[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.147.131 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Anoniem: 1104419 schreef op zondag 16 december 2018 @ 03:14:
Welke app gebruiken jullie trouwens het meest? Ik vind de officiele Philips app eigenlijk wel het beste werken, ook vanwege de Hue lab en de opties die het biedt. Zoals het creëren van verschillende lichtovergangen en ook omdat het toch wel gratis is. Zijn er eigenlijk betere apps om te gebruiken.
Ik gebruik iConnectHue. Ik was oorspronkelijk enorm teleurgesteld in de officiële app. Ik kon zo goed als geen tijdsschema's instellen bij de bewegingssensor. Die sensor schakelde ook altijd alles opnieuw uit bij de inactiviteit terwijl ik soms in een bepaalde tijd de lichten terug naar de oorspronkelijke stand wil brengen.

Dit is allemaal in te stellen in iConnectHue.

Hue Labs is ook enorm pover geïntegreerd in de app. Hieraan kan je zien dat ze weinig tot geen aandacht besteden aan de app. Ik vond en vind het echt belabberd, althans de versie op iOS.

Het is in feite door iConnectHue dat ik meerdere Hue producten ben gaan kopen want met de officiële Hue app vond ik er niets zo smart aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:26
Marselaar schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:53:
[...]

Bij mij niet. Heb net een oude lightstrip onder de tv geplaatst (gen1 denk ik). Als ik de TV uitzet met de optie Ambilight+Hue aan, dan krijg ik de lightstrip met geen mogelijkheid meer uit. Ik moet dan eerst de instelling in de tv weer uitzetten en dan lukt het wel. Beetje omslachtig. Meer mensen last van?

Overigens kan je ook niet goed aangeven dat de lightstrip ONDER de tv hangt. Er zijn alleen posities te selecteren linksonder en rechtsonder. Daarom laat ik mijn strip maar meekleuren met de bovenkant. Ik merk wel kleurverschil maar dat komt vast omdat mijn lightstrip al zo oud is.
Dat is wel jammer ja.
Zou het met de nieuwe led-strips wel allemaal netjes werken? (aan/uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-06 19:50

Ethirty

Who...me?

Pwain schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:11:
[...]

Ik gebruik iConnectHue. Ik was oorspronkelijk enorm teleurgesteld in de officiële app. Ik kon zo goed als geen tijdsschema's instellen bij de bewegingssensor. Die sensor schakelde ook altijd alles opnieuw uit bij de inactiviteit terwijl ik soms in een bepaalde tijd de lichten terug naar de oorspronkelijke stand wil brengen.

Hue Labs is ook enorm pover geïntegreerd in de app. Hieraan kan je zien dat ze weinig tot geen aandacht besteden aan de app. Ik vond en vind het echt belabberd, althans de versie op iOS.

Het is in feite door iConnectHue dat ik meerdere Hue producten ben gaan kopen want met de officiële Hue app vond ik er niets zo smart aan.
v1 van de officiele app was tot nu toe nog de beste, al zag die er niet uit, maar bij v2 ging het bergafwaarts met zijn "kamer" verplichting. v3 beloofde alles goed te maken, maar ze hebben feitelijk alleen de looks aangepakt.

Van een bedrijf als Philips (nu Signify) mag je meer verwachten dan alleen aandacht voor de hardware. Het concept is goed, maar de uitwerking matig.

Gelukkig is het een open systeem en mag iedereeen een betere app bedenken, anders was het allang gefaald.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Marselaar schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:53:
Overigens kan je ook niet goed aangeven dat de lightstrip ONDER de tv hangt. Er zijn alleen posities te selecteren linksonder en rechtsonder. Daarom laat ik mijn strip maar meekleuren met de bovenkant. Ik merk wel kleurverschil maar dat komt vast omdat mijn lightstrip al zo oud is.
Dat lijkt mij ook logisch, omdat dit bij Ambilight-tv’s er ook niet is. Er is geen Philips-tv met Ambilight aan 4 kanten. Dus als dat er niet is, kun je dit ook niet bereiken met een eigen lightstrip. O-)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-05 12:26
funske schreef op zondag 16 december 2018 @ 12:55:
[...]

Dat lijkt mij ook logisch, omdat dit bij Ambilight-tv’s er ook niet is. Er is geen Philips-tv met Ambilight aan 4 kanten. Dus als dat er niet is, kun je dit ook niet bereiken met een eigen lightstrip. O-)
https://www.philips.nl/c-...en-perfect-pixel-ultra-hd

PSN: Marselaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:26
Ethirty schreef op zondag 16 december 2018 @ 12:41:
[...]

v1 van de officiele app was tot nu toe nog de beste, al zag die er niet uit, maar bij v2 ging het bergafwaarts met zijn "kamer" verplichting. v3 beloofde alles goed te maken, maar ze hebben feitelijk alleen de looks aangepakt.

Van een bedrijf als Philips (nu Signify) mag je meer verwachten dan alleen aandacht voor de hardware. Het concept is goed, maar de uitwerking matig.

Gelukkig is het een open systeem en mag iedereeen een betere app bedenken, anders was het allang gefaald.
Is het niet gewoon 'de app is matig'. De software is gewoon goed. Want al de goede dingen van iConnectHue, All4Hue etc zitten gewoon in de bridge en kun je ook 'zelf' doen via de API (dus regels met condities op basis van tijd, lang vs kort indrukken, ...).

Voor Philips/Signify zal het een afweging zijn tussen eenvoudig werken waardoor het toegankelijk is (en dus meer verkopen) of heel uitgebreid/complex met alle mogelijkheden maar dan is het niet meer toegankelijk (en dus mogelijk minder verkopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-06 19:50

Ethirty

Who...me?

RobertMe schreef op zondag 16 december 2018 @ 13:07:
[...]

Is het niet gewoon 'de app is matig'. De software is gewoon goed. Want al de goede dingen van iConnectHue, All4Hue etc zitten gewoon in de bridge en kun je ook 'zelf' doen via de API (dus regels met condities op basis van tijd, lang vs kort indrukken, ...).

Voor Philips/Signify zal het een afweging zijn tussen eenvoudig werken waardoor het toegankelijk is (en dus meer verkopen) of heel uitgebreid/complex met alle mogelijkheden maar dan is het niet meer toegankelijk (en dus mogelijk minder verkopen).
Met een matige app is de ervaring toch matig? Met een goed ontwerp zou de app zowel simpel als krachtig kunnen zijn. Jan en Truus hebben echt geen idee wat een API is en 2 of 3 verschillende apps nodig hebben is in mijn ogen niet gebruiksvriendelijk.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
Ethirty schreef op zondag 16 december 2018 @ 12:41:
[...]

Zo zie je maar dat het erg persoonlijk is hoe je de app ervaard, ik vond met meer dan 20 lampen de V1 app een drama, gebruikte die alleen om routines aan te maken en om lampen toe te voegen.

Sinds 2.0 app gebruik ik de app dagelijks om ff snel vanaf de bank lampen te dimmen om ff snel een scène te selecteren! Ben er juist blij mee, en voor mij zijn de standaard opties voor de Sensor voldoende en zo niet dan knutsel ik met de API van bridge ;)

Zou het wel fijn vinden als Signify eens die stomme limiet van 1 kamer per lamp verwijderd, nergens voor nodig.... En zou ook mooi zijn als je scenes op Home nivo kan maken (dan is 3.0 app eigenlijk weer op nivo als met 1.0 app)

Verder ben ik tevreden met 3.0 App en ik verwacht dat zeker dat de optie om op Home nivo scenes te maken nog wel eens in een update komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Iemand hier al eens geëxperimenteerd met alternatieve (hue compatible) led strips?

Naar aanleiding van deze blog heb ik nu zowel een originele led strip (aanbieding amazon, 3 meter voor 55e) als een RGB+CCT zigbee controller en een RGB+CCT ledstrip van ome ali onderweg.

Voornaamste vraag is denk ik hoe de kleuren van de el-cheapo ledstrip zich gaan verhouden met de hue strip.
Het is in ieder geval ook een strip met aparte warme en koele wittinten en RGB, dus wat dat betreft vergelijkbaar. Helaas zijn er zoveel ledstrips op de markt dat het lastig de onderlinge kwaliteitsverhoudingen te achterhalen. Dat wordt dus afwachten.

Als iemand trouwens een goede ledstrip weet die op een standaard controller kan worden aangesloten hou ik me aanbevolen. Nu heb ik gewoon een willekeurige goedkope besteld met RGB en aparte CW+WW leds die redelijke reviews kreeg op aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
You're right!! _/-\o_

Ik kende alleen de tv's met 3-zijdige ambilight. Ook mijn laatste OLED-tv 55POS9002 heeft maar 3-zijdig ambilight en dat is toch geen goedkope tv......
Maar je hebt gelijk; ze zijn er blijkbaar wel.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:09

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

defusion schreef op zondag 16 december 2018 @ 13:20:
Iemand hier al eens geëxperimenteerd met alternatieve (hue compatible) led strips?

Naar aanleiding van deze blog heb ik nu zowel een originele led strip (aanbieding amazon, 3 meter voor 55e) als een RGB+CCT zigbee controller en een RGB+CCT ledstrip van ome ali onderweg.

Voornaamste vraag is denk ik hoe de kleuren van de el-cheapo ledstrip zich gaan verhouden met de hue strip.
Het is in ieder geval ook een strip met aparte warme en koele wittinten en RGB, dus wat dat betreft vergelijkbaar. Helaas zijn er zoveel ledstrips op de markt dat het lastig de onderlinge kwaliteitsverhoudingen te achterhalen. Dat wordt dus afwachten.

Als iemand trouwens een goede ledstrip weet die op een standaard controller kan worden aangesloten hou ik me aanbevolen. Nu heb ik gewoon een willekeurige goedkope besteld met RGB en aparte CW+WW leds die redelijke reviews kreeg op aliexpress.
Ik ben benieuwd!

Er zijn hier nog wat plekjes waar ik de Hue strips te duur voor vindt.

Wat heb je precies besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-05 12:26
pitchdown schreef op zondag 16 december 2018 @ 12:25:
[...]

Dat is wel jammer ja.
Zou het met de nieuwe led-strips wel allemaal netjes werken? (aan/uit).
Als iemand met een nieuwe versie lightstrip en ambilight dit zou kunnen bevestigen, zou mooi zijn.

PSN: Marselaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
i2Paq schreef op zondag 16 december 2018 @ 14:07:
[...]
Wat heb je precies besteld?
De controller heb ik al gelinkt.

Ledstrip:
in eerste instantie deze: https://nl.aliexpress.com...d-Streep/32879936721.html

Maar die heb ik geannuleerd en deze besteld (in de variant RGB+CCT IP20): https://nl.aliexpress.com...T-RGBCCT/32903257649.html

volgensmij is het gewoon precies dezelfde, maar dan goedkoper. Bij de foto's in de omschrijving gebruiken ze namelijk precies dezelfde foto's...

(er zit overigens geen voeding bij de controller, dus die zou je nog apart moeten kopen, maar 12v 3A voeding is ongeveer 3,50. Ik heb vast nog wel een 12v (laptop)voeding liggen, dus die hergebruik ik wel.)

Totaal kom je dan op
21,44+11,31+~3,50=36,25 voor 5 meter.
Het wordt helemaal goedkoop als je langere afstanden wilt, aangezien de controller zelf het duurste is. Je hebt dan alleen een extra ledstrip nodig en misschien een zwaardere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:20

CeesKees

I rest my Kees

Ik zie net in de originele app dat men “power off behaviour” heeft toegevoegd.

Nog niet perfect (alleen maar de laatst gekozen, of de hue standaard setting) maar zeker een verbetering!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:04

Mimiix

Professioneel Prutser

Pwain schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:39:
[...]

Ik heb dit ook voor. Ik heb maar 2 White lampen, de rest is color of ambiance. Maar net bij die 2 White lampen heb ik een probleem. Wanneer ze uitstaan blijven ze heel lichtjes flikkeren, ook in een ander armatuur blijven die lampen dat doen.

Het lijkt wel een soort van lekstroom of zoiets. Ze branden heel lichtjes en af en toe een beetje geflikker.

Maar goed, deze week komt DHL de lampen ophalen eens zien of dat iets opbrengt.
Kleine update,

Ik heb hem teruggestuurd en wordt als het goed is omgewisselt :)

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-06 12:23

zeroday

There is no alternative!

Pwain schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:11:
[...]

wat vaak wordt vergeten, en waar Philips (of hoe de toko nu mag heten) wel rekening mee houd is dat de gemiddelde gebruiker geen Tweaker is. Ze vinden het daarom best dat er allerlei andere apps zijn die op praktisch development niveau functies kunnen gebruiken. Best handig volgens Philips omdat ze dan kunnen kijken wat wordt gebruikt. Dat meten ze ook vast en zeker in de labs.

De app houden ze zo KISS mogelijk .. simpel, want dat kost het minste aan support.
want: zo simpel zijn de producten af en toe in gebruik niet. (Ik ben best benieuwd hoeveel RMA er terug komt van lampen die niet opgenomen kunnen worden om de een of andere manier .. )

Dus hoe simpeler de app, hoe minder stuff. Wil je meer: zat alternatieven.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
zeroday schreef op maandag 17 december 2018 @ 08:05:
[...]
wat vaak wordt vergeten, en waar Philips (of hoe de toko nu mag heten) wel rekening mee houd is dat de gemiddelde gebruiker geen Tweaker is.

De app houden ze zo KISS mogelijk .. simpel,

Dus hoe simpeler de app...
Het hangt ervan af hou je dat bekijkt. De app iConnectHue heeft net wel een goede UI. De gedachte is net iets anders maar werkt wel logischer.
Er zitten veel mogelijkheden in maar je kan het ook eenvoudig houden. Wil je maar 1 tijdschema ok dan. Wil je er meer geen probleem. Je kan het allemaal zelf kiezen op dezelfde eenvoudige manier.

De officiële app van Philips is daarentegen verwarrend. Hue labs brengt je in de app in feite naar een mobiele website. Die labs beheer je dan weer op een compleet andere manier dan de timers. Je kan echt niet zeggen dat Hue labs netjes is geïntegreerd.

Het is niet omdat een app meer mogelijkheden biedt dat deze enkel voor tweakers is gemaakt. De officiële app is gewoon te basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 23:50
Ik wil thuis op de beneden verdieping mijn Hue systeem verder uit gaan breiden, er zijn nu een aantal punt in die wat mij betreft te weinig verlichting hebben. 1 daarvan is de hal, waar nu een Philips plafondlamp hangt en die op dit moment alleen aan en uit te zetten is d.m.v. een schakelaar.

Hier zou ik graag ik een Hue lamp van willen maken, echter zit er zo'n klein lampje in dus dit valt af. Ik zat daarom zojuist te kijken naar Hue alternatieven maar dit is echt schrikken qua prijs, zeker als je een kleur lamp wil. Ik vroeg me af hoe jullie dit hebben opgelost.

Er zijn betaalbare Chinese alternatieven, echter kan ik deze dan weer niet koppelen aan Hue en toevoegen aan mijn schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:44

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In mijn vorige appartement had ik in de hal gewoon Hue white lampen in 2 simpele plafonnieres. Aangezien het om de hal ging vond ik kleur en temperatuur daar niet belangrijk. Schakelaars had ik daar ook niet meer omdat ik alles met een motionsensor deed. Een enkele Hue White lamp heb je al voor €16 en een duopack voor €30.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Janoz schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:22:
In mijn vorige appartement had ik in de hal gewoon Hue white lampen in 2 simpele plafonnieres. Aangezien het om de hal ging vond ik kleur en temperatuur daar niet belangrijk. Schakelaars had ik daar ook niet meer omdat ik alles met een motionsensor deed. Een enkele Hue White lamp heb je al voor €16 en een duopack voor €30.
Ik kijk vanaf mijn bank de hal in, en dat is nu een donker gat. We hebben pas een nieuwe deur van de hal naar de woonkamer met hierin veel glas. Kleur zou dus denk ik heel mooi zijn! Als ik bijv. bij Praxis kijk zie ik dat er genoeg plafondlampen zijn met een E27 fitting:

https://www.praxis.nl/ver...currentPage=1&viewSize=24

Maar zou dit een beetje tot zijn recht komen met een kleur Hue lamp erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat kun je alleen zelf bepalen. Wat ik wel vermoed is dat je best een heel simpele lamp kunt halen wanneer je er een kleurlamp in doet. De 'gimmick' van de lamp is dan immers de kleur, en niet de vormgeving. Dan zou je ook deze kunnen halen. Die is maar 10% van de prijs van een Prarxis lamp. Dan heb je het verschil tussen een White en een Color er al weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 17:04
Is het ook mogelijk om bij routines een zelf gecreëerde scene te gebruiken in de Hue app? Ik heb 2 White Ambiance lampen geïnstalleerd in de tuin en wil graag dat deze op volle sterkte gaan branden bij zonsondergang met 2200K als kleur.

Ik kan nu alleen kiezen uit de scene ''Ontspannen'' die 2200k heeft. Maar die scene heeft als standaard instelling 50% lichtsterkte. Nu moet ik na zonsondergang handmatig de lichtsterkte op 100% zetten. Bij zonsopkomst gaan deze lampen weer uit.

Bij de volgende zonsondergang zet de app ze echter weer terug op 50% lichtsterkte.

edit: kon dus wel. Inmiddels gelukt.

[ Voor 3% gewijzigd door Magnolia op 17-12-2018 10:04 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@Magnolia Wanneer ik een routine aanmaak en daar de ruimte uitkies zie ik daar ook keurig de eigen gemaakte scenes tussen staan. Heb je het al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL1978
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-06 19:15
Sinds gisteren de Niko schakelaar aangesloten (op V1 hub) maar dit geeft toch best onverwachte problemen.

Aansluiten:
-De originele Hue app heeft de optie om "friend of Hue" toevoegen. Echter blijft deze connecten en crasht deze vervolgens standaard als ik naar de Accessory setup ga (app verwijderen en hub herstarten heeft niet geholpen).
-In de Hue app V1 is de "Friends of Hue"optie niet bekend, de Niko schakelaar kan je als Hue Tab toevoegen maar dan werkt geen enkele knop.

De Niko schakelaar heb ik dus via de originele app toegevoegd, en kan ik nu via de V1 app aanpassen.

Echter werkt toets 1 nu niet, in de app zie ik dat hij is ingedrukt, en deze moest ook ingedrukt worden om hem aan te melden, maar de scene's die ik er aan toeken (die wel met de andere knoppen werken) werken niet.
Ook het toekennen van een scene via Hue essentials lijkt niet te werken. Het lijkt me dat dit in de hub moet zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
MarcoL1978 schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:51:
Sinds gisteren de Niko schakelaar aangesloten (op V1 hub) maar dit geeft toch best onverwachte problemen.

Aansluiten:
-De originele Hue app heeft de optie om "friend of Hue" toevoegen. Echter blijft deze connecten en crasht deze vervolgens standaard als ik naar de Accessory setup ga (app verwijderen en hub herstarten heeft niet geholpen).
-In de Hue app V1 is de "Friends of Hue"optie niet bekend, de Niko schakelaar kan je als Hue Tab toevoegen maar dan werkt geen enkele knop.

De Niko schakelaar heb ik dus via de originele app toegevoegd, en kan ik nu via de V1 app aanpassen.

Echter werkt toets 1 nu niet, in de app zie ik dat hij is ingedrukt, en deze moest ook ingedrukt worden om hem aan te melden, maar de scene's die ik er aan toeken (die wel met de andere knoppen werken) werken niet.
Ook het toekennen van een scene via Hue essentials lijkt niet te werken. Het lijkt me dat dit in de hub moet zitten.
Ben bang dat je voor goede integratie een V2 bridge nodig hebt, de IDs voor de knoppen zullen waarschijnlijk iets afwijken ten opzichte van Hue TAP en de V1 Bridge krijgt al een tijdje geen updates meer, is end of life....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:30
Is het mogelijk om iemand toegang te geven tot een deel van de lampen? Vind het prima als zoonlief zijn eigen kamer en de woonkamer kan bedienen, maar hij hoeft niet de mogelijkheid te hebben om zijn zusjes te pesten door het licht in hun kamers aan/uit te doen.

De officiële app geeft die mogelijkheid in ieder geval niet, maar misschien zijn er andere apps die dit wel mogelijk maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Brobbel schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:10:
Is het mogelijk om iemand toegang te geven tot een deel van de lampen? Vind het prima als zoonlief zijn eigen kamer en de woonkamer kan bedienen, maar hij hoeft niet de mogelijkheid te hebben om zijn zusjes te pesten door het licht in hun kamers aan/uit te doen.

De officiële app geeft die mogelijkheid in ieder geval niet, maar misschien zijn er andere apps die dit wel mogelijk maken?
Via een remote misschien een optie? (neem aan dat het geen eis is dat hij het via zijn telefoon kan bedienen)
Anders via een separate Bridge.

Access management (groups/users) voor Hue is er (nog) niet.

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 17-12-2018 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
pagani schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:21:
[...]

Via een remote misschien een optie? (neem aan dat het geen eis is dat hij het via zijn telefoon kan bedienen)

Die remote hebben we - het ging inderdaad juist om zijn telefoon.
Maar jammer dat er nog geen mogelijkheid is om dit te scheiden via een app.

En een aparte bridge is een beetje overkill in deze situatie, dan moet hij het voorlopig toch bij de remote houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb sinds 2013 Hue in huis, dus met de bridge V1. Stoorde me al een tijdje aan de trage response van de lampen en soms ook het gebrek aan response (lampen die aanblijven etc.), maar dacht dat dit kwam door slechte connectiviteit van de lampen naar de bridge.

Toch besloten de bridge V2 aan te schaffen. Zojuist alles overgezet, wat een ongelooflijk verschil. Niet te geloven hoeveel sneller de lampen reageren.

Ik gebruik de extra features van de V2 bridge niet (gebruik Alexa), maar dit is de upgrade méér dan waard.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:58

ManiacsHouse

Scheisse!

pagani schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:21:
[...]

Zo heb ik het ook geregeld. Dochterlief kan met de remote lampen in haar kamer regelen. Weliswaar beperkt aantal scènes, maar daar doet ze het maar lekker mee :P . Ze is helemaal blij met de gotosleep-routine welke ik onder de uitknop (de 0 langer indrukken) heb gezet. Gaat haar Hue Go van zacht licht langzaam naar nachtlampje op moment dat ze wil gaan slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:20

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

PeterPan schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:55:
De Vimar Friend of Hue schakelaar is nu leverbaar en op voorraad bij Amazon.de met verzending naar Nederland en iDeal betaling mogelijk:
https://www.amazon.de/gp/product/B07KGHSJFF

Ik heb er eentje gekocht om te proberen. Zal mijn bevindingen posten.
Heb je m inmiddels toevallig al binnen?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-03 16:35
Tomba schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:05:
[...]

Ik heb er inmiddels ook 8 in huis... Dus als je wat wilt weten, laat maar horen.

Voor wat de configuratie etc gebruikt vind ik het een mooi product, goed afgewerkt etc. Helaas een plastic basisframe, waardoor je voorzichtig moet zijn met monteren. Ook klikken de knoppen, het is natuurlijk EnOcean technologie en dat hoor je.

EDIT: Sorry, ik heb de Niko, niet de Vimar

[ Voor 4% gewijzigd door bobjansen op 17-12-2018 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Janoz schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:01:
Dat kun je alleen zelf bepalen. Wat ik wel vermoed is dat je best een heel simpele lamp kunt halen wanneer je er een kleurlamp in doet. De 'gimmick' van de lamp is dan immers de kleur, en niet de vormgeving. Dan zou je ook deze kunnen halen. Die is maar 10% van de prijs van een Prarxis lamp. Dan heb je het verschil tussen een White en een Color er al weer uit.
Thanks net de huidige lamp even open geschroefd en er zitten dus twee E14 lampen in, zojuist direct een duo color pack besteld bij Amazon.de.

Vanmorgen al een duo pack E27 besteld, dus de collectie Hue gaat nog verder worden uitgebreid :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TWKterry schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:29:
Ben ook op zoek naar schakelaars en dacht dit gevonden te hebben in de Niko Intense, @baldyman bevestigd dit voor mij nog eens.
Nu kreeg ik vandaag een email van wifimedia over de iCasa Pulse schakelaars maar kan er verder dan de website van Wifimedia eigenlijk niets over vinden, iemand anders bekend met deze schakelaars?

[Afbeelding: icasa schakelaars]
Thx voor deze info. Naar aanleiding hiervan zag ik ook de dimmer:
https://www.wifimedia.eu/nl/icasa-dimmer.html

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/76048/files/238994642/450x450x2/icasa-zigbee-30-ac-dimmer.jpg

Die besteld en achter mijn 'domme' schakelaar gehangen aan de spotjes in mijn keuken. Kan hem nu bedienen met de schakelaar (aan zetten gaat hij langzaam aan, dan kan ik hem uitzetten en houdt hij de stand vast. Nog een keer aanzetten dimt hij weer tot hij uit staat). Tevens kan ik hem gewoon via de Hue bedienen! Ik wou eigenlijk de Busch Jeager schakelaar gaan halen, maar vond die nog te duur. Dit is een prima oplossing!
Rare vind ik wel dat hij zelfs zegt hij de software via de Hue Bridge bijgewerkt zou moeten worden, waar de Osram Plug gewoon onder het rijtje 'Niet ondersteund' staat.
Maar dat kan ook nog een bugje zijn natuurlijk.

Aansluiten was wel aparte trouwens, de handleiding van iCasa is gewoon niet gedetailleerd genoeg. Uitendelijk deze handleiding gevolgd: https://www.iluminize.com...ts/511-201-hinweis-02.pdf

Hou er wel rekening mee dat deze dimmer 3 draden nodig heeft: Blauw, Bruin en zwart. Vaak heb je maar 2 van de 3 aanwezig. In dit geval hing de schakelaar direct naast een wandcontactdoos, dus dat was makkelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door IJsbeer op 17-12-2018 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:23
Tomba schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:05:
[...]

Nee, helaas nog niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Jammer. Zou je als ie binnen is de binnenmaat kunnen nameten? Ik zou hem graag in een Gira 55 afdekraam plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:55
Tazzy schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:23:
Heb sinds kort dat Alexa 2 van mijn 5 Osram lampen niet kan schakelen, ondanks dat ik ze via mijn Hue Bridge V1 & de app wel kan schakelen? Iemand hier een tip voor?
Heb sinds gister een v2.1 hub en er nog steeds last van. Vreemd genoeg had ik het met de Osram Plug van de week ook. Plug in de schuur was niet bereikbaar maar schakelde wel... en natuurlijk schakelde. De "Kerstboom" plug doet het helemaal niet meer maar heeft een jaar op zolder gelegen. Straks maar eens kijken of ik de niet bereikbare spullen opnieuw kan pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tazzy schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 08:40:
[...]

Heb sinds gister een v2.1 hub en er nog steeds last van. Vreemd genoeg had ik het met de Osram Plug van de week ook. Plug in de schuur was niet bereikbaar maar schakelde wel... en natuurlijk schakelde. De "Kerstboom" plug doet het helemaal niet meer maar heeft een jaar op zolder gelegen. Straks maar eens kijken of ik de niet bereikbare spullen opnieuw kan pairen.
Apart zeg, bij mij zijn ze ook regelmatig offline maar schakelen wel altijd (al gebruik ik alleen iConnectHue en geen Alexa oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Protax schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:25:
[...]

Thanks net de huidige lamp even open geschroefd en er zitten dus twee E14 lampen in, zojuist direct een duo color pack besteld bij Amazon.de.

Vanmorgen al een duo pack E27 besteld, dus de collectie Hue gaat nog verder worden uitgebreid :)
Denk je echt dat je die lamp 2 verschillende kleuren gaat geven ;) ? Ik zou eerst eens even kijken of er genoeg licht van 1 lamp komt en die ander in een andere lamp gebruiken. En mocht er nog te weinig licht vanaf komen dan zou ik er een white ambiance bij zetten voor als het echt licht moet worden. 2 kleuren zou ik zonde van het geld vinden.

Ik heb zelf een kroonluchter boven tafel waar 3 lampen in zouden moeten. Daar zit 1 kleur en 2 white ambiance in.

Maar goed, aan de andere kant kan het ook wel een heel leuk effect geven wanneer je beide lampen een complementaire kleur geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Janoz schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:20:
[...]

Denk je echt dat je die lamp 2 verschillende kleuren gaat geven ;) ? Ik zou eerst eens even kijken of er genoeg licht van 1 lamp komt en die ander in een andere lamp gebruiken. En mocht er nog te weinig licht vanaf komen dan zou ik er een white ambiance bij zetten voor als het echt licht moet worden. 2 kleuren zou ik zonde van het geld vinden.

Ik heb zelf een kroonluchter boven tafel waar 3 lampen in zouden moeten. Daar zit 1 kleur en 2 white ambiance in.

Maar goed, aan de andere kant kan het ook wel een heel leuk effect geven wanneer je beide lampen een complementaire kleur geeft.
Daar heb je wel een punt, misschien eerst maar 1 E14 proberen, om te zien of dit genoeg licht geeft. Nu geeft deze lamp teveel licht, en indien uit is het een donker gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g-j-t
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:39
IJsbeer schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:56:
[...]

Thx voor deze info. Naar aanleiding hiervan zag ik ook de dimmer:
https://www.wifimedia.eu/nl/icasa-dimmer.html

[Afbeelding]

Die besteld en achter mijn 'domme' schakelaar gehangen aan de spotjes in mijn keuken. Kan hem nu bedienen met de schakelaar (aan zetten gaat hij langzaam aan, dan kan ik hem uitzetten en houdt hij de stand vast. Nog een keer aanzetten dimt hij weer tot hij uit staat). Tevens kan ik hem gewoon via de Hue bedienen! Ik wou eigenlijk de Busch Jeager schakelaar gaan halen, maar vond die nog te duur. Dit is een prima oplossing!
Rare vind ik wel dat hij zelfs zegt hij de software via de Hue Bridge bijgewerkt zou moeten worden, waar de Osram Plug gewoon onder het rijtje 'Niet ondersteund' staat.
Maar dat kan ook nog een bugje zijn natuurlijk.

Aansluiten was wel aparte trouwens, de handleiding van iCasa is gewoon niet gedetailleerd genoeg. Uitendelijk deze handleiding gevolgd: https://www.iluminize.com...ts/511-201-hinweis-02.pdf

Hou er wel rekening mee dat deze dimmer 3 draden nodig heeft: Blauw, Bruin en zwart. Vaak heb je maar 2 van de 3 aanwezig. In dit geval hing de schakelaar direct naast een wandcontactdoos, dus dat was makkelijk.
Werkt deze ook met led verlichting? Zo ja dan is dit de perfecte vervanger voor mijn EUD61 pulse dimmers van Eltako. Ik heb een aantal lampen met filament led die ik niet kan vervangen door Hue. Dit zou de oplossing zijn waar ik al lang naar zocht..

WP: PUHZ-SW75 YAA + ERST20D-VM2D. PV: 2000 wp +4200 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnhsp
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-01-2024
@IJsbeer : Zorg de ICasa dimmer er nu voor dat "domme" lampen middels de schakelaar via Hue geschakeld worden. Of vervangt dit de domme schakelaar door een slimme die de Hue lampen aanstuurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 13:07

Nss

The Dude Abides

mrtnhsp schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:45:
@IJsbeer : Zorg de ICasa dimmer er nu voor dat "domme" lampen middels de schakelaar via Hue geschakeld worden. Of vervangt dit de domme schakelaar door een slimme die de Hue lampen aanstuurt?
Het eerste - het maakt je domme lampen slim. Het vervangt dus een oude dimmer schakelaar, en zorgt ervoor dat je die via de Hue hub kan bedienen. Dit lijkt trouwens hetzelfde product als deze van Illuminize, die paar dagen geleden ook besproken werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomba schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:08:
[...]

Apart zeg, bij mij zijn ze ook regelmatig offline maar schakelen wel altijd (al gebruik ik alleen iConnectHue en geen Alexa oid)
Sinds vandaag heb ik ook last van dat Hue lampen niet bereikbaar zijn, maar je ze wel via de Hue app bedienen. Erg vreemd. Straks maar eens de bridge even van de stroom halen.

Edit: Direct na het posten van dit bericht, waren de lampen weer bereikbaar (zonder dat ik de bridge uit en aan gedaan heb). Vaag, hopelijk een incident. Ik was juist happy dat de laatste paar weken alles stabiel werkte.

[ Voor 20% gewijzigd door meesje op 18-12-2018 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
meesje schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 18:24:
[...]

Sinds vandaag heb ik ook last van dat Hue lampen niet bereikbaar zijn, maar je ze wel via de Hue app bedienen. Erg vreemd. Straks maar eens de bridge even van de stroom halen.

Edit: Direct na het posten van dit bericht, waren de lampen weer bereikbaar (zonder dat ik de bridge uit en aan gedaan heb). Vaag, hopelijk een incident. Ik was juist happy dat de laatste paar weken alles stabiel werkte.
Als je toch je Bridge van stroom haalt, dan moet je even checken of deze niet te dicht op je WiFi router staat, advies houd minimaal 50 cm afstand, meer is beter!

Als je bridge te dicht bij je WiFi router staat dan kan deze de binnen komende ZigBee berichten wegdrukken, meestal valt dit op wanneer je veel WiFi verkeer hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Erik1971 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 18:39:
[...]

Als je toch je Bridge van stroom haalt, dan moet je even checken of deze niet te dicht op je WiFi router staat, advies houd minimaal 50 cm afstand, meer is beter!

Als je bridge te dicht bij je WiFi router staat dan kan deze de binnen komende ZigBee berichten wegdrukken, meestal valt dit op wanneer je veel WiFi verkeer hebt.
Dat heb je me al een paar jaar geleden verteld. ;) Toen gelijk in de meterkast de bridge zo ver mogelijk van de router gezet (flink meer dan 50cm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:14
Ik zou wel een plafonnière willen met Hue verlichting maar de lampen die ik vind hebben allemaal de lamp in de armatuur zitten. Ons kennende is 15-25000 branduren in de woonkamer een jaar of vijf. Aangezien ik geen zin heb om dan weer een hele nieuwe lamp te moeten kopen, wat zijn de alternatieven? We hadden hiervoor de Philips ecomood waar de lampen wel van te vervangen waren, niet goedkoop maar wel te doen. Ik wil eigenlijk geen spotjes in de woonkamer boven de salontafel.
Ik vind 250€ per 5 jaar namelijk best prijzig en wie zegt dat die serie dan nog te koop is..

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Niemand een idee hoe ik aanwezigheids-simulatie kan starten met 1 fysieke knop (zonder smartphone)? ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Nss schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:44:
[...]

Het eerste - het maakt je domme lampen slim. Het vervangt dus een oude dimmer schakelaar, en zorgt ervoor dat je die via de Hue hub kan bedienen. Dit lijkt trouwens hetzelfde product als deze van Illuminize, die paar dagen geleden ook besproken werd.
Niet helemaal. Het vervangt de domme schakelaar niet. (al heeft dit ding geen nut met een 'ouderwetse' dimmer). Het werkt dus samen met de schakelaar, kan de schakelaar bedienen en de lampen bedienen met de Hue.

Volgens mij is het ook dezelfde als de Illumize, heb ook het aansluitschema gebruikt die daarbij stond. Die van iCasa was waardeloos.
g-j-t schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:58:
[...]

Werkt deze ook met led verlichting? Zo ja dan is dit de perfecte vervanger voor mijn EUD61 pulse dimmers van Eltako. Ik heb een aantal lampen met filament led die ik niet kan vervangen door Hue. Dit zou de oplossing zijn waar ik al lang naar zocht..
Ja, ik heb hem gebruikt voor Philips Shellbarks spots. Dat zijn dus gewoon 'domme' spots. Ben het met je eens dat dit wel een ding is die al veel eerder op de markt had moeten komen. :)
Het is dus een beetje als die Busch Jeager schakelaar, alleen kun je nu wel je eigen schakelaar gebruiken.
(denk er wel aan dat je alle 3 draden nodig hebt: blauw, bruin en zwart). De iCasa dimmer heeft ook 'gewoon' altijd stroom nodig om te werken. Dat kan nog wel eens een issue zijn als je een losse schakelaar hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
meesje schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 19:05:
[...]

Dat heb je me al een paar jaar geleden verteld. ;) Toen gelijk in de meterkast de bridge zo ver mogelijk van de router gezet (flink meer dan 50cm).
Ik val in herhaling :)

Ook al geprobeerd om Bridge op ander ZigBee kanaal te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Erik1971 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:07:
[...]

Als het probleem terug komt, ga ik dat inderdaad proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
[quote]Erik1971 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:07:
[...]

Update: lees nu pas je update, dat het weer werkt, vreemd wellicht dat er iets van een software update bezig was?

Bij mij werkt het meestal stabiel en zoniet dan weet ik meestal precies waarom het niet werkt, tweaken is namelijk niet zonder risico’s ;)

Hmm gaat iets fout, wilde bericht wijzigen maar nu ben ik mezelf aan het quoten!!!!

[ Voor 8% gewijzigd door Erik1971 op 18-12-2018 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g-j-t
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:39
IJsbeer schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:41:

Ja, ik heb hem gebruikt voor Philips Shellbarks spots. Dat zijn dus gewoon 'domme' spots. Ben het met je eens dat dit wel een ding is die al veel eerder op de markt had moeten komen. :)
Het is dus een beetje als die Busch Jeager schakelaar, alleen kun je nu wel je eigen schakelaar gebruiken.
(denk er wel aan dat je alle 3 draden nodig hebt: blauw, bruin en zwart). De iCasa dimmer heeft ook 'gewoon' altijd stroom nodig om te werken. Dat kan nog wel eens een issue zijn als je een losse schakelaar hebt.
Klinkt goed. De Eltako dimmers hebben ook stroom nodig dus het lijkt alsof ik ze 1 op 1 kan vervangen.
Ze werken verder als puls-dimmer? (Ingedrukt houden is dimmen, q keer kort pulsen is aan of uit)

WP: PUHZ-SW75 YAA + ERST20D-VM2D. PV: 2000 wp +4200 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:03
Als ik een Busch Jaeger zigbee dimmer (of iets vergelijkbaars goedkopers...) op een rij LED spotjes aansluit, is het dimmen dan beschikbaar via de Hue app en via google home? Ik weet dat de andere keuze toetsen vh opdekstuk alleen in de schakelaar zitten, maar de basis dim functie wil ik zowel via de app als via voice kunnen besturen.

[ Voor 6% gewijzigd door pirke op 19-12-2018 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:01
frumper schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:06:
Ik zou wel een plafonnière willen met Hue verlichting maar de lampen die ik vind hebben allemaal de lamp in de armatuur zitten. Ons kennende is 15-25000 branduren in de woonkamer een jaar of vijf. Aangezien ik geen zin heb om dan weer een hele nieuwe lamp te moeten kopen, wat zijn de alternatieven? We hadden hiervoor de Philips ecomood waar de lampen wel van te vervangen waren, niet goedkoop maar wel te doen. Ik wil eigenlijk geen spotjes in de woonkamer boven de salontafel.
Ik vind 250€ per 5 jaar namelijk best prijzig en wie zegt dat die serie dan nog te koop is..
Wat bedoel je precies? Als ik hier filter op E27 of E14 fitting zie ik genoeg Philips lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:51

lonkhuijzen

100% ADH

pirke schreef op woensdag 19 december 2018 @ 01:08:
Als ik een Busch Jaeger zigbee dimmer (of iets vergelijkbaars goedkopers...) op een rij LED spotjes aansluit, is het dimmen dan beschikbaar via de Hue app en via google home? Ik weet dat de andere keuze toetsen vh opdekstuk alleen in de schakelaar zitten, maar de basis dim functie wil ik zowel via de app als via voice kunnen besturen.
En HomeKit! Volgens mij gaat zit die functionaliteit er vaak niet in. Wel aansturen via de hue app maar niet via voice van een assistent

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-06 16:53

LDVC

Let's get it over with

pirke schreef op woensdag 19 december 2018 @ 01:08:
Ja, dan is die functionaliteit ook via de Hue app en via Google home. Dat kan ik beide uit eigen ervaring bevestigen. Voor zover ik begrijp werkt homekit op de Hue bridge enkel met Hue lampen, dus dat zal niet werken i.c.m. de Busch Jaeger dimmer (dat kan ik niet bevestigen, heb geen homekit)

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huis-r
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-03-2021
Hi all,

Inmiddels al een tijdje onderweg met Hue, verschillende lampen aangeschaft en wat sensoren voor in huis. Nu wil ik alleen beginnen aan de verlichting van de slaapkamer, nu is het zo dat ik een ventilatorlamp heb hangen met een aparte fitting dus dat gaat 'm niet worden. Heeft iemand een advies mbt een tafellamp voor in de slaapkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
YaYo86 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:50:
[...]

Wat bedoel je precies? Als ik hier filter op E27 of E14 fitting zie ik genoeg Philips lampen?
Ik wil een lamp als de Being Hue, maar hier kun je de lamp schijnbaar niet van vervangen. Zijn hier alternatieven voor zodat je toch een dergelijke lamp kan uitvoeren met Hue. Bij ons brand de plafondlamp eigenlijk altijd, dus die 25000 uur is hier zo ongeveer een jaar of 5/6. En ik wil hem graag iets langer laten hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:11
frumper schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:31:
[...]

Ik wil een lamp als de Being Hue, maar hier kun je de lamp schijnbaar niet van vervangen. Zijn hier alternatieven voor zodat je toch een dergelijke lamp kan uitvoeren met Hue. Bij ons brand de plafondlamp eigenlijk altijd, dus die 25000 uur is hier zo ongeveer een jaar of 5/6. En ik wil hem graag iets langer laten hangen :)
Volgens mij zou je zoiets goed kunnen creëren door een nette plafonnière uit te zoeken met een fitting waar Hue lampen in passen. Even opletten dat de plafonnière hoog genoeg is om de lampen te doen passen. In onze slaapkamer hebben we dat ook zo opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaYo86
Trenchdog schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:39:
[...]

Volgens mij zou je zoiets goed kunnen creëren door een nette plafonnière uit te zoeken met een fitting waar Hue lampen in passen. Even opletten dat de plafonnière hoog genoeg is om de lampen te doen passen. In onze slaapkamer hebben we dat ook zo opgelost.
Precies! Dat wilde ik net zeggen. Helaas is het best lastig om zoiets uit te zoeken denk ik. Mijn vermoeden is dat je met de meeste Philips lampen wel goed zit wat "bulb ruimte" betreft.

Edit: ik ben zelf ook opzoek naar een knappe plafondlamp voor in de hal dus dit is een interessante discussie :)

[ Voor 9% gewijzigd door YaYo86 op 19-12-2018 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:03
LDVC schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:29:
[...]

Ja, dan is die functionaliteit ook via de Hue app en via Google home. Dat kan ik beide uit eigen ervaring bevestigen. Voor zover ik begrijp werkt homekit op de Hue bridge enkel met Hue lampen, dus dat zal niet werken i.c.m. de Busch Jaeger dimmer (dat kan ik niet bevestigen, heb geen homekit)
Bedankt voor de bevestiging! Homekit is voor mij ook niet relevant.

Maakt het dan nog uit of ik voor de BJ ga, of is het iets generieks wat voor goedkopere inbouwdimmers ook werkt? In de woonkamer alleen al heb ik 4 inbouwdimmers, als ik alles door BJ zou vervangen ben ik een klein kapitaal kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
Voor de slaapkamer zou ik het nog wel aandurven, die brandt niet zo lang. Ik had hiervoor de being Hue lamp in de ecomoods variant en die was wel te vervangen, tot een zeker moment die ook niet meer leverbaar waren. Ik vind een platte plafonnière veel mooier dan een bollere dus dat wordt nog een flinke zoektocht vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghotirey
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2024
huis-r schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:29:
Hi all,

Inmiddels al een tijdje onderweg met Hue, verschillende lampen aangeschaft en wat sensoren voor in huis. Nu wil ik alleen beginnen aan de verlichting van de slaapkamer, nu is het zo dat ik een ventilatorlamp heb hangen met een aparte fitting dus dat gaat 'm niet worden. Heeft iemand een advies mbt een tafellamp voor in de slaapkamer?
Misschien dat je een converter kan gebruiken? Dat heb ik in de begin dagen gedaan toen er nog geen e14 lampjes waren. Dat werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
huis-r schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:29:
Hi all,

Welke fitting heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghotirey
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2024
[...]

Uit mijn ervaring ga je dit niet heel makkelijk na bootsen. Dat is voornamelijk omdat je met een gewone e27 of e14 lampje de lamp niet naar beneden kan richten maar meer plat laat. Dat betekend dat je dus een donkere spot hebt en het ligt niet rondom is.

Wij hebben dat met de gewone goedkopere plaffonaires, je ziet dan een donkere vlek en licht is niet goed rondom. Voor ons geen probleem want daar lig ik niet wakker van maar het is dus niet hetzelfde.

Misschien dat je iets kan creeren met de hue led strip maar daar heb ik verder geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huis-r
Er zit nu een R7S fitting in.. Dus dat lijkt me inderdaad heel lastig om te kunnen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-06 16:53

LDVC

Let's get it over with

pirke schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:59:
[...]

Bedankt voor de bevestiging! Homekit is voor mij ook niet relevant.

Maakt het dan nog uit of ik voor de BJ ga, of is het iets generieks wat voor goedkopere inbouwdimmers ook werkt? In de woonkamer alleen al heb ik 4 inbouwdimmers, als ik alles door BJ zou vervangen ben ik een klein kapitaal kwijt.
Geen idee, destijds geen (6 mnd geleden) geen alternatief kunnen vinden. Check wel even op Duitse webshops, daar is (ook met bezorgkosten) de prijs een stuk lager. Dimmer + 4 button bedieningselement voor samen 140 euro.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
huis-r schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:17:
Er zit nu een R7S fitting in.. Dus dat lijkt me inderdaad heel lastig om te kunnen vervangen.
Er zijn wel verloop fittingen voor als ik op Aliexpress oid kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huis-r
YaYo86 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:28:
[...]

Er zijn wel verloop fittingen voor als ik op Aliexpress oid kijk.
Goede tip! Heb je misschien een linkje?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erik1971
[...]

Meestal ben je toch na een jaar of 5/6 uit gekeken en wil je toch iets anders? Of heeft mijn vrouw dat alleen maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Ghotirey schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:02:
[...]

Uit mijn ervaring ga je dit niet heel makkelijk na bootsen. Dat is voornamelijk omdat je met een gewone e27 of e14 lampje de lamp niet naar beneden kan richten maar meer plat laat. Dat betekend dat je dus een donkere spot hebt en het ligt niet rondom is.

Wij hebben dat met de gewone goedkopere plaffonaires, je ziet dan een donkere vlek en licht is niet goed rondom. Voor ons geen probleem want daar lig ik niet wakker van maar het is dus niet hetzelfde.

Misschien dat je iets kan creeren met de hue led strip maar daar heb ik verder geen ervaring mee.
Ik heb zelf plaffonaires van Ikea (zijn niet meer te koop, tenminste ik zie ze niet meer op de site) vrij grote, waar 3 E27 fiffings in zitten en dan is de licht verdeling best goed, maar inderdaad met maar 1 E27 fitting zie je donkere vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flastic
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-05-2024
Flastic schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:43:
[...]
Mijn oude verlichting in de keuken verwijderd, ledstrip geinstalleerd, en bleek defect (witte lampjes blijven branden, niet in te stellen, niet uit te zetten, waardoor kleur ook niet werkt).
Nu ben ik al weken bezig om dat op te lossen. Eerst naar de winkel maar daar mogen ze producten van Philips niet terugnemen. Toen contact met Philips en die wilden het met een koerier ophalen. Super onhandig natuurlijk maar ok, ik geef door wanneer ik waar ben en zit te wachten. Geen koerier geen reactie. Weer gemaild, weer geen reactie. Alle mails worden genegeerd.
Nu gebeld, blijkt dat ik het ook gewoon kan opsturen (had ik ook gelijk kunnen doen).
Ze kunnen niks zeggen over hoe lang het duurt, want eerst gaan ze kijken of ze het kunnen repareren en dan eventueel een nieuwe sturen. En ondertussen zit ik zonder licht in mijn keuken.
[...]
Update: Inmiddels nieuwe strip ontvangen en naar tevredenheid geinstalleerd. Ging weer niet zonder slag of stoot. Hoewel ik het pakketje al een week geleden op de bus had gedaan kwam er toch een koerier om hem op te halen; Philips gaf aan dat ze niks hadden ontvangen. Uiteindelijk hadden ze het toch ontvangen. Nu dus vervangende strip gehad, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flastic
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-05-2024
andere vraag: ik heb hier wel eens voorbij zien komen dat je bij de tab switch verschillende programma's per knop kunt installeren. Heeft iemand aanwijzingen voor hoe dat kan? Kan het via de zoekfunctie niet meer terug vinden.
Ik zou bv willen instellen dat als je meerdere keren op knop 4 drukt mijn nachtlampje in andere "dimstand" gaat, als je meerdere keren op knop 2 drukt die van mijn man, en meerdere keren op de onderste knop allebei tegelijk.

Ik las ook een keer dat je verschillende programma's kunt zetten op de uitknop van de dimmer, als iemand daar meer over weet hoor ik het ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-NL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-04 20:58
@Flastic je kan gebruik maken van de iConnectHue app (Apple iOS) of All4Hue app (Android) om dit te doen.

Ik maak gebruik van de iConnectHue app. Veel meer mogelijkheden dan met de standaard Philips Hue app. Kijk even op https://iconnecthue.com/f-a-q/#switches voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:39
NeutraleTeun schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:25:
Niemand een idee hoe ik aanwezigheids-simulatie kan starten met 1 fysieke knop (zonder smartphone)? ;(
Ik vind dit ook een goede vraag.
Helaas heb ik geen antwoord.

Iemand wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
Een praktische vraag:
Ik heb een buitenlamp met E27 fitting; echter de behuizing is te groot voor de Hue E27 lamp. Zou het werken wanneer ik er een verloopfitting tussen zet en dan een E14 lamp plaats?
Zoja, welke verloopfitting kan ik dan het beste gebruiken?
(Ik zag nl. bij bol.com in een review bij een omgekeerde fitting staan dat die niet werkte met Hue, maar ik weet niet of dit hier ook opgaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Brobbel schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:36:
Een praktische vraag:
Ik heb een buitenlamp met E27 fitting; echter de behuizing is te groot voor de Hue E27 lamp. Zou het werken wanneer ik er een verloopfitting tussen zet en dan een E14 lamp plaats?
(Ik zag nl. bij bol.com in een review bij een omgekeerde fitting staan dat die niet werkte met Hue, maar ik weet niet of dit hier ook opgaat)
Moet gewoon werken lijkt mij, Hue lampen zijn er in allerlei fitting vormen en zie niet waarom een fitting adapter dan niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-05 15:39
s e k schreef op woensdag 19 december 2018 @ 18:00:
[...]

Ik vind dit ook een goede vraag.
Helaas heb ik geen antwoord.

Iemand wel ?
ToyotaMR2 gaf aan dat hij alleen met de standaard Hue app werkt en daarmee zou ik niet weten hoe je een afwezigheids-simulatie maakt.

Met een app als All4Hue kan je dit wel maken. Ik heb thuis zelfs de afwezigheids-simulatie automatisch gemaakt met deze app. Als ik thuis ben, heb ik namelijk altijd de eettafel lampen aan staan.
Hiervan maak ik gebruik in Rules die de afwezigheids-simulatie start als een uur na zonsondergang de eettafel lampen niet branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Naja, ik heb ook de app A4H, maar snap daar de ballen van.

Dat automatisch is misschien niet altijd even handig hier. Maar kun je het met die app dan wel onder 1 knop zetten?

Kun je dan ook de formule TV mimicking inschakelen, of puur statische lampen (dat laatste is natuurlijk wel makkelijk te realiseren met de Hue app).

[ Voor 30% gewijzigd door NeutraleTeun op 19-12-2018 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-05 15:39
NeutraleTeun schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:11:
Naja, ik heb ook de app A4H, maar snap daar de ballen van.

Dat automatisch is misschien niet altijd even handig hier. Maar kun je het met die app dan wel onder 1 knop zetten?

Kun je dan ook de formule TV mimicking inschakelen, of puur statische lampen (dat laatste is natuurlijk wel makkelijk te realiseren met de Hue app).
Dit kan als je met All4hue een variabele aanmaak (onder accessories "Add memory sensor for value") en hernoem deze memory sensor naar bijvoorbeeld "Afwezig".
Dan maak je een Rule aan, als je de knop indrukt dan wordt de waarde 1 naar deze memory sensor geschreven.
Zoek de rule op die de afwezigheids-simulatie regelt (of de tv-mimicking) en zet daar een extra "condition" in, met Memory sensor "Afwezig" = 1.
De afwezigheids simulatie start dan alleen als de knop is ingedrukt.

Ik hoop dat je hier een beetje uitkom, want als je van een app de ballen snapt, dan is het ook lastig uitleggen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:41
Ik heb net een huis gekocht waar bij het woonkamerraam aan de voorkant een koof zit met 4 spuuglelijke gouden spotjes (klein, GU4 of GU5.3 lampen), aan de achterkant een koof onderbroken door een balk met 7 spotjes en nog een kleintje met 2. 13 lampen totaal dus. Ik wou altijd al iets met Hue doen, dus het vervangen van die gouden krengen leek mee een mooie kans. Echter.. die gaten zijn kleiner de koven zijn helemaal dicht, ik ben bang dat ik ze niet goed aangesloten krijg. Bovendien is experimenteren met 13 spotjes een nogal dure aangelegenheid!

Vandaag toch voldoende moed verzameld en met vriendin naar een winkel om Milliskin spots (wit, rond) te bekijken. En wat blijkt? Zij vindt ze erg lelijk. En ik moet bekennen dat ik ze inderdaad ook niet erg fraai vindt. Bovendien aan de grote kant voor de koven.

Wat kunen jullie me aanraden? Het valt met op dat 13 x Milliskin me €519,87 kost. Maar met 5 x 3 pack Enneper inbouwspot + 7 x duopack Philips Hue GU10 spot White Ambiance kom ik op €347. Dat is toch een prima alternatief? Waarom is dat zoveel goedkoper, mis ik iets?

Zijn er andere armaturen waar de White Ambiance spots niet uitsteken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
g-j-t schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 23:00:
[...]

Klinkt goed. De Eltako dimmers hebben ook stroom nodig dus het lijkt alsof ik ze 1 op 1 kan vervangen.
Ze werken verder als puls-dimmer? (Ingedrukt houden is dimmen, q keer kort pulsen is aan of uit)
Ik heb er een normale schakelaar achter hangen. Vaker aan / uit schakelen gaan ze direct aan of uit. 'Aan' laten gaan ze langzaam aan en daarna nog een keer lang aanhouden gaan ze langzaam uit. Als je dan halverwege schakelaar weer omzet dan houdt hij die stand dus vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Mijn zwager heeft 'KNX' (?) thuis waarmee hij zon beetje heel de woning mee kan bedienen. Vond het altijd leuk maar qua kosten vond ik het té.

Met de 1dayfly aanbieding een Hue startersset gekocht en gisteren geïnstalleerd, wat werkt dat verassend goed zeg! Aan/uit gaan van lampen op basis van locatie, Siri besturing, etc.
Heb gelijk de smaak te pakken en wil alweer uit gaan breiden. Helaas woont Famous in een appartement en valt er volgens mij niet zoveel te doen, maar toch :+

Wat ik alleen nog niet heb gevonden, kan ik in één kamer een kleur instellen en die synchroniseren met andere kamers? Of kan ik dit doormiddel van 'Scenes' doen?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• YaYo86
Famous schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:11:
Mijn zwager heeft 'KNX' (?) thuis waarmee hij zon beetje heel de woning mee kan bedienen. Vond het altijd leuk maar qua kosten vond ik het té.

Met de 1dayfly aanbieding een Hue startersset gekocht en gisteren geïnstalleerd, wat werkt dat verassend goed zeg! Aan/uit gaan van lampen op basis van locatie, Siri besturing, etc.
Heb gelijk de smaak te pakken en wil alweer uit gaan breiden. Helaas woont Famous in een appartement en valt er volgens mij niet zoveel te doen, maar toch :+

Wat ik alleen nog niet heb gevonden, kan ik in één kamer een kleur instellen en die synchroniseren met andere kamers? Of kan ik dit doormiddel van 'Scenes' doen?
Dat kan zeker, (er vanuitgaande dat je de HUE app gebruikt) simpelweg je lampen samenbrengen in een kamer. Een scene is een bepaalde kleur/tint/helderheid voor een of meerdere lampen of kamers.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

YaYo86 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:13:
[...]

Dat kan zeker, (er vanuitgaande dat je de HUE app gebruikt) simpelweg je lampen samenbrengen in een kamer. Een scene is een bepaalde kleur/tint/helderheid voor een of meerdere lampen of kamers.
Maar ik heb bijvoorbeeld nu de woonkamer en eetkamer. Dit zit wel in dezelfde ruimte maar omdat ze apart genoemd heb kan ik makkelijk met Siri iets uit of aanzetten.
Maar gezien ze in de zelfde (open) ruimte zitten zou ik wel de kleur gelijk willen.

Dus stel; ik maak de woonkamer oranje dat ik precies die kleur -handmatig- op de eetkamer kan zetten.
Gebruik inderdaad de HUE app (iOS).

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaYo86
Famous schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:34:
[...]

Maar ik heb bijvoorbeeld nu de woonkamer en eetkamer. Dit zit wel in dezelfde ruimte maar omdat ze apart genoemd heb kan ik makkelijk met Siri iets uit of aanzetten.
Maar gezien ze in de zelfde (open) ruimte zitten zou ik wel de kleur gelijk willen.

Dus stel; ik maak de woonkamer oranje dat ik precies die kleur -handmatig- op de eetkamer kan zetten.
Gebruik inderdaad de HUE app (iOS).
Aah nee dat kan niet idd, dan moet je een scene maken (of een bestaande scene kiezen) zodat je die handmatig kan activeren voor de betreffende kamer.

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:39
wim-vdv schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:24:
[...]

Dit kan als je met All4hue een variabele aanmaak (onder accessories "Add memory sensor for value") en hernoem deze memory sensor naar bijvoorbeeld "Afwezig".
Dan maak je een Rule aan, als je de knop indrukt dan wordt de waarde 1 naar deze memory sensor geschreven.
Zoek de rule op die de afwezigheids-simulatie regelt (of de tv-mimicking) en zet daar een extra "condition" in, met Memory sensor "Afwezig" = 1.

Ik hoop dat je hier een beetje uitkom, want als je van een app de ballen snapt, dan is het ook lastig uitleggen :|
Thanx. Bedankt voor je tip! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brobbel
Brobbel schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:36:
Een praktische vraag:
YaYo86 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:43:
[...]

Moet gewoon werken lijkt mij, Hue lampen zijn er in allerlei fitting vormen en zie niet waarom een fitting adapter dan niet zou werken.
En inderdaad, het werkt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Vandaag heb ik een paar NodeMCU dev-bordjes binnen gekregen.
Deze wil ik namelijk gaan toepassen als wandschakelaar: een bestaande wandschakelaar ombouwen tot wifi-schakelaar voor hue.

Heb deze code als basis gebruikt: https://github.com/seasid...ter/KitchenOnOffGH1.1.ino

Herkenning of de schakelaar wordt omgegooid werkte meteen, maar het "setHue" gedeelte niet. Puur uur lopen klooien/debuggen, maar inmiddels heb ik ook daarvoor werkende code.

Ook heb ik een paar voedingen die de 230v spanning omzetten naar 5v voor de NodeMCU, en ook dat werkt.

Proof-of-concept ligt dus klaar. Nu alleen nog kijken hoe ik het netjes kan inbouwen in de contactdoos.
Ideaal voor mensen die niks met slimme verlichting hebben(mijn vriendin). Dan kun je gewoon de normale schakelaar blijven gebruiken, zonder dat de fysieke stroom wordt afgesneden.
En nog behoorlijk goedkoop ook nog.

[ Voor 26% gewijzigd door defusion op 21-12-2018 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
gisteren maar eens 2x de osram smart+ plugs gekocht. Voor die prijzen op amazon kon ik ze niet laten liggen. (zag dat ze nu weer duurder waren) En als ik online zie kan je deze mooi aan de hue koppelen. Kan ik dus de vitrines ook voortaan daarmee schakelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:31
Flastic schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:35:
[...]

Update: Inmiddels nieuwe strip ontvangen en naar tevredenheid geinstalleerd. Ging weer niet zonder slag of stoot. Hoewel ik het pakketje al een week geleden op de bus had gedaan kwam er toch een koerier om hem op te halen; Philips gaf aan dat ze niks hadden ontvangen. Uiteindelijk hadden ze het toch ontvangen. Nu dus vervangende strip gehad, gelukkig.
Hier is de vervangende strip ook binnen gekomen (vorige week al). Uiteindelijk een turn around time van 8 dagen nadat de koerier het pakket had opgehaald :).

Alleen de extension, waarvan ik ook een nieuwe zou krijgen, hadden ze niet op voorraad. En heb ik nog steeds niet terug......

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dit is wel een slim idee:

https://www.amazon.co.uk/Samotech®-SM200-Switch-Philips-Dimmer/dp/B07D5KJ4B6
Misschien kan ik zoiets wel zelf 3D printen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-05 08:06

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Gisteren 2 ikea lampen op mijn hue bridge aangesloten. Ben alles aan het verkennen voor volgend jaar als ik eigen woning krijg en alles van Hue erin wil.

Wilde de garage vol hangen met Ikea lampen voor feestjes en te syncen met muziek, maar schijnbaar kun je de Ikea lampen niet in een entertainment ruimte hangen! Wat is dat toch een groot nadeel dat wordt dus alles van Hue kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1028271

Ik heb voor ons nieuwbouwhuis GU10 spots van Philips gekocht. Zijn deze ook bruikbaar in de badkamer? Daar kom 4 spots waarvan 1 boven de douche.. Welk risico loop je? Dat de spot kapot gaat of ook kans op kortsluiting met verdere schade tot gevolg?
Dank voor meedenken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:24
Anoniem: 1028271 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 16:11:
Ik heb voor ons nieuwbouwhuis GU10 spots van Philips gekocht. Zijn deze ook bruikbaar in de badkamer? Daar kom 4 spots waarvan 1 boven de douche.. Welk risico loop je? Dat de spot kapot gaat of ook kans op kortsluiting met verdere schade tot gevolg?
Dank voor meedenken
Voor de badkamer koop je toch sowieso een waterdichte behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwoldendorp
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
wim-vdv schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:24:
[...]

Op zich eenvoudig om te doen. Ik gebruik dit in combinatie met een dimmer. Wel een vraag: in hoeverre kan ik die memory value met Google home laten zetten? Zou mooi zijn als ik dag google roep stalt hij dan de routine aftrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:44
Paulus07 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 08:11:
gisteren maar eens 2x de osram smart+ plugs gekocht. Voor die prijzen op amazon kon ik ze niet laten liggen. (zag dat ze nu weer duurder waren) En als ik online zie kan je deze mooi aan de hue koppelen. Kan ik dus de vitrines ook voortaan daarmee schakelen :)
De smart+ tussenstekkers werken super met Hue. Heb er hier zelf drie en ben er zeer tevreden over.

Onze Ikea staande lampen hebben standaard drie dittingen en een ingebouwde dimmer, niet echt Hue friendly dus. Met de Smart+ stekkers zijn nu ook deze lampen met Hue te combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
masterslave schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 19:39:
[...]

De smart+ tussenstekkers werken super met Hue. Heb er hier zelf drie en ben er zeer tevreden over.

Onze Ikea staande lampen hebben standaard drie dittingen en een ingebouwde dimmer, niet echt Hue friendly dus. Met de Smart+ stekkers zijn nu ook deze lampen met Hue te combineren.
Goed om te horen. Als het goed is heb ik ze donderdag binnen :)
Zag ze nu overigens weer voor 12,99 bij amazon staan (prijs waar ik ze voor had)
Aanrader dus :)

pricewatch: Osram Smart+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-06 20:10
Voor een entertainment ruimte heb je colour lampen nodig ook bij hue lampen

quote]Dw1-nl schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:31:
Gisteren 2 ikea lampen op mijn hue bridge aangesloten. Ben alles aan het verkennen voor volgend jaar als ik eigen woning krijg en alles van Hue erin wil.

Wilde de garage vol hangen met Ikea lampen voor feestjes en te syncen met muziek, maar schijnbaar kun je de Ikea lampen niet in een entertainment ruimte hangen! Wat is dat toch een groot nadeel dat wordt dus alles van Hue kopen :(
[/quote]
Pagina: 1 ... 25 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic