Je kunt de stekkers resetten, dat werkte voor mij.Rallye schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:23:
@S_V Ik heb laatste één van mijn Osram-stekkers verwijderd. Om die opnieuw te kunnen koppelen moest ik uiteindelijk mijn Bridge resetten..... Daarna werd de Osram wel gevonden.
Bij mij werkte dat niet. Resetten Bridge was last resort.
Na een week had ik alle instellingen weer als voorheen. Zou graag de instellingen kunnen opslaan om na een reset weer terug te kunnen zetten....... Op naar de “Hue Cloud”.
Gisteren een Hue White met dimmer gehaald bij de Gamma (keuzekorting). Elke keer denk je dat het de laatste keer is dat je de Hue uitbreidt, maar dan komt er toch nog weer iets bij.......
Na een week had ik alle instellingen weer als voorheen. Zou graag de instellingen kunnen opslaan om na een reset weer terug te kunnen zetten....... Op naar de “Hue Cloud”.
Gisteren een Hue White met dimmer gehaald bij de Gamma (keuzekorting). Elke keer denk je dat het de laatste keer is dat je de Hue uitbreidt, maar dan komt er toch nog weer iets bij.......
[Voor 90% gewijzigd door Rallye op 11-05-2018 10:36]
zoals ik op de vorige pagina al aangaf ben ik opzoek naar ip65 inbouwspots geschikt voor de hue GU10 white.grigori1 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:21:
[...]
Ik ben naar hetzelfde opzoek. Als het armatuur maar ip65 is gaat het goed. Lamp maakt dan niet uit
helaas kan ik deze nog niet vinden.
ik ben van plan deze te gaan gebruiken in de keuken:
http://www.led-markt-nied...nbauleuchten/3083500.html
ik zoek nog iets soortgelijks voor de badkamer.
kan iemand mij een goede spot aanbevelen?
Ik heb deze: https://ledstrip-speciali...or-badkamer-ip65-wit.htmlgrigori1 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 22:41:
[...]
zoals ik op de vorige pagina al aangaf ben ik opzoek naar ip65 inbouwspots geschikt voor de hue GU10 white.
helaas kan ik deze nog niet vinden.
ik ben van plan deze te gaan gebruiken in de keuken:
http://www.led-markt-nied...nbauleuchten/3083500.html
ik zoek nog iets soortgelijks voor de badkamer.
kan iemand mij een goede spot aanbevelen?
Passen de Philips White ambiance goed in!
Met de app iConnectHue kan je tijd van zonsondergang 120 minuten voor en achteruit compenserenThinkPadd schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:34:
Weet iemand of je de tijd van de zonsondergang/sunset ook vooruit kunt schuiven?
Of beter uitgelegd: ik laat m'n buitenverlichting aanzetten bij zonsondergang. Maar dit vind ik nog vrij vroeg, het mag best een halfuurtje later. In de Hue app kan ik dit aanpassen, maar alleen eerder, niet later
Ik zoek eigenlijk een oplossing om verschillende lampen/kamers met verschillende sunset offsets te kunnen laten schakelen (bijv. buitenverlichting met een andere offset dan binnenverlichting)
Is dit via de API wellicht voor elkaar te krijgen, of is het simpelweg niet mogelijk met alleen Hue? (Domoticz, ed. is het vast wel vor elkaar te krijgen, maar dat zou meer plan B zijn)
Is dit via de API wellicht voor elkaar te krijgen, of is het simpelweg niet mogelijk met alleen Hue? (Domoticz, ed. is het vast wel vor elkaar te krijgen, maar dat zou meer plan B zijn)
Welke fitting gebruik je hiervoor? Klopt het dat er geen GU10 fitting IP65 bestaat?Lucienvg schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 17:57:
[...]
Ik heb deze: https://ledstrip-speciali...or-badkamer-ip65-wit.html
Passen de Philips White ambiance goed in!
We zijn ook nog op zoek naar armatuur+fitting voor in de badkamer. Liefst ook kantelbaar :-)
Ja, dit is prima mogelijk met Hue. Zelf gebruik ik hier de app All4hue voor:MadDog2K schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:16:
Ik zoek eigenlijk een oplossing om verschillende lampen/kamers met verschillende sunset offsets te kunnen laten schakelen (bijv. buitenverlichting met een andere offset dan binnenverlichting)
Bij Accessories (sensors) kan je offset instellen voor de Daylight sensor. Dit is de ingebouwde sunset/sunrise schakelaar die afhankelijk van je locatie de tijd hiervoor aanpast. Je kan zowel bij sunset als sunrise een min of plus offset geven, afhankelijk van het eerste gewenste schakelmoment. Daarna maak je Timers aan om de andere schakelmomenten te regelen.
Vervolgens kan je een Rule aanmaken die de Condition "sunset" (of sunrise) heeft en bij Actions een light-group kan aanschakelen, en gelijktijdig Timers kan starten. Deze Timers zetten dan na de ingestelde tijd een andere light-group aan.
Een voorbeeld: Zo kan je de Sunset een offset van -15 geven en gaan je keukenlampen 15 minuten voor zonsondergang aan. Met een gestarte Timer van 30 minuten gaat 15 minuten na zonsondergang je tafellamp aan en met een tweede Timer van 45 minuten gaat 15 minuten later je tuinverlichting aan.
Klinkt goed, thanks voor het voorbeeld ookwim-vdv schreef op zondag 13 mei 2018 @ 20:37:
[...]
Ja, dit is prima mogelijk met Hue. Zelf gebruik ik hier de app All4hue voor:
..
Een voorbeeld: Zo kan je de Sunset een offset van -15 geven en gaan je keukenlampen 15 minuten voor zonsondergang aan. Met een gestarte Timer van 30 minuten gaat 15 minuten na zonsondergang je tafellamp aan en met een tweede Timer van 45 minuten gaat 15 minuten later je tuinverlichting aan.

Nogmaals enorm bedankt voor de link/tip!ThaBEN schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:58:
Ik denk dat je deze formule moet hebben. Zolang je dan de motion sensor ergens richt dat die geen beweging kan registeren zal die doen wat jij wil dat gebeurd.
Sunlight as a switch
This Formula uses the daylight sensitivity part of your motion sensor to turn on your lights. When the measured daylight falls below the threshold your favourite scene will be activated – irrespective of any motion. When the measured daylight rises above the threshold, your lights turn back off again. You can enter the times between which this Formula should be active
De Hue Motion Sensor werkt hierdoor inderdaad als gewenst.
Ik kan nu mijn lampen schakelen bij een bepaalde gewenste hoeveelheid licht.
Let op: Na het inladen van die Hue Labs formule zie je de Motion Sensor bij devices staan als: Unconfigured. Gewoon laten voor wat hij is!
Sla wel de link naar die formule op, je hebt hem steeds nodig als je de configuratie wil aanpassen.
Ik ben hier enorm blij mee en het werkt vele malen beter dan met een Sunset/Sunrise routine.
Bestaat er een app waarmee je een groep lampen kunt laten synchroniseren met de TV en dan alsnog van een individuele lamp de helderheid kan aanpassen?
Momenteel gebruik ik Huestacean. De responstijd is het snelst van alle apps die ik geprobeerd heb. Echter ontbreekt de functie om van een individuele lamp de helderheid aan te passen zodra de synchronisatie is gestart.
Dit heb ik overigens tot nu toe in nog geen enkele app kunnen vinden. De reden waarom ik hiernaar op zoek ben heeft te maken met de setup die ik gebruik.
Ik gebruik in de hoeken van mijn kamer reguliere Hue kleurlampen. Maar achter de TV heb ik een Philips Bloom lamp staan. De reguliere lampen kunnen maximaal ~800 lumen weergeven en de Bloom lamp kan maximaal ~200 lumen weergeven.
Ik kijk vaak 's avonds in het donker film waardoor ik de kleur lampen op maar iets van 20% helderheid heb staan. Op die manier heb je mooie sfeerverlichting zonder dat het teveel afleidt van de TV zelf.
In Huestacean (en alle andere apps die ik tot nu toe gebruikt heb) is maar 1 helderheid instelling beschikbaar zodra je de lampen laat synchroniseren met de TV. Dit betekend dat wanneer ik tijdens synchronisatie mijn kleurlampen op 20% heb staan, de helderheid van mijn Bloom lamp ook naar 20% daalt. Hierdoor is de Bloom lamp bijna niet meer zichtbaar.
Dus ik zoek een app die bij voorkeur net zo snel reageert als Huestacean en tevens een optie bevat waarin ik mijn kleurlampen op 20% helderheid kan laten synchroniseren terwijl mijn Bloom lamp op 100% helderheid synchroniseert met de film.
Momenteel gebruik ik Huestacean. De responstijd is het snelst van alle apps die ik geprobeerd heb. Echter ontbreekt de functie om van een individuele lamp de helderheid aan te passen zodra de synchronisatie is gestart.
Dit heb ik overigens tot nu toe in nog geen enkele app kunnen vinden. De reden waarom ik hiernaar op zoek ben heeft te maken met de setup die ik gebruik.
Ik gebruik in de hoeken van mijn kamer reguliere Hue kleurlampen. Maar achter de TV heb ik een Philips Bloom lamp staan. De reguliere lampen kunnen maximaal ~800 lumen weergeven en de Bloom lamp kan maximaal ~200 lumen weergeven.
Ik kijk vaak 's avonds in het donker film waardoor ik de kleur lampen op maar iets van 20% helderheid heb staan. Op die manier heb je mooie sfeerverlichting zonder dat het teveel afleidt van de TV zelf.
In Huestacean (en alle andere apps die ik tot nu toe gebruikt heb) is maar 1 helderheid instelling beschikbaar zodra je de lampen laat synchroniseren met de TV. Dit betekend dat wanneer ik tijdens synchronisatie mijn kleurlampen op 20% heb staan, de helderheid van mijn Bloom lamp ook naar 20% daalt. Hierdoor is de Bloom lamp bijna niet meer zichtbaar.
Dus ik zoek een app die bij voorkeur net zo snel reageert als Huestacean en tevens een optie bevat waarin ik mijn kleurlampen op 20% helderheid kan laten synchroniseren terwijl mijn Bloom lamp op 100% helderheid synchroniseert met de film.
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Geen antwoord, maar het staat op de planning voor 3.0 van Huestacean (topapp trouwens!) https://github.com/BradyBrenot/huestacean/issues/43ThaBEN schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:05:
Bestaat er een app waarmee je een groep lampen kunt laten synchroniseren met de TV en dan alsnog van een individuele lamp de helderheid kan aanpassen?
Thanks! Dan is het een kwestie van geduld hebbenAmpix schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:50:
[...]
Geen antwoord, maar het staat op de planning voor 3.0 van Huestacean (topapp trouwens!) https://github.com/BradyBrenot/huestacean/issues/43

Lees net dat HueDynamic sinds vorige week ook gebruik van de Hue Entertainment API voor screen sync en audio sync. In die app kan je wel de helderheid van individuele lampen instellen tijdens screen sync mode. Ik meen ook dat de overgangen tussen kleuren vloeiender gingen in vergelijking met Huestacean, alleen ze waren toen nog vertraagd. Maar met de nieuwe Hue Entertainment API zouden ze in theorie even snel moeten zijn.
Helaas is mijn trial versie van HueDynamic vorige week verlopen vlak voordat ze de Hue Entertainment API hadden geïntegreerd

Mocht iemand de trial versie van HueDynamic uitproberen dan hoor ik graag hoe de screen sync daarvan presteert in vergelijking met Huestacean.
HueDynamic is nu in de aanbieding voor € 5,09 i.p.v. € 6,49. Misschien dat ik die alsnog aanschaf in afwachting op versie 3.0 van Huestacean.
P.s.
Welke instellingen gebruik jij in Huestacean? Nog niet elke optie is helemaal helder voor mij.
Wel is mij opgevallen hoe sneller je de responstijd instelt, hoe 'hakkeliger' de overgangen tussen kleuren aanvoelen. Ben nog een beetje op zoek naar de juiste balans tussen vloeiende overgangen van kleuren en snelle responstijd.
Ik zal vanavond als ik thuis ben mijn Huestacean settings posten die ik gebruik voor film kijken.
--UPDATE--
Reactie ontvangen van de HueDynamic developer op Reddit:
Bron: https://www.reddit.com/r/..._colors_on_the_hue_light/Yes, you can set the brightness for each lamp you add to a zone. You can also set a different default brightness for the camera mode itself. Most set this to 50% to avoid having the lights too bright when you have many. And yes, its stupidly fast now but you can adjust the smoothness as you wish depending on your video content / game etc.
The entertainment API is also used for disco mode.
Remember you're not just getting a screen sync app - you're getting the functionality of ~5 apps.
[Voor 15% gewijzigd door ThaBEN op 14-05-2018 16:13]
hier kost hij 3.49? Jij bedoeld de W10 app ipv AndroidThaBEN schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:52:
[...]
HueDynamic is nu in de aanbieding voor € 5,09 i.p.v. € 6,49. Misschien dat ik die alsnog aanschaf in afwachting op versie 3.0 van Huestacean.

[Voor 5% gewijzigd door GroeneThee op 14-05-2018 12:18]
Ja klopt, film kijken vind ik wat makkelijker via de PC, die gekoppeld is aan mijn TV, dan via mijn mobiel/tabletGroeneThee schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:17:
[...]
hier kost hij 3.49? Jij bedoeld de W10 app ipv Android

Sinds vorige week heb ik een bijzonder probleem met mijn Hue setup. Ik heb nu iets meer dan 20 lampen in gebruik, in combinatie met 3 Jung ZLL CD 5004 M wandzenders. Dit werkte prima tot een week geleden; toen heb ik namelijk 7 GU10 IKEA lampen toegevoegd, en sindsdien werkten 2 van de Jung wandzenders niet meer. Met geen enkele mogelijkheid kreeg ik er nog een lamp mee aangestuurd.
Nu zie ik hier wel een bericht van meer dan een half jaar terug van iemand met een vergelijkbaar probleem; maar nog geen oplossing. Is iemand van jullie bekend met dit probleem? Ik weet nu ook niet of het aan de IKEA lampen of aan de Jung schakelaars ligt.
Voor nu heb ik de IKEA lampen weer verwijderd en alles opnieuw ingesteld, en nu werkt het weer. Een oplossing zou natuurlijk zijn om 7 Hue GU10 lampen te halen met het prijsverschil met de Ikea versies is me net iets te veel...
Nu zie ik hier wel een bericht van meer dan een half jaar terug van iemand met een vergelijkbaar probleem; maar nog geen oplossing. Is iemand van jullie bekend met dit probleem? Ik weet nu ook niet of het aan de IKEA lampen of aan de Jung schakelaars ligt.
Voor nu heb ik de IKEA lampen weer verwijderd en alles opnieuw ingesteld, en nu werkt het weer. Een oplossing zou natuurlijk zijn om 7 Hue GU10 lampen te halen met het prijsverschil met de Ikea versies is me net iets te veel...
Inderdaad...
Bedankt voor de link! Ik heb Huedynamic even uitgeprobeerd, je kan inderdaad per lamp de brightness aanpassen. Best fijn want die lightstrip is erg helder.ThaBEN schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:52:
[...]
Thanks! Dan is het een kwestie van geduld hebben![]()
Lees net dat HueDynamic sinds vorige week ook gebruik van de Hue Entertainment API voor screen sync en audio sync. In die app kan je wel de helderheid van individuele lampen instellen tijdens screen sync mode. Ik meen ook dat de overgangen tussen kleuren vloeiender gingen in vergelijking met Huestacean, alleen ze waren toen nog vertraagd. Maar met de nieuwe Hue Entertainment API zouden ze in theorie even snel moeten zijn.
Helaas is mijn trial versie van HueDynamic vorige week verlopen vlak voordat ze de Hue Entertainment API hadden geïntegreerd
Mocht iemand de trial versie van HueDynamic uitproberen dan hoor ik graag hoe de screen sync daarvan presteert in vergelijking met Huestacean.
P.s.
Welke instellingen gebruik jij in Huestacean? Nog niet elke optie is helemaal helder voor mij.
Wel is mij opgevallen hoe sneller je de responstijd instelt, hoe 'hakkeliger' de overgangen tussen kleuren aanvoelen. Ben nog een beetje op zoek naar de juiste balans tussen vloeiende overgangen van kleuren en snelle responstijd.
Ik zal vanavond als ik thuis ben mijn Huestacean settings posten die ik gebruik voor film kijken.
--UPDATE--
Reactie ontvangen van de HueDynamic developer op Reddit:
[...]
Bron: https://www.reddit.com/r/..._colors_on_the_hue_light/
Mijn setup is een lightstrip achter m'n PC schermen, en 3 hue color lampen in de kroonluchter (die geven dus heel erg omgevingslicht). Ik gebruik het vooral voor gamen, tot zover altijd met de standaardinstellingen van Huestacean, dat was altijd prima.
Ik heb Huestacean en Huedynamic omstebeurt vergeleken (met deze video: YouTube: The World in HDR in 4K (ULTRA HD). Ik heb het gevoel dat Huestacean iets sneller reageert, maar daar ben ik niet heel zeker van, het is maar klein. Ga nu even Huedynamic proberen wat Titanfall 2.
Mmmm, vandaag is mijn eerste Hue kleur lamp kapot gegaan. Toevallig is het dezelfde lamp die mijn dochter 1 1/2 jaar geleden door de kamer heen schoot: grote_oever in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"
Lamp heeft daarna 1 1/2 jaar gewoon prima gewerkt, maar nu kan ik hem niet meer benaderen. Hoe is het over het algemeen bij zulke problemen? Loss accepteren of kan ik nog iets met de lamp? Ik snap dat niemand hier een glazen bol heeft, maar ben toch benieuwd naar de "repareerbaarheid" van z'n lamp.
Lamp heeft daarna 1 1/2 jaar gewoon prima gewerkt, maar nu kan ik hem niet meer benaderen. Hoe is het over het algemeen bij zulke problemen? Loss accepteren of kan ik nog iets met de lamp? Ik snap dat niemand hier een glazen bol heeft, maar ben toch benieuwd naar de "repareerbaarheid" van z'n lamp.
[Voor 11% gewijzigd door grote_oever op 14-05-2018 22:03]
Hieronder mijn Huestacean settings.Ampix schreef op maandag 14 mei 2018 @ 21:55:
[...]
Bedankt voor de link! Ik heb Huedynamic even uitgeprobeerd, je kan inderdaad per lamp de brightness aanpassen. Best fijn want die lightstrip is erg helder.
Mijn setup is een lightstrip achter m'n PC schermen, en 3 hue color lampen in de kroonluchter (die geven dus heel erg omgevingslicht). Ik gebruik het vooral voor gamen, tot zover altijd met de standaardinstellingen van Huestacean, dat was altijd prima.
Ik heb Huestacean en Huedynamic omstebeurt vergeleken (met deze video: YouTube: The World in HDR in 4K (ULTRA HD). Ik heb het gevoel dat Huestacean iets sneller reageert, maar daar ben ik niet heel zeker van, het is maar klein. Ga nu even Huedynamic proberen wat Titanfall 2.

Hiermee haal ik mooie resultaten met film kijken. Bij capture interval heb ik gekozen voor 42 ms. Dit omdat films normaliter in 24 frames per seconde worden afgespeeld. Als je dan 1 seconde deelt door 24 betekend dat er ongeveer elke 42 ms een nieuwe frame wordt getoond. Het heeft dus geen meerwaarde om de app sneller te laten reageren, wat waarschijnlijk ook nog eens meer rekenkracht zal kosten.
Heb uiteindelijk ook HueDynamic aangeschaft. Maar eerlijk gezegd vind ik het niet zo de moeite waard indien je hem enkel voor de screen sync wil gebruiken. Zoals je zelf al aangeeft lijkt deze inderdaad iets trager.
Je hebt inderdaad wel weer de optie om bij elke lamp de helderheid individueel af te stellen, maar ook dit voldoet niet aan mijn verwachtingen. In tegenstelling tot Huestacean heb je namelijk geen slider waar je de minimale brightness mee kan instellen, enkel de maximale brightness. Hierdoor schijnt mijn bloom lamp alsnog het merendeel van de tijd maar heel zwak.
Zojuist ongeveer 3 kwartier van Intersteller ermee gekeken. Ook hier valt me op dat de kleuren vaak niet kloppen met HeuDynamic. In veel scenes gaf mijn Bloom lamp de kleur groen weer terwijl in beeld niets anders dan wit of zwart werd getoond. Als ik dezelfde scene met Huestacean bekijk kloppen de kleuren veel beter.
En ik krijg de kleur overgangen niet zo smooth als dat ik ze wil hebben. Ik heb het idee dat het telkens harde overgangen zijn en je enkel de frequentie kan aanpassen hoe vaak hij kleurdata van de video leest, maar dat er geen overgang zit tussen de 2 meetpunten in.
Het is misschien moeilijk uit te leggen wat ik bedoel. De app Huegasm deed overgangen heel mooi. Daar kan je letterlijk tot op de miliseconde invullen hoe lang hij een transitie moet maken tussen 2 meetpunten in waardoor het licht heel soepel en subtiel aanvoelde. Alleen die gebruikt weer niet de Entertainment API waardoor er standaard lag aanwezig is. Mocht je geïnteresseerd zijn, Huegasm heeft ook een gratis trial versie van 5 dagen beschikbaar.
Introductiefilmpje van Huegasm
Als stresstest voor screen sync software gebruik ik altijd de trailer van The Avengers: Infinity War. Het stuk van 30 tot 44 seconde is perfect om te testen hoe de software met overgangen en snelle kleurwisselingen omgaat.
Met Huedynamic (en in mindere maten met Huestacean) kan dit enigszins schokkerig/flitserig overkomen bij snelle beelden. Terwijl met Huegasm je dit 100% in een vloeiende overgang kan laten afspelen door de transitietijd wat hoger te zetten. Er zijn dan totaal geen flitsen of schokkerig overgangen zichtbaar. Huegasm vult als het ware de tijd tussen 2 meetpunten op door een vloeide transitie van punt a naar punt b te creëren in plaats van een harde overgang.
Maar vooralsnog blijft Huestacean mijn favoriete app voor screen sync en heb ik spijt dat ik HueDynamic heb aangeschaft. ik hoop dat de beste features van Huegasm en HueDynamic t.z.t. ook in Huestacean geïntegreerd worden

[Voor 14% gewijzigd door ThaBEN op 14-05-2018 23:35]
Sinds kort ben ik ook aan de Philips Hue gegaan, en heb een GU10 startset gekocht met dimmer en hierna gelijk uitgebreid met nog 3 GU10 lampen, en 2 E27 lampen. Dit werkt allemaal prima via de app en via de meegeleverde dimmerswitch, en we zijn er beiden erg blij mee.
Aangezien ik het echter mooier vind om de lampen ook te kunnen bedienen via een muurschakelaar, heb ik recent de B&J 6710U sokkel met de B&J 6736-84 dubbele wandzender aangeschaft, en ingebouwd.
Ik krijg dit echter niet aan de praat, en ook zoeken op internet levert mij vrij weinig resultaten op. Ik heb geprobeerd om de zender via het zoeken naar lampen en netwerk openzetten te koppelen aan de bridge, echter wordt dit niet gevonden. Ook via de Easy-hue site getracht om de schakelaar te zoeken via Touchlink, maar ook dan wordt er niets gevonden.
Gistermiddag maar eens geprobeerd om de lampen als het ware direct te gaan schakelen met de zender (belangrijkste zijn de 2 E27-lampen die boven mijn eettafel hangen), door de lampen te resetten, en dan via de wandzender het netwerk open te zetten om de lampen te zoeken, maar ook dat werkt niet.
Ik lees in de vorige delen dat er meerdere mensen zijn die deze combinatie gebruiken, dus het zou volgens mij moeten werken. Misschien dat ik het niet goed snap of iets dergelijks, en doe ik dus gewoon iets verkeerd. Is er iemand die stap voor stap kan uitleggen hoe ik kan zorgen dat deze wandzender netjes mijn 2 groepen gaat schakelen?
Alvast bedankt.
Aangezien ik het echter mooier vind om de lampen ook te kunnen bedienen via een muurschakelaar, heb ik recent de B&J 6710U sokkel met de B&J 6736-84 dubbele wandzender aangeschaft, en ingebouwd.
Ik krijg dit echter niet aan de praat, en ook zoeken op internet levert mij vrij weinig resultaten op. Ik heb geprobeerd om de zender via het zoeken naar lampen en netwerk openzetten te koppelen aan de bridge, echter wordt dit niet gevonden. Ook via de Easy-hue site getracht om de schakelaar te zoeken via Touchlink, maar ook dan wordt er niets gevonden.
Gistermiddag maar eens geprobeerd om de lampen als het ware direct te gaan schakelen met de zender (belangrijkste zijn de 2 E27-lampen die boven mijn eettafel hangen), door de lampen te resetten, en dan via de wandzender het netwerk open te zetten om de lampen te zoeken, maar ook dat werkt niet.
Ik lees in de vorige delen dat er meerdere mensen zijn die deze combinatie gebruiken, dus het zou volgens mij moeten werken. Misschien dat ik het niet goed snap of iets dergelijks, en doe ik dus gewoon iets verkeerd. Is er iemand die stap voor stap kan uitleggen hoe ik kan zorgen dat deze wandzender netjes mijn 2 groepen gaat schakelen?
Alvast bedankt.
Ik zou eens contact opnemen met philips of de winkel waar je hem gehaald hebt ivm garantie, ze geven een levensduur op van 25000 uur, als je de lamp 24 uur per dag zou laten branden komt dat neer op dik 2,5 jaar.grote_oever schreef op maandag 14 mei 2018 @ 22:01:
Mmmm, vandaag is mijn eerste Hue kleur lamp kapot gegaan. Toevallig is het dezelfde lamp die mijn dochter 1 1/2 jaar geleden door de kamer heen schoot: grote_oever in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"
Dus lijkt me dat ze daar wel iets mee moeten doen.
Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog
Vandaag voor in de tuin de Osram Outdoor Plug besteld, zie https://www.amazon.de/dp/...sc=0&ref_=lv_ov_lig_dp_it
Benieuwd hoe de samenwerking met Hue gaat verlopen en of de plek waar ik hem wil hebben (achter in de tuin) nog bereikt wordt.....
Benieuwd hoe de samenwerking met Hue gaat verlopen en of de plek waar ik hem wil hebben (achter in de tuin) nog bereikt wordt.....
Lijkt een routing issue, veroorzaakt door de Tradfri lampen (welke van twijfelachtige software kwaliteit zijn....), wat je zou kunnen proberen is om al je lampen (tenminste die in de buurt van de wandzenders lijken te zijn) uit te zetten (stroom er af uitRoy schreef op maandag 14 mei 2018 @ 21:41:
Sinds vorige week heb ik een bijzonder probleem met mijn Hue setup. Ik heb nu iets meer dan 20 lampen in gebruik, in combinatie met 3 Jung ZLL CD 5004 M wandzenders. Dit werkte prima tot een week geleden; toen heb ik namelijk 7 GU10 IKEA lampen toegevoegd, en sindsdien werkten 2 van de Jung wandzenders niet meer. Met geen enkele mogelijkheid kreeg ik er nog een lamp mee aangestuurd.

Neem overigens aan dat de lampen wel berijkbaar zijn middels de Hue (of andere) app!?
Das goede tip en zojuist even melding gemaakt bij Philips. Vermoed dat de barsten in plastic niet gaan meehelpen. Zal resultaat laten weten.puntje013 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:56:
[...]
Ik zou eens contact opnemen met philips of de winkel waar je hem gehaald hebt ivm garantie, ze geven een levensduur op van 25000 uur, als je de lamp 24 uur per dag zou laten branden komt dat neer op dik 2,5 jaar.
Dus lijkt me dat ze daar wel iets mee moeten doen.
Ik had wel gelezen dat ie door de kamer gevlogen was maar had niet zover terug gelezen over de barsten.grote_oever schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 00:05:
[...]
Das goede tip en zojuist even melding gemaakt bij Philips. Vermoed dat de barsten in plastic niet gaan meehelpen. Zal resultaat laten weten.
Als ze moeilijk doen zou je een print kunnen maken van je forum posts met datum waaruit blijkt dat hij het daarna gewoon nog dik een jaar heeft gewerkt.
Zojuist ben ik handige informatie tegengekomen. Er wordt op internet en o.a. Amazon.de gesproken over Philips Hue lampen generatie 4. Dit is niet volledig correct. De laatste versie is generatie 3.
Er is wel onlangs een redesign voor generatie 3 uitgekomen. Deze versie bestaat uit meer plastic. O.a. de witte diffuser is niet meer van glas maar vervangen door plastic. De specs, performance en functionaliteiten zijn echter exact hetzelfde als de 'reguliere' generatie 3 lampen. Hierdoor is het toepasselijker deze versie als 3.1 aan te duiden dan generatie 4.
Verschil tussen generatie 2 en 3
Helemaal rechts zie je de vernieuwde generatie 3 (GEN 4 is dus versie 3.1)

Je ziet op de lamp zelf en op de verpakking dat de vernieuwde generatie 3 lampen ook aan de onderzijde van het peertje een stukje wit plastic hebben zitten. Zo kun je gemakkelijk in de winkel herkennen welke versie het betreft.
Links en in het midden de vernieuwde verpakking, rechts de oude verpakking
****UPDATE****
Blijkbaar zijn er toch wat lichte verschillen merkbaar tussen 3 en 3.1.
Van links naar rechts enkele voorbeelden van generatie 1, 2, 3 en 3.1 bij dezelfde ingestelde kleur.

Ben jij dus op zoek naar een lamp ter vervanging/uitbreiding van een bestaande groep armatuur welke meerdere Hue lampen bezit, dan kun je het beste dezelfde generatie lamp proberen te vinden als welke reeds in die armatuur geplaatst zijn. Dit om kleurverschillen te voorkomen zoals weergegeven op de foto's hierboven.
Meer informatie: http://philipshue.com/thr...-generations-differences/
Er is wel onlangs een redesign voor generatie 3 uitgekomen. Deze versie bestaat uit meer plastic. O.a. de witte diffuser is niet meer van glas maar vervangen door plastic. De specs, performance en functionaliteiten zijn echter exact hetzelfde als de 'reguliere' generatie 3 lampen. Hierdoor is het toepasselijker deze versie als 3.1 aan te duiden dan generatie 4.

Je ziet op de lamp zelf en op de verpakking dat de vernieuwde generatie 3 lampen ook aan de onderzijde van het peertje een stukje wit plastic hebben zitten. Zo kun je gemakkelijk in de winkel herkennen welke versie het betreft.
****UPDATE****
Van links naar rechts enkele voorbeelden van generatie 1, 2, 3 en 3.1 bij dezelfde ingestelde kleur.

Ben jij dus op zoek naar een lamp ter vervanging/uitbreiding van een bestaande groep armatuur welke meerdere Hue lampen bezit, dan kun je het beste dezelfde generatie lamp proberen te vinden als welke reeds in die armatuur geplaatst zijn. Dit om kleurverschillen te voorkomen zoals weergegeven op de foto's hierboven.
[Voor 107% gewijzigd door ThaBEN op 16-05-2018 13:58]
Iemand die ervaringen heeft met het combineren van de philips hue gu10 spots white ambiance en white ambiance en color?
Er is een starterskit van 3xgu10 white and color + bridge + schakelaar beschikbaar maar in onze badkamer hebben we 4 spots en ik vind momenteel de gu10 color toch wat prijzig.
Het idee was voor de 4de spot een gu10 white ambiance te nemen, is dit een goed idee?
Er is een starterskit van 3xgu10 white and color + bridge + schakelaar beschikbaar maar in onze badkamer hebben we 4 spots en ik vind momenteel de gu10 color toch wat prijzig.
Het idee was voor de 4de spot een gu10 white ambiance te nemen, is dit een goed idee?
Waarom koop je niet als 4e spot ook een gu10 white and color als ik vragen mag?Droned schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:46:
Iemand die ervaringen heeft met het combineren van de philips hue gu10 spots white ambiance en white ambiance en color?
Als het enkel om 1 lampje gaat is het ook weer niet alsof je zoveel goedkoper uit door 1 spot zonder kleur te kopen. Je bespaart dan een tientje of 2, maar gaat je gegarandeerd ergeren aan het eindresultaat.
Met je voorgestelde opzet heb je dan 3 kleurlampen waarvan je enkel wit kan gebruiken (lijkt me nog meer zonde van het geld), of 1 lamp die altijd wit zal schijnen indien je wel kleur gaat gebruiken (wat niet gaat uitzien). Beide situaties lijken mij persoonlijk niet wenselijk.
Ik zou volledig voor kleur gaan of volledig voor wit. Indien het financieel niet uitkomt zou ik enkel de 3 kleur lampen installeren en de 4e spot leeg laten. Dan kun je sparen totdat je daar ooit ook een kleur spot in kan plaatsen.
Ik persoonlijk heb in elk geval spijt van 2 witte lampen die ik had gekocht. Niet omdat ze niet goed werken, maar omdat ik achteraf gezien liever kleurlampen op die plek had zitten. Dus je denkt nu wat te besparen om achteraf alsnog duurder uit te zijn, omdat je alsnog een kleurlamp gaat kopen voor die plek

[Voor 12% gewijzigd door ThaBEN op 16-05-2018 13:26]
Ik ben het niet helemaal met je eens.ThaBEN schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:35:
Ben jij dus op zoek naar een lamp ter uitbreiding van een bestaande groep, dan kun je het beste eenzelfde versie lamp proberen te vinden om gelijke kleuren te krijgen bij dezelfde instellingen.
Ik heb in bepaalde lampen/kappen een beter effect met de laatste Gen qua kleur dan met Gen 1.
Juist met die eerste Gen is de kleur "witter" en heeft eerder een bv. paarse gloed.
Met de laatste Gen. is de hele kap ook echt paars.
Ben ik volledig met je eens. Ik heb zelf ook de laatste gen en de kleuren zijn super in vergelijking met eerdere gen. Maar misschien heb ik niet goed uitgelegd wat ik bedoeldei2Paq schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:00:
[...]
Ik ben het niet helemaal met je eens.
Ik heb in bepaalde lampen/kappen een beter effect met de laatste Gen qua kleur dan met Gen 1.
Juist met die eerste Gen is de kleur "witter" en heeft eerder een bv. paarse gloed.
Met de laatste Gen. is de hele kap ook echt paars.

Stel je hebt 1 armatuur waarin meerdere Hue lampen zitten (bijvoorbeeld kroonluchter of bepaalde spots).
Dan is het beter om te zorgen dat deze van dezelfde generatie Hue lampen zijn voorzien. Het maakt niet uit welke generatie dit betreft, zolang je maar geen verschillende generaties door elkaar gebruikt. Anders zal je merken dat de lampen verschillende kleuren weergeven indien je in de app één kleur kiest voor deze lampen.
(Zie de vergelijkingsfoto's onderaan mijn eerdere post.)
In alle andere gevallen ben ik het met je eens dat het beter is om de meest recente generatie lampen te kopen/gebruiken. Heb mijn vorige post aangepast om dit duidelijker te maken.
[Voor 43% gewijzigd door ThaBEN op 16-05-2018 19:47]
Vanavond zijn mijn beide routines die geschakeld worden op basis van de zonsondergang niet aangegaan. Heeft iemand anders dit ook?
Nee, bij mij deed die het gewoon. Een heel enkele keer gaat het om onbekende reden niet goed, maar minder dan 1 keer per maand.Rallye schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:30:
Vanavond zijn mijn beide routines die geschakeld worden op basis vande zonsondergang niet aangegaan. Heeft iemand anders dit ook?
Ja, hier in huis bleef het ook donker. Enige wat mij wel op valt is dat er een update voor de bridge is geweest. Misschien dat het daardoor niet werkte dit keer.Rallye schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:30:
Vanavond zijn mijn beide routines die geschakeld worden op basis vande zonsondergang niet aangegaan. Heeft iemand anders dit ook?
Klopt, ik had ook problemen met mijn '3 times is a charm' formule van Hue Labs nadat gisteravond mijn bridge een update heeft ontvangen.F41R schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 06:49:
[...]
Ja, hier in huis bleef het ook donker. Enige wat mij wel op valt is dat er een update voor de bridge is geweest. Misschien dat het daardoor niet werkte dit keer.
Ik ben sinds gisteren in het gelukkige bezit van de Busch-Jaeger Light link wandzender 4-voudig (6737/01-84)
Kan iemand mij vertellen wat de makkelijkste manier is om deze te koppelen met 2 lampen die ik dan individueel uit en aan kan zetten?
Heb lopen zoeken maar kom er niet helemaal uit.
Thanks!
Kan iemand mij vertellen wat de makkelijkste manier is om deze te koppelen met 2 lampen die ik dan individueel uit en aan kan zetten?
Heb lopen zoeken maar kom er niet helemaal uit.
Thanks!
Ja..... maar misschien niet altijd. Ikzelf heb een kroonluchter met daarin 3 e14. daarin heb ik 1 kleur en 2 ambiance gestoken. In scenes geef ik ze juist altijd net een iets ander kleurtje wat juist een wat leuker effect geeft. Mijn kroonluchter is echter wel een beetje anders waardoor dat makkelijker gaat vermoed ik.ThaBEN schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:08:
[...]
Ben ik volledig met je eens. Ik heb zelf ook de laatste gen en de kleuren zijn super in vergelijking met eerdere gen. Maar misschien heb ik niet goed uitgelegd wat ik bedoelde![]()
Stel je hebt 1 armatuur waarin meerdere Hue lampen zitten (bijvoorbeeld kroonluchter of bepaalde spots).
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dan is het beter om te zorgen dat deze van dezelfde generatie Hue lampen zijn voorzien. Het maakt niet uit welke generatie dit betreft, zolang je maar geen verschillende generaties door elkaar gebruikt. Anders zal je merken dat de lampen verschillende kleuren weergeven indien je in de app één kleur kiest voor deze lampen.
(Zie de vergelijkingsfoto's onderaan mijn eerdere post.)
In alle andere gevallen ben ik het met je eens dat het beter is om de meest recente generatie lampen te kopen/gebruiken. Heb mijn vorige post aangepast om dit duidelijker te maken.
[Voor 3% gewijzigd door Janoz op 17-05-2018 09:23]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Deze had ik gemist, ik wilde maar één lamp en als ik het me goed herinner paste dat wel, maar hing de lamp daardoor niet mooi in het midden. Ik heb dus fitting gedraaid. Als het goed is zouden twee lampen ook nog wel passen, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.Dr. Mabuse schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:30:
[...]
Moet je de fittingen ook draaien om er 1 hue lamp in te kunnen doen ? Of kunnen er sowieso 2 Hue lampen in?
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Vriendjes en vriendinnetjes! Ik heb eindelijk ook een hue setje aangeschaft, na al jaren gelukkig gebruik te maken van de living colors lampen. Werkt in principe perfect, ik krijg alleen één ding niet lekker werkend!
Ik heb 4 living colors lampen, allen Gen2, 2 stuks wit (werken goed!), twee stuks smoky black. Die laatste krijg ik met géén mogelijkheid verbonden met mijn hue bridge!
Ik heb een ronde afstandsbediening gekoppeld en deze code naar mijn bridge gekopieerd. De lampen reageren prima op de AB, maar de bridge kan ze niet vinden.
Toen heb ik touchlink geprobeerd, met http://www.easy-hue.com/ - steal functie. De lamp knippert dan netjes 3x, maar vervolgens vertelt de bridge me dat er niets is gevonden.
Wie o wie is bekend met dit issue en kan mij aan een oplossing helpen?
Ik heb 4 living colors lampen, allen Gen2, 2 stuks wit (werken goed!), twee stuks smoky black. Die laatste krijg ik met géén mogelijkheid verbonden met mijn hue bridge!
Ik heb een ronde afstandsbediening gekoppeld en deze code naar mijn bridge gekopieerd. De lampen reageren prima op de AB, maar de bridge kan ze niet vinden.
Toen heb ik touchlink geprobeerd, met http://www.easy-hue.com/ - steal functie. De lamp knippert dan netjes 3x, maar vervolgens vertelt de bridge me dat er niets is gevonden.
Lijkt er op dat die twee smoky black Living Colors net een versie te oud zijn, toen je deze kocht zat er toen een simplere ovale remote bij?! Want de lampen die met een ovale remote (zonder scene knoppen) zijn geproduceerd, zijn niet te bedienen met Hue Bridge.Angelusz schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:06:
Vriendjes en vriendinnetjes! Ik heb eindelijk ook een hue setje aangeschaft, na al jaren gelukkig gebruik te maken van de living colors lampen. Werkt in principe perfect, ik krijg alleen één ding niet lekker werkend!
Ze joinen wel het netwerk, maar de software versie van die lampen is nog pre-SmartLink en zijn niet compatible met de Hue bridge, pas vanaf SmartLink (lampen die met ronde remote zijn verkocht) werkt het wel samen. Sorry....
Thanks voor je reactie! Ik heb een hoop fora en sites lopen lezen en heb een vergelijkbaar verhaal gevonden -- dat sommige van die lampen wel met de Hue bridge willen spelen, maar een aantal ook niet. Ik vrees dat ik dus nét de verkeerde heb inderdaad! Grappig detail: één van die witte lampen kwam ook met een ovale AB, de andere met een ronde.Erik1971 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:30:
[...]
Lijkt er op dat die twee smoky black Living Colors net een versie te oud zijn, toen je deze kocht zat er toen een simplere ovale remote bij?! Want de lampen die met een ovale remote (zonder scene knoppen) zijn geproduceerd, zijn niet te bedienen met Hue Bridge.
Ze joinen wel het netwerk, maar de software versie van die lampen is nog pre-SmartLink en zijn niet compatible met de Hue bridge, pas vanaf SmartLink (lampen die met ronde remote zijn verkocht) werkt het wel samen. Sorry....
Lijkt er op dat ik deze te koop zet en vervang voor de nieuwe IRIS. Dank!
Dan heb je geluk gehad met die witte lamp, was dat waarschijnlijk een van de laatste van de serie met ovale remote, waar de lamp al nieuwere software hadAngelusz schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:34:
[...]
Thanks voor je reactie! Ik heb een hoop fora en sites lopen lezen en heb een vergelijkbaar verhaal gevonden -- dat sommige van die lampen wel met de Hue bridge willen spelen, maar een aantal ook niet. Ik vrees dat ik dus nét de verkeerde heb inderdaad! Grappig detail: één van die witte lampen kwam ook met een ovale AB, de andere met een ronde.
Lijkt er op dat ik deze te koop zet en vervang voor de nieuwe IRIS. Dank!

Iemand die hetzelfde heeft als ik met Google Home? Als ik de reactie van tweethue mag geloven is dit standaard? Volgens mij allerminst.. Ik betwijfel het dus.
Zie :
https://twitter.com/Joe_ZuCK/status/997139748295766016?s=09
En de reactie erop.
Zie :
En de reactie erop.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Heb ik ook en erger me al tijden aan, ik zal ze idd eens in een andere "kamer" gaan gooien.InF.Inc schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 07:42:
Iemand die hetzelfde heeft als ik met Google Home? Als ik de reactie van tweethue mag geloven is dit standaard? Volgens mij allerminst.. Ik betwijfel het dus.
Zie :
En de reactie erop.

Is prima te koppelen en aan te sturen, net als de gewone (indoor) plugs.Rallye schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:47:
Vandaag voor in de tuin de Osram Outdoor Plug besteld, zie https://www.amazon.de/dp/...sc=0&ref_=lv_ov_lig_dp_it
Twee nadelen:
- de plek waar ik hem wilde gebruiken is buiten bereik van het netwerk; en
- de bedoeling is dat je de stekker in het stopcontact steekt en dan het klepje dicht doet, wat niet ging met de stekker die aan de lamp zat die ik aan wilde sturen.
Amazon krijgt hem dus terug.
Het hoofdboord van het bed is 1.90m en de hue led strip 2m. Kan ik er gewoon 10 cm afknippen of moet het persee op het stuk waar de schaar staat afgebeeld? Ik heb namelijk dan toch wel een flink stuk zonder licht.. Zou zonde zijn.
Als je kijkt op het onderste linkje dan is er een groot verschil tussen gen 3 en 4. Gen 3.1 is echt een verkeerde benaming.ThaBEN schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:35:
Zojuist ben ik handige informatie tegengekomen. Er wordt op internet en o.a. Amazon.de gesproken over Philips Hue lampen generatie 4. Dit is niet volledig correct. De laatste versie is generatie 3.
[video]
[afbeelding]
[afbeelding]
****UPDATE****
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gen 4. Model LCT015:
- De levensduur is 10000 uur minder geworden
- Verbruik is 0.5 watt minder geworden.
- 50% lichter
- De kleuren zouden voller moeten zijn.
Het kan alleen op de plek waar de schaar staat afgebeeld. Ik heb die circa 10cm omgevouwen en dat zie je vrijwel niet omdat je hem goed kan vouwen. Valt net weg achter het opstaande randje bij mij.R0y. schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 16:00:
Het hoofdboord van het bed is 1.90m en de hue led strip 2m. Kan ik er gewoon 10 cm afknippen of moet het persee op het stuk waar de schaar staat afgebeeld? Ik heb namelijk dan toch wel een flink stuk zonder licht.. Zou zonde zijn.
Na het uithalen van de Ikea lampen en een complete reset werkt alles weer zoals het hoort. Ben nu een beetje terughoudend met het opnieuw aansluiten van de Ikea lampen. Maar aangezien ik de firmware van Jung en die van Ikea niet kan updaten zal ik waarschijnlijk ook niet snel een oplossing krijgen. Dan toch maar overwegen om Hue GU10 lampen te halen...Erik1971 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 15:36:
[...]
Lijkt een routing issue, veroorzaakt door de Tradfri lampen (welke van twijfelachtige software kwaliteit zijn....), wat je zou kunnen proberen is om al je lampen (tenminste die in de buurt van de wandzenders lijken te zijn) uit te zetten (stroom er af uit) en dan eerst de Philips lampen een voor een aanzetten, als alle Philips lampen aan zijn de bush-jeager switches bedienen (deze zouden dan weer moeten werken) en als laatste de Ikea lampen aanzetten (en deze sowieso eerst uitzetten ook al hangen ze niet in de buurt). Wellicht dat dit het netwerk herstelt.
Neem overigens aan dat de lampen wel berijkbaar zijn middels de Hue (of andere) app!?
Inderdaad...
Uiteindeljk het zelfde gedaan. Wel jammer dat ze die stukken niet kleiner hebben gemaakt zeg.-Burner- schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:36:
[...]
Het kan alleen op de plek waar de schaar staat afgebeeld. Ik heb die circa 10cm omgevouwen en dat zie je vrijwel niet omdat je hem goed kan vouwen. Valt net weg achter het opstaande randje bij mij.
Is de wandschakelijk van Jung met Hue verlichting wel makkelijk in te stellen? Dit lijkt me wel wat voor in de woonkamer namelijk.Roy schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 23:07:
[...]
Na het uithalen van de Ikea lampen en een complete reset werkt alles weer zoals het hoort. Ben nu een beetje terughoudend met het opnieuw aansluiten van de Ikea lampen. Maar aangezien ik de firmware van Jung en die van Ikea niet kan updaten zal ik waarschijnlijk ook niet snel een oplossing krijgen. Dan toch maar overwegen om Hue GU10 lampen te halen...
Ik dacht wel ergens gelezen te hebben dat er verschil zit in de lengte van de 'knipstukken' tussen de laatste versie en de vorige. Misschien de moeite om op zoek te gaan naar een specifieke versie van de strip als de exacte lengte belangrijk is..R0y. schreef op zondag 20 mei 2018 @ 09:25:
[...]
Uiteindeljk het zelfde gedaan. Wel jammer dat ze die stukken niet kleiner hebben gemaakt zeg.
Klopt. Ik had ergens gelezen ( zo uit mijn hoofd) dat de Gen 2 (die nu dus in de winkel ligt) elke 13 inch een knippunt heeft en de Gen 1 om de 4 inch.dragon2 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 11:51:
[...]
Ik dacht wel ergens gelezen te hebben dat er verschil zit in de lengte van de 'knipstukken' tussen de laatste versie en de vorige. Misschien de moeite om op zoek te gaan naar een specifieke versie van de strip als de exacte lengte belangrijk is..
Zijn er meer gebruikers die dit hebben gezien:
Ik heb een dimmer switch en daar op elke keer dat op de knop drukken een scène aan gehangen.
Nu is het zo dat de scenes als ze via de switch worden opgeroepen een andere lichtintensiteit hebben dan wanneer ik ze vanuit woning / kamer / scenes kies.
Ik heb in de app al een keer reset gekozen bij de switch maar dit heeft niet geholpen.
Ik heb een dimmer switch en daar op elke keer dat op de knop drukken een scène aan gehangen.
Nu is het zo dat de scenes als ze via de switch worden opgeroepen een andere lichtintensiteit hebben dan wanneer ik ze vanuit woning / kamer / scenes kies.
Ik heb in de app al een keer reset gekozen bij de switch maar dit heeft niet geholpen.
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .
Ja, dat valt nog wel mee. Je kan lampen toevoegen aan de schakelaar door met de schakelaar in de buurt van de lamp te komen (10-50cm). Daarna kan je al direct de lampen aan/uit/dimmen. Als je via de Hue app de lampen op een bepaalde scene/kleur instelt kan je die overnemen door een presetknop lang in te drukken.basc94 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 11:17:
[...]
Is de wandschakelijk van Jung met Hue verlichting wel makkelijk in te stellen? Dit lijkt me wel wat voor in de woonkamer namelijk.
Werkt dus wel prima, maar vind het wel jammer dat je die instellingen niet via de Hue app kan doen.
Inderdaad...
Zoals door meerdere mensen aangegeven is het mogelijk, maar lastig om te confituren en werken deze schakelaars niet via de bridge!basc94 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 11:17:
[...]
Is de wandschakelijk van Jung met Hue verlichting wel makkelijk in te stellen? Dit lijkt me wel wat voor in de woonkamer namelijk.
Als je ze alleen wil gebruiken om je standaard wandschakelaars te vervangen om je Hue verlichtingselementen te bedienen dan zou je ook een paar maanden kunnen wachten tot na de zomer vakantie, dan komen verschilllende andere schakematriaal fabrikanten met Friends of Hue schakelaars uit!
Normaal heeft Philips rond september oktober de jaarlijkse relaae moment van nieuwe hardware, verwacht dat deze er dan bij zitten😃
Is begin dit jaar aangekondigd, tijdens Light en Building fair, als ik me niet vergis.
Klopt! Had ik ook al gelezen inderdaad, daar was ik al op aan t wachten. Maar gaat om een ‘nieuwe’ woning en de schakelaars worden komende maand aangepakt, dus dat is dan vervelend! Vroeg me af hoe die zigbee schakelaar werkte, maar wellicht verstandiger om de zomer af te wachtenErik1971 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 10:22:
[...]
Zoals door meerdere mensen aangegeven is het mogelijk, maar lastig om te confituren en werken deze schakelaars niet via de bridge!
Als je ze alleen wil gebruiken om je standaard wandschakelaars te vervangen om je Hue verlichtingselementen te bedienen dan zou je ook een paar maanden kunnen wachten tot na de zomer vakantie, dan komen verschilllende andere schakematriaal fabrikanten met Friends of Hue schakelaars uit!
Normaal heeft Philips rond september oktober de jaarlijkse relaae moment van nieuwe hardware, verwacht dat deze er dan bij zitten😃
Is begin dit jaar aangekondigd, tijdens Light en Building fair, als ik me niet vergis.
Mij nooit opgevallen, maar je kunt sowieso de scenes die de dimmer switch gebruikt aanpassen door andere scenes te kiezen, die al eerder voor de kamer zijn aangemaakt!Optical schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:22:
Zijn er meer gebruikers die dit hebben gezien:
Het zijn ook scenes die al eerder voor die kamer zijn gemaakt.Erik1971 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 23:43:
[...]
Mij nooit opgevallen, maar je kunt sowieso de scenes die de dimmer switch gebruikt aanpassen door andere scenes te kiezen, die al eerder voor de kamer zijn aangemaakt!
Ik heb het overigens opgelost door de dimmer te verwijderen uit de Hue app, daarna met een speld het knopje een seconde in te drukken en vervolgens te configureren als nieuwe dimmer.
Nu zijn de scenes met de fysieke knop weer exact gelijk aan die als ik ze uit de app kies.
Toch vreemd..
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .
Omdat ik nog niet echt een voor mij werkende oplossing gevonden had voor het integreren van de hue verlichting met bestaand schakelmateriaal ben ik zelf even aan de klus gegaan.
Ik wilde eigenlijk alles zoveel mogelijk via de bridge laten gaan (dus andere zigbee oplossingen vielen af omdat deze meestal rechtstreeks met de lampen communiceren). Verder had ik nog een rfxcom liggen welke ik in een eerder huis gebruikte met mijn KAKU materiaal.
Ik ben begonnen met een (softwarematige) toggle implementeren op de bridge. Met een sensor en 2 rules kon ik simpel een enkele URL aanroepen waarmee een lamp aanging als hij uit stond, en uit ging wanneer hij aan stond.
Hierna heb ik mijn rfxcom aan een raspberry pi gehangen en ergens centraal in het huis gelegd. Hierop heb ik rfxcmd op gezet (zie @ThinkPad blog: ThinkPad's Tweakblog: RFXCOM uitlezen met RFXcmd ). Met dit tooltje kon ik vervolgens een curl commando toevoegen die de eerder door mij gemaakte toggle aanroept. Doordat ik in toogle gebruik kan ik het ON en het OFF commando voor verschillende lampen gebruiken. Dit betekend dat je theoretisch 4 acties kunt hangen aan een dubbele wandschakelaar van KAKU.
Om de boel vervolgens te integreren met mijn bestaande schakelmateriaal heb ik bij de bouwmarkt impuls schakelaars gehaald. Ik heb een enkele KAKU schakelaar uit elkaar gehaald en de drukknoppen vervangen door schroefterminals.
Deze heb ik vervolgens aangesloten op de impulsschakelaar en nu kan ik, met een druk op de knop, de lamp aan, danwel uit zetten.
(De tiewraps zijn om de batterij op z'n plaats te houden, zonder de behuizing pas het bordje precies in een muurdoos en ik heb een enkele schakelaar gebruikt omdat ik aan 2 acties genoeg had)
Ik wilde eigenlijk alles zoveel mogelijk via de bridge laten gaan (dus andere zigbee oplossingen vielen af omdat deze meestal rechtstreeks met de lampen communiceren). Verder had ik nog een rfxcom liggen welke ik in een eerder huis gebruikte met mijn KAKU materiaal.
Ik ben begonnen met een (softwarematige) toggle implementeren op de bridge. Met een sensor en 2 rules kon ik simpel een enkele URL aanroepen waarmee een lamp aanging als hij uit stond, en uit ging wanneer hij aan stond.
Hierna heb ik mijn rfxcom aan een raspberry pi gehangen en ergens centraal in het huis gelegd. Hierop heb ik rfxcmd op gezet (zie @ThinkPad blog: ThinkPad's Tweakblog: RFXCOM uitlezen met RFXcmd ). Met dit tooltje kon ik vervolgens een curl commando toevoegen die de eerder door mij gemaakte toggle aanroept. Doordat ik in toogle gebruik kan ik het ON en het OFF commando voor verschillende lampen gebruiken. Dit betekend dat je theoretisch 4 acties kunt hangen aan een dubbele wandschakelaar van KAKU.
Om de boel vervolgens te integreren met mijn bestaande schakelmateriaal heb ik bij de bouwmarkt impuls schakelaars gehaald. Ik heb een enkele KAKU schakelaar uit elkaar gehaald en de drukknoppen vervangen door schroefterminals.
Deze heb ik vervolgens aangesloten op de impulsschakelaar en nu kan ik, met een druk op de knop, de lamp aan, danwel uit zetten.
(De tiewraps zijn om de batterij op z'n plaats te houden, zonder de behuizing pas het bordje precies in een muurdoos en ik heb een enkele schakelaar gebruikt omdat ik aan 2 acties genoeg had)
Heeft er iemand nog afdekramen gevonden waar de dimmer switch van Philips goed in/op past? Ik wil mijn bestaande schakelaars verwijderen, draden doorverbinden en dan de dimmer switches over de gaten zetten, maar zoals jullie al wel weten (denk ik) zijn de gaten van de muurdozen niet gelijk aan de gaten in de ramen van de dimmer switch.
Rondneuzen op thingiverse en iemand met een 3d printer lief aankijkenmvds schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:54:
Heeft er iemand nog afdekramen gevonden waar de dimmer switch van Philips goed in/op past? Ik wil mijn bestaande schakelaars verwijderen, draden doorverbinden en dan de dimmer switches over de gaten zetten, maar zoals jullie al wel weten (denk ik) zijn de gaten van de muurdozen niet gelijk aan de gaten in de ramen van de dimmer switch.

Staan er zat, o.a. 1 van een tweaker in dit draadje meen ik (kan ook vorig deel zijn).
Al meerdere keren aangehaald in dit topic (of vorige delen). Gewoon deze halen:mvds schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:54:
https://www.groepenkastcompleet.nl/attema-montageplaat-1414
En daar vervolgens de dimmer met de bij de dimmer geleverde plakstrips opplakken. Te koop bij bijna alle bouwmarkten.
Voor enkele dozen werkt dat inderdaad prima, alleen 2 (of meer) van deze naast elkaar past (bij mij iig.) niet...Janoz schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 23:49:
[...]
Al meerdere keren aangehaald in dit topic (of vorige delen). Gewoon deze halen:
https://www.groepenkastcompleet.nl/attema-montageplaat-1414
En daar vervolgens de dimmer met de bij de dimmer geleverde plakstrips opplakken. Te koop bij bijna alle bouwmarkten.
Heb mijn hoop daarom enigzins gevestigd op wat er later in het jaar zou moeten komen aan schakelaars.
En anders wordt het wellicht toch alsnog een tap ombouwen, maar ik weet het daar nog zo net niet mee
Heeft iemand ervaring met Hue voor kantoor/werkplekverlichting?
Ik ga mijn systeemplafondplaten vervangen door onderstaand systeem. Mijn kantoor bestaat nu uit 3 rijen 4 dubbele TL lampen. Heeft iemand ervaring met Ledstrips voor werkverlichting? Hoe is de lichtkleur en de lichtopbrengst?
Ik ga mijn systeemplafondplaten vervangen door onderstaand systeem. Mijn kantoor bestaat nu uit 3 rijen 4 dubbele TL lampen. Heeft iemand ervaring met Ledstrips voor werkverlichting? Hoe is de lichtkleur en de lichtopbrengst?
Hue Ledstrips van de 2e generatie geven maximaal, ongeacht de lengte, 1600 lummen, dat is gelijk aan drie Hue bulbs. Verder hebben ze zelfde kleuren bereik als de laatste generatie Hue bulbs en een ander voordeel is dat ze heel erg goed dimmen.arjandijk162 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 17:48:
[afbeelding]
Ik zou ze wel in achter een led profiel met diffuser, mat glas, plaatsen anders zie je leds duidelijk zitten!
En dan zijn ze een perfecte vervanging van je TL verlichting

Ik weet niet hoe ze vergelijken met TL maar een tl heeft meer dan 3000 lumen, 2 in 1 bak dus 6000. Dus om dat te matchen heb je nogal wat strips nodig. Een strip van 5m gaat dus ook niet boven 1600?Erik1971 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:57:
[...]
Hue Ledstrips van de 2e generatie geven maximaal, ongeacht de lengte, 1600 lummen, dat is gelijk aan drie Hue bulbs. Verder hebben ze zelfde kleuren bereik als de laatste generatie Hue bulbs en een ander voordeel is dat ze heel erg goed dimmen.
Ik zou ze wel in achter een led profiel met diffuser, mat glas, plaatsen anders zie je leds duidelijk zitten!
En dan zijn ze een perfecte vervanging van je TL verlichting
1600 is inderdaad het maximum ongeacht de lengte.arjandijk162 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:01:
[...]
Ik weet niet hoe ze vergelijken met TL maar een tl heeft meer dan 3000 lumen, 2 in 1 bak dus 6000. Dus om dat te matchen heb je nogal wat strips nodig. Een strip van 5m gaat dus ook niet boven 1600?
Dus als je vergelijkbare lumen opbrengst wil doormiddel van ledstrip moet je er vier gebruiken per tl bak dat je vervangt....
Maar 6000 lumen is best veel licht en je moet weten dat een ledstrip het licht maar naar 1 kant uitstraalt terwijl TL rond is, kan zomaar zijn dat 3200 lummen van ledstrip net zoveel licht aan ruimte geeft als 6000 lummen TL? Zou het niet zomaar 1 op 1 door rekenen....
Osram heeft TL balken die werken met ZLL en dus een Hue brigde.arjandijk162 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:01:
[...]
Ik weet niet hoe ze vergelijken met TL maar een tl heeft meer dan 3000 lumen, 2 in 1 bak dus 6000. Dus om dat te matchen heb je nogal wat strips nodig. Een strip van 5m gaat dus ook niet boven 1600?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Het is inderdaad niet 1 op 1 te vergelijken. Lumen geeft de totale lichtstroom aan die de lamp in alle richtingen uitstraalt, dus ongeacht de richting. Bij TL dus rondom. Echter de armaturen voor TL zorgen er ook weer voor dat het licht in een bepaalde richting gaat en dat wordt vaak over een behoorlijk grote hoek uitgestraald. ledstrip is mogelijk een veel kleinere bundel zodat de lichtopbrengst wellicht toch aardig in de buurt komt, gemeten onder de lichtbron (eenheid: lux). En het rendement van een TL armatuur kan ook variëren.Erik1971 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:17:
[...]
1600 is inderdaad het maximum ongeacht de lengte.
Dus als je vergelijkbare lumen opbrengst wil doormiddel van ledstrip moet je er vier gebruiken per tl bak dat je vervangt....
Maar 6000 lumen is best veel licht en je moet weten dat een ledstrip het licht maar naar 1 kant uitstraalt terwijl TL rond is, kan zomaar zijn dat 3200 lummen van ledstrip net zoveel licht aan ruimte geeft als 6000 lummen TL? Zou het niet zomaar 1 op 1 door rekenen....
@arjandijk162
*knip*, zie topicwarning. Aanbiedingen horen in Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic
[Voor 91% gewijzigd door ThinkPad op 28-05-2018 10:32]
Ik ben op zoek naar behuizingen voor buiten Zwart en benedenstraler (ofwel een buitenlampje) icm gu10 hue white color. . Bij de grote webshops staat geen maatvoering van de behuizing. De gu10s zijn 71mm. waar normale gu10s 55mm zijn. Wie heeft in de tuin een coole moderne zwarte behuizing voor de gu10s hues en wil mij een link naar het model op een webshop delen?
Tijdens het zoeken kwam ik de lily tegen. Geweldig. alleen 3 spots 300 euro en het grote nadeel het heeft een transformator nodig,. Terwijl ik op de plekken al 220v heb hangen
dank je.
Tijdens het zoeken kwam ik de lily tegen. Geweldig. alleen 3 spots 300 euro en het grote nadeel het heeft een transformator nodig,. Terwijl ik op de plekken al 220v heb hangen
dank je.
Ik heb sinds vanmorgen Toon in huis hangen en hiermee kan ik ook de lampen bedienen. Een mooie extra functie, maar toch heb ik hier nog wat vragen over. Geen idee of ik ze beter hier kan plaatsen, of in het Toon forum?
Ik heb 4 lampen in huis en deze zijn verdeeld over 2 ruimten. In de Bridge kan ik deze ruimten apart benoemen, maar in de Toon interface niet. Bij Toon schakel je of alles tegelijk of lamp voor lamp, maar niet kamer voor kamer. Weet iemand of hier iets aan te doen is, zodat deze wel per kamer ingesteld kunnen worden? Met andere woorden, bijvoorbeeld 3 lampen tegelijk wel schakelen, maar 1 niet.
Als jullie het hier niet weten, zal ik het in het Toon draadje zetten, dit draadje had verder nog geen informatie over Toon in ieder geval.
Ik heb 4 lampen in huis en deze zijn verdeeld over 2 ruimten. In de Bridge kan ik deze ruimten apart benoemen, maar in de Toon interface niet. Bij Toon schakel je of alles tegelijk of lamp voor lamp, maar niet kamer voor kamer. Weet iemand of hier iets aan te doen is, zodat deze wel per kamer ingesteld kunnen worden? Met andere woorden, bijvoorbeeld 3 lampen tegelijk wel schakelen, maar 1 niet.
Als jullie het hier niet weten, zal ik het in het Toon draadje zetten, dit draadje had verder nog geen informatie over Toon in ieder geval.
Latin capital letter y with diaeresis
Ik heb deze in het zwart nu een aantal weken aan de schuur hangen. Ziet er erg strak uit en passen 2x GU10 Hue White/Ambience in.widodepido schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:45:
Ik ben op zoek naar behuizingen voor buiten Zwart en benedenstraler (ofwel een buitenlampje) icm gu10 hue white color. . Bij de grote webshops staat geen maatvoering van de behuizing. De gu10s zijn 71mm. waar normale gu10s 55mm zijn. Wie heeft in de tuin een coole moderne zwarte behuizing voor de gu10s hues en wil mij een link naar het model op een webshop delen?
dank je.
Volgens mij is er ook nog een variant met een enkele spot naar beneden.
Kleine update,arjandijk162 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 17:48:
[afbeelding]
Paar leveranciers gesproken en allemaal geven ze aan de een ledstrip niet volstaat om een ruimte te verlichten. Naast de beperkte lichtopbrengst is er ook een zwaar gebrek aan koeling waardoor niemand meer dan een paar jaar durft te garanderen.
Nu komen ze allemaal met professionele oplossingen die met Dali werken en waarbij een Casambi besturing mogelijk is. Blijkbaar zien ze Casambi als een oplossing die meer geschikt is voor de zakelijke markt. Casambi is een combi tussen een meshnetwerk en Bluetooth en vereist geen bridge. Dit lijkt me persoonlijk wat lastiger als je sensoren ed wil koppelen.
Ik heb een Homey staan, dus wil ook wel even kijken of ik daar wat mee kan, maar het koppelen van een Dali systeem met Zigbee Light link lijkt niet echt gemakkelijk.
Nope, Toon snapt alleen losse lampen of alles of niets. Kent ook geen scenes oid.YdieresiS schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:22:
Ik heb sinds vanmorgen Toon in huis hangen en hiermee kan ik ook de lampen bedienen. Een mooie extra functie, maar toch heb ik hier nog wat vragen over. Geen idee of ik ze beter hier kan plaatsen, of in het Toon forum?
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Jammer, dan kunnen we hem daar niet goed voor gebruiken helaas. Bedankt voor je antwoord.SpoekGTi schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:55:
[...]
Nope, Toon snapt alleen losse lampen of alles of niets. Kent ook geen scenes oid.
Philips heeft ook profesionele verlichting die gebruik maakt van Zigbee (als je een draad loze oplossing wilt), je zou via de officieele Philips kanalen je zelf kunnen laten voorlichten.arjandijk162 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:28:
[...]
Kleine update,
Paar leveranciers gesproken en allemaal geven ze aan de een ledstrip niet volstaat om een ruimte te verlichten. Naast de beperkte lichtopbrengst is er ook een zwaar gebrek aan koeling waardoor niemand meer dan een paar jaar durft te garanderen.
Nu komen ze allemaal met professionele oplossingen die met Dali werken en waarbij een Casambi besturing mogelijk is. Blijkbaar zien ze Casambi als een oplossing die meer geschikt is voor de zakelijke markt. Casambi is een combi tussen een meshnetwerk en Bluetooth en vereist geen bridge. Dit lijkt me persoonlijk wat lastiger als je sensoren ed wil koppelen.
Ik heb een Homey staan, dus wil ook wel even kijken of ik daar wat mee kan, maar het koppelen van een Dali systeem met Zigbee Light link lijkt niet echt gemakkelijk.
Is wel stuk duurder dan een Hue oplossing, en wat betreft levensduur ledstrips en warm worden, zou ik niet te veel van aantrekken, is gewoon verkoop praat, oppervlakte en lichtopbrengst verhouding led strip is zodanig dat ik me daar geen zorgen over zou maken

Op Android is de 3.0.0 app nu uitgekomen. Op eerste gezicht oogt het overzichtelijker. Heb nog niet kunnen testen of er nieuwe functies zijn, of dat er verbeteringen in bestaande functies zijn.
Op iOS ook.Megupe schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:02:
Op Android is de 3.0.0 app nu uitgekomen. Op eerste gezicht oogt het overzichtelijker. Heb nog niet kunnen testen of er nieuwe functies zijn, of dat er verbeteringen in bestaande functies zijn.
Is vooral nieuwe UI stijl, de enige nieuwe features die ik heb gezien zijn;Megupe schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:02:
- de nieuwe color picker in de stijl van 1.0 app en
- de 30 nieuwe foto scene's die je kunt kiezen en
- de manier waarop kleuren uit de foto scenes worden geselecteerd en gebruikt is anders dan bij 2.0 app was (een hele verbetering naar mijn mening).
Al met al voelt de app ook iets sneller aan en persoonlijk ben ik wel gechameerd van de nieuwe color picker methode.
Hoop wel dat Philips nu snel met een aantal nieuwe features komt waarop de Hue communitie al jaren aan het wachten is en wel al bij 3rd party apps beschikbaar is, zoals dynamic color changing.
Is er ook al iets bekend over de nieuwe Screen Sync app die Philips gaat uitbrengen op de PC?Erik1971 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:30:
[...]
Is vooral nieuwe UI stijl, de enige nieuwe features die ik heb gezien zijn;
- de nieuwe color picker in de stijl van 1.0 app en
- de 30 nieuwe foto scene's die je kunt kiezen en
- de manier waarop kleuren uit de foto scenes worden geselecteerd en gebruikt is anders dan bij 2.0 app was (een hele verbetering naar mijn mening).
Al met al voelt de app ook iets sneller aan en persoonlijk ben ik wel gechameerd van de nieuwe color picker methode.
Hoop wel dat Philips nu snel met een aantal nieuwe features komt waarop de Hue communitie al jaren aan het wachten is en wel al bij 3rd party apps beschikbaar is, zoals dynamic color changing.
Had gehoopt dat die gelijktijdig met de 3.0 versie van de app gereleased zou worden.
Onderstaand een kleine overview van de nieuwe 3.0 versie
[Voor 4% gewijzigd door ThaBEN op 29-05-2018 13:12]
Om eerlijk te zijn vind ik de hype die Philips de afgelopen maanden rondom deze app-update hebben gemaakt onevenredig met hoe 'nieuw' de app nu eigenlijk is.
Inderdaad, ze hebben de app weer fris uit laten zien, maar een simple update met changelog had ook volstaan in dit geval. Als ze nu een baanbrekende nieuwe functie hadden toegevoegd was deze hype wel gerechtvaardigd geweest, vind ik.
Inderdaad, ze hebben de app weer fris uit laten zien, maar een simple update met changelog had ook volstaan in dit geval. Als ze nu een baanbrekende nieuwe functie hadden toegevoegd was deze hype wel gerechtvaardigd geweest, vind ik.
'02 Peugeot 206 CC 2.0-16v "Roland Garros"
Misschien hebben ze nog niet alles uit de doeken gedaan? Ze hebben best veel aandacht besteed aan de Hue Entertainment api en dat ze met veel third parties hiermee bezig zijn met ontwikkelingen. Misschien worden die in de loop der dagen geïntroduceerd aan de app toegevoegd?BleuZ schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:26:
Om eerlijk te zijn vind ik de hype die Philips de afgelopen maanden rondom deze app-update hebben gemaakt onevenredig met hoe 'nieuw' de app nu eigenlijk is.
Als dit het alles is dan is het inderdaad maar magertjes voor de manier hoe ze het hebben aangekondigd. Ik hoop toch wel op een paar nieuwe dingen. Al zijn het maar wat Hue Labs formules die worden overgezet naar de Hue app.
[Voor 6% gewijzigd door ThaBEN op 29-05-2018 14:09]
We gaan het zien, ik heb persoonlijk niet zo'n hoge verwachtingen maar ik wacht afThaBEN schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:06:
[...]
Misschien hebben ze nog niet alles uit de doeken gedaan? Ze hebben best veel aandacht besteed aan de Hue Entertainment api en dat ze met veel third parties hiermee bezig zijn met ontwikkelingen. Misschien worden die in de loop der dagen geïntroduceerd aan de app toegevoegd?

Hier had ik eigenlijk ook wel op gehoopt, maar misschien dat dit niet mag/kan ivm auteursrechten?ThaBEN schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:06:
[...]
Misschien hebben ze nog niet alles uit de doeken gedaan? Ze hebben best veel aandacht besteed aan de Hue Entertainment api en dat ze met veel third parties hiermee bezig zijn met ontwikkelingen. Misschien worden die in de loop der dagen geïntroduceerd aan de app toegevoegd?
Als dit het alles is dan is het inderdaad maar magertjes voor de manier hoe ze het hebben aangekondigd. Ik hoop toch wel op een paar nieuwe dingen. Al zijn het maar wat Hue Labs formules die worden overgezet naar de Hue app.
Phlips heeft nog een aantal nieuwe Hue filmpjes toegevoegd op hun youtube kanaal.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1ZDD_fu-9Wk]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ytcwo5RHE2M]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=iVFj47qcKH4]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=f1S8E4oWZHo]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=V4tTEyguds0]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Ul3Icn3ZtdA]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1ZDD_fu-9Wk]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ytcwo5RHE2M]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=iVFj47qcKH4]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=f1S8E4oWZHo]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=V4tTEyguds0]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Ul3Icn3ZtdA]
Ze hadden er voor moeten zorgen dat Netflix hier wat mee ging/gaat doen maar ook met games op de consoles zou je leuke dingen kunnen doen die ook wel wat toevoegen bij bepaalde gameplay.ThaBEN schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:06:
[...]
Hoi YdieresiS,YdieresiS schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:22:
In de lampinstellingen van Toon kun je met het potloodje per lamp eventueel aangeven of je deze lamp aan de standaard groep wilt toevoegen of verwijderen. Ik heb 2 lampen in de woonkamer en 1 in de slaapkamer. De lampen in de woonkamer heb ik aan de standaard groep toegevoegd en de lamp in de slaapkamer niet. Dit is ook zichtbaar in de Toon app. Wellicht is dit voor jouw setup ook een optie.
Dit werkt uiteraard alleen in combinatie met een beperkt aantal lampen en ruimtes. Hopelijk komt er ooit een uitgebreidere ondersteuning voor Hue lampen met verschillende ruimtes in Toon.
Daar had ik zelf overheen gekeken. Dit helpt wel, aangezien ik nu de ruimte kan schakelen waar toon hangt. Daarna kan ik lampen individueel uitzetten welke ik niet aan wil hebben. Dank voor je antwoord.jb80 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:49:
[...]
Hoi YdieresiS,
In de lampinstellingen van Toon kun je met het potloodje per lamp eventueel aangeven of je deze lamp aan de standaard groep wilt toevoegen of verwijderen. Ik heb 2 lampen in de woonkamer en 1 in de slaapkamer. De lampen in de woonkamer heb ik aan de standaard groep toegevoegd en de lamp in de slaapkamer niet. Dit is ook zichtbaar in de Toon app. Wellicht is dit voor jouw setup ook een optie.
Dit werkt uiteraard alleen in combinatie met een beperkt aantal lampen en ruimtes. Hopelijk komt er ooit een uitgebreidere ondersteuning voor Hue lampen met verschillende ruimtes in Toon.
Hallo
Iemand ervaing met het pairen van een jung zigbee wall switch ZLL A 5004 M aan een Philips hue bridge.
Instructies zijn minimaal en instructies volgend lukt het niet om de paring af te ronden.
Gr rick
Iemand ervaing met het pairen van een jung zigbee wall switch ZLL A 5004 M aan een Philips hue bridge.
Instructies zijn minimaal en instructies volgend lukt het niet om de paring af te ronden.

Gr rick
Hadden andere mensen gisteravond er toevallig ook last van dat het erg lang duurde om via de out of home connectie de lampen te bedienen?
Ik kon geen updates binnenhalen en de lampen schakelden soms ruim een minuut nadat ik de opdracht heb gegeven in.
Dacht eerst dan het aan mijn pihole lag omdat ik de blocklists had geupdate maar vanmorgen ging het weer als een zonnetje dus waarschijnlijk was er een hiccup..
Ik kon geen updates binnenhalen en de lampen schakelden soms ruim een minuut nadat ik de opdracht heb gegeven in.
Dacht eerst dan het aan mijn pihole lag omdat ik de blocklists had geupdate maar vanmorgen ging het weer als een zonnetje dus waarschijnlijk was er een hiccup..
Helaas is dat niet alleen aan Philips, zij zouden dat ook graag willen, Netflix ondersteuning en een aantal AAA game titles die Hue Enitertainment ondersteunen. Maar die bedrijven hebben het ook erg druk en waarschijnlijk gewoon weg niet de tijd om het te implementeren, maar de E3 is binnenkort wellicht dat we dan meer wetenSteffy schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:27:
[...]
Ze hadden er voor moeten zorgen dat Netflix hier wat mee ging/gaat doen maar ook met games op de consoles zou je leuke dingen kunnen doen die ook wel wat toevoegen bij bepaalde gameplay.

De nieuwe (3.0) app opent bij mij in een scherm met de mededeling dat er updates zijn voor mijn HUE systeem, maar als ik op de "go to update" knop druk gebeurt er niks?
Edit: nevermind, met de 1.0 app werkt het updaten zoals het hoort. Wat mij betreft is 1.0 nog steeds de meest gebruiksvriendelijke versie...
Edit: nevermind, met de 1.0 app werkt het updaten zoals het hoort. Wat mij betreft is 1.0 nog steeds de meest gebruiksvriendelijke versie...
[Voor 30% gewijzigd door remmuz op 30-05-2018 09:46]
*knip*, lees het topic eerst eens. Dit soort vragen zijn makkelijk te beantwoorden door zelf even wat energie erin te steken door te zoeken 

[Voor 74% gewijzigd door ThinkPad op 01-06-2018 09:28]
IKEA heeft de TRÅDFRI lijn met een E27 RGB kleurenlamp, maar die wordt vooralsnog alleen verkocht inclusief afstandsbediening voor € 35.Erik1805 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:17:
Ik heb sinds kort een HUE setje. Zijn er ook goede alternatieven voor losse lampen(color) die goedkoper zijn dan die van Philips? Met E27 fitting.
Alvast bedankt.
Ik moet je wel erbij zeggen dat je krijgt waar je voor betaalt, want de TRÅDFRI app werkt niet zo verfijnd als die van Philips en ook de kleuren die de lamp produceert zijn duidelijk een stuk minder. Als je de TRÅDFRI lampen bovendien met HomeKit wil laten werken heb je ook de TRÅDFRI hub à € 33 nodig.
Voor het beste resultaat adviseer ik je toch om bij Philips Hue te blijven als je daar al een set van hebt. 't Kost wat, maar dan heb je ook wat

Vergeet ook niet dat indien je gebruik wil maken van Hue Entertainment, welke steeds populairder wordt, dit enkel werkt met originele Philips Hue lampen. Je kunt geen muziek / video synchroniseren via Hue Entertainment met lampen van andere fabrikanten omdat je deze niet kunt toevoegen aan je 'Entertainment ruimte'.BleuZ schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:10:
[...]
IKEA heeft de TRÅDFRI lijn met een E27 RGB kleurenlamp, maar die wordt vooralsnog alleen verkocht inclusief afstandsbediening voor € 35.
Ik moet je wel erbij zeggen dat je krijgt waar je voor betaalt, want de TRÅDFRI app werkt niet zo verfijnd als die van Philips en ook de kleuren die de lamp produceert zijn duidelijk een stuk minder. Als je de TRÅDFRI lampen bovendien met HomeKit wil laten werken heb je ook de TRÅDFRI hub à € 33 nodig.
Voor het beste resultaat adviseer ik je toch om bij Philips Hue te blijven als je daar al een set van hebt. 't Kost wat, maar dan heb je ook wat
***UPDATE***
Over Hue Entertainment gesproken. Philips geeft op Twitter aan dat de Screen Sync software 'Very soon' zal verschijnen.
https://twitter.com/tweethue/status/1001485916593115136
Zie onderstaand screenshot van Hue Sync.
[Voor 11% gewijzigd door ThaBEN op 31-05-2018 08:48]
Philips Hue Sync filmpjes zijn zojuist online gepost op het Philips Hue kanaal. Iemand al kunnen ontdekken of en waar je de software kunt downloaden?
Je kunt de software hier downloaden www.meethue.com/hue-sync
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=XcnU78rhFwk]
Je kunt de software hier downloaden www.meethue.com/hue-sync

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=XcnU78rhFwk]
[Voor 61% gewijzigd door ThaBEN op 01-06-2018 08:12]
Oe nice, vanavond mee aan de slag. Zou het wel fijn vinden als ze ook een Android TV app zouden maken.
- NAC Breda -
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic