Avond!
Een tweetal vragen:
1) Bij Amazon heb ik rond Black Friday een drietal Osram Smart+ lampen gekocht, waaronder een tweetal met
E14 socket. Gelijk al bij het aansluiten van de lampen merk ik dat er 1 lamp is die vrijwel continue een hoge fluittoon heeft; erg irritant. De andere met E14 socket heeft dit niet (net zoals de andere met E27 socket, die ook prima werkt).
Nou valt het me in de Hue app op dat de E14 lampen een verschillende firmware hebben:

kan ik deze firmware alleen upgraden met een
Osram Lightify bridge die niet meer te koop lijkt te zijn, of is er nog een andere mogelijkheid? En als het alleen met de bridge kan, is er iemand rond postcodegebieden 3911 of 6702 die genegen is mij een keer te ontvangen voor een upgrade?
2) Slimme lampen van Philips Hue, Osram en Innr doen het prima qua uit en aan zetten in de Hue app, Amazon Alexa en Domoticz. Maar, alleen de lampen van Philips Hue kan ik met Apple Siri bedienen. De Osram en Innr lampen worden dan ook niet getoond in de Home (Woning op een Nederlandse iPhone vermoed ik..) app. Is dit een bekend iets? Heeft dit te maken dat de Osram en Innr lampen geen Homekit ondersteuning hebben wellicht?
Maw: als dit een bekend iets is, dan hoef ik niet verder te zoeken of ik iets fout doe

.
fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM