Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 31 ... 35 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Thijs2012
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 18-02 09:04
Zo, sinds gisteren eigenaar van:
3 lampen, google mini en een dimmer. Top!
Vraagjes blijven echter wel uit,
A Zit er een discomodus in? (gewoon puur om vriendin te pesten)
B Hij herkent mijn Harmony wel maar echt lekker werken doet het nog niet, kan tv en dergelijke niet aan of uit zetten. Iemand ervaring mee?

• Zonlichtstad
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20-02 00:16
Hallo,

Bestaan er ook E27 Hue Lampen met een kleine diameter? Ik heb een buitenlamp, maar daar blijkt de E27 lamp niet in te passen. Het gat is 50 mm diameter, de E27 lampen zijn ~60 mm.

Alvast bedankt,

Gerbrand

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15:09
50mm is ook wel heel klein. Past een gloeilamp daar wel gewoon in?
Ik vind die diameter logischer voor een e14.
Thijs2012 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 13:50:
B Hij herkent mijn Harmony wel maar echt lekker werken doet het nog niet, kan tv en dergelijke niet aan of uit zetten. Iemand ervaring mee?
A. Hue lab heeft wat leuke formules, maar een disco (snel knipperen) volgens mij niet.
Kijk ook eens in de apple store of play store. Voldoende andere apps om je lampen aan te sturen.
B. Geen verstand van.

job wijzigde deze reactie 26-01-2019 14:30 (89%)

• Zonlichtstad
job schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:26:
50mm is ook wel heel klein. Past een gloeilamp daar wel gewoon in?
Ik vind die diameter logischer voor een e14.
Er zit nu een langwerpige spaarlamp in (zo'n opgevouwen TL-buisje). Net nog even nagemeten: diameter van het gat is 55 mm. Gewone gloeilamp was ook lastig geweest.

Gerbrand

• job
e27 > e14 adapter en dan een e14 hue/lightify/tradfri er in?
Komt je lamp wel hoger te zitten.

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 15:10
@Thijs2012
Huemaniac of all4hue voor disco.

Google home heeft een eigen topic.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• Hardbats
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 18-02 16:44
Erik1971 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:40:
[...]

Hue Entertainment? Dat werkt op ZigBee Interpan nivo en is Philips specifiek?!

Knap als jullie dat goed voor elkaar krijgen,
De developer van DIYHue hebben dit al voor elkaar. zo kan iedere lamp die aan DIYHue gekoppeld kan worden ook in een entertainment ruimte worden gebruikt. Dus ikea lampen, wifi lampen, alles met een esp8266 board enzovoorts.

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16:48
Is dit iets? https://labs.meethue.com/formulas/huelabs/tv-mimicking of als entertainmentruimte koppelen aan je PC. Voor alleen pesten is het eerste makkelijker.....

• Mandarijntje
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 13:59
Hue Disco is daarvoor een goeie! iOS of Android
Deze werkt op de muziek middels de microfoon van je telefoon en heeft erg veel mogelijkheden. O.a kleurthema's en een stroboscoop.

• Zonlichtstad
job schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:41:
e27 > e14 adapter en dan een e14 hue/lightify/tradfri er in?
Komt je lamp wel hoger te zitten.
Is inderdaad een goed idee. Mogelijk wel wat minder lumens

Gerbrand

• FireStarter
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12:54
Phoe wat een nacht. Ik weet niet waarom, ik gebruik al bijna 6 jaar lang met volle tevredenheid Hue.
Maar vannacht kreeg de Hue bridge schijnbaar precies om 0400 het idee. Laat ik ALLE lampen op volledige sterkte aanzetten. Half wakker en in de stress snel alle lampen uit gedaan. Gelukkig hadden we de Hue lampen met de schakelaar uit gezet op de slaapkamer van de kinderen dus ze sliepen door.

En nu the morning after, als ITer wil je nu gelijk in de logs duiken. Zodat je weet wie de schuldige is. Maar volgens mij kan dat nog steeds niet wel?

Ik wil gewoon alle activiteit kunnen zien van de afgelopen 24 uur.
Een stroomonderbreking kan het niet zijn omdat de klok nog steeds de juiste tijd heeft.

CCDP/CCIE#40337

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:03

Gynnad

* * *

Wij krijgen in onze nieuwe woning inbouwspots en zaten er eigenlijk over na te denken om hier de Philips Hue GU10 in te doen, echter lezen we op enkele fora dat deze niet passen omdat ze 1.5 cm langer zijn dan de standaard GU10 spots.

Wat is jullie ervaring / komen er naar verwachting nog kortere Philips Hue GU10?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• HenkEisjedies
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22-02 08:40
FireStarter schreef op zondag 27 januari 2019 @ 08:43:
Phoe wat een nacht. Ik weet niet waarom, ik gebruik al bijna 6 jaar lang met volle tevredenheid Hue.
Maar vannacht kreeg de Hue bridge schijnbaar precies om 0400 het idee. Laat ik ALLE lampen op volledige sterkte aanzetten. Half wakker en in de stress snel alle lampen uit gedaan. Gelukkig hadden we de Hue lampen met de schakelaar uit gezet op de slaapkamer van de kinderen dus ze sliepen door.

En nu the morning after, als ITer wil je nu gelijk in de logs duiken. Zodat je weet wie de schuldige is. Maar volgens mij kan dat nog steeds niet wel?

Ik wil gewoon alle activiteit kunnen zien van de afgelopen 24 uur.
Een stroomonderbreking kan het niet zijn omdat de klok nog steeds de juiste tijd heeft.
Kan het zijn dat je klok bestand is tegen een korte onderbreking en je hue niet?

Heb je een obscure IFTTT/Scene actief?

• mistercage
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 22-02 17:52
De kleurenversie is wel iets langer, de white ( alleen dimmen) en white ambiance versie( met meerdere wittinten) passen prima.
Zel ook benieuwd of ze de color versie kleiner gaan maken, zou wel handig zijn. Kunnen ze gelijk t kleurenspectrum updaten. Ze slaan nu echt volledig de plank mis met mijn e27 bulbs die recent allen zijn geupgraded van v1 naar laatste versie...
Gynnad schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:14:
Wij krijgen in onze nieuwe woning inbouwspots en zaten er eigenlijk over na te denken om hier de Philips Hue GU10 in te doen, echter lezen we op enkele fora dat deze niet passen omdat ze 1.5 cm langer zijn dan de standaard GU10 spots.

Wat is jullie ervaring / komen er naar verwachting nog kortere Philips Hue GU10?

• Megupe
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 14:14
Zo, sinds gisteren eigenaar van:
3 lampen, google mini en een dimmer. Top!
in google home zit een scene die heet colorloop.

• Sphinkx
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21-02 21:31

Mijn GU10 color passen in de inbouwspot. Het is wel heel nipt en als ik ze er uit wil halen kan dat enkel als ik het volledige element er uit haal. Maar spots steken dus niet uit en werken uiteraard zonder problemen..

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:17

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Om welke GU10 gaat het ? De white, Ambiance of de Color ?

Had toevallig de ambiance en color op mijn bureau liggen, ter vergelijking naast de oude IKEA dualtone dimbaar en een standaard halogeen.

De ambiance (en white) zou geen probleem mogen zijn, deze zijn nagenoeg gelijk aan een standaard halogeen. De IKEA's hadden dat probleem vroeger ook, niet alleen de lengte maar ook de verdikking aan de licht kant (zelf nooit tegenaan gelopen overigens). Had er ook nog de milight ww/cw naast kunnen zetten maar die is 100% gelijk aan de hue color qua formaat.

Meeste inbouw spots hebben voldoende ruimte, hangt er meer vanaf of ze niet ingekort/verbogen zijn omdat er te weinig ruimte tussen het plafond zat. Gewone spots

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:03

Gynnad

* * *

DukeBox schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:10:
[...]

Om welke GU10 gaat het ? De white, Ambiance of de Color ?

Had toevallig de ambiance en colorop mijn bureau liggen, ter vergelijking naast de oude IKEA dualtone dimbaar en en standaard halogeen.
[Afbeelding]

De ambiance (en white) zou geen probleem mogen zijn, deze zijn nagenoeg gelijk aan een standaard halogeen. De IKEA's hadden dat probleem vroeger ook, niet alleen de lengte maar ook de verdikking aan de licht kant (zelf nooit tegenaan gelopen overigens). Had er ook nog de milight ww/cw naast kunnen zetten maar die is 100% gelijk aan de hue color qua formaat.

Meeste inbouw spots hebben voldoende ruimte, hangt er meer vanaf of ze niet ingekort/verbogen zijn omdat er te weinig ruimte tussen het plafond zat. Gewone spots
Bedankt voor de afbeelding, dat is precies wat we nodig hadden _/-\o_ . Wij willen zelf voor de White/Ambiance gaan, welke we o.a. in de keuken willen gaan gebruiken. We verwachten daar geen kleur te gaan gebruiken, dus met de White/Ambiance variant zou geen probleem moeten zijn zo te zien.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Gaming247
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 23:47
Ik zag dat de links in de topicstart naar de afstandsbedieningen niet meer werkte. Omdat ik zelf graag een afstandsbediening heb in plaats van een app, ben ik gaan zoeken.

Philips verkoopt ze ook los:
https://www.spareparts.li...generation-3-remote-white

Misschien handig voor anderen.

[Updated spec's]

• Birrel
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 11-02 12:55

• lvanhoe
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 03:48
Nog 1 poging: Heeft er iemand van jullie ook spotjes van Osram (GU10 of GU53) en hoe hebben jullie deze werkende gekregen met de Hue app/bridge? Ik krijg de lampen maar niet gevonden, ook niet met aanzetten tijdens het zoeken naar nieuwe lampen.

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16:27
@Ivanhoe geen ervaring met de Osram spotjes, maar heb je al geprobeerd om ze te touchlinken?

(Bijvoorbeeld met Hue Lamp Finder of een 3rd party app die de de functie ondersteund)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• job
lvanhoe schreef op maandag 28 januari 2019 @ 00:08:
Ik krijg de lampen maar niet gevonden, ook niet met aanzetten tijdens het zoeken naar nieuwe lampen.
Al een reset geprobeerd? stroom 5 seconden erop, 5 seconden eraf; dit dan 5 maal herhalen.
Vervolgens stroom erop en nogmaals zoeken.

Waarom heb je eigenlijk die van osram gekocht? Voor de prijs hoef je het niet te doen toch?

edit: hue lampen kan je ook toevoegen via het serienummer. Weet niet of dat ook met andere merken lukt, maar je zou het kunnen proberen.

job wijzigde deze reactie 28-01-2019 00:35 (19%)

• Xander
job schreef op maandag 28 januari 2019 @ 00:28:
Waarom heb je eigenlijk die van osram gekocht? Voor de prijs hoef je het niet te doen toch?
Waarschijnlijk omdat Hue geen GU5.3 spots maakt?
edit: hue lampen kan je ook toevoegen via het serienummer. Weet niet of dat ook met andere merken lukt, maar je zou het kunnen proberen.
Nope, dit werkt echt alleen voor Hue eigen lampen.

• lvanhoe
job schreef op maandag 28 januari 2019 @ 00:28:
[...]
Al een reset geprobeerd? stroom 5 seconden erop, 5 seconden eraf; dit dan 5 maal herhalen.
Vervolgens stroom erop en nogmaals zoeken.

Ga dit morgen eens proberen, thanks. En idd, Osram omdat ze de enige zijn voor zover ik weet die GU5.3 spots in het productaanbod heeft. De Osram spots hebben geen 6 teken-serienummer verder dus op die manier toevoegen lukt ook niet.

• lvanhoe
Xander schreef op maandag 28 januari 2019 @ 00:23:
@Ivanhoe geen ervaring met de Osram spotjes, maar heb je al geprobeerd om ze te touchlinken?

(Bijvoorbeeld met Hue Lamp Finder of een 3rd party app die de de functie ondersteund)
Wat ik daarvan begreep, is dat je de lamp dan op de bridge moet houden - maakt het dan niet uit of er stroom op staat? Want hoe krijg je de lamp anders onder stroom binnen 5 cm van de bridge, een 20 meter lange ethernetkabel aansluiten en de bridge onder de spot houden oid?

• Samueldw
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online

Samueldw

ISO 516

Nog 1 poging: Heeft er iemand van jullie ook spotjes van Osram (GU10 of GU53) en hoe hebben jullie deze werkende gekregen met de Hue app/bridge? Ik krijg de lampen maar niet gevonden, ook niet met aanzetten tijdens het zoeken naar nieuwe lampen.
Ja ik heb Osram GU10 spotjes. Je zet ze aan en daarna zoek je in de hue app naar nieuwe lampen. Het koppelen ging allemaal vrij vlot.
Staan de lampen dicht genoeg bij de bridge?

Canon 80D | 24-70 f/4 L | 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

• Rallye
lvanhoe schreef op maandag 28 januari 2019 @ 02:56:
[...]

Wat ik daarvan begreep, is dat je de lamp dan op de bridge moet houden - maakt het dan niet uit of er stroom op staat? Want hoe krijg je de lamp anders onder stroom binnen 5 cm van de bridge, een 20 meter lange ethernetkabel aansluiten en de bridge onder de spot houden oid?
Natuurlijk moet er dan stroom op staan, anders doet de netwerkfuncie van de lamp het niet. Je kunt inderdaad een lamp naar de Bridge brengen, maar andersom kan ook. Ik zou een verhuisfitting aan een snoer met een stekker maken (https://www.toolstation.n...KG8170yh84DBoCWl8QAvD_BwE).

• HKS-Skyline
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20-02 20:12

HKS-Skyline

Vroooom ?

Vraag: Ik heb Hue Sync geïnstalleerd op Windows 10, echter werkt het niet met de Netflix app omdat deze is beveiligd tegen screencapture. Via de browser werkt het wel, maar dan is de beeldkwaliteit lager. Heeft iemand een idee hoe/of dit werkend te krijgen is? Een alternatief is via de xbox one met een app als hue dynamic, ik kan alleen nergens vinden of deze app wel met netflix op de xbox werkt. Via remote play het beeld streamen naar de pc, daar hue sync draaien en dan via de xbox one kijken werkt in ieder geval niet omdat netflix niet werkt via remote play.

Kortom, weet iemand of netflix en huedynamic op de xbox samen werken (het is een betaalde app en ik wil er zeker van zijn dat het werkt voor ik het koop) of weet iemand een workaround voor huesync met netflix in windows?

• Xander
lvanhoe schreef op maandag 28 januari 2019 @ 02:56:
[...]

Ik breng mijn lampen altijd naar de bridge met een verlengsnoer...

• Helox-in-a-box
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15:02
Heb de mijnes eerst gereset, moest het wel een paar keer doen want de timing luistert best nauw:
Use your wall switch or manually unscrew the bulb to reset lamps or luminaires. Switch these ON for 3 seconds and OFF, 5 times in succession. After switching on again, the lamp flashes 3 times to confirm – and can now be integrated into a LIGHTIFY system again via the "Add Lights" function.
Had de Osrams in de slaapkamer maar ze zoemen wel lichtjes...

• PeterPan
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22-02 16:28
Ik heb een Niko Friends of Hue via Bol gekocht en ontvangen. Is iemand geïnteresseerd in foto's hiervan (of zijn deze al eerder geplaatst)? Zo ja, ping me dan even.
PeterPan schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:40:
Ik heb een Niko Friends of Hue via Bol gekocht en ontvangen. Is iemand geïnteresseerd in foto's hiervan (of zijn deze al eerder geplaatst)? Zo ja, ping me dan even.
Ping? Wie heeft er nog Blackberry? ;)
Hardbats schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 15:41:
[...]

De developer van DIYHue hebben dit al voor elkaar. zo kan iedere lamp die aan DIYHue gekoppeld kan worden ook in een entertainment ruimte worden gebruikt. Dus ikea lampen, wifi lampen, alles met een esp8266 board enzovoorts.
Okay, ff ingedoken, DIYHue is een emulator van Hue Bridge, voor de "Hue Entertainment" worden de API calls die normaal naar Hue Bridge owrden gestuurd, geemuleerd en doorgestuurd naar de lampen, middels normale ZigBee Commando's (of Wifi als het een Wifi lamp is).

Dit betekend dat je niet dezelfde performance kunt behalen als met de echte Philips Hue bridge en Lampen, omdat Philips daarvoor een speciale ZigBee commando set voor heeft ontwikkeld, die er voor zorgt dat je 10 lampen met minimaal delay zo snel mogelijk kunt aansturen (20-30 berichten per seconde).

Zal voor meeste gevallen niet veel uit maken, maar met name met spellen en effecten zoals explosies zal het niet zo mooi er uit zien, als wanneer je echte Philips Hue producten gebruikt!

• Janoz
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 09:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Erik1971 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:23:
[...]

Okay, ff ingedoken, DIYHue is een emulator van Hue Bridge, voor de "Hue Entertainment" worden de API calls die normaal naar Hue Bridge owrden gestuurd, geemuleerd en doorgestuurd naar de lampen, middels normale ZigBee Commando's (of Wifi als het een Wifi lamp is).

Dit betekend dat je niet dezelfde performance kunt behalen als met de echte Philips Hue bridge en Lampen, omdat Philips daarvoor een speciale ZigBee commando set voor heeft ontwikkeld, die er voor zorgt dat je 10 lampen met minimaal delay zo snel mogelijk kunt aansturen (20-30 berichten per seconde).

Zal voor meeste gevallen niet veel uit maken, maar met name met spellen en effecten zoals explosies zal het niet zo mooi er uit zien, als wanneer je echte Philips Hue producten gebruikt!
Dat is wel jammer. Ik had op z'n minst verwacht dat ze de calls naar de fysieke hue bridge wel 1op1 door zouden zetten waardoor die lampen iig met dezelfde performance werden aangestuurd.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• TweakersOnly
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:52
Ik loop tegen een ergerlijk issue aan bij koppeling tussen Philips Hue en Apple Homekit.

Situatie:
Twee bridges A en B die samen 60 lampen bedienen. Bij zonsondergang gaan lampen automatisch aan. Deze regel staat al enkele weken ingesteld:
De lampen die zijn gekoppeld aan bridge A krijgen automatisch de kleur, die de lampen het laatste hadden.
De lampen gekoppeld aan bridge B krijgen echter de kleur op het moment dat ik de regel in HomeKit heb ingesteld.

Ofwel:
Ik verander vandaag de kleur van de lampen van groen naar geel, dan nog gaan de lampen bij zonsondergang aan op kleur groen.

Ik zie nergens in de Hue app en/of Apple Woning app, waardoor dit veroorzaakt wordt. Wellicht dat iemand dit kan verklaren?

Mijn nieuwe systeempje

Janoz schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:24:
[...]

Dat is wel jammer. Ik had op z'n minst verwacht dat ze de calls naar de fysieke hue bridge wel 1op1 door zouden zetten waardoor die lampen iig met dezelfde performance werden aangestuurd.
Situatie die ik schets, is wanneer je geen Hue Bridge gebruikt maar een RaspberryPi met ZigBee module.

Kon zo snel niet zien of deze emulatie ook boven op een echte Hue Bridge draait, als dat ook kan en ze hebben het netjes gemaakt, dan zouden de Hue lampen op de Hue Bridge wel snel moeten zijn, maar ja ik zie dat niet zo snel terug op hun site. Misschien dat iemand er al ervaring mee heeft en meer kan vertellen over zijn performance beleving.

En ik verwacht wanneer je het voor Ambilight achtige toepassingen gebruikt, de performance beleving nog wel mee valt!.(Philips Ambilight TV's met Hue support gebruiken entertaiment feature niet en ik vind dat de lampen dan nog steeds redelijk goed mee doen).

• lowo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 12:32
En als je al een Philips Hue Bridge hebt dan heb je de bovengenoemde startset niet nodig en kan je gewoon een los lampje halen; E27, E14 of GU10.
Zie bladzijde 24 van de (online ) Aldifolder van deze week.

€ 17.99 voor een kleurenlamp compatibel met Philips Hue of zelfs maar € 12.99 voor een " Ambience White" lamp in de E27, E14 of GU10 fitting is niet duur :)

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22-02 21:37
lowo schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:30:
[...]

En als je al een Philips Hue Bridge hebt dan heb je de bovengenoemde startset niet nodig en kan je gewoon een los lampje halen; E27, E14 of GU10.

€ 17.99 voor een kleurenlamp compatibel met Philips Hue of zelfs maar € 12.99 voor een " Ambience White" lamp in de E27, E14 of GU10 fitting is niet duur :)
Iemand deze lampen al getest op kleur/warmte? Zijn niet duur en de GU10 lijkt veel op die van Philips zelf.

• Dazzling Dwild
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18-02 23:46
Ik moet nog heel erg wennen aan het feit dat je wandschakelaars overbodig worden met philips hue.

Nu heb ik vooralsnog in één kamer de gewone wandschakelaar ontdaan van de oude behuizing en het ijzeren plaatje dat de schakelaar vastzet in de wandcontactdoos. Vervolgens de 'kale' schakelaar zover mogelijk teruggeduwd in de wandcontactdoos en op de 'aan' stand gezet. Daarna een praxis baseline montageplaat erop geschroefd en daar de hue dimmer opgeplakt.

Ik vraag me echter wel af of dit volledig veilig is.
Is er eventueel ook een andere manier om lamp altijd 'aan' te laten staan, bijvoorbeeld zonder de kale schakelaar in de wandcontactdoos te duwen?

Nu wil ik ook bij twee philips hue bedlampjes een wandschakelaar plaatsen. Een hue dimmer is niet echt een optie want die werken alleen per kamer en wil de lampjes onafhankelijk van elkaar aan en uit kunnen zetten met de schakelaar. Nu is Hue friends met Niko maar de schakelaars van Niko kosten een vermogen in vergelijk met de Hue dimmer. Zijn er nog betaalbare oplossingen voorhanden?

Misschien moet ik er gewoon aan wennen en die schakelaars laten voor wat het is maar ik wil ook de mogelijkheid behouden om een lamp even snel via een wandschakelaar aan te zetten indien ik mijn telefoon niet op zak heb. Daarom vind ik het erg jammer dat er blijkbaar zo weinig betaalbare mogelijkheden voorhanden zijn om slimme lampen ook nog gewoon te kunnen bedienen met een schakelaar. Doet iedereen dit dan alleen maar met zijn telefoon? En hoe gaan jullie dan om met de oude wandschakelaars waar je niet op mag drukken om de app te laten werken?

• !kk3
  • Laatst online: 13:37
Dazzling Dwild schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:45:
Ik vraag me echter wel af of dit volledig veilig is.
Is er eventueel ook een andere manier om lamp altijd 'aan' te laten staan, bijvoorbeeld zonder de kale schakelaar in de wandcontactdoos te duwen?

Nu wil ik ook bij twee philips hue bedlampjes een wandschakelaar plaatsen. Een hue dimmer is niet echt een optie want die werken alleen per kamer en wil de lampjes onafhankelijk van elkaar aan en uit kunnen zetten met de schakelaar. Nu is Hue friends met Niko maar de schakelaars van Niko kosten een vermogen in vergelijk met de Hue dimmer. Zijn er nog betaalbare oplossingen voorhanden?
Je kan de bruine en zwarte draad middels een lasdop verbinden - dan kan de schakelaar verwijderd worden

voor de bedlampjes: volgens mij kan je 3 scenes maken en die met de 'aan'knop van de dimmer selecteren:
scene1: beide lampen aan
scene2: linkerlamp aan
scene3: rechterlamp aan

aanzetten is dan eerst de de oude waarde en daarna toggel je door de 3 scenes heen. uit is uit.

• Sphinkx
ro3lie schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:43:
[...]

Iemand deze lampen al getest op kleur/warmte? Zijn niet duur en de GU10 lijkt veel op die van Philips zelf.
Dit wil ik ook wel weten.. De GU10 lampen kan ik dan eventueel gebruiken voor mijn inbouwspots. Actie is wel enkel in Aldi Nederland, maar die komt dan snel ook naar Belgie normaal gezien..

• !kk3
  • Laatst online: 13:37
worden op Amazon al een poosje verkocht - onder Müller-licht Tint. Staan ook diverse reviews. Aldi aanbieding is goedkoper.

aanvullend staat hier een test met een kleur vergelijk tussen de Tint en Hue kleurlampen: https://echotricks.de/tin...rnative-von-aldi-im-test/

!kk3 wijzigde deze reactie 28-01-2019 16:47 (42%)

• DukeBox

DukeBox

Ik vraag mij af of je iets met die Tint AB kan qua kleuren instellen direct op een Hue lamp. Zag dat deze standaard ook kleur loops en disco settings had.

• Peatsmoke
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
lowo schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:30:
[...]

De directe link vindt je hier.
De lampen lijken mij vooral interressant voor plekken die een lagere prioriteit hebben (gang, voordeur, trappenhuis e.d.). Ik ga er iig eens een stuk of drie ophalen (als ze nog te krijgen zijn).

Quidquid latine dictum sit, altum videtur...

• Dazzling Dwild
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18-02 23:46
!kk3 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:05:
[...]

Je kan de bruine en zwarte draad middels een lasdop verbinden - dan kan de schakelaar verwijderd worden

voor de bedlampjes: volgens mij kan je 3 scenes maken en die met de 'aan'knop van de dimmer selecteren:
scene1: beide lampen aan
scene2: linkerlamp aan
scene3: rechterlamp aan

aanzetten is dan eerst de de oude waarde en daarna toggel je door de 3 scenes heen. uit is uit.
Bedankt!
Zat al met scenes te pielen maar had blijkbaar nog niet dubbel geklikt op het lampicoontje waardoor de lampen in de kamer allemaal apart zichtbaar worden.
En ook bedankt voor de lasdop tip. Meteen maar even in huis gehaald. Waarschijnlijk bij iedereen bekend maar niet bij deze elektra-noob (die wel de Nest zelf wil gaan installeren.....)

• tdn135
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
HKS-Skyline schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:16:
Vraag: Ik heb Hue Sync geïnstalleerd op Windows 10, echter werkt het niet met de Netflix app omdat deze is beveiligd tegen screencapture. Via de browser werkt het wel, maar dan is de beeldkwaliteit lager. Heeft iemand een idee hoe/of dit werkend te krijgen is? Een alternatief is via de xbox one met een app als hue dynamic, ik kan alleen nergens vinden of deze app wel met netflix op de xbox werkt. Via remote play het beeld streamen naar de pc, daar hue sync draaien en dan via de xbox one kijken werkt in ieder geval niet omdat netflix niet werkt via remote play.

Kortom, weet iemand of netflix en huedynamic op de xbox samen werken (het is een betaalde app en ik wil er zeker van zijn dat het werkt voor ik het koop) of weet iemand een workaround voor huesync met netflix in windows?
Kan je niet via Edge proberen? Volgens mij geeft die een hogere kwaliteit/resolutie Netflix dan Chrome of Firefox. Dit heeft met de DRM van Netflix te maken.

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
HKS-Skyline schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:16:

Ik kan het hier niet zo snel even testen, maar als je Netflix afspeelt in Microsoft Edge? In die browser ondersteunt Netflix namelijk wel tot 4K, waarbij dit in Chrome/Firefox maar 720p is.

Edit: ah, wat toevallig, @tdn135 en ik reageren precies tegelijk. 8)7

wardjj wijzigde deze reactie 28-01-2019 18:12 (3%)

• Vince22
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21-02 12:30

Vince22

PSN ID: Vince_NL

Dw1-nl schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:56:
Zo even een update van mijn kant. Samen met @remcovl bezig om een eigen printplaat te maken met ondersteuning voor RGB CCT strip als zo wel WS2812 strip welke te verbinden is met DIYHue.

Printplaat is in ontwikkeling door @remcovl binnenkort een paar laten maken en als het werkt gaan we waarschijnlijk alles opensource maken.

[Afbeelding]

Dan kun je een Aliexpress ledstrip gebruiken als echte Hue strip in de Hue app en third party apps ook met entertainment ruimte ondersteuning zonder lag.
Misschien een domme vraag maar kan zo'n Gledopto dit niet ook al? Of zit daar minder functionaliteit in als jullie printplaat?

Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso

• Panzer Dean
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 19-02 23:38
Weet iemand of het mogelijk is om de dimmer switch te programmeren dat een van de knoppen de "Go to Sleep" routine start? Of heeft iemand anders een handige oplossing, nu moet ik de tijd elke keer handmatig instellen omdat de tijd waarop ik ga slapen nogal varieert.

• PeterPan
Niko Friends of Hue schakelaar:
(klik voor een iets grotere versie op Imagebam)

http://thumbs2.imagebam.com/c2/99/be/ce4e251106418774.jpg http://thumbs2.imagebam.com/29/86/fd/9eb32a1106418784.jpg http://thumbs2.imagebam.com/2e/43/ba/0af1fe1106418804.jpg http://thumbs2.imagebam.com/7f/ac/c1/e3606b1106418834.jpg http://thumbs2.imagebam.com/aa/8c/44/9959fe1106418854.jpg http://thumbs2.imagebam.com/9e/29/77/42c45d1106418874.jpg http://thumbs2.imagebam.com/ce/11/87/9abe231106418884.jpg

Dat is het. Geen schroefjes of andere accessoires :|

• DukeBox

DukeBox

@PeterPan Kan je ook de knoppen er afhalen ? Zodat je er dan ook andere puls drukkers op kan doen van ander merk schakelmateriaal.

• PeterPan
DukeBox schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:32:
@PeterPan Kan je ook de knoppen er afhalen ? Zodat je er dan ook andere puls drukkers op kan doen van ander merk schakelmateriaal.
Ja:
http://thumbs2.imagebam.com/e4/e0/06/0f274d1106446414.jpg

• Groentenman
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 15:25
Ik heb in de Hue app geconfigureerd dat bij thuiskomst er locatiebewust een aantal lampen aan moeten gaan. Er zijn 2 telefoons gekoppeld aan de bridge, mijn telefoon en die van mijn vriendin. Nu is het vaak wanneer ik alleen thuiskom, de lampen netjes aan gaan conform ingesteld, maar wanneer wij gezamenlijk thuiskomen de routine het juist niet doet... 8)7 Kan er iets in de bridge zitten dat hij niet goed kan omgaan met twee devices die tegelijkertijd thuiskomen? Overigens staat de weggaan routine niet geconfigureerd.

Soundcloud

• DukeBox

DukeBox

@PeterPan Het is dus eigenlijk gewoon weer een Hue Tap (EnOcean) in een andere verpakking..
Dus tenzij je de schakelaar netjes vind (en geen duo frame o.i.d. gebruikt) kan je net zo goed een tap kopen en deze openbreken en in een pulse frame stoppen.

• PeterPan
DukeBox schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:53:
@PeterPan Het is dus eigenlijk gewoon weer een Hue Tap (EnOcean) in een andere verpakking..
Dus tenzij je de schakelaar netjes vind (en geen duo frame o.i.d. gebruikt) kan je net zo goed een tap kopen en deze openbreken en in een pulse frame stoppen.
Volgens mij wel ja. Volgens mij zijn alle nu aangekondigde Friend of Hue schakelaars intern voorzien van diezelfde EnOcean module.

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16:20
Dan nog maar even geduld hebben op de busch jaeger variant. Dan hoef ik niks te modificeren.

• HKS-Skyline
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20-02 20:12

HKS-Skyline

Vroooom ?

tdn135 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:11:
[...]

Kan je niet via Edge proberen? Volgens mij geeft die een hogere kwaliteit/resolutie Netflix dan Chrome of Firefox. Dit heeft met de DRM van Netflix te maken.
& @wardjj

Nee werkt niet helaas, ik krijg de zelfde melding als wanneer ik de netflix app gebruik, de hue sync app geeft aan dat het probeerd beveiligde content te capturen en dat het mogelijk niet werkt (wat dus het geval is).

• erikieperikie
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22-02 18:05
Die aanbieding van de Aldi is erg interessant. Aldus een Duitse reviewer op YouTube zijn de lampen van Tint helderder dan Hue, maar ze gaan dan ook minder donker en vreten 25% meer vermogen op volle sterke. De kleurweergave is in die video redelijk gelijk tussen Tint en Hue, maar het helderheidsverschil is te zien met de lampen naast elkaar. Geen enkel probleem, lijkt mij, als je de lampen dus niet direct naast elkaar in 1 armatuur plaatst, of vlakbij elkaar.

Ik denk: een goed lampje voor erbij, om je smart lightsysteem mee uit te breiden. Ik ga drie witte kopen voor boven de eettafel. Ik ben benieuwd naar de helderheid op de laagste stand. En ik kan er altijd 1, 2 of 3 uitzetten voor extra sfeer, als nodig.

• EdwinB
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 04:22
TheKerremenke schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:24:
Dan nog maar even geduld hebben op de busch jaeger variant. Dan hoef ik niks te modificeren.
Als andere merken dat ooit eens gaan aankondigen en het vervolgens ook nog eens leverbaar komt. Het hele huis is hier voorzien van de Jung AS serie, maar ik vraag me af of zij ooit mee gaan doen met de Friends of Hue.

Een Hue Tap ombouwen klinkt ook leuk, maar die dingen kosten ook 50 euro dus ik weer zo niet wat je daarmee opschiet. Zijn wel beduidend beter leverbaar en waarschijnlijk ook wel regelmatig met korting te halen her en der.

• DukeBox

DukeBox

EdwinB schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:03:
Het hele huis is hier voorzien van de Jung AS serie, maar ik vraag me af of zij ooit mee gaan doen met de Friends of Hue.
Die van Jung staat wel bij dat ze werken met Hue maar kom er weinig info van tegen. Het voordeel is dat ze meer knoppen hebben (tot 8.) maar verder zijn ze nog erg duur.

• wizzmic
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22-02 15:15
DukeBox schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:16:
[...]

Die van Jung staat wel bij dat ze werken met Hue maar kom er weinig info van tegen. Het voordeel is dat ze meer knoppen hebben (tot 8.) maar verder zijn ze nog erg duur.
Klopt, maar ze verschijnen niet in de app.
In Dld kun je ze voor €68,- kopen.

• job
PeterPan schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:00:
Dat is het. Geen schroefjes of andere accessoires :|
Je kan de schroeven van de inbouwdoos gebruiken, dus die hoeven er niet bij.
Als je het ding elders wilt monteren dan heb je inderdaad schroeven en pluggen nodig. Maar moet ze dan voor alle materialen (hout, gips, beton, steen, metaal) pluggen en schroeven meeleveren?

Welke accessoires had je daarnaast nog verwacht?

edit: uiteraard bedankt voor de foto's :)

job wijzigde deze reactie 29-01-2019 12:01 (32%)

• Da_maniaC
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 14-02 10:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Heeft iemand ervaring met de pricewatch: Innr Smart Plug SP 120 ?

Hebben deze plugs ook de 'recover state after power interruption' (eg. gedrag bij inschakelen) mogelijkheid (zoals alle Hue lampen deze nu hebben) ?

Ik zit te denken om 2 van deze smart plugs open te halen en achter een lichtschakelaar te bouwen (voor de buitenverlichting voor en achter het huis).
Dan kan ik deze ook op willekeurige intervallen richting de zonsondergang/zonsopkomst laten schakelen. :)

Inventory | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

[b]Da_maniaC schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:16:[/b
Hebben deze plugs ook de 'recover state after power interruption' (eg. gedrag bij inschakelen) mogelijkheid (zoals alle Hue lampen deze nu hebben) ?
Ik heb zelf geen Inrr Plugs, maar deze plugs zijn ZLL devices, de plug wordt door Hue Bridge als On/Off lamp gezien, en de Power On feature is geen onderdeel van ZLL specificatie, dus nee 'recover state after power interuption' wordt niet ondersteund, dit geld voor alle niet Hue ZLL producten, zoals Inrr, Ikea, etc.

Alleen Philips Hue en Friends of Hue lampen zullen deze feature ondersteunen.

Ik weet wel dat de Power On feature onderdeel is van ZigBee 3.0 protocol, dit is de opvolger van ZLL, alleen is het mij niet bekend of voor ZigBee 3.0 lampen die niet van Philips Hue zijn, wel met het 'recover state after power interuption' feature op Hue Bridge/App mee doen? Wellicht iemand hier op het forum die zo'n lamp heeft en het kan checken?!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Da_maniaC schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:16:

Ik zit te denken om 2 van deze smart plugs open te halen en achter een lichtschakelaar te bouwen (voor de buitenverlichting voor en achter het huis).
Dan kan ik deze ook op willekeurige intervallen richting de zonsondergang/zonsopkomst laten schakelen. :)
Ik heb er nu 3 in gebruik en ze bevallen me uitstekend. Voor zover ik weet hebben ze niet de recover state functionaliteit. Ze hebben wel een klein knopje waarmee je ze ook met de hand kunt bedienen.

• kevintjuh93
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 22-02 13:01
Weet iemand of ik nog een persoon aan de philips hue app kan koppelen? Nu ben ik de enige die wat kan met de lampen, maar graag zou ik ook mijn vriendin toegang willen geven. (Als het kan beperkt :P :P)

• Sphinkx
@kevintjuh93 Dat is toch gewoon installeren van de app op de smartphone/pad? Dan gewoon sync doen met je bridge en die persoon kan de Hue lampen bedienen die aan die bridge zijn gelinkt.

• kevintjuh93
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 22-02 13:01
Sphinkx schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:52:
@kevintjuh93 Dat is toch gewoon installeren van de app op de smartphone/pad? Dan gewoon sync doen met je bridge en die persoon kan de Hue lampen bedienen die aan die bridge zijn gelinkt.
Oh.. ik voel mij nu echt dom. Ik kon ook serieus niets op internet vinden :')

• Da_maniaC

Da_maniaC

Janoz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:46:
[...]

Ik heb er nu 3 in gebruik en ze bevallen me uitstekend. Voor zover ik weet hebben ze niet de recover state functionaliteit. Ze hebben wel een klein knopje waarmee je ze ook met de hand kunt bedienen.
Enig idee of hij makkelijk open te halen is? :9

• s e k
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 21-02 17:00
Panzer Dean schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:39:
Weet iemand of het mogelijk is om de dimmer switch te programmeren dat een van de knoppen de "Go to Sleep" routine start? Of heeft iemand anders een handige oplossing, nu moet ik de tijd elke keer handmatig instellen omdat de tijd waarop ik ga slapen nogal varieert.
Ik denk dat dat wel kan.

Feitelijk kan je elke knop “programmeren”. Kost wel even tijd om het te begrijpen.
De app all4hue geeft wel wat inzicht hoe rules zijn opgebouwd.
Elk event (een gebeurtenis zoals indrukken van een knop) kan met een rule iets starten,

• Unkie
  • Laatst online: 19-02 21:02
Weet iemand of de EnOcean module van de Niko FoH in een bestaande wandschakelaar past van Jaeger Busch?

Ik heb een duoplaat en wil eigenlijk 1 schakelaar vervangen door een hue schakelaar zodat ik andere lampen kan aandoen dan die er nu mee aangaan. Snappen jullie het nog? :)

Unkie wijzigde deze reactie 29-01-2019 17:37 (21%)

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16:20
Unkie schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:23:
Weet iemand of de EnOcean module van de Niko FoH in een bestaande wandschakelaar past van Jaeger Busch?

Ik heb een duoplaat en wil eigenlijk 1 schakelaar vervangen door een hue schakelaar zodat ik andere lampen kan aandoen dan die er nu mee aangaan. Snappen jullie het nog? :)
Ik heb ooit begrepen dat Busch Jaeger ook deel gaat nemen aan het Friends of Hue programma. Dus ook schakelmateriaal gaat uitbrengen. Dit zou voor Q1 2019 gepland staan, precieze datums zijn nog niet bekend. Ongetwijfeld kan een Google zoekopdrachten je meer informatie hierover geven

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Da_maniaC schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:34:
[...]

Enig idee of hij makkelijk open te halen is? :9
Ik ben nu thuis dus ik kon even kijken. Uit elkaar halen zal best lastig gaan. Denk dat hij verlijmt is. Ik zie iig geen schroefjes oid.

Ik heb gelijk ook even gekeken wat er gebeurt als de stroom er af is. Hij onthoudt de laatste stand. Stond hij aan, dan gaat hij weer aan.

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Panzer Dean schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:39:
Andere oplossing: via alexa of google home 'go to sleep' routine maken. "Alexa, go to sleep" of in mijn geval "Alexa, goodnight".

• Da_maniaC

Da_maniaC

Janoz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:33:
[...]

Ik ben nu thuis dus ik kon even kijken. Uit elkaar halen zal best lastig gaan. Denk dat hij verlijmt is. Ik zie iig geen schroefjes oid.

Ik heb gelijk ook even gekeken wat er gebeurt als de stroom er af is. Hij onthoudt de laatste stand. Stond hij aan, dan gaat hij weer aan.
Bedankt voor het nakijken! :)

Aangezien ik de units toch wil gaan inbouwen achter een schakelaar zal het even puzzelen worden, maar dat zou moeten lukken.

• Rallye

Volgens mij dimmen de Innr’s niet (net als de Osram Smart+ plugs). Dus wat zou je dan aan die recovery state hebben? Die zorgt er immers voor dat Hue lampen na een stroomstoring in dezelfde kleur en dimstaat terugkomen. Voor zowel kleur als gedimde staat heb je niets aan de Innr plugs. Of wil je enkel dat de plugs weer aangaan na een stroomstoring, wat de Hue lampen zelf al deden (maar op volledig aan en in wit). Dat gebeurt namelijk bij mijn Osram Smart+ plugs niet.

Dit is evt. op te lossen door een paar keer per nacht de lampen een “aan”- opdacht te sturen. Als je dat elk uur doet gaan ze na een evt. stroomstoring binnen een uur weer aan.

• Da_maniaC

Da_maniaC

Rallye schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 07:00:
[...]

Volgens mij dimmen de Innr’s niet (net als de Osram Smart+ plugs). Dus wat zou je dan aan die recovery state hebben? Die zorgt er immers voor dat Hue lampen na een stroomstoring in dezelfde kleur en dimstaat terugkomen. Voor zowel kleur als gedimde staat heb je niets aan de Innr plugs. Of wil je enkel dat de plugs weer aangaan na een stroomstoring, wat de Hue lampen zelf al deden (maar op volledig aan en in wit). Dat gebeurt namelijk bij mijn Osram Smart+ plugs niet.

Dit is evt. op te lossen door een paar keer per nacht de lampen een “aan”- opdacht te sturen. Als je dat elk uur doet gaan ze na een evt. stroomstoring binnen een uur weer aan.
Juist dat, maar aangezien ik de Innr plug achter een schakelaar wil inbouwen is het ook wel fijn als de laatste status wordt hersteld en de 'default' status niet gewoon UIT is totdat er met bijv. de Hue app wordt geschakeld (anders heeft de schakelaar geen enkele functie meer namelijk).

• Tusk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-02 16:42

Tusk

Om daarom!

Mijn ikea tradfri's en Osram bulbs kan ik geen recovery state meegeven in de Hue app.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• i2Paq
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22-02 23:07

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

erikieperikie schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:10:
Die aanbieding van de Aldi is erg interessant. Aldus een Duitse reviewer op YouTube zijn de lampen van Tint helderder dan Hue, maar ze gaan dan ook minder donker en vreten 25% meer vermogen op volle sterke. De kleurweergave is in die video redelijk gelijk tussen Tint en Hue, maar het helderheidsverschil is te zien met de lampen naast elkaar. Geen enkel probleem, lijkt mij, als je de lampen dus niet direct naast elkaar in 1 armatuur plaatst, of vlakbij elkaar.

Ik denk: een goed lampje voor erbij, om je smart lightsysteem mee uit te breiden. Ik ga drie witte kopen voor boven de eettafel. Ik ben benieuwd naar de helderheid op de laagste stand. En ik kan er altijd 1, 2 of 3 uitzetten voor extra sfeer, als nodig.
Op zich een leuke aanbieding, maar wat moet je meer evenzoveel AB's als lampen?

Tenzij de Aldi de lampen ook zonder AB verkoopt maar dat lees ik 1-2-3 niet terug in de aanbieding.

Als ik Google op Tint dan zie ik bij Ledlampendirect ook dat ze Peertjes hebben en enkel Warm Wit, wat het wel weer interessant maakt om bv. die ruimtes in je huis te voorzien waar zo'n dure Hue wellicht een overkill zou zijn.

Ik ga iig. dit weekend het huis van mijn zoon voorzien van deze Tint Color lampen met een Hue bridge, bevallen ze dan bestel ik er aan paar Online voor mijn eigen huis.

• erikieperikie
i2Paq schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:46:
[...]

Op zich een leuke aanbieding, maar wat moet je meer evenzoveel AB's als lampen?

Tenzij de Aldi de lampen ook zonder AB verkoopt maar dat lees ik 1-2-3 niet terug in de aanbieding.
Jazeker, ze zijn met en zonder afstandsbediening te koop. In de folder zie je drie prijzen: de bovenste is lamp met, de onderste twee zijn kleuren en witte lamp zonder afstandsbediening.

erikieperikie wijzigde deze reactie 30-01-2019 11:12 (8%)
Reden: Betreffende pagina uit folder toegevoegd

• weslleyy
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 01-02 15:37
erikieperikie schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:08:
[...]

Jazeker, ze zijn met en zonder afstandsbediening te koop. In de folder zie je drie prijzen: de bovenste is lamp met, de onderste twee zijn kleuren en witte lamp zonder afstandsbediening.

[Afbeelding]
Werken de lampen dan ook met google home en zijn ze gewoon in de hue app zichtbaar?

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

weslleyy schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:21:
[...]

Werken de lampen dan ook met google home en zijn ze gewoon in de hue app zichtbaar?
Dit lees ik op de Aldi site:

"De Tint-producten zijn regelbaar via de meest actuele Zigbee-radiostandaard 3.0. En compatibel met talrijke lichtregelsystemen, zoals: Philips Hue (zonder Hue Entertainment en zonder HomeKit-Integration), Osram Lightify, de spraakassistent van Amazon (via Amazon Echo Plus) en nog veel meer. Voor toevoeging aan een Zigbee Gateway start u op de bijbehorende app het zoekproces en schakelt u de lamp in. De lamp is verbonden als deze 3x oplicht. Meer informatie: www.zigbee.org."

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

erikieperikie schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:08:
[...]

[Afbeelding]
Bedankt!

Ik las alleen iets over de Starterkit op de Aldi site maar zie nu dat ik met mijn neus gekeken heb :D

https://www.aldi.nl/onze-...vanaf-zaterdag-02-02.html

• Ursamajor
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21-02 12:46

Ursamajor

Astrofotograaf

i2Paq schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:46:
[...]
Ik ga iig. dit weekend het huis van mijn zoon voorzien van deze Tint Color lampen met een Hue bridge, bevallen ze dan bestel ik er aan paar Online voor mijn eigen huis.
Ik ben benieuwd of de afstandsbediening ook los originele Hue lampen kan bedienen.
Dan kan ik zonder smartphone een groep lampen van kleur of wittinten veranderen, dimmen enz.
Kun je dat ook eens bekijken? :P

Gadgets FTW!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ursamajor schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:24:
[...]

Ik ben benieuwd of de afstandsbediening ook los originele Hue lampen kan bedienen.
Dan kan ik zonder smartphone een groep lampen van kleur of wittinten veranderen, dimmen enz.
Das een goede!

Gaan we doen :Y)

• Steveedge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22-02 21:49
i2Paq schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:25:
[...]

Das een goede!

Gaan we doen :Y)
Hier ben ik ook retebenieuwd naar!

• erikieperikie
Ursamajor schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:24:
[...]

Ik denk het wel, want ZigBee. Het schijnt alleen wel een hele klus te zijn om met die afstandsbediening groepen lampen te maken (ruimtes/doeleinden) en er vervolgens scenes voor te programmeren. Echter, ik denk dat het moet kunnen.

Wat ik me dan weer afvraag: is er een Logitech Harmony (of een alternatief) dat ook ZigBee ondersteunt? Dus kan ik met 1 afstandbediening al mijn apparatuur en de lampen overal in huis bedienen?

• Sphinkx
Met Harmony kan je de Hue lichten toch bedienen? Werkt hier zonder probleem.

• maxoss
  • Laatst online: 08:31
Zijn deze lampen van de Aldi een tijdelijke actie?

• Astennu
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-02 11:52

Astennu

-= RX Vega 64 LC =-

Ik heb even een vraagje voor de mensen hier die ook veel gebruik maken van de Hue Dimmer switches.
Ik heb al sinds het begin het probleem dat zo nu en dan een van de switches niet meer werkt. Dan brand er een rood lampje en doet hij niets meer.
Door alle knoppen in te drukken en de switch te resetten kon ik hem in het begin wel weer aan de praat krijgen maar tegenwoordig werkt dat vaak al niet meer. En dan moet ik hem echt hard resetten en opnieuw zoeken in de app.
Het is ook elke keer weer een andere switch het wisselt een beetje door.

Ik had ook al geprobeerd op een ander kanaal te gaan zitten maar dat helpt niet.

En nu is het zelfs zo dat zelfs met een hardware reset ik de switch niet meer reconnected kreeg. Ik ga vanavond de hue bridge maar eens aan en uit zetten kijken of ik hem ze dan wel weer verbonden kan krijgen.

Maar elke 2-3 weken valt er wel een weg en ik snap er helemaal niets van. De lampen hangen gewoon in de buurt en daar heb ik nog nooit issues mee gehad.
Hebben meer mensen deze issues?

Ik gebruik een hue bridge 2.0 en alles is geupdate naar de laaste software versies. Ik heb iets van 8 van die switches in huis hangen.

Sys -=Game PC=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Astennu schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:13:
Ik heb even een vraagje voor de mensen hier die ook veel gebruik maken van de Hue Dimmer switches.
Ik heb al sinds het begin het probleem dat zo nu en dan een van de switches niet meer werkt. Dan brand er een rood lampje en doet hij niets meer.
Door alle knoppen in te drukken en de switch te resetten kon ik hem in het begin wel weer aan de praat krijgen maar tegenwoordig werkt dat vaak al niet meer. En dan moet ik hem echt hard resetten en opnieuw zoeken in de app.

Ik had ook al geprobeerd op een ander kanaal te gaan zitten maar dat helpt niet.

En nu is het zelfs zo dat zelfs met een hardware reset ik de switch niet meer reconnected kreeg. Ik ga vanavond de hue bridge maar eens aan en uit zetten kijken of ik hem ze dan wel weer verbonden kan krijgen.

Maar elke 2-3 weken valt er wel een weg en ik snap er helemaal niets van. De lampen hangen gewoon in de buurt en daar heb ik nog nooit issues mee gehad.

Ik gebruik een hue bridge 2.0 en alles is geupdate naar de laaste software versies. Ik heb iets van 8 van die switches in huis hangen.
Hier heb ik ook soms last van, harde reset is de enige oplossing voor mij.

• Astennu
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-02 11:52

Astennu

-= RX Vega 64 LC =-

i2Paq schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:17:
[...]

Hier heb ik ook soms last van, harde reset is de enige oplossing voor mij.
Misschien moet ik maar eens een support ticket bij Philips gaan maken kijken of die nog tips hebben.
Mijn broer heeft er helemaal geen last van dat is dan weer zo apart.

Sys -=Game PC=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Unkie
  • Laatst online: 19-02 21:02
TheKerremenke schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:05:
[...]

Ik heb ooit begrepen dat Busch Jaeger ook deel gaat nemen aan het Friends of Hue programma. Dus ook schakelmateriaal gaat uitbrengen. Dit zou voor Q1 2019 gepland staan, precieze datums zijn nog niet bekend. Ongetwijfeld kan een Google zoekopdrachten je meer informatie hierover geven
De aankondigingen heb ik ook gevonden op internet, maar specifieke data of een ontwerp is er niet te vinden.
Misschien dan toch maar 2 maanden geduld hebben..
Astennu schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:13:

Twee dingen die je kunt doen, ten eerste zorg dat je bridge meer dan 50cm van je Wifi Router staat, bij druk Wifi verkeer (Netflix!) kan de bridge geen binnen komende berichten meer ontvangen.

Als eerste punt in orde is, dan alle Hue (en niet Hue ZigBee) lampen uit zetten (stroom er af) en dan bridge ook van de stroom af halen, een minuutje wachten, bridge aan zetten en daarna 1 voor 1 de lampen weer aanzetten (niet allemaal tegelijk). Dan heb je kans dat er nieuwe routes naar de verschillende lampen worden gemaakt.

• jch88
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 22-02 21:33
Ik wil de 6 halogeen spots in het verlaagde plafond van mijn keuken vervangen door Hue GU10 spots. Probleem is dat de transformator onbereikbaar is omdat het verlaagde plafond (te) netjes is afgewerkt. Ik heb dus geen idee wat voor transformator het is, en nog erger...ik kan 'm ook niet ontkoppelen. Kan ik de Hue GU10 spots veilig aansluiten zonder problemen?

• EdwinB
jch88 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:24:
Ik wil de 6 halogeen spots in het verlaagde plafond van mijn keuken vervangen door Hue GU10 spots. Probleem is dat de transformator onbereikbaar is omdat het verlaagde plafond (te) netjes is afgewerkt. Ik heb dus geen idee wat voor transformator het is, en nog erger...ik kan 'm ook niet ontkoppelen. Kan ik de Hue GU10 spots veilig aansluiten zonder problemen?
Nee. Op een transformator sluit je 12V spots aan. De 220V Hue spots gaan dus niet werken. Om dit werkend te krijgen zal de de transformator er tussenuit moeten halen of nieuwe kabels kunnen trekken.

Wel vrij ondoordacht om een verlaagd plafond zo te maken dat je niet meer bij de transformator kan. Wat als hij kapot was gegaan?

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

jch88 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:24:
Als die 6 halogeen spots aan een transformator hangen dan zijn ze waarschijnlijk 12v en zeker geen GU10 lampen. Deze kun je sowieso niet vervangen door Hue lampen aangezien die gewoon 230V zijn en dus rechtstreeks aangesloten moeten worden.

• jch88
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 22-02 21:33
EdwinB schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:27:
[...]

Nee. Op een transformator sluit je 12V spots aan. De 220V Hue spots gaan dus niet werken. Om dit werkend te krijgen zal de de transformator er tussenuit moeten halen of nieuwe kabels kunnen trekken.

Wel vrij ondoordacht om een verlaagd plafond zo te maken dat je niet meer bij de transformator kan. Wat als hij kapot was gegaan?
Ok, goed om te weten. En ja, erg stom van de vorige bewoners ;)

• EdwinB
jch88 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:28:
[...]

Ok, goed om te weten. En ja, erg stom van de vorige bewoners ;)
Ik zou zeggen een verborgen gebrek en claimen bij de vorige bewoners >:)
Pagina: 1 ... 31 ... 35 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True