[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.149.787 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeveej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-08 15:59
eazy4me schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:28:
Hi,

Ik heb een probleem met mijn Philips HUE spots. Ik heb een dimmer geinstalleerd en de lampen die aan de dimmer zit werken, maar mijn HUE spots doen het nu helemaal niet meer. Zoals je op de foto ziet zitten de ...
indien je stroomdraad aan muur en stroomdraad naar hue doorverbind, in hetzelfde gat bijvoorbeeld, heb je continue stroom voor hue en werkt dimmer ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazy4me
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 12:30
deeveej schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:43:
[...]

indien je stroomdraad aan muur en stroomdraad naar hue doorverbind, in hetzelfde gat bijvoorbeeld, heb je continue stroom voor hue en werkt dimmer ook.
Bedankt voor je reactie. Dus eigenlijk zeg je dat als ik de bruine draad van linker doos en de bruine draad vanuit muur verbind met een lasklem bijv. en dan 1 draad naar dimmer laat gaan dan moet het werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:34
Ik zie zojuist dat in de app nu de release notes van de firmware update voor de lampen staat. Enige punt buiten 'improvements' is 'Enabling power-on behavior feature'. Lijkt mij dus dat het met deze nieuwe firmware (eindelijk) mogelijk is om de lampen naar vorige scene terug te zetten als ze van stroom zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:17
grimson schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:21:
.Zo te zien is er nieuwe firmware beschikbaar voor de meeste fitting lampen
Welke lampen zijn dat precies? Volgens de app zijn er geen updates en was de laatste update op 15/11/2017?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
remmuz schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:49:
[...]

Welke lampen zijn dat precies? Volgens de app zijn er geen updates en was de laatste update op 15/11/2017?
Alle losse lampen, denk ik. Volgens de release notes:
Hue bulbs (E26, E27, E12, E14, BR30, GU10), Hue lightstrips, hue lamps
Edit: datum die erbij staat is 28 november overigens.
Hier staan twee lampen sinds gisteravond al op 'Aan het downloaden' terwijl twee anderen, in dezelfde ruimte, wel 'Klaar om te updaten' zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door RobertMe op 30-11-2018 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaas.roelofs
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-08 13:30
eazy4me schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:28:
Hi,

Ik heb een probleem met mijn Philips HUE spots. Ik heb een dimmer geinstalleerd en de lampen die aan de dimmer zit werken, maar mijn HUE spots doen het nu helemaal niet meer. Zoals je op de foto ziet zitten de HUE spots op de linker doos en de dimmer op de rechterdoos. De HUE spots zijn geschakeld via de bruine draad op de dimmer. Nu heb ik gelezen dat HUE spots niet geschakeld kunnen zijn aan een dimmer, aangezien ze constant stroom nodig hebben. Klopt dit? Zo ja hoe kan ik er toch voor zorgen dat zowel de HUE spots als de dimmer allebei werken?

Ik kan helaas niet de muur in aangezien het een voorzetwand is voor onze keuken. Van gipsplaat en stuc.

Ik hoor graag of jullie weten wat te doen.

Zie onderstaande link voor de tekening van de situatie.

[img]https://imgur.com/a/3bktaIV
Je Hue spots moeten inderdaad voorzien worden van constante spanning, dus niet geschakeld.
Als je HUE spots geschakeld zijn via de bruine draad op de dimmer, dan heb je je dimmer verkeerd aangesloten.

Logischerwijs zou je in je installatiedozen 1x bruin en 2x zwart aan moeten treffen. Bruin is de fase (spanning) en 2x zwart zijn de schakeldraden (1x voor waar je Hue spots zitten en 1x voor je traditionele gedimde lamp).

Voor de Hue spots verbind je de fasedraad met de schakeldraad d.m.v. een lasklem. De dimmer krijgt de fase via dezelfde lasklem en de laatste schakeldraad gaat in het schakelcontact van de dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
RobertMe schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:51:

Hier staan twee lampen sinds gisteravond al op 'Aan het downloaden' terwijl twee anderen, in dezelfde ruimte, wel 'Klaar om te updaten' zijn.
Hier precies hetzelfde sinds gisteren: 3 'Klaar om te updaten’ en 1 'Aan het downloaden’ sinds gisteren……
Verder gebeurt er niet veel... :?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
funske schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:46:
[...]

Hier precies hetzelfde sinds gisteren: 3 'Klaar om te updaten’ en 1 'Aan het downloaden’ sinds gisteren……
Die twee heb ik net van de stroom gehaald (los gedraaid, alternatief was de hele groep in meterkast uit zetten :p). Eerst gingen ze wel naar 'Klaar om te updaten', maar tijdens update (van alle 4) gingen juist die twee weer terug naar 'Aan het downloaden'. Maar nu na een tijdje staan ze wel beide op 'Updaten'. Dus ik vermoed dat een power cycle het oplost, evt. met wat tussenstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
RobertMe schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:49:
[...]

Die twee heb ik net van de stroom gehaald (los gedraaid, alternatief was de hele groep in meterkast uit zetten :p). Eerst gingen ze wel naar 'Klaar om te updaten', maar tijdens update (van alle 4) gingen juist die twee weer terug naar 'Aan het downloaden'. Maar nu na een tijdje staan ze wel beide op 'Updaten'. Dus ik vermoed dat een power cycle het oplost, evt. met wat tussenstappen.
Heb hier hetzelfde downloaden van update duurt eeuwen en dan heb ik 10 lampen op "ready for update" staan maar gebeurd ff helemaal niets lol

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:58
leekers schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:08:
[...]

Heb hier hetzelfde downloaden van update duurt eeuwen en dan heb ik 10 lampen op "ready for update" staan maar gebeurd ff helemaal niets lol
Bij mij duurde gisteren het downloaden ongeveer 2,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
TheMystery schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:28:
[...]

Bij mij duurde gisteren het downloaden ongeveer 2,5 uur.
Dat kan inderdaad wel kloppen hij is nu nog bezig met de laatste lamp en dat zal ongeveer 2 uur geleden zijn dat de update begon

Maar ok , blijft nog steeds op "ready for update" staan de andere lampen dus zal er straks eens 1 in en uitdraaien om te kijken of dat helpt maar hoop niet dat ik dat bij alle 10 moet doen anders vindt ik die lampen nog niet zo slim lol .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:58
leekers schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:32:
[...]

Dat kan inderdaad wel kloppen hij is nu nog bezig met de laatste lamp en dat zal ongeveer 2 uur geleden zijn dat de update begon

Maar ok , blijft nog steeds op "ready for update" staan de andere lampen dus zal er straks eens 1 in en uitdraaien om te kijken of dat helpt maar hoop niet dat ik dat bij alle 10 moet doen anders vindt ik die lampen nog niet zo slim lol .
Update wordt pas geinstalleerd als alles gedownload is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
TheMystery schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:35:
[...]

Update wordt pas geinstalleerd als alles gedownload is.
Hij is zo juist klaar met updaten van alle lampen maar er gebeurd helemaal niks noppes nada hier

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:27

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

funske schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:46:
[...]

Hier ook helemaal niets anders dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Na lang wachten eindelijk een droom die uit komt. Heb de Niko schakelaar besteld, ééntje om te testen of ik het wat vind. Moet nog wel even overgehaald worden om alles te vervangen. Schakelaar werkt prima, maar het voelt wat plastic en gammel aan. Indrukken van de knoppen kost wel flink wat moeite, denk dat dat door het energie opwekkende mechanisme komt (iemand die hier meer technische details zoals de werking over heeft?). Al met al had ik voor €50 (introductie aanbieding) wel iets beters verwacht.

Hoe is de ervaring bij de rest?

En klopt het dat ik slechts gehele ruimtes aan/uit kan zetten met de schakelaars? Ik wil graag individuele (groepen) lampen bedienen..!

[ Voor 11% gewijzigd door GWTommy op 30-11-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
i2Paq schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:57:
[...]

Hier ook helemaal niets anders dan dat.
Bij mij is nu alles geupdate nadat ik het knopje updaten gevonden had boven mijn lampen op mijn telefoon 8)7

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 21:14
@GWTommy Je kunt je ruimtes opdelen en zo verschillende groepen lampen bedienen? Keuken voor resp. keuken achter tec.

[ Voor 18% gewijzigd door Rallye op 30-11-2018 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
Rallye schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:13:
@GWTommy Je kunt je ruimtes opdelen en zo verschillende groepen lampen bedienen? Keuken voor resp. keuken achter tec.
Dus je bedoelt meerdere ruimtes aanmaken? Krijg ik in de Home app van Homekit dan niet ook meerdere ruimtes? Voor de Siri bediening vind ik dat namelijk minder (daar wil ik wél ineens een hele ruimte aan kunnen spreken namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

leekers schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:15:
[...]

Bij mij is nu alles geupdate nadat ik het knopje updaten gevonden had boven mijn lampen op mijn telefoon 8)7
Vaag, vanmorgen nog een update aan het downloaden en nu zegt hij dat alles up-to-date is.

Laatste update geplaatst op 01/01-2018 :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:16
Da_maniaC schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:02:
Een poos geleden al eens wat gepost in dit topic. Ik ben inmiddels dermate ver met de afwerking van mijn woning dat het tijd wordt voor alle Hue apparatuur. *O*

Nu heb ik destijds op aanraden van mensen de All4Hue app gekocht en ik heb daar gisteren een uurtje mee zitten stoeien. Ik moet zeggen dat ik een behoorlijk groot aantal zaken niet zo eenvoudig gevonden kreeg.

1. Kan ik ook een Rule of Timer maken waarbij een Light Group 1 uur voor sunset begint aan gaat (met een fade-in van 25 - 75% de eerste 15 minuten bijvoorbeeld)?
Ik krijg wel de functionaliteit gevonden voor de 'lichtsensor' in de hue bridge maar deze hangt bij mij in de meterkast. Ook dacht ik dat er functionaliteit was om de tijdwaarde 'sunset' en 'sunrise' automatisch op te halen als een gegeven (bijvoorbeeld zoals dat vandaag de dag kan: klik ) Is dat mogelijk?

2. Hoe kan ik op mijn Hue Tap schakelaars meerdere functionaliteiten instellen per knop. Is het mogelijk om ook een 'long-press' functionaliteit in te stellen op deze schakelaars?
Zelf heb ik ook All4Hue, om dingen te bereiken zoals jij ze noemt is het meer puzzelen.
Mede daarom heb ik Hue Essentials uitgeprobeerd en dit is vaak met een paar kleine handelingen uit te voeren, kijk hier eens naar, zeker als All4Hue niet brengt wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
GWTommy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:58:
Na lang wachten eindelijk een droom die uit komt. Heb de Niko schakelaar besteld, ééntje om te testen of ik het wat vind. Moet nog wel even overgehaald worden om alles te vervangen. Schakelaar werkt prima, maar het voelt wat plastic en gammel aan. Indrukken van de knoppen kost wel flink wat moeite, denk dat dat door het energie opwekkende mechanisme komt (iemand die hier meer technische details zoals de werking over heeft?). Al met al had ik voor €50 (introductie aanbieding) wel iets beters verwacht.

Hoe is de ervaring bij de rest?

En klopt het dat ik slechts gehele ruimtes aan/uit kan zetten met de schakelaars? Ik wil graag individuele (groepen) lampen bedienen..!
Voor meer info kiijk eens hier bij Enocean, dat is het bedrijf dat de technologie leverd voor deze switches; https://www.enocean.com/technology/energy-harvesting/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-09 10:15
Zijn er meer mensen die Hue met Google Home gebruiken?
Het valt mij op dat de ambiances én Osram spots (meerdere wittinten) niet van kleurwarmte te wisselen zijn met spraakbediening. Of is iemand dit al wel gelukt? Zou wel een hele mooie feature zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
Erik1971 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:34:
[...]

Voor meer info kiijk eens hier bij Enocean, dat is het bedrijf dat de technologie leverd voor deze switches; https://www.enocean.com/technology/energy-harvesting/
Hele mooie techniek. Hier zijn nog veel meer applicaties voor!

Waarom heeft Hue niet de mogelijkheid om een bepaalde scene te activeren/deactiveren adhv bepaalde switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:17
Bij mij nog steeds geen updates zichtbaar in de app; wordt de update soms in batches uitgerold ofzo?
Bridge zelf heeft wel de nieuwste update geinstalleerd gisteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:24
GWTommy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 17:23:
[...]

Hele mooie techniek. Hier zijn nog veel meer applicaties voor!

Waarom heeft Hue niet de mogelijkheid om een bepaalde scene te activeren/deactiveren adhv bepaalde switches?
Ehh dit kan gewoon? Ik doe thuis niet anders haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
spokje schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:47:
[...]

Ehh dit kan gewoon? Ik doe thuis niet anders haha
Zou ik ook denken, meest basic functionaliteit natuurlijk.
Maar ik kan het nergens vinden in de Hue app.

Edit: dit is dus wel een "Friend of Hue" switch, en geen switch van Hue zelf. Misschien dat dat wat uit maakt?
Kan in ieder geval geen groepen van lampen aanmaken in de app, dat terwijl ik me kan herinneren dat ik destijds in de API het groeperen van lampen wel voorbij zag komen. Dan nog kan ik per button click slechts rooms koppelen, verder niets.

[ Voor 38% gewijzigd door GWTommy op 30-11-2018 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
GWTommy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:53:
[...]

Zou ik ook denken, meest basic functionaliteit natuurlijk.
Maar ik kan het nergens vinden in de Hue app.

Edit: dit is dus wel een "Friend of Hue" switch, en geen switch van Hue zelf. Misschien dat dat wat uit maakt?
Kan in ieder geval geen groepen van lampen aanmaken in de app, dat terwijl ik me kan herinneren dat ik destijds in de API het groeperen van lampen wel voorbij zag komen. Dan nog kan ik per button click slechts rooms koppelen, verder niets.
Je bedoelt meerdere lampen aan een kamer toevoegen? Ik kan me niet voorstellen dat dit niet met de officiële app kan. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik alleen All4Hue gebruik, maar het moet kunnen in de officiële app. Vind die app veel te basic maar die functionaliteit móet erin zitten :) net zoals het koppelen van een scène aan een schakelknop. Lijkt me toch. Anders is het heel simpel in All4Hue. Kan ik je sowieso wel aanraden. Officiële app zoet er wel mooier uit dan All4Hue. Mocht je dat belangrijk vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003

ManiacsHouse

Scheisse!

Nov 28, 2018
Software version: 1.46.13_r26312

Enabling power-on behavior feature

Lampen geüpdate maar staat nog steeds 1.29.0_r21169 als versienummer :?

Merk ook geen verschil. Lamp uit en aan via fysieke schakelaar en weer naar standaardkleur/helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
spokje schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 19:00:
[...]

Je bedoelt meerdere lampen aan een kamer toevoegen? Ik kan me niet voorstellen dat dit niet met de officiële app kan. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik alleen All4Hue gebruik, maar het moet kunnen in de officiële app. Vind die app veel te basic maar die functionaliteit móet erin zitten :) net zoals het koppelen van een scène aan een schakelknop. Lijkt me toch. Anders is het heel simpel in All4Hue. Kan ik je sowieso wel aanraden. Officiële app zoet er wel mooier uit dan All4Hue. Mocht je dat belangrijk vinden.
Een groep is een verzameling van bijvoorbeeld twee lampen in één armatuur. Die twee peertjes wil je als één "lamp" aansturen. Groepen aanmaken kan wel in andere apps, maar niet met de officiële app van Philips.
Je zou er een aparte kamer van kunnen maken, maar dan kan je niet meer de hele woonkamer schakelen, omdat een lamp volgens Philips maar in één kamer mag zitten en kamers in kamers kan ook niet.
Ik heb hier ook een tijd mee zitten rommelen. Je bent dan aangewezen op andere apps helaas.

De Hue dimmerswitch is wel makkelijk in te stellen, je kunt 5 scenes aan de "aan"-knop koppelen en (ik dacht) twee aan de "uit"-knop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:39

job

Je kan in een kamer scènes maken. Per scène kan je bepaalde lampen in of uit geschakeld laten.

Zo laat ik mijn woonkamer 2, 3, 4 of 5 lampen branden met mijn hue switch.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 30-11-2018 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
Alle reacties hier boven begrijp ik (los van het feit dat groepen niet aan te maken zijn in de officiële app, dat is natuurlijk vreemd). Maar het koppelen van een scene of (slechts enkele) lampen aan een knop van een "Friends of Hue"-schakelaar is niet mogelijk voor zo ver ik weet. Weet niet of iemand anders ook een dergelijke schakelaar heeft die dit kan bevestigen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Zal zo wat screenshots maken.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/i606qx.pngAfbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/al173s.png
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/15wnybc.pngAfbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2w720yo.png

Kan dus alleen rooms kiezen..
Let op: dit gaat dus om de nieuwe Niko schakelaar waar ik laatst een mail van kreeg van Hue.

[ Voor 28% gewijzigd door GWTommy op 30-11-2018 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Wat is die officiële app dan nog dramatisch zeg. Dit is toch basic functionaliteit in third party apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik heb het idee dat de update voor de lampen alleen voor nieuwere lampen geldt...
LTC002 (Hue Ambiance Ceiling), LCT015 (gen3 E27) en LTW013 (GU10 Ambiance) hebben wel een update (die op downloaden lijkt te hangen...) maar de LCT007 (gen1 E27), LLC010 (Hue Iris), LST002 (Ledstrip Plus), LLC011 (Hue Bloom), LTW001 (gen1 E27 Ambiance) en LLC020 (Hue Go) hebben schijnbaar geen update... :'(

Zou knap waardeloos zijn als dit alleen voor nieuwere lampen werkt!

[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 30-11-2018 20:43 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
GWTommy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 19:56:

Maar het koppelen van een scene of (slechts enkele) lampen aan een knop van een "Friends of Hue"-schakelaar is niet mogelijk voor zo ver ik weet.

[Afbeelding]
Ik zie in jouw screenshot anders toch echt een scene gekoppeld? :? "Bright" is een scene.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Tomba schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 20:41:
Ik heb het idee dat de update voor de lampen alleen voor nieuwere lampen geldt...
LTC002 (Hue Ambiance Ceiling), LCT015 (gen3 E27) en LTW013 (GU10 Ambiance) hebben wel een update (die op downloaden lijkt te hangen...) maar de LCT007 (gen1 E27), LLC010 (Hue Iris), LST002 (Ledstrip Plus), LLC011 (Hue Bloom), LTW001 (gen1 E27 Ambiance) en LLC020 (Hue Go) hebben schijnbaar geen update... :'(

Zou knap waardeloos zijn als dit alleen voor nieuwere lampen werkt!
De GU10 zijn bij mij geüpdate, maar niks Nada dat de laatste instelling bewaart blijft. De E27 in eerste instantie ook update, maar is de app nu weer opnieuw aan het downloaden en hangt daar nu al uurtje of 6 op... Gaat blijkbaar iets niet helemaal lekker.

[ Voor 4% gewijzigd door ManiacsHouse op 01-12-2018 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
remmuz schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:38:
Bij mij nog steeds geen updates zichtbaar in de app; wordt de update soms in batches uitgerold ofzo?
Bridge zelf heeft wel de nieuwste update geinstalleerd gisteren
Geen idee maar bij mij stond ineens aut update uit zonder reden en heb ik handmatig de update in gang gezet .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

ManiacsHouse schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 03:21:
[...]

De GU10 zijn bij mij geüpdate, maar niks Nada dat de laatste instelling bewaart blijft. De E27 in eerste instantie ook update, maar is de app nu weer opnieuw aan het downloaden en hangt daar nu al uurtje of 6 op... Gaat blijkbaar iets niet helemaal lekker.
Dat is op zich normaal, Zigbee is erg traag met versturen van data. Mijn lampen zijn nog steeds bezig....
Is de firmware versie nu wel 1.46.13_r26312?

Het lijkt er trouwens op dat de oudere Hue lampen inderdaad (nog?) geen update hebben aangezien er geen 5.105.x.xxxx firmware update gereleased is. Aldus Hue Webcare ‘more updates might be on the way’.....

[ Voor 17% gewijzigd door Tomba op 01-12-2018 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
leekers schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:38:
[...]

Hij is zo juist klaar met updaten van alle lampen maar er gebeurd helemaal niks noppes nada hier
Na de update zou 'Power on behaviour' beschikbaar moeten zijn in Hue Labs volgens deze tweet van Philips Hue: https://twitter.com/tweethue/status/1067153305304993798.

Bij mij is de betreffende formule nog niet zichtbaar, bij iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Tomba schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 07:05:
[...]

Dat is op zich normaal, Zigbee is erg traag met versturen van data. Mijn lampen zijn nog steeds bezig....
Is de firmware versie nu wel 1.46.13_r26312?

Het lijkt er trouwens op dat de oudere Hue lampen inderdaad (nog?) geen update hebben aangezien er geen 5.105.x.xxxx firmware update gereleased is. Aldus Hue Webcare ‘more updates might be on the way’.....
Hier hebben alleen de GU10 een update gekregen, alle E27 niet....

Wat ik nu eigenlijk wel mis is kerstboomverlichting van Hue, Twinkly lijkt er een beetje in te passen, maar ik twijfel nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

EOSfoto schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 07:57:
[...]

Hier hebben alleen de GU10 een update gekregen, alle E27 niet....

Wat ik nu eigenlijk wel mis is kerstboomverlichting van Hue, Twinkly lijkt er een beetje in te passen, maar ik twijfel nog....
Bedoel je puur aan en uit schakelen van de kerstverlichting? Zo ja werkt een Osram Plug uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Tomba schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 08:56:
[...]

Bedoel je puur aan en uit schakelen van de kerstverlichting? Zo ja werkt een Osram Plug uitstekend!
Nee, eigenlijk meer iets in die sfeer... De plug heb ik hier... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Squawk schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 07:51:
[...]

Na de update zou 'Power on behaviour' beschikbaar moeten zijn in Hue Labs volgens deze tweet van Philips Hue: https://twitter.com/tweethue/status/1067153305304993798.

Bij mij is de betreffende formule nog niet zichtbaar, bij iemand anders wel?
Ik lees eruit later dit jaar (tweet van 27 nov) :

Hi Neil, remedy is on its way! Later this year we will come with an update called Power on behavior, what exactly does what you're asking for. So make sure to keep the app and your lights updated! (once the update is done you can find it in Hue Labs)

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas_h78
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-08 15:50
Deze post heb ik gedaan in het Google Home forum op Tweakers, maar dacht dat het hier ook nog wel handig kon zijn voor gebruikers...
Bas_h78 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:01:
Mijn HUE wil niet meer koppelen in mijn Google Home Mini.
Het heeft altijd goed gewerkt, nu verhuist en de HUE stopte met werken.

Heb de Philips Hue ontkoppeld, maar krijg hem niet meer aan de Google Mini gekoppeld.

Heb op de MeetHue site alle links verwijderd die “Google” erbij hebben staan.
Vervolgens op Home proberen te linken via Managed Accounts.
Link lijkt goed te gaan, inloggen op de MeetHue site, accepteren dat Google dit mag gebruiken.
In home komt te staan “successfully linked” maar het wordt niet toegevoegd aan de Home.

Op de MeetHue site zie ik wel dat er weer een nieuwe Google connectie staat.
Maar Google Home mini laat het niet zien, nu al 20x geprobeerd. Hue wordt niet meer zichtbaar.

Telefoon staat op Engels, voor de “Assistant Languages” taat deze eerst op NL, dan pas Eng (US).

Iemand een idee hoe nu verder te gaan. Met de Hue app werken de lampen perfect…

Sync my devices (ned en eng) werkte ook niet
Hulp vanuit het forum is niet gekomen om het op te lossen, dus heb zelf maar met Google en Hue gebeld.
Google kon het niet oplossen (niet in 60 min), alles ontkoppeld van Hue. Kreeg toen helemaal geen koppeling meer met de bridge.
Gebeld met Hue, blijkt dat er geen internet verbinding was met de Bridge. Kon deze wel bedienen, was erg apart volgens Hue.
Laatste oplossing die Hue had was de Bridge aan een ander netwerk koppelen en dan de verbinding maken met de Bridge. Dit werkte, bridge weer teruggekoppeld aan het eigen netwerk en alles werkte weer. Connecties konden weer gemaakt worden met GHM.

Dit is een laaste oplossing die Hue had, ze weten zelf ook niet waarom dit gebeurd. Maar het wisselen van netwerk was de oplossing.

Als er meer mensen last van hebben, dan kan dit een oplossing zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
leekers schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 10:47:
[...]

Ik lees eruit later dit jaar (tweet van 27 nov) :

Hi Neil, remedy is on its way! Later this year we will come with an update called Power on behavior, what exactly does what you're asking for. So make sure to keep the app and your lights updated! (once the update is done you can find it in Hue Labs)
Een dag na de tweet (28-11) is update 1.46.13_r26312 uitgebracht. In de release notes staat o.a. "enabling power-on behaviour feature". Dus ik neem aan dat je eerst deze update moet installeren en vervolgens via Hue Labs de bijbehorende formule moet installeren.

Ik heb gisteren 5 lampen geüpdatet (3x Hue color, 2x Hue ambiance), maar de formule staat nog niet in Hue Labs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
ManiacsHouse schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 03:21:
[...]

Ook bij mij is 1 lamp al 2 dagen bezig om de update te downloaden; een LWB010.
Ik heb hem ook al even van de stroom gehaald maar hij gaat weer gewoon verder met downloaden!?!?? :?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Forceren jullie misschien op de één of andere manier die update en hoe dan?

Ik krijg gewoon netjes te zien dat er geen updates zijn. Hoewel ik zeker en vast lampen heb die in aanmerking komen voor deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

funske schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 23:44:
[...]

Ook bij mij is 1 lamp al 2 dagen bezig om de update te downloaden; een LWB010.
Ik heb hem ook al even van de stroom gehaald maar hij gaat weer gewoon verder met downloaden!?!?? :?
Herkenbaar al is het bij mij een LCT015 (E27 gen3) die al ruim 48 uur op bezig met downloaden staan. De rest van de lampen die een update hebben gekregen (alle gen1 en gen2 niet nog :'( ) inclusief zijn broertje in hetzelfde armatuur zijn allang ge-update. Best wel irritant eigenlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airpower
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 22:42

Airpower

Feel the Power!

Ik wil graag een domme plafondlamp met inbouwdimmer in de muur koppelen met Philips Hue. Is dat mogelijk door gebruik te maken van de AWS-3500S van klikaanklikuit? Kan deze worden gekoppeld aan de Hue Bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 23:24
Airpower schreef op zondag 2 december 2018 @ 08:37:
Ik wil graag een domme plafondlamp met inbouwdimmer in de muur koppelen met Philips Hue. Is dat mogelijk door gebruik te maken van de AWS-3500S van klikaanklikuit? Kan deze worden gekoppeld aan de Hue Bridge?
Ja kan, moet je domoticz gebruiken. Is een apart topic hier op tweakers voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Reactie van Hue Webcare;
The power on behavior feature will become available on all the official Hue lamps that have ever been released. This includes bulbs of all types and luminaires. We can't provide a date for when your other lights will receive the update, but they will be updated as well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 14-09 19:34
Is het met de hue strip mogelijk om deze met een ambilight tv automatisch aan en uit te laten gaan? Wat is hier voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 22:58

d0s

sssst

Hier ook al wat lampen geüpdate maar nog geen power on behaviour. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Airpower schreef op zondag 2 december 2018 @ 08:37:
Nee. De Hue Bridge werkt alleen met Zigbee, daar kun je geen klikaanklikuit aan koppelen. Wat je van klikaanklikuit gekozen hebt is bovendien alleen een schakelaar, geen dimmer.

Dat je zowel klikaanklikuit als Hue kunt bedienen via andere domotica oplossingen zoals @ebk71 voorstelt staat hier natuurlijk los van. Dat mag geen "koppelen aan de Hue Bridge" heten naar mijn idee.

Kijk eens naar de Zigbee oplossingen van bijvoorbeeld Busch Jaeger of Ubisys. Deze kun je wel aan de Hue Bridge koppelen en bedienen vanuit de Hue app. Alleen Apple Homekit gaat dan niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 09:50

LDVC

Let's get it over with

Squawk schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 15:48:
[...]

Een dag na de tweet (28-11) is update 1.46.13_r26312 uitgebracht. In de release notes staat o.a. "enabling power-on behaviour feature". Dus ik neem aan dat je eerst deze update moet installeren en vervolgens via Hue Labs de bijbehorende formule moet installeren.

Ik heb gisteren 5 lampen geüpdatet (3x Hue color, 2x Hue ambiance), maar de formule staat nog niet in Hue Labs.
Er staat niet dat de functionaliteit gelijk daarna beschikbaar is, enkel dat wanneer deze uiteindelijk verschijnt, dat dit binnen Hue labs zal zijn. Ik verwacht dat het nog een week of 2 kan duren, zodat eerst iedereen zijn lampen heeft geüpdate voor de functionaliteit beschikbaar komt. Ik meen dat het bij Hue entertainment ook een aantal weken duurde nadat de lampen de firmware update hadden gehad.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 22:58

d0s

sssst

Xander schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:25:
[...]

Nee. De Hue Bridge werkt alleen met Zigbee, daar kun je geen klikaanklikuit aan koppelen. Wat je van klikaanklikuit gekozen hebt is bovendien alleen een schakelaar, geen dimmer.

Dat je zowel klikaanklikuit als Hue kunt bedienen via andere domotica oplossingen zoals @ebk71 voorstelt staat hier natuurlijk los van. Dat mag geen "koppelen aan de Hue Bridge" heten naar mijn idee.

Kijk eens naar de Zigbee oplossingen van bijvoorbeeld Busch Jaeger of Ubisys. Deze kun je wel aan de Hue Bridge koppelen en bedienen vanuit de Hue app. Alleen Apple Homekit gaat dan niet werken.
Zijn die schakelaars al te gebruiken in de Hue app? Ik dacht dat Niko nu pas de eerste waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Ik heb sinds een week of 2 problemen met Hue. Nu de 3e x in 2 weken tijd dat ik langs de sensor loop, er een rood lampje brand en de lamp niet aangaat.
Check de andere sensor, daar hetzelfde probleem en dan blijkt dat als ik de dimmers indruk er ook niets gebeurt (daarvan brand lampje overigens wel groen)
Ook via de app (op wifi én buitenhuisverbinding) krijg ik de lampen niet uit.. stekkers eruit/erin helpt ook niet, kanaal op bridge veranderen ook niet, het enige wat de afgelopen keer hield was elke lamp eruit draaien, 10sec wachten en er weer indraaien..

Iemand enig idee wat dit veroorzaakt?

(De lampen gaven vorige x in de app stuk voor stuk aan “niet bereikbaar”, deze keer staat er niets achter.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stuiv
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-03 16:49
Pwain schreef op zondag 2 december 2018 @ 07:40:
Forceren jullie misschien op de één of andere manier die update en hoe dan?

Ik krijg gewoon netjes te zien dat er geen updates zijn. Hoewel ik zeker en vast lampen heb die in aanmerking komen voor deze update.
Ik heb even de spanning van de bridge gehaald na 24 uur, daarna ging de update vrij vlot.
21 lampen staan nu op 01-12 update.
Waaronder de lightstrip, gu10 en e27 👍

Alleen vreemd dat er nog een paar e27 lampen niet naar 01-12 update gaan maar blijven staan op 27-07. Geeft ook niet aan of er nog een update voor beschikbaar is? Iemand een idee hoe dit kan? Naar mijn idee allemaal gen3 lampen ik heb ze ook vaak als set besteld.

[ Voor 26% gewijzigd door Stuiv op 02-12-2018 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
d0s schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:40:
[...]

Zijn die schakelaars al te gebruiken in de Hue app? Ik dacht dat Niko nu pas de eerste waren.
Ze zijn als lamp toe te voegen aan Hue. Niet als accessoire.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
Stuiv schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:43:
k heb even de spanning van de bridge gehaald na 24 uur, daarna ging de update vrij vlot.
Ook ik heb de spanning even van de bridge gehaald en daarna werd de laatste meteen geupdate!!

Edit:
Niks update!! Na een aantal seconden begon hij weer met downloaden?!?!?????? :? |:(

Edit2:
Nu was hij zo klaar met downloaden en begon netjes te updaten.

Dus bedankt voor de tip @Stuiv

[ Voor 12% gewijzigd door funske op 02-12-2018 12:23 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:36
vanardenne schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:46:
[...]

Ik zie dat Alibaba ook deze heeft: https://www.alibaba.com/p...rmalList.1.646f1542EX78ub

Die zou qua maat beter passen achter de wandschakelaar. Denk je dat dit ook werkt?

edit: zie nu de video op deze site, suggereert dat 't werkt met Hue: https://www.sunricher.com...p.html#product_tabs_video
Zijn deze van de firma Iluminize niet dezelfde als bovenstaande van Sunricher:

https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item

Mooie oplossing voor degene die een 'domme' lamp wil koppelen aan een Hue-bridge en de lamp blijft dimbaar met een pulsdrukker van ieder merk.

Verkrijgbaar bij Amazon.de en gratis verzending naar NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

[...]

Ik heb even de spanning van de bridge gehaald na 24 uur, daarna ging de update vrij vlot.
Waaronder de lightstrip, gu10 en e27 👍

Alleen vreemd dat er nog een paar e27 lampen niet naar 01-12 update gaan maar blijven staan op 27-07. Geeft ook niet aan of er nog een update voor beschikbaar is? Iemand een idee hoe dit kan? Naar mijn idee allemaal gen3 lampen ik heb ze ook vaak als set besteld.
Welk type lightstrip heb jij? Mijn lightstrip Plus (LST002) heeft al een jaar lang geen update gehad, zie ook mijn eerdere post....

[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 02-12-2018 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

pitchdown schreef op zondag 2 december 2018 @ 09:53:
Is het met de hue strip mogelijk om deze met een ambilight tv automatisch aan en uit te laten gaan? Wat is hier voor nodig?
Je bedoelt dat de strip meekleurt met ambilight? Dat kan als je tv dat ondersteunt.
Bij mij staat het in de instellingen van tv. Ambilight+Hue. Kun je laten zoeken naar je bridge en dan kun je aangeven welke lampen je wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
funske schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:21:
[...]

Ook ik heb de spanning even van de bridge gehaald en daarna werd de laatste meteen geupdate!!

Edit:
Niks update!! Na een aantal seconden begon hij weer met downloaden?!?!?????? :? |:(

Edit2:
Nu was hij zo klaar met downloaden en begon netjes te updaten.

Dus bedankt voor de tip @Stuiv
Ik wordt er niet goed van: nadat hij weer begon te updaten voor de 2ᵉ keer, begon hij voor de 3ᵉ keer weer te downloaden?!?!?????
De lamp werkt verder wel, maar hij blijft gewoon aan het downloaden..... :?
Ik snap er niets meer van en laat het maar zo....

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-NL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-07 16:23
GewoonDennis schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:41:
Ik heb sinds een week of 2 problemen met Hue. Nu de 3e x in 2 weken tijd dat ik langs de sensor loop, er een rood lampje brand en de lamp niet aangaat.
Check de andere sensor, daar hetzelfde probleem en dan blijkt dat als ik de dimmers indruk er ook niets gebeurt (daarvan brand lampje overigens wel groen)
Ook via de app (op wifi én buitenhuisverbinding) krijg ik de lampen niet uit.. stekkers eruit/erin helpt ook niet, kanaal op bridge veranderen ook niet, het enige wat de afgelopen keer hield was elke lamp eruit draaien, 10sec wachten en er weer indraaien..

(De lampen gaven vorige x in de app stuk voor stuk aan “niet bereikbaar”, deze keer staat er niets achter.)
Ik had dat twee weken geleden ook. Ineens niets meer bereikbaar. Bleek dat ik teveel dimmers/sensoren op een bridge had aangesloten (via Philips Hue Support vernomen). Heb een tweede bridge erbij gekocht (marktplaats is je vriend) en eentje voor de benedenverdieping ingericht en eentje voor de bovenverdieping. Nu werkt alles weer zoals het moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Mark-NL schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:58:
Ik had dat twee weken geleden ook. Ineens niets meer bereikbaar. Bleek dat ik teveel dimmers/sensoren op een bridge had aangesloten (via Philips Hue Support vernomen). Heb een tweede bridge erbij gekocht (marktplaats is je vriend) en eentje voor de benedenverdieping ingericht en eentje voor de bovenverdieping. Nu werkt alles weer zoals het moet werken.
En wat is dan teveel sensoren/dimmers? Ik heb 3 sensoren en 1 dimmer-schakelaar, maar ik heb ook wel eens last van zo'n rood ledje; voornamelijk bij de sensoren die het verst van de bridge zitten.

En ik kan me niet voorstellen dat 3 sensoren en 1 dimmer teveel voor een bridge kan zijn....

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ManiacsHouse schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:43:
[...]

Je bedoelt dat de strip meekleurt met ambilight? Dat kan als je tv dat ondersteunt.
Bij mij staat het in de instellingen van tv. Ambilight+Hue. Kun je laten zoeken naar je bridge en dan kun je aangeven welke lampen je wilt gebruiken.
En gaat de strip dan ook automatisch aan en uit als de tv wordt uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Mark-NL schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:58:
[...]

Oké.. ik zit met 2 sensoren, 2 dimmers en 9 lampen alleen nog láng niet op “teveel” op 1 bridge maar hou het in de gaten.
Gebruik momenteel toch Homekit niet dus kan evt de oude ronde bridge er bij in gooien :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
funske schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:02:
[...]

En wat is dan teveel sensoren/dimmers? Ik heb 3 sensoren en 1 dimmer-schakelaar, maar ik heb ook wel eens last van zo'n rood ledje; voornamelijk bij de sensoren die het verst van de bridge zitten.

En ik kan me niet voorstellen dat 3 sensoren en 1 dimmer teveel voor een bridge kan zijn....
Rood lampje heb ik geregeld, maar dan gaat de lamp asnog wel aan. Deze situatie wat ik net typte was gewoon totale storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiv
Tomba schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:39:
[...]

Welk type lightstrip heb jij? Mijn lightstrip Plus (LST002) heeft al een jaar lang geen update gehad, zie ook mijn eerdere post....
De LST002, en draait op nieuwe software van 1-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 09:50

LDVC

Let's get it over with

Net even in de HUE api gekeken en daar is zichtbaar dat het power-on gedrag nu configureerbaar is via het PUT \lights enpoint

"config": {
"startup": {
"mode": "safety",
"configured": true
}
}

Mode is via de API configureerbaar, ware het niet dat je moet weten welke modes ondersteund zijn:
"description": "invalid value, xxxxxx, for parameter, config/startup/mode"

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

GewoonDennis schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:40:
[...]

Rood lampje heb ik geregeld, maar dan gaat de lamp asnog wel aan. Deze situatie wat ik net typte was gewoon totale storing.
Rood lampje kan ook duiden op een laag batterij nivo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:46

aawe mwan

Wat ook leuk is:

[...]

Dat was ook de tip voor mij. In eerste instantie duurde het "downloaden" een uur per lamp, maar als dat eindelijk klaar was, begonnen de lampen na een tijdje gewoon weer opnieuw met downloaden.

Na een powercycle van de Hue hub deed hij 3 lampen in 1 uur en nu rondt hij de upgrade wel helemaal af.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
arpeggio schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:33:
[...]

Zijn deze van de firma Iluminize niet dezelfde als bovenstaande van Sunricher:

https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item

Mooie oplossing voor degene die een 'domme' lamp wil koppelen aan een Hue-bridge en de lamp blijft dimbaar met een pulsdrukker van ieder merk.

Verkrijgbaar bij Amazon.de en gratis verzending naar NL
Lijkt er in ieder geval veel op. Prijs op Alibaba is wel stuk lager, maar tot nu nog niet voor elkaar gekregen om een bestelling bij hun te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Stuiv schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:54:
[...]

De LST002, en draait op nieuwe software van 1-12
Bizar, welke versie is dat dan? Die van mij draait op 5.1050.21169 van 2-1-2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
GewoonDennis schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:41:

Hi Dennis,

Ik heb voor het zelfde probleem al een paar keer eerder uitgelegd hier op dit forum wat de oorzaken kunnen zijn, maar zal het nogmaals herhalen ;) , het volgende kan bij jou (en de andere hier die het zelfde probleem hebben) mis zijn;
1. Je bridge staat te dicht bij je Wifi Router, houd minimaal 50 cm afstand (zoek ff op het forum op mijn naar mijn naam, ik heb namelijk een aantal keer uitgelegd waarom dit een probleem is)
2. Je hebt last van een "stoor" bron op 2,4Ghz (meestal de Wifi van je buren), je kunt dit oplossen door een ander ZigBee kanaal te selecteren (bij Hue app is dat een bridge optie)
3. Je ZigBee netwerk kan berichten van Sensor/Dimmers niet terug sturen naar de bridge omdat de routes fout zijn, dit is vaak het geval wanneer je niet Philips Hue lampen in je netwerk hebt zitten (zoals Ikea Tradfri of Osram), je kan dit oplossen door alle lampen even van stroom te halen, minstens 30 seconden wachten en dan de lampen een voor een weer aan te zetten.

Als je ledje op je Dimmer of Sensor even rood oplicht dan betekend dat meestal dat het bericht niet kan worden afgegeven aan het ZigBee netwerk (bridge). Het kan ook batterij zijn, maar dan zal de Switch of Sensor eerst een paar weken/maanden een oranje ledje laten branden, meestal gaan de batterijen wel een jaar of 2 tot 5 mee (afhankelijk van gebruik en netwerk).

Hoop dat je het lukt om je Sensoren en Switches weer aan de praat te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GewoonDennis
Erik1971 schreef op zondag 2 december 2018 @ 15:30:
[...]

Hi Dennis,

Ik heb voor het zelfde probleem al een paar keer eerder uitgelegd hier op dit forum wat de oorzaken kunnen zijn, maar zal het nogmaals herhalen ;) , het volgende kan bij jou (en de andere hier die het zelfde probleem hebben) mis zijn;
1. Je bridge staat te dicht bij je Wifi Router, houd minimaal 50 cm afstand (zoek ff op het forum op mijn naar mijn naam, ik heb namelijk een aantal keer uitgelegd waarom dit een probleem is)
2. Je hebt last van een "stoor" bron op 2,4Ghz (meestal de Wifi van je buren), je kunt dit oplossen door een ander ZigBee kanaal te selecteren (bij Hue app is dat een bridge optie)
3. Je ZigBee netwerk kan berichten van Sensor/Dimmers niet terug sturen naar de bridge omdat de routes fout zijn, dit is vaak het geval wanneer je niet Philips Hue lampen in je netwerk hebt zitten (zoals Ikea Tradfri of Osram), je kan dit oplossen door alle lampen even van stroom te halen, minstens 30 seconden wachten en dan de lampen een voor een weer aan te zetten.

Als je ledje op je Dimmer of Sensor even rood oplicht dan betekend dat meestal dat het bericht niet kan worden afgegeven aan het ZigBee netwerk (bridge). Het kan ook batterij zijn, maar dan zal de Switch of Sensor eerst een paar weken/maanden een oranje ledje laten branden, meestal gaan de batterijen wel een jaar of 2 tot 5 mee (afhankelijk van gebruik en netwerk).

Hoop dat je het lukt om je Sensoren en Switches weer aan de praat te krijgen.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, ik heb dit inderdaad eerde gelezen hier :Y maar de bridge staat een meter van de router, heb alle kanalen geprobeerd, en heb alleen Philips Hue lampen én accessoires dus geen van deze opties zouden er wat mee te maken kunnen hebben vandaar dat ik alsnog de vraag stelde :P

Ook zijn de sensoren nog geen jaar oud dus de batterijen zouden (in theorie) niet op kunnen zijn :P het werkt inmiddels weer, benieuwd voor hoelang nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12:27
Ik heb zelf geen Philips Hue maar mogelijk binnenkort toch een keer zo'n starterpack aanschaffen. Maar ik heb wel een andere vraag voor de ervaren Hue gebruikers. Ik ben op zoek naar een slimme stekker voor mijn espresso machine. Deze heeft enige opwarm tijd nodig dus wil ik zo schakelen dat ie ruim voordat de wekker gaat al aan gaat.

Nu is het ook zo dat ik nogal wisselende tijden heb wat betreft opstaan. Ik heb al somfy tahoma en Somfy heeft natuurlijk ook van die stekkers, maar in de app van Somfy is het nog vrij lastig en ingewikkeld een tijd aan te passen. Het is geen probleem om een tijdschema te maken, maar het wordt vervelend als je dit elke dag even wilt aanpassen.

Nu kun je ook slimme stekers op de Hue aansluiten. Mijn vraag is dus hoe makkelijk het is om de tijd van aangaan te wijzigen. Als dit met een paar klikken is aan te passen kan ik beter voor een stekker kijken die op de Hue kan.

Maar wellicht hebben jullie wel een hele ander advies, buiten Hue en Somfy om. Het liefst heb ik een app op mijn telefoon wat je opent en direct zonder al te veel menu's en instellingen een tijd kunt instellen. Net zo makkelijk alsof je de wekker zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
GewoonDennis schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:40:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide antwoord, ik heb dit inderdaad eerde gelezen hier :Y maar de bridge staat een meter van de router, heb alle kanalen geprobeerd, en heb alleen Philips Hue lampen én accessoires dus geen van deze opties zouden er wat mee te maken kunnen hebben vandaar dat ik alsnog de vraag stelde :P

Ook zijn de sensoren nog geen jaar oud dus de batterijen zouden (in theorie) niet op kunnen zijn :P het werkt inmiddels weer, benieuwd voor hoelang nu..
Ok, waren toevallig je lampen net aan het updaten, zou best kunnen dat daardoor het ZigBee netwerk erg druk bezig was!

Maar fijn dat het weer werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

pitchdown schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:13:
[...]

En gaat de strip dan ook automatisch aan en uit als de tv wordt uitgezet?
Mmm geen idee meer. Heb het weleens geprobeerd en werkt leuk maar ook beetje raar. Voor lamper verder van tv is het effect nogal apart. Kleurt de hele kamer mee.
Als ik de tv uitzette gingen de betreffende lampen dacht ik naar de instelling die ze hadden voordat de ambilight ze overnam. Maar gewoon eens proberen. Is nogal simpel in te stellen en je zet het ook zo weer uit in je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ManiacsHouse schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:32:
[...]

Mmm geen idee meer. Heb het weleens geprobeerd en werkt leuk maar ook beetje raar. Voor lamper verder van tv is het effect nogal apart. Kleurt de hele kamer mee.
Als ik de tv uitzette gingen de betreffende lampen dacht ik naar de instelling die ze hadden voordat de ambilight ze overnam. Maar gewoon eens proberen. Is nogal simpel in te stellen en je zet het ook zo weer uit in je tv.
De ervaring met een extra lamp heb ik hier ook. Er staat 1 lamp naast de TV welke ambilight volgt en dat werkt goed. Een lamp een paar meter heeft ook mee gedaan met ambilight maar dat is rare gewaarwording. Daarom deze eruit gehaald.
Ik heb even getest met een normale lamp, en deze gaat netjes mee aan en uit met de TV.
Ik denk dat een strip gewoon hetzelfde als een lamp kan worden beschouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:08
Guido7619 schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:28:
Ik heb zelf geen Philips Hue maar mogelijk binnenkort toch een keer zo'n starterpack aanschaffen. Maar ik heb wel een andere vraag voor de ervaren Hue gebruikers. Ik ben op zoek naar een slimme stekker voor mijn espresso machine. Deze heeft enige opwarm tijd nodig dus wil ik zo schakelen dat ie ruim voordat de wekker gaat al aan gaat.

Nu is het ook zo dat ik nogal wisselende tijden heb wat betreft opstaan. Ik heb al somfy tahoma en Somfy heeft natuurlijk ook van die stekkers, maar in de app van Somfy is het nog vrij lastig en ingewikkeld een tijd aan te passen. Het is geen probleem om een tijdschema te maken, maar het wordt vervelend als je dit elke dag even wilt aanpassen.

Nu kun je ook slimme stekers op de Hue aansluiten. Mijn vraag is dus hoe makkelijk het is om de tijd van aangaan te wijzigen. Als dit met een paar klikken is aan te passen kan ik beter voor een stekker kijken die op de Hue kan.

Maar wellicht hebben jullie wel een hele ander advies, buiten Hue en Somfy om. Het liefst heb ik een app op mijn telefoon wat je opent en direct zonder al te veel menu's en instellingen een tijd kunt instellen. Net zo makkelijk alsof je de wekker zet.
Een Osram Smart+ tussenstekker kost deel 1 van je probleem op. Heb er hier zelf drie voor een drietal lampen met ingebouwde dimmer en drie E14 fittingen, waardoor smart lights geen optie zijn.

In de Hue app kun je met een paar klikken ook wel een aangepaste routine instellen. Ik zie hiervoor geen enkel bezwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 00:58
Guido7619 schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:28:
Ik ben op zoek naar een slimme stekker voor mijn espresso machine.
Gaat niet werken, die koffiezetters hebben allemaal een pulsdrukker.
Zomaar spanning op dat ding zetten zal je geen bak koffie opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GewoonDennis
Erik1971 schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:37:
[...]

Ok, waren toevallig je lampen net aan het updaten, zou best kunnen dat daardoor het ZigBee netwerk erg druk bezig was!

Maar fijn dat het weer werkt!
Het is inmiddels 4 x gebeurt, en het duurt steeds een paar uur tot 1.5dag dus nee, kan me niet indenken dat het met updates te maken heeft.
Veel gezeur met wifi hier gehad, denk eerder een (wederom) gare router/modem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
funske schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:54:
Ik wordt er niet goed van: nadat hij weer begon te updaten voor de 2ᵉ keer, begon hij voor de 3ᵉ keer weer te downloaden?!?!?????
De lamp werkt verder wel, maar hij blijft gewoon aan het downloaden..... :?
Ik snap er niets meer van en laat het maar zo....
Eindelijk na weer een paar uur downloaden heb ik de bridge voor de 3ᵉ keer even spanningsloos gemaakt en nadat ik de spanning er weer opgezet had geen hij meteen updaten en is alles nu klaar.

Alleen mijn LCT001 lampen zitten nog op 5.105.0.21169, de LTW001 op 5.105.0.21536 en de LWB010 op 1.4613_r26312...
Geen idee waarom er allerlei verschillen zijn en er alleen bij de LWB010 een recente datum staat en bij de andere helemaal geen datum.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiv
Tomba schreef op zondag 2 december 2018 @ 15:18:
[...]

Bizar, welke versie is dat dan? Die van mij draait op 5.1050.21169 van 2-1-2018.
1.46.13_r26312 draait er op de strip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
Ik krijg gewoon geen update te zien. Zelfs na de bridge eens een keer spanningsloos te zetten enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb inmiddels ook een starterspack draaien, maar ik moet zeggen dat de standaard app behoorlijk beperkt is voor zo'n 'premium' product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• labmuisfrl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 12:48
shoombak schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:59:
Ik heb inmiddels ook een starterspack draaien, maar ik moet zeggen dat de standaard app behoorlijk beperkt is voor zo'n 'premium' product.
Wat mis je precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Pwain schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:56:
Ik krijg gewoon geen update te zien. Zelfs na de bridge eens een keer spanningsloos te zetten enzovoort.
De app al een keer opnieuw geïnstalleerd?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Pwain schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:56:
Hier het zelfde.

Wat ik ook doe "Geen updates beschikbaar".
funske schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:59:
[...]

De app al een keer opnieuw geïnstalleerd?
Dan zouden alle iPhones en iPads hier een brakke App. hebben?

[ Voor 29% gewijzigd door i2Paq op 03-12-2018 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbb2
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-10-2022
Hallo,

Ik ben van plan om philips hue in de woning te hangen. Nou heb ik in de woonkamer 2x3 dimbare spots. Is het zo simpel als gewoon de spots vervangen? Hoe zit het me de dimmer(knop) die aan de muur hangt? Is dat compatibel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:38
Ronbb2 schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:12:
Hallo,

Ik ben van plan om philips hue in de woning te hangen. Nou heb ik in de woonkamer 2x3 dimbare spots. Is het zo simpel als gewoon de spots vervangen? Hoe zit het me de dimmer(knop) die aan de muur hangt? Is dat compatibel?
De dimmer zal je moeten bypassen want de hue lampen moeten direct op de netspanning; aan/uit, dimmen etc doe je met de Hue app of met een van de accesoires zoals de Hue dimmer of Hue tap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 22:31
EricDH schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:19:
[...]

De dimmer zal je moeten bypassen want de hue lampen moeten direct op de netspanning; aan/uit, dimmen etc doe je met de Hue app of met een van de accesoires zoals de Hue dimmer of Hue tap.
Beetje kort door de bocht.

Ik heb namelijk een E27 Hue color lamp achter een dimmer zitten en die werkt prima als de dimmer vol open staat. Neemt niet weg dat ik die dimmer eigenlijk het beste kan weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbb2
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-10-2022
maxoss schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:23:
[...]

Ik heb namelijk een E27 Hue color lamp achter een dimmer zitten en die werkt prima als de dimmer vol open staat. Neemt niet weg dat ik die dimmer eigenlijk het beste kan weghalen.
Dus beste oplossing is dimmer er tussen uithalen. Maar het is mogelijk om de dimmer gewoon voluit te zetten en er dan niet meer aankomen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb drie verschillende soorten Hue lampen in gebruik:
1. Hue White (oude 'aan bovenkant plat' model), model LWB004 (firmware 5.105.0.21169)
2. Hue White (huidig 'bol' model), model LWB006 (firmware 5.105.0.21169)
3. Hue White (huidig 'bol' model), model LWB010 (firmware 1.46.13_r26312)
4. GU10 White&Ambiance spotjes, model LTW013 (firmware 1.46.13_r26312)

In mijn beleving heb ik maar drie modellen. Echter kennelijk zijn er van de huidige Hue White ('bol') twee modellen geweest. Maar het ene model heeft wel de nieuwe update gekregen (1.46.x) en het oude model niet. Daarnaast heeft de oude Hue White ook geen update gekregen. Ik vind het allemaal maar verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty2017
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-09 10:28
Ronbb2 schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:29:
[...]

Dus beste oplossing is dimmer er tussen uithalen. Maar het is mogelijk om de dimmer gewoon voluit te zetten en er dan niet meer aankomen? ;)
Ja dat kan, maar ik heb begrepen dat de levensduur van de lamp verkleind wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 10:51
maxoss schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:23:
[...]

Hier hetzelfde verhaal. Ook 2 colors achter een dimmer, werkt prima.
Ronbb2 schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:29:
[...]

Ik zou het gewoon proberen voordat je gaat knutselen. Je hebt kans dat het werkt en mocht dat niet zo zijn kun je alsnog eea aanpassen.
shorty2017 schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:45:
[...]

Ja dat kan, maar ik heb begrepen dat de levensduur van de lamp verkleind wordt.
Hmm, toen ik hiervoor Googlede kwam ik er niks over tegen op een bericht van Philips na dat het niets uitmaakte. Ach ja, mocht het wel zo zijn ga je van 15.000u naar 12.000u per lamp? :P Ook niet zo spannend dan dus...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erik1971
remzor schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:57:
[...]

Hier hetzelfde verhaal. Ook 2 colors achter een dimmer, werkt prima.

[...]

Ik zou het gewoon proberen voordat je gaat knutselen. Je hebt kans dat het werkt en mocht dat niet zo zijn kun je alsnog eea aanpassen.

[...]

Hmm, toen ik hiervoor Googlede kwam ik er niks over tegen en zelf een bericht vanuit Philips dat het niets uitmaakte. Ach ja, mocht het wel zo zijn ga je van 15.000u naar 12.000u per lamp? :P Ook niet zo spannend dan dus...
Even toelichting op probleem met Hue lampen achter een standaard dimmer, de meeste zullen netjes 240 volt uitsturen als deze op 100% staat.

Maar het grootste probleem met dimmers is dat het toch kan gebeuren dat deze niet op 100% staat (iemand draait met de hand de dimmer terug) en dan krijg je het probleem dat er dus minder dan 240 volt naar de Hue lamp gaat en dat is schadelijk voor de lamp. De Hue lamp heeft een voeding die probeerd om zo lang mogelijk netjes 5 volt te leveren aan de CPU en LEDS, als de spanning lager dan 240 volt is betekend dat er meer stroom door de voeding gaat lopen en dus warmer wordt en dus eerder kapot gaat (met een beetje pech na een paar minuten....)

Vandaar nooit achter een bestaande dimmer hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12:27
ruudvee schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:11:
[...]

Gaat niet werken, die koffiezetters hebben allemaal een pulsdrukker.
Zomaar spanning op dat ding zetten zal je geen bak koffie opleveren.
Jawel hoor, het is een espresso machine, zo'n glimmend ding met een dubbele boiler erin. Dat heeft een tijdje nodig om op te warmen, alsmede de zetgroep.

Het gaat dan ook om het opwarmen, de koffie zal ik nog wel zelf moeten zetten ja. Dan had ik gewoon mijn volautomaat moeten behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
shoombak schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:59:
Ik kan je enkel maar gelijk geven. Ik had exact hetzelfde gevoel.

Maar nu gebruik ik de app iConnectHue. Die is veel beter! Je kan meerdere tijdschema’s toevoegen. Meerdere acties bij een detectie van beweging enzovoort. Ook scène animaties die gewoon werken op de bridge. Want telkens ik de officiële hue app gebruikte was mijn batterij snel leeg.

De app is zeker en vast zijn prijs waard!
Pagina: 1 ... 21 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic