[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.149.783 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 10:27
Iemand wel eens meegemaakt dat een Hue lamp rood ging knipperen?

Ik heb een E14 white & color lamp gekocht die uit de doos rood knippert. Geprobeerd op twee verschillende lampen, ik kan er eigenlijk weinig over vinden. Voor ik hem terug stuur iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:42
RushHour2k5 • Jun 11, 2018, 1:08 PM
Return for exchange. Electronics are faulty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 15-09 10:27
NeutraleTeun schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:07:
RushHour2k5 • Jun 11, 2018, 1:08 PM
Return for exchange. Electronics are faulty
ja die reddit post kwam ik ook tegen, maar dat is eigenlijk ook het enige en dat verbaast mij eigenlijk doet mij vermoeden dat het niet vaak voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35
Crazyanz schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:57:
Iemand wel eens meegemaakt dat een Hue lamp rood ging knipperen?

Ik heb een E14 white & color lamp gekocht die uit de doos rood knippert. Geprobeerd op twee verschillende lampen, ik kan er eigenlijk weinig over vinden. Voor ik hem terug stuur iemand nog een tip?
Mijn ervaring is dat support van Philips hier heel goed in ondersteund. Had zelf ook zo'n vaag probleem en kon lamp zo omwisselen. Ik vermoed namelijk dat de lamp niet lekker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
JedaiNait schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:54:
[...]

Dank voor je reactie. Vooral tip 2 had ik nog niet eerder gezien en geprobeerd. Krijg het helaas nog steeds niet voor elkaar...

1. Reset de nieuwe switch totdat lampje groen brand. Na loslaten knippert de switch nog even.
2. Spanning van de lamp af voor 10 seconden.
3. Twee switches naast elkaar houden en aan knop ingedrukt houden. Nieuwe switch brand even groen, maar gaat weer uit en oude switch brand rood.

Na test doet oude switch het nog steeds, maar nieuwe niet...
Je moet wel zorgen dat de lamp aanstaat als je de nieuwe switch toevoegt, je hebt namelijk een ZigBee Router (lamp) nodig om netwerk key aan nieuwe switch toe te kennen. En de oude switch moet ook met de lamp gekoppeld zijn (in het zelfde netwerk zitten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoL1978 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:40:
[...]

Volgens de laatste berichten komen de Niko schakelaars pas en november of begin volgend jaar.
In België zijn ze sinds een paar dagen te verkrijgen bij de Hubo: https://www.hubo.be/nl/p/...ilips-hue-wit/904604.html en doen ze ook een actie: https://www.hubo.be/nl/pr...o/promopack-hue-niko.html ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 13:25
jwmaas schreef op zondag 25 november 2018 @ 14:21:
[...]

Je kunt de Jung ZLL 5004 M als volgt aan de bridge koppelen:
a. Ga naar een lamp die aan de te koppelen bridge gekoppeld is. Houd de schakelaar op 0-30 cm van de lamp.
b. Schakel de netwerk koppelfunctie in: druk 5-10 sec gelijktijdig op romeinse " < I " (rechtsboven) en 5, links onder. In de Hue app zet je de binnen 10 sec set up functie "lamp zoeken" aan. De lampen die gekoppeld zijn aan de betrokken bridge flikkeren even als de koppeling aan de bridge gelukt is. Deze koppeling is in de App niet zichtbaar.

Deze "netwerk" koppeling is nodig omdat anders de koppeling naar individuele lampen niet werkt.
Maar evengoed bedien je individuele lampen toch, en geen scènes?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:15

Sport_Life

Solvitur ambulando

Simpel vraagje,als ik een Hue tab boven mijn bed hang met aan weerzijdes 2 nachtlampjes, kan ik dan tab 1 instellen op lamp links aan/uit, tab 2 op beide lampen aan/uit en tab 3 op rechts aan/uit?
Of is er een andere creatieve oplossing te bedenken zonder mijn tel te hoeven raadplegen?

[ Voor 18% gewijzigd door Sport_Life op 26-11-2018 00:13 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 22:20
Heeft er iemand ervaring met Yeelight lampen toevoegen aan de Philips Hue app / bridge? Werkt dit goed? Ik heb 2 Yeelight lampen maar wil overstappen naar Hue omdat je bij Yeelight altijd in moet loggen met een yeelight account om je lampen te besturen.

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Laatst online: 15-09 17:23
Sport_Life schreef op maandag 26 november 2018 @ 00:12:
Simpel vraagje,als ik een Hue tab boven mijn bed hang met aan weerzijdes 2 nachtlampjes, kan ik dan tab 1 instellen op lamp links aan/uit, tab 2 op beide lampen aan/uit en tab 3 op rechts aan/uit?
Of is er een andere creatieve oplossing te bedenken zonder mijn tel te hoeven raadplegen?
Ja, dat kan.Echter volgens mij niet met de standaard Hue app.

Zelf heb ik met de app All4hue de tab in mijn slaapkamer geprogrammeerd en gebruik ik 1 knop voor mijn nachtlampjes aan/uit, de tweede voor die van mijn vrouw, de derde voor de grote lamp in de slaapkamer en met de vierde stel ik in dat 's ochtends om 7:00h de grote lamp langzaam aan gaat.

De aan/uit functie voor één lampje kan je met twee regels (rules) maken:
* Rule1: Conditie: Op tab-knop1 gedrukt en Lampje1 is uit; Actie: Zet Lampje1 aan
* Rule2: Conditie: Op tab-knop1 gedrukt en Lampje1 is aan; Actie: Zet Lampje1 uit

De aan/uit functie voor beide lampjes zal je dan met drie regels kunnen maken:
* Rule1: Conditie: Op tab-knop2 gedrukt en Lampje1 is uit en Lampje2 is uit; Actie: Zet Lampje1 aan, zet Lampje2 aan
* Rule2: Conditie: Op tab-knop2 gedrukt en Lampje1 is aan; Actie: Zet Lampje1 uit
* Rule3: Conditie: Op tab-knop2 gedrukt en Lampje2 is aan; Actie: Zet Lampje2 uit
Op deze manier worden beide lampen aangezet als geen van beide brandt, en uitgezet als er één (of twee) aanstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mitchell-CWD schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:49:
Heeft er iemand ervaring met Yeelight lampen toevoegen aan de Philips Hue app / bridge? Werkt dit goed? Ik heb 2 Yeelight lampen maar wil overstappen naar Hue omdat je bij Yeelight altijd in moet loggen met een yeelight account om je lampen te besturen.
Yeelight zijn toch Wifi lampen, geen Zigbee? Hue werkt met Zigbee, die kan geen wifi lampen aansturen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sport_Life schreef op maandag 26 november 2018 @ 00:12:
Dat kan niet standaard. Maar via de Hue app > Explore > Hue Labs > Formulas kan je dit wel zo regelen als je voor ogen hebt via de 'Tap toggle' formula.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Dat kan toch wel?

De tap heeft toch 4 toetsen, die kan je dan toch toewijzen hoe je wilt?

In de groep "nachtlampjes" lamp links aanzetten op setting die je wilt en rechts uitlaten. Daarna die scène opslaan onder bv "links aan".

Idem voor de rest. Daarna scène "Links aan" toewijzen aan tap knop 1. En idem voor de rest weer.

[ Voor 56% gewijzigd door NeutraleTeun op 26-11-2018 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:50
Ik sluit mij aan bij de Philips Hue club. Gisteren toch maar de knoop doorgehakt. Wilde eerst wachten op dat ik ging verhuizen (over paar jaar) maar vind sfeer in huis toch heel belangrijk en wilde het al zo lang... stond bijna op het punt de yeelight alternatief aan te schaffen maar dat individueel lampje via wifi wordt aangestuurd... vond ik toch niet zo chill (en dat bij uitbreiding via chineese servers moet gaan).

2x 3 gekleurde lampen voor 85 euro
1x 2 gekleurde lampen met hub voor 75 euro.
255 euro ongeveer kwijt... veel geld is het wel... maar als ze beetje lang mee gaan (ongeveer 10 jaar) heb ik dit wel voor over. Ik ga langzamerhand wel uitbreiden met motion sensors.

Heb zin in 3 december dat alles binnenkomt en kan gaan spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Hoewel de BF/CM-deals wat tegenvallen wil ik mijn keuken eigenlijk nog wel uitbreiden naar Hue: één strip onder de keukenkastjes, 2 spotjes en eventueel de afzuigkap. Inclusief een dimmerswitch + motion.

Ik vraag me alleen af is het volgende te realiseren binnen Hue (of Homekit):
Als het licht in de keuken uit is & motion detecteert beweging = licht blijft uit
Als het licht in de keuken aan is & na 2 minuten geen motion = licht gaat op nachtlampje (of 10%)
Als het licht in de keuken op 10% is & motion detecteert beweging = licht gaat weer naar een scene (of 100%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:12:
Dat kan toch wel?

De tap heeft toch 4 toetsen, die kan je dan toch toewijzen hoe je wilt?

In de groep "nachtlampjes" lamp links aanzetten op setting die je wilt en rechts uitlaten. Daarna die scène opslaan onder bv "links aan".

Idem voor de rest. Daarna scène "Links aan" toewijzen aan tap knop 1. En idem voor de rest weer.
Hij wil hetzelfde knopje gebruiken voor aan en uit. En hij wil drie verschillende schakelingen kunnen maken. Dat zijn dus zes posities. Aan/Uit op dezelfde knop gaat standaard niet, dus moet die toggle formula gebruikt worden. Er zijn ook andere apps, dan de Hue app, die dit wel kunnen, maar in mijn ervaring wordt het er dan allemaal niet eenvoudiger op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 10:51
Ik ben nu bezig mijn Hue aan het installeren. Jammer dat de dimmer switch maar max. 2 kamers kan aansturen, heb er eigenlijk 3 nodig. Maar heb nog een tweede dimmer switch en er moet er nog eentje komen waarschijnlijk.

Klopt het dat ik wel 2 lampen in één kamer kan stoppen maar ze niet afzonderlijk kan bedienen met zowel de dimmer switch als de app? In de woonkamer heb ik bijvoorbeeld 2 lampen waarvan er één altijd aan moet en de andere zelden. Zitten nu wel beide op woonkamer, maar kan ze dus niet afzonderlijk bedienen? Moet ik dan voor zo’n lamp een andere kamer aanmaken (zou ik jammer en een beetje raar vinden)?

En als het goed is kan ik een Osram Smart+ Plug toevoegen aan bijvoorbeeld de keuken waar ook een plafondlamp hangt om vervolgens de lichten gezamenlijk in/uit te schakelen. De lampjes die aan de Plug hangen kunnen echter niet gedimd worden en de plafondlamp dan wel: is dat een probleem wanneer je gaat dimmen in de app/via de Hue dimmer?

Edit: afzonderlijk bedienen in de app gevonden door op de ruimte te tikken :P

[ Voor 4% gewijzigd door remzor op 26-11-2018 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 12-09 11:51
Als ik de handleiding doorlees en zie dat er batterijloos geschakeld word, dan denk ik dat dit gewoon een Hue tap schakelaar in iets mooier doosje is. Enige wat me opvalt is dat er over dimmen wordt gesproken. Dat kan de TAP dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 09:50

LDVC

Let's get it over with

arjandijk162 schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:10:
[...]

Als ik de handleiding doorlees en zie dat er batterijloos geschakeld word, dan denk ik dat dit gewoon een Hue tap schakelaar in iets mooier doosje is. Enige wat me opvalt is dat er over dimmen wordt gesproken. Dat kan de TAP dan weer niet.
Dat is het feitelijk ook. Het hart van beide schakelaars vormt een EnOcean module.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

iAmRenzo schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:16:
Hoewel de BF/CM-deals wat tegenvallen wil ik mijn keuken eigenlijk nog wel uitbreiden naar Hue: één strip onder de keukenkastjes, 2 spotjes en eventueel de afzuigkap. Inclusief een dimmerswitch + motion.

Als het licht in de keuken uit is & motion detecteert beweging = licht blijft uit
Als het licht in de keuken aan is & na 2 minuten geen motion = licht gaat op nachtlampje (of 10%)
Als het licht in de keuken op 10% is & motion detecteert beweging = licht gaat weer naar een scene (of 100%)
Dat kan wel, maar niet met de standaard Hue app. Het is wel in de bridge te programmeren, maar dat vergt wel wat handigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL1978
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 11:57
Eindelijk, dimbaar, licht aan de horizon.

Wel opvallend dat ze een levertijd hebben van minimaal 5 dagen en bij geen enkel filiaal zijn ze op voorraad. Ik vraag me dus af of ze er wel echt zijn...

Hopelijk zijn ze nu wel snel ik Nederland leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Janoz schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:45:
Dat kan wel, maar niet met de standaard Hue app. Het is wel in de bridge te programmeren, maar dat vergt wel wat handigheid.
Hmm. Mijn ervaring is dat de foutmarge dan ook oploopt waardoor lampen niet doen wat je wilt.
Had gehoopt op een Hue Labs feature of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Bijna alle lampen op onze benedenverdieping zijn ge-HUE'd inmiddels, maar rondom het huis hebben we in de overhangende dakgoot 22 GU4 ledlampjes welke dmv een tijdschakelaar vanuit de meterkast gestuurd worden. Graag wil ik dat natuurlijk ook automatiseren. Is de Osram SMART+ Plug https://www.reichelt.nl/smart-plug-osr-5036239-p209058.html een goede oplossing daarvoor? Ik ga de tijdschakelaar dan vervangen door deze plug. Of zijn er betere/eenvoudigere (lees beter met HUE compatible) producten?

[ Voor 10% gewijzigd door Rone op 28-11-2018 17:02 ]

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:14
Hmm... gedoe met Lightstrip Plus hier.

Begin september heb ik een Lightstrip Plus + 1m extension aangeschaft, voor bovenop een rij hangende kastjes, met erg bevredigend resultaat. Ik had de strip nog wel los liggen en hij moest nog wat ingekort worden.

Vorige week van profielgigant.nl 3 meter aan wit aluminium profiel binnen gekregen om de strip in te monteren. Van de 1m extension heb ik de verlengingsconnector aan het eind af geknipt, exact op de knipmarkering vlak daarvoor. Daarna deed volgens mij alles het ook nog gewoon normaal.

Vervolgens bezig geweest de ledstrip in de profielen te plakken. Bij mijn weten heb ik dit voorzichtig gedaan, zonder dingen te doen (zoals sterk buigen) die de strip zouden kunnen beschadigen.

Toen ik de strip, eenmaal in het profiel, weer aan en uit wilde doen merkte ik dat dit niet goed gaat. Kleuren kon ik alleen nog maar naar een 'pastelvariant' veranderen, en bij het helemaal uitschakelen bleek dat de warmwitte LED's niet meer uit gaan :(. De aansturing daarvan lijkt dus stuk.

Iemand die dit ook heeft gehad? Heb inmiddels ook een SR aangemaakt bij Philips Lighting. Die waren in het verleden wel eerder erg behulpzaam bij garantiekwestie met een Hue White Ambiance lamp die ik heb laten vervangen. Dus ik hoop dat dit ook netjes wordt opgelost. Wel jammer, zo met de feestdagen voor de deur want nu heb ik dus een donkere wand en plafond boven de kastjes.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond deze net van Vimar:
https://www.amazon.it/0K0...ips-Friends/dp/B07KGHSJFF

Gevonden via product id te googlen die ik weer hier vandaan heb:

https://www.vimar.com/en/...cy-controls-14788132.html

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2018 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
iAmRenzo schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:16:

Een manier om dit in te stellen is met de routine "No motion, no fuss" uit Hue labs. Je zet zelf (met dimmer of app) je keuken op nachtlamp modus; bij beweging gaat hij naar een andere scene; na de ingestelde tijd zonder beweging gaat hij weer terug naar de oorspronkelijke instelling.

Je kan dit ook zelf met bv All4hue instellen, maar dat is wat meer werk. Je moet dan bij beweging de huidige scene eerst opslaan en dan vervolgend de heldere scene activeren. Als er dan een tijdje geen beweging is geweest roep je de opgeslagen scene op en is de lamp weer in oorspronkelijke staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:19:
[...]

Hij wil hetzelfde knopje gebruiken voor aan en uit. En hij wil drie verschillende schakelingen kunnen maken. Dat zijn dus zes posities. Aan/Uit op dezelfde knop gaat standaard niet, dus moet die toggle formula gebruikt worden. Er zijn ook andere apps, dan de Hue app, die dit wel kunnen, maar in mijn ervaring wordt het er dan allemaal niet eenvoudiger op.
Hij wilt of alleen de linker aan.
Of alleen de rechter.
Of allebei.
Of uit.

Dat zijn 4 knopjes.
Niet zo moeilijk doen/denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

iAmRenzo schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:12:
[...]

Hmm. Mijn ervaring is dat de foutmarge dan ook oploopt waardoor lampen niet doen wat je wilt.
Had gehoopt op een Hue Labs feature of zo.
Mwah, valt mee zolang je maar goed over de regels nadenkt. Uiteindelijk doet de Hue app (of labs) precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:59:
[...]

Hij wilt of alleen de linker aan.
Of alleen de rechter.
Of allebei.
Of uit.

Dat zijn 4 knopjes.
Niet zo moeilijk doen/denken.
Wat hij wil staat in zijn vraag:
...kan ik dan tab 1 instellen op lamp links aan/uit, tab 2 op beide lampen aan/uit en tab 3 op rechts aan/uit?
Jouw invulling lost dat niet op. En buiten dat; als ze beide aan zijn en vervolgens wil een van beide uit doen gaat dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Of ik snap het niet, of jij snapt het niet.

Maar als beide lampen aan staat (zeg onder tap toets 1) en de linker moet uit, dan druk je toch op (bv tap toets 3)?
Knop 3 is scene links uit en rechts aan.

Toets 2 is dan links aan en rechts uit.

En om alles uit te zetten heb je toets 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:19:
[...]

Je kunt het ook zelf rechtstreeks op de Bridge API programmeren, https://developers.meethue.com/ hier kun je beschrijving van de api vinden, als je het leuk vind om zelf wat te "programmeren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:25:
Of ik snap het niet, of jij snapt het niet.

Maar als beide lampen aan staat (zeg onder tap toets 1) en de linker moet uit, dan druk je toch op (bv tap toets 3)?
Knop 3 is scene links uit en rechts aan.

Toets 2 is dan links aan en rechts uit.

En om alles uit te zetten heb je toets 4.
Je hebt helemaal gelijk. Ik had het gebruik van scenes gemist waarbij je de twee lampen tegelijk aan en uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

wim-vdv schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:48:
Een manier om dit in te stellen is met de routine "No motion, no fuss" uit Hue labs. Je zet zelf (met dimmer of app) je keuken op nachtlamp modus; bij beweging gaat hij naar een andere scene; na de ingestelde tijd zonder beweging gaat hij weer terug naar de oorspronkelijke instelling.

Je kan dit ook zelf met bv All4hue instellen, maar dat is wat meer werk. Je moet dan bij beweging de huidige scene eerst opslaan en dan vervolgend de heldere scene activeren. Als er dan een tijdje geen beweging is geweest roep je de opgeslagen scene op en is de lamp weer in oorspronkelijke staat.
Ah, thanks! En moet je hem dan echt op de nachtlamp modus zetten? En kan dat bijvoorbeeld ook via een scene (bijvoorbeeld, woonkamer aan, dan keuken op nachtlamp (via homekit).

Omdat ik al HomeKit gebruik (en de 3rd party app Home) wil ik eigenlijk niet nog een extra app erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim-vdv
iAmRenzo schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 07:36:
[...]

Ah, thanks! En moet je hem dan echt op de nachtlamp modus zetten? En kan dat bijvoorbeeld ook via een scene (bijvoorbeeld, woonkamer aan, dan keuken op nachtlamp (via homekit).

Omdat ik al HomeKit gebruik (en de 3rd party app Home) wil ik eigenlijk niet nog een extra app erbij.
De genoemde nachtlamp modus was maar een voorbeeld. De routine "No motion nu fuss" gaat terug naar de oorspronkelijke scene, die er was voordat beweging was geconstateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoL1978 schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:49:
[...]

Eindelijk, dimbaar, licht aan de horizon.

Wel opvallend dat ze een levertijd hebben van minimaal 5 dagen en bij geen enkel filiaal zijn ze op voorraad. Ik vraag me dus af of ze er wel echt zijn...

Hopelijk zijn ze nu wel snel ik Nederland leverbaar.
Ik woon in Hasselt en in een aantal gemeentes daarrond (Zonhoven, Tongeren, ...) zijn ze, volgens de website, op voorraad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Dev0o schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:16:
Bijna alle lampen op onze benedenverdieping zijn ge-HUE'd inmiddels, maar rondom het huis hebben we in de overhangende dakgoot 22 GU4 ledlampjes welke dmv een tijdschakelaar vanuit de meterkast gestuurd worden. Graag wil ik dat natuurlijk ook automatiseren. Is de Osram SMART+ Plug https://www.reichelt.nl/s...DEAYYAyABEgIpCfD_BwE&&r=1
een goede oplossing daarvoor? Ik ga de tijdschakelaar dan vervangen door deze plug. Of zijn er betere/eenvoudigere (lees beter met HUE compatible) producten?
Ik heb 2 van deze dingen, die werken met Hue, alleen niet met apple homekit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Iemand ervaring of de Philips HUE GU10 spots in de Lucide Landa spot passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Meer mensen waarbij de temperatuur van de motion sensor niet klopt?
Thermostaat: 17 C
Motionsensor: 14,4 C

Heeft nog nooit geklopt overigens

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:01
Ik heb inmiddels al enige tijd 3 Hue white E27 lampen en een Hue draadloze dimmer. Nu gaan wij straks verhuizen en ben ik de opties aan het bekijken.

In de nieuwe woning hebben we spotjes boven de keuken en aan de andere kant van de kamer bij het raam. Deze wil ik los (2 groepen dus) gaan aansturen d.m.v. een 'reguliere' dimmer of Hue. Daarnaast hebben we nog een lamp hangen boven de eetkamertafel en twee losse staande lampen. Hier wil ik eventueel ook Hue lampen in plaatsen. Alles is in dezelfde woonkamer/keuken verspreid over ca 51m2:
- groep 1: 6 spotjes in de keuken
- groep 2: 4 spotjes in woonkamer langs het raam
- groep 3: lamp boven de eetkamertafel
- groep 4: 2 losse staande lampen in woonkamer

Wat wil ik realiseren? Ik wil graag (in eerste instantie zonder app, deze pak ik erbij als ik echt dingen specifiek anders wil instellen) de diverse lichtpunten onafhankelijk van elkaar aan en uitzetten en harder en zachter zetten(dimmen) op een unit op de muur in mijn huidige afdekraam. Voor de keuken zou ik graag ook de kleur nog willen aanpassen van helder wit naar warm wit.

Wat ik niet wil is meerdere Hue draadloze dimmers ophangen (vind ik niet mooi op de wand hangen en verspreid door de kamer neerleggen is ook geen optie). Daarnaast vind ik de tap ook niet echt mooi en te beperkt voor wat ik wil.

Nu kwam ik op onderstaand uit:
https://www.goedkopermets...dig-serie-as-a-range.html

Zal zoiets werken voor mijn wensen? Iemand ervaring hiermee? :)

Mocht dit niet te realiseren zijn dan ga ik aan de slag met 'gewone' dimmers en lichtschakelaars. Sowieso wil ik deze wel laten voorinstalleren. Mocht het niet werken of ik wil terug naar 'gewone' lampen dan kan ik dit namelijk zo terug zetten zonder dat ik de muur open moet breken :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Tusk schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:52:

Ja, heb ongeveer hetzelfde. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 21:37
@harm12nl er komen begin 2019 verschillende leveranciers van traditioneel schakelmateriaal met Hue compatibele schakelaars.
Zie o.a.:
https://huehomelighting.c...witches-coming-this-year/
Nuko is al leverbaar in Belgie:
https://www.niko.eu/enus/article/120-91004

Of Google "Friend of Hue" voor meer informatie en aankondigingen.

Het probleem met Zigbee schakelaars die niet onder het "Friends of Hue" programma vallen is dat ze, als je ze al kan laten samen werken met Hue lampen, deze niet door de Hue App geprogrammeerd kunnen worden. Je kunt ze mogelijk alleen direct aan de Hue lampen koppelen en alleen gebruik maken van standaard functionaliteit, dus niet zelf functies toekennen aan de diverse knoppen.

[ Voor 34% gewijzigd door PeterPan op 27-11-2018 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor

Ik heb 2 motion sensors maar kan geen temperatuur zien hoor?

Zit met een ander probleem. Heb 2 color lampen in de woonkamer, namelijk een hanglamp boven de eettafel en een staande lamp. Ze zitten beiden in één groep maar bij bepaalde scenes pakt ie niet op beide dezelfde kleur.
Als ik bijvoorbeeld “Tropische schemering” kies is de ene lamp meer roze dan de ander. In het kleurenveld zie ik dit ook, dan kan ik de lampen handmatig “verslepen” naar de juiste kleur. Bij een volgende keer de lampen aan zetten pakt ie weer de verschillende kleuren bij bepaalde scenes.
Heel vreemd! Iemand een idee?

(Lampen komen uit hetzelfde starterspakker overigens)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:29
remzor schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:22:
[...]

Zit met een ander probleem. Heb 2 color lampen in de woonkamer, namelijk een hanglamp boven de eettafel en een staande lamp. Ze zitten beiden in één groep maar bij bepaalde scenes pakt ie niet op beide dezelfde kleur.
Als ik bijvoorbeeld “Tropische schemering” kies is de ene lamp meer roze dan de ander. In het kleurenveld zie ik dit ook, dan kan ik de lampen handmatig “verslepen” naar de juiste kleur. Bij een volgende keer de lampen aan zetten pakt ie weer de verschillende kleuren bij bepaalde scenes.
Heel vreemd!
Hoezo vreemd? In die scène hebben die twee lampen nou éénmaal verschillende kleuren.

Pas de scène aan of maak een andere?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA

Hoe weet je dat het niet aan de thermostaat ligt? :+

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Xander schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:27:
[...]

Hoezo vreemd? In die scène hebben die twee lampen nou éénmaal verschillende kleuren.

Pas de scène aan of maak een andere?
Aaaah, zo moet ik het dus zien: bij bepaalde scenes geeft ie meerdere lampen een net wat andere tint dus. Oke duidelijk, thanks!

Vond het persoonlijk eerder vervelend dan fijn dus dezelfde kleur is voor mij mooier maar snap het idee nu! :D Wellicht bij nog meer lampen en een led stripje is het wel heel gaaf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
@remzor tja, je hebt toch geen Hue om alle lampen precies dezelfde kleur te geven?!

Ik heb scenes waar iedere lamp een compleet andere kleur is. Oranje, groen, paars, alles door elkaar. Dat is het idee van een scène.

Die standaard scène van jou die pakt voor iedere lamp een kleur uit een foto. Zou eerder raar zijn als daar 2x dezelfde uit kwam.

Maar je kunt natuurlijk naar wens eigen scenes maken waar de lampen wel dezelfde kleur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@Xander Ja het was een standaard scene, je hebt helemaal gelijk. Nu zie ik het idee met die foto’s idd. Ik wil overigens het liefst die twee lampen in de woonkamer juist wel dezelfde kleur en daarmee soms afwisselen. Vind het voor die 2 lampen irritant als de kleuren (totaal) verschillen.

Bij entertainment, grotere ruimten of meerdere lampen is het misschien wel gaaf maar nu had ik nog niet bijna het idee dat er zo’n foto scene werd nagebootst :p

Maar goed, ben er nieuw mee dus met die kleuren en scenes moet ik nog spelen. Heb alleen die standaard dingen even getest.
Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Robberto schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:44:
[...]
Ja, heb ongeveer hetzelfde. :(
Heb even een account gemaakt op het Hue developer forum, daar staat dit bericht van begin dit jaar:
Hi,

Currently not, the development team is looking into what can be done for the temperature sensor calibration.

No guarantees if or when it will be implemented.

Hue Developer Support - Niek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
robkrekel schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 05:43:
[...]
Ja, uiteraard. Of je moet tussen tijstip x en y geen licht aan laten zetten.

Of op nachtlampje, ikzelf zou daar prima doorheen slapen. Mevrouw Robkrekel wordt echter wakker van het licht van de wekkerradio, dus ik moet in het donker mijn weg naar de deur van de slaapkamer vinden. Of eigenlijk de weg naar het bed, als ik uit het lichtje van de hal kom heb ik het meeste last van de duisternis.
Ik heb dit zelfde “probleem” op de overloop boven en hal beneden, beide lampen op 1% (nachtlampje) na 21:00 maar als je 02:00 naar de wc gaat is het gewoon écht teveel licht (zijn overigens beide lux (wit dus) lampen, wellicht dat de color lampen op een wat “geel/oranje” stand op 1% minder licht geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PeterPan schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:53:
@harm12nl er komen begin 2019 verschillende leveranciers van traditioneel schakelmateriaal met Hue compatibele schakelaars.
Zie o.a.:
https://huehomelighting.c...witches-coming-this-year/
Nuko is al leverbaar in Belgie:
https://www.niko.eu/enus/article/120-91004

Of Google "Friend of Hue" voor meer informatie en aankondigingen.

Het probleem met Zigbee schakelaars die niet onder het "Friends of Hue" programma vallen is dat ze, als je ze al kan laten samen werken met Hue lampen, deze niet door de Hue App geprogrammeerd kunnen worden. Je kunt ze mogelijk alleen direct aan de Hue lampen koppelen en alleen gebruik maken van standaard functionaliteit, dus niet zelf functies toekennen aan de diverse knoppen.
en Vimar dus in italie: https://www.amazon.it/0K0...ips-Friends/dp/B07KGHSJFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@GewoonDennis
Zo staat het bij mij, met inderdaad een Color, met waarschijnlijk een andere tint?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/2LBbY7WX/IMG-20181128-120449.jpg

En dit is echt zacht genoeg voor in de nacht.

[ Voor 10% gewijzigd door NeutraleTeun op 28-11-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
De "White" hue geeft in de laagste dim stand behoorlijk wat meer licht dan een Ambiance of Color lamp in de laatste dim stand bij de laagste kleurtemperatuur (2000K-2020K).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Behoorlijk aan de prijs maar wel mooi compleet. Dat binnenwerk lijkt exact hetzelfde als van de Philips Tap.
Wie gaat 'm als eerste bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:27

ManiacsHouse

Scheisse!

PeterPan schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:37:
[...]

Wie gaat 'm als eerste bestellen?
Momenteel niet beschikbaar staat er 🤔

Hier https://www.amazon.de/Vim...ips-Friends/dp/B07KGHSJFF goedkoper. Maar ook niet beschikbaar.

[ Voor 24% gewijzigd door ManiacsHouse op 28-11-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Prijs vergelijkbaar met de Tap maar dan netjes in te bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flastic
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-05-2024
Pff, even venten hoor...
Ik lees hier regelmatig mensen die super te spreken zijn over de klantenservice bij Philips. Daar kan ik me totaal niet bij aansluiten.

Mijn oude verlichting in de keuken verwijderd, ledstrip geinstalleerd, en bleek defect (witte lampjes blijven branden, niet in te stellen, niet uit te zetten, waardoor kleur ook niet werkt).
Nu ben ik al weken bezig om dat op te lossen. Eerst naar de winkel maar daar mogen ze producten van Philips niet terugnemen. Toen contact met Philips en die wilden het met een koerier ophalen. Super onhandig natuurlijk maar ok, ik geef door wanneer ik waar ben en zit te wachten. Geen koerier geen reactie. Weer gemaild, weer geen reactie. Alle mails worden genegeerd.
Nu gebeld, blijkt dat ik het ook gewoon kan opsturen (had ik ook gelijk kunnen doen).
Ze kunnen niks zeggen over hoe lang het duurt, want eerst gaan ze kijken of ze het kunnen repareren en dan eventueel een nieuwe sturen. En ondertussen zit ik zonder licht in mijn keuken.

Hoe bizar is dat? Je koopt een kneiterdure ledstrip, en je kunt niet eens gebruik maken van de rechten die je als consument gewoon hebt. Als ik een ledstrip koop bij de Action of zo die defect is breng ik hem daar terug en krijg ik gelijk een nieuwe, en dat gaat dan om een ding van een paar euro. En dat kan hier dan niet bij. Je zou toch eerder meer service verwachten bij duurdere producten?

Ik ben zo chagrijnig...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Flastic schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:43:
Pff, even venten hoor...
Ik lees hier regelmatig mensen die super te spreken zijn over de klantenservice bij Philips. Daar kan ik me totaal niet bij aansluiten.

Mijn oude verlichting in de keuken verwijderd, ledstrip geinstalleerd, en bleek defect (witte lampjes blijven branden, niet in te stellen, niet uit te zetten, waardoor kleur ook niet werkt).
Nu ben ik al weken bezig om dat op te lossen. Eerst naar de winkel maar daar mogen ze producten van Philips niet terugnemen. Toen contact met Philips en die wilden het met een koerier ophalen. Super onhandig natuurlijk maar ok, ik geef door wanneer ik waar ben en zit te wachten. Geen koerier geen reactie. Weer gemaild, weer geen reactie. Alle mails worden genegeerd.
Nu gebeld, blijkt dat ik het ook gewoon kan opsturen (had ik ook gelijk kunnen doen).
Ze kunnen niks zeggen over hoe lang het duurt, want eerst gaan ze kijken of ze het kunnen repareren en dan eventueel een nieuwe sturen. En ondertussen zit ik zonder licht in mijn keuken.

Hoe bizar is dat? Je koopt een kneiterdure ledstrip, en je kunt niet eens gebruik maken van de rechten die je als consument gewoon hebt. Als ik een ledstrip koop bij de Action of zo die defect is breng ik hem daar terug en krijg ik gelijk een nieuwe, en dat gaat dan om een ding van een paar euro. En dat kan hier dan niet bij. Je zou toch eerder meer service verwachten bij duurdere producten?

Ik ben zo chagrijnig...
Volgens mij heb je gewoon het recht dit product bij de winkel te retourneren. Het werkt gewoon niet.

*kleine aanvulling* de winkel moet het omruilen voor een werkend product of reparatie regelen.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flastic
kdeboois schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:49:
[...]

Volgens mij heb je gewoon het recht dit product bij de winkel te retourneren. Het werkt gewoon niet.

*kleine aanvulling* de winkel moet het omruilen voor een werkend product of reparatie regelen.
Ik had dus eerst met Hornbach gemaild, die stuurden me naar de winkel, en daar gaven ze aan dat Philips het enige merk in de hele winkel is wat zij niet mogen aannemen daar, anders mogen ze het niet verkopen, Philips wil per se de klachtenafhandeling en zo zelf doen. Met Radar in mijn achterhoofd dacht ik: daar heb ik geen boodschap aan, ik heb het hier gekocht dus ik heb recht op een vervangend product (of reparatie). Maar ze hadden er ook geen meer liggen dus ik dacht toen: naja, dan is het ook net zo makkelijk om hier geen stennis te schoppen en het gewoon met Philips af te handelen. Dat viel dus tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Pff, even venten hoor...

Ik ben zo chagrijnig...
Goh, dat probleem met jouw ledstrip lijkt dus exact op míjn probleem (zie div posts terug).

Ik ben ook bezig met klantenservice.

Ik heb al wel eerder Hue producten RMA gehad van/naar Philips en dat ging eigenlijk altijd best goed (hoewel je het zeker wel 1-2 weken kwijt bent).

Maar ze lijken nu wel ontzettend druk. Zaterdag op de website ticket ingediend, waar ik nog geen respons op heb. Vorige keren heb ik het hele circus altijd geïnitieerd via het Facebook team van Philips Hue, dus gisteren ook maar met hen bezig gegaan. Alle gegevens doorgegeven. Helaas nog geen bericht van de servicedesk.

Het lijkt wel alsof ze het druk hebben...... Baal er ook wel van, zeker zo met de gezellige dagen (met bezoek over de vloer) voor de deur.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Niko nieuwe dimschakelaars
Speciale actie nu voor 49,95

https://www.niko.eu/nlbe/...3_be_nl_niko__body___cta1

https://www.lightgallery....3_be_nl_niko__body___cta2

[ Voor 45% gewijzigd door tuxken op 28-11-2018 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Ik was toe aan wat nieuwe scenes. maar als ik nou de 3 lampen in mijn room een kleurtje geef springen ze op een andere kleur zodra ik op ok klik....hoe vaak ik het ook probeer of verander. En de kleuren zitten wel in de buurt van wat ik kies, maar zijn overduidelijk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Flastic schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:04:
[...]

Ik had dus eerst met Hornbach gemaild, die stuurden me naar de winkel, en daar gaven ze aan dat Philips het enige merk in de hele winkel is wat zij niet mogen aannemen daar, anders mogen ze het niet verkopen, Philips wil per se de klachtenafhandeling en zo zelf doen. Met Radar in mijn achterhoofd dacht ik: daar heb ik geen boodschap aan, ik heb het hier gekocht dus ik heb recht op een vervangend product (of reparatie). Maar ze hadden er ook geen meer liggen dus ik dacht toen: naja, dan is het ook net zo makkelijk om hier geen stennis te schoppen en het gewoon met Philips af te handelen. Dat viel dus tegen...
Dat is balen dan.... hopen dat Philips het wel goed weet op te lossen. Succes en hou ons op de hoogte !

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flastic
[dubbel, mag verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Flastic op 28-11-2018 15:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flastic
eymey schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:14:
[...]

Goh, dat probleem met jouw ledstrip lijkt dus exact op míjn probleem (zie div posts terug).

Ik ben ook bezig met klantenservice.

Ik heb al wel eerder Hue producten RMA gehad van/naar Philips en dat ging eigenlijk altijd best goed (hoewel je het zeker wel 1-2 weken kwijt bent).

Maar ze lijken nu wel ontzettend druk. Zaterdag op de website ticket ingediend, waar ik nog geen respons op heb. Vorige keren heb ik het hele circus altijd geïnitieerd via het Facebook team van Philips Hue, dus gisteren ook maar met hen bezig gegaan. Alle gegevens doorgegeven. Helaas nog geen bericht van de servicedesk.

Het lijkt wel alsof ze het druk hebben...... Baal er ook wel van, zeker zo met de gezellige dagen (met bezoek over de vloer) voor de deur.
Precies hetzelfde probleem inderdaad! Mijn eerste contact hierover was op 10 november, en nu ligt het nog niet eens daar. Ze zullen het inderdaad wel druk hebben, maar stuur dan even een automatisch bericht daarover of zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:32
Die Niko schakelaars lijken te passen in de standaard 'gaten' waar je reguliere schakelaars zitten met de bedrading.

Stel dat je deze, die nu voor Hue altijd aan staan, nu wilt vervangen door die Niko's... wat doen we dan met die bedrading? Koppelen we die dan erachter direct aan elkaar zodat het daarna nooit meer uit kan (is dat een risico?) en zetten we dan die Niko ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Valderrama schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:12:Stel dat je deze, die nu voor Hue altijd aan staan, nu wilt vervangen door die Niko's... wat doen we dan met die bedrading? Koppelen we die dan erachter direct aan elkaar zodat het daarna nooit meer uit kan (is dat een risico?) en zetten we dan die Niko ervoor?
Exact dit ja. Schakeldraad en fase draad doorverbinden met een kroonsteenje of een lasklem o.i.d. en de Friends of Hue er 'overheen' plaatsen.
Als het toch een keer spanningsloos moet zul je de hele groep in de meterkast moeten uitzetten.

[ Voor 8% gewijzigd door PeterPan op 28-11-2018 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
NeutraleTeun schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:06:
@GewoonDennis
Zo staat het bij mij, met inderdaad een Color, met waarschijnlijk een andere tint?

[Afbeelding]

En dit is echt zacht genoeg voor in de nacht.
Ja kijk das een groot verschil, ik kom hierop uit

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/46943312_1921536751257229_8391070858801577984_n.jpg?_nc_cat=103&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=1f5b2d4631bb2217a1bc7f75d8034cca&oe=5CA65F38

Mja 2 color lampen die alleen als lamp in gang dienen is me te duur/zonde.. dan een keer de Ikea colors daarvoor proberen anders :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:37
Weet iemand het volgende

Ik heb nu een starters gekocht.
2 lampen heb ik naast de tv...... als ik een scene selecteer is de ene lamp veel donlerder dan de andere kleur
De linkerlamp is groen en de andere lijkt wel licht blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Aggressor schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:03:
Weet iemand het volgende

Ik heb nu een starters gekocht.
2 lampen heb ik naast de tv...... als ik een scene selecteer is de ene lamp veel donlerder dan de andere kleur
De linkerlamp is groen en de andere lijkt wel licht blauw
Je hebt een scène geselecteerd waarin 1 lamp groen is en de andere lichtblauw. Klinkt als Arctic Aurora? Werkt prima dus!

Als je dit niet wilt, kies dan niet die scene.

Zie ook deze vraag en de daaropvolgende reacties:remzor in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - D..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:37
Xander schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:16:
[...]

Je hebt een scène geselecteerd waarin 1 lamp groen is en de andere lichtblauw. Klinkt als Arctic Aurora? Werkt prima dus!

Als je dit niet wilt, kies dan niet die scene.

Zie ook deze vraag en de daaropvolgende reacties:remzor in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - D..."
Nee... ik heb 3 lampen in totaal...
2 zijn donker van kleur... en de andere veel lichter
1 staat in de slaapkamer.. vanavond ga ik ze even bijelkaar zetten en testen.

En ik heb ook gewone witte lampen e27.. hoe kan ik deze koppelen aan de bridge?
Ik had ze aan een dimmer afstandbediening... en in de hue app kan ik ze niet vinden

[ Voor 19% gewijzigd door Aggressor op 28-11-2018 17:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
Aggressor schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:21:
[...]

Nee... ik heb 3 lampen in totaal...
2 zijn donker van kleur... en de andere veel lichter
Dus?

Dat zit in die scène.

Stel alle 3 de lampen in op dezelfde kleur, als je ze dezelfde kleur wilt hebben. Kun je zelfs een scene van maken dan.

Pas als je ze in de app hetzelfde instelt en ze dan een verschillende kleur zouden geven, dan is er iets mis met een lamp... Dit wat je nu beschrijft klinkt gewoon als de basisfunctionaliteit van Hue. Lampen in een scène hoeven gelukkig niet dezelfde kleur te hebben.
Aggressor schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:21:
En ik heb ook gewone witte lampen e27.. hoe kan ik deze koppelen aan de bridge?
Ik had ze aan een dimmer afstandbediening... en in de hue app kan ik ze niet vinden
Serienummer invullen bij het toevoegen. Of gewoon de dimmer afstandsbediening aan de bridge koppelen en dan de lampen mee over laten nemen.

[ Voor 50% gewijzigd door Xander op 28-11-2018 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

eerst gaan ze kijken of ze het kunnen repareren en dan eventueel een nieuwe sturen.
Hoe gaan ze een gebruikte led plakstrip repareren en dan terug sturen?

Dat ziet er toch niet meer uit, laat staan of het nog te gebruiken (plakken) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 14-09 19:34
Ik zou graag het volgende willen weten.
Ik kijk naar de ambilight GU10 spots.
Zijn de GU10 spots (white en color) beide fysiek even groot?
Het lijkt dat color fysiek groter is waardoor deze misschien niet in mijn plafond passen.
De White past hier nu wel in.

Iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

pitchdown schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:38:
Ik zou graag het volgende willen weten.
Ik kijk naar de ambilight GU10 spots.
Zijn de GU10 spots (white en color) beide fysiek even groot?
Het lijkt dat color fysiek groter is waardoor deze misschien niet in mijn plafond passen.
De White past hier nu wel in.

Iemand die dit weet?
Sorry hoor, maar wat is er moeilijk aan om dit op te zoeken op de website van philips? of google het?
Vragenstellen is prima, maar dit is wel te simpel voor woorden.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 14-09 19:34
Fietsbel schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:39:
[...]

Sorry hoor, maar wat is er moeilijk aan om dit op te zoeken op de website van philips? of google het?
Vragenstellen is prima, maar dit is wel te simpel voor woorden.
Ik heb online gezocht, maar nergens een definitief antwoord gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

pitchdown schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:40:
[...]

Ik heb online gezocht, maar nergens een definitief antwoord gevonden.
Geen definitief antwoord kunnen vinden, werkelijk? dus ook niet op de philips website? tuurlijk...
:O

http://download.p4c.phili...80/8718696485880_pss_.pdf

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royke1972
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-07 15:36
Flastic schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:04:
[...]

Ik had de mijne vorige week ook kapot. Terug naar hornbach gegaan deze werd zonder moeite omgeruild en dat ook zonder doos want die had ik niet meer. Strip was net een jaar oud.

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:52
GewoonDennis schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:59:
[...]

Ik heb dit zelfde “probleem” op de overloop boven en hal beneden, beide lampen op 1% (nachtlampje) na 21:00 maar als je 02:00 naar de wc gaat is het gewoon écht teveel licht (zijn overigens beide lux (wit dus) lampen, wellicht dat de color lampen op een wat “geel/oranje” stand op 1% minder licht geven.
Ik heb op de overloop, in de hal en op de wc white ambiance hangen, en via bewegingssensoren laat ik deze 's nachts op nachtlampje zetten. Dat is echt een nachtlampje, en ik moet opletten of ik al beneden ben, en niet op de één na laatste traptrede.

• GewoonDennis
robkrekel schreef op donderdag 29 november 2018 @ 06:06:
[...]
Ik heb op de overloop, in de hal en op de wc white ambiance hangen, en via bewegingssensoren laat ik deze 's nachts op nachtlampje zetten. Dat is echt een nachtlampje, en ik moet opletten of ik al beneden ben, en niet op de één na laatste traptrede.
Ja white ambiance kan je warmere kleur wit geven, zit bij mij Lux in (wit of meer wit :+ ) dus 1% (nachtlampje) is voldoende licht om klaarwakker te worden :Y

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
ik heb sinds kort twee hue color lampen en een bridge. Twee lampen staan in de hoek van de kamer. Nu heb ik het idee dat één van de twee lampen niet lekker meekleurt met scenes. Ik heb een aantal scenes met een warme standaard kleur (beide lampen dezelfde kleur dus). Alleen één van de twee lampen is overduidelijk niet warm, maar gewoon wit. Als je in de lamp kijkt zie je overduidelijk verschil. Bij de scene "ontspannen" lijkt één lamp wel een TL balk, terwijl de andere lamp een mooie warme kleur weergeeft. Als ik met de scenes aan de slag ga en de kleur verander op de gewenste warme kleur zet, lijkt het goed te gaan, al heb ik wel het idee dat één lamp minder kleurschakeringen laat zien.

De lamp die niet goed de kleur lijkt weer te geven zit in een hoek met een muurkleur RAL9010. De andere lamp in een hoek met muurkleur antraciet. Dat zal ook wel wat verschil geven in de kleurbeleving, maar het verschil is mi te groot.

Iemand hier ervaring mee of tips?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GewoonDennis
Hulleman schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:48:
ik heb sinds kort twee hue color lampen en een bridge. Twee lampen staan in de hoek van de kamer. Nu heb ik het idee dat één van de twee lampen niet lekker meekleurt met scenes. Ik heb een aantal scenes met een warme standaard kleur. Alleen één van de twee lampen is overduidelijk niet warm, maar gewoon wit. Als je in de lamp kijkt zie je overduidelijk verschil. Bij de scene "ontspannen" lijkt één lamp wel een TL balk, terwijl de andere lamp een mooie warme kleur weergeeft. Als ik met de scenes aan de slag ga en de kleur verander op de gewenste warme kleur zet, lijkt het goed te gaan, al heb ik wel het idee dat één lamp minder kleurschakeringen laat zien.

De lamp die niet goed de kleur lijkt weer te geven zit in een hoek met een muurkleur RAL9010. De andere lamp in een hoek met muurkleur antraciet. Dat zal ook wel wat verschil geven in de kleurbeleving, maar het verschil is mi te groot.

Iemand hier ervaring mee of tips?
De lampen strak naast elkaar tegen 1 en dezelfde kleur muur zetten, dan nog eens proberen.
Maar zoals hierboven ook al meerdere malen gezegd, kán het zo zijn dat in een preset scene, de ene lamp een net andere tint/kleur heeft, dan de andere :Y

Dus zolang ze, als je ze zélf op dezelfde kleur set, dezelfde kleur ook geven, zal het met de lamp wel goed zijn en aan de scene liggen lijkt me.

Zelf op kleur zetten en dat opslaan als een nieuwe scene, weet je het meteen :Y

[ Voor 52% gewijzigd door GewoonDennis op 29-11-2018 08:53 ]

• The Inquisitor
  • Laatst online: 09:07

The Inquisitor

Greetings weaklings

Deze week mijzelf voorzien van 3x Ikea GU10 voor de hal en keurig in Hue kunnen toevoegen (heb geen Ikea bridge), en 2x Osram Smart+ smartplug aangeschaft, en ook keurig in Hue toegevoegd.

Nu heb ik alleen niet van te voren goed nagedacht, want een gewoon witte lamp (de GU10 in dit geval) kan alleen maar dimmen, dus werkt ' night light' helemaal niet (goed). Dus ik moet toch maar even instellen dat de verlichting snachts niet aangaat (ism Hue motion sensor).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
Flastic schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:45:
[...]

Precies hetzelfde probleem inderdaad! Mijn eerste contact hierover was op 10 november, en nu ligt het nog niet eens daar. Ze zullen het inderdaad wel druk hebben, maar stuur dan even een automatisch bericht daarover of zo!
Hier inmiddels mail van Philips Lighting klantenservice in Nederland. Weliswaar een herhaling van de vragen en gegevens die ik ook al via Facebook had gegeven, maar er is iig teken van leven :P

• Hulleman
GewoonDennis schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:53:
[...]
De lampen strak naast elkaar tegen 1 en dezelfde kleur muur zetten, dan nog eens proberen.
Maar zoals hierboven ook al meerdere malen gezegd, kán het zo zijn dat in een preset scene, de ene lamp een net andere tint/kleur heeft, dan de andere :Y

Dus zolang ze, als je ze zélf op dezelfde kleur set, dezelfde kleur ook geven, zal het met de lamp wel goed zijn en aan de scene liggen lijkt me.

Zelf op kleur zetten en dat opslaan als een nieuwe scene, weet je het meteen :Y
Ik zal de lampen inderdaad eens naast elkaar zitten bij eenzelfde kleur muur. Wellicht is de impact van de kap/kleur muur wel dusdanig dat de kleur heel anders lijkt. Al had ik dat niet met de hiervoor "domme" led lampen van Philips. Ik zal ook eens zonder kap testen en kijken of de lampen wel dezelfde kleur geven bij zelf gemaakte scenes waarbij de lampen één kleur moeten geven.

Dank voor het meedenken!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Een poos geleden al eens wat gepost in dit topic. Ik ben inmiddels dermate ver met de afwerking van mijn woning dat het tijd wordt voor alle Hue apparatuur. *O*

Nu heb ik destijds op aanraden van mensen de All4Hue app gekocht en ik heb daar gisteren een uurtje mee zitten stoeien. Ik moet zeggen dat ik een behoorlijk groot aantal zaken niet zo eenvoudig gevonden kreeg.

1. Kan ik ook een Rule of Timer maken waarbij een Light Group 1 uur voor sunset begint aan gaat (met een fade-in van 25 - 75% de eerste 15 minuten bijvoorbeeld)?
Ik krijg wel de functionaliteit gevonden voor de 'lichtsensor' in de hue bridge maar deze hangt bij mij in de meterkast. Ook dacht ik dat er functionaliteit was om de tijdwaarde 'sunset' en 'sunrise' automatisch op te halen als een gegeven (bijvoorbeeld zoals dat vandaag de dag kan: klik ) Is dat mogelijk?

2. Hoe kan ik op mijn Hue Tap schakelaars meerdere functionaliteiten instellen per knop. Is het mogelijk om ook een 'long-press' functionaliteit in te stellen op deze schakelaars?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• mediumdry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 13:24
Hulleman schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:22:
[...]

Ik zal de lampen inderdaad eens naast elkaar zitten bij eenzelfde kleur muur.
Wissel anders de lampen eerst eens om. Als op dezelfde plek de kleurervaring hetzelfde is, dan ligt het niet aan de lampen. Als je merkt dat het er anders uitziet dan ervoor, dan is het misschien tijd een lampje terug te brengen. :)

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
mediumdry schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:11:
[...]

Wissel anders de lampen eerst eens om. Als op dezelfde plek de kleurervaring hetzelfde is, dan ligt het niet aan de lampen. Als je merkt dat het er anders uitziet dan ervoor, dan is het misschien tijd een lampje terug te brengen. :)
Kan ook nog een verschil zijn in generatie lamp. Geen idee of er een set gekocht is, maar verschillende generaties gaan ook iets verschillend om met kleur.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
The Inquisitor schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:07:
Deze week mijzelf voorzien van 3x Ikea GU10 voor de hal en keurig in Hue kunnen toevoegen (heb geen Ikea bridge), en 2x Osram Smart+ smartplug aangeschaft, en ook keurig in Hue toegevoegd.

Nu heb ik alleen niet van te voren goed nagedacht, want een gewoon witte lamp (de GU10 in dit geval) kan alleen maar dimmen, dus werkt ' night light' helemaal niet (goed). Dus ik moet toch maar even instellen dat de verlichting snachts niet aangaat (ism Hue motion sensor).
De GU10 (en ook andere typen) Trädfri lampen dimmen een stuk minder ver dan de Philips lampen. Bij de Trädfri lampen kan je op de laagste stand nog een boek lezen. Dit ligt dus niet zozeer aan dat het een white lamp betreft maar aan de rest van de hardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 18:46
Da_maniaC schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:02:
Een poos geleden al eens wat gepost in dit topic. Ik ben inmiddels dermate ver met de afwerking van mijn woning dat het tijd wordt voor alle Hue apparatuur. *O*

Nu heb ik destijds op aanraden van mensen de All4Hue app gekocht en ik heb daar gisteren een uurtje mee zitten stoeien. Ik moet zeggen dat ik een behoorlijk groot aantal zaken niet zo eenvoudig gevonden kreeg.

1. Kan ik ook een Rule of Timer maken waarbij een Light Group 1 uur voor sunset begint aan gaat (met een fade-in van 25 - 75% de eerste 15 minuten bijvoorbeeld)?
Ik krijg wel de functionaliteit gevonden voor de 'lichtsensor' in de hue bridge maar deze hangt bij mij in de meterkast. Ook dacht ik dat er functionaliteit was om de tijdwaarde 'sunset' en 'sunrise' automatisch op te halen als een gegeven (bijvoorbeeld zoals dat vandaag de dag kan: klik ) Is dat mogelijk?

2. Hoe kan ik op mijn Hue Tap schakelaars meerdere functionaliteiten instellen per knop. Is het mogelijk om ook een 'long-press' functionaliteit in te stellen op deze schakelaars?
1). Maak eens de sunset rule in philips hue app aan. Dan zie je daarna in All4Hue bij rules hoe die eruit ziet. Daar zie je geloof ik dan ook de offset van bv 30 min. welke je in Hue hebt ingesteld. Dan kun je de dus die rule aanpassen aan je eigen wens.

2). Je kunt een virtuele switch aanmaken en daar dus de juiste waarde in op laten slaan. Mss handig om je ook aan te melden op developers.meethue.com. Dan kun je zien hoe de API in elkaar zit en leer je ook beter de rules te maken voor in All4Hue.

• The Inquisitor
  • Laatst online: 09:07

The Inquisitor

Greetings weaklings

iMoose schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:21:
[...]

De GU10 (en ook andere typen) Trädfri lampen dimmen een stuk minder ver dan de Philips lampen. Bij de Trädfri lampen kan je op de laagste stand nog een boek lezen. Dit ligt dus niet zozeer aan dat het een white lamp betreft maar aan de rest van de hardware.
Dank, dan weet ik dat ook weer :-)

• Hulleman
mediumdry schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:11:
[...]
Ook een goed idee inderdaad.
YdieresiS schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:20:
[...]

Kan ook nog een verschil zijn in generatie lamp. Geen idee of er een set gekocht is, maar verschillende generaties gaan ook iets verschillend om met kleur.
Het is een setje van twee geweest, dus ik ga er van uit dat het dezelfde generatie is :P Beiden hebben volgens mij een gouden opdruk qua tekst.

• Flastic
i2Paq schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:37:
[...]
Hoe gaan ze een gebruikte led plakstrip repareren en dan terug sturen?

Dat ziet er toch niet meer uit, laat staan of het nog te gebruiken (plakken) is.
Nee, lijkt me ook niet, maar ik denk dat ze gewoon willen nagaan of er inderdaad wel iets stuk is of iets dergelijks...
Royke1972 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:58:
[...]

Ik had de mijne vorige week ook kapot. Terug naar hornbach gegaan deze werd zonder moeite omgeruild en dat ook zonder doos want die had ik niet meer. Strip was net een jaar oud.
Bizar! Ook omdat het een week geleden is, als het nou heel lang geleden was zou het nog kunnen dat het beleid veranderd is, maar dat lijkt me dan niet... Welke Hornbach? Die van mij in Tilburg.

• eymey
Ik kan me inderdaad voorstellen dat ze echt zeker willen weten of er iets stuk is en ook wát er stuk is, ook om informatie te verzamelen over mogelijke veelvoorkomende defecten en zo.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
Maar dan lever je toch z.s.m. een vervangend exemplaar?

• eymey
Rallye schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:05:
Maar dan lever je toch z.s.m. een vervangend exemplaar?
Zou je ook zeggen ja, zeker voor dit geld. Maar ja, daar denken zij blijkbaar anders over....

Sowieso zullen ze dat pas kunnen doen als ze eerst de defecte ledstrip hebben ontvangen. Als bekend zou worden dat ze dat vrolijk van te voren doen, dan gaat er mogelijk misbruik ontstaan (mensen die een nieuwe willen terwijl ze zelf de strip gewoon hebben mishandeld, dat soort dingen).

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:17

grimson

domeingrommer

.Zo te zien is er nieuwe firmware beschikbaar voor de meeste fitting lampen

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

grimson schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:21:
.Zo te zien is er nieuwe firmware beschikbaar voor de meeste fitting lampen
Klopt, had al ruzie thuis :D

Helaas geen release notes...

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 22:57
Voor de keuken in mijn nog op te leveren nieuwbouwhuis ben ik me alvast aan het oriënteren op lampen. Vanwege het lange keukenblad zonder bovenkastjes hebben we gekozen voor 4 electrapunten verspreid over de lengte van het blad. Ik ben me nu aan het oriënteren op strakke wandlampen waar ik een Hue lamp met gu10 fitting in kan plaatsen. Omdat de Hue white and Color iets groter zijn dan de reguliere gu10 lampen heb ik vooralsnog weinig succes in het vinden van het soort wandlamp dat ik zoek, namelijk zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.straluma.nl/_clientfiles/products/Detail/1270/large/12700071-detail4-Design-wandlamp-Xera-wit.jpg

Iemand meer succes hiermee? Uiteraard sta ik ook open voor andere suggesties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royke1972
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-07 15:36
Flastic schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:29:
[...]

Nee, lijkt me ook niet, maar ik denk dat ze gewoon willen nagaan of er inderdaad wel iets stuk is of iets dergelijks...

[...]

Bizar! Ook omdat het een week geleden is, als het nou heel lang geleden was zou het nog kunnen dat het beleid veranderd is, maar dat lijkt me dan niet... Welke Hornbach? Die van mij in Tilburg.
Dit was bij hornbach Geleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazy4me
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 12:30
Hi,

Ik heb een probleem met mijn Philips HUE spots. Ik heb een dimmer geinstalleerd en de lampen die aan de dimmer zit werken, maar mijn HUE spots doen het nu helemaal niet meer. Zoals je op de foto ziet zitten de HUE spots op de linker doos en de dimmer op de rechterdoos. De HUE spots zijn geschakeld via de bruine draad op de dimmer. Nu heb ik gelezen dat HUE spots niet geschakeld kunnen zijn aan een dimmer, aangezien ze constant stroom nodig hebben. Klopt dit? Zo ja hoe kan ik er toch voor zorgen dat zowel de HUE spots als de dimmer allebei werken?

Ik kan helaas niet de muur in aangezien het een voorzetwand is voor onze keuken. Van gipsplaat en stuc.

Ik hoor graag of jullie weten wat te doen.

Zie onderstaande link voor de tekening van de situatie.

[img]https://imgur.com/a/3bktaIV
Pagina: 1 ... 20 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic