Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 27 ... 37 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14:36
Vandaag even een Hue strip met totale lengte van 6m (2m basis + 4x verlengstuk van een meter) onder ons bed geplakt. Kunnen de losse nachtlampjes eindelijk weg. Enig nadeel: de voeding van het geheel blijkt flink hoog te piepen wanneer je wit/geel licht kiest met een sterkte van meer dan 50% :|
KlaasjeNL schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:30:
[...]

Dat is inderdaad dezelfde voeding als die van mij. Ik zie op dat forum dat Philips units omruilt. Toch maar eens contact opnemen. Dank voor de tip!
Vond deze oude post terug, kennelijk bestaat dit probleem dus nog steeds. Heb je toevallig nog reactie gekregen van Philips en zo ja, een nieuwe voeding ontvangen waarmee dit is opgelost?

• H3ngel
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 23-02 13:11
Is het mogelijk om Hue White and Color Ambiance te combineren met Hue White Ambience?

• zAo
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21-03 09:55

zAo

GPLv2 Fanboy

H3ngel schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:48:
Is het mogelijk om Hue White and Color Ambiance te combineren met Hue White Ambience?
Ja hoor. Let wel op, dat de kleurtoon een beetje kan verschillen. Dus niet 2 verschillende soorten boven de eettafel hangen als het ff kan.

• CuBras
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 22-03 21:53
Sinds enige tijd heb ik nu een 5-tal Hue Colour lampen in mijn woonkamer. Nu heb ik gezien dat je bij de Iris LivingColour lamp (de 'niet smart versie'), dat er een kleur rotatie ingesteld kan worden dat zich automatisch aanpast na een bepaalde tijd.

Echter zie ik geen optie hiervoor binnen de Hue app op de smartphone. Bestaat hier een Lab voor wat ik kan gebruiken? Er zijn 3rd party apps waar dit mogelijk wel ingesteld kan worden, maar ik blijf liever binnen de Hue app.

• jan.vriend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 04-03 10:27
Ik wil ook (meer) aan de slag met Zigbee en de dekking in huis.
Maakt het dan uit of ik een apparaat koppel aan mijn Philips Hue of aan mijn Athom Homey?
Of maakt het niet uit en kunnen ze evengoed een mesh-netwerkje vormen?
Of kan je gewoon her en der een Zigbee (hue) lamp ophangen om het mesh-netwerk te maken of uit te breiden?

jan.vriend wijzigde deze reactie 02-01-2019 14:45 (19%)

• deeveej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22-03 17:50
Volgens mij kan je in hue labs de living scenes daarvoor gebruiken. Geleidelijk van kleur naar kleur of scene.
CuBras schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:01:
Sinds enige tijd heb ik nu een 5-tal Hue Colour lampen in mijn woonkamer. Nu heb ik gezien dat je bij de Iris LivingColour lamp (de 'niet smart versie'), dat er een kleur rotatie ingesteld kan worden dat zich automatisch aanpast na een bepaalde tijd.
...

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:17
jan.vriend schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:44:
Ik wil ook (meer) aan de slag met Zigbee en de dekking in huis.
Maakt het dan uit of ik een apparaat koppel aan mijn Philips Hue of aan mijn Athom Homey?
Of maakt het niet uit en kunnen ze evengoed een mesh-netwerkje vormen?
Of kan je gewoon her en der een Zigbee (hue) lamp ophangen om het mesh-netwerk te maken of uit te breiden?
Om het mesh netwerk op te bouwen moeten de apparaten zich uiteraard ook binnen hetzelfde netwerk bevinden. Uiteraard is dat "gekoppeld" aan de controller/coordinator. Dus als je een Athom Homey hebt met Zigbee sensoren en je wilt daarvan het bereik uitbreiden zul je in ieder geval her en der ook een Hue lamp aan de Homey moeten hangen (bv een losstaande lamp in de gang. Meerdere lampen in de woonkamer zou ik er uiteraard niet een uit pikken om aan de Homey te hangen en de rest aan Hue Bridge te laten).

Houd er overigens wel rekening mee dat er ook een aantal nadelen kleven aan het gebruik van Homey voor de Hue lampen. Ten eerste kun je de lampen (uiteraard) niet meer updaten. Daarnaast, en een groter probleem, is dat de Zigbee implementatie van de Homey nog steeds een aantal bugs heeft, o.a. ook met het gebruik van Hue lampen wat niet altijd vlekkeloos werkt. Daarnaast is een derde nadeel dat je meerdere lampen (dus "een ruimte") niet kunt groeperen op Zigbee niveau binnen de Homey. Dit betekend dat Homey niet een groep in één keer kan aanzetten/kleur veranderen/.... Gevolg is dus dat elke lamp apart een commando ontvangt om aan te gaan/kleur aan te passen. Dat betekend dus ook dat je ziet dat elke lamp met een kleine vertraging van status veranderd i.p.v. allemaal tegelijk zoals dat wel is als je een "kamer" aanpast (aan/uit, scene activeren, ...) via de Hue Bridge.

• jan.vriend
  • Laatst online: 04-03 10:27
RobertMe schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:51:
[...]

Om het mesh netwerk op te bouwen moeten ,,,, <knip> ... aanpast (aan/uit, scene activeren, ...) via de Hue Bridge.
Heel hartelijk bedankt, RobertMe voor deze uitleg. Daar ben ik al heel erg mee geholpen.
Ik ga kijken hoe ik één en ander nu kan inrichten.

• CuBras
  • Laatst online: 22-03 21:53
deeveej schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:44:
Volgens mij kan je in hue labs de living scenes daarvoor gebruiken. Geleidelijk van kleur naar kleur of scene.

[...]
Bedankt voor de tip! Ik ga er mee aan de slag.

• Tokus
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 09:12

Tokus

www.metalfan.nl

Klopt het dat je met de motion sensor alleen een hele groep/kamer kan aanzetten en niet specifiek 1 lamp? zelfs in iConnectHue zie ik alleen maar groepen of scenes, geen individuele lampen.

http://www.metalfan.nl

• jasperj
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14:03
Tokus schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:42:
Klopt het dat je met de motion sensor alleen een hele groep/kamer kan aanzetten en niet specifiek 1 lamp? zelfs in iConnectHue zie ik alleen maar groepen of scenes, geen individuele lampen.
Dan maak je toch een groep met daarin alleen de betreffende lamp die je wil schakelen?

• martk2280
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22-03 22:00
Heeft iemand een idee waar je een los EnOcean frame + schakelaars kan kopen om de hue tap in te bouwen in een bestaande wandcontactdoos? Ik vind alleen setjes inclusief de zender zo rond de 50euro. Ik zoek alleen de montage plaat zeg maar. Ik weet dat het er al vaak over gegaan is in dit topic maar krijg het niet gevonden. Ik heb trouwens schakelmateriaal van busch jeager bij mij thuis.

martk2280 wijzigde deze reactie 02-01-2019 21:49 (9%)

• Dw1-nl
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22-03 16:20

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Ben nu sinds 2 dagen bezig met HomeAssistant (Hass) werkt erg fijn en heb het gekoppeld met mijn Hue Bridge. Wil hier wel nog meer mee gaan doen.

Ben nu ook bezig met het volgende. Heb 2 Ikea lampen met de Hue bridge verbonden, maar zoals jullie weten werkt dit niet samen met een entertainment ruimte. Ik kwam dit Github projectje tegen wat hier nog nergens vermeld is https://github.com/diyhue/diyHue

Stukje software wat een Hue bridge emuleert op een Pi. Heb aan de ontwikkelaar gevraagd of het mogelijk is om dan de Ikea lampen te emuleren als Hue lampen en dat zou moeten kunnen, maar hij zegt dat er zo wie zo 0.5 tot 1s delay in de Ikea lampen zit ten opzichte van de Hue lampen.

Had nog deze blog gelezen welke hier ook al eerder voorbij is gekomen https://char.gd/blog/2018...er-philips-hue-led-strips om zelf Hue ledstrips te maken met een Aliexpress controller, maar ook dit bied geen entertainment ruimte ondersteuning en wil toch graag koppelen met mijn Ambilight TV en wil voor feestjes de sync functie gebruiken voor syncen van spotify en de lampen.

Ga nu kijken om zelf een WS2812 strip aan te sluiten op een esp8266 en dan die te verbinden met dat Diyhue software om te kijken of ik die als een echte hue lamp kan inladen. En dan vervolgens kijken of ik dat gekoppeld krijg met Home Assistant.

Kan ook met Home Assistant direct een 'nep' ledstrip met esp2866 met mqtt verbinden, maar dat haalt toch de mogelijkheid weg om deze te beheren via Hue apps.

Iemand hier ook mee bezig of ervaring hiermee of ben ik de enige haha

• D3nnisd
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 22-03 08:48
Dw1-nl schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:26:
Ben nu sinds 2 dagen bezig met HomeAssistant (Hass) werkt erg fijn en heb het gekoppeld met mijn Hue Bridge. Wil hier wel nog meer mee gaan doen.

Ben nu ook bezig met het volgende. Heb 2 Ikea lampen met de Hue bridge verbonden, maar zoals jullie weten werkt dit niet samen met een entertainment ruimte. Ik kwam dit Github projectje tegen wat hier nog nergens vermeld is https://github.com/diyhue/diyHue

Stukje software wat een Hue bridge emuleert op een Pi. Heb aan de ontwikkelaar gevraagd of het mogelijk is om dan de Ikea lampen te emuleren als Hue lampen en dat zou moeten kunnen, maar hij zegt dat er zo wie zo 0.5 tot 1s delay in de Ikea lampen zit ten opzichte van de Hue lampen.

Had nog deze blog gelezen welke hier ook al eerder voorbij is gekomen https://char.gd/blog/2018...er-philips-hue-led-strips om zelf Hue ledstrips te maken met een Aliexpress controller, maar ook dit bied geen entertainment ruimte ondersteuning en wil toch graag koppelen met mijn Ambilight TV en wil voor feestjes de sync functie gebruiken voor syncen van spotify en de lampen.

Ga nu kijken om zelf een WS2812 strip aan te sluiten op een esp8266 en dan die te verbinden met dat Diyhue software om te kijken of ik die als een echte hue lamp kan inladen. En dan vervolgens kijken of ik dat gekoppeld krijg met Home Assistant.

Kan ook met Home Assistant direct een 'nep' ledstrip met esp2866 met mqtt verbinden, maar dat haalt toch de mogelijkheid weg om deze te beheren via Hue apps.

Ik heb die diyhue geprobeerd en het werkt een beetje meh. Vooral het koppelen is een ramp en hij werkt soms wel en soms niet met de hue app.

Was overigens een paar maanden terug voordat ik de echte hue kocht.

• Erik1971
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 13:16
Dw1-nl schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:26:

Zal helaas niet gaan werken, voor Hue Entertainment, moet de lamp de speciale (Hue Entertainment) ZigBee commando's ondersteunen. Dus ook al probeer je de niet Hue Lamp als Hue lamp voor te laten doen, dan nog gaat het niet werken.

Voor Hue entertainment moet je Hue kleuren lampen hebben en de echte Hue Bridge, elke andere oplossing gaat niet werken, of je emuleerd de hele bridge en dan als de applicaties die Hue Entertaiment ondersteunen het pikken dan zal het niet dezelfde ervaring geven als met echte Phillips Hue producten.

Erik1971 wijzigde deze reactie 02-01-2019 23:44 (4%)

• KlaasjeNL
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 17-03 09:33
Wekko306 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 12:52:
Vandaag even een Hue strip met totale lengte van 6m (2m basis + 4x verlengstuk van een meter) onder ons bed geplakt. Kunnen de losse nachtlampjes eindelijk weg. Enig nadeel: de voeding van het geheel blijkt flink hoog te piepen wanneer je wit/geel licht kiest met een sterkte van meer dan 50% :|

[...]

Vond deze oude post terug, kennelijk bestaat dit probleem dus nog steeds. Heb je toevallig nog reactie gekregen van Philips en zo ja, een nieuwe voeding ontvangen waarmee dit is opgelost?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik daarna geen contact heb opgenomen en het eigenlijk helemaal vergeten ben. Ik heb de strip dan ook vrijwel nooit voluit op wit/geel staan en als dat al zo is, is er blijkbaar genoeg omgevingsgeluid waardoor ik de afgelopen maanden niks heb gehoord... Maar nu ga ik er natuurlijk weer op letten... |:(

Ik ben overigens iemand met een goed gehoor die zich aan het kleinste piepje of zoemetje dood kan ergeren. Van de zacht zoemende spaarlamp in de badkamer tot een nauwelijks hoorbaar fluitje van de tocht bij de voordeur. Als ik mij de afgelopen maanden niet heb gestoord aan de voeding van de strip zegt dat wel wat.

• Wekko306
KlaasjeNL schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 00:28:
[...]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik daarna geen contact heb opgenomen en het eigenlijk helemaal vergeten ben. Ik heb de strip dan ook vrijwel nooit voluit op wit/geel staan en als dat al zo is, is er blijkbaar genoeg omgevingsgeluid waardoor ik de afgelopen maanden niks heb gehoord... Maar nu ga ik er natuurlijk weer op letten... |:(

Ik ben overigens iemand met een goed gehoor die zich aan het kleinste piepje of zoemetje dood kan ergeren. Van de zacht zoemende spaarlamp in de badkamer tot een nauwelijks hoorbaar fluitje van de tocht bij de voordeur. Als ik mij de afgelopen maanden niet heb gestoord aan de voeding van de strip zegt dat wel wat.
Heb gisteren toch maar even gebeld met Philips. Er schijnen 3 typen voedingen te zijn, ik krijg nu een ander type opgestuurd waarmee het als het goed is opgelost zou zijn. De voeding ligt precies onder ons bed, dus die hoor je helaas vrij goed omdat het er stil is en je er met je hoofd vrij dichtbij ligt. Ben benieuwd of het straks daadwerkelijk helemaal is opgelost. Overigens voor nu maar een vrij gele kleur ingesteld waarmee het piepen al een stuk minder is.

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13:57
Wekko306 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 06:20:
[...]

Heb gisteren toch maar even gebeld met Philips. Er schijnen 3 typen voedingen te zijn, ik krijg nu een ander type opgestuurd waarmee het als het goed is opgelost zou zijn. De voeding ligt precies onder ons bed, dus die hoor je helaas vrij goed omdat het er stil is en je er met je hoofd vrij dichtbij ligt. Ben benieuwd of het straks daadwerkelijk helemaal is opgelost. Overigens voor nu maar een vrij gele kleur ingesteld waarmee het piepen al een stuk minder is.
Ik heb er zelf ook last van met beide strips als ze wit licht geven moet er ook nog wat aan doen want als er geen geluid aanstaat dan hoor je het toch duidelijk. Ik zet hem meestal maar naar blauw of groen dan hoor je het niet maar het zou niet moeten. Dit is ook de reden dat ik de 2de strip nog niet heb aangesloten.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 15-03 14:26
Heeft er iemand een goede oplossing voor Philips Hue i.c.m. plaatsing in de badkamer?

Ik wil graag de std. badkamerverlichting aan het plafond vervangen door Hue (middels opbouwspots 2-lamps).
Een spot hangt in het midden van de badkamer, waar IP44 sowieso zal volstaan. De andere hangt in een (open) doucheruimte, waar ik dus met IP67 moet werken.

Any ideas? Ik kan helaas geen geschikte oplossing vinden. Geen Hue-integrated spots, maar ook geen losse oplossingen...

• Forza11
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-03 20:00
Ik probeer een oude living colors gen2 aan de praat te krijgen. Weet iemand of de lamp direct aan moet gaan als de stekker erin gaat? Of moet de lamp aangezet worden met de remote?

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

D3nnisd schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:16:
[...]

Ik heb die diyhue geprobeerd en het werkt een beetje meh. Vooral het koppelen is een ramp en hij werkt soms wel en soms niet met de hue app.

Was overigens een paar maanden terug voordat ik de echte hue kocht.
Erik1971 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:40:
[...]

Zal helaas niet gaan werken, voor Hue Entertainment, moet de lamp de speciale (Hue Entertainment) ZigBee commando's ondersteunen. Dus ook al probeer je de niet Hue Lamp als Hue lamp voor te laten doen, dan nog gaat het niet werken.

Voor Hue entertainment moet je Hue kleuren lampen hebben en de echte Hue Bridge, elke andere oplossing gaat niet werken, of je emuleerd de hele bridge en dan als de applicaties die Hue Entertaiment ondersteunen het pikken dan zal het niet dezelfde ervaring geven als met echte Phillips Hue producten.
Ik had aan de ontwikkelaar van het project gevraagd wat hij aanraad. Hij zegt dat een ledstrip met esp8266 verbonden met de emulator gewoon zonder problemen als Hue lamp in een entertainment ruimte moet werken.

Dit was zijn reactie:
In our esp8266 firmware is integrated a dedicated udp service that is able to handle frames at fast speed (entertainment send about 25/second) and most of smart lights don't support this rate (ex: Yeelight has max 144/min). The reason why with original hue bridge work only original philips lights is similar, they integrate something proprietary that is not in zigbee standard. One of the big reason why ws8212 strips are recommended for entertainment is because you can split them in multiple virtual lights, and this is currently not possible to do even with original Philips Hue Strip.
Ik ga het eens uit proberen en laat het jullie weten.

• Erik1971
Dw1-nl schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:12:
[...]

[...]

Ik had aan de ontwikkelaar van het project gevraagd wat hij aanraad. Hij zegt dat een ledstrip met esp8266 verbonden met de emulator gewoon zonder problemen als Hue lamp in een entertainment ruimte moet werken.

Dit was zijn reactie:
[...]

Ik ga het eens uit proberen en laat het jullie weten.
Ik ben benieuwd hoe dat gaat werken, maar als je het werkend heb lees ik het graag!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22-03 17:17
Ik heb wat Ikea lampen hangen aan Hue Bridge, maar die dimmen maar tot 50% ofzo. Daaronder gaan ze niet zachter branden. Is dat standaard bij Ikea lampen, of ligt dat aan de koppeling met Hue Bridge?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• BigSurf
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 10:16
Dennis van der Stelt schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:37:
Ik heb wat Ikea lampen hangen aan Hue Bridge, maar die dimmen maar tot 50% ofzo. Daaronder gaan ze niet zachter branden. Is dat standaard bij Ikea lampen, of ligt dat aan de koppeling met Hue Bridge?
Las dit hier:

https://www.androidplanet...e-tradfri-ikea-toevoegen/
Daarnaast hadden we een probleem dat de lamp niet compleet wilde dimmen. Het laagste niveau was nog best helder. Mogelijk lag dit aan onze fitting, maar het kan ook aan de software liggen.

• RemcoS86
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 11:33
Zit er een verschil tussen de Philips hue starterkit white and Color ambiance e27 met en zonder de Google home mini? Ze zijn namelijk even duur (160 euro) en ik zie niet in waarom je nu de starterskit zonder Google mini zou kiezen?

• Erik1971
Dennis van der Stelt schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:37:
Van Ikea Tradfri is bekent dat deze niet zo diep dimmen als de Hue lampen, is ook zo als deze achter Tradfri hub hangt!

Om diep dimmende Led lampen te maken heb je de juiste hardware nodig, lees combinatie van voeding en type leds en deze zijn ook duurder, vandaar dat Tradfri lampen zo goedkoop zijn in vergelijk met Hue lampen!

Heb zelf ook Tradfri lamp achter Hue bridge hangen en vind dat minimum dim level net laag genoeg is voor de toepassing waar ik hem gebruik (gang lamp)!

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
Forza11 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:43:
Ik probeer een oude living colors gen2 aan de praat te krijgen. Weet iemand of de lamp direct aan moet gaan als de stekker erin gaat? Of moet de lamp aangezet worden met de remote?
Als je de stekker in het stopcontact steekt dan gaat de lamp even aan, rood naar geel, naar groen en naar blauw en vervolgens uit.

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh Tekna.

• Spelbreker1
  • Laatst online: 06-01 20:17
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen; ik krijg maar geen verbinding met de bridge op 4G sinds vandaag. De WiFi verbinding werkt wel, waar kan dit aan liggen en beter nog, hoe los ik dit probleem op.

• Erik1971
Spelbreker1 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:22:
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen; ik krijg maar geen verbinding met de bridge op 4G sinds vandaag. De WiFi verbinding werkt wel, waar kan dit aan liggen en beter nog, hoe los ik dit probleem op.
Had ik net ook even, maar nu werkt het weer, denk dat Philips met hun servers bezig was, vorige week lag het er drie dagen uit, omdat te veel mensen hun nieuwe Hue bridge aanmelde, luxe probleem ;) !

• Spelbreker1
Erik1971 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:37:
[...]

Had ik net ook even, maar nu werkt het weer, denk dat Philips met hun servers bezig was, vorige week lag het er drie dagen uit, omdat te veel mensen hun nieuwe Hue bridge aanmelde, luxe probleem ;) !
Hier nog niet.

• NinjaTrek2891
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 20-03 17:05
Heb sinds vier uur problemen met de lampen. Alles inclusief API wat via meethue.com gaat lijkt niet te werken.

Inloggen op meethue.com voor Mijn Hue gaat ontzettend langzaam.

En dat terwijl ik alles aan het instellen was voor de extra Home Mini.

https://twitter.com/tweethue/status/1080867645858164736

NinjaTrek2891 wijzigde deze reactie 03-01-2019 18:22 (6%)

• Erik1971
Nu bij mij ook niet meer.... Niets aan te doen, zullen wel weer server problemen zijn! Zal ff melding maken op Facebook pagina van Philips Hue!

• ThinkPad
  • Nu online

ThinkPad wijzigde deze reactie 03-01-2019 18:46 (69%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• J. de Sloper
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 09:19
vanardenne schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:47:
Ik heb onderstaande Zigbee inbouw dimmer gekocht om 'domme' plafondlampen via Hue te kunnen bedienen en dimmen en inmiddels vandaag uitgeprobeerd. In mijn geval met 1 lamp uit een set grote bulbs met led filament. Conclusie: het werkt!

Koppelen aan Hue ging vlekkeloos. Het bedienen en dimmen doe je zoals je ook met normale Hue lampen zou doen en je kan het dus bijvoorbeeld ook koppelen aan je Dimmer switch of (omgebouwde) Hue Tap.

Goed om te weten:
  • 3 draden nodig. Ik kwam er tijdens het installeren pas achter dat je ook een nul draad nodig hebt in de wandcontactdoos. Anders werkt het niet. Dat heb ik nog niet, dus moet nog even kijken of ik een draad trek of dat ik de dimmer achter het plafondkapje kwijt kan en daar aansluit.
  • Combinatie met normale schakelaar? Ik heb het ook nog niet geprobeerd met een normale puls schakelaar er aan, dan zou je 'm ook nog op normale manier moeten kunnen bedienen
  • Knipperen? Mijn lampen blijken redelijk gevoelig voor type dimmer in welke mate ze af en toe gaan knipperen. Daar heb ik met mijn huidige Merten/Schneider Electric dimmer erg veel last van. Dit lijkt nog niet zo te zijn bij deze Iluminize/Sunricher dimmer (wel 1x in eerste 5 minuut na aansluiten) maar dit is nog iets wat ik wat langer moet testen om goed te kunnen beoordelen.
  • Verschilende merken, zelfde dimmer. Iuminize verkoopt dus inderdaad Sunricher dimmers onder eigen naam/branding, in de Hue app zie je Sunricher als fabrikant. Sunricher heb ik uiteindelijk niet kunnen kopen via Alibaba, kreeg geen gehoor.
[...]
Ik heb mijn dimmer binnen gekregen maar ik krijg het niet gekoppeld aan de Hue bridge. Heb je nog iets bijzonders gedaan of werkte het direct?

• gerwinf
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 20:52
Ik heb onderstaande Zigbee inbouw dimmer gekocht om 'domme' plafondlampen via Hue te kunnen bedienen en dimmen en inmiddels vandaag uitgeprobeerd. In mijn geval met 1 lamp uit een set grote bulbs met led filament. Conclusie: het werkt!

Koppelen aan Hue ging vlekkeloos. Het bedienen en dimmen doe je zoals je ook met normale Hue lampen zou doen en je kan het dus bijvoorbeeld ook koppelen aan je Dimmer switch of (omgebouwde) Hue Tap.

Goed om te weten:
  • 3 draden nodig. Ik kwam er tijdens het installeren pas achter dat je ook een nul draad nodig hebt in de wandcontactdoos. Anders werkt het niet. Dat heb ik nog niet, dus moet nog even kijken of ik een draad trek of dat ik de dimmer achter het plafondkapje kwijt kan en daar aansluit.
  • Combinatie met normale schakelaar? Ik heb het ook nog niet geprobeerd met een normale puls schakelaar er aan, dan zou je 'm ook nog op normale manier moeten kunnen bedienen
  • Knipperen? Mijn lampen blijken redelijk gevoelig voor type dimmer in welke mate ze af en toe gaan knipperen. Daar heb ik met mijn huidige Merten/Schneider Electric dimmer erg veel last van. Dit lijkt nog niet zo te zijn bij deze Iluminize/Sunricher dimmer (wel 1x in eerste 5 minuut na aansluiten) maar dit is nog iets wat ik wat langer moet testen om goed te kunnen beoordelen.
  • Verschilende merken, zelfde dimmer. Iuminize verkoopt dus inderdaad Sunricher dimmers onder eigen naam/branding, in de Hue app zie je Sunricher als fabrikant. Sunricher heb ik uiteindelijk niet kunnen kopen via Alibaba, kreeg geen gehoor.
[...]
Ik heb (uiteraard) de intro + dit bericht geheel gelezen, maar is dit de enige oplossing om "domme" lampen te bedienen met Philips Hue? Ik heb boven mijn eettafel 4 led spiraal lampen hangen die ik wil kunnen dimmen.

• vanardenne
  • Niet online
J. de Sloper schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 20:31:
[...]

Ik heb mijn dimmer binnen gekregen maar ik krijg het niet gekoppeld aan de Hue bridge. Heb je nog iets bijzonders gedaan of werkte het direct?
Bij mij ging t heel vlot. Volgens mij vooral belangrijk om op de timing te letten wanneer je t stroom zet op de dimmer. Eerst de app op zoeken te zetten en dan stroom op de dimmer. Omdat de dimmer alleen de eerste 15 sec op Discovery mode staat. Had je dat al op die manier gedaan?

vanardenne wijzigde deze reactie 03-01-2019 21:33 (6%)

Canon EOS 550D | GoPro Hero6 Black | Mavic Pro Platinum | Macbook Pro Retina

• vanardenne
  • Niet online
gerwinf schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 20:52:
[...]

Ik heb (uiteraard) de intro + dit bericht geheel gelezen, maar is dit de enige oplossing om "domme" lampen te bedienen met Philips Hue? Ik heb boven mijn eettafel 4 led spiraal lampen hangen die ik wil kunnen dimmen.
In ieder geval de enige manier die ik heb kunnen vinden om lampen die aan t lichtnet hangen direct aan Hue te kunnen koppelen. Je hebt mogelijk nog wat goedkopere manieren als je t via Home Automation server zou doen. Bijv met Klikaanklikuit.

• J. de Sloper
vanardenne schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 21:28:
[...]

Bij mij ging t heel vlot. Volgens mij vooral belangrijk om op de timing te letten wanneer je t stroom zet op de dimmer. Eerst de app op zoeken te zetten en dan stroom op de dimmer. Omdat de dimmer alleen de eerste 15 sec op Discovery mode staat. Had je dat al op die manier gedaan?
Ja, zo heb ik het ook gedaan. Overigens zet je de Discovery weer 15 seconden aan via de learning key.

• vanardenne
  • Niet online
J. de Sloper schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 21:42:
[...]

Ja, zo heb ik het ook gedaan. Overigens zet je de Discovery weer 15 seconden aan via de learning key.
Ok. En draden ook zeker weten op de juiste manier aangesloten?

• koentje3
  • Laatst online: 22-03 17:42
Vraagje - Zijn er mensen die ervaring hebben met de GU10 color lampen? Ik lees vrij veel (oude) reviews waarin ze aangeven dat kleuren (m.n. groen) niet goed worden weergegeven. Ik weet dat er verschillende versies van de E27 lampen in omloop zijn, zoals de 'richer colors' lampen, die de kleuren beter weergeven. Voor GU10 kan ik echter niet vinden of dit ook zo is.

Ik wil de lampen gaan gebruiken als ondersteuning van mijn ambilight, dus ik zou het zonde vinden als de ambilight daadwerkelijk groen weergeeft, en de GU10 lampen een soort gelig-groen. Hebben mensen hier ook ervaring mee?

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 11:35
koentje3 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:43:
Vraagje - Zijn er mensen die ervaring hebben met de GU10 color lampen? Ik lees vrij veel (oude) reviews waarin ze aangeven dat kleuren (m.n. groen) niet goed worden weergegeven. Ik weet dat er verschillende versies van de E27 lampen in omloop zijn, zoals de 'richer colors' lampen, die de kleuren beter weergeven. Voor GU10 kan ik echter niet vinden of dit ook zo is.

Ik wil de lampen gaan gebruiken als ondersteuning van mijn ambilight, dus ik zou het zonde vinden als de ambilight daadwerkelijk groen weergeeft, en de GU10 lampen een soort gelig-groen. Hebben mensen hier ook ervaring mee?
Ik zie eerlijk gezegd niet veel verschil al moet ik zeggen dat ik de kleur groen niet echt gebruik.
Het is bij mij geel of paarsig.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• WaMeLiNoS
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 01:28
Met de nieuwe update van december met de return to old state heb ik een aantal GU10 lampen die aangeven in de app dat ze deze functie niet hebben. Dan zou er een update moeten zijn, deze gecheckt en komt niets uit naar voren.

De lampen hebben dezelfde firmware versies als degenen die het wel gewoon al ondersteunen. Iemand nog ideeën voor ik naar Philips zelf ga?

• Tusk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:35

Tusk

Om daarom!

Ik heb alleen Gu10 color dus geen peertjes om mee te vergelijken. Het groen heeft idd een beperking, maar dat heeft mij nog geen seconde gestoord. Het spectrum gaat van geel naar appeltjes groen en dan direct naar cyaan. Dus echt bosgroen zit er niet bij. Maar nogmaals ik weet niet of dit bij de E27/14 wel zo is.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14:06
Van de GU10 is nog steeds geen nieuwe versie uitgebracht. Die oude reviews zijn dus nog steeds actueel.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Brobbel
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 08:34
WaMeLiNoS schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:56:
Met de nieuwe update van december met de return to old state heb ik een aantal GU10 lampen die aangeven in de app dat ze deze functie niet hebben. Dan zou er een update moeten zijn, deze gecheckt en komt niets uit naar voren.

De lampen hebben dezelfde firmware versies als degenen die het wel gewoon al ondersteunen. Iemand nog ideeën voor ik naar Philips zelf ga?
Heb hetzelfde probleem met een van mijn E27 lampen. Zelfde firmware, komt uit dezelfde beginset als andere lampen, alles goed behalve die ene lamp.
Heb dit al aan Philips gemeld, maar het is nog steeds in onderzoek, dus helaas nog geen oplossing.

• WaMeLiNoS
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 01:28
Brobbel schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:46:
[...] Heb hetzelfde probleem met een van mijn E27 lampen. Zelfde firmware, komt uit dezelfde beginset als andere lampen, alles goed behalve die ene lamp.
Heb dit al aan Philips gemeld, maar het is nog steeds in onderzoek, dus helaas nog geen oplossing.
Mocht je een update hebben hoor ik het graag. Ik zal de case wel melden bij Philips in elk geval!

• i2Paq
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22-03 18:20

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

[...]

Heb hetzelfde probleem met een van mijn E27 lampen. Zelfde firmware, komt uit dezelfde beginset als andere lampen, alles goed behalve die ene lamp.
Lamp al eens stroomloos gemaakt (stekker er uit/ uit fitting gedraaid)?

• d0s
  • Laatst online: 11:44

d0s

sssst

[...]

Verwijder de lamp helemaal in de Hue app, en voeg hem daarna opnieuw toe (via zoeken). Dat was voor een aantal hier de oplossing.

• Brobbel
i2Paq schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:10:
[...]

Lamp al eens stroomloos gemaakt (stekker er uit/ uit fitting gedraaid)?
Dit heb ik geprobeerd, echter zonder het gewenste resultaat.
d0s schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:17:
[...]

Verwijder de lamp helemaal in de Hue app, en voeg hem daarna opnieuw toe (via zoeken). Dat was voor een aantal hier de oplossing.
Dit ga ik vanavond even testen. Bedankt voor de suggestie!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wat is jullie ervaring met de combinatie Hue en Ambilight?

Ik heb de mogelijkheid om een Philips TV met Ambilight te kopen en dat lijkt mij wel wat samen met Hue.

• koentje3
  • Laatst online: 22-03 17:42
i2Paq schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:15:

Ik heb de mogelijkheid om een Philips TV met Ambilight te kopen en dat lijkt mij wel wat samen met Hue.
Ik maak er nu gebruik van, het vergt wel wat instel-tijd. Als je de lampen (en ambilight) allemaal op standaard laat staan, dan moet je van goede huize komen wil je geconcentreerd blijven kijken naar de TV. Het is dan echt een disco. De Hue lampen hebben daarbij ook een kleine lag ten opzichte van de ambilight.

Voor normaal tv kijken of gamen gebruik ik altijd ambilight, maar zelden de hue lampen. Als ik echter een film ga kijken, dan zet ik de lampen erbij aan, met alle settingen zo minimaal mogelijk. Het is dan naar mijn idee wel echt een verrijking van het film kijken / ambilight. Dusdanig dat ik mijn Hue-lampen nog verder wil uitbreiden naar plafondspotjes erbij :P

• Tusk

Tusk

Om daarom!

i2Paq schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:15:

Het grootste nadeel is, en dat heeft ambilight zelf ook. Dat wanneer het scherm zwart is, de lampen heel zacht wit licht geven. Ik heb 2 spots boven mijn salontafel, maar ik vind het daardoor te licht in de kamer, vooral bij donkere scenes. En ik heb ze in de app op het allerzachtste standje staan.

Ander nadeeltje is dat de app op je telefoon de dingen letterlijk berekent, waardoor dit wel een paar %-en van je accu weg eet.

Ik gebruik het bijna nooit meer. Ik vind de ambilight van mijn tv meer dan voldoende (en erg mooi!)

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

@Tusk en @koentje3, bedankt voor de input.

De Philips is inmiddels gekocht en wordt vanavond door mij opgehaald.

• J. de Sloper
vanardenne schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:23:
[...]

Ok. En draden ook zeker weten op de juiste manier aangesloten?
Uiteraard, heb jij ook een bijbehorende afstandsbediening die je eerst gekoppeld hebt?

• Spelbreker1
Iconnecthue is wel een dure app zeg. Is het zijn geld waard? Kun je makkelijk dynamische scenes maken die van kleur veranderen of is het allemaal statisch?

• Brobbel
d0s schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:17:
[...]

Brobbel schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:21:
Dit ga ik vanavond even testen. Bedankt voor de suggestie!
Gisteravond niet meer gelukt, maar het net wel even getest. En inderdaad: dit heeft gewerkt! Ook bij deze lamp kan ik nu de stand "herstel na stroomuitval" (return to old state) gebruiken.

• wolfje1970
  • Laatst online: 08-03 12:23
Goedemorgen,
Ik wil graag een twee dimmers in mijn slaapkamer gebruiken. Een bij de deur ipv de vaste schakelaar en een bij het bed. Ik krijg dit niet voor elkaar in de configuratie. Wanneer ik een lamp toewijs aan dimmer 2, verdwijnt hij uit het overzicht van dimmer 1. Ook een extra kamer aanmaken werkt niet.
Is dit uberhaupt mogelijk en zo ja, hoe pak ik dit aan

• Wekko306
wolfje1970 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:35:
Goedemorgen,
Ik wil graag een twee dimmers in mijn slaapkamer gebruiken. Een bij de deur ipv de vaste schakelaar en een bij het bed. Ik krijg dit niet voor elkaar in de configuratie. Wanneer ik een lamp toewijs aan dimmer 2, verdwijnt hij uit het overzicht van dimmer 1. Ook een extra kamer aanmaken werkt niet.
Is dit uberhaupt mogelijk en zo ja, hoe pak ik dit aan
Het zou gewoon prima moeten werken. Ik gebruik ook 2 dimmers voor 1 strip (voorheen dezelfde 2 dimmers voor 1 groep van nachtlampjes). Was gewoon een kwestie van de dimmer toevoegen als accesoires, de kamer selecteren en de knoppen instellen. Bij het aanmaken van de tweede dimmer was de slaapkamer gewoon nog beschikbaar om te kiezen.

• vanardenne
  • Niet online
J. de Sloper schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:43:
[...]

Uiteraard, heb jij ook een bijbehorende afstandsbediening die je eerst gekoppeld hebt?
Nee, ik heb geen schakelaar aangesloten. Bestuur alleen via de hue bridge.

Geeft de lamp wel licht als je alles aangesloten hebt, of heb je eigenlijk nog geen indicatie gehad dat de dimmer werkt?

vanardenne wijzigde deze reactie 05-01-2019 11:09 (17%)

• Malignant
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22-03 12:59
iDanny schreef op maandag 24 december 2018 @ 17:54:
[...]

Aanradertje hoor 👌 lengte weet ik niet precies, maar zie foto! Led controller en adapter is IP67! Zoals je ziet kun je wanneer het draad te kort is altijd nog een stopcontact onder de grond of achter een plant verstoppen.
Wat is de lichtopbrengst van deze outdoor strips ?
Zit er aan te denken om er 2 tegen het dak in mijn overkapping te plaatsen van 2 meter namelijk.
Dan heb ik sfeer verlichting in de overkapping, maar ik wil deze ook als hoofdverlichting gebruiken om te zien wat er op de BBQ gebeurd in de donkere dagen.

Produceren deze daar ook genoeg licht voor ?

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Horizon - Playstation 4 - Xbox360 - Core i7 930 @ 3.8Ghz - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:42
Spelbreker1 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 03:18:
Iconnecthue is wel een dure app zeg. Is het zijn geld waard? Kun je makkelijk dynamische scenes maken die van kleur veranderen of is het allemaal statisch?
Persoonlijk vind ik iConnectHue zijn geld dubbel en dwars waard. Maar ik gebruik hem dan ook alleen met de basisfuncties en de Automation en Widget Editor. Al die andere Scenes en Disco en Animation upgrades is misschien wel leuk maar die gebruik je toch hooguit incidenteel.
iConnecthue is voor mij de basis om met Hue te werken; de officiele app en andere apps gebruik ik niet.

Have Fun Funske

• eddedrukker
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 11:23
Hoe kan ik een motionsensor tijdelijk onderbreken? Gang bij mij heeft 2 motion sensors boven en beneden. De ene bedient beneden hue lamp en de andere boven de hue lamp, dit gaat perfect. Nu wil mijn vriendin als ze kleren moet zoeken in de klerenrek op de gang boven via een hue dimmer via de 1 ste knop tijdelijk vol wit licht hebben boven en dit dan ook weer via die dimmer met de uitknop uitzetten en dat dan de motionsensor zijn werk weer doet met de ingestelde scene/ proramma. Kan dit met de formule sensor snooze uit de labs? Of zijn er meer mogelijkheden. Dimmer nu ingestel met knop 1 vol wit licht, en die werkt dan maar als de ingestelde tijd van de sensor is verlopen gaat de lamp uit

eddedrukker

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
koentje3 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:49:
[...]

Ik maak er nu gebruik van, het vergt wel wat instel-tijd. Als je de lampen (en ambilight) allemaal op standaard laat staan, dan moet je van goede huize komen wil je geconcentreerd blijven kijken naar de TV. Het is dan echt een disco. De Hue lampen hebben daarbij ook een kleine lag ten opzichte van de ambilight.

Voor normaal tv kijken of gamen gebruik ik altijd ambilight, maar zelden de hue lampen. Als ik echter een film ga kijken, dan zet ik de lampen erbij aan, met alle settingen zo minimaal mogelijk. Het is dan naar mijn idee wel echt een verrijking van het film kijken / ambilight. Dusdanig dat ik mijn Hue-lampen nog verder wil uitbreiden naar plafondspotjes erbij :P
Heb sinds eergisteren de Philips oled tv pos9002, met ambilight dus
De ambilight zorgt voor een behoorlijk grote goed zichtbare witte balk op het plafond. Ook het nieuwere 803 model van Philips heeft deze witte balk bij het ambilight.
Deze klacht is een zeer veel voorkomende klacht voor het pos9002 model...helaas.

En inderdaad zoals jij aangeeft, als ik mijn Hue lampen in de woonkamer combineer (in te stellen via de TV) met mijn Philips TV, lijkt het hier wel een kerstboom /circus/kermis ;)

Gebruik ambilight niet momenteel, vanwege dus die enorme witte balk op mijn plafond.
De Hue lampjes achter op de TV zijn gewoon zeer slecht geplaatst cq gepositioneerd door Philips

Geert1976 wijzigde deze reactie 05-01-2019 16:20 (3%)

• J. de Sloper
vanardenne schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:06:
[...]

Geeft de lamp wel licht als je alles aangesloten hebt, of heb je eigenlijk nog geen indicatie gehad dat de dimmer werkt?
Ja er is licht en als ik de learning key of de min. set lang indruk gaat de lamp knipperen. Alles lijkt dus te werken maar ik krijg geen koppeling met de Hue of een IKEA dimmer.

• J. de Sloper
vanardenne schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:06:
[...]

Ik heb dus de verkeerde dimmer gekregen/besteld namelijk de 500.201 en deze werkt via een RF afstandsbediening. De link in je post verwijst ook naar deze RF dimmer. Hij gaat maandag weer terug naar Amazon.

Heb je toevallig een link naar de Zigbee uitvoering iluminize 511.201 op Amazon want ik kan hem daar niet vinden.

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:19
Geert1976 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:53:

Gebruik ambilight niet momenteel, vanwege dus die enorme witte balk op mijn plafond.
De Hue lampjes achter op de TV zijn gewoon zeer slecht geplaatst cq gepositioneerd door
Philips TP Vision
Philips tv's worden al jaren niet meer door philips gemaakt.

job wijzigde deze reactie 05-01-2019 17:38 (6%)

• Geert1976
  • Niet online
job schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:38:
[...]

Philips tv's worden al jaren niet meer door philips gemaakt.
Sorry, my bad ;)

Ik bedoelde ook TPVision

• Reist
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22-03 10:35

Goed om te weten:
[...]
Ik heb deze dimmer besteld op basis van dit bericht, uitgeprobeerd maar kreeg t niet aan de praat. Nu blijkt dat dit specifieke model niet de Zigbee uitvoering is maar de 868 uitvoering (500.202).

Opletten dus welke je besteld!

• vanardenne
  • Niet online
J. de Sloper schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:33:
[...]

Ik heb dus de verkeerde dimmer gekregen/besteld namelijk de 500.201 en deze werkt via een RF afstandsbediening. De link in je post verwijst ook naar deze RF dimmer. Hij gaat maandag weer terug naar Amazon.

Heb je toevallig een link naar de Zigbee uitvoering iluminize 511.201 op Amazon want ik kan hem daar niet vinden.
Dat is typisch. De link in mijn amazon 'eerdere bestellingen' overzicht verwijst nu ook naar die RF variant met afstandsbediening. Op de Iluminize Zigbee overzichtspagina om Amazon staat ook gelinkt naar de Radio variant. Dus ik denk dat hij nu niet beschikbaar is en dat ze de oorspronkelijke Zigbee link gebruiken om door te linken naar de RF variant. Onhandig wel.

Ik heb dit nu als waarschuwing in de post er bij gezet.

Je zou als alternatief voor de iCasa dimmer kunnen gaan, die ook eerder in dit topic genoemd is.
Reist schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 18:28:
[...]

Ik heb deze dimmer besteld op basis van dit bericht, uitgeprobeerd maar kreeg t niet aan de praat. Nu blijkt dat dit specifieke model niet de Zigbee uitvoering is maar de 868 uitvoering (500.202).

Opletten dus welke je besteld!
J. de Sloper had hetzelfde, erg onhandig dat die link niet betrouwbaar bleek. Heb het als waarschuwing erbij gezet.

vanardenne wijzigde deze reactie 05-01-2019 18:38 (39%)

• Da_maniaC
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19-03 18:19

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Vandaag eindelijk de Lumiance Trend 75 swing spots ontvangen en ingebouwd. Bij deze idd de bevestiging dat de Hue GU10 Color v2 er ook in past. :)
De swing werkt ook gewoon met de spots ingebouwd.

Da_maniaC wijzigde deze reactie 05-01-2019 19:49 (4%)

Inventory | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Preaper
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:43
Is elke LivingWhites stekker te koppelen met de Philips Hue of moet je nog opletten welke je precies in huis haalt?

Ik objecteer, u eer.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10:35

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Geert1976 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:53:
De ambilight zorgt voor een behoorlijk grote goed zichtbare witte balk op het plafond.
Heel eenvoudig op te lossen door een strookje isolatie tape. Je kan ook verf tape gebruiken en deze zwart kleuren, dat laat iets meer licht door. Er zijn ook mensen die er een spiegel strook boven plakken en het direct op de muur projecteren.
Persoonlijk erger ik mij niet zo aan die streep al moest ik er wel even aan wennen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Geert1976
  • Niet online
DukeBox schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 20:36:
[...]

Heel eenvoudig op te lossen door een strookje isolatie tape. Je kan ook verf tape gebruiken en deze zwart kleuren, dat laat iets meer licht door. Er zijn ook mensen die er een spiegel strook boven plakken en het direct op de muur projecteren.
Persoonlijk erger ik mij niet zo aan die streep al moest ik er wel even aan wennen.
Ja, las elders de tip van het strookje isolatie tape. Wellicht komende week maar eens knutselen.

Bedankt voor je mooie tips!

• Erik1971
Preaper schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 20:29:
Is elke LivingWhites stekker te koppelen met de Philips Hue of moet je nog opletten welke je precies in huis haalt?
Er is maar 1 versie van de LivingWhites in omloop geweest, dus geen verschillende versies waar je rekening mee moet houden. Heb er zelf ook eentje in gebruik, momenteel om de kerst verlichting aan en uit te zetten.

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:42
DukeBox schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 20:36:
Ik heb ook die tv en in het begin irriteerde me die balk ook, maar het is inderdaad zoals je zegt een kwestie van wennen.

Have Fun Funske

• SilverRST
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 03-03 18:46
Ik heb de laatste update niet kunnen installeren want telkens als ik naar updates zoek, geeft het aan dat er geen updates zijn. Dus ik kan niks instellen wat betreft het 'Gedrag bij inschakelen' opties. Ik heb meermaals de Bridge V2 van de stroom afgehaald en dat voor 2-4 minuten en ook de lampen uitgeschakeld, helemaal niks. Het zijn LCT012 lampen en E14 versies.

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13:14
Ik heb net deze lamp besteld voor onze eetkamertafel, hiervoor heb ik ook een Hue Color besteld, maar ik twijfel of deze lamp niet het bereik van de hue lamp beinvloed, hij is namelijk van metaal.

Er staat wel een Hue Go dicht bij in de buurt, deze zend het signaal ook door toch?

Danielson wijzigde deze reactie 06-01-2019 15:25 (13%)

• Erik1971
Danielson schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:25:
Ik heb net deze lamp besteld voor onze eetkamertafel, hiervoor heb ik ook een Hue Color besteld, maar ik twijfel of deze lamp niet het bereik van de hue lamp beinvloed, hij is namelijk van metaal.

Er staat wel een Hue Go dicht bij in de buurt, deze zend het signaal ook door toch?
Als ik het plaatje bestudeer dan verwacht ik geen problemen met bereik.

De Hue Go zal inderdaad het signaal doorgeven, mits de batterijen vol zijn of wanneer de HueGo aan de oplader hangt ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Erik1971 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:36:
[...]

Ik ben benieuwd hoe dat gaat werken, maar als je het werkend heb lees ik het graag!
Zo heb het werkend.

Is nog allemaal nieuw voor mij Hue en Home Assistant, maar wilde beiden graag combineren.

Heb nu een PI 3 draaien met Docker erop met Home Assistant en DIYHue. Heb een ESP8266 geprogrammeerd volgens de DIYHue code en er een WS2812 ledstrip aangehangen.

Het mooie van de WS2812 ledstrip is dat ik 3 lampen kan simuleren op 1 ledstrip. Moet wel nog kijken naar een ledstrip met WW erbij voor de wit kleuren.

Maar het belangrijkste.... Ik heb een chinese ledstrip werkend met Hue Sync zonder lag. En daar ging het mij om. Geen dure Hue strip maar een goedkope strip voor feestjes in de garage.

Zie: YouTube: DIYHue WS2812 strip on HueSync

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

SilverRST schreef op zondag 6 januari 2019 @ 05:21:
Ik heb de laatste update niet kunnen installeren want telkens als ik naar updates zoek, geeft het aan dat er geen updates zijn. Dus ik kan niks instellen wat betreft het 'Gedrag bij inschakelen' opties. Ik heb meermaals de Bridge V2 van de stroom afgehaald en dat voor 2-4 minuten en ook de lampen uitgeschakeld, helemaal niks. Het zijn LCT012 lampen en E14 versies.
Stroomloos (dus stekker er uit)?

• SilverRST
i2Paq schreef op zondag 6 januari 2019 @ 17:41:
[...]

Stroomloos (dus stekker er uit)?
Bedoel je de lampen eruit halen?

Het gekke is dat het wel kan in Hue Labs.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

SilverRST schreef op zondag 6 januari 2019 @ 17:57:
[...]

Bedoel je de lampen eruit halen?
Ja, of de stekker er uit (van het stroom af).

Misschien anders de lampen uit je bridge verwijderen?

• SilverRST
i2Paq schreef op zondag 6 januari 2019 @ 18:54:
[...]

Ja, of de stekker er uit (van het stroom af).

Misschien anders de lampen uit je bridge verwijderen?
Lampen heb ik uit mijn Bridge gehaald en één van de twee was wel opgelost in Hue Labs want het gaf toen 'Unsupported' aan. Maar rechtstreeks in Instellingen nog steeds niet. Lampen zijn ook van het stroom af gehaald.

• tomdevisser
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:49
Op mijn slaapkamer heb ik 2 Philips Hue lampen.
1 lamp hiervan wil ik laten schakelen met behulp van een Hue Motion Sensor of Switch.

Is het mijn enigste optie om de kamer op te delen in 2 verschillende kamers in de app of zie ik een optie over het hoofd. Ik kan enkel kiezen voor het schakelen van een volledige kamer, niet per lamp.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
tomdevisser schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:32:
Op mijn slaapkamer heb ik 2 Philips Hue lampen.
1 lamp hiervan wil ik laten schakelen met behulp van een Hue Motion Sensor of Switch.

Is het mijn enigste optie om de kamer op te delen in 2 verschillende kamers in de app of zie ik een optie over het hoofd. Ik kan enkel kiezen voor het schakelen van een volledige kamer, niet per lamp.
Met iConnectHue zou je naast kamers ook nog een groep kunnen maken voor alleen die lamp. Dan heb je dus een kamer met alle slaapkamerlampen en een groep met 1 lamp om te gebruiken voor je sensor / switch

• SneezyThunder91
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22-03 10:24
eddedrukker schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:38:
Hoe kan ik een motionsensor tijdelijk onderbreken? Gang bij mij heeft 2 motion sensors boven en beneden. De ene bedient beneden hue lamp en de andere boven de hue lamp, dit gaat perfect. Nu wil mijn vriendin als ze kleren moet zoeken in de klerenrek op de gang boven via een hue dimmer via de 1 ste knop tijdelijk vol wit licht hebben boven en dit dan ook weer via die dimmer met de uitknop uitzetten en dat dan de motionsensor zijn werk weer doet met de ingestelde scene/ proramma. Kan dit met de formule sensor snooze uit de labs? Of zijn er meer mogelijkheden. Dimmer nu ingestel met knop 1 vol wit licht, en die werkt dan maar als de ingestelde tijd van de sensor is verlopen gaat de lamp uit
Kijk even naar een eerdere posts van mij: https://gathering.tweaker...message/56248193#56248193

en

https://gathering.tweaker...message/56260967#56260967

Je kunt de regel nog verder uitbreiden door dus een kleur te kiezen of een scene te starten.

Dit gebruik ik en werkt perfect.

SneezyThunder91 wijzigde deze reactie 07-01-2019 08:42 (7%)

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 15-03 14:26
-Muncky- schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:32:
Heeft er iemand een goede oplossing voor Philips Hue i.c.m. plaatsing in de badkamer?

Ik wil graag de std. badkamerverlichting aan het plafond vervangen door Hue (middels opbouwspots 2-lamps).
Een spot hangt in het midden van de badkamer, waar IP44 sowieso zal volstaan. De andere hangt in een (open) doucheruimte, waar ik dus met IP67 moet werken.

Any ideas? Ik kan helaas geen geschikte oplossing vinden. Geen Hue-integrated spots, maar ook geen losse oplossingen...
Niemand die hier ervaring mee heeft? :*)

• Saninl
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20-03 14:37
Ook vanaf mijn kant de vraag of iemand ervaring heeft met onderstaande, en mogelijk een oplossing heeft...

Ik een ruimte heb ik twee lampen hangen die normaliter via motion aanspringen. Na 10 minuten worden de lampen automatisch weer uitgezet; werkt prima.

Zo één tot tweemaal per week, willen wij graag dat die lampen in plaats van na 10 minuten, 30 minuten aanblijven na motion detectie.

Ik krijg dit helaas niet ingesteld via de Philips Hue-app, of de Apple Woning-app. Ik heb geprobeerd om dit te doen middels een fysieke knop op de Philips Hue schakelaar, of middels een digitale knop. Als ik daarop druk, zouden we willen dat de lampen op een bepaalde helderheid gaan, en na 30 minuten weer uit gaan. Hierna moet het normale schema van 10 minuten weer worden aangehouden. Maar het lukt niet. Óf ik zit áltijd met lampen die zich altijd na eenzelfde aantal minuten weer uitzetten.

Iemand een oplossing?

• tomdevisser
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:49
vanardenne schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:57:
[...]

Met iConnectHue zou je naast kamers ook nog een groep kunnen maken voor alleen die lamp. Dan heb je dus een kamer met alle slaapkamerlampen en een groep met 1 lamp om te gebruiken voor je sensor / switch
Bedankt, de opbouw van deze app is even wennen maar het werkt uitstekend.

• BuckleyTw
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 09-01 10:22
Is het mogelijk om de lichten in de kamer uit en aan te zetten met behulp van een handklap of vingerknip?

Misschien dat er een apparaatje voor is want een google mini per ruimte om dit mogelijk te maken (als het dat al is) lijkt me kostelijk

BuckleyTw wijzigde deze reactie 09-01-2019 10:21 (200%)

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22-03 19:29
-Muncky- schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:00:
[...]

Niemand die hier ervaring mee heeft? :*)
Hue Adore is IP44 volgens mij. Er zijn ook een aantal plafonnières IP44 zijn dacht ik.

https://www.lighting.phil...rmatuur/bathroom-lighting

Ook wat spotjes die IP65 zijn. :)

• EdwinB
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 21-03 23:07
Saninl schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:38:
Ook vanaf mijn kant de vraag of iemand ervaring heeft met onderstaande, en mogelijk een oplossing heeft...

Ik een ruimte heb ik twee lampen hangen die normaliter via motion aanspringen. Na 10 minuten worden de lampen automatisch weer uitgezet; werkt prima.

Zo één tot tweemaal per week, willen wij graag dat die lampen in plaats van na 10 minuten, 30 minuten aanblijven na motion detectie.

Ik krijg dit helaas niet ingesteld via de Philips Hue-app, of de Apple Woning-app. Ik heb geprobeerd om dit te doen middels een fysieke knop op de Philips Hue schakelaar, of middels een digitale knop. Als ik daarop druk, zouden we willen dat de lampen op een bepaalde helderheid gaan, en na 30 minuten weer uit gaan. Hierna moet het normale schema van 10 minuten weer worden aangehouden. Maar het lukt niet. Óf ik zit áltijd met lampen die zich altijd na eenzelfde aantal minuten weer uitzetten.

Iemand een oplossing?
Waar hangt je motion sensor dan? Normaal gesproken gaat je licht namelijk pas uit als er geen beweging meer gedetecteerd wordt. Wellicht een optie om de sensor op een andere plaats te hangen zodat het licht zo lang als nodig aan blijft?

Een andere optie kan zijn om een 2e motion sensor in gebruik te nemen met een Hue Labs formula die 2 sensors aan 1 kamer kan koppelen.

Een derde optie kan zijn om de Hue Labs formula "Sensing the weekend" te gebruiken. Je kunt dan afwijkende instellingen programmeren voor het 'weekend'. Je kunt zelf opgeven welke dagen het 'weekend' is.

Met nog een extra Hue dimmer switch kun je ook nog de Hue Labs formula "Sensor snooze" gebruiken. Mogelijkheden genoeg dus.

• EdwinB
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 21-03 23:07
-Muncky- schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:32:

Je kunt toch ook gewoon een standaard plafondlamp kopen die IP67 is en een E14 of E27 fitting heeft. Daar draai je dan een Hue lamp in. Zo heb ik het opgelost. Is een heel stuk goedkoper dan een Hue badkamerlamp.

• Saninl
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20-03 14:37
EdwinB schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:13:
[...]

Waar hangt je motion sensor dan? Normaal gesproken gaat je licht namelijk pas uit als er geen beweging meer gedetecteerd wordt. Wellicht een optie om de sensor op een andere plaats te hangen zodat het licht zo lang als nodig aan blijft?

Een andere optie kan zijn om een 2e motion sensor in gebruik te nemen met een Hue Labs formula die 2 sensors aan 1 kamer kan koppelen.

Een derde optie kan zijn om de Hue Labs formula "Sensing the weekend" te gebruiken. Je kunt dan afwijkende instellingen programmeren voor het 'weekend'. Je kunt zelf opgeven welke dagen het 'weekend' is.

Met nog een extra Hue dimmer switch kun je ook nog de Hue Labs formula "Sensor snooze" gebruiken. Mogelijkheden genoeg dus.
Dank voor alle tips en mogelijkheden, ik ga er vanavond direct mee aan de slag. Zag inderdaad binnen de Hue Labs dat er wel veel mogelijkheden waren!

Ten slotte; is er een mogelijkheid om met een druk op een afstandbediening/digitale knop een scene in te schakelen die die normale automation van een bepaalde ruimte blokkeert?

• wim-vdv
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21-03 22:03
eddedrukker schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:38:
Je kan dit ook met de app All4Hue instellen, zoals ik beschreven had in een eerder post, waarbij je de motion sensor regels vervang door eigen gemaakte regels:
wim-vdv in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3"
In deze post is uitgegaan van een Tab, maar dit kan natuurlijk ook met de Dimmer switch.

wim-vdv wijzigde deze reactie 07-01-2019 11:51 (0%)
Reden: kleine tekst correctie

• eddedrukker
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 11:23
SneezyThunder91 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:40:
[...]

Kijk even naar een eerdere posts van mij: https://gathering.tweaker...message/56248193#56248193

en

https://gathering.tweaker...message/56260967#56260967

Je kunt de regel nog verder uitbreiden door dus een kleur te kiezen of een scene te starten.

Dit gebruik ik en werkt perfect.
Thankx ik ga er mee aan de slag, is precies wat ik bedoelde, tijdelijk onderbreken en eventueel ook nog een andere scene.

eddedrukker

• Alamo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21-03 01:15
Ik heb een ruimte met 13 Hue-lampen. Nu wil ik graag met één druk op de knop (dus een scene?) zorgen dat 4 van die lampen naar een andere kleur schakelen. Met de andere 9 lampen moet niets gebeuren, dus als die uit stonden moeten ze uit blijven, als ze aan stonden moeten ze ook hetzelfde blijven.

Ik heb 't idee dat ik dat in de Hue app niet voor elkaar krijg omdat ik bij elk van de 13 lampen een kleur moet instellen (of ze expliciet uitzetten), maar in het verleden is het me met de Apple Home app wel gelukt... Klopt dit? Zie ik iets over het hoofd?

Alamo wijzigde deze reactie 07-01-2019 13:02 (8%)
Reden: meer uitleg

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10:12

Quad

Selectief doof

Alamo schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:01:
Ik heb een ruimte met 13 Hue-lampen. Nu wil ik graag met één druk op de knop (dus een scene?) zorgen dat 4 van die lampen naar een andere kleur schakelen. Met de andere 9 lampen moet niets gebeuren, dus als die uit stonden moeten ze uit blijven, als ze aan stonden moeten ze ook hetzelfde blijven.

Ik heb 't idee dat ik dat in de Hue app niet voor elkaar krijg omdat ik bij elk van de 13 lampen een kleur moet instellen (of ze expliciet uitzetten), maar in het verleden is het me met de Apple Home app wel gelukt... Klopt dit? Zie ik iets over het hoofd?
Je zou de lampen kunnen splitsen in 2 kamers.
En mogelijk dat het met de app All4Hue het te programmeren is op de dimmerswitch wat jij wilt.

Voorbeeld:
Korte druk op aan knop: Alle 13 lampen gaan aan.
Lange druk op aan knop: 4 lampen gaan naar bepaalde scéne.
Korte druk op uit knop: Alle 13 lampen gaan uit.
Lange druk op uit knop: 4 lampen gaan naar bepaalde scéne of uit.

Quad wijzigde deze reactie 07-01-2019 14:29 (12%)

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• RobertMe
  • Laatst online: 09:17
Alamo schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:01:

Ik denk inderdaad niet dat dit kan met de Hue app, maar het moet wel kunnen (mogelijk dus met All4Hue of iconnecthue). Zelf hergebruik ik de scenes van de "Gaan slapen" routine, en ook die past alleen de lampen aan die al aan stonden. De "Gaan slapen" routine bestaat uit 2 scenes. De eerste doet over een periode van 1 minuut de lampen (die aan zijn) op een helderheid van 100% zetten en de tweede scene doet ze over een periode van een instelbaar dimmen naar 0% en dan uit zetten. En zoals gezegd past deze routine ook alleen de al ingeschakelde lampen aan.

• Tusk

Tusk

Om daarom!

wim-vdv schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:44:
[...]

Je kan dit ook met de app All4Hue instellen, zoals ik beschreven had in een eerder post, waarbij je de motion sensor regels vervang door eigen gemaakte regels:
wim-vdv in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3"
In deze post is uitgegaan van een Tab, maar dit kan natuurlijk ook met de Dimmer switch.
kun je all4hue en de philips app naast elkaar gebruiken?

Pagina: 1 ... 27 ... 37 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True