[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.146.648 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
zeroday schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 09:30:
Hier nog alleen de led strip LCT001 nog
de rest is vandaag hier allemaal bijgewerkt
LCT007, LWB006, LCT003, LST002,
Raar, dat bij jou de LCT001 een lichtstrip is; bij mij is dat een van de eerste color lampen.
Eerlijk gezegd verwacht ik ook niet dat die nog bijgewerkt gaan worden. Van de 17 zijn er 15 bijgewerkt, maar de 2 LCT001-lampen uit het eerste starterspakket niet.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:11

Ethirty

Who...me?

Hier ook, mijn eerste 3 lampen zijn nog steeds niet bijgewerkt (LCT001), maar een 4e LCT001 die ik iets later kocht dan weer wel. Vind het maar rommelig hoe die firmware updates uitgerold worden.

In de releasenotes staat ook niks over de 5.127 die ze nu kennelijk deels uitrollen.

[ Voor 18% gewijzigd door Ethirty op 08-12-2018 11:48 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:32
boefje79 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:44:
Binnekort begint bij ons de aannemer met een aanbouw.

Daar komen spots ingebouwd in het plafond.

Hebben jullie goede ervaringen met bepaalde typen inbouwspots waar de gu10’s in passen?
Voor ons nieuwbouwhuis had ik deze inbouwspots gekocht voor de white ambiance versies.

Philips biedt tegenwoordig ook eigen Hue inbouwspots aan in allerlei designs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:24

zeroday

There is no alternative!

funske schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:12:
[...]

Raar, dat bij jou de LCT001 een lichtstrip is; bij mij is dat een van de eerste color lampen.
Eerlijk gezegd verwacht ik ook niet dat die nog bijgewerkt gaan worden. Van de 17 zijn er 15 bijgewerkt, maar de 2 LCT001-lampen uit het eerste starterspakket niet.
Je hebt gelijk, ik was vanmorgen blijkbaar nog niet wakker, een LST001 is nog niet bijgewerkt de LST002 wel .. ik heb niet eens een LCT001,;-)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:19

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

zeroday schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 12:55:
[...]

Je hebt gelijk, ik was vanmorgen blijkbaar nog niet wakker, een LST001 is nog niet bijgewert de LST002 wel .. ik heb niet eens een LCT001,;-)
Ook hier de LCT001 die op 1/1/2018 blijft hangen.

Ik gok dat de HW bepaalde functies niet ondersteund en tenzij men een Bug vindt deze geen update meer zullen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

i2Paq schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:14:
[...]

Ook hier de LCT001 die op 1/1/2018 blijft hangen.

Ik gok dat de HW bepaalde functies niet ondersteund en tenzij men een Bug vindt deze geen update meer zullen krijgen.
dit staat bij mij op 15-11-17 op versie 5.105.1.21778

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

zeroday schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:16:
[...]

dit staat bij mij op 15-11-17 op versie 5.105.1.21778
De mijne op 5.105.0.21169, last updated 01/01/2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 08:02
BeZaX schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:58:
[...]

Voor ons nieuwbouwhuis had ik deze inbouwspots gekocht voor de white ambiance versies.

Philips biedt tegenwoordig ook eigen Hue inbouwspots aan in allerlei designs.
Dank!

Daar passen de hue-gu’s goed in? (Ik begreep dat die wat dieper zijn dan standaard gu’s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:32
boefje79 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:23:
[...]

Dank!

Daar passen de hue-gu’s goed in? (Ik begreep dat die wat dieper zijn dan standaard gu’s...
De ambiance white passen gemakkelijk in de spots, maar het probleem wat je noemt doet zich volgens mij alleen vooor met de kleuren versie. Daar zelf geen ervaring mee.

[ Voor 6% gewijzigd door BeZaX op 08-12-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
i2Paq schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:19:
De mijne op 5.105.0.21169, last updated 01/01/2018.
Die versie hebben die 2 lampen van mij ook, alleen staat er bij mij verder helemaal niets bij, zelfs geen datum.
Er staat alleen “LCT001 | 5.105.0.21169”.

Raar hoor dat er bij anderen hetzelfde staat maar dan mèt datum 8)7

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1131947

funske schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:28:
[...]

Die versie hebben die 2 lampen van mij ook, alleen staat er bij mij verder helemaal niets bij, zelfs geen datum.
Er staat alleen “LCT001 | 5.105.0.21169”.

Raar hoor dat er bij anderen hetzelfde staat maar dan mèt datum 8)7
Dan zullen ze de laatste versie al gehad hebben bij aanschaf en nog nooit een update hebben gekregen. De datum die vermeld wordt na een update is de datum waarop de update is uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:58
Sinds ons nieuwe huisje ook maar flink wat philips hue ingeslagen.

Echter zit ik met een probleem dat ik in de hal een motion sensor heb samen met een pihilips white ambiance lamp. Nu wil ik dat de lamp overdag niet aan gaat, via routines aangemaakt.. echter lijkt de motion sensor dit te overrulen.. doe ik iets fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Anoniem: 1131947 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:46:
[...]

Dan zullen ze de laatste versie al gehad hebben bij aanschaf en nog nooit een update hebben gekregen. De datum die vermeld wordt na een update is de datum waarop de update is uitgevoerd.
Dat zou betekenen dat deze versie1 tot begin 2018 nieuw door Philips zijn verkocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-05 14:11
Intresse vraagje: Gebruiken Hue lampen minder stroom als ze gedimmed zijn? Of worden ze alleen warmer dan?

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stuiv
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-03 16:49
roT- schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 19:54:

Echter zit ik met een probleem dat ik in de hal een motion sensor heb samen met een pihilips white ambiance lamp. Nu wil ik dat de lamp overdag niet aan gaat, via routines aangemaakt.. echter lijkt de motion sensor dit te overrulen.. doe ik iets fout?
Dit Kun je bij de instellingen van de sensor zelf instellen, je hoeft hiervoor niets in routines te doen. De sensor ziet ook of er voldoende daglicht is en zal dan niet aangaan, is ook in te stellen in de sensor middels de daglichtgevoeligheid in te stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Stuiv op 08-12-2018 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 21:59
Is het mogelijk om in te schakelen met een schakelaar en automatisch uit te schakelen als er x miniten geen beweging is? Wil ik eigenlijk op de overloop gebruiken. Dit omdat we daar niet altijd in willen schakelen (worden kids wakker) maar als het blijft branden wel automatisch uit.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

RaymondD schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 22:11:
Is het mogelijk om in te schakelen met een schakelaar en automatisch uit te schakelen als er x miniten geen beweging is? Wil ik eigenlijk op de overloop gebruiken. Dit omdat we daar niet altijd in willen schakelen (worden kids wakker) maar als het blijft branden wel automatisch uit.
Alleen met een (friends of) Hue schakelaar, niet met een fysieke. Al zal je mogelijk wel met een andere app dan de officiele aan de gang moeten om voor elkaar te krijgen wat je wil.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Anoniem: 1131947 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:46:
Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, want die lampen heb ik al jaren. Ongeveer vanaf het begin toen ze uitkwamen; toen waren ze ook nog een stuk duurder.
Ik denk zelf dat ze bij eerdere updates de datum nog niet mee gaven........ O-)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Dag allen!

Sinds kort ook Hue, maar daarnaast nog aardig wat KaKu in huis. Ik zou graag een 3tal filament (gloeidraad) willen schakelen/dimmen met Philips Hue. Op dit moment werkt het met een stopcontact dimmer van KaKu. Ik zoek eigenlijk een soortgelijk apparaat maar dan voor Hue. Ik zag in dit topic al peperdure busch Jaeger voorbij komen, maar dat wordt me te gortig. Zijn er al betaalbare oplossingen hiervoor? Dimmen is wel een must. Dank!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trainz2009
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:14

Speel eens met de lichtgevoeligheid instellingen van de sensor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentje3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 17:34
Ik ben ook aan het inlezen op Hue :) . Denk dat ik ondanks de wat hogere prijs toch voor dit systeem ga. Na wat vergelijkingen te hebben bekeken wordt toch het gebruiksgemak en de manier waarop alles communiceert met elkaar geroemd, en juist dat vind ik altijd prettig.

Nu eens kijken of er wel eens aanbiedingen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

funske schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 23:53:
[...]

Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, want die lampen heb ik al jaren. Ongeveer vanaf het begin toen ze uitkwamen; toen waren ze ook nog een stuk duurder.
Zou zomaar kunnen funske. Je weet het niet, want ze geven niet veel info over hoe het allemaal geacht wordt te werken.

Ik heb nog drie LCT001 die op 30/11/2017 staan. De overige lampen hebben gisteren een update binnengehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-05 15:52
Sinds de laatste firmware update blijft mijn White lamp heel zachtjes branden in de uit stand (veel zachter dan de "night light" stand. Ik heb maar 1 white lamp, de rest zijn Ambiance en Color en daar zie ik het niet.

Iemand anders dit ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Sinds de laatste firmware update blijft mijn White lamp heel zachtjes branden in de uit stand (veel zachter dan de "night light" stand. Ik heb maar 1 white lamp, de rest zijn Ambiance en Color en daar zie ik het niet.

Iemand anders dit ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
Vraagje over het verbruik.
Ik zat eraan te denken een paar lampen in de nacht op 1% (nachtlampmodus) te laten staan.
Heeft iemand enig idee wat het verbuik dan is?
Ik neem aan dat voor een 10W lamp dat dan minder dan 1W moet zijn, maar ik kan nergens daar informatie over vinden.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

funske schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 23:53:
[...]

Duurder? Ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Ik heb bijna alles kunnen kopen toen er nog regelmatig 25% korting acties waren bij de doe het zelf. :P

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ZakHooi schreef op zondag 9 december 2018 @ 10:05:
Ik zat eraan te denken een paar lampen in de nacht op 1% (nachtlampmodus) te laten staan.
Ik neem aan dat voor een 10W lamp dat dan minder dan 1W moet zijn, maar ik kan nergens daar informatie over vinden.

Alvast bedankt.
Ik heb even voor je gemeten met een Eve Energy. Disclaimer: niet de nauwkeurigste methode.

Gebruikte lamp: Hue LUX, 9W, 750 Lumen

De EVE Energy meet:
100% = 11W
50% = 4W
30% = 2W
< 30% = 0W

De metingen geven wel aan dat het niet heel erg nauwkeurig is, maar met 1% zal je waarschijnlijk wel onder de 1W uitkomen als ik het verloop over de percentages zie. Bij sommige lampen zie ik overigens geen of niet veel verschil in helderheid tussen 1% en 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Ethirty schreef op zondag 9 december 2018 @ 11:40:
Duurder? Ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Ik heb bijna alles kunnen kopen toen er nog regelmatig 25% korting acties waren bij de doe het zelf. :P
Toen ik mijn eerste set kocht in maart 2013, dus een dikke 5 jaar geleden, waren er echt nog geen acties met 25%.
Ze waren toen zelfs bijna nergens te koop; of ik moet heel erg geslapen hebben. O-)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Laatst online: 26-05 21:59
https://www.reichelt.nl/smart-plug-osr-5036239-p209058.html

Osram Smart+ plug voor 18,27. Nooit zo goedkoop gezien Voor de kerstboomverlichting ofzo :-)

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niwresixel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14:22
ZakHooi schreef op zondag 9 december 2018 @ 10:05:

Alvast bedankt.
Verbruik neemt inderdaad af als je dimt of een bepaalde kleur kiest. Bijvoorbeeld groen op vol vermogen heeft een verbruik van ongeveer 4W. De koude kleuren bij color en ambiance lampen op vol vermogen hebben het hoogste verbruik. Warmere tinten zijn wat zuiniger. Ooit eens wat testen gedaan middels een slimme meter in een nieuwbouwhuis zonder andere verbruikers en bij dimmen van een groep Hue lampen leek het verbruik ongeveer lineair af te nemen met de dimstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
RaymondD schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:31:

Osram Smart+ plug voor 18,27. Nooit zo goedkoop gezien Voor de kerstboomverlichting ofzo :-)
Ze schijnen een tijdje terug bij amazon.de 13-nogwat gekost te hebben. Wie weet ooit nog eens, dan ga ik er ook wat inslaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:18

In de paar dagen voor Black Friday waren ze 12,99 op Amazon. Heb er toen twee besteld en werken hier prima. Een voor de tuinverlichting en een voor de kerstboom nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

En zoiets zoek ik dus als dimmer voor mijn Halogeen filament lampen. Nu op KAKU, maar wil dit graag op hue. Iemand tips?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Is er niet. Een van de meest uitgekauwde vragen in dit topic.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

NeFoRcE schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:06:
[...]

En zoiets zoek ik dus als dimmer voor mijn Halogeen filament lampen. Nu op KAKU, maar wil dit graag op hue. Iemand tips?
Zoiets is er nog niet goedkoop.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-05 11:26
Hoe verbind de Hue lamp eigenlijk met het netwerk?
Dit gebeurt via Wifi, maar boven is het Wifi bereik hier wat slechter en krijg vaak de melding dat de lampen niet gevonden zijn.

Eerst al een nieuwe router (Nighthawk 7800) geplaatst. Met telefoon en laptop haal ik boven nu 50 mbit download. Maar krijg nu nog steeds slechte verbinding met de lampen (in de vloeren zit vloerverwarming, waarschijnlijk is dat de oorzaak?)

Zelfs nu ik een Ziggo wifibooster boven heb hangen is dit het geval.

Kan dit ook een andere oorzaak hebben?

Hoe gaat de Hue lamp om met 5G of 2.4G netwerken bijvoorbeeld?

[ Voor 5% gewijzigd door Thoraxx op 09-12-2018 15:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 06:32
Thoraxx schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:41:
Dit gebeurt via Wifi, maar boven is het Wifi bereik hier wat slechter en krijg vaak de melding dat de lampen niet gevonden zijn.
Een vraag en gelijk een antwoord?

Maar nee, de lampen verbinden via Zigbee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online

Eerst al een nieuwe router (Nighthawk 7800) geplaatst. Met telefoon en laptop haal ik boven nu 50 mbit download. Maar krijg nu nog steeds slechte verbinding met de lampen (in de vloeren zit vloerverwarming, waarschijnlijk is dat de oorzaak?)

Hue werkt met Zigbee, niet met wifi. Waarschijnlijk ben je hiermee in de war doordat zowel Zigbee als wifi op basis van de 2,4GHz frequentie werken.
Het plaatsen van een nieuwe router, wifi boosters, etc, gaat het probleem dus niet oplossen.

Wat het probleem wel oplost is meer Hue lampen plaatsen, of eventueel de Hue Bridge verplaatsen. Hue zet namelijk automatisch een mesh netwerk op waarbij elke lamp automatisch als repeater werkt. Het plaatsen van een of meerdere extra lampen zou het probleem dus moeten oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:48

Ze verbinden niet met WiFi maar met hun eigen Zigbee netwerk. Ze maken ook een mesh netwerk aan en als je dus (bijvoorbeeld) op zolder geen bereik hebt kan je op de tussenverdieping een lamp plaatsen, deze versterkt het bereik en vergroot het netwerk dus weer.

Edit; @RobertMe was me voor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
...
Je router gaat niet veel helpen. Die zal er wel voor zorgen dat je smartphone een verbinding heeft en hierdoor kan je je lampen aansturen. Maar dit wil daarvoor niet zeggen dat de lamp ook effectief reageert. Je lampen werken namelijk op een ander netwerk. Het netwerk dat door de Philips Hue bridge wordt uitgestuurd. Philips gebruikt de dag van vandaag het Zigbee 3.0 netwerk.

Dat netwerk werkt op de 2.4GHz band maar heeft als voordeel dat het werkt als een mesh netwerk. Kortweg gezegd elke lamp of accessoires versterkt het signaal. Alle Hue-apparaten fungeren in feite als ontvanger en zender. Valt er één lamp tussenuit dan betekent het ook niet dat het Hue-netwerk eruit ligt. Aangezien andere lampen die taak op zich gaat nemen.

De afstand is dus eenvoudig te overbruggen door meerdere lampen te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
Ik ben nog steeds aan het nadenken hoe ik mijn probleem met de schakelaars ga oplossen. Misschien koop ik wel één van die nieuwe Niko schakelaars voor Hue. Maar in feite worden die schakelaars niet zoveel meer gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://www.picclickimg.com/d/w1600/pict/123208181284_/SM200-Light-Switch-Cover-for-Philips-Hue-Dimmer.jpg

Het liefst zou ik de bestaande schakelaar behouden en daarover een Hue Dimmer plaatsen. Op het internet vind ik diverse covers maar jammer genoeg geen één die de correcte afmetingen heeft voor een standaard Niko lichtschakelaar.

Heeft iemand ook zo'n soort van oplossing gedaan hier? En zo ja met wat heb je dit gerealiseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:28
Al enkele dagen aan het inlezen op HUE, maar ben voor ik deze aanbieding bij Amazon FR bestel toch nog benieuwd naar jullie ideeën/advies;

Ik woon nu in een studio van 40m2 gesitueerd op het westen; 8meter diep, dus overdag kan het in de wintermaanden nogal donker worden overdag.

Het ding met een studio is; aangezien je alles in 1 ruimte hebt wil je ook qua licht 'meebewegen' - lekker licht (en fel) overdag; sfeervol en warm in de avond. Heb nu vooral softtone led-lampen maar merk dat dit vooral overdag tekortschiet.

HUE lijkt me dus een mooie oplossing. Niet perse voor aan/uit (zit toch in de buurt), maar vooral de dimbaarheid en kleurstanden (wake-up light in de ochtend, Amsterdams-rood in de avond ;-)

Mijn vraag; is de gelinkte set hier een mooie oplossing voor, of schiet ik mijn doel voorbij? Nog argumenten om toch voor Osram/Xiaomi/IKEA optie te gaan? Iets meer betalen voor kwaliteit vind ik gezien de levensduur overigens geen probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
Isaja schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:14:
Al enkele dagen aan het inlezen op HUE, maar ben voor ik deze aanbieding bij Amazon FR bestel toch nog benieuwd naar jullie ideeën/advies;
...
Het ding met een studio is; aangezien je alles in 1 ruimte hebt wil je ook qua licht 'meebewegen' - lekker licht (en fel) overdag; sfeervol en warm in de avond. Heb nu vooral softtone led-lampen maar merk dat dit vooral overdag tekortschiet.
Absoluut. die lampen gaan er zeker voor zorgen dat je een mooi zonsopgang en ondergang kan nabootsen. Op zich is dat geen probleem. Zelf doe ik dat ook. Ik werk weliswaar niet met de officiële Philips app maar met iConnectHue (iOS) en daar kan je zulke scenes meemaken.
Misschien dat je twee lampen net iets te weinig gaat vinden maar dat kan je later altijd nog uitbreiden met eventueel een Philips Hue Go of Iris voor ergens op de kast te zetten.
Mijn vraag; is de gelinkte set hier een mooie oplossing voor, of schiet ik mijn doel voorbij? Nog argumenten om toch voor Osram/Xiaomi/IKEA optie te gaan? Iets meer betalen voor kwaliteit vind ik gezien de levensduur overigens geen probleem
Die keuze moet je zelf een beetje op voorhand maken. Door in zee te gaan met Philips Hue en zijn bridge hang je ook een beetje vast aan het ecosysteem van Philips zelf. Je kan later eventueel een andere controller (kopen) die meerdere systemen ondersteunt. Dat lijkt momenteel allemaal leuk maar in de praktijk lig je iets meer te prullen om alles goed aan de praat te krijgen. Vind je zoiets leuk dan moet je daarvoor gaan. Maar Hue is in gebruik zeer eenvoudig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hue is naar mijn mening qua software en ondersteuning stukken beter dan ikea en osram.
Zou sowieso voor een hue bridge gaan, dus dat setje is een mooie start.
Kunt altijd nog osram of ikea lampen koppelen. Hue lampen kunnen wel een stuk verder gedimd worden, dus wat dat betreft kun je er ook nu alvast voor kiezen meteen 2 setjes te bestellen. Voor 35e per stuk vind je ze normaal niet los.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-05 15:39
Ethirty schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:08:
[...]

Zoiets is er nog niet goedkoop.
Zoiets is wel te koop geweest: de LivingWhites plug. De verkoop is al een aantal jaren geleden gestopt, maar heb zelf twee jaar geleden er nog twee op marktplaats kunnen kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:54
Isaja schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:14:

Ik woon nu in een studio van 40m2 gesitueerd op het westen; 8meter diep, dus overdag kan het in de wintermaanden nogal donker worden overdag.

HUE lijkt me dus een mooie oplossing. Niet perse voor aan/uit (zit toch in de buurt), maar vooral de dimbaarheid en kleurstanden (wake-up light in de ochtend, Amsterdams-rood in de avond ;-)

Mijn ervaring met een half zo grote studio, voor 2 personen, is dat Hue een game-changer is. Met spotjes kan het licht per deel van de kamer aangepast worden, zodat je een werkhoek kan verlichten als de ander al wilt slapen. De twee lichtpunten die er waren in het leefgedeelte zijn nu 3 afzonderlijk stuurbare spots + 1 E27 plafondlamp die heel de kamer wat doet, met wat extra sfeerlichtjes in de vorm van o.a. een ikea Fado.
Alle lampen in het leefgedeelte zijn minstens white-ambiance, en helpen aan de hand van een schema met het behouden van een bioritme. Dit is nodig gezien de zon ondergaat om 15u, en die paar uren zonlicht kunnen zich dagenlang achter een dicht wolkendek afspelen. 's ochtends zacht wakker worden gevolgd door extreem fel wit licht (3000lm oid in totaal, voelt op die beperkte oppervlakte als klaarlichte dag). Dit gedurende heel de dag, tot iets voor 19u, wanneer de verlichting geleidelijk wisselt naar een gezellig warm wit licht. Tegen 22u begint het donkerder te worden tot om 23u30 al het licht uitgaat. Het is geen totale vervanger voor zonlicht, maar heeft een duidelijk merkbaar positieve invloed op mijn bioritme (en humeur).
In de gang gaat het licht automatisch adhv een motion-sensor, waarbij het 's nachts zacht aangaat en overdag helder.

Elke toevoeging (motion sensor, meer lampen, color, ...) was in minder dan een week het nieuwe normaal en wilt niet meer terug.

Kleine opmerkingen:
- 2 van de 4 spots die er in totaal zijn zijn van Innr, die kunnen meer licht geven, maar kunnen niet zo zacht gedimd worden.
- Het zachte dimmen van de officiële Hue lampen zijn een groot voordeel voor Hue ten opzichte van Tradfri, Innr.
- De 'simpele' Hue dimbare lampen kunnen niet zo zacht als de ambiance white of color.
- De color lampen kunnen in mijn ervaring het zachtste, door ze op rood met minimale helderheid te zetten. Het verschil is echter lang niet zo groot als dat tussen de simpelste dimbare lampen en de ambiance white.
- Innr en Tradfri lampen koppelen probleemloos met de Hue bridge
- Tradfri lampen heb ik teruggebracht, die geven problemen als je tegelijk de kleurtemperatuur en helderheid wilt aanpassen. Simpele tradfri lampen zonder ambiance white of color zouden wel goed moeten werken.
- Innr lampen hangt af van model tot model of ze goed werken, er zijn er enkele die zouden zoemen, mijn spotjes flikkeren heel af en toe. Langs de andere kant kunnen ze wel goedkoper zijn. Innr heeft het probleem met flikkeren wel al erkend en zou aan een oplossing werken.
- Alle Hue lampen gekocht met fikse kortingen, vrijwel altijd van Amazon (de, fr, es, co.uk). Even wachten scheelt enorm, en de Keepa addon voor prijsalerts helpt ook om te zien wat de goede deals zijn. Kortingen vind je hier: Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic .
- Met all4hue kan je bvb dimmers iets beter programmeren dan met de officiële app, ik heb er bijvoorbeeld een die alle verlichting in huis kan uitzetten terwijl de andere knoppen slechts 1 ruimte beïnvloeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-05 11:26
Fuwor schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:06:
[...]

Ze verbinden niet met WiFi maar met hun eigen Zigbee netwerk. Ze maken ook een mesh netwerk aan en als je dus (bijvoorbeeld) op zolder geen bereik hebt kan je op de tussenverdieping een lamp plaatsen, deze versterkt het bereik en vergroot het netwerk dus weer.

Edit; @RobertMe was me voor :P
Thnx iedereen voor de uitleg.
Dat verklaart een hoop! Ik wist niet goed wat Zigbee was en nam aan dat het via mijn WIFI signaal ging.
Logisch dus dat als de bridge in de woonkamer staat en verder alleen HUE lampen in de woonkamer heb, ik boven amper contact kan maken met het Zigbee netwerk, maar wel met mijn wifi netwerk (door goede router).

Als ik nu op de hal en de overloop boven nog wat lampen plaats hoop ik dus dat het probleem is opgelost.

Wel nog een vraagje. Zend het Zigbee signaal ook uit als de lamp uitstaat?
Schakelaar uit niet lijkt me, maar schakelaar aan en via app uit wel?

Ga gelijk even mooie aanbieding zoeken voor wat lichten voor in de hal 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:20
Thoraxx schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:14:
Wel nog een vraagje. Zend het Zigbee signaal ook uit als de lamp uitstaat?
Schakelaar uit niet lijkt me, maar schakelaar aan en via app uit wel?
Precies dat ja. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:13
Goedenavond allemaal,

Waarschijnlijk is dit een vrij domme vraag :), maar ik kon het in de voorgaande 90 pagina's niet echt terugvinden. Met de huidige actie van Philips (gratis bridge bij €150 aan lampen) leek het me wel leuk om de start te gaan maken met 'slimme' verlichting. Zeker omdat er in de keuken nog een koof moet komen met inbouwspots zonder mogelijkheid om hier een traditionele schakelaar voor aan te leggen leek het me leuk om hiervoor Philips Hue te gaan gebruiken.

Een deel van de lampen wil ik combineren met opbouwspots, zoals de Philips Hue Runner (ca. €130 incl. lampen). Nu vroeg ik me alleen af of deze opbouwspots los van de lampen nu nog verschillend zijn t.o.v. de 'normale' Philips 'My Living' runner? Die lampen zijn los namelijk al te koop voor ca. €60, als je daar 2 Hue lampen in stopt van €40 ben je toch weer een stuk goedkoper uit, of zie ik hier iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-05 20:15
[MAUS] schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:57:
Goedenavond allemaal,

Waarschijnlijk is dit een vrij domme vraag :), maar ik kon het in de voorgaande 90 pagina's niet echt terugvinden. Met de huidige actie van Philips (gratis bridge bij €150 aan lampen) leek het me wel leuk om de start te gaan maken met 'slimme' verlichting. Zeker omdat er in de keuken nog een koof moet komen met inbouwspots zonder mogelijkheid om hier een traditionele schakelaar voor aan te leggen leek het me leuk om hiervoor Philips Hue te gaan gebruiken.

Een deel van de lampen wil ik combineren met opbouwspots, zoals de Philips Hue Runner (ca. €130 incl. lampen). Nu vroeg ik me alleen af of deze opbouwspots los van de lampen nu nog verschillend zijn t.o.v. de 'normale' Philips 'My Living' runner? Die lampen zijn los namelijk al te koop voor ca. €60, als je daar 2 Hue lampen in stopt van €40 ben je toch weer een stuk goedkoper uit, of zie ik hier iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor het meedenken!
De myliving runner is 100% dezelfde armatuur als de hue runner. Met een goede aanbiedingen kun je dus goedkoper uit zijn met het los kopen van de myliving armatuur en losse GU10 hue spots.

Let wel dat je bij een hue runner ook nog een afstandbediening krijgt mocht je die nodig hebben en dan dus mee moet tellen in je berekening. Let ook op dat je de White Ambiance GU10 kiest en niet de white

[ Voor 7% gewijzigd door EdwinB op 09-12-2018 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-05 23:29
Xander schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 22:23:
[...]

De opties zijn:
- safety: lights go back to Philips “bright light” safety setting (100% brightness @ 2700K)
- powerfail: light keeps the setting when power failed. If light was off it stays off
- lastonstate: light keeps the setting when power failed. If light was off it returns to the last on state
- custom: custom settings defined in custom settings. Will be automatically set when providing “customsettings”.

Geen idee hoe die customsettings moeten werken...

Zie: https://developers.meethu...ue-api/supported-devices/
Ik heb de laatste Hue firmware update binnen. Waar kan ik bovenstaande optie instellen? Ik kan het zo niet vinden in de Hue app of de iConnecthue app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:20
Jos-P schreef op zondag 9 december 2018 @ 21:24:
[...]

Ik heb de laatste Hue firmware update binnen. Waar kan ik bovenstaande optie instellen? Ik kan het zo niet vinden in de Hue app of de iConnecthue app.
Daarvoor zul je de webbased Hue API interface moeten gebruiken, totdat de verschillende apps ondersteuning inbouwen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:13
EdwinB schreef op zondag 9 december 2018 @ 21:09:
[...]

De myliving runner is 100% dezelfde armatuur als de hue runner. Met een goede aanbiedingen kun je dus goedkoper uit zijn met het los kopen van de myliving armatuur en losse GU10 hue spots.

Let wel dat je bij een hue runner ook nog een afstandbediening krijgt mocht je die nodig hebben en dan dus mee moet tellen in je berekening. Let ook op dat je de White Ambiance GU10 kiest en niet de white
Top! Bedankt voor de uitleg, ik dacht dit ook al.
Goede tip ook t.a.v. white ambiance, staat niet overal even duidelijk bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-05 20:15
[MAUS] schreef op zondag 9 december 2018 @ 21:35:
[...]

Top! Bedankt voor de uitleg, ik dacht dit ook al.
Goede tip ook t.a.v. white ambiance, staat niet overal even duidelijk bij.
Ik zag zelfs een website die een myliving runner verkocht met hue White GU10 in een pakketje...

De GU10 Color past trouwens niet in de runner armatuur. Net zoals veel andere armaturen zal de spot dan zo'n 2 cm uitsteken.

Heb sinds kort trouwens ook de Hue Ensis hangen boven de eettafel. Echt een mooie strakke lamp die goed past bij de Hue runner serie. Kost alleen wel € 400 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

EdwinB schreef op zondag 9 december 2018 @ 21:42:
[...]

Heb sinds kort trouwens ook de Hue Ensis hangen boven de eettafel. Echt een mooie strakke lamp die goed past bij de Hue runner serie. Kost alleen wel € 400 8)7
Oeh, mooi ding! Wat baal ik nu dat ze die een paar jaar terug nog niet hadden. Mijn simpele lamp met 2 Hue ambiance peertjes was volgens mij al duurder -O-

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 15:10
Hulleman schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 08:40:
[...]

Ik quote mezelf even als update van vorige week. Ik ben erachter dat één lamp soms de eerste 5 minuten niet goed de kleur overneemt van de geselecteerde scene/kleur. De lamp lijkt helder wit te kleuren (2700K) en wel te dimmen als een scene op bijvoorbeeld 60% lichtsterkte staat, maar niet de kleur van de scene aan te nemen. Ik ben er ook achter dat de lamp dit alleen doet als een scene een white ambiance kleur geeft. Bij een scene als arctische dageraad kleurt de lamp wel groen/blauw.

Na een minuutje of 5 neemt de lamp wel ineens een andere kleur wit aan cf de overige lampen. Het lijkt alsof de lamp bij het opstarten in een kleur die binnen white ambiance valt alleen 2700K weergeeft.

Iemand hier een oplossing voor? (ik ben een behoorlijke noob op hue gebied)
Update op dit gebied en mogelijk interessant voor mensen die dit probleem ook ervaren.
Ik heb dit probleem bij Philips gemeld en ze komen de lamp ophalen.

Het probleem was inmiddels erger geworden, het lijkt wel of de lamp helemaal geen kleur buiten white ambiance meer aan wil nemen. Omdat ik geen dimmer switch heb kan ik de lamp niet resetten (knullig dat dit niet via de app kan). Philips stelde eigenlijk direct voor om de lamp op te komen halen, dus prima service tot nu toe wat mij betreft.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Al mijn Hue lampen gebruik in binnen hue, maar ook via homekit en Homey. Hue moet er dan voor zorgen dat lampen beschikbaar worden voor die andere systemen.

Voor alle origineel Hue lampen is dit geen problemen, en verschijnen ze in homekit en Homey.
Nu heb ik vorige week een innr smart plug gekocht (https://www.beaumotica.nl...akelaar-doorsteek-stekker). Omdat mijn oude livingwhites plug het niet meer deed.
Deze werkt netjes in Hue, dus so far so good.
Maar nu wil ik deze ook beschikbaar hebben in de andere systemen, maar het lukt me niet om deze plug daarin beschikbaar te maken. Zie ik iets over het hoofd, of is dat niet mogelijk voor niet-philips producten?

Als ik bijvoorbeeld in de homekit instellingen kijk in de hue app, dan zie ik al mijn lampen, behalve de innr plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-05 17:11
RonnieB82 schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:45:
Al mijn Hue lampen gebruik in binnen hue, maar ook via homekit en Homey. Hue moet er dan voor zorgen dat lampen beschikbaar worden voor die andere systemen.

Voor alle origineel Hue lampen is dit geen problemen, en verschijnen ze in homekit en Homey.
Nu heb ik vorige week een innr smart plug gekocht (https://www.beaumotica.nl...akelaar-doorsteek-stekker). Omdat mijn oude livingwhites plug het niet meer deed.
Deze werkt netjes in Hue, dus so far so good.
Maar nu wil ik deze ook beschikbaar hebben in de andere systemen, maar het lukt me niet om deze plug daarin beschikbaar te maken. Zie ik iets over het hoofd, of is dat niet mogelijk voor niet-philips producten?

Als ik bijvoorbeeld in de homekit instellingen kijk in de hue app, dan zie ik al mijn lampen, behalve de innr plug.
Dat is niet mogelijk met Apple Homekit. Apple laat het alleen toe wanneer de Bridge ook de firmware van de smart device kan updaten. In geval van de Innr is dat niet mogelijk. Dus zou je de Bridge van Innr moeten hebben. Maar zou je een Home Assistant er tussen zetten, dan is het wel mogelijk.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clark klont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-10-2024
Pwain schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:55:
[...]

Gebruik je iOS? Via de app woning kan je snel de temperatuur zien.
tablet van vrouwlief wel, daar kan je het inderdaad vrij simpel zien. Alleen om nu de hele dag met een ipad in je broekzak te gaan lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05 17:08
Even een eerlijke objectieve mening gevraagd van jullie als Hue gebruikersgroep :
Wat vinden jullie een redelijke technische levensduur van een Friends of Hue lightstrip, zeg maar de eerste versie van de Lightstrip.
Aanschafkosten destijds : 90 euro.

Is dat 2 jaar, of 3 jaar of 4 jaar of 5 jaar of zelfs langer ?
Brandduur per dag ligt gemiddeld op zo'n 5 á 6 uur...

Ben erg benieuwd naar jullie reactie..(geen idee hoe ik zo'm poll kan neerzetten namelijk)

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaas.roelofs
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-04 15:27

Alle routines voor die lamp verwijderen en de sensor zo instellen dat hij overdag niets doet. Dan ben je ook onafhankelijk van de hoeveelheid daglicht en gaat de lamp ook echt nooit aan tussen de ingestelde tijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:17
Ik overweeg mijn Tradfri installatie te vervangen voor de Hue.

- Kan ik de motion sensor zo instellen dat ik bijv 's avonds minder fel licht heb dan overdag?

- Ik heb nu Tradfri lampen (e27 fitting) met 1000 lumen. Hue gaat maximaal 800 lumen.
Is het verschil te merken m.b.t. felheid? Wil namelijk meer licht opbrengt hebben in bepaalde kamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-03 16:35
ChiMan schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:37:
Ik overweeg mijn Tradfri installatie te vervangen voor de Hue.

- Kan ik de motion sensor zo instellen dat ik bijv 's avonds minder fel licht heb dan overdag?

- Ik heb nu Tradfri lampen (e27 fitting) met 1000 lumen. Hue gaat maximaal 800 lumen.
Is het verschil te merken m.b.t. felheid? Wil namelijk meer licht opbrengt hebben in bepaalde kamers.
Voor wat de motion sensor betreft kan ik dat bevestigen (ook in de standaard Hue app), je kunt voor twee tijdsblokken verschillende scenes instellen. Voor wat felheid betreft, ik vind ze erg fel, maar kan het niet vergelijken want heb geen Tradfri lampen.

[ Voor 9% gewijzigd door bobjansen op 10-12-2018 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 07:23
Hier ook al een tijdje geleden omgegaan naar Hue, toen we ons nieuwe appartement kregen. In nagenoeg alle vertrekken nu Hue. Met een dimmer in elke kamer. Daar een paar scenes aangehangen met iConnecthue. Werkt top. d:)b

Nu hebben we wat geschoven met de verlichting. Aan de kant bij het raam hebben we een donkere hoek nu. Zit te denken aan het plaatsen van de Lightstrip aan het plafond, achter de rails van de vitrage. Dat zou een mooie effect moeten geven. Iemand daar ervaring mee? In hoeverre "schijnen" de Lightstrips?

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-05 23:07
Xander schreef op zondag 9 december 2018 @ 21:25:
[...]

Daarvoor zul je de webbased Hue API interface moeten gebruiken, totdat de verschillende apps ondersteuning inbouwen.
Mijn Hue Go’s gaan sinds de laatste firmware updates op wit en volle sterkte aan, nadat ze van de stroom zijn geweest, was hiervoor nooit. Toch maar eens naar de Web interface kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

mistercage schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:58:
Even een eerlijke objectieve mening gevraagd van jullie als Hue gebruikersgroep :
Wat vinden jullie een redelijke technische levensduur van een Friends of Hue lightstrip, zeg maar de eerste versie van de Lightstrip.

Ben erg benieuwd naar jullie reactie..(geen idee hoe ik zo'm poll kan neerzetten namelijk)
Met 15.000 branduren en 6u per dag moet je toch kunnen rekenen op een 6 tot 7 jaar. Of de rest van de electronica het vol houdt, dat is een andere vraag.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:26

Mimiix

Professioneel Prutser

Ik meld me ook met gelijk een vraag! Heb met Sinterklaas een starter set gehad met 3 White lampen en die dimmer. Echter valt me op dat 1 lamp , als je hem uit zet , hij gaat glowen. Nee , hij staat niet op 1% want dat is veel feller.

Iemand enig idee of dit hoort ?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

D3nnisd schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:39:
Ik meld me ook met gelijk een vraag! Heb met Sinterklaas een starter set gehad met 3 White lampen en die dimmer. Echter valt me op dat 1 lamp , als je hem uit zet , hij gaat glowen. Nee , hij staat niet op 1% want dat is veel feller.

Beetje retorische vraag. Uit zou uit moeten zijn, niet 0,5% ;)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Ethirty schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:48:
[...]

Beetje retorische vraag. Uit zou uit moeten zijn, niet 0,5% ;)
Dat snap ik , maar is ie dan stuk?

Of is het anders oplosbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
al geprobeerd?
uit de fitting halen en er opnieuw inschroeven?
Opnieuw aanmelden op de bridge?
D3nnisd schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:05:
[...]

Dat snap ik , maar is ie dan stuk?

Of is het anders oplosbaar?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

mistercage schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:06:
al geprobeerd?
uit de fitting halen en er opnieuw inschroeven?
Opnieuw aanmelden op de bridge?

[...]
De andere twee hebben er geen last van. Op de bridge staat ie als uit zijnde als ik kijk naar de status. Ik zal morgen eens opnieuw aanmelden. Dat schroeven heeft geen zin , heb hem al in een andere fitting geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Dat dacht ik dus ook..

nog geen 4 jaar en hij begeeft t. Slecht hoor. Das 22 euro afschrijving per jaar. En dat voor 8500 branduren.

helaas ook al meerdere bulbs de afgelopen jaren mogen vervangen, allen wel onder garantie , dat wel.

Echter de Hue peeps geven nu geen gehoor: "Koop maar een nieuwe strip, we geven ook geen coulance op aanschaf van een nieuwe" zeggen ze...

De service is wel drastisch omlaag gegaan de afgelopen jaren...
Ethirty schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:32:
[...]

Met 15.000 branduren en 6u per dag moet je toch kunnen rekenen op een 6 tot 7 jaar. Of de rest van de electronica het vol houdt, dat is een andere vraag.

[ Voor 1% gewijzigd door mistercage op 10-12-2018 21:14 . Reden: extra info toegevoegd ]

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:35
mistercage schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:58:

Philips specificeert een levensduur van 25.000 uur (bij de huidige versie van de lightstrip, maar volgens mij is dat de levensduur van alle Hue lampen). Bij 5 uur per dag is dat dus 13,7 jaar. Mooie boel is dat, want de garantie is maar 2 jaar. En het zijn echt bitches bij Philips. Ik heb hier nog steeds 3 bulbs van de 1e generatie die uit zichzelf herstarten als ze gedimd staan en dan dus weer vol gaan branden. Heel fijn tijdens film kijken of als nachtlampje. Ik heb er al een paar keer om gebeld, maar helaas, ouder dan 2 jaar, dan heb je pech gehad. Je betaalt de hoofdprijs maar je bent slechts een betatester...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
D3nnisd schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:10:
[...]

De andere twee hebben er geen last van. Op de bridge staat ie als uit zijnde als ik kijk naar de status. Ik zal morgen eens opnieuw aanmelden. Dat schroeven heeft geen zin , heb hem al in een andere fitting geprobeerd.
Toevallig had ik zelfde probleem met 1 van mijn nieuwe white lampen set van 3 en 1 daarvan bleef flikkeren wanneer hij uit stond

Ik heb de lamp verwijderd en in andere fitting geprobeerd maar ook dat hielp niet en vervolgens Philips gemaild

Ik kreeg een email terug en de lamp is opgehaald thuis foor DHL paar dagen geleden en toevallig kreeg ik vanmorgen een mail dat er een nieuwe lamp wordt opgestuurd .

Uitstekende service Philips !

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-05 22:23
Damn, wat duurt dat updaten lang. Ik heb 1 lamp die moeite heeft met updaten, de bridge en rest van de lampen waren binnen 2 uur klaar. Heeft al de hele nacht lopen downloaden maar is nog steeds niet klaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

leekers schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 07:20:
[...]

Toevallig had ik zelfde probleem met 1 van mijn nieuwe white lampen set van 3 en 1 daarvan bleef flikkeren wanneer hij uit stond

Ik heb de lamp verwijderd en in andere fitting geprobeerd maar ook dat hielp niet en vervolgens Philips gemaild

Ik kreeg een email terug en de lamp is opgehaald thuis foor DHL paar dagen geleden en toevallig kreeg ik vanmorgen een mail dat er een nieuwe lamp wordt opgestuurd .

Uitstekende service Philips !
Ah oke! Tof! Moet ik niet bij het bedrijf zijn waar het gekocht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Randleman schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 07:48:
Damn, wat duurt dat updaten lang. Ik heb 1 lamp die moeite heeft met updaten, de bridge en rest van de lampen waren binnen 2 uur klaar. Heeft al de hele nacht lopen downloaden maar is nog steeds niet klaar :(
Bij mij was dat opgelost na een power-cycle van de lamp. Daarna werd de update wel succesvol gedownload en geupdate. Voor anderen leek het juist weer zo te zijn dat een power cycle van de bridge nodig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:29
Flastic schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:45:
[...]

Precies hetzelfde probleem inderdaad! Mijn eerste contact hierover was op 10 november, en nu ligt het nog niet eens daar. Ze zullen het inderdaad wel druk hebben, maar stuur dan even een automatisch bericht daarover of zo!
Bij mij is vorige week woensdag de defecte Lightstrip Plus opgehaald door een DHL koerier. En gisteravond laat kreeg ik bericht van Philips dat hij defect is bevonden en dat ze nieuwe Lightstrip Plus en nieuwe Extension gaan opsturen!

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-05 12:26
Ik wil graag mijn oude bridge updaten naar 2.0 met de huidige actie bij 150 euro aan lampen. Nu wil ik zelf de Flourish tafellamp a 129 euro. Is er toevallig nog iemand die al een 2.0 bridge heeft en een andere lamp uit de actie overweegt?

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
D3nnisd schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 07:49:
[...]

Nope gewoon philips emailen !

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan

Heb ik ook sinds de laatste firmware update. Ik heb echter maar 1 White lamp, de rest van mijn lampen zijn Ambiance of Color en die hebben het niet of daar zie ik het in ieder geval niet bij. Ik zie het alleen bij die ene White lamp in het pik donker en deze hangt op een tijdelijke plaats zonder armatuur. Ik denk dat ik het in een armatuur met matglas niet eens zou gezien hebben.

Edit: net de andere reacties gelezen. Ik ga 'm ook maar aanmelden bij Philips voor vervanging.

[ Voor 5% gewijzigd door PeterPan op 11-12-2018 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:12
Sinds kort in het bezit van een starterkit met 2 E27 colorlampen en een bridge (gekocht met black friday voor €74,95). Bevalt mij erg goed, maar nu denk ik erover na om uit te breiden met een Go (kan ik voor € 47,97 kopen). Iemand ervaring hiermee, en dan vooral met de draadloze functie en de accu (en wat bijvoorbeeld de invloed van het vaak aan de lader hebben heeft op de accu)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:24
masterjorie schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:35:
Sinds kort in het bezit van een starterkit met 2 E27 colorlampen en een bridge (gekocht met black friday voor €74,95). Bevalt mij erg goed, maar nu denk ik erover na om uit te breiden met een Go (kan ik voor € 47,97 kopen). Iemand ervaring hiermee, en dan vooral met de draadloze functie en de accu (en wat bijvoorbeeld de invloed van het vaak aan de lader hebben heeft op de accu)?
Ik heb twee Go's staan, ze staan altijd direct gekoppeld aan stroom. Af en toe koppel ik er één los en zet ik deze op een andere tafel. Draadloos werkt het prima en qua gebruik houdt hij het rond de 3 tot 4 uur vol. Ik heb ze nu anderhalf jaar en heb niet het idee dat het vaak opladen invloed heeft op de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:12
Orangelights23 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:53:
[...]

Ik heb twee Go's staan, ze staan altijd direct gekoppeld aan stroom. Af en toe koppel ik er één los en zet ik deze op een andere tafel. Draadloos werkt het prima en qua gebruik houdt hij het rond de 3 tot 4 uur vol. Ik heb ze nu anderhalf jaar en heb niet het idee dat het vaak opladen invloed heeft op de batterijduur.
Bedankt voor je reactie, maar eens kijken of ik hem ga aanschaffen.
De Play lichtbalken zien er ook interessant uit, maar kan ik helaas niet met korting kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• baldyman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-01 17:53
Zojuist de twee bestelde Niko Intense Hue schakelaars binnen gekregen.

Bevatten dezelfde EnOcean module (PTM215Z) als de Hue tap.
Firmware zal wel iets anders zijn zodat ze als Friends of Hue schakelaar worden herkend en niet als Tap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:29
D3nnisd schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 07:49:
[...]

Normaal gesproken wel en stel dat Philips een veel beroerder service had gehad, dan was dat misschien ook het verstandigst. Maar in dit geval weet ik wel bijna zeker dat via Philips beter is (waarschijnlijk zal je verkoper je ook meteen hetzelfde lijntje met Philips geven).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online

Ik heb dit ook voor. Ik heb maar 2 White lampen, de rest is color of ambiance. Maar net bij die 2 White lampen heb ik een probleem. Wanneer ze uitstaan blijven ze heel lichtjes flikkeren, ook in een ander armatuur blijven die lampen dat doen.

Het lijkt wel een soort van lekstroom of zoiets. Ze branden heel lichtjes en af en toe een beetje geflikker.

Maar goed, deze week komt DHL de lampen ophalen eens zien of dat iets opbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
eymey schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:08:
[...]

Normaal gesproken wel en stel dat Philips een veel beroerder service had gehad, dan was dat misschien ook het verstandigst. Maar in dit geval weet ik wel bijna zeker dat via Philips beter is (waarschijnlijk zal je verkoper je ook meteen hetzelfde lijntje met Philips geven).
Ik heb zelfs wel een in het grijze geruchten circuit gehoord dat winkels ze niet mogen terugnemen voor garantie maar dat ze direkt naar philips moeten worden gestuurd .

btw mijn defecte lamp kwam bij amazon vandaan aankoopbon gemaild naar philips en was geen probleem

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:28
Kijk dit is nou precies waarom ik zoveel van Tweakers houd!

@defusion @Pwain thanks voor het advies, overtuigd me inderdaad dat de Hue-link een mooie basis is, zeker als andere lampen er ook mee gekoppeld kunnen worden
bertware schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:21:
[...]

Mijn ervaring met een half zo grote studio, voor 2 personen, is dat Hue een game-changer is. Met spotjes kan het licht per deel van de kamer aangepast worden, zodat je een werkhoek kan verlichten als de ander al wilt slapen. De twee lichtpunten die er waren in het leefgedeelte zijn nu 3 afzonderlijk stuurbare spots + 1 E27 plafondlamp die heel de kamer wat doet, met wat extra sfeerlichtjes in de vorm van o.a. een ikea Fado.
Alle lampen in het leefgedeelte zijn minstens white-ambiance, en helpen aan de hand van een schema met het behouden van een bioritme. Dit is nodig gezien de zon ondergaat om 15u, en die paar uren zonlicht kunnen zich dagenlang achter een dicht wolkendek afspelen. 's ochtends zacht wakker worden gevolgd door extreem fel wit licht (3000lm oid in totaal, voelt op die beperkte oppervlakte als klaarlichte dag). Dit gedurende heel de dag, tot iets voor 19u, wanneer de verlichting geleidelijk wisselt naar een gezellig warm wit licht. Tegen 22u begint het donkerder te worden tot om 23u30 al het licht uitgaat. Het is geen totale vervanger voor zonlicht, maar heeft een duidelijk merkbaar positieve invloed op mijn bioritme (en humeur).
In de gang gaat het licht automatisch adhv een motion-sensor, waarbij het 's nachts zacht aangaat en overdag helder.

Elke toevoeging (motion sensor, meer lampen, color, ...) was in minder dan een week het nieuwe normaal en wilt niet meer terug.

Kleine opmerkingen:
- 2 van de 4 spots die er in totaal zijn zijn van Innr, die kunnen meer licht geven, maar kunnen niet zo zacht gedimd worden.
- Het zachte dimmen van de officiële Hue lampen zijn een groot voordeel voor Hue ten opzichte van Tradfri, Innr.
- De 'simpele' Hue dimbare lampen kunnen niet zo zacht als de ambiance white of color.
- De color lampen kunnen in mijn ervaring het zachtste, door ze op rood met minimale helderheid te zetten. Het verschil is echter lang niet zo groot als dat tussen de simpelste dimbare lampen en de ambiance white.
- Innr en Tradfri lampen koppelen probleemloos met de Hue bridge
- Tradfri lampen heb ik teruggebracht, die geven problemen als je tegelijk de kleurtemperatuur en helderheid wilt aanpassen. Simpele tradfri lampen zonder ambiance white of color zouden wel goed moeten werken.
- Innr lampen hangt af van model tot model of ze goed werken, er zijn er enkele die zouden zoemen, mijn spotjes flikkeren heel af en toe. Langs de andere kant kunnen ze wel goedkoper zijn. Innr heeft het probleem met flikkeren wel al erkend en zou aan een oplossing werken.
- Alle Hue lampen gekocht met fikse kortingen, vrijwel altijd van Amazon (de, fr, es, co.uk). Even wachten scheelt enorm, en de Keepa addon voor prijsalerts helpt ook om te zien wat de goede deals zijn. Kortingen vind je hier: Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic .
- Met all4hue kan je bvb dimmers iets beter programmeren dan met de officiële app, ik heb er bijvoorbeeld een die alle verlichting in huis kan uitzetten terwijl de andere knoppen slechts 1 ruimte beïnvloeden.
Waarom kan ik maar 1 +je geven? You had me at 'gamechanger' ;-) _/-\o_ _/-\o_

Dank dat je de tijd hebt genomen om je ervaringen zo uitgebreid te delen, heel waardevol! Ik ga de startersset bestellen, precies wat je hierboven beschrijft is waar ik naar zoek.

Locatietechnisch, Oslo of nog hoger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:54
Isaja schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:11:

[...]

Dank dat je de tijd hebt genomen om je ervaringen zo uitgebreid te delen, heel waardevol! Ik ga de startersset bestellen, precies wat je hierboven beschrijft is waar ik naar zoek.

Locatietechnisch, Oslo of nog hoger?
Geen dank, een 4x4m ruimte per hoek zo specifiek verlichten was iets waar ik zel nog niet zoveel over gelezen had, terwijl het een van de belangrijkste aspecten is in mijn gebruiksgeval, en zo 3 kamers creëert waar er vroeger 1 was. Licht in "de keuken" nodig? Op de koelkast hangt een dimmer (want magnetisch) die specifiek die ene spot bedient.

Stockholm, dus hoger als Oslo. De zon is op moment van schrijven onder (al heb ik ze door de wolken ook weer al enkele dagen niet gezien). Het tegengaan van bioritme stoornissen en heel lichte vormen van SAD (Seasonal Affective Disease) was een extra die niet zo gepland was (al wist ik deze zomer zel al dat verlichting belangrijk zou worden, alleen niet zo belangrijk) maar wel een redding is op dit moment. Tijdens het weekend bij schoonfamilie hier in Zweden op bezoek geweest (zonder Hue), was onmiddelijk weer alle tijdsbesef kwijt (schatte 21u wanneer het middernacht was).

[ Voor 4% gewijzigd door bertware op 11-12-2018 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

baldyman schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:07:

Firmware zal wel iets anders zijn zodat ze als Friends of Hue schakelaar worden herkend en niet als Tap.
dacht even een apparaat gevonden te hebben met dezelfde module
UID8450 .. maar zo'n schakelaar kost helemaal de hoofdprijs. Geen alternatief dus .. ;)
zie oa
http://www.docs.lighting....6_PMT215Z_2button_A02.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:03
Wellicht handig voor andere Hue / Tradfri gebruikers: ik had steeds een probleem met de verbinding met mijn GU10 lamp van Ikea achter in mijn tuin. De verbinding was onbetrouwbaar waardoor de lamp niet aan of niet meer uit gingen. Sinds een paar dagen zit er een GU10 van Hue in en het probleem is helemaal weg. Het bereik van de Hue lampen lijkt dus groter te zijn dan de lamp(en) van Ikea.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• baldyman
@zeroday

Zo, da's een dure. Voor de 'pro'-markt lijkt het.

Zojuist ff zo'n Niko Intense schakelaar geprobeerd. Werd meteen als FoH Switch herkend.
De apps die ik gebruik, ondersteunen 'm alleen nog niet. Instellen via officiële Hue App is wat beperkter maar werkt verder prima.

Voorlopig even zo ingesteld:
Knop 1 press = vooringestelde scene aan (living amber/oranje)
Knop 1 hold = dim +
Knop 2 press = vooringestelde scene aan (living amber/oranje)
Knop 2 hold = dim -
Knop 3 press = vooringestelde scene aan (living warm wit op iets gedimde stand)
Knop 4 press = living lichten uit

Happy. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Kan t niet beter verwoorden. Ga er nig wel wat over posten op de social media kanalen
PhilipsFan schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:37:
[...]

Philips specificeert een levensduur van 25.000 uur (bij de huidige versie van de lightstrip, maar volgens mij is dat de levensduur van alle Hue lampen). Bij 5 uur per dag is dat dus 13,7 jaar. Mooie boel is dat, want de garantie is maar 2 jaar. En het zijn echt bitches bij Philips. Ik heb hier nog steeds 3 bulbs van de 1e generatie die uit zichzelf herstarten als ze gedimd staan en dan dus weer vol gaan branden. Heel fijn tijdens film kijken of als nachtlampje. Ik heb er al een paar keer om gebeld, maar helaas, ouder dan 2 jaar, dan heb je pech gehad. Je betaalt de hoofdprijs maar je bent slechts een betatester...

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
mistercage schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 20:40:
Kan t niet beter verwoorden. Ga er nig wel wat over posten op de social media kanalen
[...]
Ik heb uitstekende ervaringen met philips maar eerlijk gezegd begrijp ik niet als iemand zo verschrikkelijk ontevreden is over een product waarom diegene dan niet gewoon dat product de deur uit doet ?

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
baldyman schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:07:

Een paar detailfoto's zouden leuk zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-03 16:35
baldyman schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 18:48:
@zeroday

Zo, da's een dure. Voor de 'pro'-markt lijkt het.

Zojuist ff zo'n Niko Intense schakelaar geprobeerd. Werd meteen als FoH Switch herkend.
De apps die ik gebruik, ondersteunen 'm alleen nog niet. Instellen via officiële Hue App is wat beperkter maar werkt verder prima.

Voorlopig even zo ingesteld:
Knop 1 press = vooringestelde scene aan (living amber/oranje)
Knop 1 hold = dim +
Knop 2 press = vooringestelde scene aan (living amber/oranje)
Knop 2 hold = dim -
Knop 3 press = vooringestelde scene aan (living warm wit op iets gedimde stand)
Knop 4 press = living lichten uit

Happy. :)
Bevalt de kwaliteit je ook? Ik was net te laat voor de 10 euro korting, nu even leuke actie afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
Omdat diegene wellicht al voor meer dan €1200-€1500 geinvesteerd heeft in dat eco systeem..
Ik gebruik mijn Hue al vanaf launch, oftewel 2013.

En lightbulbs zijn makkelijk te vervangen. Draai je erin en eruit.
Ledstrips werk je als t goed is weg en zitten semi permanent vast.
Danverwacht je iig een langere levensduur dan nog geen 4 jaar.
Als goede klant van Voormalig Philips verwacht ik dan ook iets qua service.

Maar misschien zie ik t verkeerd...
leekers schreef op woensdag 12 december 2018 @ 07:16:
[...]

Ik heb uitstekende ervaringen met philips maar eerlijk gezegd begrijp ik niet als iemand zo verschrikkelijk ontevreden is over een product waarom diegene dan niet gewoon dat product de deur uit doet ?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

funske schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:12:
[...]

De LCT001 en LLC012 lampen hebben nu ook (gisteravond) de update binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baldyman
@PeterPan

Hahaha. Zal binnenkort een paar foto's maken.

@bobjansen

Ik had hiervoor spullen uit de Jung AS serie en dat is vrij stijf en massief.
De grotere frames van de Niko Intense serie vond ik in eerste instantie wel wat beweeglijk (de frames bestaan uit twee delen) maar zodra je ze vastklikt, ziet het er strak uit en voelt het robuuster aan.
Overigens kan je frames uit alle Niko series op het basiselement klikken. Dus prijzigere oplossingen als echt bamboe of RVS is bijv. ook mogelijk.

Niko maakt verder prima schakelmateriaal en ze geven daar 4 jaar garantie op. Ook op de FoH schakelaar.
De FoH schakelaar zelf is niets meer dan een plastic basisplaat met EnOcean module, 2 schakelwippen en het frame. Achterkant is geheel vlak en kan je met schroeven bevestigen op een inbouwdoos of gewoon op de muur, met schroeven of dubbelzijdig tape.
Pagina: 1 ... 23 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic