Toon posts:

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.103.912 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

• ptrv
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-05 21:43
En een Apple TV App, graag, ASAP!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-05 09:27
Ritchie schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:41:
Oe nice, vanavond mee aan de slag. Zou het wel fijn vinden als ze ook een Android TV app zouden maken.
ptrv schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:01:
Ik verwacht dat Philips dit voorlopig lekker exclusief voor hun eigen Ambilight TV's op de markt zal brengen. En anders zie ik ook graag een Tizen app verschijnen voor mijn Samsung tv :)

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

• ptrv
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-05 21:43
Nee joh, ik hoop het niet. En, een Tizen app is bij mij ook zeer welkom.
Ik zou juist denken, hoe meer apps (integratie in home entertainment hardware) des te groter de userbase, dus te meer vreugde voor Philips.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-05 09:08
@ThaBEN Er is geen sprake van “hun eigen Ambilight TV’s”. Behalve de (merk-) naam hebben Philips TV’s en Hue niets met elkaar te maken......

Mag ik overigens een PS4-app?

• ThaBEN
Rallye schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 18:13:
@ThaBEN Er is geen sprake van “hun eigen Ambilight TV’s”. Behalve de (merk-) naam hebben Philips TV’s en Hue niets met elkaar te maken......

Mag ik overigens een PS4-app?
Sterker nog, er is al een ingebouwde app aanwezig in Philips Ambilight TV's om Hue te syncen met tv's ;)
Alle modellen Philips Ambilight TV van 2011 of nieuwer zijn geschikt, te herkennen aan eindcijfer 6 of hoger in de typenummers xxPFLxxx6. Bij deze modellen is het nodig om de 'Ambilight+Hue' app aan te zetten tijdens het tv kijken.

Alle modellen Philips Ambilight TV vanaf ### hebben de Hue aansturing ingebouwd in het tv menu, daardoor is de 'Ambilight+Hue' app niet benodigd. Wel is altijd een Bridge benodigd, alle apps (dus ook een app die ingebouwd is in een tv) sturen de Bridge aan, ze sturen nooit rechtstreeks de Hue lampen aan.
Bron: https://www.beaumotica.nl...sluiten-op-mijn-televisie

Meer info: https://www.philips.be/c-m-so/tv/p/ambilight#ambilight_hue

[Voor 31% gewijzigd door ThaBEN op 31-05-2018 19:19]

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-05 15:02
Ik heb 6 living colors lampen. Ze zijn echter alleen te bedienen met de app OF de remote. Ik kan ze in de app alleen vinden als ik de lampen handmatig toevoeg maar zodra ik ze toevoeg zijn ze direct niet meer gekoppeld aan de remote en vica versa. Ik heb het internet afgespeurd naar mensen met hetzelfde probleem maar ik kom het helaas niet tegen. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alles is trouwens up to date en de bridge heb ik gereset.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-05 10:00

BleuZ

Dolletjes!

Een tip voor als je Hue Sync met muziek wil gebruiken:
Hue Sync voor muziek werkt blijkbaar doordat de computer het als een speaker ziet. Ik dacht in eerste instantie dat je 'm daardoor niet met Bluetooth kan gebruiken, maar als je eerst de Bluetooth-speaker selecteert als geluidsapparaat en 'm daarna terug op Hue Sync zet lukt dat wel :)

't Werkt trouwens verrassend goed, het "flitsen" van de lichten komt goed overeen met de opbouw van het liedje ondanks dat Hue Sync dus puur de geluidsoutput analyseert en niet 'weet' welk liedje er draait.

[Voor 22% gewijzigd door BleuZ op 31-05-2018 19:38]

'02 Peugeot 206 CC 2.0-16v "Roland Garros"

• ThaBEN
michielvz schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:23:
Ik heb 6 living colors lampen. Ze zijn echter alleen te bedienen met de app OF de remote. Ik kan ze in de app alleen vinden als ik de lampen handmatig toevoeg maar zodra ik ze toevoeg zijn ze direct niet meer gekoppeld aan de remote en vica versa. Ik heb het internet afgespeurd naar mensen met hetzelfde probleem maar ik kom het helaas niet tegen. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Je moet je lampen + remote resetten.
Daarna moet je de lampen 1 voor 1 aan je remote koppelen.
Als je dat gedaan heb dien je vervolgens je remote aan je bridge toe te voegen.
Op die manier wordt de remote + alle lampen welke gekoppeld zijn aan de remote toegevoegd aan de Hue app.
Daarna kun je via de app nog apart instellen welke lampen je aan de remote gekoppeld wil hebben.

***UPDATE***
Dit werkt alleen indien je de Hue dimmer remote gebruikt.

Indien je de remote gebruikt die je bij je living colors hebt gekregen zal het inderdaad niet werken. Dan wordt inderdaad de verbinding met de bridge verbroken zodra je de lampen met de standaard living colors remote koppelt.

[Voor 19% gewijzigd door ThaBEN op 31-05-2018 19:40]

• michielvz
Bedankt voor je reactie. Ik heb de ronde (oude) remote. Het heeft wel ooit gewerkt dus het zou moeten kunnen.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:44
BleuZ schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:35:
Een tip voor als je Hue Sync met muziek wil gebruiken:
Hue Sync voor muziek werkt blijkbaar doordat de computer het als een speaker ziet. Ik dacht in eerste instantie dat je 'm daardoor niet met Bluetooth kan gebruiken, maar als je eerst de Bluetooth-speaker selecteert als geluidsapparaat en 'm daarna terug op Hue Sync zet lukt dat wel :)

't Werkt trouwens verrassend goed, het "flitsen" van de lichten komt goed overeen met de opbouw van het liedje ondanks dat Hue Sync dus puur de geluidsoutput analyseert en niet 'weet' welk liedje er draait.

[afbeelding]
Lijkt mij dat de 'audio driver' dan een kleine vertraging toevoegt, en i.p.v. de muziek opbouw 'voorspellen' weet Hue Sync dus al wat eraan komt doordat er een kleine buffer is die wordt gebruikt voor analyse en dus vertraagd wordt afgespeeld.

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:40
Hi all,

Hebben meer mensen problemen met de Hue? Al mijn functies via de api.meethue.com werkt niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThaBEN
NinjaTrek2891 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 20:47:
Hi all,

Hebben meer mensen problemen met de Hue? Al mijn functies via de api.meethue.com werkt niet.
Bekend probleem. Philips is er al mee bezig. Staan veel berichten op reddit over.

https://www.reddit.com/r/...s/8njzed/hue_api_offline/

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:40
ThaBEN schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 20:50:
[...]

Bekend probleem. Philips is er al mee bezig. Staan veel berichten op reddit over.

https://www.reddit.com/r/...s/8njzed/hue_api_offline/
Dank! Daar had ik natuurlijk zelf ook even kunnen kijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rallye

Heb je hier iets aan? https://www.beaumotica.nl...smartlink-met-philips-hue

• michielvz
Nee helaas niet. Vreemd, dit moet toch kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThaBEN
Alle Living Colors lampen hebben een firmware update gekregen zodra je die op een bepaald moment aan een entertainment ruimte hebt toegevoegd. Volgens mij is het sindsdien niet meer mogelijk. Het lijkt erop dat dit enkel nog met de originele firmware kan indien je automatische updates uit had staan en de lampen nooit aan een entertainment ruimte hebt gekoppeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-05 18:22
ThaBEN schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:16:
Alle Living Colors lampen hebben een firmware update gekregen zodra je die op een bepaald moment aan een entertainment ruimte hebt toegevoegd. Volgens mij is het sindsdien niet meer mogelijk. Het lijkt erop dat dit enkel nog met de originele firmware kan indien je automatische updates uit had staan en de lampen nooit aan een entertainment ruimte hebt gekoppeld.
Met de lampen is niets mis, heb laatst nog een Friends of Hue Living Colors lamp gelinked met Living Colors remote, terwijl de lamp de entertainment update had.

Wat eerder het geval kan zijn is dat de bridge, sinds deze ZigBee 3.0 ondersteund, niet meer met SmartLink producten kan linken, heb ik niet meer geprobeerd, als devices eenmaal in het netwerk zitten blijft het goed gaan.

Dan is er nog wel een work arround, maar dan heb je een Hue Dimmer Switch nodig die op dezelfde manier aan het netwerk is gelinked, zoals je dat met een LvingColors remote dat normaal zou doen (Hue Dimmer Switcch heeft de juist network keys en zou gewoon met de bridge moeten touch linken).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
ptrv schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:01:
MRMC 3.70 die nu in Testflight zit voor de Apple TV, heeft afgelopen week een nieuwe build gekregen, waarin ondersteuning voor een Hue Client ingebakken is, die Hue Enterntainment ruimtes en losse lampen kan aansturen (dimming/ambilight), als er content via MrMC afgespeeld wordt :)

Is nog in beginfase van ontwikkeling, waarbij ambilight en dimming als feature wel al werkt, zoals start film in MrMC >> lampen automatisch geleidelijk gedimd, pauze film>>lampen niet gedimd, verder gaan met film>>lampen weer geleidelijk gedimd etc., als er voor dimming in setup gekozen is. Aan Ambilight wordt nog gesleuteld ivm met API, dus werkt ook, maar moet nog verder uitgewerkt worden.

Zie ook: Montoya200x in 'nieuws: Signify maakt Philips Hue Sync voor koppelen thuisver...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04:18
Erik1971 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:40:
[...]

Met de lampen is niets mis, heb laatst nog een Friends of Hue Living Colors lamp gelinked met Living Colors remote, terwijl de lamp de entertainment update had.
Mwoah, ik krijg mijn Living Colors lampen niet in de entertainment area. Wat dat hele entertainment gebeuren voor mij helemaal waardeloos maakt, ik heb maar 2 'normale' hue lampen in de woonkamer. Hij geeft ook niet aan dat er een update is.

Wat een onzin weer, de reden zou zijn dat de Hue lampen mooiere kleuren kunnen maken. Nou, mijn Living Colors lampjes maken veel mooier groen dan de Hue lampen (1e gen). Overige kleuren zijn hetzelfde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1971
PhilipsFan schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:19:
[...]

Mwoah, ik krijg mijn Living Colors lampen niet in de entertainment area. Wat dat hele entertainment gebeuren voor mij helemaal waardeloos maakt, ik heb maar 2 'normale' hue lampen in de woonkamer. Hij geeft ook niet aan dat er een update is.

Wat een onzin weer, de reden zou zijn dat de Hue lampen mooiere kleuren kunnen maken. Nou, mijn Living Colors lampjes maken veel mooier groen dan de Hue lampen (1e gen). Overige kleuren zijn hetzelfde.
Voor Hue Entertainment hebben de lampen een update nodig, Philips heeft namelijk speciale Zigbee commando's voor het snel aansturen van de lampen toegevoegd.

Aangezien LivingColors lampen niet kunnen worden geupdate, ze missen zowel de software als hardware voor software updates, gaan die inderdaad nooit Hue Entertainment ondersteunen.

Officieel worden de LivingColors lampen ook niet ondersteund door Philips, is een geluk dat het via een omweg (touchlinken) wel kan ;).....

Verder kunnen de Gen3 Hue lampen nog mooier kleuren maken dan de LivingColors lampen, deze hebben, net als de Gen2 Lightstrip en HueGo, een groter kleur bereik. De Gen 1 en Gen 2 Hue bulbs hebben inderdaad kleiner kleuren bereik dan LivingColors lampen, maar wel beter wit licht....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PhilipsFan
Erik1971 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:32:
[...]

Voor Hue Entertainment hebben de lampen een update nodig, Philips heeft namelijk speciale Zigbee commando's voor het snel aansturen van de lampen toegevoegd.

Aangezien LivingColors lampen niet kunnen worden geupdate, ze missen zowel de software als hardware voor software updates, gaan die inderdaad nooit Hue Entertainment ondersteunen.
Volgens mij is dit niet helemaal waar. Ik heb destijds de LivingColor variant van Bloom gekocht, omdat deze iets goedkoper waren en er een afstandbediening bij zat (er bestond toen nog geen dimmer switch of tap, dus dat was verrekte handig). De 'Friends of Hue' Bloom kwam iets later op de markt, maar is hardwarematig exact gelijk aan de Livingcolors versie. Dus ze doen het erom...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1971
PhilipsFan schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:36:
[...]

Volgens mij is dit niet helemaal waar. Ik heb destijds de LivingColor variant van Bloom gekocht, omdat deze iets goedkoper waren en er een afstandbediening bij zat (er bestond toen nog geen dimmer switch of tap, dus dat was verrekte handig). De 'Friends of Hue' Bloom kwam iets later op de markt, maar is hardwarematig exact gelijk aan de Livingcolors versie. Dus ze doen het erom...
Snap dat je dat denkt, maar wat ik hier vertel klopt 100%, van de Bloom en Iris zijn zowel een LivingColors en Friends of Hue variant, welke uiterlijk gelijk zijn, maar om te beginnen heeft LivingColor lamp SmartLink software, zonder software update functionaliteit en ontbreekt er de hardware, lees extra flash chip, om de gedownloade software in op te slaan.

De Friend of Hue is iets later gelanceerd op de markt en idd zonder remote en ook iets duurder, deze heeft ZLL software met software update functionaliteit en de extra geheugen chip!

De LivingColors lampen kun je ook alleen middels touch link toevoegen aan Hue bridge en werkt ook alleen maar met Hue en niet met bijvoorbeeld Tradfri van Ikea.

Vind niet terecht om te zeggen dat ze het erom doen, dat het verwarrend is snap ik!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:30

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ThaBEN
Erik1971 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:04:
[...]

Snap dat je dat denkt, maar wat ik hier vertel klopt 100%, van de Bloom en Iris zijn zowel een LivingColors en Friends of Hue variant, welke uiterlijk gelijk zijn, maar om te beginnen heeft LivingColor lamp SmartLink software, zonder software update functionaliteit en ontbreekt er de hardware, lees extra flash chip, om de gedownloade software in op te slaan.

De Friend of Hue is iets later gelanceerd op de markt en idd zonder remote en ook iets duurder, deze heeft ZLL software met software update functionaliteit en de extra geheugen chip!

De LivingColors lampen kun je ook alleen middels touch link toevoegen aan Hue bridge en werkt ook alleen maar met Hue en niet met bijvoorbeeld Tradfri van Ikea.

Vind niet terecht om te zeggen dat ze het erom doen, dat het verwarrend is snap ik!
Ik heb zelf circa een jaar geleden een Bloom lamp van de Living Colors serie gekocht (degene met remote). Deze gebruikte ik al in mijn Entertainment Ruimte via de app Huestacean. Vorige week heb ik een 2e Bloom lamp gekocht ook uit de Living Colors serie omdat deze goedkoper was inclusief remote, dan de Friends of Hue versie zonder remote.

Beide lampen heb ik zonder problemen kunnen toevoegen aan mijn Bridge en gebruiken in de Entertainment Ruimtes van Philips Hue 2.0, 3.0 app en de officiele Hue Sync software. Ze werken hetzelfde als de andere color lampen.

Wel is het zo dat zodra je 1 van die Bloom lampen toevoegt aan je Entertainment Ruimte een melding krijgt dat ze een firmware update nodig hebben voordat ze in de Entertainment Ruimte kunnen werken. Die update is niet nodig bij normale Hue color lampen. Deze update is slechts eenmalig en wordt dus wel degelijk opgeslagen in de lampen zelf. Ook worden ze met de correcte afbeelding getoond in de app.

Onderstaand een foto die ik gemaakt heb van de doos van de Bloom lampen die ik gebruik in mijn Entertainment Ruimte
http://oi67.tinypic.com/213hz6d.jpg

Mijn Entertainment Ruimte
http://oi64.tinypic.com/25phc7m.jpg

Bekijk mijn onderstaande video om deze Bloom lamp uit de Living Color serie in actie te zien in mijn Entertainment ruimte met screen sync. Ten tijde van de video was dit nog maar 1 Bloom lamp in samenwerking met Huestacean. Maar momenteel heb ik dus 2 van deze lampen achter de TV en gebruik ik nu de officiële Hue Sync app van Philips zonder problemen (de Philips app was toentertijd nog niet beschikbaar).

[Voor 41% gewijzigd door ThaBEN op 01-06-2018 21:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erik1971
ThaBEN schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 21:10:
[...]

Dit klopt niet. Ik heb zelf circa een jaar geleden een Bloom lamp van de Living Colors serie gekocht (degene met remote). Deze gebruikte ik al in mijn Entertainment Ruimte via de app Huestacean. Vorige week heb ik een 2e Bloom lamp gekocht ook uit de Living Colors serie omdat deze goedkoper was inclusief remote, dan de Friends of Hue versie zonder remote.

Beide lampen heb ik zonder problemen kunnen toevoegen aan mijn Bridge en gebruiken in de Philips Hue 2.0, 3.0 en de officiele Hue Sync app. Ze werken zoals ze moeten werken.

Wel is het zo dat zodra je 1 van die Bloom lampen toevoegt aan je Entertainment Ruimte een melding krijgt dat ze een firmware update nodig hebben voordat ze in de Entertainment Ruimte kunnen werken. Die update is niet nodig bij normale Hue color lampen. Deze update is slechts eenmalig en wordt dus wel degelijk opgeslagen in de lampen zelf. Ook worden ze met de correcte afbeelding getoond in de app.

Onderstaand een foto die ik gemaakt heb van de doos van de Bloom lampen die ik gebruik in mijn Entertainment Ruimte
[afbeelding]

[afbeelding]

Bekijk mijn onderstaande video om deze Bloom lamp in actie te zien in mijn Entertainment ruimte. Ten tijde van de video was dit nog maar 1 Bloom lamp in samenwerking met Huestacean. Maar momenteel heb ik er dus 2 van deze lampen achter de TV en gebruik ik nu de officiële Hue Sync app zonder problemen (deze app was toentertijd nog niet beschikbaar).

[video]
Is inderdaad verwarrend, maar mijn verhaal klopt wel degelijk, je heb gewoon "geluk" gehad dat je een van de latere "LivingColors" te pakken hebt gehad, dit waren eigenlijk Friends of Hue lampen (dus met ZLL software met software update) die als "LivingColors" met remote zijn verkocht, was voor Philips goedkoper dan twee productie lijnen in de lucht te houden met na genoeg dezelfde lampen (ze hebben vermoedelijk eerst de voorraad none Friends of Hue lampen opgemaakt en zijn toen ook voor de Living Colors verder gegaan met de Friends of Hue lampen, totdat vermoedelijk ook de remote controls op waren 8) ).

Als het goed is zit er aan de kabel van de voeding naar de lamp een zilveren stickertje met het unieke ID waarmee je de lampen aan Hue bridge kunt toevoegen, daar kun je beide versies het beste mee onderscheiden ;)

Verder als je bij de App onder de settings bij Software-update kijkt dan zullen de SmartLink LivingColors onderaan staan bij het lijstje "Kan niet worden bijgewerkt".

Is wel erg vervelend dat Philips dus eigenlijk drie verschillende versies van de Bloom en Iris lampen heeft verkocht, daar door zijn de verwachtingen niet altijd juist....;)

[Voor 3% gewijzigd door Erik1971 op 01-06-2018 22:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 176636

Ik heb via Amazon.de een mooie deal gekocht van een HUE starterskit. Ik zie alleen nu dat een aantal lampen in huis E14 fitting zijn. Kan ik een converter gebruiken naar E27?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-05 13:41
Anoniem: 176636 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:17:
Ik heb via Amazon.de een mooie deal gekocht van een HUE starterskit. Ik zie alleen nu dat een aantal lampen in huis E14 fitting zijn. Kan ik een converter gebruiken naar E27?
Dat had ik ook.
Converter van e14 > e27 werkt prima.
Zelfs de goedkope van alieexpress werken. (bij mij maar 1 van de 2 die ik bestelt had, maar toch)Het enige wat ze doen is de stroom doorvoeren en de fitting groote aanpassen.

[Voor 5% gewijzigd door Max2000 op 01-06-2018 22:44]

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:14

JoeZuCK

_Fonz > all.

Anoniem: 176636 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:17:
Moet lukken, of je verkoopt je E27 lampen en koopt er Hue E14 voor terug....

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0Henk 'm!

InF.Inc schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:44:
[...]

Moet lukken, of je verkoopt je E27 lampen en koopt er Hue E14 voor terug....
Thanks. Uitdaging is dat ik nu een mooie deal heb voor 110 euro voor 3 stuks met remote en bridge en voor twee E14 lampen bijna net zoveel kwijt ben.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PhilipsFan
Erik1971 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 21:53:
[...]
Is wel erg vervelend dat Philips dus eigenlijk drie verschillende versies van de Bloom en Iris lampen heeft verkocht, daar door zijn de verwachtingen niet altijd juist....;)
Je verhaal klinkt plausibel. Ik krijg deze lampen met geen mogelijkheid aan de Entertainment Area toegevoegd. Mijn versie is ook ouder dan die op het plaatje, ik heb ook een generatie oudere afstandbedieningen (die met tiptoetsen).

Jammer dat je eigenlijk steeds weer wordt gestraft als je als eerste aan een nieuwe produktlijn begint. Ik zit nog met 1st gen Hue bulbs (sommige zelfs nog met de bug dat ze vanuit gedimd opeens voluit gaan branden, Philips heeft deze nooit willen vervangen want ouder dan 2 jaar) en dus met deze niet volledig compatible Bloom lampen. Wet van de remmende voorsprong, maar wel irritant.

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-05 01:24
ThaBEN schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 21:10:
[...]

Ik heb zelf circa een jaar geleden een Bloom lamp van de Living Colors serie gekocht (degene met remote). Deze gebruikte ik al in mijn Entertainment Ruimte via de app Huestacean. Vorige week heb ik een 2e Bloom lamp gekocht ook uit de Living Colors serie omdat deze goedkoper was inclusief remote, dan de Friends of Hue versie zonder remote.

Beide lampen heb ik zonder problemen kunnen toevoegen aan mijn Bridge en gebruiken in de Entertainment Ruimtes van Philips Hue 2.0, 3.0 app en de officiele Hue Sync software. Ze werken hetzelfde als de andere color lampen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Bekijk mijn onderstaande video om deze Bloom lamp uit de Living Color serie in actie te zien in mijn Entertainment ruimte met screen sync. Ten tijde van de video was dit nog maar 1 Bloom lamp in samenwerking met Huestacean. Maar momenteel heb ik dus 2 van deze lampen achter de TV en gebruik ik nu de officiële Hue Sync app van Philips zonder problemen (de Philips app was toentertijd nog niet beschikbaar).

[video]
Hoi interesse vraagje. De Hue Entertainment, zijn de overgangen van kleur en felheid bij jou vloeiend?

Bij mij komt het namelijk heel schokkerig over. En het viel gasten van mij ook op. Mijn Hue bridge hangt in de meterkast en daartussen vanaf de meterkast tot aan de woonkamer zit zo'n 11 meter. Verder heb ik ook Ikea Tradfri GU10 spots tussen m'n meterkast en m'n woonkamer aan de Hub hangen. Dus misschien dat ik mijn hub naar de woonkamer moet verplaatsen.

Vandaar dat ik benieuwd was of het bij jou wel een vloeiende ervaring is.

AMD Ryzen 7 5800X3D - G.Skill Ripjaws V 32 GB DDR4 @ 3800 MHz C16 - ASUS ROG Strix B550-E - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 980 Pro 2TB - Samsung 970 EVO Plus 2TB - 860 EVO 1TB - 850 EVO 1TB - 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GN850

• Rallye
Ik heb ook even getest met Hue Entertainment op een PC. Dat het niet heel vloeiend zou zijn is mij niet echt opgevallen. Mogelijk hangt dat van je instellingen af (hoe intensiever hoe minder vloeiend, zo kan ik mij voorstellen). Ik heb bij de test zojuist ook even voor een actiescene gekozen.
Instellen was eenvoudig.

Wel een tegenvaller: werkt niet met de Netflix-app en de Ziggo-app omdat het zou gaan om een “toepassing met mogelijk beschermde inhoud”....... Zonde.

[Voor 26% gewijzigd door Rallye op 02-06-2018 13:34]

• ThaBEN
BarryS schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:52:
[...]

Hoi interesse vraagje. De Hue Entertainment, zijn de overgangen van kleur en felheid bij jou vloeiend?

Bij mij komt het namelijk heel schokkerig over. En het viel gasten van mij ook op. Mijn Hue bridge hangt in de meterkast en daartussen vanaf de meterkast tot aan de woonkamer zit zo'n 11 meter. Verder heb ik ook Ikea Tradfri GU10 spots tussen m'n meterkast en m'n woonkamer aan de Hub hangen. Dus misschien dat ik mijn hub naar de woonkamer moet verplaatsen.

Vandaar dat ik benieuwd was of het bij jou wel een vloeiende ervaring is.
Ik weet exact wat je bedoeld. Ik heb verschillende apps geprobeert en daar is me opgevallen hoe sneller de sync reageert, hoe schokkeriger de overgangen kunnen overkomen bij snelle wisselingen. Dit is omdat de software ontzettend snel en direct reageert.

Laten we als voorbeeld noemen dat de app om de 10 ms de kleur bekijkt en die naar de lampen stuurt. Bij snelle wisselende kleuren kan het dan overkomen de de kleuren als het ware om de 10 ms (of wat de interval ook moge zijn) van kleur veranderd en dit schokkerig overkomt. Dit omdat er (nog) geen vloeiende overgangen zijn tussen 2 meetpunten in de Hue Sync app.

Als het eerste meetpunt bijvoorbeeld paars is en het 2e meetpunt groen dan zal er na 10 ms een 'harde' overgang plaatsvinden van paars naar groen, waarbij op 1 ms tot 9 ms exact dezelfde kleur paars wordt getoond en vanaf 10 ms de kleur overspringt naar groen.

Met name indien je game mode kiest is dit sterker waarneembaar, maar dat is dan ook omdat games normaal snellere beelden hebben waardoor de app nog sneller reageert.

Een app waarmee je heel vloeiende overgangen kan krijgen is Huegasm. Alleen het nadeel daarbij is dat die niet werkt met de Hue entertainment api en dus langzamer reageert. De lampen hebben daar altijd vertraging met het beeld in vergelijking met apps die wel gebruiken maken van de Hue Entertainment api. Maar bij Huegasm heb je een instellingen waarbij je handmatig kan invoeren hoeveel ms een overgang van kleur duurt.

Als we hier hetzelfde voorbeeld als zojuist nemen zal die app zorgen voor een vloeiende overgang van kleur door te berekenen wat er tussen twee meetpunten in moet plaatsvinden voor een vloeiende transiitie. Denk aan motion interpolitie zoals we dat kennen op TV's, die het beeld vloeiender kunnen maken door meer frames te genereren als in originele de video bron.

In dat voorbeeld krijg je dan zoiets als
1 ms = 100% paars en 0% groen
2 ms = 90% paars en 10% groen
3 ms = 80% paars en 20% groen
4 ms = 70% paars en 30% groen
etc.

Dit terwijl hij enkel gemeten heeft op 1 ms en 10 ms en de rest ertussen zelf toevoegt om de overgangen vloeiender te maken. Ik verwacht dat Philips dit t.z.t. ook in hun sync app zal toevoegen gezien andere develepors dit al doen en voor een zeer rustiger ogend beeld kan zorgen. Nadeel is wel weer, hoe langer je de transitietijd instelt hoe minder snel de lampen reageren.
Rallye schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 12:42:
Ik heb ook even getest met Hue Entertainment op een PC. Dat het niet heel vloeiend zou zijn is mij niet echt opgevallen. Mogelijk hangt dat van je instellingen af (hoe intensiever hoe minder vloeiend, zo kan ik mij voorstellen). Ik heb bij de test zojuist ook even voor een actiescene gekozen.

Wel een tegenvaller: werkt niet met de Netflix-app en de Ziggo-app omdat het zou gaan om een “toepassing met mogelijk beschermde inhoud”....... Zonde.
Gebruik jij Netflix mogelijk via je mobiel? Dit zou voor meerdere mensen niet werken.
Ik gebruik Netflix op mijn laptop (Windows 10) samen met de Hue Sync app, en dan gaat een HDMI kabel naar mijn tv. Op die manier werkt Hue Sync werkt zonder problemen met Netflix (en alle andere content/programma's welke mijn beeldscherm op de laptop weergeeft).

• Rallye
Was misschien duidelijker geweest om het toe te voegen, maar het gaat om de Windows 10 Netflix- resp. Ziggo-app. Op het beeldscherm van de Windows 10 PC.

[Voor 15% gewijzigd door Rallye op 02-06-2018 13:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThaBEN
Erik1971 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 21:53:
[...]

Is inderdaad verwarrend, maar mijn verhaal klopt wel degelijk, je heb gewoon "geluk" gehad dat je een van de latere "LivingColors" te pakken hebt gehad, dit waren eigenlijk Friends of Hue lampen (dus met ZLL software met software update) die als "LivingColors" met remote zijn verkocht, was voor Philips goedkoper dan twee productie lijnen in de lucht te houden met na genoeg dezelfde lampen (ze hebben vermoedelijk eerst de voorraad none Friends of Hue lampen opgemaakt en zijn toen ook voor de Living Colors verder gegaan met de Friends of Hue lampen, totdat vermoedelijk ook de remote controls op waren 8) ).

Als het goed is zit er aan de kabel van de voeding naar de lamp een zilveren stickertje met het unieke ID waarmee je de lampen aan Hue bridge kunt toevoegen, daar kun je beide versies het beste mee onderscheiden ;)

Verder als je bij de App onder de settings bij Software-update kijkt dan zullen de SmartLink LivingColors onderaan staan bij het lijstje "Kan niet worden bijgewerkt".

Thanks voor de toelichting. Er zitten inderdaad zilveren stickers met het unieke ID van deze lampen op mijn Blooms. Weet dat Philips met betrekking tot Hue inderdaad niet duidelijk communiceert wanneer er nieuwe of andere versies van hun bestaande producten op de markt verschijnen. Net zoals de verschillende generaties van Hue kleur lampen ook nooit door Philips zelf duidelijk beschreven of gepromoot wordt.

Denk dat ik inderdaad geluk heb gehad om mijn Blooms werkend te krijgen in mijn Entertainment Ruimte O-)
Rallye schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 13:41:
Was misschien duidelijker geweest om het toe te voegen, maar het gaat om de Windows 10 Netflix- resp. Ziggo-app. Op het beeldscherm van de Windows 10 PC.
Vreemd... Wat gebeurd er indien je Netflix start op de PC? Wordt deze dan ook echt in een dedicated app geopend? Indien ja, probeer Netflix eens te starten via je browser.

Bij mij opent Netflix via mijn Mozilla Firefox browser wanneer ik deze start. En daar kan ik mijn lampen laten synchroniseren met Netflix zonder de melding die jij ziet verschijnen.

[Voor 67% gewijzigd door ThaBEN op 02-06-2018 14:03]

• michielvz
Eerder schreef ik 'Ik heb 6 living colors lampen. Ze zijn echter alleen te bedienen met de app OF de remote. Ik kan ze in de app alleen vinden als ik de lampen handmatig toevoeg maar zodra ik ze toevoeg zijn ze direct niet meer gekoppeld aan de remote en vica versa. Ik heb het internet afgespeurd naar mensen met hetzelfde probleem maar ik kom het helaas niet tegen. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alles is trouwens up to date en de bridge heb ik gereset.'

Het is helaas nog niet opgelost. Echt heel vreemd omdat het in het verleden wel kon. Weet iemand of een hue tap wel icm de app werkt? Kan je met de tap ook de kleuren wijzigen?

• ThaBEN
michielvz schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 14:06:
Eerder schreef ik 'Ik heb 6 living colors lampen. Ze zijn echter alleen te bedienen met de app OF de remote. Ik kan ze in de app alleen vinden als ik de lampen handmatig toevoeg maar zodra ik ze toevoeg zijn ze direct niet meer gekoppeld aan de remote en vica versa. Ik heb het internet afgespeurd naar mensen met hetzelfde probleem maar ik kom het helaas niet tegen. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alles is trouwens up to date en de bridge heb ik gereset.'

Het is helaas nog niet opgelost. Echt heel vreemd omdat het in het verleden wel kon. Weet iemand of een hue tap wel icm de app werkt? Kan je met de tap ook de kleuren wijzigen?
Ik heb zelf geen ervaring met de Hue Tap. Maar wat ik hoor is dat die eigenlijk een beetje overpriced is voor hetgeen dat hij doet en de knoppen vaker niet goed reageren. En je hebt slechts 4 kleuren presets die je aan de tap kunt koppelen. Het enige voordeel in vergelijking met de Hue Dimmer is dat de tap zonder batterijen werkt en je direct via de 4 buttons de juiste preset kunt laden.

Een Hue dimmer is slechts de helft van de prijs en hiervan kan ik wel bevestigen dat deze gelijktijdig werkt met de Hue Living Colors lampen en de app. In ieder geval met de Blooms welke ik gebruik. Indien ik de originele remote koppel aan de living color lamp heb ik exact hetzelfde issue als jou en verdwijnt deze lamp uit de app.

Met de Hue Dimmer kun je in totaal 5 presets (1 meer dan de tap) aan zelf gemaakte kleurenschema's koppelen. Wanneer de lampen aan staan kun je wisselen tussen deze 5 presets door simpelweg opnieuw op de 'aan' knop te drukken. Ook kun je de helderheid aanpassen via de + en - knoppen op de dimmer, dat is niet mogelijk met de tap.

Je hebt met de dimmer dus 1 preset meer tot je beschikking dan de Hue tap. In vergelijking met de tab kun je niet direct naar de juiste preset gaan. Stel je wil dus naar preset 4, dan zal je 4 keer op de 'aan' knop moeten drukken. In de tap kun je direct op de 4e button klikken. Maar persoonlijk heb ik daar geen moeite mee.

***UPDATE***
@michielvz

[Voor 8% gewijzigd door ThaBEN op 02-06-2018 15:55]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rallye
Zojuist weer even geprobeerd. Als ik Netflix afspeel in Chrome (en dus niet in de Windows 10-app) werkt Hue Entertainment wel.

Hier een foto van de foutmelding als ik de Windows 10-apps gebruik (krijg hem ff niet gedraaid, sorry):

Ook krijg ik wat “onbekende fouten” waardoor de Hue entertainment-app zelf afsluit.

[Voor 55% gewijzigd door Rallye op 02-06-2018 14:49]

• Chantal_NL
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:20

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

Rallye schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 14:39:
Zojuist weer even geprobeerd. Als ik Netflix afspeel in Chrome (en dus niet in de Windows 10-app) werkt Hue Entertainment wel.

Hier een foto van de foutmelding als ik de Windows 10-apps gebruik (krijg hem ff niet gedraaid, sorry):
[afbeelding]

Ook krijg ik wat “onbekende fouten” waardoor de Hue entertainment-app zelf afsluit.
Ook hier dezelfde foutmelding, de lampen blijven werken totdat je het beeld op beeldvullend zet
(en dat wil je juist met kijken)

Ik heb het probleem bij Ziggo Go app en de Netflix app (uit Windows 10 store)

Bij de KPN iTV app blijft het wel werken

[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik hoop dat jullie mij begrijpen.

Stel ik zou mijn bureaublad willen streamen naar de TV. Stel ik heb een TV wand en achter de tv 1 lange onafgebroken Hue Lightstrip ..

Dan is mijn vraag: weet elke led op die strip dan precies welke kleur hij moet uitzenden? Of moet ik het zo zien dat ik beter 4 aparte strips kan maken (boven, onder, links en rechts) en dat de Hue Sync deze beter weet over te brengen..

Ik zou me namelijk van 1 onafgebroken strip kunnen voorstellen dat het 'mis' zou kunnen gaan? Dat hij de kleuren niet weet te matchen met wat er op het scherm gebeurd..

Op filmpjes zie ik vooral bloom lampen namelijk.

[Voor 9% gewijzigd door JoeZuCK op 02-06-2018 21:40]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
@InF.Inc een Hue Lightstrip kan maar één kleur weergeven, over de gehele lengte dezelfde kleur dus.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Xander schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 22:07:
@InF.Inc een Hue Lightstrip kan maar één kleur weergeven, over de gehele lengte dezelfde kleur dus.
Dus 4 aparte strips I guess? Kun je dan iedere 'lamp' strip aan een kant (boven onder links en rechts) toewijzen?

Wel kut .. heb je ook 3 extra stopcontacten nodig..

• michielvz
Ik geef nog niet op en wil nog steeds graag mij living colors lampen bedienen met de app EN mijn gen 3 remote. In dit filmpje zie je hoe je de remote kan linken aan de bridge. Toch kan ik vervolgens niets met de remote. Bij mij werkt het pas als ik de lampen 1 voor 1 link maar dan verliezen de lampen hun link met de bridge. Weet iemand of een firmware update ooit een einde heeft gemaakt aan de optie om beide besturingssystemen tegelijk aan de lampen te koppelen?

Edit: hier wordt het nog duidelijker uitgelegd. Het kon dus echt.

[Voor 10% gewijzigd door michielvz op 02-06-2018 23:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Narev
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-05 06:58
Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een uur bridge en na lang stoeien is het dan toch gelukt om al mijn hues beneden aan te sluiten. Nu hebben we voor boven een aantal innr lampen gehaald om uit te proberen maar deze krijg ik niet aan de praat. Althans niet wanneer ik de bridge in de meterkast houdt. Toen ik 1 lampje van boven in een lamp van beneden drukte werkte het wel. Heeft iemand ervaring met slecht bereik op de 1e verdieping? Komt dit door de plafonds die ze tegenwoordig toepassen in nieuwbouwwoningen? En zo ja wat is de handigste oplossing hiervoor. Hebben uur lampen een beter bereik dan de innr counterparts en kan ik het oplossen met een setje uur lampen ipv innr of heb ik een 2e bridge nodig voor boven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Narev schreef op zondag 3 juni 2018 @ 07:55:
Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een uur bridge en na lang stoeien is het dan toch gelukt om al mijn hues beneden aan te sluiten. Nu hebben we voor boven een aantal innr lampen gehaald om uit te proberen maar deze krijg ik niet aan de praat. Althans niet wanneer ik de bridge in de meterkast houdt. Toen ik 1 lampje van boven in een lamp van beneden drukte werkte het wel. Heeft iemand ervaring met slecht bereik op de 1e verdieping? Komt dit door de plafonds die ze tegenwoordig toepassen in nieuwbouwwoningen? En zo ja wat is de handigste oplossing hiervoor. Hebben uur lampen een beter bereik dan de innr counterparts en kan ik het oplossen met een setje uur lampen ipv innr of heb ik een 2e bridge nodig voor boven.
uur=hue neem ik aan..?

De hue lampen vormen onderling een 'netwerk' dus dat kun je aardig 'ver' uitbreiden door hue lampen toe te voegen zolang ze onderling maar bereik hebben.
Ik denk dat de innr lampen rechtstreeks contact maken met de bridge en niet met hue lampen, maar dat weet ik niet zeker.

Verhuis die bridge eens naar de 1e verdieping, eventueel ook met 1 of meerder hue lampen op de 1e verdieping, werkt alles dan wel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Xander schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 22:07:
Dus het zou nooit zoals in het volgende filmpje kunnen werken? Daar zijn de leds op de strip ook verschillend van kleur..

YouTube: DIY | Cheapest AMBILIGHT for 47' TV \[$20 only!]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
InF.Inc schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 22:10:
[...]

Dus 4 aparte strips I guess? Kun je dan iedere 'lamp' strip aan een kant (boven onder links en rechts) toewijzen?
Ik weet niet welke mogelijkheden dat Hue Entertainment precies biedt, dat gebruik ik niet. Maar ik durf wel met zekerheid te zeggen dat de Hue Lightstrip Plus nooit verschillende kleurtjes uit verschillende LEDs zal krijgen, dat is hardwarematig niet mogelijk. ;)
InF.Inc schreef op zondag 3 juni 2018 @ 08:52:
[...]

Dus het zou nooit zoals in het volgende filmpje kunnen werken? Daar zijn de leds op de strip ook verschillend van kleur..

YouTube: DIY | Cheapest AMBILIGHT for 47' TV \[$20 only!]
Dat zijn geen Hue strips. Die uit het filmpje zijn individueel adresseerbaar.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Narev
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-05 06:58
dragon2 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 08:41:
[...]

uur=hue neem ik aan..?
Stomme autocorrectie.
dragon2 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 08:41:
De hue lampen vormen onderling een 'netwerk' dus dat kun je aardig 'ver' uitbreiden door hue lampen toe te voegen zolang ze onderling maar bereik hebben.
Ik denk dat de innr lampen rechtstreeks contact maken met de bridge en niet met hue lampen, maar dat weet ik niet zeker.

Verhuis die bridge eens naar de 1e verdieping, eventueel ook met 1 of meerder hue lampen op de 1e verdieping, werkt alles dan wel?
Ga ik proberen, werken de innr lampen niet in het mesh netwerk van hue of vormen zij een eigen mesh? In dat geval zou ik ook 1 innr lamp naar beneden kunnen verhuizen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThaBEN
InF.Inc schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 22:10:
[...]

Wel kut .. heb je ook 3 extra stopcontacten nodig..
Helaas is het niet mogelijk om boven / onder aan te geven in de officiële Hue sync app. Je kunt alleen in de horizontale weg aangeven waar de lampen staan. Is wel zonde, want dat betekend dat de lampen die je boven en onder je tv staan soms een kleur weergeven die niet eens in het scherm aanwezig is. Als boven bijvoorbeeld blauw wordt getoond en onder geel, dan geeft de lamp een algemeen gemiddelde kleur gebaseerd op het middelste gedeelte van het scherm weer. Dat kan betekenen dat de lamp boven en onder groen weergeven (blauw + geel = groen) terwijl groen niet zichtbaar is in het beeld op de tv zelf. Dit kan afleidend werken.

In veel third party software zoals Huestacean, Screen Bloom etc. is dit wel weer mogelijk. In Huestacean is het zelfs zo dat je in de app zelf je lampen opnieuw kunt herplaatsen en finetunen, zonder dat dit invloed heeft op je lampindeling in de entertainment ruimte van de officiele Hue app.

Het kleurenwiel vanaf 1:02 in onderstaande video gebruik ik in Heustacean om te finetunen waar de lampen moeten komen te staan om ze te laten reageren zoals ik wil dat ze reageren (inclusief boven en onder).

Ik ben er nog niet helemaal uit welke app mijn voorkeur heeft. Hue Sync of Huestacean.

***UPDATE***

A.d.h.v. het kleurenwiel hierboven is het mij opgevallen, dat zodra je de lampen in de officiele Hue App op de plattegrond aan de randen van je tv plaatst, (indien je meerdere lampen achter de tv hebt staan) deze bijna altijd tegelijkertijd dezelfde kleur weergeven, gebaseerd op de gemiddelde kleur van het totale scherm. Je moet de lampen echt overdreven naast de tv op de plattegrond plaatsen en dan pas geeft de lamp aan de linkerzijde de kleuren van de linkerzijde van het beeld weer en hetzelfde voor de lamp aan de rechterzijde.
Ik moest de lampen echt naast de speakers plaatsen op de afbeelding om dit effect te krijgen.

Dit geeft een veel beter effect en je hebt minder/geen last meer van dat de lampen kleuren weergeven die je niet op het scherm ziet verschijnen.

Mijn 2 blooms staan in werkelijkheid midden achter de TV en beide lampen staan naar de buitenzijdes gericht. Het lijkt erop dat je op de afbeelding dus niet zozeer de lampen moet plaatsen waar ze daadwerkelijk staan, maar eerder de icoontjes moet plaatsen waar het grootste gedeelte van het licht van de lampen op de muur schijnt.

[Voor 31% gewijzigd door ThaBEN op 03-06-2018 12:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Bedankt @ThaBEN

Ik heb net mijn TV meubel verkocht en ben me aan het orienteren op een TV wand met Hue strips.

Ik vraag me wel af of dat een beetje lijkt als ik links en rechts 2 meter lightstrips plaats en deze laat syncen met de TV (die overigens lager komt te hangen dan het midden van deze 2 lightstrips ..

Of moet ik wat lightstrips betreft de breedte van de TV aanhouden of zelfs wat minder.

Naast Sync wil ik ze ook gebruiken als sfeerverlichting.

Zoiets dus .. maar ik vraag me af of het wel lijkt als hij gesynct is.. de TV komt er trouwens niet in maar op te hangen.

[Voor 16% gewijzigd door JoeZuCK op 03-06-2018 12:34]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• michielvz
michielvz schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:19:
Ik geef nog niet op en wil nog steeds graag mij living colors lampen bedienen met de app EN mijn gen 3 remote. In dit filmpje zie je hoe je de remote kan linken aan de bridge. Toch kan ik vervolgens niets met de remote. Bij mij werkt het pas als ik de lampen 1 voor 1 link maar dan verliezen de lampen hun link met de bridge. Weet iemand of een firmware update ooit een einde heeft gemaakt aan de optie om beide besturingssystemen tegelijk aan de lampen te koppelen?

Edit: hier wordt het nog duidelijker uitgelegd. Het kon dus echt.
Het is gelukt mbv deze beschrijving.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThaBEN
InF.Inc schreef op zondag 3 juni 2018 @ 12:20:
Bedankt @ThaBEN

Ik heb net mijn TV meubel verkocht en ben me aan het orienteren op een TV wand met Hue strips.

Ik vraag me wel af of dat een beetje lijkt als ik links en rechts 2 meter lightstrips plaats en deze laat syncen met de TV (die overigens lager komt te hangen dan het midden van deze 2 lightstrips ..

Of moet ik wat lightstrips betreft de breedte van de TV aanhouden of zelfs wat minder.

Zoiets dus .. maar ik vraag me af of het wel lijkt als hij gesynct is.. de TV komt er trouwens niet in maar op te hangen.

[afbeelding]
Lastig te zeggen hoe dit tijdens syncen van beeld uit komt te zien. Ik heb zelf geen ervaring met de led strips. Wel is het zo dat elke led strip maar maximaal 1 kleur over de gehele strip tegelijk kan weergeven. Je kunt dus niet elke individuele led een andere kleur laten weergeven. Dus indien je 2 Led strips van elke 2 meter aan beide zijde gaat gebruiken is dat wel iets om rekening mee te houden.

Omdat je met de setup zoals op de foto een grote oppervlakte zal moeten belichten komt het waarschijnlijk beter tot zijn recht indien je alle 4 de zijdes van het scherm individueel kunt belichten. Maar dat is natuurlijk wel weer prijzig.

Ik denk dat dit iets is dat jezelf zal moeten testen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:22
Bedankt @ThaBEN

[afbeelding]
Ik heb precies wat jij ook wil, check mijn post maar eens in Show je home cinema topic:

Marsman83 in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

Heb inmiddels ook de Hue Sync app en werkt uitstekend! Ziet er erg mooi uit met de led strips links en rechts aan de tv muur.

[Voor 3% gewijzigd door Marsman83 op 03-06-2018 19:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Marsman83 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:57:
[...]

Ik heb precies wat jij ook wil, check mijn post maar eens in Show je home cinema topic:

Marsman83 in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

Heb inmiddels ook de Hue Sync app en werkt uitstekend! Ziet er erg mooi uit met de led strips links en rechts aan de tv muur.
Ziet er erg mooi uit. Denk dat zoiets het wordt, met het verschil dat ik onderaan nog wat openingen wil voor de Steam Link/Nvidia Shield/Android Box/Logitech Hub en Nintendo Switch. Erachter dan de elektra en Netgear Switch. Hoe diep is de voorzetwand gerekend vanaf de muur?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:22
InF.Inc schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:19:
[...]

Ziet er erg mooi uit. Denk dat zoiets het wordt, met het verschil dat ik ondergaan nog wat openingen wil voor de Steam Link/Nvidia Shield/Android Box/Logitech Hub en Nintendo Switch. Erachter dan de elektra en Netgear Switch. Hoe diep is de voorzetwand gerekend vanaf de muur?
Al met al is hij zo'n 10cm dik. Ik heb al mijn apparatuur in de wandkast die aan de andere kant van de muur zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThaBEN
Is er ergens (gedetailleerde) informatie te vinden over de verschillende werking in de Hue Sync app tussen game en video mode? Het is lastig met het blote oog waar te nemen wat er verschillend is tussen deze twee.

Ook is mij niet exact duidelijk wat het verschil is tussen subtiel, gemiddeld, hoog of intens. Ik zie dat dit met reactietijd en helderheid heeft te maken, maar iemand gedetailleerde informatie over de exacte verschillen tussen deze 4 standen?

Ook mis ik nog een optie in de app waarmee je kunt aangeven dat de lampen altijd aan moeten blijven. Gisteren tijdens een donkere scene in Detroit: Become Human begonnen sommige lampen constant aan/uit te knipperen omdat er weinig licht was te zien op het scherm. Dit werk erg afleidend. en je wil dit alleen indien het beeld volledig zwart is.

In Huestacean kun je bijvoorbeeld een minimum brightness aangeven. Op deze manier voorkom je dat lampen volledig uitgaan. De interface is misschien wat minder mooi maar met betrekking tot individueel in te stellen opties wint Huestacean het dik van Hue Sync. Dit soort opties wil ik ook graag in de Hue Sync app terug zien.

Huestacean download

[Voor 57% gewijzigd door ThaBEN op 04-06-2018 10:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 15:14

TAA

Liever IRC

Binnen een week hebben 2 van mijn E27 lampen het na iets meer als 4 jaar begeven. Levensduur valt me eerlijk gezegd toch een beetje tegen. Had ik toch beter een hele nieuwe set kunnen kopen ipv de Bridge vervangen vorig jaar :(

Nieuwe lamp laat zich op een of andere manier niet koppelen met de oldskool Hue afstandsbediening (die ronde). Eerst maar eens kijken of dat nog op te lossen is voordat ik nog meer nieuwe ga bestellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snappie88
  • Laatst online: 13:32

Snappie88

Mr. Hollywood

Bedankt @ThaBEN

[afbeelding]
Oef... Ik ben mij ook al een tijdje aan het orienteren op een TV wand met Hue strips erbij, maar deze had ik nog niet gezien! Het ziet er bijzonder goed uit, waar heb je deze gevonden?

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1971
TAA schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:49:
Binnen een week hebben 2 van mijn E27 lampen het na iets meer als 4 jaar begeven. Levensduur valt me eerlijk gezegd toch een beetje tegen. Had ik toch beter een hele nieuwe set kunnen kopen ipv de Bridge vervangen vorig jaar :(

Nieuwe lamp laat zich op een of andere manier niet koppelen met de oldskool Hue afstandsbediening (die ronde). Eerst maar eens kijken of dat nog op te lossen is voordat ik nog meer nieuwe ga bestellen.
Wat betreft linken aan LvingColor remote control (oldskool Hue, grappig ;) ), sinds software update van vorig jaar voor de lampen zit er een veiligheids update op de lampen en die houd in dat je alleen de eerste 30 minuten na het aanzetten (spanning erop) van de lampen deze kunt touch linken (dus met remote linken).

Verder balen dat je lampen na 4 jaar al kapot zijn, mag ik vragen waar aan ze kapot zijn gegaan?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-09-2022

Beetje late reactie maar ik denk dat je een groot deel van het internet hebt overgeslagen. Op diverse site's en fora staat hoe dit aan te vliegen uitgebreid beschreven.

1 Living colors aanmelden op bridge
2 remote's resetten
3 remote's via Touchlink aanmelden op de bridge (zitten nu op hetzelfde netwerk als de lampen)
4 remote's aan de lampen koppelen

Lampen zijn nu te bedienen via app en remote.

Er is ook een manier beschreven waarbij je de bridge reset en alles opnieuw moet inregelen. Ik adviseer je deze werkwijze niet te volgen.

Edit, zie dat je inmiddels geslaagd bent via de ingewikkelde methode.

[Voor 3% gewijzigd door iMoose op 04-06-2018 14:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Erik1971 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:41:
[...]
Verder balen dat je lampen na 4 jaar al kapot zijn, mag ik vragen waar aan ze kapot zijn gegaan?
Allebei de lampen hebben hetzelfde euvel; ze reageren niet meer op aanzetten via de remote of de app. Soms willen ze na verwijderen en terugplaatsen in de fitting weer aan gaan en ook weer te bedienen zijn in scenes. Dat kan langer of korter duren; soms ook ineens op uiterste felheid branden. Lijkt me een elektronica dingetje. En nee, ze zitten niet achter een dimmer of klik aan/uit ding dat de elektronica gemold zou kunnen hebben 8)7 Ook geen andere apparatuur die het ineens begeven heeft (netspanningspiek door bliksem oid).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-05 10:34
Ik krijg binnenkort de lightstrip plus binnen. Kun je deze goed bevestigen op het plafond? Ik bedoel is de plakstrip voldoende sterk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1971
TAA schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:46:
[...]

Allebei de lampen hebben hetzelfde euvel; ze reageren niet meer op aanzetten via de remote of de app. Soms willen ze na verwijderen en terugplaatsen in de fitting weer aan gaan en ook weer te bedienen zijn in scenes. Dat kan langer of korter duren; soms ook ineens op uiterste felheid branden. Lijkt me een elektronica dingetje. En nee, ze zitten niet achter een dimmer of klik aan/uit ding dat de elektronica gemold zou kunnen hebben 8)7 Ook geen andere apparatuur die het ineens begeven heeft (netspanningspiek door bliksem oid).
Hmm die kon ik nog niet, zou idd electronisch iets kunnen zijn, maar kan ook software zijn?! Raar dat ie af en toe kortstondig lijkt te werken, wellicht iets om melding van te maken bij Philips!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erik1971
Erik1805 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:52:
Ik krijg binnenkort de lightstrip plus binnen. Kun je deze goed bevestigen op het plafond? Ik bedoel is de plakstrip voldoende sterk?
Als je plafond goed ontvet wellicht, maar persoonlijk zou ik ze in een Led profiel plaatsen, liefst met een defuser (mat glas/kunststof) zodat je niet in de led kijkt, of de ledstrip moet uit het zicht zitten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:56
Net even met Entertainment bezig geweest: tof!
Instellen waar je lampen staan is essentieel, dat zie je nu wel. Verder vrij plug and play, dat hebben ze best oké voor elkaar. Ik krijg alleen het idee dat de knoppen in de app het op Windows niet helemaal lekker doen, is dat bij meer mensen? Wisselen tussen 'Subtiel' en 'Intens' lijkt praktisch niks uit te maken: even veel geflikker.

Des te groter wordt zo het gemis voor een officieel Hue accessoire dat mijn hdmi signaal aftapt bij mijn versterker en het voor alle inputs regelt. Wat zou dat tof zijn :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Erik1971 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:51:
[...]
Hmm die kon ik nog niet, zou idd electronisch iets kunnen zijn, maar kan ook software zijn?! Raar dat ie af en toe kortstondig lijkt te werken, wellicht iets om melding van te maken bij Philips!
De eerste begaf het op een oude, niet-bijgewerkte versie (in het kader van 'if it works, don't fix it) van de software. Daarna alles (bridge en lampen) volledig geupdate en bleef de lamp problemen houden. Nadat een vervangende binnen was begaf de 2e oude lamp het ook redelijk snel. Nu eens kijken wanneer nr 3 het begeeft...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThaBEN
TAA schreef op maandag 4 juni 2018 @ 23:49:
[...]

De eerste begaf het op een oude, niet-bijgewerkte versie (in het kader van 'if it works, don't fix it) van de software. Daarna alles (bridge en lampen) volledig geupdate en bleef de lamp problemen houden. Nadat een vervangende binnen was begaf de 2e oude lamp het ook redelijk snel. Nu eens kijken wanneer nr 3 het begeeft...
Stomme vraag, maar heb je ook geprobeerd de lampen (en bridge) te resetten? Misschien is het een software update issue gezien beide lampen zo snel achter elkaar hetzelfde vertonen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThaBEN
BobB schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:34:
Net even met Entertainment bezig geweest: tof!
Instellen waar je lampen staan is essentieel, dat zie je nu wel. Verder vrij plug and play, dat hebben ze best oké voor elkaar. Ik krijg alleen het idee dat de knoppen in de app het op Windows niet helemaal lekker doen, is dat bij meer mensen? Wisselen tussen 'Subtiel' en 'Intens' lijkt praktisch niks uit te maken: even veel geflikker.

Des te groter wordt zo het gemis voor een officieel Hue accessoire dat mijn hdmi signaal aftapt bij mijn versterker en het voor alle inputs regelt. Wat zou dat tof zijn :(
Ze moeten volgens mij hun settings nog wat beter finetunen. Of een soort advanced mode waar we zelf waardes kunnen invoeren. Zou ook fijn zijn indien ze aangeven wat er exact anders is tussen de huidige opties.

Ik heb gemerkt dat op subtiel de helderheid van de lampen over het algemeen iets minder is. De kleuren wisselen nog altijd even snel wat dat geflikker kan veroorzaken, maar de wisseling tussen helderheid gaat wel weer heel langzaam indien je subtiel kiest.

Dus als je een hele felle scene hebt en direct daarna een donkere scene gaat de helderheid via een langzame transitie van fel naar donker over een seconde of 2. Maar indien tussendoor kleuren in beeld zijn worden die wel weer direct weergegeven. Op Intens wisselen zowel de helderheid als de kleuren direct.

Ik mis een optie zodat ook de kleuren op een rustigere manier in elkaar overgaan.

***UPDATE***
Ik wil iedereen die gevoelig is voor stotterende/flikkerende kleuren aanraden om de gratis trial versie van Huegasm eens te proberen. Er zit wel een kleine vertraging in de reactietijd van de lampen, maar indien je de transitietijd van kleuren iets omhoog schroeft is dit nauwelijks merkbaar en kijkt het veel rustiger.

Het nadeel van deze app is dat het geen locatiedetectie heeft. Alle lampen tonen dus tegelijkertijd dezelfde kleur. Ondanks dat vind ik dit erg fijn film kijken of gamen. Zie het in dit geval meer als een accentlicht die de sfeer van je content door de gehele kamer uitbreidt in plaats van een verlenging van je tv.

Overigens heeft deze de meest accurate en cool uitziende muziek beat synchronisatie van alle apps die ik heb geprobeerd en met muziek is er totaal geen lag.

Huegasm recommended settings preview

Huegasm Download:
https://chrome.google.com...hcpohhfecjgbdpcfhnnbofooj

[Voor 33% gewijzigd door ThaBEN op 05-06-2018 09:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 07:52

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Gister Hue Sync geinstalleerd en een potje BF4 gespeeld. Werkt best aardig. Zit uiteraard wel wat lag op maar niet storend. Viel me wel op dat over het algemeen het licht gewoon wit en dat de intensiteit hiervan varieert. Ook logisch aangezien je in veel maps van BF4 gewoon buiten bent. Alleen bij ontploffingen kleurde de kamer oranje :) Wel cool. Kan ik mijn Ambx setje dan misschien eindelijk weghalen :)

Muziek ging overigens totaal niet synchroon :)

[Voor 5% gewijzigd door Tusk op 06-06-2018 11:44]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iuuk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-05 18:33
Ik heb sinds vandaag een Hue motion sensor geplaatst op de badkamer en deze zo ingesteld dat hij bij een kleine hoeveelheid licht niet aan zou moeten springen, maar wat ik ook doe, hij blijft zodra ik op de badkamer binnen kom aan gaan.

Heeft iemand anders dit probleem ook (gehad) en/of weet hij hoe dit op te lossen is? Hoe ver ik de lichtgevoeligheid ook in het oranje zet, hij blijft aan gaan. Zodra ik de sensor even uit/aan zet snapt hij het heel even, en een half uur later schiet hij weer aan. Een quasi oplossing zou zijn hem gewoon niet aan te laten gaan in de daguren, maar in de overbrugging van avond op nacht heb ik het liefst wel weer licht, en drie tijdsvakken lijken niet in te stellen te zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

Vandaag mijn eerste lampen set geinstalleerd en kan niet anders zeggen dan super gaaf! Nu wil ik meteen doorpakken en zou graag de spots boven ons kookeiland willen vervangen voor HUE lights. Maar ik vraag mij af of dit wel kan. Ik heb nu de volgende spots: Matcall 3 x luifelspot nikkel 12v-10w/trafo art. 60610 via geschakeld stopcontact.

Kan ik deze met een versie van Philips aanpassen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Anoniem: 176636 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:02:
Vandaag mijn eerste lampen set geinstalleerd en kan niet anders zeggen dan super gaaf! Nu wil ik meteen doorpakken en zou graag de spots boven ons kookeiland willen vervangen voor HUE lights. Maar ik vraag mij af of dit wel kan. Ik heb nu de volgende spots: Matcall 3 x luifelspot nikkel 12v-10w/trafo art. 60610 via geschakeld stopcontact.

Met hue kun je bedienen:
E27, E14, GU10 (hint, deze zijn er ook als complete inbouwspots), ledstrips en slimme schakelaars.
Dus, als je een osram smartplug ertussen doet kan een lamp aan/uit met hue ja.
Anders hele boel vervangen door iets van bovenstaande.

Acties:
  • 0Henk 'm!

dragon2 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:25:
[...]

Met hue kun je bedienen:
E27, E14, GU10 (hint, deze zijn er ook als complete inbouwspots), ledstrips en slimme schakelaars.
Dus, als je een osram smartplug ertussen doet kan een lamp aan/uit met hue ja.
Anders hele boel vervangen door iets van bovenstaande.
Bedankt, dus dat zou betekenen dat ik de Osram plug op de stekkerdoos moet zetten. Volgens mij zijn de lampen direct op het stroom aangesloten en zit er geen stekker tussen. Dan gaat het dus lastig worden :(

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 17:36

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Anoniem: 176636 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:42:
[...]

Bedankt, dus dat zou betekenen dat ik de Osram plug op de stekkerdoos moet zetten. Volgens mij zijn de lampen direct op het stroom aangesloten en zit er geen stekker tussen. Dan gaat het dus lastig worden :(
Bedien je deze met een wandschakelaar?

i2Paq schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:00:
[...]

Bedien je deze met een wandschakelaar?
Yep!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Er zijn toch ook wandschakelaars die communiceren met Hue?

Staan er een aantal genoemd in dit topic, je moet soms wel wat creatief zijn om eea. samen te bouwen ;)

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:25

ST10©DE

Dus.............

@J. de Sloper werkt de Osram LED tube nog naar behoren?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05 20:56
Erik1805 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:52:
Bij mij heeft de ledstrip toch wel een tijdje goed aan het plafond gezeten maar op gegeven moment begon het los te laten.. Had sommige delen wel ondersteund met tiewraps aan de gordijnrails maar het stuk dat los begon te laten kon ik helaas niet vastzetten.

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - Apple Watch 42mm Series 7 - MacBook Pro 13" 2020 – LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

• meermarco
  • Laatst online: 09:07
Ik wil binnenkort een muur via een (dubbele) spot wat uitlichten. Als ik kijk naar de armaturen zie ik enkel armaturen opbouwspots die enkel wit licht geven (en kunnen dimmen). Ze zijn daarbij best stevig geprijsd.

Kan ik dan niet beter een opbouwspot kopen, en er GU10 lampen inzetten? Dan ben ik toch veel flexibeler (en goedkoper) of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

i2Paq schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:36:
[...]

Er zijn toch ook wandschakelaars die communiceren met Hue?

Staan er een aantal genoemd in dit topic, je moet soms wel wat creatief zijn om eea. samen te bouwen ;)
Dat meen je! Ik ga eens zoeken. Dat zou dus betekenen dat ik enkel de wandschakelaar hoef te vervangen en niet de lampen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
meermarco schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:52:
Ik wil binnenkort een muur via een (dubbele) spot wat uitlichten. Als ik kijk naar de armaturen zie ik enkel armaturen opbouwspots die enkel wit licht geven (en kunnen dimmen). Ze zijn daarbij best stevig geprijsd.

Kan ik dan niet beter een opbouwspot kopen, en er GU10 lampen inzetten? Dan ben ik toch veel flexibeler (en goedkoper) of zie ik iets over het hoofd?
De ambiance gu10 lampen zijn iets groter dan 'standaard' gu10 en de color zijn nog wat groter. Zolang je opbouw spots daar ruimte voor hebben kan bovenstaande prima ja. Zoek even in dit topic voor wat geschikte modellen (vorige deel denk ik).

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Anoniem: 176636 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:58:
[...]

Dat meen je! Ik ga eens zoeken. Dat zou dus betekenen dat ik enkel de wandschakelaar hoef te vervangen en niet de lampen?
Dat is het idee :)

Toch snap ik het niet helemaal. Wat ik dus wil bereiken is dat ik de lampen die in mijn kast zitten (standaard halogeen spots) kunnen aan het uitzetten met mijn Philips HUE en kunnen dimmen. Ik heb dan geen Philips lampen in de spots maar kan ze dus wel bedienen. Is dat mogelijk?

• klaas.roelofs
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-03 19:46
Anoniem: 176636 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:57:
[...]

Toch snap ik het niet helemaal. Wat ik dus wil bereiken is dat ik de lampen die in mijn kast zitten (standaard halogeen spots) kunnen aan het uitzetten met mijn Philips HUE en kunnen dimmen. Ik heb dan geen Philips lampen in de spots maar kan ze dus wel bedienen. Is dat mogelijk?
Dan zul je moeten kijken naar producten die 'domme' lampen 'slim' kunnen maken, zoals bijvoorbeeld:
De Zigbee producten van Busch-Jaeger:
https://www.busch-jaeger....iening/zigbee-light-link/
Universal Dimmer D1 van Ubisys:
http://www.ubisys.de/en/smarthome/products-d1.html

En er zullen vast nog wel wat alternatieven zijn...

[Voor 3% gewijzigd door klaas.roelofs op 06-06-2018 13:39. Reden: Verduidelijking]

• meermarco
  • Laatst online: 09:07
Ik wil op een kast wat licht plaatsen richting plafond muur. Ik dacht aan een LEDstrip.
Echter ik heb E27 lampen over. Kan het kwaad als ik gewoon een goedkope verhuisfittinghouder koop, die aansluit en de lamp met houder op de kast? Qua licht vind ik het super, en het scheelt veel geld. Of is de E27 lamp niet bedoeld om contact met een voorwerk (kast) te maken en kan dat dus kwaad?

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05 15:23
meermarco schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:30:
Ik wil op een kast wat licht plaatsen richting plafond muur. Ik dacht aan een LEDstrip.
Echter ik heb E27 lampen over. Kan het kwaad als ik gewoon een goedkope verhuisfittinghouder koop, die aansluit en de lamp met houder op de kast? Qua licht vind ik het super, en het scheelt veel geld. Of is de E27 lamp niet bedoeld om contact met een voorwerk (kast) te maken en kan dat dus kwaad?
Denk niet dat het veel kwaad kan; de hue lampen worden wel warm maar niet echt heet zoals een gloeilamp.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:40
meermarco schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:52:

Ik heb een Philips Pongee armatuur gekocht en daar 2x Hue GU10 (Ambiance) in gezet. Werkt prima.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 16:23
Anoniem: 176636 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:02:

Of je klust zelf iets in elkaar met HUE Milliskin en Led Strip(s) :) ; dat is pas doorpakken !

[Voor 18% gewijzigd door giancarlo_f op 06-06-2018 15:29]

giancarlo_f schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:23:
[...]

Of je klust zelf iets in elkaar met HUE Milliskin en Led Strip(s) :) ; dat is pas doorpakken !

[afbeelding]
Dat ziet er netjes uit! Misschien kan ik zelfs wel deze spots inbouwen en de stekkers lostrekken van de huidige spots. Of denk je dat dit niet gaat werken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• klaas.roelofs
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-03 19:46
Anoniem: 176636 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:42:
[...]

Dat ziet er netjes uit! Misschien kan ik zelfs wel deze spots inbouwen en de stekkers lostrekken van de huidige spots. Of denk je dat dit niet gaat werken?
Zolang je ze maar van constante spanning (230V) voorziet, moet dat geen probleem zijn

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-05 09:23
nieuws: Ikea komt halverwege 2018 met Zigbee-stekker voor in het stopcontact

Weet iemand of deze er al is? Of weet iemand een niet te dure Zigbee stekkerdoos? Of nog beter die werkt met Hue?

[Voor 5% gewijzigd door tom.cx op 06-06-2018 16:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jemeenthet
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-05 15:54
tom.cx schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:34:
nieuws: Ikea komt halverwege 2018 met Zigbee-stekker voor in het stopcontact

Weet iemand of deze er al is? Of weet iemand een niet te dure Zigbee stekkerdoos? Of nog beter die werkt met Hue?
Je zou deze kunnen proberen? https://www.beaumotica.nl...-smart-plug-4058075036239 Werkt met Hue.

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-05 09:23
Heeft iemand hier ervaring mee? Ben wel erg benieuwd. Zou het zonder vinden als ik namelijk nog een bridge moet aansluiten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jemeenthet
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-05 15:54
tom.cx schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:41:
[...]

Heeft iemand hier ervaring mee? Ben wel erg benieuwd. Zou het zonder vinden als ik namelijk nog een bridge moet aansluiten.
Ik heb ze zelf ook, werken via de app/afstandsbediening/routines enz. Alleen niet zichtbaar in homekit.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Heeft iemand hier ervaring mee?
Genoeg mensen, gebruik even de search er is namelijk genoeg te vinden op het forum.

39

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J. de Sloper
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-05 15:59
ST10©DE schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:42:
@J. de Sloper werkt de Osram LED tube nog naar behoren?
Jazeker

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 10:52

Greebs

inert

Ben nu een week of twee met Hue bezig, kijken wat bevalt, wat niet, en langzaam aan het uitbreiden.

Gisteren met All 4 Hue aan de slag gegaan om wat meer controle over de bewegingssensoren en dimmers te hebben.

Op zich werkt dit vrij goed. Ik merk wel dat er soms weinig op Internet te vinden is hierover. Kan ik bijv. ongestraft 'Unknown' of '.companion' sensors hernoemen? Toch overzichtelijker als ik 'Motion Sensor 8(.companion)' en bijbehorende rules gewoon ook Bewegingssensor Hal kan noemen. Kon het niet zo snel vinden, maar dat terzijde.

De bewegingssensor heb ik nu vrijwel hoe ik hem wil, door alleen aan de inschakeling gecombineerd met tijdvensters etc. te morrelen. De andere rules heb ik default gelaten (.arm .dim .recover .off) omdat dat voor nu gewoon goed werkt.

Dan valt wel meteen op dat je in All 4 Hue dus zelf geen rules kan maken waarbij je gebruik maakt van een 'PT' (passed time) condition, in elk geval, voor zover ik dit kan beoordelen. Als je zelf dus wilt gaan spelen met na x tijd dimmen en dan na y tijd daarna definitief uit is dit alleen vrij omslachtig te doen met allemaal timers en/of variabelen?

Volgt mijn eigenlijke vraag, is dit wel te doen en zie ik het gewoon over het hoofd? Indien het niet te doen is, kan dit met iConnectHue wel? Heb het idee dat iConnectHue misschien grof gezien meer kan, maar dat met All 4 Hue wat fijnmazigere dingen haalbaar zijn, maar dat komt misschien enkel door het verschil in interface.

• Erik1971
Bomin schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 19:50:
Ben nu een week of twee met Hue bezig, kijken wat bevalt, wat niet, en langzaam aan het uitbreiden.

Gisteren met All 4 Hue aan de slag gegaan om wat meer controle over de bewegingssensoren en dimmers te hebben.

Op zich werkt dit vrij goed. Ik merk wel dat er soms weinig op Internet te vinden is hierover. Kan ik bijv. ongestraft 'Unknown' of '.companion' sensors hernoemen? Toch overzichtelijker als ik 'Motion Sensor 8(.companion)' en bijbehorende rules gewoon ook Bewegingssensor Hal kan noemen. Kon het niet zo snel vinden, maar dat terzijde.

De bewegingssensor heb ik nu vrijwel hoe ik hem wil, door alleen aan de inschakeling gecombineerd met tijdvensters etc. te morrelen. De andere rules heb ik default gelaten (.arm .dim .recover .off) omdat dat voor nu gewoon goed werkt.

Dan valt wel meteen op dat je in All 4 Hue dus zelf geen rules kan maken waarbij je gebruik maakt van een 'PT' (passed time) condition, in elk geval, voor zover ik dit kan beoordelen. Als je zelf dus wilt gaan spelen met na x tijd dimmen en dan na y tijd daarna definitief uit is dit alleen vrij omslachtig te doen met allemaal timers en/of variabelen?

Volgt mijn eigenlijke vraag, is dit wel te doen en zie ik het gewoon over het hoofd? Indien het niet te doen is, kan dit met iConnectHue wel? Heb het idee dat iConnectHue misschien grof gezien meer kan, maar dat met All 4 Hue wat fijnmazigere dingen haalbaar zijn, maar dat komt misschien enkel door het verschil in interface.
Als sensoren via Hue app zijn toegevoegd kun je niet zomaar namen van de rules veranderen, er worden namelijk meerdere rules en acties aangemaakt die weer van elkaar afhankelijk zijn! Dus als je een naam veranderd kan het zijn dat de sensor niet meer juist werkt.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

[...]

Ik gebruik ze ook, werken echt super.

• Rallye
Ik heb die Smart Plugs van Osram ook (inmiddels zeven) Werken prima. Geen Homekit kan op termijn een nadeel zijn, maar nu nog niet.
Pagina: 1 2 3 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee