voor me willen opmeten wat de afmetingen zijn van de houder?

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True