Ik moet nog heel erg wennen aan het feit dat je wandschakelaars overbodig worden met philips hue.
Nu heb ik vooralsnog in één kamer de gewone wandschakelaar ontdaan van de oude behuizing en het ijzeren plaatje dat de schakelaar vastzet in de wandcontactdoos. Vervolgens de 'kale' schakelaar zover mogelijk teruggeduwd in de wandcontactdoos en op de 'aan' stand gezet. Daarna een praxis baseline montageplaat erop geschroefd en daar de
hue dimmer opgeplakt.
Ik vraag me echter wel af of dit volledig veilig is.
Is er eventueel ook een andere manier om lamp altijd 'aan' te laten staan, bijvoorbeeld zonder de kale schakelaar in de wandcontactdoos te duwen?
Nu wil ik ook bij twee philips hue bedlampjes een wandschakelaar plaatsen. Een hue dimmer is niet echt een optie want die werken alleen per kamer en wil de lampjes onafhankelijk van elkaar aan en uit kunnen zetten met de schakelaar. Nu is Hue friends met Niko maar de schakelaars van Niko kosten een vermogen in vergelijk met de Hue dimmer. Zijn er nog betaalbare oplossingen voorhanden?
Misschien moet ik er gewoon aan wennen en die schakelaars laten voor wat het is maar ik wil ook de mogelijkheid behouden om een lamp even snel via een wandschakelaar aan te zetten indien ik mijn telefoon niet op zak heb. Daarom vind ik het erg jammer dat er blijkbaar zo weinig betaalbare mogelijkheden voorhanden zijn om slimme lampen ook nog gewoon te kunnen bedienen met een schakelaar. Doet iedereen dit dan alleen maar met zijn telefoon? En hoe gaan jullie dan om met de oude wandschakelaars waar je niet op mag drukken om de app te laten werken?