[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.147.122 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
i2Paq schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:01:

Dan zouden alle iPhones en iPads hier een brakke App. hebben?
Bij mij heb ik alleen op 1 iPad (die ik waarmee ik de update uitvoerde) de app vernieuwd. Met de andere iPad en 2 iPhones heb ik niets gedaan.
Uiteindelijk is het me toch ook gelukt.....
Het is maar een idee.........

Have Fun Funske

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06:49
Erik1971 schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:07:
[...]

Even toelichting op probleem met Hue lampen achter een standaard dimmer, de meeste zullen netjes 240 volt uitsturen als deze op 100% staat.

Maar het grootste probleem met dimmers is dat het toch kan gebeuren dat deze niet op 100% staat (iemand draait met de hand de dimmer terug) en dan krijg je het probleem dat er dus minder dan 240 volt naar de Hue lamp gaat en dat is schadelijk voor de lamp. De Hue lamp heeft een voeding die probeerd om zo lang mogelijk netjes 5 volt te leveren aan de CPU en LEDS, als de spanning lager dan 240 volt is betekend dat er meer stroom door de voeding gaat lopen en dus warmer wordt en dus eerder kapot gaat (met een beetje pech na een paar minuten....)

Vandaar nooit achter een bestaande dimmer hangen.
Ik kan het theoretische verhaal prima volgen hoor maar heb zelf bewust de keuze gemaakt het te proberen. Tot nu toe werkt het dan ook prima (ik kom dus ook niet aan de bestaande dimmers). Mocht er een lamp stuk gaan neem ik dat dus ook op de koop toe, nog steeds voordeliger dan nu nieuw schakelmateriaal aan te schaffen en in de muur te gaan prutsen. De vriendin wilt dit ook niet hebben dus moest ik het wel zo proberen :D
Maar goede info voor de lezers hier, thanks!

Btw: probeerT en betekenT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Met Black Friday Osram Smart+ pluggen aangeschaft. Recent is hier een koelkast 'op hol geslagen.' Die is non-stop aan het koelen. Ja waarschijnlijk iets met thermostaat, maar het ding gaat over een aantal weken sowieso weg. Nu is het idee om tijdelijk een Osram plug er tussen te zetten en de koelkast elk uur aan/uit te doen om de koeling te beheersen. Via welke software zou je dit het beste kunnen doen? Namelijk het aanmaken/beheren van 24 profielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 18:42
Saturnus schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:59:
Met Black Friday Osram Smart+ pluggen aangeschaft. Recent is hier een koelkast 'op hol geslagen.' Die is non-stop aan het koelen. Ja waarschijnlijk iets met thermostaat, maar het ding gaat over een aantal weken sowieso weg. Nu is het idee om tijdelijk een Osram plug er tussen te zetten en de koelkast elk uur aan/uit te doen om de koeling te beheersen. Via welke software zou je dit het beste kunnen doen? Namelijk het aanmaken/beheren van 24 profielen.
Is dat niet gewoon makkelijker te doen met zo'n standaard ding van de Hema met die schuifdingetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:20

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Stuiv schreef op maandag 3 december 2018 @ 06:19:
[...]

1.46.13_r26312 draait er op de strip
Apart, dat zou betekenen dat er 2 verschillende Lightstrip Plus onder hetzelfde typenummer zouden zijn...

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Pompi schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:03:
[...]

Is dat niet gewoon makkelijker te doen met zo'n standaard ding van de Hema met die schuifdingetjes?
Ah dat is ook een topidee. Inderdaad makkelijker. (y)

Daarnaast ben ik nog steeds benieuwd welke pc software jullie gebruiken voor het beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Saturnus schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:43:
[...]

Ah dat is ook een topidee. Inderdaad makkelijker. (y)

Daarnaast ben ik nog steeds benieuwd welke pc software jullie gebruiken voor het beheren.
Makkelijker maar misschien minder leuk dan het uitvogelen hoe het zou kunnen met software. Persoonlijk zou ik zo'n Hema ding doen zodat het eten eetbaar is en daarna zelf gaan vogelen hoe het anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:51
Een tijdklok bedoel je? Met die Osrams kan ook. Aansturen kan gewoon via de Huebridge met de Hue-app. Zo gaat mijn kerstverlichting (onder andere) ook aan.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parrish
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-03-2022
GWTommy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:58:
Na lang wachten eindelijk een droom die uit komt. Heb de Niko schakelaar besteld, ééntje om te testen of ik het wat vind. Moet nog wel even overgehaald worden om alles te vervangen. Schakelaar werkt prima, maar het voelt wat plastic en gammel aan. Indrukken van de knoppen kost wel flink wat moeite, denk dat dat door het energie opwekkende mechanisme komt (iemand die hier meer technische details zoals de werking over heeft?). Al met al had ik voor €50 (introductie aanbieding) wel iets beters verwacht.

Hoe is de ervaring bij de rest?

En klopt het dat ik slechts gehele ruimtes aan/uit kan zetten met de schakelaars? Ik wil graag individuele (groepen) lampen bedienen..!
Is deze switch homekit compatible?

op deze site staat van wel https://www2.meethue.com/nl-nl/friends-of-hue/niko

Ik kan er in de handleiding niets van vinden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Van binnen is het gewoon een tap. Hij valt onder Friends of Hue en wordt dus geüpdatet door de Bridge. De reden waarom de Osrams via Hue geen Homkit kunnen is er dus niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver323
  • Laatst online: 11-06 14:20
Oké heb nu ook de update binnen van de lampen. De lampen zijn voorzien van versie 1.46.13_r26312
Onder de release notes staat dus Enabling power-on behavior feature. Heb de met drie lampen geprobeerd maar helaas... ze gaan weer naar volle sterkte.. moet hier nog wat voor doen verder?

Iemand dit ook al ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:44
Argh, met Black Friday dacht ik een aanbieding te pakken te hebben (105 euro voor 6 GU10 spots), bleek het dus Hue white GU10 lampen te zijn ipv Ambiance :( En ik maar zoeken naar een fout in de scenes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorDrakka
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Hoi,
Na overweging een Hue Buckram gekocht voor in de keuken.
https://www.coolblue.nl/product/797556/philips-hue-buckram-4-spot-zwart-met-dimmer.html
Erg blij met de look en met de lichtopbrengst!.

Maar,.. ik krijg ze op geen manier gekoppeld aan mijn Hue bridge. De spots komen met een dimmer waar ze mee gepaired zijn want die doet het wel. Ik wil ze echter aasn mijn bridge hebben voor besturing met Home Assistant.

Nu probeer ik de lampen toe te voegen op serialnr. Staat een 6 cijferige code nergens.

Moet ik hiervoor de spots eruit halen?

Ik heb ook getracht de dimmer te koppelen, dit moet je doen als lampje Oranje knippert, als dit niet zo is, 1 seconde de setup knop indrukken. Dan doe je dat en knippert het lampje 1 maal rood en thats it! Wordt 'dus ook niet gevonden.

Voor de rest de Hue bridge reset en geupdated.
heeft iemand nog enig idee?
Groet,
Ad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
MorDrakka schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:26:
Hoi,
https://www.coolblue.nl/product/797556/philips-hue-buckram-4-spot-zwart-met-dimmer.html

Maar,.. ik krijg ze op geen manier gekoppeld aan mijn Hue bridge. De spots komen met een dimmer waar ze mee gepaired zijn want die doet het wel. Ik wil ze echter aasn mijn bridge hebben voor besturing met Home Assistant.

Nu probeer ik de lampen toe te voegen op serialnr. Staat een 6 cijferige code nergens.

Ik heb ook getracht de dimmer te koppelen, dit moet je doen als lampje Oranje knippert, als dit niet zo is, 1 seconde de setup knop indrukken. Dan doe je dat en knippert het lampje 1 maal rood en thats it! Wordt 'dus ook niet gevonden.

Groet,
Ad
Ik heb ook een aantal lampen die werden geleverd met gekoppelde remote. Deze heb ik aangemeld met het serienummer. Dit nummer staat op de spots zelf. Deze moet je er dus uithalen (alle vier!). Code's van de lampen in de app ingeven bij zoeken op serienr. en dan moet het lukken. Voorwaarde is wel dat de lamp binnen het bereik van de bridge/ het zigbee netwerk zit

De remote kan je aanmelden volgens de instructie in de app, reset geven en aanmelden. Dit is soms wel iets wat niet in één keer lukt, geen idee waar het aan ligt.

De bridge resetten was niet nodig geweest, met de standaard aanmeld procedures moet het gewoon kunnen.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Helox-in-a-box schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:14:
Argh, met Black Friday dacht ik een aanbieding te pakken te hebben (105 euro voor 6 GU10 spots), bleek het dus Hue white GU10 lampen te zijn ipv Ambiance :( En ik maar zoeken naar een fout in de scenes...
Verrek, ik wist niet dat er nu ook witte GU10 spots bestaan. 2-pack voor 35 euro bij amazon, dan is 105 voor 6 stuks geen aanbieding inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:17

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hm, ik gebruik de v1 bridge nog (naar tevredenheid). Nu kreeg ik net een popup in de app dat er een nieuwe app beschikbaar is. Blijkbaar is er een app speciaal voor de v1 bridge ontwikkeld... Op zich best, maar Labs is eruit gesloopt... :o

Kwestie van tijd dat ik moet gaan upgraden naar een nieuwe bridge gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
silver323 schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:32:
Oké heb nu ook de update binnen van de lampen. De lampen zijn voorzien van versie 1.46.13_r26312
Onder de release notes staat dus Enabling power-on behavior feature. Heb de met drie lampen geprobeerd maar helaas... ze gaan weer naar volle sterkte.. moet hier nog wat voor doen verder?

Iemand dit ook al ondervonden?
Je zult moeten wachten op een update van de Hue App of Hue Labs (en wellicht de Hue Bridge, maar die is onlangs ook al geupdate dus kan zijn dat deze al de juiste software heeft), je moet toch ergens kunnen aangeven wat je gewenste gedrag is.....

Nog even geduld denk ik 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
MorDrakka schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:26:
Hoi,

Groet,
Ad
Heb je de lampen wel aan staan op het moment dat je de remote en lampen toevoegd middels de instructies van de App (en inderdaad de remote reset knop maar kort indrukt!).

Als dit nog niet lukt, je kunt de lampen resetten door de Dimmer Switch te gebruiken, voordat deze is toegevoegd aan de Bridge. Je houd dan de Dimmer Switch kort bij de lamp die je wilt toevoegen en houd dan 10 seconden de I en O knop te gelijk ingedrukt, dan wordt de lamp gereset en kan deze gevonden worden door de bridge. Als je alle lampen hebt toegevoegd, reset je vervolgens de Dimmer Switch door de reset knop achter op 10 seconden in te drukken (en via de App de bridge laten zoeken naar de Dimmer Switch).

Veel succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 07:43
Ik kwam er vandaag achter dat je iPad niet maar aan de stroom hoeft te hangen om als HomeHub te fungeren. M.a.w: nu kan ik m'n lampen altijd via 4G aanzetten, ook als de iPad ergens rondslingert :P

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silver323
  • Laatst online: 11-06 14:20
Erik1971 schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:44:
[...]

Je zult moeten wachten op een update van de Hue App of Hue Labs (en wellicht de Hue Bridge, maar die is onlangs ook al geupdate dus kan zijn dat deze al de juiste software heeft), je moet toch ergens kunnen aangeven wat je gewenste gedrag is.....

Nog even geduld denk ik 8)
Zo'n vermoeden had ik ook. Heb inderdaad momenteel alles voorzien van de laatste updates. Maar nog niet iets kunnen vinden. Dus wachten we even af.
Hou het hier ook in de gaten, denk dat er wel meer zijn die hier op zaten te wachten.
Bedankt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:53
Hulleman schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:48:
ik heb sinds kort twee hue color lampen en een bridge. Twee lampen staan in de hoek van de kamer. Nu heb ik het idee dat één van de twee lampen niet lekker meekleurt met scenes. Ik heb een aantal scenes met een warme standaard kleur (beide lampen dezelfde kleur dus). Alleen één van de twee lampen is overduidelijk niet warm, maar gewoon wit. Als je in de lamp kijkt zie je overduidelijk verschil. Bij de scene "ontspannen" lijkt één lamp wel een TL balk, terwijl de andere lamp een mooie warme kleur weergeeft. Als ik met de scenes aan de slag ga en de kleur verander op de gewenste warme kleur zet, lijkt het goed te gaan, al heb ik wel het idee dat één lamp minder kleurschakeringen laat zien.

De lamp die niet goed de kleur lijkt weer te geven zit in een hoek met een muurkleur RAL9010. De andere lamp in een hoek met muurkleur antraciet. Dat zal ook wel wat verschil geven in de kleurbeleving, maar het verschil is mi te groot.

Iemand hier ervaring mee of tips?
Ik quote mezelf even als update van vorige week. Ik ben erachter dat één lamp soms de eerste 5 minuten niet goed de kleur overneemt van de geselecteerde scene/kleur. De lamp lijkt helder wit te kleuren (2700K) en wel te dimmen als een scene op bijvoorbeeld 60% lichtsterkte staat, maar niet de kleur van de scene aan te nemen. Ik ben er ook achter dat de lamp dit alleen doet als een scene een white ambiance kleur geeft. Bij een scene als arctische dageraad kleurt de lamp wel groen/blauw.

Na een minuutje of 5 neemt de lamp wel ineens een andere kleur wit aan cf de overige lampen. Het lijkt alsof de lamp bij het opstarten in een kleur die binnen white ambiance valt alleen 2700K weergeeft.

Iemand hier een oplossing voor? (ik ben een behoorlijke noob op hue gebied)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Menesis schreef op maandag 3 december 2018 @ 23:41:
Ik kwam er vandaag achter dat je iPad niet maar aan de stroom hoeft te hangen om als HomeHub te fungeren. M.a.w: nu kan ik m'n lampen altijd via 4G aanzetten, ook als de iPad ergens rondslingert :P
Waarom dacht je dat je iPad daarvoor aan de stroom moest hangen dan? De aansturing van Hue gaat via je netwerk/internet, dus daarvoor moet je iPad alleen geladen zijn, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:55
Heb sinds kort dat Alexa 2 van mijn 5 Osram lampen niet kan schakelen, ondanks dat ik ze via mijn Hue Bridge V1 & de app wel kan schakelen? Iemand hier een tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Rallye schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:18:

Waarom dacht je dat je iPad daarvoor aan de stroom moest hangen dan? De aansturing van Hue gaat via je netwerk/internet, dus daarvoor moet je iPad alleen geladen zijn, zou ik zeggen.
Zoiets had ik ook al toen ik dat las; waarom zou die aan de stroom moeten hangen?? 8)7

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06 22:42
Vraagje.

Ik wil graag dmv de Gledopto ledstrip controller een SMD 5050 RGB+CCT ledstrip van 8meter lengte aansluiten en dit toevoegen aan mijn Hue bridge.

Nu kan de Gledopto controller zowel 12v als 24v aansturen.

Kan ik voor zo'n lengte van 8 meter beter 24v nemen of maakt dat niet zo veel uit?
En kan wat is handiger, een stuk van 5 meter en 3 meter aan elkaar verbinden en dat aan 1 uiteinde aansturen via de controller of de stukken van 5 en 3 meter apart aansturen vanuit de controller?

dus zoiets:

[CONTROLLER]====================LED============

of

===========LED===========[Controller]======LED=======

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Rallye schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:18:
[...]

het gaat om het besturen van je lampen als je niet met je WiFi verbonden bent. Dat kan met HomeKit, maar alleen als je een HomeHub hebt ingesteld (AppleTV / iPad). Voorheen kon een iPad alleen als homehub werken als die aan de stroom lag, maar dat is dus niet meer zo.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:09

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Beekforel schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:05:
Hm, ik gebruik de v1 bridge nog (naar tevredenheid). Nu kreeg ik net een popup in de app dat er een nieuwe app beschikbaar is. Blijkbaar is er een app speciaal voor de v1 bridge ontwikkeld... Op zich best, maar Labs is eruit gesloopt... :o

Kwestie van tijd dat ik moet gaan upgraden naar een nieuwe bridge gok ik.
Gewoon doen, je kunt vrij eenvoudig alles van je oude bridge verhuizen naar je nieuwe 2.x.

Ik zou zelf zoeken naar een v2.0 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-06 21:48

roelbb

knorretje

Pusherman_ schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:38:
Vraagje.

Ik wil graag dmv de Gledopto ledstrip controller een SMD 5050 RGB+CCT ledstrip van 8meter lengte aansluiten en dit toevoegen aan mijn Hue bridge.

Kan ik voor zo'n lengte van 8 meter beter 24v nemen of maakt dat niet zo veel uit?
En kan wat is handiger, een stuk van 5 meter en 3 meter aan elkaar verbinden en dat aan 1 uiteinde aansturen via de controller of de stukken van 5 en 3 meter apart aansturen vanuit de controller?

dus zoiets:

of

je zit vast aan max 6A per kanaal (15A max gecombineerd). als je naar 24 volt gaat, heb je wat meer lengte wat je kan aansturen.

de controller in het midden plaatsen maakt voor de controller niet uit. de led strip specs zouden aan moeten geven wat de maximale lengte is en dus de maximale stroom die er doorheen kan.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:03
Ik heb gezocht, maar kon het niet vinden. Heel 'leuk' dat wanener je thuis komt de verlichting aangaat, en wanneer je weggaat evt uit. Is het ook mogelijk dat wanneer een tweede telefoon nog wel in huis is, de verlichting niet uit gaat? Dit lukt mij niet nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307613

Pusherman_ schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:38:
Vraagje.

dus zoiets:

of

heb dezelfde gledopto; als je langer dan 5 meter aanstuurt moet je op de power supply letten, neem dan 5a ipv 3a. zie ook https://char.gd/blog/2018...er-philips-hue-led-strips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06 22:42
roelbb schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:05:
[...]

je zit vast aan max 6A per kanaal (15A max gecombineerd). als je naar 24 volt gaat, heb je wat meer lengte wat je kan aansturen.

de controller in het midden plaatsen maakt voor de controller niet uit. de led strip specs zouden aan moeten geven wat de maximale lengte is en dus de maximale stroom die er doorheen kan.
Ik heb deze ledstrip in gedachten:
https://nl.aliexpress.com...d-Streep/32879936721.html

Hoe bereken ik dat dan op basis van 8 meter? of is bij lenges van >5Meter het sowieso handiger om 24V te nemen?
Anoniem: 307613 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:21:
[...]

heb dezelfde gledopto; als je langer dan 5 meter aanstuurt moet je op de power supply letten, neem dan 5a ipv 3a. zie ook https://char.gd/blog/2018...er-philips-hue-led-strips
Tnx, ik had inderdaad ook al een 5A power supply er bij besteld! Dat moet voldoende zijn voor die 8meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-06 21:48

roelbb

knorretje

[quote]Pusherman_ schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:31:
[...]

Ik heb deze ledstrip in gedachten:
https://nl.aliexpress.com...d-Streep/32879936721.html

Hoe bereken ik dat dan op basis van 8 meter? of is bij lenges van >5Meter het sowieso handiger om 24V te nemen?

[...]

volgens de advertentie is het onder de 12W per meter. bij 12V is dat 1A per meter. bij 24V is dat 0,5A per meter

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorDrakka
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
iMoose schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:55:
[...]

Ik heb ook een aantal lampen die werden geleverd met gekoppelde remote. Deze heb ik aangemeld met het serienummer. Dit nummer staat op de spots zelf. Deze moet je er dus uithalen (alle vier!). Code's van de lampen in de app ingeven bij zoeken op serienr. en dan moet het lukken. Voorwaarde is wel dat de lamp binnen het bereik van de bridge/ het zigbee netwerk zit

De remote kan je aanmelden volgens de instructie in de app, reset geven en aanmelden. Dit is soms wel iets wat niet in één keer lukt, geen idee waar het aan ligt.

De bridge resetten was niet nodig geweest, met de standaard aanmeld procedures moet het gewoon kunnen.

Succes
iMoose bedankt, ik was hier al bang voor. Ik heb de GU10' s al proberen eruit te halen maar dit ging niet. De remote heb ik al 8 keer proberen te doen. Dit lukt echt niet, reset remote het lijkt wel alsof hij gelijk koppelt.
Ik ga het weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:14
Anoniem: 307613 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:21:
[...]

Weet iemand hier of de gledopto ook in homekit terecht komt als ik hem aan de hue bridge koppel?

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:44

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

trinite_t schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:06:
[...]

Weet iemand hier of de gledopto ook in homekit terecht komt als ik hem aan de hue bridge koppel?
Nee, alleen Hue lampen van Philips.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:14
Janoz schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:07:
[...]

Nee, alleen Hue lampen van Philips.
Thanks, verwachtte het al aangezien het ook niet met Tradfri werkt.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1104419

Ik ga volgende week alle ledverlichting hier in huis veranderen in Philips Hue color GU10 en E27. Is er iets waar ik rekening mee moet houden? Is het noodzakelijk om de serienummer van de lampen individueel te noteren (mocht het niet direct zichtbaar zijn in de Philips Hue app) of is dit niet noodzakelijk en zal het 9 van de 10 keer (zodra de bridge online is) het herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
MorDrakka schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:55:
[...]iMoose bedankt, ik was hier al bang voor. Ik heb de GU10' s al proberen eruit te halen maar dit ging niet. De remote heb ik al 8 keer proberen te doen. Dit lukt echt niet, reset remote het lijkt wel alsof hij gelijk koppelt.
Ik ga het weer proberen.
Dat is raar. Ik heb nog even naar jouw lamp gekeken en daar zitten gewoon GU10 White Ambiance Hue lampen in. Die zou je er dus gewoon uit moeten kunnen halen (even indrukken en een slag draaien).

Ook apart dat de remote niet lukt. Ik herken wel dat het niet altijd in één keer goed gaat met een reeds gekoppelde remote maar uiteindelijk gaat het, bij mij althans, na een volgende poging goed terwijl ik dan niets anders doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Anoniem: 1104419 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:58:
Ik ga volgende week alle ledverlichting hier in huis veranderen in Philips Hue color GU10 en E27. Is er iets waar ik rekening mee moet houden? Is het noodzakelijk om de serienummer van de lampen individueel te noteren (mocht het niet direct zichtbaar zijn in de Philips Hue app) of is dit niet noodzakelijk en zal het 9 van de 10 keer (zodra de bridge online is) het herkennen.
Bij mij was het plug & play. De bridge vindt de lampen snel. Tenzij het niet gaat om nieuwe lampen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:31
meermarco schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:08:
Ik heb gezocht, maar kon het niet vinden. Heel 'leuk' dat wanener je thuis komt de verlichting aangaat, en wanneer je weggaat evt uit. Is het ook mogelijk dat wanneer een tweede telefoon nog wel in huis is, de verlichting niet uit gaat? Dit lukt mij niet nl.
In iConnecthue is het wel mogelijk. Je kunt de keuze in “When first arrived and last left” instellen wat er moet gebeuren. Je kunt ook nog per persoon (telefoon) instellen wat er moet gebeuren als je thuis komt (eigen voorkeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik zag recent hier wat activiteit m.b.t. power on behavior.
Ik kon online niet echt vinden wat het is, en wat je er mee kan.
Kan iemand hierover een update geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1131947

pitchdown schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:59:
Ik zag recent hier wat activiteit m.b.t. power on behavior.
Ik kon online niet echt vinden wat het is, en wat je er mee kan.
Kan iemand hierover een update geven?
Na een stroomonderbreking gaan de meeste Hue lampen nu vol aan zodra er weer spanning is. Met de power on behavior zal het mogelijk zijn zelf in te stellen wat er na een stroomonderbreking moet gebeuren. Waarschijnlijk (is mijn vermoeden) krijg je dan de mogelijkheid om te kiezen voor: uit, aan, of laatste stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

meermarco schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:08:
https://labs.meethue.com/...abs/multi-user-geofencing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 1131947 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:06:
[...]

Na een stroomonderbreking gaan de meeste Hue lampen nu vol aan zodra er weer spanning is. Met de power on behavior zal het mogelijk zijn zelf in te stellen wat er na een stroomonderbreking moet gebeuren. Waarschijnlijk (is mijn vermoeden) krijg je dan de mogelijkheid om te kiezen voor: uit, aan, of laatste stand.
Hmm dat is wel een goeie. Want ik heb mijn hue-lampen dan weer in een klassiek armatuur, waar ook een gewone aan/uit knop op zit. Als je er dan stroom op zet is het wel fijn dat de lamp ook aangaat :+ (ok toegegeven, ik moet eigenlijk een extra Hue dimmer kopen) Maar kan me voorstellen dat soms ook weer niet wenselijk is.

[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 04-12-2018 14:52 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-06 16:13
Hue (of andere Zigbee) lampen met een fysieke schakelaar aan en uitzetten is eigenlijk -nooit- wenselijk, zelfs niet als er straks wel een 'last state' of anderszins configureerbare optie is.

Je gooit dan steeds het Mesh netwerk tussen de lampen en andere accessoires en bridge overhoop.

Nog steeds is die configureerbaarheid voor mij wel welkom, want het is nu wel vervelend dat, na een stroomonderbreking, het huis ineens in een volle bak licht staat.

Maar bedienen met fysieke schakelaars hoeft van mij niet meer sinds ik weet hoe die Mesh networking werkt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307613

trinite_t schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:06:
[...]

de gledopto niet maar de ledstrip wordt wel opgenomen als extended lightstrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 21:15
Hulleman schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:03:
[...]

Bij mij was het plug & play. De bridge vindt de lampen snel. Tenzij het niet gaat om nieuwe lampen.
Idd. Mijn eerste set was zonder problemen gevonden bij de Bridge. Wanneer ik later een uitbreiding gedaan heb van 5 lampen waren die niet allemaal gevonden en heb ik ze dus manueel moeten toevoegen. Dus voor alle zekerheid kan je de unieke code wel noteren + waar de plaatsing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desihu
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-03-2021
Hoi,
Wij hebben sinds kort een aantal hue-lampen met bridge en dimmer en dat bevalt super!
Nu hebben we ook leranti infrarood panelen voor het verwarmen van een aantal kamers. Deze panelen besturen we met een microrelais van bpt:
https://www.leranti.nl/product/micro-relais-bpt001/

Nu vraag ik me af of dit te koppelen is met hue en de hue-sensor? Dat lijkt me namelijk nog eenvoudiger en meer betrouwbaar in gebruik dan nu, met de bpt thermostaat. Als daar de batterijen van op zijn, gaat het gekoppelde infrarood paneel soms spontaan aan. Ook kunnen we door middel van een koppeling met hue mogelijk op afstand zien of we per ongeluk een paneel aan hebben laten staan.

Heeft iemand een idee of het mogelijk is?
Alvast bedankt voor de reactie!
Groet Desirée

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-06 19:50

Ethirty

Who...me?

Kan het zijn dat oudere lampen de nieuwe firmware niet krijgen? Heb hier een dozijn lampen, maar er zijn er maar 3 die proberen te updaten (wat al dagen duurt) en dat zijn toevallig de laatste lampen die ik heb bijgekocht.

Heb zowel de lampen als de bridge al van de stroom gehaald, maar er gebeurt niet veel anders.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ethirty schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:07:
Kan het zijn dat oudere lampen de nieuwe firmware niet krijgen? Heb hier een dozijn lampen, maar er zijn er maar 3 die proberen te updaten (wat al dagen duurt) en dat zijn toevallig de laatste lampen die ik heb bijgekocht.

Heb zowel de lampen als de bridge al van de stroom gehaald, maar er gebeurt niet veel anders.
Mijn gen1 GU10 lampen, die ik direct bij release gekocht heb, hebben allemaal een update gekregen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 10-06 10:35

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Updaten gaat bij mij met een aantal lampen ook niet goed. Zijn ook al dagen aan het proberen. 3x e27 (LTW010 1.29.0_r21169) en 2x e14 (LTW012 1.29.0_r21169) Blijven met downloaden staan maar werken verder zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Hurricane schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:29:
[...]

Updaten gaat bij mij met een aantal lampen ook niet goed. Zijn ook al dagen aan het proberen. 3x e27 (LTW010 1.29.0_r21169) en 2x e14 (LTW012 1.29.0_r21169) Blijven met downloaden staan maar werken verder zonder problemen.
De meeste lampen die ik heb zijn LTW001 en LTC001 (versie 5.105), de nieuwere lampen die het wel proberen zijn LTW013 (1.29). Weet niet of dat een indicatie van leeftijd of generaties is, maar die waarden lopen flink uiteen.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSBars
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-06 15:41
Iemand al eens gehad dat er color lampen in de doos zaten terwijl er wel degelijk op staat dat het de hue white ambiance betreft?
Doosje hue white ambiance nieuw van de mediamarkt, blijken er toch color lampen in te zitten (hoort mij natuurlijk niet klagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Gisteravond voor het naar bed gaan de bridge 1m van de stroom gehad en er weer op gezet. Vanmorgen gaf hij weer aan dat er geüpdate kon worden. Nu liep hij er snel door en zijn alle lampen geüpdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
JSBars schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:33:
Iemand al eens gehad dat er color lampen in de doos zaten terwijl er wel degelijk op staat dat het de hue white ambiance betreft?
Doosje hue white ambiance nieuw van de mediamarkt, blijken er toch color lampen in te zitten (hoort mij natuurlijk niet klagen)
Toevallig heeft een kennis van mij vorige week hetzelfde gehad ook bij MM, misschien een hele batch verkeerd ingepakt???
Heb zelf wel eens bij een webshop 3 startersets voor de prijs van 1 gekregen (nooit meer wat van gehoord), kennelijk gaat er wel vaker wat mis met Hue en inpakken, alleen bij verschillade bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:45

Bij mij hetzelfde; geen update voor de LCT001 (E27) en LCT003 (GU10) lampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-06 08:37
dit hoort hier niet

[ Voor 85% gewijzigd door teacher op 05-12-2018 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

.

[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 05-12-2018 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

Anoniem: 1131947 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:06:
[...]

Wanneer wordt dat uitgerold?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit staat als “uitgerold” vermeld in de lampen software update van 28 november 2018, versie 1.46.13_r26312. Maar hoe dit verder gaat werken is mij nog niet duidelijk. Mogelijk dat dit via Hue Labs > Formulas ingesteld kan gaan worden.

Eerst maar eens zien dat alle lampen een update gaan krijgen. Tot nu toe zijn er bij mij 4 van de 32 gedaan, waarom de rest niet doorkomt is onduidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-06 01:38
Anoniem: 1131947 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:02:
[...]

Dit staat als “uitgerold” vermeld in de lampen software update van 28 november 2018, versie 1.46.13_r26312. Maar hoe dit verder gaat werken is mij nog niet duidelijk. Mogelijk dat dit via Hue Labs > Formulas ingesteld kan gaan worden.

Eerst maar eens zien dat alle lampen een update gaan krijgen. Tot nu toe zijn er bij mij 4 van de 32 gedaan, waarom de rest niet doorkomt is onduidelijk.
Hoi, bij mij kwamen ook eerst maar een paar lampen door. Ik heb daarna een power cycle van m'n bridge gedaan en vervolgend werden alle lampen netjes geüpdatet.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BarryS schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:49:
[...]

Hoi, bij mij kwamen ook eerst maar een paar lampen door. Ik heb daarna een power cycle van m'n bridge gedaan en vervolgend werden alle lampen netjes geüpdatet.
Ja weet het. Dat heb ik al een keer of vijf gedaan, maar hij geeft geen sjoege...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

BarryS schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:49:
[...]

Mijn idee is dat lampen uit de oudere series (met firmware 5.x) geen of nog geen update krijgen. Dit blijkt ook uit de release notes.
Nov 28, 2018
Software version: 1.46.13_r26312

April 9, 2018
Software version: r1.30.4_r23032

Nov 14, 2017
Software version: 5.105.0.21169, 5.105.0.21536, 1.29.0_r21169, 5.105.1.21778.
https://www2.meethue.com/...se-notes/lamps-luminaires

Al meer dan een jaar geen update voor de 5.x lampen, tegenover 2 updates voor de 1.x lampen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ethirty schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:29:
[...]

Mijn idee is dat lampen uit de oudere series (met firmware 5.x) geen of nog geen update krijgen. Dit blijkt ook uit de release notes.

[...]
Daar lijkt het inderdaad op als ik naar de lampen kijk die wel en geen update hebben gekregen.

Echter de release notes maken geen onderscheid, zie Affected products.
Nov 28, 2018
Software version: 1.46.13_r26312

- Affected products (Hue Bulbs (E26/E27/E12/E14/BR30/GU10), Hue Lightstrips, Hue Lamps);
- Reliability, behavioural and security improvements;
- Smoothening of light transitions in entertainment mode;
- Enabling power-on behavior feature.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickh18
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:34
Hier heeft mijn White and color e27 lamp een update gehad op 2 december. De rest (GU10 spotjes) nog niet, allemaal up-to-date volgens de app. Hue zegt op twitter het volgende:
We are currently rolling out the update in different regions. You can expect it somewhere within the next 2 weeks.
https://twitter.com/tweethue/status/1070383180052611074

Ik denk dat we dus gewoon nog ff geduld moeten hebben :z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1150025

Iemand een idee hoe ik mijn philips hue led strip wat kan dimmen?
ik gebruik de philips hue app. kan alle kleuren instellen maar ik vind het zo fel.
kan op de app alleen vinden hoe ik van kleuren verander maar niet hoe ik de strip wat minder fel kan krijgen.
please help..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeveej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:49
Anoniem: 1150025 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:44:
Het dimmen gebeurt op scene niveau. Als je de scene waarin de lichtstrip zit activeert krijg je boven in je scherm een schuifbalk waarmee je kan dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dimmen werkt ook gewoon per lamp. Gewoon op het scherm met alle lampen in de kamer kun je gewoon heen en weer schuiven om te dimmen. (Eerst op de kamer drukken En dan van de drie rondjes boven degene met de 3 streepjes, dus niet het palletje en de colorpicker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1150025

het blijft gewoon te fel. kan ik een philips hue dimmer switch gebruiken voor mijn led strip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anoniem: 1150025 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:26:
het blijft gewoon te fel. kan ik een philips hue dimmer switch gebruiken voor mijn led strip?
Probeer nou eerst maar eens gewoon te dimmen met de app. Daarmee kan je dimmen tot "bijna niet meer zichtbaar".

Hue Dimmer Switch kan, maar dat is niets anders (of harder of zachter) dan via de app.

En idd wat @Janoz zegt, binnen een scene (als je die aan het bewerken bent) kan je gewoon met de individuele schuifjes per lamp ook de lichtsterkte per lamp bepalen.

[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 06-12-2018 10:33 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Anoniem: 1150025 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:44:
ik gebruik de philips hue app. kan alle kleuren instellen maar ik vind het zo fel.
kan op de app alleen vinden hoe ik van kleuren verander maar niet hoe ik de strip wat minder fel kan krijgen.
please help..
gebruik scene "nachtlampje" eens. Dan krijg je een idee hoe weinig licht je strip kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldyman
  • Laatst online: 04-01 17:53
Via de Philips aanbiedingsmail heb ik twee Niko Friends of Hue sets (antraciet) bij Light Gallery besteld. Eén ter vervanging van een Hue Tap die ik sowieso nog een keer in wilde inbouwen en één i.p.v. een nieuw aan te schaffen Tap. Ben ik straks eindelijk van die blob op de muur af.

Daar de Niko FoH sets in de Niko Intense model serie vallen, gisteren meteen ook maar voor een groot deel van het huidige schakelmateriaal en stopcontacten vervanging gekocht - ja ja, je moet wat over hebben voor de 'Hue experience' ;) .
Die bestelling inmiddels al binnen. Mooi strak ontwerp. De frames lopen iets af naar de hoeken.

Overigens wellicht nog een tip voor Hue gebruikers:
Bij plafonières met 2 of meer E14/E27 lichtpunten kan je met een extra installatiedraad de lampen scheiden. Dan kan je de Hue lampen toch permanent integreren en één (Scene Switch) led lamp via een schakelaar laten lopen. Zo heb ik bijv. op de overlopen in mijn huis een nachtmodus ingesteld met een Hue lamp, getriggerd via een Hue Sensor, en kan je toch het licht aan en uitschakelen op de conventionele manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
baldyman schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:09:

Bij plafonières met 2 of meer E14/E27 lichtpunten kan je met een extra installatiedraad de lampen scheiden. Dan kan je de Hue lampen toch permanent integreren en één (Scene Switch) led lamp via een schakelaar laten lopen. Zo heb ik bijv. op de overlopen in mijn huis een nachtmodus ingesteld met een Hue lamp, getriggerd via een Hue Sensor, en kan je toch het licht aan en uitschakelen op de conventionele manier.
Hier heb ik ook wel eens over na gedacht .

In de lamp op de overloop van onze eerste verdieping heb ik een poos 3 GU10 Hue White Ambiance spots gehad, icm een Motion Sensor. Maar omdat het Zigbee netwerk bij ons zo af en toe toch wel eens problemen heeft, begon het zowel m'n vriendin als mij af en toe te ergeren dat het niet lekker werkte. Zeker toen we ook een kleine kregen had ik zoiets van "op elke verdieping en zeker bij de trap moet er iets zijn dat 'het gewoon doet' ".

Ik heb toen ook gespeeld met de gedachten om in het armatuur één van de fittingen uit de 'dradenbundel' te halen en gewoon permanent met de fase te verbinden voor één Hue lamp, en de rest gewoon weer traditioneel geschakeld.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor een E14 armatuurtje op de overloop met daarin een E14 Hue White Ambiance, en sceneswitch in de vaste lamp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-03 16:35
baldyman schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:09:
Via de Philips aanbiedingsmail heb ik twee Niko Friends of Hue sets (antraciet) bij Light Gallery besteld. Eén ter vervanging van een Hue Tap die ik sowieso nog een keer in wilde inbouwen en één i.p.v. een nieuw aan te schaffen Tap. Ben ik straks eindelijk van die blob op de muur af.

Daar de Niko FoH sets in de Niko Intense model serie vallen, gisteren meteen ook maar voor een groot deel van het huidige schakelmateriaal en stopcontacten vervanging gekocht - ja ja, je moet wat over hebben voor de 'Hue experience' ;) .
Die bestelling inmiddels al binnen. Mooi strak ontwerp. De frames lopen iets af naar de hoeken.

Ben heel benieuwd naar de ervaring met dee schakelaars. Heb ze al een tijdje op het oog. Kun je met een schakelaar meerder ruimtes bedienen, of is het net als bij de dimswitch dat hij perse aan 1 ruimte gekoppeld moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldyman
  • Laatst online: 04-01 17:53
Die Niko FoH schakelaars bevatten een batterijloze EnOcean module zoals in de Tap. Ik ga er dus vanuit, dat wat met de Tap kan, ook werkt met die Niko's. Dus aan/uitzetten, dimmen en verschillende scenes voor één of meerdere ruimtes is dan mogelijk.
Wordt hier ook zo omschreven: https://www2.meethue.com/nl-nl/friends-of-hue/niko

Met mijn huidige Tab heb ik bijv. 2 kleine knoppen met ieder een scene (amber/oranje en warmwit) voor de woonkamer (2x drukken is een zachte dimstand), de grote knop is 'uit'.
De 3e kleine knop is voor licht aan/uit bij de eetkamertafel in de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Vandaag 2 van mijn 3 Hue lampen geupdate, maar helaas zit de 3de vast in de "Aan het downloaden" fase. Weet iemand wat de makkelijkste oplossing hiervoor is? Want zag toen ik googlde antwoorden/suggesties langs komen die uiteindelijk bij die personen niet werkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-03 16:35
baldyman schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:59:
Die Niko FoH schakelaars bevatten een batterijloze EnOcean module zoals in de Tap. Ik ga er dus vanuit, dat wat met de Tap kan, ook werkt met die Niko's. Dus aan/uitzetten, dimmen en verschillende scenes voor één of meerdere ruimtes is dan mogelijk.
Wordt hier ook zo omschreven: https://www2.meethue.com/nl-nl/friends-of-hue/niko

Met mijn huidige Tab heb ik bijv. 2 kleine knoppen met ieder een scene (amber/oranje en warmwit) voor de woonkamer (2x drukken is een zachte dimstand), de grote knop is 'uit'.
De 3e kleine knop is voor licht aan/uit bij de eetkamertafel in de keuken.
OK, dus aan / uit op 1 knop is mogelijk, ik zou graag 1 knop voor aan / uit in een ruimte, 1 voor scene wisseling, 1 voor dim in en 1 voor dim uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Pompi schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:27:
Vandaag 2 van mijn 3 Hue lampen geupdate, maar helaas zit de 3de vast in de "Aan het downloaden" fase. Weet iemand wat de makkelijkste oplossing hiervoor is? Want zag toen ik googlde antwoorden/suggesties langs komen die uiteindelijk bij die personen niet werkte
Ik had dat met 3 lampen en heb toen de hub een tijdje van de stroom gehad en er weer aan gedaan. Toen rustig gewacht tot de volgende ochtend en de update was al gedownload en stond klaar om geinstalleerd te worden. Heb dus in de tussentijd niet zelf opnieuw gezocht naar updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Hurricane schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:56:
[...]

Ik had dat met 3 lampen en heb toen de hub een tijdje van de stroom gehad en er weer aan gedaan. Toen rustig gewacht tot de volgende ochtend en de update was al gedownload en stond klaar om geinstalleerd te worden. Heb dus in de tussentijd niet zelf opnieuw gezocht naar updates.
Okay bedankt, ga dat vanavond voor het slapen gaan dan wel even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Voor de gebruikers van de hue dimmer:
Is het mogelijk om de 'aan' knop zo in te stellen dat wanneer de tijd na bijv. 23:00 is dat deze standaard naar 'nachtlamp'/minimale helderheid schakelt?
Ik zag dat dat in ieder geval wel met de bewegingsmelder kon, maar van de dimmer kon ik het zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:44
defusion schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:50:
Voor de gebruikers van de hue dimmer:
Is het mogelijk om de 'aan' knop zo in te stellen dat wanneer de tijd na bijv. 23:00 is dat deze standaard naar 'nachtlamp'/minimale helderheid schakelt?
Ik zag dat dat in ieder geval wel met de bewegingsmelder kon, maar van de dimmer kon ik het zo snel niet vinden.
Met een 3rd party app zoals iConnectHue kan het zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik ben wel eens benieuwd welke apps jullie allemaal gebruiken aangezien de officiële hue app bedroevend is.

Zelf ben ik nogal te spreken over iConnectHue (iOS). Maar wat gebruiken jullie zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Pwain schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:16:
Ik ben wel eens benieuwd welke apps jullie allemaal gebruiken aangezien de officiële hue app bedroevend is.

Zelf ben ik nogal te spreken over iConnectHue (iOS). Maar wat gebruiken jullie zoal?
Ik gebruik vooral HomeKit op iOS, heb daar wat voorgeprogrammeerde scenes die ik handmatig aanzet, en soms via Siri. In de Hue app heb ik alleen wat geautomatiseerde dingen: fade-in ´s ochtends, en een soort fade-out van een uur ´s avonds.
Wat ik mis is een optie om geanimeerde scene's te maken. Zit wel ergens diep in die Hue-app als Hue Labs. Dat vind ik echter zo slecht werken dat ik het niet bruikbaar vind (is gewoon een soort website...)

[ Voor 15% gewijzigd door Menesis op 06-12-2018 18:49 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
En android apps?
Hue Essentials vindt ik wel fijn voor de widgets.
Ik heb een oude tablet als dedicated afstandbediening in gebruik, homescreen bevat alle noodzakelijk controls.

Verder nog niet lang bezig met hue, en dus nog niet veel ervaring met alle apps en mogelijkheden.
iConnectHue heb ik wel veel goed over gehoord, maar heb geen iDevices in huis.

Nu overigens wel flink wat ikea lampen besteld voor aanstaande verhuizing.
Ze hebben nu 20% korting namelijk.
Binnenkort dus hele appartement vol met hue(compatible) lampen. Dan zal ik ook wat serieuzer naar de verschillende apps gaan kijken.
Helox-in-a-box schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:42:
[...]

Met een 3rd party app zoals iConnectHue kan het zeker
Zal eens kijken of een van de android apps dit ook kan, maar zonder remote kan ik iig in hue essentials nog niet in de betreffende menu's.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-05 15:39
defusion schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:53:
En android apps?
Hue Essentials vindt ik wel fijn voor de widgets.
Ik heb een oude tablet als dedicated afstandbediening in gebruik, homescreen bevat alle noodzakelijk controls.

Verder nog niet lang bezig met hue, en dus nog niet veel ervaring met alle apps en mogelijkheden.
iConnectHue heb ik wel veel goed over gehoord, maar heb geen iDevices in huis.

Nu overigens wel flink wat ikea lampen besteld voor aanstaande verhuizing.
Ze hebben nu 20% korting namelijk.
Binnenkort dus hele appartement vol met hue(compatible) lampen. Dan zal ik ook wat serieuzer naar de verschillende apps gaan kijken.

[...]

Zal eens kijken of een van de android apps dit ook kan, maar zonder remote kan ik iig in hue essentials nog niet in de betreffende menu's.
Voor Android heb je de app All4Hue. Daarmee kan je ook die gewenste functionaliteit instellen.
  • Je moet in All4Hue de Rule opzoeken waarbij de dimmerswitch de lamp aanzet.
  • Deze rule kopiëren, zodat je twee dezelfde krijg.
  • De oorspronkelijke rule editen en bij conditions een time-interval invoegen (b.v 6:00 - 22:59)
  • De kopie rule editen en bij conditions een time-interval invoegen (b.v 23:00 - 5:59). Bij Actions nu ook de lamp instelling aanpassen (andere Scene of Brightness laag).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterPan
  • Laatst online: 14:45
De Vimar Friend of Hue schakelaar is nu leverbaar en op voorraad bij Amazon.de met verzending naar Nederland en iDeal betaling mogelijk:
https://www.amazon.de/gp/product/B07KGHSJFF

Ik heb er eentje gekocht om te proberen. Zal mijn bevindingen posten.

[ Voor 16% gewijzigd door PeterPan op 07-12-2018 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clark klont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-10-2024
Vraagje over de temp sensor in de motion sensor. Via de hue app (officiele) zie je via een kleine omweg wat de actuele temperatuur is. Dat je hiervoor eerst naar hue labs moet vind ik enigszins omslachtig en vroeg mij af of dat ook sneller kan.

Denk dan aan een widget, wellicht een andere app of een kwestie van het juiste vinkje aanzetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op zondag 2 december 2018 @ 09:06:
Reactie van Hue Webcare;

[...]
Zojuist updates aangeboden gekregen voor LTW001, LCT007, LST002 en LLC020, allen in de 5.105.x firmware range. Update wordt nu geïnstalleerd bij mij.
PeterPan schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:55:
De Vimar Friend of Hue schakelaar is nu leverbaar en op voorraad bij Amazon.de met verzending naar Nederland en iDeal betaling mogelijk:
https://www.amazon.de/gp/product/B07KGHSJFF

Ik heb er eentje gekocht om te proberen. Zal mijn bevindingen posten.
Hmm ziet er strak uit! Levertijd is nu 1-4 weken, wanneer verwacht jij hem?

[ Voor 70% gewijzigd door Tomba op 07-12-2018 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tomba schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:32:
Zojuist uodates aangeboden gekregen voor LTW001, LCT007, LST002 en LLC020, allen in de 5.105.x firmware range. Update wordt nu geïnstalleerd bij mij.
Thanks voor het bericht. Nu worden ook de lampen met de firmware in de 5 serie van nieuwe firmware voorzien.
meesje schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:31:
Ik heb drie verschillende soorten Hue lampen in gebruik:
1. Hue White (oude 'aan bovenkant plat' model), model LWB004 (firmware 5.105.0.21169)
2. Hue White (huidig 'bol' model), model LWB006 (firmware 5.105.0.21169)
3. Hue White (huidig 'bol' model), model LWB010 (firmware 1.46.13_r26312)
4. GU10 White&Ambiance spotjes, model LTW013 (firmware 1.46.13_r26312)

In mijn beleving heb ik maar drie modellen. Echter kennelijk zijn er van de huidige Hue White ('bol') twee modellen geweest. Maar het ene model heeft wel de nieuwe update gekregen (1.46.x) en het oude model niet. Daarnaast heeft de oude Hue White ook geen update gekregen. Ik vind het allemaal maar verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

meesje schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:38:
[...]

Thanks voor het bericht. Nu worden ook de lampen met de firmware in de 5 serie van nieuwe firmware voorzien.

[...]
Ik mis nu alleen nog de update voor de Bloom (LLC011) en de Iris (LLC010) nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Laatst online: 14:45
@Tomba oh dat is snel gegaan dan. Toe ik bestelde kon ik er 9 uit voorraad bestellen. Ik verwacht 'm binnen een week te hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Clark klont schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:34:
Vraagje over de temp sensor in de motion sensor. Via de hue app (officiele) zie je via een kleine omweg wat de actuele temperatuur is. Dat je hiervoor eerst naar hue labs moet vind ik enigszins omslachtig en vroeg mij af of dat ook sneller kan.

Denk dan aan een widget, wellicht een andere app of een kwestie van het juiste vinkje aanzetten
Gebruik je iOS? Via de app woning kan je snel de temperatuur zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:09

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Tomba schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:32:
[...]

Zojuist updates aangeboden gekregen voor LTW001, LCT007, LST002 en LLC020, allen in de 5.105.x firmware range. Update wordt nu geïnstalleerd bij mij.
Hier gaan ze nu ook, ik denk dat er iets mis was met de update dan wel het updatemeganisme.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
LDVC schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:59:
Net even in de HUE api gekeken en daar is zichtbaar dat het power-on gedrag nu configureerbaar is via het PUT \lights enpoint

"config": {
"startup": {
"mode": "safety",
"configured": true
}
}

Mode is via de API configureerbaar, ware het niet dat je moet weten welke modes ondersteund zijn:
"description": "invalid value, xxxxxx, for parameter, config/startup/mode"
Nou vanavond hebben mijn lampen ook de update gehad dus ik ben het ook maar even gaan proberen. Gelijk de eerste keer raak! Mijn lampen komen nu terug in de kleur en helderheid waarop ik ze had ingesteld, zelfs na bedienen van de ouderwetse muurschakelaar :D .

Hiervoor moet de "mode" op "lastonstate" worden ingesteld. Voor degenen die via de debug-interface commandos naar de Bridge kunnen sturen: stuur een "put" met de volgende inhoud naar de /api/<unieke toegangsstring>/lights/<lampnummer>/config
code:
1
2
3
4
5
{
            "mode": "lastonstate"
        }
}

Of anders even wachten tot iemand bovenstaande in een app heeft geïmplementeerd :) .

Terugzetten naar standaardgedrag kan door de mode weer op "safety" te zetten. Heb het getest bij zowel een normale Hue White-lamp als bij een Light Strip.

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Wasrek schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 21:27:
[...]

Nou vanavond hebben mijn lampen ook de update gehad dus ik ben het ook maar even gaan proberen. Gelijk de eerste keer raak! Mijn lampen komen nu terug in de kleur en helderheid waarop ik ze had ingesteld, zelfs na bedienen van de ouderwetse muurschakelaar :D .

Hiervoor moet de "mode" op "lastonstate" worden ingesteld. Voor degenen die via de debug-interface commandos naar de Bridge kunnen sturen: stuur een "put" met de volgende inhoud naar de /api/<unieke toegangsstring>/lights/<lampnummer>/config
code:
1
2
3
4
5
{
            "mode": "lastonstate"
        }
}

Of anders even wachten tot iemand bovenstaande in een app heeft geïmplementeerd :) .

Terugzetten naar standaardgedrag kan door de mode weer op "safety" te zetten. Heb het getest bij zowel een normale Hue White-lamp als bij een Light Strip.

Veel plezier ermee!
Dus als ze uit staan, blijven ze uit? Maar goed dat het per lamp in de stellen is, want voor een aantal lampen vind ik het juist wel fijn dat ik ze aan kan zetten door de schakelaar even uit en aan te zetten.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Nee helaas, net als bij een hue switch is de "last on state" echt de laatste stand waarin de lampen aan zijn geweest. Zet je ze dus eerst via de hue switch/app uit en daarna via de wandschakelaar uit en weer aan, dan gaan je lampen dus op de laatst gebruikte aan stand. Deze "last on state" lijkt dus echt bedoeld om de lampen met de normale wandschakelaar te bedienen.

Mogelijk dat er nog een derde (of meer) mode instelbaar is, maar helaas weet ik daar het commando niet van. Het is in ieder geval niet "off" ;) .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:06
Wasrek schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 21:54:
Mogelijk dat er nog een derde (of meer) mode instelbaar is, maar helaas weet ik daar het commando niet van. Het is in ieder geval niet "off" ;) .
De opties zijn:
- safety: lights go back to Philips “bright light” safety setting (100% brightness @ 2700K)
- powerfail: light keeps the setting when power failed. If light was off it stays off
- lastonstate: light keeps the setting when power failed. If light was off it returns to the last on state
- custom: custom settings defined in custom settings. Will be automatically set when providing “customsettings”.

Geen idee hoe die customsettings moeten werken...

Zie: https://developers.meethu...ue-api/supported-devices/

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 07-12-2018 22:24 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

PeterPan schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:16:
@Tomba oh dat is snel gegaan dan. Toe ik bestelde kon ik er 9 uit voorraad bestellen. Ik verwacht 'm binnen een week te hebben ontvangen.
Ben benieuwd wat je er precies mee kan, op basis van de handleiding lijk je m te moeten koppelen aan een Room, dat zou ik toch wat minder handig vinden....
Ben ook benieuwd naar de afmetingen, zou mooi zijn als ie qua afmetingen in een Gira raam past.

[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 08-12-2018 08:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-06 12:23

zeroday

There is no alternative!

Tomba schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:56:
[...]

Ik mis nu alleen nog de update voor de Bloom (LLC011) en de Iris (LLC010) nog :)
Hier nog alleen de led strip LCT001 nog
de rest is vandaag hier allemaal bijgewerkt
LCT007, LWB006, LCT003, LST002,

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-06 23:10
Binnekort begint bij ons de aannemer met een aanbouw.

Daar komen spots ingebouwd in het plafond.

Hebben jullie goede ervaringen met bepaalde typen inbouwspots waar de gu10’s in passen?
Pagina: 1 ... 22 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic