[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.146.659 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:35

iMars

Full time prutser

Hurricane schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:29:
[...]

Updaten gaat bij mij met een aantal lampen ook niet goed. Zijn ook al dagen aan het proberen. 3x e27 (LTW010 1.29.0_r21169) en 2x e14 (LTW012 1.29.0_r21169) Blijven met downloaden staan maar werken verder zonder problemen.
Anoniem: 1131947 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:02:
[...]

Dit staat als “uitgerold” vermeld in de lampen software update van 28 november 2018, versie 1.46.13_r26312. Maar hoe dit verder gaat werken is mij nog niet duidelijk. Mogelijk dat dit via Hue Labs > Formulas ingesteld kan gaan worden.

Eerst maar eens zien dat alle lampen een update gaan krijgen. Tot nu toe zijn er bij mij 4 van de 32 gedaan, waarom de rest niet doorkomt is onduidelijk.
Ik heb hier exact hetzelfde, ik kijk er eigenlijk nooit echt naar, maar zie dat een aantal lampen niet updaten:
Wel geupdate:
5x LCT015 1.46.13_r26312v
1x LCT010 1.46.13_r26312
Niet geupdate:
2x LCT015 1.29.0_r21169
3x LCT010 1.29.0_r21169

De lampen die nog geupdate moeten worden, zijn allemaal in de woonkamer waar ook de bridge staat. De overige lampen zijn verspreid over de 1e verdieping.

Nog tips om dit te forceren? Staat al een week te draaien bij mij.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-03 16:35
baldyman schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:04:
@PeterPan

Hahaha. Zal binnenkort een paar foto's maken.

@bobjansen

Ik had hiervoor spullen uit de Jung AS serie en dat is vrij stijf en massief.
De grotere frames van de Niko Intense serie vond ik in eerste instantie wel wat beweeglijk (de frames bestaan uit twee delen) maar zodra je ze vastklikt, ziet het er strak uit en voelt het robuuster aan.
Overigens kan je frames uit alle Niko series op het basiselement klikken. Dus prijzigere oplossingen als echt bamboe of RVS is bijv. ook mogelijk.

Niko maakt verder prima schakelmateriaal en ze geven daar 4 jaar garantie op. Ook op de FoH schakelaar.
De FoH schakelaar zelf is niets meer dan een plastic basisplaat met EnOcean module, 2 schakelwippen en het frame. Achterkant is geheel vlak en kan je met schroeven bevestigen op een inbouwdoos of gewoon op de muur, met schroeven of dubbelzijdig tape.
Dank je wel, ik heb al thuis de hele Niko Intense serie in antraciet (wist al dat ze alleen in deze kleur en wit zouden komen), dus daar ben ik wel van overtuigd. Ik hoop dat de schakelaars een beetje solide voelen, zoals de echte schakelaars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-05 20:22

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

iMars schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:40:
[...]

[...]

Ik heb hier exact hetzelfde, ik kijk er eigenlijk nooit echt naar, maar zie dat een aantal lampen niet updaten:
Wel geupdate:
5x LCT015 1.46.13_r26312v
1x LCT010 1.46.13_r26312
Niet geupdate:
2x LCT015 1.29.0_r21169
3x LCT010 1.29.0_r21169

De lampen die nog geupdate moeten worden, zijn allemaal in de woonkamer waar ook de bridge staat. De overige lampen zijn verspreid over de 1e verdieping.

Nog tips om dit te forceren? Staat al een week te draaien bij mij.
Ik heb de hub 's avonds voor het naar bed gaan een minuutje van de stroom gehad. De volgende ochtend waren de updates automatisch gedownload en heb ik ze makkelijk en snel kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
mistercage schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:41:
Omdat diegene wellicht al voor meer dan €1200-€1500 geinvesteerd heeft in dat eco systeem..
Ik gebruik mijn Hue al vanaf launch, oftewel 2013.

En lightbulbs zijn makkelijk te vervangen. Draai je erin en eruit.
Ledstrips werk je als t goed is weg en zitten semi permanent vast.
Danverwacht je iig een langere levensduur dan nog geen 4 jaar.
Als goede klant van Voormalig Philips verwacht ik dan ook iets qua service.

Maar misschien zie ik t verkeerd...

[...]
Als een product buiten de fabrieksgarantie kapot gaat, 2 jaar in Europa, dan moet je niet bij de fabrikant zijn maar bij de verkopende partij om alsnog een reperatie/vervanging of wat er van toepassing is, te krijgen.

4 jaar is aan de korte kant, voor Led verlichting is tussen de 5-7 jaar het minste wat je verwacht.

In jou geval moet je dus bij die gene zijn die jou de Hue Led strip heeft verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Erik1971 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:39:
[...]

Als een product buiten de fabrieksgarantie kapot gaat, 2 jaar in Europa, dan moet je niet bij de fabrikant zijn maar bij de verkopende partij om alsnog een reperatie/vervanging of wat er van toepassing is, te krijgen.

4 jaar is aan de korte kant, voor Led verlichting is tussen de 5-7 jaar het minste wat je verwacht.

In jou geval moet je dus bij die gene zijn die jou de Hue Led strip heeft verkocht.
Maar hoe hou je alles bij? De ene set koop je in de winkel om de hoek, de andere set weer online bij winkel a, andere set online bij winkel b, laat staat online winkels buiten Nederland alsin via Amazon... hele boekhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldyman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-01 17:53
@bobjansen
Eén van de FoH schakelaars zit i.p.v. een normale schakelaar boven een inbouwdoos. Die inbouwdoos heb ik opgevuld met een stuk hardschuim om eventueel hol klinken te dempen en de schakelaar wat extra ondergrond te geven. Hol klinken had ik bij de op een inbouwdoos gemonteerde Hue Tap nl. een beetje als gevolg van de hardere schakelklikken van zo'n EnOcean module.

Inmiddels ook al aardig wat schakelmateriaal vervangen door Niko Intense. Beetje omgekeerde wereld om alles op de FoH schakelaar af te stemmen... maar ja, het ziet er nu allemaal wel een stuk deftiger uit dan voorheen :*) + hoge WAF. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:18
mistercage schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:41:
Omdat diegene wellicht al voor meer dan €1200-€1500 geinvesteerd heeft in dat eco systeem..
Ik gebruik mijn Hue al vanaf launch, oftewel 2013.

En lightbulbs zijn makkelijk te vervangen. Draai je erin en eruit.
Ledstrips werk je als t goed is weg en zitten semi permanent vast.
Danverwacht je iig een langere levensduur dan nog geen 4 jaar.
Als goede klant van Voormalig Philips verwacht ik dan ook iets qua service.

Maar misschien zie ik t verkeerd...

[...]
Ik ben het helemaal met je eens.

En ik heb tot nu toe het geluk gehad dat, bij de RMA gevallen die ik met Hue heb gehad (recentelijk de lightstrip, maar ook al keer twee Hue White Ambiance bulbs), dit steeds binnen 2 jaar was.

Maar dit zou gewoon langer dan twee jaar moeten zijn. Maar ja, het consumentenrecht aan je kant hebben en ook gelijk krijgen zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Er is waarschijnlijk ook nog niet heel veel ervaring met moderne zaken zoals ledlampen of smartverlichting, dus tsja, wat is de levensduur die je mag verwachten en die het product dus "conform" maakt?

En inderdaad: zeggen "als je niet tevreden bent, stap je toch van het product af?" is wel erg makkelijk gezegd als je al een heel ecosysteem hebt draaien en het dus ook niet even makkelijk is om alles te vervangen door spul van een andere leverancier.

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 12-12-2018 10:48 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
baldyman schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:45:
@bobjansen
Eén van de FoH schakelaars zit i.p.v. een normale schakelaar boven een inbouwdoos. Die inbouwdoos heb ik opgevuld met een stuk hardschuim om eventueel hol klinken te dempen en de schakelaar wat extra ondergrond te geven. Hol klinken had ik bij de op een inbouwdoos gemonteerde Hue Tap nl. een beetje als gevolg van de hardere schakelklikken van zo'n EnOcean module.

Inmiddels ook al aardig wat schakelmateriaal vervangen door Niko Intense. Beetje omgekeerde wereld om alles op de FoH schakelaar af te stemmen... maar ja, het ziet er nu allemaal wel een stuk deftiger uit dan voorheen :*) + hoge WAF. :+
Bedankt voor de tip, die zal ik onthouden. Nu nog even een goede deal afwachten, want heb er 8 nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Anoniem: 1131947 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:49:
[...]

De LCT001 en LLC012 lampen hebben nu ook (gisteravond) de update binnen.
Bij mij geeft hij aan dat er geen updates zijn en mijn 2 LCT001’s zijn niet ge-update…. :?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 14:28
bertware schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:41:
[...]

Geen dank, een 4x4m ruimte per hoek zo specifiek verlichten was iets waar ik zel nog niet zoveel over gelezen had, terwijl het een van de belangrijkste aspecten is in mijn gebruiksgeval, en zo 3 kamers creëert waar er vroeger 1 was. Licht in "de keuken" nodig? Op de koelkast hangt een dimmer (want magnetisch) die specifiek die ene spot bedient.

Stockholm, dus hoger als Oslo. De zon is op moment van schrijven onder (al heb ik ze door de wolken ook weer al enkele dagen niet gezien). Het tegengaan van bioritme stoornissen en heel lichte vormen van SAD (Seasonal Affective Disease) was een extra die niet zo gepland was (al wist ik deze zomer zel al dat verlichting belangrijk zou worden, alleen niet zo belangrijk) maar wel een redding is op dit moment. Tijdens het weekend bij schoonfamilie hier in Zweden op bezoek geweest (zonder Hue), was onmiddelijk weer alle tijdsbesef kwijt (schatte 21u wanneer het middernacht was).
Exact, mooi dat technologie ons nu een keer helpt om meer mens te zijn in plaats van minder ;-)

Vriend van me woont in Oslo en heeft familie in het hoge noorden, de filmpjes van 1u daglicht om 12u 's middags blijven bijzonder inderdaad. Misschien ook maar eens een Hue-set geven als hij weer jarig is hehe..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:10

Ethirty

Who...me?

Isaja schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:20:
[...]

Exact, mooi dat technologie ons nu een keer helpt om meer mens te zijn in plaats van minder ;-)

Vriend van me woont in Oslo en heeft familie in het hoge noorden, de filmpjes van 1u daglicht om 12u 's middags blijven bijzonder inderdaad. Misschien ook maar eens een Hue-set geven als hij weer jarig is hehe..
Zo gebruik ik mijn verlichting in Nederland ook gewoon. Je wordt een stuk makkelijker wakker als je door Hue het idee hebt dat het buiten gewoon licht is. :D

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1131947

funske schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:18:
[...]

Bij mij geeft hij aan dat er geen updates zijn en mijn 2 LCT001’s zijn niet ge-update…. :?
Kwestie van tijd, gaat vanzelf een keer komen. Alle drie mijn LCT001 lampen zijn gedaan.

Screenshot Hue update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:34
Bij mij blijven de LCT010 lampen in de update hangen... Wel werken ze naar behoren, dus voor mij geen reden de update te willen forceren oid...
De andere lampen (stuk of 8 ) deden er ook best lang over, maar zijn uiteindelijk successvol geupdate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
eymey schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:47:
[...]

En inderdaad: zeggen "als je niet tevreden bent, stap je toch van het product af?" is wel erg makkelijk gezegd als je al een heel ecosysteem hebt draaien en het dus ook niet even makkelijk is om alles te vervangen door spul van een andere leverancier.
Ja en dan moet je maar een product van een andere leverancier vinden die ook nog eens bewezen langer mee gaat.... Lastig, zeker wanneer Philips een van de eerste was en tot zo ver ik weet ook kwalitief een van de betere, van de rest, zoals Inrr, Osram en Ikea Tradfri moeten we nog afwachten hoelang die mee gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
[...]

Mijn reaktie was ook over deze post https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57380677 waar ik toch wel de indruk van krijg dat diegene alles in de sloot wil gooien

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 16:56

TWKterry

Master Mariner

Ben ook op zoek naar schakelaars en dacht dit gevonden te hebben in de Niko Intense, @baldyman bevestigd dit voor mij nog eens.
Nu kreeg ik vandaag een email van wifimedia over de iCasa Pulse schakelaars maar kan er verder dan de website van Wifimedia eigenlijk niets over vinden, iemand anders bekend met deze schakelaars?

icasa schakelaars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Anoniem: 1131947 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:38:
[...]

Kwestie van tijd, gaat vanzelf een keer komen. Alle drie mijn LCT001 lampen zijn gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7NyTjXTo7jw9tFUyrR5lXset/full.jpg
Ik heb zelf twee maal de LWB006 met firmware 5.105.0.21169 (14-11-17), maar zie dat jij een recentere firmware update vrij recentelijk hebt, firmware 5.127.1.26420 (updated 8/12/2018) :?

edit: ik zie die firmware niet bij de release notes staan

[ Voor 13% gewijzigd door iMars op 12-12-2018 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 11:24

zeroday

There is no alternative!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kT3pda9DBXF47Tfe3zYSyluj/thumb.jpg

ook nu mijn laatste LED strip voorzien (zojuist) van de laatste firmware upgrade ..
ik ben helemaal bij ..
Nu graag de functie naar de bridge dat de lampen naar de laatste status kunnen ;)

fw versie 5.127.1.26581

[ Voor 99% gewijzigd door zeroday op 12-12-2018 13:51 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
iConnectHue (iOS) heeft net een update gekregen dat de 4 opties van het power-on gedrag van de lampen ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iMars schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:30:
[...]

Ik heb zelf twee maal de LWB006 met firmware 5.105.0.21169 (14-11-17), maar zie dat jij een recentere firmware update vrij recentelijk hebt, firmware 5.127.1.26420 (updated 8/12/2018) :?

edit: ik zie die firmware niet bij de release notes staan
Ik zie bij mij verder nog LST002, LCT007, LWT001 en LWB004 die ook 5.127.1.26420 hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 14:18

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Falch schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 00:27:
Voor de keuken in mijn nog op te leveren nieuwbouwhuis ben ik me alvast aan het oriënteren op lampen. Vanwege het lange keukenblad zonder bovenkastjes hebben we gekozen voor 4 electrapunten verspreid over de lengte van het blad. Ik ben me nu aan het oriënteren op strakke wandlampen waar ik een Hue lamp met gu10 fitting in kan plaatsen. Omdat de Hue white and Color iets groter zijn dan de reguliere gu10 lampen heb ik vooralsnog weinig succes in het vinden van het soort wandlamp dat ik zoek, namelijk zoiets:

[Afbeelding]

Iemand meer succes hiermee? Uiteraard sta ik ook open voor andere suggesties :P
Ik zit met hetzelfde euvel.
Ik zoek eigenlijk een RVS wandlamp (uplight) waar een Philips Hue GU10 Color v2 in past zonder dat deze uit steekt. Bijvoorbeeld zoiets maar dan voor GU10 en enkel uplight: klik
Ik had niet gedacht dat het zo moeilijk was om zo'n wandlamp te vinden, maar hierdoor heb ik in mijn nieuwbouw woning nog altijd geen lampen aan de wand hangen in de huiskamer. 8)7

Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Da_maniaC op 12-12-2018 16:42 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldyman
Enkele foto's van de (ontlede) NIKO FoH Schakelaar:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/BjC6YTSb/NIKO-Fo-H-Switch-1a.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/v1Hmp4Tz/NIKO-Fo-H-Switch-2a.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XpFxyhsF/NIKO-Fo-H-Switch-3.jpg

[ Voor 80% gewijzigd door baldyman op 12-12-2018 18:59 . Reden: Voor de zekerheid serienummer verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05 17:08
Dank,
Jij begrijpt t..
_/-\o_
[...]

Ik ben het helemaal met je eens.

En ik heb tot nu toe het geluk gehad dat, bij de RMA gevallen die ik met Hue heb gehad (recentelijk de lightstrip, maar ook al keer twee Hue White Ambiance bulbs), dit steeds binnen 2 jaar was.

Maar dit zou gewoon langer dan twee jaar moeten zijn. Maar ja, het consumentenrecht aan je kant hebben en ook gelijk krijgen zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Er is waarschijnlijk ook nog niet heel veel ervaring met moderne zaken zoals ledlampen of smartverlichting, dus tsja, wat is de levensduur die je mag verwachten en die het product dus "conform" maakt?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05 17:08
Laat de verkopende partij nou net Philips zelf zijn geweest.....en nu ??
Erik1971 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:39:
[...]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:06

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Tomba schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:56:
[...]

Ik mis nu alleen nog de update voor de Bloom (LLC011) en de Iris (LLC010) nog :)
En nu niet meer :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/73gJ882jvFh6YOouDMbbhuhb/full.png

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:10

Ethirty

Who...me?

zeroday schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:49:
[Afbeelding]

ook nu mijn laatste LED strip voorzien (zojuist) van de laatste firmware upgrade ..
ik ben helemaal bij ..
Nu graag de functie naar de bridge dat de lampen naar de laatste status kunnen ;)

fw versie 5.127.1.26581
Hier is de update voor mijn oudste lampen (LCT001) ook eindelijk binnen. :)
Pwain schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:02:
iConnectHue (iOS) heeft net een update gekregen dat de 4 opties van het power-on gedrag van de lampen ondersteunt.
Kijk, dat is goed nieuws.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 09:11
Interessant. Maar allicht een dure optie voor mij.. Mijn Hue lichten gaan aan met 3 verschillende schakelaars op 3 verschillende punten. Die is afhankelijk van de plaats 2 of 3delig. Maar niet al die verlichting zijn Hue lampen en gaat dat allicht ook nooit worden. Kunnen die NIKO FoH schakelaars ook gecombineerd worden met gewone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:52
Zojuist een update ontvangen van iConnecthue. Je kunt nu de status van de lamp instellen na spanningsuitval cq. bediening van de schakelaar. Werkt top!

Edit: ik had de post van Pwain gemist, die dit ook al gemeld had.

[ Voor 18% gewijzigd door Jos-P op 12-12-2018 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baldyman
@Sphinkx
De derde foto is een 2-voudig frame waarin links een normale dubbele schakelaar zit en rechts de FoH schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Laatst online: 23-05 04:38
Hier is maar 1 van de 3 ledstrips voorzien van een update.
Best raar aangezien ze alle 3 tegelijk zijn gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JpcMXascW9Wti8VcH4CfZ61N/full.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Anoniem: 1131947 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:37:
[...]

Ik zie bij mij verder nog LST002, LCT007, LWT001 en LWB004 die ook 5.127.1.26420 hebben gekregen.
Na, ik zie dat 1 vd 2 in ieder geval is geüpdatet:
hue
Hopelijk komt de tweede ook. Zal deze voor de zekerheid even stroomloos maken voor een tijdje, misschien dat dat helpt ;)

Edit: laat maar :o
Lamp uit en aan gezet, daarna de bridge even uit en aan... en nu toont ie wel de juiste software versie.
Have you tried turning it off and on again..? :+ :+ :+

[ Voor 18% gewijzigd door iMars op 12-12-2018 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1104419

Vandaag het hele appartement van Hue Color lampen voorzien. Wel raar dat een stuk of 6 GU10 spots niet direct door de app gevonden konden worden. Had het handmatig moeten invoeren middels de serienummers.

Ik mag toch hopen dat vanaf nu de bridge de lampen niet meer zal vergeten? Want nog een keer handmatig een gedeelte toevoegen is een rotsklus.

Ook zal ik over een week een iPhone X kopen. Alles wat nu op de Android app staat moet moeiteloos op de iOS app zichtbaar zijn toch?

En als laatste wat is een goede gratis app om de scènes ook daadwerkelijk van overgang te voorzien. Dus bijvoorbeeld van licht oranje naar roze en dan weer naar een andere kleur verspringen. Op de Philips apps zie ik het nergens staan, zijn dit vooral third party apps dat je daarvoor moet gebruiken? En welke is aan te raden.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 1104419 op 12-12-2018 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:29
Anoniem: 1104419 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:13:
Ook zal ik over een week een iPhone X kopen. Alles wat nu op de Android app staat moet moeiteloos op de iOS app zichtbaar zijn toch?
De info wordt door je telefoon uitgelezen uit de Bridge. Maakt dus niet uit of Android of iOS....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
mistercage schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:55:
Laat de verkopende partij nou net Philips zelf zijn geweest.....en nu ??

[...]
Ik zou je probleem hier in dit forum eens bespreken daar zitten meer experts op het gebied van aankooprechten dan hier Shopping Forum

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-05 08:06

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Jos-P schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:08:
Zojuist een update ontvangen van iConnecthue. Je kunt nu de status van de lamp instellen na spanningsuitval cq. bediening van de schakelaar. Werkt top!

Edit: ik had de post van Pwain gemist, die dit ook al gemeld had.
Zojuist is de officiële Philips Hue app ook geupdate met deze nieuwe functie :D
Dw1-nl schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:22:
[...]

Nice! Ik lees net (https://www.iculture.nl/n...hue-opstartgedrag-lampen/) dat deze functie wel alleen werkt indien je gebruik maakt van de Hue bridge. En niet alleen via een andere gateway, zoals Homey, Amazon Echo, Smartthings, etc. Vanavond eens testen.

• silver323
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05 10:37
[...]

Check, zojuist binnen gehaald. Wanneer we weer thuis zijn maar eens proberen of het naar behoren werkt! ;)

[...]

Onder welk kopje zou dit moeten staan?

• leekers
Anoniem: 1104419 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:51:
[...]
2 posts hierboven staat een link als voorbeeld

"Beautiful Clean Coal"

• bobjansen
Anoniem: 1104419 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:51:
[...]
Direct in de tab instellingen vind je Gedrag bij inschakelen waar je het per ruimte kunt instellen.

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03
ik heb wat testjes gedaan na de installatie van de update van de ap. En de power on behaviour hanteerde pas het nieuwe gedrag na een power cycle van mijn bridge. Mocht het bij jou ook niet gelijk werken misschien dat een herstart van de bridge dan ook bij jou helpt.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Zag ik in de omschrijving van de (Philips Hue) app overigens correct dat als je de instelling aanpast dat je dan nog steeds door 2 power cycles achter elkaar de lamp op volledige lichtsterkte kunt laten branden?
De "veiligheidsfeature" m.b.t. snel de lamp op volledige helderheid te kunnen laten branden door de stroom eraf te halen lijkt dus nog steeds mogelijk te zijn, alleen moet je dan dus na een paar seconden nog eens de stroom eraf halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

bobjansen schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:57:
[...]

Direct in de tab instellingen vind je Gedrag bij inschakelen waar je het per ruimte kunt instellen.
Er is ook nog een mogelijkheid om het voor alles in een keer in te stellen als je gaat via de Hue App > Explore > Hue Labs. Daar zie je rechts boven Settings met een Hub icoon. Tik daarop en vervolgens op de 'i' van de gekozen hub. Daar kan je via de onderste keuze Power-On behavior de instelling voor je gehele Home in een keer doen.

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:52
bobjansen schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:57:
[...]

Ik heb de app geupdate en de bridge herstart, maar ik zie de instelling niet verschijnen in het settings menu. Iemand nog tips?

Edit: lampen zijn ook bijgewerkt

[ Voor 4% gewijzigd door Hansie_P op 13-12-2018 14:22 ]

Hansie_P schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:18:
[...]

Ik heb de app geupdate en de bridge herstart, maar ik zie de instelling niet verschijnen in het settings menu. Iemand nog tips?

Edit: lampen zijn ook bijgewerkt
Ik snap er ook niks van. Hier idem. Onder Instellingen is niks te vinden.

Anoniem: 1034309

Heeft iemand hier ervaring met deze dimmer? Lijkt me ideaal om mijn huidige niet-zigbee dimmer te vervangen in mijn vloerlamp

https://nl.paulmann.com/b...-w-ac/50043?fs=2298873302

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 1034309 op 13-12-2018 14:42 ]

• klaas.roelofs
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-04 15:27
Anoniem: 1034309 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:41:
Heeft iemand hier ervaring met deze dimmer? Lijkt me ideaal om mijn huidige niet-zigbee dimmer te vervangen in mijn vloerlamp

https://nl.paulmann.com/b...-w-ac/50043?fs=2298873302
Dit is geen dimmer, maar een schakelaar...
Onder 'Technische gegevens':
Dimbaar: nee

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

meesje schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:25:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J60MpmHgfOvJhHYBGBEtl3Rh/thumb.jpg

zojuist remote de app bijgewerkt en hop ...

maar ik zie maar 2 instellingen
Philips Hue Standaard en Herstel naar Stroomuitval, Laatst gebruikte kleur en helderheid

[ Voor 13% gewijzigd door zeroday op 13-12-2018 15:28 ]

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

RobertMe schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:09:
Zag ik in de omschrijving van de (Philips Hue) app overigens correct dat als je de instelling aanpast dat je dan nog steeds door 2 power cycles achter elkaar de lamp op volledige lichtsterkte kunt laten branden?
De "veiligheidsfeature" m.b.t. snel de lamp op volledige helderheid te kunnen laten branden door de stroom eraf te halen lijkt dus nog steeds mogelijk te zijn, alleen moet je dan dus na een paar seconden nog eens de stroom eraf halen.
ahahah dat vond ik gisteren een bug (via iConnecthue toen ingesteld .. wilde dat nog hier schrijven.

Er staat in de app het volgende:
'Tip: Krijg snel weer helderwit licht door de spanning tweemail in- en uit te schakelen om terug te keren naar de standaard wit-status. Wacht enkele seconden tussen het in en uitschakelen

• Hansie_P
zeroday schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:25:
[...]

[Afbeelding]

Philips Hue Standaard en Herstel naar Stroomuitval, Laatst gebruikte kleur en helderheid
Enige idee waarom wij deze instelling niet zien 8)7? App versie is 3.11.0 en instelling is niet beschikbaar op zowel iPhoneX als iPadPro.

• Paulus07
  • Niet online
idd nieuwe update mbt "power loss"

Video/demo: https://twitter.com/tweethue/status/1073212638006530049

[ Voor 35% gewijzigd door Paulus07 op 13-12-2018 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vampire88
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-02-2023
Klopt, maar er bestaat ook een dimmer-versie. Bijvoorbeeld bij Conrad.

Deze heb ik nu een weekje in gebruik en werkt prima. Installeer 'm tussen stroompunt en lamp en de Bridge herkent 'm vanzelf.
Het kastje is wel behoorlijk aan de maat, als je bedenkt dat de zelfde techniek ook in een E27 fitting past..

Minpuntje is dat het minimale dim-niveau nog steeds vrij veel licht geeft met de door mij gebruikte (LED) lampen.
klaas.roelofs schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:23:
[...]

Dit is geen dimmer, maar een schakelaar...
Onder 'Technische gegevens':
Dimbaar: nee

• klaas.roelofs
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-04 15:27
Vampire88 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:45:

[...]
Hmmm, da's een stuk goedkoper dan de Ubisys D1 module die ik ertussen heb zitten.

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Hansie_P schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:37:
[...]

Enige idee waarom wij deze instelling niet zien 8)7? App versie is 3.11.0 en instelling is niet beschikbaar op zowel iPhoneX als iPadPro.
Geen idee, zie je bij 'ontdek' onderin ook geen uitroepteken stan met 'Wat is er nieuw' bovenin, daar wordt namelijk de power-on behaviour echt benoemd

anders app eens afsluiten, systeem uit, aan en nog eens opnieuw opstarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansie_P
zeroday schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:54:
[...]

Geen idee, zie je bij 'ontdek' onderin ook geen uitroepteken stan met 'Wat is er nieuw' bovenin, daar wordt namelijk de power-on behaviour echt benoemd

anders app eens afsluiten, systeem uit, aan en nog eens opnieuw opstarten.
Ja die melding staat er wel, vandaar dat ik het ook niet snap. Alles is al eens aan en uit geweest. Iemand anders die dit op iOS werkend heeft gekregen?

• Vampire88
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-02-2023
De versie van Paulmann is dan weer niet achter een wandschakelaar of dimmer te plaatsen. Zowel fysiek niet (past niet in inbouwdoos) als installatietechnisch niet (reageert enkel op (draadloos) Zigbee-signaal).
klaas.roelofs schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:52:
[...]

Hmmm, da's een stuk goedkoper dan de Ubisys D1 module die ik ertussen heb zitten.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:17

ManiacsHouse

Scheisse!

Hansie_P schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:56:
[...]

Ja die melding staat er wel, vandaar dat ik het ook niet snap. Alles is al eens aan en uit geweest. Iemand anders die dit op iOS werkend heeft gekregen?
Geen iOS hier. Maar Android. Optie is aanwezig in de app. Lampen hebben een update gehad. Maar het werkt gewoon (nog) niet. Er staat wacht een aantal seconden met uit en inschakelen. Maar op tig manieren geprobeerd, altijd terug naar standaard kleur/helderheid.
zeroday schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:25:
[...]

[Afbeelding]

Net als @Hansie_P is deze optie niet aanwezig in de Hue app op iPhone en iPad. De lampen zijn de afgelopen periode voorzien van nieuwe firmware en vanmiddag de Hue app bijgewerkt.
Ik zag inderdaad wel een uitroepteken bij wat is er nieuw en keurig power on behaviour. Maar geen optie om dit aan te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ManiacsHouse schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:21:
[...]

Geen iOS hier. Maar Android. Optie is aanwezig in de app. Lampen hebben een update gehad. Maar het werkt gewoon (nog) niet. Er staat wacht een aantal seconden met uit en inschakelen. Maar op tig manieren geprobeerd, altijd terug naar standaard kleur/helderheid.
Heb je wel al je bridge opnieuw opgestart?

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:29
Hansie_P schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:56:
[...]

Jawel. Hier werkt het. Lampen waren al bijgewerkt en vandaag de app geïnstalleerd.

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:29
Anoniem: 1104419 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:13:

En als laatste wat is een goede gratis app om de scènes ook daadwerkelijk van overgang te voorzien. Dus bijvoorbeeld van licht oranje naar roze en dan weer naar een andere kleur verspringen. Op de Philips apps zie ik het nergens staan, zijn dit vooral third party apps dat je daarvoor moet gebruiken? En welke is aan te raden.
Neem eens eens een kijkje in Hue Labs. Staat bij “ontdek”. Daar heb je de mogelijkheid om 4 scenes te laten afwisselen met overlooptijden.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:17

ManiacsHouse

Scheisse!

meesje schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:30:
[...]

Heb je wel al je bridge opnieuw opgestart?
Juustem! Dat deed het em! Thanks!
Niet eens in me opgekomen |:(

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:54
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door arpeggio op 13-12-2018 20:47 ]

• parrish
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-03-2022
Helaas werken mijn koogeek schakelaar niet meer met de hue wandschakelaar sinds vanmiddag, Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:54
Vampire88 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:19:
De versie van Paulmann is dan weer niet achter een wandschakelaar of dimmer te plaatsen. Zowel fysiek niet (past niet in inbouwdoos) als installatietechnisch niet (reageert enkel op (draadloos) Zigbee-signaal).

[...]
Dit is een mooi alternatief:
https://www.iluminize.com...-dimmaktor-400w-230v.html
Werkt naast Hue (Zigbee) ook met een fysieke (puls)schakelaar.

Deze firma levert niet in Nederland, maar ze hebben ook een shop binnen Amazon.de
Daar is deze module af en toe ook verkrijgbaar en dan is de verzending naar NL gratis.

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:55
Vampire88 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:45:

Deze heb ik nu een weekje in gebruik en werkt prima. Installeer 'm tussen stroompunt en lamp en de Bridge herkent 'm vanzelf.
Het kastje is wel behoorlijk aan de maat, als je bedenkt dat de zelfde techniek ook in een E27 fitting past..

Minpuntje is dat het minimale dim-niveau nog steeds vrij veel licht geeft met de door mij gebruikte lampen.

[...]
Klopt allemaal. Ik heb ook de dimmer versie voor een 150W halogeen lamp. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
Sinds vanochtend staat de optie voor power off behaviour wel in de app voor iOS. Er is niks veranderd/geupdate aan de app/bridge/lampen dus het lijkt alsof er nog iets open gezet moest worden aan de Philips kant voor iOS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Hmmm, ik kijk naar software-update, alles up2date. Ik kijk naar de nieuwe functie "Gedrag bij inschakelen", alle lampen kan ik aanpassen, op 1 na: lamp in de gang.
Dit is een LWB006 met firmware 5.127.1.26420. En exact dezelfde lamp op de overloop: LWB006 met firmware 5.127.1.26420 kan ik wel weer aanpassen... :?

Twee dezelfde lampen, met beide dezelfde firmware, up2date... nja... zal wel met de tijd komen.
Hansie_P schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:07:
Sinds vanochtend staat de optie voor power off behaviour wel in de app voor iOS. Er is niks veranderd/geupdate aan de app/bridge/lampen dus het lijkt alsof er nog iets open gezet moest worden aan de Philips kant voor iOS...
Heb je toevallig autoupdate aan staan voor je apps? Ik had deze optie gisteren ook niet, en vandaag zag ik 'm ertussen staan. Zag dat de Hue app vandaag is geupdate (ik heb autoupdate namelijk wel aanstaan).

[ Voor 39% gewijzigd door iMars op 14-12-2018 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
iMars schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:22:
Heb je toevallig autoupdate aan staan voor je apps? Ik had deze optie gisteren ook niet, en vandaag zag ik 'm ertussen staan. Zag dat de Hue app vandaag is geupdate (ik heb autoupdate namelijk wel aanstaan).
Nee auto update staat uit en de app store zegt dat de app gisteren voor t laatst is geupdate. Erg vreemd, maar werkt nu wel zoals het moet. Ook zijn al mijn lampen (mix van generaties en lightstrips) allemaal gesupport. Ze hebben wel allemaal een firmware update gehad in December.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 19:42

Nss

The Dude Abides

arpeggio schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:58:
[...]

Dit is een mooi alternatief:
https://www.iluminize.com...-dimmaktor-400w-230v.html
Werkt naast Hue (Zigbee) ook met een fysieke (puls)schakelaar.

Deze firma levert niet in Nederland, maar ze hebben ook een shop binnen Amazon.de
Daar is deze module af en toe ook verkrijgbaar en dan is de verzending naar NL gratis.
Ziet er goed uit, op dit moment ook voorraad op Amazon. Hoe lang heb je deze al, en werkt het stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:38
Ik ben hier thuis nu aan het klooien met de nieuwe functie die het power-on-gedrag bepaalt van de lampen, maar ik heb hier een 'HUE Ambiance' die een beetje moeilijk doet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uGSDUmlhZzu7WAWQGdvOieRA/medium.jpg

Volgens de software moet deze voorzien worden van een update, maar de lamp is voorzien van de meest recente update (8-12). HUE is ook up-to-date. De lamp staat tijdens het configureren aan (of uit) en ik heb de lamp al eens even eruit gehaald en weer teruggeplaatst. Dat werkte niet.

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiv
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-03 16:49
Yonix schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 17:07:
Ik ben hier thuis nu aan het klooien met de nieuwe functie die het power-on-gedrag bepaalt van de lampen, maar ik heb hier een 'HUE Ambiance' die een beetje moeilijk doet.

[Afbeelding]

Volgens de software moet deze voorzien worden van een update, maar de lamp is voorzien van de meest recente update (8-12). HUE is ook up-to-date. De lamp staat tijdens het configureren aan (of uit) en ik heb de lamp al eens even eruit gehaald en weer teruggeplaatst. Dat werkte niet.

Reset van de bridge heeft bij mij geholpen.
En anders ook de lamp nog een keer resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
Stuiv schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 17:09:
[...]

Reset van de bridge heeft bij mij geholpen.
En anders ook de lamp nog een keer resetten.
En hoe doe je dat?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiv
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-03 16:49
Ff spanning er af halen en er weer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
Stuiv schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 17:32:
[...]

Ff spanning er af halen en er weer op
Heb ik al geprobeerd, maar nog steeds geen update voor de meeste van mijn ledstrips en lampen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:25

d0s

sssst

Yonix schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 17:07:

[Afbeelding]

Zelfde issue hier met een color spot. 3 uit dezelfde doos, 2 doen het perfect maar 1 niet. Allemaal laatste software alleen die ene krijgt de melding 'niet ondersteund' en verwijst me naar de software update (die er dus niet is).

Hue Bridge uiteraard gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 16:49
Kan iemand me op weg helpen , heb 3 exact dezelfde GU10 Hue lampen , zelfs ik dezelfde starter pack, maar ik krijg met geen mogelijkheid de firmware gelijk

Heb de bridge al gereset enz

[ Voor 18% gewijzigd door Pimmetje651 op 14-12-2018 21:06 ]

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
frizti schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 18:05:
[...]

Heb ik al geprobeerd, maar nog steeds geen update voor de meeste van mijn ledstrips en lampen.
Misschien overbodig deze opmerking maar spanning eraf halen bij een hue lamp betekend uit en weer in de fitting draaien een keertje . (bv)

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
leekers schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 07:10:
[...]

Misschien overbodig deze opmerking maar spanning eraf halen bij een hue lamp betekend uit en weer in de fitting draaien een keertje . (bv)
Waarom kun je niet gewoon de voeding eraf halen? Als ik bij een schemerlamp de stekker uit trek of van een vaste lamp de schakelaar uitzet, heb ik toch hetzelfde effect?
Ik heb hier ook strips en E27 die niet willen updaten...

Kan het geen probleem zijn van overbelaste servers? (Is maar een idee)

[ Voor 6% gewijzigd door Peatsmoke op 15-12-2018 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Peatsmoke schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 07:18:
[...]

Waarom kun je niet gewoon de voeding eraf halen? Als ik bij een schemerlamp de stekker uit trek of van een vaste lamp de schakelaar uitzet, heb ik toch hetzelfde effect?
Ik heb hier ook strips en E27 die niet willen updaten...
Voeding er totaal af halen is prima alleen heb ik ook mensen meegemaakt die dachten dat schakelaar aan en uit genoeg was

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
leekers schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 07:19:
[...]

Voeding er totaal af halen is prima alleen heb ik ook mensen meegemaakt die dachten dat schakelaar aan en uit genoeg was
Nee, oké... Lijkt me nogal wiedes dat dit niet met de Philips of andere draadloze schakelaar moet, maar eens even afwachten. Misschien rollen ze straks een update uit die het updateproces soepeler laat verlopen... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
Ik heb het gehad dat 5 GU10 lampen weigerde om de power-on behavior te tonen, ondanks dat ze op de laatste firmware hadden.

Bridge herstart, lampen spanningsloos gezet enzovoort. Niets werkte.

De enige oplossing was om de lampen te verwijderen in de app en nadien terug toe te voegen. Een heel omslachtig iets aangezien ik ook mijn scenes een beetje terug moest instellen (iConnectHue). Maar dit was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Pwain schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 09:44:
Ik heb het gehad dat 5 GU10 lampen weigerde om de power-on behavior te tonen, ondanks dat ze op de laatste firmware hadden.

De enige oplossing was om de lampen te verwijderen in de app en nadien terug toe te voegen. Een heel omslachtig iets aangezien ik ook mijn scenes een beetje terug moest instellen (iConnectHue). Maar dit was de oplossing.
Dank voor de oplossing ; van de 6 GU10's waren er 3 die bij mij ook weigerde ; verwijderen en toevoegen is inderdaad de enige oplossing ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentje3
  • Laatst online: 27-05 17:34
giancarlo_f schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:09:
[...]

Dank voor de oplossing ; van de 6 GU10's waren er 3 die bij mij ook weigerde ; verwijderen en toevoegen is inderdaad de enige oplossing ! _/-\o_
Heb ik ook gehad idd met E27 lampen. Gelukkig nog geen scènes o.i.d. ingesteld toen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeanutCrusher
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11-03-2023
Ik heb een kleine vraag aan jullie, ik heb een philips hue light strip plus die nog geen 2 dagen oud is. De strip wilt niet meer uit als ik hem via de app uit zet, hij blijft dan vel blauw licht geven (app zegt dat die uit is). Is ook de enige kleur die die nog maar kan geven op dit moment. Geen rood of groen of alles daar tussenin..
Ik heb de stroom er al af gehaald, en opnieuw aan de app toegevoegd, is er nog meer wat ik kan proberen, of is het het beste om het terug te sturen naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 11:19

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

i2Paq schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:14:
[...]
Ook hier de LCT001 die op 1/1/2018 blijft hangen.

Ik gok dat de HW bepaalde functies niet ondersteund en tenzij men een Bug vindt deze geen update meer zullen krijgen.
Inmiddels hebben deze op 13/12/2018 ook een update gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-05 23:07
meesje schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:25:
[...]

Bizar, in de app zie ik de optie wel via tip van breaq: Hue App > Explore > Hue Labs. Daar zie je rechts boven Settings met een Hub icoon. Tik daarop en vervolgens op de 'i' van de gekozen hub. Daar kan je via de onderste keuze Power-On behavior de instelling voor je gehele Home in een keer doen.

in iconnecthue zie ik de optie ook en het werkt ook daadwerkelijk, maar om een of andere reden zie ik de optie niet in de hue app op de 'normale' manier in de hue app. Bridge aan/uit heeft ook geen effect. Iemand nog een tip:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rasper schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 15:24:
[...]

Bizar, in de app zie ik de optie wel via tip van breaq: Hue App > Explore > Hue Labs. Daar zie je rechts boven Settings met een Hub icoon. Tik daarop en vervolgens op de 'i' van de gekozen hub. Daar kan je via de onderste keuze Power-On behavior de instelling voor je gehele Home in een keer doen.

in iconnecthue zie ik de optie ook en het werkt ook daadwerkelijk, maar om een of andere reden zie ik de optie niet in de hue app op de 'normale' manier in de hue app. Bridge aan/uit heeft ook geen effect. Iemand nog een tip:?
Hier idem. Onder Hud Labs wel de instelling kunnen vinden. Ooit iets dergelijks gehad met een update van d3 Hue app. Toen was de oplossing om de Hue app te verwijderen en opnieuw te installeren. Komende week maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Laatst online: 23-05 22:50
Ik zit met een probleem, ik heb een armatuur in de hal met 2 wandschakelaars. Wanneer ik hier een Hue White in draai (E27) en ik de lamp met een van de wandschakelaars aan doe gebeurd er niks. In alle andere lampen met een wandschakelaar werkt de bulb prima en wordt hij ook herkend in de Hue app. Een normale gloeilamp doet het ook gewoon in het armatuur in de hal dus de fitting is niet defect. Heeft iemand dit eerder gezien?

Ik was te snel: https://www.reddit.com/r/..._in_a_socket_but_regular/

[ Voor 12% gewijzigd door YaYo86 op 15-12-2018 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 22:16
Ik wil een aparte knop/schakelaar als 'aanwezigheid-simulatie'-optie.

Hoe kan ik dit het beste realiseren?

Ten eerste, gewoon met een Hue dimmer?
Of een andere thirdy party knop.
In feite hoeft het maar 1 knop te zijn, aan/uit.

En hoe doe ik dit met instellingen?
Het zijn wisselende tijden/dagen, dus een routine aanmaken gaat al niet.
Elke keer mijn telefoon gebruiken wil ik liever niet, vandaar de optie om een schakelaar te gebruiken.

Indrukken van de knop zou dus iets moeten schakelen zoals, indien na 16:30 start simulatie / indien voor 16:30, start simulatie rond 16:30.

Oh, ik gebruik enkel de officiële app.

[ Voor 16% gewijzigd door NeutraleTeun op 15-12-2018 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-05 23:07
meesje schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 15:47:
[...]

Hier idem. Onder Hud Labs wel de instelling kunnen vinden. Ooit iets dergelijks gehad met een update van d3 Hue app. Toen was de oplossing om de Hue app te verwijderen en opnieuw te installeren. Komende week maar eens proberen.
app opnieuw geinstalleerd maar geen effect, werkt nog steeds niet 8)7 zowel op iphone als ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:25

d0s

sssst

Pwain schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 09:44:

Thanks! Dit was de oplossing. Nog best buggy dus de nieuwe functionaliteit.

Mijn lampen gaan soms ook pas na 2x aan. Hopelijk snel een nieuwe firmware of release.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 11:19

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

YaYo86 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 15:48:
Ik zit met een probleem, ik heb een armatuur in de hal met 2 wandschakelaars. Wanneer ik hier een Hue White in draai (E27) en ik de lamp met een van de wandschakelaars aan doe gebeurd er niks. In alle andere lampen met een wandschakelaar werkt de bulb prima en wordt hij ook herkend in de Hue app. Een normale gloeilamp doet het ook gewoon in het armatuur in de hal dus de fitting is niet defect. Heeft iemand dit eerder gezien?

Ik was te snel: https://www.reddit.com/r/..._in_a_socket_but_regular/
Heb ik ook al vaak gehad, blijkt dat je dan gewoon de metalen connectors in de fitting even moet “bijbuigen”.
Hierna werkte ze bij mij wel.

Let op: zorg dat de spanning van de fitting af is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik lees via de API een bewegingssensor uit, zodat ik de temperatuur kan loggen. Nu zie ik alleen dat hij soms 'null' teruggeeft. Iemand dit wel eens meegemaakt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1Y6BG008StXu0CphNBHYj3QJ/full.jpg

Duurt een paar uur en dan is het weer in orde :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vSrumrdIq5UfI1bsY05ll8Of/full.jpg

Edit: gevonden. Dit gebeurt als je de Hue motion sensor via de app uitzet (zodat licht aan blijft als je dit normaal op motion laat schakelen). Zodra ik hem weer aan zette kwam er weer data binnen.

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 16-12-2018 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaYo86
  • Laatst online: 23-05 22:50
i2Paq schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 20:29:
[...]

Heb ik ook al vaak gehad, blijkt dat je dan gewoon de metalen connectors in de fitting even moet “bijbuigen”.
Hierna werkte ze bij mij wel.

Let op: zorg dat de spanning van de fitting af is!
Goede tip ja. Had voor de zekerheid maar even de stroom van de groep gehaald.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
  • Laatst online: 02:49
Ik heb vandaag de bridge en 3 E27 lampen aangesloten, dat ging prima. Toen wilde ik mijn 2 bestaande living colors iris (gen 3) lampen koppelen, maar vond op google alleen instructies die een reset vd bridge nodig hadden, dat leek me wat omslachtig. Met wat experimenteren is het me gelukt zonder bridge reset:

1. Beide lampen ontkoppelen vd afstandsbediening door de afstandsbediening dicht bij de lamp te houden en op 0 (uit) te drukken tot de lamp geknipperd heeft
2. Per lamp: de lamp dichtbij de bridge houden en een touchlink sturen (via Hue Essentials)
3. De lampen zijn nu gekoppeld op de bridge, nu de afstandsbediening nog...
4. Afstandsbediening resetten via pinnetje onder het batterij klepje
5. De afstandsbediening dicht bij de bridge houden, 1 (aan) ingedrukt houden en dan een touchlink bericht sturen. Als het lampje vd afstandsbediening na het knipperen een paar seconden vol aan blijft is hij gekoppeld op het zigbee netwerk. Deze stap lijkt timing gevoelig, het heeft mij 5 pogingen gekost voordat het lukte...
6. De afstandsbediening dicht bij de lamp houden, op 1 drukken totdat de lamp knippert. Herhaal voor andere lampen (werkt waarschijnlijk met alle Hue lampen, ik heb alleen de oorspronkelijke livingcolors weer gekoppeld)
7. Ik kan nu zowel via de bridge als via de oude gen3 ronde afstandsbediening de lampen bedienen zonder dat ik de bridge hoefde te resetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke app gebruiken jullie trouwens het meest? Ik vind de officiele Philips app eigenlijk wel het beste werken, ook vanwege de Hue lab en de opties die het biedt. Zoals het creëren van verschillende lichtovergangen en ook omdat het toch wel gratis is. Zijn er eigenlijk betere apps om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:41
Anoniem: 1104419 schreef op zondag 16 december 2018 @ 03:14:
Welke app gebruiken jullie trouwens het meest? Ik vind de officiele Philips app eigenlijk wel het beste werken, ook vanwege de Hue lab en de opties die het biedt. Zoals het creëren van verschillende lichtovergangen en ook omdat het toch wel gratis is. Zijn er eigenlijk betere apps om te gebruiken.
Ik gebruik meestal iConnectHue, vooral vanwege de opties die niet in de officiele Hue app zitten.
En verder gebruik ik de oud Hue app veel, vooral omdat ik dan niet met die stomme rooms hoef te werken. De nieuwe app kan ik helemaal niks mee en gebruik ik nooit Wel knap dat ze een app zo ongebruiksvriendelijk kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Voor standaard gebruik, zoals lampen aan/uit zetten, scenes activeren, de officiële app, maar om bijvoorbeeld de remotes wat geavanceerdere functies te geven gebruik ik (op android) zowel hue essentials als all4hue. Beide zijn betaald, 6 euro oid voor de volledige versie.
Hue essentials kun je evt. ook per functie betalen.

Vooral dat je de afstandbediening meerdere functies kunt geven (bijvoorbeeld met het ingedrukt houden van een knopje een andere actie dan wanneer je een enkele keer drukt) is erg handig.

Hue essentials is wat dat betreft makkelijker in gebruik, maar all4hue kun je meer mee instellen.
Met all4hue heb ik bijvoorbeeld voor elkaar gekregen dat de dimmer naast de normale bediening van de woonkamer ook gebruikt kan worden om afzonderlijk de kerstverlichting (osram smart plug) te schakelen.
Aanknop kort indrukken = spotjes in woonkamer aan, ingedrukt houden = kerstverlichting aan, zonder invloed op de spotjes.
Uitknop lang ingedrukt houden zet de kerstverlichting weer uit, zonder invloed op de verlichting in de woonkamer.

Met hue essentials kreeg ik het probleem dat bij ingedrukt houden dat dan zowel de hoofdverlichting als de kerstverlichting schakelden, omdat die als 'condition' voor de hoofdverlichting het indrukken van de knop hanteerde (en je moet 'm natuurlijk ook indrukken als je 'm vasthoudt). All4hue kun je ook instellen dat de condition voor de hoofdverlichting een 'short release' is, dus alleen als je binnen korte tijd de knop loslaat activeert de woonkamerverlichting. Als je de knop ingedrukt houdt is dat dus niet het geval, en schakelt alleen de kerstverlichting aan of uit.

Een andere afstandbediening, die op weg naar de slaapkamer geplaatst is, heb ik juist geprogrammeerd dat het ingedrukt houden van de uit knop alle verlichting uitschakelt. Dus als ik ga slapen, 1 knopje en alles is uit. Dat dus naast de standaardfunctionaliteit van de besturing van één specifieke lamp/groep.

Ook kun je bijvoorbeeld instellen dat het gedrag verschilt per tijd. Bijvoorbeeld dat je 's nachts 1% helderheid, of scene 'nachtlamp', wilt en overdag wel helder.
Dat heb ik nog niet gedaan, maar kan vrij eenvoudig met de 'condition' dat het een bepaalde tijd is.

Tenslotte heb ik nog een tablet als dedicated remote die op de homepagina verschillende widgets van hue essentials heeft. Die waren m.i. het handigst in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-05 12:26
pitchdown schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:13:
[...]
https://support.google.com/googlehome#topic=7029677

En gaat de strip dan ook automatisch aan en uit als de tv wordt uitgezet?
Bij mij niet. Heb net een oude lightstrip onder de tv geplaatst (gen1 denk ik). Als ik de TV uitzet met de optie Ambilight+Hue aan, dan krijg ik de lightstrip met geen mogelijkheid meer uit. Ik moet dan eerst de instelling in de tv weer uitzetten en dan lukt het wel. Beetje omslachtig. Meer mensen last van?

Overigens kan je ook niet goed aangeven dat de lightstrip ONDER de tv hangt. Er zijn alleen posities te selecteren linksonder en rechtsonder. Daarom laat ik mijn strip maar meekleuren met de bovenkant. Ik merk wel kleurverschil maar dat komt vast omdat mijn lightstrip al zo oud is.

PSN: Marselaar

Pagina: 1 ... 24 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic