Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 26 ... 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20-02 15:06
Paulus07 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 19:47:
[...]

Goed om te horen. Als het goed is heb ik ze donderdag binnen :)
Zag ze nu overigens weer voor 12,99 bij amazon staan (prijs waar ik ze voor had)
Aanrader dus :)

pricewatch: Osram Smart+
Werkt die plug dan ook met HomeKit? Misschien dankzij/via de Hue app ofzo? Ik ben nog steeds op zoek naar een betaalbare stekker die met homekit werkt

En hoe zit het met bijv een Zigbee schakelaar, hoe werkt dat samen met HomeKit?

Menesis wijzigde deze reactie 22-12-2018 22:07 (6%)

• Brobbel
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 10:45
Menesis schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 22:06:
[...]
Werkt die plug dan ook met HomeKit? Misschien dankzij/via de Hue app ofzo? Ik ben nog steeds op zoek naar een betaalbare stekker die met homekit werkt
...
Ze werken wel samen met de Hue app, maar niet met Homekit helaas.

• Sideways
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 02-02 09:56
Het Koogeek stekkerblok werkt wel met HomeKit, hier een week in gebruik naar tevredenheid!

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 10:37
Brobbel schreef op zondag 23 december 2018 @ 07:09:
[...]

Ze werken wel samen met de Hue app, maar niet met Homekit helaas.
Of je zet hem in HomeBridge, dan werkt het wel.

• iDanny
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 10-02 15:16
Hue en ifttt kan natuurlijk gewoon, maar je hebt ook stringify, zapier en conrad connect bijvoorbeeld.

Mensen hier ervaring met de verschillende opties? Wat is nou goed hè...

• Valderrama
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14-02 13:52
Wilde ik een Niko hue schakelaar kopen via beaumotica... hebben ze die dingen niet meer. In ieder geval niet te vinden op die site.

Wat is nu de must have Hue inbouw schakelaar?

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 07:14
Hebben ze ze niet meer of nog niet? Die dingen zijn pas nieuw.

• defusion
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Denk eerder dat de leveringen nog niet helemaal op gang zijn dan dat ze niet meer gemaakt worden. ;)

• iDanny
Ik heb de Niko schakelaar bij LightGallery besteld.
Hij voelt niet echt kwalitatief aan, maar werkt uitstekend.

Ik ben benieuwd waar ik deze kan kopen:
https://www.vimar.com/en/...ps-lighting-13879132.html

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08:54
Heeft er iemand ervaring met de Hue Lightstrip Outdoor (5m) inmiddels?

Ik overweg er een aan te schaffen voor de tuin, maar ben benieuwd welke lengte de kabel (gemeten vanaf de strip tot stekker) heeft.

En is de adapter ook IP67?

• El Martino
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 30-01 13:20

El Martino

Zo niet, dan toch.

Ik heb naar aanleiding van de tip in het prijzen topic een paar Osram Smart+ pluggen bij amazon.it gekocht. Mijn Hue lampen en de LivingWhites pluggen die ik al had zij met een LivingWhites afstandsbediening te schakelen; aan, uit en scenes. Helaas lijken de Osram pluggen niet op de manier te bedienen.

Zijn deze wel met een Hue schakelaar te bedienen, bijv de Hue Dimmer Switch?

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Hier stond de postbode net voor de deur met 2 osram pluggen. Toevoegen aan HUE ging super simpel. Nu even 1 test routine aangemaakt om te kijken of het werkt mbt in/uitschakelen op specifieke tijden :)

Als dat werkt verhuis ik de plug naar de vitrine kasten :) (kan die herrie tijdschakelaar er tussen uit :P

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• zAo
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-02 18:44

zAo

GPLv2 Fanboy

Paulus07 schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:28:
Hier stond de postbode net voor de deur met 2 osram pluggen. Toevoegen aan HUE ging super simpel. Nu even 1 test routine aangemaakt om te kijken of het werkt mbt in/uitschakelen op specifieke tijden :)

Als dat werkt verhuis ik de plug naar de vitrine kasten :) (kan die herrie tijdschakelaar er tussen uit :P
Werkt perfect inderdaad en ze zijn nog goedkoop tegenwoordig ook. Ik heb er inmiddels 5; afzuiging op zolder, elektrische deken, kerstboom; het werkt heerlijk! :*)

• iDanny
-Muncky- schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:40:
Heeft er iemand ervaring met de Hue Lightstrip Outdoor (5m) inmiddels?

Ik overweg er een aan te schaffen voor de tuin, maar ben benieuwd welke lengte de kabel (gemeten vanaf de strip tot stekker) heeft.

En is de adapter ook IP67?
Aanradertje hoor 👌 lengte weet ik niet precies, maar zie foto! Led controller en adapter is IP67! Zoals je ziet kun je wanneer het draad te kort is altijd nog een stopcontact onder de grond of achter een plant verstoppen.

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 07:14
El Martino schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:04:
Ik heb naar aanleiding van de tip in het prijzen topic een paar Osram Smart+ pluggen bij amazon.it gekocht. Mijn Hue lampen en de LivingWhites pluggen die ik al had zij met een LivingWhites afstandsbediening te schakelen; aan, uit en scenes. Helaas lijken de Osram pluggen niet op de manier te bedienen.

Ik heb geen ervaring met de LivingWhites ab. Smart+ plugs bedienen met de dimmer (aan/uit, dimmen gaat niet) werkt prima.

• jens17
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20-02 07:56
zAo schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:35:
[...]

Werkt perfect inderdaad en ze zijn nog goedkoop tegenwoordig ook. Ik heb er inmiddels 5; afzuiging op zolder, elektrische deken, kerstboom; het werkt heerlijk! :*)
Heb je toevallig ook ervaring met het demonteren van de smart plug? Ik zou de logica/electronica graag losmaken van de stekker en contra stekker, zodat ik deze in een inbouwdoos kan plaatsen. Zou dat mogelijk zijn?

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20-02 22:04

Ik bedien ze hier met een Tap, dus een dimmer zou ook moeten werken.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• Paulus07
  • Niet online
jens17 schreef op maandag 24 december 2018 @ 21:04:
[...]

Heb je toevallig ook ervaring met het demonteren van de smart plug? Ik zou de logica/electronica graag losmaken van de stekker en contra stekker, zodat ik deze in een inbouwdoos kan plaatsen. Zou dat mogelijk zijn?
https://forum.smartapfel....ug-zerlegt-zigbee-switch/

In iedergeval de binnenkant van de plug. Of het daarna in iets anders netjes te verwerken is.....

• Erik1971
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 20-02 23:17

Het klopt dat je LivingWhites Remote alleen maar LivingWhite/Color en Philips Hue lampen kan bedienen, dit komt omdat de LivingWhite/Color apparaten gebruik maken van Philips specifieke variant van ZigBee, ook wel SmartLink genoemd!

Osram Plugs zijn ZLL devices en ondersteunen geen Philips SmartLink, alleen de Philips Hue ZLL producten ondersteunen SmartLink (had weinig gescheeld of Hue had dit niet ondersteund..... ;) )

Hue Dimmer Switch is een ZLL device en is in staat om de Osram plugs rechtstreeks te bedienen, maar kan ook nog overweg met SmartLink producten.

En als je een Hue Bridge gebruikt en Dimmer Switches op standaard manier hebt toegevoegd dan bediend de bridge de Osram pluggen/lampen en niet de dimmer (deze stuurt berichten naar bridge en deze bepaald vervolgens wat er gebeurd)!

• Nedora
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 19-02 20:52
Na veel lezen ben ik er nog niet helemaal achter.

Ik heb in ons nieuwbouwhuis buitenom 3 Turaco buitenlampen hangen met een bewegingssensor. Is het ook mogelijk om wanneer het donker wordt, deze lampen gaan branden op 25% (ik noem maar een getal) en dat wanneer de sensor beweging detecteert, ze naar 100% gaan? Misschien met een andere app dan de standaard hue app?

Zie een beetje door de bomen het bos niet meer. Teveel tegelijk aangeschaft, maar het werkt wel mooi allemaal.

• barber
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Nedora schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 10:41:

Ik heb in ons nieuwbouwhuis buitenom 3 Turaco buitenlampen hangen met een bewegingssensor. Is het ook mogelijk om wanneer het donker wordt, deze lampen gaan branden op 25% (ik noem maar een getal) en dat wanneer de sensor beweging detecteert, ze naar 100% gaan? Misschien met een andere app dan de standaard hue app?

Zie een beetje door de bomen het bos niet meer. Teveel tegelijk aangeschaft, maar het werkt wel mooi allemaal.
Dit kan met No Motion No Fuss van Hue Labs.

Heb een schedule via de normale app op de buitenlamp zodat deze aangaat met zonsondergang op 20% en dan bij zonsopkomst weer uit.
En via bovenstaande Hue Labs formule schakel ik naar 100% bij beweging (als het donker genoeg is) en gaat na 1 minuut weer naar de stand van voor de beweging. (Dus overdag is dat uit en in het donker naar 20%, vanwege de eerst genoemde schedule)

• Brobbel
Nedora schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 10:41:

Even een vraagje: wat voor bewegingssensor gebruik je?

Is de Philips Hue bewegingssensor ook geschikt voor buitengebruik?

• Yihaaa
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 10:38
Brobbel schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 14:16:
[...]

Even een vraagje: wat voor bewegingssensor gebruik je?

Is de Philips Hue bewegingssensor ook geschikt voor buitengebruik?
De Hue motion sensor is helaas niet buiten te gebruiken, enkel onder een afdak of vergelijkbaar.

Er komt wel een buitensensor aan:
https://www.onemorething....e-bewegingssensor-buiten/

• Packetloss
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

Avond!

Een tweetal vragen:

1) Bij Amazon heb ik rond Black Friday een drietal Osram Smart+ lampen gekocht, waaronder een tweetal met E14 socket. Gelijk al bij het aansluiten van de lampen merk ik dat er 1 lamp is die vrijwel continue een hoge fluittoon heeft; erg irritant. De andere met E14 socket heeft dit niet (net zoals de andere met E27 socket, die ook prima werkt).
Nou valt het me in de Hue app op dat de E14 lampen een verschillende firmware hebben:

kan ik deze firmware alleen upgraden met een Osram Lightify bridge die niet meer te koop lijkt te zijn, of is er nog een andere mogelijkheid? En als het alleen met de bridge kan, is er iemand rond postcodegebieden 3911 of 6702 die genegen is mij een keer te ontvangen voor een upgrade?

2) Slimme lampen van Philips Hue, Osram en Innr doen het prima qua uit en aan zetten in de Hue app, Amazon Alexa en Domoticz. Maar, alleen de lampen van Philips Hue kan ik met Apple Siri bedienen. De Osram en Innr lampen worden dan ook niet getoond in de Home (Woning op een Nederlandse iPhone vermoed ik..) app. Is dit een bekend iets? Heeft dit te maken dat de Osram en Innr lampen geen Homekit ondersteuning hebben wellicht?
Maw: als dit een bekend iets is, dan hoef ik niet verder te zoeken of ik iets fout doe :).

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

• Tokus
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:53

Tokus

www.metalfan.nl

Packetloss schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 17:00:

2) Slimme lampen van Philips Hue, Osram en Innr doen het prima qua uit en aan zetten in de Hue app, Amazon Alexa en Domoticz. Maar, alleen de lampen van Philips Hue kan ik met Apple Siri bedienen. De Osram en Innr lampen worden dan ook niet getoond in de Home (Woning op een Nederlandse iPhone vermoed ik..) app. Is dit een bekend iets? Heeft dit te maken dat de Osram en Innr lampen geen Homekit ondersteuning hebben wellicht?
Maw: als dit een bekend iets is, dan hoef ik niet verder te zoeken of ik iets fout doe :).
Hue geeft alleen de native Hue-lampen/devices door naar Homekit.

"Note that HomeKit won’t support any 3rd party lights added to the Hue bridge. This is caused by two sides: Apple, which requires devices to be certified and (possibly) contain a certain type of encryption (although it may be that this is only required for the bridge), and Philips, which needs to certify 3rd party lights (which it doesn’t do at the moment – there exists a program called “Friend of Hue”, but so far not any 3rd party light manufacturer has got a certified light)."

-- aldus de site van ihueconnect (3rd party hue app)

http://www.metalfan.nl

• eddedrukker
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online
Vraagje: ik start een tafelamp met een e27 white ambiance lamp erin via een routine start na zonsondergang. Nu heb ik in de routine gezet dat deze lamp gedimt moet starten, maar dit is nog te fel. Kun je ergens het dimlevel instellen en de kleur? Ik gebruik de standaard app en bridge 2.0 ,lampen zijn nieuw

eddedrukker

• spokje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-02 20:19
eddedrukker schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 18:29:
Vraagje: ik start een tafelamp met een e27 white ambiance lamp erin via een routine start na zonsondergang. Nu heb ik in de routine gezet dat deze lamp gedimt moet starten, maar dit is nog te fel. Kun je ergens het dimlevel instellen en de kleur? Ik gebruik de standaard app en bridge 2.0 ,lampen zijn nieuw
Je kunt het beste een scène aanmaken zoals je de lamp wilt hebben en die scène door de routine laten starten :)

• Martino-s
  • Laatst online: 19-02 21:33

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

iDanny schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:57:
Ik heb de Niko schakelaar bij LightGallery besteld.
Hij voelt niet echt kwalitatief aan, maar werkt uitstekend.

Ik ben benieuwd waar ik deze kan kopen:
https://www.vimar.com/en/...ps-lighting-13879132.html
Die kan je voor €53,68 kopen bij Amazon.de.

Martino's | Google is your friend...

• MatMich
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-02 02:14
Kan hue op locatie voor 2 personen werken?
Het is mij nl nog niet gelukt.
Altijd als ik de deur uitga gaat het licht uit terwijl mijn vrouw nog thuis is.😉
Ze heeft zelf ook een account op locatie ingesteld op dezelfde bridge.

• thieske1
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 10:51
MatMich schreef op woensdag 26 december 2018 @ 18:26:
Kan hue op locatie voor 2 personen werken?
Het is mij nl nog niet gelukt.
Altijd als ik de deur uitga gaat het licht uit terwijl mijn vrouw nog thuis is.😉
Ze heeft zelf ook een account op locatie ingesteld op dezelfde bridge.
Met iconnecthue hebben wij dat niet. Pas zodra wij beide van huis zijn gaan de lampen in "van huis" stand.

 rMBP 13" 2016  iPhone 7  Watch S3 42mm  TV 3  AirPort Extreme

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 11:26
@MatMich Dit kan via de officiële app ook, via de Hue Labs optie (“Ontdek” > “Hue labs”), Zoek naar “Multi user geofencing”, helemaal onderaan de lijst met formulas.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• MatMich
Helaas, dat had ik ook gevonden maar werkt (tot nog toe) nier

• MatMich
Helaas, dat had ik ook gevonden maar werkt (tot nog toe) niet.
Vraagt om updates maar die werken helaas ook nooit. Niet op PC, Ipad of smartphone.
Prachtig systeem en idee, maar de software wil bij mij totaal niet

• michelk31
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20-02 19:52
Ik ben aan het overwegen om hue lights te kopen.
Ik vind hue sync zeer interessant.
Ik vraag me enkel af als ik dit kan laten draaien via de shield die content streamt van een NAS?
Heeft iemand hier ervaring in. Of kan iemand my tips geven?
Mijn voorkeur gaat uit naar plex, ik kan echter ook nodig gebruiken voor het streamen.

• Packetloss
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

Tokus schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 17:16:
[...]

Hue geeft alleen de native Hue-lampen/devices door naar Homekit.

"Note that HomeKit won’t support any 3rd party lights added to the Hue bridge. This is caused by two sides: Apple, which requires devices to be certified and (possibly) contain a certain type of encryption (although it may be that this is only required for the bridge), and Philips, which needs to certify 3rd party lights (which it doesn’t do at the moment – there exists a program called “Friend of Hue”, but so far not any 3rd party light manufacturer has got a certified light)."

-- aldus de site van ihueconnect (3rd party hue app)
dank!

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

• Brobbel
michelk31 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:56:
Ik ben aan het overwegen om hue lights te kopen.
Ik vind hue sync zeer interessant.
Ik vraag me enkel af als ik dit kan laten draaien via de shield die content streamt van een NAS?
Heeft iemand hier ervaring in. Of kan iemand my tips geven?
Mijn voorkeur gaat uit naar plex, ik kan echter ook nodig gebruiken voor het streamen.
Heb je hier wat aan?
https://forums.plex.tv/t/...e-lights-with-plex/122675

Heb er zelf nog geen ervaring mee.

• jens17
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20-02 07:56
Paulus07 schreef op maandag 24 december 2018 @ 22:07:
[...]

https://forum.smartapfel....ug-zerlegt-zigbee-switch/

In iedergeval de binnenkant van de plug. Of het daarna in iets anders netjes te verwerken is.....
Bij het splitsen van de twee printplaatjes gooi je -zoals ik het lees- ook wat beveiligingsmaatregelen over boord. En gezien ik het ga inbouwen, wil ik er wel een goed gevoel over hebben dat het absoluut niet gaat smeulen/branden. Andere optie is het systeem intact houden en met een stekker werken, al verdient dat niet de schoonheidsprijs. Andere mensen met dezelfde problemen? Lees: een lamp met sfeerlamp, waarvoor geen Hue-alternatief beschikbaar is.

• Nedora
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 19-02 20:52
barber schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:03:
[...]

Dit kan met No Motion No Fuss van Hue Labs.

Heb een schedule via de normale app op de buitenlamp zodat deze aangaat met zonsondergang op 20% en dan bij zonsopkomst weer uit.
En via bovenstaande Hue Labs formule schakel ik naar 100% bij beweging (als het donker genoeg is) en gaat na 1 minuut weer naar de stand van voor de beweging. (Dus overdag is dat uit en in het donker naar 20%, vanwege de eerst genoemde schedule)
Super bedankt! Precies wat ik zocht en er staan nog wel meer leuke dingen tussen.

De sensor hangt onder een carport in een hoek waar nooit water zal komen. Het werkt prima daar. Ik wacht nog op de buitensensor, dan kan ik deze in de achtertuin ophangen.

• MatMich
Weet iemand mischien hoe ik een scene (bv helder) weer kan ontkoppelen van een kamer in google assistent, toevoegen lukt wel maar verwijderen dus niet.
het commando werkt nl niet in het nederlands

• Hurricane
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 11:52

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

MatMich schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:39:
Weet iemand mischien hoe ik een scene (bv helder) weer kan ontkoppelen van een kamer in google assistent, toevoegen lukt wel maar verwijderen dus niet.
het commando werkt nl niet in het nederlands
In de Philips Hue app op de desbetreffende kamer die scene die je wil verwijderen aan tikken en dan rechts op het potloodje klikken en verwijderen kiezen. Als je dat gedaan hebt weer synchroniseren met de google assistent

• Brobbel
Is het via de Hue app mogelijk om de serienummers van de aangesloten lampen te achterhalen?

• rickkert94
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 00:50
Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van de hue lightstrip als 'ambilight' op je monitor d.m.v. sync?
Ik gebruik nu 2 blooms in de hoeken van de kamer, dat werkt best leuk!

• Sphinkx
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 08-02 21:20
Brobbel schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:48:
Is het via de Hue app mogelijk om de serienummers van de aangesloten lampen te achterhalen?
Yep. Ga gewoon in de App naar instellingen/lampconfiguratie/ en dan op het "i" tje kan je het SN vinden van je lamp.

• Brobbel
Sphinkx schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:01:
[...]

Yep. Ga gewoon in de App naar instellingen/lampconfiguratie/ en dan op het "i" tje kan je het SN vinden van je lamp.
Wanneer ik dat doe, zie ik wel iets staan bij SW, maar dat is niet het serienummer. Ik heb hier de velden Fabrikant / Model / SW / Kamer maar niet SN.
Of doe ik iets verkeerd?

• Sphinkx
Brobbel schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:03:
[...]

Wanneer ik dat doe, zie ik wel iets staan bij SW, maar dat is niet het serienummer. Ik heb hier de velden Fabrikant / Model / SW / Kamer maar niet SN.
Of doe ik iets verkeerd?
Nee klopt. Het is idd niet het serienummer. Heb de indruk dat je dat nergens kan terug vinden.. Heb het wel al gebruikt om manueel een lamp toe te voegen als het automatisch niet lukt. Maar vind het niet terug in de officiele Hue app. Maar dat is misschien wel mogelijk bij andere apps? Gezien je via het serienummer lampen kan toevoegen moet die informatie wel ergens beschikbaar zijn..

• Erik1971
Brobbel schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:48:
@Sphinkx Helaas je kunt de 6 digit ID (is geen serienummer) alleen achterhalen door hem van de lamp af te lezen.

Is waarschijnlijk gedaan om veiligheidsredenen, dat de bridge ze niet onthoud en je ze dus ook niet met App kunt uitlezen.

Maar wat ik doe is even een foto maken van de lamp, lees 6 digit ID, zodat ik altijd de code heb als ik een lamp opnieuw wil toevoegen, zonder hem eerst uit te draaien om het nummer op te lezen ;) .

Moet wel eerlijk bekennen dat ik tot nu toe nog nooit de codes nodig heb gehad, lampen en bridge werken altijd, ben zelfs van V1 naar V2 bridge gemigreerd en dat ging ook goed.

• D3nnisd
  • Registratie: november 2012
  • Nu online
Ik meld me weer even. Onlangs een IKEA color lamp gekocht om mee te spelen. T valt me op dat deze niet mee dimt in scènes . Hoort dit ? Of doe ik het fout?

Zijn er daarnaast andere nadelen ?

Thanks alvast !

• MatMich
Hurricane schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:51:
[...]

In de Philips Hue app op de desbetreffende kamer die scene die je wil verwijderen aan tikken en dan rechts op het potloodje klikken en verwijderen kiezen. Als je dat gedaan hebt weer synchroniseren met de google assistent
Helaas, was dat maar waar.
Als ik op de desbetreffende kamer tik krijg ik alleen maar de lampen te zien en niet de scenes (Android)
correctie, het gaat mij om google home waar je scenes toewijst aan een kamer.
Overigens een scene verwijderen is natuurlijk geen punt.
je gaat gewoon naar scenes ;)

MatMich wijzigde deze reactie 27-12-2018 17:43 (14%)

• Erik1971
D3nnisd schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:21:
Ik meld me weer even. Onlangs een IKEA color lamp gekocht om mee te spelen. T valt me op dat deze niet mee dimt in scènes . Hoort dit ? Of doe ik het fout?

Zijn er daarnaast andere nadelen ?

Thanks alvast !
Het is inderdaad zo dat de Ikea Tradfri lampen maar 1 commando tegelijk kan afhandelen, dus met scene's waar zowel de kleur als dim level wordt aanpast, dan wordt alleen de kleur geupdate en niet het dim level. Dit is een ernstige tekortkoming van de Ikea Tradfri lampen, andere niet Hue lampen, zoals Innr of Osram lampen hebben hier geen last van.

Verder gaat de Ikea Tradfri lamp maar tot maximaal 600 Lummen, dimmen ze niet zo ver als de Philips Hue lampen en is het kleuren bereik een stuk beperkter, geen groen bijvoorbeeld.

Voor alle niet Hue lampen, zoals Ikea Tradfri, Inrr, Osram, Trust etc. geldt dat deze niet zichtbaar zijn in Apple HomeKit, ze geen gebruik kunnen maken van Philips specifieke features zoals Hue Entertainment en Power-on feature en ze kunnen ook niet van nieuwe software worden voorzien wanneer ze achter een Hue bridge zitten.

Google Home en Alexa werkt overigens wel voor de niet Hue lampen, wanneer ze achter een Hue Bridge zitten.

• iDanny

• Martino-s

Martino-s

iDanny schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:39:
[...]

Thx! 17e in huis! Ben benieuwd
Deze week zijn er bij Amazon.de 3 reviews geplaatst, waarvan 2 niet zo positief. Dit komt vooral omdat het afdekraam een stukje van de muur lijkt te staan.

Zo te zien heb je al Niko wandschakelaars. Morgen krijg ik er 2 stuks binnen. Ik ben benieuwd naar jouw ervaring met Vimar. :)

• venqwish
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 10-02 21:54
Hier net ook met Philips Hue aan de slag gegaan (+ tradfri lichten om het wat betaalbaar te houden :) ). Het feit dat ze niet tegelijk te dimmen of te kleuren zijn is inderdaad irritant! Ik dacht dat dit een fout in de app was maar dit is toch redelijk onnozel :(

Het enige dat me momenteel stoort is dat er geen inbouw schakelaar verkrijgbaar is... Dan zou ik tenminste mijn bestaande setup (klassieke wandschakelaars) compleet kunnen vervangen. Het feit dat Niko nu met een batterijloze wandschakelaar uitkomt lijkt alvast zeer positief. Ik was wel aan het kijken naar Shelly 2 schakelaars, maar WiFi lijkt me niet ideaal? Iemand hier ervaring mee?

Waarschijnlijk ga ik alles combineren met een RPi + node-red om alles compatibel met mekaar te maken en dan een web interface erbovenop of zo. Ik zal eerst een technisch schema moeten maken vooraleer ik eraan begin denk ik :D

• pagani
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Je kunt natuurlijk gewoon een Busch Jaeger inbouw kopen, maar als je de tradfri's pakt om geld te besparen vrees ik dat de B-J een nogal dure drempel zullen zijn.

• Krivas
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 29-12-2018
Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken naar een "wake-up" scene die gelijk loopt met mijn ingestelde wekker op de smartphone, zodat er ook daadwerkelijk een geluids-alarm afgaat. Nu gebruik ik daar "Sunrise Alarm" voor. Die doet redelijk wat ik wil. Maar hiervoor moet wel altijd de WiFi op de smartphone aanstaan. Helaas kan de app de WiFi niet aan en uitzetten. Zijn er oplossingen die beter geïntegreerd zijn? Het is ook zo dat ik nogal wisselende tijden van opstaan heb.

Verder ben ik ook op zoek naar een schakelaar die een gewone lamp, LED of wat dan ook, kan schakelen wat ik kan aansturen met HUE of eventueel met Homey. Liefst een schakelaar die zijn voeding kan halen uit de bestaande inbouwwanddoos en kan dimmen. Eigenlijk is het wat vreemd dat we werken met slimme lampen, in plaats van met slimme schakelaars. Inmiddels heb ik er ook drie van Niko. Die op die plek in mijn huis doen wat ze moeten doen, aangezien er daar geen voeding is.

• venqwish
pagani schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:36:
Je kunt natuurlijk gewoon een Busch Jaeger inbouw kopen, maar als je de tradfri's pakt om geld te besparen vrees ik dat de B-J een nogal dure drempel zullen zijn.
Mja, daar ben ik ondertussen wel van aan het terugkomen. Het "Friends of Hue" programma brengt hopelijk wat soelaas. De WAF factor is immers ook belangrijk, zij moet er ook mee overweg kunnen en dan is het toch makkelijker als alles deftig integreert en werkt zoals het hoort.

• venqwish
Krivas schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:49:
Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken naar een "wake-up" scene die gelijk loopt met mijn ingestelde wekker op de smartphone, zodat er ook daadwerkelijk een geluids-alarm afgaat. Nu gebruik ik daar "Sunrise Alarm" voor. Die doet redelijk wat ik wil. Maar hiervoor moet wel altijd de WiFi op de smartphone aanstaan. Helaas kan de app de WiFi niet aan en uitzetten. Zijn er oplossingen die beter geïntegreerd zijn? Het is ook zo dat ik nogal wisselende tijden van opstaan heb.

Verder ben ik ook op zoek naar een schakelaar die een gewone lamp, LED of wat dan ook, kan schakelen wat ik kan aansturen met HUE of eventueel met Homey. Liefst een schakelaar die zijn voeding kan halen uit de bestaande inbouwwanddoos en kan dimmen. Eigenlijk is het wat vreemd dat we werken met slimme lampen, in plaats van met slimme schakelaars. Inmiddels heb ik er ook drie van Niko. Die op die plek in mijn huis doen wat ze moeten doen, aangezien er daar geen voeding is.
Net vandaag de wake-up getest met de Hue Iris. Dan is het in te stellen via de Hue app en de logica draait op de Hue bridge. Dan moet je gsm dus niet opstaan, maar moet je wel manueel instellen en is (voor zover ik weet) niet te syncen met je sunrise alarm. Ik denk dat je moet kijken naar een alarm wat integreert met IFTTT, of mogelijks is het met enkel IFTTT te regelen (ik weet niet wat sunrise alarm net doet)? Er is ook een Hue essentials app die wat meer lijkt te bieden qua automatisatie maar ik heb deze nog niet verder uitgetest.

• Krivas
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 29-12-2018
venqwish schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:55:
[...]

Net vandaag de wake-up getest met de Hue Iris. Dan is het in te stellen via de Hue app en de logica draait op de Hue bridge. Dan moet je gsm dus niet opstaan, maar moet je wel manueel instellen en is (voor zover ik weet) niet te syncen met je sunrise alarm. Ik denk dat je moet kijken naar een alarm wat integreert met IFTTT, of mogelijks is het met enkel IFTTT te regelen (ik weet niet wat sunrise alarm net doet)? Er is ook een Hue essentials app die wat meer lijkt te bieden qua automatisatie maar ik heb deze nog niet verder uitgetest.
Eigenlijk is het echt vreemd dat zoiets "simpels" niet in de app geïntegreerd zit... echt bijzonder dat je met IFTTT aan de gang moet. Ging er in dit geval dan ook een "geluids-alarm"? Of ging enkel de lamp aan?

Krivas wijzigde deze reactie 28-12-2018 10:01 (4%)

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 06:13

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Voor de Gledopto fans: ik zag dat ze tegenwoordig ook een "floodlight" produceren. Dat is een armatuur met daarin voor 10 Watt, 30 Watt of zelfs 60 Watt aan leds. Er zit een stekker aan, hij is waterdicht en via de bekende Zigbee bridges (waaronder Hue, Tradfri en Lightify) te bedienen als een normale kleurenlamp.

Heeft iemand hem al in de tuin staan?

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 11:25
Ik had nog wat waardebonnen liggen en zat eraan te denken een Hue Go te kopen, maar het valt me op dat hij nog slecht leverbaar is en dat hij alweer wat jaartjes op de markt is.

Mijn gevoel zegt dat er een nieuwe versie aan zit te komen, weet iemand hier wat van?

• bvsteyn
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 06:43
Helaas is mijn livingcolors 1 overleden en nu ben ik op zoek naar een vervanger ervan, zodat ik deze weer via de Hue app en/of domoticz kan aansturen. Nu kwam ik de Hue play tegen...wie heeft hier al ervaring mee opgedaan? Aanrader?

• Carbon
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11-01 09:13

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Ik krijg het maar niet voor elkaar om de Hue bridge te koppelen met Google Home.
Na het koppelen geeft de Google Home app de melding dat de acounts zijn gekoppeld en in het Hue account account staat dat de Google app toegang heeft.
Echter de Hue devices worden niet zichtbaar in de Google Home app.

Enig idee?

• Mitchell
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19-02 13:40
Een tijdje terug heb ik de Hi-Line Zigbee RGBW remote gekocht welke erg fijn werkt met Philips Hue (en je moet koppelen zoals een Ikea Tradfi switch). Kost een beetje moeite, maar is zeker een aanrader als je een color wheel op je afstandsbediening wilt (en meerdere groepen). De houder is alleen niet zo mooi als de dimmer switch van Philips Hue.

Ben nu aan het wachten op de Jiawen 5M RGBW LED strip en een Xiaomi Aqara Zigbee schakelaar. De ledstrip wil ik gaan gebruiken vanuit de Hue app en Home Assistant, waarbij de schakelaar ingesteld zal worden om bepaalde Philips Hue lampen aan en uit te zetten.

Vriendin begint al gek te worden van me, maar goed, dat hoort erbij. ;)

Mitchell wijzigde deze reactie 28-12-2018 11:29 (100%)

Xiaomi Mi8 128GB

• funske
  • Laatst online: 19-02 13:46
Een vraagje voor mensen die Hue al een aantal jaren hebben!

Ik heb 2 van deze afstandsbedieningen
https://tweakers.net/ext/f/UuLIXamzlw2KtNuqoK70Tr4J/thumb.jpg
en die wilde ik gaan gebruiken voor andere lampen.
Dus heb ik hem gereset, maar nu weet ik niet meer precies hoe ik ze aan andere lampen moet koppelen.
Ik heb geprobeerd om ze bij de te bedienen lamp te houden en dan de knop '|' ingedrukt te houden, maar dat werkt blijkbaar niet (meer).

Iemand een linkje waar ik kan vinden hoe ik het wel kan realiseren?

Have Fun Funske

• Sphinkx
venqwish schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:33:
Hier net ook met Philips Hue aan de slag gegaan (+ tradfri lichten om het wat betaalbaar te houden :) ). Het feit dat ze niet tegelijk te dimmen of te kleuren zijn is inderdaad irritant! Ik dacht dat dit een fout in de app was maar dit is toch redelijk onnozel :(

Het enige dat me momenteel stoort is dat er geen inbouw schakelaar verkrijgbaar is... Dan zou ik tenminste mijn bestaande setup (klassieke wandschakelaars) compleet kunnen vervangen. Het feit dat Niko nu met een batterijloze wandschakelaar uitkomt lijkt alvast zeer positief. Ik was wel aan het kijken naar Shelly 2 schakelaars, maar WiFi lijkt me niet ideaal? Iemand hier ervaring mee?

Waarschijnlijk ga ik alles combineren met een RPi + node-red om alles compatibel met mekaar te maken en dan een web interface erbovenop of zo. Ik zal eerst een technisch schema moeten maken vooraleer ik eraan begin denk ik :D
Ik vond dit in het verleden ook heel vervelend dat ik geen wandschakelaars had. Vooral omdat als schakelt de lichten op volle sterkte opspringen. Met de laatste software update heb je enkele mogelijkheden zoals terug naar vorige situatie. Dus de nood voor een wandschakelaar is er bij mij nu wel minder. Sinds ik de Google Home mini in huis heb werk ik ook veel meer via spraak ipv de app. Enkel voor aanpassing in kleuren of bepaalde effecten gebruik ik nog de app.

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
funske schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:21:
Een vraagje voor mensen die Hue al een aantal jaren hebben!

Ik heb 2 van deze afstandsbedieningen
[Afbeelding]
en die wilde ik gaan gebruiken voor andere lampen.
Dus heb ik hem gereset, maar nu weet ik niet meer precies hoe ik ze aan andere lampen moet koppelen.
Ik heb geprobeerd om ze bij de te bedienen lamp te houden en dan de knop '|' ingedrukt te houden, maar dat werkt blijkbaar niet (meer).

Iemand een linkje waar ik kan vinden hoe ik het wel kan realiseren?
https://www.beaumotica.nl...mpen-aan-op-de-hue-bridge

Die remote van je is geleverd bij de living whites plug&lampen en heeft t.o.v. de kleuren remote instel beperkingen zoals brightness en kleuren.

BenEco wijzigde deze reactie 28-12-2018 11:52 (3%)

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh Tekna.

• funske
BenEco schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:42:
https://www.beaumotica.nl...mpen-aan-op-de-hue-bridge

Die remote van je is geleverd bij de living whites plug&lampen en heeft t.o.v. de kleuren remote instel beperkingen zoals brightness en kleuren.
Die site heb ik uitgebreid bekeken en blijkbaar is volgens hen de enige mogelijkheid om eerst de bridge te resetten en daarna de remote te koppelen aan alle lampen en als laatste de remote koppelen aan de bridge.

Maar er is ook een manier zonder de Hue-bridge te resetten en die link kan ik niet meer zo snel vinden.

Have Fun Funske

• baldyman
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13-02 11:13
funske schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:18:
[...]
Maar er is ook een manier zonder de Hue-bridge te resetten en die link kan ik niet meer zo snel vinden.
Dit is ook op YouTube te vinden:

Je maakt hierbij gebruik van de Touch link optie zoals te vinden in Hue Essentials. Het is allemaal een beetje tricky maar na veel proberen is het mij iig uiteindelijk gelukt om een Gen 2 Living Colors remote (zoals in het YT filmpje) de huiscode van de bridge te geven. Vervolgens die gebruikt om ook twee Gen 3 LC remotes de huiscode van de bridge te geven.
Of dit ook zo met Living Whites remotes werkt, zou ik niet weten.

Voor wat betreft de remotes aan de lampen hangen:
  1. Lampen van de spanning halen.
  2. Lampen weer aan de spanning en na een seconde of 5 kan je met de remote koppelen. Je hebt hier 30 seconden voor. Als het niet op tijd lukt, de procedure opnieuw starten.

baldyman wijzigde deze reactie 28-12-2018 12:46 (3%)

• funske
baldyman schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:44:
Voor wat betreft de remotes aan de lampen hangen:
  1. Lampen van de spanning halen.
  2. Lampen weer aan de spanning en na een seconde of 5 kan je met de remote koppelen. Je hebt hier 30 seconden voor. Als het niet op tijd lukt, de procedure opnieuw starten.
Dat filmpje had ik ook al gezien en een aantal keren geprobeerd.

Maar dat de stappen zoals hierboven beschreven hebben geholpen. Ik had ook dit al een paar eer geprobeerd, maar zonder de spanning er echt af te halen.

Thanks _/-\o_ _/-\o_

Have Fun Funske

• Martino-s

Martino-s

Krivas schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:49:
[knip]
Heb je een Android Smartphone? Dan kan je de app "Sleep as Android" gebruiken. Deze heeft Philips Hue integratie. Hiermee kan je dus gewekt worden door het licht van je Philips Hue lamp die van donkeroranje naar steeds meer wit gaat en steeds feller gaat schijnen. Dit al-dan-niet samen met een wekgeluid, bijvoorbeeld steeds harder fluitende vogels. ;)
Ik gebruik hiervoor de Philips Hue Go in onze slaapkamer. :*)

En ja, ook hiervoor moet WiFi op je telefoon wel aanstaan, want anders kan je ook niet op je telefoon de 'snooze' functie gebruiken, welke de lamp na bijvoorbeeld 5 minuten het gedrag laat herhalen.

• Martino-s

Martino-s

iDanny schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:39:
[...]

Thx! 17e in huis! Ben benieuwd
Martino-s schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:55:
[...]

Deze week zijn er bij Amazon.de 3 reviews geplaatst, waarvan 2 niet zo positief. Dit komt vooral omdat het afdekraam een stukje van de muur lijkt te staan.

Zo te zien heb je al Niko wandschakelaars. Morgen krijg ik er 2 stuks binnen. Ik ben benieuwd naar jouw ervaring met Vimar. :)
Overigens staan er op Amazon.it ook reviews van de Vimar die wel allemaal positief zijn. Inclusief mooie afbeeldingen en een video: https://www.amazon.it/0K0...oduct-reviews/B07KGHSJFF/ _/-\o_

En ook de Niko FoH-schakelaars die ik vandaag heb binnen gehad staan iets van de muur. Maar omdat ik ze op de plaats van een bestaande schakelaar zet, kan ik de achterkant (die een paar millimeter uitsteekt) wel gewoon 'in de muur' kwijt, waardoor hij alsnog vlak op de muur bevestigd is. Dit zal hetzelfde zijn bij de Vimar verwacht ik.

• IJsbeer
  • Niet online
pagani schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:36:
Of deze achter je schakelaar of bij de lamp verstoppen: https://www.wifimedia.eu/nl/icasa-dimmer.html

• eddedrukker
  • Nu online
Martino-s schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:21:
[...]

[...]

Overigens staan er op Amazon.it ook reviews van de Vimar die wel allemaal positief zijn. Inclusief mooie afbeeldingen en een video: https://www.amazon.it/0K0...oduct-reviews/B07KGHSJFF/ _/-\o_

En ook de Niko FoH-schakelaars die ik vandaag heb binnen gehad staan iets van de muur. Maar omdat ik ze op de plaats van een bestaande schakelaar zet, kan ik de achterkant (die een paar millimeter uitsteekt) wel gewoon 'in de muur' kwijt, waardoor hij alsnog vlak op de muur bevestigd is. Dit zal hetzelfde zijn bij de Vimar verwacht ik.
Maak eens een paar foto’s van de nikko hoe je hem op een bestaande plaats heb gezet

eddedrukker

• baldyman
Ik heb eerder deze gepost:

Voor zover mogelijk met de structuur, zit deze combi van FoH en normale schakelaar vlak tegen de muur.
Niko schakelmateriaal heb ik ook in de keuken en in de woonkamer.
In de keuken geen FoH schakelaar maar wel alles vlak tegen de tegels.
In de woonkamer ook een dubbel frame waarbij de FoH schakelaar zelf op het behang zit in plaats van op een inbouwdoos (laatste foto). Zit gewoon vlak tegen de muur.

https://i.postimg.cc/hzR79F7d/NIKO-Fo-H-Switch-5.jpg

baldyman wijzigde deze reactie 28-12-2018 20:05 (18%)
Reden: Beelden toegevoegd

• eddedrukker
  • Nu online
baldyman schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:35:
Ik heb eerder deze gepost:

[Afbeelding]

Voor zover mogelijk met de structuur, zit deze combi van FoH en normale schakelaar vlak tegen de muur.
Niko schakelmateriaal heb ik ook in de keuken en in de woonkamer.
In de keuken geen FoH schakelaar maar wel alles vlak tegen de tegels.
In de woonkamer ook een dubbel frame waarbij de FoH schakelaar zelf op het behang zit in plaats van op een inbouwdoos (laatste foto). Zit gewoon vlak tegen de muur.

[Afbeelding] [Afbeelding]
Thankx , ik zal hem ook in een dubbele raam moeten zetten, zit nog een dimmer naast ( de enigste niet led meer in mijn huis haha) zla dus een dubbel raam van nikko moeten kopen en de nikko hue schakelaar, de inbouwdozen in de muur zitten die ook strak naast elkaar? Heb nu berker m2 en deze is niet zo brreed als de nikko

eddedrukker

• baldyman
Ja, de dozen zitten wel strak in de muur. Dat maakt waarschijnlijk wel uit.
Indien nodig, kan je correctieringen van 4 en 6 mm gebruiken.
Kost iets meer dan een euro voor 3 + 3 stuks bij Karwei o.i.d.

Voor het dubbele Niko frame bestaat er overigens ook een staande versie.
Mocht je geld teveel hebben, dan kan je ook nog een hele andere serie frames gebruiken (RVS, bamboe etc.). Ze zijn allemaal uitwisselbaar.

• Martino-s

Martino-s

@baldyman Netjes gemonteerd en uitgelegd zo! _/-\o_
Waar haal jij je Niko spullen (dus die andere dan de FoH-schakelaar)?
Zelf zat ik bij https://www.elektrototaalmarkt.nl te kijken, die niet al te duur zijn. Volgens mij zijn er geen bouwmarkten in Nederland die Niko verkopen?

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Ik heb een kast met een inbouw WIT ledstripje (80cm lang) (vanuit de fabriek). Deze ledstrip is erg fel en in mijn ogen niet warmwit.

Deze ledstrip wordt gevoed met de volgende trafo:

Nu wil ik graag de strip toevoegen aan HUE en vooral dat deze dimbaar wordt. Moet ik hiervoor de GLEDOPTO ZIGBEE Led Controller RGB + CCT WW/CW hebben?

Ik zag ook een blog over het gebruiken van de print van een Tradfri lamp maar het is mij niet helemaal duidelijk of ik dan de GU10 van 15 euro moet hebben ivm het witte spectrum. Als dat zo is dan kan ik net zo goed een Gledopto kopen, qua kosten komt het dan bijna op hetzelfde uit.

Mijn vragen:
  • Kan ik uit de voeten met een GledOpto ZIGBEE controller en zoja, welk type? De WW/CW?
  • Zie ik in mijn HUE app dan hetzelfde als bijvoorbeeld de HUE White lamp (niet de ambiance)?

• baldyman
@Martino-s
Bij Elektrototaalmarkt komen mijn overige Niko spullen vandaan. Inmiddels meerdere keren daar besteld en wanneer op voorraad, volgende dag in huis. Er zijn nog wel wat andere (online) aanbieders maar die zijn óf duurder óf hebben steeds meerdere onderdelen niet op voorraad.
De Niko spullen zitten volgens mij bij Nederlandse bouwmarkten niet in het assortiment maar bijv. wel bij Gamma België (Niko is Belgisch en produceert zelf) en zijn daar online te bestellen met levering naar NL. Over het algemeen wel duurder.

• Wolly
  • Niet online
Bedankt! Dan zou ik in mijn situatie dus de dimmer moeten toepassen.
Dimmer (2x 2 pins)
The dimmer controller is used to control one or two single light LED strips. It is only able to dim the lights and not able to control the temperature as only one type of LED is used. It will show up in the Philips Hue app as a Dimmable Light. Both outputs do exactly the same when controlling the lights.

[Afbeelding]
Moet ik nog iets controleren bij de ledstrip (of deze het dimmen wel ondersteunt) of is het voldoende dat deze 12V slikt?

• GeertVanh
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 16-02 10:51
Heeft iemand ervaring met de volgende Zigbee Dimmers voor bestaande lampen?

- Icasa
- Iluminize
- Sunricher

Vraag me ook af of er een verschil tussen de drie is, ze lijken verdacht hard op elkaar. ;-)

• vanardenne
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Ik heb onderstaande Zigbee inbouw dimmer (Let op: check voor bestellen even of het inderdaad de Zigbee variant is, Amazon blijkt te linken naar de radio variant als Zigbee niet beschikbaar is) gekocht om 'domme' plafondlampen via Hue te kunnen bedienen en dimmen en inmiddels vandaag uitgeprobeerd. In mijn geval met 1 lamp uit een set grote bulbs met led filament. Conclusie: het werkt!

Koppelen aan Hue ging vlekkeloos. Het bedienen en dimmen doe je zoals je ook met normale Hue lampen zou doen en je kan het dus bijvoorbeeld ook koppelen aan je Dimmer switch of (omgebouwde) Hue Tap.

Goed om te weten:
  • 3 draden nodig. Ik kwam er tijdens het installeren pas achter dat je ook een nul draad nodig hebt in de wandcontactdoos. Anders werkt het niet. Dat heb ik nog niet, dus moet nog even kijken of ik een draad trek of dat ik de dimmer achter het plafondkapje kwijt kan en daar aansluit.
  • Combinatie met normale schakelaar? Ik heb het ook nog niet geprobeerd met een normale puls schakelaar er aan, dan zou je 'm ook nog op normale manier moeten kunnen bedienen
  • Knipperen? Mijn lampen blijken redelijk gevoelig voor type dimmer in welke mate ze af en toe gaan knipperen. Daar heb ik met mijn huidige Merten/Schneider Electric dimmer erg veel last van. Dit lijkt nog niet zo te zijn bij deze Iluminize/Sunricher dimmer (wel 1x in eerste 5 minuut na aansluiten) maar dit is nog iets wat ik wat langer moet testen om goed te kunnen beoordelen.
  • Verschilende merken, zelfde dimmer. Iuminize verkoopt dus inderdaad Sunricher dimmers onder eigen naam/branding, in de Hue app zie je Sunricher als fabrikant. Sunricher heb ik uiteindelijk niet kunnen kopen via Alibaba, kreeg geen gehoor.
arpeggio schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:33:
[...]

Zijn deze van de firma Iluminize niet dezelfde als bovenstaande van Sunricher:

https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item

Mooie oplossing voor degene die een 'domme' lamp wil koppelen aan een Hue-bridge en de lamp blijft dimbaar met een pulsdrukker van ieder merk.

Verkrijgbaar bij Amazon.de en gratis verzending naar NL

vanardenne wijzigde deze reactie 05-01-2019 18:27 (7%)

Canon EOS 550D | GoPro Hero6 Black | Mavic Pro Platinum | Macbook Pro Retina

• vanardenne
  • Niet online
GeertVanh schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:21:
Heeft iemand ervaring met de volgende Zigbee Dimmers voor bestaande lampen?

- Icasa
- Iluminize
- Sunricher

Vraag me ook af of er een verschil tussen de drie is, ze lijken verdacht hard op elkaar. ;-)
Ha, dat is super toevallig. Was bovenstaande post aan het schrijven terwijl jij je bericht had geplaatst.

• Famous
  • Laatst online: 10:32
Edit: zichzelf opgelost..

Famous wijzigde deze reactie 29-12-2018 14:44 (95%)

Xbox live: Ghesous | Golf R20 404PK, 527Nm

• Shiznit
  • Laatst online: 14-02 11:20
Iemand hier ervaring mee?

Ik heb 3 Hue lampen op mijn slaapkamer, 2 X white ambiance E14 op de nachtkastjes, en 1 x white ambiance E27 aan het plafond. Nu is het geval dat wanneer ik ze op maximaal kleur warmte zet;

Ze na circa 10 seconden terug switchen naar minder warm;

Iemand een idee wat dat kan zijn ?

Bridge en lampen zijn up-to-date.

Stuff enzo....

• Paulus07
  • Niet online
Wolly schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 22:01:
[...]

Bedankt! Dan zou ik in mijn situatie dus de dimmer moeten toepassen.

[...]

Moet ik nog iets controleren bij de ledstrip (of deze het dimmen wel ondersteunt) of is het voldoende dat deze 12V slikt?
Ik denk dat als je de dimmer er tussen hangt je zonder moeite de strip vervolgens kan dimmen etc. Misschien enkel even puzzelen met de kabeltjes van led naar dimmer Maar dat is zo gedaan.

Heb hier zelf de RGBCCT controller + een 5 meter RGBWW led strip op 12V adapter zitten in de keuken en werkt goed :)

• IJsbeer
  • Niet online
vanardenne schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:47:

Goed om te weten:
  • Knipperen? Mijn lampen blijken redelijk gevoelig voor type dimmer in welke mate ze af en toe gaan knipperen. Daar heb ik met mijn huidige Merten/Schneider Electric dimmer erg veel last van. Dit lijkt nog niet zo te zijn bij deze Iluminize/Sunricher dimmer (wel 1x in eerste 5 minuut na aansluiten) maar dit is nog iets wat ik wat langer moet testen om goed te kunnen beoordelen.
[...]
Je hoeft geen pulsschakelaar te hebben, kan een normale schakelaar zijn. Die werkt dan ook als dimmer.

@GeertVanh De Icasa is al besproken in dit topic.

• IJsbeer
  • Niet online
Shiznit schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 18:54:
Iemand hier ervaring mee?

Ik heb 3 Hue lampen op mijn slaapkamer, 2 X white ambiance E14 op de nachtkastjes, en 1 x white ambiance E27 aan het plafond. Nu is het geval dat wanneer ik ze op maximaal kleur warmte zet;

[Afbeelding: warm1]

Ze na circa 10 seconden terug switchen naar minder warm;

[Afbeelding: warm2]

Iemand een idee wat dat kan zijn ?

Bridge en lampen zijn up-to-date.
Bugje in de software (gezien hij dan op de 'rand'zit)? Of zie je het ook echt terug in de kleur van de lamp?

• vanardenne
  • Niet online
IJsbeer schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 21:18:
[...]

Je hoeft geen pulsschakelaar te hebben, kan een normale schakelaar zijn. Die werkt dan ook als dimmer.

@GeertVanh De Icasa is al besproken in dit topic.
Ik zie nu jouw berichten van paar weken terug over deze dimmers. Die aansluitschema’s zijn inderdaad niet heel duidelijk. Om de normale schakelaar erbij aan te sluiten split je dan blauw en bruine draad en extra draad tussen dimmer en schakelaar? Of is blauw niet nodig naar de schakelaar?

• IJsbeer
  • Niet online
Blauw is niet nodig naar de schakelaar, wel naar de dimmer. Ik heb de blauwe van de onderkant doorgelust naar de bovenkant. De schakelaar zit gewoon op bruin en zwart tussen de schakelaar en de dimmer. Dit schema is nog wel redelijk: https://www.wifimedia.eu/nl/icasa-dimmer.html

Wel heb ik er last van dat de dimfunctie onderin niet goed werkt, mijn LED's beginnen dan te knipperen. Dat is prima op te lossen door het minimum dim niveau in te stellen. Andere beperking van mijn led's (of driver) is dat grootste gedeelte van de dim functionaliteit in de eerste 40% zit, de rest doet niet heel veel meer. Maar ik verwacht dat dat meer door de Philips Shellbark spots komt die erachter zitten.

• vanardenne
  • Niet online
IJsbeer schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:41:
Blauw is niet nodig naar de schakelaar, wel naar de dimmer. Ik heb de blauwe van de onderkant doorgelust naar de bovenkant. De schakelaar zit gewoon op bruin en zwart tussen de schakelaar en de dimmer. Dit schema is nog wel redelijk: https://www.wifimedia.eu/nl/icasa-dimmer.html
Check, thx. Ik ga nu eerst proberen m achter plafondkap te plaatsen dus moet dan zonder schakelaar. Eventueel later nog blauw draad trekken.
Andere beperking van mijn led's (of driver) is dat grootste gedeelte van de dim functionaliteit in de eerste 40% zit, de rest doet niet heel veel meer. Maar ik verwacht dat dat meer door de Philips Shellbark spots komt die erachter zitten.
Wat bedoel je hier precies mee, de eerste 40%? Ik merkte zelf al wel dat die vooral aan het eind (laagste) begint met dimmen. Dus heel lang heel fel blijft en dan ineens gaat dimmen. Bedoel je dat ook?

Had jij het knipperen in lage dimrange ook met andere dimmer of nu voor t eerst met deze? Verder knippert die bij jou niet?

• Wolly
  • Niet online

Wel heb ik er last van dat de dimfunctie onderin niet goed werkt, mijn LED's beginnen dan te knipperen. Dat is prima op te lossen door het minimum dim niveau in te stellen. Andere beperking van mijn led's (of driver) is dat grootste gedeelte van de dim functionaliteit in de eerste 40% zit, de rest doet niet heel veel meer. Maar ik verwacht dat dat meer door de Philips Shellbark spots komt die erachter zitten.
Bij mij doet de ICasa dimmer de eerste 30% ook niets, het effectieve bereik waarop ik merk dat de verlichting daadwerkelijk wijzigt zit tussen de 30% en 80%. Verder helemaal prima, ben blij dat ik weer een lamp in mijn HUE heb kunnen hangen.

Viel trouwens nog flink tegen om de ICASA in de inbouwdoos te krijgen met de JUNG schakelaar, een paar lasdozen en wat 2,5mm kabels nemen flink wat ruimte in beslag. De externe antenne aan de ICASA dimmer is een supervinding, deze kan je een stuk naar buiten leiden (onder je opbouwplaat) waardoor de ontvangst gewoon prima is.

• robbyvw23
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 02-01 19:39
Hoi,

Ik ben sinds kort een hue gebruiker en heb inmiddels mijn volledige begane grond ermee uitgevoerd.

Volgend project is de carport. Ik heb 4 hue white spots die ik tussen 19:00 en 07:00 gedimd wil hebben en als er beweging, op toppen naar helder voor een aantal minuten. Liefst met een hue sensor.

Hoe maak ik dit? Ik heb de sensor ingesteld met een routine erbij maar die zijn niet op elkaar afgestemd.

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Groet Robby

• Hurricane

Hurricane

robbyvw23 schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:44:
Hoi,

Ik ben sinds kort een hue gebruiker en heb inmiddels mijn volledige begane grond ermee uitgevoerd.

Volgend project is de carport. Ik heb 4 hue white spots die ik tussen 19:00 en 07:00 gedimd wil hebben en als er beweging, op toppen naar helder voor een aantal minuten. Liefst met een hue sensor.

Hoe maak ik dit? Ik heb de sensor ingesteld met een routine erbij maar die zijn niet op elkaar afgestemd.

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Groet Robby
Gebruik de No motion no fuss routine uit labs:
https://labs.meethue.com/formulas/huelabs/no-motion-no-fuss

Stel je lampen standaard gedimd in en gebruik dan deze routine om naar vol te schakelen voor een paar minuten en dan weer terug naar het gedimde lichtnivo.

• robbyvw23
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 02-01 19:39
Hurricane schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:04:
[...]

Gebruik de No motion no fuss routine uit labs:
https://labs.meethue.com/formulas/huelabs/no-motion-no-fuss

Stel je lampen standaard gedimd in en gebruik dan deze routine om naar vol te schakelen voor een paar minuten en dan weer terug naar het gedimde lichtnivo.
Geen idee dat dat bestaat, thanks!

Even voor de zekerheid @Hurricane, ik maak dus een normale routine dat de lamp snachts aanstaat ik gedimde stand. In labs maak ik een extra routine aan die de lamp optopt zodra de sensor wat detecteerd. Correct?

robbyvw23 wijzigde deze reactie 30-12-2018 19:29 (19%)

• Hurricane

Hurricane

robbyvw23 schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:53:
[...]

Geen idee dat dat bestaat, thanks!

Even voor de zekerheid @Hurricane, ik maak dus een normale routine dat de lamp snachts dimt. In labs maak ik een extra routine aan die de lamp optopt zodra de sensor wat detecteerd. Correct?
Ik zou een regel aanmaken die de lampen 's avonds na zonsondergang gedimd aan zet. Via de no motion no fuss in huelabs worden de lampen vol aan zet bij beweging. Die routine overschrijft dan de regels in de motion sensor. Je moet daar dan niet weer aanzitten via de standaard weg in de app. Doe je dat wel dan worden de regels vanuit huelabs weer overschreven. Maak ook nog een nieuwe regel die de lampen weer uit zet na zonsopgang.

• IJsbeer
  • Niet online
vanardenne schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 23:53:
[...]

Check, thx. Ik ga nu eerst proberen m achter plafondkap te plaatsen dus moet dan zonder schakelaar. Eventueel later nog blauw draad trekken.

[...]

Wat bedoel je hier precies mee, de eerste 40%? Ik merkte zelf al wel dat die vooral aan het eind (laagste) begint met dimmen. Dus heel lang heel fel blijft en dan ineens gaat dimmen. Bedoel je dat ook?

Had jij het knipperen in lage dimrange ook met andere dimmer of nu voor t eerst met deze? Verder knippert die bij jou niet?
Je hebt zobiezo een blauwe draad nodig he! De iCasa heeft gewoon voeding nodig, dus 3 kabels (blauw, bruin en de zwarte schakeldraad)!
De zwarte die nu van de schakelaar naar de lamp loopt kun je dus al (als je hem bij de lamp plaatst) dus al direct in de iCasa vrotten. Dan werkt het glijk.

Met dimrange bedoelde ik precies dat! Het zijn nieuwe spotjes, dus voor het eerst dat ik ze dim.
@Wolly heeft dezelfde ervaring, dus kans is grooot dat het aan de iCasa ligt.

• vanardenne
  • Niet online
IJsbeer schreef op maandag 31 december 2018 @ 09:44:
[...]

Je hebt zobiezo een blauwe draad nodig he! De iCasa heeft gewoon voeding nodig, dus 3 kabels (blauw, bruin en de zwarte schakeldraad)!
De zwarte die nu van de schakelaar naar de lamp loopt kun je dus al (als je hem bij de lamp plaatst) dus al direct in de iCasa vrotten. Dan werkt het glijk.

Met dimrange bedoelde ik precies dat! Het zijn nieuwe spotjes, dus voor het eerst dat ik ze dim.
@Wolly heeft dezelfde ervaring, dus kans is grooot dat het aan de iCasa ligt.
Yes, in plafond zit een blauw draad. Heb m op t plafond geplaatst en weggewerkt met plafondkap.

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 11:43

robertwebbe

Robert Webbe

Ik weet niet of er al iemand eerder een posting heeft gedaan om een hue dimmer te modden met een impulsschakelaar. Maar hier heb ik een mooi voorbeeld: https://ottelo.jimdo.com/philips-hue-osram-lightify/.

De Philips hue dimmer koop je hier voor € 17,95.

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• eddedrukker
  • Nu online
Vraagje aan de hue techneuten: ik heb in de gang beneden en boven een motion sensor hue met beneden en boven een white ambiance e27 in de lampen. De bewegingssensor werken perfect, nu is mijn vraag als ik een rule aanmaak weg van huis en dat er dan in 2 kamers licht brand ( terras buiten en dus de gang beneden) doet deze rule dan het uitschakelen van de lamp op de gang door de motion sensor overrulen?
Ik zet deze rule dan ook alleen aan als ik weg ben savonds of op vakantie.
En hoe kan ik tijdelijk de sensors overrulen als ik langer licht aan wil hebben, dus gewoon aanzetten via app. Nu is het zo dat dit gaat maar als de sensors beweging decteren dan gaat die weer in werking en gaat de lamp weer uit na de ingestelde tijd.

eddedrukker wijzigde deze reactie 01-01-2019 09:24 (20%)

eddedrukker

Pagina: 1 ... 26 ... 34 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True