Zijn de prijzen van de HUE ledlampen overigens stabiel gebleven over het afgelopen jaar? Ik zie nu vrijwel overal 2 White Ambiance lampen voor rond de 40 euro, niemand die er eens een keer mee stunt?
Bedoel je dat je 1 schakelaar in de muur wilt met 2 knoppen waarvan er 1 nog op het lichtnet is aangesloten en de ander draadloos een hue lamp / plug kan bedienen? Zo’n schakelaar ben ik nog niet tegengekomen.lvanhoe schreef op maandag 14 januari 2019 @ 00:06:
[...]
Thanks! Tot dusver gaat mijn voorkeur uit naar Niko spullen maar dit is een interessante budget-oplossing.
Ik heb nog een aanvullende vraag: Ik wil bij voorkeur 1 knop "dom" houden en wil daarvoor een draadloze schakelaar inbouwen in de muur, met een enkele domme knop, en deze draadloze schakelaar koppelen aan een Osram Smart+ Plug. Weet iemand of dit uberhaupt kan, met een Osram Smart+ Plug?
Staat nota bene een linkje in de topic warning, Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopiclvanhoe schreef op maandag 14 januari 2019 @ 01:26:
Zijn de prijzen van de HUE ledlampen overigens stabiel gebleven over het afgelopen jaar? Ik zie nu vrijwel overal 2 White Ambiance lampen voor rond de 40 euro, niemand die er eens een keer mee stunt?
Nee waarschijnlijk heb je de Switch op nieuw opgestart (even batterij los) en dat lost de meeste problemen meestal op!Meivogeltje schreef op maandag 14 januari 2019 @ 00:28:
Is verder precies hetzelfde ja. Voelt alleen wat 'gebruikter'.
Grappige is dat ik de batterij dus moest vervangen van Philips. Op het moment dat ik de schroef aan het losdraaien was drukte ik per ongeluk op een knop en de DS reageerde gelijk. Sindsdien reageert ie prima. Zou de schroef te vast gezeten hebben, zodat er een soort storing optrad??
[...]
En om het nog makkelijker te maken, even 3 (4 mag ook) knoppen te gelijk indrukken voor 10 seconden, heeft hetzelfde effect, dan start de Dimmer Switch ook op nieuw op en meestal vind deze dan weer een goede verbinding.
Had laatst ook dat een van mijn Dimmer Switchtes niet meer wou doen, gaf rode led bij elke druk op een knop, even de truck met de 3 knoppen en sinds dien is het probleem weg en werkt de Dimmer weer normaal.
Heb je wat voorbeelden. Vind ik een raar verhaal. Zo'n adapter doet verder niet heel veel toch?Ontbijtkoek schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 18:39:
[...]
Bedankt voor jullie antwoorden. De adapters die ik vind op Amazon en dergelijke hebben niet altijd even goede reviews. Ze hebben het over een brandlucht of problemen met led. Ik denk er ook aan om de hele fitting te veranderen. Bijvoorbeeld met https://www.reichelt.nl/l...-hgm-3230419-p214173.html.
Komt goed heren!
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Wat ik merk is dat als de Hue lampen vlak naast de TV staan de Lag enigszins irritant is.Hardbats schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:52:
na een lange tijd een philips ambilight tv te gebruiken en philips hue te hebben in huis (maar dan voornamelijk de white en white ambiance lampen) nu toch de knoop doorgehakt en colour lampen gekocht en gekoppeld aan de ambilight.
dit geeft voor film echt een geweldige ervaring, zeker samen met sonos!
hier wat videomateriaal!![]()
[YouTube: Ambilight+Hue Philips 65PUK7120/12 and 5 Hue colour lights]
klopt.i2Paq schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:30:
[...]
Wat ik merk is dat als de Hue lampen vlak naast de TV staan de Lag enigszins irritant is.
Sindskort de 55pos9002 oled tv van Philips. Als ik de Ambilight van de TV met mijn Hue verlichting in de woonkamer samenvoeg, merk je duidelijk de lag.
Al is het wellicht maar een seconde, hij is duidelijk zichtbaar.
Jung heeft ook een Zigbee schakelaar (ZLLLS5004M), in Dld voor een redelijke prijs:lvanhoe schreef op zondag 13 januari 2019 @ 01:34:
Dag allemaal,
ik heb vandaag een startset Hue icm wat lightstrips geïnstalleerd in mijn kantoor en ben er erg blij mee. Zo blij dat ik het hele huis wil gaan aanpakken.
Voor ik enthousiast allemaal lampen ga kopen vroeg ik me af: ik zou graag m'n bestaande wand-schakelmateriaal willen vervangen door schakelmateriaal dat compatible is met Hue. Wat is er op dit moment al op de markt?
Ik heb gekeken naar:
- Niko, maar die schijnen pas vanaf februari goed verkrijgbaar te zijn? Ik kan ze op een paar sites wel vinden (lightgallery en een paar Belgische) maar zouden deze niet nog een stukje goedkoper worden als Amazon ze ook gaat verkopen bijvoorbeeld?
- Vimar, vind ik echt mooi maar die kan ik nog helemaal nergens online vinden, anyone? Amazon link eerder in dit topic is verlopen.
- Bush-Jaeger en Gira maar als ik daar m'n hele huis mee wil doen kan ik beter een krantenwijk er bij nemen:
https://www.goedkopermets...e-gira-tap-antraciet.html
Is er verder nog iets dat ik over het hoofd zie?
Thanks alvast!
https://www.elektrowelt-zwickau.de/elektroinstallation-jung/jung-zllls5004m-zigbee-funk-wandsender-modul-4fach.html
https://www.jung.de/nl/55...chting/zigbee-wandzender/
Ik zie 2 knoppen bovenaan voor aan & uit, daaronder voor scenes. Maar kan ik ook gewoon 4x aan/uit maken? Of kan ik echt alleen scenes daar aan hangen?wizzmic schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:51:
[...]
Jung heeft ook een Zigbee schakelaar (ZLLLS5004M), in Dld voor een redelijke prijs:
https://www.elektrowelt-zwickau.de/elektroinstallation-jung/jung-zllls5004m-zigbee-funk-wandsender-modul-4fach.html
https://www.jung.de/nl/55...chting/zigbee-wandzender/
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Waar plaatsen jullie de Bridge?
Ik heb geen idee waar ik alles (bridges van meerdere smarthome oplossingen) moet laten. Ze hebben stroom en een internet kabel nodig. Zelf zat ik te denken om de bridge naast mijn router op te hangen in de voorraadkast, of bij de televisie. Ik denk dat ik sowieso een netwerk switch nodig heb :x
Ik heb geen idee waar ik alles (bridges van meerdere smarthome oplossingen) moet laten. Ze hebben stroom en een internet kabel nodig. Zelf zat ik te denken om de bridge naast mijn router op te hangen in de voorraadkast, of bij de televisie. Ik denk dat ik sowieso een netwerk switch nodig heb :x
Mijn bridge staat ook in de voorraadkast naast de router. Handig als je een app toegang moet geven, dan kun je makkelijk op de knop van de bridge drukken.
Gadgets FTW!
Ik heb hem zelf onder de TV, naast de AppleTV 4, in de woonkamer. Werkt prima. Ons appartement is maar 110 m2 en gelijkvloers dus heb geen 2e bridge nodig.kevintjuh93 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:22:
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
Ik ziet hier toevallig ook naar te kijken, maar dat gaat niet lukken volgens mij. Je wijst (een aantal van) je lampen toe aan de schakelaar, er daar kan je dan scenes mee maken. Een scene in dan alleen een combinatie van statussen van álle toegewezen lampen.Dennis van der Stelt schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:10:
[...]
Ik zie 2 knoppen bovenaan voor aan & uit, daaronder voor scenes. Maar kan ik ook gewoon 4x aan/uit maken? Of kan ik echt alleen scenes daar aan hangen?
Hier heb ik een NL handleiding gevonden:
https://www.goedkopermets...uct/pdf/4011377000001.pdf
Screw you guys... I'm going home.
Die laatste is zelf geknutseld. Je hebt van Gira zelf ook een goedkopere zigbee module.lvanhoe schreef op zondag 13 januari 2019 @ 01:34:
Dag allemaal,
ik heb vandaag een startset Hue icm wat lightstrips geïnstalleerd in mijn kantoor en ben er erg blij mee. Zo blij dat ik het hele huis wil gaan aanpakken.
Voor ik enthousiast allemaal lampen ga kopen vroeg ik me af: ik zou graag m'n bestaande wand-schakelmateriaal willen vervangen door schakelmateriaal dat compatible is met Hue. Wat is er op dit moment al op de markt?
Ik heb gekeken naar:
- Niko, maar die schijnen pas vanaf februari goed verkrijgbaar te zijn? Ik kan ze op een paar sites wel vinden (lightgallery en een paar Belgische) maar zouden deze niet nog een stukje goedkoper worden als Amazon ze ook gaat verkopen bijvoorbeeld?
- Vimar, vind ik echt mooi maar die kan ik nog helemaal nergens online vinden, anyone? Amazon link eerder in dit topic is verlopen.
- Bush-Jaeger en Gira maar als ik daar m'n hele huis mee wil doen kan ik beter een krantenwijk er bij nemen:
https://www.goedkopermets...e-gira-tap-antraciet.html
Is er verder nog iets dat ik over het hoofd zie?
Thanks alvast!
Ik heb die zelf ook twee.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ja, het tv-meubel hangt nog niet, dus nog geen idee hoe of wat. Zit gewoon te brainstormen op het moment en merk dat ik zoveel nodig heb hahaNeus schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:25:
[...]
Ik heb hem zelf onder de TV, naast de AppleTV 4, in de woonkamer. Werkt prima. Ons appartement is maar 110 m2 en gelijkvloers dus heb geen 2e bridge nodig.
Er zit wel wat lag in inderdaad, maar ze staan er ver genoeg vandaan zodat ik er geen last van hem. De eerste tijd ga je er ook naar zitten kijken en dan valt het op, Maar na langere tijd let je er niet meer op en word de beleving ook beter.i2Paq schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:30:
[...]
Wat ik merk is dat als de Hue lampen vlak naast de TV staan de Lag enigszins irritant is.
Ik weet niet of het via hue sync beter of sneller zou werken.
Met Hue sync is de lag een stuk minder, de Ambilight TV's maken (nog?) geen gebruik van de Hue entertainment feature.Hardbats schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:04:
[...]
Er zit wel wat lag in inderdaad, maar ze staan er ver genoeg vandaan zodat ik er geen last van hem. De eerste tijd ga je er ook naar zitten kijken en dan valt het op, Maar na langere tijd let je er niet meer op en word de beleving ook beter.
Ik weet niet of het via hue sync beter of sneller zou werken.
Heb zelf even geexperimenteerd met Hue sync en reactie snelheid is te vergelijken met de Ambilight van de TV zelf, alleen is het een beetje dubbel om lampen achter je TV te zetten die al Ambilight heeft
Update: niet handig als Engelse spelling aan staat
[ Voor 5% gewijzigd door Erik1971 op 14-01-2019 18:16 ]
In de reviews van deze bijvoorbeeld: https://www.amazon.com/Bonlux-Adapter-Converters-Sockets-Holder/dp/B015TJFCPYTusk schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:23:
[...]
Heb je wat voorbeelden. Vind ik een raar verhaal. Zo'n adapter doet verder niet heel veel toch?
Bosch Gl-30 BGL32000
Dat heb je ook niet nodig als je minder dan 50 lampen hebt. De lampen zelf zenden de signalen ook door.Neus schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:25:
[...]
Ik heb hem zelf onder de TV, naast de AppleTV 4, in de woonkamer. Werkt prima. Ons appartement is maar 110 m2 en gelijkvloers dus heb geen 2e bridge nodig.
Gadgets FTW!
Kan je in de app eigenlijk die hoofdschakelaar op een of andere manier verbergen/uitzetten ?
Gebeurd mij best vaak dat ik die per ongeluk aantik met als gevolg dat het hele huis donker of volledig verlicht is. Met name dat laatste is in de slaapkamers niet zo handig
Gebeurd mij best vaak dat ik die per ongeluk aantik met als gevolg dat het hele huis donker of volledig verlicht is. Met name dat laatste is in de slaapkamers niet zo handig

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Tusk in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49" apart plakje onderin mijn tv kastjekevintjuh93 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:22:
Vraagje over de app:
Ik heb in onze slaapkamer aan elke kant een Philips Hue Welness.
Deze lamp was verbonden met de afstandsbediening dus heb ik de afstandsbediening gekoppeld aan m'n bridge en deze vond de lamp. Voor de 2e lamp deed ik hetzelfde.
Beide lampen met hun afstandsbediening stak ik in de groep slaapkamer.
Als ik nu één lampje wil uitdoen of aansteken gaan ze beiden aan.
Dien ik een verschillende kamer hiervoor aan te maken zodat ze individueel werken?
Ik heb in onze slaapkamer aan elke kant een Philips Hue Welness.
Deze lamp was verbonden met de afstandsbediening dus heb ik de afstandsbediening gekoppeld aan m'n bridge en deze vond de lamp. Voor de 2e lamp deed ik hetzelfde.
Beide lampen met hun afstandsbediening stak ik in de groep slaapkamer.
Als ik nu één lampje wil uitdoen of aansteken gaan ze beiden aan.
Dien ik een verschillende kamer hiervoor aan te maken zodat ze individueel werken?
Bij mij hangt hij gewoon in de meterkast. Zo ongeveer het minst centrale punt in huis XD. Helemaal in de hoek op de begane grond van een pand met vier woonlagen. Mijn wifi routers heb ik door het huis hangen en niet in de meterkast. Aangezien het zigbee netwerk een mesh-netwerk is en het hele huis vol hangt heb ik nauwelijks problemen ervaren. Eigenlijk alleen af en toe een wegvallende verbinding met een innr lamp die helemaal op de bovenste verdieping zit.kevintjuh93 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:22:
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Kijk, dat wist ik dus niet. Handige info, cheers!Ursamajor schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:36:
[...]
De lampen zelf zenden de signalen ook door.
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
MartijnGizmo schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:49:
Voor het kerstboom-scenario kocht ik een Innr Smart Plug, werkte prima met Hue!
Ik wil voor wat niet-Hue-verlichting een dergelijke oplossing, alleen heb ik daar geen ruimte voor een extra plug. Zijn er ook oplossingen die het mogelijk maken om een switch te plaatsen halverwege een stroomkabel?Martino-s schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:55:
Voor het kerstboom-scenario kocht ik een Osram Smart+ Plug, werkt prima met Hue!
You are not a beautiful and unique snowflake.
Dat heet een verlengsnoerZartos schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:20:
[...]
[...]
Ik wil voor wat niet-Hue-verlichting een dergelijke oplossing, alleen heb ik daar geen ruimte voor een extra plug. Zijn er ook oplossingen die het mogelijk maken om een switch te plaatsen halverwege een stroomkabel?
Stroomkabel onderbreken d.m.v. verlengsnoer??Zartos schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:20:
Zijn er ook oplossingen die het mogelijk maken om een switch te plaatsen halverwege een stroomkabel?
Have Fun Funske
Die slechte reviews gaan over een specifieke adapter, nl. de GX24Q naar E27 adapter.Ontbijtkoek schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:34:
[...]
In de reviews van deze bijvoorbeeld: https://www.amazon.com/Bonlux-Adapter-Converters-Sockets-Holder/dp/B015TJFCPY
GX24Q is bedoeld voor PL-lampen. Als je deze gaat gebruiken voor andere lampen, moet het voorschakelapparaat worden overbrugd (Engels: ballast). Zie de waarschuwing op de pagina van die specifieke adapter:
https://www.amazon.com/Bo...Holder/dp/B076LDQCGZ?th=1
Dat hebben de reviewers waarschijnlijk niet gedaan....
Iedere adapter die bedoeld is voor 230V fittingen (G9, GU10, E14, E27) moet zonder problemen met 230V LED-lampen kunnen werken. Dus ook met HUE-lampen.
Het enige praktische probleem is of de lamp met de adapter ook past in het armatuur...
Laten we het erop houden dat smaken verschillen, maar ik zou dus totaal gestoord worden als ik zo iedere keer een film op programma moest bekijken.Hardbats schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:52:
na een lange tijd een philips ambilight tv te gebruiken en philips hue te hebben in huis (maar dan voornamelijk de white en white ambiance lampen) nu toch de knoop doorgehakt en colour lampen gekocht en gekoppeld aan de ambilight.
dit geeft voor film echt een geweldige ervaring, zeker samen met sonos!
hier wat videomateriaal!![]()
[YouTube: Ambilight+Hue Philips 65PUK7120/12 and 5 Hue colour lights]
Dit is natuurlijk ook wel een extreem geval door de lichteffecten in de video. Tijdens normale films is het flitsende effect veel minder dan op de video.Peatsmoke schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:50:
[...]
Laten we het erop houden dat smaken verschillen, maar ik zou dus totaal gestoord worden als ik zo iedere keer een film op programma moest bekijken.
Ook gebruik ik het niet als ik normaal tv kijk, dan volstaat de ambilight opzich ook gewoon.
Je kunt daarnaast de Ambilight op meerdere manieren instellen zodat je het gewenste effect krijgt.Peatsmoke schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:50:
[...]
Laten we het erop houden dat smaken verschillen, maar ik zou dus totaal gestoord worden als ik zo iedere keer een film op programma moest bekijken.
Dat had ik natuurlijk zelf ook al bedacht, maar ten eerste een nogal omslachtige oplossing, en ten tweede ook daarvoor een ruimtegebrek.funske schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:40:
[...]
Stroomkabel onderbreken d.m.v. verlengsnoer??
Is er niet een simpele schakelaar op Zigbee die hetzelfde bereikt?
You are not a beautiful and unique snowflake.
Heb je ondertussen de spots geplaatst met deze armatuur? Bevalt het?Morpheus2003 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 11:31:
[...]
Thanks. Zie ze hier al voor € 4,95... https://ledstrip-speciali...or-badkamer-ip65-wit.html
Het valt mij op dat er een enorm prijsverschil is qua armatuur voor inbouwspots. Ik wil graag 3 GU10 Hue spots (2x white & 1x color) inbouwen in mn badkamer. Ze komen niet direct boven de douche maar ernaast dus ik denk dat IP44 ook genoeg is.
Iemand advies/ervaring mbt armaturen? Bovenstaand zijn ze te krijgen voor 4,95 maar er zijn bv ook:
- https://www.bol.com/nl/p/...ts-ip44/9200000096733313/
- https://www.bol.com/nl/p/...warmwit/9200000083733450/
- https://www.bol.com/nl/p/...mat-wit/9200000101173369/
Bij Hornbach raden ze een IP64 GU10 setje aan a 28,50 per stuk. Als je er dan 3 neemt is dat toch een flink bedrag. Als je dat vergelijkt met 4,95 per stuk...
Behalve wel/niet kantelbaar en de IP rating: ik vind het lastig welke ik nou moet bestellen. Er is veel prijsverschil, maar ik zie niet precies waarom. Puur kwaliteit/merk?
Iemand die mij iets kan aanraden of ervaring heeft met Hue GU10 spots in de badkamer? Ik heb er geen verstand van maar wil graag de juiste keus maken, zowel kwalitatief als financieel
[ Voor 6% gewijzigd door Mitchell-CWD op 14-01-2019 16:35 ]
Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963
Nee ik leg het denk ik niet goed uit. Wat ik wil is het volgende.vanardenne schreef op maandag 14 januari 2019 @ 07:06:
[...]
Bedoel je dat je 1 schakelaar in de muur wilt met 2 knoppen waarvan er 1 nog op het lichtnet is aangesloten en de ander draadloos een hue lamp / plug kan bedienen? Zo’n schakelaar ben ik nog niet tegengekomen.
Stel je hebt aan de muur twee 'knoppen', zijn op dit moment gewoon 'domme' aan/uit schakelknoppen. Wat ik wil, is dat één knop daarvan een slimme friends of Hue knop wordt, bijvoorbeeld die van Niko. Dat is verder geen probleem. Ik zou de andere knop echter willen vervangen door een systeem dat een Osram Smart+ plug aan en uit kan zetten, bijvoorbeeld dit:
https://www.zelektro.be/n...e-knop-met-2-kanalen.html
De vraag is dus of ik dit van Niko kan koppelen aan een Osram Smart+ plug. Dan kan ik namelijk alles kopen van Niko en heeft het mooi 1 look aan de muur.
Met een hue schakelaar zoals de Hue Tap, Dimmer Switch of dus de nieuwe friends of hue, kan je alle hue gekoppelde lampen en plugs bedienen. De osram plug kan je koppelen aan je bridge, en kan je dus ook met de friends of hue schakelaars bedienen.lvanhoe schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:32:
[...]
Nee ik leg het denk ik niet goed uit. Wat ik wil is het volgende.
Stel je hebt aan de muur twee 'knoppen', zijn op dit moment gewoon 'domme' aan/uit schakelknoppen. Wat ik wil, is dat één knop daarvan een slimme friends of Hue knop wordt, bijvoorbeeld die van Niko. Dat is verder geen probleem. Ik zou de andere knop echter willen vervangen door een systeem dat een Osram Smart+ plug aan en uit kan zetten, bijvoorbeeld dit:
https://www.zelektro.be/n...e-knop-met-2-kanalen.html
De vraag is dus of ik dit van Niko kan koppelen aan een Osram Smart+ plug. Dan kan ik namelijk alles kopen van Niko en heeft het mooi 1 look aan de muur.
Ik heb zojuist de G9 fitting vervangen door een E14 fitting. Ik heb er even een test gloeilampje in gezet en het past maar net. Met een adapter zou het dus niet passen denk ik. Helaas komt het lampje hierdoor niet mooi in het midden waardoor het licht wat op de muur schijnt niet mooi symetrisch is zoals met het G9 lampje wel was. Helaas dus een mislukt experiment. Ik kan enkel hopen op een G9 Philips HUE lamp in de toekomst. Maar dat zou er wel niet van komen helaas.arpeggio schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:44:
[...]
Die slechte reviews gaan over een specifieke adapter, nl. de GX24Q naar E27 adapter.
GX24Q is bedoeld voor PL-lampen. Als je deze gaat gebruiken voor andere lampen, moet het voorschakelapparaat worden overbrugd (Engels: ballast). Zie de waarschuwing op de pagina van die specifieke adapter:
https://www.amazon.com/Bo...Holder/dp/B076LDQCGZ?th=1
Dat hebben de reviewers waarschijnlijk niet gedaan....
Iedere adapter die bedoeld is voor 230V fittingen (G9, GU10, E14, E27) moet zonder problemen met 230V LED-lampen kunnen werken. Dus ook met HUE-lampen.
Het enige praktische probleem is of de lamp met de adapter ook past in het armatuur...
Bosch Gl-30 BGL32000
Hoi, dit begrijp ik. Ik wil alleen een standaard knop voor m'n tv, en m'n tv niet binnen m'n Hue systeem. Daarom had ik dus bovenstaande oplossing bedacht, waar ik me van af vraag of het werkt.vanardenne schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:43:
[...]
Met een hue schakelaar zoals de Hue Tap, Dimmer Switch of dus de nieuwe friends of hue, kan je alle hue gekoppelde lampen en plugs bedienen. De osram plug kan je koppelen aan je bridge, en kan je dus ook met de friends of hue schakelaars bedienen.
Sinds vandaag de startersset met kleuren lampen van Hue. Installatie was een peulenschil 
Ik heb de 3 lampen verdeeld over meerdere kamers. Woonkamer, overloop en slaapkamer. Nu heb ik in de woonkamer een mooie spelcomputer waar ik game en lekker muziek afspeel op de Sonos playbar etc.
Ik heb de entertainment optie al gedaan maar ik kan die nergens aanzetten als de setup voltooid is?! Lijkt me wel leuk om als ik een serie kijk dat de lamp (1 lamp in de woonkamer) dan meedoet met de kleuren die op tv komen... dat is me nog niet gelukt of doe ik iets verkeerd?
Graag wat advies voor deze nieuweling 😁
Ik heb de 3 lampen verdeeld over meerdere kamers. Woonkamer, overloop en slaapkamer. Nu heb ik in de woonkamer een mooie spelcomputer waar ik game en lekker muziek afspeel op de Sonos playbar etc.
Ik heb de entertainment optie al gedaan maar ik kan die nergens aanzetten als de setup voltooid is?! Lijkt me wel leuk om als ik een serie kijk dat de lamp (1 lamp in de woonkamer) dan meedoet met de kleuren die op tv komen... dat is me nog niet gelukt of doe ik iets verkeerd?
[ Voor 15% gewijzigd door cypress3d op 14-01-2019 19:30 ]
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Ah, ik denk dat ik je begrijp. De hue schakelaars praten allemaal met de lampen / plugs via de bridge, dan zou je dus een systeem moeten gebruiken die direct met de plug praat. Misschien zoals KlikAanKlikUit.lvanhoe schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:01:
[...]
Hoi, dit begrijp ik. Ik wil alleen een standaard knop voor m'n tv, en m'n tv niet binnen m'n Hue systeem. Daarom had ik dus bovenstaande oplossing bedacht, waar ik me van af vraag of het werkt.
Entertainment optie moet via de Windows of Mac Hue Sync app.cypress3d schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:22:
Sinds vandaag de startersset met kleuren lampen van Hue. Installatie was een peulenschil
Als je het wil linken aan je tv heb je een ambilight tv nodig of een van de diy opties met een app op een telefoon. Met geluid mee kan bijvb ook met Hue Essentials app voor Android of andere third party apps.
PS4 kan dmv remote play op een computer met die Hue sync app.
De entertainment room is verder niet vanuit de gewone Hue app te gebruiken. Maar misschien mis ik nog een optie of mogelijkheid.
[ Voor 2% gewijzigd door Kid_Stevie op 14-01-2019 19:44 . Reden: Extra info en typo's ]
De hue entertainment area werkt op dit moment nog niet mee tv's, alleen met Windows en Mac waar je de Hue sync app op installeert.cypress3d schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:22:
De enige optie om hue met de tv te koppelen is door een philips tv met ambilight te koppelen met de hue lampen.
We hebben nu klikaanklikuit hiervoor inderdaad maar dat reageert vaak niet goed, vandaar dat ik het dus wilde vervangen door, zoals ik hierboven zei, een Osram Smart+ plug en een Niko draadloze inbouwschakelaar.vanardenne schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:31:
[...]
Ah, ik denk dat ik je begrijp. De hue schakelaars praten allemaal met de lampen / plugs via de bridge, dan zou je dus een systeem moeten gebruiken die direct met de plug praat. Misschien zoals KlikAanKlikUit.
Ik wilde dus alleen weten of een Osram Smart+ plug te koppelen is aan een draadloze inbouwschakelaar
Ik merk op dat ik sinds de laatste bridge of app update mijn Osram lightify gardenpole's (via de hue app) niet meer kan dimmen of van kleur laten veranderen. Aan/uit via de app lukt nog wel.
Met de app 'Hue switcher' kan ik ze nog wel dimmen en kleur geven
Nog iemand met dit probleem of een eventuele oplossing ?
Mooie actie op amazon:
https://www.amazon.de/gp/...ya_aw_od_pi?ie=UTF8&psc=1
Even een vraagje. Heb al een hue hub, maar nog niet aangesloten (aangezien ik ze in mijn nieuwe woning ga gebruiken). Maar heb gisteren deze kit ook gekocht ivm de prijs. De hub dacht ik dan op MP te zetten. Maar ik wil graag de hue lampen door mijn hele woning en de hub zal worden geplaatst in de meterkast. Zou ik dan voldoende bereik hebben op de zolder voor de hue lampen daar? Of heb ik dan sowieso een tweede hub nodig? Want dan houd ik deze ook gewoon. Thnx
Even een vraagje. Heb al een hue hub, maar nog niet aangesloten (aangezien ik ze in mijn nieuwe woning ga gebruiken). Maar heb gisteren deze kit ook gekocht ivm de prijs. De hub dacht ik dan op MP te zetten. Maar ik wil graag de hue lampen door mijn hele woning en de hub zal worden geplaatst in de meterkast. Zou ik dan voldoende bereik hebben op de zolder voor de hue lampen daar? Of heb ik dan sowieso een tweede hub nodig? Want dan houd ik deze ook gewoon. Thnx
Heb iets soortgelijks met mijn Lightify tuinverlichting.StinkyPanda schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:00:
Ik merk op dat ik sinds de laatste bridge of app update mijn Osram lightify gardenpole's (via de hue app) niet meer kan dimmen of van kleur laten veranderen. Aan/uit via de app lukt nog wel.
Sinds de laatste update gaan ze niet meer aan via scenes (maar wel uit vreemd genoeg). Als ik even de stroom onderbreek dan gaan ze aan en kan ik ze dimmen en de kleur veranderen.
@extince Dat hangt van je huis en de plaatsing van je lampen af. De lampen geven opdrachten van de Bridge aan elkaar door. Elke lamp verlengt dus het netwerk. Als jij Hue lampen in de kelder en op zolder hebt zullen ze mogelijk geen contact met elkaar kunnen krijgen. Heb je echter ook lampen op de begane grond en de tussenverdieping, dan zal de zolder waarschijnlijk ook bereikt worden. Eventueel kun je nog ergens een lamp neerzetten als “steunzender”.
Maar goed: het blijft een gok. Ik zou mijn tweede bridge pas op marktplaats zetten als ik het met de eerste draaiend had. Die dingen houden hun waarde wel.
Maar goed: het blijft een gok. Ik zou mijn tweede bridge pas op marktplaats zetten als ik het met de eerste draaiend had. Die dingen houden hun waarde wel.
Even een opmerking: dit is een set zonder dimmer, dus een wat oudere set. Dit maakt wat lampen betreft niet uit (de GU10 heeft geen nieuwere versie) maar wat prijsvergelijking betreft speelt dit natuurlijk wel mee.Xtince schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:00:
Mooie actie op amazon:
En wat betreft bereik: zoals @Rallye al aangaf: mits je genoeg lampen er tussenin hebt hoeft de zolder geen probleem te zijn; elke lamp geeft het signaal namelijk door.
[ Voor 8% gewijzigd door Brobbel op 15-01-2019 12:00 ]
Op de draadloze Nikko schakelaar zitten 4 knoppen. Weet iemand of deze te programmeren zijn zodat je dus 4 groepen aan kunt sturen?
Dimmen etc kan ik ook wel doen op mijn telefoon/tablet. Het aan/uit zetten is wel makkelijker met een gewone schakelaar. Maar om nou voor elke groep een aparte schakelaar te plaatsen... Dat is ook een dure investering😬
Dimmen etc kan ik ook wel doen op mijn telefoon/tablet. Het aan/uit zetten is wel makkelijker met een gewone schakelaar. Maar om nou voor elke groep een aparte schakelaar te plaatsen... Dat is ook een dure investering😬
Ik heb er een flink aantal in huis, je kunt per schakelaar (4 knoppen) of twee groepen schakelen (aan/uit, hold voor dimmen) of één groep (aan/uit, hold voor dimmen, twee scenes).Robje1244 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:38:
Op de draadloze Nikko schakelaar zitten 4 knoppen. Weet iemand of deze te programmeren zijn zodat je dus 4 groepen aan kunt sturen?
Ik neem aan dat de Nikko hetzelfde werkt als de Hue-tab en dan kan je dit met een app zoals All4hue doen.Robje1244 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:38:
Per knop maak je dan twee regels aan:
- Als op knop1 gedrukt en licht groep1 is uit, dan schakel licht groep1 aan.
- Als op knop1 gedrukt en licht groep1 is aan, dan schakel licht groep1 uit.
En nog 6 gelijke regels voor de andere 3 knoppen.
[ Voor 3% gewijzigd door wim-vdv op 15-01-2019 22:11 . Reden: Laatste regel toegevoegd ]
Voor de Niko eigenaren, op bol.com en lightgallery staan slechte reviews over deze schakelaars. Die op lightgallery kan ook aan de eigenaars liggen, die van bol.com gaat over de slechte bouwkwaliteit.
Wat vinden jullie van de schakelaars?
iemand iets leuks?
Een tijdje geleden vroeg ik naar officiële schakelaars met HomeKit. Behalve de toen nog niet beschikbare Niko schakelaars was er helaas niet.
Nu mijn huis opgeleverd is ben ik daarom zelf maar aan de slag gegaan. Op de plekken waar een enkel stopcontact naast de licht schakelaar zit heb ik het als volgt opgelost:

Op plekken waar alleen een schakelaar zat heb ik een magneet in de blindplaat gemonteerd:

Wint misschien alsnog niet de schoonheids prijs maar is met 14 Hue Dimmer switches wel een stuk beter te betalen
Nu mijn huis opgeleverd is ben ik daarom zelf maar aan de slag gegaan. Op de plekken waar een enkel stopcontact naast de licht schakelaar zit heb ik het als volgt opgelost:

Op plekken waar alleen een schakelaar zat heb ik een magneet in de blindplaat gemonteerd:

Wint misschien alsnog niet de schoonheids prijs maar is met 14 Hue Dimmer switches wel een stuk beter te betalen
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 15-01-2019 19:20 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Iemand ervaring met producten van sonoff i.c.m. hue/google home? Ik zie smart stekkers voor €10 op aliexpress die zouden moeten werken met Alexa/home, maar vind verder geen informatie over hue.
Verder ben ik ook op zoek naar een smart inbouw dimmer om een bestaande vaste lamp aan te sturen met hue. Ik heb wel inbouw smart schakelaars gevonden, maar nog niets wat kan dan dimmen.
Toevallig al iemand zo iets in gebruik?
Verder ben ik ook op zoek naar een smart inbouw dimmer om een bestaande vaste lamp aan te sturen met hue. Ik heb wel inbouw smart schakelaars gevonden, maar nog niets wat kan dan dimmen.
Schakelaar is compleet van plastic en de backplate ook, waardoor het wel goedkoop aanvoelt, maar ik heb niet het idee dat het snel kapot gaat bij normaal gebruik.thealterego1 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:09:
Voor de Niko eigenaren, op bol.com en lightgallery staan slechte reviews over deze schakelaars. Die op lightgallery kan ook aan de eigenaars liggen, die van bol.com gaat over de slechte bouwkwaliteit.
Lightgallery is overigens drama, zij hadden mij de verkeerde kleur geleverd en 2 maanden verder eindelijk de goede kleur verstuurd. De administratie daar is niet op orde. Nu de prijzen gelijk zijn aan Bol.com en Coolblue, zou het eerder bij een van die 2 bestellen.
@Donstil Met alle respect voor je kluskwaliteiten, echt mooi kan ik het niet vinden. Bij mij ziet het er overigens niet veel mooier uit. Ik zie op het forum leuke resultaten met 3D-printers. Misschien is dat iets?
Edit: zo ziet het er bij mij uit:

Gemonteerd op een standaard grondplaat.
Edit: zo ziet het er bij mij uit:

Gemonteerd op een standaard grondplaat.
[ Voor 29% gewijzigd door Rallye op 16-01-2019 15:03 ]
Echt mooie 3D prints moet ik nog tegen komen van zulke zaken. Het is niet de mooiste oplossing dat weet ik maar het wint het wel van een hue dimmer naast ouderwetse schakelaars.Rallye schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:01:
@Donstil Met alle respect voor je kluskwaliteiten, echt mooi kan ik het niet vinden. Bij mij ziet het er overigens niet veel mooier uit. Ik zie op het forum leuke resultaten met 3D-printers. Misschien is dat iets?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dit kan ik ook bevestigen. Bestelling bij lightgallery. Verkeerde kleur gekregen en nu bijna 2 maand verder hopelijk morgen de juiste kleur geleverd. Communicatie gaat er zeer traag.Inferi schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:40:
[...]
Lightgallery is overigens drama, zij hadden mij de verkeerde kleur geleverd en 2 maanden verder eindelijk de goede kleur verstuurd. De administratie daar is niet op orde. Nu de prijzen gelijk zijn aan Bol.com en Coolblue, zou het eerder bij een van die 2 bestellen.
[ Voor 0% gewijzigd door tuxken op 15-01-2019 20:18 . Reden: Typo ]
Ja, ik heb een Sonoff smartplug en een Sonoff Bridge icm motion detector lopen. Werkt perfect. Je moet het wel koppelen via de (Chinese) Sonoff App: eWeLink. Die heb je na het koppelen niet per se nodig. Wel als je motion sensor notifications wil krijgen.Msel schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:23:
Iemand ervaring met producten van sonoff i.c.m. hue/google home? Ik zie smart stekkers voor €10 op aliexpress die zouden moeten werken met Alexa/home, maar vind verder geen informatie over hue.
1 nadeel aan de Sonof smartplug is dat er achter het knopje waarmee je hem handmatig nog aan en uit kan zetten best wel een felle LED zit, waardoor ik hem niet op de slaapkamer wil gebruiken.
Ik heb ook dit weleens gezien zag er niet verkeerd uitDonstil schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:19:
Een tijdje geleden vroeg ik naar officiële schakelaars met HomeKit. Behalve de toen nog niet beschikbare Niko schakelaars was er helaas niet.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.etsy.com/nl/shop/DFXHome?
https://www.etsy.com/transaction/1530457829/buyer-photo
Verder is er deze ook nog petermdevries in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"
Is zelfs in aanbieding bij gamma voor 1.59 p/s op moment (attema type 1414)
https://www.gamma.nl/asso...felsmoer-m4-wit/p/B276231?
[ Voor 11% gewijzigd door leekers op 16-01-2019 09:51 ]
"Beautiful Clean Coal"
Dus je hebt de sonoff bridge dus wel persé nodig? Of kan de hue bridge hem ook aansturen?Tusk schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 08:43:
[...]
Ja, ik heb een Sonoff smartplug en een Sonoff Bridge icm motion detector lopen. Werkt perfect. Je moet het wel koppelen via de (Chinese) Sonoff App: eWeLink. Die heb je na het koppelen niet per se nodig. Wel als je motion sensor notifications wil krijgen.
De bridge (van sonoff zelf) heb je alleen nodig voor de motion sensor (en de door sensor)Msel schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:47:
[...]
Dus je hebt de sonoff bridge dus wel persé nodig? Of kan de hue bridge hem ook aansturen?
Alle andere sonoff producten werken standalone
Alles werkt volledig afzonderlijk van hue
[ Voor 8% gewijzigd door Tusk op 16-01-2019 09:53 ]
Ik heb in mijn woning af en toe een probleem met mij HUE dimmer icm HUE E27 lamp.
Ik heb deze combinatie door heel het huis hangen alleen op de slaapkamer komt het soms voor dat het niet werkt.
Wanneer ik de dimmer bedien zie ik een groen lichtje verschijnen maar de lamp gaat niet aan. Probeer ik dit nog een paar keer dan brand het lampje soms oranje.
Wanneer ik in de app kijk, geeft deze aan dat de lamp niet bereikbaar is.
Dit is vreemd want op de HUE tap reageert deze wel altijd. (tap is zo ingeschakkeld dat ik met 1 druk op de knop alle verlichting in huis uit kan doen)
Zijn er meerder met dezelfde problemen of nog fijner, weet iemand hoe dit op te lossen is?
Ik heb deze combinatie door heel het huis hangen alleen op de slaapkamer komt het soms voor dat het niet werkt.
Wanneer ik de dimmer bedien zie ik een groen lichtje verschijnen maar de lamp gaat niet aan. Probeer ik dit nog een paar keer dan brand het lampje soms oranje.
Dit is vreemd want op de HUE tap reageert deze wel altijd. (tap is zo ingeschakkeld dat ik met 1 druk op de knop alle verlichting in huis uit kan doen)
Zijn er meerder met dezelfde problemen of nog fijner, weet iemand hoe dit op te lossen is?
Even een tegengeluid. Maandag ook daar besteld en vandaag netjes geleverd, in de juiste kleur.tuxken schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:17:
[...]
Dit kan ik ook bevestigen. Bestelling bij lightgallery. Verkeerde kleur gekregen en nu bijna 2 maand verder hopelijk morgen de juiste kleur geleverd. Communicatie gaat er zeer traag.
Moet nog even testen of in iconnecthue meer knop instellingen mogelijk zijn.
Screw you guys... I'm going home.
Mijn vader voor kerst een hue startsetje met wat e27 lampen, bridge en de dimmer remote kado gegeven.
Vervolgens heeft ie (op aanraden van mij) een aantal Gledopto controllers gekocht (en nieuwe led strips) om zijn 15 jaar oude led systeem te vervangen, en nu of ik nog wat goedkope adresjes wist voor 14 stuks ambiance gu10, 2x e14's en nog 3x e37, kon die een groot deel van zijn lampen gaan vervangen, en of ik nog wat wist voor inbouw dimmers en plug schakelaars die ook op hue kunnen werken, kon die ook nog wat andere dingen gaan verbouwen.
Volgens mij is iemand er blij mee
Vervolgens heeft ie (op aanraden van mij) een aantal Gledopto controllers gekocht (en nieuwe led strips) om zijn 15 jaar oude led systeem te vervangen, en nu of ik nog wat goedkope adresjes wist voor 14 stuks ambiance gu10, 2x e14's en nog 3x e37, kon die een groot deel van zijn lampen gaan vervangen, en of ik nog wat wist voor inbouw dimmers en plug schakelaars die ook op hue kunnen werken, kon die ook nog wat andere dingen gaan verbouwen.
Dimmer al eens gereset? (paar seconden lang 3 knopjes tegelijk indrukken tot ie gaat knipperen). Ik heb het ook wel eens in m'n slaapkamer, maar daar hangt de lamp ook net een beetje buiten bereik kan ik me zo voorstellen. Het kan ook de dimmer zelf zijn. De lampen creeren hun eigen (zigbee) netwerk, de dimmers dacht ik niet (communiceren direct met de bridge), hoewel ik dit niet zeker weet.jffry90 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:20:
Ik heb in mijn woning af en toe een probleem met mij HUE dimmer icm HUE E27 lamp.
Ik denk dat ik weet wat er ZigBee technisch aan de hand is, je Dimmer Switch heeft je ZigBee Lamp op je slaapkamer als ZigBee router gekozen om mee te communiseren (vandaar groen ledje als je de knop indrukt), maar de lamp is vervolgens niet in staat om met de Hue Bridge te communiseren (vandaar onbereikbaar in de App).jffry90 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:20:
Dus het probleem zit hem in de lamp, met name het bereik van de lamp terug naar de bridge, want de bridge kan de lamp wel bedienen (van daar dat de TAP wel werkt, en die communiseerd niet met 1 lamp maar broadcast zijn berichten, vandaar dat die berichten wel aankomen bij de Bridge, deze hoeven niet via de lamp in de slaapkamer te gaan).
Wat kan er mis zijn is de vraag?! Nu kunnen er een paar dingen mis zijn waarom je lamp de bridge niet kan bereiken;
1. Lamp bereik, met andere woorden de lamp staat te ver weg van bridge of er is een obstakel (e.g. gewapend betonen muur), dat er voor zorgt dat je lamp niet kan communiseren met de bridge (bridge heeft een extra ZigBee versterker, vandaar dat het zend bereik een stuk groter is dan die van een lamp)
2. Er is een bron op 2.4 Ghz dat je ZigBee verkeer hinderd, let met name op dat je Hue Bridge niet te dicht op je router staat, hou minimaal 50cm afstand, kan ook zijn dat je last hebt van Wifi van je buren, dan helpt een Channel Change van je Hue systeem (Hue App -> Settings Menu -> Bridge)
3. Je lamp heeft een ZigBee netwerk probleem en kan geen route vinden terug naar de Bridge (komt vooral voor met niet Hue lampen en oude Philips LightLink producten), oplossing is om de lamp en de lampen in de buurt, van stroom af te halen en dan een voor een weer aanzetten (dan worden er weer nieuwe routes gezocht)
4. Iets anders waar ik nog geen weet van heb
Success met bovenstaande punten controleren, hopelijk kun je het probleem oplossen.
Bedankt voor je input!
Ik verwacht dat het aan punt 3 ligt of misschien toch 4.
Het is namelijk een lamp van +/-4 jaar oud en wist zelf niet dat deze problemen konden hebben met het bereik.
Ik heb nog wel wat andere lampen liggen dus ga eens kijken of ik het op die manier opgelost krijg.
Het is namelijk een lamp van +/-4 jaar oud en wist zelf niet dat deze problemen konden hebben met het bereik.
Ik heb nog wel wat andere lampen liggen dus ga eens kijken of ik het op die manier opgelost krijg.
Erik1971 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:55:
[...]
Ik denk dat ik weet wat er ZigBee technisch aan de hand is, je Dimmer Switch heeft je ZigBee Lamp op je slaapkamer als ZigBee router gekozen om mee te communiseren (vandaar groen ledje als je de knop indrukt), maar de lamp is vervolgens niet in staat om met de Hue Bridge te communiseren (vandaar onbereikbaar in de App).
Dus het probleem zit hem in de lamp, met name het bereik van de lamp terug naar de bridge, want de bridge kan de lamp wel bedienen (van daar dat de TAP wel werkt, en die communiseerd niet met 1 lamp maar broadcast zijn berichten, vandaar dat die berichten wel aankomen bij de Bridge, deze hoeven niet via de lamp in de slaapkamer te gaan).
Wat kan er mis zijn is de vraag?! Nu kunnen er een paar dingen mis zijn waarom je lamp de bridge niet kan bereiken;
1. Lamp bereik, met andere woorden de lamp staat te ver weg van bridge of er is een obstakel (e.g. gewapend betonen muur), dat er voor zorgt dat je lamp niet kan communiseren met de bridge (bridge heeft een extra ZigBee versterker, vandaar dat het zend bereik een stuk groter is dan die van een lamp)
2. Er is een bron op 2.4 Ghz dat je ZigBee verkeer hinderd, let met name op dat je Hue Bridge niet te dicht op je router staat, hou minimaal 50cm afstand, kan ook zijn dat je last hebt van Wifi van je buren, dan helpt een Channel Change van je Hue systeem (Hue App -> Settings Menu -> Bridge)
3. Je lamp heeft een ZigBee netwerk probleem en kan geen route vinden terug naar de Bridge (komt vooral voor met niet Hue lampen en oude Philips LightLink producten), oplossing is om de lamp en de lampen in de buurt, van stroom af te halen en dan een voor een weer aanzetten (dan worden er weer nieuwe routes gezocht)
4. Iets anders waar ik nog geen weet van heb
Success met bovenstaande punten controleren, hopelijk kun je het probleem oplossen.
Handig te weten van die Gledopto oplossing.Powermage schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:04:
Mijn vader voor kerst een hue startsetje met wat e27 lampen, bridge en de dimmer remote kado gegeven.
Installatie en aankoop-instructies vindt je hier: Gledopto.
Ik wil eigenlijk een backup maken van mijn Hue Bridge die ik evt later weer terug kan zetten.
Google brengt mij hier: https://github.com/klutchell/hue-bridge-backup
Maar al dat JavaScript is toch net wat teveel abracadabra voor mij.
Zijn er andere oplossingen? Of kan iemand dit in jip en janneke taal uitleggen?
Google brengt mij hier: https://github.com/klutchell/hue-bridge-backup
Maar al dat JavaScript is toch net wat teveel abracadabra voor mij.
Zijn er andere oplossingen? Of kan iemand dit in jip en janneke taal uitleggen?
[ Voor 14% gewijzigd door Tusk op 16-01-2019 14:33 ]
Ik heb hier helaas ook het probleem met een white lamp die na blijft gloeien in de uit-stand. Heb Philips gemaild, er is een ticket aangemaakt, echter geen reactie meer ontvangen. Inmiddels alweer een week geleden. Ging dat bij jullie sneller, of zou er iets mis zijn gegaan in de communicatie?
Herkenbaar.jffry90 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:05:
Bedankt voor je input!
[...]
Bij mij was alles ruim binnen bereik.
Batterijtje van de switch vervangen en het was over.
Sinds een maand ongeveer ben ik ook aan de Hue, en erg tevreden. Ik heb een lightstrip achter mijn tafel/bureau en op de uiteinden een tafellamp. Hier wil ik graag wat anders voor hebben maar wat een gedoe om een mooie lamp te vinden, ben al een paar dagen aan het rond kijken en nog steeds niet echt wat moois gevonden.

Helemaal rechts op de foto zie je een Zippo lightbox, er zit nu een lange tl-buis in die helaas vrij veel lawaai maakt als hij aan staat en zeer fel is. Ik zit er aan te denken om daar ook lightstrip oid in te gaan verwerken, maar dan wel een Chinese variant, gaat er puur om dat ik de kleur kan aanpassen en dimmen. Vraag me alleen af of de lichtspreiding wel mooi zal zijn.

Helemaal rechts op de foto zie je een Zippo lightbox, er zit nu een lange tl-buis in die helaas vrij veel lawaai maakt als hij aan staat en zeer fel is. Ik zit er aan te denken om daar ook lightstrip oid in te gaan verwerken, maar dan wel een Chinese variant, gaat er puur om dat ik de kleur kan aanpassen en dimmen. Vraag me alleen af of de lichtspreiding wel mooi zal zijn.
Enige puntje van aandacht... zeker bij wat meer lengtes, kies 24 volt!i2Paq schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:00:
[...]
Handig te weten van die Gledopto oplossing.
Installatie en aankoop-instructies vindt je hier: Gledopto.
Voor meer info verwijs ik je graag naar het blog van @Quindor https://quinled.info/2018...ed-strip-or-voltage-drop/ (sowieso veel zeer nuttige info over led strips te vinden daar)
Ik las wel dat 12V het advies was voor langer dan 5mtr, dus een goed tip!Powermage schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:33:
[...]
Enige puntje van aandacht... zeker bij wat meer lengtes, kies 24 volt!
Voor meer info verwijs ik je graag naar het blog van @Quindor https://quinled.info/2018...ed-strip-or-voltage-drop/ (sowieso veel zeer nuttige info over led strips te vinden daar)
Goedenavond,
Ik ben compleet nieuw in de Philips Hue wereld, ik ben van plan ze volgende week te gaan kopen.
Ook las ik ergens dat televisie's van Philips mee draaien hierin. Zijn hier nog bepaalde voorwaarde voor welk model bijvoorbeeld? wanneer je het op Google intikt krijg je alleen alle 2019 televisie's te zien.
Zijn er verder nog handige tips die ik mee kan nemen?
Ik zie veel over Osram Smart + maar, of ik zie daar het nu niet van in, of ik snap niet hoe het ding werkt.
Een tijdschakelaar heeft Hue volgens mij al ingebouwd zitten toch?
Alvast bedankt.
T
Ik ben compleet nieuw in de Philips Hue wereld, ik ben van plan ze volgende week te gaan kopen.
Ook las ik ergens dat televisie's van Philips mee draaien hierin. Zijn hier nog bepaalde voorwaarde voor welk model bijvoorbeeld? wanneer je het op Google intikt krijg je alleen alle 2019 televisie's te zien.
Ik zie veel over Osram Smart + maar, of ik zie daar het nu niet van in, of ik snap niet hoe het ding werkt.
Alvast bedankt.
T
Ik heb een 2017 model (55PUS6401) en daarbij werkt het prima. Je TV overruled de lampen wel tot je hem uit zet.Thijs2012 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 21:56:
Goedenavond,
Ik ga er vanuit dat de nieuwe Philips tv's mét ambilight dit wel ondersteunen.
Misschien kun je bij de mediamarkt even het menu induiken:)
@Thijs2012 Die Osrams gebruik je om armaturen aan en uit te (laten) zetten waar geen Hue lampen inzitten.....
Super! dank! wellicht het overwegen waard....Rallye schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:57:
@Thijs2012 Die Osrams gebruik je om armaturen aan en uit te (laten) zetten waar geen Hue lampen inzitten.....
Ik heb alweer een oud tv'tje, 47PFL7656 uit 2011, ben bang van niet eigelijk.Msel schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:05:
[...]
Ik heb een 2017 model (55PUS6401) en daarbij werkt het prima. Je TV overruled de lampen wel tot je hem uit zet.
Ik ga er vanuit dat de nieuwe Philips tv's mét ambilight dit wel ondersteunen.
Misschien kun je bij de mediamarkt even het menu induiken:)
Een half functionerende lightstrip extension werd netjes bij mij opgehaald nadat ik ze had gebeld. Vervolgens ook niets meer gehoord, zelf maar eens gebeld en binnen 2 dagen vervanging in huis. Gewoon 0800 nummer bellen met je ticketnummer bij de hand.D_V schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:09:
Ik heb hier helaas ook het probleem met een white lamp die na blijft gloeien in de uit-stand. Heb Philips gemaild, er is een ticket aangemaakt, echter geen reactie meer ontvangen. Inmiddels alweer een week geleden. Ging dat bij jullie sneller, of zou er iets mis zijn gegaan in de communicatie?
Who wants to life forever anyway...
Wellicht is dit het proberen waard bij (soms) onbereikbare lampen:
- schakel de stroom van alle Hue lampen en bridge uit;
- schakel de bridge weer in en wacht 5 minuten;
- schakel de lampen weer stapsgewijs in en begin met de lamp die het dichtst bij de bridge staat (wacht tussendoor steeds 30 seconden).
Hierdoor moet het Zigbee netwerk zich weer opnieuw opbouwen en zal de communicatie misschien beter verlopen.
- schakel de stroom van alle Hue lampen en bridge uit;
- schakel de bridge weer in en wacht 5 minuten;
- schakel de lampen weer stapsgewijs in en begin met de lamp die het dichtst bij de bridge staat (wacht tussendoor steeds 30 seconden).
Hierdoor moet het Zigbee netwerk zich weer opnieuw opbouwen en zal de communicatie misschien beter verlopen.
Ik heb rondt de kerst ook een paar dagen gewacht op een respons , zou het nog even aankijken en anders nog een keer aanmelden .D_V schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:09:
Overgens alle emails die ik ontving waren s'nachts verzonden ik heb het idee dat die klantenservice in het buitenland zit .
"Beautiful Clean Coal"
Vraag; als je een ledstrip van 5 meter zou inkorten. Kan je dan 't andere stuk ook nog gebruiken als je daar draden aan soldeert? Uiteraard met een tweede Gledopto?Powermage schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:04:
Ik loop vast in een gewenste situatie:
2 x bewegingsmelder voor een ruimte, gekoppeld aan een scène om verlichting gedurende 1 minuut in te schakelen.
1 x HUE plafondlamp voor verlichting in die ruimte
1 x Dimmerswitch aanwezig
1 x de wens om de lamp door een handmatige start (via de dimmerswitch!) te laten dimmen van 50 naar 0 % in een tijdsduur van 30 minuten.
Wat heb ik al gedaan:
- HUE labs geïnstalleerd om 2 bewegingssensoren te gebruiken in 1 ruimte. Via de HUE standaard app kan ik echter geen optie maken om de lamp door een handmatige actie op de switch uit te voeren mijn gewenste dimprogramma uit te laten voeren.
- De HUE lab optie “go to sleep” kan alleen op een vast tijdstip worden ingeschakeld, of via een knop in de app. Dat laatste wil ik nu juist niet omdat de actie ook gestart moet kunnen worden door mensen die geen app hebben.
- iConnectHue gebruikt om een button van de switch te koppelen aan een zelfgemaakte actie in iConnectHue om het dimprogramma te starten. Dat werkt, echter reageert deze weer op beweging in dezelfde ruimte omdat ik in iConnectHue geen invloed kan uitoefenen op de beide aanwezige bewegingsmelders. Ik zou ze via iConnectHue tijdelijk willen uitschakelen omdat ze anders het dimprogramma beïnvloeden door de lamp weer in te schakelen bij beweging tijdens de scène.
- Beide bewegingssensoren ook in iConnectHue geconfigureerd. Maar omdat het 2 in dezelfde ruimte zijn, moet je mijn beoogde scène inschakelen dat ze “only react if groups are off”. Maar dat zorgt er ook weer voor dat de bewegingsmelders niet meer reageren op beweging als de normale scène (verlichting 1 minuut aan bij beweging) actief is. Dit leidt er weer toe dat de verlichting na 1 minuut uitschakelt in de ruimte, ook al ben je er aanwezig. (Na een kort moment werken de sensoren weer, dus schakelt de verlichting ook weer in).
Kortom; ik kom er niet uit.
Iemand een suggestie om een goede instelling hiervoor te uitwerken?
2 x bewegingsmelder voor een ruimte, gekoppeld aan een scène om verlichting gedurende 1 minuut in te schakelen.
1 x de wens om de lamp door een handmatige start (via de dimmerswitch!) te laten dimmen van 50 naar 0 % in een tijdsduur van 30 minuten.
Wat heb ik al gedaan:
- HUE labs geïnstalleerd om 2 bewegingssensoren te gebruiken in 1 ruimte. Via de HUE standaard app kan ik echter geen optie maken om de lamp door een handmatige actie op de switch uit te voeren mijn gewenste dimprogramma uit te laten voeren.
- De HUE lab optie “go to sleep” kan alleen op een vast tijdstip worden ingeschakeld, of via een knop in de app. Dat laatste wil ik nu juist niet omdat de actie ook gestart moet kunnen worden door mensen die geen app hebben.
- iConnectHue gebruikt om een button van de switch te koppelen aan een zelfgemaakte actie in iConnectHue om het dimprogramma te starten. Dat werkt, echter reageert deze weer op beweging in dezelfde ruimte omdat ik in iConnectHue geen invloed kan uitoefenen op de beide aanwezige bewegingsmelders. Ik zou ze via iConnectHue tijdelijk willen uitschakelen omdat ze anders het dimprogramma beïnvloeden door de lamp weer in te schakelen bij beweging tijdens de scène.
- Beide bewegingssensoren ook in iConnectHue geconfigureerd. Maar omdat het 2 in dezelfde ruimte zijn, moet je mijn beoogde scène inschakelen dat ze “only react if groups are off”. Maar dat zorgt er ook weer voor dat de bewegingsmelders niet meer reageren op beweging als de normale scène (verlichting 1 minuut aan bij beweging) actief is. Dit leidt er weer toe dat de verlichting na 1 minuut uitschakelt in de ruimte, ook al ben je er aanwezig. (Na een kort moment werken de sensoren weer, dus schakelt de verlichting ook weer in).
Ja, dat kan, staat op Youtube een filmpje van.bvsteyn schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 07:21:
Vraag; als je een ledstrip van 5 meter zou inkorten. Kan je dan 't andere stuk ook nog gebruiken als je daar draden aan soldeert? Uiteraard met een tweede Gledopto?
Je kan hem door lussen aan de zelfde strip, je kan hem ook opdelen en er meerdere strips van maken met eigen controllers.bvsteyn schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 07:21:
[...]
Vraag; als je een ledstrip van 5 meter zou inkorten. Kan je dan 't andere stuk ook nog gebruiken als je daar draden aan soldeert? Uiteraard met een tweede Gledopto?
Let op, de gledopto is alleen maar een aansturing, er moet dus wel een 12 of 24 volt voeding voor plaatsen (deze is dan afgestemd op de led strip die erachter komt) de website van Quindor https://quinled.info/ gaat heel veel over zijn eigen ontworpen controllers maar bevat ook een enorme hoeveelheid algemene led-strip kennis.
Bij de huidige Ambilights zit het er standaard in. Bij de iets oudere modellen kun je apps daarvoor installeren. Maar..... ik heb het op onze 2018-TV, en ambilight op zich heb ik al veel minder aan staan als vooraf gehoopt, maar in combinatie met de Hue-verlichting in huis wordt het helemaal een kermis. Kan me niet voorstellen dat mensen dat een uur of zelfs een hele avond aan hebben staan.Thijs2012 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 21:56:
Goedenavond,
Alvast bedankt.
T
precies, Philips (TPVision in deze) heeft de ambilight achter op de TV's gewoonweg verkeerd geplaatst.Dennisdn schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:34:
[...]
. ik heb het op onze 2018-TV, en ambilight op zich heb ik al veel minder aan staan als vooraf gehoopt, maar in combinatie met de Hue-verlichting in huis wordt het helemaal een kermis. Kan me niet voorstellen dat mensen dat een uur of zelfs een hele avond aan hebben staan.
Ik zeg niet dat het op alle Philips oled modellen zo is, maar wel bijna alle modellen. Een simpele Google opdracht bevestigd dit.
Ambilight geeft een zeer onprettige witte balk op je plafond, naast de kleuren.
Er zijn allerlei workarounds voor om dit te verbloemen, maar ik ga niet knippen, plakken en knutselen op een TV van ruim €1800.
Ik heb het Ambilight op mijn TV net als jij vaker uit, dan aan....helaas
[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 17-01-2019 10:43 ]
Soms zet ik het aan vanuit de gedachte: ik heb het niet voor niets. Soms met mooie animatiefilms met veel kleur kan het mooi zijn. (Finding Nemo-achtige films). Maar bij ons hangt de TV iets gedraaid met een beugel en dan gaat het al helemaal uit zijn verband. Zeker met 1 van de zijkanten bijna tegen de muur aan zie je duidelijk de ledjes weerkaatsen (= geen gezicht).Geert1976 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:42:
[...]
precies,
Je kan dit wel met de app All4Hue doen (voor Android en iOS). In een eerder post heb ik een soortgelijke oplossing beschreven, wel met maar één motion sensor, maar een tweede is gemakkelijk toe te voegen:nrdnmg schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:01:
Ik loop vast in een gewenste situatie:
Wat heb ik al gedaan:
wim-vdv in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3"
In deze post is uitgegaan van een Tab, maar dit kan natuurlijk ook met de Dimmer switch.
Of bij nog iets oudere tv's kun je niet eens meer een app installeren en werkt het helemaal niet...Dennisdn schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:34:
[...]
Bij de huidige Ambilights zit het er standaard in. Bij de iets oudere modellen kun je apps daarvoor installeren. Maar..... ik heb het op onze 2018-TV, en ambilight op zich heb ik al veel minder aan staan als vooraf gehoopt, maar in combinatie met de Hue-verlichting in huis wordt het helemaal een kermis. Kan me niet voorstellen dat mensen dat een uur of zelfs een hele avond aan hebben staan.
Wij hebben het ambilight altijd aan staan (65PUK7120/12 2016 model). Ook geen witte balk op het plafond.Dennisdn schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:34:
[...]
Bij de huidige Ambilights zit het er standaard in. Bij de iets oudere modellen kun je apps daarvoor installeren. Maar..... ik heb het op onze 2018-TV, en ambilight op zich heb ik al veel minder aan staan als vooraf gehoopt, maar in combinatie met de Hue-verlichting in huis wordt het helemaal een kermis. Kan me niet voorstellen dat mensen dat een uur of zelfs een hele avond aan hebben staan.
Daarbij gebruik ik ambilight+hue vaak meerdere uren achter elkaar met bijv gamen en films.
Ik heb het alleen aan bij een film of een concert, tijdens het journaal of Spoorloos is het mij te onzinnig.Geert1976 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:42:
[...]
Het nieuwe Outdoor spul is hier al te reserveren
https://www.meerdanlicht....ue/buitenverlichting.html
Pittige prijsjes voor bijvoorbeeld de Econic, 140 euro per stuk. En ik wil er twee..
https://www.meerdanlicht....ue/buitenverlichting.html
Pittige prijsjes voor bijvoorbeeld de Econic, 140 euro per stuk. En ik wil er twee..
Vraagje, ik weet niet of het mogelijk is en misschien denk ik scheef. (gok het tweede)
Op de badkamer hangt een monitor sensor met een color ambiance lamp.
Deze gaat aan in een bepaalde kleur als er beweging wordt gedecteerd.
Maar soms willen we de kleur veranderen, naar een relaxt mode voor in bad bv.
Echter als er geen beweging is gedecteerd gaat de lamp uit en herstelt zich daarna naar de kleur wat we normaal gebruiken.
Kan dit geregeld worden binnen de philips hue app? of moet ik kijken naar een alternatieve app
Op de badkamer hangt een monitor sensor met een color ambiance lamp.
Deze gaat aan in een bepaalde kleur als er beweging wordt gedecteerd.
Maar soms willen we de kleur veranderen, naar een relaxt mode voor in bad bv.
Echter als er geen beweging is gedecteerd gaat de lamp uit en herstelt zich daarna naar de kleur wat we normaal gebruiken.
Kan dit geregeld worden binnen de philips hue app? of moet ik kijken naar een alternatieve app
Dit kan via een Hue Labs formule do not disturb my sceneroT- schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:22:
Heeft iemand al eens Hue Labs "feel better with light" geprobeerd?
Deze zou automatisch van de ene scene naar de andere moeten overgaan op een ingegeven tijdstip. En uiteraard, bij mij geen verandering
Deze zou automatisch van de ene scene naar de andere moeten overgaan op een ingegeven tijdstip. En uiteraard, bij mij geen verandering
Gadgets FTW!
Ik wil mijn keukenspots, GU53, vervangen. Hue zelf heeft alleen GU10, verder heb ik van Osram GU53 spots gevonden. Zijn er nog andere merken/opties die werken met Hue? Die Osram's zijn wel heel erg duur, 40 euro per stuk!
Is er inmiddels iemand die weet hoe lang de kabel stekker>adapter>ledstrip is? Ik wil er ook eentje plaatsen in mijn houthok van bijna 5 meter, maar het stroompunt zit een paar meter naar rechts.-Muncky- schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:40:
Heeft er iemand ervaring met de Hue Lightstrip Outdoor (5m) inmiddels?
Ik overweg er een aan te schaffen voor de tuin, maar ben benieuwd welke lengte de kabel (gemeten vanaf de strip tot stekker) heeft.
En is de adapter ook IP67?

Vanaf de stekker naar de ledstrip is rond de 4 meter, heb de outdoorstrip gister ook geïnstalleerdrobkrekel schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 05:56:
[...]
Is er inmiddels iemand die weet hoe lang de kabel stekker>adapter>ledstrip is? Ik wil er ook eentje plaatsen in mijn houthok van bijna 5 meter, maar het stroompunt zit een paar meter naar rechts.
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic