Via de Philips aanbiedingsmail heb ik twee Niko Friends of Hue sets (antraciet) bij Light Gallery besteld. Eén ter vervanging van een Hue Tap die ik sowieso nog een keer in wilde inbouwen en één i.p.v. een nieuw aan te schaffen Tap. Ben ik straks eindelijk van die blob op de muur af.
Daar de Niko FoH sets in de Niko Intense model serie vallen, gisteren meteen ook maar voor een groot deel van het huidige schakelmateriaal en stopcontacten vervanging gekocht - ja ja, je moet wat over hebben voor de 'Hue experience'

.
Die bestelling inmiddels al binnen. Mooi strak ontwerp. De frames lopen iets af naar de hoeken.
Overigens wellicht nog een tip voor Hue gebruikers:
Bij plafonières met 2 of meer E14/E27 lichtpunten kan je met een extra installatiedraad de lampen scheiden. Dan kan je de Hue lampen toch permanent integreren en één (Scene Switch) led lamp via een schakelaar laten lopen. Zo heb ik bijv. op de overlopen in mijn huis een nachtmodus ingesteld met een Hue lamp, getriggerd via een Hue Sensor, en kan je toch het licht aan en uitschakelen op de conventionele manier.