[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.149.997 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Eind vorig jaar een philips hue lampen aangeschaft. Blij mee. Actie dat bij aankoop van 150 euro aan armaturen je een hue bridge gratis kreeg. Ik ben er helemaal van uitgegaan dat dit een cashback zou zijn.

Niet dus, heb een hue bridge thuis gestuurd gekregen, maar die had ik natuurlijk al gekocht want ik heb niets aan lampen zonder bridge, zal waarschijnlijk op V&A komen, tenzij er voordelen zijn aan meerdere bridges te hebben? Die kan ik alleen niet bedenken (heb een klein huis en zal nooit aan 50 lampen komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:36
Die bridge ben je binnen een paar dagen wel kwijt voor 30-35 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

[Roland] schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:13:
..tenzij er voordelen zijn aan meerdere bridges te hebben?
De enige waar ik zelf gebruik van maak is om zo rechten te kunnen scheiden. Zo kan mijn zoon met zijn home mini en app gewoon zijn gang gaan zonder dat bij ons (per ongeluk) de lampen in woon/slaapkamer aan of uitgaan. Nadeel is dat ik dan om zijn lichten te bedienen van bridge moet wisselen in de app.

Zodra het mogelijk zou zijn rechten op lampen te kunnen geven dat zou het niet meer nodig zijn voor mij. Ook de 'hoofd' knop bovenaan in de app zoek ik al heel lang een oplossing voor.

@hieronder, denk dat dat wel meevalt, datarate is vrij laag en qua signaal sterkte drukt wifi het al snel weg.

Mocht je het zelf optimaal willen instellen qua kanaal verdeling, dan is dit een handig overzicht: https://support.metageek....48148/ZigBee_Channels.pdf

[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 18-01-2019 14:28 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:47
Een nadeel van meerdere bridges is natuurlijk wel dat je dus ook meerdere Zigbee netwerken hebt (in dezelfde toch al overvolle 2,4 ghz. range als WIFI ).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
[Roland] schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:13:
tenzij er voordelen zijn aan meerdere bridges te hebben? Die kan ik alleen niet bedenken (heb een klein huis en zal nooit aan 50 lampen komen).
Ik heb zelf 2 bridges omdat ik over de 11 accessoires heen ging met motionsensors en dimmerswitches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:53
Pino112 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:21:
Het nieuwe Outdoor spul is hier al te reserveren
https://www.meerdanlicht....ue/buitenverlichting.html

Pittige prijsjes voor bijvoorbeeld de Econic, 140 euro per stuk. En ik wil er twee.. :P
Goed gevonden, ik zie hier ook de Hue Outdoor Motion Sensor:
https://www.meerdanlicht....door-bewegingssensor.html

Afbeeldingslocatie: https://www.meerdanlicht.nl/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/600x/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/0/1/01_8718699625474_packaging-photo.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door ro3lie op 18-01-2019 15:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mark-NL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-07 16:23
DukeBox schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:53:
[...]

.... Nadeel is dat ik dan om zijn lichten te bedienen van bridge moet wisselen in de app.
Met de iConnectHue app kan je twee of meerdere Hue Bridges tegelijk gebruiken zonder dat je hoeft om te schakelen. Is wel een in-app aankoop maar werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:55
Dit topic heeft me vandaag weer wat bestellingen laten doen..🙄

Aantal gledopto's, voedingen, 2 lichtslangen en wat bedrading..binnenkort ff knutselen als het over een tijdje binnen is..😉

Afgelopen week een basisset met twee hue play lichtbalken gekocht en geplaatst.
Tevens wilde vrouwlief een nieuwe staande lamp hebben. Ze had een aantal lampen voor geselecteerd, waaronder de hue Explorer lamp. Heb haar overtuigd dat die het moest worden..dus die kan ik maandag gaan ophalen..

Verslavend spul..😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:11

Mimiix

Professioneel Prutser

D_V schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:09:
Ik heb hier helaas ook het probleem met een white lamp die na blijft gloeien in de uit-stand. Heb Philips gemaild, er is een ticket aangemaakt, echter geen reactie meer ontvangen. Inmiddels alweer een week geleden. Ging dat bij jullie sneller, of zou er iets mis zijn gegaan in de communicatie?
Ik had hem gekocht bij 50five. Deze heeft hem netjes omgeruild . Gewoon degene mailen waar ie vandaan komt

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarfDoli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb nu een dimmer gekocht maar net zoals bij de switch kan je voor de acties maar uit 11 standaard preset scenes kiezen.
Terwijl er zoveel beschikbare scènes zijn en scènes die je zelf kan aanmaken. Klopt dit of is er ergens nog een optie om zelf scenes toe te wijzen aan de knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:00
MarfDoli schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 00:15:
Ik heb nu een dimmer gekocht maar net zoals bij de switch kan je voor de acties maar uit 11 standaard preset scenes kiezen.
Terwijl er zoveel beschikbare scènes zijn en scènes die je zelf kan aanmaken. Klopt dit of is er ergens nog een optie om zelf scenes toe te wijzen aan de knoppen?
Even resetten?

[ Voor 3% gewijzigd door maxoss op 19-01-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

MarfDoli schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 00:15:
Wat bedoel je precies? Ik ken alleen de dimmer switch en tap. Bij beiden kan je scènes toewijzen ook zelfgemaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:44
Druk bezig om de woning van hue te voorzien.. alleen weten we nou niet of er een hue lamp in de keuken bij ons kan. Dat is namelijk een lamp die gedimd word door het stopcontact in de wand... kan die lamp eruit, hue erin en dan gebruik maken van de “dimmer” van hue of gaat det problemen opleveren?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:44
cypress3d schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 12:23:
Druk bezig om de woning van hue te voorzien.. alleen weten we nou niet of er een hue lamp in de keuken bij ons kan. Dat is namelijk een lamp die gedimd word door het stopcontact in de wand... kan die lamp eruit, hue erin en dan gebruik maken van de “dimmer” van hue of gaat det problemen opleveren?
Dat gaat problemen opleveren, en zelfs zonder problemen is het niet aan te bevelen. Aansluiten van een hue lamp op een dimmer -ook al staat die altijd vol aan- zorgt voor een kortere levensduur van de lamp.
Tenminste, dat heb ik begrepen.
Verwijderen van de dimmer en doorlussen van de draden zou een oplossing zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Brobbel op 19-01-2019 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:44
Brobbel schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 12:28:
[...]

Dat gaat problemen opleveren, en zelfs zonder problemen is het niet aan te bevelen. Aansluiten van een hue lamp op een dimmer -ook al staat die altijd vol aan- zorgt voor een kortere levensduur van de lamp.
Tenminste, dat heb ik begrepen.
Verwijderen van de dimmer en doorlussen van de draden zou een oplossing zijn.
Dank voor je bericht, dan slaan we die kamer over... blijven we die met de normale lamp dimmen....

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 20:36
Je kunt toch ook de normale dimmer verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:23
Vraag over een Innr smart plug sp 120.

Ik heb de schakelaar toegevoegd als lamp en een kamer aangemaakt en daarin deze “lamp” gehangen.
Aan en uitschakelen werkt prima vanuit de Hue app (tabblad “Woning”).

Nu heb ik de kamer als widget op mij iphone startscherm gezet.
Het schakelen met de widget werkt echter niet.

Zijn er mensen waarbij dit wel werkt ?

(Bij het toevoegen van de schakelaar heb ik default scenes laten aanmaken. Zou het daarin kunnen zitten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vraagje:

Ik ben erg gecharmeerd van deze lamp voet: https://m2.ikea.com/nl/nl...llampvoet-bruin-80302956/
Echter is dit een dimbare voet en zoals ik lees af te raden te gebruiken met een Hue lamp.
Iemand ervaring met het verwijderen van het dimbare gedeelte van de lamp? Ik zou de lamp wel open willen halen en de dimmer er tussenuit halen indien dit wat makkelijk te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@s e k Bij mijn Osrams Smart+ plugs werkt de widget wel (iPhone).

[ Voor 7% gewijzigd door Rallye op 19-01-2019 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Ik heb af en toe last van een apart probleem. Vanavond heb ik er inmiddels al ruim 10 keer last van gehad. Alle lampen in mijn woonkamer gaan dan langzaam uit. Van de sterkte die ik had naar volledig uit binnen zo'n 5 a 10 seconden. Dan moet ik de app weer erbij pakken om de lampen aan te doen. Weet iemand wat het probleem kan zijn?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
Rallye schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:39:
@s e k Bij mijn Osrams Smart+ plugs werkt de widget wel (iPhone).
Dank voor de test.
Goed om te horen dat het wel zou moeten werken.

Ik ga er nog eens naar kijken.

Aanvulling: tweede widget aangemaakt om uit te zetten. Dat helpt 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door s e k op 19-01-2019 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddedrukker
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-02-2023
KillGhost schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:41:
Ik heb af en toe last van een apart probleem. Vanavond heb ik er inmiddels al ruim 10 keer last van gehad. Alle lampen in mijn woonkamer gaan dan langzaam uit. Van de sterkte die ik had naar volledig uit binnen zo'n 5 a 10 seconden. Dan moet ik de app weer erbij pakken om de lampen aan te doen. Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Ik had ook ineens alle lampen vanavond opeens uit? Ik heb dit eerder ook al eens gemerkt. Vreemd

eddedrukker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarfDoli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-11-2024
DukeBox schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 10:50:
[...]

Wat bedoel je precies? Ik ken alleen de dimmer switch en tap. Bij beiden kan je scènes toewijzen ook zelfgemaakte.
Als ik in de app een actie wil selecteren voor de beweging sensor , bijv bij beweging in de nacht welke scene aangezet moet worden, dan kan ik maar uit 11 opties kiezen. Zie screenshot. Ik kan nergens een optie vinden waar je zelf gecreëerde scènes kan kiezen.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6w9zvW5/Screenshot-20190119-203630.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:18
Je hebt geen zelf gecreëerde scenes.
Amders zijn ze gewoon zichtbaar onder scenes in jouw prntscrn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Kan het zijn dat je de scene in een andere kamer hebt aangemaakt?
Scenes maak je namelijk aan in een specifieke kamer. Aangemaakte scenes komen niet in andere kamers terecht.

[ Voor 96% gewijzigd door job op 20-01-2019 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basc94
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-06-2022
Hoi, ik heb sinds vorige week problemen met mijn motion sensor in de badkamer. Deze reageert niet meer.. ik heb hem via de app al naar fabrieksinstellingen hersteld en via de achterkant, gereset, maar dit werkte helaas niet.
Als ik bij accesoireconfiguratie in de app, de sensor uit en aan zet, gaat wel de lamp in de badkamer aan, maar niet op beweging.. iemand dit wel eens meegemaakt of de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:17

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

ndjong schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:23:
Vraagje:

Ik ben erg gecharmeerd van deze lamp voet: https://m2.ikea.com/nl/nl...llampvoet-bruin-80302956/
Echter is dit een dimbare voet en zoals ik lees af te raden te gebruiken met een Hue lamp.
Iemand ervaring met het verwijderen van het dimbare gedeelte van de lamp? Ik zou de lamp wel open willen halen en de dimmer er tussenuit halen indien dit wat makkelijk te doen is.
Je zal hem even goed van dichtbij moeten bekijken. Vanaf hier kan ik niet zien hoed eea. in elkaar zit en of je makkelijk in het gedeelte van die dimmer komt.

Kan het simpel open dan is bijpassen weinig werk denk ik.

Wel een hele leuke voet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
i2Paq schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:41:
[...]

Je zal hem even goed van dichtbij moeten bekijken. Vanaf hier kan ik niet zien hoed eea. in elkaar zit en of je makkelijk in het gedeelte van die dimmer komt.

Kan het simpel open dan is bijpassen weinig werk denk ik.

Wel een hele leuke voet!
Het lijkt op 1 van de foto’s dat er 3 schroeven aan de bovenkant van de dimmer zitten:
Lamp
Ik ga aanstaande donderdag een lampje aanschaffen en proberen de dimmer er tussenuit te krijgen.

Ik zal de resultaten posten 😀

[ Voor 7% gewijzigd door ndjong op 20-01-2019 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Vraagje:

Ik heb exact deze lamp. Ja, er zit een dimmer in dat dikke deel net onder de vitting. Deze kun je echter heel makkelijk open schroeven. Het dimmertje wat er in zit is vervolgens heel simpel er tussenuit te halen. Ik weet even niet meer of ik het met een kroonsteentje/klemmetjes gedaan heb, of dat ik het snoertje rechtstreeks aangesloten heb op de fitting.

-edit-
Ik zie dat je net gereageerd hebt :). Ja, dat is precies het ding waar ik het over heb. Daarin zit een klein dimmertje met daaraan dat draaistokje. Die haal je er heel simpel uit.

Lauters lamp

[ Voor 14% gewijzigd door Janoz op 20-01-2019 19:30 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik had de onderstaande vraag verkeerd geplaatst in het Google Home topic. Denk dat ik hier meer kans heb op een antwoord:

Ik ben al aan het zoeken geweest maar kan het antwoord niet vinden in de thread. Kan ik met de dimmerswitch ook 1 enkele lamp bedienen zonder deze in een aparte kamer te zetten. Ik wil op de slaapkamer beide Hue lampen makkelijk aan en uit kunnen doen met de Google home mini en 1 van deze 2 kunnen bedienen met de dimmerswitch (Vrouw vindt dat makkelijk) Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
Janoz schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:26:
[...]

Ik heb exact deze lamp. Ja, er zit een dimmer in dat dikke deel net onder de vitting. Deze kun je echter heel makkelijk open schroeven. Het dimmertje wat er in zit is vervolgens heel simpel er tussenuit te halen. Ik weet even niet meer of ik het met een kroonsteentje/klemmetjes gedaan heb, of dat ik het snoertje rechtstreeks aangesloten heb op de fitting.

-edit-
Ik zie dat je net gereageerd hebt :). Ja, dat is precies het ding waar ik het over heb. Daarin zit een klein dimmertje met daaraan dat draaistokje. Die haal je er heel simpel uit.

[Afbeelding: Lauters lamp]
Geweldig! Dan ga ik twee van die lampjes halen aanstaande donderdag.
Heel erg bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odvdveer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-06-2022
Hurricane schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:48:
Ik had de onderstaande vraag verkeerd geplaatst in het Google Home topic. Denk dat ik hier meer kans heb op een antwoord:

Ik ben al aan het zoeken geweest maar kan het antwoord niet vinden in de thread. Kan ik met de dimmerswitch ook 1 enkele lamp bedienen zonder deze in een aparte kamer te zetten. Ik wil op de slaapkamer beide Hue lampen makkelijk aan en uit kunnen doen met de Google home mini en 1 van deze 2 kunnen bedienen met de dimmerswitch (Vrouw vindt dat makkelijk) Is dat mogelijk?
Ja, dat kan.
In home kun je ook de ene lamp links en de andere rechts noemen en zeggen doe links aan. Hoeft niet per kamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Kan ik met de dimmerswitch ook 1 enkele lamp bedienen zonder deze in een aparte kamer te zetten.
Als je een dimmerswitch koop in combinatie met een lamp dan zitten ze al aan elkaar gekopeld, dus ja, dat kan. Maar niet via de app, dan moet je lamp altijd in een kamer zitten.
Ik wil op de slaapkamer beide Hue lampen makkelijk aan en uit kunnen doen met de Google home mini en 1 van deze 2 kunnen bedienen met de dimmerswitch (Vrouw vindt dat makkelijk) Is dat mogelijk?
Dingen die ik ze even kan verzinnen:

Als het de enige hue lampen zijn die je hebt kun je beide lampen hun eigen kamer geven en dan het hele huis tegelijk aan en uit zetten met google.

De switch gebruiken om beide lampen tegelijk te bedienen, bv met 1e klik 1 lamp aan 1 lamp uit, 2e klik andersom, 3e klik beide aan, als voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Heb nu 18 lampen dus het hele huis aan en uit zetten ga ik niet doen. Gaat me vooral om 1 lamp in een ruimte bedienen met de dimmerswitch. Ik heb beide lampen nu in een aparte kamer zitten maar wil graag beide lampen in 1 kamer zetten zodat ik met 1 commando op de Google Home mini beide lampen kan bedienen. Ik kan ze nu al apart bedienen met de Google Home mini maar dat is wat omslachtig. En beide lampen tegelijk bedienen met de dimmerswitch wil ik ook niet. Dan kan de vrouw met haar dimmerswitch mijn lamp naast het bed bedienen.
dragon2 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:09:
[...]

Als je een dimmerswitch koop in combinatie met een lamp dan zitten ze al aan elkaar gekopeld, dus ja, dat kan. Maar niet via de app, dan moet je lamp altijd in een kamer zitten.

[...]

Dingen die ik ze even kan verzinnen:

Als het de enige hue lampen zijn die je hebt kun je beide lampen hun eigen kamer geven en dan het hele huis tegelijk aan en uit zetten met google.

De switch gebruiken om beide lampen tegelijk te bedienen, bv met 1e klik 1 lamp aan 1 lamp uit, 2e klik andersom, 3e klik beide aan, als voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Hurricane schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:17:
Heb nu 18 lampen dus het hele huis aan en uit zetten ga ik niet doen. Gaat me vooral om 1 lamp in een ruimte bedienen met de dimmerswitch. Ik heb beide lampen nu in een aparte kamer zitten maar wil graag beide lampen in 1 kamer zetten zodat ik met 1 commando op de Google Home mini beide lampen kan bedienen. Ik kan ze nu al apart bedienen met de Google Home mini maar dat is wat omslachtig. En beide lampen tegelijk bedienen met de dimmerswitch wil ik ook niet. Dan kan de vrouw met haar dimmerswitch mijn lamp naast het bed bedienen.

[...]
Tja, in de slaapkamer zou ik eerder geneigd zijn i.p.v. stembesturing met alexa/GH 2 dimmerswitches te gebruiken (beide nachtkastjes), of zelfs 3 (1 bij de deur).
Oh wacht, zo heb ik het hier ook O-) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Hurricane schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:17:
En beide lampen tegelijk bedienen met de dimmerswitch wil ik ook niet. Dan kan de vrouw met haar dimmerswitch mijn lamp naast het bed bedienen.
Dan is de oplossing zoals @dragon2 geeft wel het makkelijkst. Zo heb ik het ook. Scenes gemaakt met alleen 1 lamp erin (lees, de andere lamp uit) en de knop daar aan gekoppeld. Nadeel is alleen dat als de andere lamp aanstaat deze ook uitgaat in de scene wanneer je de switch gebruikt.

Je kan ook nog de tap nemen i.p.v. dimmerswitch.

De andere optie is met bijv. ifttt 2 verschillende kamers laten schakelen als 1 behalve als je de dimmer switch gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Zelf heb ik onlangs ook links en rechts op een nachtkastje hueverlichting ingezet. Op elk kastje ligt een dimmerswitch en elke lamp zit in een andere kamer ingedeeld. De dimmerswitch heb ik met iconnecthue zo geprogrammeerd dat elke lamp afzonderlijk kan worden bediend met de bijbehorende schakelaar en met een longpress ze allebei aan en uit kan zetten.
Helaas kan ik nog niet met 1 dimmerswitch dan ook de kleuren van de andere lamp aanpassen.

Wellicht is het wel een optie voor je @Hurricane

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:55
[...]

-edit-

Stomme vraag, maar wat voor lampenkamp zet je zo'n voet? Wij houden van strak en modern en daar past een lampenkamp in mijn idee niet snel bij...
De voet vind ik overigens mooi en zou eventueel overschilderbaar zijn, maar een lampenkamp die ook nog eens mooi staat met een gekleurde hue lamp heb ik nog niet gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Gewoon een grote effen. Zelf heb ik er 1 bij de praxis gekocht. Daar heb je ze in allemaal kleuren. https://www.praxis.nl/ver...q=%2Ffh_serie>%7Bbling%7D. Ik heb gewoon een paar kleurstaaltjes meegenomen om te kijken welke bij de rest van mijn interieur paste in mijn appartement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baboonimab
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 02-11-2022
Dag,

Misschien is er iemand die mij hiermee kan helpen.

Ik heb mijn tweede iCasa dimmer geïnstalleerd voor mijn spots in de keuken. Eerder had ik met succes een dimmer voor de eetkamerlamp ingebouwd. Deze dimmers laat ik via de Hue bridge communiceren. Verder is Hue gesynchroniseerd met Apple homekit

Met deze tweede dimmer heb ik problemen. De dimmer werkt over het algemeen goed, maar op den duur kan ik hem niet meer aansturen via Apple homekit. Ik kan hem dan nog wel aan uit zetten met de Hue ap, echter kan ik hem met deze app ook niet meer dimmen. Als ik de stroom eraf haal, kan het zijn dat het wel weer even goed gaat.
Het niet goed reageren is niet handig, omdat het hierdoor zijn functie, van aansturen met Siri, mist.
Met mijn eerst dimmer heb ik deze problemen niet.

Meer mensen met dit probleem? Wat kan de oorzaak zijn van mijn probleem? Wat kan ik doen om het probleem te verhelpen?

Verder valt het mij bij beide dimmers op dat deze pas laat in het bereik dimmen. Beide lampen reageren tussen 0 en 30% van 30% tot 100% zie je niets veranderen aan de sterkte van het licht. Is dit een producteigenschap?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:26

LDVC

Let's get it over with

Interessante AMA met de Head of Technology van Hue:
https://www.reddit.com/r/...ge_yianni_founder_of_hue/

Aantal zaken waar aan gewerkt wordt:
- meer lampen per bridge
- 1 lamp in meerdere rooms
- outbound network calls vanaf bridge

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaas.roelofs
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-08 13:30
Baboonimab schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:41:

Verder valt het mij bij beide dimmers op dat deze pas laat in het bereik dimmen. Beide lampen reageren tussen 0 en 30% van 30% tot 100% zie je niets veranderen aan de sterkte van het licht. Is dit een producteigenschap?
Ik heb een (vergelijkbare) Ubisys D1 dimmer module die precies hetzelfde doet. Heel irritant, want zo is het heel lastig een gewenst niveau in te stellen (te gevoelig)...
Toen er nog conventionele kooldraadlampen i.p.v. ledlampen in het armatuur zaten was het dimgedrag wel goed.
(En ja, deze dimmer is geschikt voor zowel led als conventioneel ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door klaas.roelofs op 21-01-2019 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reist
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-08 20:04

KNIP

Dit probleem heb ik ook nogsteeds met mijn ICasa dimmer, iemand hier een mogelijke oplossing voor?

Zie ook mijn eerdere post:
Reist schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:14:
[...]

Ik heb ook de iCasa dimmer geinstalleerd (aansluitschema van de iluminize gepakt), werkt goed en kreeg m ook gelijk gevonden via de app. Ik heb alleen wel dat mijn lampen (3 Calex Giant filamenten) op 40% helderheid ingesteld al op t helderst zijn in werkelijkheid, van 40-100% veranderd er dus niets. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor (via een app of hardwarematig?).

De dimmer heb ik achter de schakelaar gemonteerd (de Calex pendels hebben niet zoveel ruimte), dit betekende wel dat ik een extra nuldraad (blauw) vanuit het lichtpunt (in t plafond) heb moeten trekken. Ook ik vond t krap om de dimmer samen met een conventionele schakelaar in een inbouwdoos te krijgen, dit heeft me wel wat moeite gekost...

[ Voor 18% gewijzigd door Reist op 21-01-2019 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Dag,

Misschien is er iemand die mij hiermee kan helpen.

Ik heb mijn tweede iCasa dimmer geïnstalleerd voor mijn spots in de keuken. Eerder had ik met succes een dimmer voor de eetkamerlamp ingebouwd. Deze dimmers laat ik via de Hue bridge communiceren. Verder is Hue gesynchroniseerd met Apple homekit

Met deze tweede dimmer heb ik problemen. De dimmer werkt over het algemeen goed, maar op den duur kan ik hem niet meer aansturen via Apple homekit. Ik kan hem dan nog wel aan uit zetten met de Hue ap, echter kan ik hem met deze app ook niet meer dimmen. Als ik de stroom eraf haal, kan het zijn dat het wel weer even goed gaat.
Het niet goed reageren is niet handig, omdat het hierdoor zijn functie, van aansturen met Siri, mist.
Met mijn eerst dimmer heb ik deze problemen niet.

Meer mensen met dit probleem? Wat kan de oorzaak zijn van mijn probleem? Wat kan ik doen om het probleem te verhelpen?

Heb je hem wel goed ingesteld met de regelaar voor het minimale bereik? Dit had ik bij de Busch-Jaeger ook verkeerd gedaan met vergelijkbaar gedrag (enkel aan/uit) tot gevolg.

M.b.t. die Busch Jaeger, ik heb de vierkanaalsschakelaar (waarvan kanaal 1 dus voor de dimmer zelf is), moet nog eens uitvinden hoe ik (mogelijk via een sniffer en drie virtuele switches in Domoticz) de andere drie kanalen kan benutten om Hue groepen te bedienen.

[ Voor 8% gewijzigd door pagani op 21-01-2019 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baboonimab
pagani schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:58:
[...]

Heb je hem wel goed ingesteld met de regelaar voor het minimale bereik? Dit had ik bij de Busch-Jaeger ook verkeerd gedaan met vergelijkbaar gedrag (enkel aan/uit) tot gevolg.

M.b.t. die Busch Jaeger, ik heb de vierkanaalsschakelaar (waarvan kanaal 1 dus voor de dimmer zelf is), moet nog eens uitvinden hoe ik (mogelijk via een sniffer en drie virtuele switches in Domoticz) de andere drie kanalen kan benutten om Hue groepen te bedienen.
Het rare is dat hij op den duur in Apple home kit niet meer werkt en in de Hue app niet meer gedimd kan worden (wel aan/uit). Hij werkt dus in eerste instantie naar behoren, daarna niet meer. Heb er ook knoppen op aangesloten en dat blijft altijd netjes werken (aan/uit en dimmen bij ingedrukt houden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Da_maniaC schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:03:
[...]

Bedankt voor alle tips iedereen. Ik ga de lamp finder eens proberen.
Om hier nog even op terug te komen. Met Hue Lamp finder had ik de Livingwhites plug meteen feilloos toegevoegd aan het netwerk. d:)b

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Extra dimmer is in bestelling samen met een witte lamp. Dan kan ik 1 lamp buiten die nog een ambiance versie is omwisselen voor de witte en kan ik de ambiance thuis bij de eetkamer gebruiken 😀
Ursamajor schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:43:
Zelf heb ik onlangs ook links en rechts op een nachtkastje hueverlichting ingezet. Op elk kastje ligt een dimmerswitch en elke lamp zit in een andere kamer ingedeeld. De dimmerswitch heb ik met iconnecthue zo geprogrammeerd dat elke lamp afzonderlijk kan worden bediend met de bijbehorende schakelaar en met een longpress ze allebei aan en uit kan zetten.
Helaas kan ik nog niet met 1 dimmerswitch dan ook de kleuren van de andere lamp aanpassen.

Wellicht is het wel een optie voor je @Hurricane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik weet zeker dat ik dit eerder heb gelezen, maar ik ben onsuccesvol met mijn zoektermen.

Gisteravond branden mijn buitenlamp nog zwakjes terwijl deze uitstond

Aan/uit zetten via de app gaf geen resultaat. Had nog niet de schakelaar zelf geprobeerd. Daarnaast zat ik te denken dat dit misschien weersgebonden is? Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
  • Laatst online: 28-03-2023
Ik ken het wel met gewone LED lampen die nog heel zwak kunnen branden op de lekstroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:30

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Hardbats schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:20:
[...]

Dit is nou net wat ik wil! Meer info please! :)
Binnenkort kom ik met meer info. Een vriend van mij is nu bezig met het ontwerpen van een eigen printplaat waar alle hardware op komt voor een RGBCCT aliexpress strip aan te sturen die zich gedraagt als een hue strip. Willen het opensource maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
sheane schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:30:
Ik weet zeker dat ik dit eerder heb gelezen, maar ik ben onsuccesvol met mijn zoektermen.

Gisteravond branden mijn buitenlamp nog zwakjes terwijl deze uitstond

Aan/uit zetten via de app gaf geen resultaat. Had nog niet de schakelaar zelf geprobeerd. Daarnaast zat ik te denken dat dit misschien weersgebonden is? Iemand hier ervaringen mee?
De lamp uit en weer in de fitting schroeven en even kontroleren of ie hetzelfde doet in andere fitting en zoniet dan even philips kontakten voor een nieuwe lamp (ev garantie)

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Laatst online: 21-09 13:49
Onlangs twee Philips Hue lampen gekocht voor voben eetkamertafel en gratis bridge gekregen. Enthousiast geworden heb ik ook twee lampen in de woonkamer van Hue lampen voorzien.

Nu wil ik ook de verlichting in de keuken kunnen bedienen via Hue app of via Homekit.
De lampen in de keuken zijn 3 x 3 spots (GU10) die via een dimmer bediend worden.

Om deze lampen van Philips Hue te voorzien vind ik nog te prijzig en zoek daarom een goedkoper alternatief.

Bv met een ICasa AC dimmer, maar deze is weer niet homekit compatible?

Zijn hier oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Niet out of the box.. je kan een hue white lamp als donor gebruiken als driver controller.
Andere optie is met 3rd party tools zoals ittt maar daar zit wel altijd wat vertraging in én je zit vast aan een werkende internet verbinding.

Of een emulated Hue bridge onder home-assistant.io waarmee je iedere zigbee dimmer kan gebruiken alsof het een hue lamp is.

Zelf gebruik ik https://github.com/mariusmotea/diyHue voor wat oudere KaKu en MiLight spullen die ik nog heb.

[ Voor 20% gewijzigd door DukeBox op 22-01-2019 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

newtastyland schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:36:
Om deze lampen van Philips Hue te voorzien vind ik nog te prijzig en zoek daarom een goedkoper alternatief.
Andere armaturen nemen?
Boven mijn eettafel hangt ook een armatuur met 5 kaarslampen. Daar ga ik ook geen 5 hue kaarslampen in doen. Dan zou ik eerder een andere kopen waar 1 e27 in gaat.
Maar in de tijd van de gloeilampen die 2 euro per stuk kostten, was dat natuurlijk geen probleem. Maar het prijsverschil is nu wel erg groot.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Neem aan dat het inbouw spots zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
DukeBox schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:17:
[...]

Neem aan dat het inbouw spots zijn...
Nee, zijn opbouw armaturen
Ik begrijp niet hoe dat het probleem zou oplossen?

[ Voor 35% gewijzigd door newtastyland op 22-01-2019 15:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brobbel
Ursamajor schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:07:
[...]

Andere armaturen nemen?
Boven mijn eettafel hangt ook een armatuur met 5 kaarslampen. Daar ga ik ook geen 5 hue kaarslampen in doen. Dan zou ik eerder een andere kopen waar 1 e27 in gaat.
Maar in de tijd van de gloeilampen die 2 euro per stuk kostten, was dat natuurlijk geen probleem. Maar het prijsverschil is nu wel erg groot.
newtastyland schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:34:
Ik begrijp niet hoe dat het probleem zou oplossen?
Wat bedoelt wordt staat in het gedeelte dat je niet hebt aangehaald.
Je zou een ander armatuur kunnen nemen met bijv. een enkele e27 fitting i.p.v. 3 of zelfs meer GU10 fittingen. Dat scheelt in de aanschaf van de lampen - kun je toch voor Hue gaan.

Maar of dat in jouw geval haalbaar, wenselijk of juist onwenselijk is, is iets wat alleen jij kan beoordelen.

Overigens heb ik zelf wel gekozen om 12 GU10 lampen te vervangen - maar heb daarmee wel gewacht tot ik leuke aanbiedingen tegenkwam - en ook eerst 6 vervangen en later nog eens 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baboonimab
Baboonimab schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:41:
[...]

Het rare is dat hij op den duur in Apple home kit niet meer werkt en in de Hue app niet meer gedimd kan worden (wel aan/uit). Hij werkt dus in eerste instantie naar behoren, daarna niet meer. Heb er ook knoppen op aangesloten en dat blijft altijd netjes werken (aan/uit en dimmen bij ingedrukt houden).
Even een update voor mensen die mogelijk hetzelfde probleem hebben.

Het lijkt bij mij toch op een verbindingsprobleem. Antenne van de modulle compleet uit de inbouwdoos gehaald en module begint beter te werken.Nu ingebouwd en antenne achter afdekraam gestopt en lijkt nu stabiel.

Wel vaag dat je dus klachten krijgt van een app met halve functionaliteit en andere niet, door deze slechte verbinding. Denk dat de gestuurde zigbee pakketten maar half worden ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
Brobbel schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:55:
[...]

[...]

Wat bedoelt wordt staat in het gedeelte dat je niet hebt aangehaald.
Je zou een ander armatuur kunnen nemen met bijv. een enkele e27 fitting i.p.v. 3 of zelfs meer GU10 fittingen. Dat scheelt in de aanschaf van de lampen - kun je toch voor Hue gaan.

Maar of dat in jouw geval haalbaar, wenselijk of juist onwenselijk is, is iets wat alleen jij kan beoordelen.
Nee eigenlijk niet, dat wordt duurder dan het vervangen van 9 GU10 lampen.
Brobbel schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:55:
[...]

[...]

Overigens heb ik zelf wel gekozen om 12 GU10 lampen te vervangen - maar heb daarmee wel gewacht tot ik leuke aanbiedingen tegenkwam - en ook eerst 6 vervangen en later nog eens 6.
Welke GU10 lampen heb jij gekocht?

[ Voor 23% gewijzigd door newtastyland op 23-01-2019 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
De originele Hue White Ambiance. Kleur is niet nodig in de keuken, maar omdat het een open keuken is ging mijn voorkeur wel uit naar White Ambiance boven de White.

Heb qua slimme verlichting alleen de Philips. Voor de niet slimme verlichting heb ik Osram Smart Plug en ook ik heb nog wat "domme" lampen - nog 6 ouderwetse GU10 led's aangesloten op een dimmer. Die dimmer was achteraf een domme keuze van mij - ik had toen al over moeten gaan naar Hue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Al een aantal keer heb ik klachten gehad van medebewoners, dat de lamp in de woonkamer aan stond, op momenten dat het niet zou horen. De configuratie die ik heb is erg simpel, 1 hue 2.0 bridge en 1 lamp in de woonkamer, de lamp is van het merk Innr en 1 hue dimmer. Via de officële Hue-app heb ik er een routine in gezet, de lamp gaat om 17.00 uur aan en om 23.30 weer uit. Maar meestal doen we de lamp al eerder uit via de gekoppelde hue dimmer.
Vanmorgen dat we beneden kwamen, stond de lamp dus aan.
Kan ik ergens zien of de lamp een trigger krijgt om aan te gaan en waar die trigger vandaan komt? Is er ergens een soort log te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

acoster schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:05:
Al een aantal keer heb ik klachten gehad van medebewoners, dat de lamp in de woonkamer aan stond, op momenten dat het niet zou horen. De configuratie die ik heb is erg simpel, 1 hue 2.0 bridge en 1 lamp in de woonkamer, de lamp is van het merk Innr en 1 hue dimmer. Via de officële Hue-app heb ik er een routine in gezet, de lamp gaat om 17.00 uur aan en om 23.30 weer uit. Maar meestal doen we de lamp al eerder uit via de gekoppelde hue dimmer.
Vanmorgen dat we beneden kwamen, stond de lamp dus aan.
Kan ik ergens zien of de lamp een trigger krijgt om aan te gaan en waar die trigger vandaan komt? Is er ergens een soort log te vinden?
Stroomstoring?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Als je de oplossing niet vindt, kun je ook een routine aanmaken die midden in de nacht nog eens alles wat op dat moment aan staat uitzet. Die van mij staat op 2.30h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Dan had er meer apparatuur van slag moeten zijn en dat was er niet.

@Rallye Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 23:46
Ik heb Osram spotjes (GU 5.3) gekocht, aangesloten aan de stroom, en probeer deze te koppelen in de Hue app. De lampen zijn echter niet vindbaar. Iemand een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:25
Heeft iemand hier al ervaring mee?

https://www.aldi.nl/onze-...ter-set-2831.article.html

Volgens de Aldi compatible met HUE

"compatibel met talrijke lichtregelsystemen, zoals: Philips Hue (zonder Hue Entertainment en zonder HomeKit-Integration),"

Nog meer

https://www.aldi.nl/onze-...t-color-2777.article.html

https://www.aldi.nl/onze-...ght-wit-2779.article.html

En de site van "tint" zelf denk ik:
https://www.mueller-licht.de/produktserien/tint/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:17

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Toevallig heb ik ze ook net gezien. De Tint kleurenlamp gaat 20 euro kosten en werkt inderdaad prima op een Philips hub. De lamp is een flink stuk minder laag te dimmen dan de Philips lampen en gebruikt behoorlijk wat meer stroom, maar verder is er niet zoveel verschil.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
sanderb2001 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 19:23:
Heeft iemand hier al ervaring mee?

https://www.aldi.nl/onze-...ter-set-2831.article.html

Volgens de Aldi compatible met HUE

"compatibel met talrijke lichtregelsystemen, zoals: Philips Hue (zonder Hue Entertainment en zonder HomeKit-Integration),"

Nog meer

https://www.aldi.nl/onze-...t-color-2777.article.html

https://www.aldi.nl/onze-...ght-wit-2779.article.html

En de site van "tint" zelf denk ik:
https://www.mueller-licht.de/produktserien/tint/
Had er al over gelezen, zijn niet te duur 18 euro voor kleuren lamp!

En ze zijn wel zo eerlijk om de beperkingen aan te geven wanneer je de lamp met Hue gaat gebruiken.

Nu is inderdaad de vraag hoe goed ze presteren wanneer je ze aan Hue Bridge koppelt, maar aangezien dat ze zelf de integratie met Hue aan geven, mag je verwachten dat ze dit goed getest hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-08 20:15
Is denk wel een mooie optie om in de buiten armaturen te schroeven.
Weet iemand de maten vd spots? Zijn ze net zo achterlijk lang als de Hue versies?
Erik1971 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 19:35:
[...]

Had er al over gelezen, zijn niet te duur 18 euro voor kleuren lamp!

En ze zijn wel zo eerlijk om de beperkingen aan te geven wanneer je de lamp met Hue gaat gebruiken.

Nu is inderdaad de vraag hoe goed ze presteren wanneer je ze aan Hue Bridge koppelt, maar aangezien dat ze zelf de integratie met Hue aan geven, mag je verwachten dat ze dit goed getest hebben?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
Wanneer ik in mijn kelderkast een Hue lamp wil bedienen door een deurschakelaar (deur open=licht aan/deur dicht=licht uit) zonder al te ingewikkeld en/of duur te doen, wat voor schakelaar kan ik dan gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 16:40
Brobbel schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:25:
Wanneer ik in mijn kelderkast een Hue lamp wil bedienen door een deurschakelaar (deur open=licht aan/deur dicht=licht uit) zonder al te ingewikkeld en/of duur te doen, wat voor schakelaar kan ik dan gebruiken?
In mijn voorraadkast gebruik ik daar gewoon een motion sensor voor en dat werkt prima. Maar goed, ik weet niet of je dat duur vindt?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:46

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb af en toe (1x per maand ongeveer) dat de dimmers niet werken. Als ik dan een knop indruk krijg ik een rood lichtje te zien, alsof hij het netwerk niet kan vinden. Via de Hue app doet hij dan wel, maar zelfs daarna werkt de dimmer nog niet.

Blijven proberen, of na een paar minuten weer proberen is de oplossing.

Weet iemand de oorzaak? Ik heb geen rare/grote afstanden tussen mijn verlichting.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
posttoast schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:40:
In mijn voorraadkast gebruik ik daar gewoon een motion sensor voor en dat werkt prima. Maar goed, ik weet niet of je dat duur vindt?
Enerzijds is dat inderdaad behoorlijk aan de prijs, maar daarnaast blijft de lamp nog branden wanneer de deur al weer dicht is - ook al is dat misschien maar een minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
spaceboy schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:00:
Ik heb af en toe (1x per maand ongeveer) dat de dimmers niet werken. Als ik dan een knop indruk krijg ik een rood lichtje te zien, alsof hij het netwerk niet kan vinden. Via de Hue app doet hij dan wel, maar zelfs daarna werkt de dimmer nog niet.

Weet iemand de oorzaak? Ik heb geen rare/grote afstanden tussen mijn verlichting.
Daar heb ik ook wel eens last van met dimmers op een bepaalde plek in huis (op een stalen gyproc profiel)
Dimmer al gewisseld met 2 andere, maar het ligt echt aan de locatie in huis.
Ik hoef hooguit een 2e keer de knop in te drukken dus de dimmer is bij mij niet helemaal offline, soms komen de key-presses van de dimmer ook gewoon door terwijl ik toch een rood LEDje krijg :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je zou je kunnen afvragen of in dit geval een hue lamp wel meerwaarde biedt. Dat je het daardoor uberhaupt al duur en ingewikkeld maakt. Een simpele kastdeurschakelaar en standaard ledlamp is al goedkoper dan de goedkoopste hue lamp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job

job

Voor een kelderkast (hoe lang brandt zo'n ding per jaar??) zou ik nooit een hue aanschaffen.
Waarom wil je een lamp die je kan dimmen?

Een simpele halogeen (desnoods led) plus een deurschakelaar lijkt mij veel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

SniperGuy schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:18:
[...]

Daar heb ik ook wel eens last van met dimmers op een bepaalde plek in huis (op een stalen gyproc profiel)
Dimmer al gewisseld met 2 andere, maar het ligt echt aan de locatie in huis.
Ik hoef hooguit een 2e keer de knop in te drukken dus de dimmer is bij mij niet helemaal offline, soms komen de key-presses van de dimmer ook gewoon door terwijl ik toch een rood LEDje krijg :?
Ik heb het vaak helemaal boven op de 3e verdieping terwijl de bridge op de begane grond is (geen idee of dat uitmaakt, gezien zigbee een mesh netwerk is en het hele huis vol zit)

Wat vaak helpt is alle 4 de knoppen even tegelijk ingedrukt houden tot het lampje meerdere kleuren gaat knipperen (seconde of 5), dan heel even wachten en dan doet hij het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job

job

Had ik ook last van (niet reagerende dimmers en motionsensors). Heb sindskort mijn 2.4Ghz wifi uitschakeld en alle problemen met niet reageren van dimmers en sensoren is opgelost.

edit: ipv uitschakelen zou je natuurlijk kunnen beginnen met het verzwakken van het signaal.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 24-01-2019 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brobbel
job schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:22:
Voor een kelderkast (hoe lang brandt zo'n ding per jaar??) zou ik nooit een hue aanschaffen.
Waarom wil je een lamp die je kan dimmen?

Een simpele halogeen (desnoods led) plus een deurschakelaar lijkt mij veel handiger.
Janoz schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:21:
Je zou je kunnen afvragen of in dit geval een hue lamp wel meerwaarde biedt. Dat je het daardoor uberhaupt al duur en ingewikkeld maakt. Een simpele kastdeurschakelaar en standaard ledlamp is al goedkoper dan de goedkoopste hue lamp.
Klopt, alleen dan het punt van simpel. Het liefst wil ik geen kabels trekken - dus draadloos werken. En die Hue lamp heb ik nog liggen uit een pakket, vandaar dat ik deze richting op dacht.

[ Voor 24% gewijzigd door Brobbel op 24-01-2019 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:02
Ik ben langzaam mijn lampen aan het vervangen voor Hue lampen. Nu heb ik een hanglamp waar oorspronkelijk kleinere E27 ledlampen in zaten. De Hue lampen zijn echter zo groot dat ze onder de lampen uitsteken en tijdens het tv-kijken in je ogen schijnen.

Zijn er wellicht 3rd party bulbs die minder lang zijn en wegvallen in de lampenkap?

Of is er een manier te verzinnen om de lampen met de oorspronkelijke kleinere LED-lampen wel via Hue te besturen, liefst inclusief dimmen?

Vooral de onderste is het probleem:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R6jfZ4N.jpg

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Janoz schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:21:
[...]

Voor mij heeft het meerwaarde , ik heb op 2 kasten de bergruimte en badkamer witte hue lampen met bewegings sensoren en vindt het perfekt !

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
spaceboy schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:00:

Batterij vervangen en kijken of het daarmee is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
Zartos schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:24:
Ik ben langzaam mijn lampen aan het vervangen voor Hue lampen. Nu heb ik een hanglamp waar oorspronkelijk kleinere E27 ledlampen in zaten. De Hue lampen zijn echter zo groot dat ze onder de lampen uitsteken en tijdens het tv-kijken in je ogen schijnen.

Zijn er wellicht 3rd party bulbs die minder lang zijn en wegvallen in de lampenkap?

Of is er een manier te verzinnen om de lampen met de oorspronkelijke kleinere LED-lampen wel via Hue te besturen, liefst inclusief dimmen?

Vooral de onderste is het probleem:
[Afbeelding]
De maten verschillen per HUE lamp (kleuren versies zijn vaak/altijd groter dan ambiance/witte uitvoeringen), welke lampen zijn dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:02
SniperGuy schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:23:
[...]

De maten verschillen per HUE lamp (kleuren versies zijn vaak/altijd groter dan ambiance/witte uitvoeringen), welke lampen zijn dit?
Ja, daar had ik al naar gekeken. Dit zijn de Ambiance lampen, die volgens mij de kortste E27-lampen zijn van Philips Hue.

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
Zartos schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:29:
[...]

Ja, daar had ik al naar gekeken. Dit zijn de Ambiance lampen, die volgens mij de kortste E27-lampen zijn van Philips Hue.
Volgens mij zijn de witte lampen nog net iets kleiner - maar ook anders van vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
Vraagje:

Vandaag twee van deze lampjes aangeschaft en met gemak de dimmer er tussenuit kunnen halen (open schroeven, dimmer er tussenuit halen en kabels met kroon steentje doorlussen)
Ben er erg tevreden mee, de Hue lampen kunnen er nu in!
Nu nog even de speakers van het meubel af aangezien de lampjes wat groter zijn dan mijn vorige lampen.

Lampjes ikea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

ndjong schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:46:
[...]

Vandaag twee van deze lampjes aangeschaft en met gemak de dimmer er tussenuit kunnen halen (open schroeven, dimmer er tussenuit halen en kabels met kroon steentje doorlussen)
Ben er erg tevreden mee, de Hue lampen kunnen er nu in!
Nu nog even de speakers van het meubel af aangezien de lampjes wat groter zijn dan mijn vorige lampen.

[Afbeelding: Lampjes ikea]
Netjes, maar voor het hele nette nog even het draadje aan een pootje vastmaken }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 23:46
lvanhoe schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:28:
Ik heb Osram spotjes (GU 5.3) gekocht, aangesloten aan de stroom, en probeer deze te koppelen in de Hue app. De lampen zijn echter niet vindbaar. Iemand een oplossing?
Anyone? Ik krijg het niet werkend en kan ook op internet niks vinden er over. M'n Osram Smart+ pluggen werken allemaal prima, alleen de lampen vindt de Hue app niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
i2Paq schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:59:
[...]

Netjes, maar voor het hele nette nog even het draadje aan een pootje vastmaken }:O
Helemaal mee eens!
Ik moet er morgen nog even iets op verzinnen, want had zo 1.2.3 niets in huis waarmee ik het echt netjes kon wegwerken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:40
ndjong schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:25:
[...]

Helemaal mee eens!
Ik moet er morgen nog even iets op verzinnen, want had zo 1.2.3 niets in huis waarmee ik het echt netjes kon wegwerken,
Zwarte kabelbinders? Zoals vaak om kabels heen gebonden zit.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs de Niko dimmer switch aangeschaft, prima kwaliteit alleen had ik niet gerekend op de beperking dat ik maximaal 3 kamers kan selecteren. Ik wil namelijk mijn gehele woning ermee uit kunnen schakelen.
De Philips dimmer switch kan maximaal 2 kamers, maar ook in 1x de hele woning bedienen.
Via Apple HomeKit is voor mij geen optie, die schakelt de osram smart plugs niet...
Iemand een work around?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:49:
Onlangs de Niko dimmer switch aangeschaft, prima kwaliteit alleen had ik niet gerekend op de beperking dat ik maximaal 3 kamers kan selecteren. Ik wil namelijk mijn gehele woning ermee uit kunnen schakelen.
De Philips dimmer switch kan maximaal 2 kamers, maar ook in 1x de hele woning bedienen.
Via Apple HomeKit is voor mij geen optie, die schakelt de osram smart plugs niet...
Iemand een work around?
iConnectHue of dergelijke third party app gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dw1-nl schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:52:
[...]

iConnectHue of dergelijke third party app gebruiken?
Daar had ik nog niet gekeken, maar inmiddels wel. Niko switch wordt niet weergegeven tussen de devices?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
[...]

-edit-

Waarom niet de dimmer laten zitten en gewoon vol open zetten? (100%) Als je er dan niets aan wijzigt blijft ie het toch gewoon doen?

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

TheKerremenke schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:23:
[...]

Waarom niet de dimmer laten zitten en gewoon vol open zetten? (100%) Als je er dan niets aan wijzigt blijft ie het toch gewoon doen?
- Verwijderen is uber simpel.
- Philips raad het af.
- Het zal niet de eerste keer zijn dat een dimmer bij vol open alsnog voor storing zorgt die de werking en de levensduur van de lamp aantast.
- Zolang het knopje er zit gaat er geheid iemand aan draaien.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Zo even een update van mijn kant. Samen met @remcovl bezig om een eigen printplaat te maken met ondersteuning voor RGB CCT strip als zo wel WS2812 strip welke te verbinden is met DIYHue.

Printplaat is in ontwikkeling door @remcovl binnenkort een paar laten maken en als het werkt gaan we waarschijnlijk alles opensource maken.

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/CC4yP/5eb0833ca9.png

Dan kun je een Aliexpress ledstrip gebruiken als echte Hue strip in de Hue app en third party apps ook met entertainment ruimte ondersteuning zonder lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
TheKerremenke schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:44:
[...]

Zwarte kabelbinders? Zoals vaak om kabels heen gebonden zit.
Nee die zie je dan zitten om het pootje heen. Ik wil het wel mooi hebben natuurlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Dw1-nl schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:56:
Zo even een update van mijn kant. Samen met @remcovl bezig om een eigen printplaat te maken met ondersteuning voor RGB CCT strip als zo wel WS2812 strip welke te verbinden is met DIYHue.

Printplaat is in ontwikkeling door @remcovl binnenkort een paar laten maken en als het werkt gaan we waarschijnlijk alles opensource maken.

[Afbeelding]

Dan kun je een Aliexpress ledstrip gebruiken als echte Hue strip in de Hue app en third party apps ook met entertainment ruimte ondersteuning zonder lag.
Misschien een eigen topic openen zodat we daar alles mbt. dit project kunnen volgen en vragen?

Ik ben 100% geïnteresseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Dw1-nl schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:56:

[Afbeelding]

Hue Entertainment? Dat werkt op ZigBee Interpan nivo en is Philips specifiek?!

Knap als jullie dat goed voor elkaar krijgen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Janoz schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:31:
[...]

- Verwijderen is uber simpel.
- Philips raad het af.
- Het zal niet de eerste keer zijn dat een dimmer bij vol open alsnog voor storing zorgt die de werking en de levensduur van de lamp aantast.
- Zolang het knopje er zit gaat er geheid iemand aan draaien.
Ik heb hem voor de zekerheid ook maar even aangepast. Stelt inderdaad weinig voor. (y)

Pagina: 1 ... 30 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic