Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Sphinkx
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 08-02 21:20
Tusk schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:37:
[...]

kun je all4hue en de philips app naast elkaar gebruiken?
Ja en nee... Ik heb indruk als ik lichten aandoen via All4hue ik de spots niet kan uitzetten via de Philips App. Omgekeerd gaat dan bv wel...

• Tusk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-02 16:42

Tusk

Om daarom!

Sphinkx schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:46:
[...]

Ja en nee... Ik heb indruk als ik lichten aandoen via All4hue ik de spots niet kan uitzetten via de Philips App. Omgekeerd gaat dan bv wel...
gaat me vooral op de koppeling met Google Home. Dat loopt via philips.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:33
Tusk schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:58:
[...]

gaat me vooral op de koppeling met Google Home. Dat loopt via philips.
Uiteindelijk loopt alles in alle gevallen via de Hue Bridge. Deze bevat de koppeling met de cloud (voor Google Home), bevat alle regels, bevat alle scenes, .... Het enige wat een alternatieve Hue app, zoals All4Hue of iconnecthue doet is het gebruik van de API van de bridge.
Philips heeft dus de keuze gemaakt om de Hue Bridge (veel) meer mogelijkheden te geven dan dat ze daadwerkelijk hebben verwerkt in de officiële Hue app. All4Hue maakt vervolgens wel gebruik van die 'extra' functionaliteiten.
All4hue en de officiële Hue app kun je dus ook door elkaar heen gebruiken. Alleen zie je mogelijk/waarschijnlijk dus meer in All4Hue dan in de officiële app.

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
Alamo schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:01:
Ik heb een ruimte met 13 Hue-lampen. Nu wil ik graag met één druk op de knop (dus een scene?) zorgen dat 4 van die lampen naar een andere kleur schakelen. Met de andere 9 lampen moet niets gebeuren, dus als die uit stonden moeten ze uit blijven, als ze aan stonden moeten ze ook hetzelfde blijven.

Ik heb 't idee dat ik dat in de Hue app niet voor elkaar krijg omdat ik bij elk van de 13 lampen een kleur moet instellen (of ze expliciet uitzetten), maar in het verleden is het me met de Apple Home app wel gelukt... Klopt dit? Zie ik iets over het hoofd?
Losse ronde remote van living colors en de 3 voorkeurknoppen gebruiken.

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh Tekna.

• WaMeLiNoS
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19-02 17:29
d0s schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:17:
[...] Verwijder de lamp helemaal in de Hue app, en voeg hem daarna opnieuw toe (via zoeken). Dat was voor een aantal hier de oplossing.
Dit heeft het voor mij inderdaad ook gedaan, dank je wel!!

• Sjuul CNC
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 08-01 07:58
Krijg laatste 2 Tradifi's met geen mogelijkheid aangemeld bij de Hue Bridge

Ik heb een tijd geleden via amazone een Hue bridge gekocht inclusief 2 RGB lampen in zo’n startersetje.
Bridge geïnstalleerd, lampjes aangemeld en klaar. Vervolgens heb ik bij de IKEA drie Tradfri LED E27 peren op de kop getikt. Hier en daar wat Youtube filmpjes gekeken en vervolgens zonder problemen of reset de Tradfri lampen aangeleerd en in gebruik genomen.

Hoe leuker het wordt hoe meer je er nodig denkt te hebben dus bij ons laatste IKEA bezoek er weer 2 in de kar gemikt.

Nu komt het:
Ik krijg de laatste twee met geen mogelijkheid aangemeld of gereset. Heb ondertussen pijn in mijn handen van het resetten zonder resultaat. 6x, 7x, 8x, snel, langzaam, synchroon met het ikea filmpje niks helpt ondertussen voel ik me nogal simpel dat dit niet wil lukken. Aanmelden lukt dus ook niet, de Hue bridge al duizend keer laten zoeken, met de lamp uit of de lamp pas aanzetten na het starten van het zoeken. Hue bridge een keer of 3 spanningsloos gemaakt geen resultaat. Uiteindelijk via de achterkant van de Hue bridge een reset uitgevoerd toen was hij ze allemaal kwijt... waarna hij de oude 2 Hue's en 3 Tradifi's weer meteen vond maar de twee nieuwe wilt hij maar niet vinden.
De lampjes al met verlengkabel 10cm van de bridge geprobeerd, alle apparaten in de meterkast eens wat verder uit elkaar gezet... helaas
Uiteindelijk zelfs serie en typenummers op de lamp gaan vergelijken om te kijken of ze wel de goeie in het doosje hadden gestopt maar ook daar zit niet het probleem
Ik krijg het idee dat de firmware versie de boosdoener is maar heb geen ikea bridge om hier iets aan te doen.

Wie het weet mag het zeggen (wie een vermoeden heeft natuurlijk ook)
Groeten Sjuul

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 06:13

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Sjuul CNC schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:54:
Heb ondertussen pijn in mijn handen van het resetten zonder resultaat. 6x, 7x, 8x, snel, langzaam,
Er zijn heel veel manieren om het verkeerd te doen, maar het heeft natuurlijk geen nut om die uit te proberen
synchroon met het ikea filmpje
Dat is de enige goede manier.
Ik krijg het idee dat de firmware versie de boosdoener is
Kijk even op het doosje wat de productieweek is. Dat is een 4-cijferig getal dat begint met de cijfers 17 of 18. En dan kan je in het Ikea topic vinden of dat de oude (niet compatible met Hue) of de nieuwe software (wel compatible met Hue) is.

• Sjuul CNC
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 08-01 07:58
Hmm, intressant.

De beschreven problemen komen overeen met die van mij.
Helaas vind ik geen lijstje met goeie of foute productieweken of een harde datum met hiervoor waren ze niet compatibele
Die van mij komen via de webshop en hebben een gestempelde weeknummer van 1826.
Ik ga ervan uit dat dat week 26 van 2018 is en had eigenlijk wel verwacht dat deze zouden werken.
Mocht ik toch met een setje zitten dat met ongeschikte software is geboren kan deze dan worden ge-upgrade?

Edit: Ik heb de LED1623G12 dat is de 10Euro versie, hier vind ik wel dat ie wellicht verdacht is. vraag me af of je hem bij IKEA zou kunnen laten upgraden, of dat ze hem gewoonweg ruilen. Het ruilbeleid bij Ikea is nogal soepel

Sjuul CNC wijzigde deze reactie 07-01-2019 22:13 (19%)

• Helox-in-a-box
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 18:29
Sjuul CNC schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:50:
Hmm, intressant.

De beschreven problemen komen overeen met die van mij.
Helaas vind ik geen lijstje met goeie of foute productieweken of een harde datum met hiervoor waren ze niet compatibele
Die van mij komen via de webshop en hebben een gestempelde weeknummer van 1826.
Ik ga ervan uit dat dat week 26 van 2018 is en had eigenlijk wel verwacht dat deze zouden werken.
Mocht ik toch met een setje zitten dat met ongeschikte software is geboren kan deze dan worden ge-upgrade?

Edit: Ik heb de LED1623G12 dat is de 10Euro versie, hier vind ik wel dat ie wellicht verdacht is. vraag me af of je hem bij IKEA zou kunnen laten upgraden, of dat ze hem gewoonweg ruilen. Het ruilbeleid bij Ikea is nogal soepel
Heb je de Touchlink methode al geprobeerd? Alleen dit werkte bij mij (Tradfri driver https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60342656/), tot nu toe 2 drivers en een E14 van IKEA kunnen koppelen zonder problemen. Alleen jammer dat de IKEA E14 Tradfri lamp dus geen kleurtemperatuur kan instellen, toch maar een Hue E14 scoren als die in de aanbieding zijn...

• robkrekel
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 10:39
eddedrukker schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:38:Kan dit met de formule sensor snooze uit de labs?
Die kon ik nog niet, en is precies wat ik nodig heb _/-\o_

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08:18
Ik heb nu in mijn slaapkamer de Hue plafondlamp hangen dus ik ga morgen ook meteen de oude lichtschakelaar weghalen want die heb ik ook niet meer nodig. Ik vind het wel heel relaxed dat je deze op 1 procent kan zetten en bijna als wake up light kan gebruiken. Mijn oude lichtschakelaar ga ik nu vervangen voor stopcontacten maar ik vind het jammer dat ik geen fysieke lichtswitch nog heb maar daar ga ik nog voor zoeken naar een oplossing.

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

• demo31051987
  • Laatst online: 10:48

demo31051987

a.k.a. Extigo

itsalex schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 07:48:
Ik heb nu in mijn slaapkamer de Hue plafondlamp hangen dus ik ga morgen ook meteen de oude lichtschakelaar weghalen want die heb ik ook niet meer nodig. Ik vind het wel heel relaxed dat je deze op 1 procent kan zetten en bijna als wake up light kan gebruiken. Mijn oude lichtschakelaar ga ik nu vervangen voor stopcontacten maar ik vind het jammer dat ik geen fysieke lichtswitch nog heb maar daar ga ik nog voor zoeken naar een oplossing.
Ik zit te kijken om in plaats van de oude schakelaars de Dimmer Switch te plaatsen. Een beetje zoals hier:

• itsalex
demo31051987 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:07:
[...]

Ik zit te kijken om in plaats van de oude schakelaars de Dimmer Switch te plaatsen. Een beetje zoals hier:
[Afbeelding]
Deze heb ik al inderdaad maar ik wil fysiek en wipschakelaar zoals ik bij de kaku AWMD 250 maar die zou ook wel kunnen gebruiken ben ik aan het bedenken want mijn Homewizard is ook geschakeld met mijn Hue. Dan kan ik misschien een link maken.

• bassio
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 09:44
itsalex schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 07:48:
Ken je deze schakelaars van Niko?
https://www2.meethue.com/nl-nl/friends-of-hue/niko

Werkt erg goed! Wat mij betreft wel een net iets te harde mechanische klik kwa geluid, maar technisch werkt hij super.

Join Online FM4 racing community voor competie racing met FM4.

• itsalex
bassio schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:35:
[...]

Werkt erg goed! Wat mij betreft wel een net iets te harde mechanische klik kwa geluid, maar technisch werkt hij super.
Dat is wel een goed idee maar dit is een huurwoning waar ik al alles aan het veranderen ben ondertussen qua schakelaars, ik weet dat het niet mag maar dat is zo oud het spul dat de meeste stopcontacten niet ok meer werken (als je de stekker iets draait in het stopcontact dan staat er al geen stroom meer op) maar je kan met een combo schakelaar dus wipschakelaar en stopcontact dit niet realiseren. Ook de kaku kan je niet inbouwen. Ik ben alles aan het aanpassen naar een 3 bak opbouw waarbij ik eventueel bij 1 plaats blindplaat kan gebruiken en daarachter heb 2 kaku units geplaatst met daarnaast combo 2 wipschakelaar. Daardoor heb ik fysieke schakelaars. Dat is ook heel keurig en daarom probeer ik iets te zoeken zoals dit.

• Ton H
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 14-02 11:35
Ik heb zelf 3 Hue Struana lampen in de badkamer. Die geven zo weinig licht dat ik er vaak nog twee 36 W TL-buizen bij aan heb.De Struana lampen gaan aan als ik de badkamer binnen kom door twee Hue motion sensors. De verlichting blijft aan tot 5 minuten na bewegen. Er is wel een soort bug: vlak voordat de 5 minuten om zijn, gaan de lampen even heel weinig licht geven, maar als ik op dat moment binnen kom, gaan de lampen op halve sterkte (49 procent). Alle andere Hue-lampen (geen Struana) in mijn huis gaan wel op volle sterkte vlak voordat ze uitgaan en er is daarna weer opnieuw beweging.

• demo31051987

demo31051987

a.k.a. Extigo

bassio schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:35:
[...]

Dat zijn mooie schakelaars, maar ik lees op de website van Niko dat ze pas vanaf februari 2019 te verkrijgen zijn. Of zijn dat de nieuwe schakelaar en gebruik jij een oudere variant? Zo niet, waar kan ik ze kopen?

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 10:43
demo31051987 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:59:
[...]

Dat zijn mooie schakelaars, maar ik lees op de website van Niko dat ze pas vanaf februari 2019 te verkrijgen zijn. Of zijn dat de nieuwe schakelaar en gebruik jij een oudere variant? Zo niet, waar kan ik ze kopen?
Geen idee waar je dat ziet?

https://www.niko.eu/nlnl/news/2018/philips-hue
De nieuwe draadloze dimschakelaar is beschikbaar vanaf het vierde kwartaal van 2018 in verschillende doe-het-zelfwinkels.
https://www.lightgallery....voor-philips-hue-wit.html

• demo31051987

demo31051987

a.k.a. Extigo

HIer:
https://www.niko.eu/nlnl/artikel/122-91004

Er staat heel duidelijk: Dit product is beschikbaar vanaf februari 2019.. Vandaar mijn vraag.

Maar bedankt! Ik ga er eens naar kijken :)

• skipper79
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
Iemand ervaring met de Hue Motion sensor icm Ikea lampen die tevens gekoppeld zijn aan de hue bridge? Heeft deze dezelfde mogelijkheden als met de Philips lampen?

ps. mogelijk is de vraag al voorbij gekomen, maar ik heb em iig niet kunnen vinden.

• Lief Adje
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20-02 22:33

Lief Adje

Love is in the air

skipper79 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:30:
Iemand ervaring met de Hue Motion sensor icm Ikea lampen die tevens gekoppeld zijn aan de hue bridge? Heeft deze dezelfde mogelijkheden als met de Philips lampen?

ps. mogelijk is de vraag al voorbij gekomen, maar ik heb em iig niet kunnen vinden.
Ja ik :)
Ik stuur mij IKEA FLOALT hiermee aan. Werkt erg goed
Aan bij beweging alleen onder een bepaald aantal LUX en auto dim en uit na een x aantal minuten.

PV: 1800WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• skipper79
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
Lief Adje schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:11:
[...]

Ja ik :)
Ik stuur mij IKEA FLOALT hiermee aan. Werkt erg goed
Aan bij beweging alleen onder een bepaald aantal LUX en auto dim en uit na een x aantal minuten.
Dus de functionaliteit vd hue motion werkt evengoed bij de Ikea lamp als Philips Hue lamp, of kan de sensor meer (dan genoemd) voor een Philps Hue lamp?

• bertware
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 11:05
Phillips komt met nieuwe buitenverlichting en motion sensor voor buiten:
https://www.theverge.com/...google-assistant-ces-2019

Verder zou er in maart een nieuwe update komen met meer ondersteuning voor Google Assistant, zodat Hue samen met je alarm aangaat.

bertware wijzigde deze reactie 08-01-2019 15:27 (26%)

Nice! Ik ben op zich nog wel in de race voor een motion sensor voor buiten. Aan de achtergevel hebben we 3 GU10 armaturen hangen met "dimtone" spots van Philips erin, die in huis zijn aangesloten op een LivingWhites dimmer van Philips.

Aan de schuur hangen 2 E27 armaturen waar nu nog gewone ledlampen in zitten en die aan en uit gaan op klik aan klik uit spul (bij schemering). Maar daar zou ik ook wel iets meer toe willen naar verlichting die gedimd werkt als het donker is, en fel bij beweging :)

• Sphinkx
Werken de motion sensors van Hue enkel met Hue lampen? Ik veronderstel dat de bereikbaarheid van de motion sensors instelbaar zullen zijn. Want een afstand van 11-12 meter kan in sommige gevallen een beetje te hoog zijn. Bij mij is dat zeker het geval als ik het voor mijn voordeur wil gebruiken.

• Lief Adje
  • Laatst online: 20-02 22:33

Lief Adje

Love is in the air

skipper79 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:38:
[...]

Dus de functionaliteit vd hue motion werkt evengoed bij de Ikea lamp als Philips Hue lamp, of kan de sensor meer (dan genoemd) voor een Philps Hue lamp?
Ja voor zover ik merk wel, de Ikea lamp dimt wat minder vloeiend dan een Philips lamp maar dat vind ik niet storend.

PV: 1800WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• eddedrukker
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online
Hmm net update van de bridge gehad naar versie bsb002 | 1811120916 op 8-1-2019 , weet iemand wat de verbeteringen zijn? Kan het op de hue site niet vinden

eddedrukker

• bassio
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 09:44
Hier kan je ze bijvoorbeeld kopen:
https://www.lightgallery....voor-philips-hue-wit.html

Ik heb ze vorige maand tijdens bij de pop-up store op de htc campus gekocht.

Join Online FM4 racing community voor competie racing met FM4.

• Da_maniaC
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 14-02 10:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Vraagje: Weet iemand hier toevallig hoe ik een Philips LivingWhites Plug kan koppelen aan de Hue bridge/app?
Ik heb deze voor een klein prijsje kunnen kopen vanuitgaande dat dit toch wel zou werken met de app, maar ik lijk de plug niet toe te kunnen voegen. Ook met invoer van het serienummer wordt deze niet gevonden.

Inventory | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• F41R
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20-02 22:43
eddedrukker schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:48:
Hmm net update van de bridge gehad naar versie bsb002 | 1811120916 op 8-1-2019 , weet iemand wat de verbeteringen zijn? Kan het op de hue site niet vinden
Hier ook de update gekregen voor de bridge. De release notes volgen meestal later pas.

F41R wijzigde deze reactie 08-01-2019 20:52 (0%)
Reden: Typo

• Paulus07
  • Niet online
Die buitensensor ziet er inderdaad best nice en handig uit :)

skipper79 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:30:

Heb hier in de gang een hue sensor hangen met aan het plafond een ikea lamp https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60338452/
Alles gekoppeld aan de bridge.

Werkt perfect. Als ik binnenkom gaat de lamp aan of als ik de gang in loop. :)

Paulus07 wijzigde deze reactie 08-01-2019 21:07 (66%)

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• Wally2002
  • Laatst online: 20-02 21:44
F41R schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:51:
[...]

Hier ook de update gekregen voor de bridge. De release notes volgen meestal later pas.
@eddedrukker

In ieder geval hebben ze een probleem opgelost waarbij lampen zich niet lieten instellen voor de nieuwe 'power on state' functie (die met de vorige update is geïntroduceerd).

Ik had tot aan deze update 1 lamp die zich niet liet instellen, de app gaf via het instellingenscherm aan dat er een software update voor die lamp nodig was, maar vervolgens bij de software update zelf gaf hij aan dat alles all up to date was. Met de laatste update werkt het in 1 keer goed.
F41R schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:51:
[...]

Zojuist de update geïnstalleerd en eindelijk is bij mij de optie ‘Gedrag bij inschakelen’ in de Hue app beschikbaar.

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19-02 13:46
Da_maniaC schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:46:
Vraagje: Weet iemand hier toevallig hoe ik een Philips LivingWhites Plug kan koppelen aan de Hue bridge/app?
Ik heb deze voor een klein prijsje kunnen kopen vanuitgaande dat dit toch wel zou werken met de app, maar ik lijk de plug niet toe te kunnen voegen. Ook met invoer van het serienummer wordt deze niet gevonden.
Volgens mij heb ik mijn eerste 2 m.b.v. de app van Philips gekoppeld d.m.v. het zoeken naar lampen.
En de andere 2 heb ik m.b.v. iConnectHue gekoppeld.
Allemaal zonder enig probleem......

Have Fun Funske

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:18
Ik heb de mijne met touchlink gekoppeld. Werkt altijd feilloos.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Erik1971
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 20-02 23:17
SmartLink producten, zoals LivingWhites, ondersteunen alleen het touch-linken om aan een netwerk toegevoegd te worden.

Er zijn verschillende 3rd party apps (Android en iOS), waar mee je een lamp met de bridge kunt touch-linken, je moet wel het te linken device op ongeveer ~10 cm afstand houden van de bridge, anders werkt het niet.

Ik heb zelf ook LivingWhite Plug, maar die heb ik op een vrij omslatige manieer toegevoegd, middels een LivingColors remote control, waarbij je de bridge volledig moet reseten (niet alleen reset knop achter bridge, maar ook reseten van ZigBee chip bridge), maar deze methode is achterhaald.

• Hooglander1
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

https://huetips.com/lamp-finder/

De lamp finder heeft mij in het verleden wel eens geholpen volgens mij.

Ik hoop wel oprecht dat je er niet meer dan €20,- voor betaald hebt. Die dingen zijn echt ridicuul overpriced tegenwoordig.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• lonkhuijzen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:59

lonkhuijzen

100% ADH

Overpriced, nee hoor. Het is de enige plug die kan dimmen.

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 07:14
meesje schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:50:
[...]

Zojuist de update geïnstalleerd en eindelijk is bij mij de optie ‘Gedrag bij inschakelen’ in de Hue app beschikbaar.
Die optie had ik in de vorige versie ook al....
Rallye schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:41:
[...]

Die optie had ik in de vorige versie ook al....
Vele anderen hadden die optie ook, maar ik niet. Er was ook nog een andere tweaker (zie een paar pagina’s terug in dit topic) die hetzelfde probleem had. Diegene had zelfs de Hue app opnieuw geïnstalleerd.

Edit: berichten gevonden. Zie: rasper in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3"
@rasper Heb je nu ook de optie in de Hue app? Wel eerst je bridge updaten natuurlijk. ;)

meesje wijzigde deze reactie 09-01-2019 10:15 (21%)

Erik1971 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:07:
[...]

SmartLink producten, zoals LivingWhites, ondersteunen alleen het touch-linken om aan een netwerk toegevoegd te worden.

Er zijn verschillende 3rd party apps (Android en iOS), waar mee je een lamp met de bridge kunt touch-linken, je moet wel het te linken device op ongeveer ~10 cm afstand houden van de bridge, anders werkt het niet.

Ik heb zelf ook LivingWhite Plug, maar die heb ik op een vrij omslatige manieer toegevoegd, middels een LivingColors remote control, waarbij je de bridge volledig moet reseten (niet alleen reset knop achter bridge, maar ook reseten van ZigBee chip bridge), maar deze methode is achterhaald.
Toevoegen was 'vroeger' inderdaad erg omslachtig. Toen ik met Hue begon, toen had ik al een Living Colors Gen2 lamp (waar een LivingWhites plug bij was geleverd), dus met zo'n rondje afstandsbediening. En een "Bloom" die ik later had gekocht en die ik ook aan de afstandsbediening van de eerste lamp had gekoppeld.

Ik beb toen nog een howto gevolgd om de Hue bridge totaal te resetten en te touch-linken met de afstandsbediening van Living Colors. Had toen direct de bestaande LC en LW lampen ook in de bridge.

Ik heb later ook nog eens extra LivingWhites dimmers gekocht (aan 25 per stuk, via een mede-tweaker) en die kon ik gewoon met vrij weinig problemen koppelen met de Hue bridge via touch link (dus dichtbij de bridge houden en koppelen met een iOS, Android of Windows app die touch link op de bridge kan aanroepen).

• Da_maniaC
  • Laatst online: 14-02 10:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Hooglander1 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:09:
[...]

https://huetips.com/lamp-finder/

De lamp finder heeft mij in het verleden wel eens geholpen volgens mij.
Bedankt voor alle tips iedereen. Ik ga de lamp finder eens proberen.

Inventory | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Bartuss1
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 16-02 23:37
Hallo allemaal, wie zou mij kunnen helpen :)

Vandaag heb ik 2 Hue Motion sensors besteld (.. vanochtend besteld, vanavond in huis, credits naar Bol.com!).
Sensor 1 op de oprit, sensor 2 bij de achterdeur.

Situatie: ik wil 3 lampen gedimd laten branden, ca. 30%.
De Hue sensor is zodanig in te stellen dat 'ie bij beweging, naar 100% gaat. Dikke prima, tot zover.
De vervolgactie van Hue zijn 2 opties:

(1) 1,2,5,10 minuten laten branden, daarna UIT.
(2) Niets doen.

Nu zou ik het graag zodanig willen zien dat ze daarna weer in de oorspronkelijke situatie terug springen, dus bijv. 30%, ipv. dat ze 100% blijven branden, of 0%.

Wie kan mij hierbij helpen? De search kwam ik niet verder..
Bedankt en groeten.

Edit: Nu vraag ik mijzelf af of ik antwoord ga geven op mijn eigen vraag.
De lampen zijn Ikea Tradvik-dingen. Heeft dit ermee te maken qua inschakelgedrag?

• Mark-NL
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 29-01 11:58
@Bartuss1 Ik weet dat je met de iConnectHue app (voor iOS) naar de "Last State" kan terugschakelen na een bepaalde tijd. Stonden je lampen dus eerst uit, dan gaan ze weer uit. Stonden ze op 30%, dan gaan ze weer terug naar 30%. (voor Android is er de All4Hue app, al weet ik niet hoe dat precies werkt).

Mark-NL wijzigde deze reactie 09-01-2019 16:05 (14%)

• deeveej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08:27
Volgens mij kan de hue labs formule Three times a charm jou hierbij helpen. Deze formule geeft je naast een extra tijdvak ook de mogelijkheid om uit te schakelen of naar een scene te schakelen wanneer er geen beweging meer is.

• Brobbel
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 10:45
Bartuss1 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:40:
Hallo allemaal, wie zou mij kunnen helpen :)

Vandaag heb ik 2 Hue Motion sensors besteld (.. vanochtend besteld, vanavond in huis, credits naar Bol.com!).
Sensor 1 op de oprit, sensor 2 bij de achterdeur.

Situatie: ik wil 3 lampen gedimd laten branden, ca. 30%.
De Hue sensor is zodanig in te stellen dat 'ie bij beweging, naar 100% gaat. Dikke prima, tot zover.
De vervolgactie van Hue zijn 2 opties:

(1) 1,2,5,10 minuten laten branden, daarna UIT.
(2) Niets doen.

Nu zou ik het graag zodanig willen zien dat ze daarna weer in de oorspronkelijke situatie terug springen, dus bijv. 30%, ipv. dat ze 100% blijven branden, of 0%.

Wie kan mij hierbij helpen? De search kwam ik niet verder..
Bedankt en groeten.

Edit: Nu vraag ik mijzelf af of ik antwoord ga geven op mijn eigen vraag.
De lampen zijn Ikea Tradvik-dingen. Heeft dit ermee te maken qua inschakelgedrag?
Als ik het goed heb, kun je dit prima regelen met No motion, no fuss van Huelabs.

https://labs.meethue.com/formulas
https://labs.meethue.com/formulas/huelabs/no-motion-no-fuss

• boekhour
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 02-02 15:50
Nog een aanvulling op de icasa dimmer installatie. Mooi ding om oude armaturen via hue te kunnen bedienen, ook al is het maar om ik "in het zicht gu10s" niet met die lelijke hue witte gu10 wil uit te rusten. En gu4 gu5.3 kan niet eens met hue lampen, die bestaan (nog) niet. Kortom dit is het alternatief om deze ook met hue te kunnen bedienen.

De dimmer wordt gezien in de hue app als een hue-lamp. Het vinden zelf in de app was lastig. Als je de dimmer aangesloten hebt op de stroom wordt tie niet gevonden, heb het meerdere malen geprobeerd. Ik kwam een filmpje tegen van iemand die met Ikea lampen hetzelfde probleem had. Je moet de dimmer van de stroom afhalen en tijdens het vinden er weer op zetten. Ik heb er voor het gemak een lamp schakelaartje tussengezet. Even stroom onderbreken, hue laten zoeken weer inschakelen en binnen 10 seconden wordt tie gevonden! Je kan natuurlijk ook de stroom groep even uitzetten en daana de stroom er weer op etc. Was bij mij een probleem internet-modem zat op dezelfde groep als het lamppunt... En verder, als je hebt lopen kloten is het verstandig om de dimmer te resetten, met de stroom erop 5 keer het zwarte reset knopje indrukken.

Verder vond ik het ook handiger om de dimmer bij de lamp zelf te installeren en niet bij de muurschakelaar. Vaak is daar geen neutraal (blauw) aanwezig, in het plafond meestal wel. Eventueel kan je dan de muurschakelaar ook gebruiken om de stroom eraf te halen tijdens de installatieprocedure.

Aansluiten zelf is nu goed te zien op het plaatje bij wifimedia.eu
https://www.wifimedia.eu/nl/icasa-dimmer.html:

blauw en bruin vanuit de schakelaar voor de stroom voorziening van de dimmer zelf, zwart helemaal links voor de lamp en neutraal (blauw) retour van de lamp op op de overgebleven N van de dimmer. Thats it.

boekhour wijzigde deze reactie 09-01-2019 18:33 (5%)

• Hardbats
  • Laatst online: 18-02 16:44
Dw1-nl schreef op zondag 6 januari 2019 @ 16:55:
[...]

Zo heb het werkend.

Is nog allemaal nieuw voor mij Hue en Home Assistant, maar wilde beiden graag combineren.

Heb nu een PI 3 draaien met Docker erop met Home Assistant en DIYHue. Heb een ESP8266 geprogrammeerd volgens de DIYHue code en er een WS2812 ledstrip aangehangen.

Het mooie van de WS2812 ledstrip is dat ik 3 lampen kan simuleren op 1 ledstrip. Moet wel nog kijken naar een ledstrip met WW erbij voor de wit kleuren.

Maar het belangrijkste.... Ik heb een chinese ledstrip werkend met Hue Sync zonder lag. En daar ging het mij om. Geen dure Hue strip maar een goedkope strip voor feestjes in de garage.

Zie: YouTube: DIYHue WS2812 strip on HueSync
Dit is nou net wat ik wil! Meer info please! :)

• Bartuss1
@deeveej @Brabbel ook jullie bedankt voor het meedenken.
Heb de iConnectHue gedownload, erg complex maar leuk om te zien wat de mogelijkheden zijn.
Het is mij inmiddels gelukt met No Motion, No Fuss.

Bedankt voor de snelle reacties mannen, nu ga ik nog ff kijken of ik 2 sensoren (achterdeur(tuin)) en oprit kan samenvoegen voor 3 lampen, wanneer mogelijk met verschillende lichtsterkten.. Lekker klooien :)

• Bartuss1
De 'No motion, No fuss' is werkend. Top dat het kan, dankzij jullie :)

Nu wil ik een tweede Motion sensor koppelen. Echter overschrijft hij dan de No motion No fuss.
Mijn situatie: Ik wil dat wanneer ik de oprit oprijd/oploop, de lampen onder de carport én achterdeur van 30% naar 100% gaan branden.

De oprit heeft een sensor, de achterdeur heeft een sensor. Deze twee 'ruimtes' zijn in verschillende hoeken, vandaar de twee sensoren. Iemand enig idee hoe je de 2 sensoren kunt koppelen, met behoud van de No motion No fuss?

• Brobbel
Bartuss1 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 05:24:
De 'No motion, No fuss' is werkend. Top dat het kan, dankzij jullie :)

Nu wil ik een tweede Motion sensor koppelen. Echter overschrijft hij dan de No motion No fuss.
Mijn situatie: Ik wil dat wanneer ik de oprit oprijd/oploop, de lampen onder de carport én achterdeur van 30% naar 100% gaan branden.

De oprit heeft een sensor, de achterdeur heeft een sensor. Deze twee 'ruimtes' zijn in verschillende hoeken, vandaar de twee sensoren. Iemand enig idee hoe je de 2 sensoren kunt koppelen, met behoud van de No motion No fuss?
Heb er geen ervaring mee, maar je koppelt de No Motion, No Fuss aan de sensor, die je weer koppelt aan de "ruimte". Dat kun je toch voor beide sensoren apart doen? Koppel je beide sensoren aan beide ruimtes - en dan hoeft er niets overschreven te worden toch?

Overigens: het zijn geen "buiten"sensors; dus zorg er wel voor dat ze goed beschermd zijn tegen regen e.d.

Brobbel wijzigde deze reactie 10-01-2019 06:48 (5%)

• SuperJoker
  • Laatst online: 11-01 11:15
lonkhuijzen schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:15:
Overpriced, nee hoor. Het is de enige plug die kan dimmen.
Nee hoor. Klikaanklikuit heeft er meerdere die kunnen dimmen. Niet met de KAKU app, en niet allemaal, maar ze zijn er zeker. Voor onder de 30 euro.

Het best te consumeren met 1kg JOZO.

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20-02 07:22

zeroday

Dream within a dream

Philips Hue's tweet - "Power-on behavior will be totally customizable: when your power goes out, you choose what happens with your Hue lights once the power is restored. Coming February 2019! #CES2019 "

https://www.trendsmap.com/twitter/tweet/1083079387342360588

USG, 2x Unifi AP-LR, 1x Unifi Pro, 4x HP Microserver Gen8 (1x Vmware) 3x OpenMediavault. (en nog veel meer andere meuk)

• Reist
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 30-01 10:04
boekhour schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:30:
Nog een aanvulling op de icasa dimmer installatie. Mooi ding om oude armaturen via hue te kunnen bedienen, ook al is het maar om ik "in het zicht gu10s" niet met die lelijke hue witte gu10 wil uit te rusten. En gu4 gu5.3 kan niet eens met hue lampen, die bestaan (nog) niet. Kortom dit is het alternatief om deze ook met hue te kunnen bedienen.

De dimmer wordt gezien in de hue app als een hue-lamp. Het vinden zelf in de app was lastig. Als je de dimmer aangesloten hebt op de stroom wordt tie niet gevonden, heb het meerdere malen geprobeerd. Ik kwam een filmpje tegen van iemand die met Ikea lampen hetzelfde probleem had. Je moet de dimmer van de stroom afhalen en tijdens het vinden er weer op zetten. Ik heb er voor het gemak een lamp schakelaartje tussengezet. Even stroom onderbreken, hue laten zoeken weer inschakelen en binnen 10 seconden wordt tie gevonden! Je kan natuurlijk ook de stroom groep even uitzetten en daana de stroom er weer op etc. Was bij mij een probleem internet-modem zat op dezelfde groep als het lamppunt... En verder, als je hebt lopen kloten is het verstandig om de dimmer te resetten, met de stroom erop 5 keer het zwarte reset knopje indrukken.

Verder vond ik het ook handiger om de dimmer bij de lamp zelf te installeren en niet bij de muurschakelaar. Vaak is daar geen neutraal (blauw) aanwezig, in het plafond meestal wel. Eventueel kan je dan de muurschakelaar ook gebruiken om de stroom eraf te halen tijdens de installatieprocedure.

Aansluiten zelf is nu goed te zien op het plaatje bij wifimedia.eu
https://www.wifimedia.eu/nl/icasa-dimmer.html:

blauw en bruin vanuit de schakelaar voor de stroom voorziening van de dimmer zelf, zwart helemaal links voor de lamp en neutraal (blauw) retour van de lamp op op de overgebleven N van de dimmer. Thats it.
Ik heb ook de iCasa dimmer geinstalleerd (aansluitschema van de iluminize gepakt), werkt goed en kreeg m ook gelijk gevonden via de app. Ik heb alleen wel dat mijn lampen (3 Calex Giant filamenten) op 40% helderheid ingesteld al op t helderst zijn in werkelijkheid, van 40-100% veranderd er dus niets. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor (via een app of hardwarematig?).

De dimmer heb ik achter de schakelaar gemonteerd (de Calex pendels hebben niet zoveel ruimte), dit betekende wel dat ik een extra nuldraad (blauw) vanuit het lichtpunt (in t plafond) heb moeten trekken. Ook ik vond t krap om de dimmer samen met een conventionele schakelaar in een inbouwdoos te krijgen, dit heeft me wel wat moeite gekost...
SuperJoker schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 06:50:
[...]

Nee hoor. Klikaanklikuit heeft er meerdere die kunnen dimmen. Niet met de KAKU app, en niet allemaal, maar ze zijn er zeker. Voor onder de 30 euro.
Maar niet bedienbaar via Zigbee / Hue. Ik denk dat dat bedoeld werd.

• spokje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-02 20:19
zeroday schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 07:55:
Philips Hue's tweet - "Power-on behavior will be totally customizable: when your power goes out, you choose what happens with your Hue lights once the power is restored. Coming February 2019! #CES2019 "

https://www.trendsmap.com/twitter/tweet/1083079387342360588
Dit kan al als je je lampen update.

• Reist
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 30-01 10:04
spokje schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:03:
[...]

Klopt gedeeltelijk, je kunt nu alleen kiezen "herstellen naar vorige stand" of "volledige helderheid". Waarschijnlijk zal je na de update ook een eigen setting kunnen kiezen.

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 27-01 21:26
Ikea Tradfri lampen gaan bij mij in de ochtend automatisch aan. Maar dan op 100% helderheid. Terwijl als ik ze via de Hue app aanzet, ze gewoon op lage helderheid aangaan, waar ze oorspronkelijk op stonden.

Iemand enig idee of dit op te lossen is? Misschien via andere app?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• Ursamajor
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 11:11

Ursamajor

Astrofotograaf

Reist schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:24:
[...]

Klopt gedeeltelijk, je kunt nu alleen kiezen "herstellen naar vorige stand" of "volledige helderheid". Waarschijnlijk zal je na de update ook een eigen setting kunnen kiezen.
Wat voor setting zou je dan willen?
Als mijn lampen uit staan en de stroom valt uit, blijven ze uit als de stroom weer aan gaat.
Of als een schemerlamp aan staat en ik verplaats hem even, of haal m uit het stopcontact om de stofzuiger erin te doen, gaat ie daarna weer aan op de stand waar ie op stond.
Dat is voor mij prima. Dus ben ik wel benieuwd naar wat je dan anders zou willen.

Gadgets FTW!

• trainz2009
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16-02 23:20
Vandaag een wat mindere ervaring met mijn Hue systeem. In de tuin heb ik een sliert met lichtjes hangen en in de schuur aangesloten op de Osram smart+. Via de app aan/uit tijden ingesteld. Werkt een maand prima. Vanochtend stonden de lichtjes echter nog aan. Dus in de Hue app geprobeerd uit te zetten. Geen effect.
Toch maar even gaan kijken, hing er een enorme geur van verbrand plastic. De osram was behoorlijk heet en begon al licht zwart geblakerd te worden aan de zijkant.

• Sphinkx
@trainz2009 Ligt het dan aan Hue of Osram smart+?

• trainz2009
Aan de Osram smart+ natuurlijk, maar gezien veel mensen het gebruiken in combinatie met Hue deel ik de ervaring hier ;)

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
trainz2009 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:55:
[...]

Aan de Osram smart+ natuurlijk, maar gezien veel mensen het gebruiken in combinatie met Hue deel ik de ervaring hier ;)
Had je de indoor variant of de outdoor variant van de smartplug? Indien de indoor versie, kan het aan de schuur liggen? Te vochtig, te koud?

• LDVC
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11:06

LDVC

Let's get it over with

Dennis van der Stelt schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:30:
Ikea Tradfri lampen gaan bij mij in de ochtend automatisch aan. Maar dan op 100% helderheid. Terwijl als ik ze via de Hue app aanzet, ze gewoon op lage helderheid aangaan, waar ze oorspronkelijk op stonden.

Waarschijnlijk is dit zo geconfigureerd binnen de routine die je lampen aan zet in de ochtend. Configureer binnen deze routine de helderheid die je wil

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

spokje schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:03:
[...]

Beperkt, goed lezen. Als bijv. je lamp nu wit is en uitvalt komt ie wit terug, maar straks kan het zo worden gemaakt dat als tie uitvalt dat ie dan rood is .. als de stroom er weer op komt.

USG, 2x Unifi AP-LR, 1x Unifi Pro, 4x HP Microserver Gen8 (1x Vmware) 3x OpenMediavault. (en nog veel meer andere meuk)

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

trainz2009 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:55:
[...]

maar je benoemt het als een Hue ervaring, terwijl het een Osram ervaring in een Hue omgeving zou moeten zijn ;)

• Erik1971
Dennis van der Stelt schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:30:

Neem aan dat je de Tradfri middels een routine aanzet?

Ik heb zelf ook een dimbare Tradfri lamp en die zet ik ook aan via een routine en die gaat altijd aan naar de juiste dim level....

Maar er is een bekend probleem met de luxere Tradfri lampen die ook van kleur of kleur temperatuur kunnen veranderen, deze lampen kunnen maar 1 actie te gelijk uitvoeren, bridge stuurt namelijk twee commando's zonder pauze naar deze lampen en dan wordt alleen het eerste commando afgehandeld (kleur). Is helaas niet op te lossen met een andere app, of die app moet alleen dim commando sturen met een routine.

• remmuz
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 07:40
Voorlopig geen nieuwe versie van de GU10 lampen volgens Philips op Twitter;

We always strive to provide the most up to date products and continue to develop the Hue range. However, at this time the current technology does not allow us to fit the updated 'Richer Colors' LEDs within the 'Perfect Fit' GU10 bulbs.

• Erik1971
remmuz schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:25:
Voorlopig geen nieuwe versie van de GU10 lampen volgens Philips op Twitter;

We always strive to provide the most up to date products and continue to develop the Hue range. However, at this time the current technology does not allow us to fit the updated 'Richer Colors' LEDs within the 'Perfect Fit' GU10 bulbs.
Technisch is het gewoon mogelijk, maar waarschijnlijk is het te duur om te maken, moet namelijk wel een geadvanceerde lens toe passen om de kleuren te mixen, anders ziet het er niet uit......

Is met Gen 1 GU10 al een uitdaging om dit goed te krijgen, is gedaan met meerdere lenzen....

Of Philips moet minder hoge eisen stellen aan het geproduceerde licht, dat zal dan minder defuse zijn (als je dan op een opervlakte schijnt zie je duidelijk de verschillende kleuren, dit probleem had de eerste generatie LivingColors).

Erik1971 wijzigde deze reactie 10-01-2019 12:41 (15%)

• Mitchell
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19-02 13:40
Gisteren de Jiawen 5M RGBW LED strip ontvangen en aan mijn Philips Hue bridge gekoppeld. Werkte perfect gezien deze gewoon als nieuwe lamp wordt gevonden in de app (als een extended color light om precies te zijn). De led strip is een stuk feller dan ik had verwacht, wat natuurlijk mooi meegenomen is.

Mitchell wijzigde deze reactie 10-01-2019 13:37 (14%)

Xiaomi Mi8 128GB

• TJakeis
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 09:01
baldyman schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:35:
Ik heb eerder deze gepost:

[Afbeelding]

Voor zover mogelijk met de structuur, zit deze combi van FoH en normale schakelaar vlak tegen de muur.
Niko schakelmateriaal heb ik ook in de keuken en in de woonkamer.
In de keuken geen FoH schakelaar maar wel alles vlak tegen de tegels.
In de woonkamer ook een dubbel frame waarbij de FoH schakelaar zelf op het behang zit in plaats van op een inbouwdoos (laatste foto). Zit gewoon vlak tegen de muur.

[Afbeelding] [Afbeelding]
Weet jij of de Niko FOH schakelaars ook werken met bijvoorbeeld Home Assistant? Dus stel dat ik een HUE bridge en deze Niko schakelaars heb, kan ik hiermee dan ook andere (niet HUE) slimme verlichting aansturen die niet in de HUE bridge werd opgenomen?

• Martino-s
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-02 21:33

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

TJakeis schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:56:
[...]

Weet jij of de Niko FOH schakelaars ook werken met bijvoorbeeld Home Assistant? Dus stel dat ik een HUE bridge en deze Niko schakelaars heb, kan ik hiermee dan ook andere (niet HUE) slimme verlichting aansturen die niet in de HUE bridge werd opgenomen?
Ik heb Niko FoH schakelaars. Deze voeg je via de Hue App toe (als FoH-schakelaar) aan de Hue Bridge. Ik gebruik zelf geen Home Assistant, maar het lijkt me niet dat je Philips Hue schakelaars / dimmers / Tab kan gebruiken om niet-Hue appareten te bedienen.
Heb je een voorbeeld? Welk (niet-Hue) apparaat heb je binnen Home Assistant die je met de schakelaar zou willen bedienen?

Martino's | Google is your friend...

• RobertMe
  • Laatst online: 11:33
Martino-s schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:44:
[...]

Ik heb Niko FoH schakelaars. Deze voeg je via de Hue App toe (als FoH-schakelaar) aan de Hue Bridge. Ik gebruik zelf geen Home Assistant, maar het lijkt me niet dat je Philips Hue schakelaars / dimmers / Tab kan gebruiken om niet-Hue appareten te bedienen.
Heb je een voorbeeld? Welk (niet-Hue) apparaat heb je binnen Home Assistant die je met de schakelaar zou willen bedienen?
Externe systemen kunnen de (click) events van de Dimmer & Tap zien en daarop dus zelf automations uitvoeren. Waarom je dit zou doen kunnen legio redenen voor zijn. Een van de dingen die afgelopen tijd regelmatig langs kwam was "als ik de lampen inschakel (wat dus zou kunnen via AB) wil ik dat ook de kerstverlichting aan gaat". Dat laatste zou dus ook weer via een ander type schakelaar (of slimme kerstverlichting) kunnen gaan en dus is iets als Home Assistant dan handig om verschillende systemen te combineren.

Overigens heeft het afvangen van die click events in externe systemen wel altijd een kleine vertraging en daardoor niet altijd ideaal.

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 11:17

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Voor het kerstboom-scenario kocht ik een Innr Smart Plug, werkte prima met Hue! :)

• Martino-s
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-02 21:33

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Voor het kerstboom-scenario kocht ik een Osram Smart+ Plug, werkt prima met Hue! :)

Martino's | Google is your friend...

• TJakeis
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 09:01
Martino-s schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:44:
[...]

RobertMe schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:48:
[...]

Externe systemen kunnen de (click) events van de Dimmer & Tap zien en daarop dus zelf automations uitvoeren. Waarom je dit zou doen kunnen legio redenen voor zijn. Een van de dingen die afgelopen tijd regelmatig langs kwam was "als ik de lampen inschakel (wat dus zou kunnen via AB) wil ik dat ook de kerstverlichting aan gaat". Dat laatste zou dus ook weer via een ander type schakelaar (of slimme kerstverlichting) kunnen gaan en dus is iets als Home Assistant dan handig om verschillende systemen te combineren.

Overigens heeft het afvangen van die click events in externe systemen wel altijd een kleine vertraging en daardoor niet altijd ideaal.
Dit ongeveer :). Ik ga binnenkort verhuizen en wil een gedeelte van de woning 'slim' maken. O.a. aantal deursensoren, en liefst ook een (gedeeltelijke) slimme verlichting die o.m. op basis van sensoren kan reageren (beweging als we in bed liggen = licht slaapkamer aan, deurbel die gaat = lichten pulsen...). Nu moet het merendeel van het schakelmateriaal vervangen worden, en als Belg kies ik dan uiteraard voor NIKO. Het eerste idee was om achter het schakelmateriaal bijvoorbeeld Fibaro te plaatsen, maar praktisch is dit niet de beste oplossing gezien de beperkte ruimte. Omdat NIKO net komt opzetten met de FOH lijn lijkt dit mij echt wel interessant, enkel en alleen esthetisch al. Om het systeem flexibeler te maken (bijvoorbeeld drukken op NIKO FOH = licht garage aan en garagedeur open) zou het handig zijn dat de status van de FOH schakelaar kan worden gelezen door bijvoorbeeld Home Assistant.

• rasper
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 15-02 19:41
meesje schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:12:
[...]

Vele anderen hadden die optie ook, maar ik niet. Er was ook nog een andere tweaker (zie een paar pagina’s terug in dit topic) die hetzelfde probleem had. Diegene had zelfs de Hue app opnieuw geïnstalleerd.

Edit: berichten gevonden. Zie: rasper in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3"
@rasper Heb je nu ook de optie in de Hue app? Wel eerst je bridge updaten natuurlijk. ;)
Nog steeds niet :( Gebruik nog de hue labs/settings workaround. Gelukkig is het iets dat je 1x nodig hebt en daarna zo goed als niet meer.. Mijn vermoeden is dat de paar ikea lampen die ik nog heb roet in het eten gooien. Via de hue labs workaround is mijn eerste kamer not supported, misschien dat de app in het menu dan besluit dat de optie niet getoond moet worden, Anyway ik kan er wel mee leven :)

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 27-01 21:26
Erik1971 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:24:
[...]
Maar er is een bekend probleem met de luxere Tradfri lampen die ook van kleur of kleur temperatuur kunnen veranderen, deze lampen kunnen maar 1 actie te gelijk uitvoeren, bridge stuurt namelijk twee commando's zonder pauze naar deze lampen en dan wordt alleen het eerste commando afgehandeld (kleur). Is helaas niet op te lossen met een andere app, of die app moet alleen dim commando sturen met een routine.
Gebruikte een routine, maar heb nu Wake Up Labs routine aan staan, waar ik wel helderheid kon instellen. Heb geen zin om juiste tijd in te stellen en te testen, dus ik ga het morgenochtend zien :-)

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• Thomascom
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
Ik ben van plan om 5 sfeer wandlampen te kopen met een G9 fitting.
Helaas verkoopt Philips geen lampen met een G9 fitting.
Is het misschien mogelijk om een G9 naar E14 adapter te gebruiken zoals deze?:
https://www.amazon.co.uk/...ter-Bayonet/dp/B00IYONGAA

Of zijn daar betere oplossingen voor (naast andere wandlampen kopen)?

Bosch Gl-30 BGL32000

• Brobbel
Thomascom schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:47:
Ik ben van plan om 5 sfeer wandlampen te kopen met een G9 fitting.
Helaas verkoopt Philips geen lampen met een G9 fitting.
Is het misschien mogelijk om een G9 naar E14 adapter te gebruiken zoals deze?:
https://www.amazon.co.uk/...ter-Bayonet/dp/B00IYONGAA

Of zijn daar betere oplossingen voor (naast andere wandlampen kopen)?
Zelf heb ik een paar E14 lampen via een soortgelijke adapter in een E27 fitting geschroefd met het gewenste resultaat. De E27 lampen waren namelijk te groot.

• Meivogeltje
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 07-02 21:47
Pfff...had een dimming switch bij starterspakket. Ding reageert vaker niet dan wel. Via retailer moet ik het hele pakket terugsturen als alleen de dimming switch niet werkt. Philips zelf wilde mij tegemoet komen.
Als eerst moest ik de batterij vervangen.
Nu zag ik dat van mijn 2 dimming switches De achterkant anders is. Zijn hier verschillende versies van in omloop of is er gewoon een andere lay-out in de tijd gekomen?

• Rallye
Hoe anders? Fotootje?

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20-02 19:14

ToolkiT

brit-tweaker

Brobbel schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 05:54:
[...]

Zelf heb ik een paar E14 lampen via een soortgelijke adapter in een E27 fitting geschroefd met het gewenste resultaat. De E27 lampen waren namelijk te groot.
Ik heb ditto probleem met britse bayonet aansluitingen met een adaptor:

Op zich werkt het goed, maar wat Brobbel al zegt je moet wel op de totaal lengte van je lamp letten en kijken of dat wel in je lampenhouder/lampenkap past..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Thomascom
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 17:10:
[...]

Ik heb ditto probleem met britse bayonet aansluitingen met een adaptor:
[Afbeelding]
Op zich werkt het goed, maar wat Brobbel al zegt je moet wel op de totaal lengte van je lamp letten en kijken of dat wel in je lampenhouder/lampenkap past..
Bedankt voor jullie antwoorden. De adapters die ik vind op Amazon en dergelijke hebben niet altijd even goede reviews. Ze hebben het over een brandlucht of problemen met led. Ik denk er ook aan om de hele fitting te veranderen. Bijvoorbeeld met https://www.reichelt.nl/l...-hgm-3230419-p214173.html.

Komt goed heren!

teacher wijzigde deze reactie 12-01-2019 00:46 (6%)

Bosch Gl-30 BGL32000

• kadoendra
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11:24
Wekko306 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 06:20:
[...]

Heb gisteren toch maar even gebeld met Philips. Er schijnen 3 typen voedingen te zijn, ik krijg nu een ander type opgestuurd waarmee het als het goed is opgelost zou zijn. De voeding ligt precies onder ons bed, dus die hoor je helaas vrij goed omdat het er stil is en je er met je hoofd vrij dichtbij ligt. Ben benieuwd of het straks daadwerkelijk helemaal is opgelost. Overigens voor nu maar een vrij gele kleur ingesteld waarmee het piepen al een stuk minder is.
Mijn voeding van de Lightstrip piept ook. Heeft jouw andere voeding het probleem verholpen?

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 07:08
kadoendra schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 11:42:
[...]

Mijn voeding van de Lightstrip piept ook. Heeft jouw andere voeding het probleem verholpen?
Heb hem nog steeds niet ontvangen. Zodra ik hem heb zal ik het testen en hier posten.

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Meivogeltje schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:13:
Pfff...had een dimming switch bij starterspakket. Ding reageert vaker niet dan wel. Via retailer moet ik het hele pakket terugsturen als alleen de dimming switch niet werkt. Philips zelf wilde mij tegemoet komen.
Als eerst moest ik de batterij vervangen.
Nu zag ik dat van mijn 2 dimming switches De achterkant anders is. Zijn hier verschillende versies van in omloop of is er gewoon een andere lay-out in de tijd gekomen?
Is de voorkant van de switches wel hetzelfde? Ik heb zelf iig 2 verschillende verzies van: met on/off en met I/O erop.

• Rallye
Vreemd. Ik wilde vanmiddag de lampen aandoen en alle vier mijn switches waren onbereikbaar. De rest van de Hue-zaken (behalve de paar Smart+ plugs die altijd op onbereikbaar staan maar het wel doen) was wel bereikbaar.
Na een powercycle van de Bridge kwamen twee switches terug. De andere twee moest ik resetten en opnieuw aanmelden.

• lvanhoe
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 00:01
Dag allemaal,

ik heb vandaag een startset Hue icm wat lightstrips geïnstalleerd in mijn kantoor en ben er erg blij mee. Zo blij dat ik het hele huis wil gaan aanpakken.

Voor ik enthousiast allemaal lampen ga kopen vroeg ik me af: ik zou graag m'n bestaande wand-schakelmateriaal willen vervangen door schakelmateriaal dat compatible is met Hue. Wat is er op dit moment al op de markt?

Ik heb gekeken naar:

- Niko, maar die schijnen pas vanaf februari goed verkrijgbaar te zijn? Ik kan ze op een paar sites wel vinden (lightgallery en een paar Belgische) maar zouden deze niet nog een stukje goedkoper worden als Amazon ze ook gaat verkopen bijvoorbeeld?

- Vimar, vind ik echt mooi maar die kan ik nog helemaal nergens online vinden, anyone? Amazon link eerder in dit topic is verlopen.

- Bush-Jaeger en Gira maar als ik daar m'n hele huis mee wil doen kan ik beter een krantenwijk er bij nemen:

https://www.goedkopermets...e-gira-tap-antraciet.html

Is er verder nog iets dat ik over het hoofd zie?

Thanks alvast!

lvanhoe wijzigde deze reactie 13-01-2019 02:41 (58%)

• Peatsmoke
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
trainz2009 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:45:
Vandaag een wat mindere ervaring met mijn Hue systeem. In de tuin heb ik een sliert met lichtjes hangen en in de schuur aangesloten op de Osram smart+. Via de app aan/uit tijden ingesteld. Werkt een maand prima. Vanochtend stonden de lichtjes echter nog aan. Dus in de Hue app geprobeerd uit te zetten. Geen effect.
Toch maar even gaan kijken, hing er een enorme geur van verbrand plastic. De osram was behoorlijk heet en begon al licht zwart geblakerd te worden aan de zijkant.
Heb je inmiddels een oorzaak kunnen achterhalen? Wat jij schetst zou voor mij iig genoeg reden zijn om contact op te nemen met Osram, want als de oorzaak hiervan in de plug zit, denk ik dat Osram dat wel graar wil achterhalen.
Het kan ook gewoon een slecht contact zijn door oxidatie van contacten of overbelasting (defecte transformator?).

Zelf heb ik verschillende schakelaars in huis van dit type, maar deze ervaring heb ik (gelukkig) nog niet gehad.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur...

• ToyotaMR2
  • Laatst online: 20-02 22:04
Absurd belachelijk duur die Gira.
Slaat nergens op, vind ik.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• Inferi
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 07:00
Is die Gira wel uit het friends of hue programma, het zou ook een tap kunnen zijn namelijk in wat losse onderdelen van Gira geplaatst, dan kom je met een marge ook op dit bedrag uit.

zie: https://www.voltus.de/blo...tap-ins-schalterprogramm/

Voor zover ik weet is er ook nog geen Busch-Jaeger FOH schakelaar beschikbaar.

De Niko FOH heb ik er 2 van en werken prima, maar alles in huis is Busch-Jaeger, dus wil wel snel wisselen.

• trainz2009
Peatsmoke schreef op zondag 13 januari 2019 @ 07:50:
[...]

Heb je inmiddels een oorzaak kunnen achterhalen? Wat jij schetst zou voor mij iig genoeg reden zijn om contact op te nemen met Osram, want als de oorzaak hiervan in de plug zit, denk ik dat Osram dat wel graar wil achterhalen.
Het kan ook gewoon een slecht contact zijn door oxidatie van contacten of overbelasting (defecte transformator?).

Zelf heb ik verschillende schakelaars in huis van dit type, maar deze ervaring heb ik (gelukkig) nog niet gehad.
Ik denk dat de schuur gewoon te vochtig was. Ik heb nu voor 20,- euro de Osram buitenschakelaar gekocht.

• rasper
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 15-02 19:41
rasper schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:37:
[...]

Nog steeds niet :( Gebruik nog de hue labs/settings workaround. Gelukkig is het iets dat je 1x nodig hebt en daarna zo goed als niet meer.. Mijn vermoeden is dat de paar ikea lampen die ik nog heb roet in het eten gooien. Via de hue labs workaround is mijn eerste kamer not supported, misschien dat de app in het menu dan besluit dat de optie niet getoond moet worden, Anyway ik kan er wel mee leven :)
Even mijzelf quoten, ivm iets anders telefoon helemaal gereset/gewist en backup teruggezet en zie hem nu EINDELIJK wel. Beetje drastische maatregel voor alleen dit issue natuurlijk, maar het is dus wel op te lossen. :)

• ToyotaMR2
  • Laatst online: 20-02 22:04
@Inferi, ah, dat is inclusief 'Tap insert', dan is die prijs wel "ok".
Al kun je zo'n Tap ook makkelijk goedkoper (tweedehands) scoren.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• Hardbats
  • Laatst online: 18-02 16:44
na een lange tijd een philips ambilight tv te gebruiken en philips hue te hebben in huis (maar dan voornamelijk de white en white ambiance lampen) nu toch de knoop doorgehakt en colour lampen gekocht en gekoppeld aan de ambilight.
dit geeft voor film echt een geweldige ervaring, zeker samen met sonos!
hier wat videomateriaal! 8)

• arjandijk162
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
lvanhoe schreef op zondag 13 januari 2019 @ 01:34:
Dag allemaal,

ik heb vandaag een startset Hue icm wat lightstrips geïnstalleerd in mijn kantoor en ben er erg blij mee. Zo blij dat ik het hele huis wil gaan aanpakken.

Voor ik enthousiast allemaal lampen ga kopen vroeg ik me af: ik zou graag m'n bestaande wand-schakelmateriaal willen vervangen door schakelmateriaal dat compatible is met Hue. Wat is er op dit moment al op de markt?

Ik heb gekeken naar:

- Niko, maar die schijnen pas vanaf februari goed verkrijgbaar te zijn? Ik kan ze op een paar sites wel vinden (lightgallery en een paar Belgische) maar zouden deze niet nog een stukje goedkoper worden als Amazon ze ook gaat verkopen bijvoorbeeld?

- Vimar, vind ik echt mooi maar die kan ik nog helemaal nergens online vinden, anyone? Amazon link eerder in dit topic is verlopen.

- Bush-Jaeger en Gira maar als ik daar m'n hele huis mee wil doen kan ik beter een krantenwijk er bij nemen:

Thanks alvast!
Je kunt we een homeautomation systeem er tussen zetten. Bijvoorbeeld Homey of Domoticz.

Je hebt dan de mogelijkheid om goedkopere schakelaars ertussen te zetten, maar een ander systeem erbij maakt de betrouwbaarheid niet groter.

Ik heb in eerste instantie geprobeerd met Kaku wandzenders, vanwege het protocol zonder feedback niet de beste optie.

Je kunt ook Zigbee spul van Xiaomi gebruiken en voor bestaand schakelmateriaal zijn er hobbyisten die kiezen voor een deur/raamsensor en die in een bestaande schakelaar bouwen. (zoek maar even). Redelijk goedkoop, maar wel wat geklus.

Meest betrouwbare opties zijn Niko, Hue Dimmer/Tap of Busch Jaeger oplossingen. Ze kosten allemaal geld maar je bent niet afhankelijk van het goed werken van een homeautomation controller.

Voor minder geld moet je meer klussen of geef je betrouwbaarheid op.

• vanardenne
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
lvanhoe schreef op zondag 13 januari 2019 @ 01:34:
Dag allemaal,

Ik heb gekeken naar:

Thanks alvast!
Had je deze al gezien?

Canon EOS 550D | GoPro Hero6 Black | Mavic Pro Platinum | Macbook Pro Retina

• lvanhoe
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 00:01
Thanks! Tot dusver gaat mijn voorkeur uit naar Niko spullen maar dit is een interessante budget-oplossing.

Ik heb nog een aanvullende vraag: Ik wil bij voorkeur 1 knop "dom" houden en wil daarvoor een draadloze schakelaar inbouwen in de muur, met een enkele domme knop, en deze draadloze schakelaar koppelen aan een Osram Smart+ Plug. Weet iemand of dit uberhaupt kan, met een Osram Smart+ Plug?

• Meivogeltje
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 07-02 21:47
Is verder precies hetzelfde ja. Voelt alleen wat 'gebruikter'.

Grappige is dat ik de batterij dus moest vervangen van Philips. Op het moment dat ik de schroef aan het losdraaien was drukte ik per ongeluk op een knop en de DS reageerde gelijk. Sindsdien reageert ie prima. Zou de schroef te vast gezeten hebben, zodat er een soort storing optrad??
dragon2 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 11:54:
[...]

Is de voorkant van de switches wel hetzelfde? Ik heb zelf iig 2 verschillende verzies van: met on/off en met I/O erop.
Pagina: 1 ... 28 ... 34 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True